Het Sony Ericsson Xperia X10 (Rachael) topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste
Acties:
  • 182.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
Even vergeten :$ Maar HTC zal neem ik aan nu niet in de problemen komen aangezien Legend in een blok aluminium hangt :) De Desire heeft een wat zwakkere behuizing omdat het niet uit één stuk is.
Wat betreft de X10 dan een iets andere vraag: heeft de X10 een stevige behuizing of voelt het toch nog een beetje fragiel?

[ Voor 15% gewijzigd door Dadona op 06-03-2010 20:49 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
Info van het esato forum van een gast die op de Cebit was:

The quality of the phone is very high, the screen is scratch resistant and it's very slim.

The firmware was not the latest, but Timescape felt very fast. It is loading the pictures only of the visible "cards". After scrolling it loads the uncached pictures. If all pictures are preloaded the responsibility is still the same. Also switching between he "tabs" was fast.

The SE guy told me that the shipping to the shops begins next week. An upgrade to Andorid 2.x will be available, but he couldn't tell me the exact date, but it is planned till end of Q2. He wasn't also sure if it will be 2.0 or 2.1 but supposes to be 2.1.

He also let me know, that with 2.0 the responsibility will be little bit higher than in 1.6, and so the battery live. I was surprised that he was very competent.
PS: I meant the shipping to shops in Germany, that will begin next week - that what's the guy told me, and the price comparison sites in Germany confirm that, most of them say "March" or "18th March". Few others say April.

Bron: http://www.esato.com/boar...p?topic=190867&start=2925

Check ook dit trouwens: http://blogs.sonyericsson...ent-page-2/#comment-33499 The Android 2.1 will be available at the end of April.

[ Voor 13% gewijzigd door chevchelios op 07-03-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind april vind ik netjes als ze dat halen. Hoop dat de eventuele mindere snelheid van de menu's dan ook opgelost is. Ik weet het zeker, deze telefoon word de opvolger van mijn G900.
Mijn contract loopt pas in juni af dus ik heb ook nog wat geduld om eerst nog even reacties van andere af te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Als SE nou slim is doen ze snel naar buiten brengen wanneer android 2.1 op de X10 komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:31:
Als SE nou slim is doen ze snel naar buiten brengen wanneer android 2.1 op de X10 komt!
Wat ik van deze zin begrijp is dat je het slim zou vinden als SE even wacht met uitbrengen en de X10 introduceert met 2.1.. Da's niet slim en dat weten ze zelf ook. Als je hem eerst lanceert met 1.6, kan je later een soort van herlancering doen met 2.1. Daarnaast hou je de hype hoog op fora, iedereen zal over de X10 praten en zich een paar weken afvragen wanneer 2.1 komt. Buzz genereren is dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:50:
[...]

Wat ik van deze zin begrijp is dat je het slim zou vinden als SE even wacht met uitbrengen en de X10 introduceert met 2.1.. Da's niet slim en dat weten ze zelf ook. Als je hem eerst lanceert met 1.6, kan je later een soort van herlancering doen met 2.1. Daarnaast hou je de hype hoog op fora, iedereen zal over de X10 praten en zich een paar weken afvragen wanneer 2.1 komt. Buzz genereren is dat..
Wat hij volgens mij echt bedoelt is dat SE snel moet bevestigen of en wanneer een update naar 2.1 zal plaatsvinden ;) (waarschijnlijk om mensen duidelijkheid te verschaffen die twijfelen of de telefoon wel genoeg support krijgt)

Eind April lijkt me wel erg rap overigens, ervan uitgaande dat de telefoon pas begin april in de winkels ligt. Maar goed, de SE Android developers hebben nu natuurlijk al wat meer ervaring, degene die verantwoordelijk zijn voor de X10(de grote) zullen nu de telefoon in productie is en verscheept wordt(waar ik wel vanuit ga, aangezien ze vanuit China of iets dergelijks moeten komen) weinig meer aan de software kunnen doen en dus zal de release software wel final zijn. Dan hebben ze nu nog twee maanden de tijd om Time-/Mediascape te porten naar 2.1 en de drivers van Qualcomm etc te optimaliseren :)

In ieder geval niet onhaalbaar als je het mij vraagt, als is de betrouwbaarheid van het bericht te betwijfelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 07-03-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Rctworld schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:06:
[...]

Wat hij volgens mij echt bedoelt is dat SE snel moet bevestigen of en wanneer een update naar 2.1 zal plaatsvinden ;) (waarschijnlijk om mensen duidelijkheid te verschaffen die twijfelen of de telefoon wel genoeg support krijgt)

Eind April lijkt me wel erg rap overigens, ervan uitgaande dat de telefoon pas begin april in de winkels ligt. Maar goed, de SE Android developers hebben nu natuurlijk al wat meer ervaring, degene die verantwoordelijk zijn voor de X10(de grote) zullen nu de telefoon in productie is en verscheept wordt(waar ik wel vanuit ga, aangezien ze vanuit China of iets dergelijks moeten komen) weinig meer aan de software kunnen doen en dus zal de release software wel final zijn. Dan hebben ze nu nog twee maanden de tijd om Time-/Mediascape te porten naar 2.1 en de drivers van Qualcomm etc te optimaliseren :)

In ieder geval niet onhaalbaar als je het mij vraagt, als is de betrouwbaarheid van het bericht te betwijfelen :)
zolang et maar maart of april wordt en niet pas juni/juli ofzo... :) maar over releasedates mogen we hier niet praten toch? :X

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Ewivis schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:41:
[...]

zolang et maar maart of april wordt en niet pas juni/juli ofzo... :) maar over releasedates mogen we hier niet praten toch? :X
Ik heb het nergens over de release datum van het toestel hoor 8)7 Nouja, alleen dat het wel rap is voor een firmware update naar 2.1 eind april als het zou kloppen dat het toestel zelf begin april pas uitkomt, maar dat was niet het onderwerp. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 07-03-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 13:24
Hoe meer video's ik zie hoe mooier ik de x10 vind.

De meest uitgebreide preview die ik kon vinden: de contactenlijst, agenda, sms, dailer, timescape, mediascape, foto-/videocamera en de browser komen aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Weet iemand of dit toestel (of Android in het algemeen) het geluid harder/zachter kan zetten zonder hem van het "schermblok" te halen? Ik ben namelijk van plan om hem als MP3 speler te gebruiken, net als ik nu bij mij N82 doe. Echter, die kan het geluid niet harder of zachter zetten zonder hem van toetsenblok te halen :(.

Als ze eind april updaten naar 2.1, zou dat echt wel heel snel zijn. Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Rctworld schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:47:
[...]

Ik heb het nergens over de release datum van het toestel hoor 8)7 Nouja, alleen dat het wel rap is voor een firmware update naar 2.1 eind april als het zou kloppen dat het toestel zelf begin april pas uitkomt, maar dat was niet het onderwerp. ;)
joh die firmdate upgrade komt vanzelf, met 1,6 valt ook wel EVEN te leven neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Ewivis schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:08:
[...]

joh die firmdate upgrade komt vanzelf, met 1,6 valt ook wel EVEN te leven neem ik aan ;)
Dat is wel het laatste waar ik me zorgen over maak hoor ;) Als Time-/Mediascape en de browser maar goed werken, dat is toch hetgeen wat ik het meest ga gebruiken :)

Edit:
Weinig spannende video, maar wel goede kijk op de hardware en bijvoorbeeld basic functies als de dialer waar iemand pas om vroeg ;):

Sowieso raad ik iedereen die echt serieus naar de X10 aan het kijken is even deze link te bekijken:
http://www.pocketpc.ch/so...8479-xperia-x10-blog.html
Staan ook een paar test foto's en filmpjes die met de X10 zelf geschoten zijn :)

[ Voor 42% gewijzigd door Rctworld op 08-03-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Rctworld schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:57:
[...]

