Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaring, heb zelf nog HX v3, upgraden naar H4 de moeite of?

Graag wat voor en nadelen als het kan?

Normaal ben ik zelf wel op de hoogte maar erg druk de laatste tijd, dus geen tijd om Andy's site bij te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het stil hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
haha ja viel me ook op ..

maar mijn bevindingen van HX v4 met cubes homescreen ..
+snelheid
+cubes homescreen
+kleur van theme
+kwaliteit camera

-niet goed functionerende widgets
-batterij drain (ca 3 dagen bij normaal gebruik, persoonlijk alleen bij mij geloof ik?)
-camera software valt soms uit, apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:07

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Mijn ervaringen met de HXv4 t.o.v. Samsung IF4 firmware is dat de snelheid inderdaad hoger (snappiër) is en enkele handige apps zijn vooringesteld. Ik had mijn 8910 net 1 week toen ik de HX4 erop zette dus echt representatief is mijn ervaring niet...

Wat ik me wel afvraag is welke MP3 afspeelsoftware jullie gebruiken. Ik heb expres wat betere oordopjes gekocht omdat het laag van de Samsung mediaspeler te wensen overlaat maar dezelfde MP3tjes klinken een stuk beter onder Windows met Winamp (en de zelfde oordopjes). Welke afspeelsoftware kan ik het beste gebruiken voor een betere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 11:49
Neem LCG Jukebox, is echt de beste qua geluidskwaliteit! Tevens shoutcast-integratie.

Er is iets mis met het geluid onder V4, zie hier voor oplossing: http://forums.samsungi891...less-bass-audio-jack.html

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb nu de nieuwe TTpod (3.70 beta) en de geluidshack uitgevoerd en de bass is weer terug! Voornamelijk de laatste oplossing is de 'holy grail'. Dus om het voor iedereen makkelijk te maken:

*#0002*28346#
2) Play sound
2) MP3 HeadPHN
4) HS Gain
6#

[ Voor 16% gewijzigd door jfeelders op 13-05-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:32:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaring, heb zelf nog HX v3, upgraden naar H4 de moeite of?

Graag wat voor en nadelen als het kan?

Normaal ben ik zelf wel op de hoogte maar erg druk de laatste tijd, dus geen tijd om Andy's site bij te houden!
V4 vind ik wel beduidend sneller dan V3, lijkt ook wat stabieler. Kwaliteit van de foto's is ook prima. De video's worden wel vaak opgenomen op 23 fps ipv 24 fps helaas.

Nadeel van V4 vind ik de lange laadtijd van oa media bibliotheek en de map extra's.

Er zit trouwens nu weer een nieuwe HX fw aan te komen. Waardeer enorm het werk van HyperX, maar ik word eerlijk gezegd nu wel een keer een beetje flash-moe. Steeds weer alles opnieuw installeren na een nieuwe flash...

Ondanks dat ik de i8910 nog steeds super vind zit ik nu toch te kijken naar de Galaxy S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Ik zit zelf ook naar de Galaxy S te kijken als opvolger van de i8910. De beschikbare software valt me een beetje tegen qua kwaliteit en hoeveelheid. Ik had toen ik de telefoon kocht er meer van verwacht, omdat bijv. de 5800XM van Nokia al miljoenen keren was verkocht. Blijkbaar zijn dat mensen geweest die niet zoveel op hun telefoon installeren en wat minder veeleisend zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:56:
Ik zit zelf ook naar de Galaxy S te kijken als opvolger van de i8910. De beschikbare software valt me een beetje tegen qua kwaliteit en hoeveelheid. Ik had toen ik de telefoon kocht er meer van verwacht, omdat bijv. de 5800XM van Nokia al miljoenen keren was verkocht. Blijkbaar zijn dat mensen geweest die niet zoveel op hun telefoon installeren en wat minder veeleisend zijn.
Ziet er inderdaad nice uit. Maar de samples van de camera die ik heb gezien (gsmarena) zijn minder dan de i8910 op dit moment. Weer een beetje jammer van samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 09:15
Ik heb afgelopen weekend een hard reset gedaan. Ik ging er vanuit dat mijn telefoongeheugen geformateerd zou worden, helaas had ik er niet op gerekend dat ook mijn massa geheugen (interne) geformateerd zou worden. Ik heb nu geprobeerd om de data terug te krijgen door mijn telefoon aan te sluiten via usb als massa geheugen en vervolgens de drive te scannen met data recovery software (getbackdata, ontrack easy recovery, recuva en nog 5 anderen). Helaas vinden deze allemaal niets.
Wat kan ik nog proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.allaboutphones...910-op-de-foto-gezet.html

Opvolger van samsung i8910 HD

zelf vind ik hem niet zo super vergelijke met onze i8910 (maar mischien is die foto wel nep)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:31:
http://www.allaboutphones...910-op-de-foto-gezet.html

Opvolger van samsung i8910 HD

zelf vind ik hem niet zo super vergelijke met onze i8910 (maar mischien is die foto wel nep)
Nogal een overduidelijke Photoshop. De interface loopt aan de linkerkant gewoon over de bezel van het scherm heen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:25
Alleen dat tijgerprintje schreeuwt al nep! XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 00:24
Misleading and bi-curious.

Ik mag hopen dat dat niet echt is. Hij is echt lelijk. Gelukkig dat ze wel wat creatiever waren met de iPhone 4g foto's :P

Een nieuwe Symbian telefoon zou de slechtste zet ooit van Samsung zijn.

bada ftw :) Over +/- 2 week kan ik mijn S8500 ophalen :)

Voor degene die geinteresseerd zijn in een Gel case of een (fake) leather case voor de i8910 HD DM me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Haha grappige fake zeg =D

Magoed de echte opvolger (qua idee dan) is de Nokia N8. Die valt wel tegen helaas, met zijn kleinere scherm en zwakkere chipset. Nu Andy de audio van het filmen heeft gefixed is het niet de moeite waard om te upgraden imho.

De changelog van HX V5 zag er trouwens veelbelovend uit. Heb V4 overgeslagen omdat ik gewoon tevreden ben met 3.29, maar ga V5 wellicht toch proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Julian op 20-05-2010 02:19 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Beta test komt vandaag uit schrijft hij ..

Ben benieuwd wat V5 brengt.. ik ga hem wel testen omdat ik V4 echt ontzettend tegen vond vallen (wil zo snel mogelijk ervan af :P)

ps. heeft iemand V3.29 nog als backup? (BEWAREN!)

[ Voor 13% gewijzigd door Lethal op 20-05-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:29:
Beta test komt vandaag uit schrijft hij ..

Ben benieuwd wat V5 brengt.. ik ga hem wel testen omdat ik V4 echt ontzettend tegen vond vallen (wil zo snel mogelijk ervan af :P)

Hmm, heb anders geen enkel probleem met v4. Is zelfs de meest stabiele en snelle versie die ik erop heb gehad (incl v3.29). Ik heb alleen het basis-pakket erop gezet zonder de extra content dus misschien dat de extra content juist het probleem is (ook gemakkelijk zelf te installeren...). Maarja ff wachten op v5 inclusief overclock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:53:
[...]

Hmm, heb anders geen enkel probleem met v4. Is zelfs de meest stabiele en snelle versie die ik erop heb gehad (incl v3.29). Ik heb alleen het basis-pakket erop gezet zonder de extra content dus misschien dat de extra content juist het probleem is (ook gemakkelijk zelf te installeren...). Maarja ff wachten op v5 inclusief overclock :)
Die contentpack is ook voornamelijk de veroorzaker van het probleem! Ik vind alleen dat hyperx bij de laatste releases teveel goodies stopt, die ik eigenlijk toch niet gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
HX5 is uit! Nog geen NLse lokalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:33
[b]Lethal schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:29:[/b

Heb 3.29 nog op mn comp staan ja... Kan m van t weekend evy. wel even ergens uploaden?

[ Voor 26% gewijzigd door Gaargod op 21-05-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ik hebbum ook nog wel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Eerste indruk van HX5: weer wat sneller, kinetische scroll in menu werkt goed, landscape menu werkt goed, opstarten camera is nog sneller geworden. Wat ik ook OK vindt is dat c2z niet standaard aan staat, en ook install server niet. Ik heb mijn eigen certificaat en alles gesigned, dus van van mij hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
ok al iets van bugs gemerkt?

uploaden van V3 hoeft nog niet hoor .. eerst even kijken hoe deze bevalt (maar wel dus even bewaren!) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Ik wacht nog wel even met V5, zie een hoop bugs voorbij komen helaas. Heeft iemand trouwens weleens de FW van Feanil geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 09:15
ik zou eventueel ook wel interesse hebben in v3.29.
Ik zal het weekend ook v5 even proberen van HyperX, ben benieuwd!

Iemand nog een idee over onderstaande?
slim_fan schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:45:
Ik heb afgelopen weekend een hard reset gedaan. Ik ging er vanuit dat mijn telefoongeheugen geformateerd zou worden, helaas had ik er niet op gerekend dat ook mijn massa geheugen (interne) geformateerd zou worden. Ik heb nu geprobeerd om de data terug te krijgen door mijn telefoon aan te sluiten via usb als massa geheugen en vervolgens de drive te scannen met data recovery software (getbackdata, ontrack easy recovery, recuva en nog 5 anderen). Helaas vinden deze allemaal niets.
Wat kan ik nog proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:42
hx v3 staat gewoon online: http://hx-custom-roms.com/?page_id=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:37
Is er een mogelijkheid om hyperx te verwijderen en de originele fw te herstellen? Ik heb het met de officiële update applicatie geprobeerd maar zonder succes (krijg de melding dat de telefoon niet wordt ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
mavi schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:57:
Is er een mogelijkheid om hyperx te verwijderen en de originele fw te herstellen? Ik heb het met de officiële update applicatie geprobeerd maar zonder succes (krijg de melding dat de telefoon niet wordt ondersteund).
Ja, je zult een oude officiële firmware moeten downloaden en flashen met de flashtool. Zoek even via google, dan vind je het wel. Deze firmware kun je dan wel weer via PC Studio updaten naar de laatste officiële versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Propane schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:46:
[...]
Ja, je zult een oude officiële firmware moeten downloaden en flashen met de flashtool. Zoek even via google, dan vind je het wel. Deze firmware kun je dan wel weer via PC Studio updaten naar de laatste officiële versie.
Tnx, ik zal het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Waarom wil je eigenlijk van de HyperX firmware af? Had je nu gelijk de v5 erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
jfeelders schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:29:
Waarom wil je eigenlijk van de HyperX firmware af? Had je nu gelijk de v5 erop staan?
Nee ik had eerst v2 op volgens mij en daarna had ik het geupgrade naar v4. Maar sinds enkele dagen is de accu van de telefoon binnen enkele uren op. Ik heb al een harde reset geprobeerd maar dat heeft ook niet geholpen. Ik zal kijken of het beter gaat met de officiele en ben daarnaast ook benieuwd hoe goed de nieuwste firmware van Samsung is.

v5 zal ik ook proberen zodra het is overgezet naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Lethal schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:26:
ok al iets van bugs gemerkt?

uploaden van V3 hoeft nog niet hoor .. eerst even kijken hoe deze bevalt (maar wel dus even bewaren!) :D
Nog geen bugs tegen het lijf gelopen, alles werkt soepel tot nu toe =D

edit: de nieuwe HX5 met 600 Mhz overclock is uit. Ziet er goed uit, misschien nog maar eens flashen dan hehe.

[ Voor 20% gewijzigd door Julian op 23-05-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik zit met een groot probleem, en hoop dat iemand mij misschien een beetje op weg kan helpen! Ik heb enkele dagen geleden weer eens een paar nieuwe thema's e.d. geïnstalleerd, wat prima liep voor een dag of 2. Nu zat ik gister bij een maat thuis en had de telefoon op zijn 2.1 setje aangesloten, en toen ik hem eruit haalde en van de toets blokkering afhaalde ging die ineens naar het samsung opstart scherm (waar je Samsung ziet staan met een blauwe balk dat 'laad'). Nu wilt hij helemaal niet meer opstarten. Hij blijft hangen bij die laadbalk en wilt ook niet meer uit met de hardware buttons, ik moet dus de batterij eruit halen en er weer in doen voordat ie weer opnieuw kan opstarten en vast lopen.

Weet iemand hoe dit misschien te verhelpen is? Ik had al wat gegoogled maar kon niet echt nuttige info vinden.

Dit is het enige dat ie geeft bij een hardreset(die 3 knoppen tegelijk indrukken);

(c)2009 Samsung Elec Co., Ltd.
Bootloader ver. 1.47
Built: May 13 2009

Mass memory Size: 8gb
===================================================================

bvd,

Otto

p.s: heb de telefoon nooit geflashed oid, zou niet eens weten hoe dat moest :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:07:

Dit is het enige dat ie geeft bij een hardreset(die 3 knoppen tegelijk indrukken);

(c)2009 Samsung Elec Co., Ltd.
Bootloader ver. 1.47
Built: May 13 2009

Mass memory Size: 8gb
===================================================================

bvd,

Otto

p.s: heb de telefoon nooit geflashed oid, zou niet eens weten hoe dat moest :p
Je hebt nu de knoppen combinatie voor het bootloader menu gebruikt. Een hard reset knoppen combinatie is geloof ik de cameratoets ingedrukt houden terwijl je het toestel aanzet. Of was het nou de groene, menu en opstartknop ingedrukt houden.... Ik weet het niet meer zeker, één van die twee geloof ik :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Propane op 24-05-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:32:
[...]
Je hebt nu de knoppen combinatie voor het bootloader menu gebruikt. Een hard reset knoppen combinatie is geloof ik de cameratoets ingedrukt houden terwijl je het toestel aanzet. Of was het nou de groene, menu en opstartknop ingedrukt houden.... Ik weet het niet meer zeker, één van die twee geloof ik :P.
dat was hem ja!

waa, ik eindeloos lopen zoeken enz, lag het antwoord gewoon vlak onder m'n neus op de officiële samsung site.. Ik zou zweren dat ik al eerder de ''Call'' + ''Menu" + "Call End" buttons tegelijk had ingedrukt, maar op de een of andere manier vroeg die nu om een Reset? "Yes"! "No". Dat deed het. Zit nu geloof ik wel weer in de allereerste versie maargoed.. hij doet het! DANKU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Verwacht maar vaker dit probleem OMouton. Er kwam geen einde aan dit probleem bij mij. Heb nu mijn toestel ook in kunnen ruilen voor een S8500 die ik over een weekje binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:26:
Verwacht maar vaker dit probleem OMouton. Er kwam geen einde aan dit probleem bij mij. Heb nu mijn toestel ook in kunnen ruilen voor een S8500 die ik over een weekje binnen krijg.
Hmm, heb het toestel al 8 maanden, dit was de eerste keer bij mij. Hoop het niet maar bedankt voor de waarschuwing :) Heb in ieder geval de oplossing voor de hand nu heh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:30
*weg* geen links naar firmwares roms aub.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 25-05-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 14:50
V5 engelse erop gezet, werkt zeer goed, enige wat in mijn geval nog niet goed is, is de video synch nadat je op pauze gedrukt hebt , iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik las juist dat dat opgelost was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Beetje jammer dat er nu in het hoofdmenu onderin maar twee knoppen zitten. Ik gebruik in HX V3-17 oid de Navigation Bar homescreen omdat ik die ook op m'n N78 had, ideaal. Hierin heb je onderin ook maar twee knoppen ipv de 4 Samsung shortcuts. Dus geen shortcut meer naar de dialer. Nu dat ook weg is uit het hoofdmenu is er gewoon geen manier meer om de Navigation Bar homescreen te gebruiken en nog bij je telefoon keypad te komen, dus die hele homescreen is nutteloos geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Zit nu ook op V5 met turbo aan en het bevalt prima! Heb alleen geen kineticscroll in sms conversations. Nu nog even batterijduur afwachten maar so far so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Is er een merkbaar batterij levensduur verschil met en zonder de patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:09:
Beetje jammer dat er nu in het hoofdmenu onderin maar twee knoppen zitten. Ik gebruik in HX V3-17 oid de Navigation Bar homescreen omdat ik die ook op m'n N78 had, ideaal. Hierin heb je onderin ook maar twee knoppen ipv de 4 Samsung shortcuts. Dus geen shortcut meer naar de dialer. Nu dat ook weg is uit het hoofdmenu is er gewoon geen manier meer om de Navigation Bar homescreen te gebruiken en nog bij je telefoon keypad te komen, dus die hele homescreen is nutteloos geworden.
Als jij naar je menu gaat. Voor de duidelijkeheid waar je dus het volgende inbeeld hebt:

contacten, samsung lbs, media, web, berichten etc etc etc etc

En je drukt dan op de groene knop bellen kom je gewoon weer in je dialer! Dus dan kan jij je Navigation bar gebruiken?

Of mis ik wat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:52:
[...]
Als jij naar je menu gaat. Voor de duidelijkeheid waar je dus het volgende inbeeld hebt:

contacten, samsung lbs, media, web, berichten etc etc etc etc

En je drukt dan op de groene knop bellen kom je gewoon weer in je dialer! Dus dan kan jij je Navigation bar gebruiken?

Of mis ik wat? ;)
Ah, nooit geprobeerd, ik dacht altijd dat ik dan gewoon m'n gesprekslog zou krijgen net als wanneer je op de groene knop drukt terwijl je op je homescreen zit. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de nederlandse versie van HXv5 erop staan maar de TurboHD app lijkt niets te doen. Verder is ThreadSMS niet in het messaging menu ingebouwd maar de conversations app en heeft ThreadSMS geen icoon in het menu... Rest lijkt ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:18:
Heb nu de nederlandse versie van HXv5 erop staan maar de TurboHD app lijkt niets te doen. Verder is ThreadSMS niet in het messaging menu ingebouwd maar de conversations app en heeft ThreadSMS geen icoon in het menu... Rest lijkt ok
Bij mij werkt Thread-SMS prima in het messaging menu. Misschien iets mis gegaan na het flashen tijdens de eerste keer booten? Als ik met niet vergis zet hij dan Thread-SMS erop en vraagt hij om een reboot.

Edit: Never mind, ik zie het al. Als je de telefoontaal op NL zet zit Thread SMS inderdaad niet meer in het menu verwerkt. Op Engels werkt alles zoals het moet.

[ Voor 13% gewijzigd door Propane op 25-05-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In engels menu staat de link er inderdaad wel, maar geen icoon in het menu en de turbohd app werkt daar ook niet. Vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Hier is een oplossing voor .. het is een bekend probleem!

je moet even op de website van hyperx op zoek gaan naar de .sis van threadsms

ik geloof dat het te maken heeft met dat je hem installeerd op je engelse menu .. en je moet dan opnieuw installeren in je nederlandse menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:06:
Hier is een oplossing voor .. het is een bekend probleem!

je moet even op de website van hyperx op zoek gaan naar de .sis van threadsms

ik geloof dat het te maken heeft met dat je hem installeerd op je engelse menu .. en je moet dan opnieuw installeren in je nederlandse menu.
Ik heb zelf wel een sis-file van thread sms aangezien ik de app ooit gekocht heb. Maar nog geen icon. Hoewel het niet zo'n probleem is aangezien ik de berichten-shortcut op het hoofdscherm aangepast heb naar threadsms.

Wel jammer dat de turbo hd app niet werkt. meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisiie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:47:
[...]

Ik heb zelf wel een sis-file van thread sms aangezien ik de app ooit gekocht heb. Maar nog geen icon. Hoewel het niet zo'n probleem is aangezien ik de berichten-shortcut op het hoofdscherm aangepast heb naar threadsms.

Wel jammer dat de turbo hd app niet werkt. meer mensen met dit probleem?
De Turbo app werkt wel. Hij sluit zichzelf automatisch af. Bekijk het filmpje waarin hyperx de turbo app demonstreert nog maar eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TurboHD app werkt inderdaad wel, foutje :p. Xplore zegt inderdaad dat die op 600MHz loopt :)

ps SPB shell werkt ook zeer nice op de i8910HD 8). Nog steeds 120MB ram vrij (HXv5NL) met alle achtergrond services die ik ook normaal laat lopen (profimail, threadsms, jbak taskman, truecaller). Ook handige widgets enzo (mis alleen nog een feeds reader) en veel opties. Een donkere achtergrond is alleen wel handig om het een beetje overzochtelijk te houden, maar dat was eigenlijk altijd al zo.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, de SPB shell voor S60v5 is uit. Ik heb de trial gedownload, en het ziet er wel leuk uit. Een spannendere interface dan onze standaard interface. Ik ga er nog verder mee spelen.

http://www.spbsoftwarehou...ian-software/mobileshell/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:05
SPB shell is inderdaad nice :) Wel even zoeken waar alles nou zit en jammer dat de resolutie qua achtergrond anders is. Hij geeft trouwens m'n contacten niet goed weer, weet iemand waar die instellingen zitten om SIM nummers te kunnen weergeven?

[ Voor 35% gewijzigd door Southern Sun op 26-05-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Huisiie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:56:
[...]

De Turbo app werkt wel. Hij sluit zichzelf automatisch af. Bekijk het filmpje waarin hyperx de turbo app demonstreert nog maar eens goed.
Inmiddels is er een update van de HXv5 uit die dit fixed voor dutch language :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Southern Sun schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:18:
SPB shell is inderdaad nice :) Wel even zoeken waar alles nou zit en jammer dat de resolutie qua achtergrond anders is. Hij geeft trouwens m'n contacten niet goed weer, weet iemand waar die instellingen zitten om SIM nummers te kunnen weergeven?
Bij het thuisscherm kun je door op de instellingenknop rechts te drukken, weer op instellingen drukken en bij contacts knop kun je instellen wat en hoe de contacts getoond worden. Heb je hier iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Vast wel :') Heb 'm even niet meer gebruikt ivm drukte en geen zin om er al aan te wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
kan iemand me vertellen of het de moeite waard is van v4 naar v5 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk ben ik een beetje flash moe aan het worden!

Als ik dan zie wat er allemaal voor andere platforms beschikbaar is en wat ze daar allemaal doen dan wordt ik een beetje droevig als ik zie dat mijn vertrouwde symbian achter is gebeleven. Met de huidige Symbian versies kun je maar zo ver gaan en de hackers kunnen dan ook niet echt super veel doen behalve een paar tweaks hier en daar. Symbian^3 belooft niet echt veel verandering, Symbian^4 is een ander verhaal maar dat is ver in de toekomst!

Na bijna 10 jaar een SYmbian telefoon te hebben gehad ga ik maar eens opzoek naar een waardig Android vervanger. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
same here... Zit nu te kijken naar de Galaxy S, maar ja die mist wel weer een aantal zaken, maar heeft dan wel weer swipe. *Zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBoneCollector schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:13:
same here... Zit nu te kijken naar de Galaxy S, maar ja die mist wel weer een aantal zaken, maar heeft dan wel weer swipe. *Zucht*
offtopic:
Volgens de review van CNet heeft de Galaxy S wel degelijk swipe.... maar goed dat even ter zijde.

http://www.youtube.com/watch?v=vRBAOH9jwY0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 10:53:
[...]

offtopic:
Volgens de review van CNet heeft de Galaxy S wel degelijk swipe.... maar goed dat even ter zijde.

http://www.youtube.com/watch?v=vRBAOH9jwY0
Volgens mij ben je nog niet helemaal wakker. Hij zegt namelijk juist dat de Galaxy S juist wel Swipe heeft, maar andere dingen mist ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat Samsung helemaal geen nieuwe software via hun pc studio toevoegd... De laatste softwareversie is de XXIFD..... En die bestaat al zo gruwelijk lang :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

Ik gebruik sinds een dag Spb mobile shell. I love it! Zeker een aanrader :-), ook omdat Samsung verdere ondersteuning aan dit toestel vertikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:57:
Ik snap niet dat Samsung helemaal geen nieuwe software via hun pc studio toevoegd... De laatste softwareversie is de XXIFD..... En die bestaat al zo gruwelijk lang :S
De laaste update van samsung zelf is de I8910XXLL3 van 2009 november geloof ik

ik heb zelf deze update erop staan
deze kun je niet zelf erop zetten via de samsung pc studio maar moet je laten doen door de samsung service point

Verder draai ik nu de SPB shell en werkt heel goed en soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:16:
[...]
Ah, nooit geprobeerd, ik dacht altijd dat ik dan gewoon m'n gesprekslog zou krijgen net als wanneer je op de groene knop drukt terwijl je op je homescreen zit. Thanks voor de tip!
Je kan ook in 'home screen themes' (Engelse versie) switchen naar 'finger use'. Daar verschijnt de dialer wel onderaan in beeld. Tot dusverre de fijnste opstelling van de homescreen vind ik. Jammer is dat er in 'full page' mode geen optie is om 1 van de icoontjes te veranderen in de dialer. Deze komt namelijk niet in de lijst voor bleek na enig zoeken en proberen. Of staat hij er onder een andere naam? (heb wat steekproeven gedaan, maar de dialer niet gevonden)

Heeft iemand ervaring met het installeren van het content pack van V4 van HyperX voor de 16 Gb (of 8Gb) versie van de I8910 op een V5 installatie? Raak je al je instellingen kwijt als je dit doet? En wat is de toegevoegde waarde van dit pack? Welke features zitten er bijvoorbeeld in en hoe nuttig zijn die? Zoeken op diverse fora leverde zeer weinig indepth reviews op in deze.

Wat me ook niet helemaal duidelijk is is hoe je de nieuwe Adobe flash installeert onder Opera 10.

De slideshow van de wallpaper is trouwens een zeer mooie feature. Ik had de oude plaatjes van Samsung gedownload en gecombineerd met wat plaatjes in een zelfde setting/sfeer ('de vlinder' V4..) en t is erg cool dat er elke 10 minuten een andere achtergrond verschijnt.

Is er de SPD shell enkel tegen betaling te verkrijgen? Of is er een (gedeeltelijke) freeware versie van? (geen trial, maar tijdloze freeware)

Wat me inderdaad ook verbaast is dat Samsung de bons lijkt te hebben gegeven aan Symbian. Vergelijk de volledige specs van de Galaxy S eens met de i8910 op een vergelijkingswebsite en je zult zien dat de i8910 de Galaxy S op vele fronten gelijk zijn.

- De Galaxy S heeft een ietsje groter scherm, SAMOLED, een wat snellere processor, en wat geupgrade softwaretjes/standaarden, plus t ondersteunt H.264 en H.263 en t ding heeft swype.
- De i8910 heeft de rest precies hetzelfde plus een TV out, een 8 MP cam ipv 5, LED flash en wat foto features, en dankzij de extra grafische processor van de i8910 zal t gewin in processor power van de Galaxy S denk ik best meevallen.

[deels off topic/ Oh ja, en de Galaxy S draait Android, daar zijn veel meer features en progjes voor dan voor Symbian wat als tweederangs software wordt gezien door Samsung kennelijk. Erg jammer van die lieden. Nu in de recente nieuwsberichten is gebleken dat Google stiekem draadloze netwerken 'registreerde' en 'opsloeg' met hun camerawagens is het zeker niet ondenkbaar dat Android ook voor dubieuze nevenactiviteiten wordt/zal worden ingezet.]

Ben dus zeer content met mijn i8910, mede dankzij tweakers als HyperX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Na de i8910 ga ik denk ik ook richting Android. Heb nog 14 maanden abbonement lopen dus duurt nog wel even. Hoewel ik wel werk dus heel misschien in een impuls nog eens eerder een los toestel aanschaf O-)
Zit net te kijken naar een review van de nokia n8. Naast nieuwe dingen zie je toch een aantal zaken die lijken op de huidige symbian, zoals menu indeling, lettertype, toetsenbord etc. Dat geeft me toch niet het gevoel dat je echt een heel nieuw toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:33:
[...]
Heeft iemand ervaring met het installeren van het content pack van V4 van HyperX voor de 16 Gb (of 8Gb) versie van de I8910 op een V5 installatie?
Daar ben ik ook benieuwd naar. De content pack is gewoon een software-aanvulling dus die zou gewoon over de v5 heen gezet kunnen worden. De instellingen worden in de firmware gemaakt. Ik heb er nooit iets over gelzen op HyperX's site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Godver, weer al mijn sms berichten kwijt :( Zodra ik mijn gebackupte sms berichten terug zet kan ik het inbox menu niet meer openen. Was bij HX4 ook al zo. Laatste keer dat ik geflasht heb dus waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Nieuwe homescreen van Orange is ook wel de moeite waard. Kan je een hoop shortcuts mee kwijt op het startscherm + je kan doorscrollen naar beneden :)

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/2296/scr000116.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Southern Sun op 31-05-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:03:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. De content pack is gewoon een software-aanvulling dus die zou gewoon over de v5 heen gezet kunnen worden. De instellingen worden in de firmware gemaakt. Ik heb er nooit iets over gelzen op HyperX's site...
Heb Andy aka HyperX gemaild en hij gaf aan dat het content pack niet bedoeld is voor V5 en het hem niet bekend is dat het werkt onder V5. Helaas pindakaas dus, enkel voor de V4 lieden..
Southern Sun schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:55:
Godver, weer al mijn sms berichten kwijt :( Zodra ik mijn gebackupte sms berichten terug zet kan ik het inbox menu niet meer openen. Was bij HX4 ook al zo. Laatste keer dat ik geflasht heb dus waarschijnlijk.
Dat is vreemd, je kan met de backup de contacts en sms berichten zonder problemen terugzetten. Ik heb daarnaast ook mijn agenda/notes probleemloos teruggezet. Wellicht dat je je berichten in bepaalde mappen hebt gezet die conflicteren met de nieuwe configuratie omdat HyperX op de E: draait ipv de C: ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
En waar haal je die nieuwe homescreen vandaan ? Ziet er idd gelikt uit :D

Laat maar beter zoeken :D ( zoek naar New Homescreen ORANGE Tsunami dan vind je hem wel)

[ Voor 38% gewijzigd door wdulli op 01-06-2010 08:54 ]

Ja je weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:02:
[...]

Heb Andy aka HyperX gemaild en hij gaf aan dat het content pack niet bedoeld is voor V5 en het hem niet bekend is dat het werkt onder V5. Helaas pindakaas dus, enkel voor de V4 lieden..
Ja maar dat was al langer bekend he. Staat ook met dikke letters op de download pagina dat je de contentpacks niet moet installeren op V5 omdat het waarschijnlijk mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
wdulli schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:51:
En waar haal je die nieuwe homescreen vandaan ? Ziet er idd gelikt uit :D

Laat maar beter zoeken :D ( zoek naar New Homescreen ORANGE Tsunami dan vind je hem wel)
Is hij dan ook italiaans, of is die in te stellen in willekeurige taal? hij ziet er idd gelikt uit!
Wat zit er onder het pijltje (rechts onderin) zijn dat extra shortcuts? en hoe is de batterijlevensduur?

kortom:) heeft iemand al gebruikerservaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Is gewoon in het Engels. Onder dat pijltje zitten de diverse shortcuts. Niet alles werkt omdat het van orange is, maar de agenda/berichten etc. wel. Link is te vinden op het i8910 forum, geen idee of dat hier mag :P Of het de batterij beinvloed weet ik niet echt eigenlijk.

Oh ik ontdek net pas dat je ook de shortcuts van al je applicaties toe kan voegen. Top :)
Dat is vreemd, je kan met de backup de contacts en sms berichten zonder problemen terugzetten. Ik heb daarnaast ook mijn agenda/notes probleemloos teruggezet. Wellicht dat je je berichten in bepaalde mappen hebt gezet die conflicteren met de nieuwe configuratie omdat HyperX op de E: draait ipv de C: ?
Ik heb niks aan instellingen gewijzigd van de berichten. Zodra ik de backup terugzet en ik klik op het "berichten"icoon flitst het scherm even en schiet ie weer terug naar de homescreen. Maar goed ben sowieso een beetje flash moe nu dus denk dat het ook de laatste keer was.

[ Voor 74% gewijzigd door Southern Sun op 01-06-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds ik V4 erop heb een heel raar probleem. Ik had een tijdje geleden, 3 weken of zo, een alarm ingesteld op 16:00 eenmalig. Sindsdien gaat er op random dagen een alarm om 16:00 af. Vandaag weer, ik had het alarm op een zondag ingesteld maar vandaag gaat ineens weer het alarm af van toen.

Als ik dan in de lijst van alarms kijk dan staat hij er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:51:
Ik heb sinds ik V4 erop heb een heel raar probleem. Ik had een tijdje geleden, 3 weken of zo, een alarm ingesteld op 16:00 eenmalig. Sindsdien gaat er op random dagen een alarm om 16:00 af. Vandaag weer, ik had het alarm op een zondag ingesteld maar vandaag gaat ineens weer het alarm af van toen.

Haha ik heb dit vandaag ook opeens voor het eerst gehad. Weird wel, mijn mediaplayer zit nu ook permanent in land-scape modus, ongeacht hoeveel reboots ik doe en of de sensor aan of uit staat. Binnenkort toch maar naar V5 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja V4 zit echt vol met van die rare dingen dat je denkt: "huh?". Ik heb ook vaak dat ik in portret mode ben maar dan moet ik iets intikken in een textbox dus gaat hij naar landscape omdat ik hem op QWERT heb staan. Dat gaat lang niet altijd goed. Landscape keypad komt wel tevoorschijn maar het scherm blijft op portret staan dus zie ik maar de helft van het toetsenbord. Als ik dan zelf even de telefoon draai zodat de sensor het waarneemt dan krijg ik wel een schermvullend bord maar de helft is dan wit. Als ik dan ff 2x op shift druk (-> hoofdletter -> kleine letter) dan zie ik iig de toetsen maar tussen door is het nogsteeds wit.

Ik wil eigenlijk ook naar V5 maar dan moet ik weer alles opnieuw installeren enzo... zucht!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
k.olfers schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:02:
[...]

Haha ik heb dit vandaag ook opeens voor het eerst gehad. Weird wel, mijn mediaplayer zit nu ook permanent in land-scape modus, ongeacht hoeveel reboots ik doe en of de sensor aan of uit staat. Binnenkort toch maar naar V5 gaan :)
haha ja ik heb dit ook .. bij mij is het alleen geen 16.00 maar 6.30 .. dat is toch een heel stukje vervelender ;p (tenzij je nachtdiensten draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
Southern Sun schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:43:
Na de i8910 ga ik denk ik ook richting Android. Heb nog 14 maanden abbonement lopen dus duurt nog wel even. Hoewel ik wel werk dus heel misschien in een impuls nog eens eerder een los toestel aanschaf O-)
Zit net te kijken naar een review van de nokia n8. Naast nieuwe dingen zie je toch een aantal zaken die lijken op de huidige symbian, zoals menu indeling, lettertype, toetsenbord etc. Dat geeft me toch niet het gevoel dat je echt een heel nieuw toestel hebt.
Ik had eerst ook een i8910 en ben overgestapt naar Android op een HTC Hero. Heb daar echt geen moment spijt van gehad. Android ziet er, in mijn ogen, zoveel beter uit. Je kan er nog veel meer mee 'spelen' en die Android Market is 10x beter dan de OVI store. Ik had met mijn Hero op de eerste dag al meer applicaties gedownload dan dat ik op mijn i8910 in een heel jaar deed. Ik kon mijn i8910 voor 200 euro verkopen, en heb toen een HTC Hero voor 210 gekocht, 2e hands via Marktplaats omdat ik ook nog aan een abo vast zat ;)

Oke, nu nog een paar minpunten. Het scherm van de i8910 was toch wel vele male mooier. Het scherm van mijn HTC Hero is kleiner, en helaas geen AMOLED, wat echt enorm veel scheelt. Verder is de accuduur ook een stuk minder. Met mijn i8910 kon ik makkelijk 2 a 3 dagen doen en nu hang ik hem eigenlijk elke avond wel aan de lader (denk dat ik er ong. 1,5 dag mee doe). Het is overigens wel zo dat ik mijn Hero veel intensiever gebruik dan mijn i8910. Ook de camera is uiteraard veel beter van de Samsung.

Android / HTC Hero
+ Android is nice! (qua menu's etc)
+ Heel veel verschillende custom roms
+ Android Market heel uitgebreid en super groot aanbod apps
- Accu gaat sneller leeg (1,5 dag)
- Camera is minder goed
- Kleiner scherm en geen AMOLED

Symbian / Samsung i8910
+ Het scherm!
+ De camera!
+ Accuduur is beter t.o.v. de HTC Hero
- Officiele Samsung firmware is waaaardeloos
+ HyperX maakt goede firmwares

Goed, dit is mijn mening over de i8910 en de Hero op Android gebaseerd op mijn ervaringen van het afgelopen jaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus ook een HTC Hero in bruikleen. Lang verhaal kort omdat ik altijd zoveel commentaar had op Android en iPhone moest ik van mijn vrienden maar eens zo'n ding gebruiken.

Wat opvalt bij Android, veel dingen worden gewoon door je stort (of door je reet) naar binnen gepropt en dat vindt ik helemaal niet fijn. Hij doet maar dingen zomaar uit zich zelf en meeste dingen kosten gewoon ongelovelijk veel energie dus is de accu ook snel leeg.

Verder is hij ook dat de Hero langzamer is dan de i8910. In de UI merk je het niet zo goed maar als je gaat kijken naar zware applicaties welke voor beide beschikbaar zijn (Zoals Sygic) dan zie je dat de performance van de Hero ver achter die van de i8910 ligt. Terwijl mijn i8910 met gemak 25fps met Sygic aankan lukt de 7fps met de Hero amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Ik lees vooral ook bij de Desire dat er veel accuproblemen zijn. Zou zelf sowieso weer voor een toestel met (s) amoled gaan want iets anders hoeft ook niet meer haha.
Weet ook niet of het verstandig is om naar een Samsung met Android over te stappen omdat ik na deze telefoon samsung niet heel erg vertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:12:
Ik heb nu dus ook een HTC Hero in bruikleen. Lang verhaal kort omdat ik altijd zoveel commentaar had op Android en iPhone moest ik van mijn vrienden maar eens zo'n ding gebruiken.

Wat opvalt bij Android, veel dingen worden gewoon door je stort (of door je reet) naar binnen gepropt en dat vindt ik helemaal niet fijn. Hij doet maar dingen zomaar uit zich zelf en meeste dingen kosten gewoon ongelovelijk veel energie dus is de accu ook snel leeg.

Verder is hij ook dat de Hero langzamer is dan de i8910. In de UI merk je het niet zo goed maar als je gaat kijken naar zware applicaties welke voor beide beschikbaar zijn (Zoals Sygic) dan zie je dat de performance van de Hero ver achter die van de i8910 ligt. Terwijl mijn i8910 met gemak 25fps met Sygic aankan lukt de 7fps met de Hero amper.
Veel dingen door je reet naar binnen gepropt worden? Zoals wat dan? Kan me zo snel niet echt iets bedenken?

Over die snelheid ben ik het wel met je eens. De Hero is inderdaad niet echt een stel toestel, al stoor ik me daar totaal niet aan. Maar wat je zegt, op het moment dat je zwaardere apps gaat draaien, scoort de Samsung beter. De Desire is daarentegen weer vele male sneller dan de Hero, dus wellicht dat deze beter scoort t.o.v. de Samsung.
Southern Sun schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:19:
Ik lees vooral ook bij de Desire dat er veel accuproblemen zijn. Zou zelf sowieso weer voor een toestel met (s) amoled gaan want iets anders hoeft ook niet meer haha.
Weet ook niet of het verstandig is om naar een Samsung met Android over te stappen omdat ik na deze telefoon samsung niet heel erg vertrouw.
De batterij problemen van de Desire zijn bij mij, en de 3 Desire gebruikers die ik ken, niet bekend. Maar zelf kan ik daar niet goed over oordelen. Het scherm van de Desire t.o.v. de Hero is wel super! Echt weer de ervaring zoals ik hem ook had op mijn Samsung _/-\o_

Begrijp me goed hoor, ik zit hier niet te posten om jullie van je Samsung af te praten. Volg dit topic zo nu en dan nog is, omdat ik het interessant vind om te lezen wat voor ontwikkelingen er bij de i8910 gaande zijn en toen kwam ik toevallig een post tegen waarin iemand over de Hero/Android begon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Criminelis schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:35:
Veel dingen door je reet naar binnen gepropt worden? Zoals wat dan? Kan me zo snel niet echt iets bedenken?
Nou snel een paar dingen, wil niet al te veel prijs geven want aan het einde van de twee maanden ga ik een review schrijven. Trouwe Symbian fan die Android en iPhone gebruikt.

Tis niet dat ik 100% tegen Android ben ofzo hoor. Android heeft weer andere punten die veel beter zijn en dat merk je ook aan het gebruik gemak.

Waar ik em ongelovelijk aan stoor is het volgende (meteen ook mijn grootste punt van kritiek). Toen ik het testel net kreeg ging ik even spelen met dat ding. Even kijken hoe dat nou zit met de appstore (Market) en het eerste waar hij om vraagt is een google account, je kan er niet om heen. Dan komen er bij mij twee vragen op.

1. Waarom alleen Google accounts? Ja ik weet het, het is een implementatie van Google maar je had ook voor een wat opener methode kunnen kiezen. Gewoon registeren met elk mail adres welke je wil. Werk je meteen dat privacy gebeuren tegen.
2. Waarom moet ik een account invoeren om te zien wat er in die store allemaal beschikbaar is? Kan ik gewoon niet even browsen en op het moment dat ik iets wil kopen voer ik me account in.

Trouwens nog een opmerking. Doodle Jump wekrt blijkbaar niet op de Hero en het moest dus blijkbaar ook zijn dat ik Doodle Jump niet in mijn lijstje krijg te zien. Maar als ik zoek op Doodle Jump vindt hij hem wel en ik kan hem kopen (heb ik ook gedaan) maar dan krijg ik dus fijn een melding dat het spel niet geschikt is voor de Hero! Mail gestuurt naar Google, hopelijk krijg ik me geld terug.

Een dag later wil ik een SMSje intikken, voer ik de naam van een contact persoon in en ik sta stom verbaast te kijken! Hij laat gewoon alle mail adressen in mijn gmail account zijn! Ik dahct eerst bij mij zelf: "Hoe wete hij dat nou?!" en toen bedacht ik me dat ik de dag daarvoor een account had opgegeven bij Market.

Even zoeken en ja inderdaad hij voert dus automatische dat account door naar het hele systeem. Het wordt niet gemeld, gebeurd gewoon en hij begint automatische te syncen met de google servers.

Nou goed dan wil ik dat account weg halen en de gegevens van mijn telefoon wissen. Even zoeken bij instelling... hey die optie is er helemaal niet!

Zoeken op Google en je vindt er bijna niks over, wat dieper gezocht in de newsgroups en daar zei iemand dat je de app cache leeg moest halen. En ja inderdaad, als die link met je google account weg wilt hebben moet je dus een voor een handmatig de cache van alle google apps wissen. Uitzetten is ook niet 1, 2, 3 gedaan je moet een paar instellingen uitzetten waarvan niet helemaal duidelijk is dat ze daarmee te maken hebben.

Aanzetten ging net zo snel en makkelijk, zonder dat ik er ook maar enige erger aan had heeft dat ding al mijn contacten geïmporteerd. Uitzetten moet je een paar rare kunstgrepen voor uitvoeren. Dan denk ik bij mijzelf, zeg dat er even bij of vraag of ik dat wil dat is toch ook een kleine moeite?

Waarom wil ik dit dan niet? Nou ten eerste wil ik zelf kunnen bepalen of dit gebeurd en ten tweede GMail heeft ook al van die rare trekjes. Mijn Gmail adressenboek is zo'n rotzooi omdat gmail iedereen waar ik ooit een mail van heb gehad automatische importeert en dat vindt ik niet fijn want dat is een rotzooi. In mijn telefoon heb ik een nette lijst met Voornaam, Achternaam, Adres, Nummer, etc. Als hij dan al die zooi van Gmail erdoor gooit dan vindt ik dat niet fijn. Ik wil trouwens ook niet dat persoonlijke gegevens van mijn contacten online ergens staan. Daar is geen reden voor want het is mijn adressenboek.

Of dingen als, als ik een navapp aanzet, waarom kan hij dan niet automatische de GPS chip aan/uit zetten? Dat kan ik je vertellen, omdat dat ding dus automatische mijn locatie doorspeelt aan Google als ik de GPS chip aanzet dus moet je dat maar handmatig doen zodat je dus aangeeft dat je bewust ervoor kiest om je locatie door te spelen. Nee ik wil mijn locatie niet doorspelen ik wil navigeren!

Maar het lullige is dat hij dankzij triangulatie van zendmasten en WiFi hotspots mij sowieso ongeveer weet te zitten en die informatie speelt hij dus wel automatische door naar Google. Exacte positie mag dus niet maar een benadering hebben ze geen problemen mee? Onzin. Ik wil gewoon niet dat dat ding ooit met Google communiceert, kan dus ook maar het is er niet expliciet bij vermeld.

De instellingen app, lijkt op eerste gezicht heel simpel maar kan toch moeilijk worden. Het lijtk erop alsof ze een schijn hebben gecreëerd voor om simpel te lijken en de wat controversiële dingen hebben ze wat dieper begraven.

Zo zit het hele OS vol met dit soort dingen en ik kan nu ook beter begrijpen waarom mensen Google beschuldigen van privacy schending. Het ding is lomp met de gegevens van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik ben inmiddels officieel overgestapt naar de S8500. Je zult me nu in het topic van de S8500 het meest treffen ;) Ik wens jullie nog succes verder met dit toestel. Ik hoop voor jullie dat Samsung nou eens eindelijk die firmware uitbrengt die in januari beloofd was. Overigens heb ik nog een stel (originele) accessoires in aanbieding van dit toestel. Als je geinteresseerd bent refereer ik je naar het V&A gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:51:

Wel raar dat je versie v4 erop hebt gezet. 8)7 Als je je wat had verdiept in de HyperX versies dan had je gelezen dat v4 een beetje tegen valt. Zelf heb ik v5 erop gezet, voorheen v3.29 en ik moet toegeven dat alles bijna zonder problemen loopt. ;) Een paar kleine dingetjes zoals de media player die nog niet mijn mp3 map herkent.
Verder ben ik opzoek naar een browser die quicktime applicatie onder java kan afspelen.
Heb deze helaas nog niet gevonden :'(
Ik ben opzoek naar een player om de geluiden die via http://www.soortenbank.nl/mobiel/ af te spelen. (vul in een mus of zoiets selcteer multimedia om geluiden af te spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:25:
[...]

Wel raar dat je versie v4 erop hebt gezet. 8)7 Als je je wat had verdiept in de HyperX versies dan had je gelezen dat v4 een beetje tegen valt. Zelf heb ik v5 erop gezet, voorheen v3.29 en ik moet toegeven dat alles bijna zonder problemen loopt. ;) Een paar kleine dingetjes zoals de media player die nog niet mijn mp3 map herkent.
Verder ben ik opzoek naar een browser die quicktime applicatie onder java kan afspelen.
Heb deze helaas nog niet gevonden :'(
Ik ben opzoek naar een player om de geluiden die via http://www.soortenbank.nl/mobiel/ af te spelen. (vul in een mus of zoiets selcteer multimedia om geluiden af te spelen)
Uuuuh... Ik heb V4 al een tijdje erop zitten... kun je ook ut het verhaal opmaken, had 3 weken geleden alarm ingesteld. V5 was toen nog niet uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
SizzLor en Criminelis, bedankt voor jullie reviews, dat scheelt me de moeite om zelf een tijdje een Android-telefoon te nemen ;+) Erg interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Heb nu ook maar V5 erop gezet, was er dit keer maar 1.5 uur mee bezig (ik leer t nog wel :P). Tot nu toe geen klachten, lekker snel, zeker met de turbo aan. Nog geen crashes oid gehad, slideshow achtergrond is ook erg leuk en de nieuwe knoppen zien er mooi uit. Heb alleen wel gemerkt dat in de threadsms de nederlandse t9 niet werkt (gebruik de base versie).

Edit: en de accu lijkt een stuk beter, hij staat nu anderhalve dag aan, en nog geen één streepje kwijt :*)

[ Voor 13% gewijzigd door k.olfers op 03-06-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:52:
[...]

Nou snel een paar dingen, wil niet al te veel prijs geven want aan het einde van de twee maanden ga ik een review schrijven. Trouwe Symbian fan die Android en iPhone gebruikt.

Tis niet dat ik 100% tegen Android ben ofzo hoor. Android heeft weer andere punten die veel beter zijn en dat merk je ook aan het gebruik gemak.

Waar ik em ongelovelijk aan stoor is het volgende (meteen ook mijn grootste punt van kritiek). Toen ik het testel net kreeg ging ik even spelen met dat ding. Even kijken hoe dat nou zit met de appstore (Market) en het eerste waar hij om vraagt is een google account, je kan er niet om heen. Dan komen er bij mij twee vragen op.

1. Waarom alleen Google accounts? Ja ik weet het, het is een implementatie van Google maar je had ook voor een wat opener methode kunnen kiezen. Gewoon registeren met elk mail adres welke je wil. Werk je meteen dat privacy gebeuren tegen.
2. Waarom moet ik een account invoeren om te zien wat er in die store allemaal beschikbaar is? Kan ik gewoon niet even browsen en op het moment dat ik iets wil kopen voer ik me account in.
Mee eens, waarom alleen Google accounts weet ik ook niet. Zelf vind ik het overigens wel heel handig om als Android gebruiker van Gmail gebruik te maken aangezien dan alles meteen goed samenwerkt. Denk aan Latitude, Google Talk, Mail, Agenda en contacten etc. Maar je hebt gelijk, je moet een Google Account hebben.
Trouwens nog een opmerking. Doodle Jump wekrt blijkbaar niet op de Hero en het moest dus blijkbaar ook zijn dat ik Doodle Jump niet in mijn lijstje krijg te zien. Maar als ik zoek op Doodle Jump vindt hij hem wel en ik kan hem kopen (heb ik ook gedaan) maar dan krijg ik dus fijn een melding dat het spel niet geschikt is voor de Hero! Mail gestuurt naar Google, hopelijk krijg ik me geld terug.
Deels mee eens. Inderdaad slordig dat de makers (of Google zelf) van Doodle Jump niet netjes vermelden dat de app niet werkt op de HTC Hero. Het is alleen zo dat Google je met elke app 24 uur de tijd geeft om de applicatie te proberen. Je kan in de Market zonder problemen (ik heb dit al meerdere keren gedaan) je applicatie 'teruggeven'. Hier zijn verder helemaal geen kosten aan verbonden. Aangezien je er vrijwel direct achter kwam dat je applicatie niet werkte op je Hero, kon je dit dus ook makkelijk doen binnen 24 uur. E-mailen met Google was dus op zich niet nodig...
Een dag later wil ik een SMSje intikken, voer ik de naam van een contact persoon in en ik sta stom verbaast te kijken! Hij laat gewoon alle mail adressen in mijn gmail account zijn! Ik dahct eerst bij mij zelf: "Hoe wete hij dat nou?!" en toen bedacht ik me dat ik de dag daarvoor een account had opgegeven bij Market.
Helemaal mee eens. Ontzettend irritant. Maar in de 2.1 firmware (oke, hij is officieel nog niet uit) kan je aangeven welke adressen/contacten hij wel en niet mag downloaden. Ik heb namelijk wel al mijn contacten in mijn Google Account staan maar ook bij mij komt er direct een e-mail adres in mijn telefoon te staan op het moment dat ik een keer iemand mail. Heel irritant. Gelukkig heb ik nu een 2.1 firmware en dit probleem dus niet meer.

Mocht je nou helemaal geen contacten 'crap' van Google willen, dan kan je dit in je 'Weergave instellingen' van je contacten aanpassen. Daarin kan je aangeven of hij je Google contacten, je SIM contacten, je Telefoon contacten of bijv. je Exchange contacten moet weergeven.
Even zoeken en ja inderdaad hij voert dus automatische dat account door naar het hele systeem. Het wordt niet gemeld, gebeurd gewoon en hij begint automatische te syncen met de google servers.
Mee eens, hij/Google doet best vaak dingen zonder dat te melden. Ik zou het ook netjes vinden als hij het in ieder geval meld en je de keuze geeft.
Nou goed dan wil ik dat account weg halen en de gegevens van mijn telefoon wissen. Even zoeken bij instelling... hey die optie is er helemaal niet!

Zoeken op Google en je vindt er bijna niks over, wat dieper gezocht in de newsgroups en daar zei iemand dat je de app cache leeg moest halen. En ja inderdaad, als die link met je google account weg wilt hebben moet je dus een voor een handmatig de cache van alle google apps wissen. Uitzetten is ook niet 1, 2, 3 gedaan je moet een paar instellingen uitzetten waarvan niet helemaal duidelijk is dat ze daarmee te maken hebben.

Aanzetten ging net zo snel en makkelijk, zonder dat ik er ook maar enige erger aan had heeft dat ding al mijn contacten geïmporteerd. Uitzetten moet je een paar rare kunstgrepen voor uitvoeren. Dan denk ik bij mijzelf, zeg dat er even bij of vraag of ik dat wil dat is toch ook een kleine moeite?
Hier heb ik zelf eigenlijkj geen ervaringen mee.
Waarom wil ik dit dan niet? Nou ten eerste wil ik zelf kunnen bepalen of dit gebeurd en ten tweede GMail heeft ook al van die rare trekjes. Mijn Gmail adressenboek is zo'n rotzooi omdat gmail iedereen waar ik ooit een mail van heb gehad automatische importeert en dat vindt ik niet fijn want dat is een rotzooi. In mijn telefoon heb ik een nette lijst met Voornaam, Achternaam, Adres, Nummer, etc. Als hij dan al die zooi van Gmail erdoor gooit dan vindt ik dat niet fijn. Ik wil trouwens ook niet dat persoonlijke gegevens van mijn contacten online ergens staan. Daar is geen reden voor want het is mijn adressenboek.
Oke, dat je je adressenboek niet online wil hebben staan is absoluut wat voor te zeggen. Mocht je dat nou wel willen, en wil je niet dat je adresboek/contactenlijst zo'n puinhoop wordt, dan kan je even in je instellingen duiken en aangeven dat hij niet zomaar alles en iedereen moet gaan toevoegen.
Of dingen als, als ik een navapp aanzet, waarom kan hij dan niet automatische de GPS chip aan/uit zetten? Dat kan ik je vertellen, omdat dat ding dus automatische mijn locatie doorspeelt aan Google als ik de GPS chip aanzet dus moet je dat maar handmatig doen zodat je dus aangeeft dat je bewust ervoor kiest om je locatie door te spelen. Nee ik wil mijn locatie niet doorspelen ik wil navigeren!

Maar het lullige is dat hij dankzij triangulatie van zendmasten en WiFi hotspots mij sowieso ongeveer weet te zitten en die informatie speelt hij dus wel automatische door naar Google. Exacte positie mag dus niet maar een benadering hebben ze geen problemen mee? Onzin. Ik wil gewoon niet dat dat ding ooit met Google communiceert, kan dus ook maar het is er niet expliciet bij vermeld.
Ook mee eens. Standaard staat het delen van je locatie inderdaad zowat bij elke app aan. Viel mij ook op. Zelf zet ik dit ook bijna altijd uit. Inderdaad met het oog op privacy niet echt netjes.
De instellingen app, lijkt op eerste gezicht heel simpel maar kan toch moeilijk worden. Het lijtk erop alsof ze een schijn hebben gecreëerd voor om simpel te lijken en de wat controversiële dingen hebben ze wat dieper begraven.
Dit heb ik zelf niet zo ervaren. vind het menu en de instellingen over het algemeen vrij overzichtelijk. Uiteraard loop je wel eens te zoeken, maar dat moest ik ook wel eens met mijn vorige Samsung (en Nokia).
Zo zit het hele OS vol met dit soort dingen en ik kan nu ook beter begrijpen waarom mensen Google beschuldigen van privacy schending. Het ding is lomp met de gegevens van andere.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik begrijp nu beter wat je bedoelt. Google gaat in mijn ogen soms ook wat makkelijk om met het hele privacy verhaal. Al blijft natuurlijk de vraag wat er met jou data gedaan wordt. Maarja, denk niet dat we daar achter zullen komen...

Sorry voor eventuele spelfouten, maar heb geen zin om de tekst nu nog een keer door te lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Maar goed, nu maar weer over de i8910? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb vanmiddag ook HyperX v5 erop gezet. Ik was een beetje huiverig want ik was wel tevreden met de application-pack van v4. Tot blijdschap zaten er ook weer diverse apps in v5 (TrackID, PhoneTorch) zodat ik relatief snel over kon. Even snel de apps (Arrow Player, Internetplayer, TTPod 3.70beta, Sygic 10, Opera, RemindMe en PiZero's Solstice thema), de SMSjes en Contacts weer terugzetten (en nog wat andere files) en klaar was kees eigenlijk. Met een uurtje was ik weer 'online'.
Omdat batterijduur bij mij boven snelheid gaat moet ik dat nog even afwachten, maar alles voelt fris en snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het stuk snel getikt dus ik denk dat ik zelf veel meer spelvouten heb als jij. Ik wil niet android bashen ofzo hoor, zoals ik al zei android heeft ook weer zijn positieve kanten en die komen in mijn verhaal helemaal niet naar voren.

Symbian zelf heeft ook van die onzin dingen waarvan je denkt "waarom moet dat?" maar na 10 jaar Symbian gebruik ken ik al die weggetjes wel, dus als ik een nieuwe firmware flash (of een nieuwe telefoon koop) dan is het meteen menu en tik tik tik alles staat goed.

Als je mijn verhaal ook wat nader leest kom je er achter dat meeste dingen waar ik over klaag allemaal een kwestie van instellen is MAAR dat is het nou juist. De software lijkt opzettelijk zo inelkaar te zitten dat je het moet doen zoals Google het wil en als je het anders wil dan kan dat maar dan moet je diep in het menu duiken wat niet altijd even duidelijk is.

Ik heb gekeken als een leek! Ik krijg dat ding zonder handleiding, zonder informatie (hij was zelfs de USB kabel vergeten maar die had ik nog wel een), zonder niks in mijn handen geduwd en ik heb zo gekeken. Als je als leek niet beter weet, de weg nog niet kent of gewoon niet door hebt wat er aan de hand is dan doet de software echt akelige dingen met jou informatie. Hoe je het uit moet zetten of anders kan instellen weet ik nu wel, maar toen nog niet!

En toch zit ik met grote ogen naar de Galaxy S te kijken!
Southern Sun schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:31:
Maar goed, nu maar weer over de i8910? :P
Ja meester :P

Maar je hebt gelijk, was gewoon even een i8910 users die een Hero reviewed tussendoor, dacht is wel leuke info voor mensen die over willen stappen.

maar om even terug te komen op dat alarm probleem, weet iemand of dat alarm probleem in V5 opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

ik zal het je de komende dagen laten weten. Ik gebruik het alarm elke dag en morgenochtend gaat de eerste weer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Mijn alarmfunctie werkt gewoon naar behoren. Ik stel 'm dagelijks ergens vroeg in de ochtend op variabele tijden, maar nooit dat ie op een andere tijd af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Southern Sun schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:36:
Mijn alarmfunctie werkt gewoon naar behoren. Ik stel 'm dagelijks ergens vroeg in de ochtend op variabele tijden, maar nooit dat ie op een andere tijd af gaat.
Nee het probleem is ook niet dat hij op een ander tijd afgaat. Het probleem is dat er spook alarmen achterblijven in het geheugen. bijv. Je stelt vandaag om 3 uur een alarm in en hij gaat ook netjes af. Maar over 2 dagen gaat hetzelfde alarm om 3 uur weer af en dan een week later weer. Als je in de lijst met alarmen kijkt is er dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Vanmorgen deed mijn alarm het niet?

of ik ben er gewoon doorhene geslapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Daar heb ik serieus nog nooit last van gehad. Wekker doet het altijd prima en altijd op de juiste tijd. Zelfs als ik per ongeluk 2 alarmen op de zelfde tijd hebben ingesteld.

Ja je weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:48:
[...]

Nee het probleem is ook niet dat hij op een ander tijd afgaat. Het probleem is dat er spook alarmen achterblijven in het geheugen. bijv. Je stelt vandaag om 3 uur een alarm in en hij gaat ook netjes af. Maar over 2 dagen gaat hetzelfde alarm om 3 uur weer af en dan een week later weer. Als je in de lijst met alarmen kijkt is er dan niks.
Ja dat heb ik dus niet :P Anders zou bij mij de wekker wel eens om 07.00 gaan van de dag ervoor, als ik 'm een keer om 10.00 laat af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

De accu lijkt langer mee te gaan met v5. Ik ben al een dagje onderweg (sms-en, muziek luisteren, wat online spul) en de accu-indicator staat nog steeds vol. :)
Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste