Tsurany schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:29:
[...]
Wifi en streamen gaat prima samen, alleen niet met zo'n crappy apparaat. Desktop beneden doet dat prima, mijn laptop doet dat prima. Onzin dat het niet zou kunnen. Stream nu gewoon de Iron Man 2 film op dezelfde afstand als toen dat apparaat dat moest doen en dat gaat vloeiend via een Wireless G verbinding.
Schilder het probleem niet af als een AC-Ryan probleem het is gewoon een Realtek probleem.
De beroemde bird-scene, welke al aangehaald is, gaat via bekabeld netwerk ook bijna nooit goed. De realtek chip heeft gewoon geen power. (De birdscene op lage bitrate is ook niets, juist door die lage bitrate)
Wat interface betreft. Ook dit is niet een typisch AC-Ryan probleem. De interface hoort gewoon bij de Realtek SDK. Het eerste schilletje wanneer je de speler opstart is voor iedere fabrikant anders maar het scherm met het preview venster is vrijwel voor alle realtek speler gelijk.
HD kijken op een Atom. Sorry dat is niets voor mij. Als een bestand niet binnen GPU specs valt, is je hele PC niets waard. Gewoon minimaal een Core I3 en het werk door I3 laten doen. Je komt dan ook niet voor verassingen te staan.
HD kijken via Wifi werkt voor veel mensen niet. De kwaliteit van het WiFi signaal is zo sterk afhankelijk van je omgeving dat er gewoon geen garanties voor kunnen afgegeven worden. Daarnaast denk ik dat het wifi gedeelte van meeste routers is afgestemd op gebruik met een Intel wifi kaart (onderdeel van centrino)