Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 21:10
Sinds het weekend heb ik ook AC Ryan Playon!On HD met wireless.
Ik heb nog niet alle opties gebruikt, maar ik ben tot nu toe errug tevreden.

Ik had hiervoor een netgear, die kon helaas geen isos aan en had geen optische uitgang.

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
elmerblues schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:51:
[...]

Precies. Volladen van de externe hd via de pc, en dan streamen vanaf de hd richting de mini. Het enige wat ik mij dus afvraag is of die netwerkschijf aangekoppeld aan de router bereikbaar is op de mini. Ik stel mij zo voor dat de aankoppelde hd voor de pc bereikbaar is als 'ip_adres_router\sharename' en ik vraag mij dus af of zoiets ook te bereiken is via de mini.
Ja hoor, geen probleem.

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-10 00:22
Bedankt VanTurenHout, dat wilde ik weten.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
dapluiz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:39:
[...]
Nee en nee, voor zover ik gemerkt heb, maar misschien dat dat in nieuwere firmware anders is.
Ik heb mijn playon via HDMI RAW aangesloten op mijn receiver die DTS-HD ondersteund en toen ik een keer een AVCHD met die audio wilde afspelen zei de playon dat ie er niks mee kon. Maar misschien deed ik iets verkeerd :)
Thanks man. Ik dacht dat ie eigenlijk wel DTS HD MA aankon. Als je het zelf nog wat dingen wil testen bestaat er de NMT DVD5 Test Disc. Iemand van Popcornhour heeft die samengesteld met allemaal test files.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=28259
(zie usenet link in eerste post)

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-11 12:56
Ik zat net even in de topicstart te kijken maar ik heb er 1 met versie PV73200. Die komt daar niet in voor. Ik heb dan de nieuwste type?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 22:33
iBurger schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:13:
Heb momenteel nog een wat oudere AV receiver staan: vandaar twee vragen:
1: ondersteund de AC Ryan Playon Mini DTS HD MA?
2: kan ie DTS HD MA downsamplen naar PCM voor m'n iets oude receiver?
DTS-MA naar stereo is geen enkel probleem. Naar 5.1 analoog is niet mogelijk omdat er geen uitgangen hiervoor op zitten
DTS-MA passthrough zou met de versie die vanaf mei jl. in de winkel ligt moeten lukken maar heb ik niet getest. DTS-MA via SPDIF wordt gewoon DTS en gaat goed voor zo ver ik het getest heb.

• Deef_K
Nou even snel mijn bevindingen posten. Ik heb een bdremux van 34gb inclusief dtshd spoor van twilight eclipse. Hdmi beeld op auto met 24p aan, hdmi geluid op passtrough. Film speelt netjes in 24p af met dtshd logo op mijn receiver. Via usb een externe schijf aangesloten. Jullie kunnen vast begrijpen dat ik zeer gelukkig ben.

[ Voor 9% gewijzigd door Deef_K op 02-12-2010 22:26 ]

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Neefdave schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:22:
Nou even snel mijn bevindingen posten. Ik heb een bdremux van 34gb inclusief dtshd spoor van twilight eclipse. Hdmi beeld op auto met 24p aan, hdmi geluid op passtrough. Film speelt netjes in 24p af met dtshd logo op mijn receiver. Via usb een externe schijf aangesloten. Jullie kunnen vast begrijpen dat ik zeer gelukkig ben.
Dan had ik het fout :P Misschien toch eens mijn firmware upgraden :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:34
Neefdave schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:47:
Ik zat net even in de topicstart te kijken maar ik heb er 1 met versie PV73200. Die komt daar niet in voor. Ik heb dan de nieuwste type?
PV73200 is de mini; PV73100 is de POHD waarin je een hd kan inbouwen. En nu is er ook de PV73500 POHD Essential.

Verwijderd

Sinds gisteren hebben mijn ouders ook een Playon!On HD

We hebben nog zitten twijfelen tussen de nieuwe Apple tv en deze,
maar deze had in de specificaties een aantal voordelen.
We hebben een HD ingebouwd en daarbij had deze een cardreader en usbaansluitingen.
Ik heb een programma geinstalleerd op de mac zodat ik bestanden naar een ntfsschijf kan kopieren en dit werkt.
Alleen kan de mediaspeler mijn gedeelde mappen niet vinden. (ziet de mac wel).
Ik heb samba aanstaan op de mac.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:49:
Sinds gisteren hebben mijn ouders ook een Playon!On HD

We hebben nog zitten twijfelen tussen de nieuwe Apple tv en deze,
maar deze had in de specificaties een aantal voordelen.
We hebben een HD ingebouwd en daarbij had deze een cardreader en usbaansluitingen.
Ik heb een programma geinstalleerd op de mac zodat ik bestanden naar een ntfsschijf kan kopieren en dit werkt.
Alleen kan de mediaspeler mijn gedeelde mappen niet vinden. (ziet de mac wel).
Ik heb samba aanstaan op de mac.
Weet iemand hier een oplossing voor?
ik denk dat je de hele schijf moet delen. weet het niet zeker maar valt te proberen

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 22:23
Heb ook sinds 1,5 week de AC Ryan HD player, zonder HDD maar het werkt als een zonnetje. Ook met afspelen met 1080i films vanaf PC die boven staat (bekabeld) gaat zonder schokken.

Prima apparaat, HDD kan er altijd nog in :)

The sky is the limit

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik probeer Thumbgen werkende te krijgen op mijn Mini, met de r4415 firmware. Als ik op de slow knop druk kan ik door de DVD covers scrollen, maar ik krijg de Moviesheets niet werkende. Hij ziet gewoon de 0001.jpg bestanden staan als een standaard JPG. Iemand een idee wat het probleem is?

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

UTerror schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:44:
Ik probeer Thumbgen werkende te krijgen op mijn Mini, met de r4415 firmware. Als ik op de slow knop druk kan ik door de DVD covers scrollen, maar ik krijg de Moviesheets niet werkende. Hij ziet gewoon de 0001.jpg bestanden staan als een standaard JPG. Iemand een idee wat het probleem is?
De moviesheets werkt nog niet met standaard firmware dacht ik. De volgende stap die ac ryan doet is het gehele GUI aanpassen zodat het er ook meer uitziet als in thumbgen (moviesheet, uitgebreide info, extra thumbnail etc.). Ik gebruik nu in ieder geval ook alleen thumbgen voor thumbnails.

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2024
Okay thanks. Maar in de tutorial om Thumbgen werkende te krijgen (http://rick.gabsor.nl/index.php/geartipsnl/acryantvixie.html) wordt verwezen naar een firmware van 6 maand terug, en daar werkt het wel precies mee. Ik snap niet goed waarom het nu dan niet meer werkt opeens.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nu ook dit ding, de Mini van 89,95 bij de BCC, menu valt enorm tegen maar de mogelijkheden zijn zeer prima in orde, hopelijk komt er ooit nog een update voor de interface maar dat hoef ik denk ik niet meer te verwachten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Ze zijn nu bezig het forum over te zetten van ac ryan dus dit is tot 6 december onbruikbaar. Ik hoop dat ze 6 december dan ook met die nieuwe GUI komen. Heb vandaag er wat van proberen te maken samen met YAMJ en thumbgen maar het blijft gewoon drie keer niets.

Hebben er hier nog meer mensen de Playon HD in LAN (bekabeld) netwerk hangen? Ik heb mijn laptop wireless verbonden met een 5Ghz netwerk (Netgear WNDR3700) en mijn Playon HD dus bekabeld vast aan de WNDR3700. Duurt 30+ minuten om een filmpje van de ene HDD naar de andere te zetten...(filmpje van 10 gig) dat kan sneller toch?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En hij gaat maandag terug naar de winkel, doei doei AC Ryan, nooit meer een mediaspeler van jullie. Flinke problemen met 1080p over het netwerk, haperingen en dergelijken, dat moet ik niet hebben. Lees dat het een veel voorkomend probleem is, te traag kut ding om zowel Full HD als netwerk af te handelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Tsurany schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:56:
En hij gaat maandag terug naar de winkel, doei doei AC Ryan, nooit meer een mediaspeler van jullie. Flinke problemen met 1080p over het netwerk, haperingen en dergelijken, dat moet ik niet hebben. Lees dat het een veel voorkomend probleem is, te traag kut ding om zowel Full HD als netwerk af te handelen.
Huilie, huilie? Kom nou gast, er zijn duizenden zeer tevreden gebruikers, dus hoe kan jij in een half uurtje nou bepalen dat het een "k*t ding is? Misschien doe jij iets niet goed? Klachten over haperingen komen VZIW alleen voor bij draadloze aansluitingen. Niet te snel opgeven, want het zijn werelddingen (heb er zelf twee).

• Deef_K
Dat is inderdaad wel heel snel bepaald.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Om het nou een wereldding te noemen? 8)7

Het "ding" heeft ook problemen met 1080p over een bedraad netwerk hoor. Firmwares zijn altijd weer bug infested, en als er geen bugs zijn dan hebben ze weer eens funcionaliteiten eruit gehaald omdat het ff niet kon ofzo, of ze geven realtek weer eens de schuld. Ik heb het "ding" een dik jaar gehad, en soms werkte hij prima, maar vaker ook echt niet. Ik noem het gewoon een onding, that's it. En tuurlijk, er zullen zeker duizenden tevreden gebruikers zijn, maar hoeveel ontevreden gebruikers zouden er zijn? Heel wat, lees de acryan forums er maar eens op na. Voor mij zeker nooit meer acryan. Ik ben nu meer dan tevreden met mijn WDTV Live Hub!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Helaas bestaat de perfect media speler niet, Popcorn, Boxee etc. hebben ook allemaal hun problemen en wat verwacht je voor 80 euro.
Heb zelf (gehad) een HTPC, Popcorn A110, Conceptronic FullHDMA, HDX1000 en nu een ACRyan mini.
Voor mij voldoet het apparaat uitstekend en in januari komt er de Gui 2.0.
Op het forum van ACryan (vandaag offline door server migratie) staan al plaatjes en ziet er goed uit als jet het mij vraagt....nog ff geduld zou ik zeggen!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 07:16
Ehmm ik weet dat het forum down is, maar als je kijkt in dit plaatje betekent dit dan ook dat de AC-Ryan Dolby TRUE HD gaat ondersteunen en door gaat geven via HDMI? Ik wil lampie op versterker :9~

http://www.playonhd.com/press/img/hdessential_gui_s4.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door fozzie op 05-12-2010 11:08 ]

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Ik heb de eerste dag ook overwogen om de Playon terug te brengen. Gebruiksonvriendelijk, met sommige momenten even pittig om alles ingesteld te krijgen. Daarnaast ook inderaad via de forums erachtergekomen dat de verschillende firmware versies buggy zijn. Echter weet ik dat als je iets beter wilt dan de Ryan je ook meteen flink dieper in je portemonnee mag graaien.
Ik heb hem nu geinstalleerd en hij staat mooi bij mij in het kastje. Enige nadelen tot nu toe vind ik Bluray iso's, GUI en de trage snelheid over bekabeld netwerk.
Voordelen: voor 200 euro heb je een mediaspeler die bijna alles speelt, 2 TB capaciteit heeft (jezus wat is dat veel als je het alleen voor films gebruikt!) en samengaand met een mooie dikke full HD LED tv speelt hij werkelijk waar alles kristal helder af.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is het niet mogelijk in te stellen dat de ondertiteling altijd aan moet staan by default? Ik moet echt elke film weer het subtitle knopje gebruiken om überhaupt ondertitels te zien wat erg omslachtig is. Wat ook opvalt is dat ondertitels weg zijn wanneer je een film van pauze af haalt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Athome
Wat ik gemerkt heb is dat subs wel automatisch weergegeven worden als deze extern zijn (ingeval van MKV). In de instellingen van de mini heb ik wel de Ondertiteling op "Ja" staan

• Bor

Bor

MKV heb ik nog niet getest met subs. Bij dvd (zowel uitgepakt als ISO) zie ik ze helaas niet, ook al staat ondertiteling op ja in de instellingen.

Verwijderd

Ik ben een leek op dit gebied, maar kan ik dit apparaat en mijn nog onhandigere familie bedienen?
Graag wil ik dan een interface als Thumbgen. Is zo iets makkelijk te installeren?
Films die ik download kan ik gewoon op de HD "pleuren"?
Een externe harde schijf is eenvoudig te koppelen aan deze speler?

• Bor

Bor

Klökske schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:02:
Ik ben een leek op dit gebied, maar kan ik dit apparaat en mijn nog onhandigere familie bedienen?
Graag wil ik dan een interface als Thumbgen. Is zo iets makkelijk te installeren?
Lees de handleiding eens zou ik zeggen. De interface is nogal technisch gericht, dwz men gebruikt termen als HDD, USB etc om verschillende bronnen aan te duiden. Voor een doorsnede computergebruiker misschien iets minder interessant maar bv mijn ouders hebben erg veel moeite om het apparaat te bedienen.

Het installeren op zich is makkelijk maar voor het gebruik van programma's als thumbgen etc heb je imho wel wat meer handigheid nodig.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Toff schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:08:
[...]

Huilie, huilie? Kom nou gast, er zijn duizenden zeer tevreden gebruikers, dus hoe kan jij in een half uurtje nou bepalen dat het een "k*t ding is?
Nou een flink aantal filmbestanden spelen niet goed af, daar hoef ik niet lang over te doen om te zien dat het crap is.
Misschien doe jij iets niet goed? Klachten over haperingen komen VZIW alleen voor bij draadloze aansluitingen. Niet te snel opgeven, want het zijn werelddingen (heb er zelf twee).
En draadloos is een van de redenen dat we hem aangeschaft hebben. Daarnaast is het menu echt lelijk en hij heeft gewoon met een aantal films problemen en ik wil een apparaat dat gewoon werkt en eenvoudig in het gebruik is, dat is dit ding absoluut niet.

• Bor

Bor

Tsurany schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:24:
[...]

Nou een flink aantal filmbestanden spelen niet goed af, daar hoef ik niet lang over te doen om te zien dat het crap is.

[...]

En draadloos is een van de redenen dat we hem aangeschaft hebben. Daarnaast is het menu echt lelijk en hij heeft gewoon met een aantal films problemen en ik wil een apparaat dat gewoon werkt en eenvoudig in het gebruik is, dat is dit ding absoluut niet.
Draadloos is inderdaad niet bruikbaar op de PlayonHD. De snelheid is echt om te huilen wanneer je iets via WIFI probeert te streamen of op de interne harddisk probeert te zetten. Er zijn verder inderdaad een aantal mkv's in omloop die niet goed spelen (geen beeld) maar dat zou binnenkort gefixed worden (horen we al een tijdje). Dat gezegd te hebben vind je weinig beters voor dezelfde prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 05-12-2010 14:10 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dan denk ik dat de prijs maar omhoog moet, er moet gewoon kwaliteit staan die zeker drie jaar lang gebruikt zal worden, daar voldoet de PlayonHD niet aan helaas.

• Athome
Bor de Wollef schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:08:
[...]

Draadloos is inderdaad niet bruikbaar op de PlayonHD.
Het is niet alleen op de PlayonHD. Een draadloos signaal is nooit constant. Er zitten enorme verschillen tussen de pieken en dalen in de snelheid. Video streamen is een constant signaal nodig. Wanneer je Wifi snelheid even lager ligt dan de bitrate van de film, gaat deze haperen en bij te lange haperingen stopt de speler er gewoon mee. Het lukt me bij thuis niets eens om HD altijd goed via wifi op mijn notebook af te spelen.
Dus geef de PlayonHD hiervan niet de schuld. Het hoort gewoon bij de wifi techniek.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Athome schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:01:
[...]

Het is niet alleen op de PlayonHD. Een draadloos signaal is nooit constant. Er zitten enorme verschillen tussen de pieken en dalen in de snelheid. Video streamen is een constant signaal nodig. Wanneer je Wifi snelheid even lager ligt dan de bitrate van de film, gaat deze haperen en bij te lange haperingen stopt de speler er gewoon mee. Het lukt me bij thuis niets eens om HD altijd goed via wifi op mijn notebook af te spelen.
Dus geef de PlayonHD hiervan niet de schuld. Het hoort gewoon bij de wifi techniek.
Onzin, mijn laptop kan prima Full HD afspelen terwijl dit ding dat niet kan en dat terwijl mijn laptop een G verbinding heeft en die dongle van AC Ryan een N verbinding is. Daarnaast staat even verderop een desktop met en wireless N verbinding die makkelijk de 5MB/s haalt, dat doet de AC Ryan dongle echt niet.

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Niet tevreden, terug brengen dan !!
Ipv oeverloze discussies (die hier al een aantal keren gepleegd zijn) en ja / nee spelletjes te gaan spelen.

[ Voor 61% gewijzigd door TifKag op 05-12-2010 15:47 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:38

Vrijdag

De Zwarte

Bor de Wollef schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:08:
[...]

Draadloos is inderdaad niet bruikbaar op de PlayonHD. De snelheid is echt om te huilen wanneer je iets via WIFI probeert te streamen of op de interne harddisk probeert te zetten. Er zijn verder inderdaad een aantal mkv's in omloop die niet goed spelen (geen beeld) maar dat zou binnenkort gefixed worden (horen we al een tijdje). Dat gezegd te hebben vind je weinig beters voor dezelfde prijs.
In de laatste firmwares (4368 voor de HD en DVR en 4415 voor de Mini) is dat compressed header probleem opgelost :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

We hebben thuis de mini nou ongeveer 3 maanden staan. Uitermate fijn ding, met maar af en toe een probleempje bij content met hoge bitrate, en zo af en toe zwart beeld bij bepaalde mkv's, maar ben overall erg tevreden ermee.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TifKag schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:44:
Niet tevreden, terug brengen dan !!
Ipv oeverloze discussies (die hier al een aantal keren gepleegd zijn) en ja / nee spelletjes te gaan spelen.
Ik ga m ook terugbrengen, maar deel mijn ervaringen wel voor mensen die zelf ook kwaliteit verwachten.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tsurany schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:56:
Misschien is je eigen netwerk het probleem? Ik herken geen van je problemen, ook niet met Full HD-content.

Ik vind het een fijn ding, beste aankoop in tijden, en ik ben zelf erg kritisch als het gaat om haperingen, dat irriteert mij ook mateloos. Ik draai wel een erg oude firmware trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 05-12-2010 18:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bor

Bor

Athome schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:01:
[...]

Een draadloos signaal is nooit constant. Er zitten enorme verschillen tussen de pieken en dalen in de snelheid. Video streamen is een constant signaal nodig. Wanneer je Wifi snelheid even lager ligt dan de bitrate van de film, gaat deze haperen en bij te lange haperingen stopt de speler er gewoon mee. Het lukt me bij thuis niets eens om HD altijd goed via wifi op mijn notebook af te spelen.
Hoewel je absoluut gelijkt hebt wat betreft wisselende signaal kwaliteit mag het na het lezen van dit topic toch bekend zijn dat de PlayonHD gewoon te traag is om via WIFI te streamen. De snelheid is gewoon belabberd. Men adverteert met hoge snelheden maar weet een 54G verbinding wat betreft snelheid in de meeste gevallen niet eens te halen. Op dit punt is het gewoon een stuk false advertisement.

Nu dit wederom aangegeven te hebben moet ik ook zeggen dat ik het apparaat gezien de prijs wel oke vind maar dat men gewoon moet stoppen met het aanbieden van de WIFI stick onder valse voorwendselen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gunner schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:33:
[...]

Misschien is je eigen netwerk het probleem? Ik herken geen van je problemen, ook niet met Full HD-content.
Zoals genoemd, laptop en desktop halen meer dan genoeg snelheid en zijn prima in staat om 1080p te streamen over het netwerk.
Ik vind het een fijn ding, beste aankoop in tijden, en ik ben zelf erg kritisch als het gaat om haperingen, dat irriteert mij ook mateloos. Ik draai wel een erg oude firmware trouwens.
Ik kan gewoon niet fatsoenlijk over Wifi streamen terwijl dat de reden is dat we hem gekocht hebben. Daarnaast valt de interface zwaar tegen. Zitten nu te kijken naar en HTPC, voor 260 euro een apparaat dat meer dan voldoende geschikt is. Voor 20 euro een Wifi kaartje erbij en klaar. Ja je bent 3x zoveel geld kwijt maar dan heb je tenminste wel iets.
Heb nog wel gezocht naar andere mediaspelers maar in dit budget is het vaak dezelfde achterliggende troep en is de interface even bagger. Conclusie is dat alle goedkope mediaspelers gewoon zwaar ongeschikt zijn op dit moment naar mijn idee.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
Hangt er m.i. een beetje vanaf op welk niveau je een leek bent. Het meeste is geen rocketscience, maar het apparaat werkt ook niet even intuïtief als bijvoorbeeld een dvd speler. Handigheid met bijvoorbeeld een computer en bepaalde logica op dat vlak inzien is een pré denk ik, maar dat geldt eigenlijk ook wel voor bijna alle concurrenten. (wat bedoel je met 'pleuren'??)
De Playon HD is goedkoper dan de concurrentie, maar waar de concurrentie qua gebruikersinterface en gebruiksvriendelijkheid niet stil zit, doet AcRyan dat wel. Tenminste, ze beweren dat er ergens begin volgens jaar en update komt die dit flink moet verbeteren. Maar goed, of je het apparaat aan wilt schaffen op basis van een belofte, tsjah.. Thumbgen is hier uitvoerig besproken in dit topic, wat het is en wat het doet. Mocht je daar na e.e.a. gelezen te hebben niet aan uitkomen dan vraag ik mij af of dit apparaat wel het ding voor je is. Je moet niet de illusie hebben dat dit apparaat het gewoon in 1 keer 100% goed 'doet' na aansluiten, je bent waarschijnlijk wel even aan het tobben en prullen voordat bijvoorbeeld Thumbgen het doet. heb ej daar het geduld niet voor dan ben je denk ik beter af met een dvd of blu-ray speler.

[ Voor 9% gewijzigd door xxxneoxxx op 05-12-2010 19:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:18:
We hebben thuis de mini nou ongeveer 3 maanden staan. Uitermate fijn ding, met maar af en toe een probleempje bij content met hoge bitrate, en zo af en toe zwart beeld bij bepaalde mkv's, maar ben overall erg tevreden ermee.
zwart beeld bij MKVs is compressed header probleem is gefixt in een beta en (ik neem aan) ook in de nieuwe release die deze maand komt.

je kan de MKVs fixen (zie OP) vrij makkelijk en snel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Tsurany schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:09:
Ik kan gewoon niet fatsoenlijk over Wifi streamen terwijl dat de reden is dat we hem gekocht hebben.
Wifi en streamen gaat gewoon niet samen, dus zet dat maar uit je hoofd. Ik heb al een tijdje allemaal 802.11n spul in huis, van het dure soort, en het is en blijft te onbetrouwbaar om zonder enorme buffering HD content te kunnen spelen. Ik heb gewoon een bedraad (gigabit) netwerk door het hele huis aangelegd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 22:07

painkill

Pain(k)(ill)

Waarom kan ik wel op mijn windows 7 pc met UPnP en niet met dat ding voor YAMJ?
Voor YAMJ heb ik een gebruikersnaam nodig van mijn pc, die ik gewoon correct invoer, maar hij accepteerd hem niet..

Iemand enig idee? Win7 pc werkt trouwens perfect op de xbox360 als streamer, dus alles staat wel goed ingesteld.

Mijn SNES verzameling!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Exirion schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:17:
[...]

Wifi en streamen gaat gewoon niet samen, dus zet dat maar uit je hoofd. Ik heb al een tijdje allemaal 802.11n spul in huis, van het dure soort, en het is en blijft te onbetrouwbaar om zonder enorme buffering HD content te kunnen spelen. Ik heb gewoon een bedraad (gigabit) netwerk door het hele huis aangelegd.
Wifi en streamen gaat prima samen, alleen niet met zo'n crappy apparaat. Desktop beneden doet dat prima, mijn laptop doet dat prima. Onzin dat het niet zou kunnen. Stream nu gewoon de Iron Man 2 film op dezelfde afstand als toen dat apparaat dat moest doen en dat gaat vloeiend via een Wireless G verbinding.

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:29:
[...]

Wifi en streamen gaat prima samen, alleen niet met zo'n crappy apparaat. Desktop beneden doet dat prima, mijn laptop doet dat prima. Onzin dat het niet zou kunnen. Stream nu gewoon de Iron Man 2 film op dezelfde afstand als toen dat apparaat dat moest doen en dat gaat vloeiend via een Wireless G verbinding.
niet dat het me boeit hoor maar wat doe je hier eigenlijk nog :/ begrijp me goed je mag blijven reageren en posten. maar zie het nut niet zo.

Verwijderd

vreemde situatie even los van de AC ryan.

heb sindskort nieuwe PC
4Gb DDR 3 geheugen
AMD hexacore (2,8GHz)
radeon GTS450 (1 Gb DDR5 geheugen)

als ik 42Mbit bird scene afspeel zit ik op 19% CPU belasting en ruim onder de 50% geheugen belasting
geen andere programma`s lopen of wat en toch hapert hij nog meer dan mijn playon HD

WTF dat moet niet kunnen toch :X

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:38:
[...]

niet dat het me boeit hoor maar wat doe je hier eigenlijk nog :/ begrijp me goed je mag blijven reageren en posten. maar zie het nut niet zo.
Wat is dat voor belachelijke opmerking? Iemand reageert op mijn post, dan is het gewoon fatsoenlijk om daar op terug te reageren.
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:56:
vreemde situatie even los van de AC ryan.

heb sindskort nieuwe PC
4Gb DDR 3 geheugen
AMD hexacore (2,8GHz)
radeon GTS450 (1 Gb DDR5 geheugen)

als ik 42Mbit bird scene afspeel zit ik op 19% CPU belasting en ruim onder de 50% geheugen belasting
geen andere programma`s lopen of wat en toch hapert hij nog meer dan mijn playon HD

WTF dat moet niet kunnen toch :X
En speel je hem dan af van je lokale storage of van externe storage?

[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 06-12-2010 07:25 ]

• Goner
  • Laatst online: 28-10 22:16
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:56:
Ik heb dan wel geen nieuwe PC, maar zelfs op lagere bitrates hapert die birdscene op de PC. Met andere filmpjes nooit problemen gehad.
Afgespeeld met VLC. Zat er ook wel van te kijken, software mediaspelers hebben blijkbaar niet zoveel 'power' als hardware mediaplayers of is die birdscene echt zo'n killer ?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Birdscene is gewoon een van de allerzwaarste HD films, maar ik speelde hem op een Atom processor vloeiend zodra de GPU het werk over nam.

• Goner
Vast wel ... als je films kunt downloaden of rippen en op een HD kunt plaatsen, kun je die PlayOn ook wel bedienen. Ik heb mijn kinderen (15 jr) nooit iets uit hoeven leggen, die zaten al te kijken voor ik het in de gaten had :+
Eenvoudig, zet op je PC en wijs 'm de weg naar de films waar je plaatjes van wilt maken. Hij doet het allemaal zelf.

Verwijderd

Ik heb Thumbgen al eens geïnstalleerd en een aantal moviesheets proef gedraaid: appeltje eitje. Ziet er super uit, zeker met een andere template. Alleen deze nog volledig omzetten in het NL en gaan met de banaan. Bedankt allen voor de ondersteuning. Playon staat volgende week in huize Klökske te draaien.

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 06 december 2010 @ 07:24:
Wat is dat voor belachelijke opmerking? Iemand reageert op mijn post, dan is het gewoon fatsoenlijk om daar op terug te reageren.
tuurlijk maar je had tig posts geleden al besloten dat de AC ryan niks was voor je. das alles wat ik al zei je mag zo vaak posten als je wil
En speel je hem dan af van je lokale storage of van externe storage?
lokale HDD (sata) de CPU heeft nagenoeg niets te doen en of en hoe hard de VGA kaart meedoet weet ik niet maar de CPU alleen zou dat al aan moeten kunnen lijkt me :? en het lijkt me dat mijn video kaart ook wel hardware matige decodering ondersteund ?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:07:
[...]

tuurlijk maar je had tig posts geleden al besloten dat de AC ryan niks was voor je. das alles wat ik al zei je mag zo vaak posten als je wil
Dus kennelijk mag je enkel mee praten als je het een geweldig product vind? Ik geef aan waarom ik hem bagger vind en terug brengt, als iemand vervolgens zegt dat mijn argumentatie onzin is dan ga ik daar op in, dat lijkt mij logisch. Sterker nog, zo werkt een forum naar mijn idee.
lokale HDD (sata) de CPU heeft nagenoeg niets te doen en of en hoe hard de VGA kaart meedoet weet ik niet maar de CPU alleen zou dat al aan moeten kunnen lijkt me :? en het lijkt me dat mijn video kaart ook wel hardware matige decodering ondersteund ?
Beiden zouden dat met gemak moeten kunnen inderdaad. Meerdere media spelers en meerdere codecs geprobeerd?

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:30:
Dus kennelijk mag je enkel mee praten als je het een geweldig product vind? Ik geef aan waarom ik hem bagger vind en terug brengt, als iemand vervolgens zegt dat mijn argumentatie onzin is dan ga ik daar op in, dat lijkt mij logisch. Sterker nog, zo werkt een forum naar mijn idee.
klopt, alleen zelf zou ik niet ergens blijven posten nadat ik 100% klaar ben met het product. en nee hoor iedereen mag meepraten, heb zelf ook wel het een en ander aan kritiek, alleen ben ik van mening dat het een goed product is (voor de prijs) ik begrijp dat wifi en streaming van HD content teleurstellend kan zijn maar daar houdt het wel mee op.

ok de GUI kan mooier en handiger en dat gaat vast ook nog komen :)
Beiden zouden dat met gemak moeten kunnen inderdaad. Meerdere media spelers en meerdere codecs geprobeerd?
nee alleen VLC player

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:22:
[...]

klopt, alleen zelf zou ik niet ergens blijven posten nadat ik 100% klaar ben met het product. en nee hoor iedereen mag meepraten, heb zelf ook wel het een en ander aan kritiek, alleen ben ik van mening dat het een goed product is (voor de prijs) ik begrijp dat wifi en streaming van HD content teleurstellend kan zijn maar daar houdt het wel mee op.
Gebruikersgemak is gewoon niet aanwezig, dat samen met het Wifi streamen en het gehele product stort naar mijn idee in elkaar.
ok de GUI kan mooier en handiger en dat gaat vast ook nog komen :)
Ja ik koop geen maanden oud apparaat om te hopen dat ze er ooit nog wat fatsoenlijks van maken.
nee alleen VLC player
Even een echte player proberen dan, VLC is, naar mijn idee, een walgelijk stukje software.

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:26:
[...]

Gebruikersgemak is gewoon niet aanwezig, dat samen met het Wifi streamen en het gehele product stort naar mijn idee in elkaar.

[...]

Ja ik koop geen maanden oud apparaat om te hopen dat ze er ooit nog wat fatsoenlijks van maken.

[...]

Even een echte player proberen dan, VLC is, naar mijn idee, een walgelijk stukje software.
grappig hoe we van meningen verschillen, ik vind VLC de beste mediaplayer voor de PC die er bestaat.

het kan ALLES afspelen
je hebt geen omkijken naar codecs
het kan subs en audio vertragen/versnellen (als het out of sync is)

enige nadeel is dat het geen player list kan maken :/

• Athome
Tsurany schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:29:
[...]

Schilder het probleem niet af als een AC-Ryan probleem het is gewoon een Realtek probleem.
De beroemde bird-scene, welke al aangehaald is, gaat via bekabeld netwerk ook bijna nooit goed. De realtek chip heeft gewoon geen power. (De birdscene op lage bitrate is ook niets, juist door die lage bitrate)

Wat interface betreft. Ook dit is niet een typisch AC-Ryan probleem. De interface hoort gewoon bij de Realtek SDK. Het eerste schilletje wanneer je de speler opstart is voor iedere fabrikant anders maar het scherm met het preview venster is vrijwel voor alle realtek speler gelijk.

HD kijken op een Atom. Sorry dat is niets voor mij. Als een bestand niet binnen GPU specs valt, is je hele PC niets waard. Gewoon minimaal een Core I3 en het werk door I3 laten doen. Je komt dan ook niet voor verassingen te staan.

HD kijken via Wifi werkt voor veel mensen niet. De kwaliteit van het WiFi signaal is zo sterk afhankelijk van je omgeving dat er gewoon geen garanties voor kunnen afgegeven worden. Daarnaast denk ik dat het wifi gedeelte van meeste routers is afgestemd op gebruik met een Intel wifi kaart (onderdeel van centrino)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Athome schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:36:
[...]
Schilder het probleem niet af als een AC-Ryan probleem het is gewoon een Realtek probleem.
De beroemde bird-scene, welke al aangehaald is, gaat via bekabeld netwerk ook bijna nooit goed. De realtek chip heeft gewoon geen power. (De birdscene op lage bitrate is ook niets, juist door die lage bitrate)

Wat interface betreft. Ook dit is niet een typisch AC-Ryan probleem. De interface hoort gewoon bij de Realtek SDK. Het eerste schilletje wanneer je de speler opstart is voor iedere fabrikant anders maar het scherm met het preview venster is vrijwel voor alle realtek speler gelijk.
Dat klopt helemaal maar dat interesseert me echt helemaal niks om eerlijk te zijn. Als de achterliggende technologie niet goed is moet een bedrijf zoals AC Ryan er niet voor kiezen om die technologie te gebruiken. Ik heb met Realtek niks te doen, ik koop een AC Ryan product en als zij er voor kiezen om mindere onderdelen te gebruiken dan reken ik daar AC Ryan op af.
HD kijken op een Atom. Sorry dat is niets voor mij. Als een bestand niet binnen GPU specs valt, is je hele PC niets waard. Gewoon minimaal een Core I3 en het werk door I3 laten doen. Je komt dan ook niet voor verassingen te staan.
Een Atom valt misschien soms tegen maar ik denk dat er op een ION systeem meer films soepel draaien dan op de AC Ryan. En zet er een 3Ghz AMD naast en dan speelt vrijwel alles goed af.
HD kijken via Wifi werkt voor veel mensen niet. De kwaliteit van het WiFi signaal is zo sterk afhankelijk van je omgeving dat er gewoon geen garanties voor kunnen afgegeven worden. Daarnaast denk ik dat het wifi gedeelte van meeste routers is afgestemd op gebruik met een Intel wifi kaart (onderdeel van centrino)
Maar als mijn Wifi router in orde is en alle apparaten er geen last van hebben dan kan je het probleem toch wel toeschuiven aan de AC Ryan?

• Athome
Tsurany schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:51:Als de achterliggende technologie niet goed is moet een bedrijf zoals AC Ryan er niet voor kiezen om die technologie te gebruiken.
Realtek is prijstechnisch gewoon erg interessant. In segment rond de 100 euro op 2 of 3 spelers na allemaal Realtek speler. De techniek is op zich best goed alleen voldoet het overduidelijk niet aan jouw wensen. Maar ja, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, moet je niet gek op kijken als je de deksel op je neus krijgt.

ik heb niet voor niets voor een Dune Base als primaire speler gekozen. Deze komt in mijn ogen het dichtst bij een HTPC (op sommige punten zelfs voorbij). De Ac-Ryan (Realtek) heeft zeker zijn gebrekken. Hier kan ik mee leven omdat. Ondanks dit is het toch een goede speler. Het speelt praktisch alles af en daar is de speler voor gemaakt. Voor het geld kun je geen HTPC kopen.

• xxxneoxxx
Mjah, en zo geeft Acryan Reaktek de schuld en vice versa. :P
Maar als consument..

Wat nou als in december/januari een hele nieuwe gui uit komt die super intiutief werkt, wat dan? Is het dan nog steeds de schuld van Realtek dat dit 2 jaar op zich heeft laten wachten, of ligt het dan misschien wel aan Acryan, dat ze niet snel genoeg ontwikkelen? :P

Het is een moeilijke discussie denk ik, eindconclusie is misschien wel dat niemand schuld heeft maar dat de consument er pas na hele lange tijd goed vanaf komt. :P

• Bor

Bor

Als consument heb je natuurlijk niets met Realtek van doen wanneer je een ACRyan product koopt. Je verschuilen achter Realtek levert daarom ook maar een beperkte hoeveelheid begrip op.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 23:11
Heb nu al 2 keer gehad dat een mkv film halverwege er zomaar mee stopt.
Als de film opnieuw opstart wil ik vooruit spoelen maar dat kan dat maar maximaal 2 keer

Ligt aan de file of aan AC Ryan

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:46:
Mjah, en zo geeft Acryan Reaktek de schuld en vice versa. :P
Maar als consument..

Wat nou als in december/januari een hele nieuwe gui uit komt die super intiutief werkt, wat dan? Is het dan nog steeds de schuld van Realtek dat dit 2 jaar op zich heeft laten wachten, of ligt het dan misschien wel aan Acryan, dat ze niet snel genoeg ontwikkelen? :P

Het is een moeilijke discussie denk ik, eindconclusie is misschien wel dat niemand schuld heeft maar dat de consument er pas na hele lange tijd goed vanaf komt. :P
het enige dat je vast kan stellen is dat AC ryan (en ik denk alle realtek based spelers) schuldig is aan het wekken van de indruk dat dingen die niet goed werken wel werken.

zoals het streamen van HD materiaal b.v. natuurlijk is het lastig als de anderen het ook doen maar het is en blijft natuurlijk fout om te zeggen dat hij het kan maar het stiekum niet altijd goed gaat.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:54
Zo heb mijn speler ook binnen, DVR versie dan :)..

Hebben jullie nog tips om hem goed in te richten?
- Leuke skins (ben er tot nu toe 1 tegen gekomen) (http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54082)
- YAMJ handleiding/tutorial?
- andere leuke suggesties?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Gynnad schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:20:
Zo heb mijn speler ook binnen, DVR versie dan :)..

Hebben jullie nog tips om hem goed in te richten?
- Leuke skins (ben er tot nu toe 1 tegen gekomen) (http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54082)
- YAMJ handleiding/tutorial?
- andere leuke suggesties?
Je kan Thumbgen proberen, valt in deze topic ook wel het e.e.a. over te vinden, me dunkt.

Verwijderd

Ok, het begint mij duidelijk te worden. Hierbij mijn conclusie, graag corrigeren indien ik het verkeerd heb.

Ik heb een externe WD harde schijf van 1TB met hierop films, muziek en dergelijke. Deze kan ik koppelen aan een Playon Mini. In een later stadium wordt de losse externe schijf vervangen door een NAS. De interface is minder en er is geen snelkoppeling mogelijk naar mijn externe HD. Deze er naar toe gaan is omslachtig. Met Thumbgen krijg ik mooie plaatjes te zien bij mijn films.

Resterende vraag: Wat is het voordeel van dit apparaat tegenover een WD Live?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:34
Klökske schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:00:
Ok, het begint mij duidelijk te worden. Hierbij mijn conclusie, graag corrigeren indien ik het verkeerd heb.

Ik heb een externe WD harde schijf van 1TB met hierop films, muziek en dergelijke. Deze kan ik koppelen aan een Playon Mini. In een later stadium wordt de losse externe schijf vervangen door een NAS. De interface is minder en er is geen snelkoppeling mogelijk naar mijn externe HD. Deze er naar toe gaan is omslachtig. Met Thumbgen krijg ik mooie plaatjes te zien bij mijn films.

Resterende vraag: Wat is het voordeel van dit apparaat tegenover een WD Live?
DVD menu's kunnen laten zien en afspelen vanuit ISO bestanden is volgens mij het belangrijkste verschil.

• elmerblues
In een later stadium wordt de losse externe schijf vervangen door een NAS. De interface is minder en er is geen snelkoppeling mogelijk naar mijn externe HD. Deze er naar toe gaan is omslachtig.
Dat is te zeggen. Je externe harde schijf is gewoon benaderbaar als snelkoppeling hoor. In ieder geval wel in mijn geval. Heb een externe harde schijf aan mijn router gehangen en die is gewoon via ipnummer_router\sharenaam beschikbaar als snelkoppeling in de mini.

Dus vanuit mijn meterkast aan het streamen op de tv, gaat prima (wel bekabeld) en lekker rustig zonder lawaai van ventilatoren, zoemende en ratelende hd's...

[ Voor 15% gewijzigd door elmerblues op 07-12-2010 15:30 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Verwijderd

Dus de Playon is de meest gebruikvriendelijkste qua aantal verschillende bestandsindelingen? Wat is een groot nadeel, behalve de interface?

Verwijderd

Klökske schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:21:
Dus de Playon is de meest gebruikvriendelijkste qua aantal verschillende bestandsindelingen? Wat is een groot nadeel, behalve de interface?
feitelijk komt het neer op 2 hoofd keuzes en daarin heb je dan weer meerdere keuzes

je hebt de realtek based spelers zoals b.v. de AC Ryan en je hebt de sigma based spelers zoals de Dune en de popcon hour

de sigma based sets zijn sneller (ook met netwerk verkeer enzo) maar ook een stuk duurder (factor 2 ofzo)

zo goed als alle realtek based spelers zijn identiek, echter zitten er kleine verschillen in. de AC Ryan is wel de populairste met de grootste community omdat ze ook de meeste spelers hebben verkocht.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik heb tot nog toe geen spijt gehad van het aanschaffen van mijn mini.

Het probleem met de GUI is immers makkelijk te verhelpen: Gewoon een goede film aanzetten en je ziet hem niet meer! :D

Verwijderd

Davio schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:31:

Het probleem met de GUI is immers makkelijk te verhelpen: Gewoon een goede film aanzetten en je ziet hem niet meer! :D
ghehe mijn motto exact.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik draai nu R4312 op m'n Mini en heb hetzelfde voor elkaar gekregen als bij m'n O!Play in de huiskamer: /opt via NFS gemount naar een directory op m'n NAS en ALSA audiodrivers voor een geluidskaartje geladen plus MPD geinstalleerd via optware. Muziekdirectory gemount en voila... een iPad-bestuurde jukebox in de slaapkamer :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gynnad
Davio schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:31:

Ach binnenkort (1 a 2 maanden) komt er een geheel nieuwe interface uit en deze ziet er echt geweldig uit :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.playonhd.com/press/img/playon!gui2.0/gui_setup.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.playonhd.com/press/img/playon!gui2.0/gui_list_previewmode.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.playonhd.com/press/img/playon!gui2.0/gui_inmovie_subtitles.jpg

bron: http://www.acryan.com/for...yet+another+movie+jukebox

• elmerblues
[b][message=35167447,noline]Legolas_1973 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ ed spelers zoals b.v. de AC Ryan en je hebt de sigma based spelers zoals de Dune en de popcon hour

de sigma based sets zijn sneller (ook met netwerk verkeer enzo) maar ook een stuk duurder (factor 2 ofzo)
Ik ben dat niet met je eens. Als ik een PlayonHD mini (realtek) en een WD TV Live (sigma) met elkaar vergelijk zitten ze ongeveer rond dezelfde prijsklasse (80-90 euro). De WD lijkt zelfs wel soms ietsje goedkoper..

Dus dat spelers met een sigma chipset per definitie duurder zijn klopt niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door elmerblues op 08-12-2010 09:02 ]

• Goner
Tsurany schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:26:
Even een echte player proberen dan,
Zoals ? Ik gebruikte ook DivX, maar dat is nogal commercieel geworden ... ?
VLC is, naar mijn idee, een walgelijk stukje software.
ben er best tevreden mee, speelt perfect alles af wat ik wil (afgezien van die HD birdscene, maar dat zou ook mijn PC-tje wel eens kunnen zijn)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Goner schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:13:
[...]
Zoals ? Ik gebruikte ook DivX, maar dat is nogal commercieel geworden ... ?
Een MPC HC bijvoorbeeld.
ben er best tevreden mee, speelt perfect alles af wat ik wil (afgezien van die HD birdscene, maar dat zou ook mijn PC-tje wel eens kunnen zijn)
Het idee is leuk, lekker veel codecs mee leveren, maar in de praktijk krijg je gewoon een bral stuk software met codecs die je niet eens wilt hebben en verre van ideaal zijn.
Als het om de PC in je sig gaat dan is het vrij raar dat de birdscene het niet doet, dat moet je GPU gewoon kunnen afspelen. Grote kans dat VLC dat niet ondersteund of niet goed doet.

Verwijderd

Moet ik dan blijven wachten op die nieuwe interface of kan deze later met een firmware erin gezet worden?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zal gewoon met een firmware upgrade kunnen.

• Gynnad
Klökske schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:33:
Moet ik dan blijven wachten op die nieuwe interface of kan deze later met een firmware erin gezet worden?
Volgens het Ac Ryan forum komt dit gewoon met een firmware update, maar dit kan nog wel 1.5 maand duren ;)
Maar ik ben heel erg blij als deze komt, ziet er zeer strak uit! :)

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 09:05
Exirion schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:57:
Ik draai nu R4312 op m'n Mini en heb hetzelfde voor elkaar gekregen als bij m'n O!Play in de huiskamer: /opt via NFS gemount naar een directory op m'n NAS en ALSA audiodrivers voor een geluidskaartje geladen plus MPD geinstalleerd via optware. Muziekdirectory gemount en voila... een iPad-bestuurde jukebox in de slaapkamer :P
http://acryan.com/forums/...80c50cfbb7060059f3e56afaa

Hier zijn meer mensen mee bezig geweest, maar krijgen het laatste stukje niet voor elkaar. Zou je kunnen uitleggen wat/hoe je dat hebt gedaan? Ik zou dit zelf graag willen gebruiken en met mij vele anderen waarschijnlijk...

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 23:11
Lees nu een mediaplayer test in de Computeridee en de AC Ryan komt erg positief naar voren, een 9!
enige wat ontbreekt zijn blueray menu's, kunnen deze komen met een firmware update?

Verder komt er bijna een nieuwe generatie mediaplayers aan met betere menu's en cpu's.
Het gaat dan om de d-link boxee box, logitech revue en conceptronic yuixx

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:19:
[...]

Een MPC HC bijvoorbeeld.

[...]

Het idee is leuk, lekker veel codecs mee leveren, maar in de praktijk krijg je gewoon een bral stuk software met codecs die je niet eens wilt hebben en verre van ideaal zijn.
Als het om de PC in je sig gaat dan is het vrij raar dat de birdscene het niet doet, dat moet je GPU gewoon kunnen afspelen. Grote kans dat VLC dat niet ondersteund of niet goed doet.
nou ja mijn PC is een stuk sneller en die speelt de birdscene ook niet vloeiend op VLC. lekker boeiend ook het is niet dat ik VLC vaak gebruik. heb die mediaspeler niet voor niks ;)

Verwijderd

Versteegrob schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:15:
Lees nu een mediaplayer test in de Computeridee en de AC Ryan komt erg positief naar voren, een 9!
enige wat ontbreekt zijn blueray menu's, kunnen deze komen met een firmware update?
technisch gezien is dat mogelijk maar dat zal niet gebeuren. Daarvoor moet een licentie worden aangeschaft door AC Ryan en die zijn prijzig. Verder hoop ik zelfs dat dat niet gaat gebeuren daar er dan eisen gesteld kunnen worden. b.v. dat ze cinavia moeten implementeren in de AC Ryan en dat willen we niet ;)
Verder komt er bijna een nieuwe generatie mediaplayers aan met betere menu's en cpu's.
Het gaat dan om de d-link boxee box, logitech revue en conceptronic yuixx
defineer bijna? tuurlijk zal er met de tijd een nieuwe generatie komen maar wanneer :?

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-11 13:19
Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen en heb zelf laatst een mini gekocht voor op de slaapkamer. Ben die HTPC rommel in de woonkamer ook heel erg zat (werkt nooit, dan weer andere player, dan geen ondertiteling en/of hardware accelleratie support etc.) dus dat moet weg! (heb nog een Antec fusion remote black in de aanbieding z.g.a.n.)

Maar, nu wil ik dat rommeltje dus vervangen door een ACRyan, maar kan eigenlijk nergens de verschillen tussen de HD en de mini vinden (buiten geen HD, geen Fan). Zijn er qua chipset/'kracht' ook nog verschillen? :?

Verwijderd

allesflex schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:42:
Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen en heb zelf laatst een mini gekocht voor op de slaapkamer. Ben die HTPC rommel in de woonkamer ook heel erg zat (werkt nooit, dan weer andere player, dan geen ondertiteling en/of hardware accelleratie support etc.) dus dat moet weg! (heb nog een Antec fusion remote black in de aanbieding z.g.a.n.)

Maar, nu wil ik dat rommeltje dus vervangen door een ACRyan, maar kan eigenlijk nergens de verschillen tussen de HD en de mini vinden (buiten geen HD, geen Fan). Zijn er qua chipset/'kracht' ook nog verschillen? :?
de chip is identiek, dus de snelheid/kracht ook

volgens mij is er naast de door jouw genoemde verschillen alleen de bittorent client die werkt alleen op de play on HD als ik het goed heb zijn er verder geen verschillen maar ik heb me nooit zo verdiept in de mini daar dat voor mij nooit een optie is geweest

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-11 13:19
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:47:
[...]

de chip is identiek, dus de snelheid/kracht ook

volgens mij is er naast de door jouw genoemde verschillen alleen de bittorent client die werkt alleen op de play on HD als ik het goed heb zijn er verder geen verschillen maar ik heb me nooit zo verdiept in de mini daar dat voor mij nooit een optie is geweest
Volgens mij is er wel een aparte firmware serie voor de Mini... is dat enkel omdat de torrent software er niet in zit?

• Goner
allesflex schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:51:
Volgens mij is er wel een aparte firmware serie voor de Mini... is dat enkel omdat de torrent software er niet in zit?
En ook geen Samba (NAS) en FTP server. Voor zover ik begrepen heb werkt dat ook niet als je er een externe HD aan hangt.
Wel vreemd, m'n EM7075 (ook zonder interne HD) kan mbv BitTorrent (Transmission) en NZB downloaden als je er een USB disk aan hangt.

Kijk even hier : http://www.playonhd.com/nl/?upn=products
Je kunt de specs van div. ACRyan producten bekijken. De Mini heeft ook geen slot voor memory-cards zo te zien ...

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 08-12-2010 15:07 ]

Verwijderd

Beste allemaal,

We hebben zojuist nieuwe betafirmware op ons forum gezet.
Voor de volledige changelist, zie hier: http://www.acryan.com/dow..._PV73100_v7.3.x_r4824.pdf

De firmwares zijn direct te downloaden op deze locaties:
Playon!HD: http://www.acryan.com/dow...v7.3.4.r4824_European.zip
Mini: http://www.acryan.com/dow...v7.3.6.r4824_European.zip
DVR 71620: http://www.acryan.com/dow...v8.3.3.r4824_European.zip

Attentie: dit is een beta dus het kan zijn dat er nog bugs in zitten. Mocht je deze tegenkomen, laat ons dat vooral weten op het forum!

In elk geval zijn er twee belangrijke issues aangepakt, namelijk het probleem van Netuser ID en het downloaden van torrents.

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:59:
[...]
En ook geen Samba (NAS) en FTP server. Voor zover ik begrepen heb werkt dat ook niet als je er een externe HD aan hangt.
Mmm, volgens mij snap ik iets nu niet. Je kan toch wel media afspelen via een usb HD bij een mini? Of een mini aansluiten via een NAS?

• xxxneoxxx
Wie durft 'm aan? :P

Leuk overigens dat thumbgen het weer doet nu, schijnbaar. Ik wacht wel even ervaringen van anderen af voor ik mij hier aan waag. :P FTP is overigens wel grappig dat dit nu standaard ingebouwd zit, eindelijk eenr eden om mischien wel te upgraden naar een nieuwere firmware.. Geen stupidftp meer nodig. :P

Nu lees ik dat minimaal v7.3.x.r3582 geinstalleerd meot zijn voor je "door" kan flashen naar deze versie. Dient v7.3.x.r3582 ook middels het menu geflashed te worden, of kan deze ook gewoon middels de oude methode, booten vanaf USB stick met powerknop langer ingedrukt houden, geflashed worden?

Verwijderd

Als je van een oudere firmware komt kan je versie 3582 het beste via de "safe" methode flashen. Voor de zekerheid kan je een stick gebruiken die eerst geformatteerd is in FAT32 en op de langzame manier, dus niet via quickformat.

• Goner
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:30:
Als je van een oudere firmware komt kan je versie 3582 het beste via de "safe" methode flashen
dat is met reboot ?
Vreemd, in de opening-post van 3582 staat juist dat je via menu moet upgraden !
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=48591#p48591
Klökske schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:19:
Mmm, volgens mij snap ik iets nu niet. Je kan toch wel media afspelen via een usb HD bij een mini? Of een mini aansluiten via een NAS?
Ja, dat kan allemaal. Maar je kunt niet vanaf andere devices in je netwerk bij de op de Mini aangesloten HD komen ...

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 08-12-2010 16:38 ]

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:37:
[...]
dat is met reboot ?
Vreemd, in de opening-post van 3582 staat juist dat je via menu moet upgraden !
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=48591#p48591
Inderdaad, maar voor sommige gebruikers gaat het juist dan fout en krijgen ze een bootloader foutmelding. Waar dat precies door komt weet ik zelf eerlijk gezegd niet. Oplossing is dan vaak om het dus toch in de safe methode te doen met boot. Het is wat tegenstrijdig, dat klopt.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:20
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:30:
Als je van een oudere firmware komt kan je versie 3582 het beste via de "safe" methode flashen. Voor de zekerheid kan je een stick gebruiken die eerst geformatteerd is in FAT32 en op de langzame manier, dus niet via quickformat.
De firmware update is gelukt en een paar stoornissen die me opviel zijn er inderdaad uit :)
Maar voor wanneer staat de compleet nieuwe versie geplanned?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

The first release will be a beta; we are aiming for December atm, for both 1283 and 1073 but to be save we will keep January as a final date in case we hit any major problems. March definitely no (in response to canada16). We are already locating more resources to get things done in December.
Bron (Scrollen naar Harro)

Ik moet zeggen dat de huidige GUI me nooit zo ontzettend heeft kunnen bekoren, maar er is mee te leven. Nu ik de plaatjes van die nieuwe heb gezien kan ik niet meer wachten, dus hup-hup AC Ryan :P.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Goner schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:37:
[...]Ja, dat kan allemaal. Maar je kunt niet vanaf andere devices in je netwerk bij de op de Mini aangesloten HD komen ...
Hoe kom je daar nu bij? Gaat prima hoor, ik doe niet anders (met een tweede mini in de slaapkamer). Wel moet je op de mini-met-externe-HDD de NAS modus aanzetten (Instellingen, Netwerk)...

Verwijderd

ola kan jij toevallig (als je dat mag) iets meer kwijt over de nieuwe FW en de datum waarop we die kunnen verwachten (als alles volgens de planning gaat)?

daar ben ik retebenieuwd naar :Y
Pagina: 1 ... 36 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.