Misschien is het wel gewoon mijn beeldformaat (16:9). Ik ga er morgen eens induiken.Malfoi schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:37:
Ik denk niet dat dat zomaar lukt, tenminste, als je je gehele cover wilt behouden. Die covers zijn namelijk in de hoogte, en dat kader in de breedte. (Maar dat had je zelf ook wel gezien denk ik.) Ik weet niet of het uitmaakt, maar misschien is alleen de hoogte/breedteverhouding van belang, en niet afmeting in pixels.
Verwijderd
blue ray iso`s streamen gaat echt niet goed. als je ook nog via wifi wil dan kan ik niets anders dan het afradengreatgonzo schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:34:
ik lees in de openingspost dat de snelheid van wireless streamen tegen valt. Hoe gaat het met de HD mini als je streamt via deze verbinding?
laptop > wireless naar router (linksys) > wired naar HD mini
ik wil dan trouwens vooral blueray iso's gaan bekijken
Verwijderd
bekend probleem wordt aan gewerktMalfoi schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:34:
Tweakers, ik heb even een vraagje.
In sommige van mijn SRT bestanden staat de schuindrukking aangegeven met <i>....</i> maar dit geeft de PlayonHD ook zo weer, en niet als schuingedrukte tekst (leest de code dus niet). Weten jullie hiervoor een oplossing?
Ik heb ook problemen met speciale tekens als é, ë, etcetera..
Bedankt.
Verwijderd
flip het plaatje eens in paint en bekijk hem dan eens opnieuw op dezelfde manier :-) dan weet je of dat het isVerwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:41:
[...]
Misschien is het wel gewoon mijn beeldformaat (16:9). Ik ga er morgen eens induiken.
Wat je ook kunt doen, is in de instellingen van de subtitles, voor 'Hebrew' kiezen. Dan worden de <i> tekens ook niet meer getoond. Is inderdaad een bekend issue dat er in de laatste firmware(s) is ingeslopen...Malfoi schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:34:
Tweakers, ik heb even een vraagje.
In sommige van mijn SRT bestanden staat de schuindrukking aangegeven met <i>....</i> maar dit geeft de PlayonHD ook zo weer, en niet als schuingedrukte tekst (leest de code dus niet). Weten jullie hiervoor een oplossing?
Ik heb ook problemen met speciale tekens als é, ë, etcetera..
Bedankt.
Nog altijd alles kunnen afspelen tot aan vandaag,
ik wou even een HD filmpje kijken, en wel te verstaan een MKV bestand..
Ik startte de film en hij begon dus ook af te spelen, echter kreeg ik alleen zwart beeld maar hoorde ik wel het geluid gewoon door lopen, het SRT bestand wat ik er bij had gevoed word ook gewoon prima getoond op het zwarte scherm..
Er was toch z'n tooltje ofzo waarmee je iets met MKV bestanden kon doen, zodat PlayonHD ze gewoon afspeeld zonder problemen?
Wanneer ik de film op de PC kijk, krijg ik wel gewoon beeld te zien dus..
het gaat om de film : The.Exorcist.1973.DC.720p.BluRay.x264-SiNNERS.mkv
ik draai 4312 beta voor de PlayonHD Mini
Edit: Inmiddels al een topic over gevonden in AC ryan forum zelf: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=108&t=7908
Ik startte de film en hij begon dus ook af te spelen, echter kreeg ik alleen zwart beeld maar hoorde ik wel het geluid gewoon door lopen, het SRT bestand wat ik er bij had gevoed word ook gewoon prima getoond op het zwarte scherm..
Er was toch z'n tooltje ofzo waarmee je iets met MKV bestanden kon doen, zodat PlayonHD ze gewoon afspeeld zonder problemen?
Edit: Inmiddels al een topic over gevonden in AC ryan forum zelf: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=108&t=7908
[ Voor 20% gewijzigd door Downstar2 op 28-12-2010 18:09 ]
Verwijderd
voortaan eerst zoekenDownstar2 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:02:
Nog altijd alles kunnen afspelen tot aan vandaag,
Ik had al gezocht; maar blijkbaar op de verkeerde zoektermen/tags..:)Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:49:
[...]
voortaan eerst zoekende fix is overigens simpel en snel
maar denk dat het nu wel weer werkt, nog niet getest overigens
In de winkel had ik een discussie met een verkoper die mij adviseerde om geen 2,5 inch harde schijf voor mijn mediaplayer te nemen maar een 3,5 inch.. De reden hiervoor is dat een 2,5 inch schijf te weinig stroom via de USB heeft om volwaardige Blue Ray rips (>20 GB) af te spelen. Dit zou dan voor haperingen e.d. kunnen zorgen.graziemille schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:53:
Ik heb sinds kort de mini en deze bevalt tot nu toe prima.
Ik wil alleen van mijn (lompe) losse USB schijf met eigen voeding af en een USB HD kopen met voeding via USB (Samsung 2S of 2G serie 250GB).
Ik lees diverse keren, dat dit wel gaat en af en toe meldt iemand weer van niet.
De Samsung schijven die ik op het oog heb, vermelden allebei dat ze een (zeer) laag stroomverbruik hebben.
Ik denk dat het stroomverbruik o.a. reden is voor wel of niet werken.
Iemand ervaring met de Samsung schijven (of in het algemeen met schijven met voeding via USB)?
Wat zijn jullie ervaringen? Kan ik probleemloos een (WD/Samsung) 2,5 inch schijfje kopen en hiermee grote MKV bestanden afspelen zonder haperingen? Of ben ik toch toegewezen op 3,5 inch schijven met een eigen voeding?
[ Voor 58% gewijzigd door DeLyon op 29-12-2010 08:58 ]
Hier een WD 500GB die via usb gevoed word, geen enkel probleem.
Verwijderd
Die vraag is een paar dagen geleden ook gesteld. Met de WD Passport 320Gig (aankoopdatum oktober 2010) en de Samsung G2 ECO 500 Gig (aankoopdatum december 2010) heb ik geen problemen. Gisteren met de Samsung zonder problemen een Top Gear special van 720 pixels in MKV bekeken. Is wel niet het grootste MKV bestand, maar toch bijna 3 gig.DeLyon schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:54:
Wat zijn jullie ervaringen? Kan ik probleemloos een (WD/Samsung) 2,5 inch schijfje kopen en hiermee grote MKV bestanden afspelen zonder haperingen? Of ben ik toch toegewezen op 3,5 inch schijven met een eigen voeding?
Bluerays download ik eigenlijk niet omdat ik nog geen hd tv's thuis heb, dus dat heeft weinig toegevoegde waarde voor mij. Maar het zou me verbazen als er haperingen zouden zijn aangezien in de handleiding ook staat dat je prima een 2,5 inch schrijf kan gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 10:58 ]
Verwijderd
Beste mede Ryan eigenaren, ik heb nog 3 beginnersvraagjes waar ik niet uitkom:
1) Kan ik tijdens het bekijken van een bestand zien wat de bestandsnaam is (zonder naar het menu te gaan)?
2) Mijn afstandsbediening reageert naar mijn idee traag. Als ik op stop druk moet ik soms 2 keer drukken voordat de Ryan reageert. Ook zie ik dat hij soms gewoon niet ziet dat ik op de afstandsbediening druk (dan knippert het blauwe lichtje niet op het apparaat zelf). Is dit normaal of zijn de batterijen die ik erbij kreeg brak?
Ik merk ook dat ik echt goed op het apparaat moet richten omdat hij het anders niet goed doet. Hiervoor had ik een Western Digital Media Player en daarbij kon ik bij wijze van spreken onder de deken van mijn bed de afstandsbediening nog gebruiken.
3) Het duurt bij mij altijd een paar seconden voordat ik een preview van een bestand te zien krijg. Is deze tijd te versnellen? Bij mijn vorige media player (ander merk dus) begon de preview altijd gelijk.
1) Kan ik tijdens het bekijken van een bestand zien wat de bestandsnaam is (zonder naar het menu te gaan)?
2) Mijn afstandsbediening reageert naar mijn idee traag. Als ik op stop druk moet ik soms 2 keer drukken voordat de Ryan reageert. Ook zie ik dat hij soms gewoon niet ziet dat ik op de afstandsbediening druk (dan knippert het blauwe lichtje niet op het apparaat zelf). Is dit normaal of zijn de batterijen die ik erbij kreeg brak?
Ik merk ook dat ik echt goed op het apparaat moet richten omdat hij het anders niet goed doet. Hiervoor had ik een Western Digital Media Player en daarbij kon ik bij wijze van spreken onder de deken van mijn bed de afstandsbediening nog gebruiken.
3) Het duurt bij mij altijd een paar seconden voordat ik een preview van een bestand te zien krijg. Is deze tijd te versnellen? Bij mijn vorige media player (ander merk dus) begon de preview altijd gelijk.
Als je op info drukt tijdens het afspelen toch? Andere twee weet ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:03:
Dat hangt er blijkbaar helemaal vanaf hoeveel power de USB poort op de Playon levert en/of hoeveel power je externe HD nodig heeft ... gebruik van 2.5" zonder eigen voeding aan een andere mediaspeler (EM7075) gaf bij mij haperingen. Nagevraagd bij Eminent en werd bevestigd dat de USB poort niet genoeg power levert en zelfs kaduuk kan gaan (?!).DeLyon schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:54:
In de winkel had ik een discussie met een verkoper die mij adviseerde om geen 2,5 inch harde schijf voor mijn mediaplayer te nemen maar een 3,5 inch.. De reden hiervoor is dat een 2,5 inch schijf te weinig stroom via de USB heeft ... enz
[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 29-12-2010 12:43 ]
Verwijderd
1. Ja, als je op info drukt zie je de bestandsnaam, resolutie, type geluid enz enzVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:03:
2. Als je op een knop van de remote drukt reageert hij niet direct dat klopt, het blauwe lampje moet wel gaan branden als je een knop indrukt. voor mijn gevoel is het in menu wat tragere reactie en als je aan het kijken bent altijd direct
3. geen idee ik vind het prima zo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 12:53 ]
Dus ook met grote (>20GB) filmbestanden? Want daar gaat het mij specifiek om. Ik geloof wel dat kleinere bestanden het goed zullen doen zonder haperingen..Neefdave schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:14:
Hier een WD 500GB die via usb gevoed word, geen enkel probleem.
ik heb de preview altijd uitstaan, gaat het veel sneller en ik weet toch wel wat ik afspeelVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:03:
...
in de nieuwste firmware zit ook "list" waardoor je ook niet dat vak meer hebt waar de preview in komt, daardoor kun je veel meer zien van de bestandsnamen, ik geef daar de vookeur aan.
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Jep, bluray rips met dts-hd >25gb Er is wel een probleem dat het geluid soms een seconde wegvalt. De genoemde oplossing werkt niet voor mij.DeLyon schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:35:
[...]
Dus ook met grote (>20GB) filmbestanden? Want daar gaat het mij specifiek om. Ik geloof wel dat kleinere bestanden het goed zullen doen zonder haperingen..
Verwijderd
Die optie heb ik zien staan, ga dat proberen.Mr.Nobody schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:22:
[...]
ik heb de preview altijd uitstaan, gaat het veel sneller en ik weet toch wel wat ik afspeel
in de nieuwste firmware zit ook "list" waardoor je ook niet dat vak meer hebt waar de preview in komt, daardoor kun je veel meer zien van de bestandsnamen, ik geef daar de vookeur aan.
Aangezien die preview toch zo traag is kan je evengoed gewoon het bestand afspelen en daarna zappen naar het volgende bestand.
Is er trouwens een handigere manier om naar het volgende media bestand te gaan zonder 2 keer die >> toets te moeten indrukken wat toch vertraging geeft? Of is dat de enige manier?
Ik heb inmiddels een Samsung G2 portable 320 GB USB harddisk gekocht en deze werkt prima.
Als de player uitgezet wordt gaat vanzelf de voeding van de HD en kan deze dus gewoon aangekoppeld blijven.
Ik zou trouwens niet weten waarom een groot bestand haperingen zou opleveren en een klein bestand niet.
Als de player uitgezet wordt gaat vanzelf de voeding van de HD en kan deze dus gewoon aangekoppeld blijven.
Ik zou trouwens niet weten waarom een groot bestand haperingen zou opleveren en een klein bestand niet.
Caching kan een bottleneck worden bij grotere bestanden.graziemille schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:47:
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Vraagje:
Ik heb 2 weken geleden een AC RYAN mini gekocht, hieraan heb ik een externe hardeschijf (1TB) gezet.
Af en toe is hij wat traag en af en toe loopt hij vast als ik een HD film afspeel, doe ik vervolgens het apparaat uit en weer aan doet de film het wel gewoon?!!!!
Wat kan ik het beste doen zodat ik dit niet meer heb..
Ik heb 2 weken geleden een AC RYAN mini gekocht, hieraan heb ik een externe hardeschijf (1TB) gezet.
Af en toe is hij wat traag en af en toe loopt hij vast als ik een HD film afspeel, doe ik vervolgens het apparaat uit en weer aan doet de film het wel gewoon?!!!!
Wat kan ik het beste doen zodat ik dit niet meer heb..
Met eigen voeding ?? (gezien de grootte vermoedelijk wel ...)Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:44:
hieraan heb ik een externe hardeschijf (1TB) gezet
Mooi ding.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:38:
FLUXX <-> YUIXX
lijkt wel een beetje op elkaar.... http://www.acryan.com/en/#
Als ie DV-avi afspeelt ruil ik m'n PlayOn in.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Zo, de verlanglijst kan weer aangevuld worden.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:38:
FLUXX <-> YUIXX
lijkt wel een beetje op elkaar.... http://www.acryan.com/en/#
Eigenlijk is het een soort mini pc als ik het bekijk? Hopelijk is hij wel redelijk stil, maar klinkt als een echt hebbeding. Al weet ik niet wat ik van die social media moet denken, misschien is een ipad met een normale ryan een betere optie. We zullen zien.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 19:54 ]
Verwijderd
Ti's meer een Boxee Box, maar dan sneller en met hdd.
Opvolgers van de mini en de gewone zijn er ook: http://www.acryan.com/en/playonhdm2.html en http://www.acryan.com/en/playonhd2.html
Opvolgers van de mini en de gewone zijn er ook: http://www.acryan.com/en/playonhdm2.html en http://www.acryan.com/en/playonhd2.html
Mooi,... ben benieuwd of ze dan nog effort gaan steken in het porten van die GUI2.0 naar de oude devices. GUI2.0 zou ooit nog eens uitkomen voor de mini en de normale PlayonHD. Bedoelden ze waarschijnlijk de Mini2 en de normale PlayonHD2 mee...Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:43:
Ti's meer een Boxee Box, maar dan sneller en met hdd.
De GUI 2.0 staat naar mijn weten voor de oude devices voor januari al een tijd. Hij is al wel een aantal keren uitgesteld. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt, mede omdat ik me ook blauw erger aan de huidige interface.hostje schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:35:
[...]
Mooi,... ben benieuwd of ze dan nog effort gaan steken in het porten van die GUI2.0 naar de oude devices. GUI2.0 zou ooit nog eens uitkomen voor de mini en de normale PlayonHD. Bedoelden ze waarschijnlijk de Mini2 en de normale PlayonHD2 mee...
De developers hebben ruim voor de nieuwe modellen werden aangekondigd dat alle devices de nieuwe GUI zouden krijgen. Januari is nu de target voor de HD.hostje schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:35:
[...]
Mooi,... ben benieuwd of ze dan nog effort gaan steken in het porten van die GUI2.0 naar de oude devices. GUI2.0 zou ooit nog eens uitkomen voor de mini en de normale PlayonHD. Bedoelden ze waarschijnlijk de Mini2 en de normale PlayonHD2 mee...
Die GUI van die nieuwe modellen kan me niet zo boeien, maar USB 3.0, Gigabit, Wireless-N, MSN, Skype.
Enjoy more interaction with friends through Facebook, Twitter, MSN and Skype. Stream the world into your living room with the WePlayon! portal, for the best online content.
Experience the pure performance of Gigabit Wired Networking for the very best in media streaming. Wireless networking is also supported with optional Wireless-N via an external adapter. Selected models will feature built-in Wireless-N via a PCI-e port with dual antennae for supreme wireless connectivity. The Playon!HD 2 includes a USB 3.0 port, supporting the fastest transfer speeds available on USB for your external storage.
Enjoy more interaction with friends through Facebook, Twitter, MSN and Skype. Stream the world into your living room with the WePlayon! portal, for the best online content.
Experience the pure performance of Gigabit Wired Networking for the very best in media streaming. Wireless networking is also supported with optional Wireless-N via an external adapter. Selected models will feature built-in Wireless-N via a PCI-e port with dual antennae for supreme wireless connectivity. The Playon!HD 2 includes a USB 3.0 port, supporting the fastest transfer speeds available on USB for your external storage.
Yep had ik ook gelezen, maar op de website van ACRyan zelf staat nog steeds het volgende:arjankoole schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:21:
[...]
De developers hebben ruim voor de nieuwe modellen werden aangekondigd dat alle devices de nieuwe GUI zouden krijgen. Januari is nu de target voor de HD.
Playon!GUI2.0 is currently available with the Playon!HD Essential, and will be coming soon in new firmware updates to the entire Playon! series before the end of the year.
Bron: http://www.acryan.com/en/news3.html (laatste regel). Dus ze hebben nog één dag...
Verwijderd
A.C Ryan is goed bezig
1. 3 nieuwe producten op de markt
2. nieuwe GUI ook voor bestaande producten.
Ik ben alleen benieuwd welke realtek processor in de mini 2 zit. Iemand die dat weet?
1. 3 nieuwe producten op de markt
2. nieuwe GUI ook voor bestaande producten.
Ik ben alleen benieuwd welke realtek processor in de mini 2 zit. Iemand die dat weet?
Ik was ook al aan het zoeken naar de processor in de nieuw POHD (mini)2. Deze zag ik er zo snel niet bij staan. Hopelijk binnen nu en een maand ook de nieuwe GUI op de huidige POHD (mini), het ziet er heel erg veelbelovend uit!
Het voordeel van dat social media gebeuren zie ik niet zo. Even lekker msn'en of tweeten is er niet echt bij, omdat je niet een toetsenbord hebt. Om nou alles met het on-screen tobo te doen is ook niet alles.
Verder is usb3 en gbit aansluiting natuurlijk wel handig, zeker nu de bestanden steeds groter worden en je vaak al bijna tegen de limieten van een 100mbit aansluiting zit.
Verder is usb3 en gbit aansluiting natuurlijk wel handig, zeker nu de bestanden steeds groter worden en je vaak al bijna tegen de limieten van een 100mbit aansluiting zit.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Misschien support voor USB wireless keyboard ?? Moet bijna wel met dat soort toepassingen ...Jan_V schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:19:
Om nou alles met het on-screen tobo te doen is ook niet alles.
de nieuwsteBiLLie- schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:16:
Ik was ook al aan het zoeken naar de processor in de nieuw POHD (mini)2. Deze zag ik er zo snel niet bij staan.
the Playon!HD Mini 2 is the first Full HD Network Media Streamer to feature Realtek’s latest processor
[ Voor 40% gewijzigd door Goner op 31-12-2010 13:52 ]
In de specs staat: IR Remote Control - AC Ryan QWERTY Remote Control.Jan_V schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:19:
Het voordeel van dat social media gebeuren zie ik niet zo. Even lekker msn'en of tweeten is er niet echt bij, omdat je niet een toetsenbord hebt. Om nou alles met het on-screen tobo te doen is ook niet alles.
Ik denk dan aan een soortgelijk iets als wat de D-Link Boxee Box heeft. Zoiets dus.
als de netwerk througput van de nieuwe playon devices net zo belabberd is als de huidig kan je full BD iso's streamen wel weer fijn vergeten. Leuk dat adverteren met 1GB nic maar als de player in totaal maar 5MB trekt heb je er nog niks aan
Verwijderd
De nieuwste zegt mij niet zoveel. Voor meer inzicht moeten we toch echt de specs weten.Goner schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:47:
[...]
de nieuwste![]()
the Playon!HD Mini 2 is the first Full HD Network Media Streamer to feature Realtek’s latest processor
Ben benieuwd hoeveel van die nieuwe features het nu out of the box ook daadwerkelijk *doen*, en niet alvast alleen een menu optie ingebouwd hebben wat met future firmware releases deze functionaliteit volledig toe moet voegen.Goner schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:59:
Die GUI van die nieuwe modellen kan me niet zo boeien, maar USB 3.0, Gigabit, Wireless-N, MSN, Skype.
Schijnbaar is het al zwaar ingewikkeld om voor de huidige variant een firmware uit te brengen waarin alle basisfunctionaliteit het blijft doen, als je dan een model uit gaat brengen met veel meer functies dan alleen basisfunctionaliteit dan heb ik er persoonlijk een erg zwaar hoofd in. Misschien minder geld uitgeven aan R&D en meer geld aan support? Denk niet dat ze op deze manier een erge grote userbase op gaan bouwen of returning customers gaan hebben als ze maar nieuwe producten op de markt blijven gooien en hun huidige aanbod vergeten.
Verwijderd
Even een ander vraagje: is het mogelijk om na het kijken van een bestand dit gelijk te wissen zonder eerst naar het hoofdmenu te gaan? Ik kijk de bestanden via de browser, maar heb heel wat geprobeerd, maar kan ze niet wissen.
Wissen doen ik nu door ze te verplaatsen naar de prullenbak. Dat is omslachtig en ik doe het liever anders.
Kan het gelijk via de browser en zo niet, doe ik het wel op de meest handige manier?
Wissen doen ik nu door ze te verplaatsen naar de prullenbak. Dat is omslachtig en ik doe het liever anders.
Kan het gelijk via de browser en zo niet, doe ik het wel op de meest handige manier?
Prullebak?Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:22:
Even een ander vraagje: is het mogelijk om na het kijken van een bestand dit gelijk te wissen zonder eerst naar het hoofdmenu te gaan? Ik kijk de bestanden via de browser, maar heb heel wat geprobeerd, maar kan ze niet wissen.
Je kan via de menu button in het menu toch kiezen, als de file geselecteerd is, voor verwijderen?
Verwijderd
Dat klinkt wel wat logischer, ik vond de kopieeractie naar de prullenbak al zo vaag, maar het werkte wel. Ik ga het straks eens proberen als de kids op bed liggen. Nu zit de Ryan al een paar uur K3 dvd's af te spelen en oh wee als ik die wisxxxneoxxx schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:29:
Prullebak?
Je kan via de menu button in het menu toch kiezen, als de file geselecteerd is, voor verwijderen?
mijn broer heeft een tijdje geleden een AC Ryan Playon!HD (PV73100) gekocht en kreeg 'm niet goed aan de praat. Heb 'm gisteren aan mijn eigen netwerk gehangen en vergeleken met mijn HTPC met XBMC qua streaming.
Wat mij opviel
Wat mij opviel
- de letters van het menu zien er gekarteld uit, ook lijken de letters een rare schaduw of echo te hebben. Ook de video ziet er flets en wazig uit.
- ik kon alleen mijn NAS benaderen via uPnP. Als ik naar Network ging kon ik mijn shares niet aan (Synology DS210j). Nu ken ik de interface niet zo goed maar hij kon zijn Qnap NAS wel automatisch zien bij hem thuis.
- Het streamen van grote bestanden (15GB lord of the rings mkv) kan hij niet over de wireless N dongle. Over vast ethernet gaat het wel maar nog steeds de beeldkwaliteit problemen bij puntje 1.
- Het streamen van kleinere mkv (4GB) bestanden gaat goed over vast netwerk maar weer haperend over wireless.
[ Voor 9% gewijzigd door Spam op 01-01-2011 13:16 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Streamen via wireless is inderdaad een probleem bij HD bestanden.
De Realtek kan het niet aan zoals ik begrepen heb op ACRyan forum.
Firmware die iets oplost bij de ACRyan is de zoektocht naar het niet bestaande, soms lost het iets op maar wordt er weer een ander probleem mee gecreëerd.
Nog maar niet te spreken over de niet te volgen wijze waarmee je de upgrades moet installeren.
Ik heb zelf ook een ACRyan en bevalt me zeker goed maar ik durf er niets meer aan te doen nu hij eenmaal werkt.
Sommige films laten in veel scenes groene vlakken zien en dat schijnt op te lossen te zijn met een andere FW. Maar om daaraan te beginnen is monnikenwerk. Je kan beter achteruit naar Rome kruipen dan ben je daar eerder dan dat je uitgevonden hebt wat voor jouw de beste FW is.
De Realtek kan het niet aan zoals ik begrepen heb op ACRyan forum.
Firmware die iets oplost bij de ACRyan is de zoektocht naar het niet bestaande, soms lost het iets op maar wordt er weer een ander probleem mee gecreëerd.
Nog maar niet te spreken over de niet te volgen wijze waarmee je de upgrades moet installeren.
Ik heb zelf ook een ACRyan en bevalt me zeker goed maar ik durf er niets meer aan te doen nu hij eenmaal werkt.
Sommige films laten in veel scenes groene vlakken zien en dat schijnt op te lossen te zijn met een andere FW. Maar om daaraan te beginnen is monnikenwerk. Je kan beter achteruit naar Rome kruipen dan ben je daar eerder dan dat je uitgevonden hebt wat voor jouw de beste FW is.
Sorry hoor, maar HD (1080P, hoge bitrate) draadloos streamen is vroeg of laat vragen om problemen.
Bij 9 van de 10 personen waar ik kom is het probleem de draadloze verbinding. Kabeltje erin en 99% van de gevallen probleem opgelost.
Ik kan me indenken dat een kabel trekken niet altijd de gemakkelijkste oplossing is, maar wel de beste.
Verder heb ik presoonlijk ook niet al te beste ervaring met het streamen van HD via een Powerplug adapter, ook niet snel genoeg (200 versies).
Dus mijn advies HD streamen gewoon via kabeltje doen.
Bij 9 van de 10 personen waar ik kom is het probleem de draadloze verbinding. Kabeltje erin en 99% van de gevallen probleem opgelost.
Ik kan me indenken dat een kabel trekken niet altijd de gemakkelijkste oplossing is, maar wel de beste.
Verder heb ik presoonlijk ook niet al te beste ervaring met het streamen van HD via een Powerplug adapter, ook niet snel genoeg (200 versies).
Ik heb de AC Ryan laten liggen omdat deze via wireless zo goed als onbruikbaar is. Heb nu een LG DP1W gehaald die qua features misschien een stuk simpeler is, maar draadloos streamen gaat perfect (ook 1080p).harrytasker schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:39:
Sorry hoor, maar HD (1080P, hoge bitrate) draadloos streamen is vroeg of laat vragen om problemen.
PSN: Shiver23
Verwijderd
eensharrytasker schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:39:
Laatste tijd regelmatig last van vast lopers...
En dan meestal als ik door mappen blader, waarbij ik met thumbgen een beschrijving van de film gemaakt heb... Dit is gekomen na een update naar de nieuwste officiele firmware..... Toch maar weer aan de beta firmware denk ik...
Trouwens lijkt het te zijn dat de ACR dan niet snel genoeg is bij het bladeren. Want als ik rustig blader dan is het probleem er niet. Alleen als ik snel door de folder heen wil..
En dan meestal als ik door mappen blader, waarbij ik met thumbgen een beschrijving van de film gemaakt heb... Dit is gekomen na een update naar de nieuwste officiele firmware..... Toch maar weer aan de beta firmware denk ik...
Trouwens lijkt het te zijn dat de ACR dan niet snel genoeg is bij het bladeren. Want als ik rustig blader dan is het probleem er niet. Alleen als ik snel door de folder heen wil..
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Dit herken ik wel, heb de ryan nu 4 dagen en 2 keer een vastloper gehad. Als ik dan ongeveer 30 keer op de aan/uitknop op de afstandsbediening druk gaat hij opnieuw opstarten en werkt het weer.l3art schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:23:
Langzaam door het menu gaan geeft geen vastlopers.
Verwijderd
Over de nieuwe GUI, ik kwam dit tegen op het forum:
So when can you expect all this: for the Playon!DVR-HD we are still targeting December 2010. After internal testing and testing within our beta testing group we are expecting to release the firmware in week 52 (2010) or week 1 (2011). Please don’t shoot us down when we over shoot by 1 or 2 weeks as there can always turn up to be unexpected bugs that need to be fixed before a proper public beta release.
For the Playon!HD you can expect us to release this in January, probably week 3 or week 4 2011. This is also depending on the core development of the SDK of course. We will however do our best to meet these deadlines and not to have you wait any longer then needed to have this new GUI on your TV.
Dit was in ieder geval in r3582 een bekende (erkende) bug : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=48591#p48591l3art schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:23:
En dan meestal als ik door mappen blader, waarbij ik met thumbgen een beschrijving van de film gemaakt heb...
zie onder 'known bugs so far', heb nooit meer gehoord dat het gefixed is
(daar staat overigens dat Thumbgen de schuld is, maar dat lijkt me flauwekul)
[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 02-01-2011 13:33 ]
Verwijderd
is het ook, ik gebruik thumbgen nog niet. Ben er wel mee bezig, maar heb nog niks op de ryan gezet en heb het ook als ik te snel browse door de mapjes (maar niet altijd).Goner schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:32:
(daar staat overigens dat Thumbgen de schuld is, maar dat lijkt me flauwekul)
Nieuwste beta is ook niet alles. Gisteren 2x een spontane reset gehad toen ik een aflevering van Lost wilde kijken (gewone dvd rip van video_ts map).l3art schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:23:
Toen maar een film gaan kijken, dat werkte wel goed.
Zag ook dat de subs niet goed meer werden omgezet en er continu <i> </i> bij stond wat cursief moest zijn.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Lees niks over expected bugs..Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:14:
Over de nieuwe GUI, ik kwam dit tegen op het forum:
[...]
Maar even afwachten. Vind het niet erg als het een paar weekjes langer duurt allemaal, als het maar eens goed getest wordt want de laatste paar firmwares waren toch naar mijn idee vrij dramatisch.
Inmiddels weer tijd gehad om het te proberen. AC Ryan kwam met dezelfde suggestie en volgens hun heb ik een fout gemaakt met de firmware update (zou niet weten hoe..). Maargoed ook dit heeft geen effect. Kijken of ik een nieuwe kan krijgen mbv garantie..Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 02:45:
[...]
er is een safe mode om te flashen op die manier opnieuw doen. dat werkt meestal wel hoor (zelf nooit nodig gehad)
Verwijderd
Het lukt me niet om een wireless verbinding te maken. Als ik wireless setup probeer in te stellen zegt ie telkes 'can't get any SSID'. Hoe kan ik een SSID instellen?
Heb net een AC Ryan mini voor mn vader gekocht en deze aan de NAS gehangen via NFS dit werkte vrij vlot.
Toen dacht ik, laat ik de firmware gaan updaten.
Ook dit is (denk ik) gelukt, stroomkabeltje eruit, powerknop indrukken, stroomkabel erin, powerknop inhouden tot ik het updaten zie gebeuren.
Nu is het op het punt dat ik klaar ben en ik het scherm te zien krijg waarop ik moet kiezen welke taal ik wil, maar kan helemaal niets kiezen, het ding reageert nergens op (zowel niet op afstandsbediening + power button) en blijft continue rebooten.
Is dit normaal ? Of moet ik morgen terug voor een nieuwe ?
(Het opnieuw flashen, resulteert in hetzelfde)
Het gaat trouwens om de Version: v7.3.x.r3582 firmware.
Ook dit is (denk ik) gelukt, stroomkabeltje eruit, powerknop indrukken, stroomkabel erin, powerknop inhouden tot ik het updaten zie gebeuren.
Nu is het op het punt dat ik klaar ben en ik het scherm te zien krijg waarop ik moet kiezen welke taal ik wil, maar kan helemaal niets kiezen, het ding reageert nergens op (zowel niet op afstandsbediening + power button) en blijft continue rebooten.
[ Voor 8% gewijzigd door GSlayer op 02-01-2011 19:51 ]
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
Die versie is ongeveer drieeneenhalve maand oud. Wat stond er oorspronkelijk op?GSlayer schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:47:
Misschien heb je nog geluk, dat hij blijft rebooten. Priobeer eens een nieuwere versie, bijvoorbeeld 4824. op de stick te zetten?
Verder heb ik bij een vastloper ook wel eens meegemaakt dat de spanning er vanaf moest om weer contact te kunnen krijgen. Succes iig.
Bedankt Toff,
Dat was inderdaad de oplossing
(Het flashen van de 4824 versie, ging perfect)
Dat was inderdaad de oplossing
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
Dat met die subtitles is in elke SDK 3.x versie een probleem, erg irritant.Jan_V schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:58:
[...]
Nieuwste beta is ook niet alles. Gisteren 2x een spontane reset gehad toen ik een aflevering van Lost wilde kijken (gewone dvd rip van video_ts map).
Toen maar een film gaan kijken, dat werkte wel goed.
Zag ook dat de subs niet goed meer werden omgezet en er continu <i> </i> bij stond wat cursief moest zijn.
Heb er ooit een post over gemaakt op het forum van ACRyan waarin gezegd werd dat het al opgelost was óf snel opgelost zou worden. Is dus niet het geval.
Zelfde probleem gehad, ligt aan de firmware. Ik heb toen gekozen voor een andere meer recente versie (4842 geloof ik) en toen was er niks aan hand. Dus even opnieuw updaten.GSlayer schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:47:
Heb net een AC Ryan mini voor mn vader gekocht en deze aan de NAS gehangen via NFS dit werkte vrij vlot.
Verwijderd
ik hoop dat er snel een nieuw menu komt, die kleuren van het huidige menu op een ouderwetse crt tv is gewoon lastig. Het selecteren van USB in het menu geeft al problemen bij de vrouwen thuis. De knop TERUG is altijd wel goed te zien als deze geselecteerd is, maar titels of mapjes worden maar vaag groen omkadert.
Als ik de speler op PAL zet is het iets beter, maar die instelling houdt hij vreemd genoeg niet altijd vast en dan wordt het iets minder zichtbaar.
Ik hoop dat er een keuze qua menukleur in de nieuwe GUI komt te zitten zodat je ook met ouderwetse crt tv's goed kan zien wat je selecteerd.
Als ik de speler op PAL zet is het iets beter, maar die instelling houdt hij vreemd genoeg niet altijd vast en dan wordt het iets minder zichtbaar.
Ik hoop dat er een keuze qua menukleur in de nieuwe GUI komt te zitten zodat je ook met ouderwetse crt tv's goed kan zien wat je selecteerd.
Ik heb spijt dat ik dit ding heb aangeschaft.
De hardware is erg zwak. De voedingskabel zit niet goed vast in het kastje. En de ethernet kabel moet ook altijd eventjes precies een tikje krijgen anders maakt deze geen contact. Verscheidene kabels geprobeerd maar geen enkele blijft netjes vastzitten. En niks is zo vervelend als die veel te felle rode of blauwe led als hij "uit" of aan staat. Heel jammer dat je hem niet gewoon echt kan uitzetten met een schakelaar. Hij start namelijk heel mooi snel op (21 seconden ongeveer).
Het menu ziet er niet uit. Zeker niet als je iets selecteert. Dan llijkt het alsof een zwart vlak over de achtergrond geplakt wordt. Erg rafelige letters.
Mijn Synology 210j is enkel benaderbaar via uPnP maar niet via network shortcuts.
Het lukt me ook niet om subtitles weer te geven. Deze staan met exact dezelfde naam in dezelfde folder als de film, maar helaas. Subtitles die in een .mkv zitten werken wel.
En als een iTunes library hebt met veel album mappen, dan is muziek afspelen eigenlijk geen optie meer.
De knoppen op de afstandsbediening zitten enorm onlogisch. Vooruit en achter spoelen zitten onder elkaar bijvoorbeeld. En Play en pauze zitten niet bij elkaar. Maar je hebt wel alle knoppen die je je maar kunt indenken. Alle functies zitten op de afstandsbediening.
Als je een film op pauze zet en je gaat koffie zetten, dan springt hij al snel op een screensaver. Als je te lang wacht, dan is het bij mij niet mogelijk om de film weer op te starten. Dan maar de film opnieuw starten. Jammer dat hij vergeten was waar we gebleven waren. Deze functie zit wel onder de stop knop. Vooruitspoelen gaat helaas niet in blokken van 5 minuten of een andere tijdseenheid.
Achteruitspoelen lijkt hij niet te kunnen. De mini lijkt zich dan helemaal op te hangen. Dan werkt alleen nog het drukken op de stop knop en 30 seconden wachten totdat de mini zich hersteld heeft.
Ik heb zowieso om bluray spullen te kunnen kijken de laatste firmware (4824) er op moeten zetten, anders bleek dat niet mogelijk te zetten als er 'compressed headers' waren.
Folders waarin DVD rips staan (VIDEO-TS) kan ik niet afspelen. Zal misschien iets te maken hebben met uPnP maar nu heeft het voor mij geen nut om mijn DVD collectie op mijn NAS te zetten.
Ik zie op het mini forum van ac-ryan ook veel beloftes langskomen (bijvoorbeeld nieuwe GUI voor 2011), maar ondertussen is er niet veel gebeurd.
Dus al met al een miskoop. Laat ik maar zeggen dat ik voor 90 euro een cursus "media speler" heb gevolgd en nu wel weet waar ik op moet letten.
De hardware is erg zwak. De voedingskabel zit niet goed vast in het kastje. En de ethernet kabel moet ook altijd eventjes precies een tikje krijgen anders maakt deze geen contact. Verscheidene kabels geprobeerd maar geen enkele blijft netjes vastzitten. En niks is zo vervelend als die veel te felle rode of blauwe led als hij "uit" of aan staat. Heel jammer dat je hem niet gewoon echt kan uitzetten met een schakelaar. Hij start namelijk heel mooi snel op (21 seconden ongeveer).
Het menu ziet er niet uit. Zeker niet als je iets selecteert. Dan llijkt het alsof een zwart vlak over de achtergrond geplakt wordt. Erg rafelige letters.
Mijn Synology 210j is enkel benaderbaar via uPnP maar niet via network shortcuts.
Het lukt me ook niet om subtitles weer te geven. Deze staan met exact dezelfde naam in dezelfde folder als de film, maar helaas. Subtitles die in een .mkv zitten werken wel.
En als een iTunes library hebt met veel album mappen, dan is muziek afspelen eigenlijk geen optie meer.
De knoppen op de afstandsbediening zitten enorm onlogisch. Vooruit en achter spoelen zitten onder elkaar bijvoorbeeld. En Play en pauze zitten niet bij elkaar. Maar je hebt wel alle knoppen die je je maar kunt indenken. Alle functies zitten op de afstandsbediening.
Als je een film op pauze zet en je gaat koffie zetten, dan springt hij al snel op een screensaver. Als je te lang wacht, dan is het bij mij niet mogelijk om de film weer op te starten. Dan maar de film opnieuw starten. Jammer dat hij vergeten was waar we gebleven waren. Deze functie zit wel onder de stop knop. Vooruitspoelen gaat helaas niet in blokken van 5 minuten of een andere tijdseenheid.
Achteruitspoelen lijkt hij niet te kunnen. De mini lijkt zich dan helemaal op te hangen. Dan werkt alleen nog het drukken op de stop knop en 30 seconden wachten totdat de mini zich hersteld heeft.
Ik heb zowieso om bluray spullen te kunnen kijken de laatste firmware (4824) er op moeten zetten, anders bleek dat niet mogelijk te zetten als er 'compressed headers' waren.
Folders waarin DVD rips staan (VIDEO-TS) kan ik niet afspelen. Zal misschien iets te maken hebben met uPnP maar nu heeft het voor mij geen nut om mijn DVD collectie op mijn NAS te zetten.
Ik zie op het mini forum van ac-ryan ook veel beloftes langskomen (bijvoorbeeld nieuwe GUI voor 2011), maar ondertussen is er niet veel gebeurd.
Dus al met al een miskoop. Laat ik maar zeggen dat ik voor 90 euro een cursus "media speler" heb gevolgd en nu wel weet waar ik op moet letten.
Dat is er jammer Paul. Ik stond een week geleden met mijn muis boven het bestel knopje te hangen. Het zou een AC Rayn worden of een Boxee Box. Ondanks de prijs ben ik toch voor de laatste gegaan en geen haar op mijn hoofd die spijt heeft gekregen. Een mooi menu, diverse updates en een degelijke constructie. Hij staat in de meterkast waardoor er niets te zien is in de woonkamer, en toch heb ik een tv hangen met direct toegang tot tientallen films en internet, wat toch wel een leuke extra is. Misschien dat de volgende update je blijer maakt. Er komt een nieuwe Ryan aan, misschien boost het de firmwares een beetje op
Verwijderd
Dit probleem heb ik niet?paul_db schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:49:
De voedingskabel zit niet goed vast in het kastje.
Stekkerdoos met aan/uitschakelaar werkt prima. Maar zo fel is het niet, mijn wekkerradio heeft een feller rood licht en staat naast mijn kussen en ik slaap prima.En niks is zo vervelend als die veel te felle rode of blauwe led als hij "uit" of aan staat.
Het is denk ik gewoon even wennen, na 2 dagen kon ik er al prima mee werken. Als je vanuit pauzestand weer wilt kijken druk je op OK en dan gaat hij verder.De knoppen op de afstandsbediening zitten enorm onlogisch. Vooruit en achter spoelen zitten onder elkaar bijvoorbeeld. En Play en pauze zitten niet bij elkaar.
Kan je uitzetten in de instellingen.Als je een film op pauze zet en je gaat koffie zetten, dan springt hij al snel op een screensaver.
Dat probleem heb ik niet met mjin portable usb hdd. Ik krijg zelfs de optie om de map te browsen of de map gelijk af te spelen.Folders waarin DVD rips staan (VIDEO-TS) kan ik niet afspelen.
Week 3 a 4 van 2011 komt dezeIk zie op het mini forum van ac-ryan ook veel beloftes langskomen (bijvoorbeeld nieuwe GUI voor 2011), maar ondertussen is er niet veel gebeurd.
Alle mediaplayers hebben wel wat lastigheden. Het valt wel mee met de Ryan, geef het een kansje om eraan te wennen. Ik heb naast de Ryan de WD mediaplayer en die werkt op een paar fronten beter, maar op andere fronten weer minder goed.Dus al met al een miskoop. Laat ik maar zeggen dat ik voor 90 euro een cursus "media speler" heb gevolgd en nu wel weet waar ik op moet letten.
Zou ik toch eens beter kijken hoe het allemaal werkt, want een Samba of NFS share instellen is doodsimpel en kan bijna niet fout gaan.paul_db schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:49:
Dat heeft inderdaad met UPnP te maken. Als je een Samba of NFS share gebruikt kun je perfect een VIDEO_TS rip spelen.Folders waarin DVD rips staan (VIDEO-TS) kan ik niet afspelen. Zal misschien iets te maken hebben met uPnP maar nu heeft het voor mij geen nut om mijn DVD collectie op mijn NAS te zetten.
Ik heb een Asus en een AC Ryan die allebei een dergelijk bedrag hebben gekost. De Asus heb ik inmiddels ruim een jaar en het zijn grandioze kastjes voor het geld, al ben ik eerlijk gezegd wat meer gecharmeerd van de Asus O!Play dan van de AC Ryan. De meeste features en issues komen voort uit de software van Realtek dus die zijn redelijk universeel voor alle Realtek-based spelers.Dus al met al een miskoop. Laat ik maar zeggen dat ik voor 90 euro een cursus "media speler" heb gevolgd en nu wel weet waar ik op moet letten.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je geen zin hebt om het wat dingen uit te zoeken en goed in te stellen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik heb ook een 210j, maar kan me niet helemaal vinden in een aantal zaken.paul_db schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:49:
- subs: werken altijd.Intern/extern of beide, kan ze gewoon selecteren via menu optie tijdens afspelen.
- vooruit kun je zeer snel doen met het balkje.
- pauze: gebruik ik vaak. Kinderen tijdens koken even een filmpje laten kijken, pauze en de rest na het eten.
- DVD folders en ISO geen probleem.
- doe wel alles via samba. Was gewoon kwestie van AC RYAN en zoeken in netwerk. Synology werd direct gevonden.
Dat zou niet verkeerd zijn, alleen dat upgraden van de ACRyan is een hel
Heb je versie... dan moet je eerst versie... klik dan 3x met je hakken doe dat alles 2x enz enz enz
Waarom doen ze daar niet eens wat aan, de mijne doet het goed gelukkig op een paar dingen na (oa groene vlekken in beeld bij sommige films) maar die neem ik maar voor lief omdat het upgraden gewoon zwaar k.. is.
Ik hoop dat hij het nog lang uithoudt maar de volgende wordt zoals het er nu uitziet geen ACRyan meer.
Van de andere klachten hierboven kan ik niet echt zeggen dat ik daar last van heb.
Zelf heb ik 2 mini's in gebruik, waarvan er een bedraad aan mijn netwerk hangt met een USB-HDD eraan, FW 4824, en een draadloos met een oudere FW (doet het goed, dus geen reden - meer - om verder te updaten). Ik herken 0,0 van jouw hardware "problemen".paul_db schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:49:
De GUI zou misschien mooier / logischer kunnen, maar daar wordt aan gewerkt en voor mij hoeft dat niet, want ik geef niet om uiterlijkheden. Doet niets af aan het verlangen van velen die het wel willen, maar daar wordt dus nog aan gewerkt.
De AB is even wennen, maar ik heb 9 afstandsbedieningen in de huiskamer liggen (in gebruik) en er is er niet één die ontworpen is zoals ik dat zelf zou doen (Nee, ik wil geen Harmony, nofi).
Pauzeren, voor- en achteruitspoelen, dat werkt bij mij prima hoor. Zelfs als ik een film heb gestopt, vraagt het apparaat netjes of ik verder wil gaan waar hij gebleven was, of opnieuw wil beginnen.
Al met al vraag ik me af, of je de ACRyan wel een kans wilt geven, hoe lang je hem hebt en hoeveel tijd je hebt geïnvesteerd in de instelling ervan.
Ik heb ooit eens een versie 2x moeten installeren, omdat hij de eerste keer niet goed leek te "pakken", maar verder eigenlijk nooit problemen met up- of downgraden gehad en ik heb er echt wel een paar geprobeerd (o.a. omdat ik ooit zo dom was om een bestaand IP-adres te kiezen na een nieuwe upgrade, waardoor ik dacht te moeten downgraden omdat er geen fix meer kwam). Er bestaan twee simpele methodes voor FW-change en één van beide doet het normaalgesproken zeker. De rest is bijgeloof.theBandit schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:50:
[...]
Heb je versie... dan moet je eerst versie... klik dan 3x met je hakken doe dat alles 2x enz enz enz
Lees het forum daar dan maar eens, hoe vaak het verkeerd gaat. Of dat je eerst op de ene manier moet updaten, werkt dat niet dan de andere manier.
Of dat je van versie 4. eerst naar 3. moet gaan voor je weer de laatste 4. kan installeren.(weet de nummers niet uit mijn hoofd)
Moet wel eerlijk zeggen dat ik er de laatste tijd mee gestopt ben allemaal bij te houden, zolang de mijne werkt hou ik het zo. Dus kan zijn dat het inmiddels een stuk beter geworden is.
Dat het op zich niet veel voorstelt als het werkt zoals het hoort te werken dat klopt (het updaten) en ik heb er dan ook redelijk wat geluk mee gehad (maar een stuk of 3 pogingen nodig gehad voor ik de huidige FW erin had staan).
Maar nogmaals in mijn ogen het enige echte minpunt(je) van de speler.
Of dat je van versie 4. eerst naar 3. moet gaan voor je weer de laatste 4. kan installeren.(weet de nummers niet uit mijn hoofd)
Moet wel eerlijk zeggen dat ik er de laatste tijd mee gestopt ben allemaal bij te houden, zolang de mijne werkt hou ik het zo. Dus kan zijn dat het inmiddels een stuk beter geworden is.
Dat het op zich niet veel voorstelt als het werkt zoals het hoort te werken dat klopt (het updaten) en ik heb er dan ook redelijk wat geluk mee gehad (maar een stuk of 3 pogingen nodig gehad voor ik de huidige FW erin had staan).
Maar nogmaals in mijn ogen het enige echte minpunt(je) van de speler.
Verwijderd
Wat ik wel jammer aan de ryan vind is dat je maar van 1 aflevering kan bijhouden waar je gebleven bent. Mijn andere media player (WD mini) kan het van alles onthouden net als mijn ereader en zelfs mijn philips home cinema set kan het van alle dvd's die ik kijk onthouden.
Maar met wat vooruitspoelen ben je er ook wel snel.
Tja, daarom is het ook vrij cheap.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:59:
Wat ik wel jammer aan de ryan vind is dat je maar van 1 aflevering kan bijhouden waar je gebleven bent. Mijn andere media player (WD mini) kan het van alles onthouden net als mijn ereader en zelfs mijn philips home cinema set kan het van alle dvd's die ik kijk onthouden.
Verwijderd
1073 DD C+
FIRMWARE V7.3.6 R4624
heb na problemen met firmware nieuwe mini van acryan gekregen
de firmware heb ik nog niet op de verschillende forums tegengekomen
GUI heeft meer kleuren en diepte ... ziet er goed uit voor de beloofde doorbraak
greetz from Vlaanderen
FIRMWARE V7.3.6 R4624
GUI heeft meer kleuren en diepte ... ziet er goed uit voor de beloofde doorbraak
greetz from Vlaanderen
Verwijderd
ps I have a USB N dongle from Logilink & the XBOX 360 HDDVD add on which works fine
xxx
xxx
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:12:
1073 DD C+
FIRMWARE V7.3.6 R4624
greetz from Vlaanderen
Verwijderd
mijn wd mini kan het voor alle bestanden en die was 30 euro
maar ik vind het verder geen probleem hoor, vind het een heel fijn ding en ben zeer tevreden over de aanschaf.
Verwijderd
deze toevallig?Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:12:
1073 DD C+
FIRMWARE V7.3.6 R4624
greetz from Vlaanderen
Verwijderd
dat lijkt me niet , ik had de 4624 op mijn mini die ik afgelopen week gekocht heb en die zag er niet zo uit, anders had ik ook niet de meest recente beta erop gezet.
4624 ?
moet dat niet zijn 4824 ? de release candidate ?
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=10199
De nieuwe GUI zou de eerste of tweede week van dit jaar uitkomen voor de DVR en een paar weken later voor de POHD (mini). Voor de PVR is hij er nog niet, dus voor de POHD ook nog lang niet.
* IJsbeer gokt op maart.
* IJsbeer gokt op maart.
Verwijderd
no offence maar de 1e week is nog niet over, daarbij hebben ze al aangegeven dat ze de target mogelijk niet halen. ik hoop gewoon dat ze nu alles eens waarmaken.IJsbeer schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:29:
De nieuwe GUI zou de eerste of tweede week van dit jaar uitkomen voor de DVR en een paar weken later voor de POHD (mini). Voor de PVR is hij er nog niet, dus voor de POHD ook nog lang niet.
* IJsbeer gokt op maart.
heb helaas ook nog geen antwoord op mijn sub verhaal daar ik al meer dan een maand niets van techsuport heb vernomen ben ik gaan PMen met een moderator op het forum hopelijk kan die me wat antwoorden geven en het eventueel aankaarten zodat het gefixed kan worden.
Ik heb dit apparaat ook onlangs aangeschaft, ik vind het aantal foutjes ook wel bovenmaats. Maar ik begrijp dat het bij andere spelers niet veel beter is. Waar ik mij wel aan erger, is wegvallende audio. Ik maak gebruik van DTS HD op passthrough, maar halverwege films begint deze vaak te stotteren, ik heb alle populaire firmwares al gehad, maar ze hebben het allemaal. Heeft hier iemand ook ervaring mee?
Verwijderd
ik had een 4624, paar dagen geleden hier nagevraagd en dat bleek er nu standaard op te zitten als hij uit de fabriek komt, is nooit openbaar gemaakt. Zelf zag ik geen verschillen met de 4824 overigens.Goner schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:21:
4624 ?
Hoho, hij was eerst voor eind nov/half dec. aangekondigd. Toen eerst voor de POHD en de mini zou volgen. Nu is het 'ineens' 1e week jan voor de DVR.
De opmerking is meer op ervaringen van het verleden. Idd wel trolwaardig
De opmerking is meer op ervaringen van het verleden. Idd wel trolwaardig
Verwijderd
Ik heb het app al geruime tijd , maar volgens mij heeft de ac ryan helemaal geen DTS HD passthrough audio, volgens dit forum kan dit helemaal niet met de chip die ze gebruiken.Romius schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:17:
Ik heb dit apparaat ook onlangs aangeschaft, ik vind het aantal foutjes ook wel bovenmaats. Maar ik begrijp dat het bij andere spelers niet veel beter is. Waar ik mij wel aan erger, is wegvallende audio. Ik maak gebruik van DTS HD op passthrough, maar halverwege films begint deze vaak te stotteren, ik heb alle populaire firmwares al gehad, maar ze hebben het allemaal. Heeft hier iemand ook ervaring mee?
lecroix
Dat kan wel degelijk! En zeker ook volgens dit forum, zie de OP.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:47:
[...]
Ik heb het app al geruime tijd , maar volgens mij heeft de ac ryan helemaal geen DTS HD passthrough audio, volgens dit forum kan dit helemaal niet met de chip die ze gebruiken.
lecroix
Het is afhankelijk van je bord/versie.
Verwijderd
misschien heb ik het wel fout dan , ik dacht dat dts ma en full hd audio niet ging met de ac ryan, misschien is mijn ook wel een ietsje te oud dan, ik heb hem nu inmiddels 2 jaar en daar hij nog goed zijn best doet heb ik de firmware eigelijk ook nooit vernieuwd.IJsbeer schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:06:
[...]
Dat kan wel degelijk! En zeker ook volgens dit forum, zie de OP.
Het is afhankelijk van je bord/versie.
Ik zal dan hier maar een in gaan duiken , wat bedoel je met zie de OP
alvast bedankt
Nee, je hebt het niet fout, maar....... dtsma en fullhd audio worden alleen ondersteund door de laatste chipset van de Playon (de zgn 1073DD C+), en aangezien de van jou 2 jaar is, zal dit bij jou (en mij) niet werken.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:42:
[...]
misschien heb ik het wel fout dan , ik dacht dat dts ma en full hd audio niet ging met de ac ryan, misschien is mijn ook wel een ietsje te oud dan, ik heb hem nu inmiddels 2 jaar en daar hij nog goed zijn best doet heb ik de firmware eigelijk ook nooit vernieuwd.
alvast bedankt
Verwijderd
met de OP bedoelt hij de Openings Post daarin staat dat er een verschil zit mbt HD audio. dit werkt op de nieuwste chips wel en de oudere niet. lees het maar even naVerwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:42:
[...]
misschien heb ik het wel fout dan , ik dacht dat dts ma en full hd audio niet ging met de ac ryan, misschien is mijn ook wel een ietsje te oud dan, ik heb hem nu inmiddels 2 jaar en daar hij nog goed zijn best doet heb ik de firmware eigelijk ook nooit vernieuwd.
alvast bedankt
Verwijderd
oke bedankt heb het nu gezien.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:54:
[...]
met de OP bedoelt hij de Openings Post daarin staat dat er een verschil zit mbt HD audio. dit werkt op de nieuwste chips wel en de oudere niet. lees het maar even na
weet iemand zo of je in de oudere versie ook een nieuwe chipset kunt zetten of moet je gewoon een nieuwe player kopen.
Verwijderd
dan zou je een nieuwe moeten kopen. helaas voor jouVerwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:59:
[...]
oke bedankt heb het nu gezien.
weet iemand zo of je in de oudere versie ook een nieuwe chipset kunt zetten of moet je gewoon een nieuwe player kopen.
Ik ben van plan een de AC Ryan Mini aan te schaffen, maar wat ik mij nog afvroeg: is het mogelijk om audio (van Spotify) te streamen (via bijv. VLC) naar deze mediaplayer?
Ik heb sinds een week de Mini met de bijbehorende wifi usb stick. Ik gebruik een Netgear WNDR 3700 router en gebruik de mini hoofdzakelijk draadloos. Nu wil ik de 5GHz modus gebruiken voor het streamen omdat deze een speciale HD video streaming instelling heeft ( Videonetwerk inschakelen). Maar hoe kan ik de mini zo instellen dat deze de 5 GHz gebruikt i.p.v. de 2.5GHz? Of kan de wifi stick geen 5GHz aan? Ik heb ook geprobeerd om via een usb stick te streamen door deze in de usb poort van de WNDR te steken. (Mediaserver) Deze is vooral bedoelt voor DLNA/UPnP AV compatibele mediaspelers. Maar dan wordt de HD media schokkend weergegeven. Is de mini zo'n DLNA/UPnP AV mediaspeler? Misschien ben ik daar vanaf als ik de 5GHZ kanaal met Videonetwerk ondersteuning kan gebruiken
Verwijderd
streamen en wifi is geen goede combinatie.sonsan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:28:
Ik heb sinds een week de Mini met de bijbehorende wifi usb stick. Ik gebruik een Netgear WNDR 3700 router en gebruik de mini hoofdzakelijk draadloos. Nu wil ik de 5GHz modus gebruiken voor het streamen omdat deze een speciale HD video streaming instelling heeft ( Videonetwerk inschakelen). Maar hoe kan ik de mini zo instellen dat deze de 5 GHz gebruikt i.p.v. de 2.5GHz? Of kan de wifi stick geen 5GHz aan? Ik heb ook geprobeerd om via een usb stick te streamen door deze in de usb poort van de WNDR te steken. (Mediaserver) Deze is vooral bedoelt voor DLNA/UPnP AV compatibele mediaspelers. Maar dan wordt de HD media schokkend weergegeven. Is de mini zo'n DLNA/UPnP AV mediaspeler? Misschien ben ik daar vanaf als ik de 5GHZ kanaal met Videonetwerk ondersteuning kan gebruiken
Ik bedoel streamen met de optionele usb adapter. Zo wordt deze aangeboden:Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:35:
[...]
streamen en wifi is geen goede combinatie.
Stream draadloos tussen je netwerk en Playon!HD met de laatste en snelste draadloze -N- verbinding. Het gemak van een netwerk zonder draden en toch een snelle verbinding! Dat is draadloos-N 300mbps!
Ik heb een G en een N netwerk met een verschillende ssid. In het menu van de Play!On staat de ssid van het G netwerk en ik wil juist het N netwerk gaan gebruiken. Maar hoe?!
[ Voor 16% gewijzigd door sonsan op 04-01-2011 17:44 ]
Verwijderd
ik bedoel zoals ik het poste dat wifi en streamen niet goed samengaat. ik heb internet via wifi met een wifi N PCI kaart en een wifi N router de verbinding is alles behalve stabiel en snel terwijl de afstand niet meer dan 10 meter is met 2 niet zo speciale wandjes.sonsan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:42:
[...]
Ik bedoel streamen met de optionele usb adapter. Zo wordt deze aangeboden:
Stream draadloos tussen je netwerk en Playon!HD met de laatste en snelste draadloze -N- verbinding. Het gemak van een netwerk zonder draden en toch een snelle verbinding! Dat is draadloos-N 300mbps!
Ik heb een G en een N netwerk met een verschillende ssid. In het menu van de Play!On staat de ssid van het G netwerk en ik wil juist het N netwerk gaan gebruiken. Maar hoe?!
leuk dat het theoretisch 300mbps haalt maar goed ik blijf bij mn punt
Nooit geprobeerd, ik vertaal alles naar .srt met SubtitleWorkshop251 ook handig als de timing een beetje moet worden aangepast.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:52:
meer mensen die dit ervaren ?
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=10978
Daarnaast gebruik ik handbrake om de DVD's te transporteren naar x264, handig als je de film's een beetje compacter wilt bewaren (+/- 1.5 GB). 30 minuten op een quad core "dual pass".
Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.