Het Sony Ericsson Xperia X10 (Rachael) topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 182.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Er klopt nog wel meer niet.
Talk time (2G/Edge): 270 minutes (4 hours, 30 minutes)
Talk Time (3G): 290 minutes (4 hours, 5 minutes)
Naar mijn weten zijn 4 uur en 5 minuten toch echt 245 minuten en zijn 290 minuten 4 uur en 50 minuten en niet 5 minuten.

Logischer lijkt mij ook 200 minuten stand-by tijd voor 3G en 2G wisselend. (dan heeft ie meer 3G gebruikt dan 2G...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 08:35
roelientjeL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:27:
Er klopt nog wel meer niet.

[...]

Naar mijn weten zijn 4 uur en 5 minuten toch echt 245 minuten en zijn 290 minuten 4 uur en 50 minuten en niet 5 minuten.

Logischer lijkt mij ook 200 minuten stand-by tijd voor 3G en 2G wisselend. (dan heeft ie meer 3G gebruikt dan 2G...)
200 uur mag ik hopen dan wel ;)
Maar dat scheelt dan weer bijna niks met de standby tijd voor 3G-only ("about 200 hours")...
Maar of het nu 200 of 230 uur standby is boeit me niet zo veel (vind het best behoorlijk zelfs! is toch bijna 10 dagen standby), ben veel benieuwder naar gebruikstijd bij internetten via 3G, zeker omdat Android zo'n beetje continu verbinding maakt/heeft.
4-5 uur "talk time" geeft niet heel veel goede hoop...

Begin ook steeds nieuwsgieriger te worden naar de resultaten van de Q&A met Sony-Ericsson!

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:12
Welke half tamme gaat er nou 4/5 uur aan een stuk bellen?

Verder komt 200 uur stand-by tijd op papier, overeen met om de dag opladen in de praktijk bij normaal gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door chevchelios op 03-02-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Weer wat nieuwe filmpjes gevonden(allemaal zelfde maker):

Media-/Timescape:
http://www.youtube.com/watch?v=5sF05RYDu1U

Timescape als homescreen:
http://www.youtube.com/watch?v=PyzNygy9Emo

Neocore benchmark:
http://www.youtube.com/watch?v=Xq1abHyHxRM

(Zinloze) vergelijking browser Nexus One/XPERIA X10:
http://www.youtube.com/watch?v=5yeT0ykVwac
http://www.youtube.com/watch?v=nXMazDB2690

Apps:
http://www.youtube.com/watch?v=MIo1LsfE4Kw

Niet echt heel veel nieuws, desondanks wel leuk om even snel door heen te kijken... Overigens lijkt het er wel op alsof Timescape beter draait als het als homescreen is ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit.. Was een goede vraag geweest voor de Q&A.. Maar ondersteund de X10 eigenlijk uberhaubt wel Exchange? Ik hoor in 1 van de filmpjes dat timescape geen exchange ondersteund (GROTE misser alweer, zo wordt de e-mail ervaring niet echt consequent).

Edit: :D laatste fimpje geeft aan dat de exchange client zelfs vrij uitgebreid is.....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

-db-

Hoi

Die exchange client is volgens mij geen standaard aanwezig programma. Blijft een gemis in timescape, de functie die het heeft om alle communicatie bij elkaar te voegen in één programma gaat daarmee deels verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:00:
Shit.. Was een goede vraag geweest voor de Q&A.. Maar ondersteund de X10 eigenlijk uberhaubt wel Exchange? Ik hoor in 1 van de filmpjes dat timescape geen exchange ondersteund (GROTE misser alweer, zo wordt de e-mail ervaring niet echt consequent).

Edit: :D laatste fimpje geeft aan dat de exchange client zelfs vrij uitgebreid is.....
Als het goed is hebben ze een applicatie er weer op zitten ala roadsync :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:21:
[...]

Als het goed is hebben ze een applicatie er weer op zitten ala roadsync :)
Jah.. Deze dus: http://nl.androlib.com/an...com-moxier-mail-jjwq.aspx

Zal die standaard op de X10 worden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
arnoudwokke in "[Xperia X10] Q&A met Sony Ericsson"
Hieruit maak ik oa op dat de X10 dus inderdaad met 1.6 geleverd wordt, en dat een 2.0 of 2.1-update wel even op zich zal laten wachten, als deze al komt.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:58
Dit gaat voor veel mensen 'Exit X10' betekenen. Ook ik denk er nu serieus aan om de X10 links te laten liggen. Ik lees namelijk nergens ook meer de suggestie dat er een zekere upgrade komt van de gelanceerde X10. Ik kreeg nog eerder de indruk dat de upgrade er mogelijk gewoon niet komt (een 'nieuwe release van de x10', dit kan suggereren op een verbeterde fysieke X10, X11 / X10b?). In ieder geval mag je er totaal niet van uitgaan, dus moet je blij zijn met de 1.6 en single touch.
De enige reden waarom ik toch voor de X10 zou gaan is als Sony Ericsson bij de lancering (of er pal na) besluit een upgrade uit te voeren of als early adopters demonstreren dat 2.1 erop kan en alles gewoon werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dadona op 05-02-2010 09:44 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aangezien m'n Touch Diamond inmiddels bijna 2 jaar is, wordt het voor mij ook tijd om eens naar een opvolger te kijken. De HD2 valt vanwege zijn grootte eigenlijk direct af. Na 4 jaar Windows Mobile ben ik toch wel benieuwd naar wat Android mij kan bieden en daarbij liep ik onlangs tegen dit toestel aan. Als totale Android-n00b heb ik me nog niet heel erg verdiept in wat het allemaal kan, maar als ik collega's zie met een Hero dan bevalt me dat eigenlijk best prima (behalve het ontbreken van TomTom, wat een vrij groot gemis is..)

Wat me opvalt in alle discussies van nieuwe Android toestellen is de aanwezigheid/afwezigheid van de nieuwste versie 2.0 of 2.1. Als ik op internet eens zoek wat er zoal nieuw is in deze versie ten opzichte van 1.6 vraag ik me toch af waar iedereen zich druk om maakt? Wat ik zo snel vind:

2.0/2.0.1/2.1 (Eclair)
On 26 October 2009 the 2.0 (Eclair) SDK was released. Among the changes are:

* Optimized hardware speed
* Support for more screen sizes and resolutions
* Revamped UI
* New browser UI and HTML5 support
* New contact lists
* Better white/black ratio for backgrounds
* Improved Google Maps 3.1.2
* Microsoft Exchange support
* Built in flash support for Camera
* Digital Zoom
* Improved virtual keyboard
* Bluetooth 2.1

Een nieuwere browser, UI, Exchange ondersteuning, andere contact lists, het zit als ik het zo zie allemaal in de X10 met Android 1.6. De interface op de X10 ziet er niet verkeerd uit door SE's eigen invulling. Ik ben alleen een beetje bang dat het teveel eye-candy is en daardoor juist weer traag gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Android 2.1 is vziw niet trager. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe het op de Nexus One draait (ook een 1GHz Snapdragon). Verder vind ik die nieuwe dingen toch wel vrij significant. Het hele OS is op alle vlakken verbeterd, met hier en daar wat kleine dingen, maar ook grotere dingen. Vooral de camera is significant verbeterd. En meer ondersteunde Bluetooth-profielen bijvoorbeeld. En aangezien 2.0 al zo lang uit is en 2.1 er zelfs al is vind ik dat je als high-endsmartphone dat gewoon moet ondersteunen.

Bovendien zijn de live wallpapers bij 2.1 gewoon ubertof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Twee dingen. Versie 2 moet tot een responsievere telefoon leiden. Laat dat nu net de grote bottleneck zijn van bijvoorbeeld de X1 en waar de X10 zeker bij de eerste previews last van leek te hebben. Daarnaast brengt versie 2 multitouch mogelijkheden die je nu dus mist op de X10.
Maar het gaat mij niet alleen om versie 2 op zich. Het staat het mij tegen dat een producent mij een product wil verkopen die nu al achterloopt op de concurrentie en mij niet keihard de garantie geeft dat er een upgrade komt. Maar ook geen garanties wil geven over toekomstige updates. Zijn we werkelijk nog in het stadium dat je kunt concurreren op het feit dat je al dan niet updates gaat uitbrengen? Dat ze niet een exacte deadline willen stellen is tot daar aan toe, maar een indicatie van een Q of zelfs maar een jaar zou al heel wat zijn. Als dat al niet mogelijk is, wat voor zaken kan ik dan nog meer verwachten? Is het een as-is product, dus eventuele bugs die over een half jaar zichtbaar worden niet meer aangepakt? Het gaat mij om de opstelling!

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:55:
Android 2.1 is vziw niet trager. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe het op de Nexus One draait (ook een 1GHz Snapdragon). Verder vind ik die nieuwe dingen toch wel vrij significant. Het hele OS is op alle vlakken verbeterd, met hier en daar wat kleine dingen, maar ook grotere dingen. Vooral de camera is significant verbeterd. En meer ondersteunde Bluetooth-profielen bijvoorbeeld. En aangezien 2.0 al zo lang uit is en 2.1 er zelfs al is vind ik dat je als high-endsmartphone dat gewoon moet ondersteunen.

Bovendien zijn de live wallpapers bij 2.1 gewoon ubertof :P
Ik doelde er meer op dat de hoeveelheid eye-candy (bijv Timescape) die SE toevoegt het toestel langzamer maakt. Als ik bijvoorbeeld kijk hoe mijn Diamond het doet met en zonder Touchflo3D dan is dat ook een wereld van verschil. Mijn Qtek S200 met een schamele 200mhz processor is nog sneller dan de Diamond met 528mhz processor wanneer ik daar TF3D aanzet. Zoiets verwacht ik ook bij SE, vandaar dat ik nog een beetje huiverig ben. Je kunt er wel een mooie snelle processor instoppen, maar door al die gekkigheden werkt het gewoon traag.

Als ik de Nexus One vergelijk met de X10 op bijvoorbeeld YouTube, zie ik de X10 toch regelmatig haperen zoals de Diamond dat ook deed aan het begin. Is voor mij niet echt overtuigend...

[ Voor 31% gewijzigd door J0YR1D3R op 05-02-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Dadona schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:59:
Twee dingen. Versie 2 moet tot een responsievere telefoon leiden. Laat dat nu net de grote bottleneck zijn van bijvoorbeeld de X1 en waar de X10 zeker bij de eerste previews last van leek te hebben. Daarnaast brengt versie 2 multitouch mogelijkheden die je nu dus mist op de X10.
Maar het gaat mij niet alleen om versie 2 op zich. Het staat het mij tegen dat een producent mij een product wil verkopen die nu al achterloopt op de concurrentie en mij niet keihard de garantie geeft dat er een upgrade komt. Maar ook geen garanties wil geven over toekomstige updates. Zijn we werkelijk nog in het stadium dat je kunt concurreren op het feit dat je al dan niet updates gaat uitbrengen? Dat ze niet een exacte deadline willen stellen is tot daar aan toe, maar een indicatie van een Q of zelfs maar een jaar zou al heel wat zijn. Als dat al niet mogelijk is, wat voor zaken kan ik dan nog meer verwachten? Is het een as-is product, dus eventuele bugs die over een half jaar zichtbaar worden niet meer aangepakt? Het gaat mij om de opstelling!
Ook mijn probleem vooral deze zin
Zo'n upgrade zien wij als een nieuwe release van de X10 en over de planning van een nieuwe release geven wij op dit moment geen verdere informatie.
Dit lezend geeft mij het idee dat SE helemaal niet wil updaten, maar eerder opnieuw willen verkopen met wat updates (zoiets als N95 & N95 8GB)... Wat mij als potentieel koper waarschijnlijk toch doet afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik vind het super dat SE de tijd en moeite genomen heeft om de meeste vragen te beantwoorden. Ik heb echter enige moeite met de antwoorden op de ondersteuningsvragen en upgrades. Hierover wordt gemeld dat er geen uitspraken over gedaan worden.

Ik vind dat een fabrikant wel degelijk uitspraken kan (en moet) doen over de lifecycle van zowel het product an sich (de X10) en de ondersteuning die hier bij hoort. Dit biedt klanten duidelijkheid en vooral zekerheid. Het gemis aan die zekerheid doet mij weer harder twijfelen aan de aanschaf van de X10.

Omdat ik zelf twijfel tussen de HD2 en de X10 vind ik het jammer dat er geen duidelijkheid gegeven is over het wel of niet upgraden naar Android 2.x. Ik vind de multitouch namelijk wel belangrijk (samen met vele anderen).

Ik had gehoopt iets meer duidelijkheid te krijgen omtrent het lifecycle vraagstuk...

Verder nogmaal mijn complimenten voor het uitgebreid beantwoorden van de vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Inderdaad, waar ik eerder al op doelde met de X10 en de X11 / X10b. Misschien moet er een keiharde vraag naar SE over de updates. "Leveren jullie ooit voor deze specifieke telefoon een update naar 2.x of hoger? Ja of nee. Het gaat hierbij niet om het exacte moment en wat er voor de rest allemaal met de update mee zou komen." Als ze die garantie niet willen geven dan wacht ik nog even tot early adopters er 2.x op gooien, maar anders is het exit SE.
Het probleem is alleen dat ze hier niet op in zullen willen gaan omdat dan eerst waarschijnlijk een cultuuromslag moet plaatsvinden bij SE. Een waarbij ze niet zo bang zijn voor de concurrentie, maar overtuigt zijn in eigen kunnen. Het zou ze in ieder geval een aantal aanhangers opleveren die blij zijn met de geleverde duidelijkheid. (Dat ze dit soort informatie voor een lancering niet willen leveren is een totaal andere discussie. Dat is wel logisch.)

[ Voor 33% gewijzigd door Dadona op 05-02-2010 10:38 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

NoGinryuGo schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:18:
Ik vind dat een fabrikant wel degelijk uitspraken kan (en moet) doen over de lifecycle van zowel het product an sich (de X10) en de ondersteuning die hier bij hoort. Dit biedt klanten duidelijkheid en vooral zekerheid. Het gemis aan die zekerheid doet mij weer harder twijfelen aan de aanschaf van de X10.
Deze antwoorden hebben mij er toe doen besluiten om de SE X10 van het lijstje toekomstige toestellen te schrappen. Heb een M600 van SE gehad waarvoor vrij / te snel de support door SE gestopt werd. Ik ben bang dat dat ook met deze (eerste) android toestel van SE gaat gebeuren. Op mijn lijstje staan nu nog alleen de Google Nexus One en de HTC Bravo. Waarbij ik mijn hoop gekoesterd heb op de HTC.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
ma9ma schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:19:
[...]
Ik ben bang dat dat ook met deze (eerste) android toestel van SE gaat gebeuren. Op mijn lijstje staan nu nog alleen de Google Nexus One en de HTC Bravo. Waarbij ik mijn hoop gekoesterd heb op de HTC.
Dat is precies ook waar ik een beetje bang voor ben, terwijl die angst misschien helemaal nergens voor nodig is. Helaas zijn de ervaringen uit het verleden met diverse SE toestellen dusdanig dat dat wel meespeelt. Bij HTC heb ik een veel beter gevoel, als ik zie hoe bijvoorbeeld de community op XDA leeft voor de Touch Diamond en wat HTC zelf nog aan updates heeft uitgebracht geeft mij dat een veel beter gevoel. Ik ben ook heel benieuwd naar de Bravo overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

HTC heeft wat dat betreft inderdaad een beter imago. Het bedrijf heeft aangekondigd dat er updates gaan komen en heeft ook al updates uitgebracht. Dat geeft mij een beter gevoel dan wat SE hier nou voor response geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Als SE slim was geweest, zou ik gezegd hebben dat er iig betere support komt dan voorheen. Dit omdat de markt daar nu wel om vraagt. Echter doen ze geen uitspraak wat alleen maar twijfel brengt. Onacceptabel voor de meeste mensen. Ik heb het idee dat deze Q&A meer verwarring dan helderheid heeft geschept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Nou verwarring wil ik het niet noemen, eerder onduidelijkheid. Het is volstrekt helder dat de X10 uitkomt met 1.6 alleen onduidelijk of er op deze specifieke X10 vanuit SE een upgrade naar 2.x komt.
Wat ik mij afvroeg, in welke mate moet Android worden aangepast aan de specifieke telefoons? Bij SE is de tijd gaan zitten in Timescape en Mediascape. Nu kan ik mij voorstellen dat het overzetten van die apps naar de nieuwe versie tijd kost en dat ze daarom de boot (definitief) afhouden. Of zouden ze ook met Android 2.x zelf aan de slag moeten om het te laten draaien op de telefoon?
Als dat niet het geval is (opnieuw je zoekt dan wel iets van zekerheid) dan zou je nog voor de X10 kunnen gaan, zelfs als SE geen upgrade doet. Misschien interessant als je het wel wil, maar nog net wordt tegengehouden door het 1.6 verhaal.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Nu online

-db-

Hoi

Ik ben ook wel benieuwd naar hoeveel werk het is om een besturingssysteem upgrade voor een specifieke gsm klaar te maken. Als het op een pc lijkt dan zijn het vooral drivers die herschreven moeten worden (dan zou dat door de hardwareleverancier gebeuren), maar die zouden allang klaar moeten zijn gezien de nexus die de belangrijkste componenten gelijk heeft aan de X10.
En Time- en Mediascape lijkt me ook niet het grootste probleem, voor zover ik weet is android ontworpen met backwards compatability in het achterhoofd. Applicaties aanpassen zou dan ook een relatief kleine moeite moeten zijn, je doet als programmeur imo ook iets goed fout als je voor elke besturingssysteem update opnieuw moet beginnen met programmeren (en niettemin gezien de persoonlijk hel die je dan creeert als je meerdere telefoons op langere termijn wil blijven ondersteunen met updates).

[ Voor 8% gewijzigd door -db- op 05-02-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:59
Heeft iemand enig idee in hoeverre het mogelijk is om zelf de X10 te voorzien van een Android 2.1?

is dat heel makkelijk bij de Android toestellen die nu al uit zijn? Of komt het een beetje neer op dat je dan je toestel moet hacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X10 krijgt wel een update zie hier: http://blogs.sonyericsson...-x10-will-be-upgradeable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 08:26
Twee dingen die hier volgens mij over het hoofd worden gezien door veel lezers:

1. Je kunt Timescape/Mediascape gewoon uitzetten en dan heb je een standaard Android telefoon die net zo snel is als ieder ander 1.6-gebaseerd toestel (maar eigenlijk veel sneller, omdat de X10 volgens mij de enige Android 1.6 phone is die met de laatste hardware werkt).

2. Als je niet wil wachten tot Sony E. met een Android update komt, ga je naar XDA-Developers.com en download je daar lekker zelfs een custom Android 2 rom. We zijn toch allemaal tweakers hier? ;)

Ik hoop dat de HTC Bravo deze maand officieel wordt aangekondigd, want dat lijkt mij ook een mooi alternatief voor deze X10. Alleen hoor je de laatste tijd niks meer over een 720p videocamera, Dolby Mobile en ingebouwde DivX/Xvid ondersteuning (die tijdens de eerste leaks waren aangekondigd). Zonder die dingen vind ik dat toestel gelijk een stuk minder interessant, maar dat is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 15:26
Ik heb lang getwijfeld over deze telefoon, maar denk toch dat ik voor de Nexus zou gaan,
ik zie geen voordeel in de X10 buiten een iets groter scherm en mediascape/timescape,
plus ik verwacht dat de prijs een stuk hoger gaat liggen.
Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svenM schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:21:
Ik heb lang getwijfeld over deze telefoon, maar denk toch dat ik voor de Nexus zou gaan,
ik zie geen voordeel in de X10 buiten een iets groter scherm en mediascape/timescape,
Of zie ik dit verkeerd?
Betere camera waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
svenM schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:21:
Of zie ik dit verkeerd?
De N1 is te koop voor € 520,- en de adviesprijs van de X10 wordt € 599,-. Dat vind ik het design en het grotere scherm wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
ik vind het nog steeds qua design het mooiste toestel, maar ik baal een beetje van de info in het Q&A over wel of geen upgrade naar 2.0. .... ik hoop niet op een nokia n95/ n95 8gb. situatie ik bedoel een nieuw X10 toestel met verbeterde hard-en software die later gaat uitkomen.... verder komen er steeds meer aankondigingen van nieuwe toestellen van bv htc ... het gaat erom spannen bij mij, maar voorlopig hou ik het nog bij de X10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Voor iedereen die zijn geduld nog niet heeft verloren:
http://www.play.com/Mobil...Mobile-Phone/Product.html

Ook Play.com heeft de release date nu dus terug gezet naar 29 Maart... Zal dat dan toch uiteindelijk de definitieve datum zijn? Het is in ieder geval nog wel Q1 :D (net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Rctworld schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:59:
Voor iedereen die zijn geduld nog niet heeft verloren:
http://www.play.com/Mobil...Mobile-Phone/Product.html

Ook Play.com heeft de release date nu dus terug gezet naar 29 Maart... Zal dat dan toch uiteindelijk de definitieve datum zijn? Het is in ieder geval nog wel Q1 :D (net)
Laten we het hopen. Play.com is wel erg duur overigens (maar dat zijn ze wel vaker met hardware).
Ik hoop dat SE bij de rest van de Q&A nu wel even verduidelijkt of er een X10.2 uitkomt, of dat de X10 gewoon die update naar 2.1 krijgt. Immers, ze kunnen nu niet meer met een excuus komen nu iemand het heeft aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik heb laatst gevraagd, een Sim-lock vrije X10 bij de Phone House kost 571 euro.

Haal daar nog wat winst vanaf i.v.m. internet bestellen en je komt uit op een bedrag van ongeveer 550 euro?

Ik heb niet zo'n vertrouwen meer in deze phone... Ik wacht sowieso minstens 1 maand af en kijk wat de algemene berichten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:20
Dit is natuurlijk niet het grote levertijden en prijzentopic maar.....ik kwam hem tegen voor 499 euro op 1 van de bekende nederlandse webwinkels voor smartphones.

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realityweb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01-2024
Cinner schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 09:24:
Twee dingen die hier volgens mij over het hoofd worden gezien door veel lezers:

1. Je kunt Timescape/Mediascape gewoon uitzetten en dan heb je een standaard Android telefoon die net zo snel is als ieder ander 1.6-gebaseerd toestel (maar eigenlijk veel sneller, omdat de X10 volgens mij de enige Android 1.6 phone is die met de laatste hardware werkt).

2. Als je niet wil wachten tot Sony E. met een Android update komt, ga je naar XDA-Developers.com en download je daar lekker zelfs een custom Android 2 rom. We zijn toch allemaal tweakers hier? ;)

Ik hoop dat de HTC Bravo deze maand officieel wordt aangekondigd, want dat lijkt mij ook een mooi alternatief voor deze X10. Alleen hoor je de laatste tijd niks meer over een 720p videocamera, Dolby Mobile en ingebouwde DivX/Xvid ondersteuning (die tijdens de eerste leaks waren aangekondigd). Zonder die dingen vind ik dat toestel gelijk een stuk minder interessant, maar dat is nog even afwachten.
Ik ben ook geinteresseerd in dit toestel.
Maar is zo'n custom rom er makkelijk op te zetten? Je hebt dan ook geen ondersteuning meer van SE.
En stel je voor dat SE dan toch een update uitbrengt naar 2.x, kan je dan de originele software er ook weer opzetten en deze update uitvoeren?

isthistheshitorwhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Realityweb schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:01:
[...]

Ik ben ook geinteresseerd in dit toestel.
Maar is zo'n custom rom er makkelijk op te zetten? Je hebt dan ook geen ondersteuning meer van SE.
En stel je voor dat SE dan toch een update uitbrengt naar 2.x, kan je dan de originele software er ook weer opzetten en deze update uitvoeren?
Tot dat de telefoon daadwerkelijk uit is blijft dat natuurlijk gissen :z

Maar kijkende naar de andere telefoons is het rooten opzich niet zo moeilijk, het terug zetten van originele software wilde bij de Nexus One echter nogal eens moeilijk vlotten maar ik gok dat ze daar ook wel iets op vinden mocht dat het probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XDA developers is puur HTC georienteerd.. Daarbij vind ik persoonlijk niets tweaker-achtig aan het domweg plaatsen van een ROM die iemand anders met veel pijn en moeite in elkaar heeft gebakken..

Beste gok zou modaco moeten zijn, echter heb ik ergens het gevoel dat bijvoorbeeld de camera (wat voor velen een belangrijk punt is op deze foon) erg moeilijk in custom roms en builds 100% te gebruiken is.

Qua mods heb ik het gevoel dat dit een moeilijke foon gaat worden in dat opzicht. Wie weet wat SE nog meer voor ons in petto heeft qua exotische hardware en mogelijk bijbehorende drivers/software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
voor hen die een beetje Russisch beheersen, of geautomatiseerde vertalingen accepteren: linkje naar preview

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
lol, dat heb ik nooit zo in de gaten gehad, dat XDA alleen voor htc toestellen was. da's wel jammer zeg, ben eigenlijk helemaal gewend aan XDA en alle roms die er te krijgen zijn voor mijn Magic

hoe is dat eigenlijk voor motorola toestellen?
is daar wel een soortgelijke site voor?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

bonetone

2B Silver Sonic

Nou, ik heb een X1 en daar is op XDA zeer veel voor te krijgen. Waarschijnlijk gaat er voor de X10 dan ook wel van alles ontwikkeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Laatst online: 05-09 20:24
bonetone schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:39:
Nou, ik heb een X1 en daar is op XDA zeer veel voor te krijgen. Waarschijnlijk gaat er voor de X10 dan ook wel van alles ontwikkeld worden.
XDA is eigenlijk alleen voor HTC toestellen, de reden dat de X1 er ook bij staat is dat deze geproduceerd wordt door HTC.
Ik geloof niet dat dat bij de X10 het geval is, dus ik denk dan ook niet dat deze op XDA zal belanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Rubu schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:48:
[...]

XDA is eigenlijk alleen voor HTC toestellen, de reden dat de X1 er ook bij staat is dat deze geproduceerd wordt door HTC.
Ik geloof niet dat dat bij de X10 het geval is, dus ik denk dan ook niet dat deze op XDA zal belanden...
Sinds kort (twee weken ofzo) worden andere telefoons dan HTC ook ondersteund. Twee telefoons van Acer, de Samsung Omnia II en de Toshiba TG01 staan nu ook in het rijtje, indien er grote vraag komt voor een X10 topic, zullen ze die wel aanmaken (Xda richt zich nu meer op WM / Android ipv enkel HTC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
excellent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Inderdaad.. Ik ben destijds he-le-maal afgefakkeld toen ik een discussie begon om mijn (destijds) omnia 1 toestel onder de aandacht te brengen. Hoe kon ik het in m'n botte kop halen om een non-HTC toestel in het forum te willen plaatsen... Maar ze zijn dus omgeslagen..
Finally-- and hopefully this doesn't cause a mass uproar-- we are considering the idea of selectively adding non-HTC device forums (focused on Windows Mobile and Android devices). Every day we get requests from users for this, and there's really no good reason why we cannot oblige them. Already the discussion is happening in the general forums. That said, we will only add new forums if: 1. We are confident added traffic won't cause site speed to suffer; 2. We can recruit quality moderators; and 3. The content and discussion is of high quality. The only way to know these things for sure is to try it out. So, within the next 14 days we are going to add two or three non-HTC forums. The delay is to ensure the site continues to operate at a reasonable speed and so we can figure out where to put the new forums (the forum homepage is already absurdly long and cluttered). We are open to suggestions as to deserving devices for our first non-HTC forums, so give us your ideas in this thread.
Overigens zit ik heel erg te twijfelen tussen de X10 of de HTC-HD2.. Ik blijf het gewoon dikke vette butt vinden dat ze die USB aansluiting zo belachelijk onbereikbaar hebben gemaakt.. Dat en de 1.6 versie doen mij toch erg twijfelen.. Als ik de X10 neem, zal Sony zich op redelijke termijn aan de afsrpaak voor 2.x moeten houden anders zijn ze mij bij Sony kwijt..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
[b][message=33442691,noline]

[...]

Overigens zit ik heel erg te twijfelen tussen de X10 of de HTC-HD2.. Ik blijf het gewoon dikke vette butt vinden dat ze die USB aansluiting zo belachelijk onbereikbaar hebben gemaakt.. Dat en de 1.6 versie doen mij toch erg twijfelen.. Als ik de X10 neem, zal Sony zich op redelijke termijn aan de afsrpaak voor 2.x moeten houden anders zijn ze mij bij Sony kwijt..
Ik heb nu de HD1 en kan sinds vorige week een nieuw toestel uitzoeken. De HD2 zou een logische keuze zijn, het is echt een mooi toestel, maar dat Windows Mobile 8)7 .

Ik draai op mijn HD1 al sinds het begin custom roms, loopt wel aardig maar niet perfect. Er is nu een alpha/beta versie van Android te verkrijgen op de HD1, en die loopt beter dan de meeste Windows Mobile roms. Jammer genoeg is die Android versie verre van af, geen Bluetooth, geen GPS, geen camera ... Voor mij in ieder geval geen Windows Mobile meer, versie 6.5 voegt eigenlijk weinig toe aan versie 6.1 .. Nee de volgende telefoon moet op Android draaien!

Nu is het natuurlijk jammer dat de X10 dan weer op versie 1.6 draait, en dat SE zo lang wacht met de release. Hadden ze hem nu uitgebracht dan waren ze de enige geweest (in Nederland) met een Android toestel met 4" scherm en 1GHz cpu. Je zal net zien dat als de Xperia uitkomt eind maart, dat de Nexus one er dan ook bijna is.

Voordelen van de Xperia vind ik dan weer de goede camera (de camera in HTC apparaten wint het nog niet van mijn SE K750i van 5 jaar geleden :( ) en het design. Nog anderhalve maand en dan is het eind maart. Ik kan niet wachten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vin87: Thanks.. Helpt weer behoorlijk mee in de besluitvorming.. Ik denk ook zo over winmo.. Echter laat de sense schil zien dat het wel kan op Winmo..

Ook ben ik erg benieuwd naar windows mobile7.. Als dit net zo mooi draait als op de ZuneHD, wordt dit toch een mooie interface.

Toch denk ik ook dat het de X10 wordt (ondanks de usb locatie handycap). In dagelijks gebruik is het design wel erg mooi. scheelt wel dikke 3/4e cm. met de HD2.. Tijdens de X10 maar de HTC supersonic afwachten, die zien we dan wel weer verschijnen.

En.. Misschien dat er nog een verassing uitde hoed van WMC komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 22:43
http://www.engadget.com/2...-previewed-screenshotted/

Geruchten worden wel steeds negatiever. Ik loop steeds meer te twijfelen aan de x10. Als de HTC supersonic uitkomt, dan word dat een serieuze kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in particular, Russia's market, it will be priced at about 25,000 rubles.
Dit is 599 euro, op de kop af.. Dat zal dan bijna zeker de prijs worden..

Ik laat de X10 varen.. Deze review is ook al niet al te positief, en dan hebben ze het over de hardware (casing plastic e.d.), dat kan je niet meer veranderen..

Waar ik ook bang voor ben, en wat ze in het artikel ook stellen, is de programmeer vaardigheden van SE. Ik blijf erbij dat als je (zelfs met een pre alpha release) het voor elkaar krijgt om een programma te maken wat zo brak loopt als Timescape, je gewoon niet kan programmeren. Ik weet dat de schil nu vrij soepel loopt, maar d'oh het is een snapdragon 1Ghz processor met forse 3d acceleratie... Timescape en Mediascape zijn ook voor 90% zeker de reden waarom de X10 steeds is uitgesteld. Als ze slim waren geweest hadden ze 2.1 direct opgepakt en daar wat aan gecustomized doormiddel van add-on apps..
Dit maakt het vrij aannemelijk dat de update naar 2.x (wat ook nog eens 2.0 wordt, als ieder ander toestel op >2.1 komt te draaien) erg lang gaat duren. Dan moeten dezelfde halve programmeurs weer aan de bak.

Daarnaast vind ik het toestel gewoon niet zakelijk genoeg.. 5 verschillende social networking apps op je homescreen, maar dus geen exchange :? Verder is het toestel gewoon niet geschikt om netjes in een cradle in je auto te plaatsen.. Dan moet je voor iedere rit weer dat stomme estitesch verantwoorde klepje eraf frummelen en dan nog kan ie niet in een actieve cradle.

Ik wacht het eerstvolgende 4.3 inch snapdragon toestel van HTC af, ik hoop van ganser harte dat de supersonic tijdens de WMC wordt aangekondigd :P Als dat toestel verder zo is als de HD2 ben ik verkocht.. Voor 599 wil ik een toestel wat perfect is, en dat is de X10 dus voor mij duidelijk niet...

Oh jah.. De antwoorden van SE op de QA hebben ook niet echt bijgedragen aan een goed beeld. Sony had met relatief weinig onderzoek na kunnen gaan dat tweakers wat moeilijker vragen zouden gaan stellen. Ik ben benieuwd wanneer het 2e deel aan antwoorden komt en hoveel procent (ik gok >75%) van de antwoorden schuil gaan achter concurentie.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Wat ik mij vooral afvraag is of dat timescape gedoe niet heel log is. Op de testversies liep het nog alles behalve vloeiend, en ziet het er ook niet heel slim uit. Veel poespas, zonder daadwerkelijk android te verbeteren is mijn indruk.

Je kan het wel uitschakelen, maar ik heb veel liever dat ze gelijk android 2.1 erop gooien, en o.a. multi touch toevoegen.

[ Voor 21% gewijzigd door leeuwtje1 op 10-02-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live Blog over de SE Pers Conferentie @ MWC, is NU BEZIG:

http://www.engadget.com/2...wc-2010-press-conference/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:08
Een mini X10 en een mini Pro met QWERTY!

[ Voor 50% gewijzigd door Michie23 op 14-02-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Een X10 mini pro, grappig. Ben benieuwd naar de precieze grootte.

[ Voor 42% gewijzigd door MarcoC op 14-02-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Alles upgradeble :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oathie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 22:42
Ook een Vivaz Pro, nieuwe modellen zijn hier te zien: http://www.sonyericsson.com/3gsm/#/phones-and-accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Leuk zon mini Pro, maar waarom maken ze nou niet een gewone X10 Pro!! Daar is veel meer animo voor lijkt me. Beetje gemiste kans als ze toch zo bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik denk er hetzelfde over. die mini's hebben een 2,5 inch scherm, echt veeeel te klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie maakt er een topic over de X10 Mini (pro)? Die heeft hele andere hardware, dus maybe nieuw topic wel zo handig. Als de price right is, neem ik nl. misschien wel zo'n Mini voor erbij =)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
JarlSX schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:08:
ik denk er hetzelfde over. die mini's hebben een 2,5 inch scherm, echt veeeel te klein
Zijn wel vrouwvriendelijk denk ik zo en handig als 2e toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:09:
[...]

Zijn wel vrouwvriendelijk denk ik zo en handig als 2e toestel.
Ja, lekker compact voor bij hardlopen (met muziek, en GPS tracker apps), bij het uitgaan (geen 4" scherm in je broekzak), en dat soort dingen..of als geadvanceerde mp3-speler (a la iPod Touch) naast je andere telefoon =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof me die X10 Pro komt er wel denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ze eerst de x10 maar eens fatsoenlijk uitbrengen... Aankondigen kan iedereen! Als SE deze toestellen nu aankondigt, heb je kans (en niet meer dan dat) dat ze over 6 maanden mogelijk kunnen verschijnen op de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ben benieuwd naar de camera kwaliteit van de X10 met die 8 megapixel camera moet je wel goede foto's en filmpjes kunnen maken...beter dan de concurentie die nog op 5 megapixel zit.
Nadelen zijn inderdaad de 1.6 android versie(wanneer update en hoelang gaat dat dan duren) en geen LED scherm...timescape en mediascape zijn wel grappig, maar op de lange termijn gaat het alleen maar in de weg zitten volgens mij....updaten duren lang enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:14
Het feit dat de x10 8 megapixel heeft zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de camera. Zeggen dat een 8mp beter is dan 5mp kan gewoon niet. De kwaliteit van de camera hangt met name af van de lens en de sensor. Die hele megapixel race wordt ik een beetje moe van soms, 3mp is ook prima voor een telefoon.

Ontopic: Ben zeer benieuwd wat er deze week wordt gepresenteerd over deze telefoon. Design spreekt mij erg aan, hoop alleen dat ie niet te duur wordt. Zeker ook doordat ie 'slechts' 1.6 heeft

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Tosemime schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:02:
Het feit dat de x10 8 megapixel heeft zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de camera. Zeggen dat een 8mp beter is dan 5mp kan gewoon niet. De kwaliteit van de camera hangt met name af van de lens en de sensor. Die hele megapixel race wordt ik een beetje moe van soms, 3mp is ook prima voor een telefoon.

Ontopic: Ben zeer benieuwd wat er deze week wordt gepresenteerd over deze telefoon. Design spreekt mij erg aan, hoop alleen dat ie niet te duur wordt. Zeker ook doordat ie 'slechts' 1.6 heeft
De eerste sample foto's en filmpje zijn al een tijdje online te vinden:

http://www.mobiletechworl...10-sample-pictures-video/

http://dailymobile.se/201...icsson-x10-photo-samples/

Dit lijken dit de beste foto's gemaakt met een Android telefoon tot nu toe ..

[ Voor 6% gewijzigd door Vin87 op 14-02-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:14
Die foto's zijn wel erg goed ja! Zeker voor een telefooncamera vind ik dit super!

Maar punt blijft dat dit niet toe te wijzen is aan het aantal megapixels. Maar telefooncamera's worden wel steeds beter.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Valt het anderen ook op dat de X10 bij veel webshops (Vodafone NL, Play.com, KPN.com) alleen maar in het zwart op duikt ?? SE antwoordde in de QenA dat de telefoon gelijk in twee kleuren uit zou komen. Ik hoop dat ze gelijk hebben, want ik zit met smart op de witte te wachten O-)
Tosemime schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:37:
Die foto's zijn wel erg goed ja! Zeker voor een telefooncamera vind ik dit super!

Maar punt blijft dat dit niet toe te wijzen is aan het aantal megapixels. Maar telefooncamera's worden wel steeds beter.
Dat is ook helemaal waar, die megapixels zijn puur marketing. De SE Satio heeft meer megapixels aan boord dan de gemiddelde hobby spiegelreflex camera 8)7 .
Ook ben ik blij dat de X10 niet net als de X1 onderhuids een HTC is. De cameras in de HTC apparaten zijn echt om te huilen. Dat mis ik eigenlijk het meeste aan mijn Touch HD, en ook op de HD2 en Nexus One, een degelijke camera.. Natuurlijk komen de telefooncamera's nog niet in de buurt van de echte digitale cameras, dit zie je vooral als er weinig licht is. Maar de telefoon heb je wel altijd in je zak. Als je daarmee dus een mooi plaatje kan schieten is dat mooi meegenomen _/-\o_ , de samples zien er in ieder geval veel belovend uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Vin87 op 15-02-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Het aantal megapixels zegt inderdaad niet veel over de kwaliteit van de camera, maar zou je niet kunnen stellen dat een aangekondigde telefoon met meer megapixels dan gemiddeld, meer nadruk legt op foto's maken en daarom vermoedelijk beter presteert op dit gebied dankzij betere hardware of software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:41:
Het aantal megapixels zegt inderdaad niet veel over de kwaliteit van de camera, maar zou je niet kunnen stellen dat een aangekondigde telefoon met meer megapixels dan gemiddeld, meer nadruk legt op foto's maken en daarom vermoedelijk beter presteert op dit gebied dankzij betere hardware of software?
We hebben een winner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:18
Cinner schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:41:
Mensen wier glas altijd halfleeg is zullen daar tegenin brengen dat een aangekondigde telefoon met meer megapixels dan gemiddeld ook kan duiden op een vuige marketingtruc :)

Lastige is dat beide waar kunnen zijn.

Jammer dat er niet ergens vergelijkingen te zien zijn van hetzelfde object gefotografeerd met verschillende telefoons... misschien een idee voor Tweakers? Als jullie een toestel reviewen, om dan een foto te maken van steeds hetzelfde object onder dezelfde omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Laten we eerlijk zijn, een telefoon koop je sowieso niet voor z'n geweldige camera kwaliteiten... Zelfs normale digitale compact camera's zijn weinig soeps, als je echt iets met fotografie hebt eindig je toch altijd bij een dSLR wil je een beetje fatsoenlijke foto's kunnen maken.

Het enige waarvoor je het gebruikt is even snel dat foto'tje op vakantie of onderweg of om even snel een foto op twitter te zetten natuurlijk. Dan is het wel leuk als de camera iets beter is als die van de rest, maar om nou puur op basis daarvan een telefoon te kopen... De iPhone heeft ook geen geweldige camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Kwam ik toevallig tegen :

http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=6902

Een Xperia X10 'mini', ik zou dan toch liever voor de Full versie gaan. Oogt wat volwassener, al ben ik er sowieso nog niet uit of het nou de HD2, Supersonic of eventueel iPhone wordt.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel oeps, aangezien de 2 andere X10's (in mijn ogen) niet onder raphael vallen en dit dus offtopic is.. Ik volg deze thread al vrij lang en vind het jammer dat het ineens veel over compleet andere telefoons gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:44:
[...]

Dubbel oeps, aangezien de 2 andere X10's (in mijn ogen) niet onder raphael vallen en dit dus offtopic is.. Ik volg deze thread al vrij lang en vind het jammer dat het ineens veel over compleet andere telefoons gaat :(
Ze draaien zelfs geen Time- of Mediascape ;) Alleen uiterlijk hebben ze een lichte overeenkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrae
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2020
Ben blij met die sample foto's, ik vindt ze prachtig! Mooie kleuren en goed scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Laatst online: 13-09 09:32
Was een beetje aan het twijfelen over de X10, lijkt me toch wel een behoorlijk groot ding om in je spijkerbroek zak te hebben in het weekend met uitgaan enzo, groot scherm is natuurlijk wel lekker.. De Mini Pro is voor mij denk ik een betere keuze, fysiek toetsenbord lijkt me toch wel prettig en verder kun je er eigenlijk hetzelfde mee. Scherm is even groot als de W995 die ik nu heb, voor alleen een beetje browsen is dat groot genoeg vind ik. Ik wacht wel af tot alles op de markt is (van de nieuwe SE toestellen, wil sowieso een SE) m'n W995 kan eigenlijk ook alles wel wat ik nodig heb dus geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
migchiell schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:15:
[...]
Jammer dat er niet ergens vergelijkingen te zien zijn van hetzelfde object gefotografeerd met verschillende telefoons... misschien een idee voor Tweakers? Als jullie een toestel reviewen, om dan een foto te maken van steeds hetzelfde object onder dezelfde omstandigheden?
Toevallig is er een website die precies doet wat jij voorstelt: www.GSMArena.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, paar weken terug was ik nog een grote X10-fan, maar al met al vind ik het toch een grote teleurstelling dat de X10;
a. pas in maart, misschien zelfs april uitkomt.
b. en dan ook nog eens met een verouderde Android versie 1.6 (met name omdat vanaf versie 2.1 Google Maps Navgiation officieel beschikbaar is - zonder hacks).

Daarom twijfelde ik al, maar nu "Windows Phone 7" toch erg gaaf lijkt te zijn kies ik er voor om nog ff tot het einde van dit jaar te wachten.

Omdat SE toch wel Koning is met design en natuurlijk camera-technlogie hoop ik dat SE ook een X10-achtige WP7 uit gaat brengen! En eigenlijk hoop ik ook meteen dat Google Maps Navigation op WP7 beschikbaar zal komen, want mijn volgende smartphone moet natuurlijk wel een Tomtom-killer zijn. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:33:

Daarom twijfelde ik al, maar nu "Windows Phone 7" toch erg gaaf lijkt te zijn kies ik er voor om nog ff tot het einde van dit jaar te wachten.
_O-

Ik zou overigens er gewoon zo een kopen, en dan rond die tijd verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:59
Rctworld schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:06:
[...]

Ze draaien zelfs geen Time- of Mediascape ;) Alleen uiterlijk hebben ze een lichte overeenkomst :)
time-/mediascape draait er wel op! Ze hebben het alleen aangepast aan een kleine scherm.

Deze 2 applicaties horen namelijk bij hun UXP die ze op al hun phones willen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:14:
Laten we eerlijk zijn, een telefoon koop je sowieso niet voor z'n geweldige camera kwaliteiten...
Nou, qua camera verlang ik erg terug naar mijn SE K800i van jaren geleden. Ben tzt overgestapt naar een WM-smartphone (zakelijk gebruik, Exchange, RDP), maar ik mis het echt om ten alle tijde een 'volwaardig' camera bij me te hebben. Namelijk: met een standalone camera moet je echt erop bedacht zijn om 'vandaag' foto's te gaan maken, maar met de SE had ik mijn camera altijd paraat. En foto's maak ik je toch vaak op onbedachte, onverwachte momenten :)

Op het laatst nam ik zelfs mijn standalone camera niet meer mee op vakantie.

Dit zelfde wil ik ook bereiken met mijn Tomtom (Google Maps Navigation met Street View _/-\o_ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:44:
[...]

Sorry, heb ik nu je dag verpest?
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:59:
[...]

Nou, qua camera verlang ik erg terug naar mijn SE K800i van jaren geleden. Ben tzt overgestapt naar een WM-smartphone (zakelijk gebruik, Exchange, RDP), maar ik mis het echt om ten alle tijde een 'volwaardig' camera bij me te hebben. Namelijk: met een standalone camera moet je echt erop bedacht zijn om 'vandaag' foto's te gaan maken, maar met de SE had ik mijn camera altijd paraat. En foto's maak ik je toch vaak op onbedachte, onverwachte momenten :)

Op het laatst nam ik zelfs mijn standalone camera niet meer mee op vakantie.

Dit zelfde wil ik ook bereiken met mijn Tomtom (Google Maps Navigation met Street View _/-\o_ ).
De K800i was destijds inderdaad erg vooruitstrevend.. Camera kwaliteiten waren inderdaad erg goed te noemen ( voor een telefoon ), ook mede door de Xenon flits kon dat apparaatje erg mooie foto's schieten. Hopelijk komt de X10 een beetje in de richting.

Momenteel heb ik zelf nog steeds het C902 'CyberShot' toestel, maar ook deze doet toch wel onder voor sommige oudere modellen vind ik.

We zullen zien, sample video's vind ik in ieder geval al erg goed. Foto's helaas nog niet gezien.

[ Voor 62% gewijzigd door NLuna op 16-02-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
avec_style schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:52:
[...]

time-/mediascape draait er wel op! Ze hebben het alleen aangepast aan een kleine scherm.

Deze 2 applicaties horen namelijk bij hun UXP die ze op al hun phones willen toepassen.
Volgens de filmpjes van SE zelf hebben ze alleen de look & feel van de home screen en standaard apps wat aangepast en is het verder gewoon standaard Google Android 1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe duur gaat de X10 nu eigenlijk worden? Bij BOL is hij 520,- in pre-order (echter pas verwacht in Mei!!). Bij Kieskeurig staat hij ook al vermeld van 496 en 518 euro.. Dit zijn behoorlijk wat prettiger prijzen dan de 599 die overal genoemd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Ik denk dat ik toch, ondanks enkele mogelijke nadelen, ga wachten/gokken op de X10.

Standaard Android 1.6 (en dan vooral de vaagheid m.b.t. toekomstige updates) meeleveren vind ik nog steeds heel jammer. Echter, als ik moet kiezen tussen de Nexus One, de HTC Desire en de SE X10, kijk ik als eerste naar de looks (wat dat betreft ben ik net een vrouw :9 ) en dan vind ik de X10 echt wel sexier dan de andere twee, maar dat is uiteraard heel persoonlijk.

Iets objectiever: de aankondigingen van de X10 Mini en de X10 Mini Pro hebben mij aan het denken gezet: binnen nu en (hopelijk) een half jaar heeft SE 3 modellen met (nagenoeg) precies dezelfde software. Tijdens de presentatie @MWC (zie Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia X10 (Rachael) t...") hebben ze flink de nadruk gelegd op de UX(P) waar ze -zo begrijp ik het tenminste- een lange-termijn-visie voor ogen hebben. SE lijkt zwaar in te zetten op hun Android-lijn, dat kan alleen maar voordelen hebben.

Ook al hebben de X10 Mini & X10 Mini Pro wel andere hardware dan de X10, goede software-matige ondersteuning voor deze 3 toestellen lijkt een stuk waarschijnlijker dan voor alleen de X10.

Allemaal speculaties en verwachtingen natuurlijk, maar ik ga vrijwel zeker toch een X10 halen.
Daarnaast helpt het natuurlijk ook wel, dat hoe meer mensen de X10 aan zich voorbij laten gaan en een N1 of Desire gaan halen, des te exclusiever de X10 wordt ;-)
Met een iPhone ben je al lang niet meer origineel, als je niet oppast zit je met een hele treincoupé allemaal naar je eigen iPhone te staren. Met een X10 ben ik straks waarschijnlijk 1 van de weinigen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Ik vind het een gemist dat er geen multitouch aanwezig is, toch erg prettig op een touchscreen. De mini Pro lijkt me wel leuk als 2e foon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Het toevoegen van diverse spin-offs kan inderdaad een voordeel zijn. Persoonlijk wacht ik tot ergens in april. Dan zullen de nodige mensen de telefoon al hebben genomen en ongetwijfeld zit daar één bij die eens gaat kijken hoe ver hij/zij komt met het installeren van 2.1. Daarnaast zullen dan ook wel de eerste beoordelingen van de behuizing komen, is het een nieuwe X1 qua behuizing of niet.
Dan hoop ik ook dat HTC en Motorola een goede, moooie, ... snapdragon klaar hebben zodat ik (eindelijk) mijn oude telefoon kan vervangen. Mijn twijfel blijft nog altijd zitten of ik nu een fysiek toetsenbord wil of niet

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Dadona schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:25:
Mijn twijfel blijft nog altijd zitten of ik nu een fysiek toetsenbord wil of niet
Heeft je oude telefoon een fysiek toetsenbord? Ik heb al 4 jaar dezelfde telefoon (MDA Vario), met een fysiek toetsenbord. Heel erg handig met smsjes/agenda-items etc, maar vooral ook omdat er Windows Mobile opstaat en het touchscreen niet is gemaakt voor vingers (en ook wel een beetje omdat ik al een hele tijd geen stylus meer heb..).
Ik verwacht dat typen binnen Android, op een daarvoor geschikt touchscreen, (bijna) net zo fijn zal zijn. Helemaal als dat alles op een flink scherm kan: kortom, op een X10 dus :*)
Zo kan je zowel je QWERTY tobo als het invoerscherm tegelijk zien. Dat dan ook nog in landscape please :)

Ik merk op m'n huidige telefoon, dat ik soms maar een pen pak om op het (veel te kleine) onscreen toetsenbord te typen (met vingernagels gaat 't net / net niet), met name bij het invoeren van alleen een naam of telefoonnummer bijvoorbeeld. Alleen maar om maar niet te hoeven switchen tussen portrait en landscape. WM verliest dan namelijk nog wel eens de focus op het invoerveld...
Bij langere smsjes ga ik sowieso in landscape modus, met uitgeklapt toetsenbord, dat gaat dan wel lekker vlot :)

Daarnaast maakt een fysiek toetsenbord je telefoon natuurlijk hoe dan ook een stukkie dikker.. Een grote telefoon (qua breedte/lengte) vind ik geen bezwaar, een (te) dikke wel.

Voor mij sowieso geen Windows Mobile meer, en ik ga het proberen zonder fysiek toetsenbord.

[ Voor 6% gewijzigd door DerManiak op 17-02-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
DerManiak schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:03:
Ik denk dat ik toch, ondanks enkele mogelijke nadelen, ga wachten/gokken op de X10.

Standaard Android 1.6 (en dan vooral de vaagheid m.b.t. toekomstige updates) meeleveren vind ik nog steeds heel jammer. Echter, als ik moet kiezen tussen de Nexus One, de HTC Desire en de SE X10, kijk ik als eerste naar de looks (wat dat betreft ben ik net een vrouw :9 ) en dan vind ik de X10 echt wel sexier dan de andere twee, maar dat is uiteraard heel persoonlijk.
Om diezelfde redenen ben ik uiteindelijk van de x10 afgestapt, en heb een HD2 besteld. (Heb ik hem lekker nog eerder, en WP7 in de toekomst via XDA :D). Ik vind het niks om een poos te wachten en dan maar te hopen dat er geweldige updates voor komen, terwijl ze het verleden tegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:04
Neem maar van mij aan dat een fysiek toetsenbord wel degelijk toegevoegde waarde heeft op een Android toestel. En er zijn velen met mij die dat beamen :Y Het verbaast mij dan ook dat bijna elk nieuwe Android toestel geen toetsenbord heeft. Op de Milestone na natuurlijk :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Beaam :Y

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 17-02-2010 13:56 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Rossi46 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:12:
Neem maar van mij aan dat een fysiek toetsenbord wel degelijk toegevoegde waarde heeft op een Android toestel. En er zijn velen met mij die dat beamen :Y Het verbaast mij dan ook dat bijna elk nieuwe Android toestel geen toetsenbord heeft. Op de Milestone na natuurlijk :)
Voor degene die graag beamen, raad ik de volgende smartphone aan:

http://tweakers.net/revie...berphone-met-android.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Een fysiek toetsenbord heeft op elke telefoon een toegevoegde waarde, ook op de iPhone en alle andere toestellen met groot touchscreen. Weegt het alleen op tegen de grootte? Voor mij, en ik denk voor heel veel andere mensen is een telefoon met 4 inch scherm en een dikte van 14+ mm gewoon not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik hoop echt dat de X10 voor rond de 500 euro in de winkel gaat liggen, zodat hij ongeveer dezelfde prijs krijgt als de HTC Desire. Ik denk niet dat veel consumenten 100 euro meer gaan betalen voor een betere camera en een (imo) veel beter design.Je krijgt ook nog eens android 1.6 t.o.v. android 2.1 op de Desire. Het is alleen jammer dat de Desire zoveel op de Nexus One lijkt (of andersom, het zijn toch zustertoestellen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er toch leuk uit :)

Zelfs het model op de MCW 2010 van de X10 heeft nog een kleine lag. Terwijl die lag niet aanwezig is op de Mini.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 23:36 ]

• jap85
  • Laatst online: 13-09 09:32
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:28:

Zelfs het model op de MCW 2010 van de X10 heeft nog een kleine lag.
Inderdaad, kan niet zeggen dat het echt soepel uitziet, zeker dat Timescape niet. Ik zit trouwens uberhaubt niet op dat soort dingen te wachten, net als Mediascape ik zie daar echt het voordeel niet van in. Geef mij maar gewoon een Walkman achtige mediaplayer.

Ik wacht wel rustig af tot ie de winkel ligt, heb toch geen haast. Mocht ik hem niet lekker aan vinden voelen (en dan vooral snelheid van navigeren of textinvoer) of m te groot voor een spijkerbroekzak vinden dan wacht ik wel op de Vivaz pro. Tenminste een fysiek toetsenbord en wat handzamer formaat. Die Android apps ga ik toch niet missen, het gaat mij alleen om prettig internetten, mailen/sms en muziek luisteren en dat gaat met die Vivaz ook prima volgens de eerste reviews.

• Rctworld
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:28:
[video]

Zelfs het model op de MCW 2010 van de X10 heeft nog een kleine lag. Terwijl die lag niet aanwezig is op de Mini.

[video]
Nogmaals, de X10 Mini en X10 Mini Pro draaien geen Time-/Mediascape, dat is gewoon een aanpassing van de standaard Android applicaties/home-screen zodat het wel ongeveer hetzelfde oogt maar je ziet duidelijk dat het verder niks met de X10 te maken heeft. Het probleem bij de grote X10 zelf zit hem denk ik toch in het cachen, als die alles eenmaal maar binnen heeft draait hij best goed maar met dat ophalen begint hij een beetje te haperen...

• DerManiak
Rctworld schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:14:
[...]

Nogmaals, de X10 Mini en X10 Mini Pro draaien geen Time-/Mediascape, dat is gewoon een aanpassing van de standaard Android applicaties/home-screen zodat het wel ongeveer hetzelfde oogt maar je ziet duidelijk dat het verder niks met de X10 te maken heeft. Het probleem bij de grote X10 zelf zit hem denk ik toch in het cachen, als die alles eenmaal maar binnen heeft draait hij best goed maar met dat ophalen begint hij een beetje te haperen...
Uit de persconferentie, waarin de X10 Mini & X10 Mini Pro werden aangekondigd:
7:48PM It's got Timescape, just like the original X10.

7:48PM "We've adjusted the user interface so you can completely use it with one hand."

7:48PM The X10 mini! Holy crap, this thing is SMALL.

7:47PM "Imagine Xperia X10 in a compact form..."

7:47PM Wow, they didn't spend a lot of time on that bad boy... we're already moving on. He says that small size is a priority on this one.
De X10 Mini (Pro) zouden dus wel TimsScape (en ik neem aan ook MediaScape) draaien.
Waar het verschil in "lag" dan wel in zit, geen idee...

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.