Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Amps schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:57:
Geen idee of het legaal is of niet, maar een link naar de pagina is makkelijk te vinden. Google op "satio theme" en dan de eerste link. Ff de posts doorlezen en daar staat hij tussen :P
Linkje

Maar ik zoek inderdaad dat thema .. met homescreen zoals hier

Met het antwoord in datzelfde forum:
Quote:
Originally Posted by hyperx
I will add the satio homescreen as you seen in the screenshots, and i am playing little bit with that orange homescreen.
So the apps that i have ported are useless.....as i see you can get these apps everywhere in the internet.... so lets concentrate of something else.

[ Voor 22% gewijzigd door Lethal op 02-11-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
Even een iets waar ik me helemaal groen en geel aan erger en waarvoor misschien een simpele work-around is die ik niet kan vinden:

Als je een foto neemt op zn kant en deze vervolgens wil bekijken via de quickview, moet je constant je hoofd gaan draaien, want zet je je phone op zn kant flikkeren al die foto's naar beneden... heb al geprobeerd om die sensor uit te zetten via algemene instellingen menu'tje en dat werkt voor alles behalve dus die quickview. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
even nog twee ervaringen over de minimal XEII1 2.4 van Symbix.
Het typen in T9 geeft bij mij regelmatig "delays" op. Vaak ook héél onhandig omdat mijn spatie vaak niet reageert (bekend i8910 foutje) en daardoor soms opnieuw op spatie druk, vervolgens de delay in kicked en heb ik een 0 of enter te pakken.
Maakt t handige T9, waar ik eigenlijk sneller mee ben dan qwerty, best onpraktisch.
Ook heb ik het idee dat mijn brower vaker zomaar crasht dan op mijn vorige fw.

Verder ben ik wel ENORM blij met het verschil in mijn gsm fix. Heb nu voortaano meteen mijn verbinding terug.

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:34
k.olfers schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 03:13:
Even een iets waar ik me helemaal groen en geel aan erger en waarvoor misschien een simpele work-around is die ik niet kan vinden:

Als je een foto neemt op zn kant en deze vervolgens wil bekijken via de quickview, moet je constant je hoofd gaan draaien, want zet je je phone op zn kant flikkeren al die foto's naar beneden... heb al geprobeerd om die sensor uit te zetten via algemene instellingen menu'tje en dat werkt voor alles behalve dus die quickview. Iemand tips?
Ik neem aan dat je de XXIE4 firmware draait?

Ik had daar eerst ook last van. Ze hebben dit na de (eerste) firmware update dit eruit gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:49
Feutis991 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:26:
even nog twee ervaringen over de minimal XEII1 2.4 van Symbix.
Het typen in T9 geeft bij mij regelmatig "delays" op. Vaak ook héél onhandig omdat mijn spatie vaak niet reageert (bekend i8910 foutje) en daardoor soms opnieuw op spatie druk, vervolgens de delay in kicked en heb ik een 0 of enter te pakken.
Maakt t handige T9, waar ik eigenlijk sneller mee ben dan qwerty, best onpraktisch.
Ook heb ik het idee dat mijn brower vaker zomaar crasht dan op mijn vorige fw.

Verder ben ik wel ENORM blij met het verschil in mijn gsm fix. Heb nu voortaano meteen mijn verbinding terug.
Hmmm ik heb daar helemaal geen last van... Het enige dat ik kan bedenken dat in de weg zou kunnen zitten bij tiepen is een zwaar theme, of theme-effecten ofzo...

Want misschien ook nog anders zou kunnen zijn is dat ik de telefoon nog op engels heb staan, de T9 alleen op Nederlands.

Ook mijn browser is stabieler dan voorheen.

Het is wel een beetje hit-and-miss met die custom firmware zeg. Bugs die bij sommigen wel optreden, en bij anderen niet.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om je eigen theme,kastor effects en startup/shutdown animation te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Orange home sreen theme wil installeren download ik een ingepakte file die pak ik dan uit dan ga ik die map in daar staat dan weer een map in genaamd 'copy this' dus ik dat naar mijn telefoon gekopieerd maar dat theme zit er niet op, weet iemand hoe dat werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:24:
Als ik Orange home sreen theme wil installeren download ik een ingepakte file die pak ik dan uit dan ga ik die map in daar staat dan weer een map in genaamd 'copy this' dus ik dat naar mijn telefoon gekopieerd maar dat theme zit er niet op, weet iemand hoe dat werkt ?
Welke bestandjes staan erin? Meestal installeer je een theme door een .sis te installeren op je telefoon

[ Voor 8% gewijzigd door Lethal op 03-11-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik heb tot op heden nog steeds geen connectie met de WiFi van school. Je schijnt TTLS PAP voor moeten hebben die Symbian niet heeft :( Ik heb de web afgesurft zonder succes. Dit schijnt al een probleem met Symbian te zijn sinds 2006 (en eerder) en tot op heden nog steeds geen plug-in voor PAP :/

Edit: Ik heb inmiddels de Satio theme 'Unlimited' geprobeerd en het lijkt idd niet echt optimized. Over het algemeen ziet het er wel alles net uit hoor! Erg mooie icoontjes :)

[ Voor 23% gewijzigd door Amps op 03-11-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
julianus schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:42:
[...]

Hmmm ik heb daar helemaal geen last van... Het enige dat ik kan bedenken dat in de weg zou kunnen zitten bij tiepen is een zwaar theme, of theme-effecten ofzo...

Want misschien ook nog anders zou kunnen zijn is dat ik de telefoon nog op engels heb staan, de T9 alleen op Nederlands.

Ook mijn browser is stabieler dan voorheen.

Het is wel een beetje hit-and-miss met die custom firmware zeg. Bugs die bij sommigen wel optreden, en bij anderen niet.
Ik gebruik ook het Engelstalige menu en NL T9.
Thema is de standaard universal bij mij. Die moet best licht zijn toch?

Heb mijn telefoon nog niet gereset. Mss dat dit nog wonderen doet.
Vanavond eens proberen.

Nog een gek ding: bij een correctie op een woord dat nog niet in T9 zit plakt ie t laatste foute woord achter de goede.
En mijn snelheid van t typen gaat weer net zo traag als mijn stock fw.

Laat ik hopen dat vanavond wonderen doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee of er nog freeware programma's te verkrijgen zijn voor Symbian waarmee je Excel bestanden kunt openen en bewerken? Soort QuickOffice dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Hebben jullie de nieuwe Opera 10 mobile Bèta al gedownload?
Werkt supersnel en gebruiksvriendelijk :)

Dit is echt te vergelijken met de pc uitvoering van Opera.
Ik mis alleen nog de mogelijkheid om bookmarks van je pc te synchroniseren met de nieuwe 10 mobile bèta :(
Maar 'my Opera' werkt wel gewoon met je oude inlog gegevens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:03

sjirafje

No inspirational quotes here

catt4u schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:00:

Ik mis alleen nog de mogelijkheid om bookmarks van je pc te synchroniseren met de nieuwe 10 mobile bèta :(
Hoe zit het met flash en java?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Kan iemand me het volgende uitleggen:

Ik heb gister de laatste nederlandse (officiële) firmware erop gezet, en merk dat bijna alles trager gaat, zelfs gewoon het hoofdmenu enzo. Via bestandbeheer op de tel zag ik dat mijn vrij telefoongeheugen nog maar 20 mb was. Ik meen me te herinneren dat dit bij de vorige firmware nog rond de 40 mb lag.
Als ik via pc studio de eigenschappen van het telefoongeheugen opvraag staat er max 32 mb, waarvan 20 beschikbaar. Hoort dit gewoon bij de nieuwe firmware of is dit vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Wat is de exacte firmware versie die je er nu op hebt staan k.olfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Amps schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:15:
Wat is de exacte firmware versie die je er nu op hebt staan k.olfers?
Heb de update gewoon via pc-studio gedaan, via apparaatbeheer krijg ik de volgende info:

Softwareversie
I8910XXIFD

Datum softwareversie
29/06/2009

Aangepaste versie
I8910XENIF1

Datum aangepaste versie
30/06/2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
k.olfers schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:27:
[...]

Heb de update gewoon via pc-studio gedaan, via apparaatbeheer krijg ik de volgende info:

Softwareversie
I8910XXIFD
Je vrije geheugen hoort ongeveer 50 - 65 mb te zijn ..

staat de cache van je browser goed ingesteld? maak je foto's met je camera op je telefoongeheugen? installeer je programma's? dit zijn vragen die je jezelf even moet stellen voordat wij je kunnen helpen..

een hard reset zorgt er overigens voor dat het volledige geheugen teruggezet wordt naar de fabrieks instellingen.. (je bent wel je contacten kwijt, dus eerst synchroniseren met outlook!)

[ Voor 12% gewijzigd door Lethal op 03-11-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Sorry had ik meteen moeten zeggen. Foto's, Sms etc slaat ie op op het massageheugen. Ik had voor het updaten mn contacten opgeslagen via de backup functie van pc studio en deze na de update weer teruggezet. Ik heb ook geen rare bestanden of installaties kunnen vinden in mn telefoongeheugen (heb 3 applicaties samen nog geen 3 mb groot). Bovendien geeft de PC studio browser dus aan dat het max geheugen 32 mb is, wat dan al niet klopt..

Denk dat ik maar probeer de firmware een keer opnieuw erop te zetten.

Maar dan weet ik in ieder geval dat het inderdaad niet helemaal klopt, bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door k.olfers op 04-11-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
k.olfers schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:01:
Sorry had ik meteen moeten zeggen. Foto's, Sms etc slaat ie op op het massageheugen. Ik had voor het updaten mn contacten opgeslagen via de backup functie van pc studio en deze na de update weer teruggezet. Ik heb ook geen rare bestanden of installaties kunnen vinden in mn telefoongeheugen (heb 3 applicaties samen nog geen 3 mb groot). Bovendien geeft de PC studio browser dus aan dat het max geheugen 32 mb is, wat dan al niet klopt..

Denk dat ik maar probeer de firmware een keer opnieuw erop te zetten.

Maar dan weet ik in ieder geval dat het inderdaad niet helemaal klopt, bedankt!
het beste is even die backup naar je pc toe halen en je telefoon dmv de "harde reset" code even te resetten .. alle fabrieksinstellingen worden dan teruggezet en het geheugen is dan volledig schoon.

bij het installeren van nieuwe firmware wordt namelijk het telefoongeheugen niet gewist, en blijven oude bestanden staan. Het is sowiezo aan te raden na een firmwareupdate een hard reset uit te voeren. Zodat oude 'loze' bestanden niet achterblijven op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
catt4u schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:00:

OMFG! Wat is DIT een relaxte browser! ZO moeten apps werken op S60v5! Je ziet hetzelfde gebeuren als op de iPhone browser. Hij rendert alleen je venster. Als je dan omlaag scrollt rendert hij de rest. Dat behoudt blijkbaar de snelheid.
Daarbij ook voortaan iets typen in een textbox terwijl je de website blijft zien! (Puntje dat Julianus nog aangaf erg te missen) ;)

Helaas geeft Dumpert me geen flash video. En Youtube geeft een XML parser error. (meerdere malen geprobeerd!) Dat is dan wel weer jammer.
GMail in browser werkt ook niet. Alles laad, zelfs de chats! Maar geen inbox. Waarschijnlijk omdat hij niet mobile inlaad maar full html zoals op je eigen PC.

Maar wauw.. wat een smoothness! Thanks voor de tip!

[ Voor 12% gewijzigd door RoelZ op 04-11-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Laatst online: 12-08 11:19
ik draai HyperX rom 1.5, en opera beta 10 start niet op - wel een fancy effect van 'ik ga nu opstarten', maar daarna is weer het applications menu te zien. Probleem van de firmware of een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Sjoerd.Donker schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:10:
ik draai HyperX rom 1.5, en opera beta 10 start niet op - wel een fancy effect van 'ik ga nu opstarten', maar daarna is weer het applications menu te zien. Probleem van de firmware of een instelling?
klopt, is bekend en wordt aan gewerkt.. vrijdag brengt HyperX een nieuwe firmware uit.. daarin zal het probleem verholpen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrible
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 11:01

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Even een vraag over de HyperX FW: je moet de exe vanuit Windows XP starten, toch? Nu heb ik geen Windows XP bak hier. Wel een PC met Windows 7.

Is er iemand die de HyperX FW heeft geinstalleerd met de Windows XP virtual PC in Windows 7?
Is dit uberhaupt mogelijk of loop ik een groot risico op het bricken van mijn 8910?

Als het niet met W7 kan, dan moet ik gaan klooien met multiboot en heb daar niet zo veel trek in. XP is toch inmiddels wel aardig antiek aan het raken... :X

Verba Volant, scripta manent. En de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Terrible schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:43:
Even een vraag over de HyperX FW: je moet de exe vanuit Windows XP starten, toch? Nu heb ik geen Windows XP bak hier. Wel een PC met Windows 7.

Is er iemand die de HyperX FW heeft geinstalleerd met de Windows XP virtual PC in Windows 7?
Is dit uberhaupt mogelijk of loop ik een groot risico op het bricken van mijn 8910?
Zoek ff op youtube, (of in de threads van de fw) daar staan 3 video's op van iemand die virtual xp op win7 draait en de flash doet ;)
Als het niet met W7 kan, dan moet ik gaan klooien met multiboot en heb daar niet zo veel trek in. XP is toch inmiddels wel aardig antiek aan het raken... :X
Tis daarom dat 72 procent van de gebruikers nog met XP draait tegenover 19 procent Vista :+

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Feutis991 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:21:
[...]

Ik gebruik ook het Engelstalige menu en NL T9.
Thema is de standaard universal bij mij. Die moet best licht zijn toch?

Heb mijn telefoon nog niet gereset. Mss dat dit nog wonderen doet.
Vanavond eens proberen.

Nog een gek ding: bij een correctie op een woord dat nog niet in T9 zit plakt ie t laatste foute woord achter de goede.
En mijn snelheid van t typen gaat weer net zo traag als mijn stock fw.

Laat ik hopen dat vanavond wonderen doet ;)
Ik heb in plaats van een *#7370# jubbler gebruikt.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
sjirafje schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:34:
[...]

Hoe zit het met flash en java?
Flash werkt (nog) niet in de browser. Maar wie heeft dat nu nodig IN z'n browser
Java is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gene die mij hiermee kan helpen is eeuwig dankbaar want ik begin dat spul echt te haten:

Dus ik plaats een videobestand op mijn gsm in massageheugen dan ga ik naar videoplayer om die daar af te spelen, maar ik zie mijn bestand daar niet staan, maar via x-plore zie ik wel dat hij bij in map (video) staat echt raar, ik heb 2 andere films en die gaan perfect, hoe komt het dat ik een videobestand niet meer in videoplayer zie als ik hem via galerij zoek staat hij daar WEL maar daar kan ik geen ondertittelingen laden ect vervelend werk. HELP !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:40:
De gene die mij hiermee kan helpen is eeuwig dankbaar want ik begin dat spul echt te haten:

Dus ik plaats een videobestand op mijn gsm in massageheugen dan ga ik naar videoplayer om die daar af te spelen, maar ik zie mijn bestand daar niet staan, maar via x-plore zie ik wel dat hij bij in map (video) staat echt raar, ik heb 2 andere films en die gaan perfect, hoe komt het dat ik een videobestand niet meer in videoplayer zie als ik hem via galerij zoek staat hij daar WEL maar daar kan ik geen ondertittelingen laden ect vervelend werk. HELP !!!
Wat voor een video bestand is het... Misschien een codec die die videoplayer niet ondersteund? Of een bestandsformaat die hij niet kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:12
De Symbian Foundation heeft een officiele THEME uitgebracht, gebruik hem nu paar dagen en moet zeggen dat ie goed bevalt. Je moet van de cartoony stijl houden, maar dan heb je ook wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:35:
[...]
Wat voor een video bestand is het... Misschien een codec die die videoplayer niet ondersteund? Of een bestandsformaat die hij niet kent?
.avi lukt niet en Xvid ook niet heb net geprobeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ik denk dat Propane gelijk heeft. Je zou ook nog ff kunnen kijken of het bestand niet per ongeluk hidden is. En als je je telefoon aansluit in massa-opslag modus, kan je hem dan wel afspelen vanaf je telefoon in windows? Misschien is het bestand niet heel overgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:25:
Ik denk dat Propane gelijk heeft. Je zou ook nog ff kunnen kijken of het bestand niet per ongeluk hidden is. En als je je telefoon aansluit in massa-opslag modus, kan je hem dan wel afspelen vanaf je telefoon in windows? Misschien is het bestand niet heel overgekomen.
ik heb al meerdere bestanden (.avi, Xvid gekopieerd) maar het lukt echt niet en in gallerij kan ik hem wel afspele ma dan wel zonder ondertitteling :s en videoplayer vind hem niet, eerst zit hij minuuuten te vernieuwen en toch vind hij nieks echt zo k*t :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Dan denk ik dat je het beste even een soft of hard reset kunt proberen. Avi bestanden zou hij namelijk sowieso moeten vinden.

Iemand trouwens nog applicaties waarvan je zegt, dat is een must-have? Ik gebruik tot dusver deze apps vooral:

- Google Maps
- Sygic Mobile
- Sports Tracker
- Fring
- Handy Weather
- Opera Mobile (echt een goede browser inderdaad, toetsenbord is wel wat wennen)
- Compass Touch
- Shozu
- Joikuspot
- ShoZu

Volgens mij is er weinig meer aan toe te voegen om de telefoon nog veelzijdiger te maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Y-Browser, Gravity als je twitter gebruikt, WirelessIRC als je IRC gebruikt, Freesigner als je een dev. cert hebt. En natuurlijk WF virtual keyboard als je s60v3 apps wilt draaien die toetsen nodig hebben. Videohub is ook erg goed voor filmpjes downloaden van youtube, Verder gebruik ik LCG Jukebox, veruit de beste audiospeler voor symbian.

yammastili, bij anderen doet hij het goed, dus het ligt misschien aan je telefoon, maar waarschijnlijk aan je videofiles. Wellicht zijn ze een beetje funky. Je kan met dit simpele programma checken welke codecs je file bevat. Zou je dat eens kunnen doen, en hier melden svp?

[ Voor 21% gewijzigd door Julian op 04-11-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Even een update na aanleiding van mijn vorige post:

Zelfs na soft-reset (code is trouwens *#7780# en niet *#7370# zoals in de openingspost staat), uitvoeren van meerdere hard-resets (zowel via code als via knoppen) en jubbler clean-up is mijn C: geheugen nog steeds maar 26 vrij.. En firmware opnieuw installeren wil ie via PC-studio niet doen. Ben beetje huiverig om de phone te unlocken enzo omdat hij in het verleden ook wat hardwarematige problemen heeft vertoond en ik dus liever niet m'n garantie kwijt raak. Iemand nog ideeën? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
k.olfers schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:07:

Zelfs na soft-reset (code is trouwens *#7780# en niet *#7370# zoals in de openingspost staat), uitvoeren van meerdere hard-resets (zowel via code als via knoppen) en jubbler clean-up is mijn C: geheugen nog steeds maar 26 vrij.. En firmware opnieuw installeren wil ie via PC-studio niet doen. Ben beetje huiverig om de phone te unlocken enzo omdat hij in het verleden ook wat hardwarematige problemen heeft vertoond en ik dus liever niet m'n garantie kwijt raak. Iemand nog ideeën? Thanks
Een softreset zet alleen de instellingen terug .. je moet de hardreset hebben die je geheugen opschoont. Zat verkeerd te lezen, en heb inmiddels ook een biertje op ;)

maar misschien moet je met een van de progjes her en der te vinden op internet even naar een andere firmware versie flashen (hoeft natuurlijk niet persee te unlocken)

TS maar gelijk aangepast .. tnx

[ Voor 14% gewijzigd door Lethal op 05-11-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de XXIFD firmware en heb hetzelfde probleem als jij. Dit is begonnen nadat ik de telefoon geflasht had.
Ik ga de firmware zeer binnenkort flashen naar de Minimal XEII1 V2.4 van symbix. Ik verwacht dat het probleem dan verholpen is. Ik kan dit bij interesse nog wel even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:27:
[...]

Ik draai de XXIFD firmware en heb hetzelfde probleem als jij. Dit is begonnen nadat ik de telefoon geflasht had.
Ik ga de firmware zeer binnenkort flashen naar de Minimal XEII1 V2.4 van symbix. Ik verwacht dat het probleem dan verholpen is. Ik kan dit bij interesse nog wel even laten weten.
Als je me even zou kunnen pm-en of mailen met je bevinding, graag! merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Gister toch wat serieuse problemen gehad met mijn telefoon..

Ik was op mijn werk en wilde opladen via usb aan mijn werk-pc.. dus ik steek het stekkertje erin en vervolgens begint mijn computer te roken (echt rook)

Vandaag is siemens langsgeweest en mijn pc is afgeschreven .. mijn telefoon vertoonde ook wat kuurtjes (menu's liepen vast en smsjes kon ik niet lezen) inmiddels (dag later) doet mijn telefoon het weer naar behoren. Maar ben (logisch) wat huiverig in het aansluiten van mijn telefoon via usb!...

help ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Wow... Klinkt als vette kortsluiting. Zou ook heel goed het usb-kabeltje zelf kunnen zijn! Probeer dat kabeltje eens in de PC te steken van iemand aan wie je een hekel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

julianus schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:30:
Wow... Klinkt als vette kortsluiting. Zou ook heel goed het usb-kabeltje zelf kunnen zijn! Probeer dat kabeltje eens in de PC te steken van iemand aan wie je een hekel hebt?
Haha, dat is wel een goede tip ;)

Is het niet beter om het op een andere manier te testen? Een losse USB lader o.i.d.? En met kortsluiting in je USB gaat meestal de PC gewoon uit, niet dat het goed is, maar gaan roken mag eigenlijk helemaal niet.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier stond onzin, je hebt jubbler al geprobeerd zie ik

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
ReCreator schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:37:
[...]

Haha, dat is wel een goede tip ;)

Is het niet beter om het op een andere manier te testen? Een losse USB lader o.i.d.? En met kortsluiting in je USB gaat meestal de PC gewoon uit, niet dat het goed is, maar gaan roken mag eigenlijk helemaal niet.
Mijn usb muis stopte er ook mee .. en er kwam een pop-up met "usb device not recognized" vervolgens bleef mijn pc niet hangen maar kon ik vrij weinig door die kapotte muis. De rook was niet zart .. maar ik 'rook' wel iets een verbrande lucht .. Niet goed iig! |:(

Na mijn pc opnieuw proberen op te starten bleef windows hangen in het inladen van de driversets (Mup.sys?) Vervolgens via het bootmenu de usb disabled en nu start mijn pc weer op..

apart geval :/

[ Voor 5% gewijzigd door Lethal op 05-11-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
omnia i8910HD is lethal!

Ik zou zeggen: bel samsung nederland en vertel je verhaal, met een ondertoon van dreiging met een rechtzaak á la iphone ontploffende batterijen - zijn ze mogelijk bereid je PC + omnia te vervangen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
het mooie is .. ik werk nu op een nieuwe pc .. en mijn telefoon laadt momenteel op op mijn kapotte pc

mompelt iets met baas en geld

[ Voor 30% gewijzigd door Lethal op 05-11-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik heb nogal problemen met het opstarten van de telefoon.
als de telefoon uit staat en ik wil hem starten gebeurd er vaak niets als ik het knopje druk/ingedrukt houd
als er dan wel iets gebeurd komt er met witte letters i8910hd te staan en gaat het scherm weer uit (meestal met een kortstondig wit streepje op het scherm)
soms kom je bij het samsung met bewegend balkje scherm en gaat het alsnog mis.

net had ik bovenstaand probleem weer, omdat hij niet aan ging heb ik de telefoon aan de lader gehangen met als gevolg dat het schermpje met i8910hd in het wit kwam en dan het scherm weer uitvloepte, dit herhaalde een aantal keer en opeens kwam het batterij oplaadscherm. na deze actie kon ik opeens de telefoon wel opstarten.

zijn er meer mensen die dit probleem kennen?

firmware: IFD

ik weet zeker dat de accu trouwens vol was aangezien ik de telefoon heb uitgezet nadat ik hem van de lader haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

solomo schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:37:
Ik heb nogal problemen met het opstarten van de telefoon.
als de telefoon uit staat en ik wil hem starten gebeurd er vaak niets als ik het knopje druk/ingedrukt houd
als er dan wel iets gebeurd komt er met witte letters i8910hd te staan en gaat het scherm weer uit (meestal met een kortstondig wit streepje op het scherm)
soms kom je bij het samsung met bewegend balkje scherm en gaat het alsnog mis.

net had ik bovenstaand probleem weer, omdat hij niet aan ging heb ik de telefoon aan de lader gehangen met als gevolg dat het schermpje met i8910hd in het wit kwam en dan het scherm weer uitvloepte, dit herhaalde een aantal keer en opeens kwam het batterij oplaadscherm. na deze actie kon ik opeens de telefoon wel opstarten.

zijn er meer mensen die dit probleem kennen?

firmware: IFD

ik weet zeker dat de accu trouwens vol was aangezien ik de telefoon heb uitgezet nadat ik hem van de lader haalde.
Ik merk wel dat hij erg moeilijk doet bij het opstarten als hij aan de lader of de computer hangt.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik heb een probleem...
Hij start niet meer op!! Ik krijg wel het schermpje I8910 en dan ook het Samsung logo met lopend laad balkje, maar daar blijft het bij.
Het scherm voor password invoer komt gewoon niet...
HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 15:02

Stekeltje

Nothing to see here move along

dat had ik ook een keer, ik heb de telefoon toen voor garantie weggebracht.. 2/3 weken later had ik hem pas weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik dus ook bang voor, had je een leentoestel tot die tijd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:57
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:37:
Hij start niet meer op!! Ik krijg wel het schermpje I8910 en dan ook het Samsung logo met lopend laad balkje, maar daar blijft het bij.
HELP!!
Heb ik ook een tijd geleden gehad. Ik zat er toen ook tegenaan te hikken om 'm lang kwijt te zijn voor reparatie, maar als het dan toch moest wou ik wel eerst m'n prive-spul eraf. Dus ik heb toen een harde reset gedaan door de telefoon op te starten met alle drie de toetsen ingedrukt, dan "Yes" kiezen bij de vraag "Format?". En ja hoor - toen startte 'ie weer op ! Settings/contacts/messages kwijt, maar foto's en filmpjes op E: stonden er nog op.
Misschien helpt dit jou ook ?

(Sinds die tijd heb ik ingesteld, dat de telefoon elke nacht een backup van settings/contacts/messages naar de SDHC card maakt, zodat ik altijd weer probleemloos een harde reset en restore kan doen, mocht het nogmaals nodig zijn.
Overigens: heb het verder nooit meer 100% nageplozen, maar had destijds het sterke vermoeden dat de narigheid kwam door een custom theme dat ik had ingesteld (en op E: had geinstallleerd, wil C: zoveel mogelijk vrijhouden) - ook bij het via USB koppelen aan de PC gaf dit problemen, de hele user interface zag er dan ineens brak uit met rare kleuren enzo, en dit bleef ook na het weer loskoppelen. Heb daarna dat custom theme weer verwijderd, en sindsdien nooit meer een spontane reboot gehad, of dat 'ie niet meer normaal wou opstarten nadat ik 'm zelf had uitgezet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Dat hij dan raar begint te doen is logisch te verklaren ;)

zodra je met windows je usb aansluit is je geheugenkaart niet meer te benaderen door je telefoon .. dus kan hij het thema niet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje...kan iemand mij vertellen hoe ik de maps van garmin kan installeren?...kom er niet uit, garmin zelf werkt goed via de interne gps...alleen die maps nog. Het gaat vooral om het unlocken van de kaart.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Propane schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:41:
..

Iemand trouwens nog applicaties waarvan je zegt, dat is een must-have? Ik gebruik tot dusver deze apps vooral:

- Google Maps
- Sygic Mobile
- Sports Tracker
- Fring
- Handy Weather
- Opera Mobile (echt een goede browser inderdaad, toetsenbord is wel wat wennen)
- Compass Touch
- Shozu
- Joikuspot
- ShoZu

Volgens mij is er weinig meer aan toe te voegen om de telefoon nog veelzijdiger te maken :P.
De volgende misschien:

* Handy Shell
* MemoryUp Professional
* ProfiMail (kan je tot 30 mail accounts mee beheren en bijna eindeloze instel mogelijkheden)
* X-plore

* als je Gmail gebruikt de Gmail applicatie om direct in je inbox te komen.
* YouTube applicatie (sis bestand)

Wat je toetsenbord in Opera Mobile 10 betreft kan je ook het normale toetsenbord van je telefoon gebruiken.
Ga vanuit het startscherm naar >instellingen > settings > advanced > Inline editing off :+

En je kan overwegen om een custom rom te flashen als je dat nog niet hebt gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:37:
HELP!!
Dit is dus precies het probleem wat ik 2 posts eerder omschreef.
wat bij mij helpt:
1.) gewoon blijven proberen in te schakelen.
2.) batterij er even uit en weer er in
3.) telefoon aan de lader hangen

na veel combinaties van bovenstaande punten start mn telefoon altijd wel op

de laatste keer lukte het door hem aan de lader te hangen waarna hij heel vaak probeerde naar de laadmodus te booten wat uiteindelijk lukte, toen kon ik de telefoon ook weer gewoon starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok mensen ik heb een hard reset gebruikt en heb besloten om als jullie mijn gsm nu a flashen naar updates die niet in het nederlands beschiekbaar zijn..Kunnen jullie mij helpen hoe het moet en welke talen heb ik dan nog op mijn gsm als ik als jullie mijn gsm eerst flash ofzo en dan buitenlandse updates plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
Lethal schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:24:
Dat hij dan raar begint te doen is logisch te verklaren ;)

zodra je met windows je usb aansluit is je geheugenkaart niet meer te benaderen door je telefoon .. dus kan hij het thema niet laden.
Ja dat dacht ik ook al maar vond het toch raar. Ook al staat dat theme op E:, waarom wordt 'ie niet gewoon gecached in het werkgeheugen als je die instelt als je theme - lijkt me anders niet erg efficient als het theme kennelijk _continu_ van E: geladen moet worden ? En waarom wordt het theme niet automatisch hersteld wanneer je weer van USB loskoppelt?

Maar er zijn wel meer brakke dingen. Zoals in mijn eerdere post gezegd, heb ik mijn telefoon zo ingesteld dat 'ie iedere nacht een automatisch backupje maakt naar de SDHC card. Sinds ik dat heb ingesteld, doet zich het volgende euvel vaak voor: 's ochtends als ik de telefoon oppak, zijn alle widgets van het startscherm verdwenen, en schuift de widgetbar aan de linkerkant heel snel heen en weer, alsof 'ie in een of andere loop terecht is gekomen. Het enige wat ik dan kan doen, is óf de telefoon uit en aan zetten, óf bij de instellingen het Startschermthema van "Samsung Widget" naar "Gebruik vinger" of "Standaard" veranderen, en dan weer terug. In beide gevallen ben ik mijn hele layout van het startscherm kwijt, en moet ik al mijn acht standaard widgets weer van de widgetbar naar de juiste posities slepen. Knap irritant, temeer daar dit enkele ochtenden per week het geval is.
En dan zijn er natuurlijk nog andere irritante dingen als
- de shitty standaard webbrowser, met sinds de laatste officiële versie de exit-on-stop bug
- het slechte geluid bij video-opnamen
- het toch wel traag reageren af en toe van bv. de camera, foto-browser
- 'dode plekken' (slecht reagerend op aanraken) van het touchscreen, bv. linkergedeelte van de spatiebalk bij fullscreen qwerty keyboard
Natuurlijk, de I8910 heeft nog steeds ook wel z'n pluspunten (zoals gewoon onbewerkte dvd rips kunnen bekijken op dat mooie amoled scherm 8)), maar ik kijk het nog een paar firmware updates aan, en als er dan nog steeds weinig verbetering in zit, ga ik toch naar wat anders uitkijken: mijn vrouw heeft sinds een week de nieuwe Sony Ericsson Satio, welke ook op S60v5 draait, en daar lijkt het toch allemaal net even soepeler en probleemlozer te werken. Maar goed, eerst maar 's kijken of die na 2 maanden wel nog steeds bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
julianus schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:48:
Y-Browser, Gravity als je twitter gebruikt, WirelessIRC als je IRC gebruikt, Freesigner als je een dev. cert hebt. En natuurlijk WF virtual keyboard als je s60v3 apps wilt draaien die toetsen nodig hebben. Videohub is ook erg goed voor filmpjes downloaden van youtube, Verder gebruik ik LCG Jukebox, veruit de beste audiospeler voor symbian.
Bedankt voor de tips, ik ga eens even kijken. Een aantal weet ik nu al dat ik ze niet ga gebruiken (ben geen fan van Twitter en IRC gebruik ik ook niet). Maar het kan nooit kwaad om eens verder te kijken dan naar wat ik normaal gebruik.
catt4u schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:18:De volgende misschien:

* Handy Shell
* MemoryUp Professional
* ProfiMail (kan je tot 30 mail accounts mee beheren en bijna eindeloze instel mogelijkheden)
* X-plore
* als je Gmail gebruikt de Gmail applicatie om direct in je inbox te komen.
* YouTube applicatie (sis bestand)

Wat je toetsenbord in Opera Mobile 10 betreft kan je ook het normale toetsenbord van je telefoon gebruiken.
Ga vanuit het startscherm naar >instellingen > settings > advanced > Inline editing off :+

En je kan overwegen om een custom rom te flashen als je dat nog niet hebt gedaan ;)
Die MemoryUp snap ik niet helemaal... Er zit een shitload werkgeheugen in de i8910, en zelfs met tientallen applicaties open heb ik nooit te weinig geheugen gehad :P. HandyShell heb ik al maar gebruik ik niet (oog wil ook wat, en handy shell ziet er niet echt interessant uit).

Ohja, en thanks voor de Opera tip. Ik ben ondertussen al redelijk aangepast aan het Opera toetsenbord, maar de standaard Symbian versie werkt toch nog prettiger imo. En ik draai inderdaad al een custom firmware, die vooraf gehackte van HyperX (geen flauw idee welke versie, maar hij werkt prima, nog geen bugs tegengekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Propane schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:30:

[...]
Die MemoryUp snap ik niet helemaal... Er zit een shitload werkgeheugen in de i8910, en zelfs met tientallen applicaties open heb ik nooit te weinig geheugen gehad :P. HandyShell heb ik al maar gebruik ik niet (oog wil ook wat, en handy shell ziet er niet echt interessant uit).

[...]
Geheugen is inderdaad geen probleem maar langzaam trager worden wel ;)
MemoryUp draait op de achtergrond en kan je ev. op div. manieren configureren.
Als je niets instelt recovered de app aut. met vaste intervallen geheugen door je geheugen te defragmenteren.

HyperX is ook mijn favoriet; Draait supersnel en stabiel. Ik draai de 1.25 versie.
Daarom dat ik ook heel blij ben met Opera Mobile 10 Bèta.
Draait sneller dan de standaard browser je hebt de password manager en je hebt altijd de desktop versie van de pagina :)
En Opera 10 staat ook op m'n pc.

En ken je Safe Deposit Box ook al? Perfekt om nummers/mappen/sms-jes verborgen te houden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Florimon schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:27:
[...]

Ja dat dacht ik ook al maar vond het toch raar. Ook al staat dat theme op E:, waarom wordt 'ie niet gewoon gecached in het werkgeheugen als je die instelt als je theme - lijkt me anders niet erg efficient als het theme kennelijk _continu_ van E: geladen moet worden ? En waarom wordt het theme niet automatisch hersteld wanneer je weer van USB loskoppelt?

Maar er zijn wel meer brakke dingen. Zoals in mijn eerdere post gezegd, heb ik mijn telefoon zo ingesteld dat 'ie iedere nacht een automatisch backupje maakt naar de SDHC card. Sinds ik dat heb ingesteld, doet zich het volgende euvel vaak voor: 's ochtends als ik de telefoon oppak, zijn alle widgets van het startscherm verdwenen, en schuift de widgetbar aan de linkerkant heel snel heen en weer, alsof 'ie in een of andere loop terecht is gekomen. Het enige wat ik dan kan doen, is óf de telefoon uit en aan zetten, óf bij de instellingen het Startschermthema van "Samsung Widget" naar "Gebruik vinger" of "Standaard" veranderen, en dan weer terug. In beide gevallen ben ik mijn hele layout van het startscherm kwijt, en moet ik al mijn acht standaard widgets weer van de widgetbar naar de juiste posities slepen. Knap irritant, temeer daar dit enkele ochtenden per week het geval is.
En dan zijn er natuurlijk nog andere irritante dingen als
- de shitty standaard webbrowser, met sinds de laatste officiële versie de exit-on-stop bug
- het slechte geluid bij video-opnamen
- het toch wel traag reageren af en toe van bv. de camera, foto-browser
- 'dode plekken' (slecht reagerend op aanraken) van het touchscreen, bv. linkergedeelte van de spatiebalk bij fullscreen qwerty keyboard
Natuurlijk, de I8910 heeft nog steeds ook wel z'n pluspunten (zoals gewoon onbewerkte dvd rips kunnen bekijken op dat mooie amoled scherm 8)), maar ik kijk het nog een paar firmware updates aan, en als er dan nog steeds weinig verbetering in zit, ga ik toch naar wat anders uitkijken: mijn vrouw heeft sinds een week de nieuwe Sony Ericsson Satio, welke ook op S60v5 draait, en daar lijkt het toch allemaal net even soepeler en probleemlozer te werken. Maar goed, eerst maar 's kijken of die na 2 maanden wel nog steeds bevalt ;)
Ok, die puntjes die jij noemt zijn inderdaad niet helemaal in orde .. welke theme is het? en waar heb je hem vandaan? er zijn inderdaad aardig wat 'brakke' theme's in omloop, helaas kunnen we hier niks aan doen.

Wat je verder noemt van slecht en traag filmen, widgets weg, en instabiele browser zijn echt firmware problemen die blijkbaar op jouw toestel erin geslopen zijn.. want die mogen absoluut niet voorkomen! Je zou kunnen proberen je toestel eens te resetten.. of misschien is het voor jouw een goed idee eens te zoeken naar custom firmwares.. deze zijn vaak veel stabieler en draaien lekker snel.

De satio die jij noemt is niet echt een vergelijkbare telefoon voor de omnia HD.. minder werkgeheugen en minder snelheid. De camera daarintegen is natuurlijk wel weer een verbetering, maar filmen is weer gewoon vga ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Florimon schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:56:
[...]

Heb ik ook een tijd geleden gehad. Ik zat er toen ook tegenaan te hikken om 'm lang kwijt te zijn voor reparatie, maar als het dan toch moest wou ik wel eerst m'n prive-spul eraf. Dus ik heb toen een harde reset gedaan door de telefoon op te starten met alle drie de toetsen ingedrukt, dan "Yes" kiezen bij de vraag "Format?". En ja hoor - toen startte 'ie weer op ! Settings/contacts/messages kwijt, maar foto's en filmpjes op E: stonden er nog op.
Misschien helpt dit jou ook ?

(Sinds die tijd heb ik ingesteld, dat de telefoon elke nacht een backup van settings/contacts/messages naar de SDHC card maakt, zodat ik altijd weer probleemloos een harde reset en restore kan doen, mocht het nogmaals nodig zijn.
Overigens: heb het verder nooit meer 100% nageplozen, maar had destijds het sterke vermoeden dat de narigheid kwam door een custom theme dat ik had ingesteld (en op E: had geinstallleerd, wil C: zoveel mogelijk vrijhouden) - ook bij het via USB koppelen aan de PC gaf dit problemen, de hele user interface zag er dan ineens brak uit met rare kleuren enzo, en dit bleef ook na het weer loskoppelen. Heb daarna dat custom theme weer verwijderd, en sindsdien nooit meer een spontane reboot gehad, of dat 'ie niet meer normaal wou opstarten nadat ik 'm zelf had uitgezet...)
Je bent m'n rots in de branding!! Hij doet ut weer!!! :D:D:D:D:D:D:D Kan ik iets voor je doen? een orale versnapering wellicht? 8)7 :P Geintje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Florimon schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:56:
[...]
Hoe kan ik het bovenstaande ook zo instellen dat er in de nacht een backup van gemaakt word?
Ben al door het menu heen geweest maar kan tot heden het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:24:
[...]

Hoe kan ik het bovenstaande ook zo instellen dat er in de nacht een backup van gemaakt word?
Ben al door het menu heen geweest maar kan tot heden het niet vinden.
Je moet bij kantoor kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
Inderdaad. Kantoor --> Bestandsbeheer --> Back-up.
Ik heb daar ingesteld:
  • Inhoud back-up: Alles
  • Back-up herhalen: Dagelijks
  • Back-uptijd: 04:00
  • Geheugen voor back-up: SDHC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
Lethal schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:19:
[...]
Ok, die puntjes die jij noemt zijn inderdaad niet helemaal in orde .. welke theme is het? en waar heb je hem vandaan? er zijn inderdaad aardig wat 'brakke' theme's in omloop, helaas kunnen we hier niks aan doen.

Wat je verder noemt van slecht en traag filmen, widgets weg, en instabiele browser zijn echt firmware problemen die blijkbaar op jouw toestel erin geslopen zijn.. want die mogen absoluut niet voorkomen! Je zou kunnen proberen je toestel eens te resetten.. of misschien is het voor jouw een goed idee eens te zoeken naar custom firmwares.. deze zijn vaak veel stabieler en draaien lekker snel.

De satio die jij noemt is niet echt een vergelijkbare telefoon voor de omnia HD.. minder werkgeheugen en minder snelheid. De camera daarintegen is natuurlijk wel weer een verbetering, maar filmen is weer gewoon vga ..
De theme's die ik destijds gebruikte waren "Water_by_Delik" en "Waves_c by Sauroma", ergens van internet geplukt. Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het knap stom dat de I8910 kennelijk zo kwetsbaar is voor zoiets basic als een custom theme :/ Voor mij in elk geval geen custom theme meer, wat voor custom theme dan ook - geen zin in vastlopers meer.
Tja custom firmwares - aan de ene kant klinkt het aantrekkelijk, maar aan de andere kant, afgaande op wat ik hier in deze thread heb gelezen, verruil je daarmee de ene set van problemen voor de andere. Ik zie nogal wat berichten van mensen die klagen dat in custom firmware X, versie Y, feature Z niet werkt, soms ook nog terwijl dat in versie (Y-1) nog wel het geval was. En bovendien schijnt elke custom firmware bakker er weer zijn eigen idee op na te houden over wat er allemaal uit een 'lean and mean' firmware weggelaten mag worden. Ik denk eigenlijk niet dat ik zin heb om daar weer veel tijd aan te gaan besteden.

De Satio heeft inderdaad 'maar' 128 Mb t.o.v. de 256Mb van de I8910, maar aan de snelheid is dat verder niet te merken. Integendeel, de camera en fotobrowser bv. zijn merkbaar sneller dan de (mijne althans) I8910. Filmen is inderdaad beperkt tot 640x480, maar om heel eerlijk te zijn film ik met de I8910 altijd in 720x480 omdat op 1280x720 de filmpjes zo groot worden (en 't af en toe toch minder vloeiend wordt). Maar goed ik dwaal te veel off-topic, ik moet ook maar 's wat Satio forums in de gaten gaan houden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Hehe .. en ik gebruik zelf de 'Clarity' theme van de satio ...

Maar inderdaad, aan de satio wordt nog veel gesleuteld.. dus wie weet wat er allemaal nog mogelijk is!

Als ik me niet vergis komt vandaag de eerste custom-firmware uit die hetzelfde homescreen heeft als de satio.. beide toestellen lijken gewoon ontzettend veel op elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telkens als ik hem reboot krijg ik bij het opstarten een rare error:
ShadePixAlarm
Weet iemand wat dit betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:49
Excuses dat ik mijn vraag hier plaats maar er is geen telfort topic specifiek voor mobiel internet.

Ik heb een vraagje
Kan je bij Telfort als je een databundel heb afgesloten die stoppen na een aantal maanden?
Ik wil geen mobiel internet meer vandaar, heb hem nu al 4 maanden

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Hier zou het moeten staan

Hier is het topic erover.

Het ligt er maar aan waar je voor getekend hebt. Ik kan me vergissen, maar het lijkt me sterk dat je niet voor tenminste één jaar getekend hebt.

Denk eraan dat Google Maps veel data verstookt, dus als je geen mobiel internet hebt kan je dat ook niet meer gebruiken.

Ik vind mobiel internet overigens vooral handig om via joikuspot door te geven aan m'n laptop =)

[ Voor 22% gewijzigd door Julian op 06-11-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Zo... vanochtend wilde het toestel weer niet opstarten. Hij had al paar dagen ervoor kuren; het booten wilde niet goed. De tijd en profiel werd niet weergegeven en de hardware buttons (menu & call end) deden het niet meer. Na de theme te veranderen en te rebooten door batterij eruit en weer erin het probleem verholpen.

Deze ochtend dus weer aangedaan en bleef hij wéér blijven hangen in het bootschermpje. Heb vandaag dus ook nogmaals mijn telefoon afgeleverd aan de T4T. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterbeest
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:10
Help! Ik heb een hardreset gedaan (firmware IFD), alles opnieuw geinstalleerd. Maar nu lukt Bibliotheek vernieuwen in de Muziekspeler en Videospeler niet meer. Er staat de hele tijd: 'vernieuwen, 0 bestanden toegevoegd'. Weet iemand hoe dit komt? IK heb al mijn muziek verwijderd en een losse mp3 in de music map op de geheugenkaart én het massageheugen gezet, maar zelfs dan krijg ik die melding..
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Hoe lang is 'een hele tijd'? En heb je misschien je USB kabel erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn telefoon hard reset wil geven en ik doe code (8x0) dan doet ie het niet. Kan het zijn dat ik die code per ongeluk heb veranderd ?

alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyper X heeft zojuist ook 2 nieuwe customs gereleased.

1 is gebaseerd op de italiaans, daarbij werken de widgets, maar geen kinetic scroll..

de andere op de chinese, geen widgets, wel kinetic scroll. Verder ook allemaal leuke aanpassingen zoals een homescreen overgenomen van de Sony Satio...

Google is je vriend :D

Trouwens voor de mensen die bang zijn om wat verkeerd te doen, het is gewoon een exe bestand, geen gedoe met een romflash tool :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:15:

1 is gebaseerd op de italiaans, daarbij werken de widgets, maar geen kinetic scroll..

de andere op de chinese, geen widgets, wel kinetic scroll. Verder ook allemaal leuke aanpassingen zoals een homescreen overgenomen van de Sony Satio...

Trouwens voor de mensen die bang zijn om wat verkeerd te doen, het is gewoon een exe bestand, geen gedoe met een romflash tool :)
Weet je toevallig of hier Nederlandse T9 in zit?

Ga em morgen proberen dan...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterbeest
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:15:

kan deze geinstalleerd worden via windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand waarom mijn gsm telkens blokeert als ik naar om pather ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe rom van hyper 1.6 heeft geen dutch t9 en kan alleen via XP ingestalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:31:
Nieuwe rom van hyper 1.6 heeft geen dutch t9 en kan alleen via XP ingestalleerd worden.
Damn! Geen Nederlandse T9 is wel heel erg jammer! Zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar T9, dat qwerty tobo vind ik maar niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg icoontjes in mijn gallerijen van mijn gps software en van andere, hoe moet ik ze weg krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterbeest
Amps schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:41:
Hoe lang is 'een hele tijd'? En heb je misschien je USB kabel erin zitten?
Laten we zeggen dat hij na 45 minuten nog steeds op hetzelfde stond. Nee, niet er in. Via Mediaoverdracht lukt het trouwens wel om mijn mp3'jes in te scannen, aangezien hij ze dan direct in de bibliotheek zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:06:
weet er iemand waarom mijn gsm telkens blokeert als ik naar om pather ga?
Misschien klik je net zo verkeerd als je tiept? =P

Je hebt het over rompatcher neem ik aan. Welke versie heb je, wat bedoel je precies met blokkeren, en wat heb je al gedaan met rompatcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:06:
[...]

Misschien klik je net zo verkeerd als je tiept? =P

Je hebt het over rompatcher neem ik aan. Welke versie heb je, wat bedoel je precies met blokkeren, en wat heb je al gedaan met rompatcher?
Ik heb zonet Chinese firmware & i8910HX1.6 geinstaleerd echt een aanrader :d

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ah nice! Wat zijn de verbeteringen?

Ik ben trouwens nog steeds helemaal tevreden met die minimal met NLse T9 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:05:
Ah nice! Wat zijn de verbeteringen?

Ik ben trouwens nog steeds helemaal tevreden met die minimal met NLse T9 =)
Je kan kiezen uit 2 mogelijkheden:

1) i8910HX1.6 gebaseerd op Chinese firmware
2) i8910HX1.6 gebaseerd op Italian RU

Dus je kan ze niet allebei installeren..

Het verschil is dat de Chinese wel de Kinetic browser heeft, maar daar werken de widgets niet (ze werken WEL) en bij de Italiaanse/Russische werken de widgets wel, maar niet de kinetic browser. Dus kies maar!

( Ik weet niet waarom men zegt dat de widgets niet werken, bij mij zijn er geen problemen)

Veranderingen:
- Kinetic scroll is veel beter
- Camera quality 100%
- Bestanden van Nokia N86 voor een 8MP-shot
- Root certificate: nooit meer signen voor een app, gsm automatisch gehackt
- Elke app van Nokia te installeren, dus ook Xpressbeer :D
- Java
- Flash Lite
- Meer Kastor effecten
- Shake tijdens gesprek en luidspr. auto aan
- 5MB meer geheugen op C:
- En nog veel meer...

Yammastili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen internetgebaseerde widgets werken niet ;)

De normale wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Hoe zijn de satio en orange hometheme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Lethal schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:12:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Is er niet iemand die zin heeft om wat screenshots of eventueel een filmpje te maken van de nieuwe 1.6 fw. Ben ook wel benieuwd naar de kastor effecten eigenlijk. Enige wat mij ervan weerhoud deze fw te installeren is de Engelse T9...

Owja, en werken de filmpjes op www.dumpert.nl nu ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Criminelis op 09-11-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
belangrijker nog, werkt opera 10 beta? zo ja, dan werkt dumpert ook :) screendumpds ftw trouwens, user experiences ook, ben benieuwd of een overstap van HX1.5 naar chinese 1.6 de moeite waard is van het formateren van al mijn progjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

Sjoerd.Donker schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:50:
belangrijker nog, werkt opera 10 beta? zo ja, dan werkt dumpert ook :) screendumpds ftw trouwens, user experiences ook, ben benieuwd of een overstap van HX1.5 naar chinese 1.6 de moeite waard is van het formateren van al mijn progjes :)
en die werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Voor de liefhebber met een certificaat of gehackte telefoon is hier nog een goed werkende en netjes uitziende Windows Live Messenger te vinden:

http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,13680.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:12:
Eigenlijk, zijn die kleine icoontjes redelijk irritant en blijft het menu constant open.
Ik vind use finger/gebruik vinger beter.
En het orange theme heb ik nog niet geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:17:
Voor de liefhebber met een certificaat of gehackte telefoon is hier nog een goed werkende en netjes uitziende Windows Live Messenger te vinden:

http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,13680.0.html
instalatie duurde wat lang, maar messenger werkt perfect _/-\o_
tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:
telkens als mijn gsm vanzelf vergrendelt verleis ik mijn verbinding ik weet dat ik iets heb aangeklikt maar weet niet meer wat en kan het niet vinden omdat mijn gsm in het engels is...iemand die het weet zijn?

en die nieuwe messenger werkt ook niet meer, hij kan niet inloggen en zegt dat mijn gsm op offline mode staat ofwel mijn internet instellingen :s help!!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Staat hij misschien op op Offline? :P Dat je het profiel per ongeluk hebt veranderd? Als je de ophangknop eventjes ingedrukt houdt krijg je een menu waarin je profielen kan kiezen, pak dan het profiel General.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee gy staat niet op off echt raar, wekr het bij u wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Maar werken ze ook met de standaard browser? O-) Ben niet zo'n fan van Opera eigenlijk... Zie nu dat ik Opera Mini geprobeerd heb, Mobile heb ik nog niet gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Criminelis op 10-11-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

Criminelis schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:54:
[...]

Maar werken ze ook met de standaard browser? O-) Ben niet zo'n fan van Opera eigenlijk... Zie nu dat ik Opera Mini geprobeerd heb, Mobile heb ik nog niet gebruikt.
Opera Mobile 10 is toch best geniaal imo, erg fijne browser tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

freekweb schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:05:
[...]

Opera Mobile 10 is toch best geniaal imo, erg fijne browser tot nu toe...
Jammer alleen dat de dumpert etc niet werken.

En bij mij wil hij pagina's vaak der eerste keer niet landen. De 2e keer doet hij het dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:33
Wat ik me eigenlijk wel eens afvraag...komen die dingen die in custom roms zitten uberhaupt ooit nog als officiele update of doet samsung er niks meer aan? Had de telefoon eigenlijk aangeschaf er van uitgaande dat er vanzelf voldoende nieuwe updates en een hoop toepassingen zouden komen.
Mij lijkt het iig vrij lastig om zelf aan de slag te gaan met custom updates en er is xp voor nodig meen ik? Wordt dan wel erg veel werk met vista om de telefoon dan optimaal te benutten

[ Voor 28% gewijzigd door Southern Sun op 10-11-2009 21:03 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste