![]() |
Index |
• Introductie • Releasedatum • Features • Screenshots • Video • Huishoudelijke mededelingen |
Introductie |
FIFA 10 is de nieuwste telg in de FIFA-serie van EA Sports. Bij het ontwikkelen van deze FIFA-game heeft EA Sports geluisterd naar de community, en zo veel ergenissen uit FIFA 09 opgepakt om deze in FIFA 10 te verbeteren. Het toevoegen van nieuwe of verbeterde gameplay elementen zoals de 360∧ dribbeling en het verbeterd fysiek spel, moet van FIFA 10 de ultieme voetbalsimulatie maken. |
Releasedatum |
De release van FIFA 10 zal zijn op 1 oktober 2009. FIFA 10 zal beschikbaar komen voor alle platformen. |
Nieuwe features |
Compleet dribbelsysteem Dankzij het eerste complete dribbelsysteem ooit in een voetbalgame kun je nu door de verdediging manoeuvreren met een ongekende nauwkeurigheid. Verbeterde dribbelvaardigheden Dankzij geavanceerde animaties kunnen vaardige spelers nog beter langs verdedigers manoeuvreren en snel zijwaarts dribbelen, net zoals echte topvoetballers. Beter fysiek spel Dankzij meer dribbelvariatie en een nieuw botssysteem worden confrontaties tussen dribbelaar en verdediger minder voorspelbaar en realistischer. Ze duren nu ook langer. Reactievermogen van spelers De voetballers reageren nu nog sneller, met meer dan 50 nieuwe bewegingscycli, waardoor ze nog beter positie kiezen, zich concentreren op de bal, en bij elke actie hun snelheid aanpassen. Verbeterde balaanname Voetballers stoppen de bal nu op de makkelijkste en natuurlijkste manier. Zo heb je de bal meteen geklemd en onder controle. Geavanceerd positiespel Verdedigers gebruiken hun hersens en dekken meteen het gat af dat teamgenoten achterlaten wanneer ze uit positie lopen. Ook je aanvallers gaan efficiënt om met de ruimte die ze hebben; ze passen hun loopacties aan om de buitenspelval te ontlopen, creëren pass-mogelijkheden en wisselen aanvalstactieken af. Nog nauwkeurigere passes Dankzij een beter veldoverzicht geven je voetballers precisiepasses die de ontvanger meer mogelijkheden en tijd bieden om de verdediging te ontlopen. Authentieke schiettechniek Het schietsysteem is verbeterd en ook de balfysica is aangepakt, waardoor elk schot uniek is. Zo kun je nog meer genieten van de realistische doelpunten die je maakt. Gevarieerde verdediging Het maken van slidings is verbeterd, zodat je beste voetballers een groter bereik hebben en beter op de bal kunnen spelen. Je verdedigers maken logische keuzes bij het uitverdedigen en krijgen bij een aanval de bal zo beter onder controle. Ze gebruiken voorzetten om slidings te blokkeren en deinzen er zelfs niet voor terug om met een omhaal uit te verdedigen. Ze kunnen dus alles uit de kast halen om een goal te voorkomen. Een staande tackle wordt nu wel sneller afgestraft, waardoor je in FIFA 10 de verdediging met nog meer tactisch vernuft gebalanceerd moet opzetten. Geavanceerde doelman-techniek Door allerlei verbeteringen hebben doelmannen nu beter door wanneer ze uit moeten komen om losse ballen onder controle te krijgen. Het uitloopsysteem reageert hierdoor een stuk sneller en dynamischer. Dankzij nieuwe animatietechnieken zijn de bewegingen van je doelman bovendien nog realistischer; hij kiest beter positie en wacht het juiste moment af, waardoor nog meer variatie ontstaat. De doelman doet zijn werk efficiënter door algemene AI-verbeteringen van zijn gedrag. Hij beschikt ook over enkele nieuwe acties en slaat nu bijvoorbeeld de bal weg van de doellijn. Actie op feedback van gamers Er zijn meer dan 250 miljoen wedstrijden gespeeld door de FIFA-community. De mening van gamers wordt dus heel serieus genomen (en hun frustraties ook), en is een van de belangrijkste onderdelen bij de ontwikkeling van FIFA. Een paar spelkenmerken die voor FIFA 10 zijn aangepakt: betere balans bij gelobde steekpasses; slimmere doelmannen; realistisch schietsysteem met minder ballen op het houtwerk; realistische animatie van sprints en andere bewegingen; verfijnde toepassing van buitenspel- en voordeelregel, en een nog intensere voetbalervaring dankzij doorspelen en het nemen van snelle vrije trappen. Realistische wedstrijden In het speltype Coach kun je van minuut tot minuut het spel van je team aanpassen op basis van de sterke en zwakke punten van je spelers, zoals hun algemene prestaties, sterke aanspeellijnen en strategische opstellingen. Authentieke transfers Het transfersysteem is realistischer dan ooit en is gebaseerd op meerdere bepalende factoren, waaronder budget, prestige, carrièrekansen, inmenging van andere spelers en concurrentie van de AI-clubs. Geloofwaardige spelersontwikkeling Net als bij een echt team is de ontwikkeling van je sterspelers afhankelijk van meerdere factoren, zoals hun omgeving en de eisen waaraan ze moeten voldoen. Meeslepende voetbalwereld In het speltype Coach ga je volledig op in de voetbalwereld met opstellingen en teams die door het belang van de wedstrijd worden bepaald, realtime wekelijkse transfers en transferoverzichten die kunnen uitlopen op een complete biedingsoorlog. Slimmere spelers Spelers zijn intelligenter en gedragen zich realistischer. Ze lopen niet op passes die niet voor hen zijn bedoeld, proberen te voorkomen dat ze schoten van hun medespelers blokken en gooien zichzelf in de verdediging in de baan van schoten van aanvallers. Nieuwe oefenarena Perfectioneer je vaardigheden in een volledig uitgeruste oefenarena. Kies precies met hoeveel aanvallers en verdedigers je wilt spelen en oefen op spelsituaties. Aanpasbare spelsituaties Bedenk op de training zelf oplossingen voor dode spelsituaties en sla ze op. Op de wedstrijddag kun je ze uitproberen om je tegenstander op het verkeerde been te zetten. Je hebt de volledige controle over je spelers. Je kunt een specifieke taak en actie toewijzen aan elke veldspeler van je team, één voor één, en ze vervolgens combineren tot het uitvoeren van de perfecte vrije trap of hoekschop. |
Screenshots |
Video's |
FIFA 10 Teaser[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=z22FfnhWiRQ]Interview: David Rutter[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YHbmQEDOYaQ] |
Huishoudelijke mededelingen |
In dit topic zullen we doorpraten over de komende FIFA 10. Alle relevante informatie met betrekking tot deze release zal in deze TS worden vermeld. Komende tijd zullen hier ook nuttige links te vinden zijn naar reviews, straks ook reviews en ook nuttige links. Wanneer er behoefte aan is, zal er ook een FAQ aan worden toegevoegd. Wanneer er tweakers met nuttige toevoegingen en/of info komen zal dit in de TS apart worden gemeld onder een aparte link. Ten slotte, het is niet de bedoeling dat hier wordt gepraat over FIFA 09 daar is tenslotte een eigen topic voor! Let's start playing FIFA 10!!!! |
Is de pc versie deze keer wel op gelijke hoogte in vergelijking met zijn console-broertjes? Want de huidige editie is toch een aanfluiting te noemen
Ik ben erg benieuwd of de beloftes ook maar enigszins benaderd gaan worden want dan wordt het wel een erg leuke footie.
Only fools are enslaved by time and space.
Als ze de weg in gaan die ze met Fifa 09 hebben gevolgd.. kan het bijna niet anders...LoneRanger schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:58:
Ik ben erg benieuwd of de beloftes ook maar enigszins benaderd gaan worden want dan wordt het wel een erg leuke footie.
Nee. Mist volgens mij gameplay features en de graphics zijn niet next-gen.Deruxian schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:56:
Is de pc versie deze keer wel op gelijke hoogte in vergelijking met zijn console-broertjes? Want de huidige editie is toch een aanfluiting te noemen
Ik hoop dat manager mode wat verder is uitgebreid. Ben erg benieuwd naar deze fifa
Anoniem: 308423
M2!! is eigenlijk het enige wat ik speel in 09 op dit moment.tiswat schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:19:
Ik hoop dat manager mode wat verder is uitgebreid. Ben erg benieuwd naar deze fifa
Ook top dat ze weer een oefenarena toevoegen. Dit is echt een gemis in 09 op dit moment.
Is dat te vergelijken met trainingmode in PES?Anoniem: 308423 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 08:29:
[...]
M2!! is eigenlijk het enige wat ik speel in 09 op dit moment.
Ook top dat ze weer een oefenarena toevoegen. Dit is echt een gemis in 09 op dit moment.
Anoniem: 297116
Ik koop FIFA pas weer over een jaartje of 2, dan is de game weer heel wat geperfectioneerd en is het weer een stuk beter. Iedere jaar een game kopen die weer ietsjes meer is verbeterd vindt ik iets te duur.
ik heb het gevoel dat ik al die toevoegingen die ze beloven al 6 keer eerder heb gezien, fifa begint een beetje op WC eend te lijken.....
Om nog maar te zwijgen van opties die eruit gesloopt worden en later weer teruggebracht onder het mom van vernieuwing. Ja fuck dat.
Om nog maar te zwijgen van opties die eruit gesloopt worden en later weer teruggebracht onder het mom van vernieuwing. Ja fuck dat.
[ Voor 33% gewijzigd door Postius op 26-07-2009 19:59 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ondanks dat er ongetwijfeld het een en ander aan verbeterd zal zijn, zijn een deel van de nieuwe features natuurlijk min of meer marketingpraat (zaken die elk jaar opnieuw geroepen worden), maar zoveel vernieuwingen zijn er binnen het genre toch ook niet mogelijk denk ik.
De engine en de A.I. zullen ongetwijfeld aangepast zijn, maar hoe dat uitpakt zul je pas merken als je zelf met de game aan de slag gaat. Uit de nieuwe features in de startpost zijn het '360° dribbelsysteem' en de 'Set piece creator' ('aanpasbare spelsituaties') volgens mij daadwerkelijk nieuw en zeker die eerste ben ik wel benieuwd naar.
De engine en de A.I. zullen ongetwijfeld aangepast zijn, maar hoe dat uitpakt zul je pas merken als je zelf met de game aan de slag gaat. Uit de nieuwe features in de startpost zijn het '360° dribbelsysteem' en de 'Set piece creator' ('aanpasbare spelsituaties') volgens mij daadwerkelijk nieuw en zeker die eerste ben ik wel benieuwd naar.
And I'm the only one and I walk alone.
Ik kijk er naar uit om de demo te proberen binnenkort. Zelf had ik vorig jaar FIFA 09 gekocht, maar na een maand of 2 was ik er helemaal klaar mee en heb ik hem weggedaan. Het ging gewoon zo gauw vervelen naar mijn gevoel. Alle goals lijken op elkaar, en ik kreeg gewoon geen voldoening van scoren. Daarna had ik voor het eerst een PES geprobeerd (PES 2009) en dat vond ik wel gewoon erg leuk om te doen. Je scoort op veel verschillende manieren, en als je scoort ga je af en toe uit je dak.
PC versie is weer anders dan de console versie, op gamekings staat nog wel een leuke preview van FIFA10. Die director van de console versie zei wel dat een ander team extra hun best doet voor de PC versie, maar dat zeggen ze elk jaar. We zullen vast wel weer een pruts versie op de PC krijgen tegen over de console versie, rond uit belachelijk steeds!Deruxian schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:56:
[ Voor 71% gewijzigd door Metalbuster op 27-07-2009 12:14 ]
bron: insidegamer.nl
Ach ja, de kwaliteit wordt uiteindelijk toch niet hetzelfde op de PC.- Ja, wat is het nou? Kunnen we in FIFA 10 op de PC nou ook 360 graden dribbelen of niet? Nou, volgens producer Luke Didd wel. Hij heeft vandaag namelijk aangekondigd dat de grootste vernieuwing van FIFA 10 wel degelijk ook in de PC-versie aanwezig is.
David Rutter, producer van de next-gen versies van FIFA 10, liet eerder weten dat de PC-versie het zonder 360 graden dribbelen moet doen. Goed nieuws dus voor alle PC-gamers die uitkijken naar FIFA 10, want zo lijkt het erop dat de PC-versie niet net als voorgaande jaren een beetje een uitgeklede versie wordt. Op de GamesCom later deze maand wordt verwacht dat Electronic Arts nog meer details uit de doeken doet omtrent FIFA 10.
[ Voor 4% gewijzigd door Metalbuster op 05-08-2009 11:50 ]
Anoniem: 224360
Tegen de AI of online tegen menselijke tegenstanders? Want online lijken echt niet alle goals op elkaar en eigenlijk is dat ook de reden dat ik FIFA 09 speel, online is dat spel net zo vermakelijk als CoD4. PES vind ik wel leuk, maar wel duidelijk de mindere. FIFA 10 moet ik ff zien of die de moeite waard wordt, daar lijkt het wel op, maar eerst maar eens een demo spelen.Skire schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:03:
Ik kijk er naar uit om de demo te proberen binnenkort. Zelf had ik vorig jaar FIFA 09 gekocht, maar na een maand of 2 was ik er helemaal klaar mee en heb ik hem weggedaan. Het ging gewoon zo gauw vervelen naar mijn gevoel. Alle goals lijken op elkaar, en ik kreeg gewoon geen voldoening van scoren. Daarna had ik voor het eerst een PES geprobeerd (PES 2009) en dat vond ik wel gewoon erg leuk om te doen. Je scoort op veel verschillende manieren, en als je scoort ga je af en toe uit je dak.
Anoniem: 313235
Deze zite er inderdaad weer schitterend uit, dit is één van de enige games waar ik van de eerste dag in de rij voor ga staan in de winkel.
Ben zeer benieuwd naar de verbeterde graphics
Ben zeer benieuwd naar de verbeterde graphics
Dit jaar maar weer eens kopen. Laatste voetbal game die ik heb gekocht was PES6. Ben dus wel weer toe aan een nieuwe
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Speel fifa 09 nog bijna elke week, wel alles online en gewoon quick ranked match dus waarschijnlijk fifa 10 ook wel halen
Veel grote game titels zijn verschoven na volgend jaar, maar gelukkig krijgen we dit jaar nog wel een nieuwe fifa. Kan echt niet wachten om aan de gang te gaan met fifa10. Fifa09 was mijn inziens de beste voetbal game ooit gemaakt. Speel die game nog steeds dagelijks dus dat zegt wel genoeg lijkt me.
Tomorrow is not today!
Ik denk dat ik FIFA10 wel ga halen, alleen vind ik het erg jammer dat de PC versie de laatste jaren een ondergeschoven kindje is geworden. Gelukkig is het geen port meer van de PS2 versie, maar echt veel verbeteringen verwacht ik niet dit jaar.
Bij FIFA kan je het niet maken om het door te schuiven naar volgend jaar. Dan is immers het seizoen al bijna over.Spacey23 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:57:
Veel grote game titels zijn verschoven na volgend jaar, maar gelukkig krijgen we dit jaar nog wel een nieuwe fifa. Kan echt niet wachten om aan de gang te gaan met fifa10. Fifa09 was mijn inziens de beste voetbal game ooit gemaakt. Speel die game nog steeds dagelijks dus dat zegt wel genoeg lijkt me.
Allereerst wil ik zeggen dat ik over de console versies praat. FIFA 10 wordt waarschijnlijk weer een 'moetje' voor mij. Begrijp me niet verkeerd ik speel veel voetbal games en vond FIFA 08 al flink beter worden. en in FIFA 09 was het helemaal afgemaakt. Echter bij FIFA 10 zie ik alleen maar 'marketing praat' behalve het 360 graden dribbel systeem en het 'inzoomen' op deze situaties. Hierdoor lijkt FIFA 10 voor mij, nu ik het nog niet gespeeld heb een 'moetje' te worden. Het enige wat ik aan FIFA 09 nu nog minder vindt zijn: De passing kan vloeiender (zie PES6 bijvoorbeeld), de 'langdurige animaties' waardoor je soms net van de bal wordt gelopen en soms in één aanval drie keer lat, paal combinaties. Ik hoop dat hier in FIFA 10 ook naar gekeken wordt.
Begrijp me niet verkeerd ik vind FIFA 09 zeer goed en ben er ook echt een fan van. Ik hoop dat FIFA 10 meer meeneemt dan het 360 graden passing systeem, dat maakt het geen 'moetje' meer maar een verantwoorde upgrade.
Begrijp me niet verkeerd ik vind FIFA 09 zeer goed en ben er ook echt een fan van. Ik hoop dat FIFA 10 meer meeneemt dan het 360 graden passing systeem, dat maakt het geen 'moetje' meer maar een verantwoorde upgrade.
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 09-08-2009 17:37 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Misschien is deze lijst met updates voor de console versie wel interessant voor de liefhebber.
http://forums.electronica...ete-list-all-updates.html
SR8 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:15:
Misschien is deze lijst met updates voor de console versie wel interessant voor de liefhebber.
WIN!!!!Continuous play, less cut-scenes that break up the play, fouls, yellow and red cards etc do not have cut-scenes *edited*
EINDELIJK!!!! als er 1 ding irritant was waren dat die cut-scenes wel.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Anoniem: 37384
Eens, maar als ik nu de lijst bekijk die hierboven ergens gepost is... wow. Als dat echt allemaal goed geimplementeerd wordt, dan kun je bijna niet meer vragen van een voetbalgame.Jumpman schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 17:31:
Allereerst wil ik zeggen dat ik over de console versies praat. FIFA 10 wordt waarschijnlijk weer een 'moetje' voor mij. Begrijp me niet verkeerd ik speel veel voetbal games en vond FIFA 08 al flink beter worden. en in FIFA 09 was het helemaal afgemaakt. Echter bij FIFA 10 zie ik alleen maar 'marketing praat' behalve het 360 graden dribbel systeem en het 'inzoomen' op deze situaties. Hierdoor lijkt FIFA 10 voor mij, nu ik het nog niet gespeeld heb een 'moetje' te worden. Het enige wat ik aan FIFA 09 nu nog minder vindt zijn: De passing kan vloeiender (zie PES6 bijvoorbeeld), de 'langdurige animaties' waardoor je soms net van de bal wordt gelopen en soms in één aanval drie keer lat, paal combinaties. Ik hoop dat hier in FIFA 10 ook naar gekeken wordt.
Mijn favo punten van Fifa10:
- Minder ballen op de paal en lat
- Skill dribbling met 1 knop
- 360 graden dribbelen
- Minder cutscenes
- Verbeterde animaties met en zonder bal
- Betere AI, zodat ze niet je voorzet naar iemand anders blokkeren.
- Je kunt de muur verschuiven bij een freekick
- Dream team glitch fixed! No more custom teams in ranked games.
- No scoring from kick off
- Greatly improved goalkeepers with ability to make double saves
Vind FIFA09 al echt een hele goede game, met alleen een paar kleine minpuntjes. Laten we hopen dat EA minder aan blabla doet en bovenstaande dingen ook echt goed implementeert.
dat de keeper rood kan krijgen is ook super. Zie nu soms acties waar menig scheids rood en/of penalty voor zou geven. Vooral die nietsnutten uit Nederland.
Als ze online nu ook nog eens regelen dat je mensen kunt wegfilteren die alleen met ManUnited of Real Madrid willen spelen wordt mijn gold membership ook meer waard
Als ze online nu ook nog eens regelen dat je mensen kunt wegfilteren die alleen met ManUnited of Real Madrid willen spelen wordt mijn gold membership ook meer waard
Volgens mij kun je je nu laten matchen met teams van soortgelijke sterkte (op basis van de rating met sterren die in Fifa gehanteerd wordt).L1nt schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:24:
Gevonden:
- Ability to search for matches based on team star rating *new*
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 37384 op 10-08-2009 15:30 ]
Inderdaad ben redelijk ManUnited/Real moe. Maaaar, ik ga dan gewoon heel verdedigend spelen en win ik vaak nog met 1-0. (En dan ben ik zelfs nog PSV)L1nt schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:24:
dat de keeper rood kan krijgen is ook super. Zie nu soms acties waar menig scheids rood en/of penalty voor zou geven. Vooral die nietsnutten uit Nederland.
Hoop ook dat die bevestiging om online spelen (quick ranked match) eraf gaat of een keer in beeld komt.
6 van de 10 lukt het niet om een match te vinden, dan moet je terug waardoor je weer die bevestiging krijgt
6 van de 10 lukt het niet om een match te vinden, dan moet je terug waardoor je weer die bevestiging krijgt
Oja inderdaad, iedere keer dat je toestemming moet geven om die squad file te downen e.d.. Echt zo'n overbodig dialoogschermpje waar je gek van wordt.Marc3l schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:25:
Hoop ook dat die bevestiging om online spelen (quick ranked match) eraf gaat of een keer in beeld komt.
Ik ben ook benieuwd of ze Ultimate team nu gaan integreren of dat het weer DLC wordt.
Is het niet een idee om een apart topic te hebben voor FIFA10 current gen en FIF10 next gen? Ze verschillen nogal qua features enzo...
Je bedoelt splitsen tussen pc versie en console versie??Er!k schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:29:
Is het niet een idee om een apart topic te hebben voor FIFA10 current gen en FIF10 next gen? Ze verschillen nogal qua features enzo...
Lijkt me niet handig, want dan krijg je separate discussies over het zelfde onderwerpEr!k schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:29:
Het hoofdonderwerp is hetzelfde, maar omdat de versies eigenlijk veel van elkaar verschillen is het irritant om te merken dat het trucje wat je zojuist hebt gelezen om die ene vrije trap erin te knallen niet werkt omdat het alleen geldt op de console versie. Je krijgt dus discussies die niet relevant zijn voor alle versies van het spel.SuperCrisz schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:52:
[...]
Lijkt me niet handig, want dan krijg je separate discussies over het zelfde onderwerp
[ Voor 23% gewijzigd door Er!k op 11-08-2009 12:11 . Reden: Typo's verwijderd ]
*edit fake*
Deze al gepost?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=z22FfnhWiRQ]
Deze al gepost?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=z22FfnhWiRQ]
[ Voor 106% gewijzigd door 418O2 op 11-08-2009 14:35 ]
Ik begrijp je argument, alleen met twee separate discussies over het zelfde spel (al is het een ander platform) creëer je een situatie waarbij je algemene talk krijgt in zowel het ene topic als in het andere, dat hou je niet tegen... daarbij; een topic over alleen trucjes voor de PC variant.. lijkt me iets te veel van het goede..Er!k schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:10:
[...]
Het hoofdonderwerp is hetzelfde, maar omdat de versies eigenlijk veel van elkaar verschillen is het irritant om te merken dat het trucje wat je zojuist hebt gelezen om die ene vrije trap erin te knallen niet werkt omdat het alleen geldt op de console versie. Je krijgt dus discussies die niet relevant zijn voor alle versies van het spel.
had eerst een andere video, die was nepAnoniem: 37384 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:49:
[...]
Had 'm nog niet gezien. Ziet er gaaf uit!
Wat bedoel je alleen met *edit fake*?
Die trucjes was een voorbeeld. Denk ook eens aan alle features, systeemeisen, PC specifieke grafische instellingen etc. etc.SuperCrisz schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:23:
[...]
Ik begrijp je argument, alleen met twee separate discussies over het zelfde spel (al is het een ander platform) creëer je een situatie waarbij je algemene talk krijgt in zowel het ene topic als in het andere, dat hou je niet tegen... daarbij; een topic over alleen trucjes voor de PC variant.. lijkt me iets te veel van het goede..
Anoniem: 55111
Die trailer is idd de eerste trailer van fifa 10. Het tragische is dat er alleen niks nieuws in voorkomt. Het enige wat in fifa 09 niet was, is het wegwerken van de verdediger (omhaal actie bij eigen doel), alle trucjes enzo wat je in deze trailer ziet, kon in fifa 09 ook.
Als je het mij vraagt een beetje een karige trailer. Ik zie liever dat ze een trailer uitbrengen met nieuwe dingen (zoals 360 graden dribbel enzo).
Daar wacht ik ook nog op. Leuk dat ze zeggen dat er allemaal punten verbeterd worden, maar het is maar afwachten hoe het dan ECHT wordt.Anoniem: 55111 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:09:
[...]
Die trailer is idd de eerste trailer van fifa 10. Het tragische is dat er alleen niks nieuws in voorkomt. Het enige wat in fifa 09 niet was, is het wegwerken van de verdediger (omhaal actie bij eigen doel), alle trucjes enzo wat je in deze trailer ziet, kon in fifa 09 ook.
Als je het mij vraagt een beetje een karige trailer. Ik zie liever dat ze een trailer uitbrengen met nieuwe dingen (zoals 360 graden dribbel enzo).
http://forums.electronica...e797-gameplay-review.html
Een review van iemand die FIFA10 gisteren heeft gespeeld.
Zo krijg ik toch wel het idee dat er echt de nodige dingen getweaked zijn tov 09. Klinkt goed, ik hoop dat de demo snel komt.
Een review van iemand die FIFA10 gisteren heeft gespeeld.
Zo krijg ik toch wel het idee dat er echt de nodige dingen getweaked zijn tov 09. Klinkt goed, ik hoop dat de demo snel komt.
Ik wil FIFA 10 voor de PS3 preorderen in de UK. Maar kan iemand met zekerheid zeggen of je dan ook NL commentaar hebt (zelfde versie)? Voor FIFA 09 zijn er in november commentaar pakketten uitgebracht.
Niet dat ik het NL commentaar zo goed vindt, maar soms is het best vermakelijk.
Moet je multi5 hebben denk ik, en weten of deze in gb te krijgen is.Jumpman schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:18:
Ik wil FIFA 10 voor de PS3 preorderen in de UK. Maar kan iemand met zekerheid zeggen of je dan ook NL commentaar hebt (zelfde versie)? Voor FIFA 09 zijn er in november commentaar pakketten uitgebracht.
Truukjes met 1 knop?
Ik vowel nog meer cristiano ronaldo noobs aankomen. Je kan nu ook goed zat truukjes doen, kost alleen wat moeite. Maar online verdedigt iedereen ook wel echt belabberd.
Ik vowel nog meer cristiano ronaldo noobs aankomen. Je kan nu ook goed zat truukjes doen, kost alleen wat moeite. Maar online verdedigt iedereen ook wel echt belabberd.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ja, ze zeggen alleen dat het wel echt op timing aankomt en je dus niet met die knop ingedrukt zo naar de achterlijn of het doel kunt rennen. Laten we het maar hopen, anders wordt het inderdaad een beetje nep.Postius schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 05:20:
Truukjes met 1 knop?
Anoniem: 103571
Ik vind de moeilijkheidsgraad van de truukjes in 09 ook goed eigenlijk. Ik doe er zelf heel veel (tis maar een spelletje, ik speel liever spektakel dan efficiënt.) Zelfs nu nog mislukken ze nog meestal. Maar een paar man voorbij dribbelen en vervolgens de winkelhaak in plaatsen is dat helemaal waard.
Die scheidsrechter mag ook wat minder vaak die bal aanraken, en de keeper moet 1 op 1 makkelijker worden gestuurd. Het 2e punt hebben ze dacht ik verbeterd.
Gaude et aude
Anoniem: 310009
Mischien een stomme vraag maar:
Weet iemand of de Schwalbe ook daadwerkelijk terug is ?
Ergens vermoed ik dat die niet terug is wat ik persoonlijk wel jammer vind, altijd leuk je vrienden een oor proberen aan te naaien.Anoniem: 310009 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:40:
Mischien een stomme vraag maar:
De reden waarom ik het vermoed is omdat het zowel in Fifa als in PES gezeten heeft en bij beide maar in 1 versie als ik me niet vergis.
Die in Fifa [2000?] was gewoon random of de scheids erin trapte en die in PES[2007?] kwam op timing aan.
PES2008 en 2009 bevatten allebei de schwalbe. Komt inderdaad op timing aan en is erg moeilijk om goed te doen. Plus je moet een beetje geluk hebben. Dus eigenlijk op de goede manier geimplementeerd. Als het zo wordt gedaan is het leuk om je vriend een oor aan te naaien. Ben benieuwd.
PSN: Sluuz
Anoniem: 310009
Klopt dat hij tot nu nog maar in 1 versie zat namelijk 99.LoneRanger schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:08:
[...]
Ergens vermoed ik dat die niet terug is wat ik persoonlijk wel jammer vind, altijd leuk je vrienden een oor proberen aan te naaien.![]()
De reden waarom ik het vermoed is omdat het zowel in Fifa als in PES gezeten heeft en bij beide maar in 1 versie als ik me niet vergis.
Die in Fifa [2000?] was gewoon random of de scheids erin trapte en die in PES[2007?] kwam op timing aan.
het is inderdaad gewoon heerlijk om ze een oor aan te naaien haha
Ik vond dat het bij fifa99 ook op timing aan kwam hoor overigens, pes heb ik namelijk nooit gespeeld.
Ik hoop het echt, had wel gehoord van wat mensen dat die terug kwam namelijk.
we zullen het ervaren he (h)
Ik kijk echt al uit naar deze game, kan niet wachten. Wat ik wel echt jammer vind is dit:
Dat is toch stom? Als ik wil dat speler X vooral getrained wordt op bijvoorbeeld kopballen omdat dat de taktiek is waarmee ik wil spelen, dan moet dat toch kunnen? Ik vond dat puntensysteem in 09 juist super cool...Manual growth removed but replaced with improved authentic/realistic auto-growth
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Zorgen dat je met die speler dan veel gaat koppen? Volgens mij groeit ie dan automatisch in dat gebied. Al weet ik niet of dat goed te forceren is.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Behalve dan dat die groei veel te snel gaat.FireFoz schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:28:
Ik kijk echt al uit naar deze game, kan niet wachten. Wat ik wel echt jammer vind is dit:
[...]
Dat is toch stom? Als ik wil dat speler X vooral getrained wordt op bijvoorbeeld kopballen omdat dat de taktiek is waarmee ik wil spelen, dan moet dat toch kunnen? Ik vond dat puntensysteem in 09 juist super cool...
Als je met een klein clubje begint dan zijn die spelers binnen no-time goed genoeg om in een divisie hoger makkelijk mee te kunnen.
Dat schiet niet op want de charme is juist om dan versterkingen te moeten halen bij promotie.
Ik hoop dat ze dat bedoelen met improved authentic/realistic growth.
Het probleem met auto-growth was dat aanvallers ook op verdedigend gebied groeiden en minder specifiek op de attributen die voor aanvallers gelden. [verdedigers en middenvelders idem trouwens]
Dan zullen ze dat wel bedoelen met authentic/realistic maar hopelijk beide.
Kost me trouwens veel te veel tijd om die groei allemaal manual te doen, neemt niet weg dat ze die auto functie er gewoon in hadden kunnen laten voor diegene die dat liever zelf doet.
Het kost idd wel wat tijd maar ik vind het toch behoorlijk essentieel om je spelers op bepaalde punten extra te kunnen laten ontwikkelen... Als je bijv van counteren houdt zul je eerder voor snelheid gaan dan wanner je het gewoon langzaam opbouwt.. Dan is snelheid weer minder belangrijk.
Maar buiten dat punt klinkt het allemaal wel vet:)
Maar buiten dat punt klinkt het allemaal wel vet:)
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Anoniem: 255271
Hopelijk hebben ze het publiek weer verbetert, 2009 was al een stuk beter dan 2008 maar toch, het kan toch nog veel beter hé. Nu zie je elke 4-5 zitplaatsten hetzelfde mannetje zitten.
Voor de rest kijk ik enorm uit naar Fifa 2010. Halen op dag 1 en spelen tot dag 365 (zoals elk jaar
).
Verder mogen ze de Be A Pro mode online wat bijschroeven. Het is enorm frustrerend om met kids te spelen die 19 anderen in de lobby laten wachten, die na 5 minuten wedstrijd opzettelijk rode kaarten pakken, verdedigers die constant in de spits lopen (en dan nog 20-30 meter offside).
Enorm leuk en verslavend die Be a Pro, maar ozo ergerlijk soms.
Voor de rest kijk ik enorm uit naar Fifa 2010. Halen op dag 1 en spelen tot dag 365 (zoals elk jaar
Verder mogen ze de Be A Pro mode online wat bijschroeven. Het is enorm frustrerend om met kids te spelen die 19 anderen in de lobby laten wachten, die na 5 minuten wedstrijd opzettelijk rode kaarten pakken, verdedigers die constant in de spits lopen (en dan nog 20-30 meter offside).
Enorm leuk en verslavend die Be a Pro, maar ozo ergerlijk soms.
.. verkeerde topic
[ Voor 96% gewijzigd door Coeluh op 22-08-2009 18:02 ]
Ik ben benieuwd naar de nieuwe fifa, ik zou nog wel een aantal verbeteringen willen zien naast de reeds aangekondigde verbeteringen.
Bijv: Meer statistieken, assists, winning streaks, team met de meeste overwinningen thuis bijvoorbeeld. Ook de doelen per wedstrijd in de " be a pro" mode, niet iedere keer 10 schoten, met 5 doelpunten verschil en een beoordeling van 10. Verder een ongelimiteerde be a pro mode wat jaren betreft.
Bijv: Meer statistieken, assists, winning streaks, team met de meeste overwinningen thuis bijvoorbeeld. Ook de doelen per wedstrijd in de " be a pro" mode, niet iedere keer 10 schoten, met 5 doelpunten verschil en een beoordeling van 10. Verder een ongelimiteerde be a pro mode wat jaren betreft.
Ik heb ergens iets gelezen, Fifasoccerblog volgens mij, over een nieuwe feature dat je een paar euro kan betalen om een statsboost online te krijgen. Meer mensen dit gezien?
Als dit in het uiteindelijke spel komt, wat waarschijnlijk zo zal zijn, laat ik FIFA10 dus liggen. Verschrikkelijk zoals EA ons geld uit de zak probeert te kloppen met extra features waar voor betaald moet worden. Vorig jaar met dat cardsysteem en live season. Dit jaar met een statsboost, live season 2 en stadions waar je voor mag betalen. Voor mij is de lol er daarmee bij voorbaat al af.
Als dit in het uiteindelijke spel komt, wat waarschijnlijk zo zal zijn, laat ik FIFA10 dus liggen. Verschrikkelijk zoals EA ons geld uit de zak probeert te kloppen met extra features waar voor betaald moet worden. Vorig jaar met dat cardsysteem en live season. Dit jaar met een statsboost, live season 2 en stadions waar je voor mag betalen. Voor mij is de lol er daarmee bij voorbaat al af.
Dan toch het Nederlands elftal in FIFA 10?
Even via megaupload omdat EA met een auteursrechtclaim dit filmpje op YouTube ontoegankelijk heeft gemaakt. Betekent dit dan dat het écht is? In het filmpje zie je het officiële logo van de KNVB in het team selectie scherm bij het Nederlands elftal en tevens krijg je de selectie zelf te zien. Het lijkt te kloppen, maar ik dacht dat tot op heden EA en andere websites ontkend hadden dat Oranje er dit keer volledig gelicenseerd in zou zitten. Raar is dat het shirtje niet klopt, er staat wel 'Place Holder', dus duidelijk dat het nog niet de volledige versie is. Diverse bezoekers van GamesCom hebben overigens met eigen ogen gezien dat het Nederlands elftal erin zit... dus wellicht dat het dit jaar dan eindelijk zo ver is. Laten we het hopen!
Even via megaupload omdat EA met een auteursrechtclaim dit filmpje op YouTube ontoegankelijk heeft gemaakt. Betekent dit dan dat het écht is? In het filmpje zie je het officiële logo van de KNVB in het team selectie scherm bij het Nederlands elftal en tevens krijg je de selectie zelf te zien. Het lijkt te kloppen, maar ik dacht dat tot op heden EA en andere websites ontkend hadden dat Oranje er dit keer volledig gelicenseerd in zou zitten. Raar is dat het shirtje niet klopt, er staat wel 'Place Holder', dus duidelijk dat het nog niet de volledige versie is. Diverse bezoekers van GamesCom hebben overigens met eigen ogen gezien dat het Nederlands elftal erin zit... dus wellicht dat het dit jaar dan eindelijk zo ver is. Laten we het hopen!
Bij EA lieten ze weten dat ze er nog druk mee bezig waren.CaptainCharisma schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:17:
Ik ga eerst maar afwachten hoe de game online werkt.
Op het moment kan ik fifa09 niet eens online spelen omdat ik vrijwel altijd "fifa09.exe werkt niet meer" krijg als de online game gaat laden.
Als dat het zelfde verhaal word bij fifa 10 en ze wederom en helemaal niks van ondersteuning voor bieden houd het op.
Op het moment kan ik fifa09 niet eens online spelen omdat ik vrijwel altijd "fifa09.exe werkt niet meer" krijg als de online game gaat laden.
Als dat het zelfde verhaal word bij fifa 10 en ze wederom en helemaal niks van ondersteuning voor bieden houd het op.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Hier heb ik ook een ontzettende hekel aan. Wees dan niet kinderachtig en geef die update van die handvol verbeteringen van FIFA 09 naar FIFA 10 dan ook als betaalde download, maar dat dan weer niet.Yeroen76 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:10:
Ik heb ergens iets gelezen, Fifasoccerblog volgens mij, over een nieuwe feature dat je een paar euro kan betalen om een statsboost online te krijgen. Meer mensen dit gezien?
Dat is alleen bij Virtual Pro. En ook van Fifasoccerblog uit een interview:Yeroen76 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:10:
Ik heb ergens iets gelezen, Fifasoccerblog volgens mij, over een nieuwe feature dat je een paar euro kan betalen om een statsboost online te krijgen.
Daar heb je dus uiteindelijk niks aan.You can buy an upgrade yes. It will improve some of your technical attributes for a limited time. It won’t make you stronger or faster and it won’t put you in a position where you can have a player better or even equal to someone who plays the game regularly.
There seems to be some concern that this will ruin the mode, but we’re talking about people being able to make some of their atttributes 5-10 points better for a few matches, compared to being able to make them 20-30 better forever by playing as well as able to improve a lot of other skills you can’t get from the Store.
En het Bernabeu stadion wordt gratis DLC. Op het EA forum kan ik verder alleen vinden dat David Rutter juist gezegd heeft dat er verder geen stadions meer bijkomen.
Oké bedankt voor de info, ik dacht een lijst te hebben gezien van meerdere stadions, waarbij alleen Bernabeu als gratis DLC beschikbaar komt? Ik wacht wel af tot de demo's van FIFA en PES uitkomen voordat ik een definitief oordeel vel, maar de vercommercialisering van FIFA staat me al langer niet zo aan. Live season hoort bijvoorbeeld een standaard feature te zijn, het wordt gewoon gesponsord door Adidas. En dit jaar lijken ze er weer een schepje bovenop te doen.SR8 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:27:
[...]Daar heb je dus uiteindelijk niks aan.
En het Bernabeu stadion wordt gratis DLC. Op het EA forum kan ik verder alleen vinden dat David Rutter juist gezegd heeft dat er verder geen stadions meer bijkomen.
Quoted van de fifabenelux site:
"Over enkele dagen kunnen jullie het uitproberen, want op 10 september zal de demo voor zowel de PC als de consoles online komen. "
"Over enkele dagen kunnen jullie het uitproberen, want op 10 september zal de demo voor zowel de PC als de consoles online komen. "
Kun je me uitleggen waarom dat een standaard feature hoort te zijn?Yeroen76 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:30:
[...]
Live season hoort bijvoorbeeld een standaard feature te zijn, het wordt gewoon gesponsord door Adidas. En dit jaar lijken ze er weer een schepje bovenop te doen.
Het is niet iets waar ze eenmalig wat werk aan hebben maar wordt meerdere keren [wekelijks] per seizoen upgedate.
Zie het maar als die extra nummers voor Rockband/guitarhero, daar moet je toch ook gewoon voor betalen?
Of die extra outfits voor LBP en andere DLC.
Daarnaast zijn die betaalde toevoegingen aan Fifa nou ook niet iets wat standaard in PES zit.
Dat het gesponsord wordt door Adidas maakt het mss juist wel betaalbaar dat die feature er überhaupt in zit.
Hoe dan ook, persoonlijk vind ik het geen toevoeging waar ik iets aan heb, zelfs die gratis update maak ik geen gebruik van, idem dat gedoe met die kaartjes kopen/ruilen.
Wanneer komt de demo hiervoor?
Zie inderdaad een paar replies hierboven, de volgende keer graag iets meer moeite doen.
Zie inderdaad een paar replies hierboven, de volgende keer graag iets meer moeite doen.
[ Voor 62% gewijzigd door PromoX op 04-09-2009 10:00 ]
Het staat echt 2 reply's boven die van jou.SCIxX schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:16:
Wanneer komt de demo hiervoor?
Is er al meer bekend? Het zou leuk zijn om na 16 jaar (FIFA International Soccer ook bekend als FIFA 1994) in FIFA 10 eens met het echte Nederlandse Elftal te spelen.CaptainCharisma schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:17:
Ik heb in FIFA 09 ook al eens een keeper rood zien krijgen, of ben ik nou gek.L1nt schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:24:
Soms neemt bij FIFA 09 hier de keeper ook ineens de vrije trap. Of staat hij ineens in het veld bij een corner

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Euh, bedoel je nou dat jij sinds FIFA 1994 geen FIFA meer hebt gespeeld? Want Oranje zat toch wel in latere FIFA's.Jumpman schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:34:
[...]
Is er al meer bekend? Het zou leuk zijn om na 16 jaar (FIFA International Soccer ook bekend als FIFA 1994) in FIFA 10 eens met het echte Nederlandse Elftal te spelen.
Nadat ik op Google rondkeek kwam ik op dit topic uit. Interessant om te zien dat meerdere mensen bevestigen dat het dit jaar toch echt gaat gebeuren en als je op die link klikt, kom je bij een post uit van iemand die zegt dat de Community Manager van FIFA al in een mail had gezegd dat Nederland erbij zou zitten dit jaar. Vervolgens verwijst hij door naar ene Luke (een medewerker van EA), die een berichtje onder hem dit post:
Dat zeg je toch ook niet als het uiteindelijk niet waar blijkt te zijn? Ook echt die smiley erbij en het woordje 'yet'. Ik denk dat we stiekem toch mogen verwachten dat Nederland er dit jaar volledig gelicenseerd bij zal zijn.Quote van EA_LukeDidd
I will hopefully have some news on this soon
Nothing is confirmed yet.
[ Voor 5% gewijzigd door WickedWizard op 04-09-2009 00:53 ]
Iemand trouwens al gehoord of de MLS er eindelijk weer goed in zit? Dus met correct setup van de competitie?
vind het nog steeds verbazend hoe het ooit er goed in zat en opeens niet meer...Alsof ze dat stukje code niet kunnen inbakken in de nieuwe engine.
vind het nog steeds verbazend hoe het ooit er goed in zat en opeens niet meer...Alsof ze dat stukje code niet kunnen inbakken in de nieuwe engine.
In FIFA International Soccer zat het NL elftal toch ook met gefingeerde namen of ben ik nu in de war?Jumpman schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:34:
[...]
Is er al meer bekend? Het zou leuk zijn om na 16 jaar (FIFA International Soccer ook bekend als FIFA 1994) in FIFA 10 eens met het echte Nederlandse Elftal te spelen.
Anoniem: 55111
Weet iemand waarom Nederland er nooit/niet bij zit? Heeft dit te maken met de KNVB, die er veel geld voor wilt zien?
o.a. maar ook dat de nederlandse spelers ook gedeeltelijk hun eigen portret recht regelen, en daardoor is het voor EA een heel gedoe om alles goed (en goedkoop) te regelen.Anoniem: 55111 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:37:
Weet iemand waarom Nederland er nooit/niet bij zit? Heeft dit te maken met de KNVB, die er veel geld voor wilt zien?
Tenminste ik dacht dat het zo was.
Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>
wat weer heel dom is van de KNVB of de spelers.
je kan beter elk jaar 80% krijgen van wat je graag wil krijgen, dan niets.
je kan beter elk jaar 80% krijgen van wat je graag wil krijgen, dan niets.
De reden waarom FIFA 10 volgens de KNVB géén Nederlands elftal zal hebben.
Raar verhaal. Ook dit(een cache pagina, omdat je voor de 'huidige pagina' geregistreerd moet zijn oid) voorspelt niet veel goeds. Ik weet niet wat nou waar of niet waar is, we zullen het toch echt af moeten wachten, mensen.
Raar verhaal. Ook dit(een cache pagina, omdat je voor de 'huidige pagina' geregistreerd moet zijn oid) voorspelt niet veel goeds. Ik weet niet wat nou waar of niet waar is, we zullen het toch echt af moeten wachten, mensen.
bloody hell...
Misschien ziet EA nederland niet als groot genoege afzetmarkt om er geld in te steken. En het stilstaande Konami wel (vond PES heel stoer tot 2008, maar begint nu echt achterop te lopen)
Misschien ziet EA nederland niet als groot genoege afzetmarkt om er geld in te steken. En het stilstaande Konami wel (vond PES heel stoer tot 2008, maar begint nu echt achterop te lopen)
Misschien niet als groot genoege afzetmarkt om - vul groot geldbedrag in - zoveel erin te investeren. De afzetmarkt in België is zeker niet groter dan in Nederland maar de competitie en de nationale ploeg is er wel, en die van Oostenrijk, Zwitserland, Polen.... Natuurlijk is het goedkoper, maar als de KNVB er een prijs aanhangt die even duur is als pakweg Frankrijk en Engeland, dan zal EA het niet betalen want daar is de afzetmarkt wel een stuk groter. (en dus een grotere investering waard)418O2 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:40:
bloody hell...
Toch vind ik het stom dat ze de #3 (eerst zelfs #2) niet proberen toe te voegen.
België, zwitserland e.d. staan toch een stuk lager en daar zou ik ook sneller genoegen nemen met een bedrag.
KNVB zijn zoiezo een stel geldwolven, maar voor de #2 mag je (mijns inziens) ook wel wat meer uittrekken.
Daarnaast kunnen ze meteen adverteren met "Nu met alle landenteams" oid.
België, zwitserland e.d. staan toch een stuk lager en daar zou ik ook sneller genoegen nemen met een bedrag.
KNVB zijn zoiezo een stel geldwolven, maar voor de #2 mag je (mijns inziens) ook wel wat meer uittrekken.
Daarnaast kunnen ze meteen adverteren met "Nu met alle landenteams" oid.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 05-09-2009 02:23 ]
Mja het is inderdaad stom maar als je niet alle details van de situatie weet is het moeilijk te beoordelen. EA doet het allesbehalve slecht qua licenties (al die teams, spelers, stadions, de truitjes, ballen, schoenen,...), dus op het vlak van licenties kopen zullen ze wel hun best doen.
Dat Nederland hoog staat op de ranking klopt, maar dan nog zal EA niet evenveel voor de rechten betalen als die van bvb. Brazilië.
Dat Nederland hoog staat op de ranking klopt, maar dan nog zal EA niet evenveel voor de rechten betalen als die van bvb. Brazilië.
Degene van de KNVB die de brief beantwoord heeft is een goede kennis van mij en werkt al zeker al minimaal vier maanden niet meer voor de KNVB (brief is dus zeker vier maanden oud). Dus het kan best zijn dat de licentie nu wel geregeld is, ik zal het hem eens vragen. Nooit geweten dat hij ook informatie over deze zaken wist (spreek hem wekelijks). De screenshots met Nederland zijn nieuwer als de brief.CaptainCharisma schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:50:
De reden waarom FIFA 10 volgens de KNVB géén Nederlands elftal zal hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 05-09-2009 09:14 ]
Stadions revealed:
http://www.easportsfootba...tem/file/FIFA_10_Stadiums
http://www.easportsfootba...tem/file/FIFA_10_Stadiums
Burp
Dan staat de spel instelling op "ultra offensive/aanvallend"MsG schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:44:
[...]
Soms neemt bij FIFA 09 hier de keeper ook ineens de vrije trap. Of staat hij ineens in het veld bij een corner
Of je staat de laatste minuut met 1-0 achter en je krijgt een corner, dan komt de keeper ook mee.Jay-v schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:26:
[...]
Dan staat de spel instelling op "ultra offensive/aanvallend"
Iets wat trouwens ook al in pes 4/5 zat. (ik ben geen pes fan btw)
Burp
Wederom geen Nederlands stadion toegevoegd erg jammer. Ik had dit wel een beetje verwacht gezien FIFA in Nederland erg goed verkoopt. Ik had verwacht dat de Amsterdam Arena een groot kanshebber was, bekendst momenteel in het Buitenland.
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 09-09-2009 13:06 ]
Demo komt morgen uit.... zal ie er vannacht rond 12u al staan?
ben ik de enige die geen reet geeft om publiek en stadions?
Je bent niet de enige!418O2 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:30:
Ze kunnen veel beter aan de gameplay werken, dan aan stadions/publiek.
Ligt eraan.418O2 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:30:
Wat ik al jaren jammer vind is dat ze bepaalde dingen erin hadden zitten en nu opeens niet meer erin zitten
In het verleden aanwezig maar in FIFA 08/09 niet:
- Legere stadions bij mindere teams
- Degradatie/promotie van AI teams in Ere Divisie
- weer volledig instelbaar (ook sneeuw)
- Random team heeft kickoff aan het begin, niet het thuis team
- MLS met juiste league setup (sorry ben USA-ofiel dus mij interesseert die competitie)
Vooral die legere stadions bouwen net weer iets meer sfeer hoe gek dat misschien ook klinkt. Het is net weer iets realistischer als je bij RKC komt en er minder mensen zitten dan wanneer je tegen Ajax speelt.
Ook vind ik het jammer dat het hele stadion juicht bij een doelpunt. Hoor liever een kleinere groep juichen bij een doelpunt van de uitclub.
Zijn vaak van die kleine dingen die voor sommigen de beleving veel groter maken.
Snap ook niet dat ze geen mods inhuren die per land een DLC mogen maken. Geef ze X% per download ofzo.
Ik betaal zonder blikken of blozen 800 MS Points voor alle Ere Divisie stadions met bijpassende stadionsongs en fans met vlaggen van de clubs etc etc etc.
Xbox 360 Users
If you're away from home on FIFA 10 Demo Day, make sure to leave your console switched on before leaving the house. As soon as the demo becomes available, you'll be able to visit Xbox.com and trigger the download to your console from there, meaning it'll be ready to play the minute you get home!
dat van die leagues kan ik wel inkomen, maar het publiek zie ik na 3 potjes toch niet meer... Ben allang blij dat ze een gevarieerde soundtrack hebben, bij PES is het aldoor hetzelfde dat je hoortL1nt schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:35:
[...]
Ligt eraan.
Wat ik al jaren jammer vind is dat ze bepaalde dingen erin hadden zitten en nu opeens niet meer erin zitten
In het verleden aanwezig maar in FIFA 08/09 niet:
- Legere stadions bij mindere teams
- Degradatie/promotie van AI teams in Ere Divisie
- weer volledig instelbaar (ook sneeuw)
- Random team heeft kickoff aan het begin, niet het thuis team
- MLS met juiste league setup (sorry ben USA-ofiel dus mij interesseert die competitie)
Vooral die legere stadions bouwen net weer iets meer sfeer hoe gek dat misschien ook klinkt. Het is net weer iets realistischer als je bij RKC komt en er minder mensen zitten dan wanneer je tegen Ajax speelt.
Ook vind ik het jammer dat het hele stadion juicht bij een doelpunt. Hoor liever een kleinere groep juichen bij een doelpunt van de uitclub.
Zijn vaak van die kleine dingen die voor sommigen de beleving veel groter maken.
Snap ook niet dat ze geen mods inhuren die per land een DLC mogen maken. Geef ze X% per download ofzo.
Ik betaal zonder blikken of blozen 800 MS Points voor alle Ere Divisie stadions met bijpassende stadionsongs en fans met vlaggen van de clubs etc etc etc.
Juist omdat er geen variatie in zit valt het niet op.418O2 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:26:
[...]
dat van die leagues kan ik wel inkomen, maar het publiek zie ik na 3 potjes toch niet meer... Ben allang blij dat ze een gevarieerde soundtrack hebben, bij PES is het aldoor hetzelfde dat je hoort
Dat van die half lege stadions was ergens in 99 of 2000 of misschien zelfs 98. Dat zijn dingen die je bij blijven.
Let op:
Voor FIFA World Cup South Africa kun je in dit topic terecht.
Voor FIFA World Cup South Africa kun je in dit topic terecht.