Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
Josh schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:54:
Usenet kun je op de PlayOn wel vergeten. In principe kun je dat op iedere mediaspeler wel vergeten.
Heb het nog niet gebruikt (heb momenteel geen usenet account zoals Eweka) maar de EM7075 heeft een NZB client ... het kan dus wel degelijk.

Verwijderd

Ondersteund de AC ryan ondertussen Bluray ISO met menu structuur?

Verwijderd

Ik ben voornemens (nog) een AC Ryan Mini aan te schaffen. Ik heb al een paar mediaplayers maar krijg bij allen schokkend beeld als ik de mov files (Full HD) uit mijn Canon 5DMII wil afspelen. Ik heb ook de Popcorn A110 en de AC Ryan Mini (ook daar geen fatsoenlijk resultaat...schokkende beelden)(ik stream deze bestanden vanaf mijn Synology DS210+). Alle andere formaten gaan uitstekend. Alleen de low budget van Eminent geeft deze mov files fatsoenlijk weer (alleen heeft deze andere tekortkomingen). Weet iemand of het mogelijk is deze bestanden normaal te streamen vanaf een Synology naar mijn AC Ryan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:59:
Ik ben voornemens (nog) een AC Ryan Mini aan te schaffen. Ik heb al een paar mediaplayers maar krijg bij allen schokkend beeld als ik de mov files (Full HD) uit mijn Canon 5DMII wil afspelen. Ik heb ook de Popcorn A110 en de AC Ryan Mini (ook daar geen fatsoenlijk resultaat...schokkende beelden)(ik stream deze bestanden vanaf mijn Synology DS210+). Alle andere formaten gaan uitstekend. Alleen de low budget van Eminent geeft deze mov files fatsoenlijk weer (alleen heeft deze andere tekortkomingen). Weet iemand of het mogelijk is deze bestanden normaal te streamen vanaf een Synology naar mijn AC Ryan?
omzetten naar een ander formaat?

Verwijderd

Ja, dat is nou net niet wat ik wil omdat de meeste fabrikanten pretenderen dat het formaat gewoon afspeelt.

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Een tijdje terug had ik een Amerikaanse webshop, die alle high-end mediastreamers leverde. Het mooie was dat je ook kon selecteren op opties zoals:
- supports bluray menu
- usenet support
- torrent support
- 1000 megabit ethernet

Weet iemand toevallig het adres van deze webshop? Alvast dank voor de moeite.

[edit] het is wel een beetje vaag verhaal, sorry :)

[ Voor 9% gewijzigd door iBurger op 25-11-2010 14:10 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik heb misschien een rare vraag maar ik heb sinds gisteren een POHD, hij werkt dat is het belangrijkste maar ik heb toch iets geks, hoe krijg ik het DVD menu te voorschijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 15:50
peeps,
ik misschien als n00b heb even volgende vraag:

ik zit te twijfelen tussen een gewone Playon of een mini versie ,

ik wil de Playon aansluiten via eth> adapter via stopcontact ( die contact maakt met mijn zyxel modem)

en wil vanaf mijn pc( win7) boven ( die ook via eth aangesloten zit) als ik bestanden download dat ze op de Playon terrecht komen (interne hdd of extern) .

zou dit zo kunnen kwa aansluiting en mogelijkheden?

gr

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Pierre61 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:06:
Ik heb misschien een rare vraag maar ik heb sinds gisteren een POHD, hij werkt dat is het belangrijkste maar ik heb toch iets geks, hoe krijg ik het DVD menu te voorschijn.
Dat ligt eraan welke Firmware je hebt.

Nieuwste FW's
r3582 - Geen menu via de menu knop
r4090 en r4368 - Menu via de menu knop
Dit zijn de FW nummers van de gewone POHD (Dus niet de Mini)

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

TifKag schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:28:
[...]

Dat ligt eraan welke Firmware je hebt.

Nieuwste FW's
r3582 - Geen menu via de menu knop
r4090 en r4368 - Menu via de menu knop
Dit zijn de FW nummers van de gewone POHD (Dus niet de Mini)
Ik heb r4368 zal het straks eens proberen (ik heb geen Mini).

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• TifKag
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:14:
Ondersteund de AC ryan ondertussen Bluray ISO met menu structuur?
Nee, geen menu.
Wel ISO, maar mijn ervaring is dat de films met een hoge bitrate, beter draaien als je de ISO, gewoon uitpakt in een map.

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 21:36
DonDee schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:24:
ik zit te twijfelen tussen een gewone Playon of een mini versie ,

ik wil de Playon aansluiten via eth> adapter via stopcontact ( die contact maakt met mijn zyxel modem)
Ga voor gewone Playon, kun je er altijd nog een HD in stoppen, het heeft nl z'n voordelen een HD.

• DonDee
Hans_18T schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:20:
[...]

Ga voor gewone Playon, kun je er altijd nog een HD in stoppen, het heeft nl z'n voordelen een HD.
ok dus beter voor een interne HD kiezen dan voor een mini die via een externe HD aangesloten moet worden?

Ok ,. nou al even verder speuren op deze forum.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:12
Goner schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:25:
[...]
Wat was je probleem met de EM7075 ??
Heb er nl net eentje aangeschaft ... ging tussen Mini, WD TV Live en EM7075 ; prijs gaf uiteindelijk de doorslag.
Geen dvd-menu! Eigenlijk is dat de enige reden want voor de rest heeft de 7075 me nooit in steek gelaten. Een ander pluspunt van de POHD tov de 7075 is dat ik Thumbgen kan gebruiken. Of dat een meerwaarde is kun je betwisten natuurlijk maar ik zeg altijd; 'het oog wil ook wat'.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11 12:32
Ik word helemaal schijtziek van firmware 4415 voor de Mini!!!!

Hij stuurt dubbel het geluid uit, zowel over spidf als hdmi! Dus ik moet mijn tv geluid zacht zetten zodat mn tv mn surroundspeakers niet overstemd!

Dit had ik niet bij de vorige firmware releases.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Goner
DonDee schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:43:
ok dus beter voor een interne HD kiezen dan voor een mini die via een externe HD aangesloten moet worden?
Mini kan ook over netwerk connecten met NAS of shares en dan streamen ... je hoeft geen externe HD te gebruiken.
Voordeel van interne HD is dat je lokaal kunt downloaden (ik ga ervan uit dat ze op een mooie dag BT echt goed lopend krijgen). Nadeel is dat de HD gekoeld wordt met een fan en dat ruist een beetje ...
ik wil de Playon aansluiten via eth> adapter via stopcontact
Bedoel je Homeplugs ? Die gebruik ik ook en streamen van HD gaat dan niet lukken hoor ...
Ferret schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:15:
Een ander pluspunt van de POHD tov de 7075 is dat ik Thumbgen kan gebruiken
Ik kan op de EM7075 ook de met ThumbGen gemaakte 0001.jpg bekijken hoor ... het enige is dat ik op de Playon een preview rechts krijg en dan met 'slow' schermvullend. Op de Eminent ga ik op 0001.jpg staan en dan 'OK' knop.

[ Voor 47% gewijzigd door Goner op 25-11-2010 20:01 ]

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
Josh schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:54:
[...]
Hier komt Hans met een goed punt, namelijk dat tijden kunnen veranderen. Ondanks dat ik pas net een PlayOn heb aangeschaft zit ik al een tijdje in dit topic (en reviews) te vroeten en heb dus al hier en daar wat van de community opgemerkt. Hieruit moet ik concluderen dat de community niet zo hard meer groeit, maar mocht er iemand zijn met een duidelijk voorbeeld dat het tegenoverstelde bewijst dan neem ik die woorden terug.
En hier sla je denk ik de spijker op z'n kop. Het ding speelt het meeste aan media af, da's er goed aan. Dat is vanaf de release zo geweest, en dat is nu nog zo. Verder zijn er bij/na release een hoop beloftes gedaan en verwachtingen geschept voor een vrij levendige community. Helaas is naar mijn idee aan geen van deze verwachtingen voldaan. Of dat aan RealTech of aan AcRyan zelf ligt geen idee, maar eigenlijk boeit het ook niet meer. Ding is al lang op de markt en er is al lang bijv. een GUI makeover beloofd. Er is al lang goede HD audio beloofd ("Koop maar nieuwe hardware dan komt het wel goed :X ") en "extra functionaliteit".

Na al die tijd is er nog steeds een brakke GUI en het enige wat (naast de basisfunctionaliteit, het goed afspelen van inmiddels niet eens meer ALLE films maar nu de MEESTE films -Ja, want ook DAT staat niet stil AcRyan..) nog echt geïmplementeerd is, is Yamj.
Nieuwe, slecht doorgeteste firmwares worden uitgebracht en de "levendige community" komt er al vrij snel achter dat de Beta's over het algemeen stabieler draaien dan Finals. Ondertussen haalt de wereld Acryan in, Youtube biedt zijn streams anders aan waardoor dit niet meer werkt en in de toch al schaarse firmware releases timmert AcRyan ook nog eens moddability verder dicht. Sta je dan als klant, met je "levendige community".
Erg jammer allemaal. Toch grappig als je ziet hoeveel mensen zich melden in dit topic met de mededeling zo'n ding te willen gaan kopen, geld komt er dus nog wel genoeg binnen bij AcRyan zou je zeggen.. Vraag je je als consument toch af waar het misgaat.

Verwijderd

Christian_Ku schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:06:
Dan begrijp ik je niet goed denk ik?

Zoals ik het nu van je begrijp, je hebt subtitle bestanden met de extensie suP, en je hebt een mkv, en dat subtitle bestand zit IN de mkv container. Of heb je sub/idx? Bottomline is dan inderdaad dat mkv niet de juiste standaard is voor de POHD om dit soort subtitles af te spelen en de enige oplossing zal dan zijn remuxen naar een andere container (in dit geval m2ts).

Ik ben op deze wijze nog geen enkele subtitle vorm tegengekomen die de POHD niet kan lezen. Combinaties van containers en subtitle vorm moet wel correct zijn.
welk proggramma kan ik daar het best voor gebruiken? DVD fab kan het niet :-(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

Exirion

Gadgetfetisjist

xxxneoxxx schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:21:
En hier sla je denk ik de spijker op z'n kop. Het ding speelt het meeste aan media af, da's er goed aan. Dat is vanaf de release zo geweest, en dat is nu nog zo. Verder zijn er bij/na release een hoop beloftes gedaan en verwachtingen geschept voor een vrij levendige community. Helaas is naar mijn idee aan geen van deze verwachtingen voldaan. Of dat aan RealTech of aan AcRyan zelf ligt geen idee, maar eigenlijk boeit het ook niet meer. Ding is al lang op de markt en er is al lang bijv. een GUI makeover beloofd. Er is al lang goede HD audio beloofd ("Koop maar nieuwe hardware dan komt het wel goed :X ") en "extra functionaliteit".

Na al die tijd is er nog steeds een brakke GUI en het enige wat (naast de basisfunctionaliteit, het goed afspelen van inmiddels niet eens meer ALLE films maar nu de MEESTE films -Ja, want ook DAT staat niet stil AcRyan..) nog echt geïmplementeerd is, is Yamj.
Nieuwe, slecht doorgeteste firmwares worden uitgebracht en de "levendige community" komt er al vrij snel achter dat de Beta's over het algemeen stabieler draaien dan Finals. Ondertussen haalt de wereld Acryan in, Youtube biedt zijn streams anders aan waardoor dit niet meer werkt en in de toch al schaarse firmware releases timmert AcRyan ook nog eens moddability verder dicht. Sta je dan als klant, met je "levendige community".
Erg jammer allemaal. Toch grappig als je ziet hoeveel mensen zich melden in dit topic met de mededeling zo'n ding te willen gaan kopen, geld komt er dus nog wel genoeg binnen bij AcRyan zou je zeggen.. Vraag je je als consument toch af waar het misgaat.
Aardige samenvatting van de situatie. Ik heb al min of meer besloten om m'n AC Ryan Mini te verpatsen en weer gewoon fijn een Asus O!Play als tweede speler te kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:37
Exirion schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:38:
[...]

Aardige samenvatting van de situatie. Ik heb al min of meer besloten om m'n AC Ryan Mini te verpatsen en weer gewoon fijn een Asus O!Play als tweede speler te kopen.
Ik wil dus een Mediaplayer aanschaffen met DVR functionaliteiten (zie (Alternatief) AC Ryan PlayOn!DVR-HD)

Hierbij dacht ik aan de AC Ryan PlayOn! DVR-HD, maar als ik jullie zo hoor zijn jullie er niet echt positief over. Hebben jullie misschien nog tips of andere suggesties voor me?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• TifKag
Rainesh schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:19:
Ik word helemaal schijtziek van firmware 4415 voor de Mini!!!!

Hij stuurt dubbel het geluid uit, zowel over spidf als hdmi! Dus ik moet mijn tv geluid zacht zetten zodat mn tv mn surroundspeakers niet overstemd!

Dit had ik niet bij de vorige firmware releases.
Waarom blijf je dan bij r4415, er hoeft toch niet persé het nieuwste op te staan, ga dan terug naar r4312.
Die is stabieler en sneller.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een POHD met de laatste firmware, ik ga hem met via scart aansluiten op mijn TV, verder met een coaxial naar mijn versterker (Sony AV Receiver (STR-DB840) toen ik mijn DVD speler nog gebruikte selecteerde ik op mijn Sony de optie dvd/ld als ingang.

Moet ik nu als ik een film kijk ook voor deze optie kiezen op mijn versterker, ik wil namelijk geluid via mijn Sony AV Receiver.

Laat maar, werkt als een speer.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 26-11-2010 09:23 ]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
Gynnad schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:23:
[...]

Ik wil dus een Mediaplayer aanschaffen met DVR functionaliteiten (zie (Alternatief) AC Ryan PlayOn!DVR-HD)

Hierbij dacht ik aan de AC Ryan PlayOn! DVR-HD, maar als ik jullie zo hoor zijn jullie er niet echt positief over. Hebben jullie misschien nog tips of andere suggesties voor me?
Volgens mij is het allemaal heel subjectief. Persoonlijk wil ik een speler die de bestanden die ik heb afspeelt op mijn televisie (incl geluid). Menu zal me een zorg zijn want daar kijk ik 20 seconden naar ten opzichte van >1 uur film/tv kijken. Voor mij voldoet de Mini perfect. Anderen zullen klagen over de GUI, compatibiliteit, YouTube of netwerksnelheid. Zo is er altijd wat. Maar volgens mij geldt dit voor alle mediaspelers. Bedenk goed wat je zoekt in een mediaspeler en stem daar je keuze op af.

• Christian_Ku
  • Laatst online: 03-11 20:27
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:49:
[...]

welk proggramma kan ik daar het best voor gebruiken? DVD fab kan het niet :-(
tsMuxer...kan het uit elkaar halen en in elkaar zetten.

Criticism is prejudice made plausible.

• Ferret
Helemaal mee eens; op elke speler is wel wat op te merken en laten we niet vergeten dat we hier in een prijsklasse zitten die nou niet een enorme deuk in je budget slaat.

Mijn EM7075 speelde geen dvd-menu's af waardoor ik een hele hoop series die ik op m'n server heb staan niet kon bekijken. Eigenlijk alleen om die reden heb ik de POHD Mini gekocht. En tja, de GUI is niet je van het maar dat is zo persoonlijk dus om dat nou aan te voeren dat daardoor een product niet goed zou zijn vind ik een beetje onzin.

Verwijderd

jeetje schijnbaar is de vraag of de AC ryan om kan gaan met de nieuwe 3Tb harddisks een moeilijke vraag zowel hier als op AC ryan forum geen antwoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:01:
jeetje schijnbaar is de vraag of de AC ryan om kan gaan met de nieuwe 3Tb harddisks een moeilijke vraag zowel hier als op AC ryan forum geen antwoord.
Van een van onze developers:
The 32bit system: Normal HDD's are controlled by the LBA method, which means that the HDD is partitioned in blocks of 512 Bytes per block. In a 32bit system, which our players are, you can only have a maximum amount of block addresses of 2 ^ 32 = 4.294.967.296 addresses. Based on blocks you can have 4.294.967.296x 512 Bytes which is 2.199.023.255.552 Bytes (which is 2.2TB, counting 1Kb = 1000 Bytes as this is the way manufactures of HDDs count). So the 32bit system in combination with the LBA method limits the system to a maximum of 2.2TB.

SATA controller: As the 32bit system is only valid for a Master Boot Record and not a normal Partition table in theory (software wise) we would still be able to support a 3TB HDD with multiple partitions. However to make this work you need a SATA controller on the main board that supports 64bit LBA or the newer and faster AHCI modules. As none of these are inside our players we cannot support it.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:13:
[...]

Van een van onze developers:

[...]
crap... wel raar heb gezocht maar kon het nergens vinden anyway ik heb mn antwoord :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:22:
[...]

crap... wel raar heb gezocht maar kon het nergens vinden anyway ik heb mn antwoord :/
Een externe 3gb usb hdd zou wel moeten werken trouwens. Alleen hebben we die niet hier op kantoor om te testen helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 13:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:35:
[...]

Een externe 3gb usb hdd zou wel moeten werken trouwens. Alleen hebben we die niet hier op kantoor om te testen helaas.
is dit niet op te lossen door de blocksize te verhogen naar 1024kb? want dan zou je dus 4,4Tb harddisks kunnen ondersteunen :P

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 23:38
Exirion schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:38:
[...]

Ik ben ondertussen ook rond aan het kijken voor een alternatief.

Toen ik de Playon!HD net in huis had dacht ik in het begin leuk apparaat en met die firmware gaat het wel goed komen maar na een half jaar is er vrij weinig veranderd. Qua afspelen werkt hij goed maar de GUI en bepaalde menu funties kunnen echt beter.

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 14:05
Ik heb inmiddels ook mijn POHD verkocht, met dezelfde klachten als hierboven goed beschreven door xxxneoxxx.
Zijn genoeg (betere) alternatieven, misschien iets duurder, maar die hebben toch net wat vaker support en FW updates.
Er wordt idd een tijd lang een nieuwe FW met SDK 4 beloofd maar tot nu toe nog niks...zelfs geen tipje van de sluier (behoudens enkele screenshots).
Had er uiteindelijk genoeg van, met alle bugs en (kleine) irritaties van de GUI etc etc. :r :r :r |:( 8)7

Mij zie je niet meer een AC Ryan kopen, en dat adviseer ik iedereen hier op het forum.

my 2 cents....gr. S.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ben anders nog steeds een POHD fan.. Ik heb 2 andere mediaplayers gehad en er nog 1 of 2 geprobeerd, er was allemaal wel wat mee. Wat kan mij die gui schelen? De POHD doet wat ie moet doen: al mijn tv series en films afspelen, van hd en van het netwerk _/-\o_

Verwijderd

Ik heb de mini gekocht zodat mijn dochter op haar kamer de kinderfilms van mijn homeserver kan streamen via een 100kabeltje . Het zijn DvDtjes en ik heb in de filmfolders een plaatje staan folder.jpg < 25kb. Ik heb mijn shares met username en password beveiligd en speciaal voor de acrayon mini een account aangemaakt. Vervolgens in de mini de WHS opgezocht en de juiste username en password ingebracht. De Mini werkt en kan de steams vanaf mijn WHS afspelen en laat ook een plaatje zien. De speler speelt de films prima af en de menuutjes werken ook prima.

De weg naar de folder vind ik echter te lang, te veel klikken dat maakt het voor mijn dochter wat ingewikkeld. Ik zou daarom graag een korter toegang naar de film plaatjes willen maken. Ik zou het liefst de mini in een scherm met filmplaatjes laten opstarten zodat ze er simpel doorheen kan bladeren, zonder eerste de juiste plek (server/folder) te moeten opzoeken.

Is dit mogelijk? Zou ik dat kunnen bereiken via de menuoptie Jukbox? Ik heb gelezen dat je met Yet Another YAMJ een filmstrip kan maken, maar las ook dat er een max aan het aantal filmposters is. Ik zit nu op zo’n 250 films.

Wat ik belangrijk vindt is dat de filmplaatjes zoals die nu in de folders staan niet aangepast en/of vervangen worden. Die gebruik ik namelijk ook in de filmstrip van een W7MC pc in de woonkamer.
Begrijp ik het nu juist dat YAMJ de folders met films scant en alleen zelf de plaatjes erbij zoekt en dat ik niet de al bestaande filmplaatjes kan gebruiken die allemaal in een aparte filmfolder staan en allemaal folder.jpg genaamd zijn. En als YAMI de filmplaatjes download, waar komen de plaatjes dan te staan? Gaan die mij al bestaande plaatjes vervangen of komen die in een aparte folder te staan die ik in de folder op de homeserver kan zetten?

Dus:
1) De YAMI plugin op de mini zetten.
2) Het YAMI programma op mijn normale pc instaleren en de folders op mijn WHS laten scannen.
3) Het resultaat in een aparte folder op mijn WHS plaatsen
4) De rayon mini opstarten in de jukbox
5) Op een filmposter drukken en film kijk.

Zou iemand mij hierin kunnen adviseren? (huh.. ik heb al wat rond gekeken op het www, maar ik heb nog geen “voor mij” duidelijke antwoorden hierover gevonden.) Vast bedankt voor de moeite.

edit: op http://rick.gabsor.nl/index.php/geartipsnl/acryantvixie.html wordt gesproken over "PlayOn!HD Mini + Tvixie" MovieSheets i.s.m. ThumbGen op de AC Ryan PlayOn!HD Mini en firmware versie Firmware_PV73200_v7.0.21.r4107_European. Hiermee kunnen de bestaande filmposters behouden blijven. Maar is volgens mij nog niet een korte weg naar de moviesheet mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 22:15 ]

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 19:40
Heb gelezen dat de begin december de nieuwe FW met GUI 4.0 gaan uitbrengen eerst voor de DRV, dan midden- eind december voor de Playon!HD en de MIni vervolgens.

• Athome
  • Laatst online: 24-11 22:33
dragon2 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:31:
Ik ben anders nog steeds een POHD fan.. Ik heb 2 andere mediaplayers gehad en er nog 1 of 2 geprobeerd, er was allemaal wel wat mee. Wat kan mij die gui schelen? De POHD doet wat ie moet doen: al mijn tv series en films afspelen, van hd en van het netwerk _/-\o_
Ik heb zelf een PlayOnHD mini en een Dune Base 3.0. Als ik moet kiezen welke de deur uit moet, dan wordt het de PlayonHD. Een fancy Gui is voor veel mensen niet belangrijk maar een overzichtelijke GUI wel. En laat daar Realtek (dus ook AC-Ryan) nou ernstig te kort in schieten. De speler staat het meeste van zijn tijd films/series af te spelen. Maar om bij je films/series te komen heb je een Gui nodig. Niet iedereen is een Tweaker en is bereid om met Yamj te gaan stoeien (ik ook niet, ik vind het een vreselijk programma)

De PlayonHD is inderdaad een goede speler. Er is niet veel wat het apparaat niet vreet maar de Gui is een ramp.

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

xxxneoxxx schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:21:
[...]

Precies, je haalt de woorden uit m'n mond! Zoals Exirion al zei, een goede samenvatting en sommige punten die je noemt had ik al eerder gepost. De PlayOn's zijn gewoon niet zo veelbelovend als Tweakers hier willen doen geloven, terwijl ik de meeste Tweakers over het algemeen blind durf te vertrouwen. Ik heb sinds eergister een WD TV Live en die heeft me hetzelfde gekost als de mini maar ik ben nu al een stuk meer tevreden. Alleen de GUI al is een verbetering en dan te bedenken dat deze GUI al meer dan een jaar (!) oud is.

Bovendien heeft het een uitstekende YouTube functionaliteit. Ik begrijp dat dit een lastige kwestie is voor AC Ryan vanwege de licenties, maar als je een populaire speler op de markt wilt zetten, dan moet je investeringen doen, toch? Wil AC Ryan hier niet in investeren of is het gewoon zo'n groot bedrag dat ze het niet kunnen ophoesten? Waarom doet WD TV het dan wel? Verkopen ze dat ding met verlies dan? Lijkt me sterk.

De community van de WD TV vind ik vooralsnog niet slecht. Er wordt op de website zelfs flink mee geadverteerd: "Visit the online community!" en ze hebben bijvoorbeeld een 'ideas box'. Bovendien kreeg ik gister een firmware update en lijkt het erop dat ze dit wat regelmatiger gaan doen.
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:36:
De laatste firmware installeren. Voor de POHD en DVR is dat versie 4368 en voor de Mini 4415. Dit lost het probleem met compressed header mkv's op.

Je kan de firmwares hier vinden:
4368 voor de POHD
4415 voor de Mini
4368 voor de DVR

Misschien iets voor in de TS?
Done, tevens een linkje gemaakt naar je verhaal van 3 TB HDD's.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Athome schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:15:
[...]

Ik heb zelf een PlayOnHD mini en een Dune Base 3.0. Als ik moet kiezen welke de deur uit moet, dan wordt het de PlayonHD. Een fancy Gui is voor veel mensen niet belangrijk maar een overzichtelijke GUI wel. En laat daar Realtek (dus ook AC-Ryan) nou ernstig te kort in schieten. De speler staat het meeste van zijn tijd films/series af te spelen. Maar om bij je films/series te komen heb je een Gui nodig. Niet iedereen is een Tweaker en is bereid om met Yamj te gaan stoeien (ik ook niet, ik vind het een vreselijk programma)

De PlayonHD is inderdaad een goede speler. Er is niet veel wat het apparaat niet vreet maar de Gui is een ramp.
Een dune 3 vergelijken met een PlayonHD mini is natuurlijk appels met peren vergelijken. Een Dune Base 3.0 kost 300 euro en een HD playon mini 90 euro!
Verder begrijp ik niet wat het probleem is met het afspelen van series.
Gewoon een map maken met het betreffende seizoen erin en afspelen, zelfde voor films.
Wat is daar nu moelijk aan. Het werkt toch gewoon hetzelfde als op een PC, mapje aanklikken en afspelen maar, begrijp het probleem niet zo.
Eventueel kan je met Thumbgen nog een leuk plaatje toevoegen om het wat beter te maken.
Met de nieuwe 4.0 GUI (SDK4) zou de GUI wat beter moeten worden, maar boeit verder niet zo, voor mij.

• Ferret
harrytasker schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:55:
[...]

Een dune 3 vergelijken met een PlayonHD mini is natuurlijk appels met peren vergelijken. Een Dune Base 3.0 kost 300 euro en een HD playon mini 90 euro!
Gewoon een map maken met het betreffende seizoen erin en afspelen, zelfde voor films.
Wat is daar nu moelijk aan. Het werkt toch gewoon hetzelfde als op een PC, mapje aanklikken en afspelen maar, begrijp het probleem niet zo.
Eventueel kan je met Thumbgen nog een leuk plaatje toevoegen om het wat beter te maken.
Met de nieuwe 4.0 GUI (SDK4) zou de GUI wat beter moeten worden, maar boeit verder niet zo, voor mij.
Helemaal mee eens! Voor een apparaat van nog geen 100 euro is het een superding en ik snap ook al dat gezever op die GUI niet zo. Alsof je daar anderhalf uur naar gaat zitten staren....

Overigens vind ik ook net als Sandersander hierboven het pad naar de films en series op mijn WHS te lang; Browser -> Network -> Workgroup -> Server -> Shared folders -> Videos -> Films -> film.

Ik zou graag zien dat ik voor de folder (Videos) een soort snelkoppeling kan maken die meteen in het lijstje komt als je op Browser klikt (dat lijstje links in het menu met DVD, Network e.d.). Dat zou een hoop geklik schelen.
Dit is dan ook een opmerking over de GUI maar dit had ik met m'n andere players ook dus dat heeft verder niets met de POHD te maken.

Verwijderd

ik heb FW: 7.06 r4318 kan ik dan direct upgraden naar 4368 ? en hoe zijn de ervaringen met die update?
en als die me niet bevalt kan ik dan terug naar 4318?

en ik ben het 100% eens met de post van ferret boven me

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 14:05 ]

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:00:
ik heb FW: 7.06 r4318 kan ik dan direct upgraden naar 4368 ? en hoe zijn de ervaringen met die update?
en als die me niet bevalt kan ik dan terug naar 4318?

en ik ben het 100% eens met de post van ferret boven me
Van het ACRyan forum:

You can downgrade however you want. But you need to install r. 3582(SDK 3.0) first then r. 4415(SDK 3.0 beta) if you have r. 4312(Beta) or any other SDK 2.0 based firmware.

en verder....

For those who get 'hardware error' message.

First I want you to format the current USB-stick you are using with normal (not QUICK) method in Windows and make sure it's FAT32.

Then try to downgrade to r. 4312 for the Mini (r. 4318 for the Playon!HD) using the 'fail safe' method.

Firmware page -> viewtopic.php?f=101&t=6511

1. Download and extract firmware to your newly formatted USB-stick. Make sure you put the install.img in your root folder of your USB-stick.
2. Then put on your TV and make sure your Playon!HD Mini is connected to your TV. Remove the power from the Mini and insert the USB-stick to the USB-host.
3. Press the power button in front of the Mini, then insert the power cord in the back and don't release the power button.
4. The Mini will start and when you see the A.C Ryan logo on your TV, please count to 10 seconds, and then release the power button.
5. The firmware will now be installed and follow the instructions on your TV.

Now you should be on r. 4312. Now you can proceed to upgrade to r. 3582 and from there r. 4415 if you wish. Both these firmware you need to upgrade using the Setup>System>System upgrade method.

Direct link to r. 3582 for the Mini -> viewtopic.php?f=101&t=7482

After you have r. 3582 you can upgrade to this threads r. 4415.

[ Voor 55% gewijzigd door harrytasker op 27-11-2010 14:11 ]

Verwijderd

hoe kan je nou zien welke FW gebasseerd is op welke SDK ? want ik vind het nog steeds verwarrend allemaal
ik heb 4318 dat is SDK2 dus ik kan upgraden naar 4368 zonder problemen maar als ik weer terug wil moet ik meerdere FWs flashen...

en hoe zijn de ervaringen met 4368?

• Athome
Overigens vind ik ook net als Sandersander hierboven het pad naar de films en series op mijn WHS te lang; Browser -> Network -> Workgroup -> Server -> Shared folders -> Videos -> Films -> film.
En dat is dus wat ik bedoel met een overzichtelijke Gui, dat de Realtek niet heeft.
Ik zou graag zien dat ik voor de folder (Videos) een soort snelkoppeling kan maken die meteen in het lijstje komt als je op Browser klikt (dat lijstje links in het menu met DVD, Network e.d.). Dat zou een hoop geklik schelen.
Dit is dan ook een opmerking over de GUI maar dit had ik met m'n andere players ook dus dat heeft verder niets met de POHD te maken
De Dune kan dit dus wel.
Het is inderdaad een kromme vergelijking tot op zekere hoogte. De realtek spelers zijn goedkope spelers ,dus moet je ook niet klagen over kleine dingen. Waarom kan dit niet, waarom kan dat niet, Waarom gaat dit zo omslachtig. Nou heel simpel, alles heeft zijn prijs. Ik heb dus de mini en ik wist van de tekortkomingen. Waarvoor ik de speler gebruik (streamen 720p series) is het apparaat gewoon goed.
Een Mercedes is ook een stuk duurder dan een Kia. Beide brengen je droog en met een zeker comfort van A naar B maar de Mercedes doet dit allemaal wat verfijnder dan een Kia. Een Kia rijder hoor je ook niet klagen over dingen die in een Mercedes makkelijk functioneren.

Ik ben dan ook heel benieuwd als de Dune Lite (advies 155 euro) op de markt gaat komen of de Gui gelijk is aan de duurdere versies, dus net zo gebruiksvriendelijk. Dan wordt het toch wel een heel interessant apparaat.

• xxxneoxxx
Ferret schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:48:
[...]
Dit is dan ook een opmerking over de GUI maar dit had ik met m'n andere players ook dus dat heeft verder niets met de POHD te maken.
Mjah.. Andere fabrikanten beloven niet iets aan te pakken om er vervolgens een jaar lang niets aan te doen. En het is _echt_ niet alleen de gui, lees de rest van mijn rant nog maar eens.

Een hoop mensen geven als reden dat het ding zo geweldig is de regelmatige firmware updates.
Wel: ten eerste is het updaten een regelrecht drama omdat niemand het met de verschillende SDK's versies en update methodes (wel vanaf stick booten, dan weer upgrade vanuit menu... :X ) nog kan volgen.
Ten 2e is het het handigst om gewoon maar op een oude beta te blijven zitten. Een oude beta is nml stabieler dan een nieuwere final. :/ }:O
Heb ik overigens al vermeld dat in heel veel recente firmwares bepaalde "kleinigheidjes" het niet meer doen? Zoals bijvoorbeeld het skippen in films, subs of surround geluid wat opeens niet meer wil? Toch ERG slordig me dunkt.

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:01:
[...]

Mjah.. Andere fabrikanten beloven niet iets aan te pakken om er vervolgens een jaar lang niets aan te doen. En het is _echt_ niet alleen de gui, lees de rest van mijn rant nog maar eens.

Een hoop mensen geven als reden dat het ding zo geweldig is de regelmatige firmware updates.
Wel: ten eerste is het updaten een regelrecht drama omdat niemand het met de verschillende SDK's versies en update methodes (wel vanaf stick booten, dan weer upgrade vanuit menu... :X ) nog kan volgen.
Ten 2e is het het handigst om gewoon maar op een oude beta te blijven zitten. Een oude beta is nml stabieler dan een nieuwere final. :/ }:O
Heb ik overigens al vermeld dat in heel veel recente firmwares bepaalde "kleinigheidjes" het niet meer doen? Zoals bijvoorbeeld het skippen in films, subs of surround geluid wat opeens niet meer wil? Toch ERG slordig me dunkt.
lees voor de grap eens de bugs en irritaties van de mensen met een popcorn hour of een dune 3.0
daar wordt ook steen en been geklaagd over bugs en problemen/ergenissen alleen hun hebben de hoofdprijs betaald.

ik ben het met je eens dat het beter kan maar jij doet net alsof het alleen bij AC ryan voorkomt en dat is verre van het geval.

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:24:
[...]

lees voor de grap eens de bugs en irritaties van de mensen met een popcorn hour of een dune 3.0
daar wordt ook steen en been geklaagd over bugs en problemen/ergenissen alleen hun hebben de hoofdprijs betaald.

ik ben het met je eens dat het beter kan maar jij doet net alsof het alleen bij AC ryan voorkomt en dat is verre van het geval.
Ik zeg nergens dat het alleen bij AcRyan voor komt..? Sterker nog, ik HEB geen popcorn of dune, dus of daar ook soms e.e.a. misgaat zal me jeuken. Wat wel bij AcRyan voor komt is dat men zegt dat ze bijv. problemen met geluid aan gaan pakken. Omdat er specs op de verpakking van het ding staan die niet blijken te kloppen. Om vervolgens, na een hele tijd met een verhaal te komen dat het alleen in nieuwere hardware revisies opgelost gaat zijn omdat de chipfabrikant hen voorgelogen heeft o.i.d. Tsjah.. Zal allemaal wel waar zijn maar de klant koopt er niets voor die al hardware in z'n bezit heeft..

Tevens vind ik het bijzonder dat ze firmware updates uit weten te brengen die qua functionaliteit weinig tot niets toevoegen, alleen wel basisfunctionaliteit stuk maken. Dat is gewoonweg slordig. Kan je allemaal ontkennen, maar dan zou ik toch het topic nog maar eens nalezen of de fora van AcRyan bezoeken.

• TifKag
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:15:
hoe kan je nou zien welke FW gebasseerd is op welke SDK ? want ik vind het nog steeds verwarrend allemaal
ik heb 4318 dat is SDK2 dus ik kan upgraden naar 4368 zonder problemen maar als ik weer terug wil moet ik meerdere FWs flashen...

en hoe zijn de ervaringen met 4368?
Als je van r4318 (SDK2) naar r4368 (SDK 3.x) wil gaan moet je eerst de r3582 en dan pas r4368 erop zetten via het menu van de Playon.

Als je daarna terug wil naar r4318 (SDK2), kan dat alleen via een safe mode flash

Als je nu r4318 draait, zou ik daarbij blijven !!!!!!!!!!!!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:31:
[...]

Ik zeg nergens dat het alleen bij AcRyan voor komt..? Sterker nog, ik HEB geen popcorn of dune, dus of daar ook soms e.e.a. misgaat zal me jeuken. Wat wel bij AcRyan voor komt is dat men zegt dat ze bijv. problemen met geluid aan gaan pakken. Omdat er specs op de verpakking van het ding staan die niet blijken te kloppen. Om vervolgens, na een hele tijd met een verhaal te komen dat het alleen in nieuwere hardware revisies opgelost gaat zijn omdat de chipfabrikant hen voorgelogen heeft o.i.d. Tsjah.. Zal allemaal wel waar zijn maar de klant koopt er niets voor die al hardware in z'n bezit heeft..

Tevens vind ik het bijzonder dat ze firmware updates uit weten te brengen die qua functionaliteit weinig tot niets toevoegen, alleen wel basisfunctionaliteit stuk maken. Dat is gewoonweg slordig. Kan je allemaal ontkennen, maar dan zou ik toch het topic nog maar eens nalezen of de fora van AcRyan bezoeken.
ik ontken niks ik geef alleen aan dat alle NMT`s problemen hebben en niet te zuinig ook die popcorn hour was ook nog zo buggy als de pest toen ik er 1 wilde kopen. ze hebben allemaal behoorlijk wat problemen en tekortkomingen.

sad but true. ik zelf ben tegen weinig problemen aangelopen tot nu toe. meest frustrerende was voor mij proleem met compressed headers die nu fixed is. en het sub probleem in MKVs die ik eerder heb gepost.

de GUI ach lekker belangrijk true het zou wat praktischer kunnen en mooier wellicht maar het voldoet, ik kijk niet uitgebreid naar de GUI ik ga naar hetgeen ik wil afspelen en druk op play dat werkt :D

wat ik wel frustrerend vind is de wirwar van beta`s en finals en de verschillende SDKs daar zit geen logica in en das wel jammer.

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:37:
[...]

ik ontken niks ik geef alleen aan dat alle NMT`s problemen hebben en niet te zuinig ook die popcorn hour was ook nog zo buggy als de pest toen ik er 1 wilde kopen. ze hebben allemaal behoorlijk wat problemen en tekortkomingen.
Ik heb collega's met een popcornhour en inmiddels zijn die dingen retestabiel hoor.. En qua uitbreidingsmogelijkheden, snelheid en community zit dat WEL ok.
[...]
sad but true. ik zelf ben tegen weinig problemen aangelopen tot nu toe. meest frustrerende was voor mij proleem met compressed headers die nu fixed is. en het sub probleem in MKVs die ik eerder heb gepost.
En laat dit nu de eerste keer zijn dat er echt een firmware uit gekomen is die daadwerkelijk iets fixed wat het opeens niet meer doet.. (Wat AcRyan met een voorgaande firmwareupdate zelf niet stuk gemaakt heeft dan.. :P) Dit & YAMJ dus.. Maar 2 hele ontwikkelingen sinds de launch vind ik nog steeds een beetje karig. Komt bij dat het compressed MKV headers verhaaltje tot voor kort niet eens een issue WAS in mediaplayer land. ;)
[...]
de GUI ach lekker belangrijk true het zou wat praktischer kunnen en mooier wellicht maar het voldoet, ik kijk niet uitgebreid naar de GUI ik ga naar hetgeen ik wil afspelen en druk op play dat werkt :D
Ware het niet dat inmiddels als zo'n anderhalf jaar iets nieuws beloofd wordt. De rest van de markt zit niet stil en ontwikkelt WEL door..
Kijk, ik kom er wel uit, m'n vriendin komt er uit, maar ik heb collega's met een popcornhour die zelfs door hun 4 jarige kinderen te bedienen valt. Dat zie ik bij de POHD in z'n huidige vorm nooit gebeuren. Enige "revamp" die er geweest is, is dat de ikoontjes veranderd zijn sinds de launch.

Hoe de GUI er uit overigens ziet zal mij verder ook jeuken, maar logisch en handig is ie niet.. Even filmpje starten ben je minimaal 8 keer klikken verder..

Nog een voorbeeld: Dat je zelfs bij YAMJ nog naar je gegenereerde file (HTML of XML geloof ik) moet browsen i.p.v. hier een button uit het menu aan te wijden. Lijkt mij wel tekenend.

Verwijderd

harrytasker schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:55:
[...]

+1. Alsof je 2 uur naar een GUI zit te staren dan dat je liever heb dat de meeste films goed worden afgespeeld. Ikzelf heb een egreat m34a en dat is dezelfde software als de popcorn a110. Qua GUI de lelijkste maar ik speel meteen de film af. Al tijden geen firmware meer maar speelt nog altijd 99% af. YamJ? waarom heb je dat nodig? om te lezen waar de film over gaat? Anders had je em niet zomaar gedownload.

Er is altijd kritiek van klanten dat de firmware te traag of niet goed is. Bij alle merken komt dit voor.
Schijnbaar omdat de klanten het liever gister dan vandaag willen. Toegegeven extras/verbeteringen zijn altijd welkom maar als het in het begin niet voldoet aan je eisen dan had je het niet moeten kopen.

• Athome
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:40:
[...]

+1. Alsof je 2 uur naar een GUI zit te staren dan dat je liever heb dat de meeste films goed worden afgespeeld. Ikzelf heb een egreat m34a en dat is dezelfde software als de popcorn a110. Qua GUI de lelijkste maar ik speel meteen de film af.
Wat kortzichtig weer.
Hoe kom je bij de film?
Juist door met je afstandsbediening via Gui naar je map te bladeren.
Als jou huidige mediaspeler geen Gui zou hebben en dus alleen een Command Line waar op je alles met bijv een toetsenbord moest in typen (zoals DOS vroeger) maar een gelijkwaardige concurrent zou wel een Gui hebben met afstandbediening (zoals gebruikelijk tegenwoordig). Zou je dan je huidige speler nog steeds hebben gekocht. Ik denk dat veruit de meeste mensen hierop duidelijk NEE zou antwoorden. Een Gui is dus wel belangrijk.

Verwijderd

Athome schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:04:
[...]

Wat kortzichtig weer.
Hoe kom je bij de film?
Juist door met je afstandsbediening via Gui naar je map te bladeren.
Als jou huidige mediaspeler geen Gui zou hebben en dus alleen een Command Line waar op je alles met bijv een toetsenbord moest in typen (zoals DOS vroeger) maar een gelijkwaardige concurrent zou wel een Gui hebben met afstandbediening (zoals gebruikelijk tegenwoordig). Zou je dan je huidige speler nog steeds hebben gekocht. Ik denk dat veruit de meeste mensen hierop duidelijk NEE zou antwoorden. Een Gui is dus wel belangrijk.
wat een vergelijking |:(

alle GUI hebben afstandsbediening en grafische interface dus je hele post slaat als een tang op een varken. ja de GUI kan een toegevoegde waarde hebben maar kom op zeg je overdrijft

• Athome
Ik overdrijf absoluut niet.
Velen hier zeggen dat een gui onzin is. "Je hebt de speler om een film te bekijken niet voor de Gui" wordt er gezegd. Vandaar de stelling; als je speler geen Gui zou hebben, zou je de speler dan ook gekocht hebben.
Een gui is dus erg belangrijk maar de meningen verschillen behoorlijk over hoe deze er uit zou moeten zien.

Een overzichtelijke Gui bevordert het bedieningsgemak enorm. Maar of het tonen van hoesjes, filminfo, etc er standaard in moet zitten is een heel ander verhaal.
Als je direct in het hoofdmenu snelkoppelingen kunt maken naar de specifieke gedeelde mappen waar je veel gebruik van maakt of je moet iedere keer browsen door de mappenstructuur van je server/nas. Dat maakt een behoorlijk verschil voor het bedieningsgemak en het overzicht maar het hoeft niet perse een fraaier grafisch uiterlijk te geven. Dit wil ik alleen duidelijk maken omdat er mensen zijn een klein beetje extra overzicht wel belangrijk vinden maar dit iedere keer direct de grond in geboord met een opmerking als "Je kijkt toch 2 uur naar de film en niet 2 uur de gui"

Verwijderd

Athome schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:05:
Dit wil ik alleen duidelijk maken omdat er mensen zijn een klein beetje extra overzicht wel belangrijk vinden maar dit iedere keer direct de grond in geboord met een opmerking als "Je kijkt toch 2 uur naar de film en niet 2 uur de gui"
Laat ik het maar erop houden dat smaken verschillen. En als je daar echt zo erg aan stoort is een htpc natuurlijk een oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 23:45 ]

Verwijderd

Athome schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:05:
Ik overdrijf absoluut niet.
Velen hier zeggen dat een gui onzin is. "Je hebt de speler om een film te bekijken niet voor de Gui" wordt er gezegd. Vandaar de stelling; als je speler geen Gui zou hebben, zou je de speler dan ook gekocht hebben.
Een gui is dus erg belangrijk maar de meningen verschillen behoorlijk over hoe deze er uit zou moeten zien.

Een overzichtelijke Gui bevordert het bedieningsgemak enorm. Maar of het tonen van hoesjes, filminfo, etc er standaard in moet zitten is een heel ander verhaal.
Als je direct in het hoofdmenu snelkoppelingen kunt maken naar de specifieke gedeelde mappen waar je veel gebruik van maakt of je moet iedere keer browsen door de mappenstructuur van je server/nas. Dat maakt een behoorlijk verschil voor het bedieningsgemak en het overzicht maar het hoeft niet perse een fraaier grafisch uiterlijk te geven. Dit wil ik alleen duidelijk maken omdat er mensen zijn een klein beetje extra overzicht wel belangrijk vinden maar dit iedere keer direct de grond in geboord met een opmerking als "Je kijkt toch 2 uur naar de film en niet 2 uur de gui"
dus jij vind een mapping of geen mapping waardoor je een aantal extra clicks hebt (die je zou kunnen besparen) gelijk aan een vergelijking tussen een grafische GUI en een remote control VS een NMT (die niet bestaat) met dos waarin je alles moet typen.

dan zijn we namelijk uitgepraat ;w

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:25:
[...]

dus jij vind een mapping of geen mapping waardoor je een aantal extra clicks hebt (die je zou kunnen besparen) gelijk aan een vergelijking tussen een grafische GUI en een remote control VS een NMT (die niet bestaat) met dos waarin je alles moet typen.

dan zijn we namelijk uitgepraat ;w
Maar hieruit kan ik dus concluderen dat jij het logisch vind om elke keer nar hetzelfde mapje toe te moeten browsen? Keer op keer? Doe je op je pc ook? Gebruik je geen startmenu of shortcuts maar gebruik je alleen de commandline in DOS om elke keer naar je applicaties te cd'en en ze daarvandaan op te starten?

Jij zou er dus ook geen probleem mee hebben om een supermarkt in te lopen voor boodschappen en geen karretje te krijgen..? Per keer maar 1 product mee te mogen nemen en afrekenen terwijl je er pakweg 100 nodig hebt? Ik ga met jou in ieder geval nooit samen boodschappen doen. :>

• backupdevice
  • Laatst online: 10:56

backupdevice

No Risk , Full Push

Moet je wel gelijk geven. Het zo makkelijk zijn als je een button kan configureren naar een bepaalde locatie. Nu moet je eerst naar Browser, Network, shortcuts, etc etc.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Stop eens mert keer op keer dezelfde zinlose discussies. De POHD is gewoon een goedkoop app. met zijn tekortkomingen. Er zijn betere, maar daar betaal je dan ook voor. Het flexibelst blijft een HTPC.

Dat andere Realtek players iets beters hebben, tja, ieder heeft zo zijn prio's. By ACRyan gaat het iig niet vlekkeloos. Maar hoe dan ook, ondanks dat het app. al ruim anderhalf jaar op de markt is, wordt er nog wel aan gewerkt (...).

De GUI is ook al meermalen langsgekomen. Mij zal het ook aan mijn reet roesten, maar er zijn wel wat verbeterpunten. Let erop dat je dit soort dingennooit goed kan doen, er zijn altijd mensen die het helemaal niets vinden. Half december komt er een nieuwe GUI, laten we niet op de zaken vooruit lopen :)

• xxxneoxxx
IJsbeer schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:44:
Half december komt er een nieuwe GUI, laten we niet op de zaken vooruit lopen :)
Ik hoop het.. :P Het is inderdaad afwachten, en ik ben vooral benieuwd of AcRyan deze belofte wel nakomt. ;)
:D
True, bij het typen van het mailtje had ik ook zoiets van 'eerst zien'. De devers op hun forum hebben overigens eind november gezegd, in NL houden ze het dus al ietsjes later. Maar het zal mij benieuwen of we idd met een nieuwe GUI het nieuwe jaar ingaan.

Nadat ze die alpha versie van de firmware als final hebben aangemerkt hebben ze ook aangegeven dat ze fout zaten en dat niet hadden moeten doen. Daarbij beloofden ze dat ze, vanaf toen, regelmatig een update gaven over de status van de ontwikkeling. Waar ze mee bezig waren, wanneer er wat aankomt enz.
Dat hebben ze welgeteld volgehouden tot de volgende beta, vanaf toen weer het oude riedeltje...
We zullen zien.

Verwijderd

ok discussie is over :)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 13:27 ]

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44
Is er een manier om het geluid alleen via SPDIF te laten lopen? Ik heb geen behoefte aan geluid op mijn TV. Ik gebruik firmware 4415 op mijn POHD Mini.

Verder hoor ik een bromtoon in de TV. Ik hoor die bromtoon niet als ik via mijn HTPC op dezelfde TV kijk. De toon is trouwens minder als het beeld donker is en helemaal geen toon als het beeld zwart is. :?

[ Voor 41% gewijzigd door pvtonger op 28-11-2010 14:10 ]

• kywr
  • Niet online
Ha iedereen,
voor sinterklaas ben ik opzoek naar een mooie mediaplayer voor mijn ouders.
Aangezien we nog een grote collectie DVD's hebben hoopte ik een mediaplayer te vinden met een DVD sleuf erin, helaas bestaat dit nauwelijks. Een DVD speler met media opties voldoet niet, in ieder geval, ik ben er geen tegengekomen die ook .iso bestanden afspeelt.
Nu hoorde ik dat je via de USB ingang van de mediaplayer een externe DVD disk kan aansluiten. Heeft iemand hier ervaring mee? Werken ook alle DVD's? (dus ook gebrande?)

Alvast Bedankt!

Verwijderd

meem schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:07:
Ha iedereen,
Aangezien we nog een grote collectie DVD's hebben hoopte ik een mediaplayer te vinden met een DVD sleuf erin, helaas bestaat dit nauwelijks. Een DVD speler met media opties voldoet niet, in ieder geval, ik ben er geen tegengekomen die ook .iso bestanden afspeelt.
Nu hoorde ik dat je via de USB ingang van de mediaplayer een externe DVD disk kan aansluiten. Heeft iemand hier ervaring mee? Werken ook alle DVD's? (dus ook gebrande?)

Alvast Bedankt!
geen ervaring mee maar het zou gewoon moeten werken. AC ryan is vrij simpel in gebruik (net als alle andere realtek based spelers) de sigma based spelers weet ik niet maar die zijn een stuk duurder (pocorn hour en de dune b.v.) voordeel van een popcorn hour of dune speler is dat je de drive kan inbouwen in de speler alleen kan er dan geen 3,5" HDD meer in dat wil zeggen het kan wel maar dan moet je wat modwerk verrichten. of genoegen nemen met een 2,5" HDD

hopelijk heb je hier wat aan :)

• TifKag
meem schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:07:
Ha iedereen,

Alvast Bedankt!
Dit gaat maar gedeeltelijk werken !!!!

Originele DVD's kun je NIET afspelen (De ACRyan kan niet overweg met de diverse beveiligingen.)

Dus alleen DVD's waar alle beveiligingen vanaf zijn, zullen werken.
Ook zul je nog uit moeten zoeken welke USB DVD-player wil samenweken met de Playon (Dat doen ze nl niet allemaal), op het Playon forum is daar een thread over.
pvtonger schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:08:
Is er een manier om het geluid alleen via SPDIF te laten lopen? Ik heb geen behoefte aan geluid op mijn TV. Ik gebruik firmware 4415 op mijn POHD Mini.

Verder hoor ik een bromtoon in de TV. Ik hoor die bromtoon niet als ik via mijn HTPC op dezelfde TV kijk. De toon is trouwens minder als het beeld donker is en helemaal geen toon als het beeld zwart is. :?
Gewoon een kwestie van aansluiten? Even een gok dat je je TV via HDMI hebt aangesloten (via component en composite heb je zobiezo (standaard) geen audio). Ik heb de POHD niet bij de hand, maar via Settings - Audio kun je dan het geluid bij HDMI gewoon uitzetten?

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44
IJsbeer schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:42:
Gewoon een kwestie van aansluiten? Even een gok dat je je TV via HDMI hebt aangesloten (via component en composite heb je zobiezo (standaard) geen audio). Ik heb de POHD niet bij de hand, maar via Settings - Audio kun je dan het geluid bij HDMI gewoon uitzetten?
Daar had ik al gekeken; ik zie maar drie opties:
- passthrough
- LPCM DUAL CH
- LPCM MULTI CH

Ik heb de POHD inderdaad via HDMI rechtstreeks op de TV aangesloten. Helaas heeft mijn receiver geen HDMI in/out.

Ik heb 'm ook via component aangesloten, maar het beeld is donkerder (en ook minder kleur?) dan met HDMI. Heb niet geprobeerd om de video settings zodanig aan te passen zodat het beeld net zo mooi is. Weet niet eens of je het beeld via component net zo mooi krijgt als met HDMI.

Verwijderd

Ok, ik begrijp dus uit de reacties dat een korter toegang naar de film via plaatjes niet met de mini in een filmstrip kan laten opstarten. Das, jammer... Begrijp ik het ook juist dat zelfs in het jukbox venster nog door de folders gebladerd moet worden? Hopelijk gaat de update in dec mij hierin verrassen. :-)

Misschien zou iemand voor mij kunnen aangeven of Yet Another YAMJ een filmstrip gemaakt kan worden met > 250 filmposters. En als YAMI de filmplaatjes download, waar de plaatjes dan komen te staan? Gaan die mij al bestaande plaatjes vervangen (folder.jpg) of komen die in een aparte folder te staan die ik in de folder op de homeserver kan zetten?

Verwijderd

uit de OP
Er zijn meerdere versies van de chipsets?
Helaas wel! Beetje onbegrijpelijk, zeker omdat je ze niet/nauwelijks kan herkennen. De versies:

POHD:
1073DA (Type nr: PV73100)- Geleverd tot september 2009 -> Geen DTS down mix ondersteuning
1073DD (Type nr: PV73100) - Geleverd tot april 2010 -> Heeft 7.1 en HD audio downmix support
1073DD C+ (Type nr: PV73100 P+)
-> Ondersteund vanaf firmware 4318
-> Full 7.1 en HD audio support
(aldus een mod: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=60037#p60037)

Voor zover bekend is het gewoon pech hebben als je een oud type hebt. De DA type is overigens maar zeer beperkt op geleverd.
De mini is er niet geweest met de DA type.
ik heb 4318 op een 1073DD C+ board getest met harry potter 6
Engelse HD audio
Nederlandse dolby 5.1

nederlands werkt prima maar engels no way geeft aan unsupported
good old VLC player speelt het flawless af :/

begin me nu wel te irriteren :(

fijn de irritaties stoppen hier niet... nog een film geprobeerd te kijken daar ik geen zin had in harry potter met nederlandse audio :X en als ik de film alleen al selecteer freezed hij op het moment dat hij preview wil laten zien als ik hem reboot en erheen ga en direct op enter clickt ook.

ik moet echt de adapter lostrekken omdat ik hem anders niet meer uit krijg :(

ik wacht nieuwe FW af en hoop verbeteringen maar begin het echt zat te worden :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 00:53 ]

pvtonger schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:33:
[...]

Daar had ik al gekeken; ik zie maar drie opties:
- passthrough
- LPCM DUAL CH
- LPCM MULTI CH

Ik heb de POHD inderdaad via HDMI rechtstreeks op de TV aangesloten. Helaas heeft mijn receiver geen HDMI in/out.

Ik heb 'm ook via component aangesloten, maar het beeld is donkerder (en ook minder kleur?) dan met HDMI. Heb niet geprobeerd om de video settings zodanig aan te passen zodat het beeld net zo mooi is. Weet niet eens of je het beeld via component net zo mooi krijgt als met HDMI.
Component krijg je nooit zo mooi als HDMI, het is een analoge aansluiting. HDMI is digitaal, en er gaat dus geen zooi verloren tijdens 'transport' naar je TV. Je TV krijgt het digitaal binnen en kan ermee aan de slag, via component gaat deze het eerst weer digitaliseren en er dan pas mee aan de slag...

Maar dan weet ik geen oplossing voor je probleem en vraag ik me ook af of het wel kan, je zult je tv op mute moeten zetten....

• Christian_Ku
  • Laatst online: 03-11 20:27
Weet iemand meer van het volgende: ik heb een aantal pagina's terug een guide gepost over hoe de POHD een WOL signaal uit te laten sturen. Nu heb ik recentelijk de POHD firmware geupdate naar 3582 (SDK 3.X) en wederom dat foefje uitgehaald maar dat lijkt nu niet meer te werken. Op het POHD forum kan ik er niks over vinden, daarom denk ik dat het nog wel kan maar dat het misschien door de nieuwe SDK (2 > 3) nu net iets anders moet.

Criticism is prejudice made plausible.

• DonDee
voor de AC Ryan mini ,

kan daarop niet zorgen dat je zo mooie layout kan krijgen voor me movies? en muziek , met cover afbeelding en info ?

• Gynnad
Als het goed is komt een dezer dagen de AC Ryan Playon! DVR HD binnen. Kun je hier gewoon de FW opzetten van de 'standaard' AC Ryan Playon! HD?

• Goner
Nee, de DVR heeft natuurlijk ook weer z'n eigen firmware, zie support pagina : http://www.playondvr.com/en/#support
Huidige versie is : European: Firmware Ver. v8.0.20.r3420

• Gynnad
Goner schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:49:
Nee, de DVR heeft natuurlijk ook weer z'n eigen firmware, zie support pagina : http://www.playondvr.com/en/#support
Huidige versie is : European: Firmware Ver. v8.0.20.r3420
Ok! dank je wel.. En skins, is daar ook een bepaald topic voor of iets dergelijks?

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54082 in het midden kom je er wel één van OoD tegen, maar weet niet of er nog meer zijn?

• loeberce
DonDee schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:31:
voor de AC Ryan mini ,

kan daarop niet zorgen dat je zo mooie layout kan krijgen voor me movies? en muziek , met cover afbeelding en info ?
Ja, met Thumbgen of YAMJ. Zoek maar in dit forum of op Google.

• kywr
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:30:
[...]

geen ervaring mee maar het zou gewoon moeten werken. AC ryan is vrij simpel in gebruik (net als alle andere realtek based spelers) de sigma based spelers weet ik niet maar die zijn een stuk duurder (pocorn hour en de dune b.v.) voordeel van een popcorn hour of dune speler is dat je de drive kan inbouwen in de speler alleen kan er dan geen 3,5" HDD meer in dat wil zeggen het kan wel maar dan moet je wat modwerk verrichten. of genoegen nemen met een 2,5" HDD

hopelijk heb je hier wat aan :)
TifKag schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:58:
[...]

Dit gaat maar gedeeltelijk werken !!!!

Originele DVD's kun je NIET afspelen (De ACRyan kan niet overweg met de diverse beveiligingen.)

Dus alleen DVD's waar alle beveiligingen vanaf zijn, zullen werken.
Ook zul je nog uit moeten zoeken welke USB DVD-player wil samenweken met de Playon (Dat doen ze nl niet allemaal), op het Playon forum is daar een thread over.
Bedankt heren, ik laat mijn ouders gewoon hun dvd speler houden, en zet daar de media player naast :)

Verwijderd

meem schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:59:
[...]

[...]

Bedankt heren, ik laat mijn ouders gewoon hun dvd speler houden, en zet daar de media player naast :)
prima optie :)

Verwijderd

heb een mail gestuurd over het sub probleem naar techsupport@acryan.com dat ik heb (en erkend is door meerdere users hier)
betreft combinatie van:
MKV en sub/idx subs

met losse subs freezed the POHD voor ongeveer een min. zodra hij de subs moet laten zien.
als ik ze merge kan ik de subs kiezen en speelt hij gewoon af alleen zie ik geen subs ook kan ik geen wijziging maken aan de sub (locatie of encoding of wat dan ook)

techsupport zegt dat ze het probleem niet kennen :?

ze vroegen naar een sample ik heb de subs los gemailed geen idee hoe ik een klein stukje uit een MKV kan halen om die te mailen.

FW: 7.06 r4318
chip version: 1073DD C+
newest extentions

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 12:58 ]

• Athome
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 00:36:
uit de OP

[...]

ik heb 4318 op een 1073DD C+ board getest met harry potter 6
Engelse HD audio
Nederlandse dolby 5.1

nederlands werkt prima maar engels no way geeft aan unsupported
good old VLC player speelt het flawless af :/
Wat voor HD-Audio was dit?

Ik heb toevallig afgelopen weekend The Pacific met DTS-MA geprobeerd op de Mini (net een week geleden gekocht door een kennis). Downmix naar Stereo gaf geen enkel probleem. Ook passtrough via SPDiF gaf netjes een probleemloze DTS (geen DTS-MA dus) op de receiver. Andere bestanden met HD-Audio heb ik niet geprobeerd. DTS-MA Passthrough kon ik proberen omdat de receiver dit niet ondersteunt.

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:55:
[...]

Wat voor HD-Audio was dit?

Ik heb toevallig afgelopen weekend The Pacific met DTS-MA geprobeerd op de Mini (net een week geleden gekocht door een kennis). Downmix naar Stereo gaf geen enkel probleem. Ook passtrough via SPDiF gaf netjes een probleemloze DTS (geen DTS-MA dus) op de receiver. Andere bestanden met HD-Audio heb ik niet geprobeerd. DTS-MA Passthrough kon ik proberen omdat de receiver dit niet ondersteunt.
DVD fab geeft het aan als TrueHD/5.1 maar achteraf ligt het misschien toch aan de rip zelf als ik hem in TSmuxer laad dan ziet hij het hele audio spoor niet (behalve de nederlandse maar das gewoon AC-3/5.1 en die werkt ook prima alleen is dat nederlands talig

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-10 00:22
Ik wil graag de volgende configuratie gaan samenstelling:

Ac ryan playon mini aangesloten op een Tp link gigabit router. Op de usb aansluiting van de TP link router een externe hd, zodat deze samen met de router in de meterkast kan en ik dus niet dat gezoem in mijn huiskamer heb. Dan via ac ryan de hd benaderen om films te kijken. Het idee is dan ook om films op de externe hd te kunnen zetten zodat de ryan niet steeds aangezet hoeft te worden en in de toekomst ook om op andere plekken in het huis films te kunnen kijken.

Is dit realiseerbaar? Ik kan de harddisk dan gewoon benaderen via ipadresrouter\sharenaam op de ac ryan?

Of kan ik het beter anders opzetten?

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Verwijderd

elmerblues schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:18:
Ik wil graag de volgende configuratie gaan samenstelling:

Ac ryan playon mini aangesloten op een Tp link gigabit router. Op de usb aansluiting van de TP link router een externe hd, zodat deze samen met de router in de meterkast kan en ik dus niet dat gezoem in mijn huiskamer heb. Dan via ac ryan de hd benaderen om films te kijken. Het idee is dan ook om films op de externe hd te kunnen zetten zodat de ryan niet steeds aangezet hoeft te worden en in de toekomst ook om op andere plekken in het huis films te kunnen kijken.

Is dit realiseerbaar? Ik kan de harddisk dan gewoon benaderen via ipadresrouter\sharenaam op de ac ryan?

Of kan ik het beter anders opzetten?
het is te realiseren maar lijkt me een slechte optie...

voordelen:
stil

nadelen:
data transfer gaat via de mini en dat is traag
full HD films met hoge bitrate stotteren soms

ik heb POHD met 5400 RPM HDD erin en die hoor je echt niet hoor. dat of de router anders aansluiten zodat het niet via de mini gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:40 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-11 12:56
Hmm jullie brengen me toch aan het twijfelen. De playon mini was inmiddels mijn eerste keus geworden voor het aanschaffen van een mediaplayer rond de prijs van €100,-

Met name omdat deze ook HD audio 1:1 doorgeeft wat voor zover ik weet de andere niet door. De interface had ik al voor lief genomen maar er word wel een heleboel geklaagd hier.

Maar een bdremux met dts-hd moet deze dus gewoon vlekkeloos kunnen afspelen?

Verwijderd

Neefdave schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:00:
Hmm jullie brengen me toch aan het twijfelen. De playon mini was inmiddels mijn eerste keus geworden voor het aanschaffen van een mediaplayer rond de prijs van €100,-

Met name omdat deze ook HD audio 1:1 doorgeeft wat voor zover ik weet de andere niet door. De interface had ik al voor lief genomen maar er word wel een heleboel geklaagd hier.

Maar een bdremux met dts-hd moet deze dus gewoon vlekkeloos kunnen afspelen?
nogmaals de mini heeft nogal moeite met de zware 1080P files (veel beweging op hoge bitrates) doordat de chip dan teveel CPU kracht verliest aan het netwerk verkeer kan het zijn dat hij soms gaat stotteren.

het is niet zozeer klagen, maar het is wel een beperking een beperking waardoor ik zelf niet zou kiezen voor de mini

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-11 12:56
Ok maar is dat niet een beperking van de LAN poort aangezien deze maar 10/100Mbps is en niet gigabit? Heb momenteel een gigabit netwerk met ps3mediaserver, zonder gigabit heb je het zelfde fenomeen.

Met usb zal je dit probleem dus niet moeten hebben?

• DonDee
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:19:
[...]

nogmaals de mini heeft nogal moeite met de zware 1080P files (veel beweging op hoge bitrates) doordat de chip dan teveel CPU kracht verliest aan het netwerk verkeer kan het zijn dat hij soms gaat stotteren.

het is niet zozeer klagen, maar het is wel een beperking een beperking waardoor ik zelf niet zou kiezen voor de mini
okay, nou ik heb de mini gister bijna besteld, want wil er een externe hdd aansluiten en de mini via eth > zyxel modem aansluiten . maar als ik 1080p bestanden op de externe hdd zet , heeft de mini dan er problemen mee of alleen via stream?

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 22:22

cue

DonDee schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:55:
[...]

okay, nou ik heb de mini gister bijna besteld, want wil er een externe hdd aansluiten en de mini via eth > zyxel modem aansluiten . maar als ik 1080p bestanden op de externe hdd zet , heeft de mini dan er problemen mee of alleen via stream?
Op deze vraag is al meerdere keren antwoord gegeven in dit topic... zoek anders even op mijn naam in dit topic...

• DonDee
cue schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:32:
[...]

Op deze vraag is al meerdere keren antwoord gegeven in dit topic... zoek anders even op mijn naam in dit topic...
ok is goed ;)
cue schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:32:
[...]

Sterker nog, zo'n 3 posts boven hem nog....zucht.
Neefdave schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:22:
Met usb zal je dit probleem dus niet moeten hebben?
Ook dat is een zoekvraag en staat in de OP. Maar het antwoord is ja.

• loeberce
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:28:
[...]
nadelen:
data transfer gaat via de mini en dat is traag
Zie niet in waarom data transfer via de mini gaat, als de harddisk aan de router hangt. Bij afspelen heb je gelijk over de beperkingen van de POHD mbt data over het netwerk, maar voor het volladen van de externe harddisk aan de router vanaf de pc niet.

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-10 00:22
Zie niet in waarom data transfer via de mini gaat, als de harddisk aan de router hangt. Bij afspelen heb je gelijk over de beperkingen van de POHD mbt data over het netwerk, maar voor het volladen van de externe harddisk aan de router vanaf de pc niet.
Precies. Volladen van de externe hd via de pc, en dan streamen vanaf de hd richting de mini. Het enige wat ik mij dus afvraag is of die netwerkschijf aangekoppeld aan de router bereikbaar is op de mini. Ik stel mij zo voor dat de aankoppelde hd voor de pc bereikbaar is als 'ip_adres_router\sharename' en ik vraag mij dus af of zoiets ook te bereiken is via de mini.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Verwijderd

loeberce schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:32:
[...]

my bad... data overzetten zal niet beperkt worden maar het afspelen van HD materiaal gaat hickups geven

• Athome
Volgens mij zal het volpompen van de HDD die aan de router hangt ook niet heel vlot gaan. Ook een router is niet krachtig apparaat. Het zal me niet verbazen als dit max 10 MegaByte/s zal zijn.

Verwijderd

Athome schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:18:
Volgens mij zal het volpompen van de HDD die aan de router hangt ook niet heel vlot gaan. Ook een router is niet krachtig apparaat. Het zal me niet verbazen als dit max 10 MegaByte/s zal zijn.
gaat het altijd nog als de snelheid van het licht in verhouding :D maar ik zie je punt, het lijkt me geen goeie optie.

zowiezo snap ik het ook niet POHD met HDD kost nauwelijks meer dan mini+externe HDD en als je 5400RPM haalt hoor je daar ook niks van :/

• Athome
Ieder voor zich uiteraard.

Maar mijn keuze, als je niet wilt streamen, zou de mini zijn met een externe 2,5 USB HDD.

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Heb momenteel nog een wat oudere AV receiver staan: vandaar twee vragen:
1: ondersteund de AC Ryan Playon Mini DTS HD MA?
2: kan ie DTS HD MA downsamplen naar PCM voor m'n iets oude receiver?

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
iBurger schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:13:
Heb momenteel nog een wat oudere AV receiver staan: vandaar twee vragen:
1: ondersteund de AC Ryan Playon Mini DTS HD MA?
2: kan ie DTS HD MA downsamplen naar PCM voor m'n iets oude receiver?
Nee en nee, voor zover ik gemerkt heb, maar misschien dat dat in nieuwere firmware anders is.
Ik heb mijn playon via HDMI RAW aangesloten op mijn receiver die DTS-HD ondersteund en toen ik een keer een AVCHD met die audio wilde afspelen zei de playon dat ie er niks mee kon. Maar misschien deed ik iets verkeerd :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Pagina: 1 ... 35 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.