Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
ik heb 5GB toepassingen gekregen van mijn vriendin voor symbian s60v5, veel van hun kan ik draaien op mijn i8910.Ik zal graag die toepassingen uploaden zodat jullie ook kunnen genieten, weet er soms iemand waar ik dat kan doen? Graag op een nl site...
Verwijderd
Heb dus wel de zoekfunctie gebruikt met trefwoorden zoals Sygic en certificaat. Je doet alsof het allemaal zo makkelijk is, maar goed... bedankt voor de link, heb er even naar gekeken en makkelijk is anders. Ik moet dus mijn foon unhacken op de één of andere manier. Had het liever in het nederlands gehad zodat ik de gsm niet om zeep help, vandaar de vraag om hulp. Je krijg wel erg gauw het foeivingertje hier.julianus schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:00:
Als je daar om een certificaat vraagt zal je dezelfde reactie krijgen, want het is al vaak behandeld en het staat gewoon tussen de zoekrseultaten. Vierde hit op google b.v. op certificate symbian:
http://symbianism.blogspo...bian-installer-files.html
Dus nogmaals,, gebruik in elk geval eerst even google. Je mag hier alles vragen, maar het is gewoon suf om een antwoord te geven dat google op zijn eerste pagina resultaten heeft staan.
Verwijderd
ik weet er totaal niets vanaf en heb 2x iets gevraagd wat ik dus echt niet weet en je krijgt als antwoord...dit is geen helpdesk of iets dergelijks
beetje jammer maar blijkbaar gaat dat zo, dus ik gebruik me telefoon maar om mee te bellen en smsen want dat snap ik dan nog net...
[ Voor 150% gewijzigd door pven op 22-08-2009 22:43 ]
Ja je weet het niet
Zat hier ook al wat naar te zoeken, AntSnes schijnt het wel goed te doen (met zo'n virtual keyboard erbij aangezien het is gebouwd voor S60v3). De man die AntSnes maakt, wil wel een S60v5 versie maken, maar daarvoor moest die eerst zelf een S60v5 foon kopen. Of lees gewoon het linkje:julianus schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:24:
Deze mag wel in de startpost denk ik, heel veel leuke shareware.
http://symbianworld.org/s...loads-for-nokia-5800-n97/
edit: ik heb geen geluid bij PicoDrive, iemand anders meer geluk?
Vandaag ook nog VSUN geprobeerd, die werkt helaas niet goed. Geluid gaat te snel en sprites kloppen niet/
http://www.summeli.fi/?p=842
Lijkt mij wel een vette GUI voor wat touchphone snes actie =D
--
AntSnes lijkt me eigenlijk niet zo handig, mits de emulator een ingebouwde multitouch heeft. Lijkt me iig erg lastig met het tegelijk rennen en jumpen
Ps. Volgens mij is er geen mod meer die deze topic in de gaten houdt :rolleyes:
[ Voor 31% gewijzigd door pven op 22-08-2009 22:44 ]
Verwijderd
Ik heb de telefoon nu ook. Ik denk dat ik hem ga flashen naar die IG2 firmware, alleen vraag ik mij af heb je dan nog wel een Nederlandse T9 voor de berichten?? Ik weet dat de taal voor de rest engels is, dat vind ik niet erg maar een gebrek aan t9 zou ik wel irritant vinden!
Ook kan ik om de een of andere reden de anti shake niet aan of uit zetten bij de fotos. Meer mensen die dit probleem hebben? Wellicht dat een andere firmware dit oplost.
En dan tenslotte, als ik een profiel inschakel zie ik dit niet op het hoofdscherm. Bij mijn N82 kwam altijd in het klein "vergadering" te staan op het standby als ik dat profiel inschakel. Dit mis ik bij de omnia? Heb al gezocht in de menus maar kan er niets over terugvinden?
Weet iemand of ik dit ergens kan inschakelen?
Ik ben op zoek naar de AccuWeather Widget die bij de eerste lichting zat op de telefoon.
Ik heb echt mijn best gedaan om hem te zoeken, maar ik kan hem echt niet vinden.
Heeft iemand die en ben je bereid hem te uploaden, dan ben ik je erg dankbaar!
- De Italiaanse IG2 firmware zal hoogstwaarschijnlijk geen Nederlandse T9 bevatten.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:30:
Even een vraagje,
Ik heb de telefoon nu ook. Ik denk dat ik hem ga flashen naar die IG2 firmware, alleen vraag ik mij af heb je dan nog wel een Nederlandse T9 voor de berichten?? Ik weet dat de taal voor de rest engels is, dat vind ik niet erg maar een gebrek aan t9 zou ik wel irritant vinden!
Ook kan ik om de een of andere reden de anti shake niet aan of uit zetten bij de fotos. Meer mensen die dit probleem hebben? Wellicht dat een andere firmware dit oplost.
En dan tenslotte, als ik een profiel inschakel zie ik dit niet op het hoofdscherm. Bij mijn N82 kwam altijd in het klein "vergadering" te staan op het standby als ik dat profiel inschakel. Dit mis ik bij de omnia? Heb al gezocht in de menus maar kan er niets over terugvinden?
Weet iemand of ik dit ergens kan inschakelen?