Dat is wel het laatste waar ik me zorgen over maak hoor ;) Als Time-/Mediascape en de browser maar goed werken, dat is toch hetgeen wat ik het meest ga gebruiken :)

Edit:
Weinig spannende video, maar wel goede kijk op de hardware en bijvoorbeeld basic functies als de dialer waar iemand pas om vroeg ;):
[video]
[video]

Sowieso raad ik iedereen die echt serieus naar de X10 aan het kijken is even deze link te bekijken:
http://www.pocketpc.ch/so...8479-xperia-x10-blog.html
Staan ook een paar test foto's en filmpjes die met de X10 zelf geschoten zijn :)
ziet er toch wel erg netjes uit hoor. Ik denk als dat mediascape en timescape goed zijn geoptimaliseerd, dus lekker vloeiend werken, dan staat niks mij meer tegen deze telefoon niet te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Sorry hoor maar mag ik eens wat argumenten horen waarom timescape en mediascape er mooi uit ziet?
Ligt het nou aan mij of ziet het er gewoon domweg doodnormaal en nietsvernieuwend uit, waarom loopt iedereen dan zo te mekkeren dat het er zo mooi uitziet. Ik snap er niks van.
Nog nooit een doodgewone htc in de handen gehad ofzo? Zelf een tytn2 met touchflo3d ziet er al mooier uit.
Dat er functies gekoppeld zijn aan een foto/contact? woeeeew net of andere "relatief nieuwe" android toestellen dat niet hebben....
Een paar plaatjes die je omhoog en naar benenden kan scrollen nou jeuj als je daar al opgewonen van wordt.

Het enige waar deze mobiel zich van onderscheid is zijn 8mp camera. Die 'ik moet toegeven' wel mooie plaatjes schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

koekoek2003nl schreef op maandag 08 maart 2010 @ 03:03:
Sorry hoor maar mag ik eens wat argumenten horen waarom timescape en mediascape er mooi uit ziet?
Ligt het nou aan mij of ziet het er gewoon domweg doodnormaal en nietsvernieuwend uit, waarom loopt iedereen dan zo te mekkeren dat het er zo mooi uitziet. Ik snap er niks van.
Nog nooit een doodgewone htc in de handen gehad ofzo? Zelf een tytn2 met touchflo3d ziet er al mooier uit.
Dat er functies gekoppeld zijn aan een foto/contact? woeeeew net of andere "relatief nieuwe" android toestellen dat niet hebben....
Een paar plaatjes die je omhoog en naar benenden kan scrollen nou jeuj als je daar al opgewonen van wordt.

Het enige waar deze mobiel zich van onderscheid is zijn 8mp camera. Die 'ik moet toegeven' wel mooie plaatjes schiet.
Als iedereen in dit topic het mooi vind en jij het niet mooi vind moet je jezelf toch ff laten nakijken. 8)7
Zoiets heet smaak en dit kan er voor de een vernieuwend uit zien terwijl het voor een ander lijkt op andere dingen.
Ik vind persoonlijk de combinatie tussen de aantrekkelijke animaties en het feit dat timescape/mediascape , het interne geheugen, het externe geheugen en internet (hyves/facebook/picassa/youtube) combineert een goede mix van mijn persoonlijke wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
Er wordt helemaal niet vaak "gemekkerd" dat time/mediascape zo mooi is, volgens mij is er vaker gepost "kan het uit?" dan "oh wat is dat mooi". En dan nog is het, inderdaad, een kwestie van smaak.

De x10 heeft overigens wel meer pluspunten dan de camera, zoals een 4" display en een snapdragon.

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Wel er zijn een aantal leden die continu stellig beweren dat time/mediascape zo geweldig mooi is. En ik vraag met argumenten te komen waarom het dan zo mooi en geweldig is. Lijkt me niet zo'n vreemde vraag hoor.
Daarnaast het scherm mwa het is iets groter in vergelijking met de Nexus one of the Desire (zal niet de 3gs noemen ivm gezeur) en een snapdragon is leuk maar er zijn inmiddels al een paar telefoons die een snapdragon hebben of een soortgelijke processor.
Fitz schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:36:
[...]

Als iedereen in dit topic het mooi vind en jij het niet mooi vind moet je jezelf toch ff laten nakijken. 8)7
Zoiets heet smaak en dit kan er voor de een vernieuwend uit zien terwijl het voor een ander lijkt op andere dingen.
Ik vind persoonlijk de combinatie tussen de aantrekkelijke animaties en het feit dat timescape/mediascape , het interne geheugen, het externe geheugen en internet (hyves/facebook/picassa/youtube) combineert een goede mix van mijn persoonlijke wensen.
Ja dat is makkelijk praten he, omdat ik iets aan de kaak stel maar zeggen dat ik gek ben. Smaak heeft er niks mee te maken. En als iets verniewend is betekend dit dat het nieuw is dus iets wat er nu nog totaal niet is wat de 1 of andere vernieuwend vind is niet interessant. Iets is vernieuwend of niet.

Dat een combinatie van geheugen en apps een goede mix van jou persoonlijke wensen zijn is niet echt een argument. Dat is mooi voor jou maar zegt verder niks aangeziet bijna elke android telefoon dit heeft danwel in een ander jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:12:
Wel er zijn een aantal leden die continu stellig beweren dat time/mediascape zo geweldig mooi is. En ik vraag met argumenten te komen waarom het dan zo mooi en geweldig is. Lijkt me niet zo'n vreemde vraag hoor.
Daarnaast het scherm mwa het is iets groter in vergelijking met de Nexus one of the Desire (zal niet de 3gs noemen ivm gezeur) en een snapdragon is leuk maar er zijn inmiddels al een paar telefoons die een snapdragon hebben of een soortgelijke processor.

[...]

Ja dat is makkelijk praten he, omdat ik iets aan de kaak stel maar zeggen dat ik gek ben. Smaak heeft er niks mee te maken. En als iets verniewend is betekend dit dat het nieuw is dus iets wat er nu nog totaal niet is wat de 1 of andere vernieuwend vind is niet interessant. Iets is vernieuwend of niet.

Dat een combinatie van geheugen en apps een goede mix van jou persoonlijke wensen zijn is niet echt een argument. Dat is mooi voor jou maar zegt verder niks aangeziet bijna elke android telefoon dit heeft danwel in een ander jasje.
Waar maak jij je eigenlijk zo druk over?? Als jij het niet mooi vind, kan dat toch gewoon?... Ik heb zelf ook het vermoeden dat ik timescape en mediascape niet echt heel erg intensief ga gebruiken, so what?

Verder kan je alles wel gaan baggetaliseren.. Volgens jou beredenering is een ferrari ook gewoon een rode auto met 4 wielen en wat extra's.. Persoonlijk vind ik een ferrari wel meer dan dat en zo kan je ***scape ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Wie of wat bepaald er dan of iets vernieuwend is....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Fitz schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:28:
[...]

Wie of wat bepaald er dan of iets vernieuwend is....?
Timescape is natuurlijk helemaal niet vernieuwend, net als de nieuwe Friends Stream van HTC. Het zijn beide gewoon rip-offs van "Vodafone 360". Maar goed, beter goed gejat dan slecht bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-09 23:14
Vodafone 360 is zelf een rip-off van al het andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
RobertMaes schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:26:
Vodafone 360 is zelf een rip-off van al het andere...
maat van me heeft de 360 en sorry maar hij is echt lelijk en traag...

timescape en mediascape boeien me niet zoveel eigenlijk, ik wil echter wel dat het vloeiend loopt, daar gaat het me meer om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smaak heeft er alles mee te maken, in mijn ogen. Het is een leuke toevoeging, en ik hou wel van wat eyecandy. Het ziet er chique uit, en geeft de telefoon een notch up vergeleken met de statische 2d-interfaces die in nagenoeg elke andere telefoon gebruikt wordt :)
koekoek2003nl schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:12:
Het 3D effect is iets wat het anders doet, en dus nieuw is. Het is een nieuwe leuke manier om info bij de gebruiker te brengen.

Maar welke telefoon doet precies wat nieuw dan? Elke ontwikkelaar kopieert van elkaar, en het enige wat veranderd is de manier waarop de telefoon bepaalde informatie bij de gebruiker brengt. Was de interface van de iPhone bijvoorbeeld revolutionair? Ik zag enkel een grid met icoontjes, zoals ik dat in mijn basic samsung telefoon al jaren geleden zag, maar het werkte fijn, en daar ging het om. Maar of het ook daadwerkelijk vernieuwend was.. In principe was het nog steeds een grid met icoontjes om mee te werken, net als elke andere telefoon.

Over smaak valt niet te twisten, dus verdere discussie over waarom ik time/mediascape wel kan waarderen lijkt me dus ook overbodig.

Nee, waar ik mij eerder druk om maak is wanneer de x10 een update krijgt. Eind april klinkt te goed om waar te zijn, en ik geloof het niet voor ik het officieel aangekondigd zie staan op het blog van SE.
Opzich kan ik prima leven met 1.6, ware het niet dat ik las dat Flash voor android enkel op 2.1 zou werken. Aangezien ik aardig wat zal browsen met de telefoon, en dus ook de beste mobiele browse-ervaring mogelijk wil krijgen wil ik wel een zekerheid over een update naar 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Laatst online: 05-09 10:45
Rctworld schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:57:

Edit:
[video]
Ik moet zeggen dat de dialer van de X1 handiger lijkt.
Je kunt het nummer invoeren, maar aan de andere kant kun je ook een naam intypen van de persoon die je wilt bellen, waarbij met elke extra letter de zoekresultaten beperkter worden. Zodoende hoef je niet eerst in je contactlist te snuffelen :)

Uit het filmpje kon ik niet opmaken of dat bij de X10 ook aanwezig is.
Kan iemand mij dit vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Ik vraag me ook af of er T9 dialing op het toestel zit. Volgens mij wel, maar zie je dat in de video niet vanwege missende contacten. Er staan namelijk wel letters op de toesten van de dialer, dat zou niet nodig zijn als je niet op letters kon zoeken maar alleen nummers in kan voeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
http://www.sonyericsson.c...iew/xperiax10?cc=nl&lc=nl

op de site ven sony ericcson zijn een helehoop filmpjes e.d. verschenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
mesm90 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:24:
http://www.sonyericsson.c...iew/xperiax10?cc=nl&lc=nl

op de site ven sony ericcson zijn een helehoop filmpjes e.d. verschenen
Waar doel je precies op? Ik zie namelijk niets wat er 2 maanden geleden nog niet stond... (nouja met uitzondering van de accu duur ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56
Zie het bericht dat vandaag geplaatst is op Tweakers:
nieuws: Nieuwe versie Android-NDK ondersteunt OpenGL ES 2.0

Weten jullie misschien of de X10 ook OpenGL ondersteunt?

[ Voor 46% gewijzigd door avec_style op 09-03-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
avec_style schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:06:
Zie het bericht dat vandaag geplaatst is op Tweakers:
nieuws: Nieuwe versie Android-NDK ondersteunt OpenGL ES 2.0

Weten jullie misschien of de X10 ook OpenGL ondersteunt?
Ja, maar volgens mij kan het alleen nog maar voor Time- en Mediascape worden gebruikt, dat heeft er ook alles mee te maken dat die dus in native talen draaien(waarschijnlijk dus gemaakt met de NDK) terwijl de normale apps in een aangepaste versie van Java draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Rctworld schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:09:
[...]

Ja, maar volgens mij kan het alleen nog maar voor Time- en Mediascape worden gebruikt, dat heeft er ook alles mee te maken dat die dus in native talen draaien(waarschijnlijk dus gemaakt met de NDK) terwijl de normale apps in een aangepaste versie van Java draaien.
Maar als Google OpenGL toevoegt aan de SDK dan moeten vanaf nu toch ook andere apps te maken zijn met opengl ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
avec_style schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:19:
[...]

Maar als Google OpenGL toevoegt aan de SDK dan moeten vanaf nu toch ook andere apps te maken zijn met opengl ondersteuning?
Waar zie jij SDK staan? 8)7 Dit is de NDK... Dat is volgens mij meer bedoelt voor Apps die hardware fabrikanten specifiek voor een toestel maken of Apps die zwaar geoptimaliseerd moeten zijn voor performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm.. Dit is toch wel een groot gemis voor Android1.6... Ik zag nog niet heel erg het nut van 2.1 in, maar nu er dus volledige native hardware acceleratie uitkomt voor deze android versies moet ik op dat punt mijn beeld bijstellen..

Ook verwacht ik dat games in een stroomversnelling raken nu.. Met een beetje mazzel kunnen ze dadelijk cross platform ontwikkelen...

Dat zou namelijk ook betekenen dat de homescreens e.d. ook gebruik kunnen gaan maken van acceleration. Wat mij betreft wordt het nu pas echt interessant of de X10 voorzien wordt van 2.x..

