Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-11 16:39
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 02:43:
[...]

dat zal nog wel meevallen.. probeer de safe methode even staat stap voor stap in de OP
Ik had al gegoogled voor een reset mogelijkheid oid. Maar ook dit werkt dus niet.

Verwijderd

Pred87 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:02:
[...]

Ik had al gegoogled voor een reset mogelijkheid oid. Maar ook dit werkt dus niet.
er is een safe mode om te flashen op die manier opnieuw doen. dat werkt meestal wel hoor (zelf nooit nodig gehad)

Verwijderd

Vorige maand is mijn WD-TV na ruim 2 jaar trouwe dienst defect geraakt. Aangezien ik super tevreden was met de WD-TV wilde ik er graag een nieuwe kopen. Maar de support van WD overtuigde mij dit te herzien...want hun antwoord op mijn eenvoudige vraag: "Mijn WD-TV geeft de volgende foutmeldingen en speelt niks meer af" was: "Ja, alles kan kapot gaan". Ik kreeg geen uitleg over de foutmeldingen. Natuurlijk realiseerde ik mij dat spullen stuk kunnen gaan, maar dat wil je het liefste niet als eerste antwoord horen.

Dus de grote zoektocht naar een nieuwe mediaspeler was gestart. Ik wilde eigenlijk wachten tot na mijn laatste tentamens (als een soort van "beloning") maar erger mij helemaal groen en geel aan reclames, achterlijke programma's en nog meer herhalingen!

Nu heb ik een aantal eisen:
  • Minimaal in staat te zijn om HD materiaal af te spelen
  • DTS downsample-en naar stereo
  • Energiezuinig en stil (dus geen ventilatoren)
  • Ingebouwde HDD of USB aansluiting
  • Netwerkaansluiting (minimaal 100Mbits of vergelijkbare snelheden)
  • Stabiele firmware
  • Mogelijkheid tot internetradio.
De kandidaten

WD TV live hub
Hoewel ik mijzelf voornam geen WD-TV meer te kopen klinkt dit toch als een leuk apparaat. Ik vond de eenvoudigheid van de WD-TV gen1 echt super! Klik op video en gaan met die banaan. Dit apparaat heeft een ingebouwde hdd en lan aansluiting. Uit ervaring weet ik dat de WD firmware op linux is gebaseerd dus je zoveel als je wilt kunt experimenteren met homebrew firmware voor bijvoorbeeld thumbgen etc.

Helaas heeft deze geen internetradio of mogelijkheid tot DTS downsamplen.

AC Ryan PlayOn HD mini
Ik ben geheel onbekend met dit merk maar uit de ervaringen in dit topic lees ik veel positieve verhalen. De reviews die ik lees spreken allemaal over een prima apparaat en ik hoor eigenlijk geen klachten. Dit apparaat kan wel internetradio afspelen en heeft de mogelijkheid om DTS te downsample-en naar stereo.

Hoe zit het met thumbgen (moviesheets), gebruiksgemak en nog belangrijker firmware stabiliteit? Wordt er op regelmaat een update gemaakt?

AC Ryan PlayOn HD
Het "grote" broertje van de mini. Speelt ook alles af wat ik mij kan voorstellen, maar ik lees veel negatieve verhalen over de firmware. De download functies (niet belangrijk voor mij!) en de rekenkracht van de CPU. Bij 1080p schijnt het te stotteren en de fan van de HDD maakt enorm veel lawaai? Ook schijnen netwerksnelheden erg tegen te vallen. Sommige fora melden snelheden van 900Kb/sec tot 3Mb/sec. Een film overzetten met 3Mb/sec is nog acceptabel, maar 900Kb/sec absoluut niet.

LaCie Mini HD
Heb het apparaat bij de It's gezien. De verkoper "had hem zelf ook", net als de WD-TV (Die heb ik ook!) en de Asus Oplay (Heb ik ook! Prima ding, gewoon kopûh). Ik ken LaCie eigenlijk alleen van externe hardeschrijven en weet totaal niet hoe goed het apparaat is. De reviews die ik lees komen allemaal prima uit. Maar ik lees nergens iets over DTS ondersteuning, internetradio of hoe het apparaat omgaat met HD materiaal.

Asus Oplay Air
Tot volle tevredenheid gebruik ik mijn asus wl500g inmiddels al enkele jaren. Goede aanpasbaarheid van de firmware en met een goede tutorial kun je vrijwel alles naar je hand zetten. Hoe zeer dat ook geldt voor deze mediaspeler weet ik niet. In een review in de PW kwam de PlayOn er beter uit. Zijn er ervaringen van mensen met beide apparaten?

Mijn dank :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:35:
AC Ryan PlayOn HD mini
Ik ben geheel onbekend met dit merk maar uit de ervaringen in dit topic lees ik veel positieve verhalen. De reviews die ik lees spreken allemaal over een prima apparaat en ik hoor eigenlijk geen klachten. Dit apparaat kan wel internetradio afspelen en heeft de mogelijkheid om DTS te downsample-en naar stereo.

Hoe zit het met thumbgen (moviesheets), gebruiksgemak en nog belangrijker firmware stabiliteit? Wordt er op regelmaat een update gemaakt?

AC Ryan PlayOn HD
Het "grote" broertje van de mini. Speelt ook alles af wat ik mij kan voorstellen, maar ik lees veel negatieve verhalen over de firmware. De download functies (niet belangrijk voor mij!) en de rekenkracht van de CPU. Bij 1080p schijnt het te stotteren en de fan van de HDD maakt enorm veel lawaai? Ook schijnen netwerksnelheden erg tegen te vallen. Sommige fora melden snelheden van 900Kb/sec tot 3Mb/sec. Een film overzetten met 3Mb/sec is nog acceptabel, maar 900Kb/sec absoluut niet.
AC Ryan mini
- samba/bittorrent werkt niet
- geen mogelijkheid tot een ingebouwde HD
+ geen interne fan
- FW maar het ziet ernaar uit dat dat eindelijk goed gaat komen, de nieuwe GUI ziet er in ieder geval mooi uit en moet eind dec of begin jan komen
- full HD streamen gaat niet altijd goed, bij zware/snelle scene`s gaat hij stotteren
- trage netwerk snelheid maar geen 900kb per sec ofzo, eerder 5Mb per sec
- wifi schijnt (zelf geen ervaring mee) wel problemen te geven (als in te traag snelheden van 2Mb per sec of lager

AC Ryan PLAYON HD
- fan (maar is erg stil ik hoor hem niet, maar dat ligt er ook aan hoe hard je audio hebt staan en hoe ver je van de playon HD zit kan me niet voorstellen dat er een situatie is waar de fan een probleem is.
- FW maar het ziet ernaar uit dat dat eindelijk goed gaat komen, de nieuwe GUI ziet er in ieder geval mooi uit en moet eind dec of begin jan komen
- full HD streamen gaat niet altijd goed, bij zware/snelle scene`s gaat hij stotteren
- trage netwerk snelheid maar geen 900kb per sec ofzo, eerder 5Mb per sec
- wifi schijnt (zelf geen ervaring mee) wel problemen te geven (als in te traag snelheden van 2Mb per sec of lager

zelf heb ik een AC Ryan playon HD en heb er geen spijt van hij speelt alles af en de zware HD films zet ik op interne schijf dan lopen ze wel perfect. rest staat of op interne schijf of op PC en dan is het geen probleem om te streamen :)

edit: wat betreft downsamplen volgens mij kan hij alle formaten downsamplen maar weet dit niet 100% zeker. HDD hoor je ook niet (heb er een 5400 RPM in zitten)

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Kijk voordat je beslist even hiernaar
Of hier:
http://www.mpcclub.com/forum/links/mpc-reviews-8

Overigens ervan uitgaan dat de nieuwe gui alles oplost lijkt me wat makkelijk. Eerst zien, het is niet de eerste belofte die ze niet nakomen. Tot op heden staan ze niet bekend om stabiele firmwares, het lijkt me een illusie om te denken dat de firmware die op een compleet herschreven SDK (!) is gebaseerd in een keer goed is.
En ja, ook ondanks het uitstel.... eind november/ begin december zou hij uitkomen. Nu praten ze over jan/feb, zal mij benieuwen of het voor de zomervakantie is :)
(denk bijv. aan YAMJ support, daar zat ook bijna een jaar tussen de aankondiging en de implementatie. Maar nog is dat ding niet bruikbaar).

[ Voor 28% gewijzigd door IJsbeer op 20-12-2010 20:51 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik had persoonlijk liever dat men de bekende bugs oploste voor een nieuwe GUI te introduceren welke, AC Ryan kennende, waarschijnlijk weer de nodige nieuwe bugs zal bevatten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 18-11 13:10
Psies. Het apparaat is in beginsel zeker niet slecht, maar het track record op gebied van firmware releases van AcRyan is nou ook niet echt goed te noemen. :P

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:13
Waar gehakt wordt vallen spaanders. AcRyan brengt tenminste nieuwe firmware uit; als je niets uitbrengt doe je ook niets fout? Ik moet toegeven dat ze inderdaad niet een geweldige staat van dienst hebben mbt het oplossen van bugs, maar er zit nog altijd beweging in. Dat kun je van een hoop concurrenten niet zeggen.

• mcwops
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-03 19:48
hi

heb mijn playon mini een upgrade gegeven met de laatste versie.
nu heb ik opnieuw eea ingesteld bij audio.
maar ik krijg potverdrie geluid over de tv (hdmi) en dat is net niet de bedoeling :?
maar tevens ook over mijn receiver (toslink) !
hoe krijg ik nu ingesteld dat hij geen geluid doorgeeft aan de tv, maar enkel en alleen via de receiver?

In de vorige firmware lukte dat wel namelijk en speelde ik alles af via de receiver. volgens mij was
er toen in de t audiomenu geen hdmi/spdif optie en stond ie op 'raw'.
ik heb alle instellingen al geprobeerd, maar t lukt niet.

dan maar weer terug naar de oude firmware? ik heb geupgrade vanwege haperingen/stotters tijdens het streamen en dan lijkt nu verleden tijd.

thanks!

Verwijderd

mcwops schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:16:
hi

heb mijn playon mini een upgrade gegeven met de laatste versie.
nu heb ik opnieuw eea ingesteld bij audio.
maar ik krijg potverdrie geluid over de tv (hdmi) en dat is net niet de bedoeling :?
maar tevens ook over mijn receiver (toslink) !
hoe krijg ik nu ingesteld dat hij geen geluid doorgeeft aan de tv, maar enkel en alleen via de receiver?

In de vorige firmware lukte dat wel namelijk en speelde ik alles af via de receiver. volgens mij was
er toen in de t audiomenu geen hdmi/spdif optie en stond ie op 'raw'.
ik heb alle instellingen al geprobeerd, maar t lukt niet.

dan maar weer terug naar de oude firmware? ik heb geupgrade vanwege haperingen/stotters tijdens het streamen en dan lijkt nu verleden tijd.

thanks!
die nieuwste final release is niet helemaal 100% beter wachten op de nieuwe FW die ergens in januarie komt (mogelijk iets eerder danwel later)

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:50
Ik heb vandaag mijn PlayonHD binnen gekregen, vanmiddag alles geinstalleerd en interne schijf erin gedaan. (1,5TB / 7200RPM / 32MB / SATA2)
Nu ben ik wat films vanaf mijn PC via het netwerk op de PlayonHD aan het kopieren, ongeveer 5mb per seconde. Is te doen maar de 80gb duurt best lang.. ik zag in het menu dat er ook een FTP functie op zit, gaat het daarmee sneller en hoe benader ik het apparaat dan via die FTP functie?

<GoT>NightStalker

• azaz3l
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 20:27
schaapiej schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:26:
ik zag in het menu dat er ook een FTP functie op zit, gaat het daarmee sneller en hoe benader ik het apparaat dan via die FTP functie?
dat gaat niet sneller en kan met bv. FileZilla.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Heb ik net mijn POHD-mini besteld met wlan-adapter lees ik dat draadloos geen optie is voor HD-streams. Lekker dan.... klopt dat?
Weet iemand misschien een alternatief van een vergelijkbaar apparaat waarvan de wireless-n wel toereikend is om te streamen? Kabel trekken is geen optie.

PSN: Shiver23

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:33:
Heb ik net mijn POHD-mini besteld met wlan-adapter lees ik dat draadloos geen optie is voor HD-streams. Lekker dan.... klopt dat?
Weet iemand misschien een alternatief van een vergelijkbaar apparaat waarvan de wireless-n wel toereikend is om te streamen? Kabel trekken is geen optie.
HD streams is zowiezo lastig met de AC Ryan op hoge bitrates/snelle actie gaat hij stotteren ook bedraad. via wifi zal dit sneller gebeuren.

Verwijderd

schaapiej schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:26:
Ik heb vandaag mijn PlayonHD binnen gekregen, vanmiddag alles geinstalleerd en interne schijf erin gedaan. (1,5TB / 7200RPM / 32MB / SATA2)
Nu ben ik wat films vanaf mijn PC via het netwerk op de PlayonHD aan het kopieren, ongeveer 5mb per seconde. Is te doen maar de 80gb duurt best lang.. ik zag in het menu dat er ook een FTP functie op zit, gaat het daarmee sneller en hoe benader ik het apparaat dan via die FTP functie?
waarom een 7200RPM schijf? 5400RPM is snel zat en een stuk stiller :)

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 20:27

RoyK

Hobby tekenaar

Gebruikt er hier iemand een A.C.Ryan mini met een Qnap TS 210 Turbo NAS? Ik ben van plan deze NAS aan te schaffen waar mijn toekomstige iMac automatisch naar toe gaat backuppen. De NAS wil ik ondertussen het downloadwerk gaan laten doen en die vervolgens een media speler voed met films.

De A.C Ryan staat zeker hoog op mijn lijstje, ook door de vele positieve reacties en zijn schappelijke prijs. Het enige waar ik nog niet echt veel hoogte van krijg is het volgende:

Geeft de software de films een beetje eye-candy weer? Zeg maar een muur van thumbnails met een glossy effect, of iets dergelijks?

Zoja, download de speler zelf vervolgens de juiste covers en detail info? Gaat dat allemaal vanzelf of moet deze informatie bij de film mee gedownload worden?

Mijn portfolio op Instagram

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Ik gebruik nu een playon!HD met qnap 410 turbo nas middels nfs of networkneighbourhood. Ga binnenkort over op qnap 459pro+. Deze zal betere performance hebben maar daar heeft de Acryan niks aan

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:09:
[...]

HD streams is zowiezo lastig met de AC Ryan op hoge bitrates/snelle actie gaat hij stotteren ook bedraad. via wifi zal dit sneller gebeuren.
Echt? Hoe gebruiken mensen zo'n apparaat dan? Hmm als ik het zo hoor hoef ik de doos niet eens open te maken zodra die binnenkomt.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De 410 is dan met 4 schijven ipv 2? Verder vergelijkbaar? Merk je tijdens het streamen van Full HD content dat het wel eens hapert? Ik lees hier en daar bij netwerk streaming dat dit wel eens gebeurd.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:41:

Geeft de software de films een beetje eye-candy weer? Zeg maar een muur van thumbnails met een glossy effect, of iets dergelijks?
Nee, de interface van nu ziet er serieus een beetje MS-DOS achtig uit. Verwacht er dus maar niks van.
De volgende grote update zou het geloof ik ietsss mooier maken, maar ook daar verwacht ik niet zoveel van !
Gaat mij meer om de features en lekkere extensie support :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dank je DennusB. Dat vind ik wel jammer. Ik hou wel van een beetje eye candy. Dat de machines bijna alles afspelen mag je bijna wel verwachten van een beetje media player hedendaags. Toch? Ik kan me voorstellen dat de FW tegenwoordig het verschil maakt. Waaronder de looks. Nu zag ik dat er een jukebox in de software zit die volgens mij wel thumbnails aanmaakt.

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:53:
[...]

Echt? Hoe gebruiken mensen zo'n apparaat dan? Hmm als ik het zo hoor hoef ik de doos niet eens open te maken zodra die binnenkomt.
ja ik zeg dit niet voor de grap :/ 720p en alles daaronder gaat perfect streamend. sommige HD films ook maar de hoge bitrates dus niet omdat de chip dan teveel CPU kracht nodig heeft voor het netwerkverkeer.

ik heb de playon HD en daar zit dus een HDD in daar alle HD films op de rest kan je streamen wil je dat niet moet je naar een mediaspeler met sigma chip kijken de WD heeft er een die heel betaalbaar is maar die is lelijk vind ik persoonlijk AB is ook klein en simpel, de andere sigma based sets zijn een stuk duurder.

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:54:
[...]

Nee, de interface van nu ziet er serieus een beetje MS-DOS achtig uit. Verwacht er dus maar niks van.
De volgende grote update zou het geloof ik ietsss mooier maken, maar ook daar verwacht ik niet zoveel van !
Gaat mij meer om de features en lekkere extensie support :)
wat een onzin!!! de nieuwe GUI is echt prechtig mooi man! zie hier

• Toff
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:27:
[...]
Over onzin gesproken... Smaken verschillen sowieso, maar los daarvan is die nieuwe GUI nog niet beschikbaar AFAIK. Eerst zien, dan geloven! Zelf geef ik geen moer om de vormgeving maar ik zou het wel prettig vinden om een korte samenvatting van een film te kunnen bekijken.

• xxxneoxxx
loeberce schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:49:
Waar gehakt wordt vallen spaanders. AcRyan brengt tenminste nieuwe firmware uit; als je niets uitbrengt doe je ook niets fout? Ik moet toegeven dat ze inderdaad niet een geweldige staat van dienst hebben mbt het oplossen van bugs, maar er zit nog altijd beweging in. Dat kun je van een hoop concurrenten niet zeggen.
YouTube: Hardware.Info TV #209 deel 2/3: Mediaspelers marktoverzicht

Tsjah.. Bijv. een Asus zit ook zeker niet stil, en de Oplay is zeker ook een budgetspeler.
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:27:
[...]

En de nieuwe Duke Nukem die uit ging komen was ook supervet toen ik 'm pre-orderde in 2001. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door xxxneoxxx op 22-12-2010 22:16 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:25:
[...]

ja ik zeg dit niet voor de grap :/ 720p en alles daaronder gaat perfect streamend. sommige HD films ook maar de hoge bitrates dus niet omdat de chip dan teveel CPU kracht nodig heeft voor het netwerkverkeer.

ik heb de playon HD en daar zit dus een HDD in daar alle HD films op de rest kan je streamen wil je dat niet moet je naar een mediaspeler met sigma chip kijken de WD heeft er een die heel betaalbaar is maar die is lelijk vind ik persoonlijk AB is ook klein en simpel, de andere sigma based sets zijn een stuk duurder.
Ok fijn. Wireless-n en fatsoenlijk streamen is wel een must. Anders misschien de LG DP1W proberen.

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:48:
[...]

Over onzin gesproken... Smaken verschillen sowieso, maar los daarvan is die nieuwe GUI nog niet beschikbaar AFAIK. Eerst zien, dan geloven! Zelf geef ik geen moer om de vormgeving maar ik zou het wel prettig vinden om een korte samenvatting van een film te kunnen bekijken.
dat kan zodra YAMJ fatsoenlijk werkt laten we hopen dat dat snel is want het heeft lang genoeg geduurt :/

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:42:
[...]
dat kan zodra YAMJ fatsoenlijk werkt laten we hopen dat dat snel is want het heeft lang genoeg geduurt :/
LOL, zie mijn vorige bericht: Eerst zien, dan geloven! Kijk, ik heb het apparaat gekocht (2x) zoals het was - en voor mij was dat het waard - maar ik vind het fout om mensen dingen wijs te maken die er nog niet zijn, zoals jij doet. Als je een mooie GUI zoekt, of een werkende jukebox, dan is AC Ryan op dit moment niet het goede apparaat voor je. Simpel.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Toff schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:02:
[...]

LOL, zie mijn vorige bericht: Eerst zien, dan geloven! Kijk, ik heb het apparaat gekocht (2x) zoals het was - en voor mij was dat het waard - maar ik vind het fout om mensen dingen wijs te maken die er nog niet zijn, zoals jij doet. Als je een mooie GUI zoekt, of een werkende jukebox, dan is AC Ryan op dit moment niet het goede apparaat voor je. Simpel.
Als iemand zoals ik een mooie interface wel op prijs stelt (het is immers een onderdeel van mijn multimedia in de woonkamer), wat stel je dan voor om naar te kijken? Ik ben een beetje lost met de hoeveelheid aanbod op het moment.

RoyK schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:23:
[...]

Als iemand zoals ik een mooie interface wel op prijs stelt (het is immers een onderdeel van mijn multimedia in de woonkamer), wat stel je dan voor om naar te kijken? Ik ben een beetje lost met de hoeveelheid aanbod op het moment.
Ik zou naar de film kijken en niet naar het menu :-)

Het is gewoon een feit dat de Popcorn's en Dune spelers het beter voor elkaar hebben. Die gaan al langer mee, en hebben gewoon meer ervaring. Realtek based spelers zijn relatief nieuw en hebben (nog?) zo de mankementen. Het is dus maar wat je ervoor over hebt.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Natuurlijk, dat is ook zo. Maar ik vind het wel fijn als het menu mij ook een beetje aanspreekt.Ik heb een mooie tv gekocht en alles strak weg gewerkt. Nu ik een mediaplayer aan ga schaffen vind ik het wel "sjiek" als het content een beetje eye candy wordt weergegeven.

ps, als je naar internetradio luister via de Ryan, kan je dan de tv uitzetten?

[edit]

zo kenetterdetetter, die Dune's zijn wel 4x zo duur, minimaal :)

[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 23-12-2010 09:53 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

RoyK schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:54:
De 410 is dan met 4 schijven ipv 2? Verder vergelijkbaar? Merk je tijdens het streamen van Full HD content dat het wel eens hapert? Ik lees hier en daar bij netwerk streaming dat dit wel eens gebeurd.
de 410 is inderdaad met 4 disks. en zware films stotteren soms en dat ligt dan aan de acryan die de netwerkstream niet aan kan. de qnap heeft minimaal 20MB read en dus afdoende capaciteit om te streamen en de cpu staat dan uit zijn neus te peuteren. de acryan zal op dat moment overuren moeten draaien om goed te kunnen streamen. Voor zware films (24P 1080P) gewoon lokaal op de HDD zetten en dan streamen afspelen

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

mutsje schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:41:
[...]

de 410 is inderdaad met 4 disks. en zware films stotteren soms en dat ligt dan aan de acryan die de netwerkstream niet aan kan. de qnap heeft minimaal 20MB read en dus afdoende capaciteit om te streamen en de cpu staat dan uit zijn neus te peuteren. de acryan zal op dat moment overuren moeten draaien om goed te kunnen streamen. Voor zware films (24P 1080P) gewoon lokaal op de HDD zetten en dan streamen afspelen
Dank je mutsje. Voor mij waardevolle informatie. Misschien is de Ryan dan niet mijn media player. Hij is erg goed betaalbaar en dus interessant, maar het is wel de intentie om geen hardware meer neer te hoeven zetten als ik een film wil gaan kijken. Het idee is om alles op de NAS te laten. De NAS staat overigens in de meterkast, dus om daar met een losse HDD te rommelen om er een film op te zetten lijkt me een beetje omslachtig. Ik weet niet of alle mediaspelers hier last van hebben in deze prijsklasse.

Ik ga even verder kijken. ;)

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:44:
[...]

Dank je mutsje. Voor mij waardevolle informatie. Misschien is de Ryan dan niet mijn media player. Hij is erg goed betaalbaar en dus interessant, maar het is wel de intentie om geen hardware meer neer te hoeven zetten als ik een film wil gaan kijken. Het idee is om alles op de NAS te laten. De NAS staat overigens in de meterkast, dus om daar met een losse HDD te rommelen om er een film op te zetten lijkt me een beetje omslachtig. Ik weet niet of alle mediaspelers hier last van hebben in deze prijsklasse.

Ik ga even verder kijken. ;)
ALLE realtek based spelers hebben hetzelfde issue wat betreft streamen. als je die daarom dus niet wilt zul je moeten kijken naar een HTPC of een sigma based speler

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dank je Legolas. Ik zal dan gaan kijken naar een sigma based speler. Een HTPC is niet interessant voor me.

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:09:
Dank je Legolas. Ik zal dan gaan kijken naar een sigma based speler. Een HTPC is niet interessant voor me.
ik heb het ook gedaan en ik vind het prijs verschil te groot (uitzonderingen zijn er zoals de WD live meende ik sigma based en lage prijs maar die vind ik niet mooi) zie het probleem ook niet zo om HD films lokaal te plaatsen maar goed ieder zijn ding ;)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nou, ik moet dan met een externe hardeschijf in de meterkast een film over gaan zitten zetten van xx gig,.. om hem vervolgens in de woonkamer (in het zicht, wat ik jammer vind) aan mijn media speler te hangen, terwijl ik een NAS van 2 terrabyte heb staan draaien. Dan zoek ik nog wel even verder :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:53:
[...]

vergeet niet de kosten voor de licenties.

ik weet dat dune en popcorn hour beiden blue ray licenties hebben (ik meende voor 2 jaar dus niet zolang meer voor het verlengt moet worden). vraag is echter of ze de licenties gaan verlengen. zeker met de komst van cinavia (google het als je het niet kent) deze zal vermoed ik geeist worden bij een verlenging.
Wat heeft dat dan voor impact als die licenties niet verlengd worden? Gaan nieuwe blu-rays dan niet meer werken?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:40:
Nou, ik moet dan met een externe hardeschijf in de meterkast een film over gaan zitten zetten van xx gig,.. om hem vervolgens in de woonkamer (in het zicht, wat ik jammer vind) aan mijn media speler te hangen, terwijl ik een NAS van 2 terrabyte heb staan draaien. Dan zoek ik nog wel even verder :)
Het issue wordt gigantisch overdreven of ik heb gewoon mazzel. Ik heb nu meer dan een jaar een Asus O!Play met RTD1073, net als de AC Ryan, en dat ding speelt elke 1080p film die ik erin stop foutloos zonder hapering, over Ethernet vanaf m'n NAS. Volgens mij moet je echt goed zoeken om net die films te treffen die af en toe even hikken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:04
Exirion schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:42:
[...]

Het issue wordt gigantisch overdreven of ik heb gewoon mazzel. Ik heb nu meer dan een jaar een Asus O!Play met RTD1073, net als de AC Ryan, en dat ding speelt elke 1080p film die ik erin stop foutloos zonder hapering, over Ethernet vanaf m'n NAS. Volgens mij moet je echt goed zoeken om net die films te treffen die af en toe even hikken.
Helemaal eens en hier hetzelfde; ik heb nog nooit een film afgespeeld die problemen gaf (en ik haal tegenwoordig allen maar 1080 materiaal binnen).
En daarbij dat mierengeneuk over het menu en dat soort zaken; het gaat toch over of-ie een film afspeelt!? En als dat werkt, fuck het menu! Het werkt en daar gaat het om ;)

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
smaken verschillen en meningen ook :)

de speler speelt nl bij mij alles goed af en de nieuwe interface is heel mooi.
je moet alleen niet hd streamen (ik heb een hdd erin en wil helemaal niet streamen), maar dat is op te lossen door bv een usbstick/hdd.

het is gewoon een prima apparaat, maar ja, meningen verschillen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Mr.Nobody op 23-12-2010 20:55 . Reden: typo ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Mr.Nobody schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:52:
je moet alleen niet hd streamen (ik heb een hdd erin en wil helemaal niet streamen)
Draadloos niet nee, maar met een draadje gaat het perfect. OK, bij Bluray rips met de volle bitrate kunnen er misschien problemen zijn maar op m'n 47" TV kijk ik meestal Bluray rips van 10 a 15GB, en dat ziet er al perfect uit. Ook wat vriendelijker voor de ruimte op je NAS.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Bekabeld streamen van HD materiaal gaat prima op de Ryan na de laatste fw updates. Alle standaard 720/1080p mkv rips die je "tegenkomt" doet ie prima vanaf vanaf mijn Synology. Natuurlijk geen Blu-ray iso's gaan proberen over LAN ;)

Verwijderd

[...]

ik heb er al een paar gehad hoor had ze nog op HDD staan en ging kijken maar moest afbreken en de film eerst kopieeeren anders schokte het als een malle.

en dan heb ik het over MKV`s in een bekabelde situatie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 21:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:22:
Bekabeld streamen van HD materiaal gaat prima op de Ryan na de laatste fw updates. Alle standaard 720/1080p mkv rips die je "tegenkomt" doet ie prima vanaf vanaf mijn Synology. Natuurlijk geen Blu-ray iso's gaan proberen over LAN ;)
dat is natuurlijk onzin... of je nou een remuxed MKV heb of de blue ray bitrate is identiek :?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:40:
dat is natuurlijk onzin... of je nou een remuxed MKV heb of de blue ray bitrate is identiek :?
Hij doelt er waarschijnlijk op dat de meeste Bluray rips getranscode zijn naar een lagere bitrate. Zoals ik al zei: een rip van 10 a 15GB ziet er al zo goed uit dat ik het de moeite niet waard vind om 1:1 rips te downloaden.

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:52:
[...]

Hij doelt er waarschijnlijk op dat de meeste Bluray rips getranscode zijn naar een lagere bitrate. Zoals ik al zei: een rip van 10 a 15GB ziet er al zo goed uit dat ik het de moeite niet waard vind om 1:1 rips te downloaden.
dat snap ik maar neemt niet weg dat er ook een hoop remuxes in de omloop zijn en die spelen dus niet perse vloeiend als je ze streamed dat is mijn punt :)

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:22:
Welke FW draai je op het moment? Is het een Mini? Ik zit namelijk met mijn Mini wel met streamproblemen.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

[...]

Hmm, je brengt me weer aan het twijfelen Exirion. Mijn collega begon er op de borrel gisteravond ook al over, dat na de laaste FW hij er geen last meer van heeft. En nu lees ik jouw reactie wat me toch weer aan het wankelen brengt. Het enige wat nog in de weg zou kunnen liggen is de wat minder interessante eye candy.
Ferret schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:47:
[...]
En daarbij dat mierengeneuk over het menu en dat soort zaken; het gaat toch over of-ie een film afspeelt!? En als dat werkt, fuck het menu! Het werkt en daar gaat het om ;)
Maar goed dat we niet allemaal zo denken. Dan reden er nog steeds enkel roestende volkswagens uit de jaren 80 rond. Het brengt je toch van a naar b? :)

Met de hoeveelheid keuze hedendaags in mediaplayers, zullen het design van de box en de looks in het menu een doorslag kunnen zijn om het product aan te schaffen. Best of both worlds. Echter, heb ik begrepen dat de laatste FW ook de looks opgepimpt heeft. Ik denk dat ik hem bij de BCC even ga halen om te kijken of hij me bevalt.

Als ik de speler met mijn laptop verbind met een kabel, en dan een film stream. Is dat dan vergelijkbaar met een NAS die een film streamt? Dan kan ik namelijk wat films testen die ik heb staan. De NAS komt pas in januari.

Verwijderd

Hij doelt er waarschijnlijk op dat de meeste Bluray rips getranscode zijn naar een lagere bitrate.
Yep, daarom ook de aanhalingstekens ;) .

Meestal pak ik de rips van 4GB-10GB. Verschil tussen 720P en 1080P zie ik niet op mijn 42" Samsung 40C650 op een afstand van meer dan 4 meter.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00

Xymox

Determinism rulez !

Ferret schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:47:
[...]
Daar heb je in principe gelijk in. Maar vergeet niet dat looks een groot argument is om iets te kopen of niet voor de grote massa. Een gelikt uiterlijk van zowel de hardware als de GUI's geeft mensen het idee dat het ook een goed product is (en ja we weten dat vaak deze relatie er zo niet is).

En hoe meer mensen een AcRyan kopen, hoe meer druk op het uitbrengen van verbeteringen in firmware zal komen. Een machientje die niet veel verkocht wordt is de investering niet waard om daar regelmatig updates voor uit te brengen.

Dus het is als consument interessant of je een veel gekocht product hebt om wellicht wat meer zekerheid te hebben dat het product ook langer en vaker voorzien wordt van verbeteringen en bug-fixes.
Een dode community levert een dood product op.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ga de gok wagen. Ik heb de BCC in vlaardingen even gebeld, en die heeft er nog 2 liggen voor 89 euro. Een paar euro duurder dan via internet. Dus valt wel mee. Dan kan ik hem vanavond al even aan de kaak stellen. :)

al twijfel ik nog steeds aan de boxee box. Met het surfen op internet vind ik wel een toffe toevoeging. apps voor uitzending gemist etc.

[ Voor 24% gewijzigd door RoyK op 24-12-2010 10:26 ]

Verwijderd

Da's dus een afweging. Vroeger gebruikte ik op mijn Xbox met XBMC ook nooit uitzendinggemist en andere apps, speelde er alleen films mee af en af en toe een keer muziek/internetradio. En daarvoor is de Ryan perfect, zeker gezien de prijs.

Hecht je wel waarde aan die extra apps, ga dan niet voor de Ryan.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 22:33
RoyK schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:24:
Ik ga de gok wagen. Ik heb de BCC in vlaardingen even gebeld, en die heeft er nog 2 liggen voor 89 euro. Een paar euro duurder dan via internet. Dus valt wel mee. Dan kan ik hem vanavond al even aan de kaak stellen. :)

al twijfel ik nog steeds aan de boxee box. Met het surfen op internet vind ik wel een toffe toevoeging. apps voor uitzending gemist etc.
De Boxee Box is erg leuk als je online content ook interessant vindt. De eerste berichten over de kunsten van het apparaat zijn best wel goed. Het apparaat heeft potentie. Het is een jong product en het functioneert nu al erg goed als mediaspeler. DTS-MA lijkt nog niet helemaal goed te gaan. Volgens mij al beter dan de Realtek spelers en de Popcorn Hour (mijn mening) na ruim een jaar. De Boxee Box heeft ook een erg fraaie interface. Of het apparaat in je huiskamer staat weet ik niet. De vormgeving is totaal niet 13 in een dozijn waardoor het voor vrouwen (veel eerder dan mannen) een no-go kan zijn. De zogenaamde WAF Factor dus.

De WD TV Live Hub is een apparaat met een gelikte interface (helaas niet NL) en een sigma chip (8654). Deze heeft ondersteuning voor DVD Menu en Blu-Ray menu, Blu-Ray ISO. Volgens de test op Hardware.info zijn er nog wel wat problemen met streamen. Ook DTS-Ma zal je tevergeefs vinden

Dat de Realtek chip wat problemen heeft met het streamen van 1080p materiaal is een feit. Dit gewoon een beperking van de Chip. Echter wanneer je streamt via NFS (van een NAS bijv), zou het beter moeten gaan dan via SMB (Windows PC)

De Dune Smart series zijn qua prijs redelijk vergelijkbaar met de Boxee Box. De Dune heeft geen streamingproblemen, ondersteuning voor DVD Menu en Blu-Ray menu, HD-Audio (DTS-MA en Dolby True-HD) en mooiere interface dan de Realtek spelers maar niet zo mooi als de Boxee Box en WD TV Live Hub. Het enige nadeel wat ik weet (eigen ervaring), is lip sync problemen bij 8-12 gig 1080P rips van films en de 720P series die je veel op usenet vindt. Dit is echter met de afstandbediening tijdens het spelen vrij simpel op te lossen. Ondanks dit minpunt doet de Dune mij de Realtek spelers gauw vergeten.

Voordat ik het vergeet. Je kunt bij de Realtek spelers geen losse gedeelde mappen toevoegen, alleen een volledig apparaat (PC, NAS). Wanneer je dan verbinding maakt worden op de Realtek speler alle gedeelde mappen van de het apparaat getoond.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt voor je reactie Athome! Ik ga er nog maar eens een weekendje over nadenken :)

• xxxneoxxx
Mr.Nobody schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:52:
de speler speelt nl bij mij alles goed af en de nieuwe interface is heel mooi.
Jij hebt de nieuwe interface al? Tof, pass mij even de firmware dan zodat ik het zelf kan beoordelen. Of baseer je je mening op de paar vrijgegeven plaatjes? Dus je MEENT zelf dat de nieuwe interface mooi WORDT?
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:33:
Da's dus een afweging. Vroeger gebruikte ik op mijn Xbox met XBMC ook nooit uitzendinggemist en andere apps, speelde er alleen films mee af en af en toe een keer muziek/internetradio. En daarvoor is de Ryan perfect, zeker gezien de prijs.

Hecht je wel waarde aan die extra apps, ga dan niet voor de Ryan.
Wel aardig, maar features als uitzending gemist e.d. zie ik hier vaker voorbij komen, heb alleen nog nooit van iemand gelezen dat dit naar behoren werkt. Of bleef werken, want e.e.a. deed het wel TOT er een nieuwe firmware update uitkwam waardoor het niet meer werkte. :')

Heb al zoveel zitten tobben met hacks die bepaalde zaken uit oude firmware weer zouden herstellen en na FW update xxx weer om zeep geholpen werden dat ik er even klaar mee ben. Denk aan metafeeds, youtube etc etc. Schijnbaar heeft AcRyan zelf een broertje dood aan nieuwe multimedia features op hun box.

[ Voor 21% gewijzigd door xxxneoxxx op 25-12-2010 11:25 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:32

polthemol

Moderator General Chat
[message=35261394,noline]xxxneoxxx schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:21

Wel aardig, maar features als uitzending gemist e.d. zie ik hier vaker voorbij komen, heb alleen nog nooit van iemand gelezen dat dit naar behoren werkt. Of bleef werken, want e.e.a. deed het wel TOT er een nieuwe firmware update uitkwam waardoor het niet meer werkte. :')

Heb al zoveel zitten tobben met hacks die bepaalde zaken uit oude firmware weer zouden herstellen en na FW update xxx weer om zeep geholpen werden dat ik er even klaar mee ben. Denk aan metafeeds, youtube etc etc. Schijnbaar heeft AcRyan zelf een broertje dood aan nieuwe multimedia features op hun box.
dit heeft ook te maken met wat uitzendinggmeist en rtl willen. ik kan me goed voorstellen dat ze in ruil voor toegang tot hun servers een vergoeding willen hebben, acryan wil dat niet, uitzendinggemist past een stukje url aan, acryan moet de firmware gaan updaten, enz enz zijn ze na een tijdje ook wel moe gok ik zo ;)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• xxxneoxxx
polthemol schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:38:
[...]

dit heeft ook te maken met wat uitzendinggmeist en rtl willen. ik kan me goed voorstellen dat ze in ruil voor toegang tot hun servers een vergoeding willen hebben, acryan wil dat niet, uitzendinggemist past een stukje url aan, acryan moet de firmware gaan updaten, enz enz zijn ze na een tijdje ook wel moe gok ik zo ;)
Ik weet niet hoe het er bijv. bij de mini mee staat, maar op de normale playonhd werkt het iig NIET. Jammer op zich.

En er zijn wel workarounds voor zoals met een proxyservice.. Zoals het bijv. al tijden op NMT's werkt.
http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=146

Dus: 'tis dus meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen. Ter verdediging van AcRyan: ik kan mij voorstellen dat de prio vanuit AcRyan niet ligt bij zulke diensten.

[ Voor 36% gewijzigd door xxxneoxxx op 25-12-2010 11:47 ]

Verwijderd

Ik ben ondertussen overgestapt op de Boxee Box, nadat de acryan mij teveel films niet afspeelde, zonder geluid, haperig of soms midden in een film compleet vastliep.

De Boxee Box is wel even wat prijziger maar heerlijk dat deze wel gewoon alle films afspeeld zonder enig probleem, complete Blu-ray rips met TrueHD of DTS-MA ? totaal geen probleem om te streamen van de NAS.

wat me ook opvalt is dat het geluid echt vele malen beter is over de reciever. ( erg vreemd aangezien dat eigenlijk niet kan )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 11:52 ]

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:54
Tot gisteren was ik helemaal niet op de hoogte van het bestaan van de Boxee Box. Zeker interessant, ga het draadje eens doorwerken. Ik wacht waarschijnlijk de nieuwe GUI van januari af, mocht dit tegenvallen dan gaat mijn Playon!HD in de verkoop en bestel ik ook zo'n Boxee.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

[...]

als jij een BD van 25 of 50GB op je nas zet gaat je acryan deze niet afspelen. Ik heb al verschillende testen gedaan en de throughput op een qnap410 is meer dan voldoende om te streamen. heb er nu een qnap 459 pro+ achterhangen en zal hier ook eens mee gaan testen. Maar denk dat resultaat het zelfde is namelijk stotterend afspelen omdat de realteck chipset het gewoon niet trekt.
mkv bestanden van 9GB trekt de acryan inderdaad goed af en toe gestotter maar is mee te leven.

[ Voor 5% gewijzigd door mutsje op 25-12-2010 12:59 ]

Verwijderd

zelfs mkv's van 10Gb had ik af en toe al problemen mee...en nog andere problemen met geluid etc.
prima huis tuin en keuken ding, maar ik wil gewoon alles af kunnen spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 13:33 ]

Verwijderd

hallo heren misschien kan iemand van jullie mij helpen.
ik ben in het bezit van een ac ryan hd met harde schijf,ik heb hem op mijn netwerk aan gesloten en als ik via de tv kijk naar mijn pc is de pc te zien en ook de schijf waar ik mijn films en muziek en foto heb staan.
als ik dan naar de schijf toe ga ,en open dan zie ik alleen de foto en de muziek.
als ik bvb de muziek wil draaien dan doet hij dat niet,ik kan wel de foto zien.
de films zijn helemaal niet te zien.ik hoop dat het een beetje te begrijpen is wat ik bedoel,sorry voor het slecht omschrijven.alles is bekabelt
wie kan mij helpen.
groetjes harold

• Athome
  • Laatst online: 24-11 22:33
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:48:
wat me ook opvalt is dat het geluid echt vele malen beter is over de reciever. ( erg vreemd aangezien dat eigenlijk niet kan )
Dat kan heel goed. Dit is niet het topic hiervoor en er wordt al genoeg gestreden over dit onderwerp. Maar ook digitale audio legt een weg af door de electronica van het apparaat voordat het naar buiten komt en naar de receiver gaat.

• Toff

Toff

FP ProMod
Athome schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:51:
[...]
Dat kan heel goed. Dit is niet het topic hiervoor en er wordt al genoeg gestreden over dit onderwerp. Maar ook digitale audio legt een weg af door de electronica van het apparaat voordat het naar buiten komt en naar de receiver gaat.
Als je zo'n bom laat ontploffen mag je het best een beetje uitleggen hoor, of op zijn minst wat relevante linkjes geven!

Verwijderd

Pff, ik wou net een mkv 1080p filmpje kijken, maar om de een of andere reden ondersteunt ie het beeld niet. Ik hoor wel geluid, maar zie geen video. Is me al een paar keer overkomen en dat terwijl het gewoon mkv is wat ie af hoort te spelen. Vind het echt zwak, dit soort dingen horen niet te gebeuren. Ik ga in de toekomst maar een htpc aanschaffen want dit is knap waardeloos.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-11 12:56
Was dat niet iets met headers wat wel op te lossen is?

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:37:
Ik ga in de toekomst maar een htpc aanschaffen want dit is knap waardeloos.
Misschien kan je even aangeven welk apparaat je gebruikt, met welke firmware?

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Leeuwarden122: compressed headers probleem denk ik?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:37:
Pff, ik wou net een mkv 1080p filmpje kijken, maar om de een of andere reden ondersteunt ie het beeld niet. Ik hoor wel geluid, maar zie geen video. Is me al een paar keer overkomen en dat terwijl het gewoon mkv is wat ie af hoort te spelen. Vind het echt zwak, dit soort dingen horen niet te gebeuren. Ik ga in de toekomst maar een htpc aanschaffen want dit is knap waardeloos.
dat is inderdaad compressed header probleem. ben het met je eens dat het slordig is van AC Ryan maar er is een FW die het problem fixed meerdere zelfs als ik het goed heb weet zo niet welke exact. zowiezo kan je het bestand vrij makkelijk fixen (zie OP)

Verwijderd

Ik heb volgens mij firmware 3875. Wat is een OP trouwes?

• basovich
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-03-2023
Hallo,

Ik ben sinds deze week in het bezit van een AC Ryan PlayOn HD 1,5TB Mediaspeler. Ik wilde het voornamelijk gebruiken voor het streamen van Full HD films. Nu ben ik op dit gebied nog niet heel erg bekend en wil het ook nog niet zo lukken.

Het probleem is dus dat ik op de mediaspeler geen films kan vinden die ik via mijn Mac op het netwerk heb gedeeld. Mijn Macbook Pro is draadloos aangesloten op mijn netwerk, de mediaspeler wired. Er zijn diverse handleidingen op het internet te vinden maar helaas is dit allemaal voor het besturingssysteem windows.

Nu is voor mij dus de vraag: Hoe krijg ik mijn films, die in mijn gedeelde mappen staan te zien op de PlayOn HD speler en hoe speel ik deze ook nog af?! Ik heb namelijk een .avi filmpje van ca. 700MB via een harde schijf op de harde schijf van de mediaspeler gezet, maar deze is niet af te spelen. Het lijkt er dus op dat er een of andere update nog moet worden uitgevoerd..

Ook is het menu van deze speler erg verouderd, ik heb al de nieuwste firmware erop gezet via een USB stick maar zo te zien veranderd dit niet de lay-out van het menu. Hoe is dit te veranderen?

Hopelijk kan iemand mij hier mee verder helpen!

Ik heb ook reeds de handleiding diverse keren doorgenomen, helaas staat hier een handleiding voor de Mac niet in.

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:17
Wat ik mij afvraag:
Die nieuwe AC Ryan Playon!HD Essential is toch al een tijdje te koop? En die heeft toch reeds die nieuwe GUI 2.0? Is er niemand die even een handson ervaring kan posten omtrent de nieuwe GUI en features? Dus hoe werkt het met snelkoppelingen naar NAS en (USD) harddisk? Hoe werkt het indexeren van media? Krijg je netjes tumbnail overzichten te zien bij het browsen door de films? Kun je de tumbnails en moviesheets gebruiken die je hebt gegenereerd vanuit Thumbgen of werken die niet? Het zal wel geen garantie zijn dat het ook zo gaat werken voor de Mini en normale Playon HD, maar om een beetje gevoel erbij te krijgen zal wel mooi zijn. Ik ben van de week bij de Mediamarkt gaan kijken of ze er een hadden staan waar ik even mee kon spelen, maar ze hadden geen show model... helaas.

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb sinds kort de Playon!HD, en heb er een vraagje over, ik kan het antwoord namelijk niet vinden op internet. De volgorde van het afspelen van MP3's schijnt op bestandsnaam te gaan. Is het ook mogelijk dat de Playon kijkt naar het tracknummer dat is opgeslagen in de tags? Of moet de bestandsnaam beginnen met het tracknummer voor de juiste volgorde?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:22:
Ik heb volgens mij firmware 3875. Wat is een OP trouwes?
OP = Openenings Post

Verwijderd

hostje schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:01:
Wat ik mij afvraag:
Die nieuwe AC Ryan Playon!HD Essential is toch al een tijdje te koop? En die heeft toch reeds die nieuwe GUI 2.0? Is er niemand die even een handson ervaring kan posten omtrent de nieuwe GUI en features? Dus hoe werkt het met snelkoppelingen naar NAS en (USD) harddisk? Hoe werkt het indexeren van media? Krijg je netjes tumbnail overzichten te zien bij het browsen door de films? Kun je de tumbnails en moviesheets gebruiken die je hebt gegenereerd vanuit Thumbgen of werken die niet? Het zal wel geen garantie zijn dat het ook zo gaat werken voor de Mini en normale Playon HD, maar om een beetje gevoel erbij te krijgen zal wel mooi zijn. Ik ben van de week bij de Mediamarkt gaan kijken of ze er een hadden staan waar ik even mee kon spelen, maar ze hadden geen show model... helaas.
ja maar ik zie niet in waarom iemand die zou kopen. er zit geen netwerk aansluiting op en de gewone aansluitingen zijn ook beperkter, geen cardreader en als ik dan naar de prijs kijk denk ik laat maar.

snap echt niet dat ze die zo op de markt hebben gezet :?

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-11 17:40

daaan

Brandweer Zoutkamp

Zoufiax schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:41:
Ik heb sinds kort de Playon!HD, en heb er een vraagje over, ik kan het antwoord namelijk niet vinden op internet. De volgorde van het afspelen van MP3's schijnt op bestandsnaam te gaan. Is het ook mogelijk dat de Playon kijkt naar het tracknummer dat is opgeslagen in de tags? Of moet de bestandsnaam beginnen met het tracknummer voor de juiste volgorde?
Kan helaas alleen op naam. Voor je beeldvorming; Het is nog niet zo lang mogelijk om de 'volgende' en 'vorige' toetsen te gebruiken bij het afspelen van muziek. Audio is erg onderontwikkeld helaas.

One's never alone with a rubber duck.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01

backupdevice

No Risk , Full Push

mutsje schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:52:
[...]

als jij een BD van 25 of 50GB op je nas zet gaat je acryan deze niet afspelen. Ik heb al verschillende testen gedaan en de throughput op een qnap410 is meer dan voldoende om te streamen. heb er nu een qnap 459 pro+ achterhangen en zal hier ook eens mee gaan testen. Maar denk dat resultaat het zelfde is namelijk stotterend afspelen omdat de realteck chipset het gewoon niet trekt.
mkv bestanden van 9GB trekt de acryan inderdaad goed af en toe gestotter maar is mee te leven.
Ik heb een DJ209+II, cat5e bekabeling aangesloten op een sitecom router. BD25 speelt bij mij zonder haperingen af. BD50 stottert af en toe, maar dat deed het bij mijn ASUS O play ook.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Wat is het verschil tussen een essential en een zonder de toevoging essential?

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:38:
Google.

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:38:
3 post boven je staat het antwoord op je vraag. ;)

• xxxneoxxx
Hmm.. F4v files doen het niet op de POHD.. Eerste keer dat ik ergens tegen aan loopt wat niet wil. :P

• graziemille
  • Laatst online: 18-11 19:36
Ik heb sinds kort de mini en deze bevalt tot nu toe prima.
Ik wil alleen van mijn (lompe) losse USB schijf met eigen voeding af en een USB HD kopen met voeding via USB (Samsung 2S of 2G serie 250GB).

Ik lees diverse keren, dat dit wel gaat en af en toe meldt iemand weer van niet.
De Samsung schijven die ik op het oog heb, vermelden allebei dat ze een (zeer) laag stroomverbruik hebben.
Ik denk dat het stroomverbruik o.a. reden is voor wel of niet werken.

Iemand ervaring met de Samsung schijven (of in het algemeen met schijven met voeding via USB)?

Verwijderd

Sinds vandaag ook een AC Ryan mini hier in huis naast de WD Mini die ik al had.

Nu heb ik al aardig wat van het topic doorgelezen en ook wat aanvullende sites, maar ik zit toch wat met de upgrade van de firmware. Vanuit de winkel heb ik r4624 erop. Nu begrijp ik van een ander forum dat ik gewoon naar de meest recente beta kan upgraden.

Klopt dat voor de mini?

• Goner
  • Laatst online: 28-10 22:16
graziemille schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:53:
(of in het algemeen met schijven met voeding via USB)?
Toevallig heb ik net het probleem van externe USB HD zonder eigen voeding aangekaart in het EM7075 topic, ook in dit forum.
De EM7075 levert in ieder geval niet genoeg power voor mijn 2.5" HD (veel HD's hebben ook 2 USB pluggen, blijkbaar 1000mA bij elkaar), misschien dat de PlayonHD dat ook niet trekt ?

[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 27-12-2010 17:13 ]

Verwijderd

Iemand ervaring met de Samsung schijven (of in het algemeen met schijven met voeding via USB)?
Ik heb toevallig net een Samsung G2 gekocht (500 GB versie), test het vanavond uit en laat het je weten. Ik heb net wel de mini op de WD Passport 320 GB aangesloten en die werkt perfect.

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:07:
Sinds vandaag ook een AC Ryan mini hier in huis naast de WD Mini die ik al had.

Nu heb ik al aardig wat van het topic doorgelezen en ook wat aanvullende sites, maar ik zit toch wat met de upgrade van de firmware. Vanuit de winkel heb ik r4624 erop. Nu begrijp ik van een ander forum dat ik gewoon naar de meest recente beta kan upgraden.

Klopt dat voor de mini?
Volgens mij bestaat er geen r4624 en bedoel je r4824.
Er is geen nieuwere.

Verwijderd

TifKag schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:09:
Volgens mij bestaat er geen r4624 en bedoel je r4824.
Er is geen nieuwere.
Ik heb het nog even bekeken, maar het is echt de r4624 en er staat compiled datum 12 november bij?
Zo kwam hij uit de winkel, ik heb hem vandaag gekocht.

Ik raak wat in de war van dit topic: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=10644
Wat zou voor mijn apparaat nu de juiste stap zijn? Safe mode of niet?

En waarom ben je altijd usb sticks kwijt als je ze nodig hebt :X

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 18:54 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:51:
[...]

Ik heb het nog even bekeken, maar het is echt de r4624 en er staat compiled datum 12 november bij?
Zo kwam hij uit de winkel, ik heb hem vandaag gekocht.

Ik raak wat in de war van dit topic: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=10644
Wat zou voor mijn apparaat nu de juiste stap zijn? Safe mode of niet?

En waarom ben je altijd usb sticks kwijt als je ze nodig hebt :X
r4624 is de versie die er in de fabriek opgezet word, deze is nooit vrijgegeven door AC Ryan. En je kan hem op de normale manier updaten naar r4824, heb ik een paar dagen geleden ook gedaan er werkte gewoon.

Verwijderd

Dank je, is prima gelukt.
Samsung 2G 500 GB (in groene doos, gekocht december 2010) doet het prima. Ook de WD Passport 320 GB die ik al had (gekocht oktober 2010) doet het prima.

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 20:33 ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49

greatgonzo

schit-te-rend!

ik lees in de openingspost dat de snelheid van wireless streamen tegen valt. Hoe gaat het met de HD mini als je streamt via deze verbinding?

laptop > wireless naar router (linksys) > wired naar HD mini

ik wil dan trouwens vooral blueray iso's gaan bekijken

[ Voor 12% gewijzigd door greatgonzo op 27-12-2010 20:35 ]

• graziemille
  • Laatst online: 18-11 19:36
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:11:
Dank je, is prima gelukt.

[...]

Samsung 2G 500 GB (in groene doos, gekocht december 2010) doet het prima. Ook de WD Passport 320 GB die ik al had (gekocht oktober 2010) doet het prima.
Ok, dank voor je test/reactie!
Dan ga ik morgen met een gerust hart de Samsung 2G 320GB kopen...

Verwijderd

graziemille schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:37:
[...]

Ok, dank voor je test/reactie!
Dan ga ik morgen met een gerust hart de Samsung 2G 320GB kopen...
ik heb nog even op de bon gekeken, ik heb de G2 ECO , geen idee of dat uitmaakt, maar die eco versie in groene doos doet het dus prima en die werd mij ook aangeraden door mycom (had me er zelf niet in verdiept omdat ik eigenlijk een WD Passport wilde, maar die was niet op voorraad).

Daar is ook een 320 GB versie van, zie http://www.mycom.nl/Produ...ng-G2-ECO-320GB-25/275696

Voor 12 euro meer heb je trouwens de 500 GB versie, het overwegen waard.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 20:42 ]

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Never mind.

[ Voor 92% gewijzigd door Dagobert op 27-12-2010 21:55 ]

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Ik ben wat aan de slag geweest met Thumbgen, maar ik denk niet dat het wat voor mij is. Ik kijk namelijk maar weinig films en meer tv series. Nu heb ik wel templates gevonden voor tv series, maar het is allemaal wel een boel werk. Zeker als je ook documentaires kijkt zoals ik doe en daar moet je dan veel handwerk voor doen en vaak weet ik niet eens of ik ze wil houden of niet.

Maar nu dacht ik dat ik ook wel gewoon een plaatje in de map kan zetten en dan gebruikt de standaard "browser" die wel en dat klopt. Ik had een dvd cover erin gedaan bij een film en dat zag er wel prima uit voor wat ik wil.

Nu valt het me op dat het voorbeeldschermpje veel breder is dan mijn afbeelding. Weet iemand welke maten je moet nemen voor een afbeelding zodat hij precies in dat kadertje past (van de standaard firmware)?

Ik bedoel dit en wil hem dan vullend in dat kadertje hebben:
Afbeeldingslocatie: http://rick.gabsor.nl/plugins/content/contentoptimizer/675812cf1a184e258aa0e6cf5c346b9194571639_580x435_Q75.jpeg

Plaatje heb ik van http://rick.gabsor.nl , vond dat een handige bron voor mij als leek, veel duidelijke uitleg over de ac ryan en de mogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 22:31 ]

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-11 10:27
Tweakers, ik heb even een vraagje.

In sommige van mijn SRT bestanden staat de schuindrukking aangegeven met <i>....</i> maar dit geeft de PlayonHD ook zo weer, en niet als schuingedrukte tekst (leest de code dus niet). Weten jullie hiervoor een oplossing?

Ik heb ook problemen met speciale tekens als é, ë, etcetera..

Bedankt.

www.flickr.com/malvlex

Verwijderd

Malfoi schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:34:
In sommige van mijn SRT bestanden staat de schuindrukking aangegeven met <i>....</i> maar dit geeft de PlayonHD ook zo weer, en niet als schuingedrukte tekst (leest de code dus niet). Weten jullie hiervoor een oplossing?
zit nog niet in de laatste firmware helaas. Heb het in dit topic gelezen vanavond, kan het zo snel niet terugvinden omdat de zoekmachine lastig doet als ik op <i> of [i] zoek.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 22:38 ]

• Malfoi
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:30:
Ik ben wat aan de slag geweest met Thumbgen, maar ik denk niet dat het wat voor mij is. Ik kijk namelijk maar weinig films en meer tv series. Nu heb ik wel templates gevonden voor tv series, maar het is allemaal wel een boel werk. Zeker als je ook documentaires kijkt zoals ik doe en daar moet je dan veel handwerk voor doen en vaak weet ik niet eens of ik ze wil houden of niet.

Maar nu dacht ik dat ik ook wel gewoon een plaatje in de map kan zetten en dan gebruikt de standaard "browser" die wel en dat klopt. Ik had een dvd cover erin gedaan bij een film en dat zag er wel prima uit voor wat ik wil.

Nu valt het me op dat het voorbeeldschermpje veel breder is dan mijn afbeelding. Weet iemand welke maten je moet nemen voor een afbeelding zodat hij precies in dat kadertje past (van de standaard firmware)?

Ik bedoel dit en wil hem dan vullend in dat kadertje hebben:
[afbeelding]

Plaatje heb ik van http://rick.gabsor.nl , vond dat een handige bron voor mij als leek, veel duidelijke uitleg over de ac ryan en de mogelijkheden.
Ik denk niet dat dat zomaar lukt, tenminste, als je je gehele cover wilt behouden. Die covers zijn namelijk in de hoogte, en dat kader in de breedte. (Maar dat had je zelf ook wel gezien denk ik. :P) Ik weet niet of het uitmaakt, maar misschien is alleen de hoogte/breedteverhouding van belang, en niet afmeting in pixels.

www.flickr.com/malvlex

• Malfoi
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:35:
[...]

zit nog niet in de laatste firmware helaas.
Shit! Nou ja, bedankt in ieder geval. Dan weet ik dat ik niet de enige ben met dit probleem.

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1 ... 38 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.