Het Sony Ericsson Xperia X10 (Rachael) topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:
  • 182.216 views

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:28:

Zelfs het model op de MCW 2010 van de X10 heeft nog een kleine lag. Terwijl die lag niet aanwezig is op de Mini.
Die Mini gaat wel lekker smooth door de menu's heen zeg.. Jammer dat dit niet zo is op de 'grote' X10, maarja die oogt weer eleganter vind ik.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:12
ach ja, als het niet lekker vloeiend loopt dan zet je timescape toch gewoon uit?

Ik zie het probleem niet echt. Je kunt nog gewoon bij al je contacten via de standaard android interface.

[ Voor 0% gewijzigd door avec_style op 18-02-2010 11:04 . Reden: typo ]

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10
DerManiak schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:27:
[...]
De X10 Mini (Pro) zouden dus wel TimsScape (en ik neem aan ook MediaScape) draaien.
Waar het verschil in "lag" dan wel in zit, geen idee...
http://www.youtube.com/watch?v=o7XLvXKtsoM

Als je rond minuut 1 luistert hoor je ze in ieder geval praten over het feit dat er niks SE specifieks aan is buiten een paar grafische aanpassingen aan de standaard applicaties.

Ik meen ook nog ergens een ander filmpje te hebben gezien waarin het wat letterlijker wordt gezegd, maar kan hem nu niet vinden op school.

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
bweeuuhh, ik was gisteren bij de t-mobile winkel in Heerlen. ik heb een abbo dat half maart afloopt en wil eigenlijk wel verlengen bij t- mobile. op de vraag wanneer nou die x10 uitkomt bij hun vertelde ze mij het volgende: als die uitkomt gaat t-mobile eerst het toestel eens uitgebreid testen, voordat ze hem uberhaupt in de verkoop zetten. mijn vraag dan weer aan haar: ze gaan er toch geen branded toestel van maken , dit ivm de zowiezo al geplande update van se naar android 2.0. dit gaat dan natuurlijk nog langer duren. hier kon ze me dan weer geen antwoord op geven... ik baal hier toch wel van... maarja afwachten en duimpje draaien grrrr....

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
no way dat ik ooit nog een branded toestel koop (na het hele proximus magic debacle), dus dan maar los kopen en korting vragen bij verlengen ipv een toestel

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
paul404 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:35:
bweeuuhh, ik was gisteren bij de t-mobile winkel in Heerlen. ik heb een abbo dat half maart afloopt en wil eigenlijk wel verlengen bij t- mobile. op de vraag wanneer nou die x10 uitkomt bij hun vertelde ze mij het volgende: als die uitkomt gaat t-mobile eerst het toestel eens uitgebreid testen, voordat ze hem uberhaupt in de verkoop zetten. mijn vraag dan weer aan haar: ze gaan er toch geen branded toestel van maken , dit ivm de zowiezo al geplande update van se naar android 2.0. dit gaat dan natuurlijk nog langer duren. hier kon ze me dan weer geen antwoord op geven... ik baal hier toch wel van... maarja afwachten en duimpje draaien grrrr....
Dat verhaal hangen alle providers op, ook Vodafone, ook KPN..

Bij de release van een nieuw toestel kan een telefoonaanbieder (waarschijnlijk tegen een forse betaling) het voor elkaar krijgen dat zij als eerste exclusief het toestel mogen verkopen. Ik heb zo het idee dat de rest van de providers dan slappe verhalen begint op te hangen over dat 'testen'. Alle rampentoestellen van de afgelopen jaren (X1 waar de behuizing van brak, Nokia N-series die problemen hadden met de software) lagen ook gewoon bij de T-Mobile en Vodafone in de schappen, en dat terwijl dat verhaal over dat 'testen' al jaren wordt opgehangen...

Gewoon lekker wachten tot maart/april. Nu is het alleen maar koffiedik kijken..

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
Jammer dat de X10 geen multitouchscreen heeft. Dit is echt een groot nadeel voor een touchscreen.
Ik las laatst dat de Nexus One na een software update wel een multitouchscreen krijgt.

Is dit dus alleen softwarematig bepaald of zou het mogelijk zijn met een custom rom de X10 alsnog multitouch geschikt te maken?
Is gewoon kwestie van software inderdaad =)
Een browser zoals de Dolphin browser of de nieuwe gallery, zal gewoon gelijk multitouchen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Rctworld schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:34:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=o7XLvXKtsoM

Als je rond minuut 1 luistert hoor je ze in ieder geval praten over het feit dat er niks SE specifieks aan is buiten een paar grafische aanpassingen aan de standaard applicaties.

Ik meen ook nog ergens een ander filmpje te hebben gezien waarin het wat letterlijker wordt gezegd, maar kan hem nu niet vinden op school.
volgens de preview van de x10 mini draait er wel timescape op.
reviews: Preview: Sony Ericsson X10 Mini Pro, klein maar fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dachten we ervan om een eigen X10 mini thread te openen? Dan kan daar verder worden gepraat over dat toestel... Ik denk steeds als de X10 thread wordt geupdated dat er nieuws is over de X10 (Raphael) om vervolgens in een X10 mini discussie terecht te komen..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 08:35
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:16:
[...]

Wat dachten we ervan om een eigen X10 mini thread te openen? Dan kan daar verder worden gepraat over dat toestel... Ik denk steeds als de X10 thread wordt geupdated dat er nieuws is over de X10 (Raphael) om vervolgens in een X10 mini discussie terecht te komen..
Beaam O-)

OT: zou 't echt? Had de X10 misschien wel de Nexus One kunnen zijn (of andersom dan eigenlijk)...
Dan was ie wel eerder uitgekomen in ieder geval ;)

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik denk dat het behoorlijk wat voordelen met zich mee had gebracht, waaronder de updates natuurlijk!

Maar aan de andere kant zat je weer aan Google vast etc. etc.

Ze mogen in ieder geval opschieten met dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind deze maand mag ik verlengen dus ze mogen wel even opschieten. Hoop dat SE tegen die tijd duidelijk uitspreekt dat er een update naar android 2.1 komt en dan de software op het toestel goed loopt.

Mocht die toch met 1.6 blijven dan zou ik hem alsnog nemen. Prachtig toestel gewoon! En altijd tevreden geweest met SE(t68, t610, k700, w810, g900 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
roelientjeL schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:46:
Ik denk dat het behoorlijk wat voordelen met zich mee had gebracht, waaronder de updates natuurlijk!

Maar aan de andere kant zat je weer aan Google vast etc. etc.

Ze mogen in ieder geval opschieten met dat ding!
Ik vrees, dat als Sony dat had gedaan, ze net als HTC een N1 kloon zouden hebben gemaakt van de X10.
Nu vind ik de X10 2^99x zo mooi als de N1, dus ik ben er wel blij mee dat ze het niet hebben gedaan :)

Edit: Zie net op de Sony site wat vreemds: De X10 mini pro heeft 256k kleuren terwijl de X10 het met 65k moet doen. Raar, ze draaien toch allebei op Android 1.6 en die is toch gelimiteerd tot 65k kleuren?

[ Voor 16% gewijzigd door Knul op 19-02-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:54:
Eind deze maand mag ik verlengen dus ze mogen wel even opschieten. Hoop dat SE tegen die tijd duidelijk uitspreekt dat er een update naar android 2.1 komt en dan de software op het toestel goed loopt.

Mocht die toch met 1.6 blijven dan zou ik hem alsnog nemen. Prachtig toestel gewoon! En altijd tevreden geweest met SE(t68, t610, k700, w810, g900 )
De update naar 2.1 is natuurlijk mooi. Echter heb ik nu een Hero met 1.5 en zie nog niet echt veel voordelen om naar 2.1 te gaan. Als je de juiste software hebt draaien, is 2.1 al lang zo interessant niet meer. Alle voordelen van 2.1 zijn eigenlijk ingevuld op de X10 (die 65k kleuren daargelaten):

Exchange: Moxio
Markt: Genoeg alternatieven
Interface: xxxScape
Media: xxxScape

Wat ik me wel afvraag is of 1.6 wel alles uit de Snapdragon kan halen, lijkt me echter wel, de kernel in 2,1 is niet revolutionair veranderd. Ben wel benieuwd naar de eerste hands-on van de final versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:54:

zelfde verhaal hier. Mijn contract is zelfs vanaf vandaag afgelopen. Volgende maand zou de X10 uit moeten komen. Zodra er een definitieve datum en prijs bekend is, ben ik van plan om mijn abbo te verlengen.

Ben ook altijd heel tevreden geweest over SE. Nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Kunnen we (ok, niet ik) de TS niet aanpassen, de X10 mini erin verwerken en de titel: 'Xperia X10 (mini)' maken?

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

waarom, het zijn eigenlijk 2 totaal andere telefoons op de buitenkant en de SE apps daar gelaten. zodra de telefoons uit zijn wordt het dan een grote niet te volgen bagger topic.

[ Voor 29% gewijzigd door WasMachinator op 19-02-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

thijsje66 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:20:
Kunnen we (ok, niet ik) de TS niet aanpassen, de X10 mini erin verwerken en de titel: 'Xperia X10 (mini)' maken?
Zou een beetje raar zijn. Op de naam na (oke en het uiterlijk) zijn het twee totaal verschillende telefoons met beide totaal verschillende doelgroepen. De applicaties op de mini zijn anders en werken anders dan op de reguliere x10. Dus als er mensen zijn die de X10 mini wel interessant vinden, kunnen zij een eigen topic maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Een goede (p)review heb ik hier gelezen: :)

http://nexus404.com/Blog/...eally-worth-all-the-hype/

Vooral de eindconclusie is erg fijn; ;)

So, there you have it and I’ll admit, having just re-read the above myself, this reads as if I think that the Xperia X10 is a masterstroke of handset design. Ultimately, however, this is exactly what I think and I see no justifiable reason as to why I should pretend otherwise.

Had the X10 have left me feeling cold, I would have told you. But it didn’t. What it did do is serve to reaffirm that, as mentioned above, Sony Ericsson have woken up, smelt the coffee and have obviously decided its time to reaffirm themselves in the handset market. And the X10 will indeed do just that, and it’ll do it with aplomb.

The Xperia X10 is a revelation. It not only looks great, but it runs like a dream and the thought SE have put into this handset – its design, its features, its usability – positively shines through. The X10 is sheer brilliance, pure and simple.

De lag is ook helemaal niet meer aanwezig, het wordt moeilijk kiezen mensen. Ik ben in twijfel over deze of de Desire. De X10 heeft een betere camera en is net iets groter wat mij weer over de streep zou kunnen trekken :P ....moeilijke keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

had ik me net eroverheen gezet dat het niet de x10 zou worden voor mij, krijg je dit weer. argh :X.
achja, blij dat ik toch nog niet de Desire heb gepreordered :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Weet iemand of je bij dit toestel met de Dolphin webbrowser multitouch aanwezig is in de browser?

Heb ergens gelezen dat dit met de Dolphin webbrowser pas werkt met Android 2.0, dus dan zou Multitouch webbrowsing niet werken bij dit toestel...wat ik erg jammer zou vinden!

Wie weet dat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:07:
Een goede (p)review heb ik hier gelezen: :)

[...]

De lag is ook helemaal niet meer aanwezig, het wordt moeilijk kiezen mensen. Ik ben in twijfel over deze of de Desire. De X10 heeft een betere camera en is net iets groter wat mij weer over de streep zou kunnen trekken :P ....moeilijke keuzes ;)
Hoe weet je of de lag wel of niet aanwezig is? Het fimpje wat erin zit is een computer animatie die al een paar maanden op youtube staat? Overigens vind ik het stukje wel een beetje verdacht positief.. Maar goed, we zullen zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:39:
[...]

Hoe weet je of de lag wel of niet aanwezig is? Het fimpje wat erin zit is een computer animatie die al een paar maanden op youtube staat?
De lag zou volgens de reviewer niet meer aanwezig zijn in de X10, en alles zou nu soepel lopen ;)

Nog een nieuw filmpje die dat kan laten zien dat de lag er niet meer is:

http://www.youtube.com/watch?v=KTELV9ZWl6A

[ Voor 19% gewijzigd door alwaysleft op 20-02-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
alwaysleft schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:06:
[...]
De lag zou volgens de reviewer niet meer aanwezig zijn in de X10, en alles zou nu soepel lopen ;)

Nog een nieuw filmpje die dat kan laten zien dat de lag er niet meer is:

http://www.youtube.com/watch?v=KTELV9ZWl6A
Die had ik ook nog niet gezien, looking good :) Nog maar eventjes geduld hebben dan ;)

Is die klok in die video trouwens een standaard versie van Android? Volgens mij niet toch? :P Lijkt trouwens ook wel alsof dat scherm daar ineens veel matter is _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Rctworld op 20-02-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:39:
[...]

Hoe weet je of de lag wel of niet aanwezig is? Het fimpje wat erin zit is een computer animatie die al een paar maanden op youtube staat? Overigens vind ik het stukje wel een beetje verdacht positief.. Maar goed, we zullen zien.
De schrijver van de review kraakte de Satio nog anders aardig af. Denk dus dat hij redelijk neutraal is, of SE moet hem 200 X10's hebben opgestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Rctworld schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:43:
[...]

Die had ik ook nog niet gezien, looking good :) Nog maar eventjes geduld hebben dan ;)

Is die klok in die video trouwens een standaard versie van Android? Volgens mij niet toch? :P Lijkt trouwens ook wel alsof dat scherm daar ineens veel matter is _/-\o_
Die klok is een onderdeel van het Beautifull Widgets pakket.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
volgens een verkoper die ik vandaag sprak bij de phonehouse, zijn de problemen met de satio en aino nog helemaal niet opgelost en zijn er ook met de X10 problemen...

hoeveel zou zo'n phonehouse verkoper nou weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
Blijkbaar niet veel. Hoe kan hij nou weten of er problemen mee zijn als het toestel nog niet eens gereleased is... Lekkere verkoper is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zat te twijfelen tussen de Nexus one en de Desire. Maar dit toestel blijft toch nogsteeds ook wel interessant. De iets betere camera vind ik vooral interessant.

De gehele rom vind ik daarintegen weer erg saai daarom vroeg ik mij af of het met de tijd ook mogelijk is dat er een rom van een Desire gepoort word naar de X10? Of is dit helemaal niet mogelijk?

Ook geen multitouch? met een rom update wel of is dit hardwarematig gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alles is mogelijk. De vraag is of het gaat gebeuren. Ik acht de kans wel aanwezig omdat de X10 waarschijnlijk wel redelijk populair wordt. Dan krijg je ook mensen die ervoor willen ontwikkelen. Maar het blijft uiteraard afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
koekoek2003nl schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:45:
Ik zat te twijfelen tussen de Nexus one en de Desire. Maar dit toestel blijft toch nogsteeds ook wel interessant. De iets betere camera vind ik vooral interessant.

De gehele rom vind ik daarintegen weer erg saai daarom vroeg ik mij af of het met de tijd ook mogelijk is dat er een rom van een Desire gepoort word naar de X10? Of is dit helemaal niet mogelijk?

Ook geen multitouch? met een rom update wel of is dit hardwarematig gewoon niet mogelijk?
Je geeft het zelf aan, "Met de tijd", niks is onmogelijk dus alleen de tijd zal het leren. Onwaarschijnlijk is het echter ook niet omdat de Desire/Nexus One ook op het Snapdragon platform draaien en waarschijnlijk de meeste gelijkenissen vertonen met de X10.

Maarja hoezo erg saai? De Nexus One heeft sowieso de standaard Android looks en de Desire de Sense-UI zoals die ook op alle andere HTC telefoons te vinden is. Op de X10 kun je in tegenstelling tot de HTC toestellen(correct me if I'm wrong) gewoon de standaard Android home screens gebruiken als Timescape je niet aan staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:45:

De "rom" kan bij android niet saai zijn, vrijwel alles, inclusief hoofdscherm is volledig aan te passen.. Je kan iets gebruiken als homescreen++ of je kan iets gebruiken als tat homescreen widgets.. Als dat niet non-saai is, weet ik het niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Nog maar eens even wat video's opgezocht:
http://www.youtube.com/watch?v=7R1rnf14Ec4
http://www.youtube.com/watch?v=hDEZZRJBE_I
http://www.youtube.com/watch?v=9m_pTbV3jVg

Toch blij dat ik weer eens de witte langs zie komen :) Was al bijna bang dat die nog later zou komen als de zwarte maar laten we hopen van niet want ik vind hem toch nog net iets mooier :O

Anyway, als we het over Timescape hebben moet ik zeggen dat er nog wel wat puntjes zijn waar de performance iets te wensen over laat maar over het geheel zie ik geen problemen om er mee te werken, soms zijn de animaties gewoon niet zo mooi. Maarja, hoe sneller hij komt, hoe beter!

En minder belangrijk voor mij, maar afgaande op die video's dan zijn 65k kleuren en normale LCD i.p.v. OLED meer dan voldoende :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 21-02-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De witte versie van de X10 zal de eerste maand a twee exclusief zijn bij MTV Mobile. Pas daarna wordt hij ook bij retailers en andere telco's verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
DaannO schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:39:
De witte versie van de X10 zal de eerste maand a twee exclusief zijn bij MTV Mobile. Pas daarna wordt hij ook bij retailers en andere telco's verkocht :)
ik vind die witte ook wel heel erg mooi...

Maar bedoel je nou niet T-Mobile ipv MTV mobile? En hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avec_style schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:55:
[...]

ik vind die witte ook wel heel erg mooi...

Maar bedoel je nou niet T-Mobile ipv MTV mobile? En hoe weet je dat?
Jah.. Dat en vanaf wanneer gaan die 2 maanden in? Oftewel, is er al een feitelijke release datum bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Toch heb ik vandaag gekeken naar de verschillen tussen android 1.6 en android 2.0 en die zijn toch best wel wezenlijk wat het twijfelen tussen de X10 en de Desire gewoon nog moeilijker maakt.

Het grootste struikelblok vind ik het missen van pinch to zoom webbrowsing,wat ik nu gewend ben met de Iphone die ik nu heb.....en dat kan ik niet oplossen door de Dolphin webbrowser omdat Dolphin pas met android 2.0 pinch to zoom ondersteund. ;(

En met een button van uit en in zoomen ben ik gewoon niet gewend om zo mobiel te surfen, en dat is gewoon minder relaxt surfen.

Pff, maar aan de andere kant is het zo een geweldig mooi uitziend device O+

Of ga ik wel wennen aan de zoom in en out button om mobiel te surfen in plaats van pinch to zoom browsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik zit hier op een hero (android 1.5) dit berichtje te tiepen en kan je vertellen dat pinch&zoom perfect werkt onder dolphin e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:39:
Nou ik zit hier op een hero (android 1.5) dit berichtje te tiepen en kan je vertellen dat pinch&zoom perfect werkt onder dolphin e.d.
Komt ook omdat de Hero altijd al multitouch heeft ondersteund. De X10 krijgt bij de release geen multitouch :'( Dus de X10 heeft ook met Dolphin geen pinch to zoom helaas.

Maar jij hebt ook de hero default browser he, hoe is het surfen zonder pinch to zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
alwaysleft schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:04:
[...]

Komt ook omdat de Hero altijd al multitouch heeft ondersteund. De X10 krijgt bij de release geen multitouch :'( Dus de X10 heeft ook met Dolphin geen pinch to zoom helaas.

Maar jij hebt ook de hero default browser he, hoe is het surfen zonder pinch to zoom?
Wat is dat nou weer voor onzin verhaal? 8)7 De dolphin browser is toch externe software? Als die standaard multi-touch ondersteund en het schem ook dan zie ik weinig reden waarom het niet zou werken :)

Nu gaat het trouwns weer over "multi-touch" terwijl iedereen "multi-touch gestures" bedoelt, het enige wat multi-touch inhoudt is namelijk dat hij meerderere aanrakingen tegelijk kan registeren. Dat Android daar vervolgens niks tot weinig mee doet omdat SE er klaarblijkelijk niet voor kiest om de gestures aan te zetten in de EU zegt volgens mij niet dat het onmogelijk is, je kan namelijk even zo goed meerdere toetsen tegelijk indrukken op het OSD bijvoorbeeld dus geregistreerd wordt het wel alleen met de bewegingen wordt niks gedaan.

Ik zie dan ook geen reden waarom die Dolphin browser de gestures niet zou kunnen registreren, tenzij Android bepaald dat hij maar één positie tegelijk op kan halen van het touch-screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rctworld schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:17:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin verhaal? 8)7 De dolphin browser is toch externe software? Als die standaard multi-touch ondersteund en het schem ook dan zie ik weinig reden waarom het niet zou werken :)

Nu gaat het trouwns weer over "multi-touch" terwijl iedereen "multi-touch gestures" bedoelt, het enige wat multi-touch inhoudt is namelijk dat hij meerderere aanrakingen tegelijk kan registeren. Dat Android daar vervolgens niks tot weinig mee doet omdat SE er klaarblijkelijk niet voor kiest om de gestures aan te zetten in de EU zegt volgens mij niet dat het onmogelijk is, je kan namelijk even zo goed meerdere toetsen tegelijk indrukken op het OSD bijvoorbeeld dus geregistreerd wordt het wel alleen met de bewegingen wordt niks gedaan.

Ik zie dan ook geen reden waarom die Dolphin browser de gestures niet zou kunnen registreren, tenzij Android bepaald dat hij maar één positie tegelijk op kan halen van het touch-screen...
Omdat HTC het multitouch gedeelte heeft verwerkt in de Sense UI, maar multitouch gestures ondersteund de X10 met android 1.6 niet ;) Dus ook geen pinch to zoom met Dolphin helaas!

Ontopic: weer een goede (p) review op het internet gevonden van de X10, hier een stukje daarvan:

"While we've had the opportunity to publish the opinions of our international colleagues previously, MWC 2010 was CNET Australia's first chance to play with the X10 for ourselves, and our verdict? Definitely worth the wait. The X10 is big, the UI is bold, but the overall impression we take away from our hands-on is one of sophistication, far more so than from any Android phone we've seen so far.

We paid close attention to the performance of the custom-designed user interface, watching for performance lag that we couldn't detect in our short time with the phone. Sony Ericsson's UI additions, particularly Timescape, is extremely graphics intensive, but the 1GHz Snapdragon processor seems to be doing a fine job of rendering the graphic transitions and animations, to the point of the menus moving too fast in our opinion."

Bron: http://www.cnet.com.au/so...-xperia-x10-339299360.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
alwaysleft schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:51:
[...]
Omdat HTC het multitouch gedeelte heeft verwerkt in de Sense UI, maar multitouch gestures ondersteund de X10 met android 1.6 niet ;) Dus ook geen pinch to zoom met Dolphin helaas!
[...]
Het kan mij ontgaan, maar wat heeft de Sense UI met de Dolphin browser te maken? Denk je nou echt dat de Dolphin browser die op alle Android toestellen moet kunnen draaien zich iets aantrekt van wat HTC in de Sense UI doet, de Sense UI is net als de Dolphin browser een externe applicatie bovenop Android dus zou HTC het zelf in Sense hebben gebakken omdat het anders niet zou kunnen op Android 1.5/1.6, dan zou de Dolphin browser daar echt niets mee kunnen.

Nogmaals, volgens mij registreert de X10 ook gewoon meerdere aanrakingen tegelijk, dan is het alleen nog aan de software bouwer om die te herkennen en er een actie aan vast te hangen. Het is in het geval van een externe applicatie toch ook helemaal niet de taak van Android om die gestures te herkennen? Hij hoeft toch alleen de input door te spelen naar de Dolphin browser...

Want zoals jij het zegt is het net alsof HTC Sense voor de Dolphin browser bepaald wat een bepaalde gesture voor actie op moet leveren, dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk ;)

Anyway, de review ziet er goed uit :) Hoop alleen wel dat SE nu eens met een definitieve bevestiging komt van prijzen en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin steeds meer overtuigd te raken van de X10. De laatste filmpjes laten gewoon duidelijk zien dat SE de snelheid in de menu's op orde heeft. Hopelijk is de bouwkwaliteit ook op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
die laatste zin in de review vond ik wel erg opvallend.

"Stay tuned for more details about launch dates and pricing as we approach its release early in Q2 of 2010."

Ik dacht dat SE officieel had aangekondigd dat de X10 nog dit kwartaal zou uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 10:19
avec_style schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:47:
die laatste zin in de review vond ik wel erg opvallend.

"Stay tuned for more details about launch dates and pricing as we approach its release early in Q2 of 2010."

Ik dacht dat SE officieel had aangekondigd dat de X10 nog dit kwartaal zou uitkomen?
Dat dacht en hoopte ik ook! maar goed ze rekenen daar ook in miles en inch, misschien ligt hun kwartaal ook een week anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Flix83 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:56:
[...]

Dat dacht en hoopte ik ook! maar goed ze rekenen daar ook in miles en inch, misschien ligt hun kwartaal ook een week anders :)
In Nederland/Europa is de release einde Q1 de rest van de wereld(dus ook Australië) begin Q2 volgens mij. Dus weinig nieuws wat dat betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
de sense UI die op de desire te zien is , is gewoon een applicatie die op android draait heb ik gelezen.
is dit dan gewoon te downloaden en ook op de x10 te draaien naast de time/mediascape. zijn dit die zgn roms. ik neem aan dat als dat mogelijk is dit pas kan als de x10 ook 2.0 heeft.
of zie ik het nou te simpel .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
paul404 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:23:
of zie ik het nou te simpel .....
Een beetje wel. Wat Sense is voor HTC is TimeScape enzo voor SE. Je zal niet "eventjes" Sense kunnen installeren op een SE waar ook al TimeScape op draait. Dit zijn beiden "shells" over het standaard Android OS heen. Op deze manier proberen beide fabrikanten zich te onderscheiden van de andere merken.

Wellicht komt er wel een (Desire) Rom uit met Sense die geschikt is voor de SE, je zal dan wel TimeScape verliezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 22-02-2010 17:53 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
dan zal er dan toch ook wel een rachael rom komen . en kan deze dan weer terug op de x10 als je bv de desire sense zat bent. dan heb je time/media scape weer terug !!?

maar je kunt de sense en of de time/mediascape toch ook uitzetten dan heb je een basic android toestel!?

ik moet me eens verdiepen wat een rom eigenlijk is en doet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:32
@brad pitt
Timescape en mediascape zijn gewoon applicaties en geen shell. Timescape en mediascape kunnen dus gewoon op een toestel met een Sense shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Laatst online: 12-09 05:45

-db-

Hoi

Ik denk niet dat time- en mediascape ooit als losse applicaties beschikbaar komen (zelfs al zijn ze als zodanig geprogrammeerd), zeker niet voor non SE telefoons. Als dat zo is kan het alleen via aangepaste SE roms op andere telefoons gezet worden en dus niet gecombineerd worden met sense dat alleen te vinden is in aangepaste HTC roms.

Overigens is timescape ook instelbaar als shell-replacement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de X10 ook een (multimedia)dock krijgt?

Ff doorspoelen naar 02.00 om te zien wat ik bedoel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34
Rctworld schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:36:
En minder belangrijk voor mij, maar afgaande op die video's dan zijn 65k kleuren en normale LCD i.p.v. OLED meer dan voldoende :)
Die kleuren beperking komt toch door de 1.6 versie?
Vanaf de 2.0 versie zou de X10 gewoon 16m kleuren moeten kunnen tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Frijns.Net schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:24:
[...]

Die kleuren beperking komt toch door de 1.6 versie?
Vanaf de 2.0 versie zou de X10 gewoon 16m kleuren moeten kunnen tonen
Dat is voorlopig nog steeds de algemene aanname inderdaad, echt 100% is het ook nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:47:
Weet iemand of de X10 ook een (multimedia)dock krijgt?

Ff doorspoelen naar 02.00 om te zien wat ik bedoel.

[video]
Lijkt me wel handig en leuk voor op het nachtkastje.

Maar de droid heeft een usb aansluiting aan de zijkant waardoor je deze horizontaal kan plaatsen, zoals in het filmpje. De x10 heeft deze aan de bovenkant. Geen geschikte plek om hem in een dockingstation te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
@Only.Holoris: in de Q&A met SE is gevraagd of/welke accessoires er komen voor de X10. ze gaven alleen aan dat er accessoires kwamen, niet welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want daarvoor kan je gewoon op de site kijken..

http://www.sonyericsson.c...nl&cc=nl#view=accessories

Dock's e.d. zijn op de SE onmogelijk, daarvoor zitten de aansluitingen op onlogische posities achter klepjes e.d. Dat is ook een belangrijke reden waarom ik over de X10 twijfel.. Ik kan hem namelijk niet zoals mijn Hero nu makkelijk in een cradle in de auto kwijt.
yur400 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:17:
@brad pitt
Timescape en mediascape zijn gewoon applicaties en geen shell. Timescape en mediascape kunnen dus gewoon op een toestel met een Sense shell.
Niet juist.. De timescape en mediascape applicaties zijn ook te gebruiken/in te stellen als Homescreen (beter dan "shell")..

http://se-blog.com/tag/mediascape/

En qua multi touch.. Dat is een feature van de android kernel en staat los van je homescreen applicatie (wat Sense dus ook is). Als Sony Ericsson in de 1.6 versie kiest om dit niet te enablen, zal dit door een ontwikkelaar vrij snel na release van de kernel wel mogelijk worden gemaakt. Multi touch onder Sense is gebaseerd op deze android kernel feature. Kijkt bijvoorbeeld naar de G1 die nooit multi touch bedoeld was, maar dit na een kernel hack wel is...
Hero heeft ook bij de default browser pinch+zoom... Echter bijvoorbeeld google maps niet, daar heb je het in- en uitzoom logootje onderin.

Persoonlijk vind ik Pinch+Zoom een stuk prettiger werken. Vooral als je even wat foto's aan je ouders o.i.d. moet laten zien, dan is pinch&zoom een stuk intuitiever en makkelijker voor ze dan die kleine knopjes voor in- en uitzoomen..
Toen ik dit las dacht ik wel even (*&#(&@)&$.. Totdat ik zag dat het een review uit Australie betrof. Ik kan me er iets bij voorstellen dat release data op verschillende continenten niet helemaal synchroon lopen.. Als ze hem wel (weer) uit gaan stellen krijg ik erg de neiging om niet meer op dit ding te gaan wachten.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt een telefoon die het gewoon NET niet is... en dit vind ik zeer jammer. Ook voor SE.

Zou hij hardmatig hetzelfde kunnen als b.v. de Desire/N1? Dus wel multitouch hardware?
En echt het grootste punt waarom ik hem niet zou kopen is de onduidelijkheid over 2.1

Waarom mensen dit belangrijk vinden is heel normaal, omdat er gewoon een super groot verschil tussen 1.6 en 2.1 zit.

Zolang er geen 2.1 op zit zal ik hem dan helaas niet kopen. Zo'n zonde van die geweldige hardware :'( :'(
Het is de mooiste android telefoon, met geweldige camera en een snapdragon 1ghz. En een capacitief scherm.
Maar dan net het belangrijkste puntje laten liggen.... Waarom ? :/

Tip aan SE. Geef duidelijkheid over 2.1 en zeg gewoon JA, wij geven later een update voor 2.1 ( kan ik rustig slapen )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
De X10 heeft een capacitief scherm, dus ja, de hardware kan multi touch.
Ben ook benieuwd hoe lang SE over de update naar 2.1 gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:49:
Dit is echt een telefoon die het gewoon NET niet is... en dit vind ik zeer jammer. Ook voor SE.

Zou hij hardmatig hetzelfde kunnen als b.v. de Desire/N1? Dus wel multitouch hardware?
En echt het grootste punt waarom ik hem niet zou kopen is de onduidelijkheid over 2.1

Waarom mensen dit belangrijk vinden is heel normaal, omdat er gewoon een super groot verschil tussen 1.6 en 2.1 zit.

Zolang er geen 2.1 op zit zal ik hem dan helaas niet kopen. Zo'n zonde van die geweldige hardware :'( :'(
Het is de mooiste android telefoon, met geweldige camera en een snapdragon 1ghz. En een capacitief scherm.
Maar dan net het belangrijkste puntje laten liggen.... Waarom ? :/

Tip aan SE. Geef duidelijkheid over 2.1 en zeg gewoon JA, wij geven later een update voor 2.1 ( kan ik rustig slapen )
Ze hebben aangekondigd te willen updaten.

Het enigste wat ik zou gaan missen is zonder multitouch surfen, dat is echt het grootste gemis.

Ik gok dat pas eind 2010, dat er Android 2.1 opstaat, SE is de snelste niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:54:
[...]

Ze hebben aangekondigd te willen updaten.

Het enigste wat ik zou gaan missen is zonder multitouch surfen, dat is echt het grootste gemis.

Ik gok dat pas eind 2010, dat er Android 2.1 opstaat, SE is de snelste niet ;)
omdat er gewoon een super groot verschil tussen 1.6 en 2.1 zit.
Zo "super" groot is het verschil met 2.1 niet (noem eens wat op anders..). Bijna alles wat in 2.1 zit is door SE ook op de X10 geimplementeerd. Qua multitouch ben ik absoluut niet bang dat dit danwel al in de kernel zit ingebakken, danwel in no-time wordt geimplementeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:00:
[...]

[...]

Zo "super" groot is het verschil met 2.1 niet (noem eens wat op anders..). Bijna alles wat in 2.1 zit is door SE ook op de X10 geimplementeerd. Qua multitouch ben ik absoluut niet bang dat dit danwel al in de kernel zit ingebakken, danwel in no-time wordt geimplementeerd.
Voor mij zijn er ook niet zo een grote verschillen tussen 1.6 en 2.1, alleen wat ik echt mis aan Android 1.6 is dat je niet met multitouch kan websurfen ( pinch to zoom), een heel groot gemis voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:05:
[...]

Voor mij zijn er ook niet zo een grote verschillen tussen 1.6 en 2.1, alleen wat ik echt mis aan Android 1.6 is dat je niet met multitouch kan websurfen ( pinch to zoom), een heel groot gemis voor mij!
Da's dus niet zo! Zelfs de G1 met 1.5 heeft al multi touch.. Het kan al dan niet door de leverancier worden aangezet, maar android ondersteund al vanaf 1.5 (en misschien al eerder) gewoon multi touch en de daarbij behorende aansturing.

Sony is verplicht om binnen redelijke tijd na het uitbrengen de (open source) kernel met X10 specifieke aanpassingen vrij te geven. Vanaf dat moment kan iedereen (die er een beetje verstand van heeft) de kernel aanpassen zodat multi touch is geactiveerd. Applicaties zoals Dolphin en Maps kunnen dan van deze functionaliteit gebruik maken.

Wat wel nijpend kan worden is het feit dat applicaties meer en meer op 2.x worden geschreven en niet backwards compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:10:
[...]

Da's dus niet zo! Zelfs de G1 met 1.5 heeft al multi touch.. Het kan al dan niet door de leverancier worden aangezet, maar android ondersteund al vanaf 1.5 (en misschien al eerder) gewoon multi touch en de daarbij behorende aansturing.

Sony is verplicht om binnen redelijke tijd na het uitbrengen de (open source) kernel met X10 specifieke aanpassingen vrij te geven. Vanaf dat moment kan iedereen (die er een beetje verstand van heeft) de kernel aanpassen zodat multi touch is geactiveerd. Applicaties zoals Dolphin en Maps kunnen dan van deze functionaliteit gebruik maken.

Wat wel nijpend kan worden is het feit dat applicaties meer en meer op 2.x worden geschreven en niet backwards compatible zijn.
Dat is ook iets wat me tegen aan het houden is inderdaad, Google Earth bijvoorbeeld...niet op android 1.6 te zetten. Als ze binnen 2 maanden een update vrijgeven naar 2.1 dan zeg ik hulde SE en is deze X 10 van mij. Eerst dat eens afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Weet iemand iets over de inhoud van de X10 pakket ? Ik heb nog nergens een un-boxing gezien. Ik weet dat je een 8GB micro sd kaartje bij krijg maar krijg je ook zo'n hoes net als bij de HD2, deze is echt superhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
bamoah schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:18:
Weet iemand iets over de inhoud van de X10 pakket ? Ik heb nog nergens een un-boxing gezien. Ik weet dat je een 8GB micro sd kaartje bij krijg maar krijg je ook zo'n hoes net als bij de HD2, deze is echt superhandig.
in de Q&A thread in dit forum is het volgende antwoord gegeven door SE

- Hoe ziet het leveringspackage uit? (met/zonder micro/sd, met/zonder (BT) headset, pouch)?
Het Xperia X10 pakket bestaat uit:
Xperia X10
Micro SD van 8 GB
Charger
USB kabel
Quick user guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Het lijkt erop dat een andere versie voor KPN komt welke alleen in het zwart te krijgen zal zijn.
Misschien dat die wel weer een andere inhoud heeft, of weet iemand het verschil al tussen de KPN versie en de reguliere versie

Link naar PDAshop

http://www.pdashop.nl/pro...xperia-x10-black-kpn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Fitz schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:43:
Het lijkt erop dat een andere versie voor KPN komt welke alleen in het zwart te krijgen zal zijn.
Misschien dat die wel weer een andere inhoud heeft, of weet iemand het verschil al tussen de KPN versie en de reguliere versie

Link naar PDAshop

http://www.pdashop.nl/pro...xperia-x10-black-kpn.html
Zoiets kwam ik gister ook tegen op Smartphonestunts.nl . Jammer, want KPN kan nog wel eens voordelig zijn voor een verlening .. Het kan ook gebeuren dat de KPN versie een aantal weken eerder uitkomt dan 'provider-vrije'-versie. Dit was een aantal jaren geleden met de SE K800i ook het geval. Laten we hopen dat dit allemaal foute speculatie is, want ik zit met smart te wachten op de witte versie!

Verwijderd

Maar even voor alle duidelijkheid.. De leverdatum van de X10 wordt dus officieel 29 Maart? Op de een of andere manier kan ik hier nergens een formeel statement/antwoord over vinden, behalve de uitspraak van SE in de QA thread over eind eerste kwartaal.

Echter lees ik ook geruchten over begin 1ste kwartaal nu. Wat is het probleem vanuit Sony te zeggen dat het een bepaalde concrete datum wordt?

Edit:@hieronder, ik blijf het gewoon vergeten :o Zal wel iets met ouder worden te maken hebben ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 10:46 ]

• JarlSX
er is inderdaad geen exacte datum bekend. dat van begin Q2 ging volgens mij over australie

overigens is er een levertijden topic....

• Rctworld
Om bij deze maar even te bevestigen dat de XPERIA X10 en de X10 Mini's 16M kleuren ondersteunen: "I see that colors are still discussed due to unclear information from our side. The Xperia X10, X10 mini, X10 mini pro all support 16M colors, hardware wise. Software wise there are limitations from the OS and what the future upgrades will imply on leveraging screen capability is not visible to me at this point. We will let you know as soon I have something to share."
Bron: http://blogs.sonyericsson...didates-have-been-chosen/

Overigens heb ik ook een bevestiging gekregen vanuit SE dat de X10 Mini's op een (hevig aangepaste, waarschijnlijk onvergelijkbare) versie van Timescape draaien, Mediascape draaien ze echter sowieso niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 25-02-2010 12:04 ]

Verwijderd

Wat zit iedereen toch te zeuren over de mogelijkheid om te upgraden naar Android 2.1?
Alsof niet 90% hier na een maand al een custom ROM erop heeft staan met Android 2.1. Worden echt wel aangeboden straks op XDA e.d.
Blijft toch een tweakers forum, dus neem aan dat de officele ROM's voor de meesten niet afdoende zijn....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:03:
Wat zit iedereen toch te zeuren over de mogelijkheid om te upgraden naar Android 2.1?
Alsof niet 90% hier na een maand al een custom ROM erop heeft staan met Android 2.1. Worden echt wel aangeboden straks op XDA e.d.
Blijft toch een tweakers forum, dus neem aan dat de officele ROM's voor de meesten niet afdoende zijn....
Dat klopt gedeeltelijk.. Upgrade naar 2.1 is niet compleet zonder update van de kernel en bijbehorende OpenGL drivers. Deze moet sony gaan maken voor de X10.. Maar misschien ook weer niet, aangezien de X10 op dezelfde chipset draait als de Nexus.

Waarschijnlijk zal bij een custom 2.1 dan de camera niet goed werken vanwege missende drivers in de 2.1 kernel. Oftewel, het is niet zo heel eenvoudig om dit te doen zonder werk van de leverancier. Aangepaste 1.6 roms zullen er in no-time zijn jah..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:49:
Helemaal mee eens! Erg zonde, ook voor SE. Het had echt een killer kunnen zijn.

Deze telefoon is al veel te lang uitgesteld en daarom al helemaal doodgepraat. Ondertussen wordt er al gespeculeerd over toestellen met Android 3.0 en daarom is het echt een grote teleurstelling dat de telefoon pas in 2010-Q2 uitkomt met versie 1.6..

Ikzelf heb inmiddels al het geduld ontwikkeld om nu maar meteen de eerste toestellen met Windows Phone 7 af te wachen.. :?

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

het is nog altijd Q1 hoor, australie is niet europa.

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

De gespreks en stand-by tijd zijn nu ook officieel (via de website van SE)

GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900
Gesprek: 10 uur
Stand-by: 415 uur

UMTS/HSPA 900/1700/2100
Gesprek: 8 uur
Stand-by: 425 uur (17 dagen)

In vergelijking met de Desire:
Stand-by: GSM: Up to 340 hours (14 dagen)
Gesprek: GSM: Up to 400 mins (6,6 uur)

Verwijderd

En in vergelijking met hero (ook even voor mezelf :)):

Talk: Up to 7.50 uur (470 minutes) for GSM
Standby: Up to 440 hours for GSM

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 15:09 ]

Verwijderd

WasMachinator schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:38:
het is nog altijd Q1 hoor, australie is niet europa.
Bol.com heeft iig alle hoop verloren en zet de verschijningsdatum op 01-05-2010 ;(

Verder blijft het wel het mooiste toestel ooit.

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:25:
[...]

Bol.com heeft iig alle hoop verloren en zet de verschijningsdatum op 01-05-2010 ;(

Verder blijft het wel het mooiste toestel ooit.
Dat staat er al sinds begin december. echter is die datum nog niet eens zo vreemd:
Laatste week van maart (29 maart tm 2 april): Xperia X10 KPN (Kpn zal 4 weken exclusief de x10 mogen verkopen)
1 mei: Xperia X10 (dus 4 weken na de release van de KPN versie)

Verwijderd

Onbegrijpelijk dat soort acties. Iedereen zit al tijden te wachten op dit toestel en dan moet je nog 4 weken geduld opbrengen omdat dat klote KPN 4 weken alleenrecht heeft :X

Verwijderd

Zeker ook met zo'n mooi KPN of "Hi" logo erop |:(

Verwijderd

Stel dat hij geen logo heeft en simlock vrij is, wat is dan het probleem (geen retorische vraag, ik weet het echt niet)? Je kan hem nu al reserveren voor 479,-, vind ik een nette prijs.

Verwijderd

Dat je dan verplicht bent om een KPN-abbo te nemen? En dat terwijl sommigen voor de rest van hun leven afstand hebben gedaan van deze bureaucratische firma?

• Oathie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 22:42
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:51:
Zeker ook met zo'n mooi KPN of "Hi" logo erop |:(
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar KPN/Hi doen niet aan branding als het goed is.. Over de simlock ben ik niet helemaal zeker maar deze zijn meestal toch simlock vrij geweest. Dan is het enige argument nog dat je vast zit aan het abonnement.

[ Voor 23% gewijzigd door Oathie op 25-02-2010 18:12 ]

• Vin87
Oathie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:10:
[...]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar KPN/Hi doen niet aan branding als het goed is.. Over de simlock ben ik niet helemaal zeker maar deze zijn meestal toch simlock vrij geweest. Dan is het enige argument nog dat je vast zit aan het abonnement.
Ga er maar van uit dat de KPN versie gesimlocked is, dat was in het verleden het geval bij alle KPN SE versies. De toestellen waren gelukkig niet zo 'branded' als Vodafone/T-mobile dat doen, je kon niet zien dat het een KPN versie was.. Net bij de KPN geweest, die wisten nog van niets..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:01:
Stel dat hij geen logo heeft en simlock vrij is, wat is dan het probleem (geen retorische vraag, ik weet het echt niet)? Je kan hem nu al reserveren voor 479,-, vind ik een nette prijs.
Je hebt ook nog mensen die in maart mogen verlengen en dat dan niet kunnen omdat ze bij een andere provider zitten.

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:34
Er komt toch gewoon Android 2.1 op? Dat lijkt me wel als ik het volgende lees:

http://blogs.sonyericsson...-x10-will-be-upgradeable/

Verwijderd

Woudtwe schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:43:
Er komt toch gewoon Android 2.1 op? Dat lijkt me wel als ik het volgende lees:

http://blogs.sonyericsson...-x10-will-be-upgradeable/
Ik zou m'n Engels wat gaan bijschaven.. Het stukje is een betoog (waar ik het mee eens ben) voor 1.6 + Custom SE apps. Hij stelt dat de X10 1.6 gaat draaien, maar dat Sony Ericsson er dusdanig software aan heeft toegevoegd dat het verschil met 2.x verwaarloosbaar is.

Verder stelt hij dat er sinds kort een soort van Hype aan het ontstaan is om altijd de laatste OS versie te willen draaien, een beetje vergelijkbaar met altijd het meeste megapixels willen hebben op foto camera's.

Verwijderd

De 'hype' komt natuurlijk ook doordat een partij als Google-Android gewoon lekker snel ontwikkeld en verbeteringen doorvoert en daardoor relatief snel achter elkaar updates uitbrengt. Terwijl we vroeger de (veel te) trage update-cyclus van bijv. Windows Mobile gewend waren.

En tja, dat bevalt wel, want het zit een beetje in de mens om altijd het nieuwste te willen hebben, zeker ook omdat Android zijn platform echt met nuttige functies uitbreidt (nu bijv. Google Earth)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:50:
[...]

Ik zou m'n Engels wat gaan bijschaven.. Het stukje is een betoog (waar ik het mee eens ben) voor 1.6 + Custom SE apps. Hij stelt dat de X10 1.6 gaat draaien, maar dat Sony Ericsson er dusdanig software aan heeft toegevoegd dat het verschil met 2.x verwaarloosbaar is.

Verder stelt hij dat er sinds kort een soort van Hype aan het ontstaan is om altijd de laatste OS versie te willen draaien, een beetje vergelijkbaar met altijd het meeste megapixels willen hebben op foto camera's.
Dat SE er veel functies aan toevoegt geloof ik best maar de kern blijft natuurlijk gewoon 1.6 waar geen vooruitgang in zit dan. Laat staan dat er nieuwe programma's gewoon niet meer werken dadelijk. Google earth is ook zoiets. Sowieso raar als Google zo snel met updates komt en oude versies meteen al in de steek laat.

Tot nu toe sowieso niks gelezen over een zekere update naar 2.1 / 3.0. Alleen dat er een mogelijkheid is dat ze hem opnieuw uitbrengen in de winkel met een nieuw OS.

Andere kant doe ik daar niet moeilijk over welke versie erop staat als mediascape en timescape heel erg goed werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 19:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:29:
[...]

Tot nu toe sowieso niks gelezen over een zekere update naar 2.1 / 3.0. Alleen dat er een mogelijkheid is dat ze hem opnieuw uitbrengen in de winkel met een nieuw OS.
Waar heb je dit vandaan? Lijkt me niet namelijk..
En tja, dat bevalt wel, want het zit een beetje in de mens om altijd het nieuwste te willen hebben, zeker ook omdat Android zijn platform echt met nuttige functies uitbreidt (nu bijv. Google Earth)
Slecht voorbeeld.. Google earth (en andere 2.1 programma's) hadden ze ook onder 1.6 kunnen uitbrengen.. Ik ben het gedeeltelijk eens met de uitspraak van SE.. Iedere keer een nieuwe versie uitbrengen die niet backwards compatible is, en dan met deze frequentie, is onhandig. Echter moet je wel vooruit.

De extra functionaliteit die 2.1 met zich meebrengt vind ik persoonlijk niet opwegen tegen het feit dat je de vorige versies zo in de steek moet laten.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 21:27 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik kan me er iets bij voorstellen dat SE het vervelend vindt, maar HTC, bijvoorbeeld, is wel in staat om gewoon mee te gaan met de nieuwe Android-versies. Sterker nog, zelfs de oudere telefoons kunnen binnenkort al geüpdated worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:22:
[...]

Waar heb je dit vandaan? Lijkt me niet namelijk..
- Wanneer zouden we de update naar 2.0 (of eventueel 2.1) Eclair kunnen verwachten?
We moeten je teleurstellen omdat we willen op deze vraag nog geen antwoord geven. De upgrade naar een hogere versie zal worden gecombineerd met het toevoegen van nieuwe functionaliteiten van de Xperia X10. Zo'n upgrade zien wij als een nieuwe release van de X10 en over de planning van een nieuwe release geven wij op dit moment geen verdere informatie.

Dit staat in de Q&A. Misschien lees ik het verkeerd maar 'Zo'n upgrade zien wij als een nieuwe release van de X10' betekend voor mij dat ze een nieuwe versie in de winkel brengen.

Slecht van google om 1.6 nu al te laten vallen en sowieso slecht van SE dat ze nu nog een mobiel met 1.6 uitbrengen.

Verwijderd

Als je het antwoord leest van de SE-Q&A lijken ze zelf idd aan een heel nieuw toestel te denken, in plaats van gewoon een ROM-upgrade. SE heeft wat dat betreft nog veel van HTC te leren.

Verwijderd

Ze zien de upgrade als een nieuwe release.. Als je dit goed interpreteerd, gaan ze dus de huidige versie upgraden en zien ze dit als een nieuwe release. Waarschijnlijk gaan ze dan het toestel weer her-lanceren o.i.d.

Een upgrade is iets anders als een compleet nieuwe X10 op de markt brengen, dit is dan automatisch geen update meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:25:
Ze zien de upgrade als een nieuwe release.. Als je dit goed interpreteerd, gaan ze dus de huidige versie upgraden en zien ze dit als een nieuwe release. Waarschijnlijk gaan ze dan het toestel weer her-lanceren o.i.d.

Een upgrade is iets anders als een compleet nieuwe X10 op de markt brengen, dit is dan automatisch geen update meer.
Idd, Timescape, mediascape en alle andere grafische veranderingen implenteren in Android 2.1 lijkt mij gewoon een nieuw project met eigen planning en vervolgens een eigen release. Ze gaan er extra functies aan toevoegen (denk daarbij aan multitouch) en op die manier kan de telefoon ipv 3/4 maand wel 8 maand lang verkocht gaan worden. Als het dan nog steeds high-end is ivm andere toestellen kunnen ze de toestellen nog verder upgraden naar android 3.0 om het jaar helemaal vol te maken. Het ligt dus aan de concurrentie hoe snel de hardware verouderd. Op dit moment is het de beste hardware wat je kan wensen in een erg mooi jasje.

Pas aan het eind van dit jaar / begin volgend jaar zie ik pas een nieuwe lijn processoren aankomen met hogere kloksnelheden icm gpu. Tijd zat voor x10 om zich verder te ontwikkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 10:19
Fitz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:03:
De gespreks en stand-by tijd zijn nu ook officieel (via de website van SE)

GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900
Gesprek: 10 uur
Stand-by: 415 uur

UMTS/HSPA 900/1700/2100
Gesprek: 8 uur
Stand-by: 425 uur (17 dagen)

In vergelijking met de Desire:
Stand-by: GSM: Up to 340 hours (14 dagen)
Gesprek: GSM: Up to 400 mins (6,6 uur)
dat is natuurlijk heel mooi allemaal maar ik denk niet dat de 1500mAh batterij het langer dan 2 dagen uithoud bij gemiddeld verbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iig, de hoop dat je eerst de X10 1.6 koopt en later in het jaar gewoon kunt upgraden naar 2.1 is voor mij nu wel weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:37:
Iig, de hoop dat je eerst de X10 1.6 koopt en later in het jaar gewoon kunt upgraden naar 2.1 is voor mij nu wel weg..
:? Huh? Waarom?

Liggen deze specs overigens al vast?:

1 GB storage, 384 MB RAM

Ik vind de 384MB nou niet echt heel ruim, heden ten dage...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 09:50 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.