Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-10 22:37
gister toch maar de overstap gemaakt naar HyperX 2.02 Dutch, wachten op Samsung duurt me wat te lang.

de eerste indruk is erg goed, het loopt allemaal een stuk sneller en dat is echt een superverschil ten opzichte van de originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:17
Net ook overgestapt op Hx 2.02. In elk geval al meer eyecandy dan de standaard firmware :z
Heeft iemand anders nog goede Themes buiten die op de vorige pagina? Wat me bijv. tegenvalt is die gay clock van het standaard hx thema op "finger use" :P

Hmm nu wil alleen mijn backup de smsjes niet terugzetten die ik voor het flashen gemaakt heb. Licht dit aan de nieuwe firmware? Vind het wel jammer als ik ineens een paar 100 smsjes kwijt ben.

*edit: nm een eerdere backup werkt wel. Zal wel mis zijn gegaan bij de laatste.
Wat ik overigens ook een goeie verbetering vind is het qwerty toetsenbord, op de een of andere manier vind ik het prettiger dat de toetsen nu tegen elkaar aan staan

[ Voor 246% gewijzigd door Southern Sun op 08-02-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Southern Sun schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:55:

Hmm nu wil alleen mijn backup de smsjes niet terugzetten die ik voor het flashen gemaakt heb. Licht dit aan de nieuwe firmware? Vind het wel jammer als ik ineens een paar 100 smsjes kwijt ben.
Ja daar had ik ook al last van gisteren back up gemaakt i.v.m. eerder genoemd probleem met mijn toetsen.
(harde reset gedaan enz)
Oude back ups geprobeerd toen die van gisteren er weer op had gezet waren de smsjes niet mee gegaan.

Daar ging mijn alle eerste ontvangen sms die ik had ontvangen op de dag van de aanschaf 2 juni :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
hehe ik wis al mijn smsjes, omdat ik er meer dan 1000 in de maand krijg.. en bij 1500 smsjes wordt je telefoon heel erg traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Populair :P Nu ben ik helemaal blij dat ik over ben gestapt. Wist niet dat de Ovi store ook werkte _/-\o_ Had ik het maar eerder gedaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Net ook geüpdated naar versie 2.02 van HyperX! Ging vlot, binnen 10 minuten gebeurd in VMware player met XP.

Er stond nog een bestandje erbij genaamd HX_2.01_patch.sis. Moet ik dit ook installeren?

Draait als een zonnetje allemaal nu! Alleen kan de muziekplayer de mp3's op de geheugenkaart niet vinden. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Niet online
musicplayer is only searching on e\music and f:\music (faster search)

Zelf al gevonden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Nafs Ruh schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:28:

Er stond nog een bestandje erbij genaamd HX_2.01_patch.sis. Moet ik dit ook installeren?
Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-10 22:37
Nafs Ruh schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:08:
musicplayer is only searching on e\music and f:\music (faster search)

Zelf al gevonden! ;)
zat er ook naar te zoeken :P was er na een half uur pas achter gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Wat doet die patch eigenlijk? Had 'm zelf ook nog niet geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die patch verplaatst onder andere wat dingen van de C naar de E schijf zodat je meer ruimte hebt!

Het wordt door HyperX aangeraden om het gewoon te doen, dus tsja waarom zou je het dan niet doen :P

Verder is het voorlopig even stil op dat kamp. Gnusmas is gestopt als admin omdat ie zijn phone heeft verruild voor een N900 en HyperX is de komende weken druk bezig met verhuizen.

Dus helaas voorlopig ff geen vernieuwingen, of ja, mss van samsung.

Maar samsung heb ik al lang geen hoop meer op! Ok we krijgen wat kleine verbeteringen maar pas bijna een jaar na dato???? Wtf zeg :S

Zaterdag weer wat filmpjes gemaakt tijdens een hardstyle party en ik begin me meer en meer te storen aan de geluidskwaliteit :@

Zodra ik een leuke nokia tegenkom die de kwaliteit van het filmen benaderd is dit ding weg!

Voor mij nooit geen samsung meer na deze telefoon, hoe sexy de specs ook zijn.

De ondersteuning is gewoon dikke kut en anders niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Als je een abonnement voor zoveel jaar hebt kan je niet een telefoon retourneren of omruilen zeker O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat kan niet,

Dat is overigens voor mij geen probleem, heb het toestel toen los gekocht :)

Het toestel is verder overigens prima, voordat iemand mijn post verkeerd interpreteert.

Maar ik heb gewoon zolangzamerhand een vervelende bijsmaak bij samsung gekregen. En dan met name om de videorecording HET SPEERPUNT van de reclames voor dit toetsel. (en de reden voor mij tot aanschaf)

En als je gwoon kritisch kijkt is het gewoon niet goed. Te veel framedrops op HD nivo en in low light conditions is de kwaliteit eigenlijk niet veel beter dan mijn vorige N82.

Om over het geluid nog maar te zwijgen.

En datzelfde geld voor fotos in discotheken etc, ik vond mijn N82 gewoon beter presteren op dat vlak dan de omnia.

Vaak veel vage fotos, out of focus weet ik het allemaal of behandel ik dat ding verkeerd :?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:55:
Nee dat kan niet,

Dat is overigens voor mij geen probleem, heb het toestel toen los gekocht :)

Het toestel is verder overigens prima, voordat iemand mijn post verkeerd interpreteert.

Maar ik heb gewoon zolangzamerhand een vervelende bijsmaak bij samsung gekregen. En dan met name om de videorecording HET SPEERPUNT van de reclames voor dit toetsel. (en de reden voor mij tot aanschaf)

En als je gwoon kritisch kijkt is het gewoon niet goed. Te veel framedrops op HD nivo en in low light conditions is de kwaliteit eigenlijk niet veel beter dan mijn vorige N82.

Om over het geluid nog maar te zwijgen.

En datzelfde geld voor fotos in discotheken etc, ik vond mijn N82 gewoon beter presteren op dat vlak dan de omnia.

Vaak veel vage fotos, out of focus weet ik het allemaal of behandel ik dat ding verkeerd :?
Dan had je 'm dan beter bij ThePhoneHouse kunnen halen.

Daar kan je je toestel een week uitproberen en als het niet bevalt omruilen voor een ander toestel.
Dan had je niet de teleurstelling gehad waar je nu over schrijft ;)

Filmen doe ik zelf bijna nooit maar foto's maken wel.
En ik heb over de foto kwaliteit geen klachten.
Je moet wel de moeite nemen om de goede instellingen te maken/gebruiken.

Enige wat ik mis van m'n SE K800i is de Xenon flitser ;)
Maar omdat ik de SEX1 hiervoor had wist ik wat ik kon verwachten m.b.t. de flitser :(
Die van m'n Jet en Omnia II is overigens wel beter dan van m'n HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:55:
Nou, je gebruikt de HX firmware toch? Naar mijn idee is de fotokwaliteit daarvan ook gewoon (veel) slechter dan de originele fimware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-10 23:41
In Italie is zojuist een firmware gereleaset via PC Studio (I8910XXJB1). Het blijkt dat KS nog steeds niet goed werkt. Lees hier meer over de update.

• Amps
Heb vandaag een telefoontje gekregen van de T4T en Dynafix is idd mijn toestel kwijt. Ik krijg nu een full refund. Had toch verwacht dat er daarboven op ook nog een soort van een extra vergoeding te krijgen voor al dat wachten. Maarja, misschien moet ik gewoon tevreden zijn met het aanbod.

Hier eindigt tevens ook mijn avontuur met Symbian i.c.m. een Samsung phone. Ik ga niet meer de i8910 HD vervangen met een nieuwe. Na 4 reparaties en wachttijden die in zijn totaliteit langer zijn dan ik daadwerkelijk het toestel in mijn bezit had, vind ik het wel goed geweest zo.

Ik ben benieuwd wat de Mobile World Congress dit keer te bieden heeft ;) Precies een jaar geleden was ook de kennismaking met de i8910 HD, hehe :P

Succes met jullie toestel jongens, ik hoop voor jullie dat die update niet al te lang gaat duren en dat hij niet tegen gaat vallen :)

Verwijderd

Mij is de telefoon ook erg tegen gevallen (qua video-opname). Dus binnenkort in de verkoop voor een Android-device

Verwijderd

@ catt4u,

Ik heb het toestel inmiddels al 3/4 jaar, dus dat phonehouse verhaal gaat niet op!

Waar ik me aan stoor is dat er constant van alles wordt beloofd, verbeteringen etc en het duurt gewoon echt eeuwen :@

En zoals nu ook, wordt die KS gereleased (alweer een maand later dan beloofd) en dan is het nog niet goed :?

Ik heb al de tijd nog goede hoop gehad dat de videorecording zou worden verbeterd, maar dit is dus totaal niet het geval. Ook niet bij de laatste update die eraan gaat komen.

Dus daar zit mijn teleurstelling!

Verder is het geen onaardig toestel ofzo. Ik neem wel de moeite voor de fotos en de instellingen, maar dan nog vind ik de fotos echt niet heel veel beter dan mijn nokia N82.

Ja de goede fotos zijn beduidend beter, maar als je het in zijn totaliteit bekijkt had ik met mijn oude N82 veel minder missers.

Daar versta ik dus onder, vage fotos, flits die niet goed werkt etc etc etc.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 20:13 ]

• catt4u
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:11:
@ catt4u,

Ik heb het toestel inmiddels al 3/4 jaar, dus dat phonehouse verhaal gaat niet op!

Waar ik me aan stoor is dat er constant van alles wordt beloofd, verbeteringen etc en het duurt gewoon echt eeuwen :@

En zoals nu ook, wordt die KS gereleased (alweer een maand later dan beloofd) en dan is het nog niet goed :?

Ik heb al de tijd nog goede hoop gehad dat de videorecording zou worden verbeterd, maar dit is dus totaal niet het geval. Ook niet bij de laatste update die eraan gaat komen.

Verder is het geen onaardig toestel ofzo. Ik neem wel de moeite voor de fotos en de instellingen, maar dan nog vind ik de fotos echt niet heel veel beter dan mijn nokia N82.

Ja de goede fotos zijn beduidend beter, maar als je het in zijn totaliteit bekijkt had ik met mijn oude N82 veel minder missers.

Nee, nu kan je de telefoon natuurlijk niet meer omruilen.
Maar wat ik bedoelde is dat je een week de tijd had om alles uit te testen als je 'm bij ThePhoneHouse had gekocht.
Juist omdat dat filmen voor jou zo belangrijk is had ik dat dan als eerste uitgebreid getest in die week.
En dan was je er meteen achter gekomen dat die niet presteert zoals jij verwacht ;)

Daarom wist ik ook dat de flits van de HD minder zou zijn dan van m'n oude K800i maar vergelijkbaar met die van de SEX1. (onvoldoende voor goed uitgelichte opnamen)

Die updates van Samsung daar sta ik ook niet hoog mee.
Maar bij Nokia is het niet anders; Vaker updates maar steeds maar een minimale verbetering (N95/5800/N97) en nog steeds niet zoals het zou moeten werken :(

Waarom heb je dan niet gekozen voor een custom rom flash van HyperX?
Ik heb nu totaal zo'n 12x geflashed met verschillende Samsung en custom (speed)firmwares maar die 2.02 Dutch is echt goed.

Verwijderd

Eehm,

Weet niet of je denkt dat ik nieuwkomer ben, maar ik ben de topicstarter geweest van het 1e topic.

Ik ben dus bekend met de hyperX firmwares, misschien wel beter dan wie dan ook hier. (niet om arrogant te doen)

Andy heeft ook aantal keer gezegd er is nog goede kans op verbetering maar ook hij geeft nu aan dat het waarschijnlijk nooit beter zal worden.

Verder koop ik nooit een toetsel los in de winkel. Heb em op de kop kunnen tikken voor 300 eu, 2e hands.

En ik was in het begin redelijk tevreden, ik gebruik het filmen voornamelijk op festivals waar k heen ga. Dat was dus in het outdoor (openlucht) seizon dat ik begon. Nu ik echter de winter heb doorgemaakt (en dus de indoor partys) valt het me echt gigantisch op hoe slecht hij filmt met low level conditions.

Om het verschil nog maar eens te benadrukken:

Outdoor: http://www.vimeo.com/6347277
Indoor: http://www.vimeo.com/7082069
Indoor (740x480): http://www.vimeo.com/9306805

Ik vind de kwaliteit van de indoor filmpjes gewoon echt ondermaats, waar bij het 2e filmpje ook geregeld lagt door framedrops.

Eerste filmpje heb ik zelf geluid onder geplakt omdat het NERGENS naar klonk. Daar zijn nog wel originele filmpjes van terug te vinden verder terug in dit topic.

Ik draai zelf nu nog 2.00 HyperX maar ga vandaag of morgen als ik tijd heb zijn laatste er op zetten. Maar ik geloof niet dat dit veel verandering ga brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:56:
Eehm,

Weet niet of je denkt dat ik nieuwkomer ben, maar ik ben de topicstarter geweest van het 1e topic.

Ik ben dus bekend met de hyperX firmwares, misschien wel beter dan wie dan ook hier. (niet om arrogant te doen)

Andy heeft ook aantal keer gezegd er is nog goede kans op verbetering maar ook hij geeft nu aan dat het waarschijnlijk nooit beter zal worden.

Verder koop ik nooit een toetsel los in de winkel. Heb em op de kop kunnen tikken voor 300 eu, 2e hands.

En ik was in het begin redelijk tevreden, ik gebruik het filmen voornamelijk op festivals waar k heen ga. Dat was dus in het outdoor (openlucht) seizon dat ik begon. Nu ik echter de winter heb doorgemaakt (en dus de indoor partys) valt het me echt gigantisch op hoe slecht hij filmt met low level conditions.

Ik vind de kwaliteit van de indoor filmpjes gewoon echt ondermaats, waar bij het 2e filmpje ook geregeld lagt door framedrops.

Eerste filmpje heb ik zelf geluid onder geplakt omdat het NERGENS naar klonk. Daar zijn nog wel originele filmpjes van terug te vinden verder terug in dit topic.

Ik draai zelf nu nog 2.00 HyperX maar ga vandaag of morgen als ik tijd heb zijn laatste er op zetten. Maar ik geloof niet dat dit veel verandering ga brengen ;)
Nou, ik vind het nog aardig meevallen met de brakheid! Zeker gezien de muziekstijl (lage bass tonen)! Vind het dus ook niet gek dat die ene microfoon het niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterbeest
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:10
Eehm,

Laatste filmpje heeft goed geluid! Serieus, hoe heb je die instellingen zo gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik zit met een groot probleem; Ik heb enkele dagen geleden weer eens een paar nieuwe thema's e.d. geïnstalleerd, wat prima liep voor een dag of 2. Nu zat ik gister bij een maat thuis en had de telefoon op zijn 2.1 setje aangesloten, en toen ik hem eruit haalde en van de toets blokkering afhaalde ging die ineens naar het samsung opstart scherm (waar je Samsung ziet staan met een blauwe balk dat 'laad'). Nu wilt hij helemaal niet meer opstarten. Hij blijft hangen bij die laadbalk en wilt ook niet meer uit met de hardware buttons, ik moet dus de batterij eruit halen en er weer in doen voordat ie weer opnieuw kan opstarten en vast lopen.

Weet iemand hoe dit misschien te verhelpen is? Ik had al wat gegoogled maar kon niet echt nuttige info vinden.

bvd,

Otto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Kan je hem ook niet meer resetten met een harde reset?
Dit doe je (even uit mijn hoofd, maar het staat een paar posts terug ook ergens) door de knop geluid harder en de lock knop en de aan/uit knop in te drukken.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrE schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:41:
Kan je hem ook niet meer resetten met een harde reset?
Dit doe je (even uit mijn hoofd, maar het staat een paar posts terug ook ergens) door de knop geluid harder en de lock knop en de aan/uit knop in te drukken.
Klopt, dan laad hij het blauwe boot-menu, er gebeurd verder niks hier blijft ie gewoon op hangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:43:
[...]

Klopt, dan laad hij het blauwe boot-menu, er gebeurd verder niks hier blijft ie gewoon op hangen :/
Als je in dat blauwe bootscherm zit kun je hem wel flashen met HyperX of met originele Samsung firmware. Weet niet waar je de originele zo kunt downloaden.

Is op te lossen, mits je dus XP hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nafs Ruh schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:16:
[...]

Als je in dat blauwe bootscherm zit kun je hem wel flashen met HyperX of met originele Samsung firmware. Weet niet waar je de originele zo kunt downloaden.

Is op te lossen, mits je dus XP hebt.
aww damn, Ik heb 2 Vista systemen staan hier, en een w7 cd liggen om te installeren op mn desktop. Maar ff naar andere huis om dat te gaan proberen via XP dus.

Dit is het enige dat ie geeft though;

(c)2009 Samsung Elec Co., Ltd.
Bootloader ver. 1.47
Built: May 13 2009

Mass memory Size: 8gb
===================================================================

Weet niet of dat de bedoeling is? :p

en heb je een bepaald programma nodig om te flashen? zo ja heeft iemand hier misschien ergens een tutorial voor?

alvast bedankt,

Otto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 22:20

Elboo

Ja klopt wel ja...

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:11:

Ik deel je mening, ook ik had hiervoor een N82 (heb hem nog steeds als back-up) en vind de fotokwaliteit veel beter ivm de i8910. Die v/d i8910 heeft heel vaak veel meer ruis. De filmpjes van de N82 zien er ook strakker uit.

Schiet me net te binnen dat de N82 zelfs nu nog een firmwareupdate gekregen heeft, zal hem eens binnenhalen. Echt slecht dat Samsung hier zo lang mee wacht, het heeft gewoon geen prioriteit bij hun en dat waarderen klanten niet.

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:30:
[...]

aww damn, Ik heb 2 Vista systemen staan hier, en een w7 cd liggen om te installeren op mn desktop. Maar ff naar andere huis om dat te gaan proberen via XP dus.

Dit is het enige dat ie geeft though;

(c)2009 Samsung Elec Co., Ltd.
Bootloader ver. 1.47
Built: May 13 2009

Mass memory Size: 8gb
===================================================================

Weet niet of dat de bedoeling is? :p

en heb je een bepaald programma nodig om te flashen? zo ja heeft iemand hier misschien ergens een tutorial voor?

alvast bedankt,

Otto
Check de tutorial: http://www.hyperx.allroms.net/?cat=34

Met HyperX ben je wel je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Eehm,

Ik dacht zeker niet dat je hier nieuw bent en juist daarom. (je moet dit ook niet als kritiek zien)

Wat me verbaasd, is dat je toch je huiswerk niet goed hebt gedaan en achteraf gaat zeuren over de kwaliteit en support.

Ofwel je was overtuigd van de kwaliteiten van de HD, (je gelooft toch niet de reclame's die je ziet zeker?)
Of je kon leven met de wetenschap dat de video opname kwaliteit niet met die van een HD-filmcamera kon worden vergeleken.

Of je wilde er gewoon bij horen met de laatste nieuwe phone voor weinig ;)

Anders koop je toch niet zo'n phone, maar een HD video camera als filmen jouw belangrijkste gebruik is!
Ook al had je goede ervaring met je vorige (niet te vergelijken) N82.

Ik heb me, voor ik voor de i8910HD ging, goed ingelezen in de diverse reviews en gebruikers ervaringen die er over waren voor ie in NL leverbaar was en kon me voorstellen wat ik kon verwachten.

Maar er is misschien hoop voor je:
Tweakers maakt melding van een Nokia N87 (12Megapix) met exact dezelfde TI Omap 3430/Cortex A8/Power VR SGX 530 als in de HD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:51:
Mij is de telefoon ook erg tegen gevallen (qua video-opname). Dus binnenkort in de verkoop voor een Android-device
En voor Android is wel een phone met goede video kwaliteit op de markt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nafs Ruh schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:13:
[...]

Check de tutorial: http://www.hyperx.allroms.net/?cat=34

Met HyperX ben je wel je garantie kwijt.
Dankjewel,

alleen kan ik de telefoon dus niet soft/hard resetten, is dit een groot probleem? Voordat ik vast zit met een telefoon die helemáál niks meer waard is ^_^

Groet

edit: Is er helemaal geen manier om hem te hardresetten zonder dat de telefoon aan (opgestart) is?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-10 17:30
Klopt het, is de update er? Iemand ervaringen? http://www.mobilyz.com/ni...hd-update-nu-beschikbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Niet online
Het wordt wel aangeraden, maar is niet benodigd.

Heb je nog garantie? Zo ja ben je de telefoon wel een tijdje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Versie is nog niet beschikbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Omnia HD en gisteren is hij tijdens het stappen gevallen, het gevolg een paar barsten in het scherm. Touchscreen werkt nog wel gewoon, dus puur het glas aan de voorzijde is kapot gegaan.
Heeft iemand enig idee wat dit kan gaan kosten en óf het te repararen is? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier, een nieuwe portrait keyboard :)
Ik vind hem wel oke maar nog niet helemaal alles, gelukkig is de maker hiervan wel actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor dit Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van hyperx zijn site:
I saw, Firmware cooking on Nokia devices has started…. so hopefully we will see soon more tweaks that can be added. Anyway i give the i8910 device allmost ~2 Months, then it´s on its end :(
Ik hoop dat hij geen gelijk heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:01:
Ik heb ook een Omnia HD en gisteren is hij tijdens het stappen gevallen, het gevolg een paar barsten in het scherm. Touchscreen werkt nog wel gewoon, dus puur het glas aan de voorzijde is kapot gegaan.
Heeft iemand enig idee wat dit kan gaan kosten en óf het te repararen is? :'(
Als je handig bent moet je het zelf kunnen repareren ;)
Er staan verschillende voorbeelden van andere telefoons op YT.
En die lcd-displays kan je gewoon voor niet veel geld hier kopen maar er zijn veel meer verkopers :)

[ Voor 16% gewijzigd door catt4u op 14-02-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uiteindelijk de overstap gemaakt naar een Iphone, het is een 32Gb 3GS geworden.

Voor de i8910 bezitters, ik heb nog een Brodit active holder liggen...

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/80925/brodit-active-holder-i8910-hd.jpg?dimensionid=17&shopid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lcd is niet kapot, alleen het glas + touchscreen dus...
Is dit duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik wou nog even een comment geven op die LCD-scherm... waarom zou je in hemelsnaam een AMOLED scherm vervangen door een LCD schermpje? Voldoet dat wel aangezien een LCD scherm een backlight nodig heeft en AMOLED schermen niet? Of zie ik dat helemaal verkeerd? :P

Ik ga denk ik trouwens overstappen naar de nieuwe Bada phone van Samsung (S8500 Wave). Ziet er strak uit. Ben benieuwd hoeveel potentie Bada heeft en of Bada groot wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 20:41
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:28:
Lcd is niet kapot, alleen het glas + touchscreen dus...
Is dit duur?
http://cgi.ebay.co.uk/Ori...4a9df90296#ht_2984wt_1544

Deze is gebruikt. Als je zoekt op 'i8910 digitizer' op ebay.co.uk (waar ook de handel uit HK vandaan komt) dan vind je er meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Julian op 14-02-2010 23:52 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er niet ergens gewoon een glas met touchscreen unit gekocht worden, in nederland?
Moet snel mogelijk vervangen worden want het glas brokkelt steeds verder af, zie ook bijna niks meer door alle barsten in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
julianus schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:49:
[...]

http://cgi.ebay.co.uk/Ori...4a9df90296#ht_2984wt_1544

Deze is gebruikt. Als je zoekt op 'i8910 digitizer' op ebay.co.uk (waar ook de handel uit HK vandaan komt) dan vind je er meer.
Je hebt helemaal gelijk!
Die digitizer die onder het scherm zit heb ik nl. een x op ebay gezien van een leverancier uit China.
Er was toen een combinatie van scherm + digitizer voor $ 85.00.
Ik had die toen 'gebookmarked' maar heb 'm waarschijnlijk verwijderd want kan 'm niet meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Amps schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:12:

...

Ik ga denk ik trouwens overstappen naar de nieuwe Bada phone van Samsung (S8500 Wave). Ziet er strak uit. Ben benieuwd hoeveel potentie Bada heeft en of Bada groot wordt of niet.
Toevallig net ff die preview van gsmarena gelezen ;)
Vooral pagina 6 met de uitspraak dat Samsung maar beter moet zorgen voor ondersteuning en updates.
Die hebben ze verwaarloosd bij de Omnia HD.
Jammer voor een toestel met veel meer potentie dan er uit komt op dit moment.
En daardoor is de interesse van app. ontwikkelaars ook niet aangewakkerd wat ze bij Samsung gehoopt hadden :(

Maar inderdaad die S8500 of de i8520 als je Android wil proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nafs Ruh schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:15:
[...]

Nou, ik vind het nog aardig meevallen met de brakheid! Zeker gezien de muziekstijl (lage bass tonen)! Vind het dus ook niet gek dat die ene microfoon het niet aan kan.
Ik ben het met je eens, het is niet de makkelijkste omgeving voor de telefoon om op te nemen. Maar als ik het de filmpjes die ik 1 pagina terug post vergelijk met dit: http://www.vimeo.com/4980088

Dat is dus opgenomen met mijn N82 destijds, ook die heeft er moeite mee af ten toe (logisch, het blijft een tel) maar het geluid vind ik VELE malen beter als dat van de omnia HD. Het geluid is veel warmer, dieper enzo.

Het geluid van de omnia klinkt heel blikkerig, dit komt hoogst waarschijnlijk omdat onze omnia een lagere bitrate gebruikt met opnemen. Nokia maakt gebruik van 128000 sample rate tov van 16000(!!!) |:( van de samsung. Ik heb dit tot in den treure aangekaart (met voorbeelden) bij samsung zonder succes.

Zie ook dit topic van mij op een ander forum:

http://forums.samsungi891...ecording-sux-major-3.html

Ze hebben me toen toegezegd dat er wat mee zou gebeuren, en je raad het al, it never happened. Ook niet na herinneringen van mijn kant. Ik heb ook nog lang gehoopt dat HyperX er wat mee kon, maar die heeft het voor mij uitgezocht en zei dat het gewoon niet door hem kan worden veranderd. Dus game over :(
stuiterbeest schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:44:
[...]

Laatste filmpje heeft goed geluid! Serieus, hoe heb je die instellingen zo gezet?
Goed geluid wil ik het niet noemen, maar het is al een hele verbetering met hoe die out-of-the-box presteert.

Wat ik heb gedaan?? Het is mogelijk om volumes van je samsung aan te passen. Volume van mp3 afspelen, mp4 etc maar ook het volume waarmee er wordt opgenomen. Wees erg voorzichtig, het is op je eigen risico! (als je niet weet wat je doet en je klooit maar wat aan kun je makkelijk je speaker beschadigen bijv)

Maar goed zo moet het:

Vanuit je dialer (belscherm) druk je in: *#0002*28346#

Je komt dan in een menu, kies 3 "record". Kies dan optie 4: CamcordARM_AMR.

Je ziet hier 2 waardes, beide beinvloeden de mate van het volume waarin je microfoon opneemt. Standaard staan ze beide op 24.

Ik heb dmv van proberen allerlei combinaties getest, Micamp kun je alleen in stappen van 6 veranderen dus:
24, 18, 12, 6. Hoe hoger de waarde hoe harder hij opneemt.

Tx channel kan gewoon in stappen van 1 worden veranderd.

Beide waardes verander je door de optie te selecteren: een waarde invoeren en afsluiten met hekje.

Als je het goed doet komt de nieuwe waarde bij "current" te staan.

Voor luide omgevingen (disco, festivals) kan ik je de volgende waarde aanraden:

Mic amp 12, tx channel 10.

Let op!! Hij neemt nu alles zachter op, wil je dus een gesprek opnemen dan is het misschien handig om de waardes even weer naar boven bij te stellen voor je begint met opnemen.

Hoop dat het zo duidelijk is :)
catt4u schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:44:
[...]

Ik dacht zeker niet dat je hier nieuw bent en juist daarom. (je moet dit ook niet als kritiek zien)

Wat me verbaasd, is dat je toch je huiswerk niet goed hebt gedaan en achteraf gaat zeuren over de kwaliteit en support.

Ofwel je was overtuigd van de kwaliteiten van de HD, (je gelooft toch niet de reclame's die je ziet zeker?)
Of je kon leven met de wetenschap dat de video opname kwaliteit niet met die van een HD-filmcamera kon worden vergeleken.

Of je wilde er gewoon bij horen met de laatste nieuwe phone voor weinig ;)

Anders koop je toch niet zo'n phone, maar een HD video camera als filmen jouw belangrijkste gebruik is!
Ook al had je goede ervaring met je vorige (niet te vergelijken) N82.

Ik heb me, voor ik voor de i8910HD ging, goed ingelezen in de diverse reviews en gebruikers ervaringen die er over waren voor ie in NL leverbaar was en kon me voorstellen wat ik kon verwachten.

Maar er is misschien hoop voor je:
Tweakers maakt melding van een Nokia N87 (12Megapix) met exact dezelfde TI Omap 3430/Cortex A8/Power VR SGX 530 als in de HD ;)
Ik heb naar mijn mening wel degelijk mijn huiswerk gedaan. Waaar je wel gelijk in hebt, en wat ik mezelf ook verwijt is dat ik teveel ben afgegaan op beloftes. Toen de phone uitkwam met de AMR codec heb ik ook besloten om hem niet te kopen. Het beeld was goed, maar het geluid om te kotsen. Wat ik me ook kan verwijten is dat ik niet genoeg heb gekeken hoe dit functioneerde in donkere toestanden.

Anyway, zoals de meeste weten werd de AMR codec vervangen door AAC (net zoals de nokia), dat was het moment dat ik besloot om de telefoon aan te schaffen. Niet wetende dat ze zon slecht sample/bit rate zouden gaan gebruiken. Ik snap deze keuze van samsung tot op de dag van vandaag ook niet 8)7

Ik zocht een telefoon die gewoon betere opnames maakte dan mijn N82. De omnia HD leek dit te zijn (baseer ik op filmpjes van toen). Zie oa het filmpje van de turtles in de opening post.

Dat het beeld en geluid niet kon matchen aan een echte camera dat snap ik, maar dat het zo slecht zou blijven had ik niet verwacht, en ja nogmaals, dat is mijn fout :) Ik ging er vanuit dat het nog wel recht zou worden gezet, helemaal omdat de hele community hier aandacht om vroeg.

Nou, wat het resultaat is van die update moge inmiddels duidelijk zijn, kleine verbeteringen en de enige grote verbetering als je het mij vraagt, de kinetic scroll. Nou hier wordt ik niet vrolijk van, naar mijn mening had zon top-end telefoon dit namelijk vanaf het begin al moeten hebben.

Anyway, ik kan janken wat ik wil, het is gedeeltelijk mijn fout (te naief met verwachtingen) maar vooral ook samsungs fout.

Ze doen gewoon weinig tot niets met de feedback die ze krijgen en dat is me zwaar tegengevallen. Doodzonde, want ik vind de telefoon op andere vlakken nog steeds heerlijk.

Wat ik gewoon zoek is een fijne all-in-one telefoon. Er zijn alleen veel dingen die me lichtjes tot zwaar storen aan de omnia HD. Veel slechte foto's, video-opname die lagt, het geliud van de video opname, geen portrait, ach iedereen kent de tekortkomingen wel :P

Voor mij is de eindconclusie als volgt: Samsung had hier potentieel een killer in de handen, hardware matig gezien VER vooruit tov de rest. Helaas prutsen ze maar wat aan met updates en stapt langzamerhand een belangrijk aandeel mensen over op andere telefoons zoals de N900. En daar ga ik ook bij horen zodra er iets op de markt komt wat wel het totaalpakketje bied zoals ik het wil. En idd die n87 zou een optie kunnen zijn ;)

Allemachtig wat een post.... AMEN -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterbeest
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:27:

[...]

Goed geluid wil ik het niet noemen, maar het is al een hele verbetering met hoe die out-of-the-box presteert.

Wat ik heb gedaan?? Het is mogelijk om volumes van je samsung aan te passen. Volume van mp3 afspelen, mp4 etc maar ook het volume waarmee er wordt opgenomen. Wees erg voorzichtig, het is op je eigen risico! (als je niet weet wat je doet en je klooit maar wat aan kun je makkelijk je speaker beschadigen bijv)

Maar goed zo moet het:

Vanuit je dialer (belscherm) druk je in: *#0002*28346#

Je komt dan in een menu, kies 3 "record". Kies dan optie 4: CamcordARM_AMR.

Je ziet hier 2 waardes, beide beinvloeden de mate van het volume waarin je microfoon opneemt. Standaard staan ze beide op 24.

Ik heb dmv van proberen allerlei combinaties getest, Micamp kun je alleen in stappen van 6 veranderen dus:
24, 18, 12, 6. Hoe hoger de waarde hoe harder hij opneemt.

Tx channel kan gewoon in stappen van 1 worden veranderd.

Beide waardes verander je door de optie te selecteren: een waarde invoeren en afsluiten met hekje.

Als je het goed doet komt de nieuwe waarde bij "current" te staan.

Voor luide omgevingen (disco, festivals) kan ik je de volgende waarde aanraden:

Mic amp 12, tx channel 10.

Let op!! Hij neemt nu alles zachter op, wil je dus een gesprek opnemen dan is het misschien handig om de waardes even weer naar boven bij te stellen voor je begint met opnemen.

Hoop dat het zo duidelijk is :)

[...]
Veranderd, super bedankt! En erg duidelijke uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel is fantastisch! Maar..
support Samsung: sucks
upgrade software: sucks
HD video (reden van aanschaf): beel goed, geluid sucks
kortom... volgende toestel wordt zeker géén Samsung meer.

Iemand suggesties?
Foto en video is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:39:
Toestel is fantastisch! Maar..
support Samsung: sucks
upgrade software: sucks
HD video (reden van aanschaf): beel goed, geluid sucks
kortom... volgende toestel wordt zeker géén Samsung meer.

Iemand suggesties?
Foto en video is belangrijk.
Heb jij het commentaar van catt4u op mijn klachten gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een glazen scherm+touchscreen gezien voor 65,- nieuw incl verzenden.
Is het moeilijk zelf dit in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ook het probleem met de HX2.02NL firmware dat je niet kunt uploaden naar picasa via communities\gallerij? Krijg steeds connection error... vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:55:
Ik heb een glazen scherm+touchscreen gezien voor 65,- nieuw incl verzenden.
Is het moeilijk zelf dit in te bouwen?
Ik heb de service manual voor je.
Doe maar een pm voor je e-mailadres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wordt dit een brak topic man.
Er zou beter eens een deftige "Deel 3" ontstaan.

Symbian 3 ziet er veelbelovend uit, hopelijk wordt het geport naar de i8910.
Aangezien het toch als "ontwikkelingstoestel" voor Symbian 3 wordt gebruikt samen met de N97.
Hopelijk is er een kans.. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om symbian^3 op de i8910 te krijgen? Mocht iemand het kunnen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens een manual gevonden op internet voor de gehele demontage van de telefoon, dus ook allerlei stekkertjes en dergelijke die op het binnenste gedeelte zitten. Is dat perse nodig bij het vervangen van het glas+touchscreen? Iemand ervaring mee?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 02:01
Erg tevreden over mijn Omnia HD, alleen kan ik te weinig zelf aanpassen. Ik zit er over te denken om de HyperX versie erop te zetten. Krijg ik het daarmee voor elkaar eenzelfde desktop te creëren als op een Nokia N97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mastamasta schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:14:
Erg tevreden over mijn Omnia HD, alleen kan ik te weinig zelf aanpassen. Ik zit er over te denken om de HyperX versie erop te zetten. Krijg ik het daarmee voor elkaar eenzelfde desktop te creëren als op een Nokia N97?
Jammer genoeg "nog" niet.
Hyperx firmware is wel een aanrader, veel sneller! HX2.02 update nemen.
Neemt PERFECTE foto's! Echt zot goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Southern Sun schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:01:
Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om symbian^3 op de i8910 te krijgen? Mocht iemand het kunnen natuurlijk
Volgens mij waren de enige telefoons die deze kunnen draaien en waar voot ontwikkeld wordt de N97 en i8910...

nieuws: Nokia N97 en Samsung i8910 HD zijn compatibel met opensourceversie Symbian

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReCreator schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 02:16:
[...]

