Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:14

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:01:
[...]

Daar dacht ik ook al aan. Ik heb alle settings doorgekeken maar kon er niets over vinden. Morgen maar even kijken in de winkel welke firmware die draait. Het is toch iets wat ik wel erg fijn vind. Al is het alleen al maar om intro's van series en de onzin voor een film door te spoelen. Nou kan dat ook wel met andere toetsen alleen kan je die niet makkelijk blind vinden.
Firmware 4318 en 4090 hebben beiden de functie dat je met de blauwe toetsen kan doorspoelen :)
Om te kijken welke versie jij hebt ga je naar Setup -> Systeem -> Systeem info -> het getal wat achter de "r" staat.

Je kan trouwens ook met de "skip" knoppen 30sec vooruit of 10sec achteruit springen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:17:
[...]

Firmware 4318 en 4090 hebben beiden de functie dat je met de blauwe toetsen kan doorspoelen :)
Om te kijken welke versie jij hebt ga je naar Setup -> Systeem -> Systeem info -> het getal wat achter de "r" staat.

Je kan trouwens ook met de "skip" knoppen 30sec vooruit of 10sec achteruit springen.
Net de nieuwste firmware van de site geinstalleerd en helaas geen doorspoelen met die toetsen. Wat ik ook niet snap is dat dit niet altijd zo is. Nu doen die toetsen helemaal niets.

Op de site van AcRyan staat bij nieuwste firmware 3582, die staat er nu dus ook op. Ik zie nog wel 3875 staan maar geen 4318 of 4090.

Edit: Die firmware is dus beta, vandaar. Heb em gevonden en ga deze installeren. Kan mij alleen niet voorstellen dat de speler in de winkel nieuwere firmware heeft dan de mijne.

Edit 2:De 4318 firmware geinstalleerd en nu heb ik gelukkig die seekbar met de blauwe toetsen. Vind dat wel iets dat er op hoort te zitten. Vond het al erg vreemd dat mijn speler dat niet deed en die in de winkel wel.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 05-10-2010 23:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:11:
[...]

Misschien een idee,.. ;) De GOTO toets. (onder de 9) Daar tik je gewoon 5.00 min. in het venster & hij skip 5 min. vooruit.

(offtopic. Mijn excuses als ik teveel post & vraag,@ Legolas 1973 ik begrijp je, xxxneoxxx ook sorry) :)
je mag zoveel vragen als je wil hoor ;) alleen probeer eerst of je het zelf kan vinden in de OP staat veel info en een keer googlen kan ook geen kwaad.

excuus is niet nodig :)

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:42:
[...]

je mag zoveel vragen als je wil hoor ;) alleen probeer eerst of je het zelf kan vinden in de OP staat veel info en een keer googlen kan ook geen kwaad.

excuus is niet nodig :)
Dit dus. Ook dat laatste. ;)

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
PilatuS schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:32:
De 4318 firmware geinstalleerd en nu heb ik gelukkig die seekbar met de blauwe toetsen
Wat is dat precies ? Kun je dan naar een bepaalde tijd in de film skippen ?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:52

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heeft iemand het remote admin gebeuren al aan de praat gekregen.
Ik heb geprobeerd met admin 123, maar dan geeft hij een link naar een cgi-bin/UniCGI.cgi?id=9 'pagina' en die kan niet worden weergegeven. Mis ik iets?

Een manual bij de nieuwe firmware was goed geweest ja.

Overigens, ik heb er geen HD meer in zitten, omdat ik er geen torrents oid naar toetrek. Wel zou ik bijv playlists willen beheren en dergelijken.

Weet iemand hoe dat werkt, want op de speler zelf vind ik playlists samenstellen een behoorlijk gehannes en het lukt me eenvoudigweg niet om bestanden te selecteren en toe te voegen aan een lijst.

Ik open de UPnP mediaplayer, kies een muziekbestand en klik op de SELECT knop op mijn remote. Dan komt er een verbodenbordje in beeld. Niet te doen dus.

Verder wordt bij mij stereo MP3 ineens niet meer afgespeeld. Althans, wel afgespeeld, maar geen geluid :-(

Erg vervelend.

[ Voor 53% gewijzigd door ElCondor op 06-10-2010 00:46 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Jimmy_Boy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-11 09:59
Goner schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:41:
[...]
Ja dan ga je naar een bepaald tijdstip in de film.

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:41:
[...]
vanaf het begin kon je met de blauwe pijltjes (links en rechts) drukken tijdens een film en dan naar een bepaald punt gaan als je hem loslaat gaat hij naar dat punt toe. dit is in de nieuwste final eruit gehaald.

niet iedereen kon dat waarderen, zelf snap ik het ook niet helemaal het is gewoon een fijne functie die ik zelf ook gebruik.

Verwijderd

ElCondor schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:25:
Ik heb geprobeerd met admin 123, maar dan geeft hij een link naar een cgi-bin/UniCGI.cgi?id=9 'pagina' en die kan niet worden weergegeven. Mis ik iets?

Een manual bij de nieuwe firmware was goed geweest ja.

Overigens, ik heb er geen HD meer in zitten, omdat ik er geen torrents oid naar toetrek. Wel zou ik bijv playlists willen beheren en dergelijken.

Weet iemand hoe dat werkt, want op de speler zelf vind ik playlists samenstellen een behoorlijk gehannes en het lukt me eenvoudigweg niet om bestanden te selecteren en toe te voegen aan een lijst.

Ik open de UPnP mediaplayer, kies een muziekbestand en klik op de SELECT knop op mijn remote. Dan komt er een verbodenbordje in beeld. Niet te doen dus.

Verder wordt bij mij stereo MP3 ineens niet meer afgespeeld. Althans, wel afgespeeld, maar geen geluid :-(

Erg vervelend.
ik weet dat er problemen waren met de nieuwste FW dus heb deze links laten liggen daar kan ik je niet echt mee helpen. wel weet ik dat diverse functies niet werken zonder HDD. Ik kan me goed voorstellen dat playlists daarbij horen. zelf gebruik ik hem totaal niet voor muziek maar alleen voor films en series kan daar ook niet echt veel hulp bieden behalve dat ik weet dat sommige functies niet werken zonder HDD

Erg vervelend.
Begin eens met het lezen van de topic waarschuwing. Welke firmware heb je? (en laatste zegt niets, zeker nu het 'gewiebel' met firmwarenummers (4318 is bijv. ouder dan 4019 :) )

• Goner
Hoe remote ? Op je LAN of vanaf Internet ?
Als je lokaal http://<playon-IP> :1024 gebruikt, dan krijg je een GUI met wat functies (Neighbour Net of zo). Ik gebruik 'm voor Torrents.
Maar zoals al vermeld ; zonder HD werken NAS, Samba, Torrent, FTP enzo niet. Zonder die functies heeft remote admin ook weinig zin ...
Overigens, ik heb er geen HD meer in zitten, omdat ik er geen torrents oid naar toetrek.
Wil je dat niet of lukt het niet ? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 06-10-2010 09:13 ]

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Voor mensen die een NAS hebben met WOL functionaliteit en die de NAS wat 'zuiniger' willen draaien is dit misschien wel een handige feature: het automatisch aanzetten van de NAS bij opstart van de POHD mbv een scriptje in de opstart sequence van de POHD. Je moet wel een beetje weten wat je doet maar volledige UNIX kennis is niet vereist! Daarnaast heb je putty nodig.