- Anti-shake kan alleen ingeschakeld zijn bij bepaalde fotoschiet modes en scene modes. Probeer eens verschillende settings uit (ook beetje proberen met flits aan/uit).
- De stand voor je profiel staat niet standaard bij de widget homescreen. Wel bij 'gebruik vinger' en de normale. Bij de widgets zal je toch de profielen widget op je home screen moeten hebben.
Die zit er bij de final release versie van de telefoon niet meer bij.stuiterbeest schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:30:
[..]
Ik ben op zoek naar de AccuWeather Widget die bij de eerste lichting zat op de telefoon.
Ik heb echt mijn best gedaan om hem te zoeken, maar ik kan hem echt niet vinden.
Heeft iemand die en ben je bereid hem te uploaden, dan ben ik je erg dankbaar!
Dat was alleen bij de demo versie in Barcelona waar de final-sw er nog niet op stond
Er is wel een alternatief dat super gaaf werkt.
Lees mijn post van 16 juli maar ff daar vind je meer info.
Je kan die weather app. hier downloaden en 14 dagen testen
Verwijderd
Ik heb een vraagje,
Ik ben ook in het bezit van de samsung omnia i8910.
Als ik mijn galerij open en mijn foto's bekijk in het overzicht, staan er midden tussen mijn foto's van die kleine vakjes (zoals je ook je foto's ziet als je je galerij opent) met als titel _UnqiueId. Kan iemand mij vertellen wat dit precies is, wat ik er mee moet en hoe ik dit tussen mijn foto-overzicht vandaan kan halen?
Alvast bedankt!
Dit probleem is bekend en in het vorige deel van dit topic besproken met een oplossingVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:11:
Hallo,
Ik heb een vraagje,
Ik ben ook in het bezit van de samsung omnia i8910.
Als ik mijn galerij open en mijn foto's bekijk in het overzicht, staan er midden tussen mijn foto's van die kleine vakjes (zoals je ook je foto's ziet als je je galerij opent) met als titel _UnqiueId. Kan iemand mij vertellen wat dit precies is, wat ik er mee moet en hoe ik dit tussen mijn foto-overzicht vandaan kan halen?
Alvast bedankt!
Als je alle meldingen er over wilt lezen zoek dan even op foto galerij in deel 1 van dit topic.
(De zoekfunktie in de zwarte balk, rechts boven en dan 'in dit topic')
HierVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:02:
iemand die weet waar ik europa kan download voor garmin xt?
heb het echt nodig
En vragen naar warez wordt op GoT niet toegestaan.
[off topic]
Ik denk dat de mod van dit topic op vakantie is
[/off topic]
Verwijderd
Ik heb het gevonden inderdaad. Ik heb ook de stappen van de oplossing opgevolgd, maar helaas heeft het niet geholpen. Ik heb nog steeds van die _UnqiueId dingen tussen mijn foto's staan...catt4u schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:52:
[...]
Dit probleem is bekend en in het vorige deel van dit topic besproken met een oplossing![]()
Als je alle meldingen er over wilt lezen zoek dan even op foto galerij in deel 1 van dit topic.
(De zoekfunktie in de zwarte balk, rechts boven en dan 'in dit topic')
Hey freek,freekweb schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:15:
Iemand hier ervaring Dynafix? Heb mijn telefoon 15-7-2009 laten versturen, tot op de dag van vandaag nog steeds geen telefoon terug....
......
en we blijven wachten....
mijn i8910HD is voor reparatie naar solid vision geweest nadat mijn 3G weg was en GSM-ontvangst slecht, dat heeft exact 30 dagen geduurd - de productie van reparatie/spare-onderdelen heeft bij samsung blijkbaar een lage prioriteit... succes met wachten
ajuu!
Verwijderd
Mijn installatie instelling staat op Soft-instal. Alles / Online Certificaatcontr. uit/ Standaarweb geen.
Als iemand dit probleem weet op te lossen hoor ik het graag
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ja inderdaat, je moet eerst 5x posten op dat forum voor dat links te zien krijgt.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:33:
[...]
Volgens mij is dat topic geblokkeerd voor nieuwe members, is er nog een andere manier dat ik de uitleg te zien krijg, alvast bedankt.
Onderwerp is Sygic mcGuider geeft certificaat fout melden bij instaleren.
Maar het is zeker de moeite waard, want bij mij was Sygic met 15min gefixt.
Verwijderd
THX voor de info dan weet ik dat ook weer dat ik het niet veder hoef te proberen.Amps schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:33:
Python is (nog) niet compatible met de i8910.
Verwijderd
Bedankt, hier kan ik wat mee.bounzzzzz schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 04:24:
[...]
Ja inderdaat, je moet eerst 5x posten op dat forum voor dat links te zien krijgt.
Maar het is zeker de moeite waard, want bij mij was Sygic met 15min gefixt.
De fix met Sygic is het enige waar ik tot nu toe niet aan uit kom. voor de rest heb ik de gsm al vanaf dag 1 dat hij verkrijgbaar is en het werkt allemaal prima, geen bugs en de batterij doet ook goed z`n werk.
Zit een 16 gb geheugen kaart in, zowat vol met muziek en film, maar daar merk je helemaal niets van.
Ook alle lof voor het camera gedeelte, werkt zoals het moet, is snel te openen en maakt mooie snapshots.
Had hiervoor een Lg Arena maar die heb ik er na 3 weken uitgegooit, wat een prul.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 08:28 ]
Dit vermoeden heb ik ookcatt4u schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:59:
[...]
[off topic]
Ik denk dat de mod van dit topic op vakantie is![]()
\[/off topic]
maar ik ben inmiddels weer terug van een lekker weekie weg, ik zal de OP vanavond even aanpassen. De vele links gepost in de laatste paar berichten en pm's zal ik er nog even niet inzetten.. even eerst op een reactie wachten op van een modje wat mag, en wat niet mag
Verwijderd
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=370239531115
en
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=370214682809
Als ik het heb ontvangen wil ik wel een paar piccas en mijn ervaring posten als daar behoefte aan is. Op ebay ziet het er in ieder geval goed uit!
Ook gaan er geruchten dat er weer een nieuwe firmware op komst is:
http://www.samsungi8910hd...deze-week/comment-page-1/
Die site is sowieso wel informatief (misschien iets voor TS?)
Zo staat er bijvoorbeeld een tutorial waarin wordt uitgelegd hoe je de microphone settings kan veranderen. Je kunt hem bijv instellen om zachter op te nemen. Daardoor krijg je een beter resultaat met geluidsopname bij concerten en andere situaties waar veel dB wordt geproduceerd.
Ook wel grappig iets vind ik dit:
http://www.samsungi8910hd...ia-bluetooth-usb-of-wifi/
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 12:10 ]
Verwijderd
hey thx voor de reactie, die van mij komt als het allemaal mee zit a.s. dinsdag of donderdag weet terug, ik hou mn hart vastVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:11:
heeft iemand hier een Brando Screenprotector Mirror op zijn i8910?
Ja, Ik! Is het extra geld vergeleken met de cheap protectors meer dan waard. Blijft kras vrij en voelt goed aan.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:11:
heeft iemand hier een Brando Screenprotector Mirror op zijn i8910?
Verwijderd
Zucht...
"Het wordt wel ontwikkeld," vertelde men mij, toen ik door Samsung werd gebeld(!)
We zullen zien. Wellicht is het voor de volledigheid slim om de specs in deze thread ook te wijzigen?
Er is wel videosoftware te vinden voor S60 v3. Is het op de een of andere manier misschien mogelijk om v3 software op v5 te installeren?
Die site is van mij (samsungi8910hd.info). Zou wel leuk zijn als die in de TS komt. Dan zal ik nog beter mijn best doen met zulke handige berichtjes op de site plaatsenVerwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:08:
Zo staat er bijvoorbeeld een tutorial waarin wordt uitgelegd hoe je de microphone settings kan veranderen. Je kunt hem bijv instellen om zachter op te nemen. Daardoor krijg je een beter resultaat met geluidsopname bij concerten en andere situaties waar veel dB wordt geproduceerd.
Ik heb een dergelijk hoesje. En mijn telefoon is juist (indirect) beschadigd door gebruik hier van. Ik had het hoesje om de telefoon en had hem een beetje schuin vast, met als gevolg dat de telefoon er uit schoof en op de grond donderde. Wanneer ik het hoesje niet had gebruikt was dit nooit gebeurd.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:08:
Ik heb zojuist via E-bay 2 dingen besteld namelijk:
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=370239531115
en
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=370214682809
Als ik het heb ontvangen wil ik wel een paar piccas en mijn ervaring posten als daar behoefte aan is. Op ebay ziet het er in ieder geval goed uit!
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Verwijderd
Verwijderd
Tsja, heel vervelend!! Maar om nou het hoesje op de kop te geven?sjirafje schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:35:
[...]
Ik heb een dergelijk hoesje. En mijn telefoon is juist (indirect) beschadigd door gebruik hier van. Ik had het hoesje om de telefoon en had hem een beetje schuin vast, met als gevolg dat de telefoon er uit schoof en op de grond donderde. Wanneer ik het hoesje niet had gebruikt was dit nooit gebeurd.
Ben zelf vooral benieuwd naar die houder. Op het e-bay ziet het er mooi gelikt uit, ff afwachten of het ook echt zo is!
Ik post wel ff ervaring hier als ik meer weet
Die houder ziet er inderdaad goed uit. Het is alleen jammer dat mijn voorruit zo ver weg staat waardoor een zuignap houder bij mijn uit niet echt werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:10:
[...]
Tsja, heel vervelend!! Maar om nou het hoesje op de kop te geven?![]()
Ben zelf vooral benieuwd naar die houder. Op het e-bay ziet het er mooi gelikt uit, ff afwachten of het ook echt zo is!
Ik post wel ff ervaring hier als ik meer weet
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Het gaat om versie I8910XXIFD.
Waarschijnlijk gaat het alleen om wat softwarematige aanpassingen want ik zie zo 1,2,3 geen veranderingen.
[ Voor 48% gewijzigd door MrE op 11-08-2009 09:46 ]
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Verwijderd
hmm ik zie op een site dat er wel leuk een italiaanse versie van die nieuwe update uit komt maar wil eigenlijk toch wel de nederlandse i.v.m. nederlanse t9....
Iemand enig idee of en wanneer er een Nederlandse versie uit komt van die nieuwe firmware??
Verwijderd
Denk dat k deze net iets te vaak los heb getrokken zonder de 'veilig verwijderen' optie.
Iemand tips hoe k deze weer herkent krijg?
Verwijderd
AAAAAAAH, kuttelefoon. Leuke hardware en al, maar de software die Samsung levert is echt de grootste schijt. Dat ze even goed checken dat de software iig stabiel is bij het updaten van de firmware, jezus. Nu zit ik met een telefoon + blauw scherm en een batterycover die ik er niet van af kan krijgen, prachtig!
Zo, eindelijk de cover er af gehaald, gaat niet zo makkelijk als je je nagels geregeld knipt. Straks maar nog eens proberen dan.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 12:45 ]
Dat kan niet, want de letter D moet een cijfer zijn. Welke bron heb je gebruikt? En F staat voor July.MrE schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:33:
Er is een update beschikbaar. Ik ben 'm op dit moment aan het installeren.
Het gaat om versie I8910XXIFD.
Waarschijnlijk gaat het alleen om wat softwarematige aanpassingen want ik zie zo 1,2,3 geen veranderingen.
Verwijderd
Heb wel het gevoel alsof er ineens een vertraging zit tussen het aanraken van het scherm en het vibreren, hoop maar dat de freeze tijdens het updaten daarnet niks heeft geborked.
Nee het klopt, t is echt een D.quote: fansteDat kan niet, want de letter D moet een cijfer zijn. Welke bron heb je gebruikt? En F staat voor July.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 13:20 ]
Verwijderd
Het kan wel hoor! Ik heb die versie er ook op. De mijne is terug geweest naar Samsung en toen ik 'm terug kreeg, stond er ook een versie op met een D op het eind. En inderdaad met een datum in juli. Ik weet niet meer exact welke, want ondertussen is mijn telefoon weer ter reparatie bij Samsung. Ik was helemaal niet blij met die nieuwe "D"-firmware. Hieronder de minpunten die ik ervaren heb. Ik hoop dat anderen er minder moeite mee krijgen...fanste schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:00:
Dat kan niet, want de letter D moet een cijfer zijn. Welke bron heb je gebruikt? En F staat voor July.
1. Harde piep door audio bij video opnames. Dit was met codes wel te verhelpen, maar toch: het hoort niet. Bovendien geen AAC codec.
2. Dode pixels nog niet verholpen.
3. Als je in de internetbrowser op 'stoppen' drukt, stopt hij niet met het laden van de pagina, maar sluit hij de applicatie. Erg vervelend.
4. (most annoying) Weinig geheugen. Google Maps gaf keer op keer aan te weinig geheugen te hebben om te kunnen draaien. En dat terwijl er (behalve OS) niks op het telefoongeheugen stond.
Al met al was ik nog steeds ontevreden, en ben ik er weer mee terug gegaan. Er wordt nu weer naar gekeken. Hopelijk in ieder geval het geheugenprobleem opgelost en de dode pixels weg. We zullen zien.
Bij mij was het dus geen AAC... Dan heb jij misschien een nog nieuwere versie. Wat voor datum staat erbij?Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:18:
Hophophop, geupdate. AAC codec is in jongens!
Kun je eens nagaan of jij last hebt van de bugs die ik hierboven noemde?
Verwijderd
Geen piep gehoord, SMPlayer gebruikt FAAC codec (neem aan dat die niet gebruikt kan worden voor amr?).Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:24:
[...]
1. Harde piep door audio bij video opnames. Dit was met codes wel te verhelpen, maar toch: het hoort niet. Bovendien geen AAC codec.
EDIT: Filmpje dat ik heb gemaakt met vorig firmware gechecked - gebruikt ffamrnb (AMR Narrowband), dus de nieuwe is echt AAC. Hoorde t bekende gekrakel ook niet met het opnemen van muziek etc., klonk goed.
Niet gechecked.2. Dode pixels nog niet verholpen.
Holy shit, ik heb het ook. Daamn, dat is irritant.3. Als je in de internetbrowser op 'stoppen' drukt, stopt hij niet met het laden van de pagina, maar sluit hij de applicatie. Erg vervelend.
Hm heb die handy taskman niet dus ik kan het geheugengebruik niet checken.4. (most annoying) Weinig geheugen. Google Maps gaf keer op keer aan te weinig geheugen te hebben om te kunnen draaien. En dat terwijl er (behalve OS) niks op het telefoongeheugen stond.
Software version date 29/06/2009, Custom version date 30/06/2009, beetje rare data? Vraag me af of t updaten wel goed gegaan is...Bij mij was het dus geen AAC... Dan heb jij misschien een nog nieuwere versie. Wat voor datum staat erbij?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 13:38 ]
Geupdate via de PC studio... *checkt telefoon nog maar eens*fanste schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:00:
[...]
Dat kan niet, want de letter D moet een cijfer zijn. Welke bron heb je gebruikt? En F staat voor July.
AAHHH

sorry.
[ Voor 4% gewijzigd door MrE op 11-08-2009 13:40 ]
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
In de IFx firmware (maakt niet uit welke), zit geen AAC. Enkel vanaf IGx (voor zover mij bekend alleen IG2) zit de AAC codec meegebakken.
Verwijderd
Ja echt. Je drukt in bookmarks ofzo best snel op een verkeerde link vind ik. Dan moet je wel makkelijk kunnen corrigeren.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:35:
Holy shit, ik heb het ook. Daamn, dat is irritant.
Ik had taskman ook niet. Google Maps (geinstalleerd op massageheugen) gaaf vaak een melding en sloot dan af...Hm heb die handy taskman niet dus ik kan het geheugengebruik niet checken.
Data in juni? Da's wel vreemd! Maar als je die browser-bug hebt, liijkt het toch dezelfde versie. Daar heb ik volgens mij nog niet eerder over gelezen namelijk.Software version date 29/06/2009, Custom version date 30/06/2009, beetje rare data? Vraag me af of t updaten wel goed gegaan is...
I8910XXIFD is de daadwerkelijke software voor de phone, dus wel degelijk IFD. ENIF1 is enkel het CSC (Country Specific Customization) deel van de firmware en die loopt altijd een beetje achter...MrE schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:40:
[...]
Geupdate via de PC studio... *checkt telefoon nog maar eens*
AAHHHDe Softwareversie is I8910XXIFD de aangepaste versie is I8910ENIF1
sorry.
Verwijderd
Rrraaah, mn Google maps is missing! Wat een update/backupsoftware zeg, niet normaal. FF opnieuw downloaden, edit mn post zodrek wel.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:43:
Ik had taskman ook niet. Google Maps (geinstalleerd op massageheugen) gaaf vaak een melding en sloot dan af...
EDIT: Heb em geinstalleerd. Ingezoomd, uitgezoomd, rondgekeken, zelfs een route geplot van hier naar Rome, allemaal foutloos en snel, no hassle. Weet je zeker dat je geen andere programma's hebt draaien?
En AAC codec, die was er eerder toch ook niet? Als ik probeer te updaten geeft PC Studio iig aan dat ik de laatste versie heb.Data in juni? Da's wel vreemd! Maar als je die browser-bug hebt, liijkt het toch dezelfde versie. Daar heb ik volgens mij nog niet eerder over gelezen namelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 13:55 ]
Verwijderd
Absoluut zeker. Behalve wat contacten die ik heb terugezet op m'n toestel, was Google Maps het eerste wat ik installeerde. En het probleem trad ook meteen de eerste keer op! Hoewel hij het daarna niet elke keer deed, gaf hij denk ik 3 van de 4 keer aan dat hij niet genoeg geheugen had.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:47:
EDIT: Heb em geinstalleerd. Ingezoomd, uitgezoomd, rondgekeken, zelfs een route geplot van hier naar Rome, allemaal foutloos en snel, no hassle. Weet je zeker dat je geen andere programma's hebt draaien?
De 'verkenner' (niet de taskmanager dus) gaf aan dat ik zo'n 26 MB vrij had op het telefoongeheugen. Voordat ik de "D"-ware erop kreeg was dat volgens mij meer... Op hoeveel lege MB'tjes staat 'ie bij jullie?
Die 26 MB is vermoedelijk je C: waarop je apps kan installeren en niet zozeer je vrije geheugen (RAM). Die is bij mij namelijk ook ergens tussen de 25 en 30 MB terwijl mijn 'werkgeheugen' tegen de 150 MB zit na een restart.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:05:
[...]
Absoluut zeker. Behalve wat contacten die ik heb terugezet op m'n toestel, was Google Maps het eerste wat ik installeerde. En het probleem trad ook meteen de eerste keer op! Hoewel hij het daarna niet elke keer deed, gaf hij denk ik 3 van de 4 keer aan dat hij niet genoeg geheugen had.
De 'verkenner' (niet de taskmanager dus) gaf aan dat ik zo'n 26 MB vrij had op het telefoongeheugen. Voordat ik de "D"-ware erop kreeg was dat volgens mij meer... Op hoeveel lege MB'tjes staat 'ie bij jullie?
Probeer eens een harde reset. Sowieso aan te raden na elke firmware update.
[ Voor 4% gewijzigd door Ted_W op 11-08-2009 14:14 ]
Verwijderd
het aangesloten model wor dniet ondersteund door phone software updator, iemand die weet wat ik moet doen?
Jij hebt een niet Nederlandse versie ontvangen. Ik weet niet of het mogelijk is deze naar het Nederlands te flashen, maar ik zou gewoon terug gaan naar je verkoop punt en zeggen dat je een Nederlandse versie wil hebben.riquard schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:35:
Is er wel een NL besturingssysteem voor dit toestel?
Heb je wat meer informatie over die firmware? (neem aan dat je een hele middag ermee gespeeld hebtVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:47:
[...]
Rrraaah, mn Google maps is missing! Wat een update/backupsoftware zeg, niet normaal. FF opnieuw downloaden, edit mn post zodrek wel.
[...]
En AAC codec, die was er eerder toch ook niet? Als ik probeer te updaten geeft PC Studio iig aan dat ik de laatste versie heb.
Is het een nederlandse firmware? (want voor de rest blijft het opvallend stil)
Is de AAC codec gelijk aan die van de IG2 firmware?
Verwijderd
Het is in ieder geval een Nederlandse firmware ja. Samsung Nederland heeft hem erop gezet, en de taal was ook gewoon Nederlands.Lethal schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:05:
Is het een nederlandse firmware? (want voor de rest blijft het opvallend stil)
Mijn toestel is inmiddels alweer een week in het bezit van Samsung vanwege mijn klachten. Als ik hem terug heb zal ik hem weer eens doorlichten en mijn bevindingen hier posten. Eens kijken wat voor firmware ze er dan op hebben gezet...
Verwijderd
Na een lange tijd wachten, heb ik de batterij eruit gehaald. Als ik nu mijn phone aan wil zetten komt hij in een loop. Je ziet samsung omnia HD... en dat gaat dan dimmen, en herhaald zich weer?
Iemand die mij uit de brand kan helpen? Ik baal hier flink van
Verwijderd
met het programma SMPlayer
kun je zien dat je audio code is verandert
een oud filmpje van een samsung i8910 met de code is
Geselecteerde codec ffamrnb
een nieuwe filmpje van een samsung i8910 is nu
Geselecteerde codec faad
Verwijderd
Is dit via de reguliere update? Dus via de samsung studio update?Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:42:
ja is verandert AMR naar AAC
met het programma SMPlayer
kun je zien dat je audio code is verandert
een oud filmpje van een samsung i8910 met de code is
Geselecteerde codec ffamrnb
een nieuwe filmpje van een samsung i8910 is nu
Geselecteerde codec faad![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Ik had precies t zelfde. > Batterij eruit. > Als het goed is geeft PC studio die 'Recovery mode melding' > Volg de aanwijzingen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:36:
Nou ik wou hem net updaten. Slaat ie vast tijden het downloaden van de binaire bestanden omdat de usb verbinding werd verbroken?????? Telefoon bleef hangen op een blauw scherm.
Na een lange tijd wachten, heb ik de batterij eruit gehaald. Als ik nu mijn phone aan wil zetten komt hij in een loop. Je ziet samsung omnia HD... en dat gaat dan dimmen, en herhaald zich weer?
Iemand die mij uit de brand kan helpen? Ik baal hier flink van
That's it, bij de recovery mode update ie ook meteen.
Jah. Vanaf de retail meegeleverde firmware in olanda.Is dit via de reguliere update? Dus via de samsung studio update?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 19:00 ]
Verwijderd
Want mij lukt het nog niet? Op het moment dat ik de data kabel in de phone druk, begint direct dat loop verhaal weer.
Eerst felle letters: samsung omnia HD... gevolgd door dat het dimt... en dat gaat non stop door.
Alvast dank voor toevoegen
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 19:16 ]
zit daar ook een batterij verbetering in?
heb bij de vorige update niet zoveel verbetering gezien...
ik denk dat msv bedoelt dat je je batterij eruit haalt (telefoon uiteraard uit) dan vervolgens je usb kabel in je telefoon stopt en dan je telefoon aan zet (of gaat deze automatisch aan?) .. volgens mij zit hij dan in de recovery modeVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:13:
@ msv... zou je mij even toe willen voegen op msn?? gewoon mijn username met @hotmail.com erachter.
Want mij lukt het nog niet? Op het moment dat ik de data kabel in de phone druk, begint direct dat loop verhaal weer.
Eerst felle letters: samsung omnia HD... gevolgd door dat het dimt... en dat gaat non stop door.
Alvast dank voor toevoegen
Hmmm, bij mij doet hij dan ook niets. Maar de updater werkt in ieder geval niet goed dus. Loopt vast op 27%, zowel onder XP als onder Windows 7. Batterij uit het toestel, kabel opnieuw erin doet totaal niets. Toestel blijft gewoon uit. Batterij erin en hij boot weer naar de oude software bij mij.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:58:
[...]
Ik had precies t zelfde. > Batterij eruit. > Als het goed is geeft PC studio die 'Recovery mode melding' > Volg de aanwijzingen.
That's it, bij de recovery mode update ie ook meteen.
Verwijderd
Ik krijg ook met geen mogelijkheid meer verbinding via samsung pc studio. Ik kan de telefoon wel in dat blauwe scherm modusje zetten. Er klinkt dan ook wel een pling geluidje (verbinding usb) in windows. Maar samsung pc studio herkent em gewoon niet.
Als iemand nog suggesties heeft graag
Verwijderd
flashen op de minder officiele manier naar de oude nederlandse firmwareVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:25:
Allereerst bedankt voor jullie behulpzame reacties. Ik heb al via msn contact met msv. Echter heb ik niet de standaard fout bij 27% maar had ik het al bij 1%
Ik krijg ook met geen mogelijkheid meer verbinding via samsung pc studio. Ik kan de telefoon wel in dat blauwe scherm modusje zetten. Er klinkt dan ook wel een pling geluidje (verbinding usb) in windows. Maar samsung pc studio herkent em gewoon niet.
Als iemand nog suggesties heeft graag
1 ding alles wat je ingesteld hebt is weer weg
[ Voor 27% gewijzigd door wdulli op 11-08-2009 21:28 ]
Ja je weet het niet
Verwijderd
Dank u voor de hulp, ik had dit net geprobeerd. En het werkt!!! Gelukkig!Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:04:
[...]
flashen op de minder officiele manier naar de oude nederlandse firmware
Hmm, welk OS? Ik heb het in Windows 7 64bit geprobeerd en in een Virtual Machine met XP erop... Misschien nog eens proberen op een 'normale' XP machine...wdulli schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:16:
na alle enge berichten gehoord te hebben toch de update uitgevoert en met succesgeen vastlopers op de 27% verhaal. Ga nu even uitzoeken wat de verbeteringen zijn Keep you guys posted
Verwijderd
Ja, je had ff een backup moeten maken. Lame dat ie t niet automatisch doet, maarja.wdulli schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:16:
na alle enge berichten gehoord te hebben toch de update uitgevoert en met succesgeen vastlopers op de 27% verhaal. Ga nu even uitzoeken wat de verbeteringen zijn Keep you guys posted
1 ding alles wat je ingesteld hebt is weer wegalle widgets die zijn weer naar alle begin instellingen ook de indeling van mijn menus
Verwijderd
Hier staat dat je beter kan wachten op de nieuwe update maar die is in het engels.. komt die uiteindelijk ook in het nederlands??
Ja windows XP blijft het meest gebruikte OS van de afgelopen tijd dus had ook wel verwacht dat Samsung het beste hierop werkte. Backup ja... wat kan ik zeggen dommmmmm dat ik het niet gedaan heb maar ja zo leer je weerPropane schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:55:
[...]
Hmm, welk OS? Ik heb het in Windows 7 64bit geprobeerd en in een Virtual Machine met XP erop... Misschien nog eens proberen op een 'normale' XP machine...
Ja je weet het niet
S60 5th ed. SDK full package (Nokia link)
Download deze van forum nokia (gratis registratie vereist)
En download dan de I8910 aanvulling. Ik ben het nu aan het binnenhengelen zal mij benieuwen of het sowieso beetje werkbaar is voor een n00b als mij. Wel vet dat het voor iedereen toegankelijk is, wie weet krijgen we nu wat meer widgets etc. etc.
Als ik het goed begrijp is het ook mogelijk om je volledig zelf aangepaste UI te maken / gebruiken volgens die bovenstaande Samsung link.
Hoewel me backup wel aardig wat van de instellingen onthoudt, moest ik gewoon weer opnieuw me mail instellen en alle widgets op de startpagina's, plus alle geinstalleerde progjes zoals google maps, games etc weer installen. Gelukkig laat het wel Garmin erop staan (zonder backup fratsen), echt geen zin die zooi weer te installeren.. Dus die backup is ook niet alles. Dit was iig zo bij het updaten naar IF7 NL, nog niet geupdate naar deze, weet ook nog niet of ik het doe, ik neem niet zoveel op dus die codec mis ik niet echt en inet "stop" bug lijkt me alleen maar irritant (hoewel de browser wel sneller is onder IG2 en ik neem dus aan ook onder deze NL versie). Italiaanse update van vorige week is delayed, die had wat leuke toevoegingen (waaronder batterij en multitask), voor die dingen+IG2 wil ik nog wel een keer door het proces heen van me hele telefoon installen wat de backup niet pakt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:23:
[...]
Ja, je had ff een backup moeten maken. Lame dat ie t niet automatisch doet, maarja.
Verwijderd
psst.. dit is eenvoudig op te lossen door niet windows viewer te gebruiken maar een kwalitatief betere viewer zoals bijvoorbeeld XnView (freeware) met dit programma kan je overigens ook de EXIF informatie verwijderen zodat ze weer goed zichtbaar zijn in de windows viewerVerwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 08:14:
Bevat de IG2 update ook dat de foto's in Windows normaal worden weergegeven, en niet meer zo opgekropt?
Verwijderd
Ja je weet het niet
Ja dit klopt grotendeels, echter heet de NL update XXIFD, en niet IG2. Hij bevat echter wel de audio codec verandering van AMR naar AAC bij filmen op 720p resolutie.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:06:
als ik het nu allemaal goed begrijp bestaat er een ig2 update nederlands en wachten we nu op de nederlandse IH2?
De IH2 update, die ergens deze week verwacht word geloof ik, zal eerst uitkomen in de Italiaanse versie, die ook de Engelse taal ondersteund. Wanneer deze IH2 update in het NL uitkomt, geen idee... Ik draai nu al een tijd de Italiaanse IG2 update, en als ik zie dat die pas sinds deze week in het NL uit is, zou het dus best een tijd kunnen gaan duren. De IH2 update zou de browser bug moeten fixen, en een 3d interface voor multitasken moeten hebben, zoals gezien in de 1e filmpjes van de I8910 toen ie op die beurs te zien was in Barcelona.
Ik hoop nogsteeds op een portrait mode full qwerty toetsenbord, zoals je ook hebt op de iPhone. Dan kun je tenminste een groot deel van je bericht / e-mail zien terwijl je deze typt... In landscape modus kun je maar zo weinig zien van wat je typt!
Dan nog even iets anders: heb een (IMO) superstrakke theme gevonden, genaamd Azenis. Symbian-freak link
Het duurde bij mij wel even voordat ie volledig was geladen in de Theme selector, maar hij draait nu echt ontzettend snel en ziet er strak uit.
Met het bijgeleverde kabeltje laadt de telefoon automatisch op met usb? Dus hoe meer muziek je luistert op je werk, hoe voller je batterij is!wdulli schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:26:
Weet iemand of er een manier is om via de usb de telefoon te gebruiken zonder de batterij erin ? Ik luister vaak muziek op werk ( alles is afgeschermd hier ) maar als ik de hele dag luister zijn mijn batt snel op. Nu wil ik dus de batt eruit halen overdag maar wel de telefoon gebruiken.
i know maar ik heb gehoord dat elke keer je batt opladen niet echt goed is voor je batt.Lethal schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:12:
[...]
Met het bijgeleverde kabeltje laadt de telefoon automatisch op met usb? Dus hoe meer muziek je luistert op je werk, hoe voller je batterij is!
PS ik heb nu die I8910XENIF1 software maar wat zijn nou alle verbeteringen ? google laat geen informatie zien
[ Voor 13% gewijzigd door wdulli op 12-08-2009 11:31 ]
Ja je weet het niet
btw, Een van de veranderingen in de upcoming IH2 update is dat je zelf kunt kiezen of je phone oplaadt via USB of niet!
[ Voor 26% gewijzigd door Gaargod op 12-08-2009 11:33 ]
bijvoorbaad dank
Als je hem vóór het uitschakelen op Offline zet, dan vraagt ie bij inschakelen of je Offline wil blijven. Antwoord dan Ja, en hij maakt geen verbinding.Tuk schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:17:
Weet iemand hoe ik kan verkomen dat in verbinding in het buitenland maak. kan de roaming staat uit. echter maakt de telefoon toch verbinding in het buitenland als hij opnieuw opgestart
bijvoorbaad dank
Paar kleine veranderingen:
- Telefoon voelt sneller aan (bij video bibliotheek updaten of Galerij -> Afbeeldingen/Video's openen bijv.)
- Browser 'Stoppen' knop sluit inderdaad de browser ipv te stoppen met het laden van de pagina, beetje apart
- Vrij geheugen op C: is inderdaad veel minder geworden, bijna de helft van wat ik met de vorige software had (50 vs 25-26). Dit blijft zo na een harde reset (*#7370#). Nog geen last van ondervonden maar wel vreemd.
- Samsung LBS in menu noemt men nu gewoon GPS.
En dan natuurlijk nog de audio codec, flinke verbetering, erg prettig.
Van video zou enigszins nog begrijpelijk zijn ( eigenlijk ook niet
Nu gaan kijken wat er veranderd is (of mist)
Verwijderd
route 66 was er ookaf, nu kijken of we die weer aan de praat kunnen krijgen....ht20 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:51:
Tel geupdate; Geen 27% probemen, nu benieuwd naar verbeteringen. Blijf de batterij nog niet je van het vinden. Kijken of dat hiermee wat verbetert...
Nu gaan kijken wat er veranderd is (of mist)
Verwijderd
bij mij ook,eerst samsung gebeld,maar na zoeken bij app. stond hij er nog en hoefde het alleen maar ffe te installeren.voor de rest stond alles na de backup er op te zetten er weer op.(behalve google maps dan)ht20 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:20:
[...]
route 66 was er ookaf, nu kijken of we die weer aan de praat kunnen krijgen....
Verwijderd
Ik had dat niet met de oude versie, maar wel met de nieuwe. Ik heb het idee dat het geheugen niet helemaal lekker is. Ook omdat bij mij Google Maps dus regelmatig te weinig geheugen had.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:58:
Wat ik ook raar vind is dat als je gallerij doet, dat soms die mini-icoontjes niet goed in laden? Iemand enig idee hoe dit kan? Ps heb nu de nieuwste NL firmware erop maar had dit ook met de vorige versie.
Zijn er mensen met een goede taskmanager én de nieuwe firmware die dat eens kunnen uitzoeken?
Verwijderd
Ook kwamen alle instellingen na het terugzetten via backup weer terug. Geldt ook voor garmin en sygic
Waar ik nu wel tegenaan loop is dat mijn geheugen telefoongeheugen erg laag is, ongeveer 25mb. Na een paar foto's of een filmpje opnemen is het al vol. Nu zou je denken, even aanpassen waar de foto's worden opgeslagen. Maar dat even lukt mij niet.
Iemand enig idee hoe je de locatie van de genomen foto's /filmpjes aanpast?
thanxs
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 15:10 ]
Menu -- Settings -- Phone -- Application Sett. -- Camera -- General
en dan de optie Memory in Use instellen naar jouw voorkeur! Dus Mass Memory in plaats van Phone Memory.
Het word afgeraden om op te slaan op je micro SD kaart, omdat dit vertraging kan opleveren bij het opslaan van lange films. Hou het dus bij Mass Memory!
Succes.
[ Voor 29% gewijzigd door Gaargod op 12-08-2009 16:32 ]
Dit heb ik er met de laatste firmware kado bij gekregen
Iemand anders hetzelfde euvel ???
Verwijderd