Volgens mij waren de enige telefoons die deze kunnen draaien en waar voot ontwikkeld wordt de N97 en i8910...

nieuws: Nokia N97 en Samsung i8910 HD zijn compatibel met opensourceversie Symbian
Hopen mag natuurlijk altijd, ik zou er alleen niet al te veel op hopen! Ik krijg de indruk dat onze telefoon langzaam wordt afgeserveerd.

Puur marketingtechnisch verhaal, toestellen als de samsung Jet worden veel beter verkocht (en ook gepromoot)

Waarom zou Samsung nog zoveel tijd in de i8910 pompen? Het toestel is een relatief erg klein deel van de markt.

Nee, ik gok erop dat samsung een "nieuw" toestel uitbrengt zodat ze onze aanschafcentjes weer binnen kunnen harken net zoals met de i8910 is gebeurd. Mijn geld krijgen ze niet, tenzijn ik 100% overtuigd ben van een nieuw toestel.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Dat nieuwsitem is inmiddels al oud. Volgens mij heb ik recentelijk nog gelezen dat de bestaande Symbian^1 (S60v5) toestellen niet zullen verzien worden van Symbian^3 of hoger. Ik denk dat je dat al kan vergeten. Volgens mij brengt Samsung ook geen nieuwe i8910 HD toestellen op de Nederlandse markt. Toen T4T belde over mijn kwijtgeraakte toestel, vertelden ze me dat Dynafix op korte termijn niet een nieuwe toestel kan krijgen. Kennelijk heeft de Belcompany de i8910 HD ook uit het assortiment gehaald, tevens ook de Saturn in Groningen lijkt het.

Ik denk persoonlijk dat er niet echt veel toekomst meer in de i8910 HD zit. Daarom stap ik ook, zodra ik het geld terug heb, over naar de S8500. Als we de speculaties mogen geloven, als de prijs rond de 400 euro ligt, dan vind ik dit een erg aannemelijke prijs aangezien ik 610 euries neer heb gelegd voor de i8910.

Ik ga vandaag naar college weer ff langs de T4T. Ff nadervragen hoe het proces verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Gvd had ik het toestel maar los gekocht ipv met een 2-jarig abbo.

Overigens zou Hyperx zich eens gaan verdiepen in Symbian^3 zodra hij tijd heeft. Als er iets mogelijk zou zijn dan moet het natuurlijk via de custom roms gebeuren. Lijkt me dat samsung geen updates meer gaat geven aangezien de laatste al zo lang duurde

[ Voor 20% gewijzigd door Southern Sun op 17-02-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Even als wat contragewicht voor alle negatieve posts de laatste tijd...

Ik ben nog steeds zeer tevreden met het toestel. Heb hem gekocht als multiqmediamonster en dat is het ook. Groot mooi scherm, goede camera voor een telefoon, films direct afspelen met losse ondertiteling, goede muziekspeler, behoorlijke speakers, goed werkende communities app en toch aardig wat leuke games. Weinig last van bugs, solide besturingssysteem en hij ziet er gewoon strak uit.

Ja, de HD videorecording is niet veel meer geworden dan een leuke marketing gimmick, maar daar had je naar mijn idee van te voren al doorheen kunnen prikken. Ik heb in ieder geval al voor de release testfilmpjes gezien waarin de sync al niet lekker was en het geluid niet al te best. Op DVD kwaliteit zet het toestel toch een heel aardig beeld neer.

Naar mijn idee dan ook nog steeds de beste keus als multimedia telefoon, tenzij je foutloze 720p opnames wilt. Dan zou ik eerder zeggen, koop dit toestel en een goedkope HD handycam, dan heb je sowieso al betere kwaliteit dan wat je op een telefoon kunt krijgen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Ik ben net op skivakantie geweest en heb zo'n 14 uur in de bus gezeten.

Ik heb daarvan zeker 6 uur lang films zitten kijken op mijn telefoon! Een uitstekende oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Southern Sun schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:29:
Gvd had ik het toestel maar los gekocht ipv met een 2-jarig abbo.

Overigens zou Hyperx zich eens gaan verdiepen in Symbian^3 zodra hij tijd heeft. Als er iets mogelijk zou zijn dan moet het natuurlijk via de custom roms gebeuren. Lijkt me dat samsung geen updates meer gaat geven aangezien de laatste al zo lang duurde
Geloof me, andy verdiept zich daar al geruime tijd in, heb geregeld contact met hem over ontwikkelingen en dergelijke. En juist dat is de reden dat ik ook de hoop op heb gegeven, Andy geeft gewoon aan dat hij zolangzamerhand echt niet veel meer kan verbeteren.

Maar wie weet ontdekt hij iets nieuws waardoor er een wereld van vernieuwingen open gaat. U never know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:10:
Even als wat contragewicht voor alle negatieve posts de laatste tijd...

Ik ben nog steeds zeer tevreden met het toestel. Heb hem gekocht als multiqmediamonster en dat is het ook. Groot mooi scherm, goede camera voor een telefoon, films direct afspelen met losse ondertiteling, goede muziekspeler, behoorlijke speakers, goed werkende communities app en toch aardig wat leuke games. Weinig last van bugs, solide besturingssysteem en hij ziet er gewoon strak uit.

Ja, de HD videorecording is niet veel meer geworden dan een leuke marketing gimmick, maar daar had je naar mijn idee van te voren al doorheen kunnen prikken. Ik heb in ieder geval al voor de release testfilmpjes gezien waarin de sync al niet lekker was en het geluid niet al te best. Op DVD kwaliteit zet het toestel toch een heel aardig beeld neer.

Naar mijn idee dan ook nog steeds de beste keus als multimedia telefoon, tenzij je foutloze 720p opnames wilt. Dan zou ik eerder zeggen, koop dit toestel en een goedkope HD handycam, dan heb je sowieso al betere kwaliteit dan wat je op een telefoon kunt krijgen :P.
Ik sluit mij hierbij aan, ik gaf ook als kanttekening dat ik ondanks al mijn klachten het toestel nog steeds niet slecht vind ofzo, integendeel hij is op het multimedia gedeelte nog steeds een van de beste out there, zo niet DE beste!

Maar mijn klaagliederen zijn meer om het feit dat het ook op de andere vlakken de beste had kunnen zijn. En dat laat samsung gewoon hopeloos na. Voor mij persoonlijk zijn die "andere vlakken" dingen wat mij gewoon echt beginnen te irriteren.

Maar dan houd het niet in dat het ook zo voor anderen is :P

Het toestel blijft gewoon gewoon voor zijn tijd, zodra dat niet meer het geval is ben ik weg ;)

En dan doel ik dus op een toestel met: Camera 720p met N82 achtig geluid @ 30 fps, navigatie wat goed werkt, foto camera wat minder vaak slechte fotos maakt en Xenon flits (N82 achtig) en gewoon weer zon mooi amoled scherm :)

Bovenstaande icm met kinetic scroll. Maar ook ,met portrait toetsen bord, en al die andere kleine tekortkomingen die de samsung niet heeft.

En ja ik realiseer me dat het nog wel ff kan duren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:24:
[...]

Geloof me, andy verdiept zich daar al geruime tijd in, heb geregeld contact met hem over ontwikkelingen en dergelijke. En juist dat is de reden dat ik ook de hoop op heb gegeven, Andy geeft gewoon aan dat hij zolangzamerhand echt niet veel meer kan verbeteren.

Maar wie weet ontdekt hij iets nieuws waardoor er een wereld van vernieuwingen open gaat. U never know :)
Oh dan was het een oud bericht. Dan ga ik weer even balen dat ik er nog lang aan vast zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:57
Hey everybody Opera Mobile 10 beta 3 is uit!
Beta 2 was al stukken sneller dan beta 1, en ze hebben beta 3 weer een stukje sneller dan beta 2 weten te maken. Perfecte browser, gebruik 'm elke dag. Als het niet voor deze browser was geweest was ik die hele I8910 allang zat geweest.

http://www.opera.com/mobile/download/
(kies 'Opera Mobile 10 beta 3 for Nokia smartphones' uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Florimon schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:56:
Hey everybody Opera Mobile 10 beta 3 is uit!
Beta 2 was al stukken sneller dan beta 1, en ze hebben beta 3 weer een stukje sneller dan beta 2 weten te maken. Perfecte browser, gebruik 'm elke dag. Als het niet voor deze browser was geweest was ik die hele I8910 allang zat geweest.

http://www.opera.com/mobile/download/
(kies 'Opera Mobile 10 beta 3 for Nokia smartphones' uiteraard).
Inderdaad! Werkt subliem! Zeer snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:33:
[...]

Ik sluit mij hierbij aan, ik gaf ook als kanttekening dat ik ondanks al mijn klachten het toestel nog steeds niet slecht vind ofzo, integendeel hij is op het multimedia gedeelte nog steeds een van de beste out there, zo niet DE beste!

Maar mijn klaagliederen zijn meer om het feit dat het ook op de andere vlakken de beste had kunnen zijn. En dat laat samsung gewoon hopeloos na. Voor mij persoonlijk zijn die "andere vlakken" dingen wat mij gewoon echt beginnen te irriteren.

Maar dan houd het niet in dat het ook zo voor anderen is :P

Het toestel blijft gewoon gewoon voor zijn tijd, zodra dat niet meer het geval is ben ik weg ;)

En dan doel ik dus op een toestel met: Camera 720p met N82 achtig geluid @ 30 fps, navigatie wat goed werkt, foto camera wat minder vaak slechte fotos maakt en Xenon flits (N82 achtig) en gewoon weer zon mooi amoled scherm :)

Bovenstaande icm met kinetic scroll. Maar ook ,met portrait toetsen bord, en al die andere kleine tekortkomingen die de samsung niet heeft.

En ja ik realiseer me dat het nog wel ff kan duren 8)7
Ik weet niet wat jij uitsteekt maar als ik die filmpjes van de N82 vergelijk met wat ik film mijn mijn Omnia HD
Zie ik toch wel degelijk veel verschil en is de N82 toch echt wel een PAK slechter op vlak van visueel beeld.
Kwa geluid kan het inderdaad iets beter met de Omnia HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het filmen:

Waar zeg ik dat de n82 beter beeld heeft dan de omnia met filmen dan? ;)

Het geluidverhaal spreekt voorzich :)

Over foto's:

Wat ik bedoel is dat ik met mijn N82 eigenlijk altijd min of meer zelfde foto kwaliteit had, met de omnia HD heb ik toch heel vaak missers:

Flits werkt niet helemaal zoals het moet, out of focus, blurry, ruis noem het maar op wat er fout kan gaan.

Afgelopen vrijdag maak ik 5 fotos met mijn omnia HD, allemaal met setting indoor (ik was in een disco)

Er is er niet 1 gelukt, dat zijn dingen waar ik mij aan stoor, elke foto heeft wel iets "vaags". Dat had ik in mijn beleving toch een stuk minder met de N82.

Anyway, ik hou op met klagen, het helpt toch helemaal niets. En nogmaals zo slecht is het toestel ook niet :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:22:
[...]

Inderdaad! Werkt subliem! Zeer snel!
Werkt super en heel snel! blijf me alleen wel storen aan de korrelige plaatjes....

• Florimon
Korrelige plaatjes? Heb ik geen last van :) ; waarschijnlijk heb je "Opera Turbo" op "On" staan? Dan loopt al het verkeer via de Opera servers die plaatjes e.d. downscalen, bedoeld om het laden te versnellen. Bij mij lijkt het eerder trager te worden, ik heb het dus uit staan, alle plaatjes worden dan in originele vorm gedownload, ziet er inderdaad ook beter uit.

Verwijderd

Florimon schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:19:
Korrelige plaatjes? Heb ik geen last van :) ; waarschijnlijk heb je "Opera Turbo" op "On" staan? Dan loopt al het verkeer via de Opera servers die plaatjes e.d. downscalen, bedoeld om het laden te versnellen. Bij mij lijkt het eerder trager te worden, ik heb het dus uit staan, alle plaatjes worden dan in originele vorm gedownload, ziet er inderdaad ook beter uit.
Idd heb ik ook geen last van ?!

• richajax

• Southern Sun
Nice! Ziet er een stuk beter uit dan de huidige UI. Coole 3d-task manager ook.

• catt4u
Southern Sun schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:39:
[...]

Nice! Ziet er een stuk beter uit dan de huidige UI. Coole 3d-task manager ook.
Ik vind het nu niet echt bijzonder.
Met de HyperX 2.02 loopt het zeker zo soepel EN heb je veel meer geheugen vrij :+

Maar als het waar is wat ik hier lees is dat veel belangrijker omdat er dan mss een nog betere custom rom van Andy komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:16:
[...]

Heb jij het commentaar van catt4u op mijn klachten gelezen?
Now a good information for my fans:

There is an update coming ! With small bugfixes and…. a fixed JAVA engine. It´s fast as hell.
Oh yes…. it´s Taiwan based ! So as always for these chinese/taiwanese localizations, i have to work very much to get a working localization rom.
It also seems that this firmware has a very good Camera/camcorder -part.
Roland is away… forever it seems, so there will be an OPEN-BETA phase !

For now and for this post, please write some realistic bugs you find in the main HX-2.02 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:03:
[...]

Now a good information for my fans:

There is an update coming ! With small bugfixes and…. a fixed JAVA engine. It´s fast as hell.
Oh yes…. it´s Taiwan based ! So as always for these chinese/taiwanese localizations, i have to work very much to get a working localization rom.
It also seems that this firmware has a very good Camera/camcorder -part.
Roland is away… forever it seems, so there will be an OPEN-BETA phase !

For now and for this post, please write some realistic bugs you find in the main HX-2.02 release.
Heb even navraag gedaan over camera gedeelte, hieronder de belangrijkste dingen:
bjorn zegt:
hi m8
just curious:
It also seems that this firmware has a very good Camera/camcorder -part
better fps??
hYp3rX zegt:
hello
best and stable FPS ever
bjorn zegt:
cool!! good news
so what we talk about
24 stable?
hYp3rX zegt:
still no 24 fps but in my opintion very stable !
bjorn zegt:
nice
hYp3rX zegt:
also.... if you have a 100 HZ/200HZ LCD TV.... the video seems pretty smooth
like 30 fps
hYp3rX zegt:
still.... 16 Khz sound that´s much more suX
Lijkt me duidelijk :)

Release van de firmware zal ongeveer 1 a 2 weken duren. Ik begin zowaar nog weer ietsie meer positief te worden over het toestel, die nieuwe shell ziet er goed uit, misschien dan toch nog acceptabel HD recording. Nu nog de nog een hogere rate voor het geluid bij de video-opname O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:51:
[...]

Heb even navraag gedaan over camera gedeelte, hieronder de belangrijkste dingen:

[...]

Release van de firmware zal ongeveer 1 a 2 weken duren. Ik begin zowaar nog weer ietsie meer positief te worden over het toestel, die nieuwe shell ziet er goed uit, misschien dan toch nog acceptabel HD recording. Nu nog de nog een hogere rate voor het geluid bij de video-opname O-)
Geduld is een goede zaak, misschien komt alles wel op zijn plaats.
Ik houd mijn Omnia HD nog even, kwa prestaties/multimedia heb ik iphone en etc al gehad.
Niks vind ik even prettig werken (All-in) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand ervaring met pingen op de omnia HD ?
Het schijnt wel makkelijk te zijn een soort van standby msn messenger op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:28:
[...]

Geduld is een goede zaak, misschien komt alles wel op zijn plaats.
Ik houd mijn Omnia HD nog even, kwa prestaties/multimedia heb ik iphone en etc al gehad.
Niks vind ik even prettig werken (All-in) :D
Ik ben het volledig met je eens hoor :) Er is geen betere telefoon dan de omnia, niet 1 telefoon heeft alles zoals ik het wil, mij eerdere geklaag was meer om het feit dat er vanuit samsungs kan te weinig aan wordt gedaan om er aan te werken terwijl het hardware matig wel mogelijk is.

Die shell is daar een uitstekend voorbeeld van, waarom zitten wij met zon crappy UI (en nu pas kinetic scroll) terwijl ook zon shell mogelijk is.

Laten we het hier op houden, met symbian 3 is er nog enigszins hoop, wie weet komen er nog leuke verrassingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:43:
[...]

Ik ben het volledig met je eens hoor :) Er is geen betere telefoon dan de omnia, niet 1 telefoon heeft alles zoals ik het wil, mij eerdere geklaag was meer om het feit dat er vanuit samsungs kan te weinig aan wordt gedaan om er aan te werken terwijl het hardware matig wel mogelijk is.

Die shell is daar een uitstekend voorbeeld van, waarom zitten wij met zon crappy UI (en nu pas kinetic scroll) terwijl ook zon shell mogelijk is.

Laten we het hier op houden, met symbian 3 is er nog enigszins hoop, wie weet komen er nog leuke verrassingen :)
Inderdaad, helemaal correct.
Ik heb wel hoop met symbian 3 aangezien Andy het niet als een onmogelijke taak ziet, omdat het een open source O.S. is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:51:
[...]

[...]

Wat cool zeg! Blij dat er zo iemand is als HyperX! Maar weer eens strak in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 02:01
Begreep dat ik de firmware van HyperX alleen via XP kan installeren, maar krijg het niet voor elkaar een dualboot te maken op Windows. Als ik de Windows XP cd erin doe, dan is de setup functie niet mogelijk.

Virtual XP werkt niet op mijn versie van Windows 7.

Is er een andere manier om de firmware van HyperX op mijn Omnia HD te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door mastamasta op 20-02-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Florimon schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:19:
Turbo staat nu uit :) maar heb jij de zoom op 100% of op 140%? Bij 140% komen de blokjes in de foto's... en op 140% komt bijv. nu.nl beter uit dan op 100% vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Niet online
mastamasta schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:59:
Begreep dat ik de firmware van HyperX alleen via XP kan installeren, maar krijg het niet voor elkaar een dualboot te maken op Windows. Als ik de Windows XP cd erin doe, dan is de setup functie niet mogelijk.

Virtual XP werkt niet op mijn versie van Windows 7.

Is er een andere manier om de firmware van HyperX op mijn Omnia HD te krijgen?
Yep: VMware player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb nog maar eens een mailtje naar Samsung gestuurd met de vraag wanneer wij de firmware update die in hun eigen press release is beloofd beschikbaar is hier in Nederland. Zal wel niets uitkomen, maar als iedereen dit nou even doet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
TheBoneCollector schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:56:
[...]

Turbo staat nu uit :) maar heb jij de zoom op 100% of op 140%? Bij 140% komen de blokjes in de foto's... en op 140% komt bijv. nu.nl beter uit dan op 100% vind ik.
Ik heb meestal de zoom op 100% staan, maar inderdaad soms als het op de site gebruikte font wel erg klein is, 140%. Net even op gelet, en de foto's worden dan inderdaad iets korreliger. Wel jammer dat je niks tussen 100% en 140% in kan stellen. Nou ja misschien in de final versie, ik ben iig allang blij met Opera Mobile _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn prachtige samsung I8910 is helaas vanavond uit m'n broekzakgevallen en daarbij is m'n scherm kapot gegaan. Alleen het glas is gebarsten, het touchscreen werkt verder nog wel prima. Weet iemand waar je dit goedkoop kan laten vervangen, zijn er mensen met ervaringen??? Helaas is de mijne niet verzekerd, dus waar zal ik hem laten repareren? Alvast bedankt, grt Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
@JohnyIV
Als je even wat berichten terugleest zie dat iemand precies hetzelfde is overkomen.
Misschien kunnen jullie elkaar via pm helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na wat wikken en wegen m'n phone geflashed naar hx 2.02. Ging allemaal van een leien dakje.
De door HyperX meegeleverde patch kon ik echter niet installeren, mn phone geeft dan een 'certificaat' fout aan.

Iemand hier bekend met deze melding? En is het echt nodig de patch te installeren, of kan ik ook zonder af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:54:
Ik heb na wat wikken en wegen m'n phone geflashed naar hx 2.02. Ging allemaal van een leien dakje.
De door HyperX meegeleverde patch kon ik echter niet installeren, mn phone geeft dan een 'certificaat' fout aan.

Iemand hier bekend met deze melding? En is het echt nodig de patch te installeren, of kan ik ook zonder af?
patch zorgt ervoor dat je meer vrij geheugen in C krijgt enzo..Zorg dat je romptach applicatie actief staat dus al de 3 poorten eens openen, dan kan je het wel instaleren :) succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:54:
En hoe bevalt het? ik zit ook nog te twijfelen... kan je eigenlijk na HyperX weer terug naar de officiele firmware indien Samsung toch nog met een grote update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-10 18:36
Volgens mij heeft Dasur SlideIT voor Symbian in de ijskast gezet, de volledige android versie is nu zelfs al uit. Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-10 07:42
ja je kan achteraf weer de officieële firmware erop zetten, heb ik zelf al eens moeten doen, toen de gsm hersteld moest worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
claeysy schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:35:
ja je kan achteraf weer de officieële firmware erop zetten, heb ik zelf al eens moeten doen, toen de gsm hersteld moest worden...
Oké, thnx! kan je de officiele firmware dan terug flashen dmv Pc Studio?

Werkt de TV-out kabel trouwens alleen met de orginele kabel van Samsung of Nokia? heb hier nog een tv-out kabel liggen met jack aansluiting voor een camcorder maar die werkt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door TheBoneCollector op 24-02-2010 19:25 . Reden: vraag erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k.olfers schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:21:
Volgens mij heeft Dasur SlideIT voor Symbian in de ijskast gezet, de volledige android versie is nu zelfs al uit. Erg jammer!
Ja ik vind dit ook vaag, tijd terug een mailtje gestuurd met de vraag wat de vorderingen waren. Geen antwoord 8)7 Vond de demo namelijk veelbelovend maar totaal onbruikbaar, stoorde me mateloos aan het feit dat je geen nieuwe woorden kan toevoegen.
Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste