Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

_GGG_ schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:55:
[...]

Heb er inmiddels twee gehad met dit probleem (machete en toy story 3)
yup het gebeurd heeft te maken met compressed headers zoals hierboven is gepost remuxen (zie OP) vrij makkelijk en is snel voor elkaar :)

Verwijderd

Intheweb schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:41:
Vandaag voor het eerst een bestand gehad (MKV) die niet wilde afspelen. De video codec werd niet herkend en het bleef zwart terwijl de audio wel begon te lopen.

Schijnt een bekend probleem te zijn en ze hebben dit al doorgegeven aan Realtek... tot die tijd de videobestanden even remuxen,
realtek en AC ryan weten dit al :)

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 11:41
Als ze het al weten, waarom duurt het dan zo lang voor er een fix is. Ik heb liever dat al mijn content werkt dan een iets gelikter interface.
Tja, de ander denkt: kan mij dat verrotten met die exotische formaten, die heb ik niet. En stond ook niet in de specs dat dit app. dat kon. Doe mij maar een geliktere interface.
.
Ze kunnen nooit iedereen tevreden houden. En hyou er rekening mee dat dit een product is die in tig formaten te koop is, als een bug gefixed is, zit die niet morgen al in de firmware. Daarnaast kan ik me voorstellen dat er bugs zijn met hogere prio (bijv audio bug).

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
Ik ben al blij dat ACRyan nog geregeld updates doet ...
Ben op zoek naar een mediaplayer zonder disk (heb al een POHD, maar wil een stille player voor de huiskamer) en zat oa naar de WD TV (HD Media Player) te kijken ; leuk apparaatje, maar de laatste firmware is van vorig jaar !?

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 15-10-2010 09:33 ]

• Mhp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-10 06:21

Mhp

Iemand al eens goed gekeken naar de PCB van de POHD? Naast de SATA-aansluiting lijkt een vrije plek voor nog een SATA-connector. Hetzelfde geldt voor de voedingsconnector van de HDD, ook hier een vrije plek.
Ben benieuwd of iemand al eens de soldeerbout heeft gepakt om e.e.a. te proberen.

Niet dat je een 2de hdd in de kast kan plaatsen (misschien 2x 2,5"), maar als echte Tweaker wil je zoiets toch gewoon proberen ;)

PS: ik heb het over type 1073DD (PV73100).

[ Voor 7% gewijzigd door Mhp op 15-10-2010 11:43 ]

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Goner schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:31:
Ik ben al blij dat ACRyan nog geregeld updates doet ...
Ben op zoek naar een mediaplayer zonder disk (heb al een POHD, maar wil een stille player voor de huiskamer) en zat oa naar de WD TV (HD Media Player) te kijken ; leuk apparaatje, maar de laatste firmware is van vorig jaar !?
Is de POHD mini dan geen oplossing? ;)

Zelfde kastje, alleen kleiner en stil en met updates (die je bij WD moet missen).

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Goner
Brickman schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:12:
Is de POHD mini dan geen oplossing?
Inderdaad, maar da's zo saai :+ ik ben dol op gadgets en wil eigenlijk iets nieuws om mee te spelen. De Mini lijkt wel heel erg op z'n grote broer ...

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:08

Vrijdag

De Zwarte

Gewoon casemodden dan :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 08:35
Goner schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:21:
[...]
Is ook niet echt interessant, de ervaringen met de diverse firmwares zijn zo wisselend dat je beter kunt kijken welke het het best doet op jouw apparaat of in de release-threads op ACRyan forum kijken welke problemen/fixes de div. firmwares bieden.
Op mijn POHD draait r3582 vrij probleemloos, dus ik blijf maar zitten.
gaat het niet om, gaat er om dat ik mn firmware wou updaten, maar duidelijk bij stond dat ik een bepaalde firmware nodig had of nieuwer

nu wist ik niet welke nieuwer was, want hij kwam later dan de benodigde firmware uit maar t nummer was wel lager dan die firmware, kortom gewoon vaag :P

en ik blijf lekker op 4312 ofzo, bevalt me uitstekend op mijn MINI

Verwijderd

Aangezien de draadloos verbinding niet zo snel gaat, kan ik uit dit topic opmaken dat je een film van je laptop op een usb stick zet, en dan de USB stick in de ac ryan doet en hem kunt overzetten en perfect afspeelt?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:34:
Aangezien de draadloos verbinding niet zo snel gaat, kan ik uit dit topic opmaken dat je een film van je laptop op een usb stick zet, en dan de USB stick in de ac ryan doet en hem kunt overzetten en perfect afspeelt?
Je hoeft hem niet van je USB op de POHD te zetten, maar je kunt ook rechtstreeks vanaf USB afspelen. Zelf doe ik dat met een externe 2.5" harde schijf op een Mini en dat werkt perfect.

Verwijderd

loeberce schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:47:
[...]

Je hoeft hem niet van je USB op de POHD te zetten, maar je kunt ook rechtstreeks vanaf USB afspelen. Zelf doe ik dat met een externe 2.5" harde schijf op een Mini en dat werkt perfect.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar als ik het goed begrijp plug je de usb in en vanaf dan kun je hem al afspelen met de POHD

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar als ik het goed begrijp plug je de usb in en vanaf dan kun je hem al afspelen met de POHD
Ja, je kan vanuit het browser menu van de speler navigeren naar de usb en dan van daar af spelen. Kopieeren is niet nodig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

Vrijdag schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:58:
[...]

Ja, je kan vanuit het browser menu van de speler navigeren naar de usb en dan van daar af spelen. Kopieeren is niet nodig.
Dat is goed nieuws.

Maar als je de film bijvoorbeeld vaker wilt zien kun je hem op je POHD zetten dus?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 15:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:03:
[...]

Dat is goed nieuws.

Maar als je de film bijvoorbeeld vaker wilt zien kun je hem op je POHD zetten dus?
ja dat kan zowel vanaf USB als vanaf andere bronnen

• stifler70
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:49
Ik heb sinds vandaag een Ryan mini. Meteen Yamj 1.0.3 geinstalleerd op de PC om de mooie lay out te krijgen op de mini. Loop echter tegen een probleem aan. YAMJ laat zich niet installeren op de PC. Hij gaat meteen uitvoeren en vraagt dan naar de locatie van de batfile. Aangezien YAMJ niet geinstalleerd is kan ik dus ook niet dit path aanwijzen. Iemand een idee waarom hij zich alleen laat uitvoeren en niet installeren? Ik draai windows 7 op de pc. Moet ik soms iets aanpassen in een bepaalde optie in windows?

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
Op het AcRyan forum hebben wat ontwikkelaars o.a. Youtube weer aan de praat.. :P
http://www.acryan.com/for...34ef7ba143cf85a4a3126060f

Alleen lukt het mij niet, waarschijnlijk omdat ik ook Infosite heb draaien. Krijg zelfde issue als de poster in het topic. Vanavond maar eer eens firmware terug flashen, daarna eerst maar eens hack uit topic porberen en daarna Infosite opnieuw proberen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
stifler70 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 04:53:
Ik heb sinds vandaag een Ryan mini. Meteen Yamj 1.0.3 geinstalleerd op de PC om de mooie lay out te krijgen op de mini. Loop echter tegen een probleem aan. YAMJ laat zich niet installeren op de PC. Hij gaat meteen uitvoeren en vraagt dan naar de locatie van de batfile. Aangezien YAMJ niet geinstalleerd is kan ik dus ook niet dit path aanwijzen. Iemand een idee waarom hij zich alleen laat uitvoeren en niet installeren? Ik draai windows 7 op de pc. Moet ik soms iets aanpassen in een bepaalde optie in windows?
Run as admin al geprobeerd ?

• xxxneoxxx
stifler70 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 04:53:
Handleiding van Yamj al gelezen..?

• stifler70
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:49
@ Pilatus: Heb ik gedaan helpt niet.

@ xxxneoxxx: Ook gedaan maar daar kom ik niet verder mee.

Probleem is nu reeds opgelost door de 1.0.1 versie te installeren. Blijft vreemd dat het niet lukt met de 1.0.3.

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 13:30
Ik heb ook sinds enkele weken de Mini.. het enige waar ik me een beetje aan stoor is dat bij .srt ondertitels de <i> </i> regels niet als cursief worden verwerkt. Weet iemand of dit wellicht een optie is ergens?

edit: Heb even op het AC Ryan forum gekeken en zo te zien is het een bekende 'bug'.

[ Voor 17% gewijzigd door Cooler_King op 20-10-2010 12:07 ]

• xxxneoxxx
Heb hier de eerdergenoemde Youtube/Shoutcast/XSPF/M3uplaylist "hack" "aan de praat" op Beta firmware 4318 (vrij stabiel) en ook infosite erbij werkend. :P

En met "aan de praat" bedoel ik: het werkt enigzins, maar voornamelijk vrij traag, video's zoeken werkt, tags e.d. bekijken werkt, alleen het daadwerkelijke bekijken van video's.. Heb ik nog niet aan de praat. :')
Misschien moet ik meer geduld hebben omdat het toch allemaal wat trager werkt, maar previewplaatjes e.d. doen het gewoon wel.. Nu is de toetsenlayout ook vrij wazig (optie selecteren is bijv. pijltje rechts i.p.v. enter op de AB), dus allicht heb ik gewoon de goede afstandsbediening toets nog niet gevonden om daadwerkelijk een video af te spelen.. (nee, pijltje rechts of play lijkt 'm ook niet te zijn..) :P

Voor degene die het wil proberen, hier wat ik gedaan heb (op basis van info @ http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=7753):

Als je infosite al eens geïnstalleerd hebt, zul je eerst je firmware moeten reflashen. Je kan het beide draaien, maar dan moet je eerst de Youtube hack in orde maken. Ik had in ieder geval hetzelfde porbleem als de laatste poster in het topic. Allerlei vage foutmeldingen. :(

* Download this awk file http://www.megaupload.com/?d=P0NCNCBT
* Copy the file (awk) to the root of your HDD using network
Dus naar: \\<playonhdIP>\hdd1

In de info in de link gaat men er volgens mij vanuit dat de file op een USB stick gezet is. Zet hem hier in de root omdat je dan alles vanaf je pc kan doen. ;) Nu vanaf een telnet sessie (commando's heb ik maar ff aangegeven met een sterretje):

Eerst gaan we de pohd firmware mounten zodat ie beschreven kan worden.
* mount -o remount,rw /

Ruimte vrijmaken binnen je firmware middels font replacement hack. Kies European.
* cd /tmp/hdd/root/ && wget http://stg.unixstorm.org/playon/font.sh && sh font.sh

* cd /tmp
* wget http://farvoice.net78.net/mos2/install
* chmod +x install
* ./install

Je krijgt een menu, kies daar "Core Only".

Wacht tot je POHD klaar is, en geef dan commando
* reboot

na de reboot kan je bij een nieuwe webinterface, welke origineel overduidelijk van de Asus O'play af komt via:
http://<playonhdIP>/cgi-bin/services.cgi

Ga links naar "modules", kies daarna voor:
install rss_ex

Dit kan even duren.. Als ie klaar is, start je een nieuwe telnet sessie, log weer aan als root.
* mount -o remount,rw /
* cp /usr/local/etc/moMenu.rss /usr/local/bin/scripts/menu.rss
* cp /tmp/hdd/volumes/HDD1/awk /usr/bin/awk

Hierna kan eventueel infosite nog geïnstalleerd worden. Voor de makkelijk daar nog even de commandline voor:
* cd /tmp/hdd/root/ && wget http://stg.unixstorm.org/playon/infosite5.sh && sh infosite5.sh

Rebooten en je feeds zien er opeens ietwat anders uit. ;)

Nu nog voor elkaar krijgen om daadwerkelijk Youtube filmpjes te bekijken en ook ontdekken of het mogelijk is om bepaalde channels te bookmarken o.i.d. :P Voor de hobby wel leuk om mee te prutsen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topictitel is aangepast ;)

(er stond Playon!On)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Michael Knight schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:12:
Topictitel is aangepast ;)

(er stond Playon!On)
Nu staat er AC Ryan Playon!On HD
moet toch zijn AC Ryan PlayOn! HD

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:43:
[...]

realtek en AC ryan weten dit al :)
Yep maar helaas nog geen oplossing. Ook in het Ryan forum vind ik het geheel nou niet echt vooruitstrevend gaan jammer genoeg. Ik krijg het gevoel dat een fix nog wel eens lang op zich kan gaan laten wachten. MKV is voor mij de reden om een PlayOn te kopen; jammer dat het niet goed werkt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:08:
[...]

Yep maar helaas nog geen oplossing. Ook in het Ryan forum vind ik het geheel nou niet echt vooruitstrevend gaan jammer genoeg. Ik krijg het gevoel dat een fix nog wel eens lang op zich kan gaan laten wachten. MKV is voor mij de reden om een PlayOn te kopen; jammer dat het niet goed werkt.
ben ik helemaal met je eens... maar ze weten het en ik denk niet dat een oplossing sneller gaat komen als we het nog een keer melden...

en zo hebben al die media spelers wel iets, helaas maar waar :/

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bor de Wollef schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:08:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo heel veel mkv's ben tegengekomen die niet werken. Tot nu toe twee afleveringen van Angel Beats, een trailer van Iron Man 2 en een van de eerste Robin Hood rips.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
MKV's die niet werken ben ik nog niet tegengekomen, wel oude MPG's die op een bepaalde manier encoded zijn (iets met GMC).

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:11
Luister nu weer wat livesetjes op de Ryan en dan na een tijdje verschijnt zon stomme screensaver van playonhd. Dit moet toch mooier/anders kunnen ?

Bij winamp en Windows media plager kan je mooie visualaties instellen, dat moet tochkunnen met zon mooi apparaat als dit.

• Wackmack
Vrijdag schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:50:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo heel veel mkv's ben tegengekomen die niet werken. Tot nu toe twee afleveringen van Angel Beats, een trailer van Iron Man 2 en een van de eerste Robin Hood rips.
Kijk veel mkv bestanden en ben er pas 2 tegen gekomen.

Verwijderd

Versteegrob schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:58:
[...]

ik pas 1 (nou ja volledig seizoen van house) het is vervelend als het niet werkt maar het is vrij simpel te fixen. zou het ondanks dat toch ook fijn vinden als het gefixt wordt :)

• Bor

Bor

Versteegrob schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:58:
[...]

Van de 10 die ik de laatste tijd heb getest werken er 6 niet :(
Oudere MKV's doen het vrijwel allemaal wel, de nieuwe bijna nooit.

• Wackmack
Download je dan de verkeerde ? Bij mij werken ze bijna altijd.... Vaag

• Bor

Bor

Versteegrob schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:38:
Download je dan de verkeerde ? Bij mij werken ze bijna altijd.... Vaag
Nee, het zijn gewoon nieuwere MKV's met compressie (waar de PlayOn niet mee om weet te gaan). In de Ryan fora lees je ook dat mensen steeds meer niet werkende MKV's tegenkomen.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Versteegrob schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:57:
Bij winamp en Windows media plager kan je mooie visualaties instellen, dat moet tochkunnen met zon mooi apparaat als dit.
Waarom zou je dat willen? TV staat sowieso uit hier, bij audioweergave.

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
MKV probleem is bekend bij ACRyan, en er is een oplossing voor.

Kijk hier even

Edit: Ik lees dat deze oplossing al aangedragen is, sorry..... :O

[ Voor 19% gewijzigd door TifKag op 23-10-2010 16:22 ]

• xxxneoxxx
TifKag schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:43:

Kijk hier even
Daar je nu serieus dezelfde oplossing aan die al meermaals in dit topic besproken is? :/

• Bor

Bor

TifKag schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:43:

Kijk hier even

Edit: Ik lees dat deze oplossing al aangedragen is, sorry..... :O
Dat is geen oplossing maar een work around. Een oplossing is het pas wanneer men de firmware gewoon aanpast zodat ie wel met deze files overweg kan ;)

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:44:
[...]

Van de 10 die ik de laatste tijd heb getest werken er 6 niet :(
Oudere MKV's doen het vrijwel allemaal wel, de nieuwe bijna nooit.
dat komt omdat in de nieuwe versie van een bepaald proggie compressed headers standaard aanstaan :/

en wat betreft die oplossing, dat is geen oplossing maar een pleister ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik had al bijna een jaar een O!Play en overwoog er nog eentje te nemen voor de slaapkamer maar heb uiteindelijk maar een AC Ryan Mini gekocht. Eerste indruk: valt tegen :{ Het kastje wankelt een beetje (ok, geen ramp) en het menu is totaal onbruikbaar omdat de kleuren die gebruikt worden nauwelijks zichtbaar zijn. Het lijkt een beetje op de nachtstand van TomTom. Dit is op zowel een Philips als een Samsung TV. De Asus is misschien niet zo gelikt qua menu, maar het is tenminste duidelijk. Is hier niks aan te doen bij de AC Ryan?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Davio
Exirion schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:32:
Ik had al bijna een jaar een O!Play en overwoog er nog eentje te nemen voor de slaapkamer maar heb uiteindelijk maar een AC Ryan Mini gekocht. Eerste indruk: valt tegen :{ Het kastje wankelt een beetje (ok, geen ramp) en het menu is totaal onbruikbaar omdat de kleuren die gebruikt worden nauwelijks zichtbaar zijn. Het lijkt een beetje op de nachtstand van TomTom. Dit is op zowel een Philips als een Samsung TV. De Asus is misschien niet zo gelikt qua menu, maar het is tenminste duidelijk. Is hier niks aan te doen bij de AC Ryan?
Ik ben het er mee eens dat het menu van de AC Ryan (Mini) eigenlijk wel behoorlijk lelijk is, daar zouden ze zich echt voor moeten schamen.

Maar goed, ik kijk langer naar een film dan naar het menu en hij speelt (bijna) alles wat ik wil.

• Bor

Bor

Het menu is inderdaad lelijk en onhandig. Ook de termen die men gebruikt zijn voor een doorsnede consument compleet onduidelijk. Jammer dat er geen betere skins zijn.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Exirion schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:32:
Het kastje wankelt waarschijnlijk omdat de gratis meegeleverde HDMI-kabel nogal stug is. Ik heb er twee en die staan netjes op hun vier pootjes elk. Het menu bevalt mij prima, maar dat is smaak. Dat je klaagt over een "nachtstand" in de slaapkamer vind ik dan weer vreemd... Als je de kleuren niet goed kan onderscheiden, staat je TV waarschijnlijk niet correct afgesteld, of je bent kleurenblind. Met het laatste heb ik geen ervaring, dus ik kan niet uitsluiten dat het dan lastiger zou kijken. Mocht dat zo zijn, dan kan je misschien een melding maken waar de ontwikkelaars iets mee kunnen?

• Bor

Bor

Is het menu ook niet min of meer het standaard menu wat de meeste Realtek spelers gebruiken? Dat lees ik tenminste in sommige reviews. Blijkbaar (als dit idd het standaard menu is) heeft men weinig aangepast / zelf ontwikkeld.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Toff schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:51:
Het kastje wankelt waarschijnlijk omdat de gratis meegeleverde HDMI-kabel nogal stug is.
Begrijpend lezen is moeilijk? Als ik het kastje gewoon neerzet zonder dat er iets aangesloten is, wipt ie heen en weer omdat de bodem niet vlak is. Heeft niks met de HDMI kabel te maken.
Davio schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:07:
Ik ben het er mee eens dat het menu van de AC Ryan (Mini) eigenlijk wel behoorlijk lelijk is, daar zouden ze zich echt voor moeten schamen.

Maar goed, ik kijk langer naar een film dan naar het menu en hij speelt (bijna) alles wat ik wil.
Lelijk maakt mij niet uit, want zoals ik al zei is het Asus menu ook niet geweldig mooi. Het gaat me erom dat het door de kleurstelling totaal onduidelijk is. Als je door je content heen bladert dan zie je amper waar je selectiebalk zit, tenzij je met je neus op de TV gaat zitten. De Asus is met z'n kleurstelling veel duidelijker te bedienen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:36:

Lelijk maakt mij niet uit, want zoals ik al zei is het Asus menu ook niet geweldig mooi. Het gaat me erom dat het door de kleurstelling totaal onduidelijk is. Als je door je content heen bladert dan zie je amper waar je selectiebalk zit, tenzij je met je neus op de TV gaat zitten. De Asus is met z'n kleurstelling veel duidelijker te bedienen.
Ik weet precies waar je het over hebt. Onbruikbaar. Het zit hem in de firmware.
Probeer deze eens. Die werkt hier heel goed op mijn mini en het menu is dan heel duidelijk zichtbaar.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 08:53:

Ik weet precies waar je het over hebt. Onbruikbaar. Het zit hem in de firmware.
Probeer deze eens. Die werkt hier heel goed op mijn mini en het menu is dan heel duidelijk zichtbaar.

Exirion schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:36:
[...]

Begrijpend lezen is moeilijk? Als ik het kastje gewoon neerzet zonder dat er iets aangesloten is, wipt ie heen en weer omdat de bodem niet vlak is. Heeft niks met de HDMI kabel te maken.
Zeg euh, hou het gezellig. Je geeft dat niet duidelijk aan in je eerste post. Daarnaast heb je de topic warning ook al niet gelezen, want welke firmware heb je. ACRyan is bezig met het menu op de schop te nemen van de standaard versie naar een 'eigen' versie. Degene die in de laatste beta's zit, hebben ze zelf ook al aangegeven niet tevreden te zijn.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
die kleuren (in de nieuwste firmware) waren op mijn oude crt ook niet te zien, op mijn plasma G20 is alles heel duidelijk.

zoals gezegt: andere firmware gebruiken

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Athome
  • Laatst online: 22:33
Bor de Wollef schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:42:
[...]

Nee, het zijn gewoon nieuwere MKV's met compressie (waar de PlayOn niet mee om weet te gaan). In de Ryan fora lees je ook dat mensen steeds meer niet werkende MKV's tegenkomen.
Ik ben zelf nog geen compressed Headers tegengekomen. Het enige nut van compressed headers, is een kleinere bestandsgrootte.

• Goner
Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:09:
Jammer dat er geen betere skins zijn.
Er is wel iemand begonnen aan een skin, maar alleen het hoofdmenu. Helaas nog niet voor de Browser ...
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54082#p54082
Er wordt in die thread ook uitvoerig over formaat van de plaatjes gediscussieerd, dus als je handig bent :+

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 24-10-2010 22:31 ]

Verwijderd

Athome schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:03:
[...]

Ik ben zelf nog geen compressed Headers tegengekomen. Het enige nut van compressed headers, is een kleinere bestandsgrootte.
dat is dus niet zo...

ik had hele seizoen 6 van house gedownload en die waren met compressed headers na het demuxxen waren de bestanden allemaal kleiner dan die met compressed headers.

het verschil in bestandsgroote was ook echt nauwelijks te merken. het scheelt nagenoeg niks

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:13
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een AC Ryan Play!On HD Mini i.c.m. een AC Ryan usb wifistickje voor op de slaapkamer. Op de overloop, hemelsbreed 3 a 4 meter verwijderd, gescheiden door een gipsen wandje, staan mijn Sitecom WL-350 router en mijn Synology DS107. Op deze NAS staat al mijn content, zoals m'n muziek en films (DVD's, DVD-ISO's, .MKV's, etc.). Mijn films wil ik gaan bekijken op een LG 26LD350 HD-ready LCD TV.

Nu speelt het volgende.

Na heel erg veel 'gepruts' heb ik mijn DiskStation eindelijk zichtbaar kunnen maken in/onder My Shortcuts. Na het doorenteren kom ik in mijn public-map etc.. Zodra ik een film selecteer via de enterknop blijft de AC Ryan (gevoelsmatig) eeuwenlang op 'laden...' staan en gebeurt er niets, waarna ik de stekker van de AC Ryan eruit trek, omdat de AC Ryan op dat moment nergens meer op reageert. En, zodra ik de film selecteer door op de play-knop te drukken i.p.v. te enteren herstart de AC Ryan zichzelf!

Wat doe ik verkeerd? Het laden lijkt een eeuwigheid te duren. Niet alleen het laden van de betreffende film, maar ook het laden/openen van de directories/mappen. En dus, de AC Ryan herstart zichzelf na het willen afspelen van een film via de play-knop.

Ook kan ik (nog) geen internetradio beluisteren. Hierbij geeft de AC Ryan als melding iets van 'laden mislukt'. Het lijkt dus alsof de AC Ryan geen verbinding kan maken met het internet.

NB
- Ik heb de werkgroup ingesteld en ik heb m'n NAS een vast IP meegegeven.
- Bij de signaalkwaliteit/-sterkte indicator staan alle balkjes (10?) vol. Dus maximaal bereik.

Wie kan/wil mij verder op weg helpen??

• Goner
Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 25-10-2010 11:55 ]

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:15
Aangezien ik een mediaspeler wil kopen en mijn de AC Ryan Play!On HD Mini mij wel een goede keuze lijkt vroeg ik mij nog 1 ding af. Ondersteunt hij Dolby TrueHD en DTS HD-MA passthrough. Ik wil deze in combinatie gebruiken met mijn HarmannKardon AVR160 receiver die deze codecs ondersteunt. Ik zie op de site wel DTS-HD staan. Maar lees in het forum van niet? Iemand die dit al heeft ondervonden?
MiTM schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:01:
Aangezien ik een mediaspeler wil kopen en mijn de AC Ryan Play!On HD Mini mij wel een goede keuze lijkt vroeg ik mij nog 1 ding af. Ondersteunt hij Dolby TrueHD en DTS HD-MA passthrough. Ik wil deze in combinatie gebruiken met mijn HarmannKardon AVR160 receiver die deze codecs ondersteunt. Ik zie op de site wel DTS-HD staan. Maar lees in het forum van niet? Iemand die dit al heeft ondervonden?
Ja, heel veel mensen. Daarom staat het ook in de OP...

• MiTM
IJsbeer schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

Ja, heel veel mensen. Daarom staat het ook in de OP...
Maar dat is alleen "core stream" ? Gaat mij namelijk om volwaardig DTS-HD MA of Dolby TrueHD.

