Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
De enige discrepantie die ik heb kunnen vinden is deze:Anoniem: 296939 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:07:
Die HelloTabWidget heb ik ook gedaan, al stond er ergens een fout in de tutorial, maar weet niet meer waar.
(Het kan zijn dat die er al uit gehaald is ondertussen)
# Save the icon images in your project res/drawable/ directory.
Ik heb de volgende mappen
/ +res ++drawable-hdpi ++drawable-ldpi ++drawable-mdpi
Ik heb voor mijn Desire S (800x480) mdpi gedaan
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Als je alles alleen in de map drawable-hdpi zet, kun je het net zo goed in drawable zetten. Beste is om voor ldpi, mdpi en hdpi aparte plaatjes te gebruiken. Het is dus niet zelf kiezen wat je het mooiste vind, maar kiezen wat het juiste is.dhhdante schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:36:
Die mappen zijn samen de "res/drawable/ directory. Dus je mag zelf kiezen in welke je het neerzet. Ik heb gewoon alles in de -hdpi map gedaan.
Zie deze link waarin eea uitgelegd wordt.
Als de map nog niet bestaat kan je 'm zelf aanmaken. Wordt automatisch gebruikt.
Ja en needhhdante schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:53:
De freezes en crashes zijn sowieso afhankelijk van de gebruikers of zij ze wel rapporteren.
Denk 't niet omdat het om een interne webview gaat. Daar kan je niet bijVoor de ads kan ik niks zeggen want ik heb dat nog niet live. Is er niet sowieso een manier om crashes in ads af te vangen in try-catches?
Nouja, misschien met heel ingewikkelde constructies om dat ding te vinden, maar dat is me het werk niet waard omdat dat ook weer kan veranderen in een volgende versie van de betreffende library.
Bestaat hier voornamelijk uit handmatig testen van alle opties, items, invoer, uitvoer, enz. En dat in emulators, echte apparaten en verschillende versies van Android. En natuurlijk ook wat dingetjes in de app. Framerates worden bv via custom events naar Flurry gestuurd, enz. Dat is echt superhandig omdat je dan bv. meteen kan beslissen of je apparaten blokkeert (wegens te langzame hardware) of nog even wat extra code toevoegt om het sneller te maken voor zulke apparaten. Helaas is dat laatste vaker niet mogelijk dan wel, dus dan maar blokkeren. Bespaart weer wat negatieve beoordelingenHoe heb jij de QA geregeld, in je app zelf? In de Market gaat dat niet echt.
Wil het testen zelf eigenlijk wel automatisch voor elkaar zien te krijgen, maar wat ik tot nu toe heb gezien is dat nog niemand echt gelukt lijkt te zijn om er iets moois voor te maken. En aangezien ik niet een jaar bezig wil zijn met alleen dat...
Hier iig niet. En ik vind de UI van de site lelijkDat Flurry ziet er ook ok uit trouwens, waarom is het niet zo mooi? En zorgt het echt niet voor vertragingen?
Localytics vind ik wat minder omdat ze andere grafieken gebruiken voor bepaalde dingen (die minder fijn aflezen).dhhdante schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:29:
Die Flurry bevalt me niet. Het duurt lang voordat de gegevens zichtbaar zijn en volgens mij trackt hij helemaal niet alle events die ik opgeef.
Ik heb er nog een paar geprobeerd en ik ga denk ik voor Localytics. Deze is gratis, je ziet de data na 5 minuutjes ofzo en de overzichten zijn beter gegroepeerd en helderder dan bij Flurry.
Flurry update om de paar uur (max. 4 uur, afaik), klopt. Maar dat is altijd nog vaker dan Google doet
Mjah.. ik hou voor dat soort situaties de temp directory (intern geheugen) aan. Als de SD-kaart niet beschikbaar is, dan gaat de data daar naartoe, past het daar ook niet, dan heeft de gebruiker een probleem.Nog een ander probleem wat denk ik de schuld is van het Android framework zelf; Ik krijg relatief veel crash berichten in de console over Class Not Found.
...
Waar het op neerkomt is dat ze waarschijnlijk de USB-kabel in de telefoon hebben zitten en de optie "Diskdrive" hebben gekozen. De sd-card is niet toegankelijk en daardoor wordt ook de Class Not geFound.
Dit is een fout van Android naar mijn mening, maar de normale gebruiker rekent mij er op af.
Trouwens, over ads gesproken.. een vriendelijke meneer van het bedrijf Pontiflex, die me gisteren heeft benaderd, heeft me best aan het denken gezet. Uiteraard was dat ook de bedoeling, maar dat bedoel ik niet...
Als ik zo terugkijk naar m'n experimenten, dan zijn ads bovenaan het scherm een waardeloze inkomstenbron, tenzij je een spel hebt zoals Angry Birds waarmee je met beide vingers bv. in of uit kan zoomen omdat... er dan misgeklikt wordt op de banner. Dat is ook vast de reden geweest waarom ze 'm naar boven hebben verplaatst ipv beneden, zoals in de eerste beta.
Een ad onderaan het scherm is beter, ivm de vele beeldschermen die meteen overlopen in de bekende hardwareknoppen. Sommige mensen klikken daar vaak mis en dat is te merken: de inkomsten gaan dan meteen dubbel omhoog.
Maar dan is het nog niet veel en mag je van geluk spreken als je een gemiddelde CTR van 1% haalt wanneer je het ding niet permanent wil laten zien. Dat laatste kan ook weer bannerblindheid in de hand werken, dus of dat goed is... misschien dat iemand hier er andere ervaringen mee heeft?
Er zijn nog ontwikkelaars die gebruik maken van het feit dat een adview even moet laden en pas later verschijnt, er zijn er die zo vaag mogelijk doen en er zijn er die vaakgebruikte knoppen voor de helft onder een altijd zichtbare ad stoppen.
Eigenlijk denk ik dat de volgende conclusie wel mag worden getrokken: inkomsten uit advertenties zuigen. Tenzij je bereid bent om je gebruikers op zoveel mogelijk manieren te misleiden en ze er toch zoveel mogelijk op te laten klikken.
Uiteraard is dat waar Pontiflex binnenkwam. Maar of zij het met hun appleads beter doen.. ik twijfel. Het is wel minder irritant als je maar een keer een schermpje ziet, maar ook de "ads" van Pontiflex maken gebruik van trucjes om de gebruiker door te laten klikken.
Aan de andere kant sturen ze me natuurlijk niet voor niets een vriendelijk en persoonlijk mailtje, want de inkomsten die (van grote bedrijven zoals bv. Disney) daarmee binnenkomen worden afaik 50/50 gedeeld met de publisher...
Weet iemand apps in de Market die van dit systeem gebruik maken? Ik ben wel benieuwd hoe mensen er op reageren...
Dat zit wel Schnorr.
- level bestaat uit een raster van een x aantal bij een x aantal vakjes, waarin cijfers moeten worden ingevuld
- er zijn meerdere levels met meerdere moeilijkheidsgraden, 20 om te beginnen ofzo
- levels bestaan dus uit rasters, met voordat er begonnen wordt al enkele cijfers die ingevuld zijn
- er moet een timerfunctie ingebouwd worden, zodat je per level kan zien hoelang er mee bezig is geweest
- er moet dus een highscore-lijstje inkomen die per level laat zien hoelang er over gedaan is om het op te lossen
- eventueel het kunnen uploaden van je highscores, zodat je dit overal in Nederland / wereld kan zien / vergelijken
- liefst werkzaam op alle resoluties, maar anders minimaal vanaf 480x320 Androiddevices
- liefst werkzaam op alle Androiddevices, maar anders misschien twee aparte versies nodig: mobiel / tablet?
- er wordt geen gebruik gemaakt van advertenties om inkomsten binnen te harken, kleine aanschafprijs en klaar
Maar ik heb totaal geen verstand van Java / SDK's enzovoort.. dus what to do?
- installeren van de SDK lijkt me de eerste stap
- oefenen met de Hello World app / SDK whatever lijkt me de tweede stap
- Tutorials lezen hoe ik stap voor stap de app / game verder op moet maken lijkt me stap drie
En je schrijft die code in een apart SDK-venster neem ik aan net zoals:
1
| Blabla [img]SDK.jpg[/img] lalala SDK[b]CLB[/b] |
waaruit uiteindelijk een code komt waarvan je een .apk kunt laten maken die te installeren valt?
I'm sorry hoor, ik ga me zeker inlezen, maar momenteel weet ik nog niet 1,2,3 goed te beginnen...
Misschien wil iemand me wel helpen of kunnen we 'samen' dit projectje doen.. Als het gewoon goed en vlotjes werkt, ben ik het namelijk ook van plan om voor een klein bedrag in de markt te zetten namelijk. wel zo tof!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verder klinkt je spel nog relatief simpel als het aankomt op de layout, verdiep je eens in wat tutorials op dat vlak voor Android.
Maar wat vooral echt belangrijk is: ga er eerst een tijdje mee spelen! Je hebt ook geen verstand van Java lees ik, dan zou ik daar eerst zelfs nog een paar basiscursusjes of tutorials voor volgen, anders ga je heel snel vastzitten met Android.
Oh, en het belangrijkste aan een spelletje blijft natuurlijk dat het een goede gameplay heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 25-08-2011 13:40 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ben ook niet van plan om een 3D race simulatie te maken, maar dit heeft meer weg van een sudoku-game of mijnenveger. Leren is geen probleem, als het me maar aantrekt en ik niet in een grote brei van code ga vallen...
Dit wordt een kwestie van: raster opzetten van x bij x vakjes, waarbij automatisch op sommige plekken wat cijfers worden ingevuld (dat is vast per level) en dan handmatig vakjes aanklikken, cijfertje kiezen en klaar..
Hop netjes, simpel en snel naar het volgende level door middel van een 'next' button (en een 'replay' button mag er ook wel bij) en zo door... Geen mooie grafische afbeeldingen enzo of veel kleurgebruik, dat hoeft juist niet.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mijn advies qua volgorde:
- Volg een paar beginnerstutorials over Java. Dat hoeft niet veel tijd te kosten, maar is essentieel
- Volg de paar standaard tutorials van Android, die helpen je echt snel op gang
- Maak vervolgens eerst een extreem versimpelde versie van je spel (probeer bijvoorbeeld eerst enkel een spelsituatie weer te geven) en ga een beetje aan de slag om het wat interactiever te maken
- Het is verleidelijk om hier nu mee verder te gaan, maar gooi dit weg en pas al je ontdekte technieken toe op een vers programma
Mijn ervaring is dat ik al doende altijd al ga beginnen aan wat ik uiteindelijk wil maken, en dat is echt sterk af te raden. Probeer dus niet terwijl je een tutorial volgt alvast dat in je spel te stoppen, zorg ervoor dat je eerst met flink wat uitproberen een solide basis hebt. Zelf vind ik het ook lastig me daar aan te houden (ik maakte mijn eerste Android-app door de tutorials te lezen), maar het voorkomt dat je je apps volstopt met slechte "beginnerscode"
Ik heb met een beetje geluk het laatste kaartje van € 50,- kunnen bemachtigen.dhhdante schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:26:
Droidcon kaartjes al bemachtigd mensen?
Ik zag dat er 77 ipv 75 early-bird tickets waren verkocht.. Wel netjes dat ze die laatste 2 niet kinderachtig hadden geweigerd.
Dat lijkt me wel, volgens mij is er geen andere goede API om push notificaties te geven. Die verbinding met Google is er toch al standaard op de telefoon, dus als er niets binnenkomt is batterijverbruik 0% extra.dhhdante schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:11:
Wat gebruiken jullie voor push notifications? C2DM?
Als eerst; Maak je een gmail adres speciaal aan voor je app om die te laten registreren bij C2DM (http://code.google.com/intl/nl/android/c2dm/signup.html) ?
Want er staat ookRole (sender) account email
* Google Account ID that will be used for sending messages to C2DM:
Dus maak je speciaal een gmail account aan of gebruik je je developer account?Sender ID
An email account associated with the application's developer. The sender ID is used in the registration process to identify a Android application that is permitted to send messages to the device. This ID is typically role-based rather than being a personal account—- for example, my-app@gmail.com.
Getting an Auth token
This is where the separate email account you setup really comes into play. In order for a server to communicate with any google service, it needs an auth token, which is tied to a google account. You have to send the email address and password in to this request for your server. Fortunately it's over https and on a backend server, so it's fairly secure. Still - probably not a good idea to use your real gmail account.
Populaire apps (van mij) die eerst tijden achter elkaar en nonstop rustig een paar duizend mensen per dag trokken, zitten nu na vorige week geleidelijk richting 1/10 daarvan. En het wordt alleen maar minder. Wat de hel heeft Google nu weer gedaan?
Ik dacht eerst dat het aan mij lag (waarom weet ik ook niet, maar hey), maar daarnet zag ik in de webversie van de Market dat niet alleen mijn apps, maar *alle* apps grafiekjes hebben die sinds de laatste week keihard naar beneden zijn gedonderd. Zelfs apps die op de frontpage staan en zelfs apps zoals Cut the Rope, Worms en veel meer bekenden!
Wat maken de mede-Android-devvende-tweakers hier mee met hun apps? Zien zij hetzelfde gebeuren?
Dat zit wel Schnorr.
Anoniem: 296939
Misschien heeft het daar iets mee te maken?
Meer info
Maar er wordt wel geschreven over veranderingen die een week terug zijn doorgevoerd, dus blijkbaar heeft Google weer eens voor de zoveelste keer de dingen vern**kt. Het zal ook eens niet...
Dat zit wel Schnorr.
Hopelijk zijn het dezelfde problemen als die van de betaalde apps waar ze nu over zeuren op Android Market fora / mailinglijsten die hier voor zorgen...
* Stukfruit gaat vanaf nu bijhouden hoeveel problemen Google iedere week doorvoert.. volgens mij gaan de resultaten schokkend zijn..
(als het nu alleen maar voor de zoveelste keer de Developer Console zou zijn die gebroken is door een brakke update...)
Dat zit wel Schnorr.
Naast dat hij niet start staat hij ook niet in de applicatie lijst.. ik heb een avd gemaakt met api lvl 7 (android 2.1 update) en heb ook hetzelfde geprobeerd met een Relative layout tutorial. Eclipse is de nieuwste, zo ook de sdk (12 geloof ik?) en draai ik java 7.
HOI.
Mijn avd wou gister ook niet starten, maar nadat ik een nieuwe had aangemaakt werkte het weer.
Ik gebruik api v8 met de nieuwste sdk, Eclipse is 2 jaar oud en Java 6 64bit
Als het goed is moet je in logcat en in de console ook genoeg voorbij zien komen (uploading/installing apk, starting activity/intent etc.)

Alles werkt gewoon maar hij staat er niet bij...
In de console staat als volgt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [2011-09-19 21:12:16 - HelloRelativeLayout] ------------------------------ [2011-09-19 21:12:16 - HelloRelativeLayout] Android Launch! [2011-09-19 21:12:16 - HelloRelativeLayout] adb is running normally. [2011-09-19 21:12:16 - HelloRelativeLayout] Performing nl.bananenspin.test.HelloRelativeLayoutActivity activity launch [2011-09-19 21:12:19 - HelloRelativeLayout] Launch canceled! [2011-09-19 21:12:21 - HelloRelativeLayout] ------------------------------ [2011-09-19 21:12:21 - HelloRelativeLayout] Android Launch! [2011-09-19 21:12:21 - HelloRelativeLayout] adb is running normally. [2011-09-19 21:12:21 - HelloRelativeLayout] Performing nl.bananenspin.test.HelloRelativeLayoutActivity activity launch [2011-09-19 21:12:28 - HelloRelativeLayout] Launching a new emulator with Virtual Device 'test' |
En wat je met logcat bedoelt in Eclipse weet ik dan helaas niet zo snel.. volgens mij gebruik je dat om te debuggen correct? Daar heb ik nog niet echt kaas van gegeten in Android. Maar de tutorials zouden toch moeten werken.. het is niet meer dan een Hello world toveren of een tekst balk met knoppen.
edit: Bij CPU/ABI staat dan wel ARM(armeabi) maar ik gok dat, dat ook virtueel word gesimuleerd?
edit2: LogCat is compleet leeg bij het runnen van de app.. dat kan niet goed zijn lijkt me?
[ Voor 6% gewijzigd door Bananenspin op 19-09-2011 21:28 ]
HOI.
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Logcat kun je vinden in de DDMS perspective (menu window -> open perspective -> DDMS, java is de standaard) of toevoegen aan je huidige perspective via menu window -> show view -> other...
Voordeel daarvan is dat je alle logging van de telefoon/emulator voorbij ziet komen.
Het lijkt op een fout in je run configuratie, je zou na "Launching a new emulator" regels moeten zien dat de .apk wordt geupload of dat deze er reeds staat waarop de activity gestart wordt. Aan je screenshot te zien staat de applicatie nog niet op je telefoon.
Kijk eens bij de run configuration in het android tabje of de launch action goed ingesteld staat?
Ga ook na of je androidmanifest.xml goed geconfigureerd is, je launch activity moet zo ingesteld zijn: fifarunnerr in "[Ervaringen] Android SDK"
edit: Dat geintje werkt blijkbaar ook niet altijd.. met de HelloRelative layout werkte dit maar met de hello world weer niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Bananenspin op 19-09-2011 22:00 ]
HOI.
Anoniem: 411339
Kan ik dit 'eenvoudig' bouwen denken jullie met behulp van SDK. Ik ben van plan om het boek geheel in te scannen ivm de plaatjes. De teksten bij die plaatjes uiteraard typen. Als er een eenvoudige WYSIWYG app bouwer geschikt voor is dan liever dat natuurlijk.
Ik zou zeggen, kijk eens naar App Inventor.Anoniem: 411339 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:12:
Ik heb geen ervaring met app bouwen. Dus zie me maar als echte dummie. Nu wil ik van een boek met aantekeningen een app maken. zie het als een woordenboek met plaatjes. Per bladzijde staat letterlijk titel, plaatje en een tekst behorend bij die plaatje. Daarna klik je op menu en krijg je alle titels. Klik je op een titel krijg je weer een pagina met plaatje en tekst.
Kan ik dit 'eenvoudig' bouwen denken jullie met behulp van SDK. Ik ben van plan om het boek geheel in te scannen ivm de plaatjes. De teksten bij die plaatjes uiteraard typen. Als er een eenvoudige WYSIWYG app bouwer geschikt voor is dan liever dat natuurlijk.
sh adb
probeer krijg ik volgende fout:
adb: 1: "(" unexpected
Ik heb al even lopen zoeken op Google, maar kan niet direct iets terugvinden. Enig idee?
Anoniem: 411339
Inderdaad een dummies WYSIWYG app creator. Ik zal eens kijken of ik daar mijn boek in kan gooien. Bedankt.alex3305 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:14:
[...]
Ik zou zeggen, kijk eens naar App Inventor.
Dat nieuwe logcatvenster is naast het nieuwe icoontje trouwens ook veel beter geworden!
Dat zit wel Schnorr.
Logcat scherm is inderdaad bruikbaarder geworden, zijn er nog meer verbeteringen (snellere emulator bv.)?
Verder zou er nog wat veranderd zijn aan het buildspul. Heb ik alleen nog niet veel van gezien, behalve dat sommige apps niet meer gebouwd willen worden.
De Android SDK Manager is trouwens wel zichtbaar verbeterd. Het is nu veel logischer ingedeeld en je kan alles in een keer installeren of verwijderen.
Maar dat weet je allemaal al wanneer je het zelf ook hebt geinstalleerd
[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 21-10-2011 19:24 ]
Dat zit wel Schnorr.
De SDK Manager ben ik minder blij mee, standaard staat alles aangevinkt, waaronder ook de meuk van Samsung/LG die ik niet wil hebben. Dat kost wat meer tijd bij een update
Ik heb sinds gisteren de SDK-manager opnieuw geïnstalleerd en bij mij stond enkel ICS standaard aangevinkt. De andere platforms en tools stonden niet aangevinkt ...Py. schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:28:
[...]
De SDK Manager ben ik minder blij mee, standaard staat alles aangevinkt, waaronder ook de meuk van Samsung/LG die ik niet wil hebben. Dat kost wat meer tijd bij een update
Heb jij de zip gedownload of de .exe?
Heb hem net nog even bekeken, er staan onderaan vinkjes voor show: 'update/new' en 'installed' als je de laatste wegvinkt is het een stuk overzichtelijker. Iets te vroeg geklaagd

Dat zit wel Schnorr.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Kan iemand een screenshot maken dan?jacobras schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:05:
Zo, nieuwe logcat is inderdaad een stuk duidelijker!
Ik ben voorlopig niet op mijn developer-pc waar ik Android-SDK mag installeren

De filters aan de linkerkant worden automatisch aangemaakt zodra je een app start. Erg handig, want daardoor zie je (als je dat wil) alleen de log van je app en niet alle onzin die er door allerlei fabrikanten in is gestopt (HTC kan daar bv. erg mee zijn - veel onzinnige debugboodschappen, de nieuwe Market kon er ook een tijdje flink van, enz).
Dat zit wel Schnorr.

Je ziet dus alleen de logs van jouw proces, en dat maakt het een stuk makkelijker. Eerder kon je al wel gewoon handmatig je packagename intypen, maar dit werkt toch een stukje fijner.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Maar nee, ben die bug nog niet tegengekomen. Hopelijk blijft ie weg!
Dat zit wel Schnorr.
Ja regelmatig zelfs (2-3x per dag), maar zoals de persoon boven mij zegt: gewoon even op de 'clear'-knop drukken.alex3305 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:11:
Hebben jullie nog steeds last van de bug dat soms Logcat helemaal leeg raakt en dat er maar één regel boven in beeld komt? Dat vond ik namelijk altijd erg lastig en de enige echte oplossing was de telefoon (of emulator) en/of computer helemaal opnieuw opstarten.
Enorm irritant. Een laptop kan je makkelijk snel dichtdoen en in slaapstand mikken, maar je moet *altijd* eerst even de emulator wegklikken omdat het onding anders bij het hervatten (afhankelijk van hoe goed je cpu is) 100% aan tijdplakjes van je cpu wil hebben.
Op mijn systeem kan ik dan zelfs niet eens meer de muis gebruiken, sneltoetsen alleen met veel moeite, waardoor het iedere keer flink aanprutsen is om de boel werkend te krijgen.
Dat zit wel Schnorr.
Uiteindelijk bleek dat er een bug in ProGuard zit in de versie die Google meelevert, updaten naar de nieuwste versie hielp.
Voor de mensen die van goed nieuws houden en niet dagelijks in hun Developer Console kijken

En verhip, veel apps zijn inderdaad weer terug te vinden! Hopelijk heeft dit ook weer een positieve invloed op het aantal downloads...
Dat zit wel Schnorr.
ADT14 heeft ProGuard 4.4, ik gebruik nu ProGuard 4.6Stukfruit schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:24:
Nieuwste versie? De versie die bij ADT14 zit of de nieuwste versie van ProGuard zelf?
http://proguard.sourceforge.net/index.html#/downloads.html
Bleek te liggen aan de 64 bits versie ipv 32bits.
Nadat de ia32 libs geinstalleerd waren, werkte het weer
[ Voor 43% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 28-10-2011 14:22 ]
HOI.
Ik heb er op m'n ubuntu pc geen last van; misschien dat je iets van rechtermuisknop->refresh kunt doen? In de project explorer kun je zo je files e.d. updaten.Bananenspin schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:16:
Mijn vorige problemen leken toch aan virusscanner te liggen (comodo). Ben nu een stuk verder alleen irriteer ik me aan één bepaald ding! Wanneer ik werk met een RelativeLayout en ik pas bepaalde views aan dan update de graphical layout niet. Pas wanneer ik eclipse opnieuw opstart staat alles zoals het moet in de graphical view. Nou heb ik bij project Build Automaticly aangevinkt dus hij update r.java automatisch dus dat kan het niet zijn. Meer hier last van of?
Wat is er overigens zo extreem traag aan die emulator? Android 2.2 werkt gewoon acceptabel om wat te testen/debuggen. Bij bijvoorbeeld de 4.0 launcher werkt wel erg slecht, maar ik neem aan dat je 'm niet als telefoon gaat gebruiken

Dat zit wel Schnorr.
Ook al geprobeerd, in de graphic view zelf kan dat niet, en als ik het project refresh gebeurt er ook niets!Lorem_Ipsum schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:58:
[...]
Ik heb er op m'n ubuntu pc geen last van; misschien dat je iets van rechtermuisknop->refresh kunt doen? In de project explorer kun je zo je files e.d. updaten.
HOI.
want ik zou heel graag feedback willen van mensen met andere telefoons als ik en vooral kwa performance (aangezien mijn Optimus x2 beetje overkill is voor alles)
hint: ik maak 3d games in unity met javascript en c#, daarom zou ik graag willen weten hoe mijn game draait op bijvoorbeeld een 800Mhz phone/tablet (wat mijn gerichte snelheid dus is)
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Well done, mr. Google.
Dat zit wel Schnorr.
Sinds 2 november zie ik op https://market.android.com/publish/Home een stijgende lijn bij mijn app en ook op de market pagina waar mijn app te downloaden is is een sterk stijgende lijn te zien.Stukfruit schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 03:39:
Voor wie het zich weer afvraagt: ja, Google heeft de Market voor de zoveelste keer verkracht. Deze keer heeft het twee weken goed gedraaid en nu wordt er weer minder gedownload bij alle apps omdat ze niet altijd allemaal worden getoond via de mobiele of webinterface van de Market.
Well done, mr. Google.
Anoniem: 432356
Het gaat over het te gebruiken platform... Ik ben recent begonnen met het ontwikkelen van een Android applicatie en ben nu eigenlijk helemaal klaar. Nu wil ik de applicatie helemaal klaar maken voor release en nu kwam ik terecht op een pagina van Google over het API-Level en het te kiezen platform. http://developer.android.com/guide/appendix/api-levels.html
Toen ik begon heb ik hier eigenlijk niet over nagedacht en koos ik Android 2.2. Nu zie ik staan dat de voorkeur gaat naar het minimale platform en API-Level dat je app zal kunnen draaien en deze daar in te compilen. Ik heb het even getest en mijn app kan minimaal 1.6 draaien. Moet ik nu echt een ander platform kiezen (Android 1.6 ipv Android 2.2) wanneer ik hem ga compilen voor release? Of is het genoeg om alleen de android:minSdkVersion te zetten?
Hoe doen jullie dit en hoe kiezen jullie je platform?
Dit staat er dus op de site: Launching from the SDK Manager script (Windows only)
For Windows only, the SDK includes a script that invokes the Android SDK and AVD Manager. To launch the tool using the script, double-click SDK Manager.exe at the root of the the SDK directory.
Maar ik krijg dus alleen de SDK manager! Hoe krijg ik de SDK and AVD manager? Heb al overal gezocht maar kan niks vinden
Mijn app is ook voor 2.2+, voornamelijk omdat ik te lui ben om het te testen voor oudere telefoons.Anoniem: 432356 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:29:
Toen ik begon heb ik hier eigenlijk niet over nagedacht en koos ik Android 2.2. Nu zie ik staan dat de voorkeur gaat naar het minimale platform en API-Level dat je app zal kunnen draaien en deze daar in te compilen. Ik heb het even getest en mijn app kan minimaal 1.6 draaien. Moet ik nu echt een ander platform kiezen (Android 1.6 ipv Android 2.2) wanneer ik hem ga compilen voor release? Of is het genoeg om alleen de android:minSdkVersion te zetten?
Hoe doen jullie dit en hoe kiezen jullie je platform?
Hier kun je zien hoeveel elk platform nog gebruikt word, als je vanaf 2.2 ondersteunt dan mis je dus 13% van de gebruikers.
Je hoeft alleen de minSdkVersion aan te passen.
Anoniem: 432356
Oke, hartstikke mooi! Dan weet ik wel hoe het ongeveer werkt. Ook heb ik nog wat tutorials gelezen etc en het wordt me allemaal langzaam aan duidelijk!Jegorex schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:16:
[...]
Mijn app is ook voor 2.2+, voornamelijk omdat ik te lui ben om het te testen voor oudere telefoons.
Hier kun je zien hoeveel elk platform nog gebruikt word, als je vanaf 2.2 ondersteunt dan mis je dus 13% van de gebruikers.
Je hoeft alleen de minSdkVersion aan te passen.

De sterretjes om de beoordelingen mee aan te geven zijn nu groen ipv geel (veel duidelijker!) en je kan nu ook eindelijk filteren, inclusief op specifieke apparaten om daarmee mogelijk problemen terug te leiden tot een bepaald (type) apparaat.
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk begint de DC toch eindelijk eens wat nuttiger te worden...

Dat zit wel Schnorr.
Heb mijzelf namelijk in het diepe gestort om in JAVA te gaan programmeren, maar stuit tegen een paar muren en heb dus hulp nodig..
CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex
De app die ik ontwikkel miet de mogelijkheid hebben data van het internet te halen. Het gaat hier om een tabel die te vinden is op deze site: http://eredivisiepoultje.nl/subleagueprofile.php?id=4079
Na ik deze site via google chrome heb "geinspecteerd" kan ik de tabel in, ik geloof HTML selecteren. Nu wil ik deze data graag downloaden met een download knop en in de app laten zien.
Enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
In de toekomst zou uitgebreid kunnen worden door in te loggen en de voorspellingen via de app te kunnen doen, voorbereidingen zijn al getroffen, maar het internet gedeelte kom ik nog niet uit.
Voor het developer console, het is jammer dat je geen reactie op reviews kan geven, zover ik weet. Wat ik wel geweldig vind is dat je de stacktrace van een error kan lezen (toevallig het zelf kunnen triggeren op mijn mobiel).
En threading blijft irritant, of het nu voor de android UI is of niet.
Nogmaals, ik ben nieuw in android/Java. Ik heb wel verschillende tutorials gedaan en veel gelezen. Heb ook jaren plc's geprogrammeerd en een beetje C++ ervaring. Werd tijd voor een nieuwe uitdaging, maar ben nu op een punt beland waar ik dus echt hulp nodig heb!
[ Voor 6% gewijzigd door Gertjezzz op 29-01-2012 22:41 ]
De downloadknop en data laten zien is niet zo moeilijk (zie SDK samples en de demo met alle UI-componenten, etc.). Screen scrapen (of in dit geval eigenlijk "web scraping") zoals hierboven gezegd lijkt ook nodig te zijn (idd onhandig en erg irritant wanneer de eigenaar van de site de code wijzigt). Het kan op verschillende manieren, zolang je de data er maar uit kan krijgen is alles "toegestaan":Gertjezzz schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:42:
Oke, komt ie:
De app die ik ontwikkel miet de mogelijkheid hebben data van het internet te halen. Het gaat hier om een tabel die te vinden is op deze site: http://eredivisiepoultje.nl/subleagueprofile.php?id=4079
Na ik deze site via google chrome heb "geinspecteerd" kan ik de tabel in, ik geloof HTML selecteren. Nu wil ik deze data graag downloaden met een download knop en in de app laten zien.
Enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
In de toekomst zou uitgebreid kunnen worden door in te loggen en de voorspellingen via de app te kunnen doen, voorbereidingen zijn al getroffen, maar het internet gedeelte kom ik nog niet uit.
Wikipedia: Web scraping
Downloaden van data moet je onder Android *altijd* (geen uitzonderingen) doen via een aparte thread. Als je dit in de hoofdthread doet dan wordt je interface onbruikbaar tijdens het laden en krijg je na vijf seconden een ANR-dialoogje omdat Android denkt dat je app hangt, wat gevolgen zal hebben voor je beoordelingen in de Market omdat gebruikers "dom" zijn en denken dat het een gewone crash is.
Voor meer info over hoe je dit het beste kan aanpakken zou je op Stackoverflow kunnen zoeken naar het downloaden van bv. afbeeldingen op de achtergrond mbv ASyncTask, of de documentatie van ASyncTask zelf erop na slaan
Data van internet halen kan geloof ik met HttpClient.
En ik hoop voor je dat je weet hoe je om moet gaan met threads
Dat laatste kan ook als je bv. Flurry gebruikt. Dan krijg je zelfs veel meer stacktraces en niet alleen degene die door de gebruiker zijn gesubmit met onduidelijke melding als "it haz crashed" (ja duh, dat zie ik ook welP-Storm schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:09:
Voor het developer console, het is jammer dat je geen reactie op reviews kan geven, zover ik weet. Wat ik wel geweldig vind is dat je de stacktrace van een error kan lezen (toevallig het zelf kunnen triggeren op mijn mobiel).
Gewoon even door de zure appel heen bijten en zoveel mogelijk info opnemenEn threading blijft irritant, of het nu voor de android UI is of niet.. Gelukkig zijn er veel hulpclasses voor android ^^
Tip (voor de meneer met de vraag): leer zo snel mogelijk over synchronized methods en statements. Het gaat je leven redden
Dat zit wel Schnorr.
Dan download je niet meer dan nodig is, gaat een stuk sneller en hoef je de app niet te wijzigen als de website maker de code wijzigt.
Met parsen en scrapen wordt vaak hetzelfde bedoeld. Scrapen is niet zo moeilijk, zo lang je maar weet hoe de data wordt gepresenteerd (puntje waar ik 't nog wel eens verkloot) en zolang de content niet asynchroon wordt geladen (bijv. ajax). Een goede library die ik voor scrapen gebruik is JSoup. Betrouwbaar en ontzettend makkelijk in gebruik.Gertjezzz schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:39:
Oke, screen scraping dus. Iemand anders noemde html parsing, nu weet ik niet of dat alleen voor de login procedure was of niet. Ik weet het verschil tussen parsing en scrapen niet geheel, maar als ik het even vluchtig lees dan is scraping dus geschreven data ergens vanaf halen, en parsing gewoon data?
Voorbeeldje:
1
2
3
4
5
6
7
| String url = "http://eredivisiepoultje.nl/subleagueprofile.php?id=4079"; Document doc = Jsoup.connect(url).get(); Element statsTable = doc.select(".stats"); // .stats slaat op html element class="stats" Elements tableRows = statsTable.select("tr"); // pakt alle <tr>'s en zet ze in een collectie van elementen for(Element row : tableRows) { // data uit <td>'s uitlezen/opslaan } |
Wat betreft het scrapen in een aparte Thread; AsyncTask is een goede optie, maar afhankelijk van welke functionaliteit je in je app nodig hebt kun je ook gebruik maken van IntentService; deze start standaard in een aparte Thread.
Als je je app gaat publiceren op de Market dan is Dante's suggestie wellicht nog wel het slimst, mits je geen privacygevoelige informatie gebruikt.
Bah, net als ik 'm app een update wil geven21 February 2012: Unable to view app list within Developer Console
We're aware of reports from some developers that they're currently seeing the message, 'Failed to load application list. Try again later', in their Developer Console.
EDIT: De melding staat er nog steeds, maar krijg inmiddels wel het lijstje. Nu krijg ik echter bij het uploaden een andere foutmelding
[ Voor 20% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 22-02-2012 10:44 ]
Dit is een vervolg op m'n post uit dit topic:
Oke, probleem gevonden. De testapp waar het hier om gaat laadt zo groot mogelijke afbeeldingen in Bitmaps. Het is natuurlijk mogelijk om de grootte hiervan bij voorbaat al te beperken door gebruik te maken van de opties die je kan meegeven aan BitmapFactory, maar dat is nog niet genoeg als je de afbeelding verder wel volledig op het scherm wil kunnen laten zien (zoals in een viewer voor foto's). Voeg daar nog bewerkingen op diezelfde afbeeldingen aan toe en je krijgt al snel tijdelijke (!) punten in een app waarop veel geheugen nodig is. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar als de garbage collector niet snel genoeg meewerkt dan loop je snel tegen een OOM aan. En daar zit het probleem.
Als je pre-ICS veel en grote Bitmaps gebruikte (en deze tussentijds snel moest herladen en/of er bewerkingen op los moest laten), dan was het voorkomen van een OOM simpel: recycle de oude Bitmaps, verwijder de harde referenties naar de objecten en roep System.gc() aan. Geen (tijdelijke) lekken, geen gezeur. Klaar.
In ICS en later is niet alleen het geheugenbeheer voor Bitmaps gewijzigd, maar wordt garbage collection ook op een andere manier gedaan. Meestal is dit goed omdat het zorgt voor veel kortere pauzes tijdens het vrijmaken van ongebruikt geheugen. Wanneer je veel, grote en snel Bitmaps laadt (en/of hier tussentijds bewerkingen op loslaat waarvoor ook nog extra geheugen nodig is) dan is dit niet handig omdat de garbage collector te langzaam zijn werk doet en de routines om nieuwe Bitmaps aan te maken daardoor blijvend de (Java) heap proberen te vergroten. Het is een soort omgekeerd pyramide-effect dat je zo krijgt. Dat opzoeken van nieuw geheugen kan natuurlijk niet oneindig worden gedaan en zo ontstaat een OOM-situatie.
Zie ook dit document.
Eigenlijk is hier de nieuwe largeHeap-optie voor bedoeld, maar ik heb het probleem in m'n testapp opgelost door flink gebruik te maken van SoftReferences om de Bitmaps heen (alleen op de locatie waar ze worden bewaard), het aanroepen van de recycle-methoden en wat meer strategisch geplaatste System.gc-hints na iedere recycle. Op deze manier houd ik na iedere ronde dat er iets opnieuw wordt geladen of bewerkt precies dezelfde hoeveelheid vrij geheugen over en komen er geen OOM's meer langs. W00p!

Ice Cream Sandwich is een bitch en ik heb haar getemd
Dat zit wel Schnorr.
Heb hier idd ook veel last van gehad toen ik met grote plattegronden bezig was.. wist niet dat het in ICS veranderd was dus hier ga ik zeker even naar kijken of dit nog problemen geeft met mijn huidige implementatie.Stukfruit schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 09:06:
Hier lang bericht.....
Goede post en ik dank u zeer voor het delen ervan
http://jakewharton.com/actionbarsherlock-four-point-oh/
Weet iemand hoe ik mijn code terug kan krijgen?

Als je in Eclipse met de rechtermuis op het bestand klikt en dan properties; Dan kun je onderaan de encoding kiezen. Waar staat dat op?
[ Voor 53% gewijzigd door Matis op 10-03-2012 11:03 ]
In Notepad++ kan ik er ook niets van maken.
Dat zit wel Schnorr.
Maar ik ben net gered door iemand op StackOverflow.
Pfff, wat ben ik opgelucht!
Ik zou juist willen adviseren om een externe (private) VCS te gebruiken. Mocht er thuis iets mis gaan, dan heb je altijd nog een externe partij waar de data staat.Stukfruit schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:18:
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar dit is ook een goede reden om jezelf verplicht iets als SVN of Git te laten gebruiken (lokaal).
Daarnaast is het mij al een aantal keren goed uitgekomen dat de data extern staat. Op die manier kan ik er dan ook altijd overal ter wereld bij
Overigens gebruik ik zelf BitBucket. Daar heb je gratis private VCS (Git en Mercurial).
[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 10-03-2012 18:40 ]
Zodra ik een versie uitbreng maak ik direct een kopie van de code naar een aparte directory. Zeker handig als je proguard gebruikt en je wil de stack traces nog kunnen lezen. Hierdoor kan ik dus ook altijd terug naar een oudere versie.

Dan maar een draagbare externe hdd erbij!
[ Voor 25% gewijzigd door Stukfruit op 10-03-2012 19:57 ]
Dat zit wel Schnorr.
Leuk trouwens. Als je dit gebruikt is het nu net alsof je met ICS bezig bent. Zelfs de tootlips voor icoontjes zonder naam (longpress) doen hetdhhdante schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:14:
Whoohoo! ActionBarSherlock 4.0 is uit beta fase. Tijd om deze te implementeren.

Dat zit wel Schnorr.
dhhdante schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:14:
Whoohoo! ActionBarSherlock 4.0 is uit beta fase. Tijd om deze te implementeren.
Ik heb hem ook al een maand in gebruik(beta werkte perfect). Het kostte wat tijd om hem aan de praat te krijgen, maar toen dat eenmaal gebeurd was werkte het heerlijk.Stukfruit schreef op zondag 11 maart 2012 @ 05:08:
[...]
Leuk trouwens. Als je dit gebruikt is het nu net alsof je met ICS bezig bent. Zelfs de tootlips voor icoontjes zonder naam (longpress) doen het
Maar het is nu gewoon een echte kopie van de ICS actionbar, want alles werkt exact zoals het in ICS doet. Inclusief animaties enzo.
Enige mindere is dat ik de vorige versie draaiend had en zelf een custom action item inclusief een quickaction had geimplementeerd. Dat kan ik er nu allemaal weer uitslopen, want deze versie van ABS heeft dus zelf submenu's voor action items.
* Stukfruit heeft bij zulke dingen altijd zoiets van "laat het er dan uit!!1"
Ze zijn dus niet bruikbaar @ ICS en later.
Dat zit wel Schnorr.
Posted by Xavier Ducrohet, Android SDK Tech Lead on 21 March 2012 at 2:00 PM
Today we are releasing an update to the SDK Tools and the Eclipse plugin. Revision 17 brings a lot of new features and bug fixes in various areas such as Lint, the build system as well as the emulator.
...
The emulator is seeing some big improvements as well:
Thanks to contributions to AOSP from Intel, the emulator now supports running x86 system images in virtualization mode on Windows and Mac OS X. This allows the emulator running at near native speed. The drivers are available through the SDK Manager. Read more here.
etc.