Het Sony Ericsson Xperia X10 (Rachael) topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:
  • 182.219 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
En overigens dat Android 2.0/2.01 verhaal is ook wel redelijk achterhaald. Dit aangezien de heren van XDA binnen drie weken na het loslaten van de X10 op de markt al met een eigen custom rom zullen aan komen wandelen lopend op de nieuwste Android versie dan :) Das dan weer het voordeel van Android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar het is en blijft toch gaar dat een community een toestel moet dragen en SE dat zelf niet doet / kan..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:33:
Maar het is en blijft toch gaar dat een community een toestel moet dragen en SE dat zelf niet doet / kan..
True, maar je daar op stukbijten is een tweede. Bij Windows Mobile is eigenlijk het zelfde verhaal en alleen bij Symbian heb je imho pas echt een argument dat de huidige telefoons geen upgrade zullen gaan krijgen van ^2 naar ^3/^4.

En nogmaals, SE heeft de capaciteit niet om aan al die factoren te voldoend en dat is inderdaad eeuwig zonde. Overigens zou ik ze zeker niet afschrijven aangezien het MWC nog iets heel moois met zich gaat mee brengen op Android gebied voor SE ;) Daarnaast ben ik er van overtuigd dat de Vivaz erg goed gaat lopen, ook bij de Dames waardoor ze nog best wat cash kunnen spinnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze week BB Bold 9700 halen...

the rest is history... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Midden februari mag ik ook een nieuwe telefoon uitzoeken, dit lijkt mij een zeer geschikte kandidaat, mede door het grote scherm en android, de HTC HD2 lijkt mij ook een geweldig toestel alleen mindere specs en geen android, nog een andere telefoon die zich kan meten met dit monster? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaannO schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:35:
True, maar je daar op stukbijten is een tweede.
Mwahja ik verwacht toch wel degelijke support van een fabrikant van een high-end device.
Nieuwe roms via XDA houd in dat je het toestel moet rooten, waarop je moet wachten, extra risico's..
En waarom zou ik nieuwe roms via XDA moeten binnenhalen, terwijl SE de fabrikant van het device is?
M'n Motorola Milestone draait op 2.0 (jeej), 2.0.1 komt er al bijna aan en binnen 2 maandjes 2.1 al.
Kan ermee te maken hebben dat Google een aardige vinger in de pap had bij de Motorola Droid maar toch.

Stukbijten is misschien teveel gezegd, maar ik denk dat vele mensen niet voor 'n X10 gaan met zo'n support.
Bij Windows Mobile is eigenlijk het zelfde verhaal
WM, m'n mening om daar eventueel weer naar toe over te stappen staat hier
En nogmaals, SE heeft de capaciteit niet om aan al die factoren te voldoend en dat is inderdaad eeuwig zonde. Overigens zou ik ze zeker niet afschrijven aangezien het MWC nog iets heel moois met zich gaat mee brengen op Android gebied voor SE ;) Daarnaast ben ik er van overtuigd dat de Vivaz erg goed gaat lopen, ook bij de Dames waardoor ze nog best wat cash kunnen spinnen!
Ik schrijf ze ook nie af hoor, als er binnen een jaartje weer een mooie nieuwe Androider van SE uitkomt, die aan mijn hardware eisen voldoet, er mooi uitziet, een fysiek toetsenbord bevat, ben ik bereid om gewoon te SE'en.

Maar hoe ze dat met die SE X10 hebben gedaan qua bekendmaking en release, is toch wel uiterst triest :'(
Cablekevin schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:40:
nog een andere telefoon die zich kan meten met dit monster? :)
Genoeg: Android Based Mobiles

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 25-01-2010 14:41 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:39:
Ik ga deze week BB Bold 9700 halen...

the rest is history... ;)
http://www.allaboutphones...kt-onder-mankementen.html i rest my case ;-) (heb nu al van welgeteld 7 mensen om mij heen gehoord dat die van hun kapot is. En t probleem is dat t variërende klachten zijn :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic:

hoe dan?!?! ik kan hier vandaan niet naar je link browsen.
Maar watskeburt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:41:
[...]

Mwahja ik verwacht toch wel degelijke support van een fabrikant van een high-end device.
Nieuwe roms via XDA houd in dat je het toestel moet rooten, waarop je moet wachten, extra risico's..
En waarom zou ik nieuwe roms via XDA moeten binnenhalen, terwijl SE de fabrikant van het device is?
M'n Motorola Milestone draait op 2.0 (jeej), 2.0.1 komt er al bijna aan en binnen 2 maandjes 2.1 al.
Kan ermee te maken hebben dat Google een aardige vinger in de pap had bij de Motorola Droid maar toch.

Stukbijten is misschien teveel gezegd, maar ik denk dat vele mensen niet voor 'n X10 gaan met zo'n support.

[...]

WM, m'n mening om daar eventueel weer naar toe over te stappen staat hier

[...]

Ik schrijf ze ook nie af hoor, als er binnen een jaartje weer een mooie nieuwe Androider van SE uitkomt, die aan mijn hardware eisen voldoet, er mooi uitziet, een fysiek toetsenbord bevat, ben ik bereid om gewoon te SE'en.

Maar hoe ze dat met die SE X10 hebben gedaan qua bekendmaking en release, is toch wel uiterst triest :'(

[...]

Mjah wat is dan het voordeel van Android voor ons als je het niet gaat tweaken of rooten? Kun je net zo goed een Symbian telefoon nemen, typisch geval van what you see is what you get en dat is Android en Maemo dus totaal niet. Daar is het juist de bedoeling dat je gaat kloten en vooral mag kloten..

Dat hij vertraging heeft opgelopen is jammer genoeg een combinatie van unieke factoren bij elkaar. Ik kan er niet veel over kwijt maar ze moesten opeens switchen van prioriteit van toestellen in een dag en toen weer terug toen bleek dat iets niet door ging. Shit happens, waar het mij om gaat is hoe ze het nu oppakken.

Overigens komt er gewoon een 2.- update maar alleen niet bij de launch. Dus ze ondersteunen hem wel. En dit probleem is ook deels toe te schrijven aan Google die met zn grote mond eerst wist aan te kondigen dat Android max 2 a drie updates in jaar zou gaan krijgen ipv 6 :X Hierdoor verwacht iedereen dat een fabrikant als een gek gaat schakelen en alle updates naar de telefoons brengt terwijl de fabrikant er vanuit ging dat hij max twee updates zou moeten uitbrengen. En dan ook nog eens het tijdsbestek van de releases van Google :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:45:
off topic:

hoe dan?!?! ik kan hier vandaan niet naar je link browsen.
Maar watskeburt?
T ding zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

[b][message=33343109,noline][...]

Tja, er zit nou op het moment niet echt iets bij dat ik zeg van WOW! De motorola milestone vind ik persoonlijk geen mooi device, de samsung komt er bij mij niet meer in, teveel slechte ervaringen met het merk. Dan blijven de telefoons van HTC over die mijn oog trekken, jammer dat de HD2 geen android heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
nog een andere telefoon die zich kan meten met dit monster? :)
kwa scherm iig niet, zijn allemaal 3.7" of kleiner, op de Motorola Shadow (4.3" scherm) na, maar dat is volgens mij tot nu toe alleen een gerucht

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Februari mensen, nog maar drie weken wachten en dan hebben jullie een mooi alternatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

DaannO schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:56:
Februari mensen, nog maar drie weken wachten en dan hebben jullie een mooi alternatief ;)
Wat dan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaannO schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:46:
Mjah wat is dan het voordeel van Android voor ons als je het niet gaat tweaken of rooten?
Dat Android out of the box een OS is wat stabiel is, snel is en waarop eigenlijk niks te tweaken hoeft te worden. Dat kan nou niet bepaald gezegd worden van Symbian, Windows Mobile of Maemo. Dat zijn allen OS'en waar het zo schort aan snelheid en stabiliteit dat users wel moeten tweaken om nog enigzins met het toestel te kunnen werken. Jij zegt eigenlijk: Als je een Androider hebt moet je 'm rooten want je moet tweaken?
Tweaken kan in Android genoeg zonder rootacces door middel van de instellingen / applicaties op de Market.
Kun je net zo goed een Symbian telefoon nemen, typisch geval van what you see is what you get en dat is Android en Maemo dus totaal niet. Daar is het juist de bedoeling dat je gaat kloten en vooral mag kloten..
Bij Maemo moet er daadwerkelijk gekloot worden om nog enigzins met het toestel te kunnen werken. Als ik de N900 thread doorlees en zie what the hell daar allemaal gedaan moet worden om een beetje met het toestel te kunnen werken ben ik toch godsgruwelijk blij dat ik het toestel 1 dag nadat ik het binnenhad met winst heb verkocht en die winst heb gestoken in de losse aanschaf van een Android device (de Motorola Milestone)
Bij Android kun je al genoeg kloten en dat kan gewoon zonder rootacces / communities / ROMflashes.
Dat hij vertraging heeft opgelopen is jammer genoeg een combinatie van unieke factoren bij elkaar. Ik kan er niet veel over kwijt maar ze moesten opeens switchen van prioriteit van toestellen in een dag en toen weer terug toen bleek dat iets niet door ging. Shit happens, waar het mij om gaat is hoe ze het nu oppakken.
Yes heb ik vernomen, heb daar viavia (vriend van m'n neef) ook 'n gare connectie en hoor dus wel is wat.
Overigens komt er gewoon een 2.- update maar alleen niet bij de launch. Dus ze ondersteunen hem wel.
Nouja 'gewoon een update'... Moet toch wel in een redelijk normaal tijdsbestek aan bod komen dan.
HTC presteert het met z'n HTC Hero om de users al meer dan een half jaar op Cupcake 1.5 te laten draaien..
En dit probleem is ook deels toe te schrijven aan Google die met zn grote mond eerst wist aan te kondigen dat Android max 2 a drie updates in jaar zou gaan krijgen ipv 6 :X Hierdoor verwacht iedereen dat een fabrikant als een gek gaat schakelen en alle updates naar de telefoons brengt terwijl de fabrikant er vanuit ging dat hij max twee updates zou moeten uitbrengen. En dan ook nog eens het tijdsbestek van de releases van Google :X
Hmm ik kan natuurlijk zeggen 'een fabrikant moet daarop kunnen inspelen', maar de X10 is niet het enige waar SE aan werkt. Toch mogen ze er imho wel een beetje meer prioriteit insteken, want dit moet toch het Androider- vlaggenschip worden, waar de meute op al enkele maanden, zonder enige berichtgeving, op aan het wachten is.
Cablekevin schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:52:
Tja, er zit nou op het moment niet echt iets bij dat ik zeg van WOW! De motorola milestone vind ik persoonlijk geen mooi device, de samsung komt er bij mij niet meer in, teveel slechte ervaringen met het merk. Dan blijven de telefoons van HTC over die mijn oog trekken, jammer dat de HD2 geen android heeft.
* CLB mompelt iets van, volgens mij sla je de Nexus One over
JarlSX schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:53:
kwa scherm iig niet, zijn allemaal 3.7" of kleiner
Dus 4" > 3,7" ?
Lees z'n eerdere post is door ;)

[ Voor 97% gewijzigd door CLB op 25-01-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
4" is groter dan 3.7" ja, duh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:03:
[...]

Dat Android out of the box een OS is wat stabiel is, snel is en waarop eigenlijk niks te tweaken hoeft te worden. Dat kan nou niet bepaald gezegd worden van Symbian, Windows Mobile of Maemo. Dat zijn allen OS'en waar het zo schort aan snelheid en stabiliteit dat users wel moeten tweaken om nog enigzins met het toestel te kunnen werken. Jij zegt eigenlijk: Als je een Androider hebt moet je 'm rooten want je moet tweaken?
Tweaken kan in Android genoeg zonder rootacces door middel van de instellingen / applicaties op de Market.

[...]

Bij Maemo moet er daadwerkelijk gekloot worden om nog enigzins met het toestel te kunnen werken. Als ik de N900 thread doorlees en zie what the hell daar allemaal gedaan moet worden om een beetje met het toestel te kunnen werken ben ik toch godsgruwelijk blij dat ik het toestel 1 dag nadat ik het binnenhad met winst heb verkocht en die winst heb gestoken in de losse aanschaf van een Android device (de Motorola Milestone)
Bij Android kun je al genoeg kloten en dat kan gewoon zonder rootacces / communities / ROMflashes.

[...]

Yes heb ik vernomen, heb daar viavia (vriend van m'n neef) ook 'n gare connectie en hoor dus wel is wat.

[...]

Nouja 'gewoon een update'... Moet toch wel in een redelijk normaal tijdsbestek aan bod komen dan.
HTC presteert het met z'n HTC Hero om de users al meer dan een half jaar op Cupcake 1.5 te laten draaien..

[...]

Hmm ik kan natuurlijk zeggen 'een fabrikant moet daarop kunnen inspelen', maar de X10 is niet het enige waar SE aan werkt. Toch mogen ze er imho wel een beetje meer prioriteit insteken, want dit moet toch het Androider- vlaggenschip worden, waar de meute op al enkele maanden, zonder enige berichtgeving, op aan het wachten is.

[...]

* CLB mompelt iets van, volgens mij sla je de Nexus One over

[...]

Dus 4" > 3,7" ?

[...]

Lees z'n eerdere post is door ;)
Imho is Maemo 1 van de stabielste OS'en van dit moment. Het is dat Exchange het niet doet en dat de N900 te groot is anders wist ik het wel. Dat daar gelaten is Android imho niet zo stabiel. Zo is de Hero mega traag en laggy, de GW620 nog redelijk wat bugs en zo zijn er zat andere dingen aan te wijzen. Waarschijnlijk ervaar ik het dan ook anders maar voor mij is Android out of the box niet aantrekkelijk en maken de unieke apps zoals Sense, Time Scape en Media Scape het pas voor mij aantrekkelijk en het feit dat je er mee kunt klooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Nexus One is ook een mooi toestel, ik zit momenteel bij KPN wat me prima bevalt, maar ik lees teveel verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo bedoel ik het toch niet :+ 4" is volgens jou beter dan 3,7" ?
DaannO schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:22:
Imho is Maemo 1 van de stabielste OS'en van dit moment. Het is dat Exchange het niet doet en dat de N900 te groot is anders wist ik het wel. Dat daar gelaten is Android imho niet zo stabiel. Zo is de Hero mega traag en laggy, de GW620 nog redelijk wat bugs en zo zijn er zat andere dingen aan te wijzen. Waarschijnlijk ervaar ik het dan ook anders maar voor mij is Android out of the box niet aantrekkelijk en maken de unieke apps zoals Sense, Time Scape en Media Scape het pas voor mij aantrekkelijk en het feit dat je er mee kunt klooien..
Hmm okee, Maemo heb ik zelf nooit gebruikt, maar of ik daar nu rouwig om moet zijn.
Tevens is een N900 (lees: Maemo) vergelijken met een HTC Hero of een LG GW620, uhm, nogal scheef ;)
Aangezien de hardware niet hetzelfde is in die toestellen.. Weleens een Motorola Milestone gebruikt voor een weekje of een iets snellere Nexus One? Natuurlijk zegt hardware niet alles, OS helpt ook erg mee met die gebruikerservaringen, maar als je iets vergelijkt, probeer dan allicht dezelfde hardware te gebruiken dunkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
CLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:36:
Zo bedoel ik het toch niet :+ 4" is volgens jou beter dan 3,7" ?
wat mij betreft wel ja, ik wil een zo groot mogelijk scherm. anders kan ik net zo goed m'n Magic houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die heeft een schamele resolutie van 480x320 pixels... Wil je een fysiek groter scherm of meer pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
beide natuurlijk, groot scherm is leuk maar het moet geen c64 scherm worden :)

maar ben nu al een tijdje aan het twijfelen, om toch maar te wachten op een toestel met fysiek toestenbord EN een groot (minimaal 4") scherm

helaas tot nu toe, wat mij betreft, nog maar 1 optie, en dat is alleen een speculatie (de motorola shadow)(die was toch nog niet bevestigd?)

[ Voor 4% gewijzigd door JarlSX op 25-01-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:56:
Wat.... dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Vroeg ik me dus ook al af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaannO schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:30:
Zo moet de Vivaz binnen twee maanden al verkrijgbaar zijn (lees: voor de X10 en X2).
dunkt me..

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 25-01-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Dat is een Symbian S60 phone, dacht dat er meer een android gericht iets kwam vanuit zijn bericht... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Er komt idd een Android launch op het MWC van SE :) Meer zeg ik niet, moet je maar de sites in de gaten houden op de 15e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
offtopic:
[...]
Zo is de Hero mega traag en laggy
[...]

En waar baseer jij dat op? Enkel de software die er opstaat als je hem koopt is misschien traag, als je hem update of bijvoorbeeld een Modaco rom erop zet, dan is hij vliegensvlug en erg responsief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

spoiler:
* kuch * Sony Ericsson Robyn? * kuch *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
AdnanKananda schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:51:
offtopic:
[...]
Zo is de Hero mega traag en laggy
[...]

En waar baseer jij dat op? Enkel de software die er opstaat als je hem koopt is misschien traag, als je hem update of bijvoorbeeld een Modaco rom erop zet, dan is hij vliegensvlug en erg responsief.
Dat was dus een beetje mijn hele punt he ;)
Cablekevin schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:57:
spoiler:
* kuch * Sony Ericsson Robyn? * kuch *
Oa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
DaannO schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:51:
Er komt idd een Android launch op het MWC van SE :) Meer zeg ik niet, moet je maar de sites in de gaten houden op de 15e ;)
Nu maak je 't wel erg spannend... ik weet niet meer wat ik moet geloven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheleind
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05-2011
Excuses mon onwetendheid maarre... wat is het "MWC"?

Overigens lijkt me de HTC Bravo/Passion ook niet onaardig!
http://theunlockr.com/wp-...09/12/HTC-Bravo-Specs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
micheleind schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:59:
[...]

Excuses mon onwetendheid maarre... wat is het "MWC"?

Overigens lijkt me de HTC Bravo/Passion ook niet onaardig!
http://theunlockr.com/wp-...09/12/HTC-Bravo-Specs.jpg
Dude :X Mobile World Congress, het walhalla voor telefoon gekken *O* Heb er zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen, maar wil je niets zeggen of kan je niets zeggen... Opmerkingen als "Meer zeg ik niet" zijn nogal flauw en komen treiterig over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:39:
[...]

Ik wil niet lullig doen, maar wil je niets zeggen of kan je niets zeggen... Opmerkingen als "Meer zeg ik niet" zijn nogal flauw en komen treiterig over....
Ik kan niets zeggen. Overigens niet op mijn uitspraken kapot staren. Zo veel fabrikanten gaan wat lanceren, het enigste wat ik aangeef is dat SE niet dood is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:43:
[...]

Ik kan niets zeggen. Overigens niet op mijn uitspraken kapot staren. Zo veel fabrikanten gaan wat lanceren, het enigste wat ik aangeef is dat SE niet dood is :)
Ah.. Okee.. Ik hoop wel dat je tijdens dat congres even goed de topmodellen aan de tand voelt en er alvast wat over kan zeggen.. Ben erg benieuwd wat er allemaal bekend gaat worden die datum.. Misschien zie je de eerste android 3.0 wel ergens..

Ben bijzonder jaloers op je, dit lijkt mij ook een heul tof evenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Grappenmaker. Met iedere highend smartphone (op iPhone misschien na) is wel het e.e.a. mis. De HTC HD2 heeft een bug met SMSjes die niet verzonden worden (erg onhandig voor een telefoon), de Milestone had diverse bugs. De N900/Maemo een uitzondering noemen en een van de stabielste OS'en noemen is werkelijk ongeinformeerde onzin praat. Lees de draad over de N900/Maemo na aub. Ik noem alleen al het probleem van de spontane reboots (wd 32 probleem oid), microfoon's die niet werken, pixel defecten, en filesystems die snel overvol raken ivm de extra reporsitories die je eigenlijk wel verplicht bent te gebruiken - omdat er anders nauwelijks software is. En ook al ondersteunt ie Flash, in de praktijk blijkt dat veel filmpjes toch niet zonder schokken afspelen...De FM zender die er op zit moet je haast wel aan je FM-ontvanger vastplakken voor goede ontvangst etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
.

[ Voor 101% gewijzigd door DaannO op 26-01-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Japan krijgt X10 eerst en wel pas in April"
Sony Ericsson have just announced that their first Android based SmartPhone, the Xperia X10, will be available in Japan this coming April through Japan’s largest mobile carrier, NTT DoCoMo.

“Our Xperia phone is the outcome of a successful global R&D effort, including our team in Tokyo that led the product development” said Bert Nordberg, president of Sony Ericsson at a news conference in Tokyo

“DoCoMo will be our first customer globally to receive the phone.”
http://www.geekwithlaptop...eria-x10-smartphone-first

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
blijkt wel weer dat Sony Ericsson mailen geen zin heeft, die mailen vrolijk terug (gisteren!) dat ie Q1 beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

JarlSX schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:17:
blijkt wel weer dat Sony Ericsson mailen geen zin heeft, die mailen vrolijk terug (gisteren!) dat ie Q1 beschikbaar komt.
Dan kan de release dus niet in april zijn, maar moet deze in februari of maart zijn. (april is ten slotte Q2)
Op de SE website is de datum nu veranderd van: binnen 3 maanden naar: Binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
dat is al heel wat als dat wat waar is Fitz,
binnen afzienbare tijd is de X10 dus binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:49:
[...]

Grappenmaker. Met iedere highend smartphone (op iPhone misschien na) is wel het e.e.a. mis. De HTC HD2 heeft een bug met SMSjes die niet verzonden worden (erg onhandig voor een telefoon), de Milestone had diverse bugs. De N900/Maemo een uitzondering noemen en een van de stabielste OS'en noemen is werkelijk ongeinformeerde onzin praat. Lees de draad over de N900/Maemo na aub. Ik noem alleen al het probleem van de spontane reboots (wd 32 probleem oid), microfoon's die niet werken, pixel defecten, en filesystems die snel overvol raken ivm de extra reporsitories die je eigenlijk wel verplicht bent te gebruiken - omdat er anders nauwelijks software is. En ook al ondersteunt ie Flash, in de praktijk blijkt dat veel filmpjes toch niet zonder schokken afspelen...De FM zender die er op zit moet je haast wel aan je FM-ontvanger vastplakken voor goede ontvangst etc.
:D 8)7

Ik gebruik de iPhone al best een tijdje, en ik kan je vertellen dat dit helemaal niet waar is, een paar voorbeelden:
-Geen mp3's als ringtone
-Geen mp3's als alarm
-Geen ringtones langer dan 40sec (wat irritant is als je het als alarm wilt gebruiken)
-Apps goed laten keuren duurt erg lang
-Geen wallpapers instellen
-Geen Flash
-Verplicht iTunes gebruiken
-etc.

Ik ben iig erg benieuwd naar de X10, hopelijk is het een mooie vervangtoestel voor m'n iPhone :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chester op 26-01-2010 12:46 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Wallpaper kan gewoon, ringtone/alarm ook, zij het met een truukje.
Wat dat betreft zijn de live backgrounds van Android wel aardig, maar tis meer een gimmick...

Ontopic: heb SE nog 's teruggemaild, of ze niet een speficieke datum kunnen noemen, zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik weet dat het kan met een 'truukje', betekent niet dat ik het als features zie van een telefoon. Het zijn dingen die gewoon mis zijn met de iPhone.

Ik hoop dat ze je wel een specifiek datum geven, dan weet ik tenminste voor wanneer ik wat geld aan de kant moet leggen :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:22
Wie nog prangende vragen heeft die alleen Sony Ericsson kan beantwoorden: there's a Q&A for that! Tweakers.net en Sony Ericsson houden een Q&A voor iedereen die iets wil weten over de Xperia X10. Vragen kunnen gesteld worden in dit topic: [Xperia X10] Q&A met Sony Ericsson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Laatst online: 29-08 22:36
nouja dan hebben we iig een duidelijk richtlijn al zij het met een marge van max 30 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Je moet eens kijken naar de X6 die Nokia heeft gereleased/aangekondigd. Die lijkt er enorm veel op!

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Laatst online: 23-03 05:46
thijsje66 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:32:
Je moet eens kijken naar de X6 die Nokia heeft gereleased/aangekondigd. Die lijkt er enorm veel op!
Denk dat deze emoticon hier heel goed past 8)7

Overigens is SE net op tijd met het aangeven dat de X10 eind maar dan toch echt uit moet zijn, anders was ik zeer waarschijnlijk voor de Nexus One gegaan.
Dus: nog 2 maandjes wachten! In elk geval blij dat er nu zekerheid is!

[ Voor 30% gewijzigd door josss9 op 26-01-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
uiterlijk van de X6 lijkt idd wel wat op de X10, maar de specs zijn niet te vergelijken

x6: 3.2" scherm met 360x640 resolutie, 434Mhz processor, 128mb ram, 5mp camera
x10: 4" scherm met 480 x 854 resolutie 1Ghz processor, 256mb ram, 8mp camera

en ik kies toch echt android boven symbian :)
(en heb je de prijs van de x6 al gezien? 520 simlock vrij)

[ Voor 10% gewijzigd door JarlSX op 26-01-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:22
Makkelijke keuze dus, ik vind de x6 duur voor die specs.

Nog mensen die scherpe vragen gaan stellen aan SE?

[ Voor 7% gewijzigd door Camembert1633 op 27-01-2010 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:50
Camembert1633 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 03:15:
Makkelijke keuze dus, ik vind de x6 duur voor die specs.

Nog mensen die scherpe vragen gaan stellen aan SE?
Heb al even rondgekeken daar, mijn vragen zijn al gesteld.

Is er eigenlijk een soort van PS1 emulator voor Android? Zou wel vet zijn om op de X10 PS1 games te spelen ^_^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PS nog niet, wel Sega, Gameboy, Gameboy Color, Nintendo, Supernintendo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
CLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:07:
PS nog niet, wel Sega, Gameboy, Gameboy Color, Nintendo, Supernintendo...
Jammer. Hoop eigenlijk iets van Sony zelf, dat je je PS1 games die je hebt gehaald in de PS store ook op je X10 kon spelen. Nou ja, dan eerst maar de andere uitproberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Knul schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:11:
[...]

Jammer. Hoop eigenlijk iets van Sony zelf, dat je je PS1 games die je hebt gehaald in de PS store ook op je X10 kon spelen. Nou ja, dan eerst maar de andere uitproberen:)
Redelijk zinloos zonder fysieke knoppen als je het mij vraagt 8)7 Sowieso zou ik er maar niet op rekenen dat Sony Computer Entertainment ooit een emulator van de PS1 gaat schrijven voor een open-platform ook al is het bedoelt voor Sony Ericsson, als er ooit al iets soortgelijks komt heet het de PSP Phone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheleind
Dat zou mooi zijn ; PSP games op de X10. Heb een harde schijf vol.
Moet toch te doen zijn zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij nou is een mooie emulator in elkaar knutselt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheleind
Ik ga m'n best doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
De X10 heeft toch geen aparte GPU? Lijkt me dan niet dat hij PSP achtige graphics kan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:21
Knul schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:47:
De X10 heeft toch geen aparte GPU? Lijkt me dan niet dat hij PSP achtige graphics kan produceren.
Ga jij je maar is verdiepen in de Qualcomm Snapdragon processor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ook al heeft ie een eigen GPU, een andere CPU/GPU emuleren is erg zwaar. Betwijfel of een PSP is te emuleren op de X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen87 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:03:
[...]

Ga jij je maar is verdiepen in de Qualcomm Snapdragon processor ;)
Doe dat zelf dan ook even.. Kan je direct zien dat de Snapdragon geen dedicated GPU heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:09:
[...]

Doe dat zelf dan ook even.. Kan je direct zien dat de Snapdragon geen dedicated GPU heeft...
Dat klopt, echter is de grafische kracht van de Snapdragon "bijna" gelijkwaardig aan de GPU van de Iphone 3GS. Dus dat dat deze geen dedicated GPU nodig heeft voor "goede" graphics.

Snapdragon:
High-performance 3D graphics – up to 22M triangles/sec and 133M 3D pixels/sec

En ook wel een leuk lijstje:
Mobile GPU: Triangles/sec, Fill Rate

Nintendo DS: 120,000 triangles/s, 30 M pixels/s
PowerVR MBX-Lite (iPhone 3G): 1 M triangles/s, 100 M pixels/s
Samsung S3C6410 (Omnia II): 4 M triangles/s, 125.6 M pixels/s
ATI Imageon (Qualcomm MSM72xx): 4 M triangles/s, 133 M pixels/s
PowerVR SGX 530 (Palm Pre): 14 M triangles/s, ___ M pixels/s
ATI Imageon Z430 (Toshiba TG01): 22 M triangles/s, 133 M pixels/s
PowerVR SGX 535 (iPhone 3GS): 28 M triangles/s, 400 M pixels/s
Sony PSP: 33 M triangles/s, 664 M pixels/s

PowerVR SGX 540 (TI OMAP4): 35 M triangles/s, 1000 M pixels/s
Nvidia Tegra APX2500 (Zune HD): 40 M triangles/s, 600 M pixels/s
ATI Imageon _ (Qualcomm QSD8672): 80 M triangles/s, >500 M pixels/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen87 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:39:
[...]

Dat klopt, echter is de grafische kracht van de Snapdragon "bijna" gelijkwaardig aan de GPU van de Iphone 3GS. Dus dat dat deze geen dedicated GPU nodig heeft voor "goede" graphics.

Snapdragon:
High-performance 3D graphics – up to 22M triangles/sec and 133M 3D pixels/sec

En ook wel een leuk lijstje:
Mobile GPU: Triangles/sec, Fill Rate

Nintendo DS: 120,000 triangles/s, 30 M pixels/s
PowerVR MBX-Lite (iPhone 3G): 1 M triangles/s, 100 M pixels/s
Samsung S3C6410 (Omnia II): 4 M triangles/s, 125.6 M pixels/s
ATI Imageon (Qualcomm MSM72xx): 4 M triangles/s, 133 M pixels/s
PowerVR SGX 530 (Palm Pre): 14 M triangles/s, ___ M pixels/s
ATI Imageon Z430 (Toshiba TG01): 22 M triangles/s, 133 M pixels/s
PowerVR SGX 535 (iPhone 3GS): 28 M triangles/s, 400 M pixels/s
Sony PSP: 33 M triangles/s, 664 M pixels/s

PowerVR SGX 540 (TI OMAP4): 35 M triangles/s, 1000 M pixels/s
Nvidia Tegra APX2500 (Zune HD): 40 M triangles/s, 600 M pixels/s
ATI Imageon _ (Qualcomm QSD8672): 80 M triangles/s, >500 M pixels/s
Hij komt niet eens in de buurt van de powervr van de iphone.. Het aantal pixels/s is de meest belangrijke factor en daar scoort hij beduidend laag in.. Daarnaast zijn er voor het berekenen van (openGL) graphics behoorlijk wat clockticks noodzakelijk..

Edit: Uhm.. Excuses! Na wat verder onderzoek moet ik mezelf toch corrigeren.. Het blijkt dat de Snapdragon wel degelijk een GPU heeft in de vorm van een AMD Z430:

- AMD Z430, based on ATI Imageon Series, supposed to be related to ATI Xenos (XBox360 GPU), AMD/ATI Mobile Graphics Divison has been bought by Qualcomm
- Open GL ES 2.0 Support
- Single Pipeline, Tile Based Rendering
- capable of up to 22 M triangles/sec & 133 M 3D pixels/sec
- Also known as "Adreno 200"

http://developer.amd.com/...maurice_TileBasedGpus.pdf
http://www.brewconference.com/brew_2008/pdf/TECH-606.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=FMgqB5NARtQ
http://www.youtube.com/watch?v=KCwtOioGR8c

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Dat verklaart dan ook de gelijkenis met de ATI Imageon Z430 (Toshiba TG01) specs

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 10:23
Dan is het in ieder geval op papier qua 3D nog wel de beste Android smartphone samen met de Nexus One(Acer Liquid is terug geklokt dus dat durf ik niet te zeggen), want hij is zo te zien wel beduidend sneller als de PowerVR SGX 530 van de Motorola Milestone/Droid en veel snellere Android-phones zijn er op dit moment nog niet uit...

Daarnaast denk ik dat de processor in dit geval ook een hoop bij kan dragen t.o.v. de iPhone ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Rctworld op 28-01-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
Filmpje! Geen prototype deze keer.

http://www.youtube.com/watch?v=tMLNkVUB28k

De timescape en mediascape gaan wel degelijk smooth. Alleen bij het opstarten zie je dat een en ander binnen moet worden gehaald via internet.
Tevens is te zien dat het virtueel toetsenbord ook in landscape modues werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:31
Beetje jammer dat die vent van SE een beetje zenuwachtig is en daardoor soms at random op knopjes gaat klikken waardoor zn verhaal niet echt duidelijker wordt. Het blijft echt een heel mooi ding. Wel raar dat ze nu weer Q2 2010 zeiden, eind maart was toch de laatste officiele bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Leuk, maar toch... Net iets teveel eyecandy voor simpel gebruik in het dagelijks leven? Ik weet het niet hoor, ik vind het een prachtding, maar of ik blij moet zijn met alle leuke grafische foefjes? Geen idee...

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik gok op Q2 in de VS, SE toestellen komen daar later uit dan in de EU volgens mij. Ik heb nu een K850i, tegen de tijd dat die hier alweer 'oud' was werd er in de VS net massaal reclame voor gemaakt. En inderdaad, die eyecandy hoeft echt niet. Het was een veel slimmere zet geweest van SE om te focussen op OF android 2.1 of gewoon het meteen uitbrengen van het toestel. Wel zegt die SE-werknemer in dat filmpje dat ze gaan werken aan 2.1, dat is dan wel geruststellend (ook al komen er vast betere custom roms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rctworld schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:35:
Dan is het in ieder geval op papier qua 3D nog wel de beste Android smartphone samen met de Nexus One(Acer Liquid is terug geklokt dus dat durf ik niet te zeggen), want hij is zo te zien wel beduidend sneller als de PowerVR SGX 530 van de Motorola Milestone/Droid en veel snellere Android-phones zijn er op dit moment nog niet uit...

Daarnaast denk ik dat de processor in dit geval ook een hoop bij kan dragen t.o.v. de iPhone ;)
Nu nog wat OC'en net zoals nieuws: Hobbyisten overklokken chipset Motorola Droid naar 1GHz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevchelios schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:11:
...
De timescape en mediascape gaan wel degelijk smooth. Alleen bij het opstarten zie je dat een en ander binnen moet worden gehaald via internet.
Vreemd.. Het lijkt erop dat iedere keer als je timescape benaderd, hij alles weer van het internet moet halen.. Het zou mooier zijn als alles gecached is, zodat je in ieder geval vloeiende bewegingen krijgt en tijdens het bewerken de boel blijft updaten, indien noodzakelijk..

Ik ben om eerlijk te zijn nog lang niet overtuigd van de programmeer kunsten daar bij SE.. Volgens mij is het enige waar we nog op wachten de final release van Time en Media scape.. En nogmaals, als je het kan presteren om zelfs in een alpha versie de snapdragon zo op de knieen te krijgen, ben ik bang voor het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:15
Flying Bobman schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:27:
Ik gok op Q2 in de VS, SE toestellen komen daar later uit dan in de EU volgens mij. Ik heb nu een K850i, tegen de tijd dat die hier alweer 'oud' was werd er in de VS net massaal reclame voor gemaakt. En inderdaad, die eyecandy hoeft echt niet. Het was een veel slimmere zet geweest van SE om te focussen op OF android 2.1 of gewoon het meteen uitbrengen van het toestel. Wel zegt die SE-werknemer in dat filmpje dat ze gaan werken aan 2.1, dat is dan wel geruststellend (ook al komen er vast betere custom roms).
Gokken dat hij in Q2 uitkomt is niet héél lastig gezien de product manager dat zelf zegt in een video van nog geen week oud, welke ook hierboven staat. http://www.youtube.com/watch?v=tMLNkVUB28k

Echter vind ik zelf de eyecandy nog steeds niet snel werken. Ik kan op mijn oude W810 nog sneller een contactpersoon vinden dan in die grote 3d lijst. Waar ook alles erg onduidelijk te lezen lijkt. Sowieso vind ik blauw niet echt een mooie kleur, had leuk geweest als je dat met een soort RGB wiel zou kunnen aanpassen.

Mij duurt het in ieder geval te lang en gezien de HTC Supersonic waarschijnlijk beter zal worden support, zet ik mijn zinnen nu daar op.

[ Voor 23% gewijzigd door Roet op 29-01-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:10:
[...]

Gokken dat hij in Q2 uitkomt is niet héél lastig gezien de product manager dat zelf zegt in een video van nog geen week oud, welke ook hierboven staat. http://www.youtube.com/watch?v=tMLNkVUB28k

Echter vind ik zelf de eyecandy nog steeds niet snel werken. Ik kan op mijn oude W810 nog sneller een contactpersoon vinden dan in die grote 3d lijst. Waar ook alles erg onduidelijk te lezen lijkt. Sowieso vind ik blauw niet echt een mooie kleur, had leuk geweest als je dat met een soort RGB wiel zou kunnen aanpassen.

Mij duurt het in ieder geval te lang en gezien de HTC Supersonic waarschijnlijk beter zal worden support, zet ik mijn zinnen nu daar op.
Helemaal met je eens.. Alleen is de Supersonic volgens mij geen GSM telefoon maar een 4g ding.. Dus die zal iig. in eerste instantie alleen in Amerika op de markt komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:22:
[...]

Helemaal met je eens.. Alleen is de Supersonic volgens mij geen GSM telefoon maar een 4g ding.. Dus die zal iig. in eerste instantie alleen in Amerika op de markt komen..
Inderdaad 4G, maar ik hoop dat er een variant met 3G hier in Nederland uitkomt, net als dat de HTC HD 1 ook een 4G variant heeft in de vorm van een HTC Max 4G.

Ik denk dat zo'n telefoon best goed zou verkopen namelijk, gezien het succes van de HD1 en de (in iets mindere mate?) HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Roet schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:10:
[...]

Ik bedoelde Q2 in de VS, hier komt ie toch hopelijk echt eind Q1... Nu toch wel lang genoeg gewacht. Sowieso gaat alles traag, de N1 en Droid zijn alleen grijs te krijgen en voor de rest zijn er alleen maar niet-highend Android phones. Erg vervelend als je abonnement net is afgelopen :/
<edit>@hierbeneden (ik post niet opnieuw want het begint een beetje offtopic te worden)
Op zich heb ik wel veel plezier van de K850i gehad hoor, afgezien van de touch-buttons die normaal functioneren weigerden heb ik na 3 keer reparatie nu eindelijk een toestel wat al bijna 2 jaar werkt ;) Het is wel aan het eind van z'n leven, want af en toe valt 'ie @random uit... Vandaar dat ik opzoek ben naar een leuke Android phone.

[ Voor 26% gewijzigd door Flying Bobman op 29-01-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acer Liquid, al dan niet via grijze import..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Flying Bobman schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:27:
........... Ik heb nu een K850i......
Muhahah, nog een slachtoffer van de brakke k850! Same here..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
chevchelios schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:56:
[...]

Muhahah, nog een slachtoffer van de brakke k850! Same here..
Als die echt brak was, dan had je nu wel een andere telefoon gehad :>

Ik hoop trouwens dat ze in Maart/April dit toestel wel op de markt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Koen87 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:06:
[...]

Als die echt brak was, dan had je nu wel een andere telefoon gehad :>
Hij is echt brak. Kijk het x-delige k850 topic er maar op na. Zit zowel hardware als software matig niet goed in elkaar. Maarrr nog 2 maandjes en dan ben ik er van verlost en hoop ik dat de X10 reeds in de winkels ligt.
Ben benieuwd naar de Q&A begin volgende week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had iemand deze site al gezien?

http://www.sonyericssonx10.nl/

De teksten hierin komen wat knullig over trouwens.

Zie nu dat deze site helemaal niet van Sony is...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
sprak een verkoper bij de Phonehouse, die wist te vertellen dat SE de X10 eigenlijk al in december had willen uitbrengen, maar dat ze het te druk hebben met het oplossen van de problemen met de Satio en de Aino?

er zijn zelfs zoveel problemen met die toestellen dat ze in de uk uit de winkels zijn gehaald

ow, even gegoogled, dat is dus echt gebeurd, maar wel al in november/december
begin wel een beetje te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:01:
...

ow, even gegoogled, dat is dus echt gebeurd, maar wel al in november/december
begin wel een beetje te twijfelen...
Wat heb je precies gegoogled en wat is echt gebeurd in November/December?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
zie dit en dit bericht

zowel de satio als de aino uit de winkels gehaald vanwege problemen, die inmiddels zijn opgelost

[ Voor 18% gewijzigd door JarlSX op 01-02-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
JarlSX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:26:
zie dit en dit bericht

zowel de satio als de aino uit de winkels gehaald vanwege problemen, die inmiddels zijn opgelost
Of dit de release van de X10 in de weg staat, kun je over speculeren natuurlijk...

[ Voor 9% gewijzigd door Canard op 01-02-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
dat deed die vent dus bij de phonehouse....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg steeds een minder goed gevoel bij SE om eerlijk te zijn.. Toen de X10 werd aangekondigd, was ik erg enthousiast over de specs.. Echter bij de eerste beelden van de (echte) gui, kreeg ik daar toch een bepaald negatief gevoel bij.. Okee, dit waren alpha versies van de gui, maar ik blijf erbij dat als je een Snapdragon processor op z'n knieen wilt krijgen, je daarvoor bijna je best moet doen..

Nu weer het geouwehoor met levertijden en alle geheimzinnigheid daaromtrend.. Het lijkt er inderdaad wel op alsof SE de boel niet meer onder controle heeft. Wel erg jammer, want op papier (en qua looks) blijft dit een ideaal toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Laatst online: 09:56
Waar zie jij de cpu dan op zijn knieen gaan? Het begint te haperen als hij de contacten synced (facebook/mail/twitter/sms). Maar dit duurt een paar seconden en daarna kan je prima door de lijst heen bladeren.

Veel producten hebben "geouwehoer" met levertijden. Niemand wist bijvoorbeeld de exacte releasedate van de Nexus One tot de presentatie van Google op 5 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
Ik heb zelf een goed gevoel bij Sony Ericsson, Samsung kan mij totaal niet bekoren bijv. Het is jammer dat er problemen waren met de Satio en de Aino op softwarematig gebied. Maar de X10 is android based en kan alleen problemen opleveren met de Timescape en Mediascape.

Ik hoop natuurlijk dat alles vlekkeloos verloop bij de lancering, die zo snel mogelijk plaats mag vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Camembert1633 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:17:
Maar de X10 is android based en kan alleen problemen opleveren met de Timescape en Mediascape.
Wat denk je van 'n update naar 2.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:18:
[...]

Ja en liever 2.1 of zelfs 3.x... Ik vermoed dat de N1 bijvoorbeeld veel beter mee zal/kan gaan in dit soort ontwikkelingen.... Waarom (anders dan de software) zal bijvoorbeeld de geplande datum niet gehaald zijn/worden?:

nieuws: Sony Ericsson wil Android-toestel Xperia X10 in maart uitbrengen

Edit ik begin heel langzamerhand een beetje te geloven in het verhaal van Daanno dat er iets rommelt bij SE.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:31:
[...]

Ja en liever 2.1 of zelfs 3.x... Ik vermoed dat de N1 bijvoorbeeld veel beter mee zal/kan gaan in dit soort ontwikkelingen.... Waarom (anders dan de software) zal bijvoorbeeld de geplande datum niet gehaald zijn/worden?:

nieuws: Sony Ericsson wil Android-toestel Xperia X10 in maart uitbrengen

Edit ik begin heel langzamerhand een beetje te geloven in het verhaal van Daanno dat er iets rommelt bij SE.
Zou kunnen. Ik vind het niet meer dan logisch dat de N1 van alle updates gaat profiteren, die is immers van google. Heb al zo'n 6 jaar lang SE gehad en nog nooit echte problemen mee. Ik kijk uit naar de X10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ik haak af voor de SE X10....

Het duurt en blijft duren....niet normaal... Zoals velen al gezegd, zullen de updates maar heeel traag volgen als ze al komen...

Ik ga voor een nexus of milestone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
CLB schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:18:
[...]

True, dat is ook wel een grote onzekerheid waar ik niet van hou.

Veel mensen twijfelen ook aan de snelheid van SE met een update voor android naar 2.0, 2.1 of zelfs 3.
Haal deze onzekerheid weg en meer mensen hebben interesse in het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Sonyinsider.com:

Talk time (2G/Edge): 270 minutes (4 hours, 30 minutes)
Talk Time (3G): 290 minutes (4 hours, 5 minutes)

We’re also seeing 230 hours standby for 2G, and and about 200 hours standby for 3G-only mode, or 300 for automatic signal mode (switches between 2G and 3G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:11:
Op Sonyinsider.com:

We’re also seeing 230 hours standby for 2G, and and about 200 hours standby for 3G-only mode, or 300 for automatic signal mode (switches between 2G and 3G).
Ik vind de batterijduur tegenvallen (als deze getallen kloppen), en is het niet raar dat de standby-tijd bij automatisch switchen tussen 2g en 3g langer wordt dan de respectievelijke tijden voor 2g en 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevchelios schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:11:
Filmpje! Geen prototype deze keer.

http://www.youtube.com/watch?v=tMLNkVUB28k

Tevens is te zien dat het virtueel toetsenbord ook in landscape modues werkt.
Wat ik verdacht vind in dit filmpje is dat hij op 03:32 zegt:
"It comes loaded with what?..."
"Right now, and still we haven't finalised... But it will be... We're targeting at least 8 gig.."
Zo te zien aan de mailtjes op 10:36 is dit filmpje van 24 Januari dit jaar.. Lijkt me kort dag om nu nog dit soort zaken te gaan bepalen en het ding Maart uit te brengen? Je moet ook nog rekening houden met allerlei logistieke zaken die allemaal binnen dit bestek geregeld moeten zijn..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Laatst online: 09:56
Ik denk dat de SE product manager met 8gb de meegeleverde sdhc kaart bedoelde. Waarschijnlijk is nog niet besloten of 4 of 8 gigabyte geleverd gaat worden. Dit hoeft de release niet in de weg te zitten. De X1 users bijvoorbeeld kregen hun kaart pas nadat ze hun device hadden geregistreerd op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 08:18
migchiell schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:16:
[...]

Ik vind de batterijduur tegenvallen (als deze getallen kloppen), en is het niet raar dat de standby-tijd bij automatisch switchen tussen 2g en 3g langer wordt dan de respectievelijke tijden voor 2g en 3g?
Dat slaat volgens mij inderdaad nergens op. Zal wel een foutje zijn. Maar als die tijden kloppen valt het idd tegen.
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.