Ik denk dat dit prijzen zijn die zij vermoeden. Denk en hoop dat het klopt. Vind 35 euro p/m niet veel voor mobiel. Maar dan komt er natuurlijk nog internet bij. Dus ga er van uit dat je ongeveer 47,50 euro p/m kwijt bent.DerManiak schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:33:
Even zitten googelen naar abonnementen i.c.m. de X10 (zie ook Levertijden Topic), dit ziet er interessant uit, maar ik vraag me af hoe betrouwbaar...
"Vanaf maart 2010 verwacht", "losse prijs €499", "Vodafone / Telfort / KPN abonnementen"
damn, en dan zie ik nog niet eens t-mobile erbij staan,
erg jammer ben erg tevreden over t-mobile
erg jammer ben erg tevreden over t-mobile
Verwijderd
Ik ben van plan deze telefoon te kopen, maar bij de Bel Company zeiden ze tegen mij omdat het een Android toestel is, ook eindeloos online moet afsluiten omdat Android altijd in contact is met het internet. Dat lijkt me niet normaal, daroom vraag ik aan mensen die meer verstand hebben van Android, of het ook zo is. Als het wel waar is wil het dan zeggen dat mensen die geen internet gebruiken nooit een dergelijk toestel willen kopen. Ik ben wel van plan eindeloos online af te sluiten, maar in het buitenland kunnen kosten dan erg hoog zijn, als je altijd contact hebt met het internet. Ook A-GPS zou ik dan in het buitenland willen afsluiten en gewone GPS gebruiken, omdat A-GPS werkt met het internet en gewone GPS niet.
Alvast bedankt aan Android experts!!!
Android toestellen zijn inderdaad altijd online,
als je naar het buitenland gaat, moet je echt via je provider het internet laten blokkeren om niet voor verrassingen te komen te staan.
als je naar het buitenland gaat, moet je echt via je provider het internet laten blokkeren om niet voor verrassingen te komen te staan.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
woot!
Dat is toch gewoon uit te schakelen...?
EDIT: hier een mooier prijslijstje gevonden
http://www.belnu.nl/SonyEricsson/Xperia%20X10.htm
EDIT: hier een mooier prijslijstje gevonden
[ Voor 51% gewijzigd door roelientjeL op 14-01-2010 22:36 ]
Verwijderd
Ik heb een data abbo van 50MB/maand.. Als ik thuis ben zit ik altijd op WiFi... Als ik alleen mail binnenhaal op Exchange en POP3, verbruik ik ongeveer 45MB/Maand.. Doe ik ook nog een beetje google maps en a-gps.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:54:
Ik ben van plan deze telefoon te kopen, maar bij de Bel Company zeiden ze tegen mij omdat het een Android toestel is, ook eindeloos online moet afsluiten omdat Android altijd in contact is met het internet. Dat lijkt me niet normaal, daroom vraag ik aan mensen die meer verstand hebben van Android, of het ook zo is. Als het wel waar is wil het dan zeggen dat mensen die geen internet gebruiken nooit een dergelijk toestel willen kopen. Ik ben wel van plan eindeloos online af te sluiten, maar in het buitenland kunnen kosten dan erg hoog zijn, als je altijd contact hebt met het internet. Ook A-GPS zou ik dan in het buitenland willen afsluiten en gewone GPS gebruiken, omdat A-GPS werkt met het internet en gewone GPS niet.
Verder kan je mobiel netwerk uitschakelen (iig. makkelijk via de Sense widget en anders via een apn changer o.i.d.).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 22:50 ]
Op dit moment heb ik T-Mobile, maar ik heb geen 3G telefoon. Hoe zijn de ervaringen met 3G verbindingen van Vodafone en KPN/Hi/Telfort ? (zie ook levertijden/abonnementen topic)roelientjeL schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:24:
woot!
EDIT: hier een mooier prijslijstje gevondenhttp://www.belnu.nl/SonyEricsson/Xperia%20X10.htm
@Roet: Excuus, ik ben vooral benieuwd welke combinatie "X10 - provider" het meest gunstig zou kunnen zijn, wat betreft prijs, 3G-verbinding, etc. Verdere discussie hierover zal ik houden in het ABO topic.
[ Voor 18% gewijzigd door DerManiak op 15-01-2010 09:52 . Reden: off-topic ]
Life's a Game, and I like to play...
Daar zijn aparte topics voor hier op GoT ([Mobiel Internet] Welke is nou het beste ? bijvoorbeeld) en op internet is hierover ook wel veel te vinden via Google. Zou je graag helpen, maar in dit topic is het bereik van providers simpelweg offtopic.DerManiak schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:01:
[...]
Op dit moment heb ik T-Mobile, maar ik heb geen 3G telefoon. Hoe zijn de ervaringen met 3G verbindingen van Vodafone en KPN/Hi/Telfort ? (zie ook levertijden/abonnementen topic)
je kan prima een android toestel kopen zonder internet abbo, ik heb ook geen internet abbo afgesloten
ik heb gewoon via APNdroid alle internet verbindingen geblokkeerd, omdat ik zowel thuis als op m'n werk via wifi internet op kan. op die manier kan je ook voorkomen dat je een enorme rekening krijgt als je in het buitenland zit
nadeel is wel dat als je ergens zit waar geen wifi is en je perse internet op wil, het gebruik ervan aardig duur is
zo is dat bij t-mobile 1 euro per mb en bovendien is de snelheid niet hoger dan 64kbit (maar volgens mij klopt dat laatste niet)
dus het kan wel, zonder internet abbo, maar het is wel aan te raden
@mrc16: zou jij de link naar het abbo topic voor de X10 kunnen opnemen in de TS?
ik heb gewoon via APNdroid alle internet verbindingen geblokkeerd, omdat ik zowel thuis als op m'n werk via wifi internet op kan. op die manier kan je ook voorkomen dat je een enorme rekening krijgt als je in het buitenland zit
nadeel is wel dat als je ergens zit waar geen wifi is en je perse internet op wil, het gebruik ervan aardig duur is
zo is dat bij t-mobile 1 euro per mb en bovendien is de snelheid niet hoger dan 64kbit (maar volgens mij klopt dat laatste niet)
dus het kan wel, zonder internet abbo, maar het is wel aan te raden
@mrc16: zou jij de link naar het abbo topic voor de X10 kunnen opnemen in de TS?
[ Voor 6% gewijzigd door JarlSX op 15-01-2010 10:22 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Geeft niet hoorDerManiak schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:01:
[...]
Op dit moment heb ik T-Mobile, maar ik heb geen 3G telefoon. Hoe zijn de ervaringen met 3G verbindingen van Vodafone en KPN/Hi/Telfort ? (zie ook levertijden/abonnementen topic)
@Roet: Excuus, ik ben vooral benieuwd welke combinatie "X10 - provider" het meest gunstig zou kunnen zijn, wat betreft prijs, 3G-verbinding, etc. Verdere discussie hierover zal ik houden in het ABO topic.
[ Voor 9% gewijzigd door Roet op 15-01-2010 10:27 ]
Ik wil er een.... ik haat het wachten....
Verwijderd
En weet iemand iets over A-GPS en Android.
Ook A-GPS zou ik dan in het buitenland willen afsluiten en gewone GPS gebruiken, omdat A-GPS werkt met het internet en gewone GPS niet.
Kan dat?
Toch gerust nu ik van jullie weet dat je internet in het buitenland kan uitzetten. Erg bedankt voor zoveel reacties!
Ook A-GPS zou ik dan in het buitenland willen afsluiten en gewone GPS gebruiken, omdat A-GPS werkt met het internet en gewone GPS niet.
Kan dat?
Toch gerust nu ik van jullie weet dat je internet in het buitenland kan uitzetten. Erg bedankt voor zoveel reacties!
Verwijderd
De A staat voor assisted.. Net zoals op mijn Hero zal je dat uit kunnen zetten.. Het krijgen van een fix zal dan echter wat langer gaan duren (2 á 3 minuten ipv. seconden)Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:55:
Kan dat?
Wikipedia: Assisted GPSVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:55:
Kan dat?
Assisted betekent dat er een grove plaatsbepaling wordt gedaan via de gsm masten.
Het kan ook via wifi gebruikt worden om je positie te bepalen.
En GPS kan je natuurlijk gewoon uit zetten.
Hmm, er staan nogal wat foutjes in de pricewatch specs. Zo staat er dat hij geen WiFi en Bluetooth heeft, hij op Android 1.5 draait en usb 2.0 als draadloze verbinding?
Verwijderd
Het gaat mij om het A-GPS en of je die kan uitzetten en gewone GPS gebruiken in het buitenlandCamembert1633 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:25:
[...]
Wikipedia: Assisted GPS
Assisted betekent dat er een grove plaatsbepaling wordt gedaan via de gsm masten.
Het kan ook via wifi gebruikt worden om je positie te bepalen.
En GPS kan je natuurlijk gewoon uit zetten.
Zoals gezegd wordt bij A-GPS gebruikt gemaakt van de signaalsterkte van 3 telefoonmasten om globaal je positie te bepalen. Je kunt dit niet uitzetten, maar daar is ook geen enkele reden voor, het is namelijk gratis!Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:22:
[...]
Het gaat mij om het A-GPS en of je die kan uitzetten en gewone GPS gebruiken in het buitenland
Verwijderd
Dus A-GPS werkt niet via internet?PcFer schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:59:
[...]
Zoals gezegd wordt bij A-GPS gebruikt gemaakt van de signaalsterkte van 3 telefoonmasten om globaal je positie te bepalen. Je kunt dit niet uitzetten, maar daar is ook geen enkele reden voor, het is namelijk gratis!
bekokv: beetje googlen had dat ook al lang bevestigd..
Verwijderd
Nou let op wat ik net heb gevonden, dus wie hier gelijk heeft is de vraag?????????SoaDmaggot schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:33:
bekokv: beetje googlen had dat ook al lang bevestigd..
"Tip: neem een databundel
A-GPS maakt gebruik van internetverkeer, en daardoor is het verstandig om een databundel bovenop uw abonnement te nemen. A-GPS genereert niet veel dataverkeer, maar de kosten kunnen al snel de pan uitrijzen als u zich bijvoorbeeld in het buitenland bevindt of veelvoudig gebruik ervan maakt. Zet in zulke gevallen altijd deze functie uit om de kosten te beperken."
Hier is de link naar de betreffende site:
http://www.zibb.nl/102335...-tussen-GPS-en-A-GPS2.htm
A-GPS gebruikt onder andere inderdaad telefoonmasten. A-GPS gebruikt echter nog meer bronnen en die kosten wel dataverkeer. bron
Je imiteert me mateloos.
Verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 21:02 ]
Verwijderd
Dus nogmaals A-GPS kenners, is A-GPS wel uit te zetten en gewone GPS gebruiken (in het buitenland, in NL vind ik geen probleem, ik neem toch eindeloos online voor NL) of niet.
PcFer zegt van niet
us1111 zegt van wel
Ik neig naar us1111, aangezien hij duidelijke uitleg geeft met zijn Hero in het buitenland
Alvast bedankt!!!
PcFer zegt van niet
us1111 zegt van wel
Ik neig naar us1111, aangezien hij duidelijke uitleg geeft met zijn Hero in het buitenland
Alvast bedankt!!!
Verwijderd
Je leest niet helemaal goed.. A-GPS kan je niet uitzetten (voor zover ik weet)... Echter wordt het gewoon niet gebruikt zodra je je data verbinding hebt uitstaan, danwel doordat je roaming hebt uitgeschakeld, danwel dat je je data op een andere manier uitschakeld..Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:10:
Dus nogmaals A-GPS kenners, is A-GPS wel uit te zetten en gewone GPS gebruiken (in het buitenland, in NL vind ik geen probleem, ik neem toch eindeloos online voor NL) of niet.
PcFer zegt van niet
us1111 zegt van wel
Alvast bedankt!!!
Verwijderd
Ik heb het wel begrepen volgens jou uitleg dat je via data verbinding (roaming) dat kan uitzetten, maar goed, nu is het voor mij duidelijk dat het kan.Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:20:
[...]
Je leest niet helemaal goed.. A-GPS kan je niet uitzetten (voor zover ik weet)... Echter wordt het gewoon niet gebruikt zodra je je data verbinding hebt uitstaan, danwel doordat je roaming hebt uitgeschakeld, danwel dat je je data op een andere manier uitschakeld..
Erg bedankt voor je reactie, en nu weet ik 99,9% dat ik X10 ga kopen als ie uit is
En als 't niet kon had je een andere telefoon gekocht? Succes met zoeken, bijna elke high-end phone heeft tegenwoordig A-GPSVerwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:54:
[...]
Ik heb het wel begrepen volgens jou uitleg dat je via data verbinding (roaming) dat kan uitzetten, maar goed, nu is het voor mij duidelijk dat het kan.
Erg bedankt voor je reactie, en nu weet ik 99,9% dat ik X10 ga kopen als ie uit is
X10 stond in de medewerkers folder van Belcompany.
http://twitpic.com/ybgdx
Denk dat we het vrij snel gaan zien in Nederland
Ik heb nu een nexus one (android 2.1) en ik kan via settings in en uitschakelen of ik tijdens roamen (buitenland) ook data wil gebruiken. (vrij vertaald).Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:54:
Ik ben van plan deze telefoon te kopen, maar bij de Bel Company zeiden ze tegen mij omdat het een Android toestel is, ook eindeloos online moet afsluiten omdat Android altijd in contact is met het internet. Dat lijkt me niet normaal, daroom vraag ik aan mensen die meer verstand hebben van Android, of het ook zo is. [...]
Hoe het bij eerdere android versies is weet ik niet.
Verwijderd
Even wat nagezocht om mijn bewering te staven en het volgende gevonden:
A-GPS is een GPS variant waarbij allerlei positie gerelateerde data ge-upload wordt naar een assistance server. Deze data is vaak te gefragmenteerd en komt uit meerdere bronnen (GPS data, mast data e.d.).
De assistance server verwerkt deze data en stuurt je mobiel ruim voldoende (GPS) informatie terug om met je hardware GPS snel sattelieten te kunnen vinden.
Het verkeer van je mobiel naar de assitance server gaat over 3G/gprs. Als je deze verbinding niet hebt, zal je hardware GPS moeten wachten tot er voldoende gegevens vanuit de satelieten is verzameld, dit kan dus langer duren.
Edit Roaming is overigens op android (>=1.5) standaard uitgeschakeld en moet je handmatig activeren.
Ik hoop dat de X10 inderdaad een beetje snel komt.. Ik vind het grote nadeel wel de vreemde locatie van de USB aansluiting. Dit staat erg knullig als je de X10 in een cradle/auto wilt plaatsen.. Het grote scherm, mooie design en goede camera geven echter de doorslag.
