Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 08:35
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:49:
Hallo allemaal,

Ik heb dus nu een aantal dagen een PlayonHD met interne 1.5 TB HDD
Software v7.3.4 r3582

Ik moet zeggen dat ik niet alles even handig vind en niet echt snap.
De meegeleverde handleiding is sowieso zeer beknopt om het apparaat volledig werkend te krijgen.

Ik loop tegen een aantal punten aan en hoop dan ook dat iemand mij wellicht kan helpen. Het lijkt me een fijn apparaat maar ik kan er nu niet volledig gebruik van maken,terwijl ik na de lovende website etc wel anders had verwacht.

3. :? Ik ben op een of andere manier op mijn netwerk gekomen en kan nu via de pc de playon bereiken en visa versa. Toch zie ik staan DHCP niet gereed en 'kan geen IP adres verkrijgen.RSS feeds werken wel, en ik kan downloaden via de BT dus ik heb wel een verbinding?
Ik kan dus niet via mijn laptop naar Neighbour.

Bedankt voor het meedenken.
Die fout maakte ik ook, je moet even goedkijken als het goed is staat er DHCP niet gereed, en kan geen ip adress verkrijgen bij de wireless optie..

ik zat daar ook even mee te pielen maar blijkt wel goed te zijn, bij vast staat gewoon je ip als goed is ?

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft die meneer dit apparaat gezien
http://www.playonhd.com/press/playonhdessential/

Is gisteren press release over uit gegaan .

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 09:48 ]

Verwijderd

Voorbeeldje van de nieuwe gui voor de Essential: http://www.playonhd.com/press/img/hdessential_gui_s1.jpg

Verwijderd

Beste,

Ik heb sinds kort een NAS en daar wil ik al mijn media op zetten om zodoende alles naar mijn mini te streamen. nu heb ik YamJ in gebruik en daar wil ik eigenlijk wel gebruik van maken maar kan dat ook als je met een NAS werkt? ik kan daar bijvoorbeeld niet zoals op een pc de YamJ software op installeren. hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.

en dan nog even een vraagje over het nieuwe product van ACRyan, de HDessential. de interface ziet er daar wel een stuk mooier uit dan dat nu op de HD en de Mini te krijgen is. zou dit op een of andere manier naar de HD of de Mini geport kunnen worden?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Is die Essential ook gebaseerd op de RTD1073 of is het een ander platform (met meer grafische gardware acceleratie?). Met andere woorden: gaan we hier ook iets van terugzien bij de oudere AC Ryan modellen inclusief de Mini? Ik heb net een AC Ryan Mini gekocht en daar krijg ik eigenlijk een beetje spijt van.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:07:
[...]

Is die Essential ook gebaseerd op de RTD1073 of is het een ander platform (met meer grafische gardware acceleratie?). Met andere woorden: gaan we hier ook iets van terugzien bij de oudere AC Ryan modellen inclusief de Mini? Ik heb net een AC Ryan Mini gekocht en daar krijg ik eigenlijk een beetje spijt van.
De Essential heeft de 1055 chip, welke dezelfde is als in de POHD en de Mini maar dan zonder netwerk functie.
Je moet de Essential zien als een externe hardeschijf met mediaspeler functies. Ook qua formaat zit de Essential tussen de POHD en de Mini in.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 11:40 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:36:
De Essential heeft de 1055 chip, welke dezelfde is als in de POHD en de Mini maar dan zonder netwerk functie.
Je moet de Essential zien als een externe hardeschijf met mediaspeler functies. Ook qua formaat zit de Essential tussen de POHD en de Mini in.
Dus de 1073-gebaseerde modellen krijgen ook die mooie user interface? ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:36:
[...]

Dus we kunnen concluderen dat de POHD (en de mini) ook de nieuwe GUI krijgen?

Edit: /te laat ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:03:
Beste,

Ik heb sinds kort een NAS en daar wil ik al mijn media op zetten om zodoende alles naar mijn mini te streamen. nu heb ik YamJ in gebruik en daar wil ik eigenlijk wel gebruik van maken maar kan dat ook als je met een NAS werkt? ik kan daar bijvoorbeeld niet zoals op een pc de YamJ software op installeren. hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.

en dan nog even een vraagje over het nieuwe product van ACRyan, de HDessential. de interface ziet er daar wel een stuk mooier uit dan dat nu op de HD en de Mini te krijgen is. zou dit op een of andere manier naar de HD of de Mini geport kunnen worden?
YAMJ werkt vanuit de pc, als je het programma uitvoert kan je de locatie kiezen. Op de Nas hoef je dus niets te installeren.

Hier kan je de YAMJ handleiding vinden: http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_User_Guide.pdf

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:49:
[...]

Dus de 1073-gebaseerde modellen krijgen ook die mooie user interface? ;)
IJsbeer schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:51:
[...]

Dus we kunnen concluderen dat de POHD (en de mini) ook de nieuwe GUI krijgen?

Edit: /te laat ;)
Ja dat klopt, dat staat wel geplanned.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:14:
[...]

[...]

Staat er ook op de planning dat het lampje uitgaat als je de mini uitschakelt cq films afspeelt?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:14:
Mooi, goed om te horen dat de oudere modellen niet meteen afgeschreven zijn :)

• Geo_Ros
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09-2023
Die nieuwe GUI, al gebaseerd op sdk 4.0?
En kunnen we YAMJ netjes geïmplementeerd verwachten? :9
En als het al gepland staat, toevallig een tipje van de sluier wanneer we de betas/official releases kunnen verwachten?

[ Voor 15% gewijzigd door Geo_Ros op 10-11-2010 13:13 ]

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 23:30
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:47:
Waarschijnlijk heeft die meneer dit apparaat gezien
http://www.playonhd.com/press/playonhdessential/

Is gisteren press release over uit gegaan .
Het was gewoon een reeds bestaand model (een met eigen harde schijf) met de nieuwe firmware en dus nieuwe features. Tevens stonden de mini en een model met case ernaast. Ik heb expliciet gevraagd (omdat ik zelf de mini heb) of de desbetreffende firmware ook beschikbaar zou komen voor de overige modellen. Hier werd bevestigend op geantwoord.

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Gehaald uit het statement van ACRyan ivm de release van de nieuwe "Essential" player.
Wat óók mooi is om mede te delen is dat deze nieuwe GUI, waar wij ons de afgelopen paar maanden hard voor hebben ingezet, eind deze maand nog per firmware update beschikbaar zal zijn voor de huidige Playon!HD en Playon!HD Mini. Het is dus niet zo dat we deze firmware enkel voor de nieuwe producten hebben ontwikkeld. Een van de technische verbeteringen in de huidige POHD firmware is overigens het kunnen afspelen van de nieuwe MKV bestanden (MKV Toolnix / MKV Merge / compressed headers).

Wij zullen hier op het forum zoals gebruikelijk meelezen en alle vragen beantwoorden!

[ Voor 10% gewijzigd door TifKag op 10-11-2010 15:34 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Jammer dat er op die essentials geen LAN-aansluiting zit.

Zal wel een gemis zijn denk ik

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
GGS_206 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:34:
Jammer dat er op die essentials geen LAN-aansluiting zit.

Zal wel een gemis zijn denk ik
Dan moet je ook niet voor de essentials kiezen maar voor de gewone PlayOn!HD als een interne hdd wilt hebben of voor de mini als streamer. ;)

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb ik hier ook staan, daar niet van B)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik hoop echt dat we inderdaad de mooiere UI ook op de RTD1073-spelers krijgen, want dit geeft me geen goed gevoel:
The Realtek RTD 1055 / 1085 / 1185 chips are the successors to the 1073 / 1283 series and will launch in late 2010. They all run at 500Mhz (compared to 400Mhz for the 1073). The 1055 is a no network version with limited Flash RAM. The 1085 has 512MB RAM and 512MB DDR RAM (so twice the DDR of the 1073), it also has has an integrated Flash enabled browser. The 1185 is an updated 1283 and has all the features of the 1085 whilst also being DVB-T / PVR capable.
Bron: http://www.iboum.com/artkill/chipsets.php

En ook een post van een insider:
I can provide some English interface photos if anyone is interested, from a pre-production sample of our 1055 player that's due to hit the market in the next 2 months (will probably miss the Holiday shopping season...). The UI is a big departure from the 1073/1283, with quite a bit of effort put towards making the interface more intuitive and not so much computer-derived. You can tell by some of the photos already posted by gamepc, but the actual menu items can be more interesting. The UI is still not as nice as say that of a Dune, or Boxee, or XBMC, but all of the Realtek player vendors will have a much nicer SDK/Reference to build their firmware from compared to what was available for the 1073.

Realtek positioned the 1055 as a low cost solution and they really mean it: it's a capable chip in terms of video/audio performance but if you want network or SATA support you will have to pay for a higher end solution.
Blijkbaar gaat het echt om een nieuw platform met een eigen SDK en user interface framework. Ik hoop dat de platformen compatible genoeg zijn om e.e.a. te backporten naar de RTD1073 software.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:19:
[...]

Staat er ook op de planning dat het lampje uitgaat als je de mini uitschakelt cq films afspeelt?
Dat zou inderdaad een mooie instelling zijn. Wat van mij ook aangepast mag worden is de melding "hdd plugin" wanneer je het apparaat aan zet. Ik weet zelf wel dat ik er een HD in heb gestopt en wil alleen een melding als er iets met de HD aan de hand is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
Bor de Wollef schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:34:
[...]

Dat zou inderdaad een mooie instelling zijn. Wat van mij ook aangepast mag worden is de melding "hdd plugin" wanneer je het apparaat aan zet. Ik weet zelf wel dat ik er een HD in heb gestopt en wil alleen een melding als er iets met de HD aan de hand is.
Desnoods gewoon een langere boottime.. Vind het zo vervelend als je de browser start, melding in beeld komt waardoor het apparaat een paar seconden hangt. had dan, net als bij de popcornhour, gewoon een iets langere boot gemaakt denk ik dan. :P

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:11
Zou mooi zijn als er een nieuwe menu komt.
Zon geweldig apart verdient een mooie menu

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:56
Zit zelf te zoeken voor een mediaspeler en deze lijkt me wel wat. Er zit alleen een fan in die je gelukkig kan uitzetten (lees ik in de topicstart). Op de site van de fabrikant staat dat de fan er in zit om de HDD te koelen. Ik zit eraan te denken om een HDD te kopen die redelijk koel blijft uit zichzelf zoals een 5400 rpm schijf.

Vraag is, wat is de minimale snelheid die een HDD moet hebben (kwa MB/sec) om Full HD te kunnen afspelen (via HDMI)?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

maniak schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:07:
Vraag is, wat is de minimale snelheid die een HDD moet hebben (kwa MB/sec) om Full HD te kunnen afspelen (via HDMI)?
Lijkt me niet erg belangrijk. Als de relatief trage 100Mb interface van de POHD het zonder problemen kan, dan kan elke redelijke HDD het ook makkelijk trekken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Beste allen,
Ik heb sinds vanochtend een probleem met mijn AC Ryan Playon! HD.
Het probleem is als volgt:
Tot en met gisteravond kon ik zonder problemen mijn windows 7 shares benaderen en de bestanden in de mappen afspelen. Toen ik dit vanochtend weer probeerde vroeg de playon om een "netgebruikers id" en een wachtwoord. Ik heb dit hiervoor nog nooit gehad?
Wat heb ik zelf al geprobeerd?

- Op google op de foutmelding gezocht
- De oplossing met gpedit.msc geprobeerd
- De register tweaks
- Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord van de pc

Firmware versie van de Playon is: r4090
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben ten einde raad.

EDIT: Ik heb dit probleem sinds ik de nieuwe MSN heb geïnstalleerd ik meen dat het de Windows Live Essentials 2011 update is, zou dit ermee te maken kunnen hebben?

EDIT2: Mensen, het probleem is gevonden het lag aan de Windows Live Essentials update.
Op de een of andere manier beïnvloedt dit ook de shares die je hebt. Ik heb het opgelost door een herstelpunt van gister te gebruiken!

[ Voor 22% gewijzigd door Excelb-boy op 11-11-2010 10:14 ]

• TifKag
Firmware versie van de Playon is: r4090
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben ten einde raad.
Je Playon downgraden naar r4318

[ Voor 8% gewijzigd door TifKag op 11-11-2010 09:56 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
Excelb-boy schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:40:
EDIT2: Mensen, het probleem is gevonden het lag aan de Windows Live Essentials update.
Op de een of andere manier beïnvloedt dit ook de shares die je hebt. Ik heb het opgelost door een herstelpunt van gister te gebruiken!
Klopt ! Probleem zorgde een week of twee geleden op de ACRyan forums al voor flink wat onrust en posts ... blijkbaar iets met security settings.
Zit zelf te zoeken voor een mediaspeler en deze lijkt me wel wat. Er zit alleen een fan in die je gelukkig kan uitzetten (lees ik in de topicstart). Op de site van de fabrikant staat dat de fan er in zit om de HDD te koelen. Ik zit eraan te denken om een HDD te kopen die redelijk koel blijft uit zichzelf zoals een 5400 rpm schijf.
Fan uitzetten is een kwestie van de stekker eruit te trekken, officieel vervalt wel je garantie!
En ik lees het niet in de OP :)

• Wackmack
Hoe kan je series zoals Dexter, Pacific, Entourage benoemen met ThumbGen?

Verder kan ik geen films benoemen van de BBC zoals Life, South Pacific en Super Swarm. Deze 3 films hebben allemaal m2ts bestanden, is er een manier om toch een mooie jpeg met info te maken ?

• Goner
Series is een apart verhaal in ThumbGen, je moet met 'seasons' werken, zie hier : http://thumbgen.org/index...=35:faq-general&Itemid=54

Wat ik zelf doe met series is per seizoen in een folder en dan een overzicht-sheet met afleveringen, zoals de sheets van Taurus : http://www.wdtvlive.net/s...2-Taurus35-TV-Show-Sheets

Met Pacific had ik ook problemen omdat het maar 1 seizoen is en de afleveringen niet genummerd waren als S01E04, maar bijv. als PT.IV en dat snapt ThumbGen niet. Ik heb de eerste aflevering maar even hernoemd naar S01E01 om een coversheet te maken ...

[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 11-11-2010 11:36 ]

• Wackmack
Oke dit moet wel lukken, ben nu bezig met de bluerays van BBC, deze moet ik werkend hebben.

Heb nu bij collectors TheTVDB.com / MovieMeter.nl / Ble-ray.com en TheMovieDB.org maar toch zoekt hij alleen in IMDB en daar staat BBC Life/Super Swarm en South Pacific niet in.

Nu heb ik al de op optie enable smart output for dvd/blueray structures uitgezet maar weet jij nog wat ik kan doen? Vind het ook raar dat BBC Life niet bij IMDB staat, het is nou niet echt een onbekende blueray serie.

Zal ter info even de indeling geven misschien is het dan iets duiderlijker

Nieuwsgroepen - hierin staan alle films series
BBC - Hoofdman
BBC South Pacific - Hier staan 3 verschillende mappen van 3 delen met 2 grote mappen BDMV / Certificate
BBC Life - Hier staan 10 verschillende mappen van Life en daarin 1 MKV bestand
BBC Super Swarm - Hier staan 2 MKV bestanden

Wat moet je doen als ThumbGen continue de verkeerde file pakt ? Het gaat om de film 4.3.2.1 maar hij pakt continue de film 4 3 2 1 terwijl dit een hele andere film is ? Heb al geprobeerd te zoeken via thumbgen via adjust keywords maar dit lijkt ook niet werken ?

[ Voor 40% gewijzigd door Wackmack op 11-11-2010 12:11 ]

• Goner
BBC Life, deze : http://thetvdb.com/index.php?tab=series&id=118421 ??
Staat op IMDB : http://www.imdb.com/title/tt1533395/

Heb 'm teruggezocht via TVDB (als je een account aanmaakt kun je de IMDB id. zien, tt1533395 dus).

EDIT: anders moet je je problemen even aankaarten op ACRyan forums, daar komt de auteur van ThumbGen regelmatig langs.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=111&t=5921
of hier :
http://forum.wdlxtv.com/viewforum.php?f=25

nog even over de collectors : je hebt gezien dat er 2 verschillende profiles voor PlayonHD in THumbgen zitten ? 'PlayOnHD' en 'PlayOnHD TV Shows' ... voor TV series wordt aangeraden alleen TVDB aan te vinken.

[ Voor 52% gewijzigd door Goner op 11-11-2010 12:41 ]

• Wackmack
Goeie tip van het aanmelden Gozer :) Hij pakt hem nu eindelijk, super bedankt !
Bij profile staat er bij mij maar 1 ACryan, wel andere merken staan er 2 keer in.

[ Voor 34% gewijzigd door Wackmack op 11-11-2010 14:26 ]

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 13:30

Ik heb zelf deze combinatie en die kan ik van harte aanbevelen:

pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD Mini
pricewatch: Samsung G2 Portable 640GB Zwart

snelheid is meer dan voldoende en ook stiller dan fan-modellen met interne schijf.

[ Voor 17% gewijzigd door Cooler_King op 11-11-2010 14:39 ]

• Goner
Versteegrob schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:26:
Bij profile staat er bij mij maar 1 ACryan,
Welke versie gebruik jij ??
1.2.0 heeft er nu zelfs 3 :
ACRyan POHD (nieuw ?)
PlayOnHD TV Shows
PlayOnHD

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 11-11-2010 14:51 ]

• Wackmack
Gebruik versie 1.2.0 en zie nu bij profile alleen ACRyan POHD staan
Maar ben nu druk bezig met ThumbGen icm TViXiE2Playon om een mooie wall te maken.
Wel veel werk, laat wel weten of het me gelukt is.

Er zijn wel veel nieuwe templates voor ThumbGen

http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=26&t=2335

Verwijderd

Ik speel alle bluray-films af op 16:9, maar heb het idee dat het beeld wat smaller is dan anders.

Of hebben films op bluray een verhouding van 16:10?

• Goner
Versteegrob schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:09:
Gebruik versie 1.2.0 en zie nu bij profile alleen ACRyan POHD staan
Ik zie aan de datum van de .tgp bestandjes (Profiles folder) dat die 'ACRyan POHD' pas op 1 november is toegevoegd (bij 1.2). De andere 2 (PlayOnHD TV Shows & PlayOnHD) staan er al een paar maanden ...

Moet ook eens in TViXiE duiken. Ben er wel even mee bezig geweest, maar kwam er niet helemaal uit ... plaats maar een HOWTO :+

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 12-11-2010 09:23 ]

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11 16:32

TVL

Cooler_King schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:36:
[...]

Ik heb zelf deze combinatie en die kan ik van harte aanbevelen:

pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD Mini
pricewatch: Samsung G2 Portable 640GB Zwart

snelheid is meer dan voldoende en ook stiller dan fan-modellen met interne schijf.
Heb ook bijna deze combi (alleen de S2 en een blauwe) Ben hier ook heel erg over te spreken. Heb hem ook op het netwerk aangesloten.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 16:52

fjs

PSN: ftltc

HELP
Ik heb net een Playon!HD en wilde de nieuwste firmware erop zetten. Dus ik dacht dat ik deze moest hebben:

Het is een verbouwde v3.0.4 "copy" van de Mede8er. zie http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=8538

Nu heb ik dit op een usb gezet en stroom eraf powerknop aan en ingedrukt stroom erop. En gaan. Nu liep hij vast met de melding: Erase Yaffs2 image region error.

Heb geprobeerd de originele firmware erop te zetten in emergency state (r3582 en later r3875) maar hij blijft deze melding geven.

To boldly go where no man has gone before...

• TifKag
fjs schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:47:
HELP
Ik heb net een Playon!HD en wilde de nieuwste firmware erop zetten. Dus ik dacht dat ik deze moest hebben:

Het is een verbouwde v3.0.4 "copy" van de Mede8er. zie http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=8538

Nu heb ik dit op een usb gezet en stroom eraf powerknop aan en ingedrukt stroom erop. En gaan. Nu liep hij vast met de melding: Erase Yaffs2 image region error.

Heb geprobeerd de originele firmware erop te zetten in emergency state (r3582 en later r3875) maar hij blijft deze melding geven.
Volgens mij heb je ECHT een probleem. en heb je een stukje Mede8er FW erop staan. dus denkt de ACRyan FW nu "bekijk het maar, jij bent een Mede8er"

Hoe kun je nou denken dat je die moet hebben, als die in een kompleet andere forum sectie staat 7(8)7
Als een safe flash niet werkt, kun je het beste maandag contact opnemen met ACRyan.

Of teruggaan naar de winkelier en hopen dat hij zo bereidwillig is om hem om te ruilen :?

[ Voor 12% gewijzigd door TifKag op 12-11-2010 17:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:46:
Ik speel alle bluray-films af op 16:9, maar heb het idee dat het beeld wat smaller is dan anders.

Of hebben films op bluray een verhouding van 16:10?
Zijn de verhoudingen niet goed? Dan kan je een paar keer op de "zoom" knop drukken totdat het beeld naar wens is. Of de instelling van de tv aanpassen wellicht?
HELP

Daar is helaas niets meer aan te doen. Het risico van het flashen met firmware die niet van ons afkomstig is.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 16:52

fjs

PSN: ftltc

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:50:
[...]

Zijn de verhoudingen niet goed? Dan kan je een paar keer op de "zoom" knop drukken totdat het beeld naar wens is. Of de instelling van de tv aanpassen wellicht?
[...]

Daar is helaas niets meer aan te doen. Het risico van het flashen met firmware die niet van ons afkomstig is.
Wat is dan wel de juiste goede beta firmware.

To boldly go where no man has gone before...

Verwijderd

fjs schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:17:
[...]

Dat is versie 4312 (SDK2.0) of 4415 (SDK3.0)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

fjs schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:17:
[...]

De officiële van Ryan lijkt mij obvious. Als je die er nu nog op krijgt tenminste.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 21:36
HELP

Probeer eens terug te gaan naar een nog oudere versie.
Gebruik de procedure zoals vermeld in http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=9438 (Handleiding voor de MINI!!!)

Quote:

Zet de POHD uit (stroomkabeltje eruit halen).
Zorg dat de USB-stick erin zit (met de juiste firmware).
Houdt de powerbutton (op de voorkant) ingedrukt en doe de stroom er weer op (plug aansluiten en powerbutton ingedrukt houden).
Laat na ca. 10 seconden (wanneer de POHD ingeschakeld is) de powerbutton los en je zult zien dat hij weer opstart om de firmware te installeren. (even wachten want het gebeurd niet direct).

Zie ook nog een andere post op het AC-Ryan forum http://www.acryan.com/for...101&t=6511&p=52982#p52982 (Zo te zien kan het ook gebeuren met ACRyan firmware)

Verder zie ook: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=9292

[ Voor 30% gewijzigd door Hans_18T op 13-11-2010 00:15 . Reden: Meer mogelijke oplossingen ]

• TifKag
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:20:
[...]

Dat is versie 4312 (SDK2.0) of 4415 (SDK3.0)
Die zijn voor de Mini !!

Als je een normale PlayonHD hebt, zijn dat r4318 of via r3582 naar r4368

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 19:40
Hey,

omdat ik het moe ben om via mijn laptop met Tversity te streamen en zo telkens moet wachten tot hij een bepaald % heeft omgezet dacht ik eraan om een simpele en kleine mediaspeler te kopen.

Nu las ik al redelijk wat goeds over die AC Ryan's dat ze alles afspelen enz maar nu had ik daar eens wat vraagjes over.

- Deze kan alles afspelen zonder op voorhand een deel te moeten laden? Ik kan direct kijken en voortspoelen bv?

- Kan ik ook losse ondertitelbestanden ergens zetten en deze in de speler zoeken en selecteren?

- Kan ik met een usb stick een 1080i film bekijken zonder dat er iets hapert of moet ik daarvoor toch een HD nemen?

- Bij die speler zit daar ook een component kabel (gele, witte en rode fiches) bij?

- Hoe is de firmware nu op het moment? Stabiel, geen bugs en geeft AC Ryan ons nog regelmatif updates?

- Welke versie zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Gisteren een mini gekocht maar mensen die zeggen dat hij alles vreet praten volgens wat mij betreft onzin. De WMV en FLV bestanden die ik heb geprobeerd herkent hij gewoon weg niet. MKV, AVI en MP4 wel andere heb ik nog niet geprobeerd. Verder als je op je computer files er bijzet op je externe HD of je verwijdert ze dan laat de mini de nieuwe niet zien en de verwijderde bestanden speelt hij vrolijk af. Pas als hem een keertje uitzet en weer aan dan is het goed.

Afgezien van de extra toeters en bellen zoals een netwerk aansluiting ben ik nog niet overtuigd dat dit een vooruitgang is ten opzicht van de eerste generatie WD TV HD die ik had.

• Brickman
Astratuner schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:19:
Hey,

omdat ik het moe ben om via mijn laptop met Tversity te streamen en zo telkens moet wachten tot hij een bepaald % heeft omgezet dacht ik eraan om een simpele en kleine mediaspeler te kopen.

Nu las ik al redelijk wat goeds over die AC Ryan's dat ze alles afspelen enz maar nu had ik daar eens wat vraagjes over.

- Deze kan alles afspelen zonder op voorhand een deel te moeten laden? Ik kan direct kijken en voortspoelen bv?

- Kan ik ook losse ondertitelbestanden ergens zetten en deze in de speler zoeken en selecteren?
- Ja is mogelijk.
- Ja bestanden de zelfde naam als het videobestand geven. Ook zijn meerdere talen mogelijk (*.eng.srt; *.dut.srt; etc.).
- Kan ik met een usb stick een 1080i film bekijken zonder dat er iets hapert of moet ik daarvoor toch een HD nemen?

- Bij die speler zit daar ook een component kabel (gele, witte en rode fiches) bij?
- Als je usbstick snel genoeg maakt het geen verschil. Op de mini kun je ook een externe hdd aansluiten of je met de gewone versie nemen waar de hdd erin zit.
- Component kabel en een hdmi kabel zitten er bij.
- Hoe is de firmware nu op het moment? Stabiel, geen bugs en geeft AC Ryan ons nog regelmatif updates?

- Welke versie zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!
- Ik heb er op dit moment geen problemen mee (gebruik v7.3.6r4415 op de mini). Updates komen nog zeer regelmatig uit.
- Ligt er aan wat je wilt hebben wil je alleen streamen (vanuit een NAS of windows share) dan is een mini voldoende, alleen voor bepaalde 1080p films is het niet mogelijk om ze te streamen zonder hapering en dan moet je gebruik maken van een (externe) hdd. Gebaseerd hierop moet je je beslissing maken.

[ Voor 0% gewijzigd door Brickman op 13-11-2010 15:06 . Reden: typo, doos nog eens nagekeken ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• homernt
Fijn is dat maar wel gewoon op de doos laten staan.

Edit:

Ik heb nu wel wmv gevonden die het doet. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door homernt op 13-11-2010 14:02 ]

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 23:00
Brickman schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:35:
- Component kabel zit er niet, er zit wel een hdmi kabel in.
Op zowel de POHD als de POHD Mini zitten component en composiet aansluitingen :P
Of waren de kabels zelf bedoeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Eeruku op 13-11-2010 14:44 ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Brickman
Eeruku schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:43:
[...]

Op zowel de POHD als de POHD Mini zitten component en composiet aansluitingen :P
Of waren de kabels zelf bedoeld?
Die kabels zelf waren bedoeld gok ik.

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 19:40
Ja, ik had het hier over de kabels, sorry mocht ik vaag zijn met de info.

Maar ik heb een review gelezen van een Playon HD en daar zaten wel component kabels bij?

Er is dus hier bij mij nog geen 100% duidelijkheid over dit item.

Verder vroeg ik mij af over hoelang hij eigenlijk moet bufferen alvorens hij een film begint af te spelen?
En normaal gezien dan eenmaal dat klaar is hapert hij niet meer?

Wederom bedankt.

• Brickman
Astratuner schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:33:
Ja, ik had het hier over de kabels, sorry mocht ik vaag zijn met de info.

Maar ik heb een review gelezen van een Playon HD en daar zaten wel component kabels bij?

Er is dus hier bij mij nog geen 100% duidelijkheid over dit item.

Verder vroeg ik mij af over hoelang hij eigenlijk moet bufferen alvorens hij een film begint af te spelen?
En normaal gezien dan eenmaal dat klaar is hapert hij niet meer?

Wederom bedankt.
Het openen duurt enkele seconden, waarna hij vervolgens zonder te bufferen de film afspeelt.

De mini heeft een hdmi en component kabel en de gewone heeft er ook nog een Y/Pb/Pr kabel bij zitten. Dit is ook te vinden op de site van de PlayOn!HD.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

homernt schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:04:
Gisteren een mini gekocht maar mensen die zeggen dat hij alles vreet praten volgens wat mij betreft onzin. De WMV en FLV bestanden die ik heb geprobeerd herkent hij gewoon weg niet.
FLV lukt mij ook niet, maar heb tot nog toe nul problemen gehad met WMV bestanden. Geen enkele speler vreet alles overigens. Andere firmware misschien? Ik gebruik r4312.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• xxxneoxxx
Weakling schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:55:
[...]

FLV lukt mij ook niet, maar heb tot nog toe nul problemen gehad met WMV bestanden. Geen enkele speler vreet alles overigens. Andere firmware misschien? Ik gebruik r4312.
Vind dat je iemand die niet eens de moeite neemt z'n huidige firmware revisie op te zoeken nog aardig probeert te helpen. ;)

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 12:29
Ik heb sinds vandaag de nieuwste firmware (Versie: v7.3.x.r3582) en ineens valt het geluid via optisch en coaxiaal steeds web bij mijn Sony STR-DB890 QS.. Gisteren met de oude firmware werkte alles nog prima :S? Passthrough werkt helemaal niet. Alle andere apparten doen het wel gewoon goed?

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen of hebben er meer mensen last van?

Edit: Net de oude firmware (Firmware Ver. v7.06.r2388) weer teruggeflashed en nu doet het geluid weer prima. Het ligt dus aan de nieuwste firmware

[ Voor 19% gewijzigd door Annihilism op 13-11-2010 19:19 ]

• xxxneoxxx
Annihilism schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:06:
Ik heb sinds vandaag de nieuwste firmware (Versie: v7.3.x.r3582) en ineens valt het geluid via optisch en coaxiaal steeds web bij mijn Sony STR-DB890 QS.. Gisteren met de oude firmware werkte alles nog prima :S? Passthrough werkt helemaal niet. Alle andere apparten doen het wel gewoon goed?

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen of hebben er meer mensen last van?

Edit: Net de oude firmware (Firmware Ver. v7.06.r2388) weer teruggeflashed en nu doet het geluid weer prima. Het ligt dus aan de nieuwste firmware
Staat mij iets van bij dat de benamingen van geluidsdoorgave bij de instellingen andere namen gekregen hebben bij nieuwere firmwares. Nu draai ik zelf nog op een oude beta, maar goed, misschien kan iemand er iets zinnigs over zeggen? (zou mij overigens ook niet verbazen als het firmware bug nummertje zoveel is.. :P)

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 12:29
xxxneoxxx schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:26:
[...]

Staat mij iets van bij dat de benamingen van geluidsdoorgave bij de instellingen andere namen gekregen hebben bij nieuwere firmwares. Nu draai ik zelf nog op een oude beta, maar goed, misschien kan iemand er iets zinnigs over zeggen? (zou mij overigens ook niet verbazen als het firmware bug nummertje zoveel is.. :P)
Bij de nieuwste firmware heb je 2 opties voor het digitale geluid

Passthrough (ofwel de versterker doet het werk)
en downmix stereo (heet volgens mij LCMP of zoiets)

De firmware die ik nu gebruik doet het prima, wat mij trouwens opviel is dat de youtube optie weg is uit de nieuwe firmware(niet dat ik deze heb gebruikt)?

Moet verder zeggen dat ik supertevreden over mijn AC Ryan PlayonHD ben, alleen af en toe dan upgrade ik de firmware om te kijken of er nog wat leuks is toegevoegd, de nieuwe doet het helaas niet goed voor mij.

• xxxneoxxx
Mwah, Youtube weg is geen issue hoor.. Doet het toch al even niet meer. Iets met licenties en het ontbreken ervan. ;)

Ik denk nog even afwachten tot de volgende beta uit komt en dan upgrade ik wel. Van de finals ben ik in ieder geval voorlopig wel weer even genezen. :') Mij te buggy. :')

[ Voor 42% gewijzigd door xxxneoxxx op 13-11-2010 22:31 ]

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb momenteel een WD HD TV (eerste gen). Ik merk dat het apparaat het binnenkort gaat begeven; vooral problemen met haperingen en de remote die niet meer zo lekker werkt.

Ik overweeg een nieuwe speler; maar het is mij compleet onduidelijk of ik er nu direct een kan kopen of dat ik beter nog even kan uitzingen met de WD HD TV.

Ik kom overal de Playon!On HD tegen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of dit de meest geschikte opvolger is.

Enig idee of er binnenkort een nieuwe chipset uitkomt waarop ik zeker moet wachten? Zijn er momenteel alternatieven op de Playon!On HD die ik zou moeten overwegen?

• homernt
Weakling schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:55:
[...]

Ik heb firmware versie 7.3.6.r3582 wat volgens de site van Playon ook de laatste versie is. Ik vermoed dat jij een beta versie hebt. Ik wacht wel op de volgende officiele versie.

• TifKag
homernt schreef op zondag 14 november 2010 @ 07:47:
[...]
Ik heb firmware versie 7.3.6.r3582 wat volgens de site van Playon ook de laatste versie is. Ik vermoed dat jij een beta versie hebt. Ik wacht wel op de volgende officiele versie.
Ga maar eens terug naar r4318 (voor de gewone) of r4312 (voor de Mini), en alles gaat ineens soepeler.

ACRyan heeft zelf toegegeven, dat ze r3582 beter als Beta FW uit hadden kunnen brengen

• Cooler_King
GustavSan schreef op zondag 14 november 2010 @ 03:21:
Ik heb momenteel een WD HD TV (eerste gen). Ik merk dat het apparaat het binnenkort gaat begeven; vooral problemen met haperingen en de remote die niet meer zo lekker werkt.

Ik overweeg een nieuwe speler; maar het is mij compleet onduidelijk of ik er nu direct een kan kopen of dat ik beter nog even kan uitzingen met de WD HD TV.

Ik kom overal de Playon!On HD tegen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of dit de meest geschikte opvolger is.

Enig idee of er binnenkort een nieuwe chipset uitkomt waarop ik zeker moet wachten? Zijn er momenteel alternatieven op de Playon!On HD die ik zou moeten overwegen?
http://www.iboum.com/net-media-players.php

Ik geloof dat de komende maanden weer nieuwe chipsets eraan zitten te komen: http://www.iboum.com/artkill/chipsets.php

Maar hoe snel zich dit vertaalt naar nieuwe spelers?

• Jannibal23
  • Laatst online: 22:45
Klein vraagje: ik heb al een aantal jaar de Playon HD en gebruik deze al die tijd al zonder interne HDD.

Nu heb ik sinds kort een aantal mappen met 1000+ audiobestanden (verzamelalbums van de jaren 70, 80 en 90). Omdat deze mappen zo veel bestanden bevatten zou ik graag willen zoeken op alfabet. Is dit ook mogelijk?

Voor de goede orde: omdat ik geen interne HDD gebruik, maar alles via het netwerk afspeel maak ik dus geen gebruik van de Media Library.

Misschien een domme vraag, maar heb lopen zoeken en heb nog geen antwoord kunnen vinden.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Probeer ik een wifi driver voor een stick te installeren die ik nog had liggen, ontdekt ik dat the root partitie 100% gevuld. OK, niet zo erg want dat kon je altijd mooi aanpassen met configuration.xml zoals ik ook op de Asus O!Play deed.

Lees ik net dit:
In order to create a symbolic link to the root you would have to be able to write to the root which you can not. It would be very nice if the POHD firmware would provide a symbolic link to let say /usr/local/etc/ from /opt in their firmware. Until they do this you are pretty stuck unless you can modify the upg file yourself. The big problem with that is that the POHD firmware is also encrypted so there's one more obstacle. So just using unsquash on the upg file does not work you first must removed the encryption that has been applied to the upg file first
Bwah, het apparaat is dus volledig gesloten met de latere firmwares. Ik ben dit waardeloze kreng al meer dan zat :{ Had ik maar gewoon weer een O!Play als tweede speler gekocht....

• xxxneoxxx
Exirion schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:01:
Probeer ik een wifi driver voor een stick te installeren die ik nog had liggen, ontdekt ik dat the root partitie 100% gevuld. OK, niet zo erg want dat kon je altijd mooi aanpassen met configuration.xml zoals ik ook op de Asus O!Play deed.

Lees ik net dit:

[...]

Bwah, het apparaat is dus volledig gesloten met de latere firmwares. Ik ben dit waardeloze kreng al meer dan zat :{ Had ik maar gewoon weer een O!Play als tweede speler gekocht....
Firmware replacement hack werkt dus niet meer?

• homernt
TifKag schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:01:
[...]

Ga maar eens terug naar r4318 (voor de gewone) of r4312 (voor de Mini), en alles gaat ineens soepeler.

ACRyan heeft zelf toegegeven, dat ze r3582 beter als Beta FW uit hadden kunnen brengen
Hij wordt wel uitgeleverd met die versie. Het kan aan mij liggen maar r4312 lijkt mij hoger nummer dan r3582 dus nieuwer. Maar dit is dus niet het geval begrijp ik?

• Goner
De firmware naamgeving is nogal verwarrend, release zegt niet veel, het gaat om de versie :

v7.06.r4318 (hd) en v7.0.21.r4312 (mini) zijn dus ouder dan v7.3.4 r3582 (hd) en v7.3.6 r3582 (mini).

Welke versie het best bevalt blijft toch een kwestie van persoonlijke voorkeur en wat je zoals doet met je PlayOn. Ik heb mijn POHD gewoon aan de TV hangen, geen home-theater of dolby installaties en speel vooral TV -series, r3582 voldoet dan gewoon goed.

[ Voor 39% gewijzigd door Goner op 15-11-2010 09:23 ]

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Het volgende, om films over te plaatsen naar mijn HD in de PO hang ik hem regelmatig via de USB interface aan mijn Vista PC. Nu kan deze na de FW update naar 4318 de POHD niet meer vinden. Intussen heb ik hem geupgrade naar 3582 maar dat mocht niet baten.
Het vreemde is dat mijn laptop met XP de PO wel direct ziet. Op het POHD forum raden ze aan om alles op nieuw te formateren, schijf erin, schijf eruit etc. Maar dat zou alleen moeten gelden voor een POHD die je op geen enkele PC ziet, het probleem lijkt dus met Vista te maken hebben en niet met de POHD, iemand een suggestie? Misschien iets weghalen bij Vista zodat hij de pOHD de volgende keer voor de 'eerste' keer weer ziet?

[ Voor 1% gewijzigd door Christian_Ku op 15-11-2010 10:54 . Reden: duidelijk gemaakt dat het om USB gaat ]

Criticism is prejudice made plausible.

Christian_Ku schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:29:
Het volgende, om films over te plaatsen naar mijn HD in de PO hang ik hem regelmatig aan mijn Vista PC. Nu kan deze na de FW update naar 4318 niet meer vinden. Intussen heb ik hem geupgrade naar 3582 maar dat mocht niet baten. Het vreemde is dat mijn laptop met XP de PO wel direct ziet. Op het POHD forum raden ze aan om alles op nieuw te formateren, schijf erin, schijf eruit etc. Maar dat zou alleen moeten gelden voor een POHD die je op geen enkele PC ziet, het probleem lijkt dus met Vista te maken hebben en niet met de POHD, iemand een suggestie? Misschien iets weghalen bij Vista zodat hij de pOHD de volgende keer voor de 'eerste' keer weer ziet?
Ja, zoeken in dit topic. Dit is al vaker voorbij gekomen. Bijvoorbeeld hier: Excelb-boy in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."

• Christian_Ku
Excuus, heb post aangepast, ging om een USB interface verbinding, niet via het netwerk. En tussen twee haakjes het volgende al geprobeerd:

- POHD forum zoeken: verschillende combinaties van "USB" "recognized" "Vista" etc. (ook daar een post achtergelaten).
- Google zoeken: zelfde als bovenstaande (met, raadselachtig, vaak dezelfde resultaten)

[ Voor 60% gewijzigd door Christian_Ku op 15-11-2010 10:32 ]

• Goner
Heb wel 's gelezen dat het soms knap lang kan duren voor de POHD gezien wordt via USB ... waarschijnlijk gezien op ACRyan forum, zal 's zoeken.

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=61236#p61236

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 15-11-2010 11:24 ]

Goner schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:15:
Heb wel 's gelezen dat het soms knap lang kan duren voor de POHD gezien wordt via USB ... waarschijnlijk gezien op ACRyan forum, zal 's zoeken.

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=61236#p61236
Cool, zal hem in de op zetten.

• Goner
Wel raar dat hij juist op de Vista PC, die waarschijnlijk nieuwer is dan de XP machine, problemen heeft met USB.
Maar ik meen me te herinneren dat zelfs als alles in orde is qua drivers, het toch wel eens absurd lang kan duren voordat de PC de POHD 'ziet' ... dacht dat ik dat las in een reply van Kraakie of Dirk op het ACRyan forum.

• Christian_Ku
Aan de ene kant lijkt het inderdaad raar. Maar aan de andere kant: de XP computer is een laptop met acer drivers, het kan natuurlijk zo zijn dat deze drivers beter werken dan de microsoft drivers. Vista is net nieuw geinstalleerd en ik heb de originele chipset drivers nog niet geinstalleerd. Dit ga ik dus ook zsm doen vanavond! Thanks voor de link (wie bedenkt ook dat er een nederlandse how to op de POHD fora staat, zo goed als alles is daar in het engels, ondanks dat het een nederlands bedrijf is).

• Goner
Het bedrijf is wel NL, maar die ACRyans worden over de hele wereld verkocht, zo te zien ..
Kijk maar eens op forum, er zijn er in allerlei talen : http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=52

EDIT: hier staat een uitleg waarom het zo lang kan duren : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=58065#p58065

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 15-11-2010 12:09 ]

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb deze thread even doorgelezen maar ik ben er nog niet helemaal uit :)

Ik wil dus een Playon! kopen. Ik ga niet streamen maar ben van plan de playon te kopen met 500 GB . Is de player makkelijk op je pc aan te sluiten om zo HD materiaal op de player te zetten of is dat een heel gedoe? Of kan ik beter gewoon de Playon HD mini kopen en daarbij een externe harddisk, of gaat het schokken met een externe harddisk (HD materiaal)?.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 22:22

cue

Rockvee2 schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:23:
Ik heb deze thread even doorgelezen maar ik ben er nog niet helemaal uit :)

Ik wil dus een Playon! kopen. Ik ga niet streamen maar ben van plan de playon te kopen met 500 GB . Is de player makkelijk op je pc aan te sluiten om zo HD materiaal op de player te zetten of is dat een heel gedoe? Of kan ik beter gewoon de Playon HD mini kopen en daarbij een externe harddisk, of gaat het schokken met een externe harddisk (HD materiaal)?.
HD materiaal is geen probleem om af te spelen via een externe HDD (50 gig avatar speelt zonder schokken). Heb er al meerdere geïnstalleerd met losse 2,5 inch HDD. Deze wordt dan meteen gevoed door de speler. Voordeel hiervan is dat hij ook uit staat als de speler uitgeschakeld wordt. Overzetten gaat dan ook makkelijk via Esata, USB 2/3.

• Rockvee2
  • Niet online
cue schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:06:
[...]

HD materiaal is geen probleem om af te spelen via een externe HDD (50 gig avatar speelt zonder schokken). Heb er al meerdere geïnstalleerd met losse 2,5 inch HDD. Deze wordt dan meteen gevoed door de speler. Voordeel hiervan is dat hij ook uit staat als de speler uitgeschakeld wordt. Overzetten gaat dan ook makkelijk via Esata, USB 2/3.
Dus het gaat wel met een playon HD mini en een usb-HDD?

Heb nog een Freecom XXS 250 gb liggen, dus dan zou ik voor 88 euro klaar zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Rockvee2 op 15-11-2010 14:53 ]

• xxxneoxxx
xxxneoxxx schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:54:
[...]

Firmware replacement hack werkt dus niet meer?
En hiermee bedoel ik natuurlijk font replacement hack..

Verwijderd

ffe een vraagje..
Ik wil misschien de mini met een externe hd aanschaffen, om in mijn netwerk te hangen(lan)
Kan je dan vanaf je laptop de externe HD zien om hier de zooi op te gooien?
of moet je eerst je externe hd aan je laptop hangen en dan aan de mini?
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:26:
ffe een vraagje..
Ik wil misschien de mini met een externe hd aanschaffen, om in mijn netwerk te hangen(lan)
ffe een opmerking: je antwoord staat in de OP.

Verwijderd

wat is OP??

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 10:44
Openings Post. De 1e post in dit topic dus.

Verwijderd

Ja dat dacht ik al, heb het doorgelezen, maar het antwoord kan ik niet vinden?

• Brickman
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:26:
ffe een vraagje..
Het is sneller om je externe hdd aan je laptop en dan je spul er opzetten en weer terug te hangen aan de PlayOn.

Verwijderd

Thanx, maar het is wel mogelijk dus. ik kijk wel ffe dan.

• Cooler_King
Ik heb de mini zojuist naar 4415 geupdate en nu valt me opeens een 'screen size' optie op.. als ik met de pijltjes rondbeweeg dan zie ik de rode randen pas bij ongeveer 1200 x 672.. terwijl het een 720p televisie is.. weet iemand hoe dat kan? Ik heb dus geen idee verder wat ik hier mee moet

En eigenlijk is de tv 1366x768, maar met 720p gaat ie maar tot 1280x720 (1080p is greyed out)

[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 15-11-2010 22:27 ]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 15:23
Cooler_King schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:15:
Ik heb de mini zojuist naar 4415 geupdate en nu valt me opeens een 'screen size' optie op.. als ik met de pijltjes rondbeweeg dan zie ik de rode randen pas bij ongeveer 1200 x 672.. terwijl het een 720p televisie is.. weet iemand hoe dat kan? Ik heb dus geen idee verder wat ik hier mee moet

En eigenlijk is de tv 1366x768, maar met 720p gaat ie maar tot 1280x720 (1080p is greyed out)
Die optie heb ik ook in oudere firmwares gezien en ik vroeg me hetzelfde af. Los van de getalletjes is het wel handig om de maximale schermgrootte te benutten.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

loeberce schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:37:
Die optie heb ik ook in oudere firmwares gezien en ik vroeg me hetzelfde af. Los van de getalletjes is het wel handig om de maximale schermgrootte te benutten.
Even voor de duidelijkheid, deze optie heeft niets met het afspelen van films te maken. Geeft alleen maar de maximale grote van het menu aan.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 22:22

cue

Rockvee2 schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:49:
[...]

Dus het gaat wel met een playon HD mini en een usb-HDD?

Heb nog een Freecom XXS 250 gb liggen, dus dan zou ik voor 88 euro klaar zijn
Euuuh lampie... je quote op m'n bericht maar heb je het wel gelezen?

• Rockvee2
  • Niet online
cue schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:10:
[...]

Euuuh lampie... je quote op m'n bericht maar heb je het wel gelezen?
Beetje dom van mezelf maar ik heb het inderdaad gelezen, mijn excuses ;(

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 23:30
Om even terug te komen op mijn voorgaande reactie over het verschijnen van de nieuwe firmware.
Ik heb een mail gestuurd naar Acryan met de vraag wanneer we versie 8 kunnen verwachten.
Ik kreeg de volgende reactie:

Beste Ivo,

Deze firmware zal uitgeleverd worden op de Essential en daarna ook verschijnen op de andere spelers.
De verwachting is halverwege december voor de andere spelers, de Mini, de POHD en de DVR.

Met vriendelijke groeten,

Dus nog even afwachten...!

[ Voor 12% gewijzigd door Gsusivo op 16-11-2010 17:45 ]

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 10:11
Waarom zijn jullie zo wild van deze speler? Voor hetzelfde geld (misschien wel minder) heb je een merk als Kaiboer. Ongeveer hetzelfde design en speelt alles af. Ook BD-ISO (zonder grootte beperkingen etc).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JP-tjuh schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:02:
Waarom zijn jullie zo wild van deze speler? Voor hetzelfde geld (misschien wel minder) heb je een merk als Kaiboer.
Oh die..... Dat we daar niet aan gedacht hadden zeg! |:(

Buitenlands merk en de enige Nederlandse dealer die genoemd wordt heeft geen enkel apparaat van het merk op hun website staan. Ben jij niet gewoon stiekem reclame aan het maken?

Verwijderd

Brickman schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:19:
[...]

Het is sneller om je externe hdd aan je laptop en dan je spul er opzetten en weer terug te hangen aan de PlayOn.
Als je hiervoor een 2,5" schijf gebruikt heb je ook geen voeding nodig voor de externe hdd trouwens. De schijf zal gewoon gevoed worden door de usb poort.
Goner schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:21:
De firmware naamgeving is nogal verwarrend, release zegt niet veel, het gaat om de versie :

v7.06.r4318 (hd) en v7.0.21.r4312 (mini) zijn dus ouder dan v7.3.4 r3582 (hd) en v7.3.6 r3582 (mini).

Welke versie het best bevalt blijft toch een kwestie van persoonlijke voorkeur en wat je zoals doet met je PlayOn. Ik heb mijn POHD gewoon aan de TV hangen, geen home-theater of dolby installaties en speel vooral TV -series, r3582 voldoet dan gewoon goed.
Firmware is te herkennen aan de 3 en de 4. Als het begint met een 3 dan is het officieel, een 4 is een beta.
Dit is gedaan vanaf de een na laatste beta en officiele versie, 3875 en 4318 (voor de POHD).

Daarom kan het zijn dat de officiele nummers lager zijn dan de betaversie nummers.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 17:30 ]

• Cooler_King
JP-tjuh schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:02:
Waarom zijn jullie zo wild van deze speler? Voor hetzelfde geld (misschien wel minder) heb je een merk als Kaiboer. Ongeveer hetzelfde design en speelt alles af. Ook BD-ISO (zonder grootte beperkingen etc).
Ik zou zeggen lees eens wat reviews.. AC Ryan is zo'n beetje het beste merk van mediaspelers op het moment
Pagina: 1 ... 33 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.