Edit: De NDK is een toevoeging op de SDK waarmee iedereen (dus niet alleen leveranciers) stukken native code kunnen toevoegen aan de standaard Android SDK. Volgens mij kan je met de NDK ook optimized libraries gaan maken die je met de SDK weer kan gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Rctworld schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Waar zie jij SDK staan? 8)7 Dit is de NDK... Dat is volgens mij meer bedoelt voor Apps die hardware fabrikanten specifiek voor een toestel maken of Apps die zwaar geoptimaliseerd moeten zijn voor performance.
My bad. Ik heb de 2 per ongeluk door elkaar gehaald. Maar dat betekent dus dat de NDK niet gebruikt wordt door software developers maar alleen door fabrikanten?

@us1111
Volgens mij staat het nu toch wel vast dat versie 2.x eraan komt. Het gaat meer om de release datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:54:
Hmmmm.. Dit is toch wel een groot gemis voor Android1.6... Ik zag nog niet heel erg het nut van 2.1 in, maar nu er dus volledige native hardware acceleratie uitkomt voor deze android versies moet ik op dat punt mijn beeld bijstellen..

Ook verwacht ik dat games in een stroomversnelling raken nu.. Met een beetje mazzel kunnen ze dadelijk cross platform ontwikkelen...

Dat zou namelijk ook betekenen dat de homescreens e.d. ook gebruik kunnen gaan maken van acceleration. Wat mij betreft wordt het nu pas echt interessant of de X10 voorzien wordt van 2.x..

Edit: De NDK is een toevoeging op de SDK waarmee iedereen (dus niet alleen leveranciers) stukken native code kunnen toevoegen aan de standaard Android SDK. Volgens mij kan je met de NDK ook optimized libraries gaan maken die je met de SDK weer kan gebruiken.
Het wel of niet kunnen draaien van OpenGL ES 2.0 heeft meer met de onderliggende chips te maken dan met het OS hoor ;) De Snapdragon ondersteund native OpenGL ES2.0 en SE maakt daar ook gebruik van voor Time-/Mediascape :)

Enige verschil was dat SE alles zelf heeft gedaan omdat het toen nog niet officieel ondersteund werd waardoor je dus sterk afwijkt van het standaard frame-work, dat is ook waarom het nog niet echt beschikbaar was voor de grote massa app ontwikkelaars ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rctworld op 09-03-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Een korte un-boxing video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
offtopic: Sinds wanneer is het SE logo blauw? Of is dit speciaal voor de Xperia serie?

Heeft iemand kunnen ontdekken welke headset meegeleverd wordt? Is die inclusief microfoon? Ik zie namelijk overal stereo headset staan :)

[ Voor 23% gewijzigd door Knul op 09-03-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Knul schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:29:
[...]

offtopic: Sinds wanneer is het SE logo blauw? Of is dit speciaal voor de Xperia serie?

Heeft iemand kunnen ontdekken welke headset meegeleverd wordt? Is die inclusief microfoon? Ik zie namelijk overal stereo headset staan :)
Volgens mij heeft het SE logo overal een andere kleur maar houden ze meestal groen aan voor de externe communicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:11:
[...]

Het wel of niet kunnen draaien van OpenGL ES 2.0 heeft meer met de onderliggende chips te maken dan met het OS hoor ;) De Snapdragon ondersteund native OpenGL ES2.0 en SE maakt daar ook gebruik van voor Time-/Mediascape :)

Enige verschil was dat SE alles zelf heeft gedaan omdat het toen nog niet officieel ondersteund werd waardoor je dus sterk afwijkt van het standaard frame-work, dat is ook waarom het nog niet echt beschikbaar was voor de grote massa app ontwikkelaars ;)
Tja.. Ik had het dan ook over de Android versie en niet over de hardware.. Daarbij zal hardware native nooit OpenGL ondersteunen ;) Wel de 3D instructie set die OpenGL of welk 3D framework dan ook nodig is. OpenGL voor/op snapdragon was er ook al voordat Sony ermee begon ;)

De NDK is een heel ander verhaal zoals ik ook al stelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Goed nieuws valt er te lezen op een andere site:

SE Xperia X10 may come with Android 2.2

According to a spokesperson at Sony Ericsson's Asia launch of its new smartphones, the Android-based Xperia phones may get updated to Android 2.2 from their current Android 1.6 software in the second half of the year.

The phones in question are the same ones CNET Asia saw at the recent Mobile World Congress held in Barcelona and include the X10, X10 mini and X10 mini pro. Earlier this year, the company had confirmed that the devices will enjoy an upgrade to a newer version of Android. We assumed this would be version 2.1 but were informed today that it "will be an Eclair variant, so it could be 2.1 or even 2.2", according to the spokesperson.

There have been rumors of Android 2.2, most significantly one about a certain HTC Scorpion originating from AndroidSpin. But this is the first time we're hearing about the existence of this version from a device manufacturer. The update timeframe isn't very specific, and could range from four to as distant as eight months from now.

Bron: http://asia.cnet.com/

Vrij betrouwbare bron, dus we kunnen er vanuit gaan dat dit wel klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws... 2.2 duurt nog wel even, aka de X10 ook.. Gewoon een nog grotere flater van SE!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
CLB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:36:
Goed nieuws... 2.2 duurt nog wel even, aka de X10 ook.. Gewoon een nog grotere flater van SE!!
Er staat niet dat de X10 pas geleverd wordt als Android 2.2 erop staat... er staat dat er later dit jaar een upgrade komt naar Android 2.1 of 2.2. Heeft niets te maken met releasedatum van het toestel maar alleen met een latere upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CLB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:36:
Ik kan wel tot het 2 de half jaar wachten. Als ik maar zeker weet dat er een nieuwe Android versie opkomt, ben ik al tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We assumed this would be version 2.1 but were informed today that it "will be an Eclair variant, so it could be 2.1 or even 2.2", according to the spokesperson.
Als ik dat zo lees dan is het pure speculatie. Het is veel aannemelijker dat het Android 2.1 wordt, voorlopig althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
migchiell schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:41:
Er staat niet dat de X10 pas geleverd wordt als Android 2.2 erop staat... er staat dat er later dit jaar een upgrade komt naar Android 2.1 of 2.2. Heeft niets te maken met releasedatum van het toestel maar alleen met een latere upgrade.
My bad, las alleen de titel :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 16:31
ik heb de X10 inmiddels besteld, want ondanks de speculaties her en der kun je toch op je vingers wel natellen dat er sowieso wel n upgrade zou komen.

ik kan dus ook nog wel n half jaartje wachten op die update.. hoop alleen wel dat ie flash gaat ondersteunen. (maar daarvoor heb ik dan ook met 1 jaar verlengd ipv 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Frontier schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:47:
ik heb de X10 inmiddels besteld, want ondanks de speculaties her en der kun je toch op je vingers wel natellen dat er sowieso wel n upgrade zou komen.

ik kan dus ook nog wel n half jaartje wachten op die update.. hoop alleen wel dat ie flash gaat ondersteunen. (maar daarvoor heb ik dan ook met 1 jaar verlengd ipv 2)
hoeveel betaal je bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
149,95 (en heb m'n abo wat verlaagd omdat ik toch nooit alle belminuten op maak.) dus n goeie deal gemaakt.

trouwens net op m'n twitter t volgende bericht van SEnl over mijn vraag of t gerucht naar de 2.2 update klopt (ik had natuurlijk al geen concreet antwoord verwacht, maar niet geschoten is altijd mis ;) )

"daar kunnen we inderdaad inhoudelijk niet op in gaan. Er komt zeker een update, maar over de details volgt later een aangekondiging"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Frontier schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:39:
149,95 (en heb m'n abo wat verlaagd omdat ik toch nooit alle belminuten op maak.) dus n goeie deal gemaakt.
[ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic O-)
trouwens net op m'n twitter t volgende bericht van SEnl over mijn vraag of t gerucht naar de 2.2 update klopt (ik had natuurlijk al geen concreet antwoord verwacht, maar niet geschoten is altijd mis ;) )

"daar kunnen we inderdaad inhoudelijk niet op in gaan. Er komt zeker een update, maar over de details volgt later een aangekondiging"
Klinkt goed, eindelijk wat tegengas aan de doem denkers die maar blijven beweren dat de X10 helemaal geen updates gaat krijgen 8)7

Off-topic: Twitter is wel een uitkomst voor dit soort korte vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha... Dit doet me denken aan die reclame (strekking van de uitspraak in de reclame): "Een product waarvan we de naam nog bekend gaan maken, voor een prijs die we nog moeten vaststellen, wordt uitgeleverd op een moment in de toekomst!"..

Komt aardig in de buurt deze reclame ;) Ondertussen is er al meer zeker, echter was dit kort in het verleden nog behoorlijk van toepassing op de X10.. Nu weer zo wazig doen over de upgrade, zeg gewoon eens wat concreets SE. Volgens mij is de leverdatum nog niet eens officieel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:08:
Hahaha... Dit doet me denken aan die reclame (strekking van de uitspraak in de reclame): "Een product waarvan we de naam nog bekend gaan maken, voor een prijs die we nog moeten vaststellen, wordt uitgeleverd op een moment in de toekomst!"..

Komt aardig in de buurt deze reclame ;) Ondertussen is er al meer zeker, echter was dit kort in het verleden nog behoorlijk van toepassing op de X10.. Nu weer zo wazig doen over de upgrade, zeg gewoon eens wat concreets SE. Volgens mij is de leverdatum nog niet eens officieel?
Iets concreets zeggen over de update? 8)7 Volgens mij hebben ze zojuist voor het eerst redelijk officieel bevestigd dat er één komt ;) Daarnaast is het niet heel vreemd dat ze bij SE NL nog niet weten waar de SE developers in de rest van de wereld precies mee bezig zijn, ze zullen waarschijnlijk al hard aan het werk zijn aan de update met de meest recente versie die voor handen was, stel echter dat dat 2.2 is dan mag men dat niet eens zeggen omdat deze volgens mij nog niet officieel is aangekondigd door Google. ;)

Daarnaast is er denk ik gewoon niet echt een vaste release date is, ze pogen hem rond de 30e maart uit te leveren aan de providers en belwinkels en dan is het hun om te zorgen dat hij z.s.m. in de winkels komt :)

Denk dat ze in de consumenten elektronica gewoon wat minder met vaste release dates werken dan met games etc, de BRAVIA's komen ook gewoon in de winkels zodra de winkel deze binnen krijgt. Er worden vaak wel schattingen gegeven maar ze staan zelden zo vast als bij de PS3 bijvoorbeeld het geval was volgens mij :)

Om toch maar een soort release date te geven, de officiële datum is volgens mij 26-3 gezien dan de exclusiviteit in zal gaan van KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:19:
[...]

Iets concreets zeggen over de update? 8)7 Volgens mij hebben ze zojuist voor het eerst redelijk officieel bevestigd dat er één komt ;) Daarnaast is het niet heel vreemd dat ze bij SE NL nog niet weten waar de SE developers in de rest van de wereld precies mee bezig zijn, ze zullen waarschijnlijk al hard aan het werk zijn aan de update met de meest recente versie die voor handen was, stel echter dat dat 2.2 is dan mag men dat niet eens zeggen omdat deze volgens mij nog niet officieel is aangekondigd door Google. ;)

Daarnaast is er denk ik gewoon niet echt een vaste release date is, ze pogen hem rond de 30e maart uit te leveren aan de providers en belwinkels en dan is het hun om te zorgen dat hij z.s.m. in de winkels komt :)

Denk dat ze in de consumenten elektronica gewoon wat minder met vaste release dates werken dan met games etc, de BRAVIA's komen ook gewoon in de winkels zodra de winkel deze binnen krijgt. Er worden vaak wel schattingen gegeven maar ze staan zelden zo vast als bij de PS3 bijvoorbeeld het geval was volgens mij :)

Om toch maar een soort release date te geven, de officiële datum is volgens mij 26-3 gezien dan de exclusiviteit in zal gaan van KPN ;)
Whahaha Welke update komt er precies en wanneer? ;) Ik ben het eens met ROD, alle info betreffende de update is pure speculatie.. Er komt een update okee, daar ga ik ook vanuit, maar dan...

Ik stelde ook al dat er ondertussen al meer duidelijkheid is (volgens mij is de leverdatum aan eindgebruikers overigens minimaal 2 weken later, dus dat schiet lekker op qua duidelijkheid ;)).. Echter je voorbeeld van de Bravia gaat een beetje mank.. Weet jij van een Q&A met Sony betreffende een Sony Bravia TV? Wie A zegt moet in dit geval ook B zeggen..

Ik ga zeer waarschijnlijk de X10 ook kopen, omdat het domweg het beste toestel op dit moment is, echter hoef je SE qua aanpak de handen niet boven het hoofd te houden, dat heeft geen zin want de feiten liggen er gewoon >:) ..

Inderdaad leuk trouwens zoveel smileