Okay, om mis-communicaties te voorkomen zal ik even op je punten reageren.
RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:41:
[...]
Je wilt gewoon 'doorzeiken' op het feit dat ik geen skill heb. Zeg dat dan gewoon. En direct, dan hoeven we de hele discussie niet te houden. Want je lult echt enorm stom. Je loopt overal 'omheen te lullen'. Je zegt nu weer dat ik geen voorbeelden aandraag. Lees het hele topic even terug man.
[...]
Eerst wil ik zeggen dat je toon gewoon redelijk aggresief is. Daar hou ik niet echt van (veel gescheld). Maar goed. Ik probeer niet 'door te zeiken dat je geen skill heb' . Al denk ik wel dat veel dingen die bij jou fout gaan, verbeterd kunnen worden door oefening.
Ik lul iig nergens bewust omheen. Zo belangrijk is dit ook weer niet.
Ook heb ik aangegeven dat Slory ineens zeker 1.5x zo langzaam is als een niet zo hele snelle verdediger. Maar daar reageer je ook niet op. Popi-jopi gedrag, want je wilt alleen maar zeggen dat ik zuig en dat jij pro bent maar doet dat op een hele nare manier.
Klopt, slory ben ik vergeten op te reageren. Ik speel hier net een potje, en daar rende ik met Balaz van PSV de verdediger eruit. Dus waarom Slory niet sneller is, zou ik niet weten. In principe moet hij dat wel zijn. (verder slaat de rest wat je hier zegt natuurlijk nergens op)
Cheatende AI is misschien niet geheel het goede woord, maar catch-up AI misschien wel. Ik heb MINSTENS 10 voorbeelden aangedragen dus blijf dan For FUCKS SAKE niet doorlullen over dat ik geen voorbeelden aandraag. Over het DESELECTEREN, je leest het goed, DESELECTEREN van een speler terwijl ik NIET iemand anders selecteer of wat dan ook, of dat er geen ENKELE reden is voor het DESELECTEREN van een speler kun je wel 1000x zeggen dat dat een optie is; Dat snap ik wel... Ik wil alleen automatisch selecteren en zeg alleen dat als je voor staat of heel goed draait dat hij dan het systeem gaat 'fucken'. Al een aantal keer tegen je gezegd maar blijkbaar snap je het niet of kun je niet lezen of probeer je weer ergens op te fitten en kun je het niet loslaten ofzo.
Selecteren en Deselecteren is een beetje hetzelfde. Als de computer iemand anders selecteerd, dan de-selecteerd hij natuurlijk ook automatisch. Kan zijn dat we hier elkaar niet begrijpen. Maar ik kan je vertellen, het eerste wat ik deed met fifa 10.. was het auto-selectere uit zetten. Want ik had PRECIES het zelfde als wat jij zegt. De computer selecteerde of DE-selecteerde precies de verkeerde speler op de verkeerde momenten. Oftwel, het auto-selecteren van fifa is kut. Daarom raad ik het aan om het uit te zetten. Ik weet niet of je het inmiddels al geprobeerd heb?
Dus ik zal nog even voor je opsommen; zoals ik al meerdere keren gedaan heb, misschien kun je dan niet één dingetje selectief quoten en daaromheen draaien maar gewoon inhoudelijk reageren?
[list]
• Slory is één van de snelste speler in de eredivisie; toch als je voor staat is hij minstends 1.5 keer zo langzaam als een langzame verdediger!
Dit had ik in deze post al aangegeven. Ik ervaar dit niet met Balaz. Terwijl hij niet sneller hoort te zijn als slory. Maar dit zou ik niet weten. Slory zou sneller moeten zijn (mits hij LOS loopt, dus niet arm in arm met een verdediger)
• Als je voor staat of een héél goed seizoen draait of whatever en tegenstander zet een aanval in, en je wilt uitverdedigen met je laatste verdediger, loop je er naar toe, druk je op kruisje om de bal af te pakken; echter dan deselecteerd ie ineens je speler waardoor de aanvaller langs je verdediger heen kan
Ja dat is brak. Maar te voorkomen met het auto-selecteren uit.
• Als je soms voor staat (is niet wedstrijd-based, maar overall denk ik) heb je soms 'scripted' acties. Dan is het van begin tot eind of beine eind vastgelegd wat er gebeurd; want op amateur spelen ze knullig... Is niet heel moeilijk uit te verdedigen maar dan opeens kun je geen block zetten of wat dan ook. Ook altijd wordt de bal hoog gespeeld en ingekopt. Dit gebeurd niet vaak (1x in de 3 wedstrijden) maar is wel scripted. Ik kan het moeilijk uitleggen maar dit moet je zien.
Ja, ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik betwijfel het dat er 'scripted' acties in zitten. Nog nooit iets van gemerkt, of gelezen op internet.
• Als er iets gebeurd doet een andere speler soms mee in een animatie; hij gaat helemaal stil staan ofzo, ziet er heel raar uit. Dit is dan gewoon een bug, maar als je mee wilt lopen en je poppetje gaat ineens stil staan is dat frustreend, vooral wanneer tegenstander uitbreekt.
Ja, kan me voorstellend dat dat niet fijn is. Al begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt, en wederom, heb dit nooit mee gemaakt.
• Tegen PSV kwam ik héél gemakkelijk 3-0 voor, in nog geen 10 minuten. Daarna gebeuren er dingen die héél vaag zijn. In een actie 'stunnen' de poppetjes. Erg naar want je straat vastgenageld aan de grond. Ik verloor de wedstrijd met 3-6
Tja, heb je hier een filmpje van? Heb zoiets wederom nog nooit gezien, gehoord of mee-gemaakt. Ik zeg hier natuurlijk niet dat je liegt. Maar ik zou zo niet weten wat je hier bedoelt...
Zomaar even een paar puntjes van wat ik al aangehaald heb. Dit zal vast wel met niveau->instellingen te maken hebben maar dit zijn wel jammere dingen. Ik ben geen pro-FIFA speler die 100én uren eraan spandeert. Maar ik wil gewoon no-nonsense een potje voetballen zonder dat er een catch-up functie in zit. Zit in deze FIFA, of in ieder geval op de PS3 wel in. Heb je zelf een PS3? Speel je FIFA10 op een PS3? Misschien zit daar het verschil in

ik weet het niet.
Ps3 en xbox zal niet veel van elkaar schelen. Ja het is jammer als je echt allemaal van dat soort rare dingen mee maakt, ik heb dat iig niet.
---------------------
reactie op Hetwonder:
Vreemd, want er zit toch zeker niveau verschil in. Op amateur win ik met makkelijk met 9-0 (loopt er gewoon doorheen). en op World class kom ik toch niet boven de 4/5-0 uit, en legendary max 2-0. Dus verschil is er zeker. Dat ze scoren op het eind kan aan zoveel dingen liggen. Moraal, fitheid, opstelling, tactiek etc.etc., zoveel factoren wat er kan bijdragen waarom ze toch scoren op het einde (misschien dat jij gewoon wat verzwakt naar mate het einde komt) who knows. Het is iig echt niet zo dat de AI even besluit dat ze maar eens moeten gaan scoren, dit zou namelijk beteken dat het hele spel nergens op slaat, en dat je maar een beetje voor jan doedel aan het spelen ben.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 06-10-2009 19:23
]