Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 22:40
Dit kwam ik nog tegen op een andere site:

Ik heb mijn tarieven van iemand van Tringg zelf.

Nog een aanvulling dan m.b.t. omgang met de FUP. In de voorwaarden van Tringg staat aangegeven dat de FUP is gesteld op maximaal 1250 belminuten/SMSjes.

1. Wanneer een gebruiker van Tringg rond de 1100 minuten/SMSjes verbruikt heeft, krijgt deze een waarschuwings SMS en de tip om vast per e-mail aan te geven akkoord te gaan met kosten buiten de bundel. Deze kosten worden in de SMS vermeld. Op deze manier voorkom je dat je niet meer kunt bellen zodra de 1250 eenheden verbruikt zijn.

2. Mocht de gebruiker over de 1250 eenheden heen gaan, wordt deze afgesloten en krijgt direct opnieuw een SMS met het verzoek akkoord te gaan met de buiten-de-bundel tarifering. De tarieven worden in de SMS vermeld. Op dit moment kan de gebruiker zelf niet meer bellen of SMSsen.

3. Mocht de gebruiker verder willen gaan bellen of SMSsen dient deze dus eerst per e-mail akkoord te gaan met de kosten buiten de bundel. Vervolgens wordt deze weer aangesloten.

De gebruiker kan te allen tijde gebeld en geSMS't blijven worden. Het 'afsluiten' geldt dus puur voor uitgaand verkeer.

Bron: Tringg Support (via e-mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Netjes, dan zou ik als ik dat had hem gewoon iedere maand vol in die harde limiet knallen. Tegen de tijd dat ik 1000 minuten gebeld heb, wordt het ook wel weer eenst tijd dat mensen mij gaan bellen.
Of ik bel de resterende 1000 mb via Sip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
W00fer schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:01:
Of ik bel de resterende 1000 mb via Sip.
Uit mijn hoofd gezegd staan de voorwaarden dat niet toe.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Als ik bijvoorbeeld wil sms'en via smsclient of IPSMS o.i.d. via het datanetwerk dan krijg ik geen verbinding me de server. Dit zal wel worden geblokkeerd door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
pven schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:07:
[...]

Uit mijn hoofd gezegd staan de voorwaarden dat niet toe.
Tja, dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Net even met de klantenservice gebeld (het geluid was niet heel denderend, alsof de medewerkers een sok voor de microfoon hebben zitten). Maar ONGELOVELIJK nadat ik de welkomsttekst te horen kreeg nam er na 2 keer overgaan al iemand op! Nog nooit meegemaakt. Ik heb gevraagd hoe het nu zit met die tarieven en er kwam een beetje wazig antwoord: Als ik een mailtje stuurde dat ik andere tarieven had zien staan dan de 16 ct per unit dan werd gekeken of ik al klant was voordat de tarieven aangepast zijn (want dat gaf ze toe dat de tarieven aangepast waren) en werd dit verrekend in de volgende rekening. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Dan nog de vraag wanneer je nieuwe minuten ingaan, dat is op de dag van de activatie van je simkaart, maar als je nummerbehoud hebt aangevraagd dan gaan je nieuwe minuten in op de dag dat je de nieuwe simkaart hebt ontvangen. Beetje krom vind ik dat maar goed. Nu weet ik niet wanneer ik mijn nieuwe simkaart ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat moet iedereen toch een kapriolen uithalen om gewoon achter de tarieven te komen? :?
Raar bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja eenduidig zijn ze niet echt. Ik heb een poosje in het ziekenhuis gelegen en en dan sms je wat af waardoor ik dus aan de limiet ben gekomen. Ik weet alleen niet wanneer de startdatum is van de nieuwe bundel, volgens de telefoniste is dat 30-10 geweest dat mijn nummer is overgezet, dan gaan je nieuwe minuten in, maar dan heb je toch nooit een kloppende maand gehad voor de overgang naar nummerbehoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
0900-8844 bellen moet mogelijk zijn:
Beste pven,

Helaas is het niet mogelijk betaalde servicenummers te bellen. Voor veel betaalde servicenummers is echter een 'normaal' telefoonnummer als alternatief beschikbaar.

Een overzicht van alternatieve nummers voor 090X nummer vind je op deze website: http://0900.gebruikmaar.nl. Het telefoonnummer van de politie: 0900-8844 is wel bereikbaar.

Mocht dit niet het geval zijn. Laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten.

Hopende je voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Tringg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328661

Hallo iedereen,

Graag wil ik jullie over mijn ervaring met tringg vertellen.
Ik heb het abonnement van €24,95 nu een maand geleden afgesloten. Vanaf dag 1 is alles perfect geregeld. Na een uur werd ik gebeld dat het binnen 2 werkdagen bezorg kon worden. Dit kwam voor mij persoonlijk niet uit waardoor ik heb aangegeven het na een week (op zaterdag) wilde ontvangen. dit was akkoord. De dag ervoor kreeg ik een bevestigingsmail met de tijd waarop de koerier langs zou komen. Op de dag zelf werd ik 10 minuten van te voren gebeld dat de koerier eraan kwam.
Met bellen en smsen heb ik totaal geen probleem gehad, tringg zit dan ook op het netwerk van kpn.
Tussendoor heb ik middels de mail nog een vraag gesteld, deze werd na een dag correct en zeer vriendelijk beantwoord.
Ik ben dus zeer tevreden met dit abonnement, vooral omdat ik hiervoor op abonnementskosten van boven de €100,- zat..nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:01

MsG

Forumzwerver

Je hebt je speciaal aangemeld om dit te vertellen? :)

Of werk je voor Tringg?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk ook dat laatste :) Ok, dat Tringg wat positieve dingen wil laten horen maar ben gewoon eerlijk. Als je een Tringgmedewerker bent je voordoen als klant is dat niet en ook een abo als onbeperkt aanprijzen dat gewoon een limiet heeft dat is dat niet. Technisch gezien klopt het allemaal wat op de site staat, maar door 99 procent van de mensen die het lezen zal het anders geinterpreteerd worden en als ze gewoon eerlijk zijn hebben ze ook een goed abonnement voor de veelbellers.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:53
Als NBakker inderdaad van Trringg is, dan hebben ze het laatste beetje respect dat ik voor ze had nu ook verspeeld.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328661

Nee ik werk niet voor tringg. Ik werk als intercedente bij een uitzendureau.
Waarom moet je gelijk een medewerker zijn als je met positief nieuws komt??
Ik ben gewoon tevreden over het abonnement. Voordat ik dit abonnement nam heb ik ook gekeken voor ervaringen van andere gebruikers. helaas waren die er niet echt doordat tringg nog niet zo lang bestaat (volgens de koerier sinds sept) daarom wil ik mijn ervaring met jullie delen en die is tot nu toe gewoon positief.
Iedereen is op zoek naar ervaringen maar als er dan iets positiefs komt te staan dan zal het wel een medewerker zijn.. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
NBakker, ik geef je het voordeel van de twijfel, maar het is natuurlijk een beetje verdacht als een gebruiker zich speciaal registreert om zo'n mededeling te doen. Je zou de eerste niet zijn.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben verder ook tevreden met Tringg, internet werkt prima en zelf een stuk sneller dan T-Mobile. Alleen deze maand iets uit de slof geschoten met sms'en en bellen. Aan de andere kant betaalde ik bij T-Mobile 25 cent per sms buiten de bundel, dat is nog een voordeel. Alleen had ik liever eerst een smsje ontvangen dat ik bijna aan mijn limiet zat, dan had ik kunnen matigen. Nu kon ik een hele avond geen sms versturen en bellen (in de veronderstelling van de storing bij KPN), waarna ik 4 uur later een smsje krijg dat ik aan de bundel zat en akkoord moest gaan met de extra kosten.
Het is dan handig om te weten wanneer je nieuwe bundel opnieuw ingaat, volgens mij komt dat binnenkort beschikbaar, aangezien je nu ook een persoonlijke pagina kan aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 328661 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:45:
Nee ik werk niet voor tringg. Ik werk als intercedente bij een uitzendureau.
Waarom moet je gelijk een medewerker zijn als je met positief nieuws komt??
Ik ben gewoon tevreden over het abonnement. Voordat ik dit abonnement nam heb ik ook gekeken voor ervaringen van andere gebruikers. helaas waren die er niet echt doordat tringg nog niet zo lang bestaat (volgens de koerier sinds sept) daarom wil ik mijn ervaring met jullie delen en die is tot nu toe gewoon positief.
Iedereen is op zoek naar ervaringen maar als er dan iets positiefs komt te staan dan zal het wel een medewerker zijn.. jammer.
Het kwam een beetje Telsell op me over + dat dit je eerste post was. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn :). Maar goed, ik vroeg het me alleen af, verder niks.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik ben het vertrouwen in Tringg kwijt eerst waren de tarieven wel zichtbaar op de web site , wat ook in de algemene voorwaarden staat , dat de tarieven op de web site staan.

Later nergens geen tarieven meer te vinden op de web site , terwijl de algemene voorwaarden nog steeds zeggen dat ze op de web site staan.

nb.De enige tarieven die wel te vinden zijn op de web site zijn de buitenland tarieven.

Nu schijnt men de tarieven mee te delen bij overschrijding van de bundel via een sms en die tarieven zijn veel hoger dan eerst op de web site stond m.u.v. data.

Het was eerst volgens de web site:
Bellen naar vast buiten de bundel €0,07/minuut
Bellen naar mobiel buiten de bundel €0,10/minuut
SMSen buiten de bundel €0,08/SMS
Mobiel Data buiten de bundel €0,30/Mb

Dit lijkt nu te zijn:
Bellen naar vast buiten de bundel €0,16 ct/min , een verschil van 0,09 ct/min
Bellen naar mobiel buiten de bundel: €0,16 ct/min , een verschil van 0,06 ct/min
Smsen buiten de bundel: €0,16 per sms , een verschil van 0,08 ct per sms
Mobiel Data buiten de bunden: €0,30 per MB , is gelijk gebleven

Het bovenstaande heb ik ook naar Tringg gemaild met het onderstaande als antwoord.Ze hebben het over de tarieven binnen de bundel die in de algemene voorwaarden staan.Die staan niet in de voorwaarden , er wordt binnen de bundel alleen over units gesproken.M.a.w. tarieven binnen de bundel is helemaal niet aan de orde.
Wel staat er in de voorwaarden dat de tarieven buiten de bundel op de web site staan.
Die staan er dus echt niet.
Over de ruim verhoogde tarieven zegt men dat die zijn "aangepast" en gemeld aan onze Tringgers.
Dus eventuele toekomstige klanten kunnen hier blijkbaar alleen maar naar blijven raden omdat ze op de web site gewoon niet te vinden zijn.

Ik blijf het allemaal uiterst vaag vinden en gezien de *algemene voorwaarden denk ik dat er in dit topic nog vaak gepost gaat worden in negatieve zin.
* http://www.tringg.nl/av.pdf

Onderstaand , het antwoord van Tringg op bovenstaand verhaal:

Beste Jan ,

Bedankt voor je reactie.

De tarieven voor binnen bundel bellen staan nog in de algemene voorwaarden.

Recent hebben wij de tarieven voor boven de FUP aangepast.

En zijn aan onze Tringgers gemeld.

Met vriendelijke groet,

Angelique

Tringg

[ Voor 61% gewijzigd door janzeeschuimers op 24-11-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328801

Heeft iemand ervaring met het bellen in het buitenland met Tringg? Als ik op hun website onder het kopje vragen kijk word ik niet heel vrolijk van deze procedure...

Quote:
Hoe werkt Tringg Buitenland als ik in het buitenland ben?
Twee keer drukken op de groene knop en onze buitenlandprijzen zijn gemiddeld 20% lager dan waar dan ook!

Om dit voordeel te kunnen bieden werkt Tringg buitenland op de volgende manier:

Je belt vanuit het buitenland naar een nummer 1st keer groene knop!
De verbinding wordt verbroken en je wordt teruggebeld door onze centrale
Nadat je hebt opgenomen 2de keer groene knop! word je verbonden met het gekozen nummer

Tip: Sla het nummer +31658807603 op als “Tringg Buitenland”, dan weet je altijd dat wij het zijn die je terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik vind het toch kwalijk dat ze steeds over een FUP blijven praten. Welke FUP?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het klinkt een beetje alsof ze vanalles steeds aanpassen. In het begin was het niet erg als je af en toe over je "eenheden" ging, nu wordt je gewoon afgesloten. De prijzen buiten de bundel zijn nu al verhoogd terwijl ze net bezig zijn.

Onbeperkt bellen staat op de website, ja voor 16 ct per minuut kan ik overal onbeperkt bellen. Geen onverwachte kosten, nee je wordt meteen afgesloten. Die opmerking over die fair use policy kan ik dan ook helemaal niet volgen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zijn hier echt mensen die per maand meer dan 1000 belminuten of SMSjes er doorheen jagen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het punt is meer waarom ze niet gewoon adverteren met 1000 belminuten en 1000 smsjes.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:55:
Het punt is meer waarom ze niet gewoon adverteren met 1000 belminuten en 1000 smsjes.
Dat is idd een goed punt.

Ik persoonlijk zal de 1000 SMSjes/belminuten/MB per maand nooit halen, maar ik vind het wel prettig om te weten dat ik een vast bedrag per maand kwijt ben en dat ik, voor mijn doen, onbeperkt kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

1000MB is tegenwoordig al peanuts op een beetje telefoon. Maar ik heb idd hetzelfde als jou, liever een harde limiet en geen fup maar geen onverwachtse kosten, dan van die ondoorzichtige buiten-de-bundelkosten, maar wel een FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
pven schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:41:
Zijn hier echt mensen die per maand meer dan 1000 belminuten of SMSjes er doorheen jagen? :?
@pven

Nee die bel/sms ik er niet doorheen , omdat in mijn ogen de belminuten en aantal sms'jes hun langste tijd gehad hebben het zal steeds meer om data gaan.Met data kun je ook bellen via voip en tekstberichten zoals een sms'je kun je ook via de voip aanbieders versturen.Een mailtje is nog beter voor tekst (geen beperking m.b.t. het aantal leestekens) en je kunt ook gewoon foto's toevoegen i.p.v. een foto te verzenden via een belachelijk duur mms'je.

Sms'en wordt dus snel achterhaald door pushmail (dan moet je natuurlijk wel sync op altijd zetten) of door IM instant messaging zoals Windows Live Messenger of Google Talk.
Ook bellen doe ik steeds meer via Skype/Skype out , Nimbuzz/Nimbuzz out of een andere voip aanbieder.

Dus 1000 minuten en/of sms'jes jaag ik er niet doorheen maar wel veel data , deze factuurmaand en die duurt zelfs nog 11 dagen al ruim 2,5 GB ;).

nb.Mijn aanbieder staat volgens de voorwaarden al mijn data gebruik van bijvoorbeeld voipen tot tethering gewoon toe.

De volgende ontwikkeling zal mijn data verbruik nog verder omhoog brengen , en bevestigt mijn verhaal dat data de overhand krijgt boven bellen en sms'en.

"fring video is currently supported on Nokia touch (such as X6, N97 mini,N97, 5800), N95, N95 8G and N82 devices.
Coming soon on other popular platforms so stay tuned!"

http://www.engadget.com/2...hreatens-to-make-front-c/

edit:Gelijk maar even op mijn Nokia gedownload en het werkt prima , de beeldkwaliteit i.v.m. de vga front cam is niet optimaal maar toch wel grappig , Skype nu ook met video op je smartphone.

[ Voor 22% gewijzigd door janzeeschuimers op 25-11-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

janzeeschuimers schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:20:
[...]
Dus 1000 minuten en/of sms'jes jaag ik er niet doorheen maar wel veel data , deze factuurmaand en die duurt zelfs nog 11 dagen al ruim 2,5 GB ;).
Dat zal echt niet alleen toip en voip zijn, daarvoor is een 1 GB ook wel ruim voldoende.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Marzman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 01:06:
[...]

Dat zal echt niet alleen toip en voip zijn, daarvoor is een 1 GB ook wel ruim voldoende.
Klopt , tethering (gsm als modem voor laptop) , podcasts , video en radio streams etc. , etc.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322754

Toen bleek onbeperkt toch niet zo onbeperkt meer bij Tringg. Ik ben sinds kort bij Telfort. Dit omdat ik hier meer waar voor mijn geld krijg en ook gewoon via het KPN netwerk bel. Sinds dien is het een genot om mijn rekening te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar het verschil is wel dat (hopelijk blijft dit, dat is mn enige weerhouding) je gewoon weet dat je voor 30 1000MB hebt, én 1250 belminuten/sms. Ik zou nu bij Vodafone theoretisch goedkoper uit zijn dan prepaid als ik me keurig binnen de bundel hield, echter zit je er soms zo 50 euro boven. Even een uurtje mobiel > mobiel is dan zo 20 euro, terwijl je hier gewoon een SMS krijgt dat je niet meer kan bellen/smsen. Dat heb ik veel liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij hi bijvoorbeeld kun je een sms sturen en krijg je je resterende bundeltegoed te zien. Ook een prima oplossing. Bij telfort is dat (nog) niet zo. Ik maak momenteel gebruik van een counter op mijn telefoon, kom zelden boven mijn bundel uit (en ja, ik ben een grootverbruiker :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
MsG schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:06:
Maar het verschil is wel dat (hopelijk blijft dit, dat is mn enige weerhouding) je gewoon weet dat je voor 30 1000MB hebt, én 1250 belminuten/sms. Ik zou nu bij Vodafone theoretisch goedkoper uit zijn dan prepaid als ik me keurig binnen de bundel hield, echter zit je er soms zo 50 euro boven. Even een uurtje mobiel > mobiel is dan zo 20 euro, terwijl je hier gewoon een SMS krijgt dat je niet meer kan bellen/smsen. Dat heb ik veel liever.
Dan is het een kwestie van smaak denk ik. Ik heb veel liever een teller waarmee ik het zelf bijhoud. Ik zal maar net tijdens een belangrijk telefoontje door mijn minuten heen zijn, dat lijkt me toch behoorlijk a-relaxed.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

posttoast schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:53:
[...]

Dan is het een kwestie van smaak denk ik. Ik heb veel liever een teller waarmee ik het zelf bijhoud. Ik zal maar net tijdens een belangrijk telefoontje door mijn minuten heen zijn, dat lijkt me toch behoorlijk a-relaxed.
Sluit ik mij volledig bij aan. Ieder zijn dingetje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja oke dat is 1 van de keerzijden, maar bij Vodafone ga je zonder dat je het door hebt ineens over je minuten heen. Daar geef ik liever expliciet toestemming voor, zeker met een echte limiet.

• marz01
  • Registratie: December 2002
bellen en gebeld worden in buitenland is iets gunstiger rond de 40cent , sms is hetzelfde als andere aanbieders 13 cent.
Echter internet kost 11,90 per mb!!! t-mobile zit op 2 euro per mb??

• Binnetie
Ik heb een SMSclient geinstalleerd en IPSMS om via het datanetwerk te sms'en maar dit werkt niet. Lijkt wel of dit door Tringg of KPN geblokkeerd wordt. Dan zal VOIP bellen ook wel niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ik heb me toch maar aangemeld. Ik moet toch iets hebben, en al die andere abbo'tjes die ik tegenkom bieden toch minder aan dan wat ik hier krijg, met het risico dat je er dik overheen gaat. Wat bij tringg (nog?) niet kan gelukkig.

Echter schrijven ze meteen een paar dagen erna de eerste maandelijkse betaling af. Ik neem aan dat ik dan de eerstkomende maand niet hoef te betalen? Of betaal je domweg een extra maand? Lijkt me toch niet :S?

Voor 33,70 gegarandeerd per maand, vind ik eigenlijk niets beters waarbij de kosten niet hoger gaan uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat zijn de aansluitkosten toch die ze afschrijven of was het nu wel de eerste maand (ik weet het zo even niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee dat staat er weer los van, die betaal je aan de deur. Ze zeggen dat ze meteen de eerste maand afschrijven. Neem aan dat je dan pas weer aan het eind van de 2e maand betaald? Dus 2 maand later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MsG schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:41:
Nee dat staat er weer los van, die betaal je aan de deur. Ze zeggen dat ze meteen de eerste maand afschrijven. Neem aan dat je dan pas weer aan het eind van de 2e maand betaald? Dus 2 maand later.
Dat ligt er aan of je vooraf of achteraf gefactureerd wordt. Verschillende bedrijven zijn overgeschakeld op vooraf factureren dus dat moet je even nakijken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ohja is ook zo. De aansluitkosten heb ik gepind bij de deur. Enkele dagen daarna werden ook de abonnementskosten afgeschreven. Dat staat ook ergens in de Faq van Tringg. Of in de e-mail die je van Tringg ontvangt nadat je bent aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanmiddag geleverd gekregen. Ze stonden bij mn huis terwijl ik werkadres had doorgegeven :S. Anyways ik krijg nu de hele tijd "Geen service" te zien. Is dit normaal de eerste paar uur na levering?
posttoast schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:53:
[...]

Ja als het 100% accuraat is en klopt heb ik dat ook uiteraard. Maar noem me eens 1 provider die dat keurig doet? Vodafone bouwt storingen in, zodat 1000'en abbonees er massaal overheen gaan. Met Debitel was het ook altijd "storing" e.d.

EDIT: Nog steeds niet. ;( Gaaf man, dat Tringg! Dit is anders best een verassing achteraf :').

[ Voor 65% gewijzigd door MsG op 04-12-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Hoewel Tringg in eerste instantie goed beviel kunnen we sinds afgelopen zaterdag niet meer bellen of gebeld worden; er is simpelweg geen signaal. Simkaart in andere telefoons gestopt; zelfde resultaat. Ander simkaarten in de telefoon gestopt, werkt prima. Telefoon is dus OK, het zit echt in de simkaart.

Dus maandag maar eens een contactformuliertje ingevuld op de tringg website op 29 nov. Geen reactie. De 30ste nog maar eens het formuliettje ingevuld, de dag er voor was tenslotte een zondag, misschien had de mailserver ook rust. Ook de helpdessk maar even gebeld om het probleem aan te geven, misschien dat de mailserver nog moe was van 't weekend of zo.

1 december een reactie; of we even een alternatief nummer willen doorgeven, want het tringg nummer doet het niet. Dat dat alternatieve nummer al in de mail staat waarop de dame van tringg een reply doet zien we maar even door de vingers.

2 december; geen reactie. Nog maar een reply gestuurd met daarin het alternatieve telefoonnummer.

3 december. Gebeld met de helpdesk. (Word eerst na 4 minuten uit de wachtrij geflikkerd. Daarna wordt er na 23 minuten gelukkig opgenomen door een medewerker. Dat is dus 27 minuten * 0,15 + 0,25 = 10 euro 80 aan belkosten, voor 1 telefoongesprek!)

Mevrouw aan de telefoon vindt geen ondernomen actie in 't systeem en belt even met de 2e lijn om het probleem an te kaarten. Ik geef keurig aan dat ik wel even wacht, maar ze geeft lachend te kennen dat ze maar 1 lijn kan gebruiken en dus de verbinding met mij moet verbreken. Ahum, echt joh? Nou ja, prima, of ze me dan zo wel even terugbelt? Ja hoor, dat zou ze doen. Nummer geverifieerd waarop ze me gaat bellen, blijkt te kloppen. Helemaal goed. Ik hoor van u. Nou, ze moet nog bellen. Ik heb dus eind van de middag nog maar eens gebeld. De mevrouw die ik nu aan de lijn krijg vindt niets in het systeem (en ik word langzaam toch wat boos, merk ik bij mezelf). Ze besluit e.e.a. aan de tweede lijn te mailen. Ze heeft het hele verhaal met me doorlopen en verzonden.

Alles leuk, lief en aardig maar ik kan al zes (6!) dagen niet bellen en gebeld worden. Het is nu 4 december, ik ga nog maar eens bellen met de tringg (help) desk. Het is nu 09:40.

Update: om 16:00 is, na direct contact te hebben gehad met de 2e lijn, het probleem eindelijk verholpen. Mag ook wel, na 6 dagen. Wat een ellende....

[ Voor 3% gewijzigd door garp op 05-12-2009 09:55 . Reden: Oplossing toegevoegd.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zelfde probleem hier met mijn sim van gister. Kan gewoon nog steeds niks. Heb 20 eu vodafone tegoed moeten kopen :'). Wat een pauperbedrijf zeg dat Tringg, heb nu al bijna spijt. Krijg "geen service" en "simkaartregistratie mislukt" oftewel precies hetzelfde als een verlopen sim.

Gemaild, maar de support is ook naar de prijs. Meneer vind het jammer, en speelt het door naar de technische dienst... Vandaar dat het bijna 18 uur later nog niet werkt.

Tring? Ik zeg NIET doen :).

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 04-12-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou lekker. Nog steeds niks. Wel 1 PM van Tringg, maar verdere communicatie ontbreekt. Onbereikbaar het weekend in 8) ;(

Hoop dat ze bij Tringg niet collectief weekend hebben. Nou ja ik heb mn gratis Vodafone sinterklaas-weekend compensatie nog :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
MsG ; je simkaart is nog niet geactiveerd, bij mij moest dat ook handmatig en ging bijna een week overheen.
Abbo-geld ging ook gewoon moment in van activeren, kortom relax.

Voor nummerbehoud had ik hun tijdsplanning aangehouden van 6 weken hierdoor gebruikt ik tot nu toe nog mijn oude t-mobile abbo. (nummer porting was echter binnen enkele dagen geregeld)

Simkaart problemen zoals garp aangeeft zijn wel gewoon amateuristisch opgelost hopelijk gaan ze hier wel snel verbetering mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bij mij was de simkaart al geavtiveerd toen ik hem kreeg. Stopte de kaart in mijn telefoon en kon er direct mee bellen. Ik moest alleen nummerbehoud aannvragen, had dan liever gehad dat hij later geactiveerd, zodoende liggen de portering en het abbo geld dichter bij elkaar en scheelt het me een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja ik vind het wel een beetje amateuristisch. Heb dit bij nog geen enkele provider meegemaakt. Ik heb het idee dat ze toch wat minder lange ervaring en minder groot zijn dan ze willen doen denken.

Ik heb in ieder geval de toezegging van een Tringg-medewerker dat ik uiterlijk maandag weer kan bellen. Heb uit nood een simkaart met twintig euro moeten kopen, dus vind sowieso een maand gratis niet meer dan normaal. Als je je klanten verteld dat je de sim kan gebruiken zodra je hem krijgt moet je dat namelijk ook waar maken en niet de klanten alsnog op kosten jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:23:
Nou lekker. Nog steeds niks. Wel 1 PM van Tringg, maar verdere communicatie ontbreekt.
Wat voor PM? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik weet niet of het gewenst is dat ik persoonlijke communicatie hier neer ga zetten, naar aanleiding van mijn posts hier is er echter geDM't vanuit Tringg. Als modje kan je ze wel inzien ;).

Ik moest in iedergeval wat gegevens opgeven die je ook op de website bij contact door moet geven. Dat wordt dan weer doorgestuurd naar Tringg technische dienst of iets dergelijks. Helaas werkt het echter nog steeds niet.

Vind het wel een beetje jammer alsof ze doen alsof hun neus bloed, terwijl ik hier dus lees dat het veel vaker voorkomt dat je na 6 dagen pas je abbo kan gebruiken. Grappig, laatst was Vodafone er even 24 uur uit, kijk eens wat dat deed met de mensen. Moet je nagaan als iedereen Tringg had en dat je zomaar 6 dagen later pas kan bellen. Dan waren ze denk ik binnen 1 dag failliet geweest :).

[ Voor 62% gewijzigd door MsG op 05-12-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Vodafone gebruikers betaalden gewoon dat weekend voor diensten die niet geleverd konden worden.
De tringg toegezonden simkaart is nog niet geactiveerd maar hier betaal je ook nog niet voor.

Gooi nooit je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:38:
Ik weet niet of het gewenst is dat ik persoonlijke communicatie hier neer ga zetten, naar aanleiding van mijn posts hier is er echter geDM't vanuit Tringg. Als modje kan je ze wel inzien ;).
Je denkt dat niewsgierig een goede reden is om DM's te gaan lezen? :? Dacht het niet. ;)

Ik wist niet dat Tringg actief is op het Tweakers, vandaar mijn nieuwsgierigheid naar wat jij PM noemde. Maar je bent dus door iemand van Tringg benaderd die op Tweakers actief is. Dat wilde ik even weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

marz01 schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:17:
Vodafone gebruikers betaalden gewoon dat weekend voor diensten die niet geleverd konden worden.
De tringg toegezonden simkaart is nog niet geactiveerd maar hier betaal je ook nog niet voor.

Gooi nooit je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt ;)
Tja in dit geval vind ik het mij niet aan te rekenen. Het is geleverd en alles ging prima, behalve dat hij het daarna dus niet deed. Vind een compensatie wel een minimaal iets wat tringg kan doen. Ook al betaal ik nu nog niet, ik moest zelf een alternatief fixen.
pven schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:21:
[...]

Je denkt dat niewsgierig een goede reden is om DM's te gaan lezen? :? Dacht het niet. ;)

Ik wist niet dat Tringg actief is op het Tweakers, vandaar mijn nieuwsgierigheid naar wat jij PM noemde. Maar je bent dus door iemand van Tringg benaderd die op Tweakers actief is. Dat wilde ik even weten. :)
Haha nee ik snap ook wel dat je als mod niet zomaar DM's mag gaan lezen :). Ja tringg heeft een eigen account die Tringg.nl heet, althans zo staat het in mijn DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitkat007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 21:39
precies hetzelfde probleem met tringg, kaart ontvangen maar niet geactiveerd...

ongelooflijk wat een onzin,je moet bellen om te vragen of ze je kaart willen activeren?!

!Amateurs!

nou dit zal dus dagen duren,gelukkig heb ik mijn oude kaart nog!

ps: het is echt niet volgende dag levering,dat mogen ze echt wel even aanpassen op hun site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind de houding dat ze doen alsof hun neus bloed ook een beetje jammer. Iedereen heeft het hier dus, lekker even 3 dagen later je abbo kunnen gebruiken dan contractueel afgesproken, niet echt professioneel.

Enfin, hier werkt het eindelijk. Alleen internet nog even goed zetten, want die pakt ie niet op mijn hypephone, dus even kijken waar dat hem in zit. Overigens kan ik de slider van nummerherkenning niet aanzetten, moet dit op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou net gebeld door de betreffende persoon. Excuses e.d. en ik kreeg 150 extra units. Niet echt waar ik op gehoopt had maar ik had ook geen zin weer moeilijk te doen. Ik weet nu in ieder geval dat bij de wat nieuwere providers je geen garantie hebt dat je sim meteen werkt :P. Het werkt nu in ieder geval en ik denk dat ik er toch niet overheen ga maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik vind het wel frapant dat juist jij een niet werkende simkaart hebt gehad. Je was toch meestal een forumlidmet kritische vragen richting Tringg en dat je nu juist net ook nog een niet gelijk werkende sim hebt gehad versterkt je vertrouwen niet echt. Maar het is zeker ook niet zo dat dit bij alle simkaarten gebeurd. IK heb zelf een tringg-abonnement, dat werkte gelijk toe ik de simkaart in het toestel stopte. De vrouw van mijn vader heb ik dit abonnement ook geadviseerd en die sim werkte ook gelijk. Later kreeg ze weer een nieuwe sim omdat ze nummerbehoud had gekozen en ook die werkte op de datum dat het nummer was overgezet gelijk. Dus blijkbaar zijn ergens simkaarten met een foutje in productie geweest maar zijn dit ze zeker niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@msg: IK ben eigenlijk wel benieuwd naar de laatste cijfers van je bestelnummer bij Tringg. ik heb zelf rond 10 oktober een de vrouw van mijn vader aan een abonnement geholpen en toen eindigde dit op 1507 of zoiets, de mijne kwam nog voor de 1000. Dus ben benieuwd hoeveel klanten er nu ongeveer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

3784 is de mijne. Ik denk eerder dat het een instelling is op beheerniveau dan een defecte sim, want het is gewoon dezelfde sim, heb geen nieuwe oid gekregen. Maar goed het werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Dan had Tringg dus vorige week woensdag(klopt toch msg, of vergis ik me nu?) 3784 klanten. het bedrijf heeft dus in 4 maanden tijd een krappe 4000 klanten bij elkaar verzamelt. Dat is voor een mvno niet slecht. IK las dat Mydadsphonecompany ermee stopt die bestaan al jaren en hadden volgens telecompaper 2000 klanten. Tringg doet het dus best goed. Je moet natuurlijk ook nog rekenen dat mond op mond reclame alleen maar toeneemt bij grotere aantallen klanten dus e groei zal zeker nog wel doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik had eerder hier aangegeven dat ik in in de derde week van november een SMS kreeg dat ik over mijn minuten zou zitten. Ik heb akkoord gegeven voor de extra kosten. Nu kreeg ik vanochtend de factuur, maar deze was weer gewoon €29,95. Dus geen extra berekend die ik over mijn belunits zou zitten. Vreemd. Ook ontvang ik ook niet op elke vast dag van de maand de factuur, terwijl dit wel zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

dicksterk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:37:
Dan had Tringg dus vorige week woensdag(klopt toch msg, of vergis ik me nu?) 3784 klanten. het bedrijf heeft dus in 4 maanden tijd een krappe 4000 klanten bij elkaar verzamelt. Dat is voor een mvno niet slecht. IK las dat Mydadsphonecompany ermee stopt die bestaan al jaren en hadden volgens telecompaper 2000 klanten. Tringg doet het dus best goed. Je moet natuurlijk ook nog rekenen dat mond op mond reclame alleen maar toeneemt bij grotere aantallen klanten dus e groei zal zeker nog wel doorzetten.
Je gaat nu blind uit van het ordernummer, maar je weet niet of dit oplopend is. Maar wie weet heb je wel gelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Klopt ik ga uit van de ordernummers. Maar ik zat zelf op 200900123 de vrouw van mijn vader zat op 200901571, ongeveer 2 maanden later en jij zit op 3784 weer 2 maande later. omdat ze allemaal met het jaar beginnen en inderdaad oplopen lijkt me dat dat gewoon het aantal orders is wat is ingediend. Wat je natuurlijk niet ka zien is hoeveel mense hun bestelling terugsturen binnen 7 dagen zonder hem te openen maar verwacht nit dat dat er veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Hebben er meer mensen het probleem dat als je iemand wilt bellen dat de verbinding niet de eerste keer tot stand komt.

Afentoe moet ik tot 3x opnieuw een nummer bellen.

(telefoon HTC touch diamond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb halverwege november Trinng ontvangen. Dezelfde dag heb ik nummerbehoud aangevraagd met 1 december als porteerdatum (contract is vrij, zou moeten kunnen). Inmiddels is het twee weken later en ik ben nog steeds niet over, ook krijg ik van Tringg geen enkele status als ik er niet naar vraag. Hierbij meteen de opmerking dat ze op mijn laatste twee mails van de afgelopen week helemaal nog niet hebben gereageerd.

* pven begint steeds meer aan Tringg te twijfelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb het een heel enkele keer dat ik niet direct iemand kan bellen. Ik schat zo 1 op de 25x, maar dat had ik bij T-mobile ook.
Pven, wat zegt je huidige provider? Heeft deze al een verzoek tot portering gekregen? Bij T-mobile kan je heel handig de status bekijken van je nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Binnetie schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:06:
Pven, wat zegt je huidige provider? Heeft deze al een verzoek tot portering gekregen? Bij T-mobile kan je heel handig de status bekijken van je nummerbehoud.
Dat is een goede, ga ik straks naar kijken. Dank! :)

Verdorie:
Aanvraag beoordeeld

Je aanvraag is op 11-12-2009 afgekeurd. De aangegeven wensdatum waarop Nummerbehoud plaats zou moeten vinden, is niet mogelijk. Controleer de wensdatum en dien de aanvraag opnieuw in bij je nieuwe telecomaanbieder
Ik ga ze (=T-mobile) begin volgende week maar eens bellen, want dit klopt niet. :(

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 12-12-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bij mij kreeg ik een mailtje van Tringg en daarna een statusupdate van dezelfde persoon die mij verder hielp met de activatieloze simkaart.

Vind het wel een grappig bedrijfje. De mailmensen snappen het verschil tussen uw en u niet en de post van Tringg komt gewoon binnen in handgeschreven consumentenenveloppen :). Ach het draait gewoon op het stabiele KPN-netwerk dus mij hoor je nu eerst niet klagen. Hoop alleen dat die limiet (Onbeperkt :')) van internet niet te krap is op mijn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Argh vandaag zou ik geporteerd worden, echter hebben beide sims een vreemd nummer. Of heeft ook de nieuwe sim eerst een ander nummer totdat de portering rond is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
15 december was mijn portingsdatum welke ik al 6 weken geleden had doorgegeven.
15 dec om 0900 ging mijn oude provider t-mobile uit de lucht,
15dec 1200 nog steeds geen bereik met mijn nieuwe simkaart, oude simkaart van tringg nog wel actief.
15 dec 1300 toch maar eens bellen met tringg, binnen 2 min helpdesk aan de lijn maar mw wil al mijn gegevens aangezien ze niet kan zoeken op mijn naam, adres , geb datum en nieuwe nummer?
15 dec 1315 gegevens oude tringg nummer en klantnummer opgezocht en mw zou mij binnen een uur terug bellen.
15 dec 1630 toch maar zelf weer eens bellen dit maarl 15min in de wacht en nu had men naast al de tringg nummers ook nog eens het simkaart nummer nodig??
15 dec 1645, oude en nieuwe simkaart actief.
15 dec 1900 toch maar een mail eruit gedaan om de oude simkaart te blokkeren, tot op heden geen actie hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb nog steeds de portering niet rond. Zou gister al klaar zijn. Maar heb nu gewoon 2simkaarten van Tringg met beide bereik maar de nieuwe is (nog ??) niet mijn porteringsnummer maar gewoon een Tringg nummer.

Vind het wel steeds meer een amateuristisch bedrijfje bij iemand op een obscuur zolderkamertje. Bij gebrek aan beter laten we maar zeggen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou de portering is blijkbaar gelukt, ik heb nu opeens wél mijn oude nummer met de nieuwe simkaart. Wel heb ik nog steeds bereik met de oude, dus blijkbaar heb ik nu 2 nummers gelinkt aan 1 abonnee. Nou ja misschien komt het nog van pas.

EDIT:

Zag opeens dit mailtje nadat het werkte:
Geachte heer MsG ,

U kunt de geporteerde simkaart (8931020000020041129) pas per 19-01-2010.

Tot dit tijd kunt u gebruik blijven maken van de eerst ontvangen Tringg simkaart.

Met vriendelijke groet,

Namens Tringg.nl

<naam medewerker>
Oftewel: :w hoi klant, je kan pas 19 januari 2010 het nieuwe nummer gebruiken ipv 15 december 2009. Doei!

Nou ja het werkt nu iig wel, ik wacht af. Mijn vertrouwen in Tringg is in ieder geval weg. Wat een slechte bende daar. Het is dat ze op het KPN netwerk zitten anders was ik er nu weg, maar service is er gewoon niet. Afspraken worden eenzijdig even een maand verschoven alsof het niets is. Geen verrassingen achteraf... :') :') laat me niet lachen.

[ Voor 62% gewijzigd door MsG op 17-12-2009 14:49 ]

• Binnetie
Ik wacht nog steeds op mijn factuur nadat ik vorige maand over mijn units ben heen gegaan :9

dan heb je tringg en weet je nog niet waar je aan toe bent 8)7

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gelukkig is de klantenservice uitstekend.

:')

Gelukkig heb ik die nooit nodig :D

• Binnetie
Ik ben prima te spreken over alles. De nummerportatie ging goed (was bang dat het misging). Ik ben er tot nu toe erg op vooruitgegaan sinds ik bij T--mobile weggegaan ben. Ik vond niet kunnen mms'en een nadeel, maar nu verstuur ik een foto gewoon via de mail.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind het verder ook prima werken hoor, het bellen en smsen e.d. Maar het verbaast me gewoon dat alles waar Tringg zelf de hand in heeft, portering, sim activatie keihard 2 x fout gaan. En vervolgens hoor je helemaal niets. Totdat je hier reageert, dan word je ineens geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
hier ook geen klachten verder over het bellen/internet, echter als er iets veranderd moet worden moet je ze zelf aan het handje meenemen.

15 dec is mijn nummerporting na 3 maal bellen gelukt echter de oude simkaart is ondanks waarschuwingsmail van mij kant nog steeds actief.
Ik ga ze dus echt niet nog eens bellen om de oude simkaar te blokkeren, ze komen er vast in 2010 wel eens achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hmz, eind november heb ik nummerportering aangevraagd met 10 december als wensdatum. T-mobile heeft zitten klooien waardoor de aanvraag in eerste instantie af werd gewezen. Nu heb ik net bericht van Tringg dat mijn nummer op 5 januari over wordt gezet, dat is dus bijna een maand later dan dat ik wil en dat kost me weer 50 euro richting T-mobile. Sowieso ga ik nog bij T-mobile klagen omdat ze mijn aanvraag de eerste keer onterecht af hebben gewezen. :/

Kortom: ik ben nog niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is je oude simkaart echt nog actief? Ik ging namelijk gister mijn nieuw sim eens proberen, terwijl ze even daarna pas mailden dat deze nieuwe kaart pas 19 januari 2010 mijn uiteindelijke nummer krijgt, terwijl hij die gister iig al kreeg. Vandaag probeerde ik nog eens de oude sim en deze had vol bereik, maar was "administratief uitgeschakeld". Misschien is dat bij jou ook zo.

Ik heb bewust mijn vorige abbonement eerst omgezet naar een prepaid van die provider zodat je dat gezeik van afwijzingen e.d. overslaat.

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 18-12-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bedoel je de oude SIM van Tringg of van T-mobile? Die van T-mobile is actief, die van Tringg moet ik even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het was eigenlijk een reply op marz01.

Heb je al de nieuwe sim van tringg gekregen? Ik probeerde het soms eerder al. Eerst had de nieuwe sim nog een eigen tringg nummer, maar later werd het alsnog mijn porteernummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongep86
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 19:06
MIjn nummerportering is ook misgelopen... en ik kan nu zelfs geeneens meer bellen. Dus ook niet de klantenservice.... Op mijn mails krijg ik geen reactie.

Mijn portering was beloofd voor gister, dat is niet gelukt en op mijn oude nummer is er nu geen gehoor voor 1,5 dag. Halverwege de dag stopte ook mijn oude Tringg SIM ermee, zodat ik niet meer kan bellen. De nieuwe Tringg SIM zegt niks meer dan 'inactieve SIM'

Het zou fijn zijn als dit soort dingen snel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323548

Mijn abbo is 6 maanden eerder contractvrij, vanwege Euphony-Debitel iets :). Dit klinkt het interessantste voor iemand die 300 belminuten wil, 1000 smsjes voordeelbundel (ook al sms ik max 500) en mobiel internet zonder gezeur. En dan ook geen tarieven van 22 tot 29ct per extra sms/minuut of €1,- per 100kb :+

Zal even geduldig een paar dagen wachten en goed op internet rondkijken, maar verwacht niet dat ik iets beters zal vinden. Aan het eind van dit jaar kun je trouwens online je verbruik inzien is mij verteld. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 323548 op 18-12-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Voor zulke abbo's is het wel een vervanger. Staar je echter niet blind op dat internet zonder gezeur. De limiet is gewoon 1000MB. Daarna mag je lappen of afgesloten zijn van het internet. Zoals hier ook te lezen is. Echter moet je wel wat moeite doen (imo) om dat elke maand vol te maken. Ik heb nu al een paar dagen wat uurtjes een klein beetje gesurft (wel weinig) en een poosje chatten en eventjes youtube en mijn ontvangen staat nog maar op 20MB en mijn verstuurd nog maar op 3,9MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
mijn oude tringg simkaart heeft wel bereik maar bij bellen krijg je idd het bericht; vanwege admin. redenen uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Toch een raar gebeuren. De mailinstructie was

"Als het bereik wegvalt". Nou als je net zo vaak als mij gebeld wordt heb je dat dus pas een halve week later door, terwijl je al die tijd al uit de lucht was qua nummer. Ik heb nu zelf maar ontdekt dat mijn nieuwe sim ineens wel het porteringsnummer had. Maar misschien heb ik het zelf ook juist getriggerd daardoor. Maar ik krijg helemaal geen response vanuit Tringg, ik wil niet opeens dat alsnog mijn nieuwe nummer weer uit de lucht is tot de 19e januari en dat ik in hetzelfde schuitje ga belanden als jongep86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongep86
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 19:06
sinds vanochtend lijkt mijn portering helemaal goed gegaan. Soepel is anders, ook liet de informatie voorziening te wensen over.... maar nu lijkt het goed te zijn. Nu kijjken of ik die 1gb 'limiet' kan bereiken... en of dat een harde limiet is. Mijn ervaringen bij Telfort was dat een maand 4gb gewoon kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336044

Tringg abbo besteld op 14 DEC. Zou dus op 15 DEC gebeld worden maar op 20 DEC nog steeds niks gehoord. Eén of twee dagen te laat snap ik maar als een bedrijf na 6 dagen nog niet heeft gebeld zijn toezeggingen en beloften weinig tot niets waard. Dan nog nummerbehoud afwachten. Morgen snel naar een andere provider want hier heb ik niets aan. Jammer, jammer, net weer té aantrekkelijk om waar te zijn. #Tringg.nl = Tring Reclame Is Niet Goed Gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind je dat niet erg makkelijk concluderen? Als je veel diensten bij grote bedrijven afneemt, zul je moeten leren te accepteren dat het soms even kan duren.

Een vriend van mij heeft bij Telfort 6 weken moeten wachten voordat zijn internetaansluiting werkte. Bij KPN en bijvoorbeeld energiebedrijven kun je ook echt niet na één week klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tringg komt haar beloftes niet altijd na, waarom zou je dat moeten belonen door maar af te wachten? Als ze niet waar kunnen maken wat ze beloven, dan moeten ze de site maar aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tegen mij zijn ze wel duidelijk telefonisch, ik krijg na bestelling voor ongeveer 6 weken een tijdelijk nummer. Dat is de tijd die nodig is voor de nummerportering.

In mijn geval is dat helaas gewoon € 75,- voor 6 weken een dubbel abonnement + € 35,- setupkosten, wat me wel even aan het twijfelen maakt. Ik stel mijn beslissing nog even een paar dagen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waarom dan niet gewoon je huidig abonnement af maken en dan omlaten zetten naar prepaid aan het eind. En dan pas naar tringg gaan vanaf die prepaid. Zo heb ik het ook gedaan. Heb je ook geen dubbele kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336044

Hierbij even een reactie op Kurt1970 die terecht stelt dat je bij grote bedrijven zoals KPN en energiebedrijven vaak lang moet wachten: Tringg is geen groot bedrijf maar een net gestart bedrijf. Als de administratie van een dergelijk klein bedrijf nu reeds de werkdruk niet aankan, is het ook nu al duidelijk wat er gebeurt als het een groot bedrijf wordt. Daar ben ik niet optimistisch over. Waarom huren ze niet even een paar uitzendkrachten in?
Ik blijf het jammer vinden dat het zo moet lopen en wacht een jaartje totdat de bedrijfsvoering van Tringg op orde is en dan probeer ik het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Vandaag weer een smsje ontvangen dat ik over mijn bundel zat en via de e-mail moet akkoord geven voor de extra kosten. Moet toch eens een teller installeren ofzo want snap er niks van. Ook zijn de extra kosten van vorige maand nog niet afgeschreven. Iemand ervaring met een sms/belminuut teller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

In ieder geval positief dat je na elke maand opnieuw toestemming moet geven. Wel jammer van de harde limiet maar dat is inmiddels al bekend hier. maar als ik zo even op twitter kijk zitten daar allemaal naieve mensen dus daadwerkelijk denken oneindige bundels te hebben. Waar ga je er aldoor mee overheen? Data of bel/sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Met bellen en sms. Dat gebruik ik ongeveer 200 Mb per maand. Nu zijn het ook wat drukke tijden dat ik veel bel, maar wist niet dat ik zoveel belde. Bij T-mobile had ik ook af en toe een hogere rekening dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
@mijnlief; ipv hier lid te worden om je gal te spuwen had je ook die energie kunnen steken om te achterhalen waarom je communicatie met tringg mislukt.
Mischien was je email niet aangekomen, mischien was je niet bereikbaar, mischien had tringg een griepgolf, mischien heeft tringg alleen maar personeel wat ns-afhankelijk is;)

Zoek maar een provider waar geen problemen mee zijn, meeste topics gaan over slecht bereik( mijn ex-t-mobile netwerk) of over torenhoge spookrekeningen.

Bij tringg loopt de admin-verwerking niet soepel dus moet je zelf er achteraan zitten en bellen totdat het opgelost is.

Uiteindelijk zijn we gewoon hollanders en gaat het om geld;
http://www.bellen.com/mob...dealtype=subscriptiononly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja vind ik een beetje een nonreden. De communicatie van Tringg is echt stukken slechter dan wat ik ooit eerder heb meegemaakt. Heb al bij KPN gezeten, Vodafone, Debitel, maar allemaal niet zo brak als dit bedrijf. Opzich niet erg want als het eenmaal werkt dan werkt het. Maar voor dingen als nummerportering en een simkaart die opeens niet werkt wil ik liever wel geholpen worden binnen 2 dagen (zoals ze zelf ook aangeven op de site) ipv een poos te wachten. Mijn portering is nu nog steeds onduidelijk. Het werkt nu prima met mijn definitieve nummer, maar ben bang dat het opeens weg is, want ze hadden het zelf over pas de 19e, daarna heb ik niks meer gehoord.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste