Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iOS verliest 10 procent Nederlandse markt sinds mei

Android inmiddels goed voor 23 procent marktaandeel. Dat meldt statistiekenverzamelaar Statcounter, die aan de hand van webverkeer het marktaandeel van onder andere browsers en besturingssystemen meet.
http://www.nu.nl/internet...ndse-markt-sinds-mei.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
streaming gaming platform op Android gaat van start

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zRwaPxBz2jk&feature=player_embedded#%21]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zaten ik en een vriend vorige week nog over te fantaseren :p
Ik sta er versteld van wat die mobieltjes allemaal al niet kunnen draaien de dag van vandaag (grafisch vooral). Het spel wordt wel op een pc gehost, maar dan nog ...

Echt makkelijk speelbaar lijkt het mij wel niet. Lijkt me toch comfortabeler om van achter je pc te gamen ...

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht interessant voor mensen in de regio Eindhoven. Op 10 december is de 2e Android meet-up (bij Coolblue) met al 100+ inschrijvingen. Zie meet-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gingerbread SDK is released > Verwijderd in "Android Gingerbread"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Komt er nog een presentatie van Google mensen over Android 2.3? Das normaliter wel de gewoonte toch?

Overigens wordt er met geen woord gerept over tablets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
YouTube: Android 2.3 Official Video
Staat er net op. Uitleg over de nieuwe functies in Andriod 2.3. De nieuwe UI vind ik trouwens een beetje matig, dan vind ik het oude nog mooier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Novah schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:13:

Overigens wordt er met geen woord gerept over tablets...
The platform now supports extra large screen sizes, such as those that might be found on tablet devices. Developers can indicate that their applications are designed to support extra large screen sizes by adding a <supports screens ... android:xlargeScreens="true"> element to their manifest files. Applications can use a new resource qualifier, xlarge, to tag resources that are specific to extra large screens. For details on how to support extra large and other screen sizes, see Supporting Multiple Screens.

Overigens heeft Google al eerder aangegeven dat Honeycomb (3.0?) pas optimized wordt voor tablets...(wsl een aparte branch van Android gaat t worden)...Discussie verder in de Gingerbread thread plz.

Nexus S ook gedemo'd zie verder in de Nexus S draad @ Pino112 in "Google Nexus S (Two)"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Flying Bobman schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:17:
YouTube: Android 2.3 Official Video
Staat er net op. Uitleg over de nieuwe functies in Andriod 2.3. De nieuwe UI vind ik trouwens een beetje matig, dan vind ik het oude nog mooier..
De veranderingen aan de interface zijn maar minimaal. Voor de echte overhaul moeten we op 3.0 wachten, denk ik. In deze release ligt de focus dan ook op andere dingen. Met name games.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 06-12-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ja dat is dan wel positief. Maar ook al zijn de veranderingen minimaal, de weg die ze inslaan (zwart met *fel* groen) staat me niet echt aan. Ik hoop verder dat ze het probleem van sensors uitlezen in de slaapstand hebben opgelost, dat kan ik zo snel nergens lezen.
*edit*
Ah, even verder klikken en bij de Sensor Manager staat het volgende:
Note that the system will not disable sensors automatically when the screen turns off.
Dat zou betekenen dat je nu dus wel gegevens kan verzamelen met het scherm uit :)

[ Voor 39% gewijzigd door Flying Bobman op 06-12-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Google Maps for Mobile 5 over een paar dagen uit met vector graphics

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/12/gmaps-mobile-usnyccp5land-rm-eng_600x332.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/12/gmaps-mobile-usnycperse800port-rm-eng.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/12/gmaps-mobile-ussfsfferryland-rm-eng.jpg

Supported devices

Galaxy S
Droid
Droid X
Droid 2
Droid Incredible
Evo (HTC Desire HD)
Nexus S
G2 (HTC Desire Z)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:41

iFrost

Vroem vroem

Niet eens de Desire? tss :P

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Die heeft een te zwakke GPU hiervoor ben ik bang ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Flying Bobman schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:27:
Ja dat is dan wel positief. Maar ook al zijn de veranderingen minimaal, de weg die ze inslaan (zwart met *fel* groen) staat me niet echt aan. Ik hoop verder dat ze het probleem van sensors uitlezen in de slaapstand hebben opgelost, dat kan ik zo snel nergens lezen.
*edit*
Ah, even verder klikken en bij de Sensor Manager staat het volgende:

[...]

Dat zou betekenen dat je nu dus wel gegevens kan verzamelen met het scherm uit :)
Awesome! Fijn om te horen dat Google ook echt heeft geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Cubic X schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:28:
[...]

Die heeft een te zwakke GPU hiervoor ben ik bang ;( .
Nee, de Desire en Nexus One hebben een probleem met het touchscreen waardoor je niet twee vingers kan gebruiken om de map te roteren. Daarom staan ze niet in het lijstje met officieel (volledig) ondersteunde apparaten.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Deze versie van google maps komt dus wel naar de desire (en nexus one) maar deze zullen niet alle gestures ondersteunen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het zou wel fijn zijn als op de mindere goden (HTC legend, Samsung Spica) in ieder geval offline maps en vectorgetekende maps (al dan niet 3D) zouden werken. Dan wordt het iig een stuk handiger te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Video van Andy Rubin @ D: Dive into Mobile is up:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 07:10:
Nieuwe Google Maps for Mobile 5 over een paar dagen uit met vector graphics

Galaxy S
Droid
Droid X
Droid 2
Droid Incredible
Evo (HTC Desire HD)
Nexus S
G2 (HTC Desire Z)
Zou het wel op de HD2 kunnen?
(En de ROM maakt als het goed is niet uit, NX one, Desire, Desire HD/Z, het gaat immers om gpu)

[ Voor 50% gewijzigd door Sloeber op 07-12-2010 19:20 . Reden: Onnodig lange quote ]

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het gaat niet alleen om GPU.. Het gaat ook om het (soort) touchscreen =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Honeycomb ziet er weer veelbelovend uit. Ik denk dat ik me ook maar eens een tablet moet gaan halen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Discussies en nieuwtjes omtrent Android Honeycomb (3.0?) kunnen vanaf nu hier besproken worden:

Android Honeycomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HTC bevestigt komst Android 2.3 naar 'diverse' telefoons
TechRadar contacted HTC earlier today about the recently announced Android 2.3 update and whether or not it will be coming to its flagship phone: the HTC Desire HD.
Although HTC didn't namecheck the phone, it did confirm that a number of its handsets will be given the update.
Be excited
In a statement, a spokesperson for HTC explained: "We are excited about the OS update coming for Android, and while HTC will definitely have some phones running this OS, we do not have a specific timeframe for new phones or updates at this time. Please stay tuned for more details."
While "some phones" is as flimsy an answer you are likely to get, it does confirm that the update will be coming to handsets already in existence.
At the moment, the HTC Desire HD is the flagship phone from the Taiwanese company so we're pinning our bets on this.
However, the Desire Z and Desire will probably get some Android 2.3 loving, too.
http://www.techradar.com/...--913929?src=rss&attr=all

Andy Rubin bevestigt op D: dive into Mobile: Android is winstgevend

http://video.allthingsd.c...EB-44B0-B641-47DB98994533

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Wat is er dan precies mis met het scherm van de N1 en Desire? Multitouch werkt gewoon, zonder omwegen o.i.d. Ik zou het jammer vinden als de nieuwe Maps niet uitkomt voor de N1 want het ziet er ontzettend gaaf uit (en ook erg handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vraag me af of HTC echt een aantal devices van een update gaat voorzien. De Desire HD en Z vast wel, maar de rest denk ik niet. "Some devices" kan ook verwijzen naar toestellen die in de toekomst worden uitgebracht. Het antwoord is te vaag om er echt iets mee te kunnen (en dat was ongetwijfeld de bedoeling).
Flying Bobman schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:40:
Wat is er dan precies mis met het scherm van de N1 en Desire? Multitouch werkt gewoon, zonder omwegen o.i.d. Ik zou het jammer vinden als de nieuwe Maps niet uitkomt voor de N1 want het ziet er ontzettend gaaf uit (en ook erg handig).
Volgens mij is het scherm van de N1 en Desire technisch gezien niet echt multitouch, maar eerder iets als dual-touch. Is een tijd terug een hoop over gepost, dus je kan er vast nog wel iets over vinden. Hoe zich dat echter verhoudt mbt de aankomende Maps-update weet ik niet.

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 07-12-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ees
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 09:01

Ees

RoD schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:42:
Volgens mij is het scherm van de N1 en Desire technisch gezien niet echt multitouch, maar eerder iets als dual-touch. Is een tijd terug een hoop over gepost, dus je kan er vast nog wel iets over vinden. Hoe zich dat echter verhoudt mbt de aankomende Maps-update weet ik niet.
Zie deze youtube video voor een illustratie van het multitouch probleem:

YouTube: Nexus One multitouch problems / issues - misregistering

In de praktijk zal dit vermoedelijk betekenen dat het "vingerdraaien" van de nieuwe Maps niet zal werken. Wat mij betreft ook verreweg de minst nuttige vernieuwing, dus geen probleem.

Wat op zich wel jammer is, is dat het nieuwe multitouch typen waarschijnlijk dan ook niet zal werken. Dat had ik dan wel weer handig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Engadget heeft zojuist, als een van de eersten, een preview (handson) geschreven over de nieuwe LG star:

Je weet wel een van de eerste Android dualcore Tegra-2 smartphones
We put the Star through a battery of common Android benchmarks and the results were, in a word, outstanding. Basically, Tegra 2 will give anything your current phone's running an inferiority complex.
De snelheid van Tegra is echt een hele stap vooruit (zie 2e benchmarkfilmpje)

http://www.engadget.com/lg-star/preview/

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Laatst online: 10-09 08:22
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:16:
Engadget heeft zojuist, als een van de eersten, een preview (handson) geschreven over de nieuwe LG star:

Je weet wel een van de eerste Android dualcore Tegra-2 smartphones
[...]
De snelheid van Tegra is echt een hele stap vooruit (zie 2e benchmarkfilmpje)

http://www.engadget.com/lg-star/preview/
Wauw, geweldige specs imo!
Enige nadeel is LG, daar ben ik zelf echt niet van onder de indruk.
Verder dacht ik dat 'ie kale Android zou krijgen, maar daar lijkt het ook niet echt op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat vind je van de Motorola Olympus Jeroen?

Afbeeldingslocatie: http://www.loopycellphones.com/wp-content/uploads/2010/12/Motorola-Olympus-Leaked-side.jpg

Die schijnt ook Tegra 2 te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 07:43:

[afbeelding]

Moet dat de opvolger voor de Droid worden?
Wanneer kunnen we de eerste Tegra2 toestellen in de winkel in NL verwachten eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 07:43:

[afbeelding]

Ziet er leuk uit, heb ik al betere gevoelens bij dan bij de LG.
Toch ben ik (misschien te zeurderig) bang dat Android-versies van andere fabrikanten dan van HTC (Sense) tegen zullen vallen. Natuurlijk is dit iets wat ik eerst moet proberen. Ik zal deze telefoon zeker in de gaten houden, ziet er erg mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ik mag volgend jaar augustus (of -4mnd: April) verlengen. Was dan eigenlijk van plan om de snelste (op dat moment) Android telefoon te kopen. En zie die LG ook niet echt zitten.
Hopen dat HTC dan ook een snel beestje heeft. De desire HD Tegra of zo....

[ Voor 15% gewijzigd door DeBaroN op 14-12-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
baronruud schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:54:
Ik mag volgend jaar augustus (of -4mnd: April) verlengen. Was dan eigenlijk van plan om de snelste (op dat moment) Android telefoon te kopen. En zie die LG ook niet echt zitten.
Ik verwacht dat op dat moment Samsung ook klaar is met zijn Orion ontwerp en daarmee modellen op de markt brengt ;) Daarnaast zullen de HTC's vermoedelijk toch met Dual Core Snapdragons op de proppen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
De LG Optimus2X, de LG Star versie in Korea? op engadget:
In het filmpje zet die de Galaxy S ff te kijk.

http://www.engadget.com/2...ar-shows-off-hdmi-out-wh/

[ Voor 38% gewijzigd door DeBaroN op 14-12-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
baronruud schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:54:
Ik hoop eigenlijk nog veel eerder! Ik heb nu een HTC Desire en mag over 2 weken al verlengen. Veel beters is er nog niet. De Desire HD is leuk, maar zeker niet heel veel boeiender. Dus fabrikanten, schiet op!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die motorola zal wel niet snel in nederland liggen, ze hebben ons een beetje verlaten.
ik wacht op de HTC die komt waarschijnlijk wat eerder net zoals de Droid X tegen de HTC desire HD
waarvan de droid X nog geen eens in europa ligt............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Droid X werkt niet eens in Europa..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:20:
Droid X werkt niet eens in Europa..
inderdaad dat is ook het geval, en de global edition gaat nog wel even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Is de global edition dan niet alweer verouderd tegen de tijd dat hij hier te koop is? De dual core mobieltjes zijn nu de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dualcore klinkt tof (zoals Orion, Tegra 2 enz), maar pas op voor de dualcore "cheapshots".

Broadcom heeft vandaag hun dualcore-soc gepresenteerd voor de lower-end (Android) markets:
Broadcom has released a dual-core processor with HSDPA modem- and Android-ready capabilities aimed at helping create a new generation of affordable smartphone designs.

The BCM2157, announced Tuesday, contains proven mature technologies, Broadcom said, indicating that the new device is primarily distinguished by its low price point that will bring advanced smartphone applications to a wide range of global users.
"We've maximized the functionality of our new Android-processing baseband platform to enable our partners to deliver the most popular features in more affordable designs

Based on dual-core ARM processors with 500-MHz processing, the BCM2157 includes Wi-Fi capability, multi-touch screens, 5-megapixel digital camera capability, dual SIM card slots, and other advanced features normally associated with more expensive smartphones. The firm did not release precise pricing details, other than to say the new platform is "affordable" and will contain features that "will help handset makers drive these features to a larger tier of users."
http://www.informationwee...00583&cid=RSSfeed_IWK_All

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dual core zal nog wel even duren. Ik verwacht de mainstream telefoons daarmee niet eerder dan april/mei 2011. Met de Gigahertz run viel het ook mee (veel topmodellen hebben nog steeds de inmiddels vertrouwde 1Ghz CPU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Welke CPU's zijn er sneller qua CPU en GPU? Tegra spreekt me tot nu toe meer aan dan Orion, goede gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
CLB schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:13:
Welke CPU's zijn er sneller qua CPU en GPU? Tegra spreekt me tot nu toe meer aan dan Orion, goede gedachte?
Daar valt nog niets over te zeggen, de Tegra 2 is veel sneller dan de Hummingbird van Samsung.
Echter de Orion bevat dan 2 van deze Hummingbirds (vermoeden) in een nieuw jasje.
De Mali GPU blijkt een Quad-Core te zijn. Echter zijn er nog steeds geen benchmarks verschenen. Maar gezien het bericht dat Samsung veel Tegra 2's heeft bestelt doet mij vermoeden dat de Orion nog wel ff op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Laatst online: 02-07 22:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Er zal er maar 1 in je tuin landen!

• Edzeau
LG kondigt eerste smartphone met dualcore-cpu aan:
nieuws: LG kondigt eerste smartphone met dualcore-cpu aan

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw filmpje:

Wel vet de UI werkt ook gewoon op 2 schermen: strakkies Angry Birds vanaf je toestel op je 42"+ tv spelen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/12/lg-b-550x345.jpg
Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/12/lg-b-6-550x480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/12/lg-b-5-550x392.jpg
Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/12/lg-b-specs-550x370.jpg

Alweer een nieuwe LG...Codename: B. ..De dunste smartphone tot nu toe? Wsl. niet zo snel als de LG Optimus 2X maar meer als 'design phone' bedoeld..Verder weinig over bekend anders dan dat hij dun en een van de helderste LCD-schermen heeft.

Bron: http://phandroid.com/2010...-super-slim-super-bright/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 22:29 ]

• Maverick
  • Nu online
Hm, ik kijk echt enorm uit naar CES dit jaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:30:
Hm, ik kijk echt enorm uit naar CES dit jaar :)
En de MWC een maandje later in februari!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 22:31 ]

• Maverick
  • Nu online
Ook dat nog idd. Las mooie geruchten op androidandme

http://androidandme.com/2...d-2-4-in-february-at-mwc/
veryone knows that Honeycomb is coming to Android tablets sometime next year after Andy Rubin showed off his Motorola prototype, but many of the launch details are still unclear. When will Honeycomb tablets be unveiled to the public? What’s the release date of Honeycomb for other devices? What comes after Honeycomb? I don’t have all the answers, but an old source has shared some interesting information with me.

The Rumor
Honeycomb is the name for Android 2.4, not 3.0 like we have been reporting. The target release date for Honeycomb is February, around the time of Mobile World Congress.

The Source
The source is a developer working on 3rd party software for different versions of Android. They wish to remain anonymous, but I can say they have provided me accurate information in the past and I consider them trustworthy.

One Android Insider’s take on the rumor
Not every detail of every rumor report we have posted has come true, but I would hope that after reading several of them you all know there is some truth behind the stories I tell. If you think the things reported on this site are crazy, then you should see all the stuff that people send me which never gets posted.

Who knows what motivates these guys in the industry to share information with me, but I’m not that hard to find and many reach out to me. This source did not even want me to share which company he worked for, so he has nothing to gain by this information getting out.

Everyone believed that Gingerbread was going to be Android 3.0 and then it became Android 2.3. After that everyone assumed that Honeycomb would become Android 3.0 since it had a new user interface and features for tablets.

The "$10,000" Motorola prototype tablet that Andy Rubin recently showed off.
For whatever reason, it sounds like Google is holding version 3.0 for something special. You would think they throw 3.0 out their to make a statement when the first Honeycomb tablets launch, but I guess like most big Google launches those will be sort-of beta with some new features still missing.

We are expecting that Motorola and many others will finally reveal Honeycomb products in a couple weeks at CES, so it’s believable that Mobile World Congress could be the official date when Honeycomb is released to the masses.

Next year’s MWC 2011 is loaded with keynote speakers who happen to be CEOs of companies heavily focussed on Android. Notables include Google’s Eric Schmidt, HTC’s Peter Chou, and Qualcomm’s Dr. Paul Jacobs. Most analyst agree that NVIDIA’s Tegra 2 processor is the lead platform for Honeycomb, so it will be interesting to see what HTC and Qualcomm have been working on together.

Several insiders have told me that I didn’t want to miss the next Google I/O in May 2011 like there was something extra special planned, but have shared no further details. If Google is going to make Honeycomb into Android 2.4 and release it in February, then the Android 3.0 reveal could happen on May 10, 2011.

Possible Android 3.0 versions now include Ice Cream and Jelly Bean, which we know little about. Vic Gundotra, who normally gives the big Google I/O keynote, is said to be working on the Google +1 project (formerly Google Me).

What do you guys think about this latest rumor? Do you believe Google will use Android 2.4 and save 3.0 for something special later in the year?
ben benieuwd

[ Voor 96% gewijzigd door Maverick op 16-12-2010 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:32:
Ook dat nog idd. Las mooie geruchten op androidandme
Had ik al gepost, maar toch bedankt!

Verwijderd in "Android Honeycomb"

• Maverick
  • Nu online
oh, sorry :P
Ik denk overigens dat er wel een kern van waarheid in zit. Kan me niet voorstellen dat ze 3.0 nu al zouden demonstreren als dat nog 6 maanden gaat duren.

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Als laatste publieksvraag bij het all things D interview vroeg Topolsky van Engadget waar de grote UI veranderingen in Android bleven. Vooral ook omdat ze de UI expert van palm hadden ingehuurd.
Antwoord: Er komen grote veranderingen, niet te lang van nu. Eerst naar de tablets (honneycomb en daarna naar mobieltjes.

grote veranderingen zullen ook wel een major release betekenen. Dus ik verwacht Honneycomb toch wel als 3.0, of minstens als 2.5. Vlak daarna zal er dan een versie uitkomen voor mobieltjes met de nieuwe UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gerucht: Samsung heeft een grote order voor Nvidia Tegra 2 chips geplaatst. Een klein beetje raar: ze zouden dan afstappen van het verder ontwikkelen van hun eigen Hummingbird en Orion..We zullen het gaan zien.
Citigroup’s Glen Yeung this morning raised his estimates for Nvidia, noting that Citi’s research suggests Samsung (SSNLF) has “placed a sizeable order with Nvidia for Tegra 2 chips in the first half of 2011, geared for both tablets and smartphones.”
http://blogs.barrons.com/...placed-large-tegra-order/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mooi filmpje :) En daarmee dus de bevestiging (min of meer) dat we Honeycomb zeer binnenkort gaan zien. Absurd eigenlijk, Gingerbread is nog nauwelijks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:27:
Mooi filmpje :) En daarmee dus de bevestiging (min of meer) dat we Honeycomb zeer binnenkort gaan zien. Absurd eigenlijk, Gingerbread is nog nauwelijks uit.
Cool filmpje idd he :)

Ik denk dat ze Honeycomb simultaan aan het ontwikkelen zijn geweest het afgelopen jaar, en dat bepaalde features daaruit zijn gebackport naar de 2.x-branch van Android. De vraag is alleen hoe snel we Honeycomb op smartphones gaan zien, want tot nu toe uis alle aandacht van Honeycomb op tablets gelegen (waar hij dus ook wel als eerst op zal uitkomen - en pas vermoedelijk maanden later op smartphones). In All Things D heeft Rubin echter toegegeven dat Honeycomb ook voor smartphones is bedoeld, dus een hele aparte branch zal het niet worden?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RoD schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:27:
Achja, dat is nu toch ook? FroYo staat ook nog lang niet op elke telefoon (waar hij voor aangekondigd is), en nu staat Gingerbread te trappelen. Nu gaat iedereen dus WEER bij zijn telefoonmaker of op fora zeuren om een update voor zijn toestel. Ik dacht dat de releasecycle van Google omlaag zou gaan, maar voorlopig houden ze aardig het tempo erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02-2018

martend

m11x,SG-M,I7K @ 127.0.0.1

Het is natuurlijk niet verplicht om te updaten, een up-tempo update cycle hebben kan ook nadelen hebben, maar goed dat is mijn mening, voordat je uitgetweaked bent, kan je weer opnieuw aan de slag, ik word al genoeg van de straat gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wacht zelf met smart op Honeycomb om te zien wat het heeft te bieden voor tablets. Heb er zelf al zoveel in handen gehad en het werkt als een grote telefoon zonder telefoonfunctie. Het beste vind ik een tablet voor internetten en lezen van documenten en boeken, maar andere dingen kan ik ook doen met mijn telefoon.

Wel heb ik vandaag een leuk pakket binnen gekregen. Foto's zijn geschoten met mijn Desire Z:

De doos:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eMzk0NLWw0afVMLd7jB9I2S0/full.jpg

Een uitgepakt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TUwAL0BenzrPZA0EIWptVzS4/full.jpg

En de hele familie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EdLqELkVltrFlj0Z5L9igxvE/full.jpg

Vrouw vind het zonde van het geld, maar daar geef ik even niet om. Net als dat ze zegt dat ik te oud ben voor spelletjes.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kiddyl schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:53:

Vrouw vind het zonde van het geld, maar daar geef ik even niet om. Net als dat ze zegt dat ik te oud ben voor spelletjes.
Als ik die plaatjes zo zie vind ik het totaal niet zonde van het geld. Gefeliciteerd man met je aankoop!

/edit: ga je er nog een paar van verkopen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:53:
Wacht zelf met smart op Honeycomb om te zien wat het heeft te bieden voor tablets. Heb er zelf al zoveel in handen gehad en het werkt als een grote telefoon zonder telefoonfunctie. Het beste vind ik een tablet voor internetten en lezen van documenten en boeken, maar andere dingen kan ik ook doen met mijn telefoon.

Wel heb ik vandaag een leuk pakket binnen gekregen. Foto's zijn geschoten met mijn Desire Z:

De doos:

[afbeelding]

Een uitgepakt:

[afbeelding]

En de hele familie:

[afbeelding]

Hoeveel heb je ervoor neergeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Discussie over speeltjes mag in Android-speeltjes, graag weer ontopic. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foutje van DigiTimes of komt Nokia met een Android Honeycomb tablet? :)
Notebook vendors have expressed concerns about the launch schedule of their Android 3.0 tablet PCs as Google is currently giving priority for Android 3.0 support mainly to smartphone players such as Motorola, Samsung Electronics, LG Electronics, High Tech Computer (HTC) and Nokia, leaving notebook vendors facing delays in their R&D schedules.

(...)

Smartphone players are expected to launch their Android 3.0 tablet PCs as early as the second half of February 2011, while notebook vendors will need to wait until the end of March to be able to have products on the market, the sources noted.
http://www.digitimes.com/news/a20101229PD207.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Om eerlijk te zijn geloof ik er geen barst van. Dat Symbian een zinkend schip is geloof ik wel, maar eerst een smartphone met WP7, en dan ook nog eens het pas ontwikkelde Meego overboord gooien voor tablets om in plaats daarvan Android te gebruiken? Dat lijkt me iets teveel van het goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Ik denk dat het een goed idee zou zijn voor Nokia om Android toestellen te gaan maken. Maar ik heb er een hard hoofd in dat ze dat (op korte termijn) ook gaan doen. Denk dat ze zelf bang zijn dat ze zich niet kunnen onderscheiden. (of dat terecht is of niet weet ik niet. HTC lijkt zich behoorlijk te kunnen onderscheiden op Android.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Een Nokia N9-00 qua hardware icm Android.. ik wacht er lang op..
Wat mij betreft mag Nokia snel komen met Android en dan zonder zo'n ugly-ass eigen skin natuurlijk!

Verwijderd

Topicstarter
De twee EEE Pads van Asus: een met dockable keyboard en een met slide-out keyboard

Afbeeldingslocatie: http://img.hexun.com/2010-12-30/126511564.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.hexun.com/2010-12-30/126511563.jpg

http://tech.hexun.com/2010-12-30/126511559.html
http://www.slashgear.com/...ort-lived-tease-30121878/

Teaser foto's (van vorige week) http://www.slashgear.com/...011-photo-tease-28121435/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 16:06 ]

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Androidworld.nl heeft toch een vervelend bericht:

Android bedreigd door patentenoorlog:

Android/Google en producenten van Android-toestellen zijn al meermaals het slachtoffer geweest van ‘pesterijen’ door de concurrentie die de opmars van Android wil tegengaan of er zelf munt uit te slaan. Nog niet zo heel lang geleden heeft Oracle (een softwaregigant) Google voor de rechter gesleept wegens het schenden van een aantal patenten. Ook Apple heeft al zijn slag proberen te slaan door HTC aan te klagen eerder dit jaar en zelfs Microsoft heeft het niet kunnen laten om Motorola aan te klagen voor patentschendingen.

Volgens experten terzake zouden al deze rechtzaken een kans op slagen hebben…

Microsoft-oprichter
Paul Allen, mede oprichter van Microsoft, klaagt via een van zijn bedrijven Licensing Google aan voor de technieken die Android gebruikt om de gebruiker op de hoogte te stellen van bepaalde gebeurtenissen. Allen had de aanklacht al een tijdje geleden ingediend, toen was echter nog niet duidelijk welke patenten er allemaal geschonden werden. Nu is dit wel opgehelderd.  Hier alvast een voorbeeld van de aanklacht:

44. Defendant Google has infringed and continues to infringe at least claims 4, 8, 11, 15, 16, 17, and 18 of the ’652 patent under 35 U.S.C. § 271 by making, using, selling, distributing, and encouraging customers to use devices containing the Android Operating System and associated software such as Text Messaging, Google Talk, Google Voice, and Calendar. Devices containing the Android Operating System and associated software infringe by displaying information including, e.g., text messages, Google Voice messages, chat messages, and calendar events, to a user of a mobile device in an unobtrusive manner that occupies the peripheral attention of the user. For example, as demonstrated by Exhibit 24, when a user receives a new Google Voice message, the Android Operating System and Google Voice software display a notification in the status bar screen for a short period of time.

—————

Vertaling:

44. Verdediger Google heeft inbreuken gepleegd en blijft dit doen tegen claim 4, 8, 11, 15, 16, 17 en 18 van patent 652 onder 35. U.S.C. § 271 door het vervaardigen, gebruiken, verkopen, verdelen en het aanmoedigen van klanten tot het gebruiken van toestellen met het Android Operating Systeem en gerelateerde software zoals Berichten, Google Talk, Google Voice en Agenda. Toestellen met het Android Operating Systeem en gerelatereerde software maken inbreuk door het tonen van informatie waaronder oa. tekst berichten, Google Voice berichten, chat berichten en kalender evenementen aan een gebruiker van een mobiel apparaat in een bescheiden manier dat de aandacht van de gebruiker. Bijvoorbeeld, zoals aangetoond in bewijsstuk 24, waar een gebruiker een nieuw Google Voice-bericht ontvangt, toont het Android Operating Systeem en de Google Voice Software een waarschuwing in de statusbar voor een korte tijdspanne.

Voor ons lijkt dit allemaal vanzelfsprekend maar in de software-industrie is het allemaal zo simpel niet. Zo kan een simpele notificatie duidelijk voor de nodige complicaties en ruzies zorgen.

Gevolgen
Volgens Florian Müller, oprichter van de organisatie ‘NoSoftwarePatents’, zouden de aanklachten, zowel deze van Apple als deze van Paul Allen, een redelijke kans op slagen hebben. Dit zou catastrofale gevolgen kunnen hebben voor de Android community want de usability van het Androidplatform staat hierdoor op de helling. Het is ook duidelijk dat Android duidelijk geviseerd wordt daar het met naam en toenaam gespecifieerd wordt in de teksten. Wat de juiste motieven achter het hele gedoe zijn is niet duidelijk maar geldlust, machtsgeilheid en afgunst zijn een aantal mogelijkheden die je kunt bedenken.

Wanneer er uitspraak zal gedaan worden is nog niet gekend maar wij zijn zeker dat Google en zijn partners/producenten dit niet zonder slag of stoot zal laten gebeuren. Het is immers een belangrijk aspect van waarvoor Google en co. staat (en hun brood mee verdienen). Afwachten blijft de boodschap…

No Software Patents
‘NoSoftwarePatents‘ is een organisatie die het legaliseren van software patenten tegengaat, ze willen dit kost wat kost tegenhouden omdat ze van mening zijn dat deze de innovatie zou belemmeren als iedereen iedereen kan beschuldigen en zijn zakken kan vullen. Op hun site, die ook in het Nederlands beschikbaar is, lees je er alles over. Hier kom je ook te weten wat jijzelf kunt doen om innovatie te verdedigen.

Schaakspel
Patenten-oorlogen kunnen best vergeleken worden met een schaakspel van iets grotere omvang. Als partij A partij B aanvalt durft B ook wel eens scherp uit de hoek komen. Dit wordt mooi geillustreerd in een slideshow die Florian Müller gemaakt heeft getiteld ‘Apple vs Android‘. Een samenvatting van het hele slagveld tussen de 2 partijen, mooi gevisualiseerd om het wat verstaanbaarder te maken voor de leken onder ons. Slide 1 is de samenvatting en in slide 2 tot en met 14 kun je stap voor stap zien, wie de ander beschuldigd en ook van wat.

Bron: Webwereld

Wat denken we, hoe gaat dit uitpakken?

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt bijzonder. Dit speelde destijds ook al toen 10 jaar geleden GNU/Linux veel mindset had, toen verklaarde men ook wel dat opensource Linux vanwege allerlei patenten niet zou kunnen overleven. Guess what het is nog steeds hier.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 20:09 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Laat jezelf niet te bang maken door zo'n dikke troll als Allen, dan geef je hem juist wat hij wil (op geld na) :)

Er staat idd veel te veel op het spel voor Google en andere partijen. Die gaan echt niet zomaar over zich heen laten lopen door een paar patenten, zeker als die patenten nergens op slaan.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fake or Real de nieuwe HTC ?

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/12/Thunderbird-Crazy-Specs.jpg

(via phandroid, bron http://www.htcinside.de/h...ektrofachmarktes-auf.html )

Wel raar: sommige dingen heel gedetailleerd (Google Maps Mobile 5 of 16 miljoenkleuren) maar compleet niets over de resolutie...en een 5mp frontcam wtf? compleet useless.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:39
@bobwarley: dat is gewoon een Amerikaanse versie van de Desire HD. Niets nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

phobosdeimos schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:25:
@bobwarley: dat is gewoon een Amerikaanse versie van de Desire HD. Niets nieuw.
Niets nieuws? Dan heb je niet goed naar de specificaties gekeken.

Verder heb ik er toch wel sterke twijfels bij. Een 5-megapixelcamera voor is zéér ongebruikelijk, en misschien wel uniek. En daarnaast wordt er gesproken over ondersteuning voor sd-kaartjes tot 128GB.

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 02-01-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:46:
Ik denk dat het een goed idee zou zijn voor Nokia om Android toestellen te gaan maken. Maar ik heb er een hard hoofd in dat ze dat (op korte termijn) ook gaan doen. Denk dat ze zelf bang zijn dat ze zich niet kunnen onderscheiden. (of dat terecht is of niet weet ik niet. HTC lijkt zich behoorlijk te kunnen onderscheiden op Android.)
Nokia heeft een nieuwe leiding en die schijnen wel uit het raam te kijken om zo te kunnen zien wat er zich in de wereld afspeelt. Als Nokia hardnekkig aan Symbian en Meego vast blijft houden graven ze hun eigen graf en de nieuwe leiding doorziet dat ook, volgens een aantal bronnen op internet. Schijnt dat mensen van Google (volgens diezelfde bronnen) binnenkort op visite gaan in Finland om eens te babbelen over Android en Nokia. Zal wel voor ergens in 2012 zijn dan voor je Android op een Nokia gaat zien (als het al gebeurt). Nokia is namelijk niet zo snel. Ze komen ook pas eind van het jaar of begin 2012 met een dual-core, als iedereen ze al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 06:51:
Fake or Real de nieuwe HTC ?

[afbeelding]

(via phandroid, bron http://www.htcinside.de/h...ektrofachmarktes-auf.html )

Wel raar: sommige dingen heel gedetailleerd (Google Maps Mobile 5 of 16 miljoenkleuren) maar compleet niets over de resolutie...en een 5mp frontcam wtf? compleet useless.
Wat betreft deze nieuwe HTC, hij wordt continue in verband gebracht met de MSM8960 van Qualcomm, echter acht ik dit niet mogelijk. Wat wel mogelijk is, is de MSM8660 of MSM8260 van Qualcomm.
Deze is ook een DualCore van 1,2 Ghz, maar met een Adreno 220 chipset, ipv Adreno 300.
Deze is al in Q3 van 2010 aangekondigt. die van de Desire HD in Q2 van 2010. Dus dat past mooi :)

Codenaam is vooralsnog HTC Thunderbolt en op de CES weten we meer :)
Als dit waar blijkt te zijn, wordt dit me nieuwe foon :)
Afbeeldingslocatie: http://www.centralizednews.com/wp-content/uploads/2010/12/122810htcthunderboltdroidlife.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het ook die dualcore, maar ja ik ben benieuwd of Tegra 2 mss niet wel veel sneller is dan die Qualcomm dualcore...

Btw Voor CES-nieuw heb ik een tijdelijk nieuw topic waar we straks terecht kunnen @ CES 2011: Android Nieuws

(daar is iets meer ruimte voor slowchat, bv tijdens de Motorola Xoom/Tablet presentatie etc)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
HTC Thunderbolt verschijnt in advertentie in de Rolling Stone:
http://goo.gl/qwQRH

Afbeeldingslocatie: http://androidandme.com/wp-content/uploads/2011/01/htc_rollingstone_4G_ad.jpg
Afbeeldingslocatie: http://androidandme.com/wp-content/uploads/2011/01/htc_thunderbolt_and_htc_inspire_4g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
RoD schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Niets nieuws? Dan heb je niet goed naar de specificaties gekeken.

Verder heb ik er toch wel sterke twijfels bij. Een 5-megapixelcamera voor is zéér ongebruikelijk, en misschien wel uniek. En daarnaast wordt er gesproken over ondersteuning voor sd-kaartjes tot 128GB.
http://www.engadget.com/2...ime-8gb-internal-no-hdmi/

Zoals ik al zei: dit wordt gewoon de Amerikaanse carrier versie van de Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
phobosdeimos schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:05:
[...]

http://www.engadget.com/2...ime-8gb-internal-no-hdmi/

Zoals ik al zei: dit wordt gewoon de Amerikaanse carrier versie van de Desire HD.
Zeer teleurstellend inderdaad. Had het ook net gelezen.
Nu is men hoop gevestigt op de Motorola Olympus of toch de LG Optimus 2X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Het echte nieuws moet inderdaad van Motorola en LG komen, denk niet dat HTC met een werkelijk nieuw toestel komt voor de Europese markt.
Heeft ook weinig zin gezien de Desire Z en Desire HD nog maar amper leverbaar zijn.
Misschien in februari op de conferentie in Barcelona?

[ Voor 18% gewijzigd door phobosdeimos op 05-01-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:14:

(daar is iets meer ruimte voor slowchat, bv tijdens de Motorola Xoom/Tablet presentatie etc)
Vraag daarover, de motorola xoom krijgt android 3, google os dus als ik het wel heb..?
Is dit dan ook weer zo een android tablet dat dan toch niet op de android market terecht kan zonder kunst en vliegwerk... ?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HTC Android redt leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Android 2.4 heet Icecream release @ juni/juli

http://www.pocket-lint.co...gle-ice-cream-android-2-4

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Hm, toch een beetje apart dat ze de tablet en smartphone lijn blijkbaar gaan scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Maverick schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:27:
[...]

Hm, toch een beetje apart dat ze de tablet en smartphone lijn blijkbaar gaan scheiden.
Een tablet is geen smartphone en een smartphone geen tablet.
Door het grotere scherm vind ik daarom ook dat je beter deze dingen kan gaan onderscheiden voordat er nog meer fragmentatie gaat ontstaan met HD versies in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
hoef je ook niet. Dat zie je dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Is er al wat bekend over nieuwe toestellen... dual core / tegra / hdmi-out enzovoort...
Motorola Olympus kennen we: nieuws: 'Dualcore Motorola-smartphone duikt op via vlooienmarkt'
LG Optimus 2X kennen we: nieuws: LG kondigt eerste smartphone met dualcore-cpu aan
HTC Thunderbolt kennen we: nieuws: HTC Thunderbolt specs gelekt op htcinside

Maar nog meer...?

Ben wel toe aan wat power eigenlijk, liefst met fysiek qwerty tobo :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:02:
Is er al wat bekend over nieuwe toestellen... dual core / tegra / hdmi-out enzovoort...

Maar nog meer...?
- Samsung Infuse 4G (1,2Ghz Hummingbird singlecore; 4.5" scherm)
- Samsung Galaxy S2 tijdens de MWC in februari. 4,3" Super Amoled (plus?); NFC; Dualcore; HDMI.

- Dell Venue (zonder keyboard; single core)

- LG Optimus Black (single core)

- Motorola Atrix (tegra 2)
- Motorola Bionic (tegra 2)

- Sony Xperia Arc (single core)
- Sony -updated- X10 Mini Pro (single core)
- Sony Playstation Phone (single core)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik wilde net de Arc nog linken inderdaad:
nieuws: CES: Sony Ericsson komt met Xperia-smartphone met Bravia-scherm
The CPU and GPU specs are: MSM8255 at 1 GHz with Adreno 205.
maarja als er al dualcores op de markt zijn, tsjaa...

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 11-01-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Voorlopig is er nog geen dualcore te koop ( ;( ) Die cpu van de Sony modellen kan zeker nog wel een tijdje mee. Die hoort bij de snelsten die er zijn. Vergeet niet dat die dualcore modellen (als ze eindelijk komen ;( ) godsgruwelijk duur zullen zijn. Ik reken er niet op dat je de atrix (ik wil em nú ;( ) voor minder dan €500,- te koop zal zijn. Als de arc dan rond de €350,- is (ik trek ff een bedrag uit m'n reet) dan is hij denk ik toch zeker interessant. Temeer omdat hij meer dan snel genoeg is voor 90% van de mensen. En er wel super slick uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
350 euro no way =) Zeg maar gerust 550 hoor...
Uiteraard is die CPU gewoon chill, maar als ik upgrade moet het gewoon GOED zijn..

Het design van die Arc (in het zilver) is wel zie-ke-lijk mooi zeg, zeker weten, tfoe mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
CLB schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:38:
350 euro no way =) Zeg maar gerust 550 hoor...
De absolute topmodellen zitten op dit moment allemaal onder de €500,- ik zie niet in waarom de Arc (die een vergelijkbare binnenkant heeft) daar boven zou moeten zitten tegen de tijd dat hij uitkomt. (Hij is het iig niet waard, naar mijn mening.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Motorola Atrix is op dit moment toch wel het meest interessant
NVIDIA Tegra 2 (Dual-Core 1GHz Cortex A9 + GeForce ULP)
Android 2.2
1G RAM
16GB Internal memory, expandable by microSD up to 48GB [4]
4-inch qHD display (540 x 960) with Gorilla Glass
5.0MP with Dual LED Flash, 4x Digital Zoom and Auto Focus, 720p video capture @ 30fps
VGA Front facing camera for video calls
1930 mAh battery
Fingerprint scanner as power on/off
117.75 x 63.5 x 10.95 mm
135 g
Hopelijk komt ie snel naar NL (US is Q1 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:56:
De absolute topmodellen zitten op dit moment allemaal onder de €500,-
ik zie niet in waarom de Arc (die een vergelijkbare binnenkant heeft) daar boven zou moeten zitten
I was talking about de adviesprijs, winkelprijs zal dan wel snel dalen uiteraard...
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:05:
De Motorola Atrix is op dit moment toch wel het meest interessant
:9~ qua specs, alleen het design neauh niet mooi, net een Galaxy S broertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
design kan mn rug op! Ik was razend benieuwd toen moto zei met een 2ghz af te komen. Deden ze niet zoals verwacht. Dit maakt het imo echt goed.
Ja de aankomende xperia is mooier, maar imo onder de kap zit dan veel minder.
De iPhone is ook 'mooier' mr appelgedrag is een afknapper. en niet geJB is het gewoon een dure samsung star/jet/lg cookie. 800euries en je kan geen bluetoothfiletransfer doen..

Ik maak me om 1 ding zorgen, das de support(die heeft de iPhone TE veel). Kunnen ze die 2.3 geven en mss 3.0 dan wil ik direct meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die arc is wel mooi zeg. Alleen in het bovenstaand filmpje lijkt hij aardig stroef te lopen. Dat zie je vooral goed wanneer hij die 'helicopter view' oproept. :/ Zou toch niet mogen met zo een proc erin.
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste