Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 323.372 views

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:26
Welke Pioneer plasma heb je precies? :)

Anoniem: 256748

Jolly_Jumper schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:02:
Welke Pioneer plasma heb je precies? :)
Dat is de pdp-lx5090

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:06:
Heb in het begin veel all-in-one surround setjes gehad. Ik ben toen overgeschakeld naar een Harman/kardon avr-350 receiver met de JBL scs-176 5.1 speakers. (ja type speakers is misschien niet heel juist, het is allang geleden)

Omdat de kleine boekenplankjes toch niet goed genoeg meer waren heb ik hierbij de JBL Balboa 30 vloerstaanders gekocht. Hiermee had ik het virus een beetje te pakken.

Heb toen alles verkocht en een Denon avr3808 gekocht met de Canton Chrono 5.1 set. Deze speakers gekocht zonder te luisteren (niet slim nee) en ze bleken niet te voldoen aan mijn wensen. Deze toen weer verkocht om mij de Monitor Audio RS6 surround set te kopen. Hieraan heb ik veel plezier gehad maar ik begon meer en meer interesse voor Stereo te krijgen.

Heb me vervolgens de Denon pma1500 en dcd 1500 stereo set gekocht. Deze gekoppeld via de 3808 met de rs6 en dat was een hele vooruitgang voor me. MAAR weer niet genoeg. Heb toen bovenopmijn huidige speakerset de Monitor Audio GS10 gekocht om zo stereo volledig te scheiden met de surround.

Toen de grote beslissing genomen om ALLES te verkopen en mij een stereo set te kopen uit de hogere klasse. Nadat ik de surround set had verkocht heb ik me een Musical Fidelity A5.5 amp en cd-speler gekocht. Deze op de GS-10 aangesloten en dit was een verademing. Nu miste ik toch wel wat laag en heb ik de GS-10 verkocht en mij de B&W CM7 gekocht. Qua stereo ben ik voorlopig zeer tevreden.

Nu miste ik bij de film toch wel wat laag en effecten (ook met gamen) maar ik was niet bereid om weer zoveel uit te geven omdat ik toch de voorkeur aan 2-kanaals geef.
Vandaar de aankoop van een Logitech Z5500 setje. Het is lang geen hoogwaardige surround set maar voor wat ik het gebruik voldoet het perfect. ik ben zeer tevreden hiermee.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo ziet alles er nu dus uit. Dit alles staat nog op mijn kamertje. Ik ben nog een thuiswonende student met een weekendbaantje. Alles zal dus nog meer veranderen eens ik wat meer verdien :*)
het is een csc-178...erg leuke setjes voor het geld :>

• xXDimiXx
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09-2022
Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:06:
Heb in het begin veel all-in-one surround setjes gehad. Ik ben toen overgeschakeld naar een Harman/kardon avr-350 receiver met de JBL scs-176 5.1 speakers. (ja type speakers is misschien niet heel juist, het is allang geleden)

Omdat de kleine boekenplankjes toch niet goed genoeg meer waren heb ik hierbij de JBL Balboa 30 vloerstaanders gekocht. Hiermee had ik het virus een beetje te pakken.

Heb toen alles verkocht en een Denon avr3808 gekocht met de Canton Chrono 5.1 set. Deze speakers gekocht zonder te luisteren (niet slim nee) en ze bleken niet te voldoen aan mijn wensen. Deze toen weer verkocht om mij de Monitor Audio RS6 surround set te kopen. Hieraan heb ik veel plezier gehad maar ik begon meer en meer interesse voor Stereo te krijgen.

Heb me vervolgens de Denon pma1500 en dcd 1500 stereo set gekocht. Deze gekoppeld via de 3808 met de rs6 en dat was een hele vooruitgang voor me. MAAR weer niet genoeg. Heb toen bovenopmijn huidige speakerset de Monitor Audio GS10 gekocht om zo stereo volledig te scheiden met de surround.

Toen de grote beslissing genomen om ALLES te verkopen en mij een stereo set te kopen uit de hogere klasse. Nadat ik de surround set had verkocht heb ik me een Musical Fidelity A5.5 amp en cd-speler gekocht. Deze op de GS-10 aangesloten en dit was een verademing. Nu miste ik toch wel wat laag en heb ik de GS-10 verkocht en mij de B&W CM7 gekocht. Qua stereo ben ik voorlopig zeer tevreden.

Nu miste ik bij de film toch wel wat laag en effecten (ook met gamen) maar ik was niet bereid om weer zoveel uit te geven omdat ik toch de voorkeur aan 2-kanaals geef.
Vandaar de aankoop van een Logitech Z5500 setje. Het is lang geen hoogwaardige surround set maar voor wat ik het gebruik voldoet het perfect. ik ben zeer tevreden hiermee.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo ziet alles er nu dus uit. Dit alles staat nog op mijn kamertje. Ik ben nog een thuiswonende student met een weekendbaantje. Alles zal dus nog meer veranderen eens ik wat meer verdien :*)
Je bent nog een student met een weekendbaantje?? Wat van baan is dat dan? Directeur van een grote bank (incl bonussen? :P) Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van die B&W speakers, ze zien er niet alleen supermooi uit, maar ze klinken ook nog eens erg mooi en warm (heb ze ooit eens beluisterd bij iemand) Ik heb zelf de JBL880 zuiltjes (samen met een H/K avr645), ik ben er erg tevreden mee maar die kunnen niet tippen aan die B&W's :(
Maare, komt er ook een tijd dat je écht definitief tevreden bent?

[Voor 0% gewijzigd door xXDimiXx op 25-09-2009 11:27. Reden: typo]

Live life to the fullest!

Anoniem: 256748

xXDimiXx schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:25:
[...]

Je bent nog een student met een weekendbaantje?? Wat van baan is dat dan? Directeur van een grote bank (incl bonussen? :P) Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van die B&W speakers, ze zien er niet alleen supermooi uit, maar ze klinken ook nog eens erg mooi en warm (heb ze ooit eens beluisterd bij iemand) Ik heb zelf de JBL880 zuiltjes (samen met een H/K avr645), ik ben er erg tevreden mee maar die kunnen niet tippen aan die B&W's :(
Maare, komt er ook een tijd dat je écht definitief tevreden bent?
haha nee hulpkok al van mn 17de. Ben er nu 23 dus heb heel wat kunnen sparen.
Ik ben echt tevreden nu, maar je weet gewoon dat er beter is. Het is gewoon hoeveel je eraan uit wil geven. en hoe hoger je in prijsklasse gaat, hoe kleiner de verschillen zijn die je hoort. Dus je moet de grens wat zoeken waar het belachelijk begint te worden :-)

MAAR ik denk dat iedereen die een passie heeft voor hifi altijd interesse heeft in de producten en wat er zoal op de markt is. Dus dan is upgraden nooit niet ver weg. Maar voorlopig blijft het zoals het nu is ja.

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 09:54
Even tussendoor een vraagje, ben de naam even kwijt van het slot op je tv waar je de kaart in kunt doen zodat je geen losse tv receiver nodig hebt. OCI slot ofzo? :X

Is voor mij van belang bij keuze nieuwe tv, maar kan er even (zelfs niet met behulp van google) opkomen.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 22:10

wizl

hmmz

Bedoel je een CI slot?

• jasperaap
Thanks, was even kwijt Common Interface Slot (CI). Als het even kan wil ik dit wel heel graag, of ik moet een aantal "figuurlijke salto's" maken t.o.v. prijs. Dan wil ik deze eis laten vallen.

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 11:05
Opgelet, er bestaat ook een CI+ slot. Sommige kabel aanbieders werken enkel met dit nieuwere type

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-04 09:15
jasperaap schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:53:
[...]

Thanks, was even kwijt Common Interface Slot (CI). Als het even kan wil ik dit wel heel graag, of ik moet een aantal "figuurlijke salto's" maken t.o.v. prijs. Dan wil ik deze eis laten vallen.
Je wilt deze zeker voor de Ziggo CI kaart. Let er wel goed op of de slot ook werk met de kaart. De Ziggo kaart werkt als het goed is niet met elke tv die een CI slot heeft.

• jasperaap
Nico111 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:08:
[...]

Je wilt deze zeker voor de Ziggo CI kaart. Let er wel goed op of de slot ook werk met de kaart. De Ziggo kaart werkt als het goed is niet met elke tv die een CI slot heeft.
Nee niet specifiek, maar uit goede bronnen heb ik me laten vertellen dat als ik toch zoek ik beter hier ook op kan letten. Scheelt me mooi een receiver.

Bijvoorbeeld de: Philips 42PFL5604H, kost ongeveer 650 en heeft Full HD en alle mikmak als ik het zo zie.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
jasperaap schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:45:
[...]

Nee niet specifiek, maar uit goede bronnen heb ik me laten vertellen dat als ik toch zoek ik beter hier ook op kan letten. Scheelt me mooi een receiver.

Bijvoorbeeld de: Philips 42PFL5604H, kost ongeveer 650 en heeft Full HD en alle mikmak als ik het zo zie.
Ziggo heeft op z'n site een lijst gepubliceerd met ondersteunde televisies. Deze werken sowieso en hier leveren ze dan ook service op.
Bij niet ondersteunde televisies kan het zijn dat de kaart werkt, maar op het moment dat het niet meer werkt, geeft Ziggo niet thuis...

De lijst staat hier

Let er verder op dat de tv DVB-C moet ondersteunen. Veel merken ondersteunen wel DVB-S en DVB-T maar nog niet DVB-C...

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 15:43
Helemaal de verkeerde plek om dit te vragen natuurlijk, maar wat nou als ik een TV heb die geen CI+ ondersteund? Ik heb bijvoorbeeld een Samsung LE40A656, maar die staat niet in de lijst van Ziggo. Brengen ze nog een apart kastje uit die je gewoon via HDMI kan aansluiten om zo toch gebruik te kunnen maken van CI+?

[Voor 10% gewijzigd door Who Am I? op 25-09-2009 15:00]

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Who Am I? schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:59:
Helemaal de verkeerde plek om dit te vragen natuurlijk, maar wat nou als ik een TV heb die geen CI+ ondersteund? Ik heb bijvoorbeeld een Samsung LE40A656, maar die staat niet in de lijst van Ziggo. Brengen ze nog een apart kastje uit die je gewoon via HDMI kan aansluiten om zo toch gebruik te kunnen maken van CI+?
Dan kijk je in een ander deel van Got en stuit je op \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jasperaap
Een beetje off-topic:
en topic vervuiling, dus ongewenst. :+

[Voor 80% gewijzigd door teacher op 26-09-2009 11:48]

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 14:21

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Touchdomex schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:01:
Voorproefje dan. Heb vandaag bij de kringloop een nieuwe versterker gehaald. Een Marantz 1530 uit het jaar weet ik veel :+ Voornamelijk gekocht voor zijn aansluitingen en zijn instellingen. Maar tot nu toe best tevreden. Binnenkort eens echt overzicht pics maken!

[afbeelding]
Hoe doet die cd speler het bij jouw? Ik heb dezelfde maar super gevoelig en word rap vuil van binnen waardoor goede cd's al 'met gaten' klinkt...

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51

Touchdomex

Meisje!

Voodoo_man schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:31:
[...]

Hoe doet die cd speler het bij jouw? Ik heb dezelfde maar super gevoelig en word rap vuil van binnen waardoor goede cd's al 'met gaten' klinkt...
Ik moet zeggen dat hij nu na bijna 15 tot 20 jaar trouwe dienst nog geen enkele hapering heeft. Er worden vrij regelmatig CD's me afgespeeld. Nergens last van gehad. Heeft ook veel verhuizingen van kamer/huis overleefd dus meerdere eigenaren gehad. Maar ik wil een andere CD speler. Eentje die beter past bij de set die ik nu heb(qua oppervlakte in deze opstelling is dit verre van ideaal :X *)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
Na alle examens, vakanties en studiezaken, nu eindelijk de tijd om mijn eerste (foto)post te doen.

Specs:

Sony bravia 40s4000 lcd-tv (40 inch, full hd)
v.l.n.r.
Oud philips stereosetje (klinkt in ieder geval beter dan de televisiespeakers...)
Panasonic s29 dvd speler (aangesloten via component, is vooral voor het gemak, was een krijgertje)
Sony Playstation 3 80Gig (aangesloten via hdmi, geweldig ding)
En zijn opa (de oer-playstation) ernaast (staat er vooral om de draden te verbergen, staat niet eens aangesloten :P )

Twee ikea lampen staan achter de tv (waren voor ernaast bedoeld, maar daar is op het moment geen ruimte voor).

En dat geeft bovenstaand effect (beeld is van Blu-Ray Troy)

Ik ben erg blij met het beeld (kijkafstand is twee meter), maar het geluid kan wel wat upgrading gebruiken. Vandaar dat er uitbreiding gepland staat.

Tot hier is er niets mis met je post en je doet ook wat de bedoeling is van het topic: je set-up posten. Maar wat je daarna doet is dus niet de bedoeling. Staat ook duidelijk in de TS dat het niet de bedoeling is om geen vragen te stellen over nieuwe aankopen wat ook een eigen topic waard kan zijn.

Je hebt zelf de voor- en nadelen van de diverse sets al op papier gezet, dus een begin is er. De volgende stap is naar de winkel gaan en daar luisteren. Want elk setje heeft een eigen klank.

Voordat je een eigen topic opent moet je er wel rekening mee houden dat je wat meer informatie moet geven dan wat je tot nu toe hebt. Denk onder andere aan een budget, de ruimte waar de speakers komen te staan, doel (vooral films of ook veel muziek, etc.).
Kijk vooral ook even naar de topics die nu open zijn om te zien hoe het wel moet en wellicht ook even naar de gesloten topics kijken om te zien hoe het niet moet.

Zal het deel niet verwijderen zodat je al een begin hebt van een eventueel topic, maar let wel: de TS wel meer uitbreiden dan wat het nu zou zijn.

Succes! :)
Nu zit ik nog te twijfelen tussen onderstaande sets, dus enige hulp van u allen tweakers is welkom.

De Sony ht-sf100 home cinema set, bestaande uit:
sony receiver met 3 hdmi ingangen, 4 zuilspeakers

Voordelen:
+Sony design (bijpassend bij tv en ps3)
+Zuilspeakers (voordeel omdat ik liever de boxen niet ophang, zeker de achterste niet)
+Past makkelijk in het meubel

Nadelen:
- Ten opzichte van de onkyo, inferieure geluidskwaliteit
- Geen mogelijkheid tot vervangen speakers
- Geen ondersteuning hd-codecs (wel lpcm via hdmi van ps3, dus is niet verschrikkelijk)

De Onkyo ht-s6205 home cinema set, bestaande uit:
Onkyo sr-507 receiver en onkyo 5.1 boxenset

Voordelen:
+Ten opzichte van de sony, betere geluidskwaliteit
+Mogelijkheid tot vervangen speakers
+Dts hd en Dolby true hd ondersteuning
+Uitgebreide instelmogelijkheden

Nadelen:
-Past maar net in het meubel als je de pootjes eraf haalt (het schijnt mogelijk te zijn en geen problemen op te leveren: zie de post van 'marketeer' een aantal weken terug.)
-Losse speakers, dus op zoek naar losse stands (extra kosten)

Ik neig momenteel meer naar de Onkyo...

[Voor 19% gewijzigd door FeaR op 27-09-2009 19:35]

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 23:31

Younes

Wie, Wat, Waar?

Spelvaud schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:32:
Na alle examens, vakanties en studiezaken, nu eindelijk de tijd om mijn eerste (foto)post te doen.

bla...

Ik neig momenteel meer naar de Onkyo...
Ik heb de neiging om te zeggen dat de onkyo beter is (impulsieve gedachteflits), maar erachter komen doe je alleen maar door naar beide sets te luisteren. Als ik dan toch aan het typen ben: Kant en klaar setjes 'kunnen' goed klinken, maar als je het een beetje leuk wil doen, dan zou ik toch gaan voor alles apart. Aparte versterker en aparte speakers. Komt de kwaliteit van het geluid eerder ten goede dan wanneer je een kant en klaar huis tuin en keuken geval koopt. Die zouden je ouders (bij wijze van) kopen om erbij te horen. :+

[Voor 49% gewijzigd door Younes op 27-09-2009 19:25]

...en waarom?

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 07:20
Het is weer tijd voor wat plaatjes.

De speakeropstelling is misschien niet optimaal, maar op deze kamer is er een tekort aan ruimte.
Misschien word het toch tijd om een eigen huis te zoeken. :X

Mijn set waar ik tot nu toe tevreden over ben.

Zonder stofkappen.

Twee close-ups.

Kef IQ9:

En de nieuwe IQ60c.

Wat er te zien valt.
-Harman Kardon AVR132
-Kef IQ9 fronts
-Kef IQ60 center
-JBL subje (deze wil ik nog vervangen door een Kef sub).
-Ps3,Ps2,Wii, Sony 32 inch tv'tje.
De speakers zijn aangesloten met van den hull snowline kabeltjes.
Als rears heb ik twee heco victa 500 speakers staan die niet al te spannend zijn. :+

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:52

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Zijn die twee witte PS3 controllers wel origineel of ben jij ook het slachtoffer geworden van zeer goed nagemaakte exemplaren?

Verder wel netjes die KEF iQ9. Had op het eerste gezicht iets als de iQ5-serie verwacht totdat ik de foto zonder stofkappen zag :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Anoniem: 161008

FeaR1986 schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:47:
Zijn die twee witte PS3 controllers wel origineel of ben jij ook het slachtoffer geworden van zeer goed nagemaakte exemplaren?

Verder wel netjes die KEF iQ9. Had op het eerste gezicht iets als de iQ5-serie verwacht totdat ik de foto zonder stofkappen zag :P
hij kan die gewoon hebben geimporteerd , zelf heb ik ook twee witten vanuit yesasia.com gehaald dus

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 07:20
FeaR1986 schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:47:

De witte controllers zijn originele dualshock3 controllers, ze zijn alleen geimporteerd omdat ik geen zin om te wachten totdat dualshock3 hier op de markt kwam.

Er komt een heerlijk geluid uit de iq9's, gedetailleerd en warm O+.

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:26
Sketchy schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:40:
De speakeropstelling is misschien niet optimaal, maar op deze kamer is er een tekort aan ruimte.
Misschien word het toch tijd om een eigen huis te zoeken. :X
Waarom komt mij dit verhaal ook zo bekend voor ;(. Nette setup voor de rest :).

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jolly_Jumper schreef op maandag 28 september 2009 @ 00:33:
[...]

Waarom komt mij dit verhaal ook zo bekend voor ;(. Nette setup voor de rest :).
Hier ook. Ik wacht ook echt met het kopen van de rear speakers tot ik verhuist ben, ik heb er nu gewoonweg geen ruimte voor helaas -O-

No signature required.

• jasperaap
Vanavond rond 02.00 hoop ik mijn setje opgehaald te hebben, HK avr 145 i.c.m. HKTS 11 en een HK DVD speler, geen idee welke. Gebruik die waarschijnlijk toch niet i.v.m. PS3 (op kamer van 20 m2). Kijken of huisgenoten blij van worden. (als ik pap heb om het set verantwoord aan te sluiten). Post morgen mijn bevindingen.

Misschien niet de top lijn, maar eindelijk voor een naar mijn mening een net tweedehands setje gevonden waar nog garantie op zit. Blijf een student. In ieder geval goede vooruitgang met m'n JVC setje

Ibood liet me wel heel erg twijfelen met dit set. Maar wil geluid toch niet via HDMI laten lopen, hoor teveel slechte verhalen over verschillende types en ondersteuning bla bla. En HK ziet er heel erg gelikt uit.

[Voor 10% gewijzigd door jasperaap op 28-09-2009 09:28]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:52

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

M3rcury schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:17:
[...]
Hier ook. Ik wacht ook echt met het kopen van de rear speakers tot ik verhuist ben, ik heb er nu gewoonweg geen ruimte voor helaas -O-
Tsja, als je gewoon speakers van een "normaal" formaat neemt dan moet het meestal toch geen probleem zijn. Maar meneer neemt meteen Klipsh RF-82 speakers van over de meter hoog en van 30 kg in zijn appartement :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31
FeaR1986 schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:48:
[...]

Tsja, als je gewoon speakers van een "normaal" formaat neemt dan moet het meestal toch geen probleem zijn. Maar meneer neemt meteen Klipsh RF-82 speakers van over de meter hoog en van 30 kg in zijn appartement :+
Misschien omruilen voor een Bose 123 systeem? :+

/rent hard weg :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Reticulum
  • Laatst online: 22-02-2022
Me eerste huisje, nog student dat wel.
Sorry voor de gare kwaliteit ( samsung jet telefoon pics).

Wat je ziet:

B&W 685 speakers
Marantz pm7003 versterker
Marantz cd5003 cd-speler
Dual 505-2 Platenspeler

Sony 32v2500 tv
13" macbook pro
logitech Z-zooi 2.1 boxensetje
Tanglewood TW-115ST gitaar

Luisterpositie in zwarte stoelen

Setje aan de muur

Laptop + tv

Gitaar

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
Had je de laatste 3 foto's niet even kunnen draaien? Of werkt de zwaartekracht anders in jouw huis en staat alles echt zo? :P

The devil is in the details.

• Reticulum
Ja t is raar op de pc staan ze goed, als ik ze upload staan ze weer verkeerd :/

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

haagseblowin schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:50:
Ja t is raar op de pc staan ze goed, als ik ze upload staan ze weer verkeerd :/
Student en dan zo'n woonkamer? Doe je goed! Probeer ff die foto's te draaien joh. Kijkt veel prettiger.

spoiler:
Neem anders een windows pc
:P

...en waarom?

• Who Am I?
  • Laatst online: 27-05 15:43
Nice hoor, niet alleen 'voor een student'. Blijft gaaf om zo je apparatuur te laten 'zweven'.

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Reticulum
Dankje, het laten zweven van je apparatuur is zo makkelijk te doen.
Paar plankjes laminaat, mortel en dik schroefdraad.
De Platenspeler is er later bijgekomen dus die kabels moet ik nog even verstoppen.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:30
waarom heb je je speakers niet naast je tv gezet, nu kun je ze niet gebruiken als je tv kijkt, is toch jammer.

• Reticulum
Omdat ik bijna nooit tv kijk :), en veeeeeel muziek luister. Nu heb ik een goede luister positie ten opzichte van de speakers. Ik ken me tv trouwens van de muur trekken en draaien etc. De tv zit bevestigd aan een vogels tv steun die alle kanten op kan, dus als ik zou willen dan zou ik ook geluid van tv over de boxen kunnen krijgen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:07
draai die plaatjes even joh, toch niet normaal dit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

nee het is echt niet normaal, kan gewoon niet door de beugel...

het is maar waar je je druk om maakt :P

Mooie kamer btw. Mijn kamer is stukken kleiner :(

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:25
Gave kamer voor een student.

En een erg leuke set moet ik zeggen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooie indeling en meubels ook wel. Ik vind het er netjes uit zien.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:51
@haagseblowin:

ziet er erg mooi uit hoor. goed voor elkaar.
Jouw 'laminaat' meubel voor je stereo set heeft me een beetje op een idee gebracht van hoe ik mijn meubel wil hebben voor m'n componenten.
Ik wil dus ook zo'n zwevende plaat aan de wand maken, kan je nog wat foto's sturen van hoe je dat hebt gedaan met die laminaat dingen..
Ik zit er ook een beetje mee, hoe krijg je die laminaat platen mooi recht afgezaagd zonder rafeltjes aan de rand (als ik laminaat leg, gebruik ik een cirkelzaag, maar deze geeft altijd kleine rafeltjes aan de randen van de plankjes. dit zie je gelukkig niet door de plinten..)
En heb je die laminaat planken op een andere plaat hout vastgelijmd of geschroefd ofzo? anders blijft dat toch nooit zitten?

Ik had eerst het idee om zoiets te maken met van die platen hout (met walnotenkleur) die je bij de bouwmarkt kan kopen, maar die hebben allemaal zo'n afgeronde zijkant, of ze zijn vrij dun, of de breedte is niet genoeg...

• Reticulum
Ik zal je morgen foto's mailen van hoe ik het gemaakt heb, ik moet namelijk zo werken.
je schroeft eerst 2 balkjes in de muur en daar monteer (kit) je het laminaat op. Dit zodat het iets van de muur afkomt en je de draden erachter kan laten lopen. Tegenwoordig kun je een soort scharen kopen waarmee je het laminaat mooi recht afhakt. Net zoals je een tegel doormidden knipt.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:51
haagseblowin schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:28:
Ik zal je morgen foto's mailen van hoe ik het gemaakt heb, ik moet namelijk zo werken.
je schroeft eerst 2 balkjes in de muur en daar monteer (kit) je het laminaat op. Dit zodat het iets van de muur afkomt en je de draden erachter kan laten lopen. Tegenwoordig kun je een soort scharen kopen waarmee je het laminaat mooi recht afhakt. Net zoals je een tegel doormidden knipt.
oh, klinkt goed!

ik ben ondertussen even bezig om uit te vogelen hoe ik makkelijk een 3d ontwerp kan maken van wat ik eigenlijk wil.. zat net al ff te pielen met Google Sketchup, maar dat is nog best moeilijk eigenlijk..

iemand een tip voor een ander programma waarmee je een heel simpel 3d modelletje kan fixen? (gaat eigenlijk maar om 3 rechthoeken..)

• Vrijdag
Nieuwe (2e hands) beamer gekocht een tijdje terug. Omdat het toen net zomer werd nog niet zo heel veel gebruikt. Nu worden de dagen weer korter en is het weer fijn binnen gamen en film kijken.
Mijn afspeelapparatuur is nog niet veranderd. Eigenlijk wilde ik een nieuwe receiver en br speler maar voorlopig heb ik daar echt nog geen geld voor. Tot die tijd moet ik het doen met mijn Marantz receiver (sr-3001) en Mrantz dvd speler (dv-4001). Mijn speakers bevallen nog steeds prima dus daar ben ik verder niet mee bezig om te vervangen.

Huidige set-up:
* Beamer: Benq PE-7700 (720p, kan ook 1080i maar 720p is prima voor dvd's en Xbox)
* Dvd speler: Marantz dv 4001. Kan ook upscalen naar 1080i en 720p, ik hou het op 720p, 1080i ziet er niet zo mooi uit.
* Receiver: Marantz sr 3001. Basic receiver, is voorlopig nog wel genoeg
* Fronts: Jamo 606
* Rears Mission e-30
* Center: Kef Q6c
* Scherm: Projecta handmatig, diagonaal van 2m10
* Console: Xbox360

De pics:

Woonkamer overzicht

Beamer voor en achter

Beamer aan muur

Afspeelapparatuur

Film kijken. Let op mijn ultra-hd high-end zuurstofvrije 2.0 surround tijgerpootpantoffels :P :9

ik kan geen foto's maken, en zeker niet met mijn el cheapo digicam :P . Tevens heb ik dus geen tv hangen, het is een poster van de Tuin der Lusten van Hieronymous Bosch in een mooie lijst :)

De planten voor het scherm vind ik niet storend. Alleen bij films van 1:85 staan ze er een klein beetje voor maar ik vind het niet de moeite om ze weg te halen, tenzij er gasten zijn. Andere formaten zijn niet schermvullend dus dan zie je ze sowieso niet op het scherm.
Omdat ik een vrij brakke cam heb is de beamer-in-actie-foto een beetje korrelig en niet heel erg scherp, dit omdat met flits het er niet te zien was, en zonder de lamp nogal donker was. Dus heb ik het gordijn ook maar half open gedaan en de lamp aangezet en in Photoshop de brightness en cotnrast wat omhoog gegooid. Again, ik ben geen fotograaf, dus bear with me :P. In het donker geeft deze beamer toch best een heel mooi plaatje @ 720p. Heb er ook wel eens wat 720p filmpjes via de Xbox op afgespeeld en dat ziet er toch best mooi uit.

Mooiste is natuurlijk br en full-hd beamer maar zoals gezegd, daar is momenteel (en ik vrees het komend jaar) absoluut geen geld voor.
De beamer heb ik trouwens tweedehands voor €350,- met 650 uur op de teller. Aangezien ik met mijn oude beamer slechts 250 uur in twee jaar heb gekeken verwacht ik het hiermee nog wel even mee uit te zingen :)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• bas-r
  • Laatst online: 27-05 08:57
Kijk je een beetje uit met dat zeewier op die beamer?
Kunnen ze slecht tegen heb ik van horen zeggen. :+

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:59
Vandaag Marantz SR6004 afgehaald... maar speakers zijn er nog niet (donderdag) en living is nog niet afgewerkt (schilder komt pas binnen 2 weken). Damn :( Kan ik mijn speelgoed nog niet proberen want kan receiver/speakers niet zetten zolang niet alles is afgewerkt. Zullen lange weken worden :)

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 09:23
@haagseblowin

Welke stands gebruik je voor je 685. Ik ben ook op zoek naar een alternatief voor de originele (zijn best prijzig)

• Reticulum
Ik heb deze 2e hands gekocht en zelf opgeknapt.... welke het precies zijn weet ik echt niet sorry.

• Vrijdag
bas r schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:09:
Kijk je een beetje uit met dat zeewier op die beamer?
Kunnen ze slecht tegen heb ik van horen zeggen. :+
Da's imitatieklimop, een beetje groen tegen de verder kale witte muur :P

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Mooie combo met je Vloerkleed en behang :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 21:52

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

@haagseblowin: ziet er goed uit zeg! Dat geldt zowel voor je geluidsset als je inrichting _/-\o_ Ik ben ook erg benieuwd naar hoe je je cd speler en versterker aan de muur hebt gehangen. Want hoe worden deze ondersteund?

Anoniem: 311770

op mijn HT-room na heb ik geen geluid in mijn woonkamer. De HT room heb ik al een keer geplaatst, maar toch maar een keer een plaatje:

In de woonkamer heb ik helaas geen geluid, en ik vind het geen porem om voor achtergrond muziek mijn HT-installatie aan te zetten. Het klinkt niet relaxed. Daarom heb ik een Tivoli Model Two aangeschaft, inclusief iPod Dock. Hoewel er voor het geld betere alternatieven zijn, zoals een yamaha Pianocraft, wilde mijn vrouw geen installatie in de woonkamer. De Tivoli was echter voor haar perfect. Na een luistersessie bij de audiowinkel in Delden was ik overtuigd van de klank en heb er een besteld. De uiteindelijke plek moet hij nog krijgen, maar nu staat voorlopig goed:

Het is onvoorstelbaar wat een strak geluid er uit twee kleine 3" breedband speakers komen!

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 311770 op 01-10-2009 10:45]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

foto's werken niet :( (muv de bovenste)

Anoniem: 311770

nu dan? had een foutje in de img-tag gemaakt!

@troonstaal:

mooie setup, maar wat een lompe bevestiging van de beamer. Ik had daar toch echt iets sierlijker van gemaakt, zeker omdat het een onderdeel van je woonkamer is. Ik heb bijvoorbeeld een Vogel beugel:

[Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 311770 op 01-10-2009 10:53]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

nu wel :P

leuke microset!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:10

Nitai

Feels good man

haagseblowin schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:28:
Tegenwoordig kun je een soort scharen kopen waarmee je het laminaat mooi recht afhakt. Net zoals je een tegel doormidden knipt.
Weet je ook hoe die scharen heten? Ik kom op Google alleen maar scharen voor plinten tegen.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Nitai schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:51:
Weet je ook hoe die scharen heten? Ik kom op Google alleen maar scharen voor plinten tegen.
Laminaatsnijder. Maar zagen werkt natuurlijk ook prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Vrijdag
Anoniem: 311770 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:45:
nu dan? had een foutje in de img-tag gemaakt!

@troonstaal:

mooie setup, maar wat een lompe bevestiging van de beamer. Ik had daar toch echt iets sierlijker van gemaakt, zeker omdat het een onderdeel van je woonkamer is. Ik heb bijvoorbeeld een Vogel beugel:

[afbeelding]
Ja inderdaad, erg sexy is het niet :P Maar die muur is vrij zwak en dit is nog wel een stabiele oplossing voor een vrij zware beamer. Het plafond is helemaal geen optie omdat het uit weinig meer bestaat dan wat stucwerk en riet (jaren 50 woning in Den Haag) Daarom heb ik maar een takje groen om gewikkeld :P ;(

• Reticulum
Exirion schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:52:
[...]

Laminaatsnijder. Maar zagen werkt natuurlijk ook prima.
Wel met de hand zagen dan en hele fijne tandjes anders krijg je hapjes uit je laminaat die je normaal gesproken af kan dekken met plintjes o.i.d. Je zou ook gewoon een mooie aluminium omlijsting om je meubel kunnen maken, gewoon een klein L-profiel verstekzagen.

Die vogels beugels voor je beamer zijn trouwens echt nice, goed oplossing voor mensen met een zwak plafond. Je zou ook uit kunnen zoeken waar de draagbalken lopen achter je plafond en daar de beugel in monteren.

• Reticulum
Hier even hoe ik het zwevende stereo meubel heb gemaakt:

Je heb nodig:
- Latje +/- 2 cm dik, afhankelijk van hoever je stereo van de muur moet komen i.v.m kabeldikten
- Gatenboortje 12mm
- 12mm betonboor
- Fischer mortel (Praxis)
- Fischer mortel pluggen (Praxis), soort pluggen met gaten waar de vloeibare mortel doorheen kan lopen.
- Schroefdraad 12mm
- 3 plankjes laminaat.

STAP 1: Als eerst meet je de breedte van je cd speler en versterker op en teken je af waar je de tapeinden op de muur wil hebben zodat deze er op bijven staan. Boor de gaten voor en vul deze met mortel, dit is sneldrogend dus doe dit per 1 en houdt de tapeind waterpas totdat het droog is +/- 5 minuten.
Nu heb je dit:
(let niet op de lijm etc. Ik had eerst het laminaat plat tegen de muur maar toen konden er geen kabels achter).

Een foto van de mortel:

STAP 2: Nu je de tapeinden in de muur heb gezet controleer dan even of deze waterpas staan, zo niet dan heb je een probleem wat dat mortel is echt bizar sterk spul :p. Zaag die stukjes laminaat op maat ( afhankelijk van breedte van je versterker en wat je mooi vind) en lijm deze aan elkaar door superlijm tussen de klik verbindingen te smeren. Als dit droog is dan teken je de positie van de tapeinden af op het laminaat en boor je hier de gaten met de gatenboor. Als dit niet in 1x past dan kun je het nog wat bijvijlen met een rattenstaart.
Dit ziet er zo uit:

STAP 3: Duw de plaat over de tapeinden op zijn plek en kijk waar de gaten moeten komen voor de stroomtoevoer, interlinks etc. door de versterker en cd speler op de tapeinden te plaatsen. Als deze gaten ook zijn geboord/geveild. dan zaag je 2 latjes op lengte en kit je deze met wat montagekit tegen de muur aan. Deze latjes zorgen ervoor dat er ruimte tussen het laminaat en de muur blijft zodat er kabels tussen kunnen lopen.
Dit ziet er zo uit:

Eindresultaat:

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 23:24

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Me like.
Mooi gemaakt haagseblowin, thumbs up.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02 10:06
@haagseblowin: cool overzicht, dank!

• _-Tijmen-_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04-2018
Mischien een domme vraag, maar hoe heb je je speakers aangesloten. ik zie helemaal geen luidspreker kabels.

• Reticulum
Er bestaan geen domme vragen ;)
Die staan inderdaad niet op de foto. Ik heb een dikke luidsprekerkabel dus wegwerken word dan alleen maar lelijker met gootjes en dergelijke.. bovendien wissel ik nog weleens van kabelsoort en speakers dus voor mij is het handiger dat deze altijd vrij bereikbaar zijn.

Anoniem: 268916

Dus de kabels heb je nu los hangen ?
Waarom pak je niet een brede kabelgoot dan passen die dikke kabels er toch met gemak in ?

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 268916 op 01-10-2009 16:55. Reden: typo]

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 21:52

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

@ haagseblowin: Bedankt voor de heldere uitleg! _/-\o_
Het is echt een fraaie, strakke en bovendien goedkope oplossing.
Zodra ik mijn 5.1 set heb vervangen door een stereoset ga ik mij er ook eens aan wagen.

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

haagseblowin schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:00:

Eindresultaat:

[afbeelding]

Prachtig...
Hoe diep gaan die metalen pinnen in de muur en zou je asjeblieft graag gedaan een foto'tje van de onderkant van je receiver willen posten? Ik zie die poten niet van de receiver niet(hoek van de genomen foto of heb je die poten verwijderd?))))

Nogmaals: ziet er keigoed uit!

...en waarom?

• Reticulum
Dankje allemaal.

Ik heb met een standaard maat boor gewoon zo ver mogelijk een gat geboord en toen het draadeind er in gestopt. Ongeveer de lengte van je wijsvinger dus.
Ik heb de poten inderdaad verwijderd, deze kon ik losschroeven.

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 09:42
Hallo ik lees al geruime tijd mee in dit topic maar nog nooit zelf de moeite genomen om iets te posten.
Hieronder een opsomming van mijn HT.

Set bestaande uit:

Sanyo PLV-Z4
Proluxx electrisch scherm
ONKYO TX-SR805
JBL als suround speakers
Dreambox 7025 / Xbox HDef
Xbox 360
LG LCD 32LX2R
B&W AS600 sub
Beovox RL 1000
Marmitek pro8

De apparatuur staat buiten de ruimte in een eigen ontworpen kast. de componenten zijn te bedienen door een harmony 885 die de signalen via een infrarood extender door stuurd.
In totaal heb ik 7 speakers in de ruimte verwerkt deze hangen op oor hoogte door de ruimte alleen de speakers bij de tuinpui hangen tegen het plafond omdat dit gewoonweg niet uitzag.

Alles loopt over de Onkyo 805 via hdmi en component.
Het geheel is ingeregeld door het odyssey systeem en meetmicofoon wat opzich al een net resultaat was.
De fijnafstelling heb ik gedaan met een decibel meter vanaf de hotspot.

De sanyo beamer is ISF gecalibreerd en dat is voor mij zeker de moeite waard geweest.

De verlichting in de ruimte wordt ook aangestuurd door de harmony zodat als ik op de activiteit bioscoop druk
de verlichting uit gaat behalve de RBG led spots achter in de ruimte, het scherm naar beneden komt etc etc.

Voor de speaker opstelling zijn de fronts afgesteld op de projector en niet op mijn TV doordat ik dit minder belangrijk vond.
Ik geheel is als een 7.0 opstelling uitgevoerd dus zonder center speaker doordat ik gewoonweg nog geen passende oplossing hiervoor gevonden heb.
De frontspeakers fungeren dus ook als "center" speaker.
Als ik eerlijk moet zijn vind ik dit ook nog niet eens hinderlijk.

even een paar overzichts foto's van de ruimte

De front speakers 4 stuks Beovox RL 1000 en de B&W sub

De kast met de apparatuur ik probeer een andere foto deze is niet zo duidelijk

De suround speaker zoals deze in de ruimte geplaatst zijn

Anoniem: 314947

[quote]haagseblowin schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:00:

Je heb nodig:
- Latje +/- 2 cm dik, afhankelijk van hoever je stereo van de muur moet komen i.v.m kabeldikten
- Gatenboortje 12mm
- 12mm betonboor
- Fischer mortel (Praxis)
- Fischer mortel pluggen (Praxis), soort pluggen met gaten waar de vloeibare mortel doorheen kan lopen.
- Schroefdraad 12mm
- 3 plankjes laminaat.

STAP 1: Als eerst meet je de breedte van je cd speler en versterker op en teken je af waar je de tapeinden op de muur wil hebben zodat deze er op bijven staan. Boor de gaten voor en vul deze met mortel, dit is sneldrogend dus doe dit per 1 en houdt de tapeind waterpas totdat het droog is +/- 5 minuten.
Nu heb je dit:
(let niet op de lijm etc. Ik had eerst het laminaat plat tegen de muur maar toen konden er geen kabels achter).

[afbeelding]

Een foto van de mortel:

[afbeelding]

hier is een makelijker manier voor en sterker
http://www.wurth.nl/bevestiging/info/1/03_001300.pdf

Anoniem: 268809

limboconnect schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:06:
Hallo ik lees al geruime tijd mee in dit topic maar nog nooit zelf de moeite genomen om iets te posten.
Hieronder een opsomming van mijn HT.

Set bestaande uit:

Sanyo PLV-Z4
Proluxx electrisch scherm
ONKYO TX-SR805
JBL als suround speakers
Dreambox 7025 / Xbox HDef
Xbox 360
LG LCD 32LX2R
B&W AS600 sub
Beovox RL 1000
Marmitek pro8

De apparatuur staat buiten de ruimte in een eigen ontworpen kast. de componenten zijn te bedienen door een harmony 885 die de signalen via een infrarood extender door stuurd.
In totaal heb ik 7 speakers in de ruimte verwerkt deze hangen op oor hoogte door de ruimte alleen de speakers bij de tuinpui hangen tegen het plafond omdat dit gewoonweg niet uitzag.

Alles loopt over de Onkyo 805 via hdmi en component.
Het geheel is ingeregeld door het odyssey systeem en meetmicofoon wat opzich al een net resultaat was.
De fijnafstelling heb ik gedaan met een decibel meter vanaf de hotspot.

De sanyo beamer is ISF gecalibreerd en dat is voor mij zeker de moeite waard geweest.

De verlichting in de ruimte wordt ook aangestuurd door de harmony zodat als ik op de activiteit bioscoop druk
de verlichting uit gaat behalve de RBG led spots achter in de ruimte, het scherm naar beneden komt etc etc.

Voor de speaker opstelling zijn de fronts afgesteld op de projector en niet op mijn TV doordat ik dit minder belangrijk vond.
Ik geheel is als een 7.0 opstelling uitgevoerd dus zonder center speaker doordat ik gewoonweg nog geen passende oplossing hiervoor gevonden heb.
De frontspeakers fungeren dus ook als "center" speaker.
Als ik eerlijk moet zijn vind ik dit ook nog niet eens hinderlijk.

even een paar overzichts foto's van de ruimte

[afbeelding]

[afbeelding]

De front speakers 4 stuks Beovox RL 1000 en de B&W sub
[afbeelding]

De kast met de apparatuur ik probeer een andere foto deze is niet zo duidelijk
[afbeelding]

De suround speaker zoals deze in de ruimte geplaatst zijn
[afbeelding]
Vraagje waar heb je die bloempotten met die bamboe stammen vandaan?

• limboconnect
Anoniem: 268809 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:22:
[...]

Vraagje waar heb je die bloempotten met die bamboe stammen vandaan?
Ik heb de potten een paar jaar geleden op de beurs gekocht in utrecht de bamboe heb ik bij ons in het dorp gekocht en na een tijdje groen geverfd.

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 17-05 21:49
Gitaarwerk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:35:
SACD is rommel... het is bewezen dat er genoeg tekortkomingen waren ook.
Het had ook een leuke digitale dip ergens. Soort drukkend geluid op bepaalde frequenties. DVD-Audio was opzich wel mooi, wat rechtlijniger.

Vynl is heel mooi,...alles heeft zijn problemen helaas.
WAT?

Ik betreur het nog altijd dat sacd niet de standaard is geworden voor stereo (of multi-kanaals) geluid. Klinkt gewoon veel rustiger, ruimtelijker en natuurlijker dan CD.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 09:35
@limboconnect, waar zit je als je film kijkt? Verschuif je dan de fauteuil ofzo?

• Reticulum
Inderdaad makkelijk als je stevige betonnen muren heb. Ik heb een huis van 90 jaar oud en het beton is niet meer wat het geweest is. Als je met maat 8 boort dan zit er meteen een gat van maat 10 omdat alles verpulvert. Dan gaat dit idee niet lukken helaas. maar een goed alternatief voor woningen waar het wel mogelijk is.

• Xander
  • Laatst online: 17:49
Die fisher-mortel heb ik hier ook gebruikt om mijn rear-speakers aan een gipsblokken-muur op te hangen, dat werkt prima.

Wel gebruikt zonder die "pluggen" trouwens. Die zijn alleen voor holle muren als ik me de bijsluiter nog goed herinner? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Anoniem: 294506

Ben in twijfel welke speakers te nemen...

Twijfel tussen een jamo s506 of s606 hcs3 set of de nieuwe jamo s608... Wat vinden jullie?

Modbreak:Dit is geen "wat-moet-ik-kopen" topic.
Dit soort vragen dan ook hier niet posten.
Zie de Topicstart voor verder uitleg waarom niet.

[Voor 38% gewijzigd door FeaR op 04-10-2009 17:05]

• Bulls
  • Laatst online: 08-05 07:50
Exirion schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:41:
[...]

Jij ziet kleding als puur functioneel dus het maakt je niks uit hoe het eruit ziet? Sja, sommige mensen hebben dat. Die zien er meestal niet uit :+
Kleding in het algemeen wel maar sokken maakt niets uit, als je ze maar niet over je broek trekt :D
Dingen als ongerbroeken enzo hoeven niet bij je trui of schoenen te passen, die zijn alleen om je zweetreet te bedekken ;)

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 09:35
Nieuwste HT aanwinst:
Luxo L-1 lampje, HT omdat euh ja go figure.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 294506 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:43:
Ben in twijfel welke speakers te nemen...

Twijfel tussen een jamo s506 of s606 hcs3 set of de nieuwe jamo s608... Wat vinden jullie?
Maar een antwoord mogelijk: naar de winkel gaan en zelf gaan luisteren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Bulls schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:53:
[...]

Kleding in het algemeen wel maar sokken maakt niets uit, als je ze maar niet over je broek trekt :D
Dingen als ongerbroeken enzo hoeven niet bij je trui of schoenen te passen, die zijn alleen om je zweetreet te bedekken ;)
Daar denken Björn Borg kopers heel anders over...

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Superman ook.

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Gruwelijk mooie opmerking. _/-\o_

• Exphy
  • Laatst online: 13-05 20:21

M'n bescheiden 5.1 set bestaande uit:

Fronts Davis M4
Rears JBL LX700
Center sony speaker uit een 5.1 set
Sub Visaton W300 in een DIY 60L kast

Dat alles wordt versterkt door:
Fronts: Yamaha ax-700
Rears Scott A436
Sub+center een kenwood versterker

Mocha JY-M2 5.1 decoder
Equalizer: JVC Sea M770
Xbox360 voor de media
Sony SCPH1002 voor de CD's

en het beeld wordt verzorgt door een 24"CRT monitor

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Is die monitor serieus, of een geintje? :)

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 15:37

ind0mi

PSN: DexFaya

are you serious?! :|

• Exphy
bram1984 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:23:
Is die monitor serieus, of een geintje? :)
Todat ik geld heb voor iets beters is dat toch echt waar ik naar moet kijken, Beeldkwaliteit is echter prima, ding doet 1920x1200 en is heerlijk scherp.
waarom niet? 'T klinkt prima

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 14:36
Kan zo op there i fixed it dot com :)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik kan dat soort bij elkaar gesprokkelde setjes wel waarderen...het heeft ook zijn charme...Maar klinkt het niet enorm hol en leeg in jou kamer? Ik zie een houten vloer en muren die vrij leeg zijn?

Ik moest wel even lachen om die monitor :P Moet toegeven dat het leuk gevonden is :)

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:35
Ik denk dat hij je monitor bedoelde ;).
Ik snap wel dat hij deze opmerking maakt, aangezien het esthetisch niet echt verantwoord is, maar zoals je zegt, een grote CRT heeft mooie kleuren en met 1920x1200 zal hij ook wel lekker scherp zijn.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:45

Sick Nick

Drop the top!

24" en groot? Hebben we denk ik toch een andere definitie van groot :P

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 15:53
Sick Nick schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:02:
Nouja, groot is een 24" CRT zeker wel :P Wat ik raarder vind is dat zijn muren zo scheef als wat lijken te zijn op de foto trouwens :)

Verder moet ik niet teveel naar al die gave setups van iedereen kijken hier, mn vriendin was al niet zo gecharmeerd van mn iBood aankoop vorige week (Onkyo SR-507 + Jamo A-407) :P Zodra dat allemaal staat zal ik ook eens wat plaatjes posten hier..

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:35
Voor een ouderwetse CRT wel ja ;). Voor een nieuwe flatpanel niet echt nee :).
Maar op korte afstand valt er prima op een 24" tv te kijken volgens mij.

[Voor 12% gewijzigd door mac1987 op 05-10-2009 17:44]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Exphy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:31:
[...]
waarom niet? 'T klinkt prima
Geluid is persoonlijk, daar zal niemand over oordelen. Maar die kabels, kan dat niet wat netter? Zeker geen huisdieren? ;)

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor sommige gaat het vooral om hard gaan, en dat je huis trilt op zijn grondvesten met de bass. Zo was ik vroeger ook, stereo versterker en knallen met 2 pa speakers. :P
Groot en lomp is zo'n crt wel, en probeer he maar eens te verplaatsen, oef. :/
Ben blij dat het tegenwoordig lcd is, scheelt je rug.

Maar wij letten op grote beeldscherm diagonalen, niet op groot als in lomp. :P

[Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 05-10-2009 18:14]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Exphy
Roamor schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

Geluid is persoonlijk, daar zal niemand over oordelen. Maar die kabels, kan dat niet wat netter? Zeker geen huisdieren? ;)
Netter kan het zeker, moet nog even budget vrijmaken zodat ik speakerkabel kan kopen zodat ik het niet aan elkaar hoef te knopen met de stukjes die ik nog over had.

Center en de sub had ik vandaag pas geplaatst en daarom de kabeltjes nog niet weggewerkt.
JohanH schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:12:
Voor sommige gaat het vooral om hard gaan, en dat je huis trilt op zijn grondvesten met de bass. Zo was ik vroeger ook, stereo versterker en knallen met 2 pa speakers. :P

[...]
Daar is die sub niet voor, echt heel diep gaat hij niet, maar strak is 't wel. Vult mn speakers eigenlijk prima aan(welke het laag niet zo heel geweldig deden)
Groot en lomp is zo'n crt wel, en probeer he maar eens te verplaatsen, oef. :/
Ben blij dat het tegenwoordig lcd is, scheelt je rug.

Maar wij letten op grote beeldscherm diagonalen, niet op groot als in lomp. :P
op wieltjes is dat ding prima te verplaatsen

• limboconnect
ksi schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:50:
@limboconnect, waar zit je als je film kijkt? Verschuif je dan de fauteuil ofzo?
ja dat is inderdaad de manier om naar film te kijken.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 16:37

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

wat supervet dat je die amp nog hebt! heb je inmiddels een andere frontplaat of nog steeds die blinde alu die ik er op had gezet?

als je iemand anders bent, sorry ;)

[Voor 4% gewijzigd door powerflux op 05-10-2009 19:49]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Exphy
powerflux schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:48:
[...]

wat supervet dat je die amp nog hebt! heb je inmiddels een andere frontplaat of nog steeds die blinde alu die ik er op had gezet?

als je iemand anders bent, sorry ;)
nope, dat is nogsteeds dezelfde amp en dezelfde equalizer die ik van je gekocht had. Zit nogsteeds de plaat op die je eropgezet had, staat niet op de foto omdat hij op dit moment onder de bank geschoven is xD

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eindelijk mijn nieuwe kast ontvangen en meteen maar ingeruimd :)

-Panasonic 50G10
-Denon 2309
-Kef iQ50
-Humax 5000c
-Popcorn A110
-Playstation3 slim
-Harmony One

Ziet er nu eindelijk een beetje netjes uit zonder al die kabeltroep :)
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee