Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Cooler_King schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:39:
AC Ryan is zo'n beetje het beste merk van mediaspelers op het moment
Maak daar 1 van de beste van, in z'n prijsklasse.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Exirion schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:43:
[...]

Maak daar 1 van de beste van, in z'n prijsklasse.
Inderdaad. Het jammere aan de Playons vind ik dat Ryan erg veel zaken op de verpakking / site heeft staan die ze niet waar kunnen maken. Veel dingen als bittorrent / wireless-n etc zijn aanwezig maar door erg slechte performance gewoon niet echt bruikbaar. Buiten de prijsklasse is er absoluut meer mogelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
Cooler_King schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:15:
Ik heb de mini zojuist naar 4415 geupdate en nu valt me opeens een 'screen size' optie op.. als ik met de pijltjes rondbeweeg dan zie ik de rode randen pas bij ongeveer 1200 x 672.. terwijl het een 720p televisie is.. weet iemand hoe dat kan? Ik heb dus geen idee verder wat ik hier mee moet

En eigenlijk is de tv 1366x768, maar met 720p gaat ie maar tot 1280x720 (1080p is greyed out)
Ooit van de term overscan gehoord. Op de oude CRT TV's was dit heel normaal. Op de 720P TV's kwam dit ook heel veel voor. Pas met de normering van HD-Ready 1080P is overscan zo goed als verleden tijd.

Bij overscan wordt het beeld als het ware opgerekt tot in de randen van de TV-behuizing

• Goner
  • Laatst online: 28-10 22:16
Cooler_King schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:39:
AC Ryan is zo'n beetje het beste merk van mediaspelers op het moment
Nou, beste merk ? Er zijn wel betere hoor ... maar die zijn ook duurder. Ik zie er ook wel die niet zo onder vuur liggen van hun gebruikers, maar niet in die (zoals al genoemd) prijsklasse.
Valt me wel op dat in elke winkel de ACRyans ruim vertegenwoordigd zijn, terwijl je naar andere merken moet zoeken ; Popcorn, Dune, WD, Asus, Apacer, Eminent ...

Ben overigens zeeer tevreden over mijn POHD, maar ben nu op zoek naar nog een speler zonder HD en kijk toch ook wel naar andere merken. Vooral die Eminent 7075DTS spreekt me wel aan (ook nog goedkoper dan de Mini). Die heeft zo te zien wel een goed werkende BT client ...

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 16-11-2010 19:46 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Goner schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:44:
Ben overigens zeeer tevreden over mijn POHD, maar ben nu op zoek naar nog een speler zonder HD en kijk toch ook wel naar andere merken. Vooral die Eminent 7075DTS spreekt me wel aan (ook nog goedkoper dan de Mini). Die heeft zo te zien wel een goed werkende BT client ...
Een goeie bittorrent client is prima op te lossen door er zelf wat op te installeren, maar ja... ze gaan nu dus mensen dwars zitten door de firmware dicht te timmeren en aanpassingen te verhinderen. De modbaarheid van dit soort apparaatjes is nou juist een selling feature, dus ik snap dat echt niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07

Vrijdag

De Zwarte

Exirion schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:35:
[...]

Een goeie bittorrent client is prima op te lossen door er zelf wat op te installeren, maar ja... ze gaan nu dus mensen dwars zitten door de firmware dicht te timmeren en aanpassingen te verhinderen. De modbaarheid van dit soort apparaatjes is nou juist een selling feature, dus ik snap dat echt niet.
Plugondevice kan je nog wel gebruiken toch?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Exirion schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:35:
[...]

Waarom zou je een bittorrent client op een kastje willen waar geen HD in zit? Dat snap ik niet echt.
Lijkt me handiger als je de client en de HD op één apparaat hebt. Ik heb ze beide op mijn NAS.

En dat AC Ryan prominent in de winkels aanwezig is, komt misschien doordat het hoofdkantoor in Nederland staat?

Ach, een echte Tweaker onderzoekt toch zijn aankoop eerst via internet en koopt hem desnoods ook daar. Daarvoor is de Pricewatch natuurlijk een uitstekende feature.

• Goner
Davio schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:19:
Lijkt me handiger als je de client en de HD op één apparaat hebt.
Absoluut! Het liefst had ik een goeie BT client in de POHD, maar helaas (niet met de squashfs die ze tegenwoordig gebruiken). Ik hoop eigenlijk (gevraagd in Eminent thread) dat je kan downloaden op bijv. NAS of POHD in netwerk.

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Christian_Ku schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:29:
Het volgende, om films over te plaatsen naar mijn HD in de PO hang ik hem regelmatig via de USB interface aan mijn Vista PC. Nu kan deze na de FW update naar 4318 de POHD niet meer vinden. Intussen heb ik hem geupgrade naar 3582 maar dat mocht niet baten.
Het vreemde is dat mijn laptop met XP de PO wel direct ziet. Op het POHD forum raden ze aan om alles op nieuw te formateren, schijf erin, schijf eruit etc. Maar dat zou alleen moeten gelden voor een POHD die je op geen enkele PC ziet, het probleem lijkt dus met Vista te maken hebben en niet met de POHD, iemand een suggestie? Misschien iets weghalen bij Vista zodat hij de pOHD de volgende keer voor de 'eerste' keer weer ziet?
Goner schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:15:
Heb wel 's gelezen dat het soms knap lang kan duren voor de POHD gezien wordt via USB ... waarschijnlijk gezien op ACRyan forum, zal 's zoeken.

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=61236#p61236
Zo, de Link van Goner heeft het probleem uiteindelijk opgelost. Let wel, ik weet niet precies of het gebruik van de INF intel drivers daadwerkelijk het probleem heeft opgelost of simpel weg geduld want toen ik de drivers had geinstalleerd en de POHD aan de PC hing op mijn manier kreeg ik nog steeds dezelfde genoemde error waar ik in de quote hierboven al problemen mee had. Geduld zoals in onderstaande reeks stappen bleek de oplossing:

3: Tijd voor de test.

A: Zet de Ryan met de voorzijde in het zicht bij uw pc,
sluit de voeding aan en druk op de aan/uit knop van de Ryan.
De knop word blauw en de Ryan start op.
Wacht ongeveer twee minuten zodat de Ryan geheel is opgestart!

B: Start uw pc op, en wacht totdat deze ook geheel is opgestart.

C: Ga naar start>computer (Win XP/7) en klik hier op. De verkenner word geopend en
maximaliseer deze.

D: Sluit nu de originele USB kabel aan op de Ryan.

E: Sluit nu de originele USB kabel aan op een USB aansluiting aan de VOORKANT van uw pc.
(USB aansluiting van een CARDREADER NIET gebruiken)

F: De pc gaat nu contact maken met de Ryan.
Hierbij gaat de blauwe led voor vijf seconden UIT en daarna weer aan.

G: Wacht nu geduldig (twee minuten) en houd hierbij de verkenner in de gaten.

H: Als het GOED gaat krijgt u in de verkenner er een LOKALE drive (x) of partition1 bij.
(maar dit wil nog niet zeggen dat het werkt!)

Oftewel de stukken in 'bold' waren cruciaal, en met name dan het wachten en de volgorde van verbinden.

Criticism is prejudice made plausible.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Davio schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:19:
Waarom zou je een bittorrent client op een kastje willen waar geen HD in zit?
Geen idee, maar blijkbaar willen mensen het en staat het ook op de doos dat het kan. Ik heb zelf al een jaar of 4 een NAS staan die o.a. een torrentclient draait :)

Bovendien kan het op de mini ook best handig zijn hoor: je hoeft je PC niet te laten aanstaan en hangt er gewoon even een USB stickje aan waar ie de content op downloadt. Zodra de download (en 100% seed!) klaar is haal je de stick eruit en stopt 'm in je PC.

[ Voor 26% gewijzigd door Exirion op 17-11-2010 11:45 ]

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:26
Jannibal23 schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:49:
Klein vraagje: ik heb al een aantal jaar de Playon HD en gebruik deze al die tijd al zonder interne HDD.

Nu heb ik sinds kort een aantal mappen met 1000+ audiobestanden (verzamelalbums van de jaren 70, 80 en 90). Omdat deze mappen zo veel bestanden bevatten zou ik graag willen zoeken op alfabet. Is dit ook mogelijk?

Voor de goede orde: omdat ik geen interne HDD gebruik, maar alles via het netwerk afspeel maak ik dus geen gebruik van de Media Library.

Misschien een domme vraag, maar heb lopen zoeken en heb nog geen antwoord kunnen vinden.
Heeft iemand hier misschien nog een antwoord op? Ben benieuwd...
Jannibal23 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:17:
[...]

Heeft iemand hier misschien nog een antwoord op? Ben benieuwd...
De media library werkt alleen met een interne schijf. Een andere manier van zoeken is er niet (of je moet door de folders lopen), dus hetgeen je wilt kan niet.
(of je moet zin hebben om het zelf in mapjes te zetten :+)

• Davio
Exirion schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:43:
[...]

Geen idee, maar blijkbaar willen mensen het en staat het ook op de doos dat het kan. Ik heb zelf al een jaar of 4 een NAS staan die o.a. een torrentclient draait :)

Bovendien kan het op de mini ook best handig zijn hoor: je hoeft je PC niet te laten aanstaan en hangt er gewoon even een USB stickje aan waar ie de content op downloadt. Zodra de download (en 100% seed!) klaar is haal je de stick eruit en stopt 'm in je PC.
Hmm, stroomverbruik vind ik geen argument. Immers moet je je PC dan booten en dat kost ook een ruk stroom. En dan moet je ook nog eens wachten terwijl hij de boel gekopieerd heeft.

En misschien bespaar je dan 1 euro of minder.

Dan vind ik gebruiksgemak toch een beter argument om het gewoon direct op je PC te knallen.

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 21:29
Is het belangrijksten verschil tussen de playon en de mini dat je in de een een hdd kan plaatsen en de andere niet?

• Davio
henkna schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:03:
Is het belangrijksten verschil tussen de playon en de mini dat je in de een een hdd kan plaatsen en de andere niet?
Ja, kort door de bocht gezegd wel. Ik heb er zelf iig op gelet dat de Mini dezelfde formaten af kon spelen als de normale.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Davio schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:48:
Hmm, stroomverbruik vind ik geen argument.
Sja, jij niet, maar anderen wel.
Immers moet je je PC dan booten en dat kost ook een ruk stroom.
Ja, enorm zeg. Wat denk je dat een PC verstookt die een paar uren of dagen met een torrent bezig is? Heel wat meer dan een PC die eventjes in 1 minuut boot 8)7
En dan moet je ook nog eens wachten terwijl hij de boel gekopieerd heeft.
Het is verschrikkelijk :X
En misschien bespaar je dan 1 euro of minder.
Ik denk wel even wat meer. Als jij het hele jaar je PC aan laat staan voor torrent downloads dan heb je het over een aardige schep geld. Afgezien van het geld, het is nutteloos.
Dan vind ik gebruiksgemak toch een beter argument om het gewoon direct op je PC te knallen.
Tja, wat jij wil. Het is jouw PC en jouw geld.

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 21:29
Staat er nog ergens een leuke tutorial hoe je afbeeldingen (thumbs) bij je films kan plaatsen.
Heb nu een wd live, daar zet ik een jpeg bestandje met dezelfde naam bij de film. Ik weet niet of het bij de mini ook zo makkelijk gaat

• Goner
Je kunt voor films en TV series mbv ThumbGen coversheets (0001.jpg) maken met plaatjes en info van imdb.com en/of thetvdb.com die dan automagisch getoond worden (vergroten met Slow-knop).
Net als bij de WD TV eigenlijk, dacht ik ... ?

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Christian_Ku schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:37:
[...]
E: Sluit nu de originele USB kabel aan op een USB aansluiting aan de VOORKANT van uw pc.
(USB aansluiting van een CARDREADER NIET gebruiken)[/b]
Dit lijkt me geen goed advies. Niet dat het echt veel uitmaakt, maar meestal zitten de USB aansluitingen aan de ACHTERKANT van de PC rechtsreeks op het moederbord, terwijl er voor de voorzijde allerlei hulpmiddelen (al of niet i.c.m. een cardreader) kunnen zijn toegepast. Niet dat er iets mis hoeft te zijn met een cardreader...

• JordyOnrust
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Deze week heb ik mij een POHD opgehaald. Ben benieuwd, lees hier heel veel verschillende berichten, zowel positief als negatief. Vond dit apparaatje in deze prijsklasse het meest geschikt. Mijn ervaring tot nu toe is ook erg goed. Nog wel weinig tijd voor gehad, maar zal dit weekend wel komen.

Zal even kijken wel welke firmware het apparaat is uitgerust. Mag er toch wel van uit gaan dat dit apparaat van nieuwste firmware is voorzien, maar dat zal wel blijken. Ergens in december komt er weer nieuwe firmware uit?

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• Goner
Bright010957 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:31:
Ben benieuwd, lees hier heel veel verschillende berichten, zowel positief als negatief.
Het hangt een beetje af van wat je ermee doet ... mijn POHD hangt gewoon aan een flatscreen TV, geen dolby, DTS of home theater toestanden en ik kijk voornamelijk TV series.
De meeste klachten komen van mensen die er echt 'spannende' dingen mee gaan doen en/of HD met hoge bitrates willen streamen.

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Goner schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:38:
[...]
Het hangt een beetje af van wat je ermee doet ... mijn POHD hangt gewoon aan een flatscreen TV, geen dolby, DTS of home theater toestanden en ik kijk voornamelijk TV series.
De meeste klachten komen van mensen die er echt 'spannende' dingen mee gaan doen en/of HD met hoge bitrates willen streamen.
Mijn bedoeling is gewoon films / series kijken. Ik zet ze gewoon op een interne HDD of via een USB HDD. Mijn bedoeling is niet er mee downloaden of afspelen over het netwerk. Het thuis een server draaien en daar kan ik via torrent of nzb prima downloaden. Als ik content heb wat ik graag wil zien copyeer ik deze gewoon via het netwerk naar mijn POHD. De content die ik wil kijken zal variëren van divx tot video ts tot mkv. Dus vanalles wat.

• Athome
Bright010957 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:45:
De content die ik wil kijken zal variëren van divx tot video ts tot mkv. Dus vanalles wat.
Daar kan een probleem voor jou liggen. De Ac-Ryan speelt enorm veel maar het is geen PC. Wanneer je alles download wat maar voorbij komt zonder op te letten welke codecs er gebruik zijn, kun je dingen tegenkomen die toch niet afgespeeld worden.

Ik heb zelf geen problemen met de AC-Ryan (binnen de vastgestelde limieten) maar ik gebruik dan ook alleen maar min of meer gestandaardiseerde bestanden van bekende bronnen. Zelf kijk met de AC-Ryan alleen DVD structuren en 720P materiaal in MKV formaat (series)

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
Athome schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:57:
[...]

Daar kan een probleem voor jou liggen. De Ac-Ryan speelt enorm veel maar het is geen PC. Wanneer je alles download wat maar voorbij komt zonder op te letten welke codecs er gebruik zijn, kun je dingen tegenkomen die toch niet afgespeeld worden.

Ik heb zelf geen problemen met de AC-Ryan (binnen de vastgestelde limieten) maar ik gebruik dan ook alleen maar min of meer gestandaardiseerde bestanden van bekende bronnen. Zelf kijk met de AC-Ryan alleen DVD structuren en 720P materiaal in MKV formaat (series)
Ik ben helemaal niet kieskeurig wat downloaden betreft, maar heb misschien geluk gehad. Mijn Mini heeft tot op heden alles gespeeld wat ik heb geprobeerd, zonder problemen.

• Davio
loeberce schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:20:
[...]

Ik ben helemaal niet kieskeurig wat downloaden betreft, maar heb misschien geluk gehad. Mijn Mini heeft tot op heden alles gespeeld wat ik heb geprobeerd, zonder problemen.
Het enige wat mijn mini tot nog toe niet feilloos afspeelt, is antieke MPEG-bestanden, dan gaat 'ie zeuren over GMC.

Verwijderd

Niet afspeelbare formaten kan je wellicht het programma Super gebruiken: http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Dat kan vrijwel elk formaat converteren naar een ander formaat.

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Ben ook nog weinig geks tegengekomen... woensdag een feilloze Avatar 1080P rip (11GB) gezien op de Playon Mini. (Uiteraard heb ik de blu-ray in huis, maar anders slijt deze zo snel). Bestand gestreamd van de NAS en geen hapering te zien. De bekende bird-scene gaat helaas niet vloeiend over het netwerk... zal nog eens kijken of dit wel lukt vanaf een HD/USB-stick. Ik ben nog steeds enthousiast over de functionaliteit !

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:55
Ik ben me waar aan het inlezen in dit topic omdat ik onlangs een Playon Mini heb gekocht. Ik zou graag Thumbgen willen gaan gebruiken maar wat ik (ook hier) niet kan vinden is of ik Thumbgen kan installeren op m'n Windows Home Server. Dat draait op Windows Server 2003 en is feitelijk gewoon een XP versie. Ik kan (en kon hiervoor met m'n Eminent 7075) gewoon de Shared Folders beneaderen en films afspelen maar ik zou graag die mooie templates willen zien en allerlei info en plaatjes van de films.

Dus concreet de vraag: kan ik Thumbgen op de Home Server installeren? En gaat dat dan werken?

Thanks alvast!

• Athome
Thumbgen is iets heel anders dan Yamj o.i.d. Met Thumbgen maak je een plaatje (thumbnail) met alles over de film/programma/serie en plaats je in de map van de film/programma/serie. Met een knop op de afstandbediening (slow forward) start je het plaatje. Dit wordt geheel op de PlayOnHD gedaan en gaat verder buiten Thumbgen om. Tenminste dit is wat ik er van begrijp. Het hoeft dus op WHS of NAS te draaien

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 09:49
Ik heb de mini, daar ben ik zeer tevreden over, maar 1 ding kom ik niet uit,

Als ik muziek afspeel en dan vooral 'live' concerten (formaat Flac) dan is er iedere keer een
korte onderbreking naar het volgende nummer.

Iemand ervaring mee om dat op te lossen?

• Ferret
Athome schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:15:
Thumbgen is iets heel anders dan Yamj o.i.d. Met Thumbgen maak je een plaatje (thumbnail) met alles over de film/programma/serie en plaats je in de map van de film/programma/serie. Met een knop op de afstandbediening (slow forward) start je het plaatje. Dit wordt geheel op de PlayOnHD gedaan en gaat verder buiten Thumbgen om. Tenminste dit is wat ik er van begrijp. Het hoeft dus op WHS of NAS te draaien
Bedankt voor je reactie maar je laatste zin ontgaat me...

Ik denk dat je had willen zeggen dat het zou moeten werken. Toch?

• Athome
Een erg slechte eigenschap van mij, woorden vergeten.
Ik wilde zeggen. Het hoeft dus niet op WHS of op een NAS o.i.d te draaien. Gewoon op een lokale PC verder niet.

• Goner
Ferret schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:45:
Ik kan (en kon hiervoor met m'n Eminent 7075) gewoon de Shared Folders beneaderen en films afspelen maar ik zou graag die mooie templates willen zien en allerlei info en plaatjes van de films.
Voor de volledigheid ; die templates zijn door ThumbGen gegenereerde jpg's die opgeslagen worden in een folder (lokaal of op NAS of share), samen met de film of TV serie.
Ook met de EM7075 (heb er sinds gisteren eentje) kun je die plaatjes (0001.jpg) laten zien, ik browse naar de HD op de PlayonHD en gebruik de 'OK' knop ... de ACRyans laten automagisch al een preview zien in de rechterhelft van het scherm.
Als je ThumbGen gewoon kunt installeren en starten op die Home Server, kun je dus zonder problemen die coversheets maken, lijkt me. Je hebt alleen verbinding met Internet nodig, omdat TG de info en pics ophaalt van imdb.com en thetvdb.com.

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 19-11-2010 22:58 ]

• Ferret
Ik wilde het juist op de WHS omdat die altijd aan staat en daar ook de films op staan. Afijn, gisteren dus geinstalleerd en het was even zoeken hoe alles nu werkte.
Ik ben er inmiddels achter hoe ik de films voorzie van een plaatje maar als ik die echter bekijk op mijn tv dan zijn dat erg lage resolutie plaatjes. Als ik op de SLOW knop druk dan krijg ik het plaatje full screen maar dat ziet er niet uit.
Ik doe vast iets verkeerds dus ik ga nog wel even stoeien. Een paar vragen die mij te binnen schieten:

- Als ik een nieuwe film toevoeg (in een eigen folder uiteraard), gaat Thumgben dan meteen zelf zoeken of moet ik dat dan weer zelf doen?
- Is er ergens een soort handleiding van Thumbgen?

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
Ferret schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:18:
Ik wilde het juist op de WHS omdat die altijd aan staat en daar ook de films op staan. Afijn, gisteren dus geinstalleerd en het was even zoeken hoe alles nu werkte.
Ik ben er inmiddels achter hoe ik de films voorzie van een plaatje maar als ik die echter bekijk op mijn tv dan zijn dat erg lage resolutie plaatjes. Als ik op de SLOW knop druk dan krijg ik het plaatje full screen maar dat ziet er niet uit.
Ik doe vast iets verkeerds dus ik ga nog wel even stoeien. Een paar vragen die mij te binnen schieten:

- Als ik een nieuwe film toevoeg (in een eigen folder uiteraard), gaat Thumgben dan meteen zelf zoeken of moet ik dat dan weer zelf doen?
Ja, in dit topic meermaals besproken. Volgens mij heb ik zelf even geleden nog een vrij idiot proof handleidinkje weggekwakt over hoe je een goeie template maakt op basis van welke JPG's gegenereerd worden. Zoekfunctie rechts bovenin....

• Goner
Ferret schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:18:
maar als ik die echter bekijk op mijn tv dan zijn dat erg lage resolutie plaatjes.
De coversheets die ik met ThumbGen maak zijn allemaal 1280x720, is dat te laag ?
Templates haal ik hier : http://www.wdtvlive.net/forumdisplay.php?10-Moviesheets
je moet zelf nieuwe sheets gaan maken als je films of series toevoegt ..
Mwaah, wijst zichzelf toch wel ?
Kijk anders bij 'documentation' op de website : http://thumbgen.org/
In de ACRyan forums is er een thread waar de auteur zelf ook langs komt.

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 19:40
Zo ik heb dan sinds gisteren mijn AC Ryan Playon!HD en ik heb me er heel de zaterdag namiddag mee bezig gehouden en alles werkt zoals het zou moeten.

Dus ben ik uiteraard reuze van tevreden van dit product, vele beter dan mijn laptop aan de xdoos te moeten aanhangen.

Maar nu is er 1 ding wat me is opgevallen en daar stoor ik mij heel lichtjes aan. Ik heb net een zoekopdracht gedaan hier maar niets van terug gevonden dus.

Als ik een film kijk op TV, vroeger via de laptop, op mijn desktop dan zijn mijn ondertitels namelijk vet gedrukt en relatief klein kwa grootte. Maar nu met de Playon!HD zijn die groter en niet in het vet. Ze nemen dus iets meer plaats in eigenlijk en ik vroeg me af of ik daar iets aan kan doen?

Mijn ondertitels zijn altijd .srt bestanden en op het toestel staat de r3582 firmware.

Bedankt.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07

Vrijdag

De Zwarte

Tijdens het afspelen op de "sub"knop drukken en dan kan je de grootte, positie etc. aanpassen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 19:40
Hey Vrijdag,

ja dat weet ik maar het gaat hem hier om dat de ondertitels op de AC Ryan niet vet gedrukt zijn.

Dus als ik ze nog groter of kleiner ga maken, wat ik al geprobeerd heb dan los ik het probleempje niet op.

Ze blijven dan gewoon relatief dun eigenlijk.

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 10:44
Dat komt omdat jouw mediaspeler op je laptop een ander lettertype gebruikt dan de ACR. Mediaplayer Classic bijvoorbeeld gebruikt volgens mij standaard Arial in een groot formaat en bold met een dikke omlijning. Dit is op de ACR anders en dat is vooral een kwestie van wennen denk ik. Ikzelf heb daar geen enkel probleem mee, maar ieder z'n meug :)

• navlim
  • Laatst online: 11-02-2024
Astratuner schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:08:
Hey Vrijdag,

ja dat weet ik maar het gaat hem hier om dat de ondertitels op de AC Ryan niet vet gedrukt zijn.

Dus als ik ze nog groter of kleiner ga maken, wat ik al geprobeerd heb dan los ik het probleempje niet op.

nvm, verkeerd gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door navlim op 22-11-2010 00:19 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Ferret
@Goner en xxxneoxxx; thanks! Ik ben inmiddels alweer een stuk verder en heb nu fraaie schermen met info van de films. Wel heb ik soms bij het oproepen van zo'n moviesheet dat er een horizontale grijze balk dwars doorheen loopt, iets boven het midden. Niet echt storend en ook niet elke keer, maar goed.

Ik heb ook een zipfile met allerlei andere templates gevonden en in de Templatesmap uitgepakt en daar ga ik vandaag eens mee spelen.

Overigens is de player zelf (want daar gaat dit topic over) een superkastje!

• Goner
Ferret schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:18:
Wel heb ik soms bij het oproepen van zo'n moviesheet dat er een horizontale grijze balk dwars doorheen loopt,
Yep, bekende bug (in r3582 tenminste). In het ergste geval hangt de boel zelfs (1 keer meegemaakt).

• Davio
Hey Vrijdag,

Ik vind het met name vervelend dat ze in SDK 3.x de rich text subtitles nog niet geïmplementeerd hebben. Daarmee bedoel ik tags als <b>, <i> en <u>. Vooral <i> wordt nogal eens gebruikt en dan is het jammer als er <i>blablabla</i> staat ipv blablabla.

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Goner schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:53:
[...]
Yep, bekende bug (in r3582 tenminste). In het ergste geval hangt de boel zelfs (1 keer meegemaakt).
1 keer maar ? Pff Ik gebruik het maar gewoon niet meer.

Verwijderd

Hey Vrijdag,

Groot gelijk. Ik snap ook niet waarom eigenlijk alle media spelers geen keuze menu hebben
om bijv je lettertype aan te passen. We hebben het tenslotte toch om een internationaal product waarbij klanten
ondertiteling bij willen? dan is DAT onderdeel toch geen ondergeschoven kindje? Als je bijv naar vobsub kijkt heb je een scala aan mogelijkheden. Ligt het aan AC ryan of aan realtek.

Verwijderd

ik dacht altijd de 1073 standaard versie te hebben maar nu zie ik toevallig dat ik de C+ versie heb. heb ik vorige keer gewoon scheel gekeken of meer mensen die dit gemerkt hebben?

ps. iemand die weet of de POHD de 3Tb hdd aankan?

edit:probleempje

ik heb 2 blu rays gebackupped met DVD fab en de subs met mkvmerge gemerged
via VLC player werkt alles nederlandse audio en engelse audio, nederlandse subs en engelse subs
maar POHD kan ik wel de subs kiezen maar ik zie ze niet :? engelse en nederlandse audio kan ik wel kiezen en werkt ook gewoon

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 16:17 ]

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 10:44
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:06:
[...]

Groot gelijk. Ik snap ook niet waarom eigenlijk alle media spelers geen keuze menu hebben
om bijv je lettertype aan te passen. We hebben het tenslotte toch om een internationaal product waarbij klanten
ondertiteling bij willen? dan is DAT onderdeel toch geen ondergeschoven kindje? Als je bijv naar vobsub kijkt heb je een scala aan mogelijkheden. Ligt het aan AC ryan of aan realtek.
Omdat je geld moet afdragen voor het lettertype wat je gebruikt in je product. Je kunt niet onbeperkt fonts in een mediaspeler pompen omdat mensen hun disney films graag met comic sans bekijken.
Het gebruik van een lettertype ligt ook aan AC Ryan en niet aan de hardware. Tuurlijk heeft vobsub meer opties, die pakt gewoon jouw font lib. van je PC.

Maar als je het standaard lettertype bagger vind, dan brand je toch gewoon subs vast in je film? Kun je doen met het lettertype dat jij fijn vind.

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

xxxneoxxx schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:23:
Heb hier de eerdergenoemde Youtube/Shoutcast/XSPF/M3uplaylist "hack" "aan de praat" op Beta firmware 4318 (vrij stabiel) en ook infosite erbij werkend. :P
Ik heb sinds vrijdag een Mini en heb deze hack ook geprobeerd maar het lijkt niet te werken op de Mini (r4415). Kan iemand mij vertellen of dat echt aan de Mini ligt of aan het feit dat ze de nieuwe firmware dichtgetimmerd hebben voor hacks? In plaats van de ingebouwde HDD gebruik ik een USB, maar wellicht dat dit niet gaat werken. Ik heb mijn probleem ook in het topic geplaatst, maar het lijkt daar nogal dood.

Zodra ik de awk wil vervangen dan krijg ik:

code:
1
2
/usr/bin # mount -o -v remount,rw /
mount: Mounting remount,rw on / failed: No such file or directory

Iemand met linux-kennis die hier een oplossing voor weet?

Is er een andere manier om YouTube op de Mini werkend te krijgen? Ik ben behoorlijk desperaat, maar kan er niets over terugvinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Josh op 22-11-2010 17:20 ]

• Goner
Josh schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:19:
of aan het feit dat ze de nieuwe firmware dichtgetimmerd hebben voor hacks?
Weet niet of ze het bewust dichtgetimmerd hebben, maar het 'squashfs' filesystem dat ze gebruiken vanaf r3582 (?) is inderdaad read-only. Maar bespaart zoals de naam al aangeeft ook ruimte ...

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11 14:29
Na lang twijfelen tussen de vele verschillende mediaspelers uiteindelijk toch besloten om voor de POHD mini te gaan. Vooral de prijs en het al hebben van een Synology DS-209 met alle media hebben mij doen besluiten om voor dit apparaat te kiezen.

In eerste instantie altijd een HDI Dune (Base of Prime) of PCH 200 willen hebben, maar toch besloten dat de deze apparaten nu mooi zijn en over een jaar of twee loop je toch weer hopeloos achter qua mogelijkheden (en is je 300 euro weggegooid).

Nu nog wachten tot de POHD binnenkomt en dan streamen maar!! :-)

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Goner schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:55:
[...]
Weet niet of ze het bewust dichtgetimmerd hebben, maar het 'squashfs' filesystem dat ze gebruiken vanaf r3582 (?) is inderdaad read-only. Maar bespaart zoals de naam al aangeeft ook ruimte ...
Dat lijkt me inderdaad het probleem, dus dan maar terug naar < r3582 en opnieuw proberen...

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 23:30
Kan iemand mij helpen om deze werkend te krijgen onder Mac OS X?
Ik heb het apparaat bekabeld aangesloten op mijn router.
Mijn laptop maakt draadloos verbinding met deze router.

Gaarne jullie hulp! :)

--> het is me reeds gelukt! :P

[ Voor 7% gewijzigd door Gsusivo op 23-11-2010 07:15 ]

• Athome
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:56:Ik heb 2 blu rays gebackupped met DVD fab en de subs met mkvmerge gemerged
via VLC player werkt alles nederlandse audio en engelse audio, nederlandse subs en engelse subs
maar POHD kan ik wel de subs kiezen maar ik zie ze niet :? engelse en nederlandse audio kan ik wel kiezen en werkt ook gewoon
Heb je toevallig de PGS subs (standaard Blu-Ray) gebruikt en niet een SRT o.i.d. De AC-Ryan kan niet overweg met de PGS subs in MKV bestanden heb ik gemerkt.

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een kort vraagje:

Ik heb steeds meer MKV'tjes die gewoon goed afspelen, maar waarbij ik niet snel kan doordraaien met de blauwe pijltjes op de remote. Ik kan wel naar rechts in houden en ik zie de "doorspoelbalk" dan ook wel naar rechts bewegen, maar als ik vervolgens op OK klik om daadwerkelijk te skippen naar dat punt dan gebeurt er niks.

iemand?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 03:46:
[...]

Heb je toevallig de PGS subs (standaard Blu-Ray) gebruikt en niet een SRT o.i.d. De AC-Ryan kan niet overweg met de PGS subs in MKV bestanden heb ik gemerkt.
heb de blue ray geript en omgezet naar MKV met subs. toen kreeg ik een .sub bestand en .idx???? naast het MKV bestand en die heb ik gemerged met mkvmerge.

bij alle films werkt audio wel alle streams en het wisselen ervan maar de subs werken gewoon niet op de POHD maar wel in VLC

verder ben ik nog steeds benieuwd of 3Tb schijven een probleem gaan geven in de POHD kan er niets over vinden zelfs niet of ze ermee bezig zijn om het te ondersteunen

Verwijderd

jos_zwa schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:30:
even een kort vraagje:

Ik heb steeds meer MKV'tjes die gewoon goed afspelen, maar waarbij ik niet snel kan doordraaien met de blauwe pijltjes op de remote. Ik kan wel naar rechts in houden en ik zie de "doorspoelbalk" dan ook wel naar rechts bewegen, maar als ik vervolgens op OK klik om daadwerkelijk te skippen naar dat punt dan gebeurt er niks.

iemand?
ja je moet op enter drukken de plek in het midden tussen de pijltjes

• Athome
@Legolas_1973

Als je de .sub omzet naar bijv een .srt en deze merged in een MKV zal deze wel werken.

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:37:
@Legolas_1973

Als je de .sub omzet naar bijv een .srt en deze merged in een MKV zal deze wel werken.
geweldig maar dan moet ik alles opnieuw doen :/

• Athome
Met mkv Extract kun je overigens gewoon de sub uit je MKV halen.
Ik was overigens in war met de .sup en .sub. Het .sup format krijg je wanneer je met eac3to de ondertiteling uit een Blu-Ray ript. Het .sub zou al een geript formaat moeten zijn.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:26:
[...]

ja je moet op enter drukken de plek in het midden tussen de pijltjes
:+ :+ die knop bedoelde ik natuurlijk ook. dit werkt bij sommige films dus niet. Er gebeurd dan niks.

Verwijderd

jos_zwa schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:56:
[...]

:+ :+ die knop bedoelde ik natuurlijk ook. dit werkt bij sommige films dus niet. Er gebeurd dan niks.
dan wacht je te lang dan gebeurd er niks

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:51:
Met mkv Extract kun je overigens gewoon de sub uit je MKV halen.
Ik was overigens in war met de .sup en .sub. Het .sup format krijg je wanneer je met eac3to de ondertiteling uit een Blu-Ray ript. Het .sub zou al een geript formaat moeten zijn.
dat heb ik gedaan de output zijn voor elke sub een .sub en .idx bestand die ik niet kan converten en de subs blijven in de MKV zitten. jeez dit moet toch makkelijker kunnen :?

wat ik wil is de subs waar de POHD blijkbaar niet mee overweg kan (pretty stupid but ok) eruit halen en omzetten naar SRT en ze dan opnieuw mergen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 18:15 ]

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:52:
[...]

dan wacht je te lang dan gebeurd er niks
:+ :+ :+ :+ ook dat doe ik niet :) ik doe het op precies dezelfde manier als dat ik dat bij andere films doen, waarbij het wel goed gaat.

• Ferret
VAnTurenhout schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:46:
[...]

1 keer maar ? Pff Ik gebruik het maar gewoon niet meer.
Ik moet zeggen dat Thumbgen op mijn Mini ook vaak crasht. Ik had een mooie template en vol trots sta ik dat te showen voor mijn vrouw en ja hoor... De player muurvast. Alleen de prik eraf en er weer op helpt (tenzij er een ander truukje is dan houd ik mij aanbevolen).

Maar ik vind het wel jammer want de bedoeling is juist om op die manier door je films te bladeren en als dat telkens misgaat is de lol er snel van af.

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Ferret schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:21:
[...]

Ik moet zeggen dat Thumbgen op mijn Mini ook vaak crasht. Ik had een mooie template en vol trots sta ik dat te showen voor mijn vrouw en ja hoor... De player muurvast. Alleen de prik eraf en er weer op helpt (tenzij er een ander truukje is dan houd ik mij aanbevolen).

Maar ik vind het wel jammer want de bedoeling is juist om op die manier door je films te bladeren en als dat telkens misgaat is de lol er snel van af.
En toen zei jou vrouw, goh goede investering hoor ?

• Christian_Ku
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:53:
[...]

dat heb ik gedaan de output zijn voor elke sub een .sub en .idx bestand die ik niet kan converten en de subs blijven in de MKV zitten. jeez dit moet toch makkelijker kunnen :?

wat ik wil is de subs waar de POHD blijkbaar niet mee overweg kan (pretty stupid but ok) eruit halen en omzetten naar SRT en ze dan opnieuw mergen.
Dat laatste is nogal een karwei maar kan met BDSup2sub, een java applicatie, maar makkelijker is met txMuxer of een andere stream extractor de streams weer uit elkaar halen en met tsMuxer weer in elkaar zetten als m2ts, daar kan de POHD dan vervolgens wel een sup uithalen!

• Pierre
  • Laatst online: 09:43

Pierre

Van nature lui!

Zo gisteren een POHD (2 TB) gekocht, vanmorgen binnen gekomen. Echter welke firmware kan ik het beste er op zetten, ik ga hem alleen gebruiken voor het kijken van films.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

Pierre61 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:30:
Zo gisteren een POHD (2 TB) gekocht, vanmorgen binnen gekomen. Echter welke firmware kan ik het beste er op zetten, ik ga hem alleen gebruiken voor het kijken van films.
Firmware versie 4368: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=9237
Zet de geluidsinstelling op "passthrough" voor surroundgeluid.

• Pierre
  • Laatst online: 09:43

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:36:
[...]

Firmware versie 4368: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=9237
Zet de geluidsinstelling op "passthrough" voor surroundgeluid.
Bedankt, het is toch simpel je zet die firmware op een USB en opstarten van die stick. Ben benieuwd

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Ferret
Bright010957 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:51:
[...]

Yep... Maar ik heb haar daarna blij gemaakt door een serie te kijken (met een dvd menu) die ik hiervoor niet kon kijken :P

• VAnTurenhout
  • Laatst online: 09-02-2024
Bright010957 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:51:
[...]

Ha! Bij mij wel... "Werkt goed man!!"

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:37
Hallo,

Misschien is deze vraag een beetje offtopic, maar om hier nou helemaal een nieuw topic voor aan te maken is ook wat overdreven en gezien ik een leek ben op dit gebied heb ik er ook vrij weinig verstand van. Maar heeft deze Mediaplayer de mogelijkheid tot het opnemen rechtstreeks van televisie?

Ik zoek namelijk een Mediaplayer die ook televisiebeelden op kan nemen. (Wij hebben thuis schotel, dus het opnemen van de ene zender en het kijken van de andere zender is sowieso niet mogelijk). Nu heb ik al allerlei zoektermen ingevuld hier op tweakers en natuurlijk in Google maar krijg ik eigenlijk geen fatsoenlijke voorbeelden. Heeft het opnemen vanaf televisie een speciale naam/code die ze gebruiken?

Alvast bedankt! :)

edit: Aah ik zoek dus een mediaplayer met een DVR functie.. Nu even verder google en hopelijk vind ik enkele mooie oplossingen! =) AC Ryan Playon! DVR HD is een oplossing, maar heeft alleen geen dvd speler wat wel lastig is. Gezien ik enkele originele dvd's heb.

Zie trouwens wel dat het opnemen van televisie beelden gaat via een signaal.. is dit in het buitengebied (met schotel dus) ook mogelijk?

[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 24-11-2010 12:15 . Reden: Meer informatie gevonden ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• loeberce
  • Laatst online: 09:49
Gynnad schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:59:
Hallo,

Misschien is deze vraag een beetje offtopic, maar om hier nou helemaal een nieuw topic voor aan te maken is ook wat overdreven en gezien ik een leek ben op dit gebied heb ik er ook vrij weinig verstand van. Maar heeft deze Mediaplayer de mogelijkheid tot het opnemen rechtstreeks van televisie?

Ik zoek namelijk een Mediaplayer die ook televisiebeelden op kan nemen. (Wij hebben thuis schotel, dus het opnemen van de ene zender en het kijken van de andere zender is sowieso niet mogelijk). Nu heb ik al allerlei zoektermen ingevuld hier op tweakers en natuurlijk in Google maar krijg ik eigenlijk geen fatsoenlijke voorbeelden. Heeft het opnemen vanaf televisie een speciale naam/code die ze gebruiken?

Alvast bedankt! :)
Je eigen antwoord is sneller dan het mijne :). Maar die dvd's kan je toch omzetten naar iso of mkv en dan met je mediaplayer kijken? Schijfjes wisselen (DVD of CD) is zooooo 2009.

[ Voor 9% gewijzigd door loeberce op 24-11-2010 12:15 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:37
loeberce schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:14:
[...]

Je eigen antwoord is sneller dan het mijne :). Maar die dvd's kan je toch omzetten naar iso of mkv en dan met je mediaplayer kijken? Schijfjes wisselen (DVD of CD) is zooooo 2009.
Dat is zeker zo ;) Zal even een nieuw topic openen, zodat jullie bij het huidige product kunenn blijven! :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Verwijderd

Christian_Ku schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:16:
[...]

Dat laatste is nogal een karwei maar kan met BDSup2sub, een java applicatie, maar makkelijker is met txMuxer of een andere stream extractor de streams weer uit elkaar halen en met tsMuxer weer in elkaar zetten als m2ts, daar kan de POHD dan vervolgens wel een sup uithalen!
achterlijk dat zoiets niet makkelijker kan... ok geen subs (tenzij er support komt voor deze subs in de POHD)

Verwijderd

Pierre61 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:40:
[...]

Bedankt, het is toch simpel je zet die firmware op een USB en opstarten van die stick. Ben benieuwd
Ja, deze versie kan je vanuit het systeem updaten: Instellingen -> Systeem -> Systeem bijwerken

• Christian_Ku
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:32:
[...]

achterlijk dat zoiets niet makkelijker kan... ok geen subs (tenzij er support komt voor deze subs in de POHD)
De POHD support sup dus wel maar niet vanuit een MKV container (weet niet precies waarom). Daarnaast is het verschil dat sups eigenlijk bestanden zijn met heel veel plaatjes en die moet je dan via bv bdsup2sub OCR-en naar losse cijfers en letters, dit kan dus via auto OCR maar daar zitten nogal wat interpretatie fouten in, dus als je wil dat het helemaal klopt moet je ze allemaal na lopen (of gewoon een m2ts bestand maken).

Verwijderd

Christian_Ku schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:16:
[...]

De POHD support sup dus wel maar niet vanuit een MKV container (weet niet precies waarom). Daarnaast is het verschil dat sups eigenlijk bestanden zijn met heel veel plaatjes en die moet je dan via bv bdsup2sub OCR-en naar losse cijfers en letters, dit kan dus via auto OCR maar daar zitten nogal wat interpretatie fouten in, dus als je wil dat het helemaal klopt moet je ze allemaal na lopen (of gewoon een m2ts bestand maken).
nou leuk mijn nieuwe rip heb ik dus met de losse subs in .idx en .sub extensie gelaten (losse bestanden naast de .mkv container) en dan slaat de POHD vast :') zodra ik subs aanzet. zonder subs speelt hij vlekkeloos af.

FW: 7.06 r4318
chip version: 1073DD C+
nieuwste extentions

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 13:58 ]

• Davio
Christian_Ku schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:16:
[...]

Mijn POHD Mini support subs wel gewoon als ze in een MKV zitten. Met nieuwe BD-Rips is dat vaak het geval.

Verwijderd

Davio schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:13:
[...]

Mijn POHD Mini support subs wel gewoon als ze in een MKV zitten. Met nieuwe BD-Rips is dat vaak het geval.
ik heb ook diverse MKVs met subs erin die wel werken. maar in het geval die ik heb beschreven werkt het niet thrust me ;)

• Christian_Ku
Gewoon remuxen naar m2ts, zoveel moeite is dat nu ook weer niet? Ik had namelijk hetzelfde ooit eens.

@Davio, kijk maar eens met mediainfo naar de beschrijving van de subtitles, ik geloof er niks van dat het 'image' subs zijn (oftewel direct zonder aanpassing of tussenkomst van een persoon/programma van de BD geript en in de MKV gezet). Grotere kans dat het srt is en dus geOCRd met een progje of custom (en dat is doorgaans om te huilen, zo slecht).

[ Voor 14% gewijzigd door Christian_Ku op 24-11-2010 15:33 ]

• Goner
Voor degenen die niet op de ACRyan forums lezen ; ik kreeg een tip voor het aanpassen van het 'admin' password voor de web access (Neighbor Web) !!
Ook een link om 'root' password aan te passen.

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=65112#p65112

Wel zo fijn als je je POHD van buiten je LAN zou willen benaderen. Vreemd genoeg is 'root' nl niet password beveiligd en 'admin' heeft default '123' als password en (tot nu) geen manier om dat te wijzigen. Passwd command gaf zelfs een core dump.

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 24-11-2010 15:34 ]

Verwijderd

Christian_Ku schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:29:
Gewoon remuxen naar m2ts, zoveel moeite is dat nu ook weer niet? Ik had namelijk hetzelfde ooit eens.

@Davio, kijk maar eens met mediainfo naar de beschrijving van de subtitles, ik geloof er niks van dat het 'image' subs zijn (oftewel direct zonder aanpassing of tussenkomst van een persoon/programma van de BD geript en in de MKV gezet). Grotere kans dat het srt is en dus geOCRd met een progje of custom (en dat is doorgaans om te huilen, zo slecht).
ja leuk maar dan nog zit ik met de subs die in een formaat zijn die niet werkt. het omzetten van die subs naar SRTs is gewoon onnodig ingewikkeld.

• Christian_Ku
Dan begrijp ik je niet goed denk ik?

Zoals ik het nu van je begrijp, je hebt subtitle bestanden met de extensie suP, en je hebt een mkv, en dat subtitle bestand zit IN de mkv container. Of heb je sub/idx? Bottomline is dan inderdaad dat mkv niet de juiste standaard is voor de POHD om dit soort subtitles af te spelen en de enige oplossing zal dan zijn remuxen naar een andere container (in dit geval m2ts).

Ik ben op deze wijze nog geen enkele subtitle vorm tegengekomen die de POHD niet kan lezen. Combinaties van containers en subtitle vorm moet wel correct zijn.

• tiz0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07-2022
Mijn mini komt vandaag aan. welke firmware kan ik het beste erop zetten nu?

Verwijderd

Christian_Ku schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:06:
Dan begrijp ik je niet goed denk ik?

Zoals ik het nu van je begrijp, je hebt subtitle bestanden met de extensie suP, en je hebt een mkv, en dat subtitle bestand zit IN de mkv container. Of heb je sub/idx? Bottomline is dan inderdaad dat mkv niet de juiste standaard is voor de POHD om dit soort subtitles af te spelen en de enige oplossing zal dan zijn remuxen naar een andere container (in dit geval m2ts).

Ik ben op deze wijze nog geen enkele subtitle vorm tegengekomen die de POHD niet kan lezen. Combinaties van containers en subtitle vorm moet wel correct zijn.
sub/idx

• Davio
tiz0r schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:07:
Mijn mini komt vandaag aan. welke firmware kan ik het beste erop zetten nu?
Begin gewoon met de laatste stable.

Mocht je daarna willen experimenteren kun je altijd nog een Beta pakken.

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Ik ga morgen hoogstwaarschijnlijk mijn POHD Mini omruilen voor een WD TV Live. Toen ik de mini kocht was ik in de veronderstelling dat ik YouTube wel aan de praat zou kunnen krijgen, maar door de aanpassingen in de nieuwe firmware is ook deze hack niet meer mogelijk. Als iemand hier mij kan vertellen of een YouTube hack met de non-Mini nog wel mogelijk is dan wil ik overwegen om deze te kopen. YouTube is gewoon een breekpunt voor mij en het lijkt erop dat de doorsnee gebruiker van de PlayOn's die behoefte minder heeft.

Laat ik voorop stellen dat ik het een goed apparaat vind, maar de verhalen over de 'oh zo actieve community' die vind ik misleidend. Het forum is bijvoorbeeld heel wat minder actief dan ik verwachtte en ook zoiets simpels als een iPhone applicatie is niet zomaar mogelijk (dat is veelal op initatief van de community).

Daarnaast wil ik nog even benadrukken dat YAMJ wel heel erg lang op zich heeft laten wachten en het lijkt erop dat AC Ryan een belangrijk pluspunt, de modbaarheid, gaat verliezen. Zo had rond deze periode wel verwacht dat er een platform zou zijn voor het installeren van plugins.

Afijn, wellicht ben ik gewoon een enorme n00b die volledig de plank misslaat, maar voor een apparaat als dit vind ik dat dingen gewoon simpel en duidelijk moeten zijn. Ik ben een tweaker in hart en nieren, maar als ik alles zelf wil doen dan koop ik wel een HTPC om er XBMC op te zetten.

Is er hier iemand die mijn mening deelt of die mij kan overtuigen dat ik hier foute beredeneringen doe? Ik ben open voor suggesties :)

• Goner
Josh schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:56:
maar de verhalen over de 'oh zo actieve community' die vind ik misleidend. Het forum is bijvoorbeeld heel wat minder actief dan ik verwachtte
Ik hoop niet dat je erg veel activiteit bij WD verwacht, dat valt tegen.
Bij ACRyan pik ik toch hele leuke tips op en er wordt ook actief aan alternatieve firmware en skins gedaan.
Overigens is de community van Eminent volkomen ingeslapen ... (heb dus onlangs een EM7075 DTS gekocht, maar reacties op vragen daar, forget it ...) Ik overwoog ook de WD TV Live, maar vond prijsverschil (WD 119, Eminent 79) wel erg groot.

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 24-11-2010 19:42 ]

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 21:36
Goner schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:41:
[...]
Bij ACRyan pik ik toch hele leuke tips op en er wordt ook actief aan alternatieve firmware en skins gedaan.
Overigens is de community van Eminent volkomen ingeslapen ... (heb dus onlangs een EM7075 DTS gekocht, maar reacties op vragen daar, forget it ...) Ik overwoog ook de WD TV Live, maar vond prijsverschil (WD 119, Eminent 79) wel erg groot.
Ook voor ACRyan geld, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de ..........
Jammer genoeg heb ik het idee dat ze een andere weg in zijn geslagen, e.g. niet echt vernieuwend. Verder viel het mij op dat ze strakker zijn geworden met het gebruik van alternatieve FirmWare. Hacks zijn niet meer eenvoudig te implementeren en gebruikers die alternative FW, hetzij per ongeluk het zij opzettelijk hebben geprobeerd worden domweg in de kou worden gelaten. Ik zelf heb een en ander in het verleden wel uitgeprobeerd en nooit echt een probleem gehad. Ik zie daarnaast nog te veel reacties dat de huidige FW meermaals moet worden geladen voordat eea naar behoren werkt, vreemd verhaal!. In geval van een kwaliteitsproduct moet dit natuurlijk niet kunnen.
Daarnaast is het een vreemde zaak dat units worden uitgeleverd met "Beta" FW. Een ISO gecertificeerd bedrijf kan en mag dit niet.
Afgezien van bovenstaande opmerkingen ben ik nog wel positief. Misschien is het beter om nog even te wachten op een nieuw platform (van welk merk dan ook) tenzij ACRyan nu met een werkende FW komt.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb vandaag mn WD TV HD Live omgeruild voor een PlayOn HD! Wat een verademing zeg!!
Alles speelt ie vlekkeloos vanaf het netwerk, en ook vanaf de schijf gaat het prima. DVD menu's werken gewoon(in tegenstelling tot WD). Kortom, toppie :)
Ik ben alleen nog op zoek naar een NZB downloader voor dat ding, dat ie torrents doet is al leuk, maar ik gebruik meer nieuwsgroepen. Iemand enig idee ? :)
Volgens het forum van Ac Ryan kan het wel, maar niet meer op de laatse firmware? Heb ik dat goed? Of is er nog een trucje ?

PS : Wanneer doen ze eens wat aan die MS-DOS interface? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• V3g3ta
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb het tegenovergestelde gedaan, mijn Playon heeft plaats gemaakt voor een WD TV Live Hub.
En ik ben echt blij dat ik dat heb gedaan! :>

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• Ferret
Haha, en mijn Eminent EM7075 heeft plaatsgemaakt voor de Playon HD Mini.

We hadden beter hier en daar kunnen ruilen :+

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-11 16:44
Tof ding die playon HD.
Alleen probelemen bij sommige MKV bestanden. Namelijk wel geluid maar geen beeld. Lees dat vaker mensen daar problemen mee hebben. Iemand een idee?

• Goner
Ferret schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:11:
Haha, en mijn Eminent EM7075 heeft plaatsgemaakt voor de Playon HD Mini.
Wat was je probleem met de EM7075 ??
Heb er nl net eentje aangeschaft ... ging tussen Mini, WD TV Live en EM7075 ; prijs gaf uiteindelijk de doorslag.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

xamirz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:21:
Tof ding die playon HD.
Alleen probelemen bij sommige MKV bestanden. Namelijk wel geluid maar geen beeld. Lees dat vaker mensen daar problemen mee hebben. Iemand een idee?
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=155976
I have a couple of standalone media players that don't like the recent MKVToolnix v4.1.1 or greater MKVmerge default of using header compression....
I have coded this quick and dirty BAT file to convert all problem MKVs in a directory into good behaving citizens on media players!
..
of gebruik.toolje mkWDclean

http://www.matroska.org/news/compressed-headers.html

En (als dat het probleem is) bij je leverancier aandringen dat ze het oplossen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

De laatste firmware installeren. Voor de POHD en DVR is dat versie 4368 en voor de Mini 4415. Dit lost het probleem met compressed header mkv's op.

Je kan de firmwares hier vinden:
4368 voor de POHD
4415 voor de Mini
4368 voor de DVR

Misschien iets voor in de TS?

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:20
Ik heb sinds kort de Ryan PlayOn HD 500GB aangeschaft en ik heb dvd series erop gezet in DVD 5 formaat. Maar telkens als ik een dvd opstart moet ik elke keer het beeldscherm formaat opnieuw kalibreren, is dit ergens vast te zetten? Want in de settings kan je alleen de verhoudingen aangeven 4:3 16:9 16:10, welke ik ook probeer dit lost totaal niets op.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Goner schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:41:
[...]
Ik weet dat de community rondom de WD wellicht minder is, maar wat ik tot nu toe gezien heb is niet slecht. Zo is er bijvoorbeeld iemand die een goedwerkende iPhone app ontwikkelt heeft en zijn er firmwares beschikbaar waarin de YouTube functionaliteit wordt uitgebreid met een HQ optie.
Hans_18T schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:21:
[...]

Ook voor ACRyan geld, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de ..........
Jammer genoeg heb ik het idee dat ze een andere weg in zijn geslagen, e.g. niet echt vernieuwend. Verder viel het mij op dat ze strakker zijn geworden met het gebruik van alternatieve FirmWare. Hacks zijn niet meer eenvoudig te implementeren en gebruikers die alternative FW, hetzij per ongeluk het zij opzettelijk hebben geprobeerd worden domweg in de kou worden gelaten. Ik zelf heb een en ander in het verleden wel uitgeprobeerd en nooit echt een probleem gehad. Ik zie daarnaast nog te veel reacties dat de huidige FW meermaals moet worden geladen voordat eea naar behoren werkt, vreemd verhaal!. In geval van een kwaliteitsproduct moet dit natuurlijk niet kunnen.
Daarnaast is het een vreemde zaak dat units worden uitgeleverd met "Beta" FW. Een ISO gecertificeerd bedrijf kan en mag dit niet.
Afgezien van bovenstaande opmerkingen ben ik nog wel positief. Misschien is het beter om nog even te wachten op een nieuw platform (van welk merk dan ook) tenzij ACRyan nu met een werkende FW komt.
Hier komt Hans met een goed punt, namelijk dat tijden kunnen veranderen. Ondanks dat ik pas net een PlayOn heb aangeschaft zit ik al een tijdje in dit topic (en reviews) te vroeten en heb dus al hier en daar wat van de community opgemerkt. Hieruit moet ik concluderen dat de community niet zo hard meer groeit, maar mocht er iemand zijn met een duidelijk voorbeeld dat het tegenoverstelde bewijst dan neem ik die woorden terug.

Zoals ik al eerder zei zijn er een aantal dingen enorm belangrijk voor het bestaan van zo'n community en de modbaarheid van firmware is daar een hele belangrijke van! Het overstappen naar squashfs (waardoor alles read-only wordt) is een goed voorbeeld hiervan. Bovendien vind ik het heel teleurstellend dat je voor het toevoegen van feeds zelf een hack moet gaan uitvoeren (MetaFeeds)... Zoiets simpels moet toch gewoon met een soort 'plugin' of 'app' platform kunnen? Neem een voorbeeld aan de smartphonemarkt bijvoorbeeld.
DennusB schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:02:
Ik heb vandaag mn WD TV HD Live omgeruild voor een PlayOn HD! Wat een verademing zeg!!
Alles speelt ie vlekkeloos vanaf het netwerk, en ook vanaf de schijf gaat het prima. DVD menu's werken gewoon(in tegenstelling tot WD). Kortom, toppie :)
Ik ben alleen nog op zoek naar een NZB downloader voor dat ding, dat ie torrents doet is al leuk, maar ik gebruik meer nieuwsgroepen. Iemand enig idee ? :)
Volgens het forum van Ac Ryan kan het wel, maar niet meer op de laatse firmware? Heb ik dat goed? Of is er nog een trucje ?

PS : Wanneer doen ze eens wat aan die MS-DOS interface? :P
Usenet kun je op de PlayOn wel vergeten. In principe kun je dat op iedere mediaspeler wel vergeten. De hardware is gemaakt voor het afspelen van video, niet voor het verifieren, repareren of uitpakken van downloads. Als het gaat werken dan zal het enorm langzaam zijn.

Wat je kunt proberen is Plug On Device, waarmee je 'plugins' kunt installeren. Maar ten eerste is dit niet gemaakt door AC Ryan zelf, waardoor het (in mijn geval) gewoon niet lekker werkt en ten tweede is er in die repository nog geen usenet client beschikbaar volgens mij.

De interface is inderdaad oud. Het klinkt bot, maar het is gewoon waar; neem een willekeurige andere mediaspeler uit dezelfde prijsklasse en het ziet er een stuk beter uit. Dat je skins kunt veranderen geloof ik allemaal wel, maar mijn ervaringen met het modden van de firmware zijn zo slecht dat ik daar niet aan wil beginnen.

Er is een PlayOnGUI 2.0 in de maak en deze zal rond december beschikbaar komen. Er zijn al foto's beschikbaar, hier. Het is een grote verbetering, maar eerlijk gezegd had ik dit een jaar geleden al verwacht. Bovendien, het komt bij mij erg onprofessioneel over als een bedrijf komt met een aantal lelijke foto's. Het lijkt me niet zo moeilijk om wat native screendumps te maken.

Jeutje, dit is een veel te lange post geworden! Bovendien ben ik een rasechte volhardende zeurpiet en dat ben ik altijd al geweest, maar dat is mijn goedrecht, toch? Al met al ben ik gewoon teleurgesteld in een product/bedrijf dat zo goed bezig was een tijdje geleden. Wellicht dat als er verbetering komt dat ik over een jaartje nog een keer kom kijken maar voorlopig richt ik mijn pijlen op een WDTV Live. Wellicht hadden we inderdaad moeten ruilen! :D zo zie je maar dat de markt voor mediaspelers nog helemaal niet zo eenzijdig is en dat het erg ligt aan de wensen van de klant.

Dan zul je natuurlijk zien dat ik overmorgen in het WDTV topic ga zitten ranten op de netwerkproblemen van de WDTV ;) maar zoals de Engelsen zeggen: "I'm willing to give it a try."
Pagina: 1 ... 34 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.