Een vraagje aan iedereen...
Door die gamercards die iets eerder gepost zijn heb ik het idee gekregen om een 'FIFA10 Manager' programma te schrijven.
Het idee is dat het programma de details van elke online wedstrijd die je speelt binnen haalt en dat overzichtelijk weergeeft. Ik denk aan een simpele grid met de naam van je tegenstander, de eindstand, en datum waarop gespeeld is. Door een wedstrijd te selecteren kan men dan de details bekijken, zoals skill level van je tegenstander en van jezelf, aantal corners, tackles, passes, balbezit, etc, etc, etc...
De informatie haal ik dan uit de emails die het spel je kan sturen na afloop van een online (ranked?) match.
Zodra je het programma opstart kan het zelf kijken of er nieuwe FIFA mails binnen gekomen zijn, en zo ja dan wordt het programma automatisch geupdate met de nieuwe wedstrijden.
Met die data kun je dan allerlei leuke dingen doen lijkt me, bijvoorbeeld een grafiek van aantal punten tegen de datum waarop gespeeld is, dan kun je mooi zien hoe snel je in ranking stijgt of daalt.
Verder wilde ik het gemiddelde laten zien van bepaalde dingen (aantal goals/wedstrijd ofzo), maar dat kan ik niet baseren op de emails. De meeste mensen zullen namelijk niet altijd die optie aan hebben staan (staat uit standaard), waardoor het programma dus altijd een aantal westrijden zal missen en de gemiddelden nooit overeen kunnen komen met de gemiddelden zoals ze in het spel (of nu dus, op die gamercards) worden weer gegeven.
Maar met de data op die gamercards kan ik dus toch gemiddelden laten zien.
Heb al een beetje zitten spelen en het binnen krijgen van de emails werkt prima, en ze zijn ook niet zo moeilijk te parsen. Ook de data van de gamercards is niet zo moeilijk te verkrijgen.
Ik vraag me nu alleen af of men hier interesse in heeft? Mij lijkt het wel handig namelijk. Ik vind het wel leuk om zoiets te maken als ik wat tijd over heb, maar als niemand er iets aan heeft dan verspil ik er alleen maar tijd mee dus dan gaat het niet door