Anoniem: 174951

Binnetie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:11:
[...]

Ik denk dat ik weet waar je dat gelezen hebt: pricewatch: Tringg Onbeperkt bellen en SMS'en 1 jaar hier staat het vermeldt, maar dit klopt dus niet.
pricewatch: Tringg Onbeperkt bellen en SMS'en 1 jaar

Inmiddels aangepast zie ik!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
Ik heb de TS even aangepast met de FUP, misschien moet ik nog wat veel gestelde vragen in de TS opnemen.
Net proberen te bellen met de klantenservice omtrend of push e-mail is toegestaan, maar ben er nog niet doorgekomen.

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Inderdaad lijkt het 0900nummer niette werken. De klantenservice is wel beriekbaar via 1200 tegenwoordig vanaf je eigen sim maar voor mensen die nog geen klant zijn zou het 0900nummer dan nog wel beschikbaar moeten zijn.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 174951 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:59:
@Lekkere Loempia, dat zou ik je echt niet durfen zeggen. Je kan het beste even een e-mail sturen naar hen via het contactformulier of bellen met hun helpdesk 0900-5551113. Heb je je abonnement al 'actief' beeindigd? Dan ben ik namelijk een beetje bang, dat je sowieso al te laat bent voor succesvol nummerbehoud... maar dat kan ik natuurlijk ook volledig mis hebben. Als het bij Tringg niet lukt, zou het bij elke andere provider (behalve je huidige misschien) ook niet lukken schat ik in.

@MsG, tarieven buiten de 'bundel', komen slechts ter sprake bij misbruik van de FUP, lees structureel over de FUP heen en na je eerst telefonisch te hebben benaderd om te bespreken hoe nu verder, zijn nou niet echt te classificeren als 'veel te veel', naar alle waarschijnlijk lager dan je huidige kosten:

[...]
Defineer misbruik van de FUP als je adverteert met oneindig. Wat is er oneerlijk aan als ik 5 uur per dag wil bellen met mijn moeder. Daarvoor neem ik toch juist een "oneindig" tringg abbo? Het komt mij nog veel te ontransparant over. Zeker met de inachtneming dat abbo-providers vooral verdienen met mensen die over bundels heen gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

@Binnetie PUSH e-mail is gewoon mogelijk. Mits je een e-maildienst gebruikt die dat levert. Ik kan gewoon gebruik maken van Exchange op mijn iPhone bijvoorbeeld. Tringg levert alleen geen dienst die POP e-mail automatisch pusht, dus als je dat bedoelt moet ik je teleur stellen. Ik kan ook niet echt inzien hoe een provider uberhaubt push e-mail zou moeten blokkeren. Je hebt hier toch gewoon te maken met een persistente verbinding? Volgens mij zou push e-mail alleen geblokkeerd kunnen worden door dit actief op een firewall te blokkeren, dit is in het geval van Tringg niet zo.

• Binnetie
Anoniem: 174951 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:49:
@Binnetie PUSH e-mail is gewoon mogelijk. Mits je een e-maildienst gebruikt die dat levert. Ik kan gewoon gebruik maken van Exchange op mijn iPhone bijvoorbeeld. Tringg levert alleen geen dienst die POP e-mail automatisch pusht, dus als je dat bedoelt moet ik je teleur stellen. Ik kan ook niet echt inzien hoe een provider uberhaubt push e-mail zou moeten blokkeren. Je hebt hier toch gewoon te maken met een persistente verbinding? Volgens mij zou push e-mail alleen geblokkeerd kunnen worden door dit actief op een firewall te blokkeren, dit is in het geval van Tringg niet zo.
Op mijn werk staat een Exchange-server die de mail 'pushed', het is eigenlijk dus zakelijk wat ik doe. Het enige zakelijke natuurlijk. De rest is particulier gebruik. Ik ga het maar een jaar proberen denk ik. Nu wordt ik alleen wel eind volgende week opgenomen in het ziekenhuis dus ik hoop dat ik voor die tijd de sim heb.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik heb uiteindelijk niet voor Tringg gekozen.

- Er is teveel onzeker.
- Via e-mail praktisch niet bereikbaar (al drie gestuurd in een week, 1 automatisch antwoord).
- nummerbehoud is niet zeker, dat ze het op korte termijn kunnen regelen. Bij andere providers is dat trouwens wel het geval.

Ik wacht het nog even af, hoe Tringg zich gaat ontwikkelen. Het business model is in ieder geval niet zonder risico's en vaak zijn dit soort dingen te mooi om waar te zijn. Ik hoop dat ik het mis heb, maar voorlopig heb ik liever een 'gevestigde orde' provider.

@MsG, transparant of niet, in het ergste geval zou je in dat geval 5 * 60 * 31 = 10.000 minuten per maand bellen. Dat zou betekenen dat je er dan 8.750 per maand moet bijbetalen --> 8.750 * 0,08 = 700 euro, dit zou je dan dus 724,95 per maand kosten. Met de duurste SIM-only van Vodafone kost dat je 120 euro (per maand 1500 minuten) + 8.500 * 0,25 = 2125 euro, dat is dus 2275 euro (200% meer dan bij Tringg).

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar vodafone adverteert dan ook niet met onbeperkt bellen. Het feit dat ik moet bijbetalen bij Fair Use maakt het bij mij ontransparant en dubieus. Zeker omdat je wel een bedrijf machtigt tot incasso. Dat jij beweert dat er eerst wordt gebeld, maakt het nergens dat het niet zomaar afgeschreven kan worden. Men adverteert met "onbeperkt!11111oneone" "nooit meer onverwachtse rekeningen!1111oneone" maar als het puntje bij het paaltje komt wordt er een vergelijking getrokken met een andere provider, dat je in ieder geval relatief minder fors moet lappen dan bij provider X. Dat is niet wat ik mij voorhoud bij onbeperkt.

En wat is concreet de definitie "komen slechts ter sprake bij MISBRUIK van de FUP"?

Dat ik willekeurige mensen opbel voor reclamedoeleinden? Of dat ik gewoon besluit mijn "onbeperkt" abbo actief te gebruiken? Er is veel te veel vaag en het klinkt dubieus.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Binnetie
Het is niet verplicht om dit abonnement te nemen natuurlijk. Heb je je 'onduidelijkheden' al eens bij de klantenservice neergelegt?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee, maar met die dooddoener kom je niet ver. Men levert onbeperkt of beperkt. Niet onbeperkt en vervolgens iets vaags als Fair Use roepen. Dan wil ik namelijk ook horen van Bo-oz of elke dag veel bellen oneerlijk is en waarom dat wel niet oneerlijk zou zijn.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik snap best je frustratie. Maar het begint al bij het woordje "maar" in verkoopland. Nu onbeperkt internet en telefonie voor MAAR 29,95 per maand. Deze trui voor maar 59,95 normaal 99,95.
Alsof die "normaal" prijzen kloppen, die zijn ook gemanipuleerd. Psychologische prijsstelling is dat.

Ik vind het anders nogal wat. Men doet er dus luchtig over en dat is precies wat een bedrijf wil, je moet er niet teveel over nadenken bij de aankoop.

Dat er later haken en ogen aanzitten dat is bij elke aankoop van elk product zo. Alles heeft voorwaarden en alles heeft een nadeel. Zo ook de peren van de plaatselijke groenteboer.
In een sales pitch zit een zogenaamde proposition, een voorstel en voorwaarde waaraan de kan verbonden raakt bij verkoop. Onbeperkt noemen klinkt ontzettend aantrekkelijk. Dat levert klanten op. Dat die klanten vervolgens en masse over hun belbundel heen gaan levert het bedrijf flink geld op.

Welke idiote fabrikant gaat nu zeggen bij de verkoop van colablikjes dat je ervan gaat boeren na het drinken ervan ? Geen enkele toch ?

Dus waarom zou een telefonieleverancier als Tringg vertellen op welk punt zij EXACT in gaan grijpen wanneer je eroverheen zit ? Dat is voor hun portemonnee niet gunstig.

Leuke berekening Bo-oz, maar volgens mij heeft een provider een meldtplicht wanneer er exorbitant gebruik optreed.

Tring zal dus de voor hun veilige FUP aanhouden en daar geen duidelijkheid in verschaffen. En die duidelijkheid is er ook niet. Ik geloof er niet in dat wanneer men ziet dat er van de 10.000 geregistreerde nummers er ongeveer 10 % overheen bellen dat men dan individueel die cases gaat bekijken. Dat kost veel teveel tijd en met een organisatie als Tringg wil je de overhead kosten laag houden. Ik denk dus dat de top 10 klanten (is heel makkelijk te filteren) gewoon een factuur krijgt van {insert aantal units meer dan 1250} x prijs per minuut + belasting.

Bovendien is een FUP nooit hard te maken. Rond de sinterklaastijd en in de winter zitten de mensen meer binnen en is voor een internetprovider ook wel op zijn klompen aan te voelen dat er meer data verstookt zal worden. Dit kan je doorvertalen naar Tringg, welke ook wel bepaalde piek momenten voorzien heeft.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik snap best dat providers liever niet duidelijk aangeven wat de policy is bij het er over heen gaan, vandaar dat ik niet in "storingen" bij Debitel en Vodafone geloof waardoor de "realtime" belminuten-meter weer eens niet werkte. Dat is gewoon kunstmatig om mensen over hun bundel te laten gaan. Maar als er dan concreet een PR-man rond lurkt op dit forum dan wil ik het gewoon duidelijk hebben alvorens met een mogelijk dubieuze speler in zee te gaan.

Ook internetproviders hebben onder water een limiet als ik X terabyte per dag zou downloaden. Echter stellen die niet ook nog eens een harde bundel die helemaal niet zo enorm groot is. Ik wil dus gewoon helder hebben van Bo-Oz, wat er gebeurt als MsG met zijn fictieve Tringgg 3G abbo over zijn 2250e unit heen gaat? En wat als het 5000 units worden bij MsG? Allemaal naar eerlijke bellers en geen criminele activiteiten, m.a.w. geen "misbruik" zoals jullie omschrijven in de FUP. Waarom wordt er dan alsnog gebeld als je er erg overheen gaat? Dan gaat het dus verder dan "om misbruik te voorkomen". Maar bedoelen ze wss "Om te voorkomen dat we nog winst maken op deze gebruikers". Als ik echter verder kijk dan
Tringg is een nieuw mobiel telefoonabonnement dat bellen en SMS'en in Nederland biedt voor een vaste prijs per maand. Hiermee is 6GMOBILE de eerste in Nederland die op deze manier mobiele telefoniediensten aanbiedt tegen een reële, eerlijke prijs. De Tringg abonnementen zijn er in twee smaken [Tringg en Tringg 3G] en hebben een contractsduur van 12 maanden. Tringg biedt de gebruiker onbeperkt bellen en SMS'en binnen Nederland voor slechts € 24,95 per maand. Het Tringg 3G abonnement combineert eerdergenoemd abonnement met ongelimiteerd dataverbruik voor € 5 per maand extra, waardoor het maandbedrag op € 29,95 komt. Om deze dienstverlening mogelijk te maken hanteert Tringg een Fair-Use policy; meer hierover is te vinden in de Algemene Voorwaarden.
Terwijl ik in de mooie "verassing achteraf" genaamd Algemene Voorwaarden kijk, lees ik:
# De Klant zal de SIM-kaart en de Diensten slechts gebruiken voor redelijk eigen gebruik met een enkel mobiel telefoontoestel. De Klant zal de diensten niet gebruiken op een wijze die leidt tot een gebruiksprofiel dat niet in redelijkheid van een consument kan worden verwacht. In het bijzonder zal de Klant de Diensten niet gebruiken in combinatie met SIM-boxen, GSM-routers of GSM-gateways, voor zakelijk gebruik, voor gelijktijdig gebruik door meerdere gebruikers (zoals vanaf een bedrijfsnetwerk of door gelijktijdig gebruik in meerdere telefoontoestellen), het langdurig openhouden van een verbinding (bijvoorbeeld voor gebruik als babyfoon, ten behoeve van audio- of video-streaming of voor het downloaden van grote bestanden), voor tethering (het koppelen van een PC, laptop of netbook aan een mobiele telefoon) of door middel van het plaatsen van een SIM-kaart in een PC, laptop of netbook. Redelijk eigen gebruik betekent dat de Klant maximaal twaalfhonderdvijftig (1.250) units per maand gebruikt voor bellen en SMS, waarbij één (1) belminuut of één (1) SMS gelijk staat aan één (1) unit, plus, indien de Klant een Tringg 3G dienst afneemt die gebruik van mobiele data toestaat, maximaal duizend (1.000) units mobiele data per maand waarbij één (1) MB gelijk staat aan één (1) unit.
# Indien de Klant de Dienst gebruikt in strijd met de gebruiksbepalingen uit artikel 5.a of hij het in dat artikel genoemde maximum aantal units voor redelijk eigen gebruik overschrijdt kan Tringg, onverminderd haar overige uit de wet of de Overeenkomst voortvloeiende rechten, aan de Klant kosten voor zulk gebruik in rekening brengen.
Nergens iets over bellen. Men mag dus meteen lappen bij een overschrijding van de 1250 of 2250 units. Hoezo geen verrassing achteraf als je reeds was ingepakt door lege termen als "onbeperkt".

Resumerend:

Je sluit een beperkt abbo af bij Trrring voor resp. 1250 of 2250 units, welke precies op mogen. Maar ga je boven de units dan mogen er volgens de Algemene Voorwaarden direct kosten worden verrekend voor het overschrijden van de "onbeperkte" bundel. Oftewel je valt in de categorie misbruiker van de service.

Ik zou goed oppassen als ik jullie was. Het is voor de prijs alsnog een goede bundel, zeer goed zelfs, maar het is een vrij ontransparant zootje wat in mijn ogen bijna het predikaat misleiding mag dragen.

Anoniem: 81768

Ja maar er staat " kan Tringg, onverminderd haar overige uit de wet of de Overeenkomst voortvloeiende rechten, aan de Klant kosten voor zulk gebruik in rekening brengen"

Dus wil niet zeggen dat ze dat meteen gaan doen, ze gaan je wss hierover eerst bellen.
Ik ben het wel met je eens dat het allemaal niet helemaal duidelijk is. Bij FUP is dit eigenlijk altijd wel zo. Onbeperkt mobiel internet is dit ook het geval. Ze gebruiken dan ook een FUP, maar de limiet is nooit duidelijk. In de voorwaarden staat dan ook dat je zelfs afgesloten kan worden van de dienst mocht je het vaak overschrijden. Maar je weet niet in welke situatie dit precies gebeurt.
Dus wat dat betreft kan je nooit concrete gegevens verlangen bij een FUP.
Je moet het gewoon niet te gek maken. Als je constant op 2000 min per maand zit dan heb je niet alleen een financieel probleem, maar ook een psychologish. :P
Het abonnement is zeer voordelig, wil je meer dan 1250 minuten dan moet je bereid zijn om meer te dokken of een zakelijk abo nemen ofzo, want goedkoper dan dit krijg je niet. Dus ik denk niet dat je niet teveel moet klagen om hoe trinng hun dienst aanbied, vanwege het "onbeperkt bellen" Maar zie het gewoon als een abo met max 1250min voor maar 25eur.
Heb je niet genoeg aan die 1250 min dan zoek je maar een andere provider en betaal je 200eup/m voor 1500min.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar andersom hebben ze wel dat recht om het opeens te doen, volgens je contract. Dan ga ik niet naief zitten denken "oooch ze bellen vast wel" nee dan wil ik zwart op wit, in de AV, in mijn contract dat men belt alvorens ik er overheen ga. of beter, zorg dat de klant er niet overheen kan gaan, maar dat je dan gewoon geen sms/bel/internet kan sturen. Maar ik denk dat het businessmodel van Tringg dan niet meer gaat werken, ik geloof niet dat deze bundel met erge winst aangeboden wordt, maar goed dit is natuurlijk speculatief van een voorbehoedzame tweaker.

Het gaat mij ook gewoon niet om de hoeveelheid. Nogmaals, de prijs is erg goed, zeer goed. maar ik wil niet ineens honderden euro's lappen bij het overschrijden, zeker niet omdat de PR-man van tringg zelf al zegt dat mensen met een iphone fors meer data verbruiken, en laat ik nou net in het bezit zijn van dat overhypte glimmertje. En adverteer dan gewoon niet met onbeperkt, want nu krijg je zeker weten naïeve mensen die dit abbo afsluiten zonder de AV te lezen, en vervolgens er dik overheen gaan, want nog steeds helemaal niet zo onmogelijk is hoor.

Ergens moet het geld van deze behoorlijk lage prijs voor wat je krijgt, terug verdiend worden.

Of ze mikken op een stormloop van leden, waar de winst wordt behaald op het feit dat ze heel veel klanten trekken, óf er wordt verdient over het dubieuze gedeelte omtrend de overschreiding van de bundel.

Ik kijk de spreekwoordelijke kat eerst uit de boom.

• Binnetie
Niet iedereen zal zijn bundel elke maand helemaal opmaken, dus blijven er units over die Tringg heeft ingekocht. Ik denk niet dat ze moeilijk doen als 1 persoon maar 800 units opmaakt die maand en een andere persoon 1400 units gebruikt. Er blijven units over die al wel betaald zijn. Tringg zal hier vast op inspelen.

Edit:
Luister de T-mobile reclame op de radio, daar hoor je ook met 6 familieleden onbeperkt bellen en smsen. Toch is het maximaal 1000 belminuten en 1000 smsjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Binnetie op 17-09-2009 19:23 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Daar ben ik net zo tegen. Al weet ik niet wat daar gebeurt als je over de 1000 heen gaat,dat hangt er ook mee samen.

Als ik miljonair was ging ik zulke dingen wel juridisch aanvechten, want ik heb er een bloedhekel aan.
U hebt gezocht op het woord: onbeperkt.
RESULTAAT
 on·be·perkt bn, bw onbegrensd
Je creeert een paradox als je het samengooit met een harde beperking van x units of x aantal smsjes. Het is dus eigenlijk gewoon een wassen neus en beperkt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Titelfixje.

• dicksterk
@Msg het probleem wat jij aankaart is kleiner dan je denkt. Tringg gebruikt de term onbeperkt en niet 1250 units per maand voor 24.95 omdat die 1250 units een fup is en geen harde limit. Als je er niet structureel en niet veel overheen gaat geberud er niets. Het mooie van Tringg is dat als jij in maand 1 1000 units gebruikt in maand 2 1400 en in maand 3 1150 je niks zal gebeuren. Was die harde limit er die jij voorstaat dan had je in maand 2 bij moeten betalen.
Ik vind dan ook dat je dit abonnement wel heel erg afkraakt. Je bent toch niet toevallig msg van msg-telecom?
Tringg heeft herhaald aangegeven dat ze je bellen als je tever over de fup heen bent, ik twijfel er niet aan dat ze dat zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Omdat ik kritisch ben naar een goedkope provider die toch op een manier zijn brood moet verdienen zou ik een concurrent zijn :S?

Ben eerder benieuwd hoe jij er bij komt dat het geen harde limiet is. Je gaat uiteindelijk akkoord met de AV en die luidt nog steeds:
Redelijk eigen gebruik betekent dat de Klant maximaal twaalfhonderdvijftig (1.250) units per maand gebruikt voor bellen en SMS, waarbij één (1) belminuut of één (1) SMS gelijk staat aan één (1) unit, plus, indien de Klant een Tringg 3G dienst afneemt die gebruik van mobiele data toestaat, maximaal duizend (1.000) units mobiele data per maand waarbij één (1) MB gelijk staat aan één (1) unit.
daaruit volgend:
Indien de Klant de Dienst gebruikt in strijd met de gebruiksbepalingen uit artikel 5.a of hij het in dat artikel genoemde maximum aantal units voor redelijk eigen gebruik overschrijdt kan Tringg, onverminderd haar overige uit de wet of de Overeenkomst voortvloeiende rechten, aan de Klant kosten voor zulk gebruik in rekening brengen.
Laat je niet zo snel inpakken door niet-bindend gebrabbel, maar ga zelf op onderzoek uit waar je voor tekent. En als je dan de AV doorleest, stuit ik toch wel degelijk op die dingen. Kan er niks anders van maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De voorwaarden die de providers vaak hebben maken je vaak erg aan het schrikken. Voorheen heb ik eens een ADSL-provider gehad die nog met een limiet werkt wat je per maand mocht downloaden. Ik dacht van 'oh daar kom ik nooit aan'. Totdat ik eens keek wat het dataverkeer per maand was (ik hield het met DUmeter bij en op de servicepagina van de provider kon je het ook terugvinden). Het kwam aardig overheen en bleek dat ik al ruim 7 maand telkens over mijn datalimiet zat zonder dat ik het in de gaten had (ik deed het niet doelbewust). Maar nooit een brief o.i.d. ontvangen.
Die voorwaarden zetten je altijd aan het denken, maar ikzelf til daar niet al te zwaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Update mbt bestelling en nummerportering:

Ik heb nog niets gehoord over nummer-portering, terwijl en binnen 'enkele dagen' na aflevering (13 dagen geleden inmiddels) contact met ons opgenomen zou worden.

Geen goed teken. Ik zal zelf maar eens bellen naar ze.

Edit: 't is een mailtje geworden, geen gelegenheid gevonden om te bellen.

Update 18:09: ondanks dat ik in mijn mailtje duidelijk vermeld dat we de simkaart nu al 8 dagen in huis hebben wordt er door klantendesk gemald 'dat ik eerst even af moet wachten tot de simkaart afgeleverd is, daarna zal de procedure voor nummerbehoud gestart worden'. Deze medewerker kan dus duidelijk nog niet zo goed begrijpend lezen, ik hoop dat het tellen van de verbruikte units aan het eind van de maand wel goed gaat :-)

Update 21:09: nog geen antwoord op mijn reply op de reactie van de klantendesk. Zou natuurlijk schaamte kunnen zijn....

@Binnetie: mijn klantnummer is ergens in de eerste helft van de 400, dus er zijn nog 400 zielen die het abonnement besteld hebben de afgelopen 2 weken. Zo'n 30 nieuwe klanten per dag dus gemiddeld bij Tringg. Da's niet echt heel veel volgens mij.

[ Voor 71% gewijzigd door garp op 21-09-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb zojuist besteld. Ik hoop de simkaart voor 25 september binnen te hebben aangezien ik dan voor een aantal weken wordt opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb nummerbehoud aangevraagt dus ik zal wel in het ziekenhuis gebeld worden voor de gegevens. Moet maar even zien hoe dit loopt.
Ik ga eerst kijken of T-mobile in het UMCG in Groningen een beetje HSDPA dekking heeft (ik vrees van niet) en anders probeer ik de Tringg sim even (gekoppeld aan de laptop, weet dat het niet mag maar het is om even te testen).

Als ik het zo zie ben ik de 851ste klant, op het bestelforumulier zie je dat de bestelling begint met 2009 gevolgt door 851.

Status:
* 11.20 uur: bestelling Onbeperkt bellen, SMS'en en data (3G) (€29,95 per maand)
* 11.20 uur: orderbevestiging via e-mail
* 12.08 uur: De Nederlandse Pakketdienst belde me voor het maken van een afspraak, eerst volgende mogelijkheid was woensdag 23 september, dat wordt lastig dus wordt het donderdag 24 september
* 12.21 uur: bevestiging van Tringg dat de afspraak is gemaakt en wat je allemaal moet laten zien als de koerier met je simkaart voor de deur staat. Een hele informatieve mail.

23-9
* 19.40 uur: smsje van Tringg met specifiekere tijden wanneer de koerier komt
* 19.41 uur: mailtje van Tringg met de specifiekere tijden en nog een opssomming wat je allemaal aan de koerier moet laten zien.

[ Voor 30% gewijzigd door Binnetie op 24-09-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11-2024
Je kan nog niet in het buitenland bellen
Je kan geen 0900 nummers bellen

Onbeperkt, maar toch niet?! Vaag!

1 unit is gelijk aan 1 sms, 1 minuut of 1 mb....
Hoe saldo opvragen?

Hoe werkt nummerbehoud? Duurt ook nog wel even.
En las dat sommige wel meerdere malen een belletje opnieuw moeten proberen om verbinding te krijgen. Zij krijgen de melding 'Netwerk bezet' ???

Ja hier zit ik niet op te wachten.
Ik neem dnek ik vodafone sim-only voor Iphone 44.95 voor 650 min, dubbel sms en onbeperkt internet.

Iemand een ander oplossing voor mij (Alleen sim-only en bel veel)!!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
mobile625 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:14:
Je kan nog niet in het buitenland bellen
Je kan geen 0900 nummers bellen

Onbeperkt, maar toch niet?! Vaag!

1 unit is gelijk aan 1 sms, 1 minuut of 1 mb....
Hoe saldo opvragen?
Die vragen zijn al beantwoord in dit topic, daarvoor moet je even wat terug lezen.
Iemand een ander oplossing voor mij (Alleen sim-only en bel veel)!!!?
Dat is hier offtopic.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
pven schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:27:
[...]

Die vragen zijn al beantwoord in dit topic, daarvoor moet je even wat terug lezen.

[...]

Dat is hier offtopic.
Beste op eerste alinea was geen vraag maar een opsomming :) Sorry voor de onduidelijkehid.

En 2e alinea, sorry !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
mobile625 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:51:
[...]

Beste op eerste alinea was geen vraag maar een opsomming :) Sorry voor de onduidelijkehid.
Ah, dat haalde ik er niet uit.
En 2e alinea, sorry !
Je kan een kijkje nemen op http://tweakers.net/pricewatch/cat/760 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224189

Beste tweakers,

Ik heb in een radioprogramma aandacht gegeven aan Tringg, en daarvoor een bevriende jurist ingeschakeld. Hij schreef het volgende:
ICT-jurist Arnoud Engelfriet heeft over de FUP al meermalen geblogt.

http://blog.iusmentis.com...eerlijke-handelspraktijk/

http://blog.iusmentis.com...ekem-al-maand-van-kracht/

http://blog.iusmentis.com...-nee-dat-andere-fair-use/

Mijns inziens kan het aanbod van Tringg worden gezien als een oneerlijke handelspraktijk nu het bedrijf in het geheel geen enkele vorm van onbeperkt bellen/SMS-en aanbiedt. Integendeel, er is een keiharde limiet terug te vinden in de Algemene Voorwaarden (AV) waarbij de meerprijzen wanneer men over de zogenaamde onbeperkte bundel, want dat is het gewoon, heen gaat niet bekend zijn.

Deze telecomaanbieder gaat nog een stap verder dan de voorbeelden uit het weblog van Engelfriet waar de limieten niet bekend zijn en de gebruiker dus ook niet kan weten wanneer hij over de FUP gaat. Bij Tringg zijn de limieten gewoon bekend als men de AV leest. Noem het een vorm van misleiding of dwaling en je zit een heel eind in de richting. De AV worden ook nog eens op foutieve wijze aan de klant kenbaar gemaakt maar dat is echt bij enorm veel webwinkels het geval. Als je een abonnement bij Tringg wilt moet je alleen even een vinkje aanklikken dat je akkoord bent met de AV en dat is onvoldoende volgens de wet.

De gortdroge tekst van de richtlijn is hier te vinden:
http://eur-lex.europa.eu/...=CELEX:32005L0029:NL:HTML

De Nederlandse wettekst naar aanleiding van bovengenoemde richtlijn staat hier: http://www.eerstekamer.nl...catie_wet/f=/w30928st.pdf

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 224189 op 21-09-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
In principe snap ik deze ophef niet. Tringg heeft al talloze malen gezegt dat er geen sprake is van een KEIHARDE limiet. Waarom zo fel reageren op TRingg en telfort unlimited ongemoeid laten? dat is nog veel ondoorzichtiger omdat hier wel over en fup wordt gesproken maar je nooit weet wat dat is, Bij Tringg weet je ongeveer waar je rekening mee moet houden.
Overigens het probleem van meerdere malen moeten bellen was alleen woensdag, dit was ee storing die allang is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kijk eens goed naar waar je mee akkoord gaat Dicksterk. De AV, waarin wel degelijk staat dat er een harde limiet is bij overschrijding van de unit-hoeveelheid. Dat er niet-bindend anders wordt gesproken door een medewerker, maakt niet dat je alsnog akkoord gaat met een AV die zegt dat er wél een harde limiet is.

Waarom is dit nog niet gewijzigd in de AV als er inderdaad geen harde limiet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Omdat er anders geen getal is waar je misbruikers mee kan confronteren. Vind jij het een fijner idee om bijvoorbeeld een telfort unlimited abonnement te nemen met een fup die je niet kent zodat je zomaar gebled kan worden dat je er over heen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb liever een FUP zonder getal zodat men compleet kansloos staat in een zaak, dan een bedrijf waarbij het getal keihard in de AV staat, maar de medewerkers rondjodelen dat het getal niet hard is. Want uiteindelijk is de AV bindend en niet een post op een willekeurig forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Iemand misschien nog ervaringen i.p.v. de hele dag naar de AV te staren... zal ik nou wel of zal ik nou niet?
Mijn sim komt als het goed is donderdagmiddag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik zou graag ervaringen van iemand horen en heb ook nog een vraag. Ik vraag mij heel erg af of de gesprekken worden afgerond naar hele minuten (dus units). Dus als je 6 sec belt, rekenen ze dan 1 minuut? Nu heb ik dat bij Ben wel en daardoor veel te hoge rekeningen. Naar mijn mening doen alle providers aan deze OPLICHTING van het afronden van minuten waardoor iedereen veel meer geld kwijt is dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Dat afronden naar de hele minuut, dat geldt toch wel alleen voor de eerste minuut? Dat zit tenminste in mijn hoofd.

Even opgezocht en ja hoor, dat staat ook in de prijslijst van Ben: 'Je betaalt voor bellen per seconde met een minimum van een minuut'.

Niet dat ik dat erg fijn vind trouwens, want ik ben van mening dat bellen gewoon echt per seconde betaald moet worden. Voel me toch een beetje vreemd als ik na 13 seconden ophang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05-2024
wat ik persoonlijk dacht was dat er daadwerkelijk altijd wordt afgerond naar hele minuten, bij Ben in ieder geval wel.

Onderstaande link laat wel een duidelijk verhaal zien en hierbij zie je dat minute billing bij diverse providers weer aanwezig is.

Bij tringg is het volgens mij dus per seconde betalen +veel minuten (1250) en dan ook nog KPN netwerk....

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/7432

[ Voor 15% gewijzigd door appels op 22-09-2009 10:27 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
appels schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:07:
Ik zou graag ervaringen van iemand horen en heb ook nog een vraag. Ik vraag mij heel erg af of de gesprekken worden afgerond naar hele minuten (dus units). Dus als je 6 sec belt, rekenen ze dan 1 minuut?
Ik heb die vraag aan Tringg besteld, mij staat bij dat ze het niet afronden.
appels schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:24:
Onderstaande link laat wel een duidelijk verhaal zien en hierbij zie je dat minute billing bij diverse providers weer aanwezig is.

Bij tringg is het volgens mij dus per seconde betalen +veel minuten (1250) en dan ook nog KPN netwerk....

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/7432
Bij Tringg wordt idd niets gemeld over afrondingen, wat mijn bericht min-of-meer bevestigt dat men het niet afrondt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
IK heb goede ervaring met Tringg. IK gebruik het nu sinds 11 augustus probleemloos. Gesprekskwalitiet is prima, smsjes komen keurig aan en internet is echt snel. DE dekking is perfect vanwege het kpn-netwerk. IK vind het absoluut een goed product. Afronding is inderdaad per seconde volgens mij en data per kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Interessant om te lezen. :)
dicksterk schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:18:
Afronding is inderdaad per seconde volgens mij en data per kb.
Vermoed je dat of heb je daar bewijs van? Als men daadwerkelijk een FUP hanteert dan maakt het niet uit hoeveel je belt, omdat ze pas bij misbruik aan de bel zullen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46304

garp schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:17:
Dat afronden naar de hele minuut, dat geldt toch wel alleen voor de eerste minuut? Dat zit tenminste in mijn hoofd.
Ja, dat is om voicemail uit te melken: al die mensen die meteen opgooien als ze een voicemail de lijn krijgen zijn toch 1 minuut kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Ik wil ook Tringg anschaffen, maar zit met het volgende:

Ik las op bellen.com dat sommige meerdere malen een belletje moeten plegen om verbinding te kunnen maken. Zij krijgen dan de melding 'Netwerk bezet'. Iemand ervaring hiermee?

Worden er op gehele minuten afgerond, ook na je 1e minuut?

Werkt tethering op Tringg met Iphone?

Hoe is de kwaliteit van Tringg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
mobile625 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:04:
Ik wil ook Tringg anschaffen, maar zit met het volgende:
Een-en-ander is hier al vermeld, maar goed dan: nog een keer.
Ik las op bellen.com dat sommige meerdere malen een belletje moeten plegen om verbinding te kunnen maken. Zij krijgen dan de melding 'Netwerk bezet'. Iemand ervaring hiermee?
Ja, wordt in dit topic ook al door iemand gemeld. :)
Worden er op gehele minuten afgerond, ook na je 1e minuut?
Het is zo-goed-als zeker dat het op seconden af wordt gerond.
Werkt tethering op Tringg met Iphone?
Dat mag niet, staat in de voorwaarden.
Hoe is de kwaliteit van Tringg?
Goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Is die melding 'netwerk bezet' op 1 dag geweest of op verschillende dagen? Het zou nl. mogelijk zijn geweest tijdens de storing van KPN vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Binnetie schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:13:
Is die melding 'netwerk bezet' op 1 dag geweest of op verschillende dagen? Het zou nl. mogelijk zijn geweest tijdens de storing van KPN vorige week.
Geen idee, ik las dit ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dit probleem speelde op woensdag 16 september inderdaad, verder b k er nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oke dan is de lucht geklaard over dit 'probleem'. Ik kan niet wachten tot donderdag, eindelijk van het GPRS af. En mobile625 kan zijn sim bestellen :9

@Garp, hoe is het afgelopen met je nummerbehoud waar je nog steeds niet over terugggebeld was?

[ Voor 39% gewijzigd door Binnetie op 22-09-2009 21:17 ]

• garp
@Garp, hoe is het afgelopen met je nummerbehoud waar je nog steeds niet over terugggebeld was?
Tja, daar ben ik nog maar eens achteraan gegaan zojuist. Blijkbaar gebeurt e.e.a. niet telefonisch maar via e-mail. Het blijkt dat ze de 11e(!) al een mailtje hebben gestuurd, dat niet opgemerkt is door mijn vrouw. Die had ik ook gevraagd op te letten omdat ze gebeld zou worden ipv gemaild. Tenminste, dat zat was mijn beleving. Er werd immers vermeld dat er contact met ons zou worden opgenomen om de details door te nemen of zoiets. Mijn perceptie is dan dat dat telefonisch gebeurt. My bad, blijkbaar.

Nu moet er een aantal zaken (via e-mail) doorgegeven worden, waarna nummerbehoud gestart kan worden. Ondanks dat het ons eigen fout is vind ik het een beetje jammerlijk, want nu loopt het oude abonnement nog een maand langer. Zo valt het voordeel wel weer deels weg.

Het kan ook netter: Voor mezelf heb ik bij Ben een sim-only abonnement aangevraagd, ook met nummerbehoud. Daar vragen ze je de details mbt tot het regelen hiervan (telefoonnummer, contractnummer, operator, et cetera) al tijdens het bestelproces. Is toch ietsiepietsie netter vind ik; scheelt je weer geregel achteraf. Ook gaat daar het abonnement pas in nadat het nummer is overgezet, dat vind ik ook een stuk netter. Dan zit je dus niet met dubbele abonnementskosten.

• Binnetie
Gisteravond kreeg ik nog een smsje en een mailtje van Tringg:

* 19.40 uur: smsje van Tringg met specifiekere tijden wanneer de koerier komt
* 19.41 uur: mailtje van Tringg met de specifiekere tijden en nog een opssomming wat je allemaal aan de
koerier moet laten zien.

Ik vind dit heel netjes dat je zo op de hoogte gehouden wordt. Ik zat al krap aan tijd omdat ze eerst tussen 12.00 en 16.15 uur wilden komen, maar nu heb ik door de wat preciezere tijd ook zelf iets meer tijd om naar huis te kunnen.

Edit:
* 15.24 uur: Gebeld door koerier van Pro Assist dat hij er met 10 a 15 minuten is om de simkaart af te leveren. Dacht dat een andere partij voor de distributie van de simkaarten zorgde.

[ Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 24-09-2009 15:29 ]

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
Binnetie schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:13:
Ik wil geen spelbreker zijn maar ik heb dit probleem al een aantal weken. Ook hoor ik van sommige personen dat ik soms niet bereikbaar ben.

Verder heb ik niets te klagen kwaliteit van het gesprek als die tot stand is gekomen is gewoon normaal. internet werkt snel en je kan het ook op je pc gebruiken maar het mag niet ;)

Helpdesk heb ik gemaild voordat ik tringg wou bestellen toen had ik binnen een aantal uur antwoord. Maar om bovenstaand probleem te melden heb ik de helpdesk gebeld een week geleden (wat niet met je eigen telefoon kan omdat het een 0900 nummer is 8)7 ) en deze persoon kon mijn probleem op dat moment niet oplossen en zou het doorsturen enz. enz. en hierover terug bellen. Tot op heden ben ik nog steeds niet terug gebeld of gemaild (voor het geval dat mijn telefoon niet zou werken mail adres achter gelaten) volgende week maar weer eens tringg bellen..

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen210 op 26-09-2009 19:51 ]

@jeroen210, Volgens mij kan je vanaf je eigen telefoon gewoon 1200 (shortdial) gebruiken voor de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286028

Anoniem: 174951 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 22:33:
@jeroen210, Volgens mij kan je vanaf je eigen telefoon gewoon 1200 (shortdial) gebruiken voor de klantenservice.
Mijn vader heeft het op mijn advies genomen nou eindelijk heeft hij de sim(met opd is niks zker). Maar nu kan hij hem niet instellen dat ze nummer niet meegezonden wordt. Als je dat instelt geeft hij met uitbellen een fout?!?!? Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lekkere Loempia schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:00:
Ik heb uiteindelijk niet voor Tringg gekozen.

- Er is teveel onzeker.
- Via e-mail praktisch niet bereikbaar (al drie gestuurd in een week, 1 automatisch antwoord).
- nummerbehoud is niet zeker, dat ze het op korte termijn kunnen regelen. Bij andere providers is dat trouwens wel het geval.

Ik wacht het nog even af, hoe Tringg zich gaat ontwikkelen. Het business model is in ieder geval niet zonder risico's en vaak zijn dit soort dingen te mooi om waar te zijn. Ik hoop dat ik het mis heb, maar voorlopig heb ik liever een 'gevestigde orde' provider.
Zo extreem goedkoop is het toch ook weer niet? Als je het vergelijkt met andere sim only abonnementen. 1000 Mb voor data komt meer voor, 1000 belminuten is dan wel weer redelijk veel maar ze zullen incalculeren dat de meeste klanten hier niet bij in de buurt komen.

Ik kijk dit nog wel even aan, als iedereen er tevreden over is en nummerbehoud kan ook gewoon dan is dit wel een leuke optie als mijn abonnement is afgelopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 27-09-2009 21:15 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:16:

Edit:
* 15.24 uur: Gebeld door koerier van Pro Assist dat hij er met 10 a 15 minuten is om de simkaart af te leveren. Dacht dat een andere partij voor de distributie van de simkaarten zorgde.
Pro Assist is ook de transporteur van Belcompany/Telefoonkopen.nl en nog meer grote telecombedrijven. Dus dat zit wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Anoniem: 286028 schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:55:
[...]

Mijn vader heeft het op mijn advies genomen nou eindelijk heeft hij de sim(met opd is niks zker). Maar nu kan hij hem niet instellen dat ze nummer niet meegezonden wordt. Als je dat instelt geeft hij met uitbellen een fout?!?!? Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb dit ook geprobeerd via #31# voor het nummer en dan kan ik niet bellen. Lijkt er dus op dat dit ook niet mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroen210 schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:19:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd via #31# voor het nummer en dan kan ik niet bellen. Lijkt er dus op dat dit ook niet mogelijk is
En *31*?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom mag je het eigenlijk niet zakelijk gebruiken zolang je onder de 1000 belminuten blijft?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Met deze code krijg ik een tudiduu toon (soort van afsluit toon), hetzelfde als met #31# maar dan komt er ook een melding op mijn telefoon "controleer verzenden identificatie"

• jeroen210
Volgens mij is Tringg kapot. Ik krijg zelf netwerk selecteren op mijn telefoon, en daar staat geen Tring tussen.. Als ik mensen bel met een andere telefoon die een Tringg nummer hebben hoor ik helemaal niets en na een tijdje verbreekt de verbinding.. Meer mensen last van (gehad) ?

Edit: helpdesk maar gebeld.. hebben een storing zal rond 20:00 a 20:30 verholpen zijn

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen210 op 30-09-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Nieuwe update.

Vorige week (25 september) de gevraagde porteringsgegevens via mail naar Tringg gestuurd:

Let op, dit is uiteraard slechts een deel van de gegevens zoals we die hebben ingevuld:

Porteerdatum (overgangsdatum)*: 27 oktober 2009
Datum waarop het 'oude' abonnement contractsvrij is: heden

Abonnementsvorm (abonnement of prepaid): abonnement
Operator van 'oude' abonnement**: T-Mobile
Service provider van 'oude' abonnement***: T-Mobile

* Houd hierbij rekening met een eventuele opzeggingstermijn bij je huidige operator. De porteerdatum mag niet eerder zijn dan de opzeggingsdatum (deze is vaak een maand). De porteerdatum moet ook minimaal 10 werkdagen in de toekomst liggen (dwz na ontvangst van de porteergegevens bij ons).

Als wij alle gegevens binnen hebben zetten wij de nummerportering in gang. Uiteraard nemen we even contact met je op als we vragen hebben over de gegevens die je hebt opgestuurd.

Zojuist kijk ik bij t-mobile of er iets ontvangen is en ja hoor:

Mobiel nummer: +31650........
Gewenste porterings datum: 28-10-2009

1 - Aanvraag ontvangen
2 - Aanvraag in behandeling genomen
3 - Aanvraag beoordeeld

Je aanvraag is op 30-9-2009 afgekeurd. De aangegeven wensdatum waarop Nummerbehoud plaats zou moeten vinden, is niet mogelijk. Controleer de wensdatum en dien de aanvraag opnieuw in bij je nieuwe telecomaanbieder.

Fijn. Ik meteen een mail naar Tingg gedaan. Inhoud:

LS,

Ik wil jullie, als professionele telecom provider, willen vragen mee te denken in plaats van dom dingen in te kloppen.

Nummerbehoud bij mijn huidige provider is afgekeurd. Dat is ook niet zo vreemd; er is door jullie geen datum door die een maand in de toekomst ligt bij de oude provider gehanteerd. Uiteraard heb ik wel een maand in de toekomst ingevuld (plus een paar dagen zodat jullie ruim de tijd hebben e.e.a. in te schieten bij mijn huidige provider). Ondertussen betaal ik dubbele abonnementskosten, compleet voor Piet Snot.

Ik wil jullie vragen per direct een nieuw porteringsverzoek in te dienen bij mijn huidige provider, met inachtneming van de juiste termijn.

Ter info: Ik dien - zodra ik op 'verstuur bericht' heb geklikt - een klacht in bij de OPTA. De omgang met portering is namelijk niet conform de in Nedeland geldende gedragscode. Voor uw informatie: zie hier (http://www.opta.nl/nl/wat...n-en-nummerportabiliteit/) voor meer informatie.

Verder wil ik jullie vragen mij passend te compenseren in verband met bovenstaande.

Vriendelijke groet,

Meteen de daad maar bij het woord gevoegd en een klacht bij de OPTA ingediend. Laat hen er maar eens naar kijken, ik ben het nu wel beu. De tekst van de klacht:

Nummerbehoud bij Tringg gebeurt mijns inziens niet conform de voorwaarden (zoals vastgelegd in artikel 4.10 van de Telecommunicatiewet en het Besluit Nummerportabiliteit)

1. Allereerst gaat het abonnement al in nog voordat het nummer geporteerd is. Dit betekent dubbele abonnementskosten, minimaal 2 maanden
2. Ten tweede wordt de informatie mbt nummerbehoud pas gevraagd nadat het contract is ondertekend, en is de procedure ondoorzichtig. Zo word aangegeven dat er contact wordt opgenomen, maar wordt er een e-mailtje gestuurd. Dan hadden ze de info ook bij het bestellen kunnen vragen.
3. Er wordt slecht omgegaan met de porteringsdatum. De gegevens die de klant opgeeft worden blind vertrouwd, ook als men bij Tringg zelf de informatie (te) laat behandelt en de porteringsdatum inmiddels minder dan een maand in de toekomst ligt (het betreft een particilier abonnement). Resultaat is dat de portering afgewezen wordt bij de huidige provider en we dus weer opnieuw kunnen beginnen. Met als gevolg dat we nog langer met dubbele lasten zitten.

Even ter vergelijking: Ik heb later dan dat ik bij Tringg e.e.a. besteld heb een zelfde proces gestart maar dan met Ben. Dat was ook nog eens een nummer dat gekoppeld is aan een lopend, zakelijk contract. Daarvan is inmiddels alles rond; de portergingsdatum is bekend en mijn nieuwe abonnement gaat keurig netjes pas op 19 januari 2010 in. Ok, dat duurt lang maar dat is a) redelijk logisch ivm de opzegtermijn van het lopende zakelijke abonnement en b) maakt niet zoveel uit omdat er geen dubbele kosten zijn. Verder is c) alles is volstrekt helder en duidelijk. Overigens zit in dat verhaal met Ben ook een correctieronde: ze hadden eerst rekening gehouden met een maand opzegtermijn van het oude contract. Maar dat is keurig aangepast en opgelost.

Kortom: mijn ervaring met Tringg is niet geweldig tot nog toe. Ik moet dusdanig veel acties ondernemen om e.e.a. in goede banen te leiden dat ik niet zou weten hoe bijvoorbeeld mijn vader, moeder, vrouw, of een andere burger die niet zoveel opheeft met de procedures rond telecomproviders, nummerbehoud en dergelijke hier op een fatsoenlijke wijze uit zou komen.

Het innnen van de automatische incasso gaat wel goed; die was op de 19e september al uitgevoerd. Dat dan weer wel.

[ Voor 5% gewijzigd door garp op 01-10-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@garp: je kan natuurlijk krite hebben op de manier waarop Tringg je nummerortering heeft geregeld. AAn de andere kant werken er bij T-mobile ook wel een stelletje robots, ze weten dat je je nummer wilt porteren. Het zou natuurlijk een stuk sympatieker en klantvrienderlijker zijn als T-mobile in plaats van de aanvraag domweg af te keuren een brief stuurt dat de nummerportering niet op de gewenste datum kanplaatsvinden maar zal worden uitgevoerd een maand nadat zij hem binnen hebben gekregen. Het is natuurlijk gewoon treiteren van T-mobile dat ze er zo'n ingewikkelde kwestie van maken dus ik zou ook klagen bij t-mobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
dicksterk schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:36:
@garp: je kan natuurlijk kritiek hebben op de manier waarop Tringg je nummerortering heeft geregeld. Aan de andere kant werken er bij T-mobile ook wel een stelletje robots, ze weten dat je je nummer wilt porteren. Het zou natuurlijk een stuk sympatieker en klantvrienderlijker zijn als T-mobile in plaats van de aanvraag domweg af te keuren een brief stuurt dat de nummerportering niet op de gewenste datum kanplaatsvinden maar zal worden uitgevoerd een maand nadat zij hem binnen hebben gekregen. Het is natuurlijk gewoon treiteren van T-mobile dat ze er zo'n ingewikkelde kwestie van maken dus ik zou ook klagen bij t-mobile!
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. De schuld ligt in dit geval deels bij T-mobile, die hadden ook gewoon minder moeilijk kunnen doen. Maar toch: Tringg heeft als nieuwe partij de kans om het vanaf het begin af aan netjes in te regelen en de processen in te richten op de huidige, moderne gang van zaken. We zullen zien hoe 't loopt.

*weg* aan refer-spam doen we hier niet

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 01-10-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
je kan natuurlijk nog proberen t-mobile te bellen en te vragen of ze de aanvraag alsnog in behandeling kunnen nemen met als ingangsdatum voor de portering een maand na nu zodat niet alles weer op nieuw hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zo te horen loopt het allemaal nog niet vlekkeloos. Had ook niet anders verwacht maar er zitten toch wel slordige fouten tussen. En die downtime kan echt niet. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Garp, hoe kan je dat bij T-Mobile opvragen. Ik heb nl hetzelfde ook voor dezelfde datum nummerbehoud aangevraagt.

Nog even mijn ervaringen zo in een weekje tijd:

Vergeleken met T-Mobile alleen maar een verbetering. Bereik op de snelweg is goed (Zwolle - Groningen). Ik lig nu in het UMCG in Groningen en via de laptop en mijn mobiel met Tringg type ik dit berichtje met volle HSDPA snelheid. T-Mobile wisselt in bereik en zit telkens met GPRS en HSDPA, met hikjes dat het even wegvalt.
Het is voor mij echt een verbetering. Nu alleen even afwachten hoe mijn nummerportering afloopt.

[ Voor 67% gewijzigd door Binnetie op 01-10-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@w00fer: wel makkelijk gezegd " die downtime dat kan echt niet'. Vind het wel een beetje flauw dat een nieuwkomer alles binnen 2 maanden beter moet doen dan de rest. Kan de Vodafone mobiel internetstorign van gisteren dan wel(van zes uur 's morgens tot 4 uur 's middags)? en de telfortproblemen met het klantenbestand en mobiel internet dat al dagen niet werkt en waarvan nog nieteens bekend is wanneer het definitief is opgelost kan dat ook gewoon zomaar? Of dat vodafone wel promoot voor Vodafone ONder Ons maar dat het niet meer kan wode afgesloten, kan dat ook gewoon? Natuurlijk een downtime is vervelend maar ik heb er niets van gemerkt hij heeft dus zeker niet heel lang geduurd(hooguit 2 uur en waarschijnlijk zelfs nog korter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Tringg is geen nieuwkomer, het is een product van 6GMobile welke al jaren bestaat, een MVNO. Deze rust op het KPN netwerk. Zowat het betrouwbaarste netwerk wat er is.

Dat er bij Telfort wat misgaat daar verwonder ik me al tijden niet meer over. Check Radar maar eens.

En Vodafone Onder Ons werkt niet nee. Niet door een "technische storing", maar door een financiële strop. Het levert de toko namelijk te weinig op. Ik ken mensen die Onder Ons nog steeds hebben en er maar liefst 8 uur per maand doorheen jassen. Als in vriend belt vriendin de ganse dag.

En daar verdiend men geen bal op, en daarom is het voor nieuwe gebruikers afgesloten.

[ Voor 44% gewijzigd door W00fer op 02-10-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Binnetie schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:54:
Garp, hoe kan je dat bij T-Mobile opvragen. Ik heb nl hetzelfde ook voor dezelfde datum nummerbehoud aangevraagt.

Nog even mijn ervaringen zo in een weekje tijd:

Vergeleken met T-Mobile alleen maar een verbetering. Bereik op de snelweg is goed (Zwolle - Groningen). Ik lig nu in het UMCG in Groningen en via de laptop en mijn mobiel met Tringg type ik dit berichtje met volle HSDPA snelheid. T-Mobile wisselt in bereik en zit telkens met GPRS en HSDPA, met hikjes dat het even wegvalt.
Het is voor mij echt een verbetering. Nu alleen even afwachten hoe mijn nummerportering afloopt.
Dat kun je checken door in te loggen op My T-mobile en dan midden/onder op de pagina 'status nummerbehoud' te kiezen.

Het bereik en de snelheid is inderdaad prima, daar hoor je me niet over. Het zit 'm mij puur in het administratieve deel dat stroef loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oke ik zie staan dat mijn aanvraag 2 oktober is ingediend, ruim een dikke week nadat ik de gegevens door heb gemailt naar Tringg. Maandag maar eens kijken wat de status is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Die van mij is ook op 2 oktober opnieuw ingeschoten. Drie keer raden wat het antwoord van T-mobile gaat zijn:

Mobiel nummer: +3165.......
Gewenste porterings datum: 30-10-2009
1 - Aanvraag ontvangen

Je aanvraag is op 2-10-2009 ontvangen en wordt zo spoedig mogelijk verwerkt.

We hebben overigens geen reactie van Tringg mogen ontvangen naar aanleinding van mijn mailtje naar hen. Ook is er niet gecommuniceerd over het opnieuw inschieten en er is al zeker niet nagedacht zo te zien :-(

@Binnetie: Wat is jouw gewenste porteringsdatum in My T-mobile?

[ Voor 27% gewijzigd door garp op 04-10-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb dezelfde gegevens als jou. 2-10 binnengekomen en gewenste porteringsdatum is 30 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Verhip, hij is bij mij goedgekeurd. Dat had ik niet verwacht. Pluspuntje voor Tringg.

Je aanvraag is op 5-10-2009 goedgekeurd. Na controle wordt deze doorgezet naar je nieuwe telecomaanbieder

Edit dinsdag 6 oktober. Nu is het definitief:

Aanvraag beoordeeld. Je aanvraag is op 6-10-2009 goedgekeurd.

[ Voor 37% gewijzigd door garp op 06-10-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Heb het idee dat het nummerbehoud probleem als beschreven in dit topic toch meer bij T-Mobile ligt dan bij Tringg. Heb er meer ervaring mee dat T-Mobile zit te slapen als het gaat om nummerportering. Er zijn er al meerdere afgekeurd of niet goed geporteerd naar bijvoorbeeld Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:28
W00fer schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:38:
Tringg is geen nieuwkomer, het is een product van 6GMobile welke al jaren bestaat, een MVNO. Deze rust op het KPN netwerk. Zowat het betrouwbaarste netwerk wat er is.

Dat er bij Telfort wat misgaat daar verwonder ik me al tijden niet meer over. Check Radar maar eens.

En Vodafone Onder Ons werkt niet nee. Niet door een "technische storing", maar door een financiële strop. Het levert de toko namelijk te weinig op. Ik ken mensen die Onder Ons nog steeds hebben en er maar liefst 8 uur per maand doorheen jassen. Als in vriend belt vriendin de ganse dag.

En daar verdiend men geen bal op, en daarom is het voor nieuwe gebruikers afgesloten.
Contact met Vodafone leerde mij anders. Het komt wel degelijk terug voor nieuwe klanten, maar er wordt nu misbruik van gemaakt m.b.t. het bellen naar het buitenland (simmetje opsturen en gratis bellen maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Aanvraag beoordeeld
Je aanvraag is op 6-10-2009 goedgekeurd.

Bij mij is de aanvraag vandaag goedgekeurd :) Ben benieuwd wat ik van Tringg nu zal horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik kreeg gisteren (7-10) 2 mailtjes van Tringg.

De eerste:
Geachte heer de Vries,

U nummer portering is afgerond en goedgekeurd.

De nieuwe simkaart wordt vandaag ( 07-10-2009) per TNT verstuurd
U huidige nummer is al omgezet en u kunt de nieuwe per direct gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Namens Tringg.nl
Chantal
Ik dacht oh dat kan wel heel snel en boven dien was het appart omdat ik met mijn T-Mobile sim nog steeds kon bellen.
Een half uur later kreeg ik een tweede mailtje:
Ter info

U nummer wordt omgezet op 30-10-2009.
Vanaf deze datum kunt u de simkaart gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Namens Tringg.nl
Chantal
Als het goed is krijg ik vandaag een nieuwe simkaart die ik 30 oktober kan gebruiken, ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
tha_bulldog schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:31:
[...]

Contact met Vodafone leerde mij anders. Het komt wel degelijk terug voor nieuwe klanten, maar er wordt nu misbruik van gemaakt m.b.t. het bellen naar het buitenland (simmetje opsturen en gratis bellen maar)
Aha ! Dus dat is de reden :) Slim, maar wel asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:29
Heeft iemand eigenlijk al de snelheid van 3G al gemeten? ze beloven vrij hoog maar maken ze dat ook waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:42

jelle.

Product Owner
Rubu schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:40:
Heeft iemand eigenlijk al de snelheid van 3G al gemeten? ze beloven vrij hoog maar maken ze dat ook waar?
Binnetie in "[Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?"

Al worden daar geen specifieke snelheden genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb op diverse plekken speedtest gedaan (mobilespeedtest.com geloof ik) en met 1 streepje HSDPA ontvangst haal ik ongeveer 894 kbit down (in huis). In het UMCG haal ik zo rond de 2993 kbit op de laptop met de test op speedtest.nl

Ik heb nu even mijn T-Mobile kaartje weer in de telefoon, 30 oktober wordt mijn nummer overgezet en dan kan ik eens voluit gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 17:58
Op de site nog steeds geen info over buitenland bellen? Verder nog mensen gebruikerservaringen met tringg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
het is nog geen eind oktober dus die buitenlandinfo komt vast nog wel deze maand. Ik ben nu bebruiker sinds 11 augustus en nogaltijd heel erg tevreden, nooit storingen met internet gehad zoals afgelopen tijd wel vodafone en telfort en bellen gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322496

Ik heb vandaag in de regio Gelderland (in huis!) de internetsnelheid van 3G met de Tringg simkaart van mijn zus gemeten. Deze kwam uit op maarliefst 600KBPS tot 1MB per seconde over het KPN netwerk voor de download snelheid. Waar mijn eindeloos online bundel van Hi blijft hangen op 128KBPS voor 10 euro. Als ik dezelfde snelheid bij Hi zou willen hebben die mijn zus nu haalt (misschien kan ze nog wel snellere downloadsnelheden bereiken) betaal ik 15 euro per maand. Tringg wordt voor mij erg aantrekkelijk nu. Gek dat het eindeloos online abbonement begrenst is van Hi op 128KBPS en dat Tring naar mijn weten de download en upload snelheden niet heeft begrenst. Verder heeft ze nooit last gehad dat haar netwerk uitviel of iets dergelijks. Ze is uitermate tevreden erover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die snelheid is veelbelovend, eigenlijk is dit wat ik ook al min-of-meer verwachtte. :)

Jammer dat ze niet zo veel meer met Twitter doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik zit er ook nog steeds over te denken, al zint me dat AV gedeelte nog niet helemaal. Je machtigt ze namelijk wel tot alles, en dat bellen alvorens overschreiding staat nergens in de AV. Ik wil best in zee gaan met Tringg maar ik wil niet achteraf alsnog onverwachtse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286028

MsG schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:15:
Ja ik zit er ook nog steeds over te denken, al zint me dat AV gedeelte nog niet helemaal. Je machtigt ze namelijk wel tot alles, en dat bellen alvorens overschreiding staat nergens in de AV. Ik wil best in zee gaan met Tringg maar ik wil niet achteraf alsnog onverwachtse kosten.
Weet je waar je je aan verbindt, je verbindt je aan het feit dat je je fatsoen gewoon gebruikt, en niet toch via een latop gaat interneten en dat je je telefoon niet als babypone gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109032

Ik ben benieuwd naar de telefoonnummers van Tringg. Hoe zien de nummers eruit? Wat zijn de eerst 8 cijfers? Kan iemand die posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 286028 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Weet je waar je je aan verbindt, je verbindt je aan het feit dat je je fatsoen gewoon gebruikt, en niet toch via een latop gaat interneten en dat je je telefoon niet als babypone gaat gebruiken.
Een beetje kortzichtig imo. Ik heb een iPhone waarmee ik het zou gebruiken, maar een beetje Uitzendinggemist en youtube en je zit er al overheen. Prima als men mij dan op smallband gooit ofzo, maar als de betaalteller ongevraagd doorloopt dan passeer ik voor tringg. Ik wacht dus wel even op tweakers die over hun bundel gaan met tringg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:59:
[...]

Een beetje kortzichtig imo. Ik heb een iPhone waarmee ik het zou gebruiken, maar een beetje Uitzendinggemist en youtube en je zit er al overheen. Prima als men mij dan op smallband gooit ofzo, maar als de betaalteller ongevraagd doorloopt dan passeer ik voor tringg. Ik wacht dus wel even op tweakers die over hun bundel gaan met tringg.
Ik heb nu al een jaar een iphone van t-mobile. Mijn ervaring is dat mijn dataverbruik over het 3G netwerk erg meevalt. Als je op je werk en woon adres WIFI hebt, kom ik maandelijks misschien op 300 MB uit. Ik weet niet wat jij allemaal van plan bent, maar ik heb aan 1000 mb meer dan genoeg. Ik verwacht dat ik niet meer dan 200/300 mb zal verbruiken. Als je een beetje oplet waar je grote bestanden binnenhaalt, dan kan ik me niet voorstellen dat jij bij normaal gebruik boven die 1000 mb uitkomt.

Als iedereen nou op een normale manier met dit soort abbo's zou omgaan ipv het onderste kan uit de kan willen zouden er veel meer van zijn. Echt jammer die mensen die er misbruik van gaan maken, die verpesten het voor de mensen die wel op een normale manier 'onbeperkt' willen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Anoniem: 109032 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:16:
Ik ben benieuwd naar de telefoonnummers van Tringg. Hoe zien de nummers eruit? Wat zijn de eerst 8 cijfers? Kan iemand die posten?
06588131 zijn de eerste 8 cijfers van mijn nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Anoniem: 109032 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:22:
[...]

Ik heb nu al een jaar een iphone van t-mobile. Mijn ervaring is dat mijn dataverbruik over het 3G netwerk erg meevalt. Als je op je werk en woon adres WIFI hebt, kom ik maandelijks misschien op 300 MB uit. Ik weet niet wat jij allemaal van plan bent, maar ik heb aan 1000 mb meer dan genoeg. Ik verwacht dat ik niet meer dan 200/300 mb zal verbruiken. Als je een beetje oplet waar je grote bestanden binnenhaalt, dan kan ik me niet voorstellen dat jij bij normaal gebruik boven die 1000 mb uitkomt.

Als iedereen nou op een normale manier met dit soort abbo's zou omgaan ipv het onderste kan uit de kan willen zouden er veel meer van zijn. Echt jammer die mensen die er misbruik van gaan maken, die verpesten het voor de mensen die wel op een normale manier 'onbeperkt' willen bellen.
Ben ik helemaal met je eens... iets met dubbeltje en eerste rang. Ik kreeg een factuur via mail en daar staat gewoon mijn maandbedrag maar geen verbruik van die maand. Misschien dat dat in de toekomst nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het gaat mij helemaal niet om dubbeltje eerste rang, het gaat mij er om dat ik niet actief met duizend bandwidth tools moet gaan meten of ik dan wel niet over de 1000MB ga. Als men niet precies op de MB moeilijk gaat doen vind ik het allemaal prima.

Dingen die ik actief doe (heb niet gechecked nog of het allemaal mag)
Games downloaden via AppStore/Appulous
Streaming internet radio
Hyves
Surfen
Mail
Uitzendinggemist
SouthPark
Family Guy
The Simpsons

Allemaal op dat gehypte glimmertje, dus niks tethering via laptop. Ik wil gewoon dat het bedrijf staat voor "geen gezeur achteraf" zoals ze zelf zeggen. Maar hun AV strookt nog niet met dat motto, dat is het hekele punt bij mij. Uiteindelijk ga je akkoord met de AV en niet met marketingtechnisch gunstige slogans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik heb mijn Tringg pakket vanmiddag binnen gehad.

Ik had op maandag om 15.00 uur besteld. Bestelling volgens afspraak op tijd geleverd.

Gelijk maar even gaan testen met mijn iPhone 3G. Bellen/gebeld worden gaat allemaal heel goed. Prima geluidskwaliteit en meteen verbinding.

Ik had iets meer bereik verwacht van KPN. Op mijn werk in een woonwijk in Amsterdam had ik binnen geen 3G. Dat vond ik erg verassend.... Op de snelweg richting huis, verloor KPN 1 x de verbinding met 3G en schakelde terug naar GPRS.

Ik heb zojuist de snelheid van de 3G verbinding getest via mobilespeedtest.com. Ik heb dat 5 x gedaan met een pakketje van 1 mb, dit zijn de snelheden:

234 kb/s
301 kb/s
516 kb/s
528 kb/s
535 kb/s

Ook even mijn T-Mobile kaartje erin gestopt met i-300 abbo, hier haalde ik de volgende snelheden mee:

1520 kb/s
1140 kb/s
465 kb/s
1877 kb/s
2222 kb/s

T-Mobile is dus qua 3G veel sneller.

Dit is voor mij wel een teleurstelling... aangezien Tringg 7,2 belooft en t-mobile 2,3 (uit mn hoofd). T-Mobile komt de belofte na. Tringg niet. Ik vraag me af wat hier aan de hand is. Waarom het zoveel lager is dan de beloofde 7,2 mbps.

Ik ga nog even uitgebreid verder testen met de 3G.

Conclusie tot zover:
Telefoneren/sms
Tringg heeft met KPN een goede dekking, bellen en gebeld worden perfect. Sms ontvangen en versturen gaat goed.

3G
3G is bij mij niet altijd even stabiel, valt een enkele keer weg. Weet niet of dit te maken heeft met KPN of met Tringg. (of met de iPhone :? ) Snelheid valt enorm tegen. Tringg belooft 7,2 down, maar geeft maximaal 0,5 mb. Dat is een groot verschil. Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik de overstap waarschijnlijk niet gemaakt.

Misschien dat de snelheid op andere plaatsen wel beter is, dat ga ik nog testen. Maar het gat tussen t-mobile en KPN is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder is me het volgende opgevallen tijdens het bellen. Tijdens een gesprek gaat het icoontje van 3G en/of GPRS weg. Bij beeindigen van het gesprek verschijnt na enkele seconden weer GPRS en na iets langer weer 3G. Ik weet niet wat dit betekent, maar het viel me op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:52
Binnetie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:24:
[...]

Ben ik helemaal met je eens... iets met dubbeltje en eerste rang. Ik kreeg een factuur via mail en daar staat gewoon mijn maandbedrag maar geen verbruik van die maand. Misschien dat dat in de toekomst nog komt.
Ja, eind dit jaar zal er een mogelijkheid komen om je dataverbruik in te zien, heb ik mij laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 109032 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:05:
Dit is voor mij wel een teleurstelling... aangezien Tringg 7,2 belooft en t-mobile 2,3 (uit mn hoofd). T-Mobile komt de belofte na. Tringg niet. Ik vraag me af wat hier aan de hand is. Waarom het zoveel lager is dan de beloofde 7,2 mbps.
Ze beloven geen 7,2Mbit, waar haal je dat vandaan? Ze beloven maximaal 7,2Mbit, maar dat zal je praktisch nooit halen.
Tringg belooft 7,2 down, maar geeft maximaal 0,5 mb.
Heb je het over een halve megabyte of megabit? In het eerste geval mag je in je handen wrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:38:
[...]

Ze beloven geen 7,2Mbit, waar haal je dat vandaan? Ze beloven maximaal 7,2Mbit, maar dat zal je praktisch nooit halen.

[...]

Heb je het over een halve megabyte of megabit? In het eerste geval mag je in je handen wrijven. ;)
Klopt ze beloven maximaal 7,2 mbit, ik had het acceptabel gevonden als er op zn minst 1/7 van die beloofde maximale snelheid gehaald had kunnen worden. Ik vind een halve mbit wel erg tegenvallen dan. Helemaal als je bedenkt dat T-Mobile die maximaal 2,3 mbit belooft deze dus regelmatig wel haalt.

Dit terwijl KPN vaak wordt bestempeld als de provider met het beste netwerk en T-Mobile juist als het slechtste netwerk. Heel vreemd.... Zijn er mensen die met KPN wel hogere snelheden bereiken met hun mobiele telefoon? Of is die 7,2 mbit snelheid gewoon een fabeltje?

Andere mogelijkheden:

Tringg knijpt de snelheid
KPN geeft toegang tot een minder goed netwerk aan Tringg?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 109032 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:39:
[...]

Klopt ze beloven maximaal 7,2 mbit, ik had het acceptabel gevonden als er op zn minst 1/7 van die beloofde maximale snelheid gehaald had kunnen worden. Ik vind een halve mbit wel erg tegenvallen dan. Helemaal als je bedenkt dat T-Mobile die maximaal 2,3 mbit beloofd deze dus regelmatig wel haalt.
Ik heb bij T-mobile nog nooit de snelheid gehaald die ze belooft, dat verschilt dus heel sterk per omgeving. :)
Tringg knijpt de snelheid
Tringg knijpt niet, die vraag heb ik ze al wel eens gesteld, zie pven in "Ervaringen met Tringg".
KPN geeft toegang tot een minder goed netwerk aan Tringg?? :?
Kan ik me ook niet voorstellen, dan moeten ze het netwerk aanpassen zodat meelifters minder kwaliteit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net nog even getest in Amstelveen, daar haalde ik snelheden van max 340 kbps.

Ik heb zeer sterk het vermoeden dat Tringg de snelheden capt ondanks dat ze zeggen dat het niet zo is...

Als dit zo blijkt te zijn, hebben ze mijn vertrouwen nu al verloren. Hierover mag je gewoon niet liegen. Het vervelende is dat ik als ik er nu vanaf wil zien dat het niet kan, omdat ik de simkaart heb gebruikt... De 7 dagen regeling schijnt dan niet van toepassing te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een mail gestuurd naar Tringg over de snelheid van de 3G verbinding. Binnen een half uur werd ik teruggebeld door de technische dienst! (das pas service! Hopen dat ze t volhouden). Tringg geeft aan zelf ook niet tevreden te zijn over de snelheid op t moment. Ze knijpen op geen enkel moment de snelheid en KPN doet dit ook niet.

Het heeft te maken met een capaciteitsprobleem van Tringg zelf. Dit probleem verwachten ze binnen 4 weken op te lossen waarna de snelheid hetzelfde zal zijn als KPN.

Voor mijn gevoel wist de man heel goed waar hij over sprak en heeft mij dit ook goed uitgelegd. Ik ga het dus even aankijken.

De reactiesnelheid en de mate waarin mijn klacht serieus werd genomen ben ik zeer tevreden over. Dikke plus dus voor de klantenservice/technische dienst. Nu nog zien of het probleem over 4 weken opgelost is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 109032 op 22-10-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat is mooi om te horen MisterSpy, ikzelf woon in Drenthe en heb met T-mobile geen 3G alleen GPRS daar was ik zat van. Daarom ben ik overgestap op Tringg, ik merk dat ik hier in Drenthe hogere snelheden haal als bijvoorbeeld in hartje Groningen. Ik denk ook dat het te maken heeft met een dun of dichtbevolkt gebied. In dichtbevolkt gebied heb je eerder last van capaciteitsproblemen denk ik...
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste