Ok ik heb mijn Tringg pakket vanmiddag binnen gehad.
Ik had op maandag om 15.00 uur besteld. Bestelling volgens afspraak op tijd geleverd.
Gelijk maar even gaan testen met mijn iPhone 3G. Bellen/gebeld worden gaat allemaal heel goed. Prima geluidskwaliteit en meteen verbinding.
Ik had iets meer bereik verwacht van KPN. Op mijn werk in een woonwijk in Amsterdam had ik binnen geen 3G. Dat vond ik erg verassend.... Op de snelweg richting huis, verloor KPN 1 x de verbinding met 3G en schakelde terug naar GPRS.
Ik heb zojuist de snelheid van de 3G verbinding getest via mobilespeedtest.com. Ik heb dat 5 x gedaan met een pakketje van 1 mb, dit zijn de snelheden:
234 kb/s
301 kb/s
516 kb/s
528 kb/s
535 kb/s
Ook even mijn T-Mobile kaartje erin gestopt met i-300 abbo, hier haalde ik de volgende snelheden mee:
1520 kb/s
1140 kb/s
465 kb/s
1877 kb/s
2222 kb/s
T-Mobile is dus qua 3G veel sneller.
Dit is voor mij wel een teleurstelling... aangezien Tringg 7,2 belooft en t-mobile 2,3 (uit mn hoofd). T-Mobile komt de belofte na. Tringg niet. Ik vraag me af wat hier aan de hand is. Waarom het
zoveel lager is dan de beloofde 7,2 mbps.
Ik ga nog even uitgebreid verder testen met de 3G.
Conclusie tot zover:
Telefoneren/sms
Tringg heeft met KPN een goede dekking, bellen en gebeld worden perfect. Sms ontvangen en versturen gaat goed.
3G
3G is bij mij niet altijd even stabiel, valt een enkele keer weg. Weet niet of dit te maken heeft met KPN of met Tringg. (of met de iPhone

) Snelheid valt enorm tegen. Tringg belooft 7,2 down, maar geeft maximaal 0,5 mb. Dat is een groot verschil. Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik de overstap waarschijnlijk niet gemaakt.
Misschien dat de snelheid op andere plaatsen wel beter is, dat ga ik nog testen. Maar het gat tussen t-mobile en KPN is wel erg groot.