Zoals gezegd ... "nieuwe release" lijkt toch iets teveel op "nieuwe release in de winkel". Anno 2010-April/Mei ga ik geen +- € 500 uitgeven meer voor een 1.6-toestel uitgeven en wacht ik liever op een mooi 2.1 toestel (zoals de X10 2.1 zou een goede kanshebber zijn
). Bovendien kan ik tegen die tijd de X10 2.1 meteen vergelijken de eerste Windows Phone 7 toestellen.
Nieuwe video laat de steaming videoplayer en youtube in high-res zien
[ Voor 132% gewijzigd door Fitz op 26-02-2010 11:24 ]
Dat iedereen zich zo blind staart op 2.1..
Als het gewoon lekker draait, je prettig kunt mailen, internetten, media afspelen etc. vind ik het prima. De apps die je NODIG hebt zijn/komen gerust ook wel voor 1.6 en ook al kun je miss een paar apps niet draaien.. so what!?. Als dit toestel populair wordt (en die kans lijkt me vrij groot) wordt er vast ook wel genoeg specifiek voor ontwikkeld.
Enige reden waarom ik twijfel over dit toestel is de grootte en ik wil zeker weten dat het text invoeren prettig gaat. Anders ga ik voor een Vivaz pro met fysiek toetsenbord.
Als het gewoon lekker draait, je prettig kunt mailen, internetten, media afspelen etc. vind ik het prima. De apps die je NODIG hebt zijn/komen gerust ook wel voor 1.6 en ook al kun je miss een paar apps niet draaien.. so what!?. Als dit toestel populair wordt (en die kans lijkt me vrij groot) wordt er vast ook wel genoeg specifiek voor ontwikkeld.
Enige reden waarom ik twijfel over dit toestel is de grootte en ik wil zeker weten dat het text invoeren prettig gaat. Anders ga ik voor een Vivaz pro met fysiek toetsenbord.
Nog twee foto's die met de X10 gemaakt zouden zijn(volgens SE):

Is deze trouwens al eens langs geweest?

Is deze trouwens al eens langs geweest?
Verwijderd
Precies, voor ons Tweakers is het jammer, maar wij zijn niet de hoofddoel-groep..De meeste mensen willen een smartphone waar mee ze kunnen bellen, smsen, mailen, foto's maken, kalenderen, surfen, muziekluisteren, gpsen en social netwerken. Dit alles gaat prima met de X10.jap85 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:32:
Dat iedereen zich zo blind staart op 2.1..
En voor 1.6 bestaan er ook nog genoeg apps.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 12:19 ]
Verwijderd
Zowel het scherm (in de streaming video demonstratie) als de foto's zijn in mijn ogen zeer goed. Waarschijnlijk gaan er nu allemaal mensen weer beginnen over het feit dat deze foto's niet voldoen aan high end spec's, maar ik vind ze er ruim voldoende goed uitzien.
Voordeel van een goede fotocamera op je foon is dat je die altijd bij je hebt en een goed fototoestel meestal niet..
Voordeel van een goede fotocamera op je foon is dat je die altijd bij je hebt en een goed fototoestel meestal niet..
op de website van hi kun je al de Vivaz bestellen. Ik vind dit vreemd aangezien de X10 eerder is aangekondigd.
Het is al bijna maart, en nog steeds hebben we geen officiele releasedatum voor de X10. Ik vind dit behoorlijk tegenvallen. Ik ben bang dat de X10 misschien weer vertraging gaat oplopen.
Het is al bijna maart, en nog steeds hebben we geen officiele releasedatum voor de X10. Ik vind dit behoorlijk tegenvallen. Ik ben bang dat de X10 misschien weer vertraging gaat oplopen.
Vivaz is toch wat minder vernieuwend natuurlijk, qua software gewoon een evolutie van de Satio maar dan met betere hardware. X10 is volledig nieuw dus lijkt me dat ze daardoor meer tijd nodig hebben om het te optimaliseren en testen etc. Moet het ook nog zien of de eerste (KPN) X10's er in maart zijn..
Verwijderd
En weer een site waarop wordt vermeld dat het dus niet Q1 2010 zal gaan worden.
http://androidcommunity.c...one-uk-in-april-20100204/
vodafone uk, zegt alweer niks over de nederlandse release datum.
zal ik het prijzen en beschikbaarheid topic maar weg laten halen, wordt toch alleem maar hier gepost.
zal ik het prijzen en beschikbaarheid topic maar weg laten halen, wordt toch alleem maar hier gepost.
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Verwijderd
Er wordt toch al een tijd genoemd dat het april zal worden? Oftewel Q2? Op de Vodafone site van NL staat al een tijdje dat hij in april beschikbaar is.JarlSX schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:45:
vodafone uk, zegt alweer niks over de nederlandse release datum.
en SE heeft gezegd eind Q1, waarom zou vodafone het beter weten?
eindeloze discussie dit
eindeloze discussie dit
HTC?JarlSX schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:25:
en HTC heeft gezegd eind Q1, waarom zou vodafone het beter weten?
eindeloze discussie dit
Voor al het gepraat over de releasedatum, hier is een apart topic voor.
Als ik zo de antwoorden van Q&A doorlees, komt er inderdaad echt een upgrade van de X10 (de X10-2?).
Zou het dan ongeveer hetzelfde gaan als X1 -> X2? Lees, gelijke hardware, iets anders uiterlijk en een recentelijker OS?
Als ik zo de antwoorden van Q&A doorlees, komt er inderdaad echt een upgrade van de X10 (de X10-2?).
Zou het dan ongeveer hetzelfde gaan als X1 -> X2? Lees, gelijke hardware, iets anders uiterlijk en een recentelijker OS?
Verwijderd
In de Q&A heeft de Nederlandse (!) SE dude gezegd:Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:11:
En weer een site waarop wordt vermeld dat het dus niet Q1 2010 zal gaan worden.
Dus..eind Maart in Nederland...Release:
-wat is de release datum voor nederland?
Wij zullen de Xperia X10 aan het einde van het eerste kwartaal uitleveren
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 20:15 ]
Verwijderd
Tuurlijk staat dat er niet.. Eer staat dat ze de UPGRADE zien als een nieuwe release. Als er een x10-2 komt, is dat dus geen upgrade meer. Ze zeggen het zo moeilijk omdat ze van mening zijn dat ze dit niet mogen melden..Knul schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:59:
Voor al het gepraat over de releasedatum, hier is een apart topic voor.
Verwijderd
Hier een nieuw filmpje, met eindelijk weer eens een smoothe UI:
Draait echt een stuk beter dan een paar maanden terug.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 21:22 ]
Ehm, ok. Maar dan is het mij nog steeds niet duidelijk. Als ik straks de X10 koop, krijg ik dan wel of niet een upgrade naar 2.1? (Niet dat het mij zoveel uitmaakt, maar ik wil niet 2 a 3 maanden na aankoop me genaaid voelen omdat er dan al een "betere" versie uit is).Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:39:
[...]
Tuurlijk staat dat er niet.. Eer staat dat ze de UPGRADE zien als een nieuwe release. Als er een x10-2 komt, is dat dus geen upgrade meer. Ze zeggen het zo moeilijk omdat ze van mening zijn dat ze dit niet mogen melden..
@Hierboven
UI ziet er inderdaad heel smooth uit
[ Voor 4% gewijzigd door Knul op 27-02-2010 10:59 ]
Verwijderd
Android 1.6, It is upgradable zegt ie op het eind voor alle twijfelaars...Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:21:
Hier een nieuw filmpje, met eindelijk weer eens een smoothe UI:
[video]
Goed, nu hoop ik echt dat SE heel snel de telefoon gaat uitbrengen, of anders haak ik definitief af.
Mijn telefoon heeft de namelijk zojuist het korte programma doorlopen. Inmiddels ligt de telefoon onder de hoogtezon en kijken we of er nog leven in komt.
Mijn telefoon heeft de namelijk zojuist het korte programma doorlopen. Inmiddels ligt de telefoon onder de hoogtezon en kijken we of er nog leven in komt.
[ Voor 44% gewijzigd door Dadona op 27-02-2010 20:55 ]
Verwijderd
Ik heb eigenlijk nog wel een vraagje. Ik heb laatst een filmpje gezien waarin ze bezig waren met de layer app. Daarvoor moet er een compas in de telefoon zitten. Weet iemand of er ook in de x10 mini (pro) zo'n compass zit?
Ja, ik heb die vraag gesteld in de Q&A topic. SE heeft aangegeven dat de X10 beschikt over een digitale kompas.Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:19:
Ik heb eigenlijk nog wel een vraagje. Ik heb laatst een filmpje gezien waarin ze bezig waren met de layer app. Daarvoor moet er een compas in de telefoon zitten. Weet iemand of er ook in de x10 mini (pro) zo'n compass zit?
Hij heeft het hier over de X10 mini en niet zijn grote broeravec_style schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:04:
[...]
Ja, ik heb die vraag gesteld in de Q&A topic. SE heeft aangegeven dat de X10 beschikt over een digitale kompas.

Verwijderd
Zoals hier boven gezegd word was mijn vraag of het ook in de 2 kleintjes zit. Uit het filmpje heb ik wel opgemaakt dat het in de grote X10 zit. Ik twijfel alleen nog of ik een grote of een kleine wil. Het liefst ga ik voor een een uitschuifbare met een fysiek toetsenbord. Maar ik vind die layer app zo leuk en eigenlijk de witte X10 ook wel erg mooi dat het het overwegen waard is om dan toch maar voor de grote te gaan.avec_style schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:04:
[...]
Ja, ik heb die vraag gesteld in de Q&A topic. SE heeft aangegeven dat de X10 beschikt over een digitale kompas.
Verwijderd

(Mini)

(Mini Pro)
Nog eens 2 pica's waarop je een goede indruk van de grootte van de mini's krijgt
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 22:26 ]
Haha, allemaal leuk en aardig... Maar als ik hier iedere keer zie dat er nieuwe posts zijn en vervolgens dingen over de X10 mini hoor, ben ik minder blij.
Het is een leuk dingetje, maar ik wil hier wat horen over de X10! Niet over zijn kleine zusje...
Het is een leuk dingetje, maar ik wil hier wat horen over de X10! Niet over zijn kleine zusje...
Waarschijnlijk stom toeval, maar op de X10 Mini Pro staat geen XPERIA logo waar dit op de X10 Mini weer wel staat
Anyway, ik ben het wel enigszins met roelientjeL eens, al stoor ik me er niet zozeer aan. Maar eigen topic voor de mini's is wel op zijn plaats, aangezien het een ander hardware platform is ook al delen ze de X10 naam.
Anyway, ik ben het wel enigszins met roelientjeL eens, al stoor ik me er niet zozeer aan. Maar eigen topic voor de mini's is wel op zijn plaats, aangezien het een ander hardware platform is ook al delen ze de X10 naam.
Schijnbaar ligt de schuld van het uitstellen van de X10 toch niet bij de SE developers:
Schijnbaar hebben ze tijd genoeg om allerlei zinloze dingen te maken
Of zie alleen ik het nut er nog niet echt van?
Schijnbaar hebben ze tijd genoeg om allerlei zinloze dingen te maken

op pdashop.nl wordt er inmiddels gesproken over een black KPN edition en n "gewone" versie.
scheelt 50 euro tussen beide wanneer je t toestel los koopt.
scheelt 50 euro tussen beide wanneer je t toestel los koopt.
Het valt mij op dat de KPN versie alleen in het zwart te verkrijgen is op deze site.
Weet iemand misschien wat het verschil is tussen KPN versies en normale versies?
KPN versies zullen waarschijnlijk gesimlocked zijn neem ik aan?
Weet iemand misschien wat het verschil is tussen KPN versies en normale versies?
kans zit dr in..avec_style schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:54:
verder ben ik bang dat KPN voorlopig alleen de zwarte gaat leveren.
Verwijderd
Betekent dit dat, als je al een KPN simkaart hebt (bijvoorbeeld van je werk, zoals ik), dat je de KPN versie voor 479 kunt nemen? Ik zit niet zo in de simlock wereld, dus ben hier even benieuwd naar..Frontier schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:36:
[...]
kans zit dr in..
verder ben ik bang dat KPN voorlopig alleen de zwarte gaat leveren.
durf t niet te zeggen..Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:22:
[...]
Betekent dit dat, als je al een KPN simkaart hebt (bijvoorbeeld van je werk, zoals ik), dat je de KPN versie voor 479 kunt nemen? Ik zit niet zo in de simlock wereld, dus ben hier even benieuwd naar..
kun je t beste even bellen naar pdashop of kpn ?
maar ALS hij gesimlocked is op KPN, zou dit moeten kunnen natuurlijk..
weet alleen niet wat de eventuele andere voorwaarden zijn natuurlijk.
Van mij mag SE trouwens ook wel heel snel met meer info komen (releaseDATUM, komende update naar 2.1 bijv.) anders zit de kans er dik in dat ook ik naar een HTC Desire ga grijpen..
[ Voor 14% gewijzigd door Frontier op 01-03-2010 19:35 ]
Tjsa, 1 mei loopt mijn contract af en ik wil overstappen naar een andere... 31 Maart is voor dus besluittijd
(alleen nog ff checken wat er gebeurt als ik niet reageer. Als het dan automatisch doorloopt en ik gewoon 1 maand opzgtermijn heb, dan kan ik nog wel even wachten).
En ik twijfel nog altijd tussen de HD2, Milestone en X10. Het is tijd voor een echte review van een final product. Ik ga er maar vanuit dat er een upgrade komt naar 2.?; mocht dat niet zo zijn, dan is SE zo verkeerd bezig, dat ze dat klanten zal kosten.
(alleen nog ff checken wat er gebeurt als ik niet reageer. Als het dan automatisch doorloopt en ik gewoon 1 maand opzgtermijn heb, dan kan ik nog wel even wachten).
En ik twijfel nog altijd tussen de HD2, Milestone en X10. Het is tijd voor een echte review van een final product. Ik ga er maar vanuit dat er een upgrade komt naar 2.?; mocht dat niet zo zijn, dan is SE zo verkeerd bezig, dat ze dat klanten zal kosten.
het zal ze "tweakers" kosten.. Ik denk dat het gemiddelde consument het niet zoveel uitmaakt of het nou op 1.6 of 2.x draaitNoGinryuGo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:44:
Tjsa, 1 mei loopt mijn contract af en ik wil overstappen naar een andere... 31 Maart is voor dus besluittijd![]()
Ok, na dit topic beetje te hebben doorgelezen en filmpjes te bekijken ga ik ook maar voor de x10!
Hij ziet er strak uit, zolang de UI maar lekker snel werkt (ala iphone speed) dan vind ik het goed!
browsen zag er ook lekker vlot uit bij de laatste filmpjes, stuk beter dan eerst! Ik ga morgen langs vodafone winkel, want ik zagdat ze hem al op hun website hadden staan. Is er zoiets als: reserveren, en als hij leverbaar is dat dan automatisch de telefoon wordt opgestuurd?
Hij ziet er strak uit, zolang de UI maar lekker snel werkt (ala iphone speed) dan vind ik het goed!
browsen zag er ook lekker vlot uit bij de laatste filmpjes, stuk beter dan eerst! Ik ga morgen langs vodafone winkel, want ik zagdat ze hem al op hun website hadden staan. Is er zoiets als: reserveren, en als hij leverbaar is dat dan automatisch de telefoon wordt opgestuurd?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
De gemiddelde consument zal ook echt niet meer door hebben dat TimeScape en de Sense-interface van de HTC's(op de android toestellen van HTC uiteraard) uiteindelijk beide op Android draaien, ze zullen waarschijnlijk net het Google logo herkennen maar daar houdt het ook wel mee opkoekoek2003nl schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:15:
[...]
het zal ze "tweakers" kosten.. Ik denk dat het gemiddelde consument het niet zoveel uitmaakt of het nou op 1.6 of 2.x draait
Je vergeet de maand aprilNoGinryuGo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:44:
Tjsa, 1 mei loopt mijn contract af en ik wil overstappen naar een andere... 31 Maart is voor dus besluittijd![]()
De update gaat wel komen naar 2.1. Mogelijk stelt google dat zelfs verplicht. Daarnaast zou ik de HD2 doorstrepen aangezien die geen WP7S krijgt en de Desire er aan toevoegen. Die moet je echter mooi vinden. Ik vind m qua vormgeving niet geslaagd. Telefoons moeten symetrisch zijn HTC!

Edit:
En nog een nieuwe kleine video (filmen en uploaden naar youtube)
en hier het geschoten filmpje:
[ Voor 9% gewijzigd door Fitz op 02-03-2010 11:12 ]
Verwijderd
Ziet er handig en snel uit. Zo zal ik ook sneller filmpjes uploaden!
Het enige waar ik nog twijfel na altijd een fysiek toetsenbord gehad te hebben hoe het typen op het scherm gaat. Natuurlijk aan het begin wennen maar hopelijk werkt het ook echt soepel.
Jammer dat ik nergens die dingen kan testen als ze in de winkel liggen.
Het enige waar ik nog twijfel na altijd een fysiek toetsenbord gehad te hebben hoe het typen op het scherm gaat. Natuurlijk aan het begin wennen maar hopelijk werkt het ook echt soepel.
Jammer dat ik nergens die dingen kan testen als ze in de winkel liggen.
Verwijderd
Net even bij Phonehoude geweest, daar staat in het systeem dat de X10 mini en X10 mini pro in Mei gaan uitkomen. De X10 zelf wordt daar in het systeem helemaal niet genoemd
dat had ik bij ons bij de tfortelecom ook al. dat ze nog helemaal niks wisten van de x10
Verwijderd
Smartphoneshop wist ook nog van niks. Dag later hebben ze wel de X10 op de site gezet met de status binnenkort leverbaar. Ik verwacht hem toch echt deze maand.
En bij t-mobile kan je 4 maanden van tevoren verlengen maar pas 3 maanden van tevoren als je bij winkel haalt volgens mij dus ik heb nog even geduld.
En bij t-mobile kan je 4 maanden van tevoren verlengen maar pas 3 maanden van tevoren als je bij winkel haalt volgens mij dus ik heb nog even geduld.
Ik zit te twijfelen tussen Xperia X10 & de motorola Milestone. Nou zie ik dat de Xperia X10 leverbaar is bij belsimpel:
http://www.belsimpel.nl/a...ingKPNSurfMailTotaal2jaar
Iemand al ervaring met de Xperia X10?
niemand heeft nog ervaring met de X10, want hij is nog niet verkrijgbaar, dat duurt nog minimaal tot einde deze maand
Verwijderd
Hoe zit het trouwens bij dit soort toestellen als je hem laat vallen. Grote kans dat het scherm dan meteen op zwart gaat of valt dat wel mee?
Verwijderd
Het schijnt dat dat ook iets te maken heeft met de hoogte van de valVerwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:01:
Hoe zit het trouwens bij dit soort toestellen als je hem laat vallen. Grote kans dat het scherm dan meteen op zwart gaat of valt dat wel mee?
Bij belsimpel staat hij wel op de site, maar kan je hem niet bestellen..
code:
1
| Let op: Ongeldige combinatie geplaatst. |
Edit: Even achteraangebeld.. Eerst werd gemeld dat het toestel gewoon binnen 4-5 dagen leverbaar is. Bij verder navraag echter blijkt dat het toestel niet leverbaar is bij belsimpel..
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 17:21 ]
Verwijderd
Ik bedoel als je in een dronken bui dat ding uit je handen laat vallen. Dus ongeveer 1,5m vanaf de vloer. Het is niet de bedoeling dat die valt maar als die na maanden bij mij eindelijk 1x valt volgen er snel meerVerwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:08:
[...]
Het schijnt dat dat ook iets te maken heeft met de hoogte van de valJe moet het dan zo zien.. Hoe hoger de val, hoe groter de kans dat hij op zwart gaat.. Zo ongeveer..
Is ergens bevestigd dat die de eerste maand alleen bij KPN is te vinden?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 17:22 ]
Verwijderd
- Bleutooth data transfer ( dus files van ene telefoon naar de andere )Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:00:
[...]
[...]
Zo "super" groot is het verschil met 2.1 niet (noem eens wat op anders..). Bijna alles wat in 2.1 zit is door SE ook op de X10 geimplementeerd. Qua multitouch ben ik absoluut niet bang dat dit danwel al in de kernel zit ingebakken, danwel in no-time wordt geimplementeerd.
- 16 miljoen kleuren scherm in plaats van 65k kleuren.
- Betere multitouch ondersteuning zowel in het OS.
- Meer homescreens
- Mogelijkheid van speech to text.. ( alleen of dit voor Nederland beschikbaar komt, who knows ).
- Beter aanpasbaar homescreen.
Het is ook niet echt hoe het eruit ziet, maar meer de onderliggende ondersteuning voor hardware en mischien apps die uitkomen op de appstore die dan niet werken op 1.6
Verwijderd
Heeft iemand ook een plaatje/fimple gezien van de dialer die de X10 heeft? Ik ben vooral even benieuwd naar de werking van de proximity sensor en of je ook mute/speaker e.d. kan kiezen zonder eerst het menu in te hoeven.
Even dicht voor onderhoud ...
En weer open ...
Ik houd het kort:
En weer open ...
Ik houd het kort:
[ Voor 73% gewijzigd door pven op 03-03-2010 21:05 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Uitgebreide preview van de X10 Mini(of mag dat ook al niet meer?
):
http://www.phonearena.com...review-review-r_2395.html
En de bijbehorende video review:
Zoals je kunt zien is MediaScape totaal niet aanwezig op de X10 Mini en TimeScape mag je ook niet echt vergelijken, volgens mij is het gewoon een totaal opnieuw geschreven applicatie die toevallig de looks deelt. Hetzelfde geldt overigens voor de hardware, qua specs is hij niet vergelijkbaar maar ze lijken uiterlijk wel op elkaar. Alleen de Mini is wel een beetje een dikkerdje als je het mij vraagt
http://www.phonearena.com...review-review-r_2395.html
En de bijbehorende video review:
Zoals je kunt zien is MediaScape totaal niet aanwezig op de X10 Mini en TimeScape mag je ook niet echt vergelijken, volgens mij is het gewoon een totaal opnieuw geschreven applicatie die toevallig de looks deelt. Hetzelfde geldt overigens voor de hardware, qua specs is hij niet vergelijkbaar maar ze lijken uiterlijk wel op elkaar. Alleen de Mini is wel een beetje een dikkerdje als je het mij vraagt
Ik heb beide toestellen inmiddels in mijn handen gehad. Het is appels en peren vergelijken, de Milestone is een toestel met QWERTY keyboard en de SE X10 is een full touch. Vormfactor is vaak een belangrijk punt in je keuze.Tripwire999 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:24:
Ik zit te twijfelen tussen Xperia X10 & de motorola Milestone. Nou zie ik dat de Xperia X10 leverbaar is bij belsimpel:
Ik vond de Motorola overigens erg tegen vallen, hij voelde nogal lomp aan. Het schuiven van het keyboard ging niet echt lekker smooth en ook het typen viel me tegen. Toen ik hem in mijn handen had vond ik hem ook best wel zwaar. Na enkele minuten had ik er al genoeg van.
Daarintegen verbaasde de SE X10 me wel. Ik had eigenlijk een iPhone beleving met een Android toestel. Bediening was lekker vlot en reageerde heel goed. Het wordt voor mij nog moeilijk om straks te kiezen tussen de SE X10 en de HTC Desire.
Ook deze heb ik in mijn handen gehad maar dat vond ik helemaal niet, het was gewoon een lekker compact toestel. Het is even wennen aan de vormfactor maar daarna was ik wel overtuigd dat hier markt voor is.Rctworld schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:47:
Uitgebreide preview van de X10 Mini
{knip}
Alleen de Mini is wel een beetje een dikkerdje als je het mij vraagt
[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 03-03-2010 21:55 ]
Die mini X10 is volgens 2call de Robyn
http://www.slashgear.com/...mini_1-e1262797676897.jpg
Geinig dingetje, lijkt een beetje op de P-serie van Samsung ( en de F480 ook )
Ik heb hier een Xperia X10 mini en Xperia X10 mini pro topic aangemaakt, met de basis details dat wel.
Het Sony Ericsson Xperia X10 mini & mini pro topic - deel 1
dan kan daar alles over de mini's gepost worden.
Het Sony Ericsson Xperia X10 mini & mini pro topic - deel 1
dan kan daar alles over de mini's gepost worden.
De X10 mini is de Robyn en de X10 mini Pro is de mimmi.Banshee schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:57:
Die mini X10 is volgens 2call de Robyn
Overigens valt de snelheid van de X10 nog steeds tegen en is het de vraag of hij nog veel sneller gaat worden..
Verwijderd
Wat werkt er dan nog traag? Bij het twitter gebeuren of ook bij je eigen contacten?DaannO schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:32:
[...]
De X10 mini is de Robyn en de X10 mini Pro is de mimmi.
Overigens valt de snelheid van de X10 nog steeds tegen en is het de vraag of hij nog veel sneller gaat worden..
Jah het hele OS zeg maar nog. Niet echt vloeiend alles en ik hoop dat ze dat wel kunnen oplossen..Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:14:
[...]
Wat werkt er dan nog traag? Bij het twitter gebeuren of ook bij je eigen contacten?
hoe kom je daar dan bij? want Robert Webbe zegt net et tegenovergestelde en die zegt dat hij het gevoel had dat hij een iphone in zn hand had met android...DaannO schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:17:
[...]
Jah het hele OS zeg maar nog. Niet echt vloeiend alles en ik hoop dat ze dat wel kunnen oplossen..
Zoiets heet een mening
Oftewel het is toch allemaal heel erg persoonlijk
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
(Bijna) niemand hier op tweakers heeft de X10 in zijn handen gehad en meningen over het feit dat de X10 "snel" of "traag" is slechts gebaseerd op youtube filmpjes. De nieuwste filmpjes over dat ding laten overigens zien dat de X10 wel degelijk smooth loopt.
Wat DaannO zegt kun je dus met een korreltje zout nemen.
Ook van het gelul over de release van de X10 word ik een beetje moe. Niemand weet hoe het zit en praat elkaar een beetje na. De X10 is beschikbaar voor Nederland aan het eind van deze maand. Dat zijn de feiten.
We zullen dus allen moeten wachten tot het eind van deze maand en de reviews afwachten.
Ook van het gelul over de release van de X10 word ik een beetje moe. Niemand weet hoe het zit en praat elkaar een beetje na. De X10 is beschikbaar voor Nederland aan het eind van deze maand. Dat zijn de feiten.
We zullen dus allen moeten wachten tot het eind van deze maand en de reviews afwachten.
Voor zover ik weet was DaannO bij de WMC? Gezien hij een smartphone-nieuwssite heeft, lijkt de kans groot dat hij wel degelijk een ervaring ermee heeft gehad, danwel in NL, danwel bij de MWC. Wat ik wel tegenstrijdig vindt is dat hij éérder melding maakte van het volgende:chevchelios schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:47:
(Bijna) niemand hier op tweakers heeft de X10 in zijn handen gehad en meningen over het feit dat de X10 "snel" of "traag" is slechts gebaseerd op youtube filmpjes. De nieuwste filmpjes over dat ding laten overigens zien dat de X10 wel degelijk smooth loopt.
Dat lijkt niet echt overeen te komen met bovenstaand bericht. Hoewel hij misschien had verwacht dat de snelheid wel zou toenemen, maar dat dat niet is gebeurd en dat dat een beetje een teleurstelling is.DaannO schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:54:
Zoooo, ik heb er ook mee gespeeldErg onder de indruk en van enige vertraging was amper sprake. Voelde snel en snapy aan dus dat komt wel goed. Morgen zal ik de eerste ervaringen melden
Ik raad iedereen gewoon aan dat hele flutscape gebeuren uit te zetten, ander homescreen appje installeren en dan gewoon genieten! Dat zou ik iig doen, mocht de telefoon ooit op de markt komen
[ Voor 13% gewijzigd door Roet op 04-03-2010 09:15 ]
jah , de x10 geupdate naar 2.0 of 2.1 en dan de desire rom erop als dat gaat , dat zou echt te gek zijn.....
ik kan nml nog steeds moeilijk kiezen tussen deze twee en ik denk dat veel mensen hier ook nog geen keuze kunnen maken. het gaat afhangen van de user reviews als ze eindelijk uit zijn. bwooooh en dat duurt en duurt maar.....
ik kan nml nog steeds moeilijk kiezen tussen deze twee en ik denk dat veel mensen hier ook nog geen keuze kunnen maken. het gaat afhangen van de user reviews als ze eindelijk uit zijn. bwooooh en dat duurt en duurt maar.....

[ Voor 52% gewijzigd door paul404 op 04-03-2010 09:48 ]
Wat zou je hebben aan een update naar 2.x om er vervolgens een Desire rom op te zetten? Zet dan gewoon gelijk de Desire rom erop...paul404 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:43:
jah , de x10 geupdate naar 2.0 of 2.1 en dan de desire rom erop als dat gaat , dat zou echt te gek zijn.....
Daarnaast snap ik niet zo goed waarom je de Desire rom überhaupt zou willen, HTC Sense is leuk en aardig, maar je kan er ook niet omheen. Neem dan gewoon de normale Nexus One rom of is dat alleen mijn idee?
Nee hoor, Ik zal ze alle drie uitproberen en welke vervolgens het beste bevalt zal ik erop laten staan. Aangezien ik nog met geen een gespeeld heb (alleen 2.0 op mn touch HD) heb ik nog geen enkel idee welke dat zal worden. Wat ik wel zeker weet is dat ze er alle drie even op komen te staan....Rctworld schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:46:
[...]
Wat zou je hebben aan een update naar 2.x om er vervolgens een Desire rom op te zetten? Zet dan gewoon gelijk de Desire rom erop...
Daarnaast snap ik niet zo goed waarom je de Desire rom überhaupt zou willen, HTC Sense is leuk en aardig, maar je kan er ook niet omheen. Neem dan gewoon de normale Nexus One rom of is dat alleen mijn idee?
Verwijderd
Ik zou het knap vinden als de Nexus rom uberhaubt goed aan de praat te krijgen is op de X10.. Drivers voor o.a. camera en proximity, frontcamera e.d. zullen toch behoorlijk anders zijn op deze 2 verschillende platforms..Fitz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:11:
[...]
Nee hoor, Ik zal ze alle drie uitproberen en welke vervolgens het beste bevalt zal ik erop laten staan. Aangezien ik nog met geen een gespeeld heb (alleen 2.0 op mn touch HD) heb ik nog geen enkel idee welke dat zal worden. Wat ik wel zeker weet is dat ze er alle drie even op komen te staan....Hopelijk neemt xda de x10 op in het forum. Heb er nu al zin in!
Meer heil zit er in het updaten van de default X10 rom.. Veel tweaks op de Nexus en Desire roms zullen wel op de X10 toegepast kunnen worden.. Qua sense, dat is en blijft gewoon een schil met add-ons en kan relatief eenvoudig worden geport. Sense kan je op de Desire 100% uitzetten door de juiste APK's te verwijderen of (tijdelijk) te verplaatsen. Wat je dan over houdt is een vanilla Android rom.
Als SE geen 2.1 ROM gaat uitbrengen heb je geen schijn van kans dat er ooit 2.1 op de X10 komt te draaien, dat wordt teveel werk en de vraag is dan nog of er XDA(=voornamelijk HTC) developers belangstelling hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 12:07 ]
Verwijderd
Interesant voor de Virtuele sesamstraat gebruikers.. X10 gaat Hyves bij lancering ondersteunen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 18:42 ]
SE heeft de smaak toch weer behoorlijk te pakken, ineens staat de X10 weer vol in de pictureVerwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:41:
Interesant voor de Virtuele sesamstraat gebruikers.. X10 gaat Hyves bij lancering ondersteunen.
Heb hem nu meerdere keren mee gespeeld en ben wekelijks/maandelijks op het kantoor van SE NL te vinden dus dat zit wel goedchevchelios schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:47:
Opmerkelijk, het grotere scherm heeft dus zoveel invloed dat een kleiner toestel met een langzamere processor sneller aanvoelt. Of zou er een verouderde software versie opzitten?
neem aan dat de traagheid zit in time/mediascape, niet in de rest van android.... ?
Gedeeltelijk ook al zijn die programma's redelijk geoptimaliseerd. Maar je moet je hierop niet kapot staren aangezien er eind deze maand een final rom komt voor de retail die een stuk sneller zou moeten zijn.JarlSX schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:23:
neem aan dat de traagheid zit in time/mediascape, niet in de rest van android.... ?
Las (elders) dat mediascape en timescape ook op de mini's zit, dus de applicaties op zich zouden het niet moeten veroorzaken, hooguit de versies.
MediaScape draait sowieso niet op de mini's, en de versies van TimeScape zijn nauwelijks te vergelijken, waarschijnlijk delen ze alleen de merknaam en het GUI designDadona schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:30:
Las (elders) dat mediascape en timescape ook op de mini's zit, dus de applicaties op zich zouden het niet moeten veroorzaken, hooguit de versies.
Tsja, in dat geval zou het dan waarschijnlijk al snel het einde van Mediascape en Timescape worden op mijn telefoon.
Verwijderd
Huh? Heb jij al Mediascape op je telefoon?Dadona schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:59:
Tsja, in dat geval zou het dan waarschijnlijk al snel het einde van Mediascape en Timescape worden op mijn telefoon.
@hieronder, ik lette meer op "mijn telefoon" als in de telefoon die je in je bezit hebt..
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 13:00 ]
Ja, zat er standaard op, bij jou niet?
Let op de 'zou'
, als ik de telefoon zou hebben en mediascape en timescape zouden de bron van de traagheid zijn dan heb ik geen behoefte aan mediascape en timescape. Sowieso is het voordeel voor mij relatief beperkt. Ik ben in vergelijk met mijn omgeving opvallend offline, geen hyves, facebook, twitter, ... Misschien dat mediascape nog interessant is voor filmpjes enz, maar met een simpele mappenstructuur kan ik prima leven. Eye-candy is leuk, zolang het de prestaties van de telefoon niet in de weg zit.
Let op de 'zou'
Verwijderd
Ik vind het toch wel jammer dat er geen trackball of optical trackpad op zit. Dit is toch wel een goeie vervanger voor een d-pad of als je ff geen zin heb om aan je scherm te zitten.
Ik wacht wel tot hij in de winkel ligt zodat ik er even mee kan spelen.
maakt het dan zoveel uit of je je vinger over het scherm beweegt of over een trackball?
Ik heb net weer wat filmpjes bekeken van de X10 en kom van een Iphone 3Gs maar ben onder de indruk van de UI van de x10.
Alleen het internetten op dit toestel is met die buttons van uit en in zoomen zo uit de tijd, dat houdt
mij echt tegen hem niet vanavond nog te pre orderen.
Een vraagje, zal het allemaal wel meevallen qua browser experience in vergelijking met de Iphone of gaat dit me echt tegen vallen in vergelijking met de Iphone wat daar top op is?!
Alleen het browse gedeelte houdt me echt nog tegen op deze X10
Wie kan me toch overtuigen, of vindt het browse gedeelte wel overtuigen?
Alleen het internetten op dit toestel is met die buttons van uit en in zoomen zo uit de tijd, dat houdt
Een vraagje, zal het allemaal wel meevallen qua browser experience in vergelijking met de Iphone of gaat dit me echt tegen vallen in vergelijking met de Iphone wat daar top op is?!
Alleen het browse gedeelte houdt me echt nog tegen op deze X10
Alleen het feit al dat de resolutie 2,5x groter is van de x10 zou jou al moeten overtuigen. In landscape hoef je niet eens in te zoomen. Daarnaast zal dubbel tappen ook wel lukken met de x10.alwaysleft schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:10:
Ik heb net weer wat filmpjes bekeken van de X10 en kom van een Iphone 3Gs maar ben onder de indruk van de UI van de x10.
![]()
Alleen het browse gedeelte houdt me echt nog tegen op deze X10![]()
Ik heb nog geen dubbel tap gezien in de filmpjes. Hoe weet je dat dit kan op de X10?Fitz schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:18:
[...]
Alleen het feit al dat de resolutie 2,5x groter is van de x10 zou jou al moeten overtuigen. In landscape hoef je niet eens in te zoomen. Daarnaast zal dubbel tappen ook wel lukken met de x10.
Heb even nagezocht en android 1.6 ondersteund geen dubbel
tap. Toch maar even wachten dat de X10 dit wel ondersteund en dan dus ook dan maar afwachten hoe lang die update gaat duren naar 2.1.
Jammer dit, want vindt mobiel surfen het belangrijkste op zo een device.
Dan nog maar even met de Iphone doen
[ Voor 27% gewijzigd door alwaysleft op 05-03-2010 22:13 ]
ik dacht filmpje te hebben gezien dat ze dubbeltap deden hoor. geloof vergelijking met de desire...alwaysleft schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:30:
[...]
Ik heb nog geen dubbel tap gezien in de filmpjes. Hoe weet je dat dit kan op de X10?
Heb even nagezocht en android 1.6 ondersteund geen dubbel
tap. Toch maar even wachten dat de X10 dit wel ondersteund en dan dus ook dan maar afwachten hoe lang die update gaat duren naar 2.1.
Jammer dit, want vindt mobiel surfen het belangrijkste op zo een device.
Dan nog maar even met de Iphone doen
Verwijderd
Ik mis de trackbal echt voor geen meter.. Heb nu de hero, en gebruik de trackbal echt helemaal nooit. Voor spelletjes is hij niet goed geschikt (niet precies genoeg) en verder zit het ding alleen maar in de weg. Soms zorg hij er zelfs voor dat je ongewenst menu's selecteert.Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:57:
Ik vind het toch wel jammer dat er geen trackball of optical trackpad op zit. Dit is toch wel een goeie vervanger voor een d-pad of als je ff geen zin heb om aan je scherm te zitten.![]()
Ik vind een precies en goed gevoelig scherm echt veel belangrijker. Als ik mijn hero vergelijk met de iPhone (wat eigenlijk helemaal niet mag op dit forum, foei!!), heeft de iPhone een veel gevoeliger scherm. Over de gevoeligheid van de X10 heb ik nog weinig gehoord.. Wellicht dan Daanno hierover wat kan melden?
Heb je nog de link daarvan, want lijkt me sterk want de android 1.6 versie ondersteund geen dubbeltap helaas.Ewivis schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 01:12:
[...]
ik dacht filmpje te hebben gezien dat ze dubbeltap deden hoor. geloof vergelijking met de desire...
Ja, zou ik ook wel wat meer over willen weten. Mijn iphone is daar top in, super gevoelig!Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:42:
[...]
Ik vind een precies en goed gevoelig scherm echt veel belangrijker. Als ik mijn hero vergelijk met de iPhone (wat eigenlijk helemaal niet mag op dit forum, foei!!), heeft de iPhone een veel gevoeliger scherm. Over de gevoeligheid van de X10 heb ik nog weinig gehoord.. Wellicht dan Daanno hierover wat kan melden?
De dubbeltap heb ik wel bij google maps gezien. hieronder is echter wel goed te zien hoe de browser werkt. Linksonder is een knop voor het in en uitzoomen op de gehele pagina. Door middel van de + en - kan je de standaard inzoomgrootte bepalen.alwaysleft schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:34:
[...]
Heb je nog de link daarvan, want lijkt me sterk want de android 1.6 versie ondersteund geen dubbeltap helaas.
Damn, dat ziet er goed uit. Op 0:58 is hij volgens mij op 100% 'gezoomd' en zelfs op een youtube filmpje kan ik de tekst nog lezen...
Ben benieuwd hoe het touchscreen werkt. Als ik hem voor de eerste keer vast hebt en hem direct prima kan bedienen, zeg ik: goed gedaan Sony Ericsson! en wordt het dingetje wellicht van mij
Dat zegt genoeg denk ik?quote: youtube filmpjeOne impression at a time
With the exception of "roadblocks", which we'll discuss later, there are only thirty advertising slots available each month for the entire Deck.
