Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
SinergyX schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:23:
Had niet verwacht dat online mij al zo snel zou irriteren. Ik speel dan die prof-club games, 2 grote clubs tegen elkaar en als het mee zit 11 vs 11 online. Man.united tegen City, netjes 11 vs 11, kom je bij plaats-keuze.. binnen 2 seconde hele voor en midden gekozen en niemand die maar verdediger wil spelen.

Uiteindelijk speel je met 6 man voorin, 4 achter door de AI.. beetje makkelijk tikken kom je blindelings langs de AI verdediging. Natuurlijk nooit mee verdedigen van de middenspelers, dit wordt echt irritant.

En heb je dan eindelijk een groep waar ook mensen verdedigers spelen (ik speel altijd LV) gaan ze doodleuk bij elke aanval naar de 16 in de hoop ook te kunnen scoren. Counter, hoppa, 6 aanvallers tegen 1 verdediger. Ze zouden imho iets van een extra moeten geven aan verdedigers, daar gewoon niemand verdediger wil spelen.

Daarnaast is die hele rating-systeem ook totaal niet gemaakt voor verdedigers, in de aanval _moet_ je binnen paar seconde op de middellijn staan anders krijg je al een -locatie, tegenstander krijgt de bal en het zelfde moment moet je al weer op je eigen 16 staan. Dek je netjes een aanvaller, krijg je -verdedigen, hou je X(pass) ingedrukt voor een tackle krijg je een -pass :/ Beste eindscore is nu een magere 6.
Daarom kan je beter met een vast team (personen) spelen. Eigenlijk wel logisch dat het zo'n zooitje is omdat er geen afspraken zijn en de meeste alleen willen scoren. Al moet ik zeggen dat het best goed ging gister.

Ik speel meestal middenvelder of verdediger en dat gaat vrij aardig.
Gister zelfs man of the match met als eindscore een 10 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zeker wat goeie matches gehad, goedwerkende verdedigers en geen ego-trippende spitsen. Toch eens kijken waar de optie zit om met vaste mensen te gaan spelen. (neem aan ergens bij die 'search a club'?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 23:22
kunnen we hier op got niet wat mensen bij elkaar krijgen voor een team?

iemand interesse op de 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 17:37

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:25:
Vraagje over de PS3 controls:

Wanneer ik voor een kopduel ga, wat doen jullie om het duel te winnen, welke knoppen gebruik je ervoor?
Wanneer de tegenstander de bal heeft, of ikzelf hoe kan ik de tegenstander een duwtje geven?
Laatste vraag, wanneer ik de bal ik de voeten speel van een van mijn mede spelers, hoe kan ik dan het beste een korte actie maken, zoals wegdraaien. Dit lukt namelijk niet goed, zou het kunnen omdat ik bijna altijd de sprint knop in heb? Hoor het graag van jullie, alvast bedankt.
Koppen ligt aan wat je wil. Met kruisje voor een korte bal en rondje/vierkanktje voor een lange, in de verdediging. Als je op doel wil koppen is het rondje. Een goede kopbal hangt vooral af van je timing.
Met de rechter analoge stick kun je direct een bal meenemen bij de aanname. Dan moet in de tegenovergestelde richting duwen vlak voor de aanname.

Sprint knop altijd inhouden werkt niet echt goed kom ik zo langzamer hand achter :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:46

Player1S

Probably out in the dark

THE_CR0SS schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:51:

schrijf mij maar in als reserve

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 15:53
THE_CR0SS schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:51:

Yes

Vorig jaar hadden we er ook een
\[360] Het grote GoT Football clubtopic voor FIFA09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik wil misschien wel bij de GoT club.

Nog een leuke (bizzare) NL-commentaar zin:

(na een kans)
Evert: "Goh, dat zou z`n 2e zijn geweest"
Youri: " En nog een, dan was het z`n 3e geweest"
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:52:
[...]

Koppen ligt aan wat je wil. Met kruisje voor een korte bal en rondje/vierkanktje voor een lange, in de verdediging. Als je op doel wil koppen is het rondje. Een goede kopbal hangt vooral af van je timing.
Met de rechter analoge stick kun je direct een bal meenemen bij de aanname. Dan moet in de tegenovergestelde richting duwen vlak voor de aanname.

Sprint knop altijd inhouden werkt niet echt goed kom ik zo langzamer hand achter :P
Vergeet ook niet de L2 knop, daarmee hou je de bal kort bij je en is het makkelijk wegdraaien en/of actie maken. Die sprint knop moet ik ook leren los te laten en alleen te gebruiken als nodig, het hoeft niet allemaal snel snel en het komt t spel ook niet ten goede vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
JKratos schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:40:
Is het jullie ook opgevallen dat je nu tijdens een (competitie)wedstrijd de standen ziet van andere wedstrijden tussen andere teams in dezelfde competitie. Volgens mij is dat ook nieuw..?
dat heb ik nog niet gezien moet ik eens keer opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:59:
Ja ik wil misschien wel bij de GoT club.

Nog een leuke (bizzare) NL-commentaar zin:

(na een kans)
Evert: "Goh, dat zou z`n 2e zijn geweest"
Youri: " En nog een, dan was het z`n 3e geweest"
8)7
Die zat al in FIFA09...moest er de eerste 2 keer om lachen, nu niet meer.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

soccerroos schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:12:
[...]

dat heb ik nog niet gezien moet ik eens keer opletten
Het is mij ook nog niet opgevallen. Waar zou je dat moeten kunnen zien dan?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:31
Phydomir schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:37:
[...]

Het is mij ook nog niet opgevallen. Waar zou je dat moeten kunnen zien dan?
Komt (bij mij op de PC althans) aan de linkerkant in beeld. Een klein schermpje. Stond laatst 'Arsenal 0 - Man United 1' Maar ook andere teams uiteraard. Speel zelf met Chelsea dus zal dan wel binnen dezelfde competitie zijn. (logisch uiteraard ;))

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Dit heb ik ook van iemand gehoord die FIFA 10 speelt op de PC. Ik heb dit zelf (360) nog nooit gezien al heb ik toch al paar wedstrijdjes in de NL competitie gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 19:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:26:
Het Nederlandse commentaar klopt ook van geen reet

'Hij wou zijn 2e scoren, maar dat is hem niet gelukt' bij 0-0 en nog héél veel foutieve commentaar. Erg jammer.
Engels is echt geen uitzondering...
"He's lucky he's not getting a card for that one" terwijl de scheids op dat moment net rood uit staat te delen. Is me al meerdere keren overkomen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-10-2009 13:05 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
HetWonder schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:59:
[...]

Engels is echt geen uitzondering...
"He's lucky he's not getting a card for that one" terwijl de scheids op dat moment net rood uit staat te delen. Is me al meerdere keren overkomen ;)
ik heb nog geen een keer rood gehad wel geel die krijg ik bij elke overtreding. ik heb ook keer gehad 2 spelers tegenlijker tijd van mijn team geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:14:
[...]
Grappig dat meer mensen Chesterfield kiezen.
Stom toeval of ook een zwak voor de club?
Ik had zin om een klein clubje groot te maken, en chesterfield leek mij wel wat.
Nu net gewonnen met Chesterfield tegen Liverpool. 3-1 waarvan 1 penalty. Op naar de volgende ronde voor de engelse beker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
Godverredomme zeg, wat een uitermate vervelende cheatende AI zeg :r

Slory wordt echt outclassed door elke verdediger. Waarom zijn alle verdedigers SUPER snel ineens. SLory is fit, scoort hoog, etc. Maar toch zijn alle verdedigers 1.5x zo snel als Slory :r

Omdat ik nog geen wedstrijd heb verloren gaat de AI ineens cheaten. Gedraagd zich heel anders. Steekpaasjes willen niet meer. Steeds vallen de verdedigers over elkaar heen als de bal er niet is, like WTF zeg. Heb je dat al gezien in de eredivisie? Dat in één wedstrijd 4x 3 verdedigers over elkaar heenvallen terwijl de bal er niet is....

En per slot van rekening vliegt hij steeds naar het HDMI kanaal (net alsof er geen signaal is). Bij géén één game last van; ook nie bij films streamen. Alleen in FIF10 vliegt ie steeds naar zwart beeld. Erg vaag.

Ik snap niet waarom iedereen altijd zo lovend is over FIFA. Het is snel; oké dat speelt wel lekker. Maar waar iedereen AI onderkotst in racegames die ineens 500 km/h gaan rijden is dat bij een voetbalgame heel normaal. Ook dat ze ballen 'overnemen'. Soms is het echt beter een bal niet aan te nemen dan wel; want je raakt hem toch kwijt tijdens de aanname aan de AI. Ook al staan ze een kilometer bij je vandaan.

Voor de rest een leuke game hoor; maar dit zijn toch echt dingen die in 1999 nog nét konden; maar in 2009 toch echt niet meer hoor.

De AI bepaalt het spel. Als hun passen en ik ga er tussen staan; als ik lig gaat de bal dwars doo rme heen, als ik sta dan gaat de speler in eens z'n benen wijd doen. _/-\o_

Op héél veel punten wordt de gameplay toch 'ingeperkt' hoor. En de meeste fifa-spelers spelen het 'FIFA-AI-Systeem' en voetballen niet. Op een bepaald moment kun je de AI 'detecteren' en eromheen spelen. Nouja, de AI is dan niet bijzonder hoog. Dit hebben ze 'gefixt' denk ik door de AI te laten cheaten.

[ Voor 40% gewijzigd door RedHat op 06-10-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:01:
Ik zet ook alles op manual en slow... Dan bepaal je echt alles zelf, en is het heus geen 'snel arcade spel', integendeel.
Enneh, je Hoeft het niet te spelen?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:14:
[...]

Ik zet ook alles op manual en slow... Dan bepaal je echt alles zelf, en is het heus geen 'snel arcade spel', integendeel.
Enneh, je Hoeft het niet te spelen?
Je quote mijn hele verhaal, je geeft aan dat het (in quote's, dus een quote) geen 'snel arcade spel' is, terwijl ik dat nooit geopperd heb. Quote het dan ook niet zo. Het speelt snel weg. Dat heb ik gezegd.

En als je kritiek hebt, dan wuif je dat weg met 'je hoeft het niet te spelen'.

Had het hele stuk dan niet gequote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:17:
[...]Je quote mijn hele verhaal, je geeft aan dat het (in quote's, dus een quote) geen 'snel arcade spel' is, terwijl ik dat nooit geopperd heb. Quote het dan ook niet zo. Het speelt snel weg. Dat heb ik gezegd.
En als je kritiek hebt, dan wuif je dat weg met 'je hoeft het niet te spelen'.
Had het hele stuk dan niet gequote.
Klopt, dat was niet slim. En 'dit' zijn geen quotes hoor, maargoed.
Ik bedoel meer van: je hebt 2 goede voetbalgames, als de één je niet trekt dan zou ik zeker de andere spelen.
En zeker een keer slow en manual proberen. Maargoed, begrijpend lezen wordt het niet voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

soccerroos schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:34:
[...]

ik heb nog geen een keer rood gehad wel geel die krijg ik bij elke overtreding. ik heb ook keer gehad 2 spelers tegenlijker tijd van mijn team geel.
Spelen we een ander spel ;)?

ik ben nog niet zo'n goed speler (mijn laatste fifa game was, schrik niet.... Fifa RTWC '98) maar ik verbaas me dr over dat je met bal afpakken mbv spatie of r knop bijna gelijk een rode kaart aan de broek hebt hangen. Mijn 2e wedstrijd had ik er zelfs al 2 te pakken :). Zal mijn skillniveau wel zijn...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:01:
Op een bepaald moment kun je de AI 'detecteren' en eromheen spelen. Nouja, de AI is dan niet bijzonder hoog. Dit hebben ze 'gefixt' denk ik door de AI te laten cheaten.
Mij valt t ook op dat ik telkens in het laatste kwartier een doelpunt om de oren krijg op in elkaar geknutselde manieren; dan krijg je zelf niet de controle over spelers t dichtst bij de bal of bewegen spelers die je controleert totaal de andere kant op. Heb nu 9 wedstrijden gespeeld, 1 verlies, 8 gelijk :9 waarvan een paar keer op die manier...

Overigens heb ik het omgekeerde ook met eigen doelpunten; keer op keer lukken de meest ingewikkelde toetscombo's niet en dan ineens wordt een fabuleus uitziend doelpunt gescoord terwijl ik het idee heb dat ik de toetsen niet eens heb aangeraakt.

Doet me een beetje denken aan fifa '96, waar je altijd met een hoek van 45 graden moest inrennen op een bepaalde plek net buiten het strafschopgebied, en wanneer je dan precies dáár op schieten drukte scoorde je altijd. Ze zijn dus nog steeds niet veel verder met de AI }:O

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:20:
[...]

Klopt, dat was niet slim. En 'dit' zijn geen quotes hoor, maargoed.
Ik bedoel meer van: je hebt 2 goede voetbalgames, als de één je niet trekt dan zou ik zeker de andere spelen.
En zeker een keer slow en manual proberen. Maargoed, begrijpend lezen wordt het niet voor je.
Hier reageer ik niet op. Ik kan niet begrijpend lezen; heb je helemaal gelijk in. Jij quote een hele lap tekst, reageert selectief en haalt iets aan wat er niet in staat. En dan zeg je tegen mij dat ik niet begrijpend kan lezen :')

Overigens op de PC heb ik dit niet gezien. Op de Playstation 3 wel. Er lijkt dus wel verschil te zitten in deze twee. In de PC voelt de AI wat anders aan. Daar ben ik nog niet echt cheatende ai tegengekomen. Op de playstation 3 daarintegen lijken sommige acties 'scripted'. Heb nu 2x precies dezelfde actie gezien waaruit een goal valt; Overigens bij beide actie de speler die verdedigd wordt opeens gedeselecteerd en een andere speler geselecteerd waar de bal niet is. En een goal.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:29:
In de PC voelt de AI wat anders aan. Daar ben ik nog niet echt cheatende ai tegengekomen. Op de playstation 3 daarintegen lijken sommige acties 'scripted'.

Ik dus; op de PC welteverstaan. Check mn post hierboven

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HetWonder schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:21:
ik ben nog niet zo'n goed speler (mijn laatste fifa game was, schrik niet.... Fifa RTWC '98) maar ik verbaas me dr over dat je met bal afpakken mbv spatie of r knop bijna gelijk een rode kaart aan de broek hebt hangen. Mijn 2e wedstrijd had ik er zelfs al 2 te pakken :). Zal mijn skillniveau wel zijn...
Andere kant, goedgeplaatste sliding op de bal die daarna de speler neermaait met een blesure blijft ongestraft :) Ze hadden enkel wat randomness in buitenspel mogen zetten, tot op de milimeter wordt je nu buitenspel gefloten.

Al blijf ik sinds 2008 al moeite hebben met de effectballen, kom je echt vingers tekort om heel die PS3 controller te bedienen :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net klaar met mijn 1e seizoen bij real madrid, voor het 2e jaar nieuwe sponsor gekozen.
Na dat ik dit heb gedaan heb ik opeens een budget van dik 900 miljoen in de min !

Ik snap er niets van het eerste seizoen afgesloten met rond de 50 miljoen in de plus.
Erg irritant want kan geen spelers kopen, meer mensen die dit hebben gehad?
Speel op ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
HetWonder schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:30:
[...]

Ik dus; op de PC welteverstaan. Check mn post hierboven
ah, gelukkig.

Heb jij toevallig ook bij het uitverdedigen in offline matches dat hij inééns de verdedigende speler deselecteerd? Had ik in het begin niet bij coash-spel; nu sta ik tijdje bovenaan en nu lijkt het wel of ik echt niet kan spelen; hij doet alles in een keer anders. Is dat zo geprogrammeerd? Dat je eerst gewoon lekker kan voetballen; ben je op bepaald niveau; dan kun je niet meer winnen omdat hij gewoon een andere speler selecteerd zodat de actie door kan gaan.

Ook heb ik vaak als de AI een actie wilt maken en ik neem de bal aan, dat hij bij het aannemen van de bal ongeveer 2 seconden "gestunned" is (Like de Sandman in TF2). Staat ie helemaal stil en kun je niet meer bewegen; dan neemt AI bal over en maakt ie een scripted actie.

Nu was ik zóóó lovend over FIFA10... De eerste 10 wedstrijden speelden echt súper lekker weg. Ik won alles wel maar gewoon acties maken enzo was heerlijk. En opééns na 10 wedstrijden zijn er allemaal 'snufjes' waardoor je niet meer kan 'voetballen'. Wat is hier de reden achter?

Al deze dingen heb ik echt álleen in coach modus als ik veel gewonnen heb. Offline match doet hij niet deselecteren van spelers zodat je geen controle meer hebt enzo. Alleen in Offline Coach modus!

Heb ik het nog geen eens over de kaarten: in de 1e 10 wedstrijden 1 gele kaart gepakt. Ik verdedig alleen uit met X eigenlijk. Nu pak ik in 1 wedstrijd 2 rode kaarten en stuk of 8 gele kaarten. Eén heel verschil met het begin. (niet overdreven).

Overigens ga ik FIFA10 weer terugbrengen naar de winkel. Ik speel het voornamelijk voor de coach functie; beetje jammer als de coach functie bugged is. Misschien toch maar eens kijken voor inFAMOUS of Prototype. Erg jammer dit.

[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 06-10-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetWonder schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:21:
[...]

Spelen we een ander spel ;)?

Ik heb het al eens eerder gezegd over deze klacht, zet dan je aggression omlaag. Die opties zijn er niet voor niks hoor...
Dus Team management -> Custom tactics -> Defense -> Agression <30

En een algemene tip over het tegengaan van voorspelbaarheid..... zet alles eens op manual. Dan krijg je pas onvoorspelbare situaties :P (Dan zie je pas echt hoe erg je leunt op ondersteuning vanuit de game)
Vaak geef je (ik dus iig) maar halfslachtig de richting aan waar de bal ongeveer heen moet. Op assisted kom je daarmee weg, maar met manual zie je gelijk wat je allemaal fout doet en waar je dus normaal gesproken Fifa voor verrot gaat schelden. "Waarom doet hij nu dit en dat :( " - nu zie je dat je gewoon verkeerd zit te mikken onbewust.

Toch blijven er wel scripted dingetjes inzitten..althans dat gevoel krijg je toch soms. Ook is de game nog niet zeker niet perfect wat betreft de aansturing van je medespelers, maar je moet echt ff een tijdje kloten met de instellingen om het goed te krijgen, en oefenen ofcourse.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:29:
[...]

Op de playstation 3 daarintegen lijken sommige acties 'scripted'. Heb nu 2x precies dezelfde actie gezien waaruit een goal valt; Overigens bij beide actie de speler die verdedigd wordt opeens gedeselecteerd en een andere speler geselecteerd waar de bal niet is. En een goal.

Hoe hoog staat de assistance voor selectie van je spelers? Het beste werkt volgens mij om hem 1 tikje aan te zetten, dus bijna helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:02:
Net klaar met mijn 1e seizoen bij real madrid, voor het 2e jaar nieuwe sponsor gekozen.
Na dat ik dit heb gedaan heb ik opeens een budget van dik 900 miljoen in de min !

Ik snap er niets van het eerste seizoen afgesloten met rond de 50 miljoen in de plus.
Erg irritant want kan geen spelers kopen, meer mensen die dit hebben gehad?
Speel op ps3
Had je veel contracten die verlengd moesten worden aan het eind van het seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:10:
[...]
Nu was ik zóóó lovend over FIFA10... De eerste 10 wedstrijden speelden echt súper lekker weg. Ik won alles wel maar gewoon acties maken enzo was heerlijk. En opééns na 10 wedstrijden zijn er allemaal 'snufjes' waardoor je niet meer kan 'voetballen'. Wat is hier de reden achter?
Hoezo weet je zo zeker dat er 'snufjes' zijn ? Met 'Coach modus' bedoel je denk ik 'Manager mode' , ik heb daar nu 1,5 seizoen erop zitten. Ik ervaar al jouw problemen niet (xbox). Ik heb niet het gevoel dat de AI cheat, ook niet verderop in het seizoen (ik pakte niet meer kaarten, en AI was precies het zelfde als in het begin).

Op welk niveau speel je?

Tip voor het selecteren van spelers, zet dat op volledig manual, computer kiest vaak de verkeerde.

-----

Ervaren meer mensen het trage laden van savegames op de xbox?(ook na installatie op hd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:26:
[...]

Hoe hoog staat de assistance voor selectie van je spelers? Het beste werkt volgens mij om hem 1 tikje aan te zetten, dus bijna helemaal uit.
Ik heb alles standaard.

maar hoe verklaar je dan dat het in het begin WEL goed werkt, in ONLINE matches ook prima, In alle andere modussen ook prima, alleen in coach niet als je wat verder komt. Dan werkt ie obvious 'tegen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje irritant als je in de coach mode voor de beker gelijk speelt.
Je krijgt dan namelijk een Replay ipv penalty's en verlenging. Verder krijg ik ook iedere keer de melding als ik het spel wil starten dat de pc de cd niet herkend.
Joan
(laaiend derhalve)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeten op deze te reageren:
RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009:
[...]
De AI bepaalt het spel. Als hun passen en ik ga er tussen staan; als ik lig gaat de bal dwars doo rme heen, als ik sta dan gaat de speler in eens z'n benen wijd doen. _/-\o_
Ik speel nu op World Class, en wil weer over stappen naar Legendary. Ik kan je vertellen dat bij mij de AI echt totaal niet 'bepaalt'. Ik bepaal de wedstrijden, en als ik m`n concentratie wat verlies, dan vallen er pas doelpunten voor de AI.

'Pass-lanes' blocken kan echt wel met slidings of met de 'jockey' -verdediging knop (beide erg belangrijk geworden bij fifa 10), en dat werkt gewoon goed (de bal gaat dan niet door me heen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog niet zo lang op tweakers maar WTF betekent Al.
Joan
(wil dat weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:40:
Joan
(wil dat weten)
AI = Artificial Intelligence
Dus, soortvan gesimuleerde hersenen van een computer door bepaalde reacties op bepaalde actie te geven.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joan
(wil dat weten)
haha snap ik, goede vraag: http://nl.wikipedia.org/w...tie#AI_in_computerspellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joan
(wil dat weten)
Gewoon de CPU...ehm de computer tegenstander, hoe goed deze speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:38:

[...]

Ik speel nu op World Class, en wil weer over stappen naar Legendary. Ik kan je vertellen dat bij mij de AI echt totaal niet 'bepaalt'. Ik bepaal de wedstrijden, en als ik m`n concentratie wat verlies, dan vallen er pas doelpunten voor de AI.

'Pass-lanes' blocken kan echt wel met slidings of met de 'jockey' -verdediging knop (beide erg belangrijk geworden bij fifa 10), en dat werkt gewoon goed (de bal gaat dan niet door me heen).
Bij mij als ik tussen een pass in ga staan, gaat de speler met z'n benen wijd staan zodat je een panna krijgt :? Erg vaag iig.

Heb je de PS3 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:38:

[...]

Ik speel nu op World Class, en wil weer over stappen naar Legendary.
Moet je een bepaald aantal wedstrijden gewonnen hebben om Legendary te kunnen spelen?
Ik kan namelijk niet hoger dan wereldklasse.
Joan
(hels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Heeft iemand ook last van de uitermate debiele keepers die zo snel op de rand van de 16 staan dat elke aanvaller er gemakkelijk een lobje overheen doet?

Verder vindt ik dat zonal systeem ook bullshit want je staat altijd tegen 4-5 verdedigers, hoe je ook de bal rondtikt..

[ Voor 28% gewijzigd door Gnermo op 06-10-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, computer komt soms te snel uit, is vrij irritant. Dit kan je voorkomen door 2 x op Y te drukken (de keeper uitkom knop). De eerste keer laat je hem uitkomen (ookal komt hij al van zichzelf), 2x dat je drukt, gaat ie terug naar z`n doel. Werkt alleen niet altijd (soms heb je gewoon te weinig tijd)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:45:
[...]
Moet je een bepaald aantal wedstrijden gewonnen hebben om Legendary te kunnen spelen?
Ik kan namelijk niet hoger dan wereldklasse.
Nee, je kan vanaf wedstijd 1 al op legendary. Als het goed is moet er 1 niveau hoger na World Class zitten, en dat is Legendary.
RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:44:
[...]
Bij mij als ik tussen een pass in ga staan, gaat de speler met z'n benen wijd staan zodat je een panna krijgt :? Erg vaag iig.

Heb je de PS3 versie?
Ik speel de xbox 360 variant.

Gebruik je 'Jockey' bij het verdedigen?

Kan je misschien nog reageren op mijn 1ste post (met een qoute van jou erin). Daarin vroeg ik o.a waarom je zo zeker weet waarom de AI cheat?
En op welk niveau je speelt? Op lagere niveaus, doet de computer echt hele rare dingen af en toe.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:49:
[...]

Kan je misschien nog reageren op mijn 1ste post (met een qoute van jou erin). Daarin vroeg ik o.a waarom je zo zeker weet waarom de AI cheat?
Al een aantal keer gezegd: Omdat ik helemaal nergens last van heb bij andere spelmodi. Online heb ik ook nergens last van; daar doen de controls precies wat ze doen. In coach modus heb ik ook geen last; totdat ik te goed wordt. Dan gebeuren er onverklaarbare dingen; deselecteren van een verdediger bijvoorbeeld; het vastgenageld staan van spelers en nog veel meer dingen. Zo had ik net tegen potje Feyenoord - PSV in coach dat toivonnen de 16 meter inloopt; ik heb mannetje geselecteerd in de 16 en wil met kruisje de bal afpakken (hij liep recht op mij af namelijk); Ineens deselecteerd ie het poppetje en selecteerd een poppetje zo'n 20 meter achter toivonen.. Hij schiet en scoort.
Ik heb er nog steeds een hekel aan dat als je met 2 spitse speelt, en je sprint op met de ene, de andere stopt met lopen.
Dit heb ik ook constant; maar ook buiten de coachmodus om. Wil je net steekpaas geven gaat ie stil staan.

[ Voor 30% gewijzigd door RedHat op 06-10-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:28:
Ik heb er nog steeds een hekel aan dat als je met 2 spitse speelt, en je sprint op met de ene, de andere stopt met lopen.
Dat terwijl ik juist de combinatie wil maken of wil steken :S

En hoe maak je een 1-2? zo een snelle die er vroeger wel was?
Dan veranderde hij niet eens van poppetje maar tikte de computer automatisch door.

-Allemaal voor de pc trouwens
beetje brutaal om mezelf te quote maar kreeg geen reactie en daar was ik wel op uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is 'te goed' ? Welke niveau hebben we het dan over? Heb je 'Selecteren' al op volledig manual staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:53:
Wat is 'te goed' ? Welke niveau hebben we het dan over? Heb je 'Selecteren' al op volledig manual staan?
Wat heeft dat ermee te maken :?

Ik ga het nog een keer zeggen (5e keer nu);

Bij andere spelmodussen werkt het prima. Alleen in coach niet naarmate je verder komt.

We praten over niveau Amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 'Zelfstandig selecteren' is dus erg belangrijk. Als je die laat staan zoals hij stond , dan ervaar je idd sommige problemen, die jij nu ervaart. Wat ik al zei, als de computer moet kiezen, dan pakt hij niet altijd de goede. (computer kan natuurlijk niet precies weten wat jij wilt gaan doen). Dus zet het auto-selecteren UIT. en probeer het nog eens.

Als je vind dat je 'te goed' word. Waarom niet eens een niveautje hoger proberen? Zoals ik al zei, hoe lager het niveau, hoe waziger de computer kan doen (dat over elkaar heen struikelen enzo).

Ik kan je iig vertellen dat de AI niet cheat, dat is echt larie koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:57:
Het 'Zelfstandig selecteren' is dus erg belangrijk. Als je die laat staan zoals hij stond , dan ervaar je idd sommige problemen, die jij nu ervaart. Wat ik al zei, als de computer moet kiezen, dan pakt hij niet altijd de goede. (computer kan natuurlijk niet precies weten wat jij wilt gaan doen). Dus zet het auto-selecteren UIT. en probeer het nog eens.

Als je vind dat je 'te goed' word. Waarom niet eens een niveautje hoger proberen? Zoals ik al zei, hoe lager het niveau, hoe waziger de computer kan doen (dat over elkaar heen struikelen enzo).

Je lult er weer glansrijk omheen zeg.

Ik heb nu meerdere malen gevraagd aan je waarom het dan alleen in coach modus is :? En bij andere spelmodussen is alles weer normaal. Misschien moeten we ophouden met op elkaar reageren, want dit heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die mij kan uitleggen welke knop(pen) ik moet gebruiken, voor de PS3, om te duwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:09:
[...]
Ik heb nu meerdere malen gevraagd aan je waarom het dan alleen in coach modus is :? En bij andere spelmodussen is alles weer normaal. Misschien moeten we ophouden met op elkaar reageren, want dit heeft weinig zin.
Zou het een mogelijkheid kunnen zijn dat je dit zomaar denkt... Het is namelijk volgens mij niet echt een voldongen feit dat de AI cheat naarmate je vordert in de Manager Mode.

/EDIT: Ik heb het inmiddels nog niet gemerkt. Het zou een mogelijkheid kunnen zijn om 'aan te blijven haken' in de competitie. Maargoed ik heb er niets van gemerkt, en heb al een heel seizoen gespeeld waar ik steeds ver voor stond

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:09:
Niemand die mij kan uitleggen welke knop(pen) ik moet gebruiken, voor de PS3, om te duwen...
D'r is geen knop om te duwen. Hooguit kan je X gebruiken om na een speler toe te lopen. Als je dan schouder aan schouder loopt wil ie nog wel eens een licht duwtje geven. Maar dit kan je niet zelf bepalen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:31:
[...]

Had je veel contracten die verlengd moesten worden aan het eind van het seizoen?
Viel wel mee stuk of 6, waarvan 1 niet verlengd. Maar lijkt me niet dat ik daardoor opeens zoveel in de min sta :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:09:
[...]

Je lult er weer glansrijk omheen zeg.

Ik lul nergens om heen, ik wist niet dat dat stukje van enige waarde was in jouw visie van deze discussie. Je zegt dat de computer cheat, maar concrete voorbeelden kan je niet geven. Ja, je zegt 'deselectere van spelers etc.' , maar de oplossing daarvoor is al door meerdere mensen, meerdere keren gegeven, en dat is het auto. switchen op manual zetten. Dat spelers ballen door je benen schieten, komt omdat je niet kan verdedigen (je gebruikt niet de jockey knop o.a). Al die dingen die jij opnoemt, heb ik niet in Coach modus(1,5 seizoen), en zover ik weet, niemand die ik ken die dat mee-maakt wat jij 'zegt' mee te maken.

"In andere modussen is het niet", is WAT niet. De computer cheat niet, het ligt gewoon aan jouw skill.

edit: Zie je het al voor je, een cheatende AI op het laagste niveau :+ Lijkt me dus echt totaal niet. Misschien dat hij cheat op niveautjes hoger, maar dat is ook niet zo. Ik merk daar totaal niks van, en speel toch al heel m`n leven fifa, nog nooit het idee gehad dat de AI cheat. Gekke dingen doen ze zeker, maar cheaten niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:59
Af en toe is de scheidsrechter wel partijdig zeg (Kijk links om te zien hoe de scheids kijkt) en dit koste me dan ook weer een wedstrijd en bijna een controller uit frustratie ;) )

http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10551584

Dit hakje een wedstrijd later maakte het gelukkig weer helemaal goed :)

http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10553560

Leuke aanval vind ik zelf. Vind trouwens het spaanse commentaar een stuk lekkerder klinken, maar dat kan ook komen omdat ik er geen bal van versta :p

Tis net Fifa 09 wamt daar bleef ik ook switchen tussen ergernis en dikke fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:51:
[...]

Al een aantal keer gezegd: Omdat ik helemaal nergens last van heb bij andere spelmodi. Online heb ik ook nergens last van; daar doen de controls precies wat ze doen. In coach modus heb ik ook geen last; totdat ik te goed wordt. Dan gebeuren er onverklaarbare dingen; deselecteren van een verdediger bijvoorbeeld; het vastgenageld staan van spelers en nog veel meer dingen. Zo had ik net tegen potje Feyenoord - PSV in coach dat toivonnen de 16 meter inloopt; ik heb mannetje geselecteerd in de 16 en wil met kruisje de bal afpakken (hij liep recht op mij af namelijk); Ineens deselecteerd ie het poppetje en selecteerd een poppetje zo'n 20 meter achter toivonen.. Hij schiet en scoort.
Ik kan me hier wel in vinden.

Gister wou het een paar potjes gewoon niet met uiteindelijk 2x 0-0 tegen VVV en Sparta. Echter daarna tegen AZ in de beker en die speel ik 0-6 weg.

IDD alsof de AI je even frustreert zodra je te ver dreigt uit te lopen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik speel nu al tijdje be a pro, ajax spits en heb net mijn eerste wedstrijd vriendschappelijk achter de rug in het nederlands elftal. Ik merk wel degelijk een 'anders' wordende AI, meeste matches heb ik de eisen allemaal gehaald (scoor zoveel keer, schiet zoveel keer etc). Opeens wordt ik gewoon totaal weggespeeld door een 2,5ster RKC (ofzo) en zij schieten gewoon 3 vrije trappen (tussen de 16 en 30 meter) naadloos in de kruising.

Andere kant, je gaat gaandeweg ook steeds meer 'foutjes' vinden van de AI, dat voor je gevoel de AI vals speelt. Paar voorbeeldjes:

-'vrije ballen (een sliding tikt de bal in de vrijheid zegmaar) reageert de AI en eigelijk jou eigen speler soms heel apart. Ze kunnen de bal niet aanpakken of een andere speler in de buurt wordt 'gekoppeld' aan de bal.
-assisteren met een kopduel, het is altijd maar 1vs1. (terwijl jij er gewoon naast staat).
-Binnen de 16 kan je nagenoeg altijd op het doel schieten, maar ben je er maar een meter buiten wordt bijna elk schot geblokt door een verdediger.
-'impact' van een botsing. Ook al ren je met volle snelheid en verdediger krijgt in, vlieg jij rustig 2 meter verder door, terwijl verdediger als een soort van betonblok doodstil staat en je bal mee neemt.

En hoe schiet je uberhaubt volle kracht vlak over de grond? Of ik krijg een binnenkant voetje (te zacht) of die bal gaat meters (naja, kilometers) over.

Stomme vraag btw, wat is de 'jockey' knop? (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:10:
[...]

ah, gelukkig.

Heb jij toevallig ook bij het uitverdedigen in offline matches dat hij inééns de verdedigende speler deselecteerd? Had ik in het begin niet bij coash-spel; nu sta ik tijdje bovenaan en nu lijkt het wel of ik echt niet kan spelen; hij doet alles in een keer anders. Is dat zo geprogrammeerd? Dat je eerst gewoon lekker kan voetballen; ben je op bepaald niveau; dan kun je niet meer winnen omdat hij gewoon een andere speler selecteerd zodat de actie door kan gaan.
Precies dat ja, zoals ik dus al schreef. Beetje lafjes allemaal, net als dat de tegenstander in de laatste 15 minuten vd wedstrijd opvallend vaak een beslissende goal maakt. Erg leuk om daar dan n keer tegen op te boksen en alsnog het tij te keren, maar als t bij 5 van de 10 wedstrijden is gaat de lol er snel af... zo vaak lukt dat omdraaien vd score immers ook niet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de AI cheat gebeurt dat volgens mij wel subtieler. Zo zijn er heel wat parameters die meespelen bij het winnen of verliezen van een duel, of hoeveel snelheid je speler haalt. Het lijkt me logischer dat ze die subtiel beïnvloeden dan door een cheap trick als het deselecteren gebruiken. Daar heb ik in elk geval geen last van en ik speel de manager mode op legendary. Ik vermoed soms wel dat er met bepaalde parameters subtiel gefoefeld wordt. En dat de AI steeds volgens dezelfde patronen opbouwt is erg frustrerend. Vooruit lopen tot er een speler komt, net zo wegdraaien dat je niet bij bal kan en terugpasen, repeat... Erg irritant.

+1 voor dat X360 GoT team trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:08:
Paar voorbeeldjes:

-'vrije ballen (een sliding tikt de bal in de vrijheid zegmaar) reageert de AI en eigelijk jou eigen speler soms heel apart. Ze kunnen de bal niet aanpakken of een andere speler in de buurt wordt 'gekoppeld' aan de bal.
De speler die het kortst bij de bal staat, die word er aan gekoppelt. Dit voelt soms idd apart aan, omdat je speler dan ineens 'vrij' is, je moet hem dan ineens zelf besturen, ipv. dat je naar de bal gezogen word.
-assisteren met een kopduel, het is altijd maar 1vs1. (terwijl jij er gewoon naast staat).
Ja dit is idd jammer, het kopduel is altijd 1vs1 . Maar dit heeft niks met een andere spelende(cheatende) AI te maken. Dat is gewoon een terkort koming van fifa, en dat is dat kop duel altijd een 'afgesproken' 1vs1 is.
-Binnen de 16 kan je nagenoeg altijd op het doel schieten, maar ben je er maar een meter buiten wordt bijna elk schot geblokt door een verdediger.
Dit ervaar ik niet. Scoor regelmatig van buiten de 16.
-'impact' van een botsing. Ook al ren je met volle snelheid en verdediger krijgt in, vlieg jij rustig 2 meter verder door, terwijl verdediger als een soort van betonblok doodstil staat en je bal mee neemt.
Dit was vooral bij fifa 09, dit hebben ze in fifa10 trachten te veranderen. Het hele 'dualeren om de bal' is veranderd. Het leuke eraan is, dat je nu als je getackeld word, kans maakt om terug dat duel in te gaan, om alsnog de bal af te pakken. Dit systeem werkt vrij goed, alleen krijg je soms wel van die rommelige wedstrijden. Maarja, idd, dat dualeren wilt nog weleens irritant zijn. Al zie ik hier geen cheatende AI in.
Stomme vraag btw, wat is de 'jockey' knop? (PS3)
Weet ik niet, ik speel xbox. Maar alle knoppen staan gewoon in je menu. Zoek daar maar op 'Jockey', bij 'Defence'. Bij de Xbox is dit LT als je aan het verdedigen ben. Op de PS3 zal dat dan waarschijnlijk L2 zijn. Jockey is zeg maar niet mee rennen met je verdediger, maar meer van voren proberen tegen te houden. Probeer het maar, en je snapt wat ik bedoel. Het is iig vrij belangrijk bij het verdedigen, maar je moet wel precies gaan leren wanneer je hem kan gebruiken, het is niet altijd de best oplossing (just like in real life).

Tegen dribbelaars, zoals ik :o , werkt dat verdedigen erg goed. Een dribbelaar draait snel, en vaak is dan de verdediger te laat (en kan ik er zo voorbij lopen). Maar als iemand met de Jockey knop verdedigd, dan draait hij nagenoeg net zo snel, en kan ik er niet meer zo makkelijk voorbij. Ook houd je met die knop voorzetten tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:57:
Mja sorry ik blijf de ervaring hebben dat ik geen controle heb over sommige acties. Zoals al gezegd; soms resulteert dit in een fantastisch doelpunt scoren zonder zelf t toetsenbord aan te raken, een andere keer lukt het me met geen mogelijkheid met 5-6 verdedigers, die om elkaar heen staan te rommelen, een vijandelijke spits die in zijn eentje is te stoppen.

T gaat hier om het niveau semi-pro en amateur. En tja alles op auto zetten is leuk maar daar moet je wel eerst heel goed voor zijn. Kortom; weinig lol voor een instapper als ik. Het niveau nog lager zetten resulteert namelijk ook in enorm knullig voetbal, wat de lol ook zeker niet verhoogt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, je speelt op PC? Maar dat is gewoon kut ;) . Op de pc zou ik het niet weten. Laatste keer dat ik het op de pc speelde, was fifa 08, en dat was gewoon 3x knudde. Zeker met toestenbord, want dan kan je maar een zeeeeer beperkt aantal kanten in. Fifa is echt een console spelletje als je het mij vraagt (of iig een 'controller'-spelletje, en geen toestenbord spelletje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

misschien is cheatende AI ietwat overdreven maar dan zou het eerder een falend adaptive AI zijn.
Waar een pruts-team opeens te goed is en dit weer gecompenseerd wordt door een zwalkend topteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik speel fifa op de 360 maar ik had even een vraagje? Heeft iemand anders problemen met het spelen met 2 controllers? Mijn 360 loopt vast als ik met 2 controllers speel. Ik weet niet of het hier hoort maar aangezien het zover alleen gebeurt in fifa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 20:48
GrandDestroyer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:11:
Ik speel fifa op de 360 maar ik had even een vraagje? Heeft iemand anders problemen met het spelen met 2 controllers? Mijn 360 loopt vast als ik met 2 controllers speel. Ik weet niet of het hier hoort maar aangezien het zover alleen gebeurt in fifa..
Nee, denk ook dat als veel mensen hier wel problemen mee hadden het al lang bekend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 21-09 23:22
Ik speel nu in de engelse coca cola league 2 met AFC Bournemouth. moet nu tegen chelsea in de FA cup kwart finale nadat ik arsenal heb verslagen.

grootste probleem waar ik tegen aanloop is de vermoeidheid van spelers. ik heb mijn trainer al geupgrade naar niveau 6 maar het helpt nog niet echt heel veel :( of komt het gewoon omdat ik te slechte spelers heb nog (allemaal tussen de 50 en 60 + mijn virtual pro van 72)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Haha wat een toeval. Start Fifa net op, wat krijg ik als tutorial te zien? Jockey :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_CR0SS schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:15:
grootste probleem waar ik tegen aanloop is de vermoeidheid van spelers. ik heb mijn trainer al geupgrade naar niveau 6 maar het helpt nog niet echt heel veel :( of komt het gewoon omdat ik te slechte spelers heb nog (allemaal tussen de 50 en 60 + mijn virtual pro van 72)
Ik probeer fitness coach altijd snel op 10 te krijgen, want alles onder 10 merk je vrij goed in de fitheid van je spelers. Met coach 10 merk je het ook wel als je een drukke periode hebt met veel wedstrijden. Dan moet je dus gaan wisselen. (hoeft niet, met complete lege spelers is het ook nog wel te doen, ze zijn alleen niet echt snel meer, en schieten sneller mis).
SinergyX schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:15:
Haha wat een toeval. Start Fifa net op, wat krijg ik als tutorial te zien? Jockey :D
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:39:
[...]

Ik lul nergens om heen, ik wist niet dat dat stukje van enige waarde was in jouw visie van deze discussie. Je zegt dat de computer cheat, maar concrete voorbeelden kan je niet geven. Ja, je zegt 'deselectere van spelers etc.' , maar de oplossing daarvoor is al door meerdere mensen, meerdere keren gegeven, en dat is het auto. switchen op manual zetten. Dat spelers ballen door je benen schieten, komt omdat je niet kan verdedigen (je gebruikt niet de jockey knop o.a). Al die dingen die jij opnoemt, heb ik niet in Coach modus(1,5 seizoen), en zover ik weet, niemand die ik ken die dat mee-maakt wat jij 'zegt' mee te maken.

"In andere modussen is het niet", is WAT niet. De computer cheat niet, het ligt gewoon aan jouw skill.

edit: Zie je het al voor je, een cheatende AI op het laagste niveau :+ Lijkt me dus echt totaal niet. Misschien dat hij cheat op niveautjes hoger, maar dat is ook niet zo. Ik merk daar totaal niks van, en speel toch al heel m`n leven fifa, nog nooit het idee gehad dat de AI cheat. Gekke dingen doen ze zeker, maar cheaten niet.
Hier in dit topic zijn al meerdere mensen die aangegeven het zelfde te hebben.

Je wilt gewoon 'doorzeiken' op het feit dat ik geen skill heb. Zeg dat dan gewoon. En direct, dan hoeven we de hele discussie niet te houden. Want je lult echt enorm stom. Je loopt overal 'omheen te lullen'. Je zegt nu weer dat ik geen voorbeelden aandraag. Lees het hele topic even terug man.
"In andere modussen is het niet", is WAT niet.
Dat je speler gedeselecteerd wordt, dat je niet tussen passen in kan staan (je doet gewoon domweg je benen wijd) (heeft niets met uitverdedigen te maken), spelers die in één keer stilstaan en een animatie laten zien dat er wat gebeurd terwijl dat ergens anders is (ziet er heel vaag uit, iemand neemt bal aan, tegenstander pakt bal af, gastje 10 meter daarboven laat een animatie zien) en zo heb ik nog een aantal voorbeelden gegeven.

Ook heb ik aangegeven dat Slory ineens zeker 1.5x zo langzaam is als een niet zo hele snelle verdediger. Maar daar reageer je ook niet op. Popi-jopi gedrag, want je wilt alleen maar zeggen dat ik zuig en dat jij pro bent maar doet dat op een hele nare manier.

Cheatende AI is misschien niet geheel het goede woord, maar catch-up AI misschien wel. Ik heb MINSTENS 10 voorbeelden aangedragen dus blijf dan For FUCKS SAKE niet doorlullen over dat ik geen voorbeelden aandraag. Over het DESELECTEREN, je leest het goed, DESELECTEREN van een speler terwijl ik NIET iemand anders selecteer of wat dan ook, of dat er geen ENKELE reden is voor het DESELECTEREN van een speler kun je wel 1000x zeggen dat dat een optie is; Dat snap ik wel... Ik wil alleen automatisch selecteren en zeg alleen dat als je voor staat of heel goed draait dat hij dan het systeem gaat 'fucken'. Al een aantal keer tegen je gezegd maar blijkbaar snap je het niet of kun je niet lezen of probeer je weer ergens op te fitten en kun je het niet loslaten ofzo.

Ook reageer je heel selectief; ik draag 10 punten aan en je pakt 1 punt, verdraait die en geeft daar je mening op. Man man man, zo kan ik toch geen discussie starten :? Hoe kunnen we het over een bepaald punt hebben als jij daar steeds aan loopt te draaien en te twisten en ergens op doelt en daar mij op daar blijft gaan.
Kun je lezen? Want ik raak behoorlijk gefrustreert van je, held :(

Dus ik zal nog even voor je opsommen; zoals ik al meerdere keren gedaan heb, misschien kun je dan niet één dingetje selectief quoten en daaromheen draaien maar gewoon inhoudelijk reageren?
  • Slory is één van de snelste speler in de eredivisie; toch als je voor staat is hij minstends 1.5 keer zo langzaam als een langzame verdediger!
  • Als je voor staat of een héél goed seizoen draait of whatever en tegenstander zet een aanval in, en je wilt uitverdedigen met je laatste verdediger, loop je er naar toe, druk je op kruisje om de bal af te pakken; echter dan deselecteerd ie ineens je speler waardoor de aanvaller langs je verdediger heen kan
  • Als je soms voor staat (is niet wedstrijd-based, maar overall denk ik) heb je soms 'scripted' acties. Dan is het van begin tot eind of beine eind vastgelegd wat er gebeurd; want op amateur spelen ze knullig... Is niet heel moeilijk uit te verdedigen maar dan opeens kun je geen block zetten of wat dan ook. Ook altijd wordt de bal hoog gespeeld en ingekopt. Dit gebeurd niet vaak (1x in de 3 wedstrijden) maar is wel scripted. Ik kan het moeilijk uitleggen maar dit moet je zien.
  • Als er iets gebeurd doet een andere speler soms mee in een animatie; hij gaat helemaal stil staan ofzo, ziet er heel raar uit. Dit is dan gewoon een bug, maar als je mee wilt lopen en je poppetje gaat ineens stil staan is dat frustreend, vooral wanneer tegenstander uitbreekt.
  • Tegen PSV kwam ik héél gemakkelijk 3-0 voor, in nog geen 10 minuten. Daarna gebeuren er dingen die héél vaag zijn. In een actie 'stunnen' de poppetjes. Erg naar want je straat vastgenageld aan de grond. Ik verloor de wedstrijd met 3-6
Zomaar even een paar puntjes van wat ik al aangehaald heb. Dit zal vast wel met niveau->instellingen te maken hebben maar dit zijn wel jammere dingen. Ik ben geen pro-FIFA speler die 100én uren eraan spandeert. Maar ik wil gewoon no-nonsense een potje voetballen zonder dat er een catch-up functie in zit. Zit in deze FIFA, of in ieder geval op de PS3 wel in. Heb je zelf een PS3? Speel je FIFA10 op een PS3? Misschien zit daar het verschil in :? ik weet het niet.

[ Voor 44% gewijzigd door RedHat op 06-10-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh juist ja. Laat maar, ik probeerde alleen maar te helpen. Maar aan deze reactie hierboven te zien hou jij meer van flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hehe ik voeg me ook weer in de discussie; net ff 2 potjes gespeeld op niveau wereldklasse en wederom precies hetzelfde :) ik stond de 1e keer zelfs met 1-0 voor tot uiteraard weer zo'n raar moment voordeed in de 73e minuut; controle over mn spelers weg, mannetje in zn eentje overal doorheen en jawel, 1-1.

Ik vind t iig helemaal vreemd dat ik geen niveauverschil merk tussen amateur en wereldklasse.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-10-2009 19:00 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:55:
uh juist ja. Laat maar, ik probeerde alleen maar te helpen. Maar aan deze reactie hierboven te zien hou jij meer van flamen.
Ik denk eerder dat jij de flamer bent.

Of ben ik en die anderen die "vreemde dingen" constateren allemaal gek en aan het flamen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:55:
Dan heb ik je helemaal verkeerd begrepen. Mijn excuus. Ik kan alleen lezen wat je in je berichten zet en non-verbale communicatie is er dan niet bij. Feit is dat je alle punten 'ontwijkt' en op een bepaalde manier 'reageert'. Ook zaten er al meteen een hele hoop aannames in je post; en je reageert steeds niet inhoudelijk, zelfs niet als ik punt voor punt reageer. Dan zeg je; geef eens punten, terwijl ik er net 10 heb gegeven bij wijze van. Ik bedoel het zeer zeker niet als flame maar ben toch wel erg gefrustreerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, om mis-communicaties te voorkomen zal ik even op je punten reageren.
RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:41:
[...]
Je wilt gewoon 'doorzeiken' op het feit dat ik geen skill heb. Zeg dat dan gewoon. En direct, dan hoeven we de hele discussie niet te houden. Want je lult echt enorm stom. Je loopt overal 'omheen te lullen'. Je zegt nu weer dat ik geen voorbeelden aandraag. Lees het hele topic even terug man.
[...]
Eerst wil ik zeggen dat je toon gewoon redelijk aggresief is. Daar hou ik niet echt van (veel gescheld). Maar goed. Ik probeer niet 'door te zeiken dat je geen skill heb' . Al denk ik wel dat veel dingen die bij jou fout gaan, verbeterd kunnen worden door oefening.

Ik lul iig nergens bewust omheen. Zo belangrijk is dit ook weer niet.
Ook heb ik aangegeven dat Slory ineens zeker 1.5x zo langzaam is als een niet zo hele snelle verdediger. Maar daar reageer je ook niet op. Popi-jopi gedrag, want je wilt alleen maar zeggen dat ik zuig en dat jij pro bent maar doet dat op een hele nare manier.
Klopt, slory ben ik vergeten op te reageren. Ik speel hier net een potje, en daar rende ik met Balaz van PSV de verdediger eruit. Dus waarom Slory niet sneller is, zou ik niet weten. In principe moet hij dat wel zijn. (verder slaat de rest wat je hier zegt natuurlijk nergens op)
Cheatende AI is misschien niet geheel het goede woord, maar catch-up AI misschien wel. Ik heb MINSTENS 10 voorbeelden aangedragen dus blijf dan For FUCKS SAKE niet doorlullen over dat ik geen voorbeelden aandraag. Over het DESELECTEREN, je leest het goed, DESELECTEREN van een speler terwijl ik NIET iemand anders selecteer of wat dan ook, of dat er geen ENKELE reden is voor het DESELECTEREN van een speler kun je wel 1000x zeggen dat dat een optie is; Dat snap ik wel... Ik wil alleen automatisch selecteren en zeg alleen dat als je voor staat of heel goed draait dat hij dan het systeem gaat 'fucken'. Al een aantal keer tegen je gezegd maar blijkbaar snap je het niet of kun je niet lezen of probeer je weer ergens op te fitten en kun je het niet loslaten ofzo.
Selecteren en Deselecteren is een beetje hetzelfde. Als de computer iemand anders selecteerd, dan de-selecteerd hij natuurlijk ook automatisch. Kan zijn dat we hier elkaar niet begrijpen. Maar ik kan je vertellen, het eerste wat ik deed met fifa 10.. was het auto-selectere uit zetten. Want ik had PRECIES het zelfde als wat jij zegt. De computer selecteerde of DE-selecteerde precies de verkeerde speler op de verkeerde momenten. Oftwel, het auto-selecteren van fifa is kut. Daarom raad ik het aan om het uit te zetten. Ik weet niet of je het inmiddels al geprobeerd heb?
Dus ik zal nog even voor je opsommen; zoals ik al meerdere keren gedaan heb, misschien kun je dan niet één dingetje selectief quoten en daaromheen draaien maar gewoon inhoudelijk reageren?

[list]
• Slory is één van de snelste speler in de eredivisie; toch als je voor staat is hij minstends 1.5 keer zo langzaam als een langzame verdediger!
Dit had ik in deze post al aangegeven. Ik ervaar dit niet met Balaz. Terwijl hij niet sneller hoort te zijn als slory. Maar dit zou ik niet weten. Slory zou sneller moeten zijn (mits hij LOS loopt, dus niet arm in arm met een verdediger)
• Als je voor staat of een héél goed seizoen draait of whatever en tegenstander zet een aanval in, en je wilt uitverdedigen met je laatste verdediger, loop je er naar toe, druk je op kruisje om de bal af te pakken; echter dan deselecteerd ie ineens je speler waardoor de aanvaller langs je verdediger heen kan
Ja dat is brak. Maar te voorkomen met het auto-selecteren uit.
• Als je soms voor staat (is niet wedstrijd-based, maar overall denk ik) heb je soms 'scripted' acties. Dan is het van begin tot eind of beine eind vastgelegd wat er gebeurd; want op amateur spelen ze knullig... Is niet heel moeilijk uit te verdedigen maar dan opeens kun je geen block zetten of wat dan ook. Ook altijd wordt de bal hoog gespeeld en ingekopt. Dit gebeurd niet vaak (1x in de 3 wedstrijden) maar is wel scripted. Ik kan het moeilijk uitleggen maar dit moet je zien.
Ja, ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik betwijfel het dat er 'scripted' acties in zitten. Nog nooit iets van gemerkt, of gelezen op internet.
• Als er iets gebeurd doet een andere speler soms mee in een animatie; hij gaat helemaal stil staan ofzo, ziet er heel raar uit. Dit is dan gewoon een bug, maar als je mee wilt lopen en je poppetje gaat ineens stil staan is dat frustreend, vooral wanneer tegenstander uitbreekt.
Ja, kan me voorstellend dat dat niet fijn is. Al begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt, en wederom, heb dit nooit mee gemaakt.
• Tegen PSV kwam ik héél gemakkelijk 3-0 voor, in nog geen 10 minuten. Daarna gebeuren er dingen die héél vaag zijn. In een actie 'stunnen' de poppetjes. Erg naar want je straat vastgenageld aan de grond. Ik verloor de wedstrijd met 3-6
Tja, heb je hier een filmpje van? Heb zoiets wederom nog nooit gezien, gehoord of mee-gemaakt. Ik zeg hier natuurlijk niet dat je liegt. Maar ik zou zo niet weten wat je hier bedoelt...
Zomaar even een paar puntjes van wat ik al aangehaald heb. Dit zal vast wel met niveau->instellingen te maken hebben maar dit zijn wel jammere dingen. Ik ben geen pro-FIFA speler die 100én uren eraan spandeert. Maar ik wil gewoon no-nonsense een potje voetballen zonder dat er een catch-up functie in zit. Zit in deze FIFA, of in ieder geval op de PS3 wel in. Heb je zelf een PS3? Speel je FIFA10 op een PS3? Misschien zit daar het verschil in :? ik weet het niet.
Ps3 en xbox zal niet veel van elkaar schelen. Ja het is jammer als je echt allemaal van dat soort rare dingen mee maakt, ik heb dat iig niet.

---------------------
reactie op Hetwonder:
HetWonder schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:55:
Ik vind t iig helemaal vreemd dat ik geen niveauverschil merk tussen amateur en wereldklasse.
Vreemd, want er zit toch zeker niveau verschil in. Op amateur win ik met makkelijk met 9-0 (loopt er gewoon doorheen). en op World class kom ik toch niet boven de 4/5-0 uit, en legendary max 2-0. Dus verschil is er zeker. Dat ze scoren op het eind kan aan zoveel dingen liggen. Moraal, fitheid, opstelling, tactiek etc.etc., zoveel factoren wat er kan bijdragen waarom ze toch scoren op het einde (misschien dat jij gewoon wat verzwakt naar mate het einde komt) who knows. Het is iig echt niet zo dat de AI even besluit dat ze maar eens moeten gaan scoren, dit zou namelijk beteken dat het hele spel nergens op slaat, en dat je maar een beetje voor jan doedel aan het spelen ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:16:
Okay, om mis-communicaties te voorkomen zal ik even op je punten reageren.

[...]

Eerst wil ik zeggen dat je toon gewoon redelijk aggresief is. Daar hou ik niet echt van (veel gescheld). Maar goed. Ik probeer niet 'door te zeiken dat je geen skill heb' . Al denk ik wel dat veel dingen die bij jou fout gaan, verbeterd kunnen worden door oefening.

Ik lul iig nergens bewust omheen. Zo belangrijk is dit ook weer niet.

[...]

Klopt, slory ben ik vergeten op te reageren. Ik speel hier net een potje, en daar rende ik met Balaz van PSV de verdediger eruit. Dus waarom Slory niet sneller is, zou ik niet weten. In principe moet hij dat wel zijn. (verder slaat de rest wat je hier zegt natuurlijk nergens op)

[...]

Selecteren en Deselecteren is een beetje hetzelfde. Als de computer iemand ander selecteerd, dan de-selecteerd hij natuurlijk ook automatisch. Kan zijn dat we hier elkaar niet begrijpen. Maar ik kan je vertellen, het eerste wat ik deed met fifa 10.. was het auto-selectere uit zetten. Want ik had PRECIES het zelfde als wat jij zegt. De computer seleceteren of DE-selecteerde precies de verkeerde speler op de verkeerde momenten. Oftwel, het auto-selecteren van fifa is kut. Daarom raad ik het aan om het uit te zetten. Ik weet niet of je het inmiddels al geprobeerd heb?

[...]

Dit had ik in deze post al aangegeven. Ik ervaar dit niet met Balaz. Terwijl hij niet sneller hoort te zijn als slory. Maar dit zou ik niet weten. Slory zou sneller moeten zijn (mits hij LOS loopt, dus niet arm in arm met een verdediger)

[...]

Ja dat is brak. Maar te voorkomen met het auto-selecteren uit.

[...]

Ja, ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik betwijfel het dat er 'scripted' acties in zitten. Nog nooit iets van gemerkt, of gelezen op internet.

[quote]
[quote]

Ja, kan me voorstellend dat dat niet fijn is. Al begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt, en wederom, heb dit nooit mee gemaakt.

[...]

Tja, heb je hier een filmpje van? Heb zoiets wederom nog nooit gezien, gehoord of mee-gemaakt. Ik zeg hier natuurlijk niet dat je liegt. Maar ik zou zo niet weten wat je hier bedoelt...

[...]

Ps3 en xbox zal niet veel van elkaar schelen. Ja het is jammer als je echt allemaal van dat soort rare dingen mee maakt, ik heb dat iig niet.

[...]

Vreemd, want er zit toch zeker niveau verschil in. Op amateur win ik met makkelijk met 9-0 (loopt er gewoon doorheen). en op World class kom ik toch niet boven de 4/5-0 uit.
Bedankt voor het reageren. Ik ben blij dat jij dit niet ervaart. Want het is echt héél frustrerend. Er zit wel héél véél verschil tussen de X360 en de PS3 kwa gamedesign. Dus het kan best zijn dat er een hoop verschillen onderling zijn. Dat weet ik voor de rest ook niet.

Mijn frustratie kwam meer vanuit alles wat daarvoor gebeurde; misschien kun je dat nog een keer teruglezen. In ieder geval mijn excuses dat ik uitgevallen ben.

Dat het 'oplosbaar' is door handmatig selecteren aan te zetten dat snap ik. Maar ik was meer gefrustreerd dat alles perfect werkt behalve als je spel goed verloopt in coach modus. Als ik dezelfde wedstrijd speel buiten de coach-modus loop ik er ook met 7/8-0 doorheen; echter op coach modus dezelfde wedstrijd niet. Had het je graag IRL willen laten zien; want het speelt gewoon erg vaag.

Nu zal skill ook wel een hoop te maken hebben met dit; als je héél erg goed bent kun je 'hieromheen' spelen. Daarom zei ik ook al eerder dat de meeste FIFA's die ik gespeeld heb meer systeem-voetbal is. Omdat de AI meestal een 'systeem' hanteerd. Of dit met FIFA10 is heb ik nog niet uit kunnen vogelen, maar ik kan me voorstellen dat het voor een supergoede speler wat makkelijker is te ondervangen.

Bij mij op de PS3 is het echt overduidelijk aanwezig... Dat vind ik gewoon erg jammer; want de eerste uren FIFA10 waren echt he-le-maal top!

[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 06-10-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:41:
[...]

Hier in dit topic zijn al meerdere mensen die aangegeven het zelfde te hebben.

[...]

Dat je speler gedeselecteerd wordt, dat je niet tussen passen in kan staan (je doet gewoon domweg je benen wijd) (heeft niets met uitverdedigen te maken), spelers die in één keer stilstaan en een animatie laten zien dat er wat gebeurd terwijl dat ergens anders is (ziet er heel vaag uit, iemand neemt bal aan, tegenstander pakt bal af, gastje 10 meter daarboven laat een animatie zien) en zo heb ik nog een aantal voorbeelden gegeven.

Ook reageer je heel selectief; ik draag 10 punten aan en je pakt 1 punt, verdraait die en geeft daar je mening op. Man man man, zo kan ik toch geen discussie starten :? Hoe kunnen we het over een bepaald punt hebben als jij daar steeds aan loopt te draaien en te twisten en ergens op doelt en daar mij op daar blijft gaan.
Kun je lezen? Want ik raak behoorlijk gefrustreert van je, held :(

Het ligt aan jou niet aan het spel of in tf2 taal: GO CRY SOME MORE!
Of l2p! Alles wat jij ziet is automatisch fout aan fifa en niet aan jou. Zou kunnen, erg onwaarschijnlijk of EA haatje dat kan ook natuurlijk.
Pc of Console?
En dat spelers sneller zijn betekent niet dat je altijd 100% een duel op snelheid zou winnen, daar zijn meer dingen bepalend in maar ga jij maar weer lekker fifa'en want je vermaakt je erg goed zo te zien :+

Edit:En je hebt geen 10 verschillende genoemd, je herhaald alles 10x. Klein verschil.
En daarnaast, coach modus werkt anders. Ja een stuk rotter of niet maar wel anders. Dus blijf anders van coach modus af?

En fifa tegen de Ai is al sinds 1998 geen bal meer aan.

En er is tot nu toe 0,0% verhschil tussen xbox en ps(ik hebeen box hier staan mijn overbuurman een ps3).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:21:
[...]
Bedankt voor het reageren. Ik ben blij dat jij dit niet ervaart. Want het is echt héél frustrerend. Er zit wel héél véél verschil tussen de X360 en de PS3 kwa gamedesign. Dus het kan best zijn dat er een hoop verschillen onderling zijn. Dat weet ik voor de rest ook niet.
Ik dacht dat de PS en xbox versie altijd redelijk het zelfde waren. Als dit niet zo is, dan veranderd dat natuurlijk heel het verhaal.

Maar wat ik eigenlijk een beetje probeerde te zeggen, geef niet meteen het spel de schuld als het even niet meezit. Probeer jezelf te verbeteren. Heb je al geprobeerd te verdedigen met de 'jockey' knop? Je kan bijv. ook aan je opstelling en tactiek sleutelen. In jouw geval zou ik bijv. altijd op 'Cover' spelen , en niet op buitenspelval. Zet bijv. een extra verdediger als laatste man. Etc. Probeer aanvallend te spelen middels 1-2-tjes. (weet je hoe dat werk? dat is op de ps3 denk ik: L1+A , maar dat moet je even in je menu terug kijken, staat daar in beschreven). Probeer over de vleugels het nederlandse spel te spelen, zodat je ruimte krijgt, en dat rommelige gedoe voorkomt. Probeer de dribbel-moves eens in de arena. Een hele makkelijke is bijv: Trick knop inhouden (l2 denk ik op ps3), en dan met je rechter knuppeltje 1tikje naar links, en dan 1 tikje naar rechts, kies vervolgens een richting. Dit is bijv. een hele makkelijke move, die heel erg nuttig kan zijn in de wedstrijd. (op youtube staan 2 geweldige filmpjes, waar alle moves heel goed worden uit gelegt)

Als je dit allemaal al hebt geprobeerd, en het wilt nog steeds niet lukken, ja dan is het balen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Postius schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:39:
[...]

Het ligt aan jou niet aan het spel of in tf2 taal: GO CRY SOME MORE!
Of l2p! Alles wat jij ziet is automatisch fout aan fifa en niet aan jou. Zou kunnen, erg onwaarschijnlijk of EA haatje dat kan ook natuurlijk.
Pc of Console?
En dat spelers sneller zijn betekent niet dat je altijd 100% een duel op snelheid zou winnen, daar zijn meer dingen bepalend in maar ga jij maar weer lekker fifa'en want je vermaakt je erg goed zo te zien :+

Edit:En je hebt geen 10 verschillende genoemd, je herhaald alles 10x. Klein verschil.
En daarnaast, coach modus werkt anders. Ja een stuk rotter of niet maar wel anders. Dus blijf anders van coach modus af?

En fifa tegen de Ai is al sinds 1998 geen bal meer aan.
Ik wou alleen een aantal punten aanhalen die alleen in coach modus lijken te zitten. Waaronder een soort van catch-up. Niet meer, niet minder. Maar in ieder geval bedankt voor je enorme bijdrage.
Alles wat jij ziet is automatisch fout aan fifa en niet aan jou. Zou kunnen, erg onwaarschijnlijk of EA haatje dat kan ook natuurlijk.
Je diskwalificeerd jezelf totaal. Ben geen EA-hater of wat dan ook. Mij vielen gewoon een aantal punten op. Je post staat dan ook vol met aannames. Ik heb ook gezegd dat de eerste uren FIFA zéér positief waren. Totdat ik Coach ging spelen en mij een aantal punten opvielen. Nu is dat een beetje breed uitgemeten maar het verschil is er in mijn opinie wel degelijk. Ik vind FIFA buiten de coach om gewoon nog steeds super. Ik vind het alleen jammer dat het spelmodus Coach toch iets anders inelkaar zit als wat ik had verwacht. Je kan net zo goed simuleren omdat de wedstrijden zelf spelen weinig nut (lijkt) te hebben. Dan kun je beter FM gaan spelen. Maar goed; jij snapt mij dan ook niet en je reageert op iets in het algemeen.
Probeer over de vleugels het nederlandse spel te spelen, zodat je ruimte krijgt, en dat rommelige gedoe voorkomt.
Dit staat even los van alles maar dit lukt me sowieso niet. Als ik over de vleugels heen loopt stopt iedereen met rennen. Waardoor ik dus helemaal in m'n eentje sta. Ik heb geprobeerd om m'n spitsen helemaal voor het goal van de tegenstander te zetten bij tactiek maar dan blijven ze ook nog bij het middenveld hangen. Ik speel niet heel agressief. Misschien is het gewenning dat coach héél anders speelt dan andere modussen in het spel. In ieder geval is dat op de PS3 zo.

[ Voor 44% gewijzigd door RedHat op 06-10-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je spelers mee laten rennen, door op LB te drukken (of op de ps3 zal dit L1 zijn, wederom even in je menu kijken welke knop dat is ;) ) Als je die knop in drukt, dan zullen de spelers om je heen ook loop acties naar voren maken.

Dit kan je ook veranderen in : menu-team management-opstelling- X drukken (edit) . -speler selecteren - en dan kan je 3 dingen doen : -base position, maar ook welke runs ze moeten maken in balbezit, of zonder balbezit. Had je dat ookal geprobeerd?

@hieronder: Klopt, echt 100% zeker kan ik dit niet zeggen. Ik weet alleen dat ik vele uren fifa heb gespeelt, en nooit het gevoel gehad heb dat ik in de laatste minuten meer (of eerder) tegen goals krijg. Eerder andersom, dat ik nog de wedstrijd win in de laatste minuten. Maar zoals ik al eerder zei, dat kan aan zoveel dingen liggen. (moraal, fitheid, hoe scherp ben je zelf nog?, heb je net een penalty gemist? dat verzwakt namelijk je team enorm. Mis je veel kansen? ook dan is je moraal minder, en kan je sneller een goal tegen krijgen. Moraal speelt de afgelopen jaren gewoon een grote rol daarbij, al noemen ze het nu 'vorm'. Maar dat het in PES heeft gezeten wil ik best geloven, maar heeft konami dat ooit bevestigt?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:16:
Het is iig echt niet zo dat de AI even besluit dat ze maar eens moeten gaan scoren, dit zou namelijk beteken dat het hele spel nergens op slaat, en dat je maar een beetje voor jan doedel aan het spelen ben.
Tenzij je ontwikkelaar bent bij EA, kan je dit natuurlijk echt niet weten. In PES heeft dit ook al heel lang gezeten, dat aan het eind van de wedstrijd de kans groter werd dat je een tegengoal kreeg. Dus dat het niet mogelijk is, is onzin!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:51:
Je kan je spelers mee laten rennen, door op LB te drukken (of op de ps3 zal dit L1 zijn, wederom even in je menu kijken welke knop dat is ;) ) Als je die knop in drukt, dan zullen de spelers om je heen ook loop acties naar voren maken.

Dit kan je ook veranderen in : menu-team management-opstelling- X drukken (edit) . -speler selecteren - en dan kan je 3 dingen doen : -base position, maar ook welke runs ze moeten maken in balbezit, of zonder balbezig. Had je dat ookal geprobeerd?
Hier ga ik zeer zeker naar kijken, heel erg bedankt. Deze optie was me nog niet opgevallen. Ik vond de menu's ook een beetje onduidelijk op de PS3. Of misschien niet de menu's zelf maar meer de knoppenlayout :)
Tenzij je ontwikkelaar bent bij EA, kan je dit natuurlijk echt niet weten. In PES heeft dit ook al heel lang gezeten, dat aan het eind van de wedstrijd de kans groter werd dat je een tegengoal kreeg. Dus dat het niet mogelijk is, is onzin!
Nouja, hier heb ik 0,0 last van in FIFA10. Alleen in Speel als coach-modus. Als ik bijvoorbeeld expres helemaal niet scoor blijft het ook gewoon 0-0. Als ik in de eerste 5 minuten snel 2 goaltjes maak maken hun er ineens ook een hoop :) Dus ja; het zit er blijkbaar dus echt in.

(gaat om PS3, FIFA10, Be a coach, Amateur, na 10 wedstrijden +/- met 0 tegendoelpunten :D )

[ Voor 30% gewijzigd door RedHat op 06-10-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik merk van Coach/Manager mode is dat de vorm en energy nogal een grote rol spelen. Het is jammer dat je vorm minder wordt wanneer je verliest, en omhoog gaat wanneer je wint. Dus als je vorm eenmaal slecht bij je spelers gaan ze ook echt slecht spelen. Dit heeft mij toch zeker wel een paar wedstrijden gekost. Eenmaal me spelers weer in vorm speel ik weer top.

Wat mij ook een beetje frusteerd is als je schiet op het doel, en de keeper weerkaatst de bal (Die komt dus terug.) Dan blijven je spelers gewoon staan en gaan er niet achter aan of er voor staan, dat moet je zelf weer doen. :(

Verder wel top, al blijft het binnenhalen van spelers erg moeilijk. Ik kan gewoon niemand binnen krijgen die een hogere skill heeft als de rest van mijn team. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Heeft iemand al last gehad van de volgende zeer nasty 'bug' :( FIFA10 @ XBOX360

Ik ben Manager Mode begonnen met Manchester United. Na enkele weken alle nutteloze spelers in de verkoop gedaan en kreeg de volgende melding.

"The board won't allow you to sell another player this season as they are worried that you change the core of the team too much"

Ok logisch :P Ik ging er ook echt met de bezem door...

Helaas sloot de Transfer Window al een week later en ik besloot geen enkele speler te verkopen aangezien het aanbod van vrijwel elke speler onder de marktwaarde zat.

Dus heb uiteindelijk geen enkele speler verkocht. Een week of 10 later in Manager Mode gaat de Transfer Window weer open. Dus dacht ik laat ik ze nu direct verkopen.

Als ik één speler selecteer om te verkopen krijg ik meteen diezelfde melding:

"The board won't allow you to sell another player this season as they are worried that you change the core of the team too much"

Terwijl ik over het seizoen dus nog geen enkele speler heb verkocht :S Nu kan ik dus geen spelers verkopen en ook niet aankopen omdat, ze "One of many" zijn...

Heeft iemand een oplossing?

Tevens heb ik al een kaart gehad terwijl de tegenstander me snoeihard onderuit schoffelt en ik krijg de vrije trap wel mee 8)

Dit soort wazige fouten kwam ik in Fifa09 niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Speel nu al enkele dagen Fifa 10 op de PC (met muis en toetsenbord) en ben toch over enkele dingen ontgoocheld;

- de bug dat je niet in de lucht kan schieten wanneer je met de muis speelt zit er nog steeds in
- als je een vrije trap geeft of een corner en je wil deze gewoon voorzetten door een tijdje op passen te drukken zoals je dat vroeger ook altijd deed dan vliegt de bal enkele meters voor de speler uit, tenzij je in het rood gaat, dan vliegt ie meteen naar de andere kant van het veld :/
- de graphics zijn nog steeds meer dan ondermaats voor PC, het is gewoon ronduit schandalig wat EA games daarmee doet
- enkel de meest noodzakelijke dingen zijn aangepast in de PC versie, de rest gaat nog allemaal over controllers van consoles etc.
- dribbelen is nog altijd onmogelijk op de PC, met de muis mag je dan eerst de beweging 'tekenen' maar als je deze niet op de miliseconde perfect timed heb je er helemaal niets aan en bovendien krijg je maar een tiende van het arsenaal bewegingen die je op de consoles krijgt

Het is alsof ze bij EA games 11 maanden werken aan een nieuwe console versie en het dan opeens te binnen schiet dat ze nog een PC versie moeten maken. De reeks was ooit zo populair ook voor de PC maar nu gaat het toch echt de verkeerde kant op.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

et36s schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:41:
Tevens heb ik al een kaart gehad terwijl de tegenstander me snoeihard onderuit schoffelt en ik krijg de vrije trap wel mee 8)
Dat zal een uitgestelde kaart zijn voor een overtreding die je eerder maakte maar waarvoor er op dat moment niet gefloten werd in verband met voordeel voor je tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:44:
[...]

Dat werkt hier veel minder goed dan bij de vorige, mischien sta je gewoon als een draak te verdedigen? Hoeveel mensen ik online wel niet als een gek zien instappen en dan verbazing als ze zoek getikt worden.Klinkt meer als frustratie omdat het jezelf niet lukt om er doorheen te rennen. Ronaldo is in dit deel veel minder irritant dan in voorgaande delen. Snelheid is nog wel belangerijk maar niet alles bepalend.
Het kwam misschien niet duidelijk over op de manier waarop ik het zei, maar tegen Real Madrid kneusjes (voordat ik weer verkeerd begrepen word: niet iedereen die Real Madrid kiest is een kneus, maar dan doel ik op de mensen die dat team kiezen vanwege de hoge stats van ronaldo, kaka, enz.) heb ik juist geen moeite. Die lopen altijd stuk op mijn verdediging :P, maar dan gaan ze afstandsschoten lopen spammen, jammer vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:15:
[...]

Het kwam misschien niet duidelijk over op de manier waarop ik het zei, maar tegen Real Madrid kneusjes (voordat ik weer verkeerd begrepen word: niet iedereen die Real Madrid kiest is een kneus, maar dan doel ik op de mensen die dat team kiezen vanwege de hoge stats van ronaldo, kaka, enz.) heb ik juist geen moeite. Die lopen altijd stuk op mijn verdediging :P, maar dan gaan ze afstandsschoten lopen spammen, jammer vind ik dat.
Vandaag toch maar mooi een championship club afgedroogd online met VVV venlo. PSV wint van Hoffenheim(al verdwenen alle hoffenheim spelers raar genoeg na 58 minuten speeltijd en 2-0 voor psv...mmm->disconnect->Win). En Ajax heeft de vloer aangeveegd met Betis!. Ben een beetje bezig met die depressie van nederlandse teams in europa aan het wegwerken online ;-). Leuke is altijd een slechter team vinden met 1 ster speler (Ajax Suarez 82, VVV Honda 75(maar geen aanvaller maar je kan het er rustig neerzetten al was voor ons calabro de held) Zuid korea etc.).

Wat ik wel lame vind is dat er echt veel idioten zijn die als jij een slechte club neemt gaan ze wisselen van club, gaan ze bv van Chelsea naar inter. Nee daar wil ik tegen spelen met VVV, wisselenz e vervolgens van Inter naar Real. |:(
Maar er zijn gelukkig mensen die wel meegaan met ons mindere goden voetbal! Altijd spectaculaire potjes verzekerd en alleen maar tegen/met barca.inter& real spelen is nu al saai.

Trouwens iets heel anders maar vroegah waren die intro's echt vetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:09

Sherlock

No Shit

Is er ergens een overzicht van de verschillen tussen de pc-versie en de consoleversie(s)?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Nee(niet dat ik weet maar google is je vriendje) maar het verschil is groter dan de afstand tussen nederland en australie ;-). Fifa op de pc compleet kut sinds 2001/2002 fifa op de consoles is zoals het bedoeld is. Waarom ze de pc versie nog uitbrengen of verkocht wordt is ook redelijk raadselachtig voor mij. Ik zou op de PC voor PES gaan(daar zijn alle versies even gaar! ;) ) en je hebt er een miljoen mods voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Postius op 06-10-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat vinden de PS3 spelers van de snelheid van het spel? Ik heb de demo nog maar een paar minuutjes kunnen spelen maar het eerste gevoel wat ik had was enigzins traag / stroperig.

Grafisch had ik meer pracht en praal verwacht overigens. In hoeverre wijkt de final nog af van de demo?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:09

Sherlock

No Shit

Ik heb hem nu voor de Wii (geleend van een maat die hem op releaseday binnen kreeg) maar zit daar wel de manager mode bij? Ik kan hem namelijk niet vinden :X

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JBS schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:08:
[...]
Dat zal een uitgestelde kaart zijn voor een overtreding die je eerder maakte maar waarvoor er op dat moment niet gefloten werd in verband met voordeel voor je tegenstander.
Hm... ik herken me toch ook wel in wat ie zegt.. k had hier net ook ineens een overtreding tegen terwijl dr werkelijk niks te zien is. Ik wilde weer es op een vrije dag lekker potje pc voetballen sinds ik de serie na RTWC 98 vaarwel zei, maar het slaat echt allles.

1. doelpunten zijn scripted; als je geen trucjes doet kan je NIET winnen (lees ik hier vaker)
2. commentaar is bar slecht (is iedereen t wel over eens)
3. scheids maakt hele vreemde beslissingen.. enorm groffe overtredingen zonder kaart, rode kaarten voor een knietje en vrije trappen voor overtredingen die niet zichtbaar zijn.

Ik geef toe dat de game er in de replay een stuk realistischer uitziet dan de oude varianten maar de gameplay is echt driedubbel poep. Ik ben nu Fifa 99 aan 't binnenhalen om te kijken of ik toch nog wat lekkere voetballol kan meemaken vanavond }:O

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
HetWonder schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:58:
[...]

Hm... ik herken me toch ook wel in wat ie zegt.. k had hier net ook ineens een overtreding tegen terwijl dr werkelijk niks te zien is. Ik wilde weer es op een vrije dag lekker potje pc voetballen sinds ik de serie na RTWC 98 vaarwel zei, maar het slaat echt allles.

1. doelpunten zijn scripted; als je geen trucjes doet kan je NIET winnen (lees ik hier vaker)
2. commentaar is bar slecht (is iedereen t wel over eens)
3. scheids maakt hele vreemde beslissingen.. enorm groffe overtredingen zonder kaart, rode kaarten voor een knietje en vrije trappen voor overtredingen die niet zichtbaar zijn.

Ik geef toe dat de game er in de replay een stuk realistischer uitziet dan de oude varianten maar de gameplay is echt driedubbel poep. Ik ben nu Fifa 99 aan 't binnenhalen om te kijken of ik toch nog wat lekkere voetballol kan meemaken vanavond }:O
*zucht* het is niet scripted dat ligt aan je (gebrek) aan skills. 2 eensch maar ik hoor dat engels gelul al niet meer.
3.Tis wennen meeste is logisch, vaak als je een in jouw ogen rode overtreding maakt en geen kaart krijgt zit je nog wel eens van :*)
Blijkt uit de replay dat je eerst de bal raakte, dan is het legaal om op iemand een witseltje te doen(ik blijf de Q knop missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:49:
Wat vinden de PS3 spelers van de snelheid van het spel? Ik heb de demo nog maar een paar minuutjes kunnen spelen maar het eerste gevoel wat ik had was enigzins traag / stroperig.
Ik verbaas me soms over de snelheid op de 360.
Tegen VVV waren ze niet vooruit te branden en reageerde alles enorm traag. (stroperig zoals je zegt)Tegen AZ leek het wel alsof ze de energie hadden van een heel D-elftal.

Erg storend dat de game-engine erg precies is. 1 mm buiten spel wordt gezien. Geef mij 1 lijnrechter die dat keer op keer op keer op keer ziet.
Tackle op de bal maar alsnog de speler meenemen mag doorgaan terwijl vrijwel elke scheids hier voor zal fluiten in het echt.
Kijk alle vreemde tackles maar eens na, ze raken altijd eerst de bal maar uiteindelijk schoffelen ze wel jou speler omver.
Echter wel bizar slecht dat ze dat niet goed verwerkt hebben en de lijnrechter een beetje random blindness hebben gegeven.

Ook erg frustrerend dat de AI bepaalde ballen net op tijd tegen kan houden en jou spelers er enkel naar kijken.

De spelers missen ook elke vorm van inzicht. Tevens is er geen enkele mogelijkheid om een soort set piece te maken voor aanvallen e.d.
Je hebt ze wel voor vrije trappen maar je kunt niet iets maken wat automatisch getriggerd wordt zodra jij bijvoorbeeld over de flanken komt. Zou fijn zijn als een speler eens het gat op zoekt in plaats van dichtbij te komen kijken hoe jij de bal niet kwijt kunt.

En ik wordt wel enorm moe van die "ik heb geen sociaal leven en zit op school dus al mijn vrije tijd zit in FIFA dus ik ben l33t" gastjes die telkens lopen te blaten dat het niet aan het spel ligt maar aan "onze skillzzzzzzz".
Daarvoor zitten er ook meerdere niveau's in schatje.... |:( Ga lekker ff ergens anders l33t doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Rofl in welk jaar leef jij... dat ligt idd aan je skills. Ik gebruik werkelijk nooit schijnbewegingen en dergelijke en toch kan je daarmee waarschijnlijk winnen op elk niv. t/m World Class is het me gelukt, Legendary heb ik niet geprobeerd aangezien ik op World Class niv. op dit moment meer verlies dan win :P

Hm ik vind het commentaar wel goed eigenlijk :) Tenminste de Engelse versie. Het Nederlandse commentaar is idd waardeloos.

Buitenspel (uitzondering)
Een speler staat wel buitenspel maar is om die reden niet strafbaar; als hij niet ingrijpt in het spel of het spel van de tegenstander niet beïnvloedt of anderszins geen voordeel trekt uit zijn positie. Men zegt dan ook wel: als hij niet actief bij het spel is betrokken.

En waarom wordt een schot op doel terwijl een medespeler niet actief bij het spel betrokken is nog steeds gezien als buitenspel :(

Had gehoopt dat ze dat onderhand wel gefixt hadden.

[ Voor 92% gewijzigd door et36s op 06-10-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over dat commentaar.

Heb me opzich nooit zo heel erg gestoord aan het Nederlandse commentaar.
Maar nu ben ik dan toch definitief over naar het Engelse commentaar.

Speel met een vriend van me geregeld Feyenoord Ajax, blijft tenslotte wel leuk.
Maar als Enoh de bal krijgt, is dat 1 x leuk maar na 60 keer Eyong Tarrrrrrka Enoh ben je dat snel zat zeg.
Wat jammerlijk, je zal maar carierre doen met Ajax, dan vergaat het spel plezier je toch snel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

RedHat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:53:
[...]

Nouja, hier heb ik 0,0 last van in FIFA10. Alleen in Speel als coach-modus. Als ik bijvoorbeeld expres helemaal niet scoor blijft het ook gewoon 0-0. Als ik in de eerste 5 minuten snel 2 goaltjes maak maken hun er ineens ook een hoop :) Dus ja; het zit er blijkbaar dus echt in.

(gaat om PS3, FIFA10, Be a coach, Amateur, na 10 wedstrijden +/- met 0 tegendoelpunten :D )
Daar heb ik juist geen last van. PS3, Coach, World Class. 1,5 ster Serie B team. Als ik scoor, wordt het alleen maar makkelijker. Laatst nog 7-1 gewonnen.
En als je zegt, dat er niemand meeloopt, dan moet je rustiger opbouwen. Niet alles meteen naar voren. Tik eens een balletje opzij, balletje terug, kijk wie er vrij staat. Dan schuift iedereen langzaam naar voren.

[ Voor 27% gewijzigd door SR8 op 06-10-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 20:48
Nog steeds geen echt afstands schot gemaakt, allemaal naast/over. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:40:
[...]

Wat ik wel lame vind is dat er echt veel idioten zijn die als jij een slechte club neemt gaan ze wisselen van club, gaan ze bv van Chelsea naar inter. Nee daar wil ik tegen spelen met VVV, wisselenz e vervolgens van Inter naar Real. |:(
Maar er zijn gelukkig mensen die wel meegaan met ons mindere goden voetbal! Altijd spectaculaire potjes verzekerd en alleen maar tegen/met barca.inter& real spelen is nu al saai.
Dat is dus precies het punt dat ik wilde maken! Ik vind het juist ook leuk om eens met mindere ploegen te spelen, en erger me aan mensen die blijven vastklampen aan een topclub! :)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:26:
Even over dat commentaar.

Heb me opzich nooit zo heel erg gestoord aan het Nederlandse commentaar.
Maar nu ben ik dan toch definitief over naar het Engelse commentaar.

Speel met een vriend van me geregeld Feyenoord Ajax, blijft tenslotte wel leuk.
Maar als Enoh de bal krijgt, is dat 1 x leuk maar na 60 keer Eyong Tarrrrrrka Enoh ben je dat snel zat zeg.
Wat jammerlijk, je zal maar carierre doen met Ajax, dan vergaat het spel plezier je toch snel???
Haha, laatst toen ik tegen Ajax speelde dacht ik precies hetzelfde, op een gegeven moment ben ik maar telkens Enoh blijven tackelen zodra hij de bal kreeg, om te voorkomen dat ik die naam wéér moest aanhoren :+

Hier trouwens weer zo'n typische Fifa goal: http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10580056
Typisch geval van dat je niet de juiste speler geselecteerd krijgt en vervolgens al je verdedigers op een kluitje krijgt, en de CPU natuurlijk weer op de juiste plek staat... Voor die eerste tackle had ik eigenlijk een penalty verwacht trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zo wat een discussie zeg. :P

Ik wil alleen even ingaan op de overtredingen, kaarten en dus de scheids.
Volgens mij heb ik inmiddels een potje of 40 a 15 minuten per wedstrijd gespeeld op pro en alles op [semi] manual.
In die 40 wedstrijden ongeveer 10 gele kaarten en 1 rode [2x geel].
Eigenlijk pak ik alleen maar kaarten uit een soort van frustratie als de wedstrijd op z'n einde loopt, de AI op balbezit speelt omdat ze voorstaan en ik de bal dus graag wil hebben en wat meer risico neem met de sliding. :P
Voor zover ik weet heb ik nog nooit een kaart gehad voor een "X" tackle.
Zoals Maus al zei is Jockey een erg sterk wapen om mee te verdedigen eens je het een beetje onder de knie hebt.
Echt een lekker gevoel als je die timing van Jockey naar de "X" tackle perfect hebt uitgevoerd.
Daar hoef je echt geen geen super skils voor te hebben want ik kan het ook vrij aardig. :)

Verder geen ervaringen met de aangegeven probleem-punten op de PS3 wbt gameplay issues.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:14:
[...]

Erg storend dat de game-engine erg precies is. 1 mm buiten spel wordt gezien. Geef mij 1 lijnrechter die dat keer op keer op keer op keer ziet.
Tja, maar anders komt iedereen hier klagen dat ze buitenspel niet goed fluiten en ze daardoor een goal tegen hebben gehad en verloren. Scripted..cheatende AI en zo. Je zag het hierboven hoe de discussies kunnen gaan hierover, dus laten we dan vooral niet gaan hopen dat ze dit soort dingen gaan inbouwen. Zijn we allemaal huiverig voor.

Trouwens, hoe moeten de programmeurs nou bepalen wanneer hij goed moet fluiten en wanneer hij blind moet zijn?
Het spel is alles behalve perfect.. (meer dan 60 bugs in Manager mode aanwezig :X staat op de EA forums)
maar het spel krijgt ook soms te vaak de schuld van eigen fouten. En anders een standje lager spelen en dan grotere kans hebben om te winnen.

Het lijkt me ook niet makkelijk om te programmeren zo'n game. Zoveel factoren spelen mee om het realistisch te maken, maar dat het maakt het ook moeilijker beheersbaar om geen al te buitensporige dingen te laten gebeuren. En ze moeten iets doen om de moeilijkheidsgraad te kunnen sturen, en de AI tools geven om skill bij te schakelen. Dat zal soms tijdens een situatie gaar uit kunnen komen maar het komt gelukkig lang niet zo vaak voor, dat ik me er erg aan stoor.

Misschien hopen op een update, maar wat dat betreft ben ik mijn geloof in EA al lang verloren. Wat betreft ondersteuning blijven ze altijd ver achter vind ik, bijna schandalig. Als ze nou even alle bugs inventariseren de eerste 2 weken en dan een super update eruit pompen van de top 5 ergenissen en wat bugfixes... maarja.
Het geld is weer binnen, dus dan houdt het al vaak op. Jammer, want het is in de basis een toffe game, maar het kan zeker nog wat kleine tweaks en bugfixes gebruiken.
Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste

Let op:
Voor FIFA World Cup South Africa kun je in dit topic terecht.