[Ervaringen] Android SDK

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:04
Heeft iemand hier veel verstand van memory overschrijding?

Ik kan mijn app laten crashen als ik binnen korte tijd veel images download. Ik gebruik softreference en ik clear die lijst ook, maar alsnog kan ik de max memory overschrijden.

Heb ik dan te maken met een memory leak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Voor Android ontwikkelaars is er nu een online TV show genaamd: Coding Green Robots
Welcome to Coding Green Robots, an internet television show specifically tailored for Android developers as well as a place for developers to get help. You will have access to top-notch tutorials, open source code samples, help from both the developers at Mobicartel, and the collaborative knowledge of the entire developer community. We broadcast every other Tuesday at the Yorkville Media Centre in Toronto, Canada.
http://www.codinggreenrobots.com/

De eerste pilot episode staat al online:

http://www.ustream.tv/recorded/12557512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 21:28

Bananenspin

Omdat het kan

Is het ook wat voor beginners? Om nu 2 uur te kijken puur alleen om te kijken of ik er ook al wat aan heb vind ik beetje zonde

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 13:59
dhhdante schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:34:
Heeft iemand hier veel verstand van memory overschrijding?

Ik kan mijn app laten crashen als ik binnen korte tijd veel images download. Ik gebruik softreference en ik clear die lijst ook, maar alsnog kan ik de max memory overschrijden.

Heb ik dan te maken met een memory leak?
Weet je zeker dat je niet ergens nog een referentie (kopie oid) van de lijst bijhoudt? En hoe sla je de images of / gooi je ze weg? Mijn ervaring is dat als je ze gaat bijhouden in Bitmap objecten dat het inderdaad nogal memory inefficient gaat worden.. Beter is om ze als byte(array/stream/w/e) binnen te halen en ook zo weer weg te schrijven..

Als je ze vervolgens nodig hebt laad je eenmalig het plaatje als Bitmap in. Is een beetje omslachtig, maar het heeft mij geholpen om het geheugen niet telkens vol te laten lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Enfer schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:15:
[...]

Weet je zeker dat je niet ergens nog een referentie (kopie oid) van de lijst bijhoudt? En hoe sla je de images of / gooi je ze weg? Mijn ervaring is dat als je ze gaat bijhouden in Bitmap objecten dat het inderdaad nogal memory inefficient gaat worden.. Beter is om ze als byte(array/stream/w/e) binnen te halen en ook zo weer weg te schrijven..

Als je ze vervolgens nodig hebt laad je eenmalig het plaatje als Bitmap in. Is een beetje omslachtig, maar het heeft mij geholpen om het geheugen niet telkens vol te laten lopen..
Met die bitmaps raakt het idd snel vol. Ik heb een lazy load op mn images, maar heb het nu zo opgelost dat als het 1x is gedownload, deze in de DB worden opgeslagen. De cache van de softreference heb ik nu heel klein gemaakt, deze wordt nu dus snel genoeg geleegd. Voordeel is nu dat ik de eenmaal bekeken images niet nog een keer hoef te downloaden, deze worden dan uit de DB gehaald mochten ze nog een keer opgevraagd worden.

Het was even werk, maar is nu wel veel beter zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:21
Zucht, alles werkt prima en opeens blijft Eclipse hangen op 'Building workspace'... Starten met -clean werkt niet, als ik nieuwe workspace map aanmaak kan ik mijn applicatie weer toevoegen, maar dan krijg ik weer 'Building workspace (100%), waar 'ie op blijft hangen.

Ook met een nieuwe Eclipse installatie, SDK locatie instellen gaat prima en zodra ik project importeer probleem. Andersom: project importeren en SDK locatie instellen geeft zelfde probleem.

Eerste keer bleef 'ie trouwens hangen toen ik een stuk code uit ander project kopieerde (xml layout), iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Edit:
Het probleem doet zich ook voor als ik een nieuw Android project start, Eclipse blijft hangen op 100%. Echt irritant dat alles prima werkt en er plots mee op houdt :(.

[ Voor 13% gewijzigd door jacobras op 20-02-2011 21:18 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Geen idee, dat Eclipse vind ik ook vaak beperkt en irritant. Geef mij maar Visual Studio :P
Maar hier dragen ze enkele oplossingen voor: http://stackoverflow.com/...k-when-building-workspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Hehe, doe mij ook maar Visual Studio ;).

Even een paar regels uit mijn .log-file (59 regels totaal):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
!ENTRY com.android.ide.eclipse.adt 4 0 2011-02-20 21:15:14.641
!MESSAGE Failed to load properties file for project 'xxxx'

!ENTRY org.eclipse.core.resources 8 2 2011-02-20 21:15:16.880
!MESSAGE Problems occurred when invoking code from plug-in: "org.eclipse.core.resources".

[..]

!SUBENTRY 1 com.android.ide.eclipse.adt 8 0 2011-02-20 21:15:16.881
!MESSAGE Project target not loaded yet.
!SUBENTRY 1 com.android.ide.eclipse.adt 8 0 2011-02-20 21:15:16.881
!MESSAGE Project target not loaded yet.

Hij kan blijkbaar de properties van xxxx (zelf neergezet, app = nog secret :9) niet vinden, en vervolgens weet hij daardoor niet welk target hij moet gebruiken.

Edit:
ADT verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en nergens meer te bekennen. Bij 'Install new software' zegt Eclipse dat 'ie al geïnstalleerd is. Nieuwe Eclipse installatie gedownload (deze keer 3.7M5), ADT geïnstalleerd, nieuw Android project aangemaakt en uiteraard weer 'Building workspace: 100%' :X

Edit 2:
En dit zie ik telkens als eerste in de .log terugkomen:

code:
1
!MESSAGE Failed to load properties file for project 'xxxx'

[ Voor 36% gewijzigd door jacobras op 20-02-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Vaag.. Gebruik je geen verschillende ontwikkeltalen in dezelfde workspace? Dus alleen java zeg maar gebruiken in een workspace.

Ook al een nieuwe workspace gebruikt als je een nieuwe install had gedaan?

Anders hier nog een manier: http://sagistech.blogspot...ing-building-android.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Ik gebruik alleen Java binnen Eclipse. Nieuwe workspace al tig keer aangemaakt, zowel met nieuwe als bestaande install. Ga nu even de manier van die link proberen, bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door jacobras op 21-02-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:47
Heeft iemand tips voor een Android Smartphone die goed geschikt is voor het ontwikkelen van apps?

Ik wil een app maken die gebruikt maakt van een computer vision library en daarbij informatie haalt uit beelden. Welke smartphone is hiervoor geschikt? Heeft iemand hier ervaringen mee qua rekenkracht etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

stefanf20 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:28:
Heeft iemand tips voor een Android Smartphone die goed geschikt is voor het ontwikkelen van apps?

Ik wil een app maken die gebruikt maakt van een computer vision library en daarbij informatie haalt uit beelden. Welke smartphone is hiervoor geschikt? Heeft iemand hier ervaringen mee qua rekenkracht etc?
De Nexus S of Nexus One. Ik zou voor ontwikkeling in 1e instantie een Stock Android telefoon nemen, om te voorkomen dat shit fucked up raakt vanwege een custom skins/apps van fabrikanten. Een alternatief is eventueel HTC Desire.

Een andere reden om voor een Google Phone is te gaan als developer, omdat je dan het snelst de nieuwe versies van Android krijgt aangeleverd en je dus direct je app kunt testen op compabiliteit.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 21-02-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Wilde deze manier uitproberen, ik start Eclipse en opeens werkt alles prima? Kan nu gewoon weer verder knutselen aan mijn applicatie 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Haha chill toch :)
Ik denk dat een van de vorige probeersels dan succesvol is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Anoniem: 69767 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:28:
[...]

De Nexus S of Nexus One. Ik zou voor ontwikkeling in 1e instantie een Stock Android telefoon nemen, om te voorkomen dat shit fucked up raakt vanwege een custom skins/apps van fabrikanten. Een alternatief is eventueel HTC Desire.

Een andere reden om voor een Google Phone is te gaan als developer, omdat je dan het snelst de nieuwe versies van Android krijgt aangeleverd en je dus direct je app kunt testen op compabiliteit.
Mijn ervaring is dat skins meestal niet je apps aantasten, tenzij het erg diepgaande integratie is (Sense? Maar zelfs daarbij niet volgens mij). Ik vind de tweede reden beter, het update verhaal. Custom ROMs kunnen een oplossing zijn, maar die werken vaak suboptimaal en worden niet officieel ondersteund. Aan de andere kant, de Nexus One zit ook nog steeds op Froyo...

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
@thijsje66 welke smartphone heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
stefanf20 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:48:
@thijsje66 welke smartphone heb jij dan?
Momenteel geen (Ze kunnen nog steeds niet zwemmen :P ), maar ik heb inmiddels de HTC Legend, Desire, X10, X10 Mini Pro en (if it counts for anything) een HD2 met Android Gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
stefanf20 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:28:
Een "computer vision library"? Bedoel je OpenCV?

Na wat pruts0ren met de NDK zal het vast wel draaien, maar of het ook snel is ligt denk ik vooral aan wat je ermee wil doen ;)

Ook interessant is dat zo'n library nog een stuk (lees: veel) sneller kan worden door NEON-instructies te gebruiken (soort SSE voor ARM), maar OpenCV doet dat afaik nog niet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Of door een remote server uit laten voeren, dat doet google goggles ook. Dan is de functionaliteit ook veel makkelijker uit te breiden.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
@Stukfruit - Ik zal eens kijken naar die NEON-instructies! Heel erg bedankt voor de info!

@RunaR - Ik wil het zo realtime mogelijk houden dus dan valt een connectie met de server al af (dataverkeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik moet je wel waarschuwen dat zoiets veel tijd kost om te schrijven als je nog niet weet hoe je met assembly om moet gaan :P en het werkt alleen op cpu's die daar ondersteuning voor hebben (Desire, Galaxy S, enz. alles met ARMv7 en nieuwer, afaik).

In de Android NDK kan je een voorbeeld vinden wbt de implementatie van NEON-instructies voor cpu's die dit ondersteunen en een normale implementatie voor oudere chipsets.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Mijn eerste app is nu in testfase... pfff eindelijk 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Pff, en ik maar denken dat mijn problemen waren opgelost...

Mijn nieuwe applicatie kon ik prima draaien. Nu heb ik mijn applicatie Notities geïmporteerd uit mijn oude workspace (en daarbij laten kopiëren naar de nieuwe workspace) en nu kan ik zowel Notities als mijn nieuwe app niet op mijn telefoon draaien.

Ik druk op F11, krijg venstertje of ik emulator wil starten of de app wil draaien op aangesloten Android device. Hij ziet mijn telefoon daar goed, ook welke versie van Android ik draai. Ik selecteer mijn Legend en klik op 'ok'.

Dan krijg ik dit: (samengevat uit het Console-venster van Eclipse):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[2011-02-26 15:06:27 - Notes] Uploading Notes.apk onto device 'HT03PNX04098'
[2011-02-26 15:06:27 - Notes] Installing Notes.apk...
[2011-02-26 15:06:36 - Notes] Failed to install Notes.apk on device 'HT03PNX04098!
[2011-02-26 15:06:36 - Notes] De externe host heeft een verbinding verbroken
[2011-02-26 15:06:37 - Notes] Failed to install Notes.apk on device 'HT03PNX04098': Connection refused: connect
[2011-02-26 15:06:37 - Notes] com.android.ddmlib.InstallException: Connection refused: connect
[2011-02-26 15:06:37 - Notes] Launch canceled!
[2011-02-26 15:07:08 - Notes] ------------------------------

Dat laatste stukje herhaalt zich een paar keer, en dan krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[2011-02-26 15:12:12 - adb]
[2011-02-26 15:12:12 - adb]This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
[2011-02-26 15:12:12 - adb]Please contact the application's support team for more information.
[2011-02-26 15:12:15 - DeviceMonitor]Adb connection Error:De externe host heeft een verbinding verbroken
[2011-02-26 15:12:16 - DeviceMonitor]Connection attempts: 1
[2011-02-26 15:12:18 - DeviceMonitor]Connection attempts: 2
[2011-02-26 15:12:20 - DeviceMonitor]Connection attempts: 3
[2011-02-26 15:12:22 - DeviceMonitor]Connection attempts: 4
[2011-02-26 15:12:24 - DeviceMonitor]Connection attempts: 5
[2011-02-26 15:12:26 - DeviceMonitor]Connection attempts: 6

[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 26-02-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Adb is een buggy piece of sh!t. Uitmoorden via taakbeheer en DDMS openen om het ding automatisch weer op te starten is de enige methode om voorbij die falende connection attempts te komen (je kan het ook via de cli doen, maar daar heb je afaik wat extra commando's voor nodig - DDMS is simpeler en sneller als je onder Windows werkt).

Zorg er verder ook voor dat je apparaat genoeg vrije ruimte heeft. Net als met de installatie van programma's uit de Market zal het niet lukken om je app te installeren als er niet genoeg ruimte is. Hij zal dan stoppen met die "Launch canceled"-melding.

De hele zaak raakt ook nog wel eens in de war van apparaten + emulator, dus als je toch je apparaat hebt aangesloten kan je beter de emulator afsluiten. Hierdoor zie je ook meteen de output van het juiste "apparaat" (de echte, niet de emulator).

[ Voor 17% gewijzigd door Stukfruit op 26-02-2011 17:53 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Stukfruit schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:51:
De hele zaak raakt ook nog wel eens in de war van apparaten + emulator, dus als je toch je apparaat hebt aangesloten kan je beter de emulator afsluiten. Hierdoor zie je ook meteen de output van het juiste "apparaat" (de echte, niet de emulator).
Bij mij liet hij steeds alle emulator avd's zien, ook degene die offline waren. Redelijk irritant als je er maar een moet hebben, wat meestal het geval is. Je kan wel (in de cli, eigenlijk ook de enige manier waarop ik adb gebruik) commando's toewijzen aan een specifiek apparaat, maar dat is een hele hoop extra typwerk en hopen dat je niet een typfout maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341513

Behalve voor het installeren nog nooit problemen gehad met adb hier. (Ubutnu 64 bit) Doet gewoon wat het hoort te doen. Maar ook al gemerkt dat je beter niet 2 toestellen of emulater en toestel tegelijk gaat debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Mijn 1e app staat sinds gister in de Market.

Ik vind het best leuk om te programmeren met het Android SDK, maar ik heb wel gemerkt dat sommige zaken een stuk beter kunnen. Ik ben te veel tijd kwijt met simpele dingen zoals de layout. Eclipse is ook niet je-van-het en java is volgens mij ook een beetje ouderwets aan het worden.

Als ze nou eens zouden gaan samenwerken met Microsoft, dan zouden ze mij blij maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Java ouderwets? Valt wel mee, het is net C# :P

Het zijn vooral de tools die niet op niveau zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:02

Boy

www.byoscoop.nl

dhhdante schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:29:
Mijn 1e app staat sinds gister in de Market.

Ik vind het best leuk om te programmeren met het Android SDK, maar ik heb wel gemerkt dat sommige zaken een stuk beter kunnen. Ik ben te veel tijd kwijt met simpele dingen zoals de layout. Eclipse is ook niet je-van-het en java is volgens mij ook een beetje ouderwets aan het worden.

Als ze nou eens zouden gaan samenwerken met Microsoft, dan zouden ze mij blij maken :+
Microsoft? Daar heb ik nare ervaringen mee om in te programmeren, kreeg ik slechte zin van...misschien dat het sinds C# beter is of zo...maar Studio vind ik een draak en alle meuk eromheen...

Ik denk dat jij hoofdzakelijk een UI-bouw programma wilt...es zoeken of die er niet al zijn...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
UI-bouw programma's zie ik wel eens voorbij komen (kan zo even niet op de naam komen), maar daar werd ik niet vrolijk van. Alles wordt zegmaar absoluut gepositioneerd in plaats van relatief/meerekkend met schermgrootte of schermoriëntatie. DroidDraw heette 't volgens mij.

Vind het zelf niet zo erg om de layouts helemaal in xml uit te werken. Je bent er even mee bezig, maar kan er wel vanuit gaan dat alles goed op verschillende maten schermen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

jacobras schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:27:
UI-bouw programma's zie ik wel eens voorbij komen (kan zo even niet op de naam komen), maar daar werd ik niet vrolijk van. Alles wordt zegmaar absoluut gepositioneerd in plaats van relatief/meerekkend met schermgrootte of schermoriëntatie. DroidDraw heette 't volgens mij.

Vind het zelf niet zo erg om de layouts helemaal in xml uit te werken. Je bent er even mee bezig, maar kan er wel vanuit gaan dat alles goed op verschillende maten schermen werkt.
helemaal mee eens...
Ik doe het ook gewoon handmatig, alles zelf in de hand en zo enorm lang duurt het niet met layout-en...

en je kan met graphical layout view in Eclipse zien hoe het er ongeveer uit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Boy schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:07:
[...]

helemaal mee eens...
Ik doe het ook gewoon handmatig, alles zelf in de hand en zo enorm lang duurt het niet met layout-en...

en je kan met graphical layout view in Eclipse zien hoe het er ongeveer uit ziet...
Als ik het me goed herinner heeft de ADT plugin sinds kort een drag-and-drop UI creator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347253

Ik ben ook begonnen met android(voor het geval dat jullie ook andere post zagen dat ik wou beginnen met C of C#, ik weet inderdaad niet wat ik wil! Maar voorlopig even Java denk ik, dat kon ik toch al.)

Ik probeer dit stuk code te begrijpen, het is inderdaad heel simpel. Maar ik zou het waarderen als jullie toch even de moeite willen doen om me te helpen. Ik heb vooral moeite met het View object.

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
package com.commonsware.android.skeleton;

import android.app.Activity;
import android.os.Bundle;
import android.view.View;
import android.widget.Button;
import java.util.Date;

public class Now extends Activity implements View.OnClickListener {
Button btn;

@Override
public void onCreate(Bundle icicle) {
super.onCreate(icicle);
btn = new Button(this);
btn.setOnClickListener(this);
updateTime();
setContentView(btn);

}

public void onClick(View view) {
updateTime();
}

private void updateTime() {
btn.setText(new Date().toString());
}
}

Eerste stuk, niet moeilijk we maken gewoon een nieuw button object btn en zetten als parameter de van de OnClickListener de huidige class.

Maar wat ik niet snap is dit: public void onClick(View view).
Wat is die View? Is dit wat je ziet? De android-pagina zegt dit: 'Provides classes that expose basic user interface classes that handle screen layout and interaction with the user. '

Iemand verduidelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 18:57
Anoniem: 347253 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:39:
Maar wat ik niet snap is dit: public void onClick(View view).
Wat is die View? Is dit wat je ziet? De android-pagina zegt dit: 'Provides classes that expose basic user interface classes that handle screen layout and interaction with the user. '

Iemand verduidelijking?
Een View is iets wat je op het scherm ziet, zoals een checkbox, een lijst maar ook een Layout. De docs omschrijven het vrij duidelijk:
This class represents the basic building block for user interface components. A View occupies a rectangular area on the screen and is responsible for drawing and event handling. View is the base class for widgets, which are used to create interactive UI components (buttons, text fields, etc.). The ViewGroup subclass is the base class for layouts, which are invisible containers that hold other Views (or other ViewGroups) and define their layout properties.
Verder geeft de documentatie van de onClick() method ook aan dat die parameter de View is waarop 'geklikt' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx dat was best wel helder ;)

Kudo's voor jou :D
Bij gebrek aan kudo knopje krijg je een virtueel schouderklopje.

* Anoniem: 347253 geeft hostname een schouderklopje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het is software van Google, die gebruik je natuurlijk door.. te.. juist, Googelen ;)

Je kan ook je muis boven de naam in Eclipse houden of het stukje tekst lezen dat je ziet bij het selecteren van een functienaam. Die zijn vaak ook heel informatief.

Zo informatief, dat ik me afvraag waarom ik nog diehard verderga met C++, want daarin hebben de meeste libraries ed. vooral geen of documentatie als "deze functie geeft een variabele door", terwijl de functienaam al helder genoeg was wbt die omschrijving ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een backend geschreven zodat mijn android telefoon als afstandsbediening kan werken voor een PLC. Ik was bang dat het veel stroom ging vreten (2 TCP connecties elke 300ms), maar het lijkt behoorlijk mee te vallen.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit goed kan meten en er absolute getallen uit kan halen?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
AlainS schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:48:
[..]

Kan iemand me vertellen hoe ik dit goed kan meten en er absolute getallen uit kan halen?
Ben ik ook wel benieuwd naar, zelf bezig met een afstandsbediening voor een mediaplayer.

Trouwens nu bezig met literatuurstudie, we hebben als groep gekozen om onderzoek te doen naar het Android manifest (voor vak .xml) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Laatst online: 16:43
Ik heb wat problemen met het decompilen en compilen van een apk.

Ik gebruik CyanogenMod 7 voor mijn Legend, en het probleem is dat het toetsenbord geen nederlandse input heeft.
Ik heb nu al diverse malen geprobeerd LatinIME.apk uit de laatste nightly te decompilen met apktool, wat verder ook geen problemen geeft.
Daarna doe ik hetzelfde met een froyo LatinIME.apk waar nederlands wél in zit.

Ik kopier /res/raw-nl en /res/values-nl van de 2.2 map naar de 2.3 map.
Dan compile ik de boel weer met apktool, maar krijg wel deze foutmelding
code:
1
2
aapt: warning: string 'alternates_for_k' has no default translation in /Volumes/2/LatinIME-gingerbread/res; found: lv
aapt: warning: string 'inputMethod' has no default translation in /Volumes/2/LatinIME-gingerbread/res; found: nl

Omdat ik niet kan vinden wat het precies betekend heb ik de apk vervolgens gepushed naar /system/app. Daarna gereboot, maar geen verschil, nog steeds geen woordenboek beschikbaar :(

Voor de duidelijkheid nog even alle stappen op een rijtje.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
*******:~ Felix$ apktool d -f /Volumes/2/LatinIME\ _gingerbread.apk /Volumes/2/LatinIME-gingerbread
I: Loading resource table...
W: Skipping "android" package group
I: Decoding resources...
I: Loading resource table from file: /Users/Felix/apktool/framework/1.apk
I: Copying assets and libs...
*******:~ Felix$ apktool d -f /Volumes/2/LatinIME_froyo.apk /Volumes/2/LatinIME-froyo
I: Baksmaling...
I: Loading resource table...
I: Decoding resources...
I: Loading resource table from file: /Users/Felix/apktool/framework/1.apk
I: Copying assets and libs...
*******:~ Felix$ apktool b /Volumes/2/LatinIME-gingerbread W: Could not find sources
I: Checking whether resources has changed...
I: Building resources...
aapt: warning: string 'alternates_for_k' has no default translation in /Volumes/2/LatinIME-gingerbread/res; found: lv
aapt: warning: string 'inputMethod' has no default translation in /Volumes/2/LatinIME-gingerbread/res; found: nl
I: Copying libs...
I: Building apk file...
*******:~ Felix$

Iemand die weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
De regel
code:
1

lijkt mij dat voor de string 'inputMethod' wel een vertaling is gevonden in een Nederlands taalbestand (in /res/values-nl), maar niet in de default translation (in /res/values). Misschien proberen die 2 strings ('inputMethod' en 'alternates_for_k') weg te halen?

Tipje: er zijn andere manieren om dat toetsenbord in het Nederlands te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 21:28

Bananenspin

Omdat het kan

@ perslucht niet echt een oplossing voor het probleem maar wellicht wel een optie is om hier naar te kijken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=663608

Gebruik hem zelf op mijn Milestone en het is een HTC layout en heeft Nederlandse woordenboek ondersteuning.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
AlainS schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:48:
Ik heb een backend geschreven zodat mijn android telefoon als afstandsbediening kan werken voor een PLC. Ik was bang dat het veel stroom ging vreten (2 TCP connecties elke 300ms), maar het lijkt behoorlijk mee te vallen.

Ik quote mezelf even om te vertellen dat ik een richting heb gevonden. Elke 50s wordt er een bericht verstuurd met het actuele stroomverbruik. Als ik die opvang kan ik er denk ik wel wat van maken. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:07
Ik krijg de SDK niet aan de praat icm Eclipse op Windows 7 x64.
Bij het opstarten van Eclipse krijg ik constant de melding
Failed to parse the output of 'adb version'
Omdat ik naar aanleiding van dit probleem mijn registry had verkloot, heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd (moest er toch een keer weer van komen). Ik blijf echter dit probleem zien.

Mijn configuratie:
  • Java x86 geïnstalleerd
  • c:\program files (x86)\java\jdk1.6.0_24\bin aan PATH toegevoegd
  • Android SDK geïnstalleerd:
    • Android SDK Tools, revision 10
    • Android SDK Platform-tools, revision 3
    • Documentation for Android SDK, API 11, revision 1
    • SDK Platform Android 3.0, API 11, revision 1
    • SDK Platform Android 2.3.3, API 10, revision 1
    • SDK Platform Android 2.3.1, API 9, revision 2 (Obsolete)
    • SDK Platform Android 2.2, API 8, revision 2
    • SDK Platform Android 2.1-update1, API 7, revision 2
    • SDK Platform Android 1.6, API 4, revision 3
    • SDK Platform Android 1.5, API 3, revision 4
    • Samples for SDK API 11, revision 1
    • Samples for SDK API 10, revision 1
    • Samples for SDK API 8, revision 1
    • Samples for SDK API 7, revision 1
    • Google USB Driver package, revision 4
    • Android Compatibiliy package, revision 1
    • Google Market Billing package, revision 1
    • Google Market Licensing package, revision 1
  • C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools aan PATH toegevoegd
  • C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\tools aan PATH toegevoegd

Dmv. zoeken via Google kom ik alleen op "kopieer alles uit 'platform-tools' naar 'tools'", maar dit heeft geen nut.
Ook als ik in cmd navigeer naar C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\tools, en daar 'ddms.bat' uitvoer, krijg ik dezelfde melding.

Het commando 'adb version' levert 'Android Debug Bridge version 1.0.26' op.

Iemand een idee?

[edit]
Ik heb 'adb.exe', 'AdbWinApi.dll' en 'AdbWinUsbApi.dll' van platform-tools naar tools gekopieerd.
Ik heb in PATH alleen het pad naar tools staan.
Toen deed ik adb logcat, en kreeg
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
- waiting for device -
Nu geeft uitvoeren van ddms.bat niet de foutmelding. Na een kill-server en start-server bleef ik de foutmelding wel krijgen.
Eclipse werkt nu ook weer icm ADB.

[ Voor 10% gewijzigd door Niekfct op 21-03-2011 22:18 ]

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

misschien ook het standaardpad (PATH) naar platform-tools laten wijzen ipv dll te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Installeer je de Eclipse 64 bits of 32 bits? Verschillende versies van de Java JDK en Eclipse kunnnen namelijk niet met elkaar overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 05-05 13:59
Inderdaad, mijn ervaring is dat je het beste gewoon 32 bits java, 32 bits eclipse etc etc kun installeren, dat werkt gewoon met het minste problemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, ik probeerde te 64-bits Java en 64-bits Eclipse maar zelfs dat gaf veeel problemen. En hoeveel voordeel heb je nu werkelijk van 64-bits Java? En zeker niks als je toch gaat werken op een emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Zoals ze hier boven al zeiden: Installeer de 32-bits versie van Java en Eclipse, ik heb hetzelfde probleem voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:07
Dat heb ik allen geprobeerd. Met 64 bits begonnen, uiteindelijk 32 bits. Ook de path verwijzen naar android-tools werkte niet.

Ik heb alles op een andere PC geinstalleerd, daar werkte het goed. Ik heb dus maar alle bestanden van eclipse en android van de werkende pc naar het eerste systeem gekopieerd, en het werkt nu zonder problemen.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Gister updates geïnstalleerd via de AVD & SDK Manager. Werkt niet helemaal vlekkeloos; sommige dingen worden 2x geïnstalleerd voor ze echt geüpdatet zijn en de manager zelf moest ik meerdere malen uitvoeren door dingen als dit:

code:
1
2
3
Skipping 'A' because it depends on 'B', which isn't installed.
Installing 'B'.
Done!

Pas na de manager opnieuw gestart te hebben gaat ie 'A' dan installeren.

Ben nu trouwens bezig om mijn applicatie beter gebruik te laten maken van Android 3.0 features, leuk :). Jammer dat de emulator zo traag is, ene core die ervoor gebruikt wordt draai continu op 100%. Misschien binnenkort maar 'ns een Android 3.0-tablet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Die emulator is sowieso een enorme bitch om te gebruiken. Het ding ondersteunt niet eens OpenGL ES 2.0, wat inhoudt dat als je native OpenGL gebruikt zonder een wrapper dat je *perse* een apparaat moet hebben om op te testen. Lekker nuttig, zo'n emulator die niet emuleert -O-

Hoewel ik het niet leuk vind om dat toe te geven hebben ze dat bij MS en Apple echt een stuk beter aangepakt...

Hey, wacht.. ik lees net dat Honeycomb ES 2.0 gebruikt. Toch ook maar eens de update doen dan, misschien dat varkens toch kunnen vliegen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Stukfruit op 04-04-2011 16:08 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Stukfruit schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:07:
Hey, wacht.. ik lees net dat Honeycomb ES 2.0 gebruikt. Toch ook maar eens de update doen dan, misschien dat varkens toch kunnen vliegen :+
Iedereen/Alles kan vliegen, het is de landing die enkel voor vogels weggelegd is.

Honeycomb in de emulator is net zo traag als de uitwerpselen van bovenstaande gequote dier door een zeef.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoubleL
  • Laatst online: 05-07-2024
j1nx schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:17:
[...]
Honeycomb in de emulator is net zo traag als de uitwerpselen van bovenstaande gequote dier door een zeef.
Dit ligt dus niet alleen aan mij? Het duurt namelijk 5 á 10 minuten om Honeycomb via de emulator op te starten. Als ik dan bijvoorbeeld op het plus-teken druk dan gaat dit zeer langzaam. ik gebruik een HP G62 i5, 4gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Pff, brakke zooi. Ik sluit de emulator. Half uurtje later wil ik 'm weer starten en het werkt natuurlijk weer niet. Emulatorvenster opent (AVD met Android 3.0), verschijnen paar console-venstertjes en de muis verandert in zo'n wacht-draaidingetje. Core 1 blijft op 100% hangen, en een half uur later is er nog niets gebeurd. Hij wil dus niet meer starten, altijd fijn als je ergens mee bezig bent :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
adb.exe vermoorden in taakbeheer. Helpt tegen bijna alles :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Al meerdere malen gedaan, maar werkt niet. Venster waarin Android hoort te starten blijft gewoon zwart met draaidingetje als muisaanwijzer.

Update:
AVD verwijdert en opnieuw aangemaakt. Zoals ik van de SDK gewent ben werkt het uiteraard nog steeds niet. Ik ga eerst maar 'ns mijn laptop herstarten. Leuk, 50 tabbladen van Chrome naar één venster slepen zodat 'ie ze onthoudt. :|

Update:
Er gebeurt nu iets meer, hij blijft nu continu het
code:
1
ANDROID_

scherm tonen (dat regeltje tekst, nog niet het Android bootlogo).

Update:
Eindelijk startte de AVD weer normaal. Half uur later eindelijk beginscherm in beeld: 'Launcher has stopped working. [ Force close ]', nog 2x erna. Toen verscheen het beginscherm, alleen de achtergrond ontbrak. Ik start mijn applicatie: force close voor de launcher, force close voor de app en in Windows een force close omdat de emulator weer 'ns vastliep :O

Ik vind 't maar vaag.. Vanmiddag had ik 60 Chrome tabbladen open en de emulator was traag, maar stabiel. Nu heb ik alleen Eclipse en de emulator open en de boel is nóg trager en totaal niet stabiel.

[ Voor 98% gewijzigd door jacobras op 04-04-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:07:
Die emulator is sowieso een enorme bitch om te gebruiken. Het ding ondersteunt niet eens OpenGL ES 2.0, wat inhoudt dat als je native OpenGL gebruikt zonder een wrapper dat je *perse* een apparaat moet hebben om op te testen. Lekker nuttig, zo'n emulator die niet emuleert -O-

Hoewel ik het niet leuk vind om dat toe te geven hebben ze dat bij MS en Apple echt een stuk beter aangepakt...

Een tip die ik laast kreeg is om de emulator niet te gebruiken maar android te installeren op een virtual box. Werkt supernice.

http://www.taranfx.com/ho...ualbox-vmware-on-netbooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
De SDK werkt inmiddels weer soepel (wel traag, maar in ieder geval stabiel) :).

Ik ben dus bezig om mijn applicatie mooi werkend in 3.0 te maken. Als ik nieuwe xml-features uit 3.0 gebruik dan negeren eerdere versies die codes. Maar hoe zit dat met 'echte' Java-code? Als ik in 3.0 een Fragment (bestaat sinds API level 11, dus 3.0) aanmaak, kan ik zorgen dat dat genegeerd wordt door eerdere versies?

Wil namelijk het liefst alles in één .apk-bestand houden :)

Update:
Op Android.com lees ik dit:
[..] applications that use the new APIs are unable to run on those platforms
Dan zou ik dus een aparte .apk voor tablets moeten maken en wijzigingen in de basisfunctionaliteit in beide apk's aanpassen? :/

[ Voor 26% gewijzigd door jacobras op 04-04-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Heb je hier misschien iets aan: Android Compatibility: Working with Fragments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Held _/-\o_. Ik wist dat er een compatibiliteitslibrary was vrijgegeven, dit is precies wat ik zocht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@jacobras: Je kan ook nog reflection gebruiken, een feature van Java:
http://android-developers...tibility-for-android.html

Daarmee kan je ook ondersteuning voor andere nieuwe dingen dan fragments in je app opnemen (hoewel het snel een puinhoop wordt als je de zaak niet wrapped).

@Coltragon: Klinkt goed, zeker als je daar niet perse de x86-versie voor nodig hebt waar ze in dat artikel over spreken, maar werkt de rest dan ook nog? (bv. het installeren van een app via Eclipse)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Scroll naar beneden voor de ontknoping: inmiddels gefixt :)

Was bezig met in-app payment toe te voegen aan een applicatie van me. Om dat te testen moet je 'n draftversie uploaden naar de Market (niet publishen). Die draft mag niet dezelfde packagenaam hebben als een al bestaande applicatie.

Probeerde de packagenaam te veranderen, maar bleef maar errors krijgen. Toen was ik het manifest aan het bewerken en kon ik plots niet meer kopiëren, plakken en undo'en. Enkel typen. Ik herstartte Eclipse en:
Description Resource Path Location Type
The project was not built since the source file /Notes/src/nl/jacobras/notespre/Security.java could not be read Notes Unknown Java Problem
En sindsdien is het over met de pret :|. Backup van toen het nog werkte teruggezet. Die zegt eerst dat het ligt aan Preferences.java en na even nadenken gaat 'ie ook over Security.java zeuren :(.

Verwijderen van Security.java kan niet vanuit Eclipse. Ik sluit Eclipse en verwijder bestand zelf, toch blijft 'ie met die melding komen. Cleanen helpt niet. 'Fix project properties' ook niet. :X :r

Het bestand staat vast ergens in een index ofzo, zelfs na verwijderen blijft Eclipse 'm tonen in de Package Explorer.

Oh ja: bij verwijderen binnen Eclipse krijg ik:
code:
1
Resource '[..]/Security.java' is out of sync with the system.

Update:
Ik weet vrijwel zeker dat Eclipse 'm gesloopt heeft. Kreeg eerst al een fout over het manifest, waren er gewoon 3,5e regels code weggehaald 8)7.

Als ik trouwens dubbelkik op Security.java in de Package Explorer krijg ik:
Error retrieving the content description for resource '/Notes/src/nl/jacobras/notespre/Security.java'.
Update:
Als ik de package wil refactoreren zegt Eclipse dat 'ie ook ResponseHandler.java niet kan vinden. Beide bestanden bestaan echter wel en zijn in Notepad++ gewoon te openen (en lijken niet beschadigd).

Update:
Inmiddels een uur verder en ik lijk het nu weer enigzins werkend te krijgen. Heb nu backup + laatste versie samengevoegd, buiten de workspace gegooit en weer geïmporteerd. Nu werkt het weer :).

[ Voor 54% gewijzigd door jacobras op 05-04-2011 23:04 . Reden: Háát aan Eclipse! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Hehe, de boel is gerefactored! Niet door Eclipse, die gooide elke keer regels half door elkaar:

code:
1
2
3
4
<receiver android:namBillingReceiverceiver">
          <intent-filter>
            <action android:name="com.android.vending.billing.IN_APP_NOTIFY" />
        </receiver>

Dus dan maar met de hand. Half uurtje mee bezig geweest, maar nu werkt 't tenminste. Ik ga weer verder met testen van de in-app payments :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bah. :( http://developer.android..../app/DownloadManager.html

Ik moest een downloadmanager schrijven voor onze applicatie, en hoewel dat natuurlijk niet zó tricky is was ik happy toen ik zag dat er eentje standaard in Android zit. Totdat ik het API-level zag. :( Bah!

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:53:
@jacobras: Je kan ook nog reflection gebruiken, een feature van Java:
http://android-developers...tibility-for-android.html

Daarmee kan je ook ondersteuning voor andere nieuwe dingen dan fragments in je app opnemen (hoewel het snel een puinhoop wordt als je de zaak niet wrapped).

@Coltragon: Klinkt goed, zeker als je daar niet perse de x86-versie voor nodig hebt waar ze in dat artikel over spreken, maar werkt de rest dan ook nog? (bv. het installeren van een app via Eclipse)
StukFruit ik ben er nog een beetje mee aan het klooien. Apps installeren via Eclipse is mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jammer :/

En gdvrdgdvrdgdvr :( nog een puntje om een bloedhekel te hebben aan Android (qua ontwikkeltools iig): soms krijg je zomaar de melding dat je debugcertificaat is verlopen.

Op zich hoeft dat niet erg te zijn, maar NERGENS wordt aangegeven hoe je dit kan verhelpen en NERGENS zit (voor zover ik kan vinden) een optie om dit bv. via de ADT en/of Eclipse te doen.

Gelukkig is er nog het onmisbare Stackoverflow:
http://stackoverflow.com/...n-eclipse-android-plugins

Het antwoord van "Tayfun" werkte (maar dan zonder de clean-stap - het bestand verwijderen is genoeg). Daarnaast moet je de app met debugcertificaat op het apparaat zelf ook eerst handmatig verwijderen (en op de emulator als je die gebruikt).

[ Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 16-04-2011 01:38 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@StukFruit, ik heb gevonden hoe je Androix x86 in VMware kan gebruiken als je emulator van eclipse.
k here's some basic steps to get it up and running. You'll also be able to save snapshots of running VMs (actually this has always been available with Virtual Box). Note if you haven't visited http://android-x86.org in awhile some of the docs are already dated - e.g. use generic vs eepc build in Virtual Box:

1) Download latest VirtualBox if you haven't http://www.virtualbox.org/wiki/Downloadsand then download
android-x86-2.2-generic.iso from http://www.android-x86.org/download

2) Create and configure your new android vm in VirtualBox Manager. From storage options mount the iso as the cd/dvd and under network use bridged adapter and now you can go ahead and start the VM and choose Live CD Vesa option at boot (don't blink you may miss the Android boot screen).

3) Disable mouse integration (right click on mouse configuration button lower right) - you can also make this stick in VBox preferences.

4) Use alt-F1 and alt-F7 to toggle to terminal and note the ip address (use netcfg command)

5) from host: adb connect [ipaddress] - you should now be able to see it listed as a device in Eclipse

Now to add additional screen sizes (and portrait view) such as 320x480, shutdown and add the following to your .vbox file in the section called ExtraData section: (you can add several)
<ExtraDataItem name="CustomVideoMode2" value="320x480x16"/>

And this time when you boot hit tab after selecting VESA mode option to enter additional kernel config boot options - add UVESA_MODE=320x480 and change vga= to vga=ask You'll be prompted to hit enter to view screen size options and your additional options will be available to select (enter number of option to select).

vesa options

screen shot

Now you'll notice I also added DATA=sda1 and SDCARD=sda2 (DATA is for persisting apps and settings)

But first you'll need to create and setup the two partitions. From the install to harddisk option above in boot menu you can create the 2 paritions. Leave room for both (I gave around 256M to SD card partition). Now get back to the command line and run:

mdev -s
mke2fs -j -L DATA /dev/sda1
mke2fs -j -L SDCARD /dev/sda2
reboot -f

More detailed info re: partitioning is available at: http://www.android-x86.org/documents/virtualboxhowto

Now from within Android -> Settings you can format and mount the SD card, as well as disable lock screen and increase display timeout.
Bron: http://www.androiddevnotes.com/2011/03/08/1299521520000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Intel gaat Android 3.0 porten naar x86 platform. Misschien een beter werkbare emulator straks?

http://www.engadget.com/2...ts-laments-loss-of-nokia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02
NMe schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:57:
Bah. :( http://developer.android..../app/DownloadManager.html

Ik moest een downloadmanager schrijven voor onze applicatie, en hoewel dat natuurlijk niet zó tricky is was ik happy toen ik zag dat er eentje standaard in Android zit. Totdat ik het API-level zag. :( Bah!
Je zou hem natuurlijk kunnen backporten. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jaap-Jan schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:27:
[...]
Je zou hem natuurlijk kunnen backporten. :)
Had gekund, maar uiteindelijk heb ik er zelf eentje geschreven samen met een collega die wat meer ervaring heeft met applicatiedevelopment. Werkt intussen best aardig inclusief priority-queue en duplicate-filtering, al zit er nog een klein bugje in waardoor gequeuede downloads meer downloadslots in beslag kunnen nemen dan ze feitelijk mogen. Volgens mij ergens een racing condition die ik over het hoofd heb gezien, maar daar kom ik nog wel uit. :P

Deze manager is in elk geval wat meer aangepast aan onze specifieke wensen voor dit project. :)

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 25-04-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:14

Xeo

Anoniem: 347253 schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:56:
@StukFruit, ik heb gevonden hoe je Androix x86 in VMware kan gebruiken als je emulator van eclipse.

[...]

Bron: http://www.androiddevnotes.com/2011/03/08/1299521520000.html
Dat werkt inderdaad heel goed, helaas kreeg ik met VMWare OpenGL 2.0 niet werkend. Zelfs GL11 kon ik niet gebruiken op de VM terwijl 3D acceleratie wel aanstond... Mocht het jullie nog lukken dan hoor ik het graag :)

Gelukkig heb nu een telefoon van de Uni :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xeo op 25-04-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat ziet er idd heel interessant uit Coltragon, tnx! :)

Binnenkort dan maar eens een keer mee proberen te spelen. OpenGL lijkt het hier via VirtualBox wel te doen (nog niet geprobeerd met Android, alleen andere OS'en), dus hopelijk werkt dat wat men geluk noemt eens mee!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352206

Een newbie vraag..

Ik heb een website ontwikkelt speciaal voor het mobiele platform. Eigenlijk niets anders dan een kale website op een lage resolutie in HTML / CSS / JS / PHP / MySQL.

Werkt allemaal prima in de browser, maar nu zou ik als ik het graag als een app willen aanbieden. Dat heeft in principe weinig toegevoegde waarde, maar het gaat even om het idee en om de start.
Uit de tutorials begrijp ik dat ik via een soort van interne browser kan werken via Webview. Nu vroeg ik mij af of hier (voorbeeld)templates van beschikbaar zijn. Ik zoek mij rot, maar heb tot dusver niets bruikbaars gevonden.

Andere tips of suggesties zijn ook welkom. Feitelijk hoeft de "app" dus niets anders te kunnen dan gedownload / geinstalleerd te worden en de website te openen via een icoon. Later (moet mijn Java écht weer oppoetsen) wil ik het wat spannender maken met locatiebepaling, cameragebruik, etc. Dat is nu niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alstublieft!

Java:
1
2
3
Uri uri = Uri.parse("http://www.example.com");
 Intent intent = new Intent(Intent.ACTION_VIEW, uri);
 startActivity(intent);

Zoiets?

Volgens mij zijn er genoeg tutorials over te vinden hoor.
Al eens naar deze gekeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 296939 op 01-06-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352206

Rubinski_be > Ik zie dat er iets fout zit in mijn Install van Android SDK.. er gebeurde niets dus ik dacht dat ik er vierkant naast zat, maar véél meer lijkt niet te werken en vast te lopen.. even opnieuw installeren dus. Excuses als ik de vraag in alle snelheid ten onrechte gesteld zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook al veel problemen gehad met die Android SDK. Gebruik je een 64-bit systeem met een 64-bit versie van Java?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
Sinds gisteren ook eens begonnen met de SDK en Eclipse Plugin, heb tot zover Hello, Android werkend gekregen en een analoge klok kunnen maken (H)

Heb van een vriend zijn pa wat boeken over Java kunnen lenen, hier gister avond aan begonnen en ik moet zeggen dat het allemaal niet zo verschrikkelijk moeilijk als mensen het me doen denken!

Hebben jullie misschien tips voor het ontwikkelen van apps in android? Tevens werk ik als dev phone met een HTC Legend (met root uiteraard) wat werkt als een trein, maar is het aangeraden om bijvoorbeeld een nexus toestel te kopen?

Thx voor de support alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdree
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Cobesz schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:12:
Hebben jullie misschien tips voor het ontwikkelen van apps in android?
Voor tips kun je hier kijken:

http://developer.android.com/videos/index.html#v=Oq05KqjXTvs

Allemaal video's van verschillende edities van Google IO, met een schat aan informatie en nuttige tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cobesz schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:12:
Sinds gisteren ook eens begonnen met de SDK en Eclipse Plugin, heb tot zover Hello, Android werkend gekregen en een analoge klok kunnen maken (H)

Heb van een vriend zijn pa wat boeken over Java kunnen lenen, hier gister avond aan begonnen en ik moet zeggen dat het allemaal niet zo verschrikkelijk moeilijk als mensen het me doen denken!

Hebben jullie misschien tips voor het ontwikkelen van apps in android? Tevens werk ik als dev phone met een HTC Legend (met root uiteraard) wat werkt als een trein, maar is het aangeraden om bijvoorbeeld een nexus toestel te kopen?

Thx voor de support alvast :)
Ik dev momenteel zelf enkel met de emulator. Ik heb ook een HTC Tattoo, maar die gebruik ik niet echt om te testen. Nuja, ik heb ook enkel nog maar wat tutorials gemaakt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Voor games dev ik op de desktop met een laag die op Windows en Android kan draaien. Dan is het een stuk makkelijker om te debuggen en profilen. Daarna nog een paar testrondjes via de Desire en meestal is het dan wel in orde. En natuurlijk nog even op verschillende resoluties in de emulator om te kijken of het er dan ook allemaal netjes uitziet en nog op oudere versies draait.

Voor 100% java-projecten gaat alles via de Desire. Die emulator is, zoals op de vorige pagina's al duidelijk werd, een ramp om serieus mee te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 01-06-2011 16:30 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdree
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Stukfruit schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:29:
Voor games dev ik op de desktop met een laag die op Windows en Android kan draaien. Dan is het een stuk makkelijker om te debuggen en profilen.
Same here. De core van mijn spul is een C++ lib die ik op Linux in een Qt omgeving ontwikkel en debug. Zodra dat werkt hang ik het via de NDK in mijn Android project, en 9 van de 10 keer werkt dat ook gewoon. Als het niet werkt is debuggen op mijn telefoon ook niet zo'n ramp (Nexus S met 2.3.4, dus multithreaded debugging werkt ook gewoon). De emulator gebruik ik echt nooit, niet alleen omdat 'ie ontzettend traag is, maar ook omdat OpenGL-ES 2.0 niet ondersteund wordt op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik volg momenteel deze tutorial. Wanneer ik de app run, moet hij normaal gezien geïnstalleerd worden in de emulator en dan zou ik deze moeten kunnen selecteren in de app drawer. Maar dit doet hij dus niet. In de log staat dat de app geïnstalleerd is, maar ik kan hem nergens terugvinden.

Ik heb dan maar geprobeerd om het apk-bestandje uit mijn workspace te halen en deze op mijn gsm te installeren. De installatie is gelukt, maar ik kan de app gewoon niet openen. Heeft er iemand nog last van dit soort rare problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
  1. Android apps kan je niet op je gsm installeren. Wel op je smartphone ;(
  2. Heb je een intent-filter in je AndroidManifest.xml met de LAUNCHER category?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Tudum Tsch: Ik heb gebruik een HTC Tattoo
2. Mijn manifest-file ziet er als volgt uit:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
      package="be.behaeghe.ruben.noxa"
      android:versionCode="1"
      android:versionName="1.0">
    <uses-sdk android:minSdkVersion="7" />

<application android:icon="@drawable/icon" android:label="@string/app_name">
    <activity android:name=".NieuwsActivity"></activity>
    <activity android:name=".FotoActivity"></activity>
    <activity android:name=".ProfielActivity"></activity>

</application>
</manifest>

Edit: Volgens mij hoef ik geen speciale entries aan te maken voor permissies. Het enige dat deze app doet is wat experimenteren met een TabLayout.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 296939 op 11-06-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je de app niet openen als in: je tapt op het icon en er gebeurt niks danwel je krijgt een error? Of krijg je überhaupt geen icon voor je app?

Zet in elk geval even android:debuggable="true" in je application tag, dan krijg je mogelijk al wat meer te zien, zeker in het geval van een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie de app gewoon niet in de appdrawer staan. Ik heb de tag even toegevoegd, maar ook zonder resultaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 15:39
code:
1
2
3
4
5
6
7
 <activity android:name=".Main" 
                  android:label="@string/app_name">
            <intent-filter>
                <action android:name="android.intent.action.MAIN" />
                <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
            </intent-filter>
        </activity>

Dit moet binnen de applicatie-tag staan, .Main moet je veranderen in de klasse waarin de applicatie begint. Die punt voor de klassenaam is nodig zodat hij weet dat je hele packagename ervoor moet.
code:
1
android.name="com.applicatie.developer.Main"

werkt dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Juist, maar het was eigenlijk de bedoeling dat onze dodelijk blonde vriend dat zelf zou uitvinden. De vorige tip was goed genoeg :)

Maar inderdaad, als dat er niet in staat, dan zie je je app ook niet in de launcher terug.

Hier overigens nog een heel erg goede tip: zet *ALTIJD* je externe jar's in een "libs" directory onder je project en nooit vanuit een andere directory. Dit voorkomt problemen met oa. Proguard, die bv. over z'n nek gaat als het ding een bestandsnaam vindt met spaties erin ;(

En dan maar zoeken naar wat error 1 is. Net op het laatste moment natuurlijk.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was dus inderdaad het probleem. Vind ik wel een erg spijtige zaak van Google, want zeker in het begin is het niet simpel om met zoiets te starten als je nog niet echt een brede programmeerervaring hebt.

De tutorial die ik volgde was ik al niet compleet: ik had eerst last met een ander probleem binnen de manifest-file, maar daar vond ik gewoon een antwoord op op StackOverflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nu heeft Google het gedaan omdat jij blijkbaar niet secuur door de documentatie leest? Alle samples hebben een AndroidManifest.xml aan boord die je kan gebruiken om te spieken en de manifest-file is ook goed gedocumenteerd.

Het enige dat je Google kan verwijten is dat er niet echt een stap-voor-stap verhaal is voor beginners, maar dat heb je stiekem voor andere omgevingen ook niet, daar koop je ook gewoon een boek voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Weet er iemand toevallig hoe het beter opgelost kan worden om een tabhost te laten reageren wanneer je op dezelfde tab klikt?

Ik heb in mijn app 4 tabjes onderin, wanneer ik op actieve tab klik, wil ik een "refresh" doen. Het is eigenlijk gewoon het opnieuw laden van de activity, want ik kan ook in dieper in de activitygroup zitten.

Android schijnt dit niet te kunnen. Ik heb dit nu opgelost door eerst een andere tab te laden en gelijk erachteraan weer de geselecteerde tab. Dus als ik tab 1 klik, laad ik eerst tab 2 en dan weer tab 1. Op deze manier krijg ik wat ik wil, maar dit is niet fraai en sneller natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je kan toch gewoon de huidige tab een signaal geven dat de onderliggende activity moet verversen?

Ik heb er ook eens mee zitten prutsen en ik geloof dat ik het toen heb opgelost met het sturen van een message naar de activity. Leek me toen de schoonste oplossing en het was ook nog eens herbruikbaar in code die er later bijkwam.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En, is het nog gelukt? :)

Ik heb net trouwens iets anders ontdekt: wanneer je bepaalde API-levels meegeeft aan minSdkVersion of maxSdkVersion in het manifest, dan loop je het risico dat Android (of de SDK, dat weet ik niet) er mooi gratis en voor niets indirect twee permissies toevoegt aan je app: read phone state en storage.

Heb me het afgelopen half uur echt wild zitten zoeken naar de oplossing hiervoor, omdat ik deze opeens tegenkwam in een eigen app. Dat terwijl ik er absoluut niet naar had gevraagd in het manifest. Leuk, als je dan opeens van bange gebruikers hoort dat ze je app niet durven te installeren omdat het hun belgedrag misschien wel wil bekijken -O-

Zie ook de volgende link voor meer informatie:
http://stackoverflow.com/...-phone-state-and-identity

Over maxSdkVersion wordt niets gezegd, dat heb ik helaas zelf mogen uitvinden.
En ik weet dat die eigenlijk alleen maar wordt gebruikt voor in de Market. Dat was dan ook de bedoeling :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Is nu wel gelukt idd. Ik heb het als volgt opgelost:

Onder de tabs worden activity groups aangeroepen. Deze bevatten een onResume() die de 1e activity laadt.
public class ActivityGroup extends ActivityGroup {

public static ActivityGroup group;

En dan vanuit de Tabhost roep ik de onResume gewoon aan.

ActivityGroup.group.onResume();

Ik ben op dit moment aan het experimenteren met Adwhirl (ads) en Google Analytics. Deze laatste maakt het soms wel erg traag. Ondervinden jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Idd een mooie oplossing :Y

Analytics leek het idd wat langzamer te maken, maar heb er verder niet genoeg mee gedaan om er veel meer over te kunnen zeggen. Zou ook een slechte dag (qua verbinding) kunnen zijn geweest. Ik gebruik nu standaard Flurry voor al m'n apps. Niet zo mooi, maar doet het ook redelijk goed en zorgt niet voor vertragingen. Alleen de site zelf is vaak erg langzaam, maar daar heb je als eindgebruiker gelukkig geen last van.

Wat ik me trouwens afvraag: ik doe echt enorm veel aan QA om er oa. voor te zorgen dat m'n apps niet crashen. Op de raarste manieren test ik m'n apps om ervoor te zorgen dat er geen bugs in zitten. Dit lijkt goed te werken, want tot nu toe laat de developer console nog steeds overal 0 freezes en 0 crashes zien.
En ik heb het dan over m'n Java-apps, niet die in C++ zijn geschreven mbv de NDK. Daarmee zou je crashes niet te zien krijgen.

Maar nu keek ik laatst in Flurry en zag ik toevallig dat er toch wel 1 enkele crash doorheen is gekomen. Deze leek te komen door een van de advertentiebibliotheken (exception in SQLite db, maar die gebruik ik niet in die app, dus dat moet van de webview zijn die voor de ads wordt gebruikt) en staat niet in de stats van de developer console. Zien jullie ook (grote?) verschillen tussen externe stats en die van de console?

Ik vraag dit vooral ook omdat ik die console steeds minder begin te vertrouwen met al die bugs van de afgelopen paar maanden...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
De freezes en crashes zijn sowieso afhankelijk van de gebruikers of zij ze wel rapporteren. Voor de ads kan ik niks zeggen want ik heb dat nog niet live. Is er niet sowieso een manier om crashes in ads af te vangen in try-catches? Hoe heb jij de QA geregeld, in je app zelf? In de Market gaat dat niet echt.

Dat Flurry ziet er ook ok uit trouwens, waarom is het niet zo mooi? En zorgt het echt niet voor vertragingen?

De console lijkt mij trouwens niet echt 100% betrouwbaar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Die Flurry bevalt me niet. Het duurt lang voordat de gegevens zichtbaar zijn en volgens mij trackt hij helemaal niet alle events die ik opgeef.

Ik heb er nog een paar geprobeerd en ik ga denk ik voor Localytics. Deze is gratis, je ziet de data na 5 minuutjes ofzo en de overzichten zijn beter gegroepeerd en helderder dan bij Flurry.

Nog een ander probleem wat denk ik de schuld is van het Android framework zelf; Ik krijg relatief veel crash berichten in de console over Class Not Found.

java.lang.RuntimeException: Unable to instantiate activity ComponentInfo{nl.dante.SuperDeals/nl.dante.SuperDeals.DatabaseActivity}: java.lang.ClassNotFoundException: nl.dante.SuperDeals.DatabaseActivity in loader dalvik.system.PathClassLoader[/mnt/asec/nl.dante.SuperDeals-1/pkg.apk]

Na wat gegoogle kwam ik erachter dat het aan de sd-card ligt wat ook te zien is in de caused by:

Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: nl.dante.SuperDeals.DatabaseActivity in loader dalvik.system.PathClassLoader[/mnt/asec/nl.dante.SuperDeals-1/pkg.apk]

Waar het op neerkomt is dat ze waarschijnlijk de USB-kabel in de telefoon hebben zitten en de optie "Diskdrive" hebben gekozen. De sd-card is niet toegankelijk en daardoor wordt ook de Class Not geFound.

Dit is een fout van Android naar mijn mening, maar de normale gebruiker rekent mij er op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:20

Matis

Rubber Rocket

Ik ben afgelopen weekend ook begonnen met de tutorials voor Android Development.

Ikzelf heb al redelijk wat ervaring met het ontwikkelen van Java (GUI) applicaties, dus ik dacht dat de overstap naar Android GUI's betrekkelijk eenvoudig was.

Niet echt dus. Het is voor mij momenteel nog veel uitzoeken welke bestanden waarvoor dienen. De XML-bestanden in de /res/layout
Hoe je values moet definiëren.
En hoe je verschillende tabjes kunt maken.

Ik moet toegeven dat de tooling wel ontzettend goed werkt. Hulde daarvoor :) En ook de tutorials op de And Dev zijn ook erg goed.

Eerste tutorial: http://developer.android....iews/hello-tabwidget.html op Android 2.3.3 (Desire S) :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matis schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:39:
Ik ben afgelopen weekend ook begonnen met de tutorials voor Android Development.

Ikzelf heb al redelijk wat ervaring met het ontwikkelen van Java (GUI) applicaties, dus ik dacht dat de overstap naar Android GUI's betrekkelijk eenvoudig was.

Niet echt dus. Het is voor mij momenteel nog veel uitzoeken welke bestanden waarvoor dienen. De XML-bestanden in de /res/layout
Hoe je values moet definiëren.
En hoe je verschillende tabjes kunt maken.

Ik moet toegeven dat de tooling wel ontzettend goed werkt. Hulde daarvoor :) En ook de tutorials op de And Dev zijn ook erg goed.

Eerste tutorial: http://developer.android....iews/hello-tabwidget.html op Android 2.3.3 (Desire S) :)
Die HelloTabWidget heb ik ook gedaan, al stond er ergens een fout in de tutorial, maar weet niet meer waar.
(Het kan zijn dat die er al uit gehaald is ondertussen)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste