Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo84
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 00:59
RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:41:
[...]

Hier in dit topic zijn al meerdere mensen die aangegeven het zelfde te hebben.

Je wilt gewoon 'doorzeiken' op het feit dat ik geen skill heb. Zeg dat dan gewoon. En direct, dan hoeven we de hele discussie niet te houden. Want je lult echt enorm stom. Je loopt overal 'omheen te lullen'. Je zegt nu weer dat ik geen voorbeelden aandraag. Lees het hele topic even terug man.

[...]

Dat je speler gedeselecteerd wordt, dat je niet tussen passen in kan staan (je doet gewoon domweg je benen wijd) (heeft niets met uitverdedigen te maken), spelers die in één keer stilstaan en een animatie laten zien dat er wat gebeurd terwijl dat ergens anders is (ziet er heel vaag uit, iemand neemt bal aan, tegenstander pakt bal af, gastje 10 meter daarboven laat een animatie zien) en zo heb ik nog een aantal voorbeelden gegeven.

Ook heb ik aangegeven dat Slory ineens zeker 1.5x zo langzaam is als een niet zo hele snelle verdediger. Maar daar reageer je ook niet op. Popi-jopi gedrag, want je wilt alleen maar zeggen dat ik zuig en dat jij pro bent maar doet dat op een hele nare manier.

Cheatende AI is misschien niet geheel het goede woord, maar catch-up AI misschien wel. Ik heb MINSTENS 10 voorbeelden aangedragen dus blijf dan For FUCKS SAKE niet doorlullen over dat ik geen voorbeelden aandraag. Over het DESELECTEREN, je leest het goed, DESELECTEREN van een speler terwijl ik NIET iemand anders selecteer of wat dan ook, of dat er geen ENKELE reden is voor het DESELECTEREN van een speler kun je wel 1000x zeggen dat dat een optie is; Dat snap ik wel... Ik wil alleen automatisch selecteren en zeg alleen dat als je voor staat of heel goed draait dat hij dan het systeem gaat 'fucken'. Al een aantal keer tegen je gezegd maar blijkbaar snap je het niet of kun je niet lezen of probeer je weer ergens op te fitten en kun je het niet loslaten ofzo.

Ook reageer je heel selectief; ik draag 10 punten aan en je pakt 1 punt, verdraait die en geeft daar je mening op. Man man man, zo kan ik toch geen discussie starten :? Hoe kunnen we het over een bepaald punt hebben als jij daar steeds aan loopt te draaien en te twisten en ergens op doelt en daar mij op daar blijft gaan.
Kun je lezen? Want ik raak behoorlijk gefrustreert van je, held :(

Dus ik zal nog even voor je opsommen; zoals ik al meerdere keren gedaan heb, misschien kun je dan niet één dingetje selectief quoten en daaromheen draaien maar gewoon inhoudelijk reageren?
  • Slory is één van de snelste speler in de eredivisie; toch als je voor staat is hij minstends 1.5 keer zo langzaam als een langzame verdediger!
  • Als je voor staat of een héél goed seizoen draait of whatever en tegenstander zet een aanval in, en je wilt uitverdedigen met je laatste verdediger, loop je er naar toe, druk je op kruisje om de bal af te pakken; echter dan deselecteerd ie ineens je speler waardoor de aanvaller langs je verdediger heen kan
  • Als je soms voor staat (is niet wedstrijd-based, maar overall denk ik) heb je soms 'scripted' acties. Dan is het van begin tot eind of beine eind vastgelegd wat er gebeurd; want op amateur spelen ze knullig... Is niet heel moeilijk uit te verdedigen maar dan opeens kun je geen block zetten of wat dan ook. Ook altijd wordt de bal hoog gespeeld en ingekopt. Dit gebeurd niet vaak (1x in de 3 wedstrijden) maar is wel scripted. Ik kan het moeilijk uitleggen maar dit moet je zien.
  • Als er iets gebeurd doet een andere speler soms mee in een animatie; hij gaat helemaal stil staan ofzo, ziet er heel raar uit. Dit is dan gewoon een bug, maar als je mee wilt lopen en je poppetje gaat ineens stil staan is dat frustreend, vooral wanneer tegenstander uitbreekt.
  • Tegen PSV kwam ik héél gemakkelijk 3-0 voor, in nog geen 10 minuten. Daarna gebeuren er dingen die héél vaag zijn. In een actie 'stunnen' de poppetjes. Erg naar want je straat vastgenageld aan de grond. Ik verloor de wedstrijd met 3-6
Zomaar even een paar puntjes van wat ik al aangehaald heb. Dit zal vast wel met niveau->instellingen te maken hebben maar dit zijn wel jammere dingen. Ik ben geen pro-FIFA speler die 100én uren eraan spandeert. Maar ik wil gewoon no-nonsense een potje voetballen zonder dat er een catch-up functie in zit. Zit in deze FIFA, of in ieder geval op de PS3 wel in. Heb je zelf een PS3? Speel je FIFA10 op een PS3? Misschien zit daar het verschil in :? ik weet het niet.
Tjonge zeg, wat een gefrustreerd mannetje ben jij! Besef je wel dat je dit topic behoorlijk zit te verzieken met je gehuil? Is het al in je opgekomen dat je misschien gewoon een aantal keren pech hebt gehad met enkele wedstrijden? Misschien moet je nog iets meer oefenen?

Om er inhoudelijk op in te gaan: ik kom geen enkele situatie tegen die jij (nogal agressief) aanhaalt. Heb geen last van een cheatende AI, spelers die opeens te langzaam zijn of passes die ik niet kan onderscheppen. Ik speel op de xbox.

Ik heb ook de ultieme oplossing voor je: ga een ander spelletje spelen. Of probeer iets te doen met de vele oplossingen die in dit topic al zijn aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
Don't hate the game, hate the player. ;)

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:42
Gisteren tegen mijn broer een aantal potjes gedaan maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Vantevoren alles zo ingesteld dat de computer weinig in zou grijpen in mijn spel (bv. dat ik helemaal zelf van mannetje moet wisselen). Toch zat ik me weer te ergeren aan bepaalde dingen.

Zo stoppen spelers soms spontaan met lopen, zelfs als je ze geselecteerd hebt. Ook komt mijn keeper echt veel te ver uit waardoor er telkens lobjes worden geprobeerd. Leuk hoor zo'n lobje, maar niet 10 in een wedstrijd. En tuurlijk, er zal vast een optie zijn om je keeper te laten blijven staan, maar waar slaat het op dat je dat zelf elke keer moet corrigeren? Hij gaat nu rustig op de 16 meter staan lamballen.

Ook al een paar keer gezien dat wanneer een speler een sliding maakt, hij de bal in de sliding passt in de tegenovergestelde richting als waarin hij de sliding maakt. Dat kan dus echt niet en zag er belachelijk uit.

Verder ben ik nogal huiverig voor de Manager mode. Forums staan vol van de bugs en mijn broer meldde ook al dat hij na het kopen van een speler die hele speler kwijt was. Hij stond gewoon niet bij zijn team, maar het geld was wel weg.

Natuurlijk zaten er in FIFA09 wat bugs, maar zulke dealbreakers als in de manager mode in FIFA10 waren het niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beretta1979
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 00:04
@Redhat: klinkt heel vervelend. Ik moet zeggen dat ik zulke zaken nog niet ben tegengekomen (op de PS3). Als die zaken voorkomen zullen het zeker geen spel elementen van FIFA 10 zijn maar gewoon simpelweg bugs.

Ik moet zeggen zalig spel fifa 10. Ik moet zeggen verdedigen gaat heel goed ik slik bijna geen goals maar scoren vind ik tot nu toe veel moeilijker dan in 09, mijn tegenstanders spelen altijd heel erg compact achteraan, moeilijk om daar ruimte te creëren. Mijn spelers missen ook makkelijke intikkers en zo das ook niet leuk :) Zou dat kunnen liggen aan het feit dat het vertrouwen van mijn spelers nogal laag is na een hele hoop gelijke spelen ?
Het lijkt mij ook dat je in fifa 09 sneller moest passen nu kun je iets makkelijker lopen met de bal aan de voet (met goede spelers toch alleszinds)

PSN: Beretta1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Ik vind het opvallend hoeveel mensen hier erg negatief doen. Natuurlijk is FIFA 10 niet de heilige graal van de voetbalspellen, en er zullen best een aantal rare dingen inzitten, en is er niets mis met het geven van kritiek. Veel van de dingen die hier besproken worden herken ik echter totaal niet terug in mijn ervaringen met het spel (op de 360).

Natuurlijk blijven er zaken over die mis gaan, of niet kloppen met de realiteit. Ik wil jullie er wel aan herinneren hoe complex het voetbalspel is, en hoeveel factoren en variabelen er door het spel meegenomen moeten worden. Ik vind dat FIFA 10 een fantastisch procuct neerzet, dat heerlijk speelt. De vraag is niet of het spel perfect is (en dat is het zeker niet), maar of het spel de beste representatie van voetbal geeft tot nu toe. En wanneer je het spel vergelijkt met FIFA 09 en de PES-edities, dan vind ik dat ze wederom een flinke stap in de goede richting gemaakt hebben.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Mas- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:47:
Ik vind het opvallend hoeveel mensen hier erg negatief doen. Natuurlijk is FIFA 10 niet de heilige graal van de voetbalspellen, en er zullen best een aantal rare dingen inzitten, en is er niets mis met het geven van kritiek. Veel van de dingen die hier besproken worden herken ik echter totaal niet terug in mijn ervaringen met het spel (op de 360).

Natuurlijk blijven er zaken over die mis gaan, of niet kloppen met de realiteit. Ik wil jullie er wel aan herinneren hoe complex het voetbalspel is, en hoeveel factoren en variabelen er door het spel meegenomen moeten worden. Ik vind dat FIFA 10 een fantastisch procuct neerzet, dat heerlijk speelt. De vraag is niet of het spel perfect is (en dat is het zeker niet), maar of het spel de beste representatie van voetbal geeft tot nu toe. En wanneer je het spel vergelijkt met FIFA 09 en de PES-edities, dan vind ik dat ze wederom een flinke stap in de goede richting gemaakt hebben.
Natuurlijk is geen enkel spel perfect, maar een halfbakken managermode uitgeven met zulke bugs kan je toch moeilijk goedpraten. Ik hoop alleen dat EA er wat aan gaat doen, zoals ze ook het crabwalking in FIFA09 hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen 2010 ook gedownload voor de pc en vind het wel een goed spel. Zeker niet bugloos, maar het kan er mee door. Vervelendste is dat keeper bij uitgooi gewooon de bal achter zich neer laat vallen, snap er niks van maargoed. Nog wat vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden :$ :
1. Hoe schiet je hard over de grond? bv. bij voorzetten en vrije trappen.
2. Iemand handleiding voor basics van de trucjes knop?
3. Hoe geef ik een hoge steekpas?

B.v.d.

In plaats van te downloaden kun je 'm dan misschien beter gewoon maar kopen de volgende keer. Dan krijg je er netjes een handleiding bij ;).

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 07-10-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
In de opties kun je alle "moves" bekijken. Kijk daar eens.
Ik heb geen idee wat de toetsenbordinstellingen zijn.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:23:Vervelendste is dat keeper bij uitgooi gewooon de bal achter zich neer laat vallen, snap er niks van maargoed.
Bewust bugje voor de pirated versies?? :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:36:
[...]

Bewust bugje voor de pirated versies?? :X
denk het ja, heb er geen last van, dan dropt de keeper de bal gewoon en kan ik em doorpassen, maar ziet er zeer gehandicapt uit :p. En er zijn ook meerdere mensen met pirate versie die er geen last van hebben. Beetje wazig dus, maargoed.

wel niveau spelen jullie allemaal? Ik wereldklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben eigenlijk wel benieuwd op welke platformen deze bugs zich voordoen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:03:
denk het ja, heb er geen last van,
Jij hebt sowieso geen recht om te klagen aangezien je niet eens hebt betaald voor je exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
Galileo84 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 01:33:
[...]

Tjonge zeg, wat een gefrustreerd mannetje ben jij! Besef je wel dat je dit topic behoorlijk zit te verzieken met je gehuil? Is het al in je opgekomen dat je misschien gewoon een aantal keren pech hebt gehad met enkele wedstrijden? Misschien moet je nog iets meer oefenen?

Om er inhoudelijk op in te gaan: ik kom geen enkele situatie tegen die jij (nogal agressief) aanhaalt. Heb geen last van een cheatende AI, spelers die opeens te langzaam zijn of passes die ik niet kan onderscheppen. Ik speel op de xbox.

Ik heb ook de ultieme oplossing voor je: ga een ander spelletje spelen. Of probeer iets te doen met de vele oplossingen die in dit topic al zijn aangedragen.
Ik heb hier al een paar keer op gereageerd zeg. Bij mij op de PS3 komen dit soort zaken toch echt voor. Zoals je zelf al aangeeft heb je een xbox en geen PS3.

Buiten dat heb ik het hele verhaal al meermalen uitgelegd; waarom weer quoten en weer de hele discussie aanhalen :? Niet echt nodig.

Je gaat ook nog eens nergens inhoudelijk op in. Ik had veel liever gehad dat je het zelf eens probeerde op de PS3 en dan je bevindingen postte. Nee, in plaats daarvan rakel je een oude discussie op en troll je zelf ook nog. Een discussie oprakelen is geen probleem; maar iemand wijzen op zijn gedrag door zelf te flamen/trollen is niet handig.

Ik heb het alleen in coach modus. En alleen als ik een x aantal wedstrijden (like 10) gewonnen heb met excessieve cijvers; dan lijkt de AI in te haken. Ik heb deze dingen op de PS3 getest, coach modus, met bovenstaande zaken en standaard instellingen. Dit heb jij niet geprobeerd, dus waarom reageer je überhaubt. Niet erg belangrijk; de discussie is geweest en het is klaar. Iets 100x aanhalen waar ik al 20x mijn excuses voor heb aangeboden; buiten het feit dat er niet het 'hele verhaal' gelezen word. Het is nu klaar; over; uit.

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 07-10-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Over schieten van buiten de 16 gesproken:
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10604898

En over grappig gesproken, in de 91ste minuut scoort de cpu de 2-2 waarop de commentator zegt:"I wonder who scripted this late goal!" :D
Ik moest echt hardop lachen toen ik dat hoorde. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56

Phydomir

Dennis

Speel jij nou met een gele bal of is mijn scherm zo slecht? Kan je dat zelf ook aanpassen want een veld vol sneeuw en dan een witte bal is niet handig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
LoneRanger schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:55:
Over schieten van buiten de 16 gesproken:
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10604898

En over grappig gesproken, in de 91ste minuut scoort de cpu de 2-2 waarop de commentator zegt:"I wonder who scripted this late goal!" :D
Ik moest echt hardop lachen toen ik dat hoorde. :P
En héél toepasselijk ;) Engelse commentaar is wel super vergeleken met Nederlands commentaar. Helemaal top. Die Youri Mulder klinkt ook zo 'ingesproken' :D

Online is ook helemaal geweldig zeg.. Ik vraag me af alleen hoeveel bandbreedte hij trekt (up en down) op de PS3. Want als ik met een vriend game dan staat het beeld soms stil (laden/lag), maar als hij met iemand anders speelt heeft hij geen last. Als ik snelheid test heb ik 6mbit down, en ik haal 80kb/s aan upload. Moet toch voldoende zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:23:
[...]

Natuurlijk is geen enkel spel perfect, maar een halfbakken managermode uitgeven met zulke bugs kan je toch moeilijk goedpraten. Ik hoop alleen dat EA er wat aan gaat doen, zoals ze ook het crabwalking in FIFA09 hebben opgelost.
Hmm, ik speel alleen maar manager mode en ondervind eigenlijk weinig problemen. De meeste dingetjes die me dan opvallen waren in FIFA 09 ook te vinden en hebben puur te maken met hoe het spel in elkaar zit, soms vervelend maar hier kun je ook voordeel uit halen. Verder geen groot probleem.
Ik ervaar zelden bewegingen die niet kunnen, mannetjes die weigeren of niet meekomen (zelfs met een evenwichtige speelstijl) en zelfs de overtredingen heb ik onder de knie en eindig ik op gelijke hoogte als de CPU mee. Alleen de keeper doet soms een beetje raar maargoed dat ben ik van 09 ook al gewend.

Ik vond het de eerste paar wedstrijden tegenvallen omdat FIFA 09 er zo ingebakken zat, maar het kostte uiteindelijk weinig aanpassingsvermogen om goed met deze game uit de voeten te kunnen en ik vind 'm nochtans heerlijk.

Ik heb het hier overigens over Xbox360, World Class (maar de PS3 en Xbox versies zijn identiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Phydomir schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:58:
[...]

Speel jij nou met een gele bal of is mijn scherm zo slecht? Kan je dat zelf ook aanpassen want een veld vol sneeuw en dan een witte bal is niet handig.
Dit kun je volgens mij niet aanpassen. Tenminste niet in manager-modus. Game past het zelf ook niet aan.

Onder opties vlak voor de wedstrijd staat het iig niet en heb weinig zin om telkens manager-modus te save. afsluiten, bal wisselen, modus opstarten, wedstrijd spelen en weer opnieuw het riedeltje langs te lopen voor de volgende wedstrijd.

Valt me echter wel op dat het contrast tussen de bal en de sneeuw enorm is. Zelfs met een vol pak sneeuw zie je hem nog goed.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:33

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tip voor de mensen met fifa 10 frustraties: ik heb me de hele ochtend kostelijk gemaakt met Fifa... 99! Het verschil in controls is echt enorm; ja tuurlijk is het minder realistisch dat elke pass over 50 meter goed terecht komt, maar nu is het spel tenminste leuk en kan je werkelijk naar iets toe bouwen!

wie t spel ook installeert; ff een snelkoppeling naar fifa 99.exe maken en dan bij de eigenschappen daarvan -D3D achter fifa.exe zetten, anders werkt de boel niet. Maargoed... ik ga weer door met bergkamp, overmars en seaman (alles op z'n engels uitgesproken natuurlijk) in de premier league :)

en veel plezier nog met fifa 10 ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje rare actie van de keeper (en verdediger) in dit filmpje

http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10605406

Liet hem niet eens uitkomen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
HetWonder schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:23:
Tip voor de mensen met fifa 10 frustraties: ik heb me de hele ochtend kostelijk gemaakt met Fifa... 99! Het verschil in controls is echt enorm; ja tuurlijk is het minder realistisch dat elke pass over 50 meter goed terecht komt, maar nu is het spel tenminste leuk en kan je werkelijk naar iets toe bouwen!

wie t spel ook installeert; ff een snelkoppeling naar fifa 99.exe maken en dan bij de eigenschappen daarvan -D3D achter fifa.exe zetten, anders werkt de boel niet. Maargoed... ik ga weer door met bergkamp, overmars en seaman (alles op z'n engels uitgesproken natuurlijk) in de premier league :)

Dat is echt de meest waardeloze tip die ik in tijden heb gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh ja, Fifa 10 is echt zo ongelofelijk kut dat je beter een 10 jaar oud spel kunt gaan spelen waarin elke pass goed terecht komt. Over de pc-versie kan ik niet oordelen, maar op de consoles is het echt geen slechte game.
Overdrijven is ook een vak zullen we maar zeggen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:34:
[...]

Eh ja, Fifa 10 is echt zo ongelofelijk kut dat je beter een 10 jaar oud spel kunt gaan spelen waarin elke pass goed terecht komt. Over de pc-versie kan ik niet oordelen, maar op de consoles is het echt geen slechte game.
Overdrijven is ook een vak zullen we maar zeggen... :+
Je weet toch, een voetbalspel is pas leuk als je elke bal met een lobje omhaal in de kruising schiet, ongeacht welke knop je indrukt! FIFA99 voldoet aan die behoefte! Kopen kopen kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kunnen we ook weer terug naar de NES om Nintendo World Cup te gaan spelen. Hartstikke leuk, want daairn kon je van elke plek van het veld scoren met een superomhaal. Helemaal geen gezeik meer dat het te moeilijk is dan :p

Meh, in mijn ogen is FIFA deeltje 10 het beste voetbalspel up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik speel idd met een gele bal omdat ik nogal eens in de sneeuw moet spelen, sowieso valt zo'n gele bal beter op.
Je kunt het helaas niet per wedstrijd [in managermode] instellen maar als je het eenmalig instelt in myfifa dan hou je die bal gewoon.
Maar dat zei L1nt ook al.
Lijkt me toch niet zo moeilijk om die optie per wedstrijd mogelijk te maken of dat je gewoon per weertype een bal kunt instellen.
Najah, niet zo heel boeiend, die gele bal bevalt prima in alle weertypes.

Ik ben nog geen echte bugs tegen gekomen in MM maar dat commentaar van de board na een wedstrijd is gewoon slordig en lijkt me niks te maken te hebben met je gestelde doelen maar gewoon algemeen.
Als ik de ploeg moet helpen degradatie te voorkomen en we spelen gelijk tegen de nummer 4 dan lijkt me dat positief of op z'n minst neutraal.
Zij komen dan met de opmerking dat ze een beter resultaat hadden verwacht.
De diepgang van FM verwacht ik echt niet maar dit is gewoon slecht uitgewerkt terwijl het me niet al te ingewikkeld lijkt.

Wbt gameplay vind ik het gewoon geweldig, met de voorganger was je veel meer gebonden aan bepaalde looplijnen en situaties terwijl er nu veel meer "losse" situaties zijn, dat niemand hem in bezit heeft.
Het is allemaal een stuk minder voorspelbaar zeg maar.
Ik heb ook het idee dat in sommige wedstrijden de AI je veel meer ruimte geeft of gaten laat vallen waar er een wedstrijd verder weer veel compacter gespeeld wordt door de AI.
Dat zou ook kunnen liggen aan het team waar je tegen speelt en/of hun vorm.
Kan natuurlijk ook aan mezelf liggen dat de ene wedstrijd wat lekkerder gaat dan de andere. :P
Wat ook een schromelijk onderschatte tip is is om niet continu te blijven sprinten en/of als een gek proberen de bal weer in je bezit te krijgen.
Als je niet sprint ben je wendbaarder en moeilijker van de bal te zetten.
Tevens kun je dan de AI nog wel eens verassen met een goed getimede versnelling.
Wbt verdedigen is het vaak effectiever om met het mannetje waarmee je loopt een gat te dichten alvorens je druk gaat zetten met een ploeggenoot.
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:50:
Absoluut!
Hopen dat PES er overheen gaat of minimaal van hetzelfde niveau is, dan kom ik de deur niet meer uit. :+

[ Voor 6% gewijzigd door LoneRanger op 07-10-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

World Cup was zooo stoer, met elk land die zo'n supermove had :D Of die keien op de grond, volle schouder iemand naar de grond maaien net zolang tot ze niet meer opstaan :P

Maar dat create your face, is dat iemand al gelukt? Elke keer krijg ik melding dat die weer plat is, of hij laad uiteindelijk niet meer in.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kunnen we ook weer terug naar de NES om Nintendo World Cup te gaan spelen. Hartstikke leuk, want daairn kon je van elke plek van het veld scoren met een superomhaal. Helemaal geen gezeik meer dat het te moeilijk is dan :p

Super soccer op de SNES en dan tegen het Nintendo team!
En je kon altijd scoren met A (laag in de hoek knallen).

Jaja, de goede oude tijd..... toen het mandarijntje nog een traktatie was (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Opzich heb je wel een punt volgens mij, over dat scripted verhaal van cpu spelers. Ik zat het me gisteren toevallig af te vragen tijdens een potje Fifa10 (PS3), ik scoorde met Arsenal vrij makkelijk 2-0 tegen een n00b team (weet niet meer wat). Alleen lijkt er dan ineens iets te veranderen aan je succeskans ofzo, kan er ook niets anders van maken. Het is zoiets als een standaard 1 vs 1 duel tussen twee poppetjes heeft in het geval van Arsenal vs Knudde United een succesverhouding 80/20. Dus acht van de tien keer wint de Arsenal speler het duel. Maar als je dan even voor staat, dan lijkt die verhouding zich aan te passen waardoor je ineens allemaal duels gaat verliezen en je tegenstander regelmatig in kansrijke posities terecht komt.
Valt me dan ook op dat ineens je flankspelers er niet meer door komen, waarbij je eerst redelijk makkelijk via de flank aan kon vallen lukt dat zomaar ineens niet meer en wordt je gedwongen over het midden te gaan (Op zich wel realistisch natuurlijk, maar zo'n verdediger is natuurlijk niet ineens 2x zo snel geworden lijkt me).

Misschien verbeeld ik het me, maar nu ik jou er ook over hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Vergeet niet dat je spelers ook gewoon vermoeid raken. Vooral als je veel met R2 ingehouden speelt gaat dat best wel hard.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oakley schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:01:
[...]

Opzich heb je wel een punt volgens mij, over dat scripted verhaal van cpu spelers. Ik zat het me gisteren toevallig af te vragen tijdens een potje Fifa10 (PS3), ik scoorde met Arsenal vrij makkelijk 2-0 tegen een n00b team (weet niet meer wat). Alleen lijkt er dan ineens iets te veranderen aan je succeskans ofzo, kan er ook niets anders van maken. Het is zoiets als een standaard 1 vs 1 duel tussen twee poppetjes heeft in het geval van Arsenal vs Knudde United een succesverhouding 80/20. Dus acht van de tien keer wint de Arsenal speler het duel. Maar als je dan even voor staat, dan lijkt die verhouding zich aan te passen waardoor je ineens allemaal duels gaat verliezen en je tegenstander regelmatig in kansrijke posities terecht komt.
Valt me dan ook op dat ineens je flankspelers er niet meer door komen, waarbij je eerst redelijk makkelijk via de flank aan kon vallen lukt dat zomaar ineens niet meer en wordt je gedwongen over het midden te gaan (Op zich wel realistisch natuurlijk, maar zo'n verdediger is natuurlijk niet ineens 2x zo snel geworden lijkt me).

Dit effect zat precies hetzelfde in FIFA 09. Samen met m'n broer nog gekscherend de termen 'Doom switch' en 'Boom switch' (want soms valt ineens alles goed) voor bedacht. Je leert er mee leven ;)

edit: dit gebeurt in het echt natuurlijk ook he, soms domineer je een hele wedstrijd, maar soms lukt even een periode niks en krijg je ineens druk van de tegenstander. ('t gebeurt naar mijn weten ook op andere momenten dan als je met 2-0 voorstaan)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:23:
Ik heb ondertussen 2010 ook gedownload voor de pc en vind het wel een goed spel. Zeker niet bugloos, maar het kan er mee door. Vervelendste is dat keeper bij uitgooi gewooon de bal achter zich neer laat vallen, snap er niks van maargoed. Nog wat vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden :$ :
1. Hoe schiet je hard over de grond? bv. bij voorzetten en vrije trappen.
2. Iemand handleiding voor basics van de trucjes knop?
3. Hoe geef ik een hoge steekpas?

B.v.d.
Staat allemaal in de handleiding, o die heb je niet :X

Oftwel gewoon even kopen. Ik vind het wel glashard dat je nota bene doorgeeft dat je het spel gedownload hebt en dat je dan die vragen hier durft te stellen eigenlijk.

Geef ff 30 euro uit beetje zoeken op internet moet dat bedrag wel haalbaar zijn. Cd-wow bied hem aan voor 28 euro ga je daar echt failliet aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Slasher op 07-10-2009 13:31 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die 4 pagina's handleiding van de PS3 heb je niet bijzonder veel aan :P Meeste zit op de PS3 ingame, enkel die hard over de grond kan ik nergens vinden.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:53:
World Cup was zooo stoer, met elk land die zo'n supermove had :D Of die keien op de grond, volle schouder iemand naar de grond maaien net zolang tot ze niet meer opstaan :P

Maar dat create your face, is dat iemand al gelukt? Elke keer krijg ik melding dat die weer plat is, of hij laad uiteindelijk niet meer in.
Kijk hier is: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/314018.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah dat topic had ik eerder gevolgt, maar de hele pes vs fifa, fifa mist dit dit en dit gezeik was ik na pagina 30 toch al een beetje zat. Naja, vanavond weer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Oakley schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:01:
[...]

Het is ook zeerzeker aanwezig op de PS3, of in ieder geval bij mij ;) Achja, ik heb me erover gezet en ben verder gegaan met spelen. Als je er rekening mee houd dan is het eigenlijk helemaal niet erg. Alleen frustrerend als je 1-0 voor staat, hele boel kansen hebt maar dat hij er niet in wilt, en vervolgens script de cpu een hoge bal van middenveld -> kopbal -> goal bij elkaar... In de 90e minuut :D

Achja, over het algemeen een uitermate goede game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
RedHat schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:04:
[...]

Het is ook zeerzeker aanwezig op de PS3, of in ieder geval bij mij ;) Achja, ik heb me erover gezet en ben verder gegaan met spelen. Als je er rekening mee houd dan is het eigenlijk helemaal niet erg. Alleen frustrerend als je 1-0 voor staat, hele boel kansen hebt maar dat hij er niet in wilt, en vervolgens script de cpu een hoge bal van middenveld -> kopbal -> goal bij elkaar... In de 90e minuut :D

Achja, over het algemeen een uitermate goede game :)
Want in het echt kan dat noooooooíííííttttttt, recentelijk nog Champions League of Europa league voetbal gekeken? En met name de nederlande en belgische ploegen?

Kunnen die belgen goed scripten zeg.....

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beretta1979
  • Laatst online: 13-06 00:04

offtopic:

Had elk land niet zijn eigen soort super schot daar ? Met van die zigzaggende ballen en zo :) daarmee kan je indd vanuit elke hoek scoren want de keeper vloog mee met het schot :)

PSN: Beretta1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Postius schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:17:
[...]

Want in het echt kan dat noooooooíííííttttttt, recentelijk nog Champions League of Europa league voetbal gekeken? En met name de nederlande en belgische ploegen?

Kunnen die belgen goed scripten zeg.....
Dat zeg ik toch niet :? Ik kijk gemiddeld 7 voetbalwedstrijden per week. Dat zegt helemaal niets. Elke keer als ik een reactie neerzet kom jij weer aan... Ik zeg alleen dat het vervelend kan zijn, meer niet. Waarom zoek je me elke keer op, reageer je op iets wat ik niet gezegd hebt, en zet je me keer op keer belachelijk neer. Hou hier nou eens mee op man :(

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 07-10-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 17-09 13:57
Doen er nog mensen mee met fiwc op ps3?

Ik sta nu 26e van de Wereld op de PS3 8-)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beretta1979 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:23:
[...]

offtopic:

Had elk land niet zijn eigen soort super schot daar ? Met van die zigzaggende ballen en zo :) daarmee kan je indd vanuit elke hoek scoren want de keeper vloog mee met het schot :)
Yep, en als je Argentinie had ging ie sowieso altijd erin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb FIFA gisteren binnen gekregen voor mijn PS3. Laatste keer dat ik het speelde was ten tijde van FIFA 2008. Behoorlijk wennen dus. 1 ding viel me al meteen op: ik moet z.s.m. die hdmi kabel binnen krijgen. Want ik zit nu tijdelijk met composiet, maar de demo's van dirt 2 en batman zagen er lang niet zo lelijk uit als FIFA. Met name bij sprintende spelers kun je de kartellijntjes tellen van de pixels.

Het commentaar is nauwelijks veranderd, zitten dezelfde dingen in die ik in de 2008 versie ook al hoorde. Ben begonnen bij FC Groningen met een eigen speler. Speel nu enkel be a pro modus, heb net eerste seizoen achter de rug. Op amateur uitgespeeld en kreeg nu al het aanbod om naar A.S. Roma te gaan :P Vind de camera instellingen wel vervelend. Want de standen tele / televisie zijn te ver af, zelfs al ga je zelf aanpassen in hoeverre er ingezoomed moet worden. Dus nu gebruik ik dynamisch maar dat werkt niet altijd even prettig omdat je een stukje overzicht over het veld mist.

Het is me opgevallen dat zodra jouw team de bal verliest en je met jouw pro op weg gaat die terug te halen dat je bij het minste geringste wordt teruggefloten. De CPU bestuurde tegenstander kan daarentegen jou tig keer neerhalen binnen de 16 meter, maar op de stip leggen? Mooi niet. De computer komt dus telkens weg met kaarten/forse overtredingen en maak ik eens een forse tackle krijg ik wel meteen rood. Die verhouding ligt dus scheef, kan dit aangepast worden?

Verder speelt het wel goed. Maar ik vind het jammer dat bij het behalen van het kampioenschap van de ere divise je niet zoals bij fifa 2008 te zien krijgt dat de spelers poseren voor de foto met de beker als bewijs en dat dat in de krantenkop/artikel komt. Nu krijg je een saaie mededeling van: [insert team] is kampioen geworden. Jeuj... In het begin vond ik het trouwens veel te lang duren voordat mijn eigen speler telkens de bal kreeg in be a pro modus. Kwam ik er later achter dat je met kruisje of driehoekje je dus kunt aanbieden voor de bal. Is ook iets wat ik nu donders vaak gebruik, want denk maar niet dat cpu bestuurde teamleden een aanval opzetten hoor. Ik ben vaak degene die de aanval opzet, zodat de cpu bestuurde teamleden het kunnen afmaken.

Op de een of andere manier werkt enkel je eigen speler aansturen namelijk beter voor zijn reputatie opbouw met beoordelingen enzo. Dat je dus plus en minpunten krijgt voor tackles uitvoeren, bal passen, je positie etc. Want zodra ik het hele team (door R3 in te drukken) ga besturen pakt het meteen een stuk slechter uit. En dat terwijl ik me op zo'n moment niet anders gedraag dan wanneer ik enkel mijn eigen speler aanstuur. Maarja, het is wennen en ik heb nog lang niet alles gezien maar ik vind het een fijne vooruitgang op de 2008 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom een keer online tege elkaar dan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:57:
[...]

Kom een keer online tege elkaar dan :*)
Kan dat met fifa 99?? :D Dan moeten we dat zeker doen ja...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:52
Hoe krijg ik voor elkaar dat mijn verdediging op buitenspel speelt? Mist die optie of ik kijk er overheen? Ik erger me kapot wanneer er weer een verdediger staat te slapen aan de linkerkant terwijl mijn rechterflank openligt.

Is het trouwens mogelijk het aantal speler in de muur bij een vrije trap te wijzigen, dit kon vroeger in PES en dat beviel me wel.

Ik vind het trouwens vreemd dat ik als beginnende Manager meteen Barcelona kan selecteren, trainer met een halve ster reputatie zou toch niet echt moeten lukken lijkt me. Ik sta nu al een aantal weken bovenaan, maar de board geeft aan dat het nog te vroeg is om mij te beoordelen. Tevens hoor ik tijdens het begin van de wedstrijd dat ik op de schopstoel zit, terwijl ik bovenaan sta en Real heb vernederd.

Is er trouwens een optie om in game te wisselen, ik ben vaak te lui om weer op start te drukken en door het menu heen te moeten.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 14:24
steefje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:25:
Hoe krijg ik voor elkaar dat mijn verdediging op buitenspel speelt? Mist die optie of ik kijk er overheen? Ik erger me kapot wanneer er weer een verdediger staat te slapen aan de linkerkant terwijl mijn rechterflank openligt.
Deze optie is er wel, bij de 360 zit hij onder het d-pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ik vind het trouwens vreemd dat ik als beginnende Manager meteen Barcelona kan selecteren, trainer met een halve ster reputatie zou toch niet echt moeten lukken lijkt me. Ik sta nu al een aantal weken bovenaan, maar de board geeft aan dat het nog te vroeg is om mij te beoordelen. Tevens hoor ik tijdens het begin van de wedstrijd dat ik op de schopstoel zit, terwijl ik bovenaan sta en Real heb vernederd.
Anders gaat iedereen schreeuwen dat ze niet hun favo club kunnen kiezen.
Een betere optie was wat ze met BAP doen in NHL 10.

of je kiest je favo club of je kiest voor de draft waardoor je willekeurig gekozen wordt door een team.

Ik zou zeer zeker voorstander zijn van een modus waar ik me echt moet opbouwen als coach bij FC Jezouermaarmoetenspelen.....

Overigens kun je dit ook zelf doen door een half-sterren team te kiezen

[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 07-10-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder Custom Tactics, bij Defense kun je Defensive line: Offside trap of Cover selecteren, lijkt me dat dat is wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetWonder schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

Kan dat met fifa 99?? :D Dan moeten we dat zeker doen ja...
haha had het iets sarcastischer moeten stellen dus? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Over het cheaten van de AI tegen het eind van de wedstrijd:

De AI verandert bij mij de tactiek rond de 75e minuut altijd naar "hoge druk" als ze achter staan. Zelfs al staan ze 1-0 achter in een competitie wedstrijd, dan komt zelfs de keeper mee naar voren bij corners :o

Wat ik zelf toch nog vervelend vind ik gemiddeld 3 ballen op de paal / lat per wedstrijd. Het is wel minder dan in 09 maar nog zeker niet optimaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Waar ik me zwaar aan irriteer is:

- dat je zo snel van de bal af wordt gezet... als een tegenspeler maar in de buurt van je is, ben je de bal gewoon kwijt.... je krijgt de tijd niet om bijvoorbeeld weg te draaien ofzo en te kijken waar je spelers rondlopen waardoor je dus eigenlijk gewoon gedwongen wordt om de hele tijd rond te pasen.... je kan wel op zich met L2 en de R stick de bal dichter bij je houden en scharen enzo gaan maken, maja dat vind ik echt teveel handelingen om dat elke keer te doen wanneer ik de bal heb....

- het slaat echt nergens op hoe vaak er wordt gefloten als ik de bal af wil pakken. Elke stomme kleine touch die ik geef is gelijk een vrije trap voor de tegenpartij, terwijl elke harde sliding die op mij wordt gegeven genegeerd wordt wtf! Wat is hier nou de juiste manier voor?? Ik merkte wel dat ik nog gewend was (van PES) om vierkantje+kruisje ingedrukt te houden maar zo wordt het helemaal erg. Ik gebruik alleen kruisje dus nu maar nog steeds wordt er erg vaak gefloten...

Ik ben sowieso een n00b qua FIFA, dit is weer de eerste FIFA die ik serieus speel sinds 2003 ofzo dus ik zal sowieso de komende weken meer oefenen... maar ik ben bang dat het sowiesoo weer PES gaat worden dit jaar! Ondanks dat ik erg onder de indruk ben van FIFA10 mist er bij mij gewoon iets; namelijk het gevoel hebben dat je 100% controle hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:38
Waar ik me zwaar aan irriteer is:

- dat je zo snel van de bal af wordt gezet... als een tegenspeler maar in de buurt van je is, ben je de bal gewoon kwijt.... je krijgt de tijd niet om bijvoorbeeld weg te draaien ofzo en te kijken waar je spelers rondlopen waardoor je dus eigenlijk gewoon gedwongen wordt om de hele tijd rond te pasen.... je kan wel op zich met L2 en de R stick de bal dichter bij je houden en scharen enzo gaan maken, maja dat vind ik echt teveel handelingen om dat elke keer te doen wanneer ik de bal heb....

- het slaat echt nergens op hoe vaak er wordt gefloten als ik de bal af wil pakken. Elke stomme kleine touch die ik geef is gelijk een vrije trap voor de tegenpartij, terwijl elke harde sliding die op mij wordt gegeven genegeerd wordt wtf! Wat is hier nou de juiste manier voor??
+1!

Ook vind ik het vervelend dat een speler gelinkt word aan de bal na bijvoorbeeld een goede sliding. Stel ik maak een sliding met de centrale middenvelder waarna de bal naar de goal van de tegenstander rolt, de spits staat klaar om die bal mee te nemen maar loopt vervolgens een paar meter weg omdat de speler waarmee ik mijn sliding maakte aan de bal "vastzit". Ontzettend irritant.

Ik kan me ook vinden in de verhalen over aanvallen in blessuretijd van 1-ster teams, waarbij proberen van het veroveren van de bal net zo veel zin heeft als de controller neerleggen en een kop koffie halen, omdat de aanval zo briljant is dat het gewoon onmogelijk is om een tegengoal te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Apart, je bent PES gewent maar je hebt nog nooit gehoord van timing? :P
Verder zou ik eens gaan zoeken op Jockey in dit topic en niet continue de sprintknop inhouden, wordt je wat minder makkelijk van de bal gezet, kun je makkelijker wegdraaien en versnellen. :)

Sorry dat ik het zeg maar het zijn metname de mensen die alle knoppen ingedrukt houden die klagen.
Het is weer wachten op de volgende pagina dat er weer iemand over begint. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Inderdaad, bij FIFA09 kon je zo sprinten en bal afpakken. Het gaat bij 10 echt om timing. Zet druk en pak op het goeie moment de bal af. En vooral zo min mogelijk sprinten!!!
Ik krijg amper overtredingen tegen. Af en toe moet ik wel eens ingrijpen, als er teveel ruimte voor de tegenstander is, maar dat zijn gewoon nuttige overtredingen. (World class, PS3).

[ Voor 48% gewijzigd door SR8 op 07-10-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Alles op World Class spelen is goed te doen met de betere teams. Nu in coach begonnen met 2-sterrenteam Charlton Athletic in de Coca Cola League 1. Dan is 't een stuk lastiger en daarom ingesteld op professioneel. Scoren gaat de ene keer makkelijk, de andere keer erg lastig. Merk nu wel dat ik na een paar uur ervaring erbij er een stuk minder moeite mee heb dan in mijn voorgaande reactie.

AI cheat helemaal niet, als je met 1 of 2 goals voor staat dan wordt de tegenstander de laatste 20 minuten gewoon vol de aanval gezocht. Dit zag je in FIFA09 niet of nauwelijks. Kwestie van leren verdedigen. ;)
Zo kwam ik zelf vlak voor tijd een keer op achterstand, daarna ultra-aanvallend gaan spelen en de gelijkmaker gemaakt, in de verlenging die volgde exact hetzelfde en vervolgens met penalty's een 4-sterrenteam uit het bekertoernooi gekegeld. Spanning was om te snijden. _/-\o_

Zojuist in de volgende ronde van het bekertoernooi tegen Everton. Dan heb je een speler in je team met lage stats (logisch in een 2-sterren-team), die wil een lange pass voorgeven, doet dat iets te hard en schiet 'm werkelijk fan-tas-tisch binnen!

http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10629679 :*)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:50:
[...]

haha had het iets sarcastischer moeten stellen dus? :*)
:'(

Ik ben weer alleen op de wereld hoor... ;)
mja zolang ik er maar lol aan heb :P

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-10-2009 19:51 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godsamme wat kan dat spel frustrerend zijn als ineens na een superstart van de competitie niks meer lukt en niks meer meezit -.-

En een beetje dom dat als ik met PSV 0-0 tegen Feyenoord speel m'n board confidence drastisch dropt, maar als ik daarna 2-0 tegen Ajax win er zo goed als niks bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 21:03
Kan je ook in manager mode als je het bijv. goed doet bij PSV, naar een topclub verhuizen, zoals Barcelona?

Ik speel nu voornamelijk tournaments (maar dan gewoon de competitie), omdat ik zo na een seizoen een andere team kan zijn (en dus niet altijd vast zit aan 1 club).

[ Voor 43% gewijzigd door Perzikvrucht op 07-10-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Kun je ook voor altijd bij bijvoorbeeld een subtopper in de Eredivisie blijven en daar véél geld binnenharken en aankopen doen?

Is natuurlijk best tof als je ineens een Ronaldo bij Heerenveen hebt lopen oid :D Of is het zo gemaakt dat Ronaldo nooit naar een club als Heerenveen zou willen, ook al winnen ze de Champions League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Vanavond voor het eerst dat 10vs10 BaP gedaan. Wat is dat super zeg. paar wedstrijden op het middenveld gestaan. Echt gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
RedHat schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:03:
Kun je ook voor altijd bij bijvoorbeeld een subtopper in de Eredivisie blijven en daar véél geld binnenharken en aankopen doen?

Is natuurlijk best tof als je ineens een Ronaldo bij Heerenveen hebt lopen oid :D Of is het zo gemaakt dat Ronaldo nooit naar een club als Heerenveen zou willen, ook al winnen ze de Champions League.
gaat niet lukken, echte toppers hebben geen interesse in een club als heerenveen, ongeacht wat voor salaris je ze biedt (en ik geef ze geen ongelijk :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Phydomir schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:11:
Vanavond voor het eerst dat 10vs10 BaP gedaan. Wat is dat super zeg. paar wedstrijden op het middenveld gestaan. Echt gaaf.
Lijkt me ook wel een keer grappig om te doen mits een beetje serieus natuurlijk. :)

Net even een perfecte balverovering gedaan dmv jockey+[x] op het juiste moment.
Het wekt natuurlijk niet iedere keer perfect maar als je een beetje oefent pak je nauwelijks meer geel.
Net maar even gekeken maar ik had 23 tackles waarvan 3 overtredingen en geen kaarten.
Neemt overigens niet weg dat de AI wel eens goed wegkomt met zijn overtredingen hoewel zij meer pakken dan ik. :P

http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10638943

Jockey is helemaal fijn wanneer je er een gevaarlijke voorzet mee blokkeert.
cypher21 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:22:
[...]

gaat niet lukken, echte toppers hebben geen interesse in een club als heerenveen, ongeacht wat voor salaris je ze biedt (en ik geef ze geen ongelijk :+ )
Weet je het zeker?
Voor zover ik weet is het wel mogelijk mits je een 5 sterren reputatie hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door LoneRanger op 07-10-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
cypher21 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:22:
[...]

Dat is wel verrot; want stel Heerenveen wordt de beste clup op aarde; meeste salarissen enzo; dan zie ik het probleem niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:19:
[...]

Staat allemaal in de handleiding, o die heb je niet :X

Oftwel gewoon even kopen. Ik vind het wel glashard dat je nota bene doorgeeft dat je het spel gedownload hebt en dat je dan die vragen hier durft te stellen eigenlijk.

Geef ff 30 euro uit beetje zoeken op internet moet dat bedrag wel haalbaar zijn. Cd-wow bied hem aan voor 28 euro ga je daar echt failliet aan?
Tuurlijk, ik geef graag 45 euro uit voor 3 vraagjes :') helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
RedHat schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:36:
[...]

Dat is wel verrot; want stel Heerenveen wordt de beste clup op aarde; meeste salarissen enzo; dan zie ik het probleem niet zo...
Like that will happen ;)

Nee, serieus, gaat je niet met Fifa lukken, ongeacht het salaris of de rank van de club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

lekker dat er tussen amateur en semi-pro wederom zo'n groot verschil zit. Had hem maar weer op amateur gezet omdat echt helemaal niks lukte op semi-pro.

Speelde met Adelaide United Real Madrid weg. Ze hebben 0 kansen gehad en ik had ik kunnen winnen als mijn spelers konden afronden. Uiteindelijk was de afstraffing slechts 1-0 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:07:
[...]

Like that will happen ;)

Nee, serieus, gaat je niet met Fifa lukken, ongeacht het salaris of de rank van de club
Dan maar even het boekje quoten:
Spelers kijken eerst naar de prestige van je club voordat ze met jouw voorwaarden instemmen.
Als je club weinig status heeft moet je niet verwachten dat de grote namen meteen bij je tekenen
Ik lees dus dat het wel kan.
Heb jij mss een bron waar staat dat het niet mogelijk is of interpreteer jij bovenestaande op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is jockey niet op de PS3 dat je wanneer je balverlies hebt en dus moet gaan verdedigen dat je dan op L2 drukt? Waarna je speler dus zeg maar gaat zijwaarts huppelen en als je in de buurt komt van een tegenspeler dat ie hem probeert te blokken? Want als ik L2 indruk en dan op X om te tacklen op de bal levert mij dat idd niet langer gele kaarten op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:59
LoneRanger schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

[...]

Heb jij mss een bron waar staat dat het niet mogelijk is of interpreteer jij bovenestaande op een andere manier?
Kan wel want het gaat idd om prestige. Het zal alleen wat jaartjes duren :)
Zodra je steeds kampioen bent, bekers wint en het in europa goed doet wil bijna elke speler bij je club al heet je team fc stumpers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:55:
Godsamme wat kan dat spel frustrerend zijn als ineens na een superstart van de competitie niks meer lukt en niks meer meezit -.-

En een beetje dom dat als ik met PSV 0-0 tegen Feyenoord speel m'n board confidence drastisch dropt, maar als ik daarna 2-0 tegen Ajax win er zo goed als niks bij komt.
[Feyenoord mode]
Niet meer als logisch in mijn ogen >:)

Feyenoord>Ajax
[/Feyenoord mode]

Ik herkende het stukje van, ene keer makkelijk scoren andere keer moeilijk dat is echt frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Vandaag ook fifa 10 binnengekregen. Is wel weer even wennen naar een aantal jaar geen fifa meer tehebben gespeeld. Even Be a pro begonnen en 1 online match gedaan ( PSV - Arsenal ben met 1-6 afgedroogd... )

Mijn gametag is : terrestra
Voor een online inmaak wedstrijdje

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
LoneRanger schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

[...]

ik heb geen idee hoeveel seizoenen jij wilt coachen, maar volgens mij moet je dan toch echt HEEEEL lang bezig gaan, Voor zover ik begrijp gaat het je iig zelden lukken de echte sterspelers naar een club te halen. Ik had bij fifa 09 Vitesse op 5 sterren, topinkomen goede spelers en veel budget, maar lukte me echt niet de sterren te krijgen. En dat na 6 seizoenen, ben er toen mee op gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:07:
[...]

ik heb geen idee hoeveel seizoenen jij wilt coachen, maar volgens mij moet je dan toch echt HEEEEL lang bezig gaan, Voor zover ik begrijp gaat het je iig zelden lukken de echte sterspelers naar een club te halen. Ik had bij fifa 09 Vitesse op 5 sterren, topinkomen goede spelers en veel budget, maar lukte me echt niet de sterren te krijgen. En dat na 6 seizoenen, ben er toen mee op gehouden
Ik ben nu SC Heerenveen, en heb nu een aardig team opgestelt maar nu zeggen jullie een topper aantrekken maar dat gaat toch nooit lukken want je hebt een salaris potje (140.000)en daar zit ronaldo echt ver boven hoor(300.000)? of snap ik dat salarispotje verkeerd?

-en had ik nog een vraag in fifa09 werden spelers soms +5 in een seizoen (of nog meer) en nu haal ik in 1 seizoen met moeite +2 :'( hoeveel halen jullie en waar ligt dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:03:
[...]

Tuurlijk, ik geef graag 45 euro uit voor 3 vraagjes :') helaas.
Nee je geeft 45 euro uit omdat je de makers van het spel wil bedanken voor het spel wat ze uitgebracht hebben. Maar dat kan ik een droeftoeter zoals jij vast niet aan zijn verstand brengen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
[...]

ik heb geen idee hoeveel seizoenen jij wilt coachen, maar volgens mij moet je dan toch echt HEEEEL lang bezig gaan, Voor zover ik begrijp gaat het je iig zelden lukken de echte sterspelers naar een club te halen.
Dat is alweer wat anders dan dat het niet gaat lukken. ;)
Persoonlijk maakt het me niet veel uit, ik speel liever met obscure clubjes met maximaal 2 sterren.
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 07:07:
[...]

Ik ben nu SC Heerenveen, en heb nu een aardig team opgestelt maar nu zeggen jullie een topper aantrekken maar dat gaat toch nooit lukken want je hebt een salaris potje (140.000)en daar zit ronaldo echt ver boven hoor(300.000)? of snap ik dat salarispotje verkeerd?
Geen idee hoe het in Fifa is geregeld maar als je spelers met winst verkoop, meer inkomsten genereert je salaris potje steeds verder omhoog gaat.
Heet zou natuurlijk zot zijn als je tientallen miljoenen op de bank hebt en je nog steeds hetzelfde loonbudget houdt.
-en had ik nog een vraag in fifa09 werden spelers soms +5 in een seizoen (of nog meer) en nu haal ik in 1 seizoen met moeite +2 :'( hoeveel halen jullie en waar ligt dat aan?
Groei hangt nu samen met prestaties in het veld en natuurlijk het aantal sterren van je trainers.
[volgens mij was dat al zo maar goed.]
Spelers groeien nu niet of nauwelijks meer als ze niet spelen.
De groei is een stuk realistischer geworden imo.
In 09 hoefde je bij promotie nauwelijks te versterken want was je team binnen een paar seizoenen gewoon 5 sterren.
Als je nu promoveert of aansluiting wilt met de top zul je toch actief spelers aan moeten gaan trekken of opleiden/scouten.
Ik vind het een absolute verbetering iig. :)

Overigens kan ik me voorstellen dat het niet aantrekkelijk is als je je favoriete club groot wilt maken in een paar seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Slasher schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 07:55:
[...]

Nee je geeft 45 euro uit omdat je de makers van het spel wil bedanken voor het spel wat ze uitgebracht hebben. Maar dat kan ik een droeftoeter zoals jij vast niet aan zijn verstand brengen.
En het dan vreemd vinden dat de pc-versies al maar gaarder worden en/of spellen later of niet meer uitkomen op de pc. Ik weet wel waarom hoor. Om figuren zoals hij. Uiteindelijk hebben dat soort lui zichzelf met dit soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 22-08 10:49
Gisteren online weer een paar potjes gespeeld, begin het weer onder de knie te krijgen. Begon met twee gelijke spelen, nu na tien duels heb ik er zeven gewonnen. :) Vind 10 een stuk lekkerder spelen, zeker online. Ze hebben die curveshots en hoge steekballetjes aangepast tov 9 (enige wat je toen hoefde te doen was een team met snelle aanvallers, Argentinië bijvoorbeeld, pakken en hoge steekpasses geven), dus er komt meer voetbal bij kijken nu. Ook de aanpassingen qua opties (wingbacks etc) zijn erg lekker, heb met Inter vaak de andere flank helemaal open liggen waar dan Maicon of Chivu vaak inkomen. Enige wat voor geen meter lijkt te werken, is hoge voorzetten als de spelers al in de zestien staan, verlies vrijwel ieder kopduel en neem m'n corners tegenwoordig dus maar weer kort. ;(

Moet voor offline alleen nog even een leuke ploeg opduikelen voor manager mode, dan ben ik helemaal happy. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Spel begin mij ook steeds beter te liggen, waar ik eerst niet tot scoren kwam begin ik nu een beetje door te krijgen hoe je de verdediging op een slinkse manier kan uit spelen waardoor ik veel kansen creër. Wat ik wel lastig vind is het passeren van de keeper, hij lijkt bijna alles uit zijn doel te kunnen graaien.

Mooie combinatie tussen Sulemani en Suarez
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10664658

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 22-08 10:49
Daar heb ik niet echt last van moet ik zeggen, zeker één-op-één is het veel makkelijker scoren heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Even wat gespeeld met die custom setpieces en die kun je dus gewoon gebruiken in managermode. :9
Het is natuurlijk veel beter te doen zo'n corner als je precies weet wat je mannetjes gaan doen en belangrijker je kunt gewoon een mannetje net buiten de 16 zetten voor de afvallende bal.
Je kunt er trouwens 4 verschillende opslaan die je weer kunt kiezen op het moment dat je een corner of vrijetrap krijgt dmv het d-pad.
Ik heb als test 2 mannetjes bij de eerste paal waarvan er 1 wegloopt om e.e.a. mogelijk te blokkeren en 2 man bij de penaltystip waarvan er 1 met een omweggetje naar de 2e paal gaat.
Natuurlijk was het toeval maar wel gelijk gevaarlijk de 2e corner die ik probeerde in MM, kopbal bij de 2e paal.
Het is allemaal vrij simpel in elkaar te zetten en kan er effectief zijn, erg leuke toevoeging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

Nou dat zal dan wel per keer verschillend zijn, want ik had in fifa 09 wycombe (coca cola 2 ) in 3 jaar op 5 sterren en kon in het vierde jaar echt wel topspelers aantrekken. Ook nu in fifa 10 kan ik behoorlijke spelers aantrekken met newcastle (2e divisie), maar dat kan ook komen omdat ze nog sterren overhebben van vorig jaar ;) Alleen koop ik ze nu uiteindelijk niet als ze ja zeggen omdat dan het loonpotje te snel leeg is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:05
Ik vind het spel online bijzonder lekker spelen en beduidend beter dan 09. Echter, bij de manager mode zie ik toch weer heel veel dingen gebeuren die ik gewoonweg niet helemaal snap. Het al eerder genoemde haast altijd verliezen van kopduels is er eentje van. Win je er eindelijk eentje of sta je volledig vrij, kopt je toch echt wel goede spits hem 6 meter naast.

Wat me ook nu al weer irriteert is dat de computer haast altijd een positief krachtsverschil lijkt te hebben ten opzichte van mij. Sorry hoor, maar Suarez die een wedstrijd lang werkelijk iedere uittrap van Stekelenburg op de middellijn controleert terwijl hij daar staat te vechten met een beer als Vlaar en soms zelfs Vlaar en Bahia is mijns inziens onrealistisch. Daar tegenover staat dat een sterke spits als Thomas Müller (jong talent van Bayern, groot en sterk) het keer op keer aflegt in de duels op kracht tegen de kleinste onderdeurtjes van de Eredivisie. Ook krijg ik bijzonder snel vrije trappen tegen, waarbij de computer soms met onmogelijke overtredingen wegkomt.

Ik denk dat ik deze Fifa voornamelijk online ga spelen of eerst de frustratie van me af moet spelen met een klinkend kampioenschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exitium schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:47:
Daar heb ik niet echt last van moet ik zeggen, zeker één-op-één is het veel makkelijker scoren heb ik het idee.
Oei dit ervaar ik juist omgekeerd. In 09 ging nagenoeg elke bal één op één met de keeper zonder al te veel poespas erin (oplopen tot de keeper, in balans brengen met LT en gewoon in een hoekje schieten). Dit was bijna altijd raak, heel soms op de paal. De keeper had ze nooit iig.
Nu lijkt de keeper bijna alles te hebben, mede omdat 'ie veel vaker uitkomt. Dit zie ik dan te laat (09 zit er nog ingebakken) en dan zit 'ie net met een vinger aan de lob. En dan lob ik 'm eens op tijd, gaat 'ie op de paal -.-
Maargoed het lijkt er op dat je gewoon elke keer een lobje kan doen nog voordat de keeper in beeld komt aangezien 'ie toch altijd uitkomt als je in je eentje er op af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 17-09 13:57
ik heb het online, al me lobjes tegen de keeper aan.

hoe ronden jullie 1 op 1 af.
erg lastig

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mars18 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:36:
ik heb het online, al me lobjes tegen de keeper aan.

hoe ronden jullie 1 op 1 af.
erg lastig
RB (Xbox) ingedrukt houden wellicht? Driven shot/meer precisie. Op de PS3 weet ik t even niet, heb ik alleen de Fifa 10 Demo voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik rond meestal af met LT + schieten, dat is een laag schot langs de kieper heen waar je veel effect aan kunt geven.
Of stiften (LB + schieten)
Of uitkappen en schieten (schijnshot (B en heel snel A, kappen en LT+schieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:25:
Oei dit ervaar ik juist omgekeerd. In 09 ging nagenoeg elke bal één op één met de keeper zonder al te veel poespas erin (oplopen tot de keeper, in balans brengen met LT en gewoon in een hoekje schieten). Dit was bijna altijd raak, heel soms op de paal. De keeper had ze nooit iig.
Nu lijkt de keeper bijna alles te hebben, mede omdat 'ie veel vaker uitkomt
Dit is iets veranderd in fifa 10. Als jij bij fifa 09, 1op1 bij de keeper kwam, hoe schoot je dan de bal erin? Zeker een finesse shotje in de hoek? Of een harde bal in de kruising? Dit waren iig de manieren bij fifa 09 om de keeper te verassen.

In Fifa 10 gaat dat niet (zo) makkelijk meer lukken. Wat je nu wel weer kan doen, is heeeeeeel zachtjes schieten. Dan schiet je onder de keeper door. Dit was vroeger bij alle fifa`s een doelpunt, maar ze hadden dit eruit gehaalt in fifa 09. In fifa 10 werkt dit wel weer.

Waar ik bij fifa 09 altijd scoorde met een finesse schotje in de hoek als ik tegen de keeper stond, nu met fifa 10 schiet ik altijd super zachtjes, zodat hij hem onder de keeper in het doel schiet (9 van de 10 keer raak). En kijk op je radar om te zien of de keeper uit komt.
LoneRanger schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:14:
Het is allemaal vrij simpel in elkaar te zetten en kan er effectief zijn, erg leuke toevoeging. :)
Klopt, die custom set-pieces zijn een hele leuke toevoeging. Alleen is het mij nog niet echt gelukt om een goede te maken. Wel viel me op (en dit moet ik nog uitzoeken), dat de computer jouw gemaakte set-pieces tegen jou gebruikt. Heb dat nu alleens gehad dat ze een variant speelde, die ik zelf ook zo had gemaakt. Maargoed, dit weet ik niet zeker .

(overigens wil ik weleens een potje tegen jou spelen LoneRanger ;) Als ik zo jouw reacties lees, dan lijkt jouw speelstijl veel op de mijne... (veel dribbelen zonder te sprinten etc.)

Hoeveel mensen willen er mee doen met een GoT-Club? En wie wil deze oprichten? Of misschien dat er genoeg animo is voor een GoT-league ?(competitie). En dan hopen dat er meer gespeelt word als in fifa 09.
(xbox 360)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:01:
ik rond meestal af met LT + schieten, dat is een laag schot langs de kieper heen waar je veel effect aan kunt geven.
Of stiften (LB + schieten)
Of uitkappen en schieten (schijnshot (B en heel snel A, kappen en LT+schieten)
Alles kan een laag schot opleveren, alleen B, LT + B en RB + B, kort indrukken = weinig kracht = vaak laag.
Het ligt er ook maar net aan of je shooting op manual hebt staan of op (semi)-assisted, op de assisted mode past de CPU zowel kracht als richting aan.

Ik ga vanavond weer eens aan mijn skilled dribbling werken.
Ik moet het nu zowat alleen maar van mijn passing en vrijspelen hebben, een mannetje uitspelen is er nog niet bij (heel sporadisch). Maar het is allemaal niet zo simpel, die trucjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:54:
Ik ga vanavond weer eens aan mijn skilled dribbling werken.
Ik moet het nu zowat alleen maar van mijn passing en vrijspelen hebben, een mannetje uitspelen is er nog niet bij (heel sporadisch). Maar het is allemaal niet zo simpel, die trucjes e.d.
Oefening baart kunst ;) Ik heb er lang over gedaan om alle trucjes onder de knie te krijgen. Maar dat is nog niet alles, want je kan ze wel onder de knie hebben, je moet zo ook nog (nuttig) gaan toepassen in een wedstrijd. Met een beetje oefenen gaat dit je wel lukken.

gebruik hierbij dit soort filmpjes (er staan er meer):
http://www.youtube.com/watch?v=KOnrUUmzBYw
(is van fifa 09, maar de moves in fifa 10 zijn het zelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Vorig jaar had ik zo'n site gevonden waar echt alles per onderdeel duidelijk was uitgelegd. Het waren zo 200 bladzijden om te printen, maar nu ben ik natuurlijk de site kwijt. Bestaat er ook zo'n tutorial voor Fifa 10 ?

Ja ik weet dat er filmpjes zijn enz , maar ik vind het makkelijk om het snel ff na te kunnen lezen en dan vooral het dribbelen en de taktieken. Het boekje is dit jaar maar mager vind ik btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:54:
[...]

Alles kan een laag schot opleveren, alleen B, LT + B en RB + B, kort indrukken = weinig kracht = vaak laag.
Het ligt er ook maar net aan of je shooting op manual hebt staan of op (semi)-assisted, op de assisted mode past de CPU zowel kracht als richting aan.
Klopt, maar kort indrukken is vaak ook zacht schieten. Met LT is het een hard gedrukt schot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb fifa 10 ook op de PS3 sinds kort, en zie een GoT club wel zitten :)
Mochten er nog mensen willen spelen me PSN is vorenii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister even ingeschreven voor FIWC .
Eerste wedstrijd leverde me een mooie 2-1 winst op Real op met Sevilla.

Tot mijn verbazing zie ik dat ik 700 punten naar beneden ga...
en mij tegenstander 300 omhoog....

eh?
bug ? of begrijp ik er niets van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Gunner schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:30:
[...]

En het dan vreemd vinden dat de pc-versies al maar gaarder worden en/of spellen later of niet meer uitkomen op de pc. Ik weet wel waarom hoor. Om figuren zoals hij. Uiteindelijk hebben dat soort lui zichzelf met dit soort praktijken.
de mensen die wel €45,- euro betalen zijn daar de dupe van. ikzelf koop zelde een spel op de pc laatse was natuurlijk fifa09. heb demo op pc gespeelt maar vond op de ps3 toch heel anders.

wel zou ik willen weten als het mogenlijk is om die oefening voor wedsrijd en in menu uit te zetten.
hiermee bedoel ik dat je alleen voor de goal staat met een keeper en je kunt oefenen voor schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
iemand ook al gehad dat bij start van 2e helft voordat de bal afgetrapt wordt iemand geel krijgt :? In de 1e helft ook niets noemenswaardig voor het einde gebeurt :?

En ik kan alleen mensen aantrekken via scouten. Ben met Feyenoord landskampioen geworden (manager mode) alleen niemand wilt bij mij spelen. Zelfs niet als ik ze een weeksalaris geef van 20k :(

[ Voor 37% gewijzigd door RedHat op 08-10-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

RedHat schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:46:
iemand ook al gehad dat bij start van 2e helft voordat de bal afgetrapt wordt iemand geel krijgt :? In de 1e helft ook niets noemenswaardig voor het einde gebeurt :?

En ik kan alleen mensen aantrekken via scouten. Ben met Feyenoord landskampioen geworden (manager mode) alleen niemand wilt bij mij spelen. Zelfs niet als ik ze een weeksalaris geef van 20k :(
Wie wil er nu voor Feyenoord voetballen?? :+

Denk dat die gele kaart toch nog overkomt van de eerste helft. Zie je de scheids hem echt uitdelen of alleen dat balkje in beeld?
Dat laatste paar keer gehad omdat ik dus na het fluitsignaal nog geel kreeg in de 1ste helft.
Je weet toch dat Luinge voor de meest onnozele dingen geel geeft? Dus ook al vond jij het niks, Luinge wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:52:

Klopt, die custom set-pieces zijn een hele leuke toevoeging. Alleen is het mij nog niet echt gelukt om een goede te maken. Wel viel me op (en dit moet ik nog uitzoeken), dat de computer jouw gemaakte set-pieces tegen jou gebruikt. Heb dat nu alleens gehad dat ze een variant speelde, die ik zelf ook zo had gemaakt. Maargoed, dit weet ik niet zeker .
Was me nog niet opgevallen maar ik zal er eens op letten.
Ik gebruik het nog niet zo heel lang dus mss hebben ze het nog niet goed af kunnen kijken. :P
(overigens wil ik weleens een potje tegen jou spelen LoneRanger ;) Als ik zo jouw reacties lees, dan lijkt jouw speelstijl veel op de mijne... (veel dribbelen zonder te sprinten etc.)
(xbox 360)
Zal moeilijk worden denk ik aangezien ik een PS3 heb. ;)

Online speel ik sowieso [bijna] nooit, is 9 van de 10 keer alleen maar rushen en daar wordt je dan vanzelf in meegezogen zodat er van echt voetbal al snel geen sprake meer is.
Mij doet het er niet zo toe of ik win of verlies het gaat mij om een goeie/leuke pot voetbal.
11 v.s. 11 lijkt me wel een keer leuk om te gaan doen, beetje de rechtsback uithangen. :P

beetje samen met de keeper een sigaretje roken terwijl de rest vol in de aanval is. :7

[edit]

Leuke stats na 14 wedstrijden dit seizoen:
9 man hebben inmiddels gescoord, dat lukte me in 09 vrijwel niet.
Topscorer heeft wel 3 doelpunten van de totaal 18.
2 spelers delen al mijn gele kaarten nml 3.
Rode kaarten doen we niet aan maar de AI heb ik toch al 2 keer rood zien krijgen.
De keeper heeft natuurlijk de meeste assists nml 8. [bug]

[ Voor 11% gewijzigd door LoneRanger op 08-10-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dit is iets veranderd in fifa 10. Als jij bij fifa 09, 1op1 bij de keeper kwam, hoe schoot je dan de bal erin? Zeker een finesse shotje in de hoek? Of een harde bal in de kruising? Dit waren iig de manieren bij fifa 09 om de keeper te verassen.

In Fifa 10 gaat dat niet (zo) makkelijk meer lukken. Wat je nu wel weer kan doen, is heeeeeeel zachtjes schieten. Dan schiet je onder de keeper door. Dit was vroeger bij alle fifa`s een doelpunt, maar ze hadden dit eruit gehaalt in fifa 09. In fifa 10 werkt dit wel weer.

Waar ik bij fifa 09 altijd scoorde met een finesse schotje in de hoek als ik tegen de keeper stond, nu met fifa 10 schiet ik altijd super zachtjes, zodat hij hem onder de keeper in het doel schiet (9 van de 10 keer raak). En kijk op je radar om te zien of de keeper uit komt.
Niet eens finesse, alleen LT en soms zelf gewoon alleen schieten. Als je 'm een beetje degelijk in de hoek plaatste zat ie er altijd wel in.
Ik heb daarnet weer even 2 potjes gespeeld en 8 goals gemaakt, werkelijk waar op allerlei verschillende manieren. Lobje, finesse shot laag in de hoek, snoeiharde poeier met buitenkant voet in de verre kruising na een mooie balcontrole, koppen uit een (early) cross, keeper uitgespeeld.
Wel lekker om op zo veel verschillende manieren te scoren, bij 09 was het allemaal wel iets monotomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Resonance:

Hoe heb je schieten ingesteld staan?
Ik heb alle 3 de instellingen veelvuldig geprobeerd en semi vind ik persoonlijk het lekkerst.
Auto is me te makkelijk en manual vind ik [nog] niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:53
Erg lastig om online te spelen.Constant 2 verdedigers op m'n nek, en ze pakken meteen de bal af.
Niet eens de kans om de vrije man te vinden en door te passen...

Of ligt dat aan mij? Al die schijnbewegingen lukken ook niet, dus ik kom amper een mannetje voorbij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 14:24
jpg97 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:54:
Erg lastig om online te spelen.Constant 2 verdedigers op m'n nek, en ze pakken meteen de bal af.
Niet eens de kans om de vrije man te vinden en door te passen...

Of ligt dat aan mij? Al die schijnbewegingen lukken ook niet, dus ik kom amper een mannetje voorbij :'(
Had ik in het begin ook last van, online zetten ze meer druk.
Alleen daardoor komen er wel gaten bij de tegenpartij, daar kan je mooi gebruik van maken.
Je moet gewoon overzicht over het veld houden zodat je ze een paar stappen voor bent.
Hoeveel mensen willen er mee doen met een GoT-Club? En wie wil deze oprichten? Of misschien dat er genoeg animo is voor een GoT-league ?(competitie). En dan hopen dat er meer gespeelt word als in fifa 09.
(xbox 360)
Schrijf mij maar in :) (xbox name: raptorNL81)

[ Voor 23% gewijzigd door Marc3l op 08-10-2009 16:21 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 29 Laatste

Let op:
Voor FIFA World Cup South Africa kun je in dit topic terecht.