Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
Vreemd, die ellende met userid/pasword heb ik alleen maar met shares op Windows PC's, zelfs als ik zeg dat 'everyone' erbij mag.
De shares op mijn NAS (CHD3NET) zijn zonder probleem te bereiken. Die snapt blijkbaar wel wat Samba inhoudt ...

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Vreemd, ik heb zelf een QNap TS-410 en heb die problemen helemaal niet.

Alleen na een volledige firmware reinstall van mijn AC Ryan moet ik de boel opnieuw instellen.

Ik gebruik echter ook geen Samba, maar de default (NFS?).

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:57
Waarschijnlijk heb ik gisteren wel een oplossing gevonden voor het probleem.

Op het forum van ac ryan heb ik gelezen dat er in vorige firmwares (van de ac ryan) problemen waren met het onthouden van wachtwoorden in combinatie met een dynamisch ip adres. Tevens had ik gelezen dat de ac ryan altijd aan de werkgroep WORKGROUP gekoppeld wordt (dit kun je niet in het apparaat aanpassen).

Dus het volgende gedaan:
1. De AC Ryan een vast ip adres (met subnet mask, gateway adres en dns server)
2. De werkgroep op de DS109 aangepast naar WORKGROUP (ook maar gelijk gedaan op mijn laptop)

Ik heb wat testjes gedaan met aan/uit zetten van de apparatuur en het lijkt nu dat het probleem opgelost is. Of het nu te maken heeft met het vaste ip adres of de werkgroep weet ik niet, maar het lijkt nu te werken!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
meesje schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:39:
Jadajadajada.

Tevens had ik gelezen dat de ac ryan altijd aan de werkgroep WORKGROUP gekoppeld wordt (dit kun je niet in het apparaat aanpassen).

Jadajadajada
Dit kun je WEL aanpassen (voor de mensen die weigeren/technisch niet in de WORKGROUP kunnen komen/zitten.

Criticism is prejudice made plausible.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:08

Vrijdag

De Zwarte

Compressed headers probleem is opgelost :)

Nieuwe BETA firmware voor de HD: http://www.acryan.com/dow...v7.3.4.r4368_European.zip
Version v7.3.x r4368
what’s new in this release

01. Improved Web Management default page when Login Control is off
02. Improved Web Management compatibility with Safari and Opera browser
03. Improved compatibility with MKV compressed headers
04. Improved Hebrew subtitles display
05. Improved weather channel description
06. Add Stretch to Zoom In selection
07. Add Pin Protection option in Setup – Misc menu
• Protects the Copy menu with a password when option is turned on
08. Fix flickering of info message during music playback when title is too long
09. Fix unable to resume playback when display is switched to 24p mode
10. Fix loading of Jukebox from network location

Voor de Mini: http://www.acryan.com/dow...v7.3.6.r4415_European.zip

Version v7.3.x r4415

1. Improved compatibility with MKV compressed headers
2. Improved Hebrew subtitles display
3. Improved weather channel description
4. Add Stretch to Zoom In selection
5. Add Change system font option in Setup – System menu
• Create a "resource” folder in the root directory of your USB drive
• Place your desired TrueTypeFont and rename it to “font.ttf”
• Changes will take place when font is selected or automatically on boot up
6. Add Pin Protection option in Setup – Misc menu
7. Add Browser Mode option in Setup – Misc menu
• Option to display browser viewing in Preview Off / Preview / List
8. Fix flickering of info message during music playback when title is too long
9. Fix unable to resume playback when display is switched to 24p mode
10. Fix loading of Jukebox from network location

Voor de DVR: http://www.acryan.com/dow...v8.3.3.r4368_European.zip

Version v8.3.x r4368

1. Improved Web Management compatibility with Safari and Opera browser
2. Improved compatibility with MKV compressed headers
3. Improved Hebrew subtitles display
4. Improved weather channel description
5. Add Stretch to Zoom In selection
6. Add Pin Protection option in Setup – Misc menu
7. Fix flickering of info message during music playback when title is too long
8. Fix unable to resume playback when display is switched to 24p mode
9. Fix loading of Jukebox from network location
10. Fix active screensaver from unloading after resuming playback from pause state

Om te installeren:
How to update this firmware:

It is the same as all SDK3.X platform requires, please update your PV73100 to r3582 before proceeding to update with this firmware.

Example, from r2901, you need to first update it to r3582 before proceeding to r4368.

For those, already on r4090 or r3582, you could directly update to r4368.

We strongly recommend users to perform System Update instead of Safe Mode Reflash.

[ Voor 0% gewijzigd door Vrijdag op 28-10-2010 10:06 . Reden: toegevoegd dat het beta firmware is :) ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11 19:33
Mooi.
Misschien even goed om te melden dat dit BETA firmware is!

Voor de mini gelden weer andere firmware volgordes in de jungle:

Example, from r2898, you need to first update it to r3582 before proceeding to r4415.

For those, already on r4090 or r3582, you could directly update to r4415.

[ Voor 64% gewijzigd door JorisV op 28-10-2010 10:08 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Fixed! :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• meesje
Ik ben benieuwd wanneer ze met een officiele firmware komen. Elke keer maar weer beta. Ik zit nu op r3582 (deze was al geïnstalleerd toen ik 'm afgelopen zaterdag had gekocht).

• meesje
In mijn AC Ryan mini heb ik de tijd/datum ingesteld middels de 'internet' optie. Ik zie ook keurig dat de tijd correct wordt opgehaald. Echter wanneer ik de mini weer uit zet (standby, dus niet de stekker er uit) en daarna weer aan dan is de tijd/datum weer gewijzigd (dit is elke keer dezelfde tijd).

Het lijkt wel alsof de mini de ingestelde tijd niet onthoudt. Zijn er meerdere gebruikers die dit probleem hebben? Is dit een bug? Is de workaround om de tijd/datum handmatig in te stellen?

• Goner
Toevallig ben ik op het ACRyan forum in discussie over het hele Time-gebeuren ...
Ik heb mijn POHD pas een paar weken (met firmware r3582) dus heb de hele voorgeschiedenis gemist.

Blijkbaar zat er vroegâh (SDK 1 & 2) helemaal geen Time setting in de Setup van de HD en Mini. Alleen de DVR had dat omdat je uiteraard opnames moet kunnen schedulen.
"Per ongeluk" hebben ze miv r3582 die Time setting toegevoegd. Tot tevredenheid van vele gebruikers blijkbaar ... vooral de time-server optie is verrekte handig !! Maar nu hebben ze in r4090(mini&hd) en r4415(mini) en r4386(hd) die setting weer verwijderd !!

Als klap op de vuurpijl hoorde ik nu ook dat de HD en Mini helemaal geen batterij hebben !! Blijkbaar vindt ACRyan het niet interessant dat het apparaat een gelijklopende klok heeft zodat je een juiste timestamp voor (gekopieerde en gedownloade) bestanden op je HDD krijgt op de POHD ?!

De enige manier is dus om mbv Telnet/Linux de datum/tijd goed te zetten. Niet echt handig ...
Er zijn overigens al diverse mensen op ACRyan forum bezig om mbv scripts e.d. de NTP (timeserver) functionaliteit terug te 'hacken'.
Aaarrggghh, de audio bug is dus nog steeds niet opgelost.... Die had notabene hoge prio (aldus de mods op het forum)... En dan wel nieuwe functionaliteit...
Er zullen ongetwijfeld goede redenen voor zijn, maar het blijft moeilijk uit te leggen...

Verwijderd

IJsbeer schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:34:
Aaarrggghh, de audio bug is dus nog steeds niet opgelost.... Die had notabene hoge prio (aldus de mods op het forum)... En dan wel nieuwe functionaliteit...
Er zullen ongetwijfeld goede redenen voor zijn, maar het blijft moeilijk uit te leggen...
mee eens... toch aardig wat verbeteringen... al wacht ik liever even af tot ik positieve feedback lees van meerdere mensen :/

is die nieuwe beta gebasseerd op SDK 2, 3 of 4?

• Goner
Ik krijg het idee dat deze firmware ook weer te snel - maar niet helemaal door de schuld van ACRyan - naar buiten is gekomen.
Blijkbaar laten ze div. mensen de firmwares testen. Er was er dus eentje die op het forum de nieuwe release nummers noemde, r4415 en t4386 ... een bijdehandje telde 1 + 1 op, paste de download-locatie aan (gewoon 4090 vervangen door 4415) en haalde vrolijk de nieuwe firmware voor de Mini op ...
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:49:
toch aardig wat verbeteringen... al wacht ik liever even af tot ik positieve feedback lees van meerdere mensen
enige positieve is dusver de MKV compressed headers ... las ook nog dat FTP niet meer werkt ?
is die nieuwe beta gebasseerd op SDK 2, 3 of 4?
SDK3

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 28-10-2010 11:56 ]

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ze hadden toch wel een quick&dirty hack-fix kunnen doen? Tijdelijk een derde optie erbij, kost niet meer dan 3 regels code en iedereen is happy. Beetje flauw

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

DD is capable of downmixing with the latest beta fw based on sdk 3.x

C+ chipset latest revision is capable of passthrough with the latest beta fw's based on sdk 3.x
Gepost door een mod op het acryan forum. Dat lijkt me goed nieuws!

(zal het in de op verwerken)

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:15
IJsbeer schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

Is dat ook voor de mini?

Verwijderd

IJsbeer schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

ja leuk als je een C+ chip hebt ik heb een 1073DD :'(

Verwijderd

ja lijkt me wel die zijn allemaal op de C+ gebasseerd daar deze relatief nieuw is

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

jos_zwa schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:35:
vraagje:

Ik heb mijn Ryan aan mijn LAN hangen (dus geen WLAN). In windows (7) heb ik een Y: schijf gemount aan mijn IP\hdd1 zeg maar. Zodat ik er via verkenner gewoon bij kan. Toch als ik windows opstart en dubbel klik op deze Y schijf dan moet ik soms bijna 1 min. wachten voordat ik de files op de ryan kan benaderen. Als dat eenmaal gelukt is dan gaat het gewoon snel en kan ik snel in de mappen klikken/ kopieren enz...

weet iemand hoe dit kan? Hetzelfde geldt eigenlijk voor het aansluiten van de ryan via de usb kabel aan de laptop, ik moet echt soms 1 minuut wachten voor ik het bekende USB connect geluidje hoor en er vervolgens mee kan werken.
iemand die hier nog antwoord op heeft?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Hebben we denk ik allemaal last van, dus de enige die daar antwoord op heeft is ACRyan !!!!!

Maar ja, als dat antwoord net zo snel komt als een goede Firmware.......................... :z

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
jos_zwa schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:57:
[...]

dhcp of vast ip van de POHD? probeer eens met een vast ip.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Mr.Nobody schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:26:
[...]

dhcp of vast ip van de POHD? probeer eens met een vast ip.
vast IP op de Ryan.

• Goner
[...]
En als je naar de POHD gaat via : Mijn Netwerklocaties -> Volledig Netwerk -> Microsoft Windows-netwerk ?? Daar zou de PlayonHD\HDD1 in je workgroup moeten staan ... duurt het dan ook zo lang ??
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:05:
Omdat de ryan allereerst de nas service moet starten en daarna zich moet aanmelden bij windows
Dat duurt gewoon een minuutje
Oh ? Bij mij niet hoor ... zelfs als ik 'm reboot (via Telnet) kan ik er binnen 15 sec. weer bij.

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 29-10-2010 13:49 ]

Verwijderd

[...]

Omdat de ryan allereerst de nas service moet starten en daarna zich moet aanmelden bij windows

Dat duurt gewoon een minuutje

• TifKag
Hé kraakie jij ook hier, wanneer krijgen we een stabiele FW !!!!!!!!!!!!

[ Voor 195% gewijzigd door TifKag op 29-10-2010 15:50 . Reden: Ik heb het opgegeven, om tegen zo'n kl*** firma te ageren !!!!!! ]

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:15:
[...]
En als je naar de POHD gaat via : Mijn Netwerklocaties -> Volledig Netwerk -> Microsoft Windows-netwerk ?? Daar zou de PlayonHD\HDD1 in je workgroup moeten staan ... duurt het dan ook zo lang ??

[...]
Oh ? Bij mij niet hoor ... zelfs als ik 'm reboot (via Telnet) kan ik er binnen 15 sec. weer bij.
Verschilt per keer als ik hem echt aan en uit zet duurt het ongv 35 seconden ligt er aan denk ik welke windows welke router etc etc etc

Verwijderd

TifKag schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:45:
Hé kraakie jij ook hier, wanneer krijgen we een stabiele FW !!!!!!!!!!!!
Als kerst en pasen samenvallen 8)7

geen idee ben geen coder geen developer maar een simpele moderator die support geeft op Ac ryan Forum.

Enigste code die ik ken is

10 print "Hallo wereld"
20 goto 10
Run

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 10:36
Ik heb de AC Ryan PlayonHD mini voor mijn vader aangeschaft en ben nu met het netwerk bezig.

Firmware rev 3582.

De volgende stappen heb ik gevolgd om mappen op mijn PC te kunnen detecteren:

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=2958

Ik kan nu in de standaard gedeelde map user komen, en in de mappen waar mijn torrent downloads en nzb downloads in komen. De laatste twee heb ik de de betreffende programma's als fil locations aangegeven en zijn dus door de programma's als gedeelde mappen ingedeeld.

Ik heb op mijn PC en wachtwoord, dus ik kan alleen in de bovengenoemde mappen komen als ik de gebruikersnaam en wachtwoord van mijn pc invul.

Als ik nu zelf een gedeelde map aanmaak zoals is aangegeven in de tutorial op het ac ryan forum, dan kan ik niet in de map komen. Als ik de settings hetzelfde zet als de download mappen van mijn torrents en nzb's, ook dan kan ik er niet inkomen. De mediaplayer geeft dan: Logon mislukt aan.

Wat doe ik dan:

Eigenschappen map --> Delen --> Delen --> in de dropdown list Thuisgroep selecteren en toevoegen --> op de knop delen drukken --> Geavanceerd delen --> Deze map delen aanvinken --> Machtigingen --> namen van groepen of gebruikers --> iedereen --> Volledig beheer --> Toestaan --> Toepassen --> OK --> OK --> Sluiten.

Weet iemand wat ik kan doen om wel zelf een nieuwe gedeelde map aan te maken, om vervolgens via de PlayonHD in te kunnen loggen?

Vind het overigens belachelijk dat het niet plug&play is. De PS3 en Xbox360 zijn makkelijker in gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door IngamerX op 29-10-2010 17:25 ]

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Sinds gisteren mijn eerste generatie WDTV vervangen door een POHD mini, en ik moet zeggen dat deze prima bevalt.
De firmware versies zijn niet echt duidelijk, zeker met alle beta's e.d., maar in alle andere opzichten ben ik uitermate tevreden tot op heden.

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
voor de liefhebbers, om sopcast te kunnen streamen op je playon(mini),

http://bolt.org/board/showthread.php?t=424359

heb op m'n slaapkamer de mini, en kan zo streamen van m'n pc beneden, heb 'm met powerplugs in het netwerk verbonden, werkt prima.

gr.
Wil

• Goner
Hoe werkt dat, met UPnP ??
Heb me nog niet zo in media servers en streamen verdiept ...
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:00:
[...]

Als kerst en pasen samenvallen 8)7

geen idee ben geen coder geen developer maar een simpele moderator die support geeft op Ac ryan Forum.

Enigste code die ik ken is

10 print "Hallo wereld"
20 goto 10
Run
Heee! Welkom!

Verwijderd

Ik wil misschien een playon HD kopen, maar las in de openingspost over de doorvoersnelheden van het netwerk. Mijn idee is namelijk de playon HD in de woonkamer te zetten en aan te sluiten op de tv daar.

Maar dan wil ik 's avonds vanuit mijn bed via de samsung tv die ik daar heb met DLNA ook wel een filmpje kunnen kijken van de playon. Is dit mogelijk of zijn de snelheden te laag?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:05:
Maar dan wil ik 's avonds vanuit mijn bed via de samsung tv die ik daar heb met DLNA ook wel een filmpje kunnen kijken van de playon. Is dit mogelijk of zijn de snelheden te laag?
Volgens mij is de ac (nog) geen dnla server. Kun je via de samsung ook vanaf een samba share afspelen? Netwerk snelheid is voldoende om wireless dvd's af te spelen en bedraad meeste HD af te spelen. (wireless uiteraard alleen als het signaal voldoende is)

(Raar eigenlijk, volgnes mij is een dlna server zo in elkaar te sjorren op deze apparaten... ik heb een volgend project... ;) )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Dank u :)

ben er niet vaak hoor snuffel af en toe ;)

Al druk genoeg op ac ryan forum ;)

Verwijderd

leuk_he schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:42:
[...]

Volgens mij is de ac (nog) geen dnla server. Kun je via de samsung ook vanaf een samba share afspelen?
...

(Raar eigenlijk, volgnes mij is een dlna server zo in elkaar te sjorren op deze apparaten... ik heb een volgend project... ;) )
Nee, de samsung kan geen samba share aan helaas. Kan ik trouwens wel mijn analoge upc signaal erin stoppen om zo op te nemen? En kan ik tegelijk opnemen en afspelen?

• TifKag
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:14:
[...]

Nee, de samsung kan geen samba share aan helaas. Kan ik trouwens wel mijn analoge upc signaal erin stoppen om zo op te nemen? En kan ik tegelijk opnemen en afspelen?
Welke Playon wil je eigenlijk kopen. ???? (Ik denk dat je de mogelijkheden van de Playon een beetje overschat)

Met de gewone Playon kun je alleen internetradio opnemen.

TV signaal opnemen kun je in ieder geval alleen met de Playon DVR serie, en ik dacht niet dat die analoge signalen op kan nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door TifKag op 02-11-2010 16:34 ]

• ronn0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11 08:17
Zojuist heb ik dit apparaat ook gekocht. Echter wilde ik de firmware gaan updaten en werkte de site hier niet? Ligt dit aan mijn PC of gewoon toeval? :-) Werkt inmiddels weer! Nu updaten! :D

Verder ziet het apparaatje er leuk uit en wil ik hem tevens gebruiken voor het downloaden van NZB's omdat de laptop wat veel stroom kost. Hiervoor heb ik POD installer gevonden.

Recensies volgen.

HUH? het lijkt erop dat ik hem nu al gesloopt heb. Hij blijft maar rebooten.

[ Voor 15% gewijzigd door ronn0 op 02-11-2010 18:29 ]

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 08:35
Ik keek gister toevallig via de metafeeds op deze channel:

http://live.mvix.net/x_live/scripts/menu_lge.rss

Is een youtube rss, en tot mijn verbazing kwam ik ook nog verder en gewoon op de youtube site.
Ik zag de filmpjes staan en ik kon zelfs zoeken op een eigen tag.

De filmpjes laade mooi onder elkaar, maar wanneer ik het af wou spelen kreeg ik een soort gelijke melding als 'cannot play this file' of iets dergelijks..

Is dit al een vooruit gang? aangezien ik nog nooit eerder heb kunnen zoeken etc op youtube via de PlayonHD mini ( r4312 fw geloof ik)

als dat nog gefixt kan worden kunnen we dus zo youtube bekijken :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ronn0 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:11:
Zojuist heb ik dit apparaat ook gekocht. Echter wilde ik de firmware gaan updaten en werkte de site hier niet? Ligt dit aan mijn PC of gewoon toeval? :-) Werkt inmiddels weer! Nu updaten! :D

Verder ziet het apparaatje er leuk uit en wil ik hem tevens gebruiken voor het downloaden van NZB's omdat de laptop wat veel stroom kost. Hiervoor heb ik POD installer gevonden.

Recensies volgen.

HUH? het lijkt erop dat ik hem nu al gesloopt heb. Hij blijft maar rebooten.
Anders eerst safeboot met firmware versie 4318 en daarna door naar nieuwere firmwares :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:05:
Ik wil misschien een playon HD kopen, maar las in de openingspost over de doorvoersnelheden van het netwerk. Mijn idee is namelijk de playon HD in de woonkamer te zetten en aan te sluiten op de tv daar.

Bekabeld / via WIFI? Wat voor bron bestanden? HD of non HD?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ronn0
Vrijdag schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:54:
[...]

Anders eerst safeboot met firmware versie 4318 en daarna door naar nieuwere firmwares :)
Gelukt! Enorm bedankt.

Een stomme vraag misschien, ik heb de eerste 10 en laatste 10 pagina's bekeken voor het antwoord. Ik zou graag NZB's downloaden met m'n MINI (niet de auto ;)), hiervoor ben ik inmiddels achter gekomen dat ik daarvoor ryanopt o.i.d. moet installeren en dan SABNZBD+ erop kan zetten. Echter krijg ik het niet voor elkaar ryanopt te installeren. Nu heb ik gehoord over 'pre-hacked' firmwares waarin deze al is opgenomen. Echter krijg ik hier geen recente versie van gevonden. Is er een 'codenaam' voor dit o.i.d.?

Tevens weet ik niet of het toegestaan is op dit forum, indien dit niet het geval is spijt het mij ten zeerste en staat mijn dank voor de persoon hierboven alsnog als een huis! ;-)
Je had de OP moeten lezen, daar stond het ook in wat je moest doen.
Over je vraag mbt NZB, het klopt dat dit in de recentere firmwares niet meer zit. Er zijn een aantal dingen gewijzigd in de firmware waardoor de 'hacks' niet meer werkt. Verwacht hier op de korte termijn geen oplossing voor.
Daarnaast geldt voor NZB hetzelfde als voor torrents, het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd. Het app. is gewoon niet capabel genoeg om dit soort taken te kunnen doen, dan had je een HTPC moeten kopen.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb ook gewerkt met NZBget, maar ook dit was heel erg buggie. Ik kreeg het met POD installer uiteindelijk aan de praat, maar het repairen en unrarren enzo ging heel vaak niet goed. Het kastje is verder ook zo sloom dat ik maar 1,4 MB/sec haalde, terwijl ik op mijn laptop makkelijk 2,6 MB/sec haal.... :(

• ronn0
IJsbeer schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:25:
[...]

Je had de OP moeten lezen, daar stond het ook in wat je moest doen.
Over je vraag mbt NZB, het klopt dat dit in de recentere firmwares niet meer zit. Er zijn een aantal dingen gewijzigd in de firmware waardoor de 'hacks' niet meer werkt. Verwacht hier op de korte termijn geen oplossing voor.
Daarnaast geldt voor NZB hetzelfde als voor torrents, het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd. Het app. is gewoon niet capabel genoeg om dit soort taken te kunnen doen, dan had je een HTPC moeten kopen.
Ik heb het vannacht wel even aan de praat gekregen alsnog, maar het hield inderdaad veel te wensen over. Wel een aantal dingen binnen gekregen maar op een gegeven moment liep m'n memory vol. Voortaan maar niet meer doen dus.

Downloaden met een HTPC kost vrij veel stroom, binnenkort maar eens een NAS van synology aanschaffen dan, goede reden nu haha :-)

Verwijderd

TifKag schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:29:
[...]

Welke Playon wil je eigenlijk kopen. ???? (Ik denk dat je de mogelijkheden van de Playon een beetje overschat)

Met de gewone Playon kun je alleen internetradio opnemen.

TV signaal opnemen kun je in ieder geval alleen met de Playon DVR serie, en ik dacht niet dat die analoge signalen op kan nemen.
Ja ik bedoel dan inderdaad de playon! DVR versie (ACR-PV76120-500GB). Belde net met 4launch, en die vertelde mij dat ik wel het analoge upc signaal kan opnemen? Ik ben de weg kwijt nu 8)7

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Je zit hier iig verkeerd...

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:11
Was net een beetje aan het kijken bij andere mediaplayers en vind de AC Ryan echt de beste maar het menu is grafisch zo ruk. Terwijl het de mooiste bluaray film afspeelt.

Wordt mooier in de toekomst ? Wil een mooie grafische videotheek zoals je op in iTunes kan zien. Beetje pimpem met al me films en muziek.

Zie het wel bij andere mediaspelers zoals de HDX 1000

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/7933/seleccioneresp.jpg

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 09:25
Met YAMJ of Thumbgen komt het er wel mooier uit te zien volgens mij.
Is bij mij ook een van de dingen waarover ik twijfel, een Mede8er, EM7080 of ACRyan, vanwege het bedieningsgemak en informatie van de interface, waar vooral mijn ouders gebruik van gaan maken.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-11 14:48
Versteegrob schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:47:
Was net een beetje aan het kijken bij andere mediaplayers en vind de AC Ryan echt de beste maar het menu is grafisch zo ruk.

Wordt mooier in de toekomst ? Wil een mooie grafische videotheek zoals je op in iTunes kan zien. Beetje pimpem met al me films en muziek.

Zie het wel bij andere mediaspelers zoals de HDX 1000

[afbeelding]
Wat is nou belangrijker, een player die alles, maar dan ook alles afspeelt of een player die een geile interface heeft waar je slechts even naar kijkt ????

Ik weet het antwoord hier wel op :p

Arriving Somewhere but not here....

• Spinoza
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 09:31
Hoi,

ik ben van plan ook een AC Ryan mediaspeler aan te schaffen omdat ik in alle forums lees dat dit merk het beste naar voren komt.
Momenteel gebruik ik een PS3 met PS3 mediaserver op pc om film en muziek te kunnen delen.
Moet zeggen dat dit programma erg goed werkt en dat deze moeiteloos alle codecs en formaten ondersteund wanneer is bv. een film wil kijken.
Toch vind ik het ook wel makkelijk zo'n klein kastje te hebben evt. met externe en/of interne harde schijf.
Wat adviseren jullie mij?

Ik heb zelf een externe Sata schijf die ik op de mini kan aansluiten zodat ik mijn pc niet hoef aan te zetten
Maar het is ook een afweging juist bv een 2 TB harde schijf te kopen in combinatie met de "normale" AC Ryan en deze in te bouwen.

gr

Marc

ps. dank alvast voor de tips en het advies ;-)

• TifKag
Unne Offerse schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:17:
[...]

Wat is nou belangrijker, een player die alles, maar dan ook alles afspeelt of een player die een geile interface heeft waar je slechts even naar kijkt ????

Ik ook .............een player die een geile interface heeft, en die alles afspeelt.

De Playon heeft en kan helaas geen van beide. ;w

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-11 14:48
Spinoza schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:15:
Hoi,

ik ben van plan ook een AC Ryan mediaspeler aan te schaffen omdat ik in alle forums lees dat dit merk het beste naar voren komt.
Momenteel gebruik ik een PS3 met PS3 mediaserver op pc om film en muziek te kunnen delen.
Moet zeggen dat dit programma erg goed werkt en dat deze moeiteloos alle codecs en formaten ondersteund wanneer is bv. een film wil kijken.
Toch vind ik het ook wel makkelijk zo'n klein kastje te hebben evt. met externe en/of interne harde schijf.
Wat adviseren jullie mij?

Ik heb zelf een externe Sata schijf die ik op de mini kan aansluiten zodat ik mijn pc niet hoef aan te zetten
Maar het is ook een afweging juist bv een 2 TB harde schijf te kopen in combinatie met de "normale" AC Ryan en deze in te bouwen.

gr

Marc

ps. dank alvast voor de tips en het advies ;-)
Ik zal mijn situatie beschrijven, kijk maar wat er uit kunt pikken want je moet altijd naar je eigen situatie kijken en je afvragen wat je nu en in de toekomst er mee wilt.

Beide systemen (de mini & de "normale" PlayOn, hierna maxi genoemd ;) ) zijn qua afspeelmogelijkheden hetzelfde, dus dat maakt niets uit. Ik heb ze allebei (mini op slaapkamer en de maxi in de woonkamer).

Het voordeel van de mini is dat er geen fan is zit en dus absoluut onhoorbaar is. Ik gebruik hem soms icm een 2.5" externe HDD zonder voeding en meestal via het netwerk waar een synology NAS mijn filmbron is. Op het externe schijfje heb ik wat series en kinderfilmpjes staan.

De maxi (met een 1Tb HDD) gebruik ik meestal om te streamen voor de films die ik eenmalig wil zien. Films die ik wil bewaren, zet ik op de interne HDD van de maxi. Dit doe ik dan via het netwerk en dat duurt best lang! Pakweg 30 minuten voor een DVD5 film. Maar goed, daar ga ik niet bij staan wachten. Als je dit vaak wilt doen is het werken met een externe HDD sneller, je koppelt die aan je PC, blaast hem vol en hangt hem dan aan je ACRyan. Het maakt dan niet uit of je een mini of maxi hebt.

Je kunt de maxi ook als NAS of download unit gebruiken (Bittorrent en usenet) maar dat doe ik niet want dat kan mijn Synology veel beter en sneller. Wat ik er van weet is dat het wel werkt op de maxi, maar verwacht er geen wonderen van.

Qua aansluitingen heeft de maxi ook meer mogelijkheden, zie de specs hiervoor en kijk maar hoe je deze wilt of kunt aansluiten op je TV, Hifi etc.

Ik gebruik ze dus beide puur en naar volle tevredenheid als mediaplayer, alle andere fratsen doe ik met apparatuur die dat beter kunnen. Het hangt dus af wat je er mee wilt.

Arriving Somewhere but not here....

Verwijderd

TifKag schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:29:
[...]

Ik ook .............een player die een geile interface heeft, en die alles afspeelt.

De Playon heeft en kan helaas geen van beide. ;w
wat doe je hier dan? de mening die jij hebt mag je hebben maar waarom hier posten? ik zie niet echt veel toegevoegde waarde :/

• Spinoza
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 09:31
Unne Offerse schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:39:
[...]

Ik zal mijn situatie beschrijven, kijk maar wat er uit kunt pikken want je moet altijd naar je eigen situatie kijken en je afvragen wat je nu en in de toekomst er mee wilt.

Beide systemen (de mini & de "normale" PlayOn, hierna maxi genoemd ;) ) zijn qua afspeelmogelijkheden hetzelfde, dus dat maakt niets uit. Ik heb ze allebei (mini op slaapkamer en de maxi in de woonkamer).

Het voordeel van de mini is dat er geen fan is zit en dus absoluut onhoorbaar is. Ik gebruik hem soms icm een 2.5" externe HDD zonder voeding en meestal via het netwerk waar een synology NAS mijn filmbron is. Op het externe schijfje heb ik wat series en kinderfilmpjes staan.

De maxi (met een 1Tb HDD) gebruik ik meestal om te streamen voor de films die ik eenmalig wil zien. Films die ik wil bewaren, zet ik op de interne HDD van de maxi. Dit doe ik dan via het netwerk en dat duurt best lang! Pakweg 30 minuten voor een DVD5 film. Maar goed, daar ga ik niet bij staan wachten. Als je dit vaak wilt doen is het werken met een externe HDD sneller, je koppelt die aan je PC, blaast hem vol en hangt hem dan aan je ACRyan. Het maakt dan niet uit of je een mini of maxi hebt.

Je kunt de maxi ook als NAS of download unit gebruiken (Bittorrent en usenet) maar dat doe ik niet want dat kan mijn Synology veel beter en sneller. Wat ik er van weet is dat het wel werkt op de maxi, maar verwacht er geen wonderen van.

Qua aansluitingen heeft de maxi ook meer mogelijkheden, zie de specs hiervoor en kijk maar hoe je deze wilt of kunt aansluiten op je TV, Hifi etc.

Ik gebruik ze dus beide puur en naar volle tevredenheid als mediaplayer, alle andere fratsen doe ik met apparatuur die dat beter kunnen. Het hangt dus af wat je er mee wilt.
dank voor je advies !
ik ben eruit het wordt een mini , ik gebruik mijn ps3 als maxi .
Voordeel van de mini is dat er meer aansluitingen op zitten tov de ps3, ik heb vaak problemen om de ps3 van HDMI weer om te zetten naar scart voor als ik even op een B&O een film wil bekijken. de mini leg ik in mijn handpalm en de externe HD onder mijn arm :-)

gr

Marc

• Goner
TifKag schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:29:
De Playon heeft en kan helaas geen van beide.
Zou wel fijn zijn als je dan gelijk even vertelde welke mediaspeler dat wel heeft en kan en liefst in de zelfde prijsklasse ... dan hebben we nog wat aan je post ook |:(
Weet niet of ACRyan zelf daar aan werkt (ze hebben wel andere prioriteiten, vermoed ik), maar de 'community' is er wel mee bezig, zie oa hier : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54082#p54082
Wordt mooier in de toekomst ? Wil een mooie grafische videotheek zoals je op in iTunes kan zien.
Dat kan, zoek op de ACRyan forums even naar ThumbGen, TViXiE en TViXiE2Playon!HD ... prachtige sheets voor films en TV-series.
Zie ook WDTVLive forums : http://www.wdtvlive.net/forumdisplay.php?10-Moviesheets

[ Voor 50% gewijzigd door Goner op 04-11-2010 17:10 ]

• TifKag
Goner schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:58:
[...]
Zou wel fijn zijn als je dan gelijk even vertelde welke mediaspeler dat wel heeft en kan en liefst in de zelfde prijsklasse ... dan hebben we nog wat aan je post ook |:(
Ik zou het niet weten, ik constateer alleen (voor eventuele kopers) dat de ACRyan iig niet alle formaten aankan, en een interface heeft die nog uit de tijd van de zwart/wit TV stamt.

Ook na de nieuwe FW update,zijn er nog steeds problemen met mkv's, en daarnaast is het ACRyan nog steeds niet gelukt een stabiele FW af te leveren.

Je hoeft alleen het ACRyan forum er maar op na te lezen, om te zien dat er steeds meer ontevreden gebruikers zijn. :-(

• Goner
TifKag schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:13:
Je hoeft alleen het ACRyan forum er maar op na te lezen, om te zien dat er steeds meer ontevreden gebruikers zijn.
Er zijn ontevreden gebruikers, maar waar heb je dat niet ?? Toevallig ben ik op zoek naar iets Mini-achtigs (heb al een PlayonHD), maar zag op bijv. de WD site/forums dat er voor de 'oude' modellen WD TV al een jaar geen fw-upgrade is geweest en voor de TV Live is de laatste van maart ! Er zijn wel beta's, maar die zijn limited en alleen voor de snelle downloaders, de rest heeft pech of moet hopen dat iemand de fw op zo'n warez-site knalt ...
Bovendien zijn er voor elke negatieve gebruiker of nieuwkomer die probleemen heeft, wel 99 gebruikers die niet te beroerd zijn om te helpen. De community is werkelijk geweldig, ook ontwikkelaars/hackers ...

valt wel op dat de ACRyans bij werkelijk elke computer-zaak (hier centrum Den Haag) in de schappen staan, terwijl de rest lang niet zo aanwezig is.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
Tifkag, ik begrijp je frustratie, maar goed, als er inderdaad betere alternatieven waren in dezelfde prijsklasse, had je die vast al geopperd..

Support vanuit AcRyan is inderdaad verre van geweldig, zeker aangezien zij vaak vrij gemakkelijk de schuld bij RealTek wegleggen. Maar goed, om daar nu het hele product zo voor af te branden?

• Athome
  • Laatst online: 22:33
Unne Offerse schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:17:
[...]

Beide, het is een totaal pakket waar je voor kiest.
Ik heb de mini bij de TV staat voor het kijken van series ander minder Home Cinema achtige dingen. Voor het echte werk, streamen van hoge bitrate 1080P+DTS-MA naar een 1080P beamer, gebruik ik de Dune Base 3.0. Deze is op alle fronten beter dan de AC-Ryan.
Waar ik de mini voor gebruik, is deze uitermate geschikt. Maar inderdaad het menu is ruk. Je hebt inderdaad programma's als Thumbgen maar je bent dan nog altijd het beroerde realtek menu nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door Athome op 04-11-2010 20:15 ]

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 21:36
Ik zou het niet weten, ik constateer alleen (voor eventuele kopers) dat de ACRyan iig niet alle formaten aankan, en een interface heeft die nog uit de tijd van de zwart/wit TV stamt.

Ook na de nieuwe FW update,zijn er nog steeds problemen met mkv's, en daarnaast is het ACRyan nog steeds niet gelukt een stabiele FW af te leveren.

Je hoeft alleen het ACRyan forum er maar op na te lezen, om te zien dat er steeds meer ontevreden gebruikers zijn. :-(
De GUI is niet het belangrijkste, ik zelf gebruik 3875 en ben eigenlijk best tevreden. Dit soort players koop je niet voor 5 jaar. Over twee jaar heb je weer wat nieuws, recycle dan je HardDisk en voor 100 euro's heb je over 2 jaar weer het nieuwste van het nieuwste. Mocht je een betere GUI willen dan kun je altijd nog een MOD op de Playon!HD zetten.
Om problemen tijdens het afspelen te voorkomen demux en mux ik alle MKV's (Batch)
Een tijdje geleden werd een MOD van de m8ter gelinkt (ACRyan forum). Helaas werd deze discussie de kop ingedrukt :> .

[ Voor 4% gewijzigd door Hans_18T op 05-11-2010 09:06 ]

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11 16:32

TVL

Zijn er mensen die de beta R4415 firmware van verleden week al op de mini hebben draaien? Hoe zijn jullie ervaringen met deze firmware? Ik zal hem dit weekend eens gaan uittesten.

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=9238

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 05-11-2010 10:26 ]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 15:23
Hans_18T schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:20:
[...]

De GUI is niet het belangrijkste, ik zelf gebruik 3875 en ben eigenlijk best tevreden. Dit soort players koop je niet voor 5 jaar. Over twee jaar heb je weer wat nieuws, recycle dan je HardDisk en voor 100 euro's heb je over 2 jaar weer het nieuwste van het nieuwste. Mocht je een betere GUI willen dan kun je altijd nog een MOD op de Playon!HD zetten.
Om problemen tijdens het afspelen te voorkomen demux en mux ik alle MKV's (Batch)
Een tijdje geleden werd een MOD van de m8ter gelinkt (ACRyan forum). Helaas werd deze discussie de kop ingedrukt :> .
Ik gebruik mijn mini nu al 6 maanden naar alle tevredenheid. Met de Thumbgen plaatjes kan ik een mooie interface oproepen als ik wil, maar als ik snel ff een serie wil kijken, kan een mooie interface me gestolen worden. Ik wil gewoon snel tv kijken (en mijn kinderen al helemaal) en qua gebruiksgemak kan de menustructuur beter. Mijn ideaalplaatje is dat de POHD onthoudt vanuit welke map op welke schijf ik het laatst iets heb opgestart. Nu staat de standaardselectie op DVD |:( terwijl ik alleen externe usb gebruik.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:33
TifKag schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:13:
[...]
Die is er wel. Zit zelf nog steeds op 2388, erg stabiel. Wel oud maar doet wat hij moet doen.
Paar maanden geleden alleen wat problemen gehad met het compressed headers (mkv) verhaal maar volgens mij is dat bij de mkv encoders opgelost. Alles wordt weer perfect afgespeeld.

Br(36) Ba(56)

• xxxneoxxx
loeberce schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:38:
[...]

Ik gebruik mijn mini nu al 6 maanden naar alle tevredenheid. Met de Thumbgen plaatjes kan ik een mooie interface oproepen als ik wil, maar als ik snel ff een serie wil kijken, kan een mooie interface me gestolen worden. Ik wil gewoon snel tv kijken (en mijn kinderen al helemaal) en qua gebruiksgemak kan de menustructuur beter. Mijn ideaalplaatje is dat de POHD onthoudt vanuit welke map op welke schijf ik het laatst iets heb opgestart. Nu staat de standaardselectie op DVD |:( terwijl ik alleen externe usb gebruik.
Vind ik persoonlijk ook meer toegevoegde waarde hebben.. Hoe de user interface eruit ziet zal mij persoonlijk jeuken, maar gebruiksgemak.. Elke keer als ik iets wil kijken ben ik anderhalve minuut bezig. Iets met eigen aangemaakt shortcuts vanuit het hoofdmenu zou handig zijn. Om maar eens een zijstraat te noemen.

• Goner
Ik zou zeggen, schiet je verzoek in : Playon!HD - Development & Feature Requests ... nooit geschoten is altijd mis ;)
Er zijn regelmatig developers op het forum, misschien pikt er eentje een tip op.

• xxxneoxxx
Goner schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:02:
Ik zou zeggen, schiet je verzoek in : Playon!HD - Development & Feature Requests ... nooit geschoten is altijd mis ;)
Er zijn regelmatig developers op het forum, misschien pikt er eentje een tip op.
Ja ach, dat is misschien wel zo, maar goed, ik heb er in alle eerlijkheid weinig hoop voor.. Zo heb ik daar al regelmatig zaken voorbij zien komen als: "Default afspeel device onthouden" en ik zie er eigenlijk nooit feedback op terug komen.. terwijl ik dit een logische feature vind. Als je je media voornamelijk op een interne of w.m.b. externe harddisk op slaat, is de kans groot dat je de volgende keer datzelfde medium probeert te benaderen. Desnoods dat de selectiebox/cursor daar op staat, zodat je niet elke keer hoeft te browsen.. Dat ie je laatste gebruikte opslagmedium onthoudt indien aanwezig.

Nee, het is veel efficienter om dan elke keer dat ding aan te zetten, te wachten tot bijv de interne HDD plugin geladen is, daarna te kiezen voor films, en daarna keer op keer naar dezelfde, bijna altijd gebruikte harddisk te browsen.. Gewoon simpel intuïtief gebruikersgemak en common sense.. Iedereen die het ding meer als 2 dagen intensief gebruikt zal zich naar verloop van tijd wel kunnen vinden in zulke "schoonheidsfoutjes".

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb dus nu een aantal dagen een PlayonHD met interne 1.5 TB HDD
Software v7.3.4 r3582

Ik moet zeggen dat ik niet alles even handig vind en niet echt snap.
De meegeleverde handleiding is sowieso zeer beknopt om het apparaat volledig werkend te krijgen.

Ik loop tegen een aantal punten aan en hoop dan ook dat iemand mij wellicht kan helpen. Het lijkt me een fijn apparaat maar ik kan er nu niet volledig gebruik van maken,terwijl ik na de lovende website etc wel anders had verwacht.

1. :? Audiofiles (.flac maar ook .mp3) spelen even af, gaan krakend over in stilte en beginnen dan weer te spelen.

2. :? Sommige FLV bestanden spelen niet af, en ook niet alle .mov bestanden, waar kan dit aan liggen? Aan de camera kan het niet liggen want sommige zijn met dezelfde camera gemaakt.

3. :? Ik ben op een of andere manier op mijn netwerk gekomen en kan nu via de pc de playon bereiken en visa versa. Toch zie ik staan DHCP niet gereed en 'kan geen IP adres verkrijgen.RSS feeds werken wel, en ik kan downloaden via de BT dus ik heb wel een verbinding?
Ik kan dus niet via mijn laptop naar Neighbour.

4. :? De player loopt regelmatig vast. Dit gebeurd tijdens het kopieren van bestanden via div bronnen, bij het bekijken van films via de thumgen sheets, maar ook als ik de playon aan laat met een download. Ik kan het apparaat dan niet meer benienen via de afstandsbedieining en moet het stroom eraf halen zodat de playon opnieuw opstart.

5. :? In de mediatheek zie ik als ik bij muziek alles kies, het alfabet, zodat je kan zoeken op letter.
Helaas staat er voor die letters rare tekentjes
zoals:
ÿPA
ÿPB
etc.

Weet iemand of dit normaal is, en hoe dit opgelost kan worden?

6. :? 'savond een filmpje downloaden en hopen dat ie de ochtend daarna klaar is, is ook een droom. Als ik de torrent sochtend wil bekijken krijg ik een error :BT not running. Dit euvel los je op door de playon aan en uit te zetten en dan kan je weer bij de downloads komen. En je raad het nooit....0 % !!!!Kleine bestandjes lukken wel, maar als het te lang duurt loopt het vast ofzo...Hoe krijg je dan ooit een groot bestand gedownload.

Ik hoop graag dat iemand mij verder opweg kan helpen. Ik ben inmiddels al een aantal dagen bezig, en had het helaas iets rooskleuriger verwacht. Ik hoop dat ik er snel echt van kan gaan genieten.

Bedankt voor het meedenken.

• Hovel_87
  • Laatst online: 13-11 18:04
Ik heb vandaag een Samsung F4 2TB gekocht bij de lokale hardwareshop, maar ik krijg hem niet werkend op de playon HD.

Ik heb hem eerst in de speler zelf geïnstalleerd en aangesloten. In het boekje staat dat hij automatisch met de vraag komt om de schijf te formateren. Dat gebeur dus niet, ook zie ik in setup -> system geen HDD Format staan.

Ik zie in browser dus ook geen HDD staan.

Ik heb hem hierna aangesloten op m'n pc via de usb poort. Via systeembeheer -> opslag heb ik de harde schrijf naar een NFTS geformateerd en kon ik deze als externe hdd in de playon hd gebruiken. Ik kan bestanden kopieren, lezen, verwijderen.

Opnieuw flashen naar de laatste firmware lost het probleem ook niet op. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:49:
2. :? Sommige FLV bestanden spelen niet af, en ook niet alle .mov bestanden, waar kan dit aan liggen? Aan de camera kan het niet liggen want sommige zijn met dezelfde camera gemaakt.
Over dat laatste: valt er niks op aan de films die het niet doen? De resolutie en framerate bijvoorbeeld?

Mijn mini speelt de .movs uit mijn camera overigens ook vrij brak af. 720p30 of lager gaat goed, maar 720p60 en 1080p24 gaat ie flink van over z'n nek. 70%+ framedrops , of hij speelt alles in slowmotion af. Wanneer hij nou frames dropt en wanneer hij traag gaat heb ik nog niet helemaal door, heb beide gezien bij 720p60 filmpjes.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:05:
[...]

Over dat laatste: valt er niks op aan de films die het niet doen? De resolutie en framerate bijvoorbeeld?

Mijn mini speelt de .movs uit mijn camera overigens ook vrij brak af. 720p30 of lager gaat goed, maar 720p60 en 1080p24 gaat ie flink van over z'n nek. 70%+ framedrops , of hij speelt alles in slowmotion af. Wanneer hij nou frames dropt en wanneer hij traag gaat heb ik nog niet helemaal door, heb beide gezien bij 720p60 filmpjes.
Aaah, daar ga ik eens even mee op onderzoek uit. Zou idd het 'probleem' wel zijn.
Toch jammer dat zo'n speler bepaalde resoluties of framrates dan niet trekt.
:(
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:49:
Hallo allemaal,

4. :? De player loopt regelmatig vast. Dit gebeurd tijdens het kopieren van bestanden via div bronnen, bij het bekijken van films via de thumgen sheets, maar ook als ik de playon aan laat met een download. Ik kan het apparaat dan niet meer benienen via de afstandsbedieining en moet het stroom eraf halen zodat de playon opnieuw opstart.

6. :? 'savond een filmpje downloaden en hopen dat ie de ochtend daarna klaar is, is ook een droom. Als ik de torrent sochtend wil bekijken krijg ik een error :BT not running. Dit euvel los je op door de playon aan en uit te zetten en dan kan je weer bij de downloads komen. En je raad het nooit....0 % !!!!Kleine bestandjes lukken wel, maar als het te lang duurt loopt het vast ofzo...Hoe krijg je dan ooit een groot bestand gedownload.
4 -> Known issue met die firmware. Of een oudere gebruiken of de nieuwste beta (hierin komt het minder voor, dus treedt nog wel op!)

6 -> Zie OP. Het ding is gewoon niet voor bt gemaakt.

Verwijderd

Thnx Ijsbeer,
Nieuwste beta is 4368 toch? Ik heb altijd een beetje beta angst, maar denk er dus toch over dit te proberen.

Uuuhm je schrijft : zie OP....misschien een beetje 8)7 maar wat bedoel je daar mee ?

Bedankt in ieder geval ;)

• TifKag
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:09:
Thnx Ijsbeer,
Nieuwste beta is 4368 toch? Ik heb altijd een beetje beta angst, maar denk er dus toch over dit te proberen.

Uuuhm je schrijft : zie OP....misschien een beetje 8)7 maar wat bedoel je daar mee ?

Bedankt in ieder geval ;)
OP = Openingspost, Oftewel de eerste post op de eerste pagina.

Tip: Wil je je Playon stabieler hebben, flash dan de Beta r4318 FW op de onderstaande manier

De beste manier (om terug te gaan naar een oudere FW) is de POHD opnieuw te flashen via de 'handmatige' manier.
Dit gaat als volgt:
- Stop een USB stick in de POHD met de firmware in de root (dus hetzelfde als je zou doen als je de firmware via het menu update)
- Trek de stroom - stekker eruit
- Druk de aan/uit knop in
- Stop de stroom-stekker er weer in
- Laat de aan/uit knop pas los als je een firmware upgrade scherm ziet

[ Voor 32% gewijzigd door TifKag op 08-11-2010 16:39 . Reden: safe mode flash in bericht geplakt ]

• TifKag
Hovel_87 schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:56:
Ik heb vandaag een Samsung F4 2TB gekocht bij de lokale hardwareshop, maar ik krijg hem niet werkend op de playon HD.

Ik heb hem eerst in de speler zelf geïnstalleerd en aangesloten. In het boekje staat dat hij automatisch met de vraag komt om de schijf te formateren. Dat gebeur dus niet, ook zie ik in setup -> system geen HDD Format staan.

Ik zie in browser dus ook geen HDD staan.

Ik heb hem hierna aangesloten op m'n pc via de usb poort. Via systeembeheer -> opslag heb ik de harde schrijf naar een NFTS geformateerd en kon ik deze als externe hdd in de playon hd gebruiken. Ik kan bestanden kopieren, lezen, verwijderen.

Opnieuw flashen naar de laatste firmware lost het probleem ook niet op. Heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens mij moet je eerst je FW downgraden, voordat je je HDD kunt formatteren, maar ik kan zo snel niet vinden welke versie.

Edit: Het zou moeten lukken met r3875 (volgens deze thread)

[ Voor 6% gewijzigd door TifKag op 08-11-2010 16:59 ]

Verwijderd

Thanks TifKag
Ik ga de 4318 nu maar eens flashen, kijken of het lukt _/-\o_

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

St@m schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:52:
Gelukkig heb ik mij goed ingelezen voordat ik voor de aanschaf overging.. :P blijkbaar niet.. 1080p is niet te streamen.
Speelt-ie 1080p wel goed af als je de content naar de interne schijf kopieert?

Kareem Abdul-Jabbar

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

IJsbeer schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:01:
[...]

6 -> Zie OP. Het ding is gewoon niet voor bt gemaakt.
Dat is het apparaat zeker wel. De feature prijkt zelfs als een van de eerste features op de Playon website. Het jammere is dat de functie wel aanwezig is maar dat het apparaat dermate zwak is dat je er in de praktijk niet mee kunt werken. Gewoon volksverlakkerij bij Ryan, evenals de WIFI stick waarmee ze adverteren -> "Wireless N speed" terwijl je in de praktijk de 54Mbit nog niet eens haalt gezien de Playon HD gewoon te krap bemeten is wat betreft resources.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 08-11-2010 19:50 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:30

St@m

@ Your Service

Kareem schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:08:
[...]

Speelt-ie 1080p wel goed af als je de content naar de interne schijf kopieert?
Dunno, ik heb een mini.. juist omdat ik stream

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Bor de Wollef schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:49:
[...]

Dat is het apparaat zeker wel. De feature prijkt zelfs als een van de eerste features op de Playon website. Het jammere is dat de functie wel aanwezig is maar dat het apparaat dermate zwak is dat je er in de praktijk niet mee kunt werken. Gewoon volksverlakkerij bij Ryan, evenals de WIFI stick waarmee ze adverteren -> "Wireless N speed" terwijl je in de praktijk de 54Mbit nog niet eens haalt gezien de Playon HD gewoon te krap bemeten is wat betreft resources.
True en er zijn wel meer 'features' die niet waargemaakt worden. Maar dat is al zo vaak voorbij gekomen. Vandaar mijn wat 'laconiekere' houding.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:11
Heb nu alle filmd bewerkt met ThumbGen alleen de BBC series zoals Life, Super Swarm en South Pacific lukt niet. Dit zijn allemaal m2tc bestanden, weet iemand hoe ik hier toch een plaatje bij krijg ?

• Geo_Ros
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09-2023
Hans_18T schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:20:
[...]

Iemand nog in het bezit van deze mod of de link ervan? Op het acr forum hoef ik het niet te proberen..
Heb al flink wat tijd op google doorgebracht, zonder succes (en nee ik kan ook geen russisch :+ )

Heb alle beta's, official releases en interim fixes van acr nou wel n beetje gezien... :O

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 09:05
Ik heb 4318 er nu op staan, downgrade gedaan vanaf 35xx. Wat een verbetering zeg, die versie werkt gewoon prima. Internetradio werkt, menu's zijn duidelijker en de torrentdownloader werkt gewoon goed. Je moet het aantal Peers beperken, dit zorgt voor een crash als je teveel hebt. Met een tutorial nu beperkt op 48 peers, heb een serie van totaal 26 GB zonder problemen binnengehaald (+ een paar kleine/losse tussendoor). Kost wel 3 dagen, maar dat maakt juist niet zoveel uit. Gebruik hem nu ook als NAS, dus kan mooi aan blijven staan en rustig downloaden. Vind alleen het zoeken naar ondertitels irritant, heeft iemand hier nog een fantastische oplossing voor? Batch met Oscar werkte redelijk (opensubtitles) maar soms ook net niet helaas...

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 23:30
Als het goed is komt Acryan binnen enkele weken met een officiële release van een nieuwe firmware (v8).
De snelheid is sterk verbeterd. Het menu wat nu stamt uit het Pong tijdperk zal een hele nieuwe lay out krijgen. Ook geeft de mediaplayer zelf aan welke films/media het laatst gedwonload/toegevoegd zijn en geeft hier een shortcut naar. _/-\o_

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 22:22

cue

Gsusivo schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:14:
Als het goed is komt Acryan binnen enkele weken met een officiële release van een nieuwe firmware (v8).
De snelheid is sterk verbeterd. Het menu wat nu stamt uit het Pong tijdperk zal een hele nieuwe lay out krijgen. Ook geeft de mediaplayer zelf aan welke films/media het laatst gedwonload/toegevoegd zijn en geeft hier een shortcut naar. _/-\o_
Heb je misschien linkje naar een bron?

Laten we het hopen dat het zo is :)

• Gsusivo
cue schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:36:
[...]

Heb je misschien linkje naar een bron?

Laten we het hopen dat het zo is :)
Vorige week maandag heb ik gesproken met de accountmanager van Acryan. Deze heeft mij toen de nieuwe firmware gedemonstreerd en deze vertelde mij dat deze versie snel zou komen. :*) Hier heb ik dus geen linkje van...

Verwijderd

Gsusivo schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:14:
nog wat info over welke bugs daarin gefixed zijn en welke SDK deze gebruikt?

• Gsusivo
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:51:
[...]

nog wat info over welke bugs daarin gefixed zijn en welke SDK deze gebruikt?
Nee helaas niet. Hij heeft hem alleen even oppervlakkig laten zien. Het was een drukke leveranciersbeurs...dus echt veel tijd was er niet om er diep inhoudelijk op in te gaan.

• TifKag
Gsusivo schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:08:
[...]

Nee helaas niet. Hij heeft hem alleen even oppervlakkig laten zien. Het was een drukke leveranciersbeurs...dus echt veel tijd was er niet om er diep inhoudelijk op in te gaan.
Sorry, maar in zulke uitspraken heb ik niet zoveel vertrouwen (Niet die van jou hoor)

Een paar maanden geleden circuleerde er het zgn Computex filmpje, waarin ook een prachtige GUI, en een snelle Playon te zien waren, ook werd er in dat filmpje beloofd dat dat snel werkelijkheid zou zijn.

Maar we zijn nu een behoorlijke tijd verder, en er is niets van terechtgekomen.

Verwijderd

Het klopt wel dat Ac Ryan hard werkt aan een nieuwe FW en daar zal vanzelf wel wat informatie over komen van Ac Ryan zelf.

Ik heb helaas als interne tester nog niet kunnen spelen met een fw zoals beschreven maar ik weet wel dat ze er heeel hard aan werken om een hele vette fw te maken.

Dus kan best dat je een pre versie hebt gezien maar die is zeker nog niet in roulatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 17:16 ]

• Gsusivo
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:14:
Het klopt wel dat Ac Ryan hard werkt aan een nieuwe FW en daar zal vanzelf wel wat informatie over komen van Ac Ryan zelf.

Ik heb helaas als interne tester nog niet kunnen spelen met een fw zoals beschreven maar ik weet wel dat ze er heeel hard aan werken om een hele vette fw te maken.

Dus kan best dat je een pre versie hebt gezien maar die is zeker nog niet in roulatie.
Meer dan wat die kerel tegen mij zei kan ik ook niet zeggen.
Ik hoop in ieder geval dat ze die firmware versie snel uitbrengen. Ben elke dag al op hun website aan het kijken! >:)

• Toff

Toff

FP ProMod

Wel vreemd dat zo'n verkoper er dan al mee loopt te pronken naar buiten toe.

• Hans_18T
Geo_Ros schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:07:
[...]

Iemand nog in het bezit van deze mod of de link ervan? Op het acr forum hoef ik het niet te proberen..
Heb al flink wat tijd op google doorgebracht, zonder succes (en nee ik kan ook geen russisch :+ )

Heb alle beta's, official releases en interim fixes van acr nou wel n beetje gezien... :O
Staat nu op http://www.megaupload.com/?d=T6A4K3UI (Niet voor de Mini!!!) :)

Pas op het kan ook fout gaan zie fjs in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."

[ Voor 10% gewijzigd door Hans_18T op 12-11-2010 22:49 . Reden: Waarschuwing ]

• Geo_Ros
Hmm laat ik nou net de mini hebben... :/
(daarnaast klikte ik alsnog op de link, maar "Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar")

• Hans_18T
Geo_Ros schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:03:
[...]
(daarnaast klikte ik alsnog op de link, maar "Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar")
Ik zag het, nu is hij wel downloadable. Compare met de original file is OK.

Verwijderd

deze gui ziet er mooier uit dan die van acryan zelf mede8er look

• Hans_18T
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:38:
deze gui ziet er mooier uit dan die van acryan zelf mede8er look
Het is een verbouwde v3.0.4 "copy" van de Mede8er. zie http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=8538

• Geo_Ros
Hmm net per ongeluk al de r3582 van de 'gewone' pohd op mn pohd mini geflashed, maar dat resulteerde in de rebootcyclus...
Dus die mede8er mod zal wss ook niet werken op de mini, dus voorlopig maar met 4415 doen...

• Gsusivo
Toff schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:50:
[...]

Wel vreemd dat zo'n verkoper er dan al mee loopt te pronken naar buiten toe.
Ik werk voor de Dexcom Holding (Dixons, Dynabyte). De producten van Acryan worden bij ons in de winkels verkocht. Zodoende laat hij de nieuwe features zien...

• Toff

Toff

FP ProMod
Gsusivo schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:03:
[...]
Ik werk voor de Dexcom Holding (Dixons, Dynabyte). De producten van Acryan worden bij ons in de winkels verkocht. Zodoende laat hij de nieuwe features zien...
Ja, dat was wel duidelijk, maar "kraakie" is zeker geen onbekende bij de leverancier van AC Ryan en hij schreef:
Die "nieuwe features" lijken dus nog niet echt door en door getest. Niemand zit te wachten op (weer) een halfbakken "final" volgens mij. R4312 (een beta) voldoet voor mij prima op de "mini", daar niet van, maar ik laat me niet blijmaken met een dode mus.
Pagina: 1 ... 32 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.