Ja dat dacht ik ook al maar vond het toch raar. Ook al staat dat theme op E:, waarom wordt 'ie niet gewoon gecached in het werkgeheugen als je die instelt als je theme - lijkt me anders niet erg efficient als het theme kennelijk _continu_ van E: geladen moet worden ? En waarom wordt het theme niet automatisch hersteld wanneer je weer van USB loskoppelt?
Maar er zijn wel meer brakke dingen. Zoals in mijn eerdere post gezegd, heb ik mijn telefoon zo ingesteld dat 'ie iedere nacht een automatisch backupje maakt naar de SDHC card. Sinds ik dat heb ingesteld, doet zich het volgende euvel vaak voor: 's ochtends als ik de telefoon oppak, zijn alle widgets van het startscherm verdwenen, en schuift de widgetbar aan de linkerkant heel snel heen en weer, alsof 'ie in een of andere loop terecht is gekomen. Het enige wat ik dan kan doen, is óf de telefoon uit en aan zetten, óf bij de instellingen het Startschermthema van "Samsung Widget" naar "Gebruik vinger" of "Standaard" veranderen, en dan weer terug. In beide gevallen ben ik mijn hele layout van het startscherm kwijt, en moet ik al mijn acht standaard widgets weer van de widgetbar naar de juiste posities slepen. Knap irritant, temeer daar dit enkele ochtenden per week het geval is.
En dan zijn er natuurlijk nog andere irritante dingen als
- de shitty standaard webbrowser, met sinds de laatste officiële versie de exit-on-stop bug
- het slechte geluid bij video-opnamen
- het toch wel traag reageren af en toe van bv. de camera, foto-browser
- 'dode plekken' (slecht reagerend op aanraken) van het touchscreen, bv. linkergedeelte van de spatiebalk bij fullscreen qwerty keyboard
Natuurlijk, de I8910 heeft nog steeds ook wel z'n pluspunten (zoals gewoon onbewerkte dvd rips kunnen bekijken op dat mooie amoled scherm

), maar ik kijk het nog een paar firmware updates aan, en als er dan nog steeds weinig verbetering in zit, ga ik toch naar wat anders uitkijken: mijn vrouw heeft sinds een week de nieuwe Sony Ericsson Satio, welke ook op S60v5 draait, en daar lijkt het toch allemaal net even soepeler en probleemlozer te werken. Maar goed, eerst maar 's kijken of die na 2 maanden wel nog steeds bevalt