Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
gewoon de bal in de 16 schieten en dan op pijltje omhoog (xbox 360) klikken. Zo doe ik dat altijd!Exar schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:41:
Hoe kan je in Fifa10 penalties oefenen? In de practice arena kan ik bij set pieces alleen Free Kick, Corner en Throw In kiezen, geen Penalties... Volgens een van de tutorial videos zou het daar wel moeten zitten...
Tomorrow is not today!
Strak door de benen heen in de kruizing.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Speler die voor de bal staat mag niet aangespeelt worden dus in buitenspel positie, basis regel.BM schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:53:
[...]
Ben je niet zelf ook de laatste man voorbij? Volgens mij geldt de buitenspel regel dan niet meer.
- Het speeltempo lijkt veel hoger te liggen terwijl die in de instellingen op 'normaal' staat.
- De 360 graden besturing komt vele malen beter tot zijn recht.
- De spelers bewegen veel 'scherper' dan in de Engelse versie.
- Afstandsschoten lijken veel makkelijker te gaan, veel gerichter.
Kortom, het speelt veel lekkerder, veel vloeiender.
Hoewel dit raar klinkt, want het lijkt me dat het geen donder uit moet maken of je het spel in het Engels, Nederlands of Chinees speelt, lijkt er toch een groot verschil in te zitten.
Morgen nog maar eens een paar potjes spelen als ik minder moe ben,

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Waarschijnlijk ben je in die 2 weken gewoon beter gaan spelen en heb je meer gebruik leren maken van de besturing. De game code is namelijk precies hetzelfde alleen wat locale resources zijn anders zoals teksten bij de menu's commentaar etc...JKratos schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 03:00:
Het klinkt misschien heel raar maar ik heb de laatste 2 weken steeds de Engelse pc versie gespeeld en sinds vandaag de Nederlandse en het lijkt een wereld van verschil;
- Het speeltempo lijkt veel hoger te liggen terwijl die in de instellingen op 'normaal' staat.
- De spelers bewegen veel 'scherper' dan in de Engelse versie.
- Afstandsschoten lijken veel makkelijker te gaan, veel gerichter.
Kortom, het speelt veel lekkerder, veel vloeiender.
Hoewel dit raar klinkt, want het lijkt me dat het geen donder uit moet maken of je het spel in het Engels, Nederlands of Chinees speelt, lijkt er toch een groot verschil in te zitten.
Morgen nog maar eens een paar potjes spelen als ik minder moe ben,misschien dat ik dan beter kan oordelen
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11252025
Ik maak de meest fantastische goals, maar 1-op-1 tegen de keeper schiet ik altijd naast, over of tegen de keeper aan.
Ook moet ik erg wennen aan het voorzetten. Meestal schop ik hem over alles en iedereen heen (cross over de hele breedte van de 16 meter box). Als ik wel een hoofd vind van een medespeler kop ik SNOEIHARD..........naast

PSN: IS_DJ
Inkoppen gaat bij mij sporadisch goed. Daarom vind ik hoekschoppen altijd zo lastig. Maar als ie erin staat dan gaat het dak erafi-dj schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:00:
Gisteravond met een hakje gescoord:
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11252025
Ik maak de meest fantastische goals, maar 1-op-1 tegen de keeper schiet ik altijd naast, over of tegen de keeper aan.
Ook moet ik erg wennen aan het voorzetten. Meestal schop ik hem over alles en iedereen heen (cross over de hele breedte van de 16 meter box). Als ik wel een hoofd vind van een medespeler kop ik SNOEIHARD..........naast
Dat is wel heel knap. 360 graden besturing zit namelijk niet in de pc versie.JKratos schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 03:00:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Is volgens mij inderdaad buitenspel.L1nt schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:19:
waar ik kan in fictief-persoon's naam mijn geuploade screenshots bekijken??
Google geeft enkel sites met screenshots maar niet waar ik de mijne kan vinden en de EA website bied ook weinig hulp.
heb een gevalletje wel/geen buiten spel
[edit]hebbes. Even widget toevoegen en dan photos kiezen
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/image/11051803
De aanvaller rechts staat vrijwel op gelijke hoogte met de bal lijkt het maar krijgt iig geen buitenspel.
Mijn gevoel zegt dat de CPU het zowaar fout heeft
Nee inderdaad niet in de pc-versieBM schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:09:
Volgens mij zit die 360 graden besturing in elke versie van Fifa 10 hoor...
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik weet het wel zeker.Exitium schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:03:
[...]
Is volgens mij inderdaad buitenspel.
[afbeelding]
Bij buitenspel gaat het er niet om waar de voeten staan, maar hoe en waar het lichaam van een speler is gepositioneerd. Op het hele lichaam kijken is eerlijker maar ook voor een grensrechter nogal wat beter te doen.
Zolang je zelf "achter de bal" loopt kan je niet buitenspel staan. Ben je met 2 spelers door alleen op de keeper, moet de speler zonder bal eigenlijk altijd achter de (lijn van) de man met bal blijven. Die kan hem dan opzij leggen en de ander laten scoren. Loop je voor de bal, dan is het buitenspel.
Zoals dus ook in deze situatie.
Verwijderd
Keeper uit laten komen is Y. Om hem weer terug te laten rennen is 2 maal Y.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:31:
[...]
Nou van doelmannen verbetert heb ik toch niet nog niet veel gemerkt. Die gasten pakken precies alles maar uitkomen uit het strafschopgebied is blijkbaar taboo (laat staan meevoetballen).
[...]
Volgens deze pagina360° Dribbling - The first-ever true 360° dribbling system in a football game provides finer dribbling control, enabling players to find spaces between defenders that previously were not possible
Meen me ook te herinneren het in een presentatie van EA gezien te hebben dat het expliciet genoemd werd dat het ook op PC en Wii beschikbaar was
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
eigenlijk zelfde verhaal als '09 .
Je speelt een geweldige wedstrijd heel aanvallen 75% balbezit.
Maar elk balverlies , na bijvoorbeeld een voorzet, levert meteen een reuze kans op voor de tegenstander.
Het countervoetbal is vele malen makkelijker dan het spel maken en kansen creëren.
Ik speel met 3,5 tot 4 sterren teams.
dus een dieptepass van de tegenstander is meestal fataal.
Wie kan me een team aanbevelen wat achterin met sterke & snelle spelers staat ?
Welke opstelling is de ANTI-drug voor counter ronaldo-tjes ?
hulp is erg welkom
Same here, alleen dan meer omdat er weer amper tot geen mensen online spelen met manual of semi controls, allemaal cpu-assisted, en oh zo blij als ze weer een afstandschot in de kruising schieten....Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:30:
Frustratie online...
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Dat zou al een heleboel doen, bij een counterploeg weet je dat ze razendsnel kunnen omschakelen, dus altijd zorgen (vanuit de tactiek) dat er voldoende mensen achter de bal staan. Met een paar man (middenveld/ aanval) kan je ook prima aanvallen uitvoeren.
Zéér herkenbaar, wat (een beetje) helpt is vooral niet op offside-trap spelen, maar een goeie oplossing heb ik nog niet gevondenVerwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:30:
Frustratie online...
Maar elk balverlies , na bijvoorbeeld een voorzet, levert meteen een reuze kans op voor de tegenstander.
Het countervoetbal is vele malen makkelijker dan het spel maken en kansen creëren.
hulp is erg welkom
Verwijderd
Ja dat vind ik ook erg jammer. Ik doe veel Clubs en ik ben sinds gisteren noodgedwongen op assisted gaan spelen omdat je anders gewoon jezelf en je team tekort doet. Nou moet ik ook wel zeggen dat schieten op manual of zelfs semi wel erg moeilijk is. De kleinste afwijking met je LS om te richten zorgt er al voor dat de bal naast gaat. Hierdoor ga je recht op het doel mikken en tja... dan heeft de keeper 'm natuurlijk bijna altijd.On_E schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:34:
[...]
Same here, alleen dan meer omdat er weer amper tot geen mensen online spelen met manual of semi controls, allemaal cpu-assisted, en oh zo blij als ze weer een afstandschot in de kruising schieten....
Ze zouden eigenlijk een optie moeten maken dat je ofwel assited of manual matches hebt en dat dit dus voor beide partijen geldt.
Wat ik in 09 altijd deed was m'n teammentaliteit (5 op je toetsenbord) op verdedigend zetten. Hielp geweldig tegen (hoge) steekpasses, alleen gaf je iets meer ruimte voor een afstandsschot weg. Heb in 10 het probleem nog niet gehad. M'n tegenstanders wel tho.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:30:
Frustratie online...
hulp is erg welkom
Schieten is lastig ja, ik heb m op semi staan maar mis nog erg veel kansen.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:46:
[...]
Ja dat vind ik ook erg jammer. Ik doe veel Clubs en ik ben sinds gisteren noodgedwongen op assisted gaan spelen omdat je anders gewoon jezelf en je team tekort doet. Nou moet ik ook wel zeggen dat schieten op manual of zelfs semi wel erg moeilijk is. De kleinste afwijking met je LS om te richten zorgt er al voor dat de bal naast gaat. Hierdoor ga je recht op het doel mikken en tja... dan heeft de keeper 'm natuurlijk bijna altijd.
Ze zouden eigenlijk een optie moeten maken dat je ofwel assited of manual matches hebt en dat dit dus voor beide partijen geldt.
Passing heb ik op manual staan, dat werkt op zich wel aardig nu, al zitten er altijd nog wel een paar passes bij die over de zijlijn rollen bv, en als ik dan een tegenstander heb die cpu-assisted rond loopt te tikken dan wordt het lastig.
Toch weiger ik ook op CPU Assist te gaan spelen, zeker in gewone potjes vind ik dat niet leuk.
wat houd cpu assist inOn_E schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:35:
[...]
Schieten is lastig ja, ik heb m op semi staan maar mis nog erg veel kansen.
Passing heb ik op manual staan, dat werkt op zich wel aardig nu, al zitten er altijd nog wel een paar passes bij die over de zijlijn rollen bv, en als ik dan een tegenstander heb die cpu-assisted rond loopt te tikken dan wordt het lastig.
Toch weiger ik ook op CPU Assist te gaan spelen, zeker in gewone potjes vind ik dat niet leuk.
Bij Controller options kun je Passen, Schieten, Steekpasses etc. instellen op :
CPU Assisted : De CPU helpt je bij het richten en de kracht van je schot/pass.
Semi : Je word nog een beetje geholpen met de richting, de kracht moet je zelf bepalen
Manual : Je moet zelf de richting en kracht bepalen
Dit even uit mijn hoofd, volgens mij staat standaard alles op CPU Assisted, en heb ik dus het idee dat 99% van de online spelers m gewoon hierop heeft laten staan.
Ik wil ze meer salaris geven en dan zeggen ze dat ze niet geintereseerd zijn.
Iemand tips?
Burp
Verwijderd
Nog meer salaris geven? Een beetje profvoetballer gaat steeds meer verdienen, vooral als ze naar een andere club verkassen. Als je ze dus wilt houden, moet je misschien redelijk diep in de buidel tasten. Net als dat je iemand van een topclub overneemt, die moet ik (als Ajax manager zijnde) ook echt minimaal de helft meer geven.Wii4all schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:50:
Waar moet je op letten als je het contract van aflopende spelers wilt verlengen?
Ik wil ze meer salaris geven en dan zeggen ze dat ze niet geintereseerd zijn.
Iemand tips?
minimaal de helft en dan ook nog een goal bonus?
en doe je dan 1 of 2 jaar extra of meteen 3?
Burp
Verwijderd
Aan het einde van het seizoen gaat het heel makkelijk. Dan krijg je een lijstje met spelers om het aflopende contract te vernieuwen, groen vinkje, accept en klaar.
Als die meter op 85% staat is de kans (natuurlijk) nog steeds aanwezig dat de speler niet wil, maar soms krijg je dan als reden dat het salaris niet toereikend is...ja uhhhh, een hoger salaris had geen effect, maar het salaris is toch te laag...
bugs bugs bugs
PSN: Sluuz
Als je echt goed wilt simmen moet je Championship (Football?) Manager kopen. Op dat gebied veel meer waar voor je geld.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Het aangedragen voorbeeld van Sluuz vind ik geen bug, dat vind ik puur technische imperfectie. Waarom zouden ze de manager mode van Fifa perfect maken, en zodoende hun eigen ruiten ingooien?Christiano007 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:04:
Als je het erin doet moet je er ook voor zorgen dat het fatsoenlijk werkt. Het is niet "mooi meegenomen".
Ik had gisteren iemand waar de interesse achteruit ging naarmate de bonus omhoog ging. Interesse stond trouwens op 3% ofzo. Zodra ik hoger salaris aanbood reageerde de speler weer normaal op de bonus.Sluuz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:53:
die meter met "interesse" slaat echt nergens op. Er is een bepaalde salarismarge waarin die meter oploopt en meestal stopt die meter rond de 85%. Dat is ongeveer het hoogste wat de interesse kan zijn. Een bonus geven helpt dan ook niet meer. Duur van het contract heeft ook totaal geen invloed.
Als die meter op 85% staat is de kans (natuurlijk) nog steeds aanwezig dat de speler niet wil, maar soms krijg je dan als reden dat het salaris niet toereikend is...ja uhhhh, een hoger salaris had geen effect, maar het salaris is toch te laag...
bugs bugs bugs
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wat is dat nou voor onzin? Je betaalt als je even uitgaat van de standaard FIFA speler, 60 euro voor een game en dan vind jij het normaal dat er opties in zitten die gewoon niet werken zoals ze horen te werken en zoals ze geadverteerd worden?Exorcist schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:25:
[...]
Het aangedragen voorbeeld van Sluuz vind ik geen bug, dat vind ik puur technische imperfectie. Waarom zouden ze de manager mode van Fifa perfect maken, en zodoende hun eigen ruiten ingooien?
In wat voor wereld leven we tegenwoordig?
edit: technische imperfectie is synoniem voor bug
[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 12-10-2009 20:04 ]
EensSluuz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:03:
[...]
Wat is dat nou voor onzin? Je betaalt als je even uitgaat van de standaard FIFA speler, 60 euro voor een game en dan vind jij het normaal dat er opties in zitten die gewoon niet werken zoals ze horen te werken en zoals ze geadverteerd worden?
Het gaat erom wat je beloofd, op de verpakking zet, mee adverteert om er daarna een half uitgewerkte optie uit te poepen. En ik zeur verder niet, want ik vind Fifa 10 top, maar ze blijven me het gevoel geven dat ze precies weten wat ze moeten doen om goede reviews te krijgen om volgend jaar weer wat veranderingen in Fifa 11 te kunnen stoppen. Hoeveel reviewers gaan nou echt helemaal los in managermode ? dus de taktiek werkt ook en volgende jaar zal hij weer beter zijn en dan ben je weer eens de weersomstandigheden kwijt

Ja en nee. Ik betaal 60 Euro om een goed voetbalspel te spelen, en dat is precies dat Fifa 10 is.Sluuz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:03:
[...]
Wat is dat nou voor onzin? Je betaalt als je even uitgaat van de standaard FIFA speler, 60 euro voor een game en dan vind jij het normaal dat er opties in zitten die gewoon niet werken zoals ze horen te werken en zoals ze geadverteerd worden?
De manager mode is leuk, maar simpelweg niet waar Fifa om draait.
Dus maal ik er niet om, en kan ik lever met de genoemde imperfectie. Als je een manager game wil spelen die op alle fronten klopt zit je bij Fifa simpelweg verkeerd.
het rondspelen liep tegen het einde (dat ik weg ging. rest ging volgens mij nog langer door) best goed en konden ook eindelijk wat winnen.
wat ik wel lastig vond als spits was dat als de bal in de verdediging is dat je dan je speler zelf niet ziet met de tele camera. ik zat dus de hele tijd op de radar te kijken of ik buitenspel stond. best lastig soms
wel 6x gescoord in 5 wedstrijden dus dat ging wel lekker.
Iemand hierboven gaf aan dat de cpu na 10 potjes in manager mode met 3 ventjes tegelijk op zn aanvaller dook.
Dit is mijn theorie.
Ik sta na 12 wedstrijden 2e ik stonde de hele tijd eerste, de laatste wedstrijden gaat het wat moeilijker zeg maar.
Dit heeft allemaal te maken denk ik met het feit dat de cpu gaat counteren.
Jij staat eerste en moet dus winnen om boven te blijven.
De CPU hoeft niet perse te winnen en graaft zich in.
Kon ik in de eerste +/- 10 wedstrijden nog gewoon rondtikken en met een van mijn aanvallers langs een verderdiger gaan en scoren. Kan dat nu niet meer omdat er nog een verdediger achter staat. Of omdat zodra mijn spits de bal krijgt dan vliegt de cpu erop.
Je zal dus gewoon nog meer rond moeten tikken denk ik.
Wat trouwens ook een beetje raar is, bij mij is de doestelling om de coca cola leaugue 2 te winnen en de 2e ronde van de fa cup te halen.
Ik speel inmiddels in de 4e ronde van de league cup maar daar is geen doestelling voor gezet jammergenoeg terwijl dat een minstens zo goede prestatis is als de 2e ronde van de fa cup.
Burp
Dan ben je wel vrij snel tevreden dus. Mijns inziens bevat een voetbalspel altijd de mogelijkheid leagues en cups te spelen en penalties te nemen. Deze opties zitten al in voetbalspellen sinds de SNES. Iets later kwamen daar de quasi managermodes bij (Master League in PES). In FIFA10 zit een managermode die absoluut heel basic is, derhalve verwacht ik daarom ook gewoon dat het werkt. Het is geen hogere wiskunde zoals Football Manager met duizenden factoren die ertoe doen, maar een simpele weergave die vooral leuk moet zijn. Dat is hij echter niet omdat er bugs in zitten. Daarom die mode wat mij betreft waardeloos. Toch wordt ermee geadverteerd dat hij verbeterd is, realistischer en uitgebreider. Deels klopt dat, maar ze vertellen er niet bij dat bv gekochte spelers ineens verdwijnen.Exorcist schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:20:
[...]
Ja en nee. Ik betaal 60 Euro om een goed voetbalspel te spelen, en dat is precies dat Fifa 10 is.
De manager mode is leuk, maar simpelweg niet waar Fifa om draait.
Dus maal ik er niet om, en kan ik lever met de genoemde imperfectie. Als je een manager game wil spelen die op alle fronten klopt zit je bij Fifa simpelweg verkeerd.
Een voetbalspel is niet alleen hetgeen op het veld gebeurt. Blijkbaar zou jij dus al tevreden zijn als FIFA 2 teams bevatte (rood en blauw) waarmee je 5 minuten wedstrijdjes kunt spelen. Denk dat de demo dan helemaal geschikt is voor jou. Kost ook nog eens niets!
Zo speel ik ook, opzich heb je het zo door hoor hoe je op de radar moet lopen. De pro cam is eigenlijk nog slechter vind ik.THE_CR0SS schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:44:
Gisteren leuke potjes gehad met het Tweakers Team
het rondspelen liep tegen het einde (dat ik weg ging. rest ging volgens mij nog langer door) best goed en konden ook eindelijk wat winnen.
wat ik wel lastig vond als spits was dat als de bal in de verdediging is dat je dan je speler zelf niet ziet met de tele camera. ik zat dus de hele tijd op de radar te kijken of ik buitenspel stond. best lastig soms
wel 6x gescoord in 5 wedstrijden dus dat ging wel lekker.
Nee, want een voetbalspel is voor mij pas compleet als het zoveel mogelijk teams bevat (met echte namen/shirts), een goede controle, redelijke graphics en bovenal een heerlijke gameplay. Alles daaromheen is bijzaak imho. Ik ben helemaal niet snel tevreden, maar als ik wil simmen als manager weet ik dat ik niet bij Fifa moet zijn. Schoenmaker, blijf bij je leest.Sluuz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:53:
[...]
Dan ben je wel vrij snel tevreden dus. Mijns inziens bevat een voetbalspel altijd de mogelijkheid leagues en cups te spelen en penalties te nemen. Deze opties zitten al in voetbalspellen sinds de SNES. Iets later kwamen daar de quasi managermodes bij (Master League in PES). In FIFA10 zit een managermode die absoluut heel basic is, derhalve verwacht ik daarom ook gewoon dat het werkt. Het is geen hogere wiskunde zoals Football Manager met duizenden factoren die ertoe doen, maar een simpele weergave die vooral leuk moet zijn. Dat is hij echter niet omdat er bugs in zitten. Daarom die mode wat mij betreft waardeloos. Toch wordt ermee geadverteerd dat hij verbeterd is, realistischer en uitgebreider. Deels klopt dat, maar ze vertellen er niet bij dat bv gekochte spelers ineens verdwijnen.
Een voetbalspel is niet alleen hetgeen op het veld gebeurt. Blijkbaar zou jij dus al tevreden zijn als FIFA 2 teams bevatte (rood en blauw) waarmee je 5 minuten wedstrijdjes kunt spelen. Denk dat de demo dan helemaal geschikt is voor jou. Kost ook nog eens niets!
Misschien moet je de manager mode eens proberen, het is daar vrij standaard de wedstrijden gewoon zelf te spelen. Simmen is daarbij een optie, maar die hoef je niet te gebruiken. Wat dat betreft heb je gelijk: je hebt FIFA om te voetballen. Maar ik zie echt niet in waarom jij vind dat ik niets van de manager mode hoef te verwachten.Exorcist schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:32:
[...]
Nee, want een voetbalspel is voor mij pas compleet als het zoveel mogelijk teams bevat (met echte namen/shirts), een goede controle, redelijke graphics en bovenal een heerlijke gameplay. Alles daaromheen is bijzaak imho. Ik ben helemaal niet snel tevreden, maar als ik wil simmen als manager weet ik dat ik niet bij Fifa moet zijn. Schoenmaker, blijf bij je leest.
De bugs die ik aandraag zijn in de trant van: je speelt een league, wint, maar krijgt maar 2 punten ipv 3.
Ik speel weldegelijk de manager mode (met simmen bedoelde ik een simulatie-game, niet het skippen van wedstrijden). En ach, ik begrijp heus wel dat jij en meer mensen hogere verwachtingen hebben van de manager mode. Ik kijk er echter simpelweg een beetje doorheen. Als ik bij een Beren restaurant ga eten verwacht ik ook geen 5 gangen menuSluuz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:40:
[...]
Misschien moet je de manager mode eens proberen, het is daar vrij standaard de wedstrijden gewoon zelf te spelen. Simmen is daarbij een optie, maar die hoef je niet te gebruiken. Wat dat betreft heb je gelijk: je hebt FIFA om te voetballen. Maar ik zie echt niet in waarom jij vind dat ik niets van de manager mode hoef te verwachten.
De bugs die ik aandraag zijn in de trant van: je speelt een league, wint, maar krijgt maar 2 punten ipv 3.
Mooi gezegd418O2 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:03:
Maar wel dat je vol zit. En dat zit bij Fifa wel goed.
Goed, laten we er maar mee ophouden. Zo kan je namelijk elke bug wel goedpraten.Exorcist schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:02:
[...]
Ik speel weldegelijk de manager mode (met simmen bedoelde ik een simulatie-game, niet het skippen van wedstrijden). En ach, ik begrijp heus wel dat jij en meer mensen hogere verwachtingen hebben van de manager mode. Ik kijk er echter simpelweg een beetje doorheen. Als ik bij een Beren restaurant ga eten verwacht ik ook geen 5 gangen menu
De domme fouten in commentaar zitten ook al jaren in FIFA, dat moet toch beter kunnen? De commentator zegt vrolijk onwaarheden over de stand enzo, gemiddeld wel een keer per wedstrijd denk ik!
Overigens heb ik het Nederlandse commentaar eens geprobeerd, maar wat is dat slecht ingesproken zeg! Echt helemaal zonder emotie en met slechte intonatie en klemtonen. Dan is het Engelse commentaar gelukkig wel aan te horen ook al zitten er domme fouten in.
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Grote turnoff was trouwens ook de lame animaties als je een beker hebt gewonnen.... ik had wel wat leukers verwacht van FIFA...
toch zit er soms leuk nl commetaar bij. dan beginnen ze over zaalvoetbal ofzo. of als je juicht krijg je er een opmerking over. Maar ik koop fifa ook niet voor commetaar en het lijkt me ook erg lastig om commetaar te maken aangezien elke wedstrijd anders verlooptExar schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:37:
FIFA 10 is een leuk spel, maar ik vind de vele bugs toch wel erg slordig. En een beetje jammer dat EA ze niet lijkt te fixen....
De domme fouten in commentaar zitten ook al jaren in FIFA, dat moet toch beter kunnen? De commentator zegt vrolijk onwaarheden over de stand enzo, gemiddeld wel een keer per wedstrijd denk ik!
Overigens heb ik het Nederlandse commentaar eens geprobeerd, maar wat is dat slecht ingesproken zeg! Echt helemaal zonder emotie en met slechte intonatie en klemtonen. Dan is het Engelse commentaar gelukkig wel aan te horen ook al zitten er domme fouten in.
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11259986
of ik ben gewoon jaloers dat ik t niet kan, of er gaat iets een beetje mis!
Ik weet niet wat daar gebeurt maar het ziet er inderdaad vaag uit. Opzich het schot enzo ziet er goed uit de stuit ook maar dan lijkt het wel of de bal een hele raar hoek maakt en ook versneld.Randeazy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:58:
kreeg ik me toch weer een vaag goal tegen , met ajax tegen RKC..
Wat zou kunnen is?Misschien was het regen achtig modderig?Of raakt de keeper de bal met zijn handschoen of de bal kwam net tegen de paal.
Verwijderd
De pro cam vind ik echt verschrikkelijk. De voornaamste reden dat ik bij 09 nooit meer dan 5 potjes be-a-pro gespeeld heb. Ik was toen nog niet op de hoogte dat je 'm voor die modus ook gewoon op Tele kon zettenRetonator schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:30:
[...]
Zo speel ik ook, opzich heb je het zo door hoor hoe je op de radar moet lopen. De pro cam is eigenlijk nog slechter vind ik.

Uitslag tegen RKC met Ajax: 1-1, het valt me op dat RKC een zeer sterk team is in de game FIFA10, ik heb met PSV er ook al vaak tegen gelijk gespeelt.Randeazy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:58:
kreeg ik me toch weer een vaag goal tegen , met ajax tegen RKC..
Pardo (Verdediger)
Godin (Verdediger)
Demouge (Spits; toch afgewezen op het laatst ivm budget)
Nu heb ik aardig wat spelers verkocht. Biseswar, Wijnaldum zijn aardig wat waard! Thomasson en Makaay net te weinig (+/- 4 miljoen). Fer is zéér wisselend zeg. Iedereen wilt Cissé maar die kan ik niet verkopen omdat ik te weinig spelers heb. Dus nu probeer ik via scouts wat spelers voor weinig aan te trekken. Alleen komen hun met niet zo goede spelers. Maarja. Je moet wát.
Iemand nog wat leuke spelers die ik kan kopen ?
Die zet je in, dan ben je +/- 200.000 kwijt af en toe komen ze met een speler aanzetten en soms niet?
Zo gaat het toch?
Burp
Ja, en als ze met een speler aankomen komen ze met een slechte speler aan en vaak met tekengeld van +/- een miljoen. Erg jammer.Wii4all schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:27:
Hoe zit het nou met de scouts?
Die zet je in, dan ben je +/- 200.000 kwijt af en toe komen ze met een speler aanzetten en soms niet?
Zo gaat het toch?
Nou, ik won gewoon met 4-1 van zePSP123 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:58:
[...]
Uitslag tegen RKC met Ajax: 1-1, het valt me op dat RKC een zeer sterk team is in de game FIFA10, ik heb met PSV er ook al vaak tegen gelijk gespeelt.
Dit is een goal van mij dit ik heel erg mooi vond, helemaal omdat daarvoor echt mooie combinaties zaten vanaf mijn eigen 16 meter gebied... Helaas staan die er niet op, maar de afwerking van deze goal is wel erg sappig denk ik zo:D
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11062528
ut=life
Verwijderd
Daar kan je nog net goed genoeg bij komen-Mach!- schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:58:
Nette goal steph, hele mooie:).
Dit is een goal van mij dit ik heel erg mooi vond, helemaal omdat daarvoor echt mooie combinaties zaten vanaf mijn eigen 16 meter gebied... Helaas staan die er niet op, maar de afwerking van deze goal is wel erg sappig denk ik zo:D
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11062528
Wat doet die keeper in hemelsnaam ná de goal?
ut=life
Beetje vreemd
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Je weet dat je degene die scored kunt besturen nadat ie gescored heeft heReCreator schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:36:
Valt me vaker op dat na een goal ook degene die gescoord heeft gewoon doelloos tegen de reclameborden aan rent. Of random een aantal andere spelers gaan er vandoor.
Beetje vreemd
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 13-10-2009 16:57 ]
Xbox
Verwijderd

Als de tegenstander rent, en ik een paar meter parellel ren, en hij paast, dan neemt mijn poppetje de bal aan terwijl de bal daar niet is. Dus die gast van de tegenstander neemt bal aan; ik stop met lopen en krijg een balaanname animatie. Niet zo fraai als je dat stukje nog kan inhalen
Je moet wel op je positie blijven ballen heVerwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:58:
Nou, ik dacht na de lol gisteren met de GoT club online maar eens een be-a-pro career te starten. Maar mijn god wat is er weinig aan om in een heel team van computergestuurde mannetjes te voetballen zeg. Die ventjes doen de stomste dingen, de minnetjes for no reason vliegen me om de oren en aan voetballen kom ik al helemaal niet toe. Verschrikkelijke spelmodus. Misschien dat het alleen leuk is als je striker bent ofzo
En niet zomaar de bal vragen als dat helemaal niet kan.
Of tackles maken als dat niet nodig is.
Burp
Verwijderd
Ja je moet striker spelen, dat is het leukst en spannendst. Je kunt ook om de bal vragen he, met A (lees het boekje eens na) en je kunt zelfs de andere mannetjes besturen als je wil (RS/R3 indrukken).Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:58:
Nou, ik dacht na de lol gisteren met de GoT club online maar eens een be-a-pro career te starten. Maar mijn god wat is er weinig aan om in een heel team van computergestuurde mannetjes te voetballen zeg. Die ventjes doen de stomste dingen, de minnetjes for no reason vliegen me om de oren en aan voetballen kom ik al helemaal niet toe. Verschrikkelijke spelmodus. Misschien dat het alleen leuk is als je striker bent ofzo
Verwijderd
En dan wordt ik daarbij ook nog eens geacht 2 man tegelijk te dekken, terwijl het al lastig genoeg is om tussen één en de bal te blijven hobbelen. Misschien dat ik ooit nog wel eens met een striker opnieuw begin maar ik denk het niet eigenlijk.
Professional , om nog even te antwoorden!
nouja, als ik ze er zo ooit een x in mag trappen klap ik mn handjes!

Zoals op de afbeelding. Dus ik kan die afbeelding unlocken neem ik aan? Of is het nog niet helemaal rond bij EA? Als het te unlocken is, weet iemand hoe? Alvast bedankt voor de hulp.
Dat ligt dan denk ik aan het team waar je mee speelt, want gisteren kwam me scout terug met een speler van 2ton en die had 70 wat voor mijn team best goed is en hij is pas 18RedHat schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:57:
[...]
Ja, en als ze met een speler aankomen komen ze met een slechte speler aan en vaak met tekengeld van +/- een miljoen. Erg jammer.
Voor de rest kwamen gisteren al mijn aangekochte spelers nog een keer naar mijn team volgens het transferscherm. Gelukkig maar dat ik ze niet nog een keer hoefde te betalen
Het commentaar blijft een beetje ruk, maar na spaans geprobeerd te hebben klonk het toch weer lekker vertrouwd in het engels. Alleen gaan ze het 1 of 2 keer over newcasttle en de supporters hebben omdat er nog nooit een prijs gewonnen is. Redelijk lang verhaal dat je na 40 x echt helemaal zat ben
Verwijderd
Ik heb er nu twee seizoenen op zitten als striker van Man City. Best wel leuke spelmodus op die manier. Alleen de eisen die gesteld worden zijn buitengewoon irieel en worden steeds gekker. Tegen Chelsea 5 doelpunten scoren en een player rating van 10 krijgen is niet normaal.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:58:
Weet je wat ik zo jammer vind. Beginnen ze een verhaal en dan scoor je (bijna) en kappen ze het verhaal af. Maar ze pakken het dan niet weer op. Dat zou net weer die extra dimensie meebrengen als ze dat wel deden.Beakzz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:56:
Het commentaar blijft een beetje ruk, maar na spaans geprobeerd te hebben klonk het toch weer lekker vertrouwd in het engels. Alleen gaan ze het 1 of 2 keer over newcasttle en de supporters hebben omdat er nog nooit een prijs gewonnen is. Redelijk lang verhaal dat je na 40 x echt helemaal zat ben
Op m'n Elite (van de eerste launch in NL) loopt hij vast als je de aftrap neemt.
Dit had ik ook al bij Fifa 09, daarbij gebeurde het niet op onze Arcade xbox(die nieuwer is).
Beetje vreemd dat afgelopen zaterdag wel gewoon lukte.
Heb de cache zojuist al geleegd alleen niets veranderd.
edit: Zonder HD doet tie het wel..
[ Voor 4% gewijzigd door Stollie op 13-10-2009 23:26 ]
Verwijderd
Zijn er mensen hier die tevreden zijn over Fifa 10 op de pc?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 23:04 ]
Er zijn diverse [sub]fora volgeschreven over dat het een aanfluiting is.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:04:
Zijn er mensen hier die tevreden zijn over Fifa 10 op de pc?
Volgens EA is het niet meer te doen om een volwaardige Fifa neer te zetten op de pc zonder dat je daar een super computer voor nodig hebt.
Dikke onzin natuurlijk want PES kan het gewoon wel.
Wieweet dat de verkoopcijfers de afgelopen jaren dusdanig zijn tegengevallen dat ze er geen moeite meer voor doen.
Het waarom is en blijft giswerk maar wieweet hebben ze een contract met sony en microsoft om op deze manier nog wat extra consoles te verkopen.
Only fools are enslaved by time and space.
Ik ben zelf ook erg teleurgesteld in de PC versie. Ik wist vantevoren al wat een een update van FIFA09 zou worden, maar het feit waar ik teleurgesteld in ben is het feit dat ze bekende bugs niet uit het systeem halen...LoneRanger schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:36:
[...]
Er zijn diverse [sub]fora volgeschreven over dat het een aanfluiting is.
Volgens EA is het niet meer te doen om een volwaardige Fifa neer te zetten op de pc zonder dat je daar een super computer voor nodig hebt.
Volgens mij moet je in fifa 10 kiezen voor het 'downloaden van je gameface'Ant86 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:43:
Zo die Virtual Pro mode is echt toffer, nu je echt jezelf erin hebt rondlopen. Werkt best goed die gameface. Nu even een vraag. Bij Virtual pro in het hoofdscherm staat alleen een schaduw met een slotje.
[afbeelding]
Zoals op de afbeelding. Dus ik kan die afbeelding unlocken neem ik aan? Of is het nog niet helemaal rond bij EA? Als het te unlocken is, weet iemand hoe? Alvast bedankt voor de hulp.
Heb/had je dat al gedaan? Je krijgt er zelf een achievement/trophy voor
Burp
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11443378
Deze ging er ook wel lekker in!
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10385917
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."
Nee, ze hebben me daar ontslagen wegens uitblijven van resultaat.
Gelukkig een aanbod gehad van Morecambe fc waar ik bijna in de winterstop zit.
Ik ben daar druk bezig met het aantrekken van jonge free-agents [18-20] en hoef alleen maar degradatie te ontlopen.
Inmiddels ook bezig met m'n virtual pro "Bassie" in Bastia.
Ik heb hem alleen wel RM ipv RB gemaakt van in BaP valt geen eer te behalen in het verdedigen.
Tackles werken voor 90% door in je rating en da's niet te doen, hoger dan een 2.9 kwam ik niet.
Wat is dit joh, net tegen een vriend van me gespeeld. Alleen maar lobjes en die kutkeeper blijft maar automatisch uitkomen, ik wil dat niet! Teruglopen lukt ook niet. Ik heb allang door dat ie gaat lobben maar de xbox denk laat ik de keeper eens uit laten komen. Zucht........
Ik heb me gameface inderdaad in game gedownload. Kreeg als Trophy knap koppie. In het spel ziet het er ook echt super goed uit, maar nog steeds blijft op het hoofdscherm dat slotje staan met een schaduw. Het is niet echt erg, maar vind het irritant als ik weet dat het wel mogelijk isWii4all schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:26:
[...]
Volgens mij moet je in fifa 10 kiezen voor het 'downloaden van je gameface'
Heb/had je dat al gedaan? Je krijgt er zelf een achievement/trophy voor
2x op Y drukken?, blijft de keeper staanwimpie007 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:30:
WFT!
Wat is dit joh, net tegen een vriend van me gespeeld. Alleen maar lobjes en die kutkeeper blijft maar automatisch uitkomen, ik wil dat niet! Teruglopen lukt ook niet. Ik heb allang door dat ie gaat lobben maar de xbox denk laat ik de keeper eens uit laten komen. Zucht........
Xbox
Het slotje heeft niks met unlocken te maken in dit geval maar puur dat je alleen met je VP speelt.Ant86 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:33:
[...]
Ik heb me gameface inderdaad in game gedownload. Kreeg als Trophy knap koppie. In het spel ziet het er ook echt super goed uit, maar nog steeds blijft op het hoofdscherm dat slotje staan met een schaduw. Het is niet echt erg, maar vind het irritant als ik weet dat het wel mogelijk is
Als je controle over alle spelers selecteert dan gaat het slotje een stukje open, was in fifa09 ook al zo.
Kan overigens best zijn dat je alsnog kunt unlocken dat je je foto daar krijgt, geen idee.
Zou best kunnen, er staan namelijk ook trophys bij met een ? en 1 daarvan heeft iets te maken met je VP.LoneRanger schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:09:
[...]
Het slotje heeft niks met unlocken te maken in dit geval maar puur dat je alleen met je VP speelt.
Als je controle over alle spelers selecteert dan gaat het slotje een stukje open, was in fifa09 ook al zo.
Kan overigens best zijn dat je alsnog kunt unlocken dat je je foto daar krijgt, geen idee.
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
[edit]
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11497122
[ Voor 23% gewijzigd door LoneRanger op 14-10-2009 14:38 ]
Als je beter verdedigd kunnen ze ook niet met lobjes scoren, wat trouwens ook niet heel makkelijk is. Maar 90% van de mensen verdedigen als een draak.BM schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:41:
Wat natuurlijk onzinnig is dat je dat zo moet doen. Ik wil ook gewoon dat de keeper blijft staan, tot ik zelf aangeef dat ie uit mag komen. In het echt komen keepers ook niet zo vaak uit tot aan de rand van de 16. Vind het ook vrij hinderlijk, dat 2x y heb ik ook nog niet zien werken tbh.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik ben de 1e die mezelf bij die 90% van de mensen zet, maar dat doet toch niks af aan het feit dat keepers in Fifa 10 wel onrealistisch vaak uitkomen?Postius schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:55:
[...]
Als je beter verdedigd kunnen ze ook niet met lobjes scoren, wat trouwens ook niet heel makkelijk is. Maar 90% van de mensen verdedigen als een draak.
Xbox
die keepers icm het opvallend vaak raken van de lat/paal is het zwakke punt van fifa, voor de rest is het gewoon oke.
Verwijderd
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11163951
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11083700
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11042794
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11001433
PC of Console? Keeper kan je terug laten gaan /uitkomen.BM schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:14:
[...]
Ik ben de 1e die mezelf bij die 90% van de mensen zet, maar dat doet toch niks af aan het feit dat keepers in Fifa 10 wel onrealistisch vaak uitkomen?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Bedankt voor je reactie. Beetje verwarrend dat ze dat slotje er zo bij zetten en ook jammer dat ze er alleen een schaduw van je pro neerzetten.LoneRanger schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:09:
[...]
Het slotje heeft niks met unlocken te maken in dit geval maar puur dat je alleen met je VP speelt.
Voor FIFA World Cup South Africa kun je in dit topic terecht.