Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12
Ik ben opzoek naar een Mediaplayer met DVR (Digital Video Recorder) mogelijkheden, nu ben ik via via uitgekomen bij de AC Ryan PlayOn!DVR-HD. Een mooi en leuk apparaat, maar ik zou graag ook nog andere mogelijkheden willen bekijken.

De bedoeling is dat de Mediaplayer DVR wordt aangesloten op de Samsung LE 40c630. We hebben thuis te maken met satteliet/schotel verbinding van Canaal Digitaal dus daar moet rekening mee worden gehouden dat ik dit signaal kan opnemen.

Mijn vraag is dan ook wat zijn de andere mogelijkheden voor de AC Ryan PlayOn!DVR-HD en hoe gaat dit in samenwerking met het opnemen van beelden via de schotel?

[ Voor 23% gewijzigd door Gynnad op 24-11-2010 13:26 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379202

De DVR heeft dual digital tuners, DVB-T. Daarnaast is de DVR geen decoder dus als er een gecodeerd signaal wordt verstuurd zal je niets zien dus digitale tv van bijvoorbeeld Ziggo kan niet bekeken worden.

Als je een set top box hebt kan je wel het signaal doorlussen naar de av-in van de speler.

Helaas hebben we hier geen satelliet ontvangst dus ik kan het niet voor je testen. Wel is het zo dat een satelliet DVB-C is. Als je een box hebt kan je dus in elk geval wel doorlussen naar de av-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Anoniem: 379202 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:41:
De DVR heeft dual digital tuners, DVB-T. Daarnaast is de DVR geen decoder dus als er een gecodeerd signaal wordt verstuurd zal je niets zien dus digitale tv van bijvoorbeeld Ziggo kan niet bekeken worden.

Als je een set top box hebt kan je wel het signaal doorlussen naar de av-in van de speler.

Helaas hebben we hier geen satelliet ontvangst dus ik kan het niet voor je testen. Wel is het zo dat een satelliet DVB-C is. Als je een box hebt kan je dus in elk geval wel doorlussen naar de av-in.
We hebben thuis deze decoder:
Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/aa/48b7/4ef5/ba10/9173247269a0/l.jpg

En hebben digitale televisie van Canaal Digitaal, ik ben helaas een leek verder op dit gebied dus weet niet exact wat er verder nog voor nodig is. Thuis in de woonkamer hebben we wel een gewone DVR maar deze heeft verder geen andere functionaliteiten. Daar wordt de Decoder doorgelust naar de DVR en de DVR geeft het signaal weer door aan de LCD-tv.

• Gynnad
Samsung BD-c8200 en Emtec S800H worden ook als mogelijkheden gegeven. Echter kan ik nergens exact vinden of het mogelijk is om er Canal Digitaal mee op te nemen. En zo ja hoe werkt dit dan? Want neem aan dat het ontvangen van satteliet anders verloopt dan dat het via de kabel gaat.

Wie o wie kan hier miij uitsluitsel over geven?

Edit:

aah ik begin het te begrijpen, een settopbox is dus de ontvanger van de satteliet. Die hebben wij dus een van Philips. Door middel van de AV-in zou ik dus dan met elke Mediaplayer DVR kunnen opnemen. Vind de AC Ryan PlayOn!DVR-HD een erg mooi ding, alleen vind ik het jammer dat hij niet beschikt over een dvd-speler. Heb thuis namelijk nog een paar originele dvd's liggen, dus zou fijn zijn als ik die niet om zou hoeven te zetten. Al twijfel ik er nog wel over hoe belangrijk ik deze functionaliteit vind. Heeft de AC Ryan PlayOn!DVR-HD ook een scart-kabel AV-in?

Hoe is de beeldkwaliteit verder van deze speler, of zijn er andere mediaplayers aan te raden in verband met de beeldkwaliteit van het opnemen?

[ Voor 52% gewijzigd door Gynnad op 25-11-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 23:31
Gynnad schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:23:
Samsung BD-c8200 en Emtec S800H worden ook als mogelijkheden gegeven. Echter kan ik nergens exact vinden of het mogelijk is om er Canal Digitaal mee op te nemen. En zo ja hoe werkt dit dan? Want neem aan dat het ontvangen van satteliet anders verloopt dan dat het via de kabel gaat.

Wie o wie kan hier miij uitsluitsel over geven?

Edit:

aah ik begin het te begrijpen, een settopbox is dus de ontvanger van de satteliet. Die hebben wij dus een van Philips. Door middel van de AV-in zou ik dus dan met elke Mediaplayer DVR kunnen opnemen. Vind de AC Ryan PlayOn!DVR-HD een erg mooi ding, alleen vind ik het jammer dat hij niet beschikt over een dvd-speler. Heb thuis namelijk nog een paar originele dvd's liggen, dus zou fijn zijn als ik die niet om zou hoeven te zetten. Al twijfel ik er nog wel over hoe belangrijk ik deze functionaliteit vind. Heeft de AC Ryan PlayOn!DVR-HD ook een scart-kabel AV-in?

Hoe is de beeldkwaliteit verder van deze speler, of zijn er andere mediaplayers aan te raden in verband met de beeldkwaliteit van het opnemen?
Die Emtec heeft ook alleen DVB-T en de Samsung heeft DVB-T en C. Beide hebben geen DVB-S ontvanger, dus daar kan je ook niks mee. Ik ken eigenlijk helemaal geen mediaspelers met ingebouwde dvb-s ontvangers. Het enige wat in de buurt komt is een lowpower htpc met een fire-dtv of anysee.

Wat je eigenlijk niet wil is opnemen via de scart. Daarmee verlies je behoorlijk wat beeldkwaliteit en daarbij neemt het meer ruimte in op je hd. Een digitale settopbox met pvr slaat de transportstream direct op zoals het uitgezonden wordt. Dus bij het afspelen heb je exact hetzelfde beeld in vergelijking met als je het live bekijkt.

Kijk anders eens naar deze blogpost: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC Dit gaat wel over Ziggo, maar het idee is hetzelfde. Dit gaat over een setup met goedkope dvb-c kaarten overgens. Met een anysee of firedtv is het gewoon inpluggen en tv kijken als ik me goed herinner. (Omdat die de smartcardreader geintergreerd hebben).

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek