Het Xbox 360 Ervaringen Topic Deel 62 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Thx! ingesteld. Ik zocht op de verkeerde plek :')

Maargoed, ik zal dit topic blijven volgen! De xdoos boeit me namelijk best wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand als je Halo ODST koopt, hier zitten dan 2 discs in etc. Je in princiepe Halo 3 + alle mappacks ook hebt? Dus zou je met ODST ook Halo 3 multiplayer kunnen spelen uitgezonderd de campaign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:06:
Hallo,

Weet iemand als je Halo ODST koopt, hier zitten dan 2 discs in etc. Je in princiepe Halo 3 + alle mappacks ook hebt? Dus zou je met ODST ook Halo 3 multiplayer kunnen spelen uitgezonderd de campaign?
Jep:
Q. What's up with the two discs for Halo 3: ODST? I'm confused. Explain how the two discs work, please.

A. ‘Kay. There are two discs packed in with Halo 3: ODST. Basically, disc one is for cooperative play while disc two is for competitive multiplayer. To make this a touch easier, let's just refer to Halo 3: ODST as ODST in the next section. When we say "Halo 3," we're referring to Halo 3 you have in your Xbox 360 today.

The primary disc contains ODST's Campaign and Firefight modes. If you have friends who also have ODST, you'll be able to play these modes together.

The second disc is Halo 3’s traditional multiplayer. You can use this disc to play the multiplayer that you're experiencing via Halo 3 right now. Plus, we're throwing in three more maps, Heretic, Citadel, and Longshore. Players who have Halo 3 or ODST, can play Halo 3's traditional multiplayer together.

What you can’t do is play ODST’s Campaign and Firefight modes with players who don’t have ODST. Vice versa, ODST players cannot jump into Halo 3's original Campaign modes.

Got it? Good. If not, check out the Halo 3: ODST Project Page linked above for more information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
SeamusXanthus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:40:
Goed nieuws, de maker van Braid komt met een nieuwe game in 2011: The Witness.

Teaser site: http://the-witness.net/

Wordt het weer zo geniaal?
Ah mooi, ben laatst nog eens een keer door Braid heen gelopen. Daarna ook eens wat meer achtergrond informatie gezocht over het verhaal in het spel, welke echt veel dieper ligt dan ik ooit voor mogelijk heb kunnen houden.

Ik kijk zeker uit naar deze nieuwe game, laten we hopen dat het net zo'n stukje kunst wordt als Braid :)

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hebben jullie die nieuwe trailer gezien van Army of Two: The 40th Day?

Echt hilarisch en erg knap gemaakt :D Heel even dacht ik dat het echte acteurs waren meer het is een knap staaltje CG:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=C_dVaO9YO18&feature=related]

Ik kijk ieder geval erg uit naar deze game. Ontzettend veel schik gehad met het 1e deel samen met een maat van me. Het concept vind ik echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Einde van de Pro in zicht?
Prijsverlaging van de Elite?

http://www.kotaku.com.au/...g-phased-out-pretty-soon/

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Die nieuwe turtles zuigt btw aardig. Jammer dat je geen geld terug kan vragen ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

rajackar schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:33:
Die nieuwe turtles zuigt btw aardig. Jammer dat je geen geld terug kan vragen ;)
De demo is er voor een reden :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Yep hehe, iets te enthousiast geweest. Ach ja, eigen schuld.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:14:
[...]

@ Accesteam: Heeft die bundel een nieuwe Xbox 360 Pro met een Jasper chipset? (12V - 12.1A op voltage label) Check ff voor mij. Thanks
Hij is net binnen gekomen. Er staat 12V, 12,1A op, en het gaat hier dus om de Jasper Chipset \o/

EDIT: Foto

Het gaat dus NIET om de Jasper Chipset. Keek per ongeluk op de Xbox zelf i.p.v. op de voeding. Het heeft gewoon een wattage van 175W.

[ Voor 22% gewijzigd door Accesteam op 06-08-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accesteam, bedankt voor het checken, denk overigens dat het wel degelijk een Jasper versie is. Raar genoeg met een zwaardere voeding dan :? Check hier maar: http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3472&p=2 Op de Xbox zelf moet toch echt 12V - 12.1A staan.

Ik heb zojuist een zwarte Xbox Elite met Jasper chipset gehaald bij Dynabyte (Oosterhout NB). Na de opmerking van Coolsnarf "ik heb 2 weken geleden bij dixons een Elite Jasper gekocht." dacht ik laat ik de Dynabyte en Dixons eens langs gaan...en met succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
Hmmz, zag er idd al best vaag uit. Heb nog even 2 foto's gemaakt van mijn voeding en een wat duidelijkere van mijn Xbox achterkant. Weet iemand wat hier aan de hand is, of heeft iemand hetzelfde :? Want wat heb ik nou, en hoe komt het dat er dan een zwaardere voeding erbij krijg? Alvast bedankt...

Foto: Voeding
Foto: Achterkant Xbox 360

EDIT: Heb trouwens nog een vraag. Wat levert de beste kwaliteit, HDMI of HD TV Composiet Component (Die met de Xbox werd meegeleverd)?

[ Voor 14% gewijzigd door Accesteam op 07-08-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAIHT
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb ergens gelezen dat de zwaardere voedingen over zijn gebleven van de vorige revisies. Een zwaardere voeding kan natuurlijk gewoon net als in een PC, maar andersom niet. Daarom is het ook zo dat de oudere voedingen fysiek passen op nieuwe xbox's, en andersom niet (zie link).

http://www.engadget.com/2...ects-the-mythical-consol/

"Above we see the power port of the Jasper 360. Note how it has a slit in the middle of the top plastic bar. The plugs on the PSU's are designed in a way to be forwards not backwards compatible. That is, an original 203W PSU will fit in any Xbox 360, but because of these 'keying", a new 150W PSU will only fit in an Jasper. Likewise a Falcon PSU will fit in a Jasper but not vice-versa.

So yes, check the amperage rating of the unit at the back -- it's the most sure-fire way to find a Jasper from what I have seen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
Thanks! Maar is mijn Xbox nou zuiniger dan die met de Falcon Chipset? Of verbruikt het door de voeding nu net zoveel stroom als de Falcon...

[ Voor 24% gewijzigd door Accesteam op 06-08-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accesteam schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:51:
Thanks! Maar is mijn Xbox nou zuiniger dan die met de Falcon Chipset? Of verbruikt het door de voeding nu net zoveel stroom als de Falcon...
Hij zal gewoon 12.1 A afnemen wat minder is. Oftewel, hij is zuiniger. Zie het bijv. als een voeding van je PC. Stop er een 1000Watt in en hij zal marginaal meer verbruiken dan met een 300Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Laatst online: 11:39
Gisteravond de nieuwe mappack 3 van COD5 gechecked. Lekkere close combat levels met af en toe wat sniper truukjes. echter....

gisteravond rond half 11 ff een account gerecoverd. Komen er op eens xbox live connectie problemen.

Nou ja het was al laat, dus verder niet diep naar gekeken. Vanochtend nog ff gechecked, maar kan met beide xboxen nog steeds niet op live komen.

Internet zelf werkt wel goed (zie dit berichtje), dus verbindingsproblemen met ips, router enz. lijken het niet te zijn. Test van Microsoft wijst uit dat de eerste 2 zaken goed werken (connectie + internet), maar dat de laatste test niet slaagt.

Sinds maanden al niets meer gewijzigd aan het router dus aanpassingen hierin zou ook niet de oorzaak kunnen zijn

Hier meer mensen die op dit moment problemen hebben met connecten naar live? (of gisteravond misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:15
Jep, Live heeft er uit gelegen. Zou nu (sinds 7 uur ongeveer) wel weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:55
Gister James Bond: Quantum of Solace aangeschaft. Wat een vette game, multiplayer vergelijkbaar met CoD4.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accesteam schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:35:

EDIT: Heb trouwens nog een vraag. Wat levert de beste kwaliteit, HDMI of HD TV Composiet (Die met de Xbox werd meegeleverd)?
HD TV composiet? Dat bestaat niet. Composiet is alleen dat gele stekkertje en is niet HD.
Je bedoelt waarschijnlijk component.

Je kunt voor HD dus kiezen tussen component (blauw, groen, rood + wit en rood voor geluid, 5 in totaal)
en HDMI. Het verschilt per tv wat beter is, het ligt er maar net aan wat beter is in je TV. Bij mij op mijn Pana plasma maakt het weinig tot niks uit, ik vind de kleuren bij component iets mooier alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Accesteam schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:35:

EDIT: Heb trouwens nog een vraag. Wat levert de beste kwaliteit, HDMI of HD TV Composiet (Die met de Xbox werd meegeleverd)?
Die composiet zit er idd wel bij, als het goed is heb je zo'n kabel met 6 stekkers erbij gekregen. Deze:
Afbeeldingslocatie: http://secure.llamma.com/catalog/images/xbox_360_hd_cable_component.jpg

2 voor geluid (rood + wit) en dan nog blauw + groen + rood voor component (tot 1080P HD) en een gele stekker, composiet (480p)... welke dus zoals gemeld al geen HD kan doorgeven, dus is de minste optie

Heb zelf een hdmi kabel erbij gehaald en op mn samsung LCD geeft dat mooier beeld, oogt scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pannekoek81 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:36:
[...]

Die composiet zit er idd wel bij, als het goed is heb je zo'n kabel met 6 stekkers erbij gekregen. Deze:
[afbeelding]

2 voor geluid (rood + wit) en dan nog blauw + groen + rood voor component (tot 1080P HD) en een gele stekker, composiet (480p)... welke dus zoals gemeld al geen HD kan doorgeven, dus is de minste optie

Heb zelf een hdmi kabel erbij gehaald en op mn samsung LCD geeft dat mooier beeld, oogt scherper.
Composiet kan géén 480p "aan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

rajackar schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:33:
Hoe dat dan? Had je het origineel nooit gespeeld, of? :P
Vannacht nog even de demo geprobeerd en het speelt net zo geinig als op de SNES.
Ziet er ook echt super strak uit @ HD. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:27:
[...]

Je kunt voor HD dus kiezen tussen component (blauw, groen, rood + wit en rood voor geluid, 5 in totaal)
en HDMI. Het verschilt per tv wat beter is, het ligt er maar net aan wat beter is in je TV. Bij mij op mijn Pana plasma maakt het weinig tot niks uit, ik vind de kleuren bij component iets mooier alleen.
Ik zou inderdaad gewoon beide opties proberen.
Afgelopen weekend een 47" Philips gekocht. Toen ik mijn XBOX aansloot met de componentkabel was ik toch lichtelijk teleurgesteld :X Daarna bedacht dat ik nog een HDMI kabel had liggen en daarmee aangesloten. We_reld van verschil :D :9~ _/-\o_ (alleen verschrikkelijke last van tearing.. :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Exorcist schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:47:
[...]

Composiet kan géén 480p "aan".
is zeker 480i... hmmm zat al te twijfelen, dus liet eerst leeg en zat ik op de site waar de foto van is 480p staan... Nou ja hoe dan ook, het is slechter beeld als de component aansluiting of HDMI :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik had 3 keuzes: HDMI, VGA en composiet. Composiet was lelijk, VGA was wezenlijk verschil. Verschil tussen VGA en HDMI bij mij(Panasonic plasma) dat HDMI de kleuren warmer weergeeft.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:02:
[...]
Ik zou inderdaad gewoon beide opties proberen.
Afgelopen weekend een 47" Philips gekocht. Toen ik mijn XBOX aansloot met de componentkabel was ik toch lichtelijk teleurgesteld :X Daarna bedacht dat ik nog een HDMI kabel had liggen en daarmee aangesloten. We_reld van verschil :D :9~ _/-\o_ (alleen verschrikkelijke last van tearing.. :?)
Een wereld van verschil tussen component en HDMI? Dat lijkt me erg vreemd. Weet je zeker dat je niet in de war bent met composiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 07:45

S2S

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:43:
[...]

Een wereld van verschil tussen component en HDMI? Dat lijkt me erg vreemd. Weet je zeker dat je niet in de war bent met composiet?
Hij kan het indd over composite hebben, lijkt ook zoveel op elkaar ehehhe

Ligt natuurlijk vaak ook helemaal eraan hoe je TV omgaat met het analoge signaal van component (geldt natuurlijk ook voor HDMI).

Maar er zal wel wat verschil tussen de twee zitten, heb ik hier ook. HDMI is net wat strakker. Plus dat component gevoelig is voor storing van buiten af.

[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 07-08-2009 10:51 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Bij mij doet component het ook geweldig hoor. Moet zeggen dat ik HDMI nog niet geprobeert heb, maar ik heb begrepen dat dat miniem is.

Weet in ieder geval dat SD of HD wel megaveel verschil maakt :P Heb mijn xbox tijdelijk bij mijn vriendin thuis staan en die hebben geen HD-TV. Forza ziet er dan ineens wel een stuk minder uit... :|

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:43:
[...]

Ik heb het écht over component hoor ;)
Dacht door alle verhalen hier ook dat het dus niets uitmaakte, maar wow.. wat ben ik blij dat ik toch maar even heb gecheckt of het toch niet stiekem beter werd met HDMI, and it did.

Heb het nog aan mijn vriendin laten zien en zij zag het ook. Nuttig voorbeeld omdat zij tijdens films / games de overduidelijk aanwezige tearing maar niet ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 12-09 17:22
Dan is er toch ergens iets fout gegaan, had je de stekker van je component kabel wel op HD staan?

Het verschil moet echt minimaal zijn.
Ik zie wel verschil bij mij, maar kan niet echt een voorkeur geven.

Component is iets minder hard/scherp, en daardoor bij films net weer wat prettiger.
HDMI is scherper en weer fijner voor gamen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Of de tv moet echt heel slecht met component omgaan. Maar dat lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
Ik heb het idee dat Component het beter doet op mijn scherm. Moet overigens eerlijk zeggen dat de graphics van Fable II enigzins tegenvallen. Zijn er toevallig nog ergens settings (behalve die in het systeem menu uiteraard) om de kwaliteit wat omhoog te krikken? Of hoord het er wat minder uit te zien op een 24" Full HD LCD scherm? Als ik bijvoorbeeld om GameSpot kijk ziet het er stukken beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En niet vergeten dat bij een beetje flatscreen TV de beeldinstellingen (sharpness, brightness, zooi als dynamic color etc) per input verschillend zijn. Dus als je met de instellingen bezig bent geweest toen je beeld had via de HDMI poort dan werken die instellingen lang niet altijd door als je daarna beeld via de component ingang krijgt. Op mijn TV heb ik de instellingen moeten aanpassen voor elke ingang die ik gebruik

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Batman demo op Marketplace! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik ben mij er van bewust dat per source de instellingen anders zijn.
Ook stond de switch van de kabel op HDTV en stond de resolutie ook goed.

Ga het vanavond nog eens checken met de component aansluiting, want op mijn andere HDTV in de slaapkamer, waar mijn tweede XBOX aan hangt, is het beeld véél beter met component. Begin het inderdaad ook verdacht te vinden nu ik jullie zo hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:21:
Ik ben mij er van bewust dat per source de instellingen anders zijn.
Ook stond de switch van de kabel op HDTV en stond de resolutie ook goed.

Ga het vanavond nog eens checken met de component aansluiting, want op mijn andere HDTV in de slaapkamer, waar mijn tweede XBOX aan hangt, is het beeld véél beter met component. Begin het inderdaad ook verdacht te vinden nu ik jullie zo hoor :P
Ach ja, je HDMI doet het gewoon, dus het lijkt me geen probleem. Misschien in de toekomst, als je meerdere HDMI apparaten hebt en je Xbox het enige apparaat is met een componentaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb net zitten kijken in het Games on Demand deel van Game Marketplace in het nieuwe dashboard, maar alle spellen die er nu staan kosten €29,99 of 2400 Microsoft Points(€27,91). Het is dus ietsjes goedkoper om ze met Microsoft Points te kopen, maar de meeste van de spellen zijn in de winkel ook voor rond de €29,99 of minder te vinden.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het valt me tegen dat wij nog geen indy games sectie hebben en andere landen wel al. Juridisch gezien moet dat toch geen problemen opleveren :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

Ik vind games op hd best fijn (hoewel uiteindelijk groter dan 120 gig schijf inderdaad dan ook wel is mag komen). Maar ALLE games 30 euro? Terwijl het vaak vrij oude games zijn? Not very tempting.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Boeboe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:45:
Het valt me tegen dat wij nog geen indy games sectie hebben en andere landen wel al. Juridisch gezien moet dat toch geen problemen opleveren :?
Moeilijk te geloven dat dit XNA is:
http://www.youtube.com/watch?v=tR7vE6l1MN0

Groot gemis dat we deze functie niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Sagat schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:38:
Ik vind games op hd best fijn (hoewel uiteindelijk groter dan 120 gig schijf inderdaad dan ook wel is mag komen). Maar ALLE games 30 euro? Terwijl het vaak vrij oude games zijn? Not very tempting.
Nog niet alle spellen staan op Marketplace, maar Call Of Duty 2, Oblivion, NFS Carbon, Mass Effect, Lego Star Wars: The Complete Saga, Assassin's Creed en Viva Piñata staan er al wel en die kosten allemaal €29,99 of 2400 Microsoft Points. Volgens budgetgaming.nl is €29,99 de officiele adviesprijs voor winkels voor al deze spellen, maar ze zijn vaak zonder al te veel moeite goedkoper te vinden. Ik vind dat Microsoft met deze prijzen de plank enorm mis heeft geslagen.

EDIT: En om de prijzen nog even belachelijker te maken: spellen die hier €29,99 gaan kosten, kosten in de V.S. soms maar $19,99(ongeveer €14,-).

[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 07-08-2009 18:44 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:47
Weet je waar ik een beetje bang voor ben...

Dat ik dadelijk Halo ODST koop en lekker ga multiplayeren (zonder dus al die losse map packs te moeten kopen) maar Bungie alsnog nieuwe map packs uitbrengt waardoor die multiplayer disc weer waardeloos wordt :{

Weet iemand dat? Komt er nog iets nieuws? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SeamusXanthus schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:04:
[...]

Je kan zowel op 2D als 3D vlak de kracht van de 360 volledig (je hebt gelijk, slechts 1 vd 3 cores) benutten met de xna library, al moet gezegd worden dat XNA games van dit niveau zeldzaam zijn :).
Ziet er wel knap uit, qua gameplay lijkt het ENORM op Odin Sphere, en dat blijft een van mijn favoriete ps2 games. Grote kans dat Microsoft de makers van Dust de resources aanbiedt om er een Live Arcade spel van te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 07-08-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, ik dacht dat je bij XNA games maar 1 van de 3 cores kon gebruiken, maar wellicht dat dat van een vorige versie is ofzo. Ziet er voor XNA wel erg goed uit, lopen toch genoeg getalenteerde developers rond :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Thomaszki schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:45:
[...]

Weet je waar ik een beetje bang voor ben...

Dat ik dadelijk Halo ODST koop en lekker ga multiplayeren (zonder dus al die losse map packs te moeten kopen) maar Bungie alsnog nieuwe map packs uitbrengt waardoor die multiplayer disc weer waardeloos wordt :{

Weet iemand dat? Komt er nog iets nieuws? :)
Vermoed dat die extra DLC dan ook gewoon werkt voor de multiplayer disk die bij ODST zit. Volgens mij is dat gewoon echt Halo3 zonder campaign. ODST kan je namelijk gewoon op je HDD installeren, terwijl ze dat voor de multiplayer disk nog steeds afraden (net als bij de originele Halo3). Ook is het natuurlijk dubbel geld binnenharken als het voor beide games werkt :P

Denk echter niet dat er nog veel DLC uitkomt voor Halo3, aangezien ze al aardig door hun achievements en gamerscore heen zijn. Volgens mij was 1750 punten in 79 achievements toch voorlopig wel de nieuwe max. Maar dat dacht iedereen van de originele 1000/50 ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
Hmmz, maar klopt het dat je bij een afstand van minder dan 1 meter de pixels aan de randen van modellen kan zien? Bijvoorbeeld bij de broek van je Xbox Live Avatar, of bij de wapens in Fable II. Lijkt wel alsof mijn Xbox helemaal geen Antialiasing heeft. Hij staat ingesteld op 1080p, en mijn beeldscherm is 1920x1200 dus 1200p.

Hoort dit zo, of is het toch echt een probleem met mijn Xbox? Moet anders ook maar even gaan kijken in een winkel die zo'n Xbox-stand heeft staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Accesteam op 07-08-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Goede fix in de update van 11 augustus!

Nodig je vrienden makkelijker dan ooit uit voor een Xbox LIVE Party en maak automatisch weer verbinding als je de verbinding met een party kwijtraakt.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:04:
[...]

Moeilijk te geloven? Het is een 2D parallax scroller met zo te zien 3 layers, dat was op de amiga al niet moeilijk te doen op 50FPS (full framerate) dus op de 360 al helemaal niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

30 Euro voor games die al tijdenlang uit zijn vind ik belachelijk. Dan snor ik liever een goed exemplaar op Marktplaats op, betaal ik 10 Euro maar heb dan nog wel een doosje en boekje (wat ik sowieso erg belangrijk vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

* Sagat bekijkt zijn collectie
pgr3,gh3 en sf34 zijn de spellen die ik het meest gespeeld heb. Als ik deze spellen zonder cd kon spelen zou ik het super vinden. Maar niet ouwe games voor zulke prijzen verkopen. Echter las ik dat ms niet te laag mag gaan omdat de winkeliers/distributie kanalen anders gaan morren.

Hoe dan ook, we zijn gewoon de haas wat dit betreft. Want wachten tot games goedkoper worden heeft nog maar weining zin als alles digitaal word, en 2e hands kan je helemaal vergeten. Kijkt naar de cd markt, volgens mij zijn de cd die nog verkocht worden allemaal itunes of varianten, en fysieke cd's echt nog maar een zeer klein percentage.

Ik denk dat de volgende generatie consoles echt volledig digitale distributie gaan krijgen net zoals de psp go. En dan kunnen we wel met zijn alle roepen 'dat boycot ik' als jou favo game alleen maar op deze wijze te spelen is koop je em. Of niet dan?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Sagat schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:46:
pgr3,gh3 en sf34 zijn de spellen die ik het meest gespeeld heb. Als ik deze spellen zonder cd kon spelen zou ik het super vinden. Maar niet ouwe games voor zulke prijzen verkopen. Echter las ik dat ms niet te laag mag gaan omdat de winkeliers/distributie kanalen anders gaan morren.

Hoe dan ook, we zijn gewoon de haas wat dit betreft. Want wachten tot games goedkoper worden heeft nog maar weining zin als alles digitaal word, en 2e hands kan je helemaal vergeten. Kijkt naar de cd markt, volgens mij zijn de cd die nog verkocht worden allemaal itunes of varianten, en fysieke cd's echt nog maar een zeer klein percentage.

Ik denk dat de volgende generatie consoles echt volledig digitale distributie gaan krijgen net zoals de psp go. En dan kunnen we wel met zijn alle roepen 'dat boycot ik' als jou favo game alleen maar op deze wijze te spelen is koop je em. Of niet dan?
De vergelijking met iTunes gaat niet helemaal op omdat iTunes veel goedkoper was dan het kopen van een fysieke CD. Een album in iTunes kostte toen iTunes gelanceerd werd €9,99 terwijl een CD in de winkel vaak €20 of meer kostte. De verkoop van spellen zal nooit digitaal gaan zolang de spellen met gemak goedkoper terug te vinden zijn in de winkel. De consument besluit de spellen in de winkel te kopen omdat ze daar goedkoper zijn en uiteindelijk wordt Microsoft gedwongen of de stekker uit de dienst te halen vanwege de tegenvallende verkoopcijfers(zoals bij de Xbox Originals is gebeurd, waar geen nieuwe titels meer bij zullen komen) of om de prijzen te verlagen.

Een ander probleem is dat de consoles nog steeds via winkels verkocht moeten worden. Ik denk niet dat de meeste winkels staan te springen om een console te verkopen waar de spellen van niet meer in diezelfde winkel gekocht kunnen worden, maar uitsluitend online. De winstmarge op consoles schijnt voor winkels vrij laag te liggen, terwijl ze juist geld verdienen aan consoles. Je loopt dan het risico dat winkels dan besluitend die console maar helemaal niet meer te verkopen. Ik ben erg benieuwd hoe dat met de PSP Go zal gaan, het zou mij niet verbazen als sommige winkels de lancering daarvan zouden aangrijpen om volledig te stoppen met de verkoop van de PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 07:45

S2S

MetroidPrime schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:30:
[...]

De vergelijking met iTunes gaat niet helemaal op omdat iTunes veel goedkoper was dan het kopen van een fysieke CD. Een album in iTunes kostte toen iTunes gelanceerd werd €9,99 terwijl een CD in de winkel vaak €20 of meer kostte. De verkoop van spellen zal nooit digitaal gaan zolang de spellen met gemak goedkoper terug te vinden zijn in de winkel. De consument besluit de spellen in de winkel te kopen omdat ze daar goedkoper zijn en uiteindelijk wordt Microsoft gedwongen of de stekker uit de dienst te halen vanwege de tegenvallende verkoopcijfers(zoals bij de Xbox Originals is gebeurd, waar geen nieuwe titels meer bij zullen komen) of om de prijzen te verlagen.

Een ander probleem is dat de consoles nog steeds via winkels verkocht moeten worden. Ik denk niet dat de meeste winkels staan te springen om een console te verkopen waar de spellen van niet meer in diezelfde winkel gekocht kunnen worden, maar uitsluitend online. De winstmarge op consoles schijnt voor winkels vrij laag te liggen, terwijl ze juist geld verdienen aan consoles. Je loopt dan het risico dat winkels dan besluitend die console maar helemaal niet meer te verkopen. Ik ben erg benieuwd hoe dat met de PSP Go zal gaan, het zou mij niet verbazen als sommige winkels de lancering daarvan zouden aangrijpen om volledig te stoppen met de verkoop van de PSP.
Ben sowieso niet voor download only, geen enkel systeem.

Ik heb zelf maar een PSP slim gekocht pas (2 weken geleden) Ik zie de GO niet echt zitten. Scherm is kleiner, ik vind de Slim al klein genoeg. En ik wil graag de optie hebben om mn games ook op UMD te kopen, downloaden kan ik ook.. Ik ga dus mooi GT portable downloaden, laad de game ook nog sneller.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 04:13
Sagat schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:46:

Ligt maar net aan de persoon denk ik. Er zijn personen die niet beter weten en gewoon blijven kopen, maar ik ben bv. een gamer die steeds meer verveeld wordt van tegenvallende games. Niet dat die games slecht zijn maar wel dat ik het gevoel krijg alles al gezien te hebben. En nu kan ik ze mooi goedkoop scoren vaak, maar als de concurentie voor shops verdwijnt door downloads dan houdt het voor mij denk ik gewoon op.

Of shop smoeten kunnen gaan stunten met downloads, maar dat zal wel door de fabrikanten zelf geregeld worden. En zoals al gezegd zal de console dan meer moeten gaan opleveren voor de winkels.
Allles valt of staat met de prijzen van downloadbare games. Het zou goedkoper moeten kunnen door het ontbreken van transportkosten en fabricatiekosten ,alleen of dat ook het geval gaat zijn ?

Te zien aan de prijzen voor deze "oude" spellen gaat het niet goedkomen.
Waar ik ook echt moe van wordt is het gezeur over de 2e hands verkoop van games(Dat willen ze hiermee ook voorkomen), omdat dat de verkoop van nieuwe games drukt. Gek genoeg hoor je auto-,elektronica- en meubelfabrikanten (ik noem maar wat) daar nooit over zeuren. Misschien begrijpen die beter dat als iemand 2ehands iets voor een leuk prijsje wil scoren het niet nieuw voor de volle prijs gaat aanschaffen. Alsof ze een markt willen aanboren die er niet is i.p.v. blij te zijn dat die doelgroep iig niet zijn console ombouwt on nog goedkoper te spelen. Het kan aan mij liggen maar volgens mij raken ze een beetje de weg kwijt door het vele geld waar ze nooit genoeg van kunnen hebben :X

edit : Bedacht me net ook hoe vaak ik al een spel heb gekocht wat na een uurtje spelen toch tegenviel. Dan heb je gelukkig nog marktplaats enz om niet meer dan een tientje verlies te maken waar ik goed mee kan leven. Bij downloaden ben je gewoon flink de *** als je een tegenvallende game koopt en dat zal veel gamers tegenhouden om zomaar een game te kopen. Ik denk dat dat ook het grote verschil is met digitale muziek want dan heb je veel meer het idee wat je kan verwachten van je aankoop. En ja natuurlijk heb je reviewsites, maar laat me niet het rijtje games opnoemen met een cijfer van 8 tot 10 wat ik na een tijdje spelen helemaal niks vond :+

[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 09-08-2009 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik hou ook niet zo van downloadbare games. Ik vind het gewoon leuk om een mooi doosje in de kast te hebben staan en daar wil ik ook best wat extra voor betalen.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

De fout in mijn itunes vergelijking is terecht. Wellicht dat men daarom ook begint met oude games. Ik kan me niet voorstellen dat wanneer men nieuwe games gaat uitbrengen dat deze dan niet goedkoper worden dan de winkel variant (zolang ze nog naast elkaar bestaan), maar zoals gezegd in mijn eerdere post. Dan gaan de winkeliers morren.
Ik weet niet hoe het zat met burnout paradise op de ps3. Ik dacht dat deze game in het begin goedkoper was dan de fysieke versie, maar door prijs dalingen in de winkel inmiddels niet meer. Maar correct me if i am wrong.

Aan de andere kant, winkeliers voor deze producten gaan volgens mij een moeilijke tijd tegemoet. Itunes is een succes, steam ook. Wat de psp gaat doen is nog afwachten.

Maar stel dat de winkeliers die ook games verkopen zeggen 'we verkopen dan ook de console niet meer'. Volgens mij blijven er dan andere opties over, bestellen bij webshop, of direct bij de producent. Of bij toko's die geen games verkopen. (its, harendse smit ofzo).
Je kan me niet vertellen dat wanneer mensen straks geen next gen console in de winkel meer kunnen kopen dat ze dan gewoon dit accepteren. De markt is er gewoon te groot voor.

@capn
Jij bent verzamelaar, een uitgeprint lijstje van de spellen die je hebt is nooit zo leuk als alle doosjes uitgestald. Maar voor de meeste mensen (imho of course) gaat het om het spel en niet het verzamel aspect.
Ik vermoed dat dit voor de meerderheid van de mensen geen probleem is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Sagat schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:14:
De fout in mijn itunes vergelijking is terecht. Wellicht dat men daarom ook begint met oude games. Ik kan me niet voorstellen dat wanneer men nieuwe games gaat uitbrengen dat deze dan niet goedkoper worden dan de winkel variant (zolang ze nog naast elkaar bestaan), maar zoals gezegd in mijn eerdere post. Dan gaan de winkeliers morren.
De spellen hoeven niet veel goedkoper te zijn dan in de winkel, als het iets van 5 tot 10 Euro scheelt vind ik het al voldoende. Je hebt nu echter een situatie waar de spellen juist duurder zijn dan in de meeste winkels. Dit zijn sowieso oudere spellen, waar geen grote aantallen meer van verkocht worden. Ik denk dat winkeliers niet zo heel erg zouden gaan klagen als Microsoft ze online goedkoper zou gaan aanbieden, ze verdienen er toch niet zo veel geld meer aan. Daarnaast had Microsoft zich ook kunnen gaan toeleggen op spellen die helemaal niet meer nieuw in de winkel terug te vinden zijn, zoals bijvoorbeeld Burnout Revenge.
Aan de andere kant, winkeliers voor deze producten gaan volgens mij een moeilijke tijd tegemoet. Itunes is een succes, steam ook. Wat de psp gaat doen is nog afwachten.
Het grote voordeel van Steam is dat Steam, in het geval van in ieder geval alle Valve spellen, een hybride oplossing is die het beste van het kopen van een spel in de winkel combineert met de voordelen van een download only winkel. Je kunt een spel in de winkel kopen, maar na het invoeren van de key van het spel wordt het aan je account gekoppeld. Je hebt daardoor de DVD niet meer nodig om het spel te spelen en je kunt het spel op iedere willekeurige computer downloaden en installeren zonder de key opnieuw in te hoeven voeren, zolang je maar met je Steam account bent ingelogd.
Maar stel dat de winkeliers die ook games verkopen zeggen 'we verkopen dan ook de console niet meer'. Volgens mij blijven er dan andere opties over, bestellen bij webshop, of direct bij de producent. Of bij toko's die geen games verkopen. (its, harendse smit ofzo).
Je kan me niet vertellen dat wanneer mensen straks geen next gen console in de winkel meer kunnen kopen dat ze dan gewoon dit accepteren. De markt is er gewoon te groot voor.
Maar dat gaat alleen op als alle consoles richting een download only oplossing gaan. Bij de PSP Go is het probleem dat Nintendo met de DSi juist niet die richting op is gegaan. Als winkels dan de keuze krijgen tussen het verkopen van een console waar ze nauwelijks iets aan verdienen en een console waar ze enorm veel aan kunnen verdienen, dan is het logisch dat ze voor de console kiezen waar ze meer aan kunnen verdiepen. Er schijnen al winkelketens in Engeland te zijn geweest die hebben gezegd te twijfelen of ze de PSP Go wel gaan verkopen.

Neem de hypotetische situatie dat Sony en Microsoft naar een download-only console overgaan en Nintendo niet(gezien recente uitlatingen van Miyamoto is dit wel waarschijnlijk), dan zouden Sony en Microsoft het risico lopen dat winkeliers er voor kiezen alleen nog Nintendo consoles te gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:05
Microsoft Points inkopen bij zavvi.co.uk maakt de Games On Demand-service alweer een stuk goedkoper.

2100 punten voor ongeveer 19 euro... Da's dus ongeveer 22 euro omgerekend voor die 2400 punten (ja,, je houdt er dan weer 1800 over omdat je twee kaarten moet kopen, maar die gebruik je dan maar voor een leuk Live Arcade-spel of twee :))

Nog steeds duurder dan het meeste met een beetje zoeken op internet kost, maar al een stuk beter lijkt me.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zijn er nu nog mensen die Tales of Vesperia gekocht en gespeeld hebben? Heb het nu zonet voor de eerste keer uitgespeed met de timer op 60 uur, doch plan er nog een tiental uur bij te doen om extra titles te halen en voldoende grade te farmen voor de volgende run. Een van de achievements is immers het spel uitspelen in minder dan 15 uur en dat is enkel mogelijk met de x10 xp modifier.

Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met Vesperia. Qua niveau komt het een stuk boven Star Ocean en er is zooooveel te doen in het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Boeboe schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:09:
Zijn er nu nog mensen die Tales of Vesperia gekocht en gespeeld hebben? Heb het nu zonet voor de eerste keer uitgespeed met de timer op 60 uur, doch plan er nog een tiental uur bij te doen om extra titles te halen en voldoende grade te farmen voor de volgende run. Een van de achievements is immers het spel uitspelen in minder dan 15 uur en dat is enkel mogelijk met de x10 xp modifier.

Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met Vesperia. Qua niveau komt het een stuk boven Star Ocean en er is zooooveel te doen in het spel :)
Aangezien jij een RPG fanaat bent..Welke lijkt het meest op Lost Odyssey? Kwa spel wijze en combat mode? Kan ook een andere game zijn dan de hierboven genoemde... :)

[ Voor 3% gewijzigd door sekeroglan op 10-08-2009 14:16 ]

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ze zijn alletwee heel anders dan Lost Odyssey. LO is een bloedserieuze game met ijzersterk verhaal en turn-based gevechten waarbij je iedere move moet plannen, Star Ocean en ToV zijn een stuk luchtiger qua sfeer, een realtime vechtsysteem en veel meer nadruk op sidequests. Bekijk maar eens wat videoreviews van beiden. Vooral in ToV is de sfeer iets meer...happy :)

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 10-08-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Beakzz schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 01:05:
[...]Misschien begrijpen die beter dat als iemand 2ehands iets voor een leuk prijsje wil scoren het niet nieuw voor de volle prijs gaat aanschaffen. Alsof ze een markt willen aanboren die er niet is i.p.v. blij te zijn dat die doelgroep iig niet zijn console ombouwt on nog goedkoper te spelen. Het kan aan mij liggen maar volgens mij raken ze een beetje de weg kwijt door het vele geld waar ze nooit genoeg van kunnen hebben :X
ik ben het bijna helemaal met je eens, alleen zal het ze niet echt uitmaken of je de console ombouwd of dat je 2e hands games koopt, het levert hen namelijk beide niks op! Dus wat dat betreft snap ik het wel. Bij de voorbeelden die jij aandraagt wordt het geld op dat item zelf verdiend, bij een console wordt er juist op de games/accessoires verdiend. Daarom hebben ze liever geen 2e hands verkoop!
Ze zijn alletwee heel anders dan Lost Odyssey. LO is een bloedserieuze game met ijzersterk verhaal en turn-based gevechten waarbij je iedere move moet plannen
LO is ook echt een super game. Het is eindelijk weer eens een turn based RPG waarbij ik ook moet nadenken hoe ik een baas aan moet pakken. Ik moet soms echt van equipment wisselen omdat het anders niet lukt en eindig zelfs dan nog regelmatig met een aantal dode characters het gevecht!
Zit nog wel op disc 1, dus weet niet in hoever dit veranderd naar alleen op a drukken?

en het verhaal is tot nu toe ook echt indrukwekkend. Moet zeggen dat dit echt een meevaller is, ik was in eerste instantie toch een beetje sceptisch over deze game, maar dat is nu 180 graden gedraaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Kooj1980 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:36:
Microsoft Points inkopen bij zavvi.co.uk maakt de Games On Demand-service alweer een stuk goedkoper.

2100 punten voor ongeveer 19 euro... Da's dus ongeveer 22 euro omgerekend voor die 2400 punten (ja,, je houdt er dan weer 1800 over omdat je twee kaarten moet kopen, maar die gebruik je dan maar voor een leuk Live Arcade-spel of twee :))

Nog steeds duurder dan het meeste met een beetje zoeken op internet kost, maar al een stuk beter lijkt me.
Als je voor je Microsoft Points al moet gaan zoeken waar ze het goedkoopst zijn, kun je inderdaad net zo goed meteen gaan zoeken waar het spel zelf het goedkoopst is. Als ik op zavvi.co.uk zoek naar Mass Effect, dan kost het spel daar £13.19(ongeveer €15,50), wat weer een stuk goedkoper is dan met die goedkopere Microsoft Points.

Daarnaast vervalt het hele voordeel van Games on Demand als je iedere keer dat je een spel wilt kopen op jacht moet gaan naar goedkope Microsoft Points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Coolsnarf schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:47:
[...]

LO is ook echt een super game. Het is eindelijk weer eens een turn based RPG waarbij ik ook moet nadenken hoe ik een baas aan moet pakken. Ik moet soms echt van equipment wisselen omdat het anders niet lukt en eindig zelfs dan nog regelmatig met een aantal dode characters het gevecht!
Zit nog wel op disc 1, dus weet niet in hoever dit veranderd naar alleen op a drukken?

en het verhaal is tot nu toe ook echt indrukwekkend. Moet zeggen dat dit echt een meevaller is, ik was in eerste instantie toch een beetje sceptisch over deze game, maar dat is nu 180 graden gedraaid!
Verhaal wordt alleen maar beter naar het einde toe imo. Helaas wordt het spel zelf toch wel makkelijker als je verder komt. De eerste paar eindbazen zijn ook duidelijk het moeilijkste. Alles bij elkaar een zeer goede game, door velen de onofficiele opvolger van FF10 genoemd, na het FF12 debacle.

Moet je bij Tales ook nog een beetje nadenken/tunen of is het zoals de meeste huidige JRPG niet meer dan attack/attack/attack/heal en repeat (of nog erger: waar het naar een monster toelopen en ff wachten voldoende is, zoals bij FF12)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
SeamusXanthus schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:11:
[...]

Verhaal wordt alleen maar beter naar het einde toe imo. Helaas wordt het spel zelf toch wel makkelijker als je verder komt. De eerste paar eindbazen zijn ook duidelijk het moeilijkste. Alles bij elkaar een zeer goede game, door velen de onofficiele opvolger van FF10 genoemd, na het FF12 debacle.
Haha grappig, ik vond FF12 toch echt heel leuk om te spelen! heb hem echt helemaal uitgespeeld en dan bedoel ik ook dat ik alles heb gedaan wat je kon doen! (iets van 250 uur gespeeld ofzo)
Maar goed, ik lag 3 weken met mn been omhoog en kon niet echt veel anders doen, dus misschien dat ik het daarom toch een super leuk spel vond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

LO was inderdaad een meesterwerk wat de combat betreft. Qua uitdaging zijn er niet veel jrpg's uitgekomen de laatste 10 jaar die hieraan in de buurt komen, op de srpg zooi (final fantasy tactics, disgaea) na dan.

Echt tactisch is Vesperia niet, het gaat hem vooral om het combosysteem: Je leert bij regelmaat nieuwe moves bij en die moet je met elkaar combineren. Ieder personage is bestuurbaar en heeft een andere vechtstijl (sommigen zijn moeilijker te beheersen en ga je prolly bewaren voor de arena gevechten). Van personages die je niet bestuurt kan je kiezen om hun skills op bepaalde sneltoetsen te zetten (Estelle's healing en anti-debuff spells wil je bijvoorbeeld altijd in de buurt hebben). Op het einde van ieder gevecht krijg je "grade": Eingelijk een score van hoe goed je je gevecht afgehandeld hebt en deze kan negatief gaan als je gevecht slecht was. Negatief wil je niet aangezien je deze grade op het einde van het spel nodighebt om speciale zaken te unlocken voor je "new game+".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:05
MetroidPrime schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:59:
[...]

Als je voor je Microsoft Points al moet gaan zoeken waar ze het goedkoopst zijn, kun je inderdaad net zo goed meteen gaan zoeken waar het spel zelf het goedkoopst is. Als ik op zavvi.co.uk zoek naar Mass Effect, dan kost het spel daar £13.19(ongeveer €15,50), wat weer een stuk goedkoper is dan met die goedkopere Microsoft Points.

Daarnaast vervalt het hele voordeel van Games on Demand als je iedere keer dat je een spel wilt kopen op jacht moet gaan naar goedkope Microsoft Points.
Daar heb je helemaal gelijk in, ik haal zelf daarnaast ook veel plezier uit de koopjesjacht. Elke week check ik toch een paar keer de aanbiedingen van sites als thehut, play en zavvi, en dat zorgt regelmatig voor impulsaankopen omdat die prijzen zo heerlijk laag zijn. Voor veel meer dan 15 euro koop ik mijn spellen niet meer, of het moet een titel zijn waar ik echt om sta te springen.

De spellen die momenteel worden aangeboden via de GoD-service, zijn allemaal veel goedkoper te halen met een beetje zoekwerk. Ik wilde alleen even laten zien dat het toch echt goedkoper kan dan de 27 euro die werd aangehaald, want die MS points bij zavvi zijn bijvoorbeeld altijd dezelfde prijs. Ik vind het erg handig om ze op voorraad te hebben, vooral nu die Live Arcade-spellen bijna standaard meer dan 1000 points kosten.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is idd veel prettiger winkelen online, echter moet je veelal wel rekening houden met de traagheid van de UK post, en games kopen dus 'vooruit plannen' ;) zodat je niet na je huidige game moet wachten totdat het pakje ooit eens uit engeland is overgeroeid.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

@Boeboe: ik ben zelf niet zo heel erg van de RPGs. Vooral de serieuzere RPGs vind ik al snel eentonig (lees: het eindeloos slachten van zwakke vijanden om voldoende experience op te bouwen voor de eindbaas). Action RPGs zoals Secret of Mana vind ik dan wel weer erg leuk. Ook Chrono Trigger vond ik een erg goed spel: tof verhaal, veel te doen, leuke settings, en vooral ook dat hoewel het geen real time vechten was, kon je wel instellen dat het niet turn based was. Ben even de naam kwijt, maar afhankelijk van hoe snel je move balk weer vol zat kon je direct weer een nieuwe move doen, ongeacht of de vijand een move had gedaan. Mario & Luigi is ook leuk, vanwege de humor en de vele Nintendo verwijzingen.

Dat in het achterhoofd houdend, zijn er dan RPGs die je me zou kunnen aanraden? Blue Dragon is als ik het goed heb ook van Akira Toriyama (qua character designs), maar ik weet niet of het qua gameplay ook richting Chrono Trigger gaat.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk maakt het mij niet uit of ik een game download (GoD), of dat ik hem in de winkel koop. Echter met de prijzen van 30 euro (de 7 spellen die er gisteren al op stonden waren allen even duur) zie ik totaal de meerwaarde nog niet van deze service. Dan ga ik nog liever op koopjesjacht (en nee, ik hoef echt niet het onderste uit de kan) zodat ik en goedkoper uit ben, en nog een doosje heb voor in de collectie.

Wat me trouwens wel opviel: Er staat ergens een filmpje op "Inside Xbox" waar je kan zien dat Mass Effect 1600 Microsoft Points is. Ik weet niet in hoevere dit klopt, maar dan is er wel een groot prijsverschil zijn tussen USA en NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Captain N schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:02:
Dat in het achterhoofd houdend, zijn er dan RPGs die je me zou kunnen aanraden? Blue Dragon is als ik het goed heb ook van Akira Toriyama (qua character designs), maar ik weet niet of het qua gameplay ook richting Chrono Trigger gaat.
Blue Dragon is wel erg makkelijk hoor. Prima game om samen met mn vriendin te spelen (die vindt alleen RPG's in de stijl van FF IX, Dragon Quest en nu dus Blue Dragon leuk), maar het is wel een spel waar je amper bij hoeft na te denken.
Dus voor mij een super leuke game, want dan hoef ik niet meer naar de tv programma's van mn vriendin te kijken maar vraag ik gewoon of we samen zullen gaan gamen O-) !

-edit- ook hier zit ik pas op disc 1, dus of het nog moeilijker wordt zou ik niet weten!

[ Voor 5% gewijzigd door Coolsnarf op 11-08-2009 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 11:15
Coolsnarf schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:22:
[...]

Blue Dragon is wel erg makkelijk hoor. Prima game om samen met mn vriendin te spelen (die vindt alleen RPG's in de stijl van FF IX, Dragon Quest en nu dus Blue Dragon leuk), maar het is wel een spel waar je amper bij hoeft na te denken.
Dus voor mij een super leuke game, want dan hoef ik niet meer naar de tv programma's van mn vriendin te kijken maar vraag ik gewoon of we samen zullen gaan gamen O-) !

-edit- ook hier zit ik pas op disc 1, dus of het nog moeilijker wordt zou ik niet weten!
Je kunt even de ultra hard add-on downloaden.. Kijken of het dan nog zo makkelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe laat komt de update van het dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

kzag zojuist op majornelson twitter dat de update waarschijnlijk over 40 mins komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dashboard update hebben we vorige week toch gehad? Of heb ik gewoon een preview gekregen?

Ik vond Blue Dragon best genietbaar. Vrij cliche, maar ik ben een Toriyama fan en bijgevolg dol op het character design :). Het battlesysteem is echter zo klassiek als het maar zijn kan (hoewel de charge moves en het skillsysteem een leuke toevoeging zijn). Ik denk dat je (Captain N) best eens de demo kan proberen om een mening te vormen. Zowel van Blue Dragon als Tales of Vesperia is een demo te vinden die je een idee geven over het battlesysteem.

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 11-08-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:31:
Dashboard update hebben we vorige week toch gehad? Of heb ik gewoon een preview gekregen?
Als je je voor de beta/pilot hebt ingeschreven dan heb je hem al ja. Zo niet, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:30:
kzag zojuist op majornelson twitter dat de update waarschijnlijk over 40 mins komt..
klopt niet,want de update is er nog niet. :(

edit :

hij moet er al zijn,alleen ik heb em nog niet,
zometeen maar weer ff checken.

http://twitter.com/majornelson

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zet net mn xbox aan en hij kwam gelijk met de melding dat er een nieuwe update beschikbaar is. Ik ben hem nu aan het binnenhalen.

2 minutes remaining :) Aardige flinke update dus wel..

edit: hij staat erop; die prijzen bij Games On Demand zijn echt achterlijk zeg :D 30 euro voor Assassins Creed OMG

[ Voor 24% gewijzigd door Razr op 11-08-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik heb hem al. Nieuwe avatar troep, je kan je poppetje pom poms geven.:P

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Yeahhhh en verder...? snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Zelfde, weinig verbetering mijns inziens.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik de games on demand met points betalen?
ik kan nu alleen met creditcard betalen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:51:
hoe kan ik de games on demand met points betalen?
ik kan nu alleen met creditcard betalen lijkt het.
Nee je kunt op Y drukken en dan krijg je de mogelijkheid om met points te betalen ipv creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:55:
[...]

Nee je kunt op Y drukken en dan krijg je de mogelijkheid om met points te betalen ipv creditcard.
super bedankt joh,het werkt.

ik ben nu rainbow six vegas aan het downloaden met de 2 mappacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb me helemaal leip gezocht of de Xbox360 nu wel of geen 1000mbit/1gbit ondersteund.
Mijn huis is onlangs voorzien van prachtige CAT6 kabels en alles draait nu op 1gbit echter wilde ik nog even weten of de Xbox360 dit ook ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Net mijn 360 aangezet , nog geen melding van een update :(
Lees ik net op de website van major nelson (majornelson.com), dat niet iedereen hem tegelijk krijgt.

Opzich wel te snappen, anders zouden de servers overbelast kunnen raken lijkt me.

Ach, als er weinig is veranderd hoef ik ook nog niet direct de update te hebben.

Heeft deze update trouwens facebook etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Voor de mensen die de update al hebben: is het nu ook zo dat je je spellen die je al op je hdd had staan opnieuw moet installeren omdat ze het anders niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

eXisTa schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:09:
Ik heb me helemaal leip gezocht of de Xbox360 nu wel of geen 1000mbit/1gbit ondersteund.
Mijn huis is onlangs voorzien van prachtige CAT6 kabels en alles draait nu op 1gbit echter wilde ik nog even weten of de Xbox360 dit ook ondersteund.
Voor zover ik weet niet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Razr schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:32:
die prijzen bij Games On Demand zijn echt achterlijk zeg :D 30 euro voor Assassins Creed OMG
Tja, simpel, dan ben je de doelgroep niet. Dit is voor mensen die hun huis niet uit willen, niet te veel moeite doen, gewoon even lekker een spelletje pakken. Dat die prijzen op de adviesprijs van de winkels zitten, is natuurlijk niet zo gek. Het is niet dat jij een incentive nodig hebt om deze te kopen, nee, het is dat jij nog een incentive nodig hebt om nog naar de winkels te gaan, anders worden de winkeliers boos. En die krijg je nu doordat je daar een doosje en een boekje krijgt (alhoewel dit tegenwoordig geen enkel voordeel meer heeft, wat een vodje zat er bijvoorbeeld bij Mass Effect) en dat de prijs wat lager kan zijn.
Het is simpel en snel (4-6 GB downloaden is tegenwoordig ook een kwestie van even voor het eten aanzetten en daarna spelen). Hetzelfde zie je toch ook op Steam? (en vreemd genoeg is daar ook een groot prijsverschil tussen Mass Effect voor de EU tov US).

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Raar dat dat nergens in de specificaties staat, maar wat ik erover kan vinden lijkt het erop dat het 10/100 is inderdaad, dat zeggen de meeste mensen in ieder geval :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashayungi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:55
EcoR schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:13:
Voor de mensen die de update al hebben: is het nu ook zo dat je je spellen die je al op je hdd had staan opnieuw moet installeren omdat ze het anders niet doen?
Nope, je kán je spellen opnieuw installeren als je meer ruimte wilt besparen (like 400 MB/spel). Ik heb die update al sinds de eerste ronde van de bèta en het bevalt me wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Mashayungi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:24:

Ik heb die update al sinds de eerste ronde van de bèta en het bevalt me wel :).
Ik loop ook sinds de eerste ronde mee, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er bijzonder weinig van merk.

[ Voor 13% gewijzigd door Armada op 11-08-2009 12:36 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Hmmm 400mb kleinere hd installs is toch wel een groot voordeel, heb toch wel 5-8 spellen ofzo geinstalleerd dus dan tikt het behoorlijk aan.

Misschien dat ik dit weekend maar is onderhoud ga doen, alle installs en arcade games eraf, cache legen, en dan weer stap voor stap alles terughalen as needed.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Sh0ckTr00per, omdat ik me herinner dat je er ooit iets over vroeg: Ik heb de Japanse "dashboard update" mail gekregen en het lijkt erop dat IdolM@ster bij de Japanners bij de "games on demand" komt. Dit zou moeten betekenen dat het mogelijk wordt om dit spel online te kopen en af te spelen op je EU xbox mits je aan Japanse gamerpoints geraakt :)
* boe2 gaat vanavond op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Fijnste van de update is wel de nieuwe achievement view, nu hoef je niet meer op elke achievements te klikken om te kijken wat het is, je kan 'm gewoon selecteren, stukken beter. De rest boeit me niet zo erg, alhoewel ik benieuwd ben naar avatar props die te unlocken zijn met achievements, hopelijk slaat het aan bij developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:03:
Persoonlijk maakt het mij niet uit of ik een game download (GoD), of dat ik hem in de winkel koop. Echter met de prijzen van 30 euro (de 7 spellen die er gisteren al op stonden waren allen even duur) zie ik totaal de meerwaarde nog niet van deze service. Dan ga ik nog liever op koopjesjacht (en nee, ik hoef echt niet het onderste uit de kan) zodat ik en goedkoper uit ben, en nog een doosje heb voor in de collectie.

Wat me trouwens wel opviel: Er staat ergens een filmpje op "Inside Xbox" waar je kan zien dat Mass Effect 1600 Microsoft Points is. Ik weet niet in hoevere dit klopt, maar dan is er wel een groot prijsverschil zijn tussen USA en NL.
In de VS kost Mass Effect inderdaad 1600 Microsoft Points, maar hier is dat 2400 Microsoft Points. Als je mee laat tellen dat Microsoft Points hier een stuk duurder zijn, dan is het spel hier twee keer zo duur in de VS.

Inmiddels zijn er al een stuk meer spellen beschikbaar via de dienst, maar alles kost nog steeds €29,99 of 2400 Microsoft Points. Rock Star Table Tennis is nu ook aan het dashboard toegevoegd voor die prijs, terwijl dat spel oorspronkelijk voor een budgetprijs is uitgebracht en inmiddels een adviesprijs van €19,99 heeft(het spel is zelfs al voor €9,99 in online en in de winkel terug te vinden).

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 11-08-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook even de update binnengehaald. Merk tot nu toe niet echt verschil in snelheid eigenlijk?
Onder de games-on-demand sectie zit zelfs nog een Franstalige categorie: "téléchargements les plus fréquents", terwijl de taal toch echt op Engels staat. Beetje slordig.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

De CoD4 mappack was ook in het Frans (of een andere taal.. can't recall) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

eXisTa schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:09:
Nope, 100 Mbit max. PS3 doet wel Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

lol.. bij avatar marketplace een lightsaber voor 400 points! damn wie hier gaat er iets kopen op avatar marketplace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Dezelfde mensen die ook ringtones kopen, en een random gegenereerde love-match opvragen per SMS.

Geloof me, dat zijn er heeeeeeeeeeeeel veel, anders zou de reclame ervoor op TV wel snel verdwijnen. De PS3 store is ook vervuild met een miljoen LittleBigPlanet mannetjes voor 2 euro per stuk. Schandalig, hopelijk valt er genoeg te unlocken via de games binnenkort.

Ik ben niet per definitie tegen mico-transacties, maar 2 tot 4 euro is geen mico-transactie meer te noemen!
Voor 2 lightsabers koop je ook Splosion Man, ter vergelijking.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.