LET WEL, DIT IS GEEN GUIDE OM JE POHD MBV WOL AAN TE ZETTEN.
WOL is namelijk technisch niet aanwezig in de POHD.

Log in met putty (telnet optie) onder de naam "root". Dit zou zonder passwd moeten gaan.
Alles wat dan nog te doen:
1) Download busybox met ether-wake
2) ether-wake toevoegen aan het start-up script van de POHD, je hebt hier geen HDD voor nodig!

Hoe dit dan te doen?

1a) onder root ga je naar "/usr/local/etc" dmv van de volgende instructie: "cd /usr/local/etc"

Hier heb je namelijk als het goed is wat ruimte vrij!

1b) Download busybox met de volgende instructie: "w_get http://stg.unixstorm.org/playon/tools/busybox2"
(haal de "_" tussen de w en de g hierbij weg)

1c) controleer of het gedownloade pakket goed is en executeerbaar: "chmod u+x busybox2"
(als er geen tekst verschijnt is er niks aan de hand)

2) voeg ether-wake toe aan je start-up script: "echo "/usr/local/etc/busybox2 ether-wake <MAC ADDRESS VAN SERVER>" >> /usr/local/etc/rcS"

Voorbeeld: echo "/usr/local/etc/busybox2 ether-wake 11:22:33:44:55" >> /usr/local/etc/rcS

- Zet de server eventueel uit
- Herstart de POHD en het magic packet zou verzonden moeten worden.
- De server zou moeten opstarten.

Gisteren geprobeerd en werkt echt briljant (ik gebruik mijn NAS voorlopig alleen nog voor media op de POHD, ideaal dus, bespaart stroom!).

(Wil me niet gelijk op de TS zetten maar dit soort dingen vind ikzelf altijd zeer praktisch als ze op de of in de TS staan, dus misschien een link naar mijn post?)

[ Voor 14% gewijzigd door Christian_Ku op 04-11-2010 13:45 ]

Criticism is prejudice made plausible.

• Goner
Christian_Ku schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:26:
1a) onder root ga je naar "/usr/local/etc" dmv van de volgende instructie: "cd /usr/local/etc"
Hier heb je namelijk als het goed is wat ruimte vrij!
als je niet genoeg ruimte hebt (zoals ik, want ik heb daar denk ik de bb_skin al staan) kun je 'm op je HD zetten ; /tmp/hdd/volumes/HDD1 ...

goeie tip, dat BusyBox ! ik zie net dat bijv. ook het 'top' commando erin zit.

de 'officiële' versie staat op http://busybox.net/ maar die hebben alleen 1.16.1 als binary in de download en vermoedelijk zitten daar ook veel commands in die het toch niet doen op de POHD (??).

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Hier is 1.17.1 als stable versie te halen:

http://stg.unixstorm.org/playon/tools/busybox2

weet eerlijk gezegd niet welke commands het wel doen en welke niet (zijn er nogal wat).

[ Voor 8% gewijzigd door Christian_Ku op 06-10-2010 11:41 ]

Criticism is prejudice made plausible.

• Goner
Ja, weet ik. was alleen nieuwsgierig naar de originele versie ... zie ook : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=6160

by the way ; heeft iemand de skins/buttons van die site wel eens geprobeerd ?
http://stg.unixstorm.org/playon/index.htm

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 02:58:
[...]

vanaf het begin kon je met de blauwe pijltjes (links en rechts) drukken tijdens een film en dan naar een bepaald punt gaan als je hem loslaat gaat hij naar dat punt toe. dit is in de nieuwste final eruit gehaald.

niet iedereen kon dat waarderen, zelf snap ik het ook niet helemaal het is gewoon een fijne functie die ik zelf ook gebruik.
Zoals het was kan ik het mij nog wel voorstellen. Nu is het zo dat je met de blauwe toetsen kan zoeken en om naar dat punt toe te gaan moet je de middelste toets indrukken. Als het eerst zo was dat je bij het loslaten van de blauwe toets al naar een punt in de film toe ging kan dat best irritant zijn als je er perongeluk op drukt.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:52

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Goner schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:09:
[...]
Hoe remote ? Op je LAN of vanaf Internet ?
Als je lokaal http://<playon-IP> :1024 gebruikt, dan krijg je een GUI met wat functies (Neighbour Net of zo). Ik gebruik 'm voor Torrents.
Maar zoals al vermeld ; zonder HD werken NAS, Samba, Torrent, FTP enzo niet. Zonder die functies heeft remote admin ook weinig zin ...

[...]
Wil je dat niet of lukt het niet ? :?
Duidelijk antwoord. Dat wist ik niet.
Nee, inderdaad, dat gebruik ik eenvoudig weg niet. Heb POF getrokken van een NAS met 8TB aan schijfruimte. Snel genoeg om films te streamen en de NAS bevat SABnzb+
Die doet het binnenslurpen. O-)
Op zich heb ik geen lokaal HD station nodig dus, maar goed, ik kan er wel een klein schijfe bijprikken om gebruik te kunnen maken van die functionaliteiten. Het ging me vooral om het remote beheren en samenstellen van playlists. Is het dan trouwens ook zo dat playlists alleen maar items kunnen bevatten die lokaal op de schijf staan? En niet van een NAS bijv?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:41
Als je niet de intentie hebt om een harde schijf in de Playon HD te stoppen heb je dan met de Playon HD Mini dezelfde functionaliteit als met zijn grotere broer? Bestaat er bijvoorbeeld ook een beta firmware voor YAMJ voor etc?

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Hotzenwalder schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:23:
Als je niet de intentie hebt om een harde schijf in de Playon HD te stoppen heb je dan met de Playon HD Mini dezelfde functionaliteit als met zijn grotere broer? Bestaat er bijvoorbeeld ook een beta firmware voor YAMJ voor etc?
Niet de intentie of weet je het zeker? Want heb je eenmaal een mini dan kun je niet meer terug. Nou ja, je kan dan alsnog de grote broer kopen, maar goed. Verder is het antwoord: ja, de mini biedt dezelfde functionaliteit.
http://www.playonhd.com/nl/#info

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 09:21
heb een probleem met mijn mini, ik streamde via het netwerk altijd maar opeens werkte dat niet meer, dus kreeg ik een nieuwe en nu als ik via netwerk stream hapert die....is dit een bekend probleem? zo te zien aan menu etc.. is het een andere firmware dan degene die ik had. had al op google gezocht maar kon niet 1,2,3 iets vinden hierover. moet het nog wel even via hd testen of het ook zo is...

(Wil me niet gelijk op de TS zetten maar dit soort dingen vind ikzelf altijd zeer praktisch als ze op de of in de TS staan, dus misschien een link naar mijn post?)
Done.

@MrHarry -> lees de topicwaarschuwing eens, die staat er niet voor niets.

• Hotzenwalder
Ik weet het zeker er vanuit gaande dat streamer zonder problemen werkt (Heb een D-Link Dir-655 Gigabit router, CH3SNAS en Windows 7).

Met mijn huidige speler (CFULLHDMAi) streamt alles zonder problemen alleen is Conceptronic op sterven na dood waardoor er niet echt hard aan nieuwe firmwares wordt gewerkt (en we nu dus met het probeem zitten van weigerende MKV's e.d. - zelfs mkWDclean helpt niet).

Zoek nu een alternatief voor weinig ;)

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11 19:33
- Zet de server eventueel uit
- Herstart de POHD en het magic packet zou verzonden moeten worden.
- De server zou moeten opstarten.
Helaas, bij mij werkt het niet. M'n server wil wel wakker worden als ik een magic packet vanaf een andere computer stuur, maar vanaf de POHD-mini niet.
Ik heb dus een POHD-mini met Firmware Ver. v7.0.21.r3875 en via de draadloze dongle aan het netwerk. Zou dat laatste het probleem zijn :?

Verwijderd

JorisVernooij schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:54:
[...]

Helaas, bij mij werkt het niet. M'n server wil wel wakker worden als ik een magic packet vanaf een andere computer stuur, maar vanaf de POHD-mini niet.
Ik heb dus een POHD-mini met Firmware Ver. v7.0.21.r3875 en via de draadloze dongle aan het netwerk. Zou dat laatste het probleem zijn :?
dat vermoed ik wel ja! is niet zo moeilijk om te testen toch? even je mini aan netwerk hangen (desnoods door hem te verplaatsen naar een plek waar je wel bekabeld netwerk hebt ;)

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Heb ik een extra adapter bij AC Ryan besteld en gekregen, is het stekkertje te klein ... :F
Of is dit de bedoeling en moet ik meer geweld gebruiken bij het aansluiten ? :P Lijkt me niet ;)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Hotzenwalder
Welke firmware werkt op dit moment het beste voor de PlayonHD! Mini?

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Hotzenwalder schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:12:
Welke firmware werkt op dit moment het beste voor de PlayonHD! Mini?
Beta 4312 vind ik.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Definieer beste.... Stabielste blijft 2901. De meeste features blijft de laatste beta (3592).
dapluiz schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:47:
Heb ik een extra adapter bij AC Ryan besteld en gekregen, is het stekkertje te klein ... :F
Of is dit de bedoeling en moet ik meer geweld gebruiken bij het aansluiten ? :P Lijkt me niet ;)
Euhm, vergelijken met de 'oude' stekker? Is die anders dan heb je een verkeerde., zo moeilijk lijkt me dat toch niet? :S

• Hotzenwalder
Firmware die o.a. Thumbgen begrijpt en zonder haperen alle gangbare formaten afspeelt vanaf USB, NAS en PC. Ik las dat er firmwares waren waarbij shoutcast niet meer werkte e.d. Na installatie van de firmware moet het gewoon een werkend apparaat zijn met niet al teveel storende bugs.

• The Dementor-NL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb op dit moment een collectie HD films in AVCHD formaat die ik binnenkort wil gaan streamen met de POHD mini.
Nu heb ik die AVCHD's in 2 smaken:
1. ISO (inclusief .MDS) die bij aankoppelen op PC als BD ROM gezien wordt.
2. AVCHD in folder structuur
-> BDMV
-> CERTIFICATE

Het streamen van de .MTS bestanden zal best gaan lukken lijkt me, maar ik ben vooral benieuwd naar de details zoals:
- Kan je de audiostreams selecteren?
- Werken de subs? (selecteerbaar?)

Kortom: krijg je hetzelfde gedrag als bij een BD-ROM?

Alvast erg bedankt voor iedere reactie!

Verwijderd

The Dementor-NL schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:12:

Het streamen van de .MTS bestanden zal best gaan lukken lijkt me, maar ik ben vooral benieuwd naar de details zoals:
- Kan je de audiostreams selecteren?
- Werken de subs? (selecteerbaar?)

Kortom: krijg je hetzelfde gedrag als bij een BD-ROM?

Alvast erg bedankt voor iedere reactie!
ja je kan audiostreams en subs kiezen

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Hotzenwalder schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:35:
Firmware die o.a. Thumbgen begrijpt en zonder haperen alle gangbare formaten afspeelt vanaf USB, NAS en PC. Ik las dat er firmwares waren waarbij shoutcast niet meer werkte e.d. Na installatie van de firmware moet het gewoon een werkend apparaat zijn met niet al teveel storende bugs.
Dan blijf ik persoonlijk bij beta 4312. Ik heb tot nu toe (afkloppen) geen last van bugs gehad. Alleen .FLV bestanden begrijpt ie niet. Zonder haperen afspelen doet ie ook, tenzij je bestanden met een hoge bitrate probeert af te spelen, maar dat heeft haast niets met de firmware te maken.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
Zag dat er een week of twee geleden een MovieJukebox 2.1 voor de ACRyan gereleased is. Hoe zijn de ervaringen hiermee? Is het een beetje stabiel?

Ben momenteel in het bezit vd Xtreamer maar met iedere firmware-update lijkt ie slechter te presteren, en de Movie Jukebox is ook een redelijk drama..

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
dapluiz schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:47:
Heb ik ook gedaan en bij mij zat er meteen een mini bij in de doos. ;)
Klopt de af te geven spanning? Meende gelezen te hebben dat de niet-mini's 12V vragen en de mini 5V. Misschien heb je de verkeerde gekregen. Beste even beide stekkertjes/apparaten goed naast elkaar houden om te zien of er verschillen zijn.

• The Dementor-NL
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:39:
[...]

ja je kan audiostreams en subs kiezen
In beide gevallen?
Dus wanneer het een ISO betreft èn wanneer het een AVCHD folder structuur betreft?

Snelle reactie trouwens! _/-\o_

thx.

Verwijderd

The Dementor-NL schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:52:
[...]

In beide gevallen?
Dus wanneer het een ISO betreft èn wanneer het een AVCHD folder structuur betreft?

Snelle reactie trouwens! _/-\o_

thx.
ik heb blue ray iso`s nooit geprobeerd maar in alle andere gevallen ja dus waarom dan niet?

• The Dementor-NL
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:02:
[...]
ik heb blue ray iso`s nooit geprobeerd maar in alle andere gevallen ja dus waarom dan niet?
Prima. Thanx!

Dan ga ik maar eens bestellen :)

• PilatuS
  • Niet online
Geen idee of dit al eerder gepost is maar het leek mij wel handig.

Als je bij het spelen van bepaalde .mkv bestanden de melding invalid file krijgt, is dit op de lossen door het bestand even door een proggie te halen.

Via de volgende link is dat proggie te downloaden.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=46333#p46333

Het aanpassen van de bestanden kost gelukkig erg weinig tijd. Je hoeft verder aan het programma ook niets in te stellen. Gewoon het bestand laden en even de output filename veranderen. Dan spelen deze bestanden wel goed af.

Misschien iets voor in de TS ?

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:04:

Als je bij het spelen van bepaalde .mkv bestanden de melding invalid file krijgt, is dit op de lossen door het bestand even door een proggie te halen.

Het aanpassen van de bestanden kost gelukkig erg weinig tijd. Je hoeft verder aan het programma ook niets in te stellen. Gewoon het bestand laden en even de output filename veranderen. Dan spelen deze bestanden wel goed af.

Heb nog geen melding gehad, maar mocht het zo zijn is dit super! >:)
Die nemen we mee. ThanX

• Hotzenwalder
Weet iemand hoe het komt dat de AC Ryan mini onder shortcuts wel de login onthoudt voor mijn CH3SNAS in het algemeen, maar niet voor de onderliggende volumes (VOLUME_1 en VOLUME_2)? Ik heb geen zin om elke keer een password en gebruikersnaam te moeten intypen als ik iets van mijn NAS wil afspelen.

Het streamen gaat overigens nog zonder problemen, maar ik heb nooit meer dan 5 minuten achter elkaar afgespeeld.

De firmware is overigens eentje met een 35 nummer aan het begin (zal later wel het complete nummer opzoeken).

Is het switchen tussen SPDIF RAW/LPCM voor stereo/DTS in latere beta's verbeterd? Ik moest nu voor een 2 kanaals bron schakelen naar LPCM en weer terug voor een 5.1 bron. (output via SPDIF)

Verder een leuk apparaatje

Oh... btw... waarom 'zoomen' de foto's als je ze bekijkt. Ze staan niet stil op het scherm. RTFM? ;)

• Goner
Hotzenwalder schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:34:
Oh... btw... waarom 'zoomen' de foto's als je ze bekijkt. Ze staan niet stil op het scherm. RTFM? ;)
Ken Burns effect uitzetten ...
zie : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=52921#p52921

• Hotzenwalder
RTFM dus. Bedankt!

Weet iemand een sample of volledige download te vinden van een film waarbij meestal problemen optreden bij het streamen (schokkerig beeld etc). Er wordt gezegd dat de AC Ryan Mini streamproblemen heeft, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen. Vandaar de vraag naar een testbestand of is het gewoon een kwestie van een complete BD streamen zonder compressie?

[ Voor 90% gewijzigd door Hotzenwalder op 09-10-2010 09:10 ]

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Hotzenwalder schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 08:17:
RTFM dus. Bedankt!

Weet iemand een sample of volledige download te vinden van een film waarbij meestal problemen optreden bij het streamen (schokkerig beeld etc). Er wordt gezegd dat de AC Ryan Mini streamproblemen heeft, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen. Vandaar de vraag naar een testbestand of is het gewoon een kwestie van een complete BD streamen zonder compressie?
Zoek eens op "Bird Scene Planet Earth".

D'r is zo'n intensieve scene uit de documentaire Planet Earth van de BBC met duizenden vogels die op en neer fladderen.

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:04:

ghehe je bent een paar weken te laat ;) ik ben dit probleem al een keer tegengekomen en iemand anders kwam toen met dezelfde link. het probleem is compressed headers, en het staat al in de OP ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kan de PlayonHD ook op zijn zijkant staan zonder dat dit schadelijk is ivm koeling / harddisk?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PilatuS
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:50:
Kan de PlayonHD ook op zijn zijkant staan zonder dat dit schadelijk is ivm koeling / harddisk?
Denk niet dat het een probleem zou moeten zijn. Qua koeling moet het niets uitmaken omdat het toch passief is met een fan voor de warmte afvoeren. Dat werkt op de zijkant net zo goed.

Voor oudere HDD's kan het schadelijk zijn om de positie te veranderen na een tijd gebruikt te hebben. Dit in verband met de lagers die ingesleten zijn. Alle moderne HDD's hebben vloeistoflagers waarbij dit geen probleem is.

Dus ja, je kan het ding prima op de zijkant zetten :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PilatuS schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:39:
[...]

Denk niet dat het een probleem zou moeten zijn. Qua koeling moet het niets uitmaken omdat het toch passief is met een fan voor de warmte afvoeren. Dat werkt op de zijkant net zo goed.

Voor oudere HDD's kan het schadelijk zijn om de positie te veranderen na een tijd gebruikt te hebben. Dit in verband met de lagers die ingesleten zijn. Alle moderne HDD's hebben vloeistoflagers waarbij dit geen probleem is.

Dus ja, je kan het ding prima op de zijkant zetten :)
Thanks.

Ik ben net bezig het aparaat te installeren. Tot nu toe valt het mij nog niet mee. Een iso van 4 GB naar de harddisk in de Play!On HD sturen via de officiele WIFI usb dongle duurt plm een uur. Dat lijkt mij echt veel te lang. Met dergelijke trage doorvoorsnelheid is het aparaat niet eens echt bruikbaar op deze manier. Zijn er meer die hier last van hebben?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Bor de Wollef schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:51:
[...]

Thanks.

Ik ben net bezig het aparaat te installeren. Tot nu toe valt het mij nog niet mee. Een iso van 4 GB naar de harddisk in de Play!On HD sturen via de officiele WIFI usb dongle duurt plm een uur. Dat lijkt mij echt veel te lang. Met dergelijke trage doorvoorsnelheid is het aparaat niet eens echt bruikbaar op deze manier. Zijn er meer die hier last van hebben?
Ik weet niet van voor draadloze verbinding je hebt, maar als ik een draadloos een bestand overzet van mijn pc naar laptop gaat het met de N-verbinding niet sneller dan 5-6 MBps. Heb je een G-verbinding, dan zit je al gauw op 2-3 MBps. Maar een uur is wel redelijk lang ja. Probeer eens datzelfde bestand via bijvoorbeeld je laptop te downloaden om te kijken of dat wel sneller gaat?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
kabel blijf toch het beste en meest stabiele voor grote bestanden. Wireless is leuk voor internet etc, maar echt om films te gaan streamen etc werkt het vaak niet.
Heb een mini maar min netwerk trafic komt ook niet boven 5-6 mb uit(Dit was volgens mij de max van de POHD dacht ik ergens gelezen te hebben). Wireless copieer ik van mijn laptop naar de nas met +/- 10MB/s over wireless N. Dus mag niet klagen. 10GB overzetten duurt ongeveer 15 min,
Mijn tip, probeer eens met een kabeltje tijdelijk om te zien of je dan wel hogere snelheden haalt.