A-GPS is een GPS variant waarbij allerlei positie gerelateerde data ge-upload wordt naar een assistance server. Deze data is vaak te gefragmenteerd en komt uit meerdere bronnen (GPS data, mast data e.d.).
De assistance server verwerkt deze data en stuurt je mobiel ruim voldoende (GPS) informatie terug om met je hardware GPS snel sattelieten te kunnen vinden.
Het verkeer van je mobiel naar de assitance server gaat over 3G/gprs. Als je deze verbinding niet hebt, zal je hardware GPS moeten wachten tot er voldoende gegevens vanuit de satelieten is verzameld, dit kan dus langer duren.
Edit Roaming is overigens op android (>=1.5) standaard uitgeschakeld en moet je handmatig activeren.
Ik hoop dat de X10 inderdaad een beetje snel komt.. Ik vind het grote nadeel wel de vreemde locatie van de USB aansluiting. Dit staat erg knullig als je de X10 in een cradle/auto wilt plaatsen.. Het grote scherm, mooie design en goede camera geven echter de doorslag.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 12:49 ]
dit geeft voor mij in ieder geval al de doorslag dat de X10 redelijk snel in nl uitkomt,Xmoo schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:57:
X10 stond in de medewerkers folder van Belcompany.
helaas loopt mijn abbo op 30 januarie af maar dan zal ik het 2 maanden met mijn "prepaid-abbo" moeten doen bij t-mobile.
de X10 is zo ongeveer de stijlvolste mobiel op het moment, mooi dingentje
[ Voor 0% gewijzigd door mesm90 op 17-01-2010 13:24 . Reden: spelfouten ]
Verwijderd
Hmmmm.. Ik zit deze preview te kijken:
http://www.youtube.com/wa...9Lu-JUW1Q&feature=related
En het valt me bij 1:26 op dat er aan de onderkant een opvallende opening zitten.. Zou dit mogelijk een connectie zijn voor een eventuele cradle (Please??
) ?
En het valt me bij 1:26 op dat er aan de onderkant een opvallende opening zitten.. Zou dit mogelijk een connectie zijn voor een eventuele cradle (Please??

Voor zover ik begrepen heb is dit bedoeld om je stylus aan te hangen.Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:39:
En het valt me bij 1:26 op dat er aan de onderkant een opvallende opening zitten.. Zou dit mogelijk een connectie zijn voor een eventuele cradle (Please??) ?
Verwijderd
Voor deze telefoon heb je toch geen stylus nodig?NoGinryuGo schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:56:
[...]
Voor zover ik begrepen heb is dit bedoeld om je stylus aan te hangen.
Dit is voor een eventuele keycord, volgens mij. Een stylus heeft de X10 in ieder geval niet (nodig).Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:39:
En het valt me bij 1:26 op dat er aan de onderkant een opvallende opening zitten.. Zou dit mogelijk een connectie zijn voor een eventuele cradle (Please??) ?
Klopt, want het is capacitief en niet resistief. Echter, er worden stylussen gemaakt voor capacitieve schermen. Volgens (p)reviews (gsmarena) is het gewoon een oogje om een koordje doorheen te halen (meestal voor een stylus). Zelf zou ik dat ding er niet aan hangen, het scherm schijnt goed te reageren.Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:38:
[...]
Voor deze telefoon heb je toch geen stylus nodig?
[edit] lol, avanos is me net een paar seconden voor
[ Voor 5% gewijzigd door NoGinryuGo op 17-01-2010 20:49 ]
Ik zit in dubio mensen
Na de filmpjes gekeken te hebben ben ik erg onder de indruk van het toestel maar ik wil wel zeker weten of het toestel met Android 2.0 echt snel komt....daar is nog steeds niks van bekend....maar aan de andere kant....android 1.6 kan ik ook mee leven of is het echt een achteruitgang in vergelijking met de iphone 3GS?? Qua OS en UI is android 1.6 toch goed in vergelijking met de UI van de Iphone of niet? En mis je als gewone normale gebruiker zoveel verschil tussen Android 1.6 en 2.0?
Hopenlijk kunnen mensen me antwoord geven, dan wordt het waarschijnlijk mijn vervanger van de Iphone
Na de filmpjes gekeken te hebben ben ik erg onder de indruk van het toestel maar ik wil wel zeker weten of het toestel met Android 2.0 echt snel komt....daar is nog steeds niks van bekend....maar aan de andere kant....android 1.6 kan ik ook mee leven of is het echt een achteruitgang in vergelijking met de iphone 3GS?? Qua OS en UI is android 1.6 toch goed in vergelijking met de UI van de Iphone of niet? En mis je als gewone normale gebruiker zoveel verschil tussen Android 1.6 en 2.0?
Hopenlijk kunnen mensen me antwoord geven, dan wordt het waarschijnlijk mijn vervanger van de Iphone
hier en hier kun je lezen over de verschillen tussen de verschillende versie van android
wanneer 2.0 komt weet niemand, sterker nog, er is nog steeds geen release date voor de telefoon zelf
met 1.6 is op zich prima te leven, met 1.5 zelfs ook nog wel. er komen wel nieuwe features bij en er worden bugs gefixt, maar de meeste programmas kun je met alle 3 de versie van android gewoon draaien
wanneer 2.0 komt weet niemand, sterker nog, er is nog steeds geen release date voor de telefoon zelf
met 1.6 is op zich prima te leven, met 1.5 zelfs ook nog wel. er komen wel nieuwe features bij en er worden bugs gefixt, maar de meeste programmas kun je met alle 3 de versie van android gewoon draaien
De meeste onderscheidende functies voor Android komen over het algemeen toch via de Apps beschikbaar!
Daarnaast is de algemene verwachting inmiddels toch dat de phone met 2.0 zal launchen en hij vandaar uitgesteld is al is dat nog steeds niet bevestigd, evenmin als de launch date inderdaad
En ik verwacht weinig te missen aan 1.6 al schijnt 2.0/2.1 wel een stukje sneller te zijn, maar als SE maar zorgt dat die update er komt kan ik wel even wachten als ik de phone eenmaal heb
Daarnaast is de algemene verwachting inmiddels toch dat de phone met 2.0 zal launchen en hij vandaar uitgesteld is al is dat nog steeds niet bevestigd, evenmin als de launch date inderdaad
[ Voor 28% gewijzigd door Rctworld op 18-01-2010 13:10 ]
Als de X10 met 1.6 uit komt dan zal er denk ik heel snel een update naar 2.1 komen. Het lijkt me sowieso al sterk dat ze met 1.6 op de proppen gaan komen. De Droid/Milestone heeft al een tijd 2.0 en gaat naar 2.1 en de Nexus One is net uit met 2.1...
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
ze moeten niet te lang meer wachten iig, ik begin langzamerhand naar een toestel met keyboard te neigen, zeker nu ik de Motorola Shadow heb gezien. nog groter scherm (4.3") en een keyboard... (als de rumors waar zijn natuurlijk
)
Een toestelprijs van 500 euro valt me mee, maar 40 euro duurder dan de Satio. Vraag me dan wel af wie in godsnaam straks nog een satio gaat kopen.
Het is en blijft een mooi toestel alleen is het te hopen dat die 'schil' ook uitgezet kan worden, want die hoeft echt niet voor mij.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
De schil bestaat voornamelijk uit 2 Android Apps. 'Timescape' is een app voor je contacten/social networks en 'Mediascape' voor je foto's en video's. Dat zijn de fancy blauwe schermen die je steeds voorbij ziet komen. Dus je kan er voor kiezen die niet op te starten en dan heb je gewoon het default Android homescreen.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:20:
Het is en blijft een mooi toestel alleen is het te hopen dat die 'schil' ook uitgezet kan worden, want die hoeft echt niet voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Roet op 19-01-2010 10:50 ]
Verwijderd
Ik zie geen leverdatum.. Betekend dat dat hij hier nu al te koop is?
@hieronder... Thanx.. Zat even niet op te letten..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 10:55 ]
Er is ook een [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic !! En ik vertrouw Bol.com iets meer qua levertijd, en die zeggen 31-03-2010. Dus voorlopig is hij er nog niet, ga ik van uit.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:49:
[...]
Ik zie geen leverdatum.. Betekend dat dat hij hier nu al te koop is?
Volgens verschillende bronnen krijgt de X10 geen update naar 1.6 of 2.0/2.1Rossi46 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:14:
Als de X10 met 1.6 uit komt dan zal er denk ik heel snel een update naar 2.1 komen. Het lijkt me sowieso al sterk dat ze met 1.6 op de proppen gaan komen. De Droid/Milestone heeft al een tijd 2.0 en gaat naar 2.1 en de Nexus One is net uit met 2.1...
Ik zou er dus maar niet op rekenen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Volgens andere bronnen dan weer wél... Lijkt me ook vrij logisch overigens..Ginz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:59:
[...]
Volgens verschillende bronnen krijgt de X10 geen update naar 1.6 of 2.0/2.1
@Hieronder, dat bedoel ik dus ook
Hier een quote van SE op de CES:
The SONY team confirmed that the XPERIA X10 was heading to Rogers in Canada. They could not give me a release date, but narrowed it down to “early spring” which is better than the “coming soon…” note that Rogers has on their website. After a few more questions, SONY also confirmed that there are plans in the works to update the Android 1.6 on the X10 to 2.1 after launch.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 12:15 ]
zonder het noemen van die bronnen geloof ik dat soort uitspraken sowieso niet
bovendien komt de X10, voor zover ik weet, uit met 1.6, dus hoezo update naar 1.6
die update naar 2.x komt er echt wel, dit wordt het "vlaggeschip" van SE
bovendien komt de X10, voor zover ik weet, uit met 1.6, dus hoezo update naar 1.6
die update naar 2.x komt er echt wel, dit wordt het "vlaggeschip" van SE
Filmpie over 3D maps op de Xperia, ziet er leuk uit!
http://androidandme.com/2...-xperia-x10-does-3d-maps/
http://androidandme.com/2...-xperia-x10-does-3d-maps/
Geen update naar 1.6Ginz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:59:
[...]
Volgens verschillende bronnen krijgt de X10 geen update naar 1.6 of 2.0/2.1

Daarnaast is de enige logische verklaring dat er geen update naar 2.0 of 2.1 zou plaatsvinden dat ze gelijk doorgaan naar 2.2/3.0(Froyo) of dat hij met 2.0 of 2.1 voor geïnstalleerd geleverd gaat worden...
Ik snap niet waarom iemand moedwillig loopt te verkondigen dat SE geen updates gaat verstrekken zonder bronvermelding etc, terwijl dit toch echt het vlaggenschip van SE is en er meerdere malen door SE zelf is aangegeven dat er wel naar updates gekeken wordt(zoals ook in dit topic terug te lezen is).
De enige mogelijk theorie is nog dat er op dit moment niet aan die updates gewerkt wordt en er dus praktisch nog geen update is omdat men wellicht nog met man en macht aan het werk is op de launch software, voor de rest zie ik het echt niet gebeuren dat SE de support al opzegt voordat hij überhaupt uit is.
Het probleem zit `m iets dieper dan de meeste mensen hier denken.
Android 2.0 heeft niet alleen maar een paar functies meer, maar ook de drivers en de api's die erachter hangen zullen een update moeten krijgen. Dit is voor SonyEricsson zelf heel moeilijk om in huis te ontwikkelen en zullen daarvoor op een bepaalde manier moeten samenwerken met Qualcomm (mogelijk ook andere financiële agreement)
HTC heeft die wel zelf gedaan en daarom kan HTC dit op dit moment 'makkelijk' voor zijn toestellen aankondigen.
Alle andere fabrikanten hebben moeilijkheden met de update. Dat is dus ook de reden dat Samsung moeilijk doet met een update voor hun Android toestellen.
Dit alles heeft ook nog een verklaring. Google heeft in den beginnen aangekondigd dat ze ongeveer 1 nieuwe versie per jaar wilde lanceren. Dan is het zelden nodig om een reeds bestaande telefoon te voorzien van een udpate.
Maar, zoals nu duidelijk is, volgen de updates elkaar sneller op dan 1 per jaar. De fabrikanten die dus zijn begonnen met het ontwikkelen van een toestel op 1.5, zien nu opeens dat 2.0 ook beschikbaar is en moeten gaan patchen, api's aanpassen, drivers opnieuw schrijven etc...
SonyEricsson in dit geval kan dus 2 dingen doen. Net zoals HTC het zelf in huis proberen te fixen, of het met Qualcomm opknappen. Dat eerste kost veel resources en dat tweede kost veel geld. En SE zit met beide niet echt in overschot.
In het begin dacht ik ook dat heel makkelijk was, maar nu ik er meer over begrijp, zie ik duidelijk in het niet zo makkelijk is en het soms zelfs (helaas) logisch is.
Android 2.0 heeft niet alleen maar een paar functies meer, maar ook de drivers en de api's die erachter hangen zullen een update moeten krijgen. Dit is voor SonyEricsson zelf heel moeilijk om in huis te ontwikkelen en zullen daarvoor op een bepaalde manier moeten samenwerken met Qualcomm (mogelijk ook andere financiële agreement)
HTC heeft die wel zelf gedaan en daarom kan HTC dit op dit moment 'makkelijk' voor zijn toestellen aankondigen.
Alle andere fabrikanten hebben moeilijkheden met de update. Dat is dus ook de reden dat Samsung moeilijk doet met een update voor hun Android toestellen.
Dit alles heeft ook nog een verklaring. Google heeft in den beginnen aangekondigd dat ze ongeveer 1 nieuwe versie per jaar wilde lanceren. Dan is het zelden nodig om een reeds bestaande telefoon te voorzien van een udpate.
Maar, zoals nu duidelijk is, volgen de updates elkaar sneller op dan 1 per jaar. De fabrikanten die dus zijn begonnen met het ontwikkelen van een toestel op 1.5, zien nu opeens dat 2.0 ook beschikbaar is en moeten gaan patchen, api's aanpassen, drivers opnieuw schrijven etc...
SonyEricsson in dit geval kan dus 2 dingen doen. Net zoals HTC het zelf in huis proberen te fixen, of het met Qualcomm opknappen. Dat eerste kost veel resources en dat tweede kost veel geld. En SE zit met beide niet echt in overschot.
In het begin dacht ik ook dat heel makkelijk was, maar nu ik er meer over begrijp, zie ik duidelijk in het niet zo makkelijk is en het soms zelfs (helaas) logisch is.
-
Dan kom je dus echt van een koude kermis thuis als je dacht dat de Nexus One de beste gok was om up-to-date te blijven. Het zou betekenen dat de Nexus One juist de eerste is waarvoor de ondersteuning wegvalt, opvallend.Ginz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:25:
Er is een verschil tussen een nieuwe versie en een update lijkt mij. Ik neem aan dat er niet ieder jaar een nieuwe versie komt? Dus dat we volgend jaar al op 3.x zitten?Maar, zoals nu duidelijk is, volgen de updates elkaar sneller op dan 1 per jaar. De fabrikanten die dus zijn begonnen met het ontwikkelen van een toestel op 1.5, zien nu opeens dat 2.0 ook beschikbaar is en moeten gaan patchen, api's aanpassen, drivers opnieuw schrijven etc...
Dit verwijt ik ze ook helemaal niet, ik vind het prima als de telefoon in eerste instantie nog op 1.6 zit. Maar kom dan in ieder geval naar buiten met 1) de garantie dat er 2.1 op komt en 2) dat dit (bijvoorbeeld) binnen een jaar gebeurd. (Neem aan dat een jaar wel te doen moet zijn.)SonyEricsson in dit geval kan dus 2 dingen doen. Net zoals HTC het zelf in huis proberen te fixen, of het met Qualcomm opknappen. Dat eerste kost veel resources en dat tweede kost veel geld. En SE zit met beide niet echt in overschot.
Als ze dit soort dingen nu gewoon heel duidelijk naar voren brengen dan zul je veel meer positieve mensen aantreffen die zelfs misschien eerder naar SE zouden gaan dan nu.In het begin dacht ik ook dat heel makkelijk was, maar nu ik er meer over begrijp, zie ik duidelijk in het niet zo makkelijk is en het soms zelfs (helaas) logisch is.
Verwijderd
Wat een onzin verhaal lijkt me dit.. Tuurlijk is het complex en moet je veel zaken aanpassen aan het OS om het te laten draaien voor de specifieke hardware.. Echter is het in de basis een veel gebruikte Qualcom chipset (zoals je zelf ook al aangeeft) waarvoor Sony gewoon bij Qualcom kan aankloppen en al heeft gedaan (licenties zijn al binnen, anders hadden ze niet eens kunnen beginnen)..Ginz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:25:
Het probleem zit `m iets dieper dan de meeste mensen hier denken.
Budgetten voor upgrades en aanpassingen zijn vantevoren bij het project heus al ingecalculeerd, grootste deel van de aanpassingen is voor rekening Google, mediascape en overige modificaties voor rekening Sony. Je doet het nu overkomen alsof dit toestel tussendoor in een schuurtje is bedacht en wordt gebouwd door Klaas Sony...
Je had het over specifieke bronnen in je eerste melding.. Ik zou zeggen, kom maar door met die links..
Lijkt me stug (weer: Bron?).. Deze oude roadmap laat al duidelijk zien dat bijvoorbeeld 1.6 zelfs achter loopt op schema:Google heeft in den beginnen aangekondigd dat ze ongeveer 1 nieuwe versie per jaar wilde lanceren.
http://source.android.com/roadmap
Hier wordt gesteld dat andere resoluties voorbij in Q1 2009 in de planning waren.. Dit is echter pas vanaf Oktober 2009 (2.0) van toepassing. Fabrikanten weten een stuk meer over de roadmap van Google Android dan jij en ik ooit zullen weten.. Ontwikkeling van de milestone heeft (gokje!) meer dan een half jaar geduurd. Toch draaide daar als eerste ooit Eclair (2.0) op.
Er is verreweg meer onduidelijkheid dan duidelijkheid over de X10, maar ik denk dat je wel redelijk kunt beredeneren dat er wel degelijk een upgrade naar een actuelere (lees 2.xx) versie van Android op de X10 komt..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 14:53 . Reden: aanpassing ]
Sowieso een heel leuk verhaal allemaal, maar iedereen vergeet voor het gemak maar even dat de Nexus One op precies dezelfde Qualcomm-chipset draait, so what's the point?
Ik geloof echt niet dat HTC dat allemaal zelf heeft geschreven voor de Nexus One, de Nexus One is namelijk ontwikkeld voor Google en er zit niks op van HTC software. En er is Google veel aangelegen om van Android een succes te maken, dus als het door Google zelf gedaan is dan zal dit ook wel gedeeld worden met andere ontwikkelaars op het Snapdragon-platform. En ik durf sowieso mijn hand in het vuur te steken voor het feit dat SE gewoon een overeenkomst met Qualcomm heeft liggen voor ondersteuning...
Daarnaast hebben we het hier over Android, een open platform ontwikkeld door Google, die weten echt wel waar ze mee bezig zijn en Google zal echt niet ineens radicaal andere API's gaan implementeren. Hoe komt het anders dat een paar enthousiastelingen voor zo'n beetje elk toestel custom roms maken met andere versies dan waar ze origineel mee geleverd zijn, als zij het al kunnen, waarom zou SE het dan niet kunnen?
Lijkt mij dat het grootste probleem voor SE hem in Time- en Mediascape zit, dat is namelijk het enige wat ze daadwerkelijk zelf ontwikkelen...
En hoe komt iemand erbij dat SE weinig geld en weinig resources(moet ik maar even lezen als mankracht in dit geval neem ik aan, want anders is dat vrijwel hetzelfde) heeft? Tuurlijk, ze maken niet bijster veel winst de laatste tijd maar daarom zal ze er juist alles aan gelegen zijn om van de X10 een succes te maken.
Op deze manier klinkt het echt als een marketing verhaaltje van een concurrent of fanboy die de consument af wil schrikken om de X10 te kopen... Ik geloof er absoluut in dat de N1(en Google Experience phones) sneller updates zal krijgen omdat deze door Google zelf als soort van lead-platform gebruikt zal worden, maar nooit updates voor de X10? Kom nou!
Maar goed, de tijd zal het leren... En eerlijk is eerlijk, tijd en geduld moet je bij SE wel hebben
Ik geloof echt niet dat HTC dat allemaal zelf heeft geschreven voor de Nexus One, de Nexus One is namelijk ontwikkeld voor Google en er zit niks op van HTC software. En er is Google veel aangelegen om van Android een succes te maken, dus als het door Google zelf gedaan is dan zal dit ook wel gedeeld worden met andere ontwikkelaars op het Snapdragon-platform. En ik durf sowieso mijn hand in het vuur te steken voor het feit dat SE gewoon een overeenkomst met Qualcomm heeft liggen voor ondersteuning...
Daarnaast hebben we het hier over Android, een open platform ontwikkeld door Google, die weten echt wel waar ze mee bezig zijn en Google zal echt niet ineens radicaal andere API's gaan implementeren. Hoe komt het anders dat een paar enthousiastelingen voor zo'n beetje elk toestel custom roms maken met andere versies dan waar ze origineel mee geleverd zijn, als zij het al kunnen, waarom zou SE het dan niet kunnen?
Lijkt mij dat het grootste probleem voor SE hem in Time- en Mediascape zit, dat is namelijk het enige wat ze daadwerkelijk zelf ontwikkelen...
En hoe komt iemand erbij dat SE weinig geld en weinig resources(moet ik maar even lezen als mankracht in dit geval neem ik aan, want anders is dat vrijwel hetzelfde) heeft? Tuurlijk, ze maken niet bijster veel winst de laatste tijd maar daarom zal ze er juist alles aan gelegen zijn om van de X10 een succes te maken.
Op deze manier klinkt het echt als een marketing verhaaltje van een concurrent of fanboy die de consument af wil schrikken om de X10 te kopen... Ik geloof er absoluut in dat de N1(en Google Experience phones) sneller updates zal krijgen omdat deze door Google zelf als soort van lead-platform gebruikt zal worden, maar nooit updates voor de X10? Kom nou!
Maar goed, de tijd zal het leren... En eerlijk is eerlijk, tijd en geduld moet je bij SE wel hebben
Dat dacht ik ook, een tijdje geleden.
En denk je dat SonyEricsson dom is? En niet erkent dat 2.0 op je telefoon een 'USP' is? Als het dan zo makkelijk is, waarom klopt SE dan niet eventjes bij QC aan om die patch te krijgen?Tuurlijk is het complex en moet je veel zaken aanpassen aan het OS om het te laten draaien voor de specifieke hardware.. Echter is het in de basis een veel gebruikte Qualcom chipset (zoals je zelf ook al aangeeft) waarvoor Sony gewoon bij Qualcom kan aankloppen en al heeft gedaan (licenties zijn al binnen, anders hadden ze niet eens kunnen beginnen)..
Waarom doet Samsung dat ook even niet? En waarom hebben ze nu 'officieel' aangekondigd dat 2.0 wel voor de Spica komt en (waarschijnlijk) niet voor de Galaxy?
Waarschijnlijk omdat het toch iets meer werk is dan er hier gedacht wordt?
Dat is omdat we hier in het SonyEricsson topic zitten. Zoals ik reeds boven vermeld, geldt dit ook voor Samsung, LG en elke andere fabrikant die een Android telefoon heeft die gebaseerd is op een QC chipset.Budgetten voor upgrades en aanpassingen zijn vantevoren bij het project heus al ingecalculeerd, grootste deel van de aanpassingen is voor rekening Google, mediascape en overige modificaties voor rekening Sony. Je doet het nu overkomen alsof dit toestel tussendoor in een schuurtje is bedacht en wordt gebouwd door Klaas Sony...
Nou, de ontwikkeling van een toestel duurt toch echt wel iets langer dan een half jaar. Maar de Milestone past niet in dit praatje, omdat die op een chipset van Texas Instruments draait. Dus geen QualcommHier wordt gesteld dat andere resoluties voorbij in Q1 2009 in de planning waren.. Dit is echter pas vanaf Oktober 2009 (2.0) van toepassing. Fabrikanten weten een stuk meer over de roadmap van Google Android dan jij en ik ooit zullen weten.. Ontwikkeling van de milestone heeft (gokje!) meer dan een half jaar geduurd. Toch draaide daar als eerste ooit Eclair (2.0) op.
Inderdaad.... Maar ik heb op basis van mijn gegevens mijn twijfels, heel harde twijfels.Er is verreweg meer onduidelijkheid dan duidelijkheid over de X10, maar ik denk dat je wel redelijk kunt beredeneren dat er wel degelijk een upgrade naar een actuelere (lees 2.xx) versie van Android op de X10 komt..
Als je mij beter had gekend, weet je dat dit niet het geval is.Rctworld schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:18:
[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 19-01-2010 16:09 ]
-
Verwijderd
Zal best, maar zonder wat meer onderbouwing, blijf ik bij mijn verhaal en denk ik dat mijn verhaal toch iets beter ondebouwd is..Ginz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:05:
[...]
Inderdaad.... Maar ik heb op basis van mijn gegevens mijn twijfels, heel harde twijfels.
*zucht* filmpje stond al een paar regels naar boven toe.
[ Voor 83% gewijzigd door Ganymedus op 20-01-2010 12:30 ]
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
onverstelbaar eigenlijk en toch ook echt weer sony ericsson.
op vrijdag 24 juli 2009 12:24 schreef Kurara al: Nu hopen dat er maar snel een release datum bekend wordt.
nu bijna een half jaar verder schrijf ik hetzelfde.....
Nu hopen dat er maar snel een release datum bekend wordt.
op vrijdag 24 juli 2009 12:24 schreef Kurara al: Nu hopen dat er maar snel een release datum bekend wordt.
nu bijna een half jaar verder schrijf ik hetzelfde.....
Nu hopen dat er maar snel een release datum bekend wordt.
Dat is ook niet echt een eerlijke opmerking tegenover SE, de telefoon was namelijk al ver van te voren uitgelekt en is pas in November daadwerkelijk aangekondigd. Nou is dat nog lang zat maar bijvoorbeeld de PlayStation 3 was in Mei 2005 al op de E3(met 2 HDMI-poorten en een bananen controller) en kwam pas in Maart 2007 in Europa, simpelweg omdat er nogal een verschil zit tussen het ontwikkelen van een prototype en het daadwerkelijk in grote getale produceren van een apparaat.
Wat dat betreft doet Apple het dan nog wel weer slim, drie iPhone's en een paar iPod Touch's allemaal zelfde uiterlijke design en allemaal zelfde systeemsoftware met alleen kleine hardware upgrades. Alleen tja, als je een beetje onderscheidend wil zijn moet je in ieder geval geen iPhone meer hebben, tenzij je natuurlijk op elk feestje met je vrienden en kennissen wil praten over welke geweldige App je nou weer gevonden hebt
Wat dat betreft doet Apple het dan nog wel weer slim, drie iPhone's en een paar iPod Touch's allemaal zelfde uiterlijke design en allemaal zelfde systeemsoftware met alleen kleine hardware upgrades. Alleen tja, als je een beetje onderscheidend wil zijn moet je in ieder geval geen iPhone meer hebben, tenzij je natuurlijk op elk feestje met je vrienden en kennissen wil praten over welke geweldige App je nou weer gevonden hebt

offtopic: godzijdank zijn mijn vrienden niet zulke macfags, op mijn studie zitten er helaas weer veelteveelRctworld schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:55:
Dat is ook niet echt een eerlijke opmerking tegenover SE, de telefoon was namelijk al ver van te voren uitgelekt en is pas in November daadwerkelijk aangekondigd. Nou is dat nog lang zat maar bijvoorbeeld de PlayStation 3 was in Mei 2005 al op de E3(met 2 HDMI-poorten en een bananen controller) en kwam pas in Maart 2007 in Europa, simpelweg omdat er nogal een verschil zit tussen het ontwikkelen van een prototype en het daadwerkelijk in grote getale produceren van een apparaat.
Klopt, hij is aardig vroeg gelekt. Maar ik ben het wel met hem eens dat er ondertussen wel een keertje tijd wordt voor een releasedatum. Straks wordt het nog een Gran Turismo 5 telefoon
Dan weet je in ieder geval wel zeker dat je waar voor je geld krijgtKnul schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:02:
[...]
offtopic: godzijdank zijn mijn vrienden niet zulke macfags, op mijn studie zitten er helaas weer veelteveel
Klopt, hij is aardig vroeg gelekt. Maar ik ben het wel met hem eens dat er ondertussen wel een keertje tijd wordt voor een releasedatum. Straks wordt het nog een Gran Turismo 5 telefoon
Wat dat betreft is het eigenlijk nooit goed bij de consument, als er een product met grote hardware failures(XBOX360) of software problemen(Vista) uit wordt gebracht roept men altijd dat men maar beter wat langer de tijd had kunnen nemen om het te perfectioneren en als Sony er dan voor kiest de tijd er voor te nemen gaan de tweakers onder ons(including myself) weer zeuren dat het te lang duurt
Dit is overigens de enige reactie die ik vanaf de kant van SE krijg betreffende de Android updates:
"Unfortunately we can not comment on the release plans at this stage", maar dat betekend voorlopig nog niet dat er geen updates komen, maar er zal nog wel volle kracht gewerkt worden op de release software
Off-topic: Ik zit zelf op een ICT opleiding, en je hebt een groepje echte macfags daar, te hinderlijk voor woorden, die voelen zich allen al gebonden door het feit dat ze een iPhone hebben en dat zijn dan ook de grootste vrienden
[ Voor 13% gewijzigd door Rctworld op 20-01-2010 18:57 ]
wat ik er mee wou zeggen...
Ik geloof niet dat ze (bijv.) 2 weken van te voren de release datum bekend maken, maar veel eerder.
Zodat de verkooppunten e.d. er rekening me kunnen houden met eventuele marketing.
Dus mij gevoel zegt: hoe langer het duurt voordat het bekend word, hoe langer het gaat duren voordat ik (wij) hem hebben.
Ik geloof niet dat ze (bijv.) 2 weken van te voren de release datum bekend maken, maar veel eerder.
Zodat de verkooppunten e.d. er rekening me kunnen houden met eventuele marketing.
Dus mij gevoel zegt: hoe langer het duurt voordat het bekend word, hoe langer het gaat duren voordat ik (wij) hem hebben.
hear,hear
Ik vind het niet erg als hij wordt uitgesteld, zolang hij er maar voor mei is (kan ik verlengen). Wat ik ermee probeer te zeggen is dat Sony zichzelf hiermee gewoon in de vingers snijd. Android 1.6 loopt al achter als hij uitkomt, en er komen inderdaad snel meer Android telefoons. Maar ja, ik ga toch voor de X10, want die ziet er gewoon geweldig uit
Hij wordt in ieder geval verwacht in Japan in april (als de Smartphone Xperia) en het ziet er naar uit dat dit toch met Android 1.6 is: http://www.nttdocomo.com/pr/2010/001467.html
Hij wordt sowieso gelanceerd met 1.6, krijgt later misschien een update.Oathie schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:35:
Hij wordt in ieder geval verwacht in Japan in april (als de Smartphone Xperia) en het ziet er naar uit dat dit toch met Android 1.6 is: http://www.nttdocomo.com/pr/2010/001467.html
Hoop dat de releasedatum wereldwijd hetzelfde is, april vind ik nog acceptabel.
Daar ging ik in ieder geval sowieso al vanuit. De release zal naar mijn gevoel wereldwijd zijn aangezien het een "Westers" model is die ook wordt uitgebracht in Azie.Knul schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:02:
[...]
Hij wordt sowieso gelanceerd met 1.6, krijgt later misschien een update.
Hoop dat de releasedatum wereldwijd hetzelfde is, april vind ik nog acceptabel.
Verwijderd
Waar wordt dat bevestigd? Dat ie geupdate zal worden naar 2.0 betekent niet dat ie ook al met 2.0 in de winkel komt te liggen. Kan wel, maar ook hier wordt dat toch niet bevestigd hoor.micheleind schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:10:
Release in Maart met Android 2.0!
http://www.allaboutphones...in-maart-op-de-markt.html
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 17:40 ]
Ik zie het ook niet staan, denk dat er verkeerd gelezen is.Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:39:
[...]
Waar wordt dat bevestigd? Dat ie geupdate zal worden naar 2.0 betekent niet dat ie ook al met 2.0 in de winkel komt te liggen. Kan wel, maar ook hier wordt dat toch niet bevestigd hoor.
Foto's van de DCM versie: http://k-tai.impress.co.j...otogallery/xp002.jpg.html
ben ik nou gek , of mis ik de 'Q' .. het toetsenbord begint met w e r t y op de foto's ....
Thats the QQQQQQQQQQQQuestion

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat zie je goed maar volgens mij is dit omdat de Japanners geen Q gebruiken. Dat verandert namelijk naar "ku".paul404 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:22:
ben ik nou gek , of mis ik de 'Q' .. het toetsenbord begint met w e r t y op de foto's ....
helemaal te gek, ben gelijk naar youtube demo gegaan en dan zit er wel een 'Q' op.. lol
[ Voor 7% gewijzigd door paul404 op 24-01-2010 21:34 ]
Ohh ja je hebt gelijk.. geen idee waarom die nu opeens is weggehaald danpaul404 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:33:
helemaal te gek, ben gelijk naar youtube demo gegaan en dan zit er wel een 'Q' op.. lol
Die heb je even hiervoor ook al neergeplempt, staat niks in Maart met 2.0

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
als ze maar opschieten met dat ding, eind februari loopt mijn abbo af en anders zal ik toch jou navolgen CLB
Pfff, ik word er een beetje moe van... er is nog geen officiële releasedatum genoemd en toch iedereen denkt te weten in welke maand de X10 gereleased wordt, uiteenlopend van februari tot mei.
ja, ik ben gefrustreerd omdat ik niet kan wachten
Om het nog maar even wat onduidelijker te maken:
http://www.bol.com/nl/p/e...05000007644072/index.html
Bol heeft hem nu naar 1 Mei gezet
Play.com houdt echter voorlopig nog stellig vast aan 19 februari, voor wat het waard is
Voorlopig gaat het voor mij echter tussen de Motorola Shadow en de XPERIA X10, het zal er nu omgaan welke het eerste uit is denk ik
http://www.bol.com/nl/p/e...05000007644072/index.html
Bol heeft hem nu naar 1 Mei gezet
Play.com houdt echter voorlopig nog stellig vast aan 19 februari, voor wat het waard is
Voorlopig gaat het voor mij echter tussen de Motorola Shadow en de XPERIA X10, het zal er nu omgaan welke het eerste uit is denk ik
Inderdaad.Canard schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:17:
Pfff, ik word er een beetje moe van... er is nog geen officiële releasedatum genoemd en toch iedereen denkt te weten in welke maand de X10 gereleased wordt, uiteenlopend van februari tot mei.
En alsof die webshops et weten, die zetten gewoon wat neer in de hoop er alvast klanten mee te trekken.
\o/
Verwijderd
Wel dom dit van SE.. De X10 is een phone waarvoor ik al geld heb klaarliggen.. Heb nu nog een Hero, maar krijg behoefte om weer eens wat nieuws/snellers te gaan aanschaffen.. Echter begint mijn geduld nu danig op te raken en komt er nogal wat onduidelijkheid uit de hoek van SE. Langzamerhand beginnen de geluiden om dit toestel níet aan te schaffen sterker te worden:
- Ik hoor nu van meerdere kanten dat je op moet passen met support op SE toestellen en dat bv.firmware updates bij dit merk nogal schaars zijn..
- Android 1.6 begint toch wel érg oud te worden zolangzamerhand.. En je maakt mij niet wijs dat het ombouwen van UX (Mediascape e.d.) van 1.6 naar 2.x zo verschrikkelijk moeilijk is. Dit doet mij vermoeden dat ze problemen hebben daar.
- Er komen steeds meer aankondigingen van vergelijkbare/betere Androidtoestellen (waarbij USB overigens vast wel op een cradle vriendelijke plek zit)
- Duurt me allemaal domweg te lang.. Als SE gewoon ontwikkeling achter de schermen had gedaan en een fatsoenlijke aankondiging had gedaan, was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. In het per-ongeluk vroege "uitlekken" geloof ik trouwens niet. Dit was opzettelijk, aangezien SE de concurentie ook ziet verdergaan..
Enige voordeel van de SE vind ik het design en de Camera.. Echter is nergens iets bekend over de daadwerkelijke kwaliteit van de camera.. Als bijvoorbeeld de Bravo (die wel 720p video kan opnemen overigens) goede 5MP plaatjes kan schieten, zal ik de X10 laten varen.. Voordeel van HTC is nl. dat XDA ook veel aan ontwikkeling op dit platform doet.. Ook vind ik Sense erg lekker werken..
Oftewel.. Hurry the fuck up or get lost..
- Ik hoor nu van meerdere kanten dat je op moet passen met support op SE toestellen en dat bv.firmware updates bij dit merk nogal schaars zijn..
- Android 1.6 begint toch wel érg oud te worden zolangzamerhand.. En je maakt mij niet wijs dat het ombouwen van UX (Mediascape e.d.) van 1.6 naar 2.x zo verschrikkelijk moeilijk is. Dit doet mij vermoeden dat ze problemen hebben daar.
- Er komen steeds meer aankondigingen van vergelijkbare/betere Androidtoestellen (waarbij USB overigens vast wel op een cradle vriendelijke plek zit)
- Duurt me allemaal domweg te lang.. Als SE gewoon ontwikkeling achter de schermen had gedaan en een fatsoenlijke aankondiging had gedaan, was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. In het per-ongeluk vroege "uitlekken" geloof ik trouwens niet. Dit was opzettelijk, aangezien SE de concurentie ook ziet verdergaan..
Enige voordeel van de SE vind ik het design en de Camera.. Echter is nergens iets bekend over de daadwerkelijke kwaliteit van de camera.. Als bijvoorbeeld de Bravo (die wel 720p video kan opnemen overigens) goede 5MP plaatjes kan schieten, zal ik de X10 laten varen.. Voordeel van HTC is nl. dat XDA ook veel aan ontwikkeling op dit platform doet.. Ook vind ik Sense erg lekker werken..
Oftewel.. Hurry the fuck up or get lost..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 11:50 ]
en natuurlijk de review eindelijk 
reviews: Preview: Sony Ericsson Xperia X10: Android on steroids
android 2.0 en android 2.1 zijn nog niet uit officieel gezien dan,
deze zijn speciaal ontwikkeld voor bepaalde toestellen.
[ Voor 23% gewijzigd door mesm90 op 25-01-2010 12:26 . Reden: tekst toevoegingen ]
Dat is geen review, maar een preview.mesm90 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:10:
en natuurlijk de review eindelijk
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Doet Tweakers vrij vaak tegenwoordig, erg oninteressant en gewoon een line-up van alles wat bekend is..
Zou je de Timescape en Mediascape applicaties ook op een ander Android toestel kunnen draaien? (Bv met behulp van een custom ROM.)
Verwijderd
Een jaar met een X1 gelopen.. zoveel tijd en energie verspilt.
Niks anders dan ellende.. alles getweakt, uitgeprobeerd.. op een gegeven moment heb je niet meer door dat het gewoon zo omslachtig werkt allemaal. Als je dan even met een blackberry bijv. speelt denk je echt wat een kk toestel heb ik eigenlijk.
Als ik zo naar dit toestel kijk heb ik zo mijn bedenkingen.. het wordt allemaal weer mooi gepresenteerd (net als de X1) echter verwacht ik weer een heleboel kleine problemen (hardware en software) die samen opgeteld één groot probleem vormen. Om maar niet over de service en updates van SE te beginnen.
Niks anders dan ellende.. alles getweakt, uitgeprobeerd.. op een gegeven moment heb je niet meer door dat het gewoon zo omslachtig werkt allemaal. Als je dan even met een blackberry bijv. speelt denk je echt wat een kk toestel heb ik eigenlijk.
Als ik zo naar dit toestel kijk heb ik zo mijn bedenkingen.. het wordt allemaal weer mooi gepresenteerd (net als de X1) echter verwacht ik weer een heleboel kleine problemen (hardware en software) die samen opgeteld één groot probleem vormen. Om maar niet over de service en updates van SE te beginnen.
Voor jou mogelijk oninteressant, omdat jij al op de hoogte ben van zowat alles. Maar, voor heel veel mensen is een preview wel interessant.CLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:31:
Doet Tweakers vrij vaak tegenwoordig, erg oninteressant en gewoon een line-up van alles wat bekend is..
-
offtopic:
Dat kan uiteraard, maar met zulke berichten gaat de uberstatus van Tweakers.net bij mij wel drastisch omlaag
Dat kan uiteraard, maar met zulke berichten gaat de uberstatus van Tweakers.net bij mij wel drastisch omlaag
Verwijderd
Ik voorspel dat Sony Ericsson binnen een paar jaar verdwijnt van de markt.
Ze bieden enkel vorm en (bijna) geen inhoud.
Juist welVerwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:08:
Ik voorspel dat Sony Ericsson binnen een paar jaar verdwijnt van de markt.
Verwijderd
Dat is allemaal leuk en aardig echter wijst de praktijk uit dat de innovaties nogal veel gebreken met zich meebrengen.
Als je high end producten aanbiedt dien je ook high end support aan te bieden.
De business (marketing en sales) lijkt de daadwerkelijke innovatie en groei in kwaliteit te overschaduwen in mijn ogen.
Als je high end producten aanbiedt dien je ook high end support aan te bieden.
De business (marketing en sales) lijkt de daadwerkelijke innovatie en groei in kwaliteit te overschaduwen in mijn ogen.
Maar dan moet de ondersteuning er ook naar zijn. Het wantrouwen van menigeen over de update naar 2.1 (om nog maar te zwijgen over 3.x) is veelzeggend. Als SE de support vrij snel laat vallen heb je juist alleen maar last van. Dan kun je beter een volledig standaard telefoon hebben waar je zonder omhaal een nieuwe versie op kan zetten.
Het grootste probleem dat SE op dit moment heeft is cashflow en een direct gevolg daarvan is capaciteit. Ze kunnen simpelweg niet zo snel een telefoon fabriceren na de aankondiging waardoor het te lang duurt alvorens ze een product op de markt kunnen brengen. Hierdoor kan de concurrentie er op in spelen en ontstaat een tendens dat SE verouderd zou zijn.
De Satio, eerder bekend als de Idou, was de eerste 12-megapixeltelefoon, zijn tijd minimaal zes maanden vooruit. Probleem was dat negen maanden later hij pas op de markt kwam en de concurrentie, Samsung in dit geval, zelfs hun eigen 12-megapixeltelefoon eerder in de markt wisten te zetten.
Overigens probeert SE hier wel wat aan te doen. Zo moet de Vivaz binnen twee maanden al verkrijgbaar zijn wat opvallend snel is (lees: voor de X10 en X2).
De Satio, eerder bekend als de Idou, was de eerste 12-megapixeltelefoon, zijn tijd minimaal zes maanden vooruit. Probleem was dat negen maanden later hij pas op de markt kwam en de concurrentie, Samsung in dit geval, zelfs hun eigen 12-megapixeltelefoon eerder in de markt wisten te zetten.
Overigens probeert SE hier wel wat aan te doen. Zo moet de Vivaz binnen twee maanden al verkrijgbaar zijn wat opvallend snel is (lees: voor de X10 en X2).
Verwijderd
kortom mijn eerste indruk van de X10 is een super lekker wijf met weinig inhoud.
De relatie zal naar verwachting niet lang stand houden (1 jarig contract max.).
De relatie zal naar verwachting niet lang stand houden (1 jarig contract max.).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.