[ Voor 12% gewijzigd door MiTM op 25-10-2010 14:07 ]

• andretti351
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09-2020
Ik heb een heel raar probleem met de ac ryan hd
Ik heb wat met oude harde schijven gerommeld er in en er weer uit, en een harde schijf toegevoegd.
verder heb ik niks veranderd.
de ryan heeft altijd goed gewerkt ongeveer 9 mnd.
nu als ik wil inloggen vraagt hij om een netgruikers id en wacht woord.
De andere pc lukt het nog wel gewoon!!!!!???????
de pc die niet werk word wel gezien in workgroep maar dan vraagt hij dus om id

Ik werk met windows 7 op bijde pc`s
hij is bedraad aangesloten in het netwerk.
ik heb de laatste firmware v7.3.x.r3582 er op gezet(welke ik qwa lay out niet echt een verbetering vind}

wie o wie kan mij tips geven?
ik heb uiteraard al het enige gelezen en geprobeerd

alvast bedankt andre

• Goner
Dit lees ik wel heel vaak de laatste dagen op ACRyan forum ... schijnt iets te maken te hebben met een Windows 7 update, Live Essentials of zo ?

• andretti351
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09-2020
Goner schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:15:
Dit lees ik wel heel vaak de laatste dagen op ACRyan forum ... schijnt iets te maken te hebben met een Windows 7 update, Live Essentials of zo ?
Oke bedankt ik heb inderdaad de update live Essentials binnengehaald, ik ben er ook achter gekomen dat hij via upnp wel verbinding kan maken maar dit is een beetje omslachtig. bedankt in iedergeval ik wel zoeken in windows 7

• Athome
MiTM schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:01:
TrueHD weet ik niet (komt ook zeer weinig voor) maar DTS-MA pass-trough werkt maar niet 100% vlekkeloos. Apparaten die voor April 2010 (ongeveer) nieuw gekocht zijn hebben deze ondersteuning niet.

• Athome
RicoK schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:32:
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een AC Ryan Play!On HD Mini i.c.m. een AC Ryan usb wifistickje voor op de slaapkamer. Op de overloop, hemelsbreed 3 a 4 meter verwijderd, gescheiden door een gipsen wandje, staan mijn Sitecom WL-350 router en mijn Synology DS107. Op deze NAS staat al mijn content, zoals m'n muziek en films (DVD's, DVD-ISO's, .MKV's, etc.). Mijn films wil ik gaan bekijken op een LG 26LD350 HD-ready LCD TV.

......
Zeer hoogst waarschijnlijk is je wifi het probleem.
Voorkeur voor streamen is toch bedraad. Wifi is niet constant genoeg en het gipsen wandje is een erg groot probleem. Gips absorbeert enorm veel wifi signaal. De router is goed maar de combinatie van router en wifi stick kan verkeerd uitvallen. Ook je NAS is goed genoeg. Deze trekt het ook zonder problemen.

Is een netwerk kabel leggen geen mogelijkheid overweg dan dan een 200AV Homeplug set. Welke merk maakt niet uit als het maar 200 AV is. De nieuwe 1000AV lijn zijn duurder maar bieden geen voordelen t.o.v. de 200AV. Lekker laten liggen dus

[ Voor 2% gewijzigd door Athome op 25-10-2010 19:22 . Reden: toevoeging ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RicoK schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:32:
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een AC Ryan Play!On HD Mini i.c.m. een AC Ryan usb wifistickje voor op de slaapkamer.

enz.....
heb je toevallig movie preview aanstaan? daan gaat ie van elke film eerst een preview maken, zelfs met HD gaat dat traag.
andretti351 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:10:
nu als ik wil inloggen vraagt hij om een netgruikers id en wacht woord.
De andere pc lukt het nog wel gewoon!!!!!???????
de pc die niet werk word wel gezien in workgroep maar dan vraagt hij dus om id

Ik werk met windows 7 op bijde pc`s
hij is bedraad aangesloten in het netwerk.
ik heb de laatste firmware v7.3.x.r3582 er op gezet(welke ik qwa lay out niet echt een verbetering vind}
kan het zijn dat je op de ene pc al dit uitgevoerd heb? :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Lokaal beleid> Beveiligingsopties>

1. Netwerkbeveiliging: LAN Manager-verificatie niveau> Stuur LM & NTLM
 reacties (Win95/98 niveau)
Stuur alleen NTLM reacties (vervroegde Win NT / XP-niveau)

2. Network Security: Minimum voor op NTLM SSP gebaseerde servers / clients> 
Vink beide opties

dan zou het nl wel weer moeten lukken zonder username/pass

dit kan trouwens vaker voorkomen bij sommige apparatuur en w7, dus altijd handig om te weten.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Goner
Athome schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:20:
Is een netwerk kabel leggen geen mogelijkheid overweg dan dan een 200AV Homeplug set.
Kan ik van harte aanbevelen ; ik heb devolo homeplugs (dLAN 200 AVplus) en alhoewel die geen 200mbps (zoals geadverteerd) halen, is het goed genoeg om van de NAS op zolder naar de POHD beneden in de huiskamer te streamen ...

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 11:20
Goner schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:15:
Klopt. Ik had sinds vandaag precies het zelfde probleem. Nadat ik onder anderen de nieuwe MSN had geïnstalleerd kon de HD mini niet meer mijn shares zien. Nadat ik een herstelpunt had terug gezet werkt het weer. Heb de Live Essentials 2011 geblokkeerd voor het automatisch updaten.

Verwijderd

KillerDream schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:21:
[...]

Klopt. Ik had sinds vandaag precies het zelfde probleem. Nadat ik onder anderen de nieuwe MSN had geïnstalleerd kon de HD mini niet meer mijn shares zien. Nadat ik een herstelpunt had terug gezet werkt het weer. Heb de Live Essentials 2011 geblokkeerd voor het automatisch updaten.
grappig ik heb deze update ook geinstalleerd maar mijn shares werken nog gewoon. Ik gebruik Vista

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 11:20
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:13:
grappig ik heb deze update ook geinstalleerd maar mijn shares werken nog gewoon. Ik gebruik Vista
Dan heb je geluk. Met Windows 7 op je systeem is het wel een probleem. Hopelijk weet AC Ryan het probleem te verhelpen.

• Goner
KillerDream schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 06:36:
Hopelijk weet AC Ryan het probleem te verhelpen.
Nou, hopelijk weet Microsoft hun probleem te verhelpen ... :S

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje:

Ik heb mijn Ryan aan mijn LAN hangen (dus geen WLAN). In windows (7) heb ik een Y: schijf gemount aan mijn IP\hdd1 zeg maar. Zodat ik er via verkenner gewoon bij kan. Toch als ik windows opstart en dubbel klik op deze Y schijf dan moet ik soms bijna 1 min. wachten voordat ik de files op de ryan kan benaderen. Als dat eenmaal gelukt is dan gaat het gewoon snel en kan ik snel in de mappen klikken/ kopieren enz...

weet iemand hoe dit kan? Hetzelfde geldt eigenlijk voor het aansluiten van de ryan via de usb kabel aan de laptop, ik moet echt soms 1 minuut wachten voor ik het bekende USB connect geluidje hoor en er vervolgens mee kan werken.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Ik heb in dit topic de volgende vraag meerdere keren voorbij zien komen, maar nooit het antwoord: is er een gebruiksvriendelijke manier om je volumes op je NAS te benaderen ? 't is nu zo omslachtig: browse - network - my shortcuts - ipnr - inloggen - volume kiezen.... zucht, iets over het hoofd gezien of pech gehad ? Upnp is niet de oplossing die ik zoek

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• Cooler_King
Ik heb nu de officiële 3582 firmware op mn POHD mini (deze stond overigens al standaard geinstalleerd omdat het de nieuwe + versie is).. maar de GUI valt me net als veel andere mensen wel wat tegen. Heeft r4090 een betere GUI en is deze aan te raden? of zijn er nog andere officiële?

• MiTM
Dus is er nou wel echt passtrhough met DTS-HD MA en de laatste firmware en laatste type ac ryan hd mini? Is allemaal zo lekker duidelijk :p

• Davio
Cooler_King schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:34:
Ik heb nu de officiële 3582 firmware op mn POHD mini (deze stond overigens al standaard geinstalleerd omdat het de nieuwe + versie is).. maar de GUI valt me net als veel andere mensen wel wat tegen. Heeft r4090 een betere GUI en is deze aan te raden? of zijn er nog andere officiële?
4090 (Interim Fix) heeft dezelfde GUI als de originele SDK 3.x versie.

Ik vind hun versie-nummering trouwens dramatisch. Waarom niet gewoon major.minor.bugfixrelease?

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 08:19
farmacop schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:49:
Ik heb in dit topic de volgende vraag meerdere keren voorbij zien komen, maar nooit het antwoord: is er een gebruiksvriendelijke manier om je volumes op je NAS te benaderen ? 't is nu zo omslachtig: browse - network - my shortcuts - ipnr - inloggen - volume kiezen.... zucht, iets over het hoofd gezien of pech gehad ? Upnp is niet de oplossing die ik zoek
Ik zie dat je ook post in Synology topics. Die heb ik ook (DS210j)
Als je bedoelt dat je dat de eerste keer moet doen: ja voor zover ik weet wel (wel even opslaan als favorite of zoiets).
Als je bedoelt dat je dat iedere volgende keer ook moet doen? -> Nee toch?
Dan kies ik voor Network | My shortcuts: en daar staat mijn bewaarde shortcut. Helaas alle toegankelijke shares van de NAS, niet die ene .... Even kiezen voor b.v. de video share, en gaan! Ik hoef dus niet steeds opnieuw in te loggen. Kun je hier iets mee?
Davio schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:35:
[...]

4090 (Interim Fix) heeft dezelfde GUI als de originele SDK 3.x versie.

Ik vind hun versie-nummering trouwens dramatisch. Waarom niet gewoon major.minor.bugfixrelease?
Dat doen ze wel, maar er wordt in het algemeen alleen maar met minor versies gecommuniceerd. Zo is het v7.3.4 r3582, v7.3.4 r4090 en 7.06.r4318

Zo is dus 4090 nieuwer dan 4318. Maar onlogisch blijft het idd.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

St@m

@ Your Service

Zo, sinds een tijdje in het bezit van een mini, deze als vervanging van mijn CFULLHDMA die geen DTS downmixing ondersteunde.
Ik heb geen FullHD tv's, dus meestal download ik wat er voor handen is, 1080p, 720p, Xvid enz. Op de CFULLHDMA speelde die alles netjes af, zowel op de slaapkamer (maar dan soms zonder geluid :z ) als in de huiskamer (Gigabit netwerk thuis).
Gelukkig heb ik mij goed ingelezen voordat ik voor de aanschaf overging.. :P blijkbaar niet.. 1080p is niet te streamen.
Heb zodoende deze topic maar eens doorgescand en er wordt met droge ogen beweerd "had je je maar beter moeten inlezen".
Dat is natuurlijk onzin. De fabrikant adverteert met 1080p en als ik er dan toevallig eens 1 tegenkom op mijn nas dan wil die niet streamen (en in de huiskamer dus wel op de CFULLHDMA).
Ik moet zeggen dat ik me nu ook lichtelijk genaaid voel. Heb dat ding al sinds augustus, dus terugbrengen is geen optie.. Maar wou het hier even kwijt.
Waarvoor ik hem kocht doet ie prima trouwens, ik heb overal geluid bij :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Onzin. Hangt vooral van de bitrate af en de Bluray rips die ik heb spelen allemaal perfect af op m'n Asus O!Play en inmiddels ook een AC Ryan Mini. Wat voor materiaal downloadt jij wel niet dat het structureel niet werkt? :)

• xxxneoxxx
Versienummer en voornamelijk, hoe stream je het, en vanaf waar. ook niet onbelangrijk; waar je het vandaan streamed, wat is het filesysteem?

• Goner
Even voor mijn begrip, 1080p slaat op de hoogte van de film ??
Dus bijv. 1072 pixels zoals die MKV test filmpjes : http://forums.plexapp.com...-birds-scene-earth-movie/

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
1080P, dus ja, het geeft de 'hoogte' van de film aan.

[ Voor 31% gewijzigd door Christian_Ku op 27-10-2010 09:17 ]

Criticism is prejudice made plausible.

• St@m

St@m

@ Your Service

Exirion schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:54:
[...]

Onzin. Hangt vooral van de bitrate af en de Bluray rips die ik heb spelen allemaal perfect af op m'n Asus O!Play en inmiddels ook een AC Ryan Mini. Wat voor materiaal downloadt jij wel niet dat het structureel niet werkt? :)
Gewoon MKV's van een site die ik hier niet zal noemen. Owhja, en laatst een WMV die ik een keer bij FTN weg heb geplukt.. dat was echt niet te kijken.
Overigens weet ik niet of het structureel is. Zoals gezegd, ik download wat voor handen is. Of dat nou een 1080p of 720p rip is, dat maakt me niet uit. Het kan best zijn dat ik al 5 films heb gezien die prima hebben gedraaid ondanks de 1080p
xxxneoxxx schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:18:
[...]

Versienummer en voornamelijk, hoe stream je het, en vanaf waar. ook niet onbelangrijk; waar je het vandaan streamed, wat is het filesysteem?
Versienummer? Geen idee.. uit augustus komt ie, laatste FW zat er al op.
Hoe ik het stream? Bekabeld, vanaf mijn WHS

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Goner
Er gaan geruchten over nieuwe (beta) firmware ...een user op de ACRyan forums die goed op de hoogte lijkt te zijn meldt dat dit er snel aankomt :

- PV73200_v7.3.6.r4415

- ACR-PV73100 Playon!HD Version: r4368
Laatste ?? Dat is nogal een vaag begrip bij ACRyan ; SDK2 of SDK3 ?? Beta of official ?

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 27-10-2010 09:30 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Goner schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:27:
Er gaan geruchten over nieuwe (beta) firmware ...een user op de ACRyan forums die goed op de hoogte lijkt te zijn meldt dat dit er snel aankomt :

- PV73200_v7.3.6.r4415

Huh? Waar? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 27-10-2010 09:42 ]

• JanRispens
  • Laatst online: 19-11 09:05
Wat een drama zeg, die SDK 3.0. Heb hem 2 weken geleden gekregen, met versie 35xx. Vanwege de vastlopers van bittorrent (en slechte leesbaarheid, S/PDIF wat niet goed werkt...) terug gegaan naar 4318 dacht ik, laatste SDK 2.0 versie. Deze is écht goed!!! In vergelijking tot die andere tenminste. Moest wel een safe-update doen om het goed te krijgen, extensies even installeren zodat de NAS functie werkt. Maar wat is dat beter zeg, menu is duidelijker/sneller/mooier, audio werkt gewoon goed en de internetradio werkt ook nog gewoon. Ik zie de voordelen van SDK 3 dus nog niet helemaal...

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

@Waits: inloggen etc op Synology gaat ook wel goed, ik erger me alleen over het aantal keer dat ik moet klikken met de afstandsbediening. Ik zou graag een optie waarmee ik in 1x (nou vooruit, 2) klikken op mijn
volumes terecht kan komen.... Bijvoorbeeld een aangepaste firmware waarmee zo'n optie is toegevoegd. Het heeft vooral te maken dat het de WAF vergroot if you know what i mean... Ikzelf heb er minder moeite mee.

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• St@m

St@m

@ Your Service

Goner schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:27:

- PV73200_v7.3.6.r4415

[...]
Laatste ?? Dat is nogal een vaag begrip bij ACRyan ; SDK2 of SDK3 ?? Beta of official ?
Official FW, ik heb geen tijd/zin meer om te hobbyen met beta's
http://www.playonhd.com/en/#support

De FW op deze site, die stond er al op, van 16-08 even uit mijn hoofd

St@m schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:05:
[...]

http://www.playonhd.com/en/#support

De FW op deze site, die stond er al op, van 16-08 even uit mijn hoofd
Nope, r3582 is van 18/8 :+
http://www.acryan.com/for...b30907f64cb475dd4&start=0

Als je geen zin hebt in beta's, dan zou ik hem overigens niet installeren. Deze versie hadden ze eigenlijk terug moeten trekken.

• Goner
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=8621

een bijdehandje had ontdekt dat als hij in de vorige download-locatie de versie verving door 4415, hij de nieuwe firmware kreeg _/-\o_

Ze wilden 'm eigenlijk morgen uitbrengen, maar als je wilt kun je 'm flashen ...

Ik heb hetzelfde gedaan met r4386 voor de HD en dat werkt ook, maar ik wil wel eerst weten of die firmware ook 'officieel' is vrijgegeven, net zoals voor de Mini.

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 27-10-2010 10:58 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Goner schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:51:
[...]

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=8621

een bijdehandje had ontdekt dat als hij in de vorige download-locatie de versie verving door 4415, hij de nieuwe firmware kreeg _/-\o_

Ze wilden 'm eigenlijk morgen uitbrengen, maar als je wilt kun je 'm flashen ...
Ah, zal eens kijken dan :)

• Goner
St@m schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:05:
Maar hobbyen met - laten we eerlijk zijn - illegaal geripte en/of gekopieerde films en TV series van sites die je niet wilt noemen (!) is geen probleem ?? >:)

• St@m

St@m

@ Your Service

IJsbeer schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:32:
[...]

Nope, r3582 is van 18/8 :+
http://www.acryan.com/for...b30907f64cb475dd4&start=0

Als je geen zin hebt in beta's, dan zou ik hem overigens niet installeren. Deze versie hadden ze eigenlijk terug moeten trekken.
Oh, dat wist ik niet.. nouja, heel misschien toch maar een beta proberen dan, maarja, ik heb een blik geworden op het forum voor de beta FW, maar volgens mij moet ik er wel wat uurtjes insteken voordat ik precies doorheb wat goed is, wat niet, wat eventueel wel zal werken enz. Weer lopen kloten met een USB stick enz.
Ik koop een product en dan verwacht ik simpelweg dat het werkt.
Goner schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:06:
[...]
Maar hobbyen met - laten we eerlijk zijn - illegaal geripte en/of gekopieerde films en TV series van sites die je niet wilt noemen (!) is geen probleem ?? >:)
Dat is geen hobbyen, dat zijn gewoon scenereleases die met 1 druk op de knop op mijn NAS staan.
En de site is geen toegevoegde waarde voor deze topic, je kan er toch niet op en het levert mij waarschijnlijk een officiele waarschuwing op.

Ik koop een product waarbij op de site het volgende staat:
Speel meer video formaten af
Het beste van twee werelden, speel bekende videoformaten zoals MKV en RMVB in de hoogst mogelijke resolutie! Uitgebreide lijst met ondersteunde formaten onder aan de pagina.
Als ik dan een bestand heb met de "hoogst mogelijk resolutie" dan wil die hem niet goed streamen. Dan is dat gewoon misleiding. Of het nou gaat om een illigale rip of een zelf gefabriceerde film, dat doet verder niet zozeer ter zake.

En als ik deze topic doorlees, dan ben ik dus echt niet de enige die problemen ervaart. Iedereen wijst wel met het vingertje naar de netwerkverbinding die niet goed zou zijn, of het specifieke apparaat niet goed zou zijn, of de NAS is verkeerd geconfigureerd.
Wel, ik ben echt geen noob op dit gebied, heb al een aantal jaren verschillende mediaspelers gehad (ook sommige die slecht streamden), en dit is er ook gewoon 1 die de beloftes niet na kan komen.
Je wilt voor een dubbeltje 99 euro op de eerste rij zitten, met dit apparaat is dat niet helemaal mogelijk helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 27-10-2010 11:46 ]

• Goner
St@m schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:41:
Dat is geen hobbyen, dat zijn gewoon scenereleases
Maar - correct me if I'm wrong - die scene is toch één grote hobbyclub ?? Allemaal verschillende groepen/mensen die fims/series rippen met verschillende hardware en software en dan worden de formaten ook nog voortdurend aangepast/verbeterd/compressed ... ik heb daar geen probleem mee, maar ik heb dan ook geen probleem met ACRyan die het ook af en toe niet bij kan houden blijkbaar.

• St@m

St@m

@ Your Service

Goner schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:46:
[...]
Maar - correct me if I'm wrong - die scene is toch één grote hobbyclub ?? Allemaal verschillende groepen/mensen die fims/series rippen met verschillende hardware en software en dan worden de formaten ook nog voortdurend aangepast/verbeterd/compressed ... ik heb daar geen probleem mee, maar ik heb dan ook geen probleem met ACRyan die het ook af en toe niet bij kan houden blijkbaar.
Op die manier kun je dat hobbyen noemen ja, dat is waar.
Maar er is hier al door diverse mensen uitgerekend dat films met een bitrate van 40MB gewoon afgespeeld zouden moeten kunnen worden. En er is ook al door verschillende mensen aangetoont dat dat niet altijd kan.
Dat jij er geen probleem mee hebt dat ACRyan haar beloftes niet nakomt en dat het apparaat gewoon niet aan de genoemde specificaties voldoet.. tja.. maar dat betekent niet dat mensen die problemen ervaren niet mogen "zeuren".

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

St@m schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:41:
Als ik dan een bestand heb met de "hoogst mogelijk resolutie" dan wil die hem niet goed streamen. Dan is dat gewoon misleiding. Of het nou gaat om een illigale rip of een zelf gefabriceerde film, dat doet verder niet zozeer ter zake.
Hier ben ik het niet mee eens. Je kunt wel degelijk bestanden in de hoogst mogelijk resolutie zonder problemen streamen. Alleen niet in de hoogst mogelijke bitrate. Het aantal puntjes op het scherm zegt niks over die bitrate. Ik speel zonder problemen in Full HD resolutie films en series, maar weet dat ik uit moet kijken met untouched BD rips. Ik zie geen misleiding.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• St@m

St@m

@ Your Service

Weakling schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:51:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Je kunt wel degelijk bestanden in de hoogst mogelijk resolutie zonder problemen streamen. Alleen niet in de hoogst mogelijke bitrate. Het aantal puntjes op het scherm zegt niks over die bitrate. Ik speel zonder problemen in Full HD resolutie films en series, maar weet dat ik uit moet kijken met untouched BD rips. Ik zie geen misleiding.
Volgens de specificaties moet een bitrate van 100MB lukken toch? Ok, het zal wel iets minder zijn..

• Goner
100 MB ??
De hoogste van die test-filmpjes (eerder genoemd) is 42_MBit ... en dat is akelig hoog, begrijp ik.

Anders moet je eens met MediaInfo kijken wat de bitrate van die "probleemgevallen" is ...

Misleiding zie ik ook niet, er wordt gepraat over 'bekende formaten' en resolutie van 1080p, nergens over bitrates ...

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 27-10-2010 12:37 ]

• Athome
Realtek en 1080P is geen gelukkige combinatie. 25 mbit (max niet gemiddeld) moet voor Realtek geen probleem zijn. Met SDK 3 moet volgens mij 40 mbit max de limiet zijn. Dit gaat over streamen, vanaf USB moet 1080P geen probleem zijn.

De Sigma chip is een veel beter streamer maar is dan ook weer duurder. Je koopt een Realtek speler voor onder de 100 euro (Asus, Ac-Ryan) terwijl de WD TV Live (bekendste Sigma speler) nog altijd boven de 100 euro kost.

• Cooler_King
Athome schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:28:
Realtek en 1080P is geen gelukkige combinatie. 25 mbit (max niet gemiddeld) moet voor Realtek geen probleem zijn. Met SDK 3 moet volgens mij 40 mbit max de limiet zijn. Dit gaat over streamen, vanaf USB moet 1080P geen probleem zijn.

De Sigma chip is een veel beter streamer maar is dan ook weer duurder. Je koopt een Realtek speler voor onder de 100 euro (Asus, Ac-Ryan) terwijl de WD TV Live (bekendste Sigma speler) nog altijd boven de 100 euro kost.
Nu je toch over Sigma vs. Realtek begint.. weet iemand hoe men een lossless screenshot kan maken van het hdmi signaal? er waren altijd geruchten dat de Sigma chip scherper beeld had en wellicht beter was dan Realtek.. maar dit wil ik dus eens met eigen ogen zien.. Ik heb eerder een WDTV Live gehad en die heeft geen betere indruk achtergelaten dan de POHD Mini qua beeldkwaliteit, maar misschien zit ik ernaast. Misschien dat mensen met beide chipsets dus eens een vergelijkinkje online kunnen gooien.

[ Voor 8% gewijzigd door Cooler_King op 27-10-2010 14:25 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:57
Op synology-forum.nl heb ik onderstaande vraag ook gesteld. Echter de eerste reactie was dat deze vraag eigenlijk in een AC Ryan forum thuis hoort. Vandaar dat ik de vraag hier ook stel.
-------------------
Sinds afgelopen weekend ben ik de eigenaar van een AC Ryan Playon HD Mini (met de laatste officiële firmware). Ik heb deze via een wireless usb stick (van AC Ryan) verbonden met mijn netwerk (54g router). Op dit moment ben ik zeer tevreden. Films en tv series die opgeslagen zijn op mijn NAS (Synology DS 109 met DSM 3.0) worden goed gestreamd: DVD's worden goed afgespeeld (iso, video_ts), ook avi's en 720p mkv's (grootte 5gb). Gisteren ook een 1080p mkv geprobeerd, maar dat (zoals verwacht) ging natuurlijk niet.

Echter wat is nu mijn vraag. Ik heb in de AC Ryan een shortcut gemaakt naar de public folder op mijn NAS. Bij deze shortcut heb ik een gebruikersnaam (net id of zo heet dat bij AC Ryan) en wachtwoord. Dit wachtwoord wordt opgeslagen bij de shortcut. Zolang mijn NAS aan blijft staan, wordt dit wachtwoord onthouden. Echter wanneer ik mijn NAS uit- en daarna weer aan zet, moet ik weer een wachtwoord ingeven. Elke keer een wachtwoord ingeven via een afstandbediening is geen pretje....

Ik heb nu als workaround op de NAS een nieuwe user aangemaakt ('acryan') en deze alleen lees rechten gegeven op de public folder. Hierbij heb ik aangegeven dat er geen wachtwoord benodigd is. Via de shortcut op de AC Ryan maak ik nu connectie met de public folder met user 'acryan'. Wanneer er gevraagd wordt om een wachtwoord hoef ik alleen op OK te klikken.

Bovenstaande workaround vind ik wel acceptabel, maar het liefst zou ik zien dat het wachtwoord wordt onthouden (ook als de NAS uit-/aangezet is). Ik heb geprobeerd e.e.a. op te zoeken via google. Via de shortcut op de AC Ryan maak ik met de NAS connectie via het samba protocol. Af en toe zie ik op internet iets voorbij komen over samba.conf. Moet ik dit bestand op de NAS aanpassen? Zo ja, hoe? Weten jullie een andere oplossing voor het niet onthouden van het wachtwoord door de AC Ryan?
Pagina: 1 ... 31 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.