Wel zit ik met een ander probleem.
Het inloggen op mijn nas duurt verrekte lang.. Lees 1-2 min.
POHDm is dan opgestart dan ga ik naar Browser => network => shortcuts => en dan selecteer ik de link met ingestelde username en password naar mijn NAS (Synology DS110j).
Maar dat inloggen duurt erg lang.
Ook krijg ik gewoon echt alle, maar dan ook alle mappen te zien, terwijl als ik met een web browser met de POHD account in log krijg ik die niet te zien.
Heeft iemand ideeen hoe ik dit sneller kan maken?
Via UPnP speelt niet alles even lekker af.

• Goner
Ik krijg trouwens de indruk (nog niet serieus gemeten) dat met FTP overzetten sneller gaat dan met Samba (dus gewoon copy/paste in Windows). Mijn verbinding is via Devolo powerplugs (dLAN 200 AVplus) van PC of NAS via Linksys WAG200G naar POHD 2 verdiepingen lager ...

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:11
Hebben jullie wel eens problemen met een mkv bestand ? Heb nu al 2 keer gehad dat ik alleen geluid heb terwijl het afspelen op de pc met vlc wel goed gaat. Dan ligt het probleem bij ac Ryan.

Heb nu de serie BBC Earth South Pacific gedownload, als ik hem open kan ik de map openen of bladeren door de map. In de Map staan 11 m2tc bestanden. Als ik deze automatisch afspeel dan wordt alleen het eerste bestand m2tc.1 afgespeeld ipv allemaal, hoe komt dit?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Versteegrob schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:44:
Hebben jullie wel eens problemen met een mkv bestand ? Heb nu al 2 keer gehad dat ik alleen geluid heb terwijl het afspelen op de pc met vlc wel goed gaat. Dan ligt het probleem bij ac Ryan.

Heb nu de serie BBC Earth South Pacific gedownload, als ik hem open kan ik de map openen of bladeren door de map. In de Map staan 11 m2tc bestanden. Als ik deze automatisch afspeel dan wordt alleen het eerste bestand m2tc.1 afgespeeld ipv allemaal, hoe komt dit?
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=42&t=7907 Probleem ligt bij de nieuwe MKV encoding ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:44:

ja subs en geluid werken verder zwart beeld... ligt aan compressed headers check FAQ in OP voor de oplossing (is vrij simpel) het zijn paar snelle handelingen die gedaan moeten worden tot de FW compressed headers snapt :/

Verwijderd

is niet nieuw het bestaat al jaren... het staat alleen sinds kort standaard aan bij bepaalde software waardoor er veel downloads met comressed headers zijn

• dapluiz
Toff schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:32:
[...]

Heb ik ook gedaan en bij mij zat er meteen een mini bij in de doos. ;)
Klopt de af te geven spanning? Meende gelezen te hebben dat de niet-mini's 12V vragen en de mini 5V. Misschien heb je de verkeerde gekregen. Beste even beide stekkertjes/apparaten goed naast elkaar houden om te zien of er verschillen zijn.
Stekker is idd anders als de orginele, beetje jammer alleen dat AC ryan niet op me mailtjes reageert om de adapter om te ruilen :/

Die vraag is al een paar keer voorbij gekomen, heb het toegevoegd aan de OP.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

dapluiz schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 07:54:
[...]

Stekker is idd anders als de orginele, beetje jammer alleen dat AC ryan niet op me mailtjes reageert om de adapter om te ruilen :/
Waar mail je dan heen? Stuur me anders even een pb :)

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje:

Ik heb mijn Ryan gewoon via LAN aangesloten (100mbit) dus geen wireless. Als ik vanaf mijn pc een film naar de Ryan wil kopiëren (pc is ook via LAN aangesloten) dan haal ik slechts ongeveer 4 a 4 MB per seconde. dit zou toch veel sneller moeten kunnen?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

jos_zwa schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:39:
vraagje:

Ik heb mijn Ryan gewoon via LAN aangesloten (100mbit) dus geen wireless. Als ik vanaf mijn pc een film naar de Ryan wil kopiëren (pc is ook via LAN aangesloten) dan haal ik slechts ongeveer 4 a 4 MB per seconde. dit zou toch veel sneller moeten kunnen?
OP!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

• Hotzenwalder
Die trage doorvoersnelheid via LAN wired impliceert dat streamen van HD zo goed als onmogelijk is. Heb de beruchte 'Planet Earth Birds Scene' getest vanaf mijn PC en die deed het zonder haperen (was wel een sample van het bewuste stukje, niet de hele MKV of BD). Bitrate was 22mbps. LAN is gekoppeld via D-link D-655

• dapluiz
Vrijdag schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:08:
[...]

Waar mail je dan heen? Stuur me anders even een pb :)
Order en admin@, maar ik heb inmiddels al reactie gehad dat ze vrijdag al een andere adapter op de post hebben gedaan, blijkbaar waren de mailtjes daarover niet aangekomen ofzo :)

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Hotzenwalder schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:58:
Die trage doorvoersnelheid via LAN wired impliceert dat streamen van HD zo goed als onmogelijk is. Heb de beruchte 'Planet Earth Birds Scene' getest vanaf mijn PC en die deed het zonder haperen (was wel een sample van het bewuste stukje, niet de hele MKV of BD). Bitrate was 22mbps. LAN is gekoppeld via D-link D-655
Nou nee, want die staat in de OP op 5MBps, wat gelijk aan 40Mbps is. De laatste zin in de OP:
Streamen van HD filmmateriaal is dus eigenlijk geen optie, gezien de bitrate in snelle scenes veel hoger moet zijn!
vind ik dan ook behoorlijk verkeerde info geven, of kan op zijn minst de lezer op het verkeerde been zetten. HD speelt prima, voornamelijk ongewijzigde BD rips die pieken hebben boven de 30Mbps kunnen problemen opleveren, maar veruit de meeste HD films streamen (is mijn ervaring) prima. Je moet alleen een beetje opletten welke rip je kijkt.

• Hotzenwalder
OP aanpassen dan maar, want zonder mijn praktijktest had ik de AC Ryan al afgeschoten op dat bewuste zinnetje.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

dapluiz schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:38:
[...]

Order en admin@, maar ik heb inmiddels al reactie gehad dat ze vrijdag al een andere adapter op de post hebben gedaan, blijkbaar waren de mailtjes daarover niet aangekomen ofzo :)
Ah okee, dan krijg je waarschijnlijk vandaag of uiterlijk morgen de adapter binnen. Gaat denk ik via DHL en ik weet niet of die ook op maandag pakketjes doen :)

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
habermas schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:54:
Zag dat er een week of twee geleden een MovieJukebox 2.1 voor de ACRyan gereleased is. Hoe zijn de ervaringen hiermee? Is het een beetje stabiel?
Zal mezelf even quoten 8) Iemand al ervaringen met de laatste jukebox versie, en dan met name de stabiliteit/gebruiksgemak? Wil overstappen van de Xtreamer en zoek een mediaplayer met een stabiel werkende Movie Jukebox. Volgens mij kom je dan uit bij de Popcorn Hour (prijzig) of deze...

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
habermas schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:12:
[...]

Zal mezelf even quoten 8) Iemand al ervaringen met de laatste jukebox versie, en dan met name de stabiliteit/gebruiksgemak? Wil overstappen van de Xtreamer en zoek een mediaplayer met een stabiel werkende Movie Jukebox. Volgens mij kom je dan uit bij de Popcorn Hour (prijzig) of deze...
Ik vind het erg vervelend dat je met de AC Ryan elke keer dat je de jukebox opent, moet aangeven waar hij staat en daarna duurt het openen best lang.

Ik gebruik zelf ThumbGen + een gezonde eigen mapindeling (per genre) en heb YAMJ laten varen.

• Goner
Ook een mogelijkheid is ThumbGen + TViXiE2Playon!HD (eigenlijk voor TViXiE, maar ook geschikt voor TG intussen), maar ik heb het nog niet aan de praat ...
Krijg er wel een index.htm uit, maar die verwijst naar een html in de Jukebox folder, die er niet is :?
Heeft iemand ervaring en resultaten met die combinatie ??
Hotzenwalder schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:58:
Heb de beruchte 'Planet Earth Birds Scene' getest vanaf mijn PC en die deed het zonder haperen ... Bitrate was 22mbps.
Ik zie dat er ook een 42_MBit versie is van dat filmpje, heb je die ook geprobeerd ??

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 11-10-2010 15:34 ]

Verwijderd

Goner schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:29:
Ik zie dat er ook een 42_MBit versie is van dat filmpje, heb je die ook geprobeerd ??
ik wel... en die loopt vloeiend vanaf de HDD en bijna vloeiend via netwerk :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 15:52 ]

• Goner
Echt ?!
Ik probeer net die 30_MBit lokaal (!!) op m'n PC met VLC en dat loopt niet eens ... :?

EDIT: m'n devolo netwerkje trekt die 20_MBit maar net (van NAS naar POHD) ... zal het later nog eens proberen als de kids geen Southpark meer zitten te streamen :+
En dezelfde versie geeft van HDD een hikje gelijk na de start, maar speelt dan normaal.
(De filmpjes staan helaas alleen op van die fileshare sites, zit aan m'n limiet)

[ Voor 63% gewijzigd door Goner op 11-10-2010 19:39 ]

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-11 14:48

TTZ

Voor een vriend van me ben ik een leuke HT setup aan het uitzoeken. Enige wat er nu staat is een TV (Samsung LE40C650) en een PS3. Films (.mkv) in 1080p en DTS (-hd) moeten probleemloos afgespeeld kunnen worden. Is de volgende setup wat:

Als decoder en speakersystem, eigenlijk de centrale unit die alles naar de TV door moet sturen:
Samsung HT-C5500: pricewatch: Samsung HT-C5500

Hierop aangesloten:
PS3,
AC Ryan PlayOn! HD: pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD

Met een Samsung Spinpoint F3 1TB schijf erin: pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

De AC Ryan en PS3 worden op de Samsung HT-C5500 aangesloten via hdmi.
De HT-C5500 via hdmi naar de TV.

Is dit een goede setup en kan je zo probleemloos 1080p DTS-hd .mkv films op de AC Ryan zetten en afspelen door de HT-C5500? De HT-C5500 heeft alle nodige decoders aan boord dus dat lijkt me geen probleem. Of beter beeld direct van de AC Ryan naar de tv (hdmi) en geluid door de Ht-C5500 (hdmi)?

Verder wil ik vanaf een andere locatie bestanden (mkv's) kunnen uploaden naar de AC Ryan. Is deze netwerk (ftp denk ik) functionaliteit standaard aanwezig?

/edit
Ik zie net dat ik enkel data via netwerk erop kan zetten. Ik wil het apparaat via eSATA op een pc aan kunnen sluiten om zo snel films erop te kunnen zetten en vervolgens terug op zn plek te zetten. Alternatief zoeken of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 8% gewijzigd door TTZ op 11-10-2010 20:36 ]

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:52:
[...]

ik wel... en die loopt vloeiend vanaf de HDD en bijna vloeiend via netwerk :)
Dat woordje BIJNA doet het hem. Wat mij betreft reden genoeg om de OP niet aan te passen. Het hele topic staat vol met gezeur over streamingproblemen. Liever de info ietwat negatief dan net iets te positief.

• Goner
Kijk ook even bij de MediaMarkt, die hebben 'm geregeld in de aanbieding. mijn POHD met 1 TB was 192 euro.
Is deze netwerk (ftp denk ik) functionaliteit standaard aanwezig?
FTP server zit erop. Verwacht geen flitsende snelheden. Max 6MB/s ...
Ik zie net dat ik enkel data via netwerk erop kan zetten. Ik wil het apparaat via eSATA op een pc aan kunnen sluiten om zo snel films erop te kunnen zetten en vervolgens terug op zn plek te zetten. Alternatief zoeken of zie ik iets over het hoofd?
USB ??

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-11 14:48

TTZ

Films van 10+ GB via USB over zetten duurt me eigenlijk wat te lang. Heb een externe HD met eSATA en dat werkt wel erg lekker moet ik zeggen.

• PilatuS
  • Niet online
TTZ schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:23:
[...]

Films van 10+ GB via USB over zetten duurt me eigenlijk wat te lang. Heb een externe HD met eSATA en dat werkt wel erg lekker moet ik zeggen.
Waarom eigenlijk overzetten ?

Ik heb de versie waar een HDD in kan maar ik zie nog niet echt het nut om dat ook te doen. Ik hang er nu telkens een externe 2.5" HDD aan en dat bevalt mij prima. Die HDD is maar 160GB dus misschien maar eens upgraden naar 500GB of 1TB, afgezien van dat vind ik het heerlijk werken. Gewoon de HDD er aan hangen en films kijken. Niet echt zin om dingen over te gaan zetten.

Als ik 1 aflevering van een serie wil kijken doe ik dat via USB stick. Ik snap wel dat het handig is om er een 2TB HDD in te hebben om op die manier dingen te kijken alleen dat overzetten lijkt mij zo onhandig. Telkens de HDD er uit schroeven en aan de PC aansluiten lijkt mij ook niets.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:32:
[...]

Waarom eigenlijk overzetten ?

Ik heb de versie waar een HDD in kan maar ik zie nog niet echt het nut om dat ook te doen. Ik hang er nu telkens een externe 2.5" HDD aan en dat bevalt mij prima. Die HDD is maar 160GB dus misschien maar eens upgraden naar 500GB of 1TB, afgezien van dat vind ik het heerlijk werken. Gewoon de HDD er aan hangen en films kijken. Niet echt zin om dingen over te gaan zetten.

Als ik 1 aflevering van een serie wil kijken doe ik dat via USB stick. Ik snap wel dat het handig is om er een 2TB HDD in te hebben om op die manier dingen te kijken alleen dat overzetten lijkt mij zo onhandig. Telkens de HDD er uit schroeven en aan de PC aansluiten lijkt mij ook niets.
Er uit schroeven is niet nodig hoor, er zit ook een slave port op, dus is de speler een sort grote usb stick :)

• Goner
Tsja, waarom ?
Er zit een torrent client op die best aardig werkt. Dus de laatste tijd download ik rechtstreeks naar de POHD ... spul dat ik al op NAS of PC heb en er toch op wil hebben, zet ik wel even over met FTP.
Ik gebruik 'm overigens meest voor series, dus dat is sowieso wat makkelijker dan >10GB films ...

Verwijderd

IJsbeer schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:59:
[...]

Dat woordje BIJNA doet het hem. Wat mij betreft reden genoeg om de OP niet aan te passen. Het hele topic staat vol met gezeur over streamingproblemen. Liever de info ietwat negatief dan net iets te positief.
helemaal mee eens hoor... maar wat ik zo vreemd vind is dat dat bestand toch vrij heavy is in bitrate en beweging en die eigenlijk vrijwel niet hapert. best vreemd gezien de vele problemen met streaming.

was ook absoluut niet uit op een verandering in de OP hoor ;)

eind dit jaar komen er 3TB harddisks uit van verschillende bedrijven. ben benieuwd of de POHD deze gewoon als 3TB HDD herkent

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 00:26 ]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

IJsbeer schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:59:
Tsja, je zult eerder mensen die problemen hebben met streamen in dit topic terugzien met vragen, dan mensen die nergens last van hebben en niets te klagen. Het is nogal een vertekend beeld wat je hier hebt.

• Goner
Eens, misschien wat meer 'nuance' aanbrengen in deze zin :
Streamen van HD filmmateriaal is dus eigenlijk geen optie, gezien de bitrate in snelle scenes veel hoger moet zijn!
Wat is HD precies ??

• fruxxxano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 19:47
Ik ben van plan een Ac Ryan Playon!HD mini icm een externe harde schijf te kopen. Nou vroeg ik mij af, als ik een 1080p mkvtje download, kan ik die dan gewoon afspelen op mijn 32" HD Ready tv?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

fruxxxano schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:28:
Ik ben van plan een Ac Ryan Playon!HD mini icm een externe harde schijf te kopen. Nou vroeg ik mij af, als ik een 1080p mkvtje download, kan ik die dan gewoon afspelen op mijn 32" HD Ready tv?
Ja, je hebt alleen (uiteraard) geen 1080p "kwaliteit", je tv ondersteunt maximaal 1080i en/of 720p.
offtopic:
Ook op een 37"HD Ready tv is het resultaat heel erg ok!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Goner schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:44:
Eens, misschien wat meer 'nuance' aanbrengen in deze zin :
Wat is HD precies ??
Prima, jij je zin :+ Ik heb er dit van gebreidt:
Gezien de bitrates van sommige HD films veel hoger is, kan streamen dus voor problemen zorgen. Als je bijvoorbeeld 'een' birdscene hebt van 40Mbps, dan zal die met de hakken over de sloot worden afgespeeld via een wired verbinding. Er bestaat dus grootte kans dat het beeld gaat haperen.
fruxxxano schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:28:
OP!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:23
IJsbeer schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:43:
[...]
Prima, jij je zin :+ Ik heb er dit van gebreidt:
[...]
[...]
OP!
Mag ik er dan dit van maken:

Gezien de bitrates van sommige HD films veel hoger zijn, kan streamen voor problemen zorgen. Als je bijvoorbeeld een 'birdscene' hebt van 40Mbps, dan zal die met de hakken over de sloot worden afgespeeld via een wired verbinding. Er bestaat dus een grote kans dat het beeld gaat haperen.

Als het dan toch de OP in moet, dan maar zonder vouten ;)

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 08:35
Gebruik zelf ook nog r4312 voor mijn POHD Mini

eerste fw die ik er zelf op heb gezet na aaschaf en bevalt me tot nu toe zeer en zeer goed
geen bugs tegen gekomen nog!

Trouwens mocht ik naar R4090 gaan, staat er het volgende:

Notice: This firmware version requires at least v7.3.x.r3582 or later installed in your unit.

is het zo dat de beta 4312 later is dan 3582 ?

Qua cijfer zal ik zeggen ja, maar de beta(4312) was er eerder dan de officele fw(3582) dus telt die dan wel als later ? of

beetje onduidelijke uitleg maar hoop wel dat iemand me snapt en even uit leg kan geven?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Downstar2 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:37:
Gebruik zelf ook nog r4312 voor mijn POHD Mini

eerste fw die ik er zelf op heb gezet na aaschaf en bevalt me tot nu toe zeer en zeer goed
geen bugs tegen gekomen nog!

Trouwens mocht ik naar R4090 gaan, staat er het volgende:

Notice: This firmware version requires at least v7.3.x.r3582 or later installed in your unit.

is het zo dat de beta 4312 later is dan 3582 ?

Qua cijfer zal ik zeggen ja, maar de beta(4312) was er eerder dan de officele fw(3582) dus telt die dan wel als later ? of

beetje onduidelijke uitleg maar hoop wel dat iemand me snapt en even uit leg kan geven?
4312 (en 4318) zijn gebaseerd op sdk 2.0. Firmware 3582 en 4090 zijn gebaseerd op sdk 3.0. Het is inderdaad wat verwarrend :)

• Goner
Wordt nog verwarrender, ze hebben SDK4 ook al gekregen van Realtek ...

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=56701#p56701

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:23:
Wordt nog verwarrender, ze hebben SDK4 ook al gekregen van Realtek ...

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=56701#p56701
hmm als ze nou eerst een goeie final uitbrengen boeit niet met welke SDK maar neem aan dat ze met SDK3.0 al ver zijn? en dan een nieuwe beta maken met SDK4.0 en dan niet dezelfde fout maken als met de huidige final :')
Ze geven zelf ook toe dat de vorige final niet een echt goede zet is geweest. Dus dat zal wel goed komen. Op dit moment is niet bekend of een nieuwe firmware op versie 3 of 4 wordt gemaakt.

Was vandeweek bij een vriend van me die een Eminemt spelertje heeft, zelfde laken in het pak. Alleen keek hij me glazend aan toen ik vroeg hoe het met firmware updates was. Ik zit zelf ook nog wel te zeiken, maar aan de andere kant heb ik het app. al meer dan een jaar en komt er nog steeds nieuwe software voor uit, dat is ook netjes.

• Goner
IJsbeer schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:49:
heb ik het app. al meer dan een jaar en komt er nog steeds nieuwe software voor uit, dat is ook netjes.
Absoluut ! De firmwares en de byzonder actieve community waren voor mij doorslaggevend bij het kiezen van m'n POHD.
Toevallig zit ik te denken aan een mediaplayer zonder HD (stiller voor in de huiskamer) en wil eigenlijk geen ACRyan mini (beetje afwisseling in gadgets) maar zag bij bijv. de WD players dat er al een jaar geen nieuwe firmware is geweest :? ofwel dat ding is dus perfect, ofwel WD support voor 'oude' modellen is beroerd.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
IJsbeer schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:49:
Was vandeweek bij een vriend van me die een Eminemt spelertje heeft, zelfde laken in het pak. Alleen keek hij me glazend aan toen ik vroeg hoe het met firmware updates was. Ik zit zelf ook nog wel te zeiken, maar aan de andere kant heb ik het app. al meer dan een jaar en komt er nog steeds nieuwe software voor uit, dat is ook netjes.
Eens, alleen zou het wel aardig zijn als de firmware updates ook daadwerkelijk iets toe zouden voegen. Enige toevoegingen die wij gezien hebben zijn vooralsnog Thumbgen en Yamj support. Verder wat bugfixes waarmee helaas weer heel andere bugs geintroduceerd zijn. Oh ja, en een nieuwe GUI. Tenminste, een nieuwe skin om de oude heen want menustructuur e.d. die echt beter konden zijn niet aangepakt.

Eminent heeft hier op GoT volgens mij ook een topic dus ik denk dat zij ook wel firmwares uitbrengen.. Weet neit hoe technisch die vriend van je is? :P Volgens mij is Eminent ook meer een prijsvechter met hun spelertjes, dus daarvan mag/kan je ook wel verwachten dat ze minder/korter support leveren uiteraard.

[ Voor 9% gewijzigd door xxxneoxxx op 13-10-2010 15:53 ]

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 08:35
Vrijdag schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:39:
[...]

4312 (en 4318) zijn gebaseerd op sdk 2.0. Firmware 3582 en 4090 zijn gebaseerd op sdk 3.0. Het is inderdaad wat verwarrend :)
Maar welke is nu ouder of nieuwer ? daar ben ik namelijk nog niet helemaal uit :$

ben er net achte rgekomen wat SDK betekend dus :P?

• Goner
Downstar2 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:21:
Maar welke is nu ouder of nieuwer ?
Is ook niet echt interessant, de ervaringen met de diverse firmwares zijn zo wisselend dat je beter kunt kijken welke het het best doet op jouw apparaat of in de release-threads op ACRyan forum kijken welke problemen/fixes de div. firmwares bieden.
Op mijn POHD draait r3582 vrij probleemloos, dus ik blijf maar zitten.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Damn wat een gedoe met het Firmware nummers zeg :P

Ben ik nu de enige die nog heerlijk stabiel op de oude final 3875 draait?? :P Normaal gesproken ben ik ook altijd wel van het meteen updaten naar een nieuwe firmware, maar als ik die verhalen hier zo leest brengt dat niet veel goeds. De GUI (interface) ziet er dan wel niet helemaal super uit, maar technisch gezien werkt alles verder goed.

Het NZBget verhaal heb ik inmiddels opgegeven. Te onstabiel. Soms werken het repairen en unraren weer wel, bij anders downloads weer niet. Gewoon maar weer oudewets op mijn laptop downloaden, via USB koppelen aan de Ryan en overzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door jos_zwa op 14-10-2010 10:16 ]

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:48
jos_zwa schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:15:
Ben ik nu de enige die nog heerlijk stabiel op de oude final 3875 draait?? :P
Nee hoor, ik wacht ook altijd af hoeveel ellende er met een nieuwe release is. Tot nu toe ben ik ook nog niet overtuigd en zit dus nog lekker te wachten op een stabiele release en tot die tijd blijf ik op 3875
Het NZBget verhaal heb ik inmiddels opgegeven. Te onstabiel. Soms werken het repairen en unraren weer wel, bij anders downloads weer niet. Gewoon maar weer oudewets op mijn laptop downloaden, via USB koppelen aan de Ryan en overzetten.
Zet er een NAS tussen die voor jouw het downloadwerk doet, bv een Synology. Deze werken heerlijk met SABnzbd+, ze besparen je veel stroom en je kunt het laptop gebruiken voor andere zaken. ;) Bovendien hoef je niet meer te slepen met kabels en je ACRyan etc. Het kost wat, maar dan heb je ook wat :9

Arriving Somewhere but not here....

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 09:06
hmm ik draai nog op 2901. Deze loopt bij mij redelijk stabiel en tot op heden heb ik het niet aangedurft om te upgraden. Ook de mini van mijn ouders draait op 2901.

Hoe stabiel draait 3875?

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:48
Ik heb al vanaf juni de 3875 draaien op zowel de gewone als de mini en nooit een probleem gehad.
Ik heb eigenlijk ook geen verschillen waargenomen tussen de 2901 en 3875. Misschien dat ze er op HD vlak zijn, maar ik heb nog steeds TV's met beeldbuizen :'( (ze gaan maar niet kapot ;) )

Arriving Somewhere but not here....

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:11
Als je een mp3 af speelt zoals een show van Theo Maassen dan blijf het beeld gewoon op het bestand staan. Wordt hier in de toekomst iets aan gedaan ? Als je een mp3 af speelt via de PS3 dan krijg je mooie surrealistische beelden te zien op de achtergrond, dat luister/kijkt toch wat lekkerder, kan dit in de toekomst worden verbetert ?

Hoop dat het een beetje duidelijke is

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:31
Vandaag voor het eerst een bestand gehad (MKV) die niet wilde afspelen. De video codec werd niet herkend en het bleef zwart terwijl de audio wel begon te lopen.

Schijnt een bekend probleem te zijn en ze hebben dit al doorgegeven aan Realtek... tot die tijd de videobestanden even remuxen,

Doe maar een onsje meer...

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 20:52
Intheweb schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:41:
Vandaag voor het eerst een bestand gehad (MKV) die niet wilde afspelen. De video codec werd niet herkend en het bleef zwart terwijl de audio wel begon te lopen.
Heb er inmiddels twee gehad met dit probleem (machete en toy story 3)
Pagina: 1 ... 30 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.