Ben benieuwd hoe het touchscreen werkt. Als ik hem voor de eerste keer vast hebt en hem direct prima kan bedienen, zeg ik: goed gedaan Sony Ericsson! en wordt het dingetje wellicht van mij
het hieronder door iemand anders geplaatste linkje was dat filmpje inderdaad... had het verkeerd gezien zag ik. Maar in principe komen er toch ook wel andere browsers uit waar je wel dubbeltap kan doen of zie ik dat verkeerd?alwaysleft schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:34:
[...]
Heb je nog de link daarvan, want lijkt me sterk want de android 1.6 versie ondersteund geen dubbeltap helaas.
Verwijderd
Met de Dolphin browser heb je wel pinch to zoom.Ewivis schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:00:
[...]
het hieronder door iemand anders geplaatste linkje was dat filmpje inderdaad... had het verkeerd gezien zag ik. Maar in principe komen er toch ook wel andere browsers uit waar je wel dubbeltap kan doen of zie ik dat verkeerd?
Verwijderd
Gisteren even met de X10 gespeeld en was niet echt onder de indruk. De snelheid viel me in eerste instantie op, hij was echt heel erg sloom, zelfs mijn Hero is sneller als hij hij slechts 20MB ram vrij heeft! De UI was mooi maar kwam door de vreselijke snelheid niet tot zijn recht. Het scherm was dan weer wel erg mooi, vergelijkbaar met de HTC Desire. De camera zag er goed uit, het opstarten van de applicatie duurde alleen zo'n 5 tot 10 seconden. De prijs lag volgens de dames rond de 600 euro, waarvoor je dus een Android 1.6 toestel krijgt met een vrij hoge resolutie. De Desire is dus goedkoper en heeft Android 2.1, ik vroeg daarom aan de dames hoe ze dachten dit ding op de markt te willen brengen, maar daar gingen ze uiteraard niet op in..
De X10 Mini beviel me trouwens een stuk beter, dat ding is echt heel mooi en klein en met de snelheid is absoluut niks mis
De X10 Mini beviel me trouwens een stuk beter, dat ding is echt heel mooi en klein en met de snelheid is absoluut niks mis
Heel teleurstellend. Heb je gevraagd of je met de final versie heb gespeeld??Merkte je ook lag?Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:26:
Gisteren even met de X10 gespeeld en was niet echt onder de indruk. De snelheid viel me in eerste instantie op, hij was echt heel erg sloom, zelfs mijn Hero is sneller als hij hij slechts 20MB ram vrij heeft! De UI was mooi maar kwam door de vreselijke snelheid niet tot zijn recht. Het scherm was dan weer wel erg mooi, vergelijkbaar met de HTC Desire. De camera zag er goed uit, het opstarten van de applicatie duurde alleen zo'n 5 tot 10 seconden. De prijs lag volgens de dames rond de 600 euro, waarvoor je dus een Android 1.6 toestel krijgt met een vrij hoge resolutie. De Desire is dus goedkoper en heeft Android 2.1, ik vroeg daarom aan de dames hoe ze dachten dit ding op de markt te willen brengen, maar daar gingen ze uiteraard niet op in..
En hoe was het browsen op de X10? En waar heb je dan mogen spelen met de X10?
Niet correct. Pas vanaf android 2.0 ondersteund de Dolphin browser pinch to zoom.Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:24:
[...]
Met de Dolphin browser heb je wel pinch to zoom.
Verwijderd
Had inderdaad last van lag, vond het gewoonweg niet lekker lopen (had hiervoor de Desire in mijn handen gehad). Getest op de CeBIT in Hannover, het was niet echt druk bij de stand dus kon rustig mijn gang gaanalwaysleft schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:43:
[...]
Heel teleurstellend. Heb je gevraagd of je met de final versie heb gespeeld??Merkte je ook lag?
En hoe was het browsen op de X10? En waar heb je dan mogen spelen met de X10?
Welnee, heb op 1.6 gewoon pinch to zoom met de Dolphin browser.alwaysleft schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:45:
Niet correct. Pas vanaf android 2.0 ondersteund de Dolphin browser pinch to zoom.
Nickname does not reflect reality
pfff, ik had eerst een htc touch dual... die was traag... dus eigenlijk wil ik nu een beetje een snelle hebben eigenlijk. Is de desire echt veel sneller?Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:26:
Nu er een aantal mensen de X10 in hun handen hebben gehad, hoe is de behuizing?
Eerder was er natuurlijk het debacle met de X1, terwijl HTC met de Desire in de basis toch wel een stevige behuizing inzet.
Die X10 mini pro lijkt mij ook wel grappig, alleen ben ik bang dat je het internet dan toch echt uit je hoofd moet zetten, of je moet weer teruggaan naar de hevig gestripte websites.
Die X10 mini pro lijkt mij ook wel grappig, alleen ben ik bang dat je het internet dan toch echt uit je hoofd moet zetten, of je moet weer teruggaan naar de hevig gestripte websites.
En het leuke is dat de X1 uitgerekend door de HTC gemaakt werd, dus wat dat betreft...Dadona schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:22:
Nu er een aantal mensen de X10 in hun handen hebben gehad, hoe is de behuizing?Eerder was er natuurlijk het debacle met de X1, terwijl HTC met de Desire in de basis toch wel een stevige behuizing inzet.
De X10 is volgens mij gewoon door SE zelf ontworpen en gefabriceerd dus hopelijk behoren die problemen tot het verleden, al kunnen de mensen die hem zelf in de hand hebben gehad natuurlijk beter beoordelen. Overigens was de X1 volgens mij ook niet heel slecht gebouwd(zo voelde het in ieder geval niet bij degene die ik in mijn handen heb gehad), alleen er kwamen op de meest rare plekken scheurtjes zonder duidelijke aanleiding.
[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 06-03-2010 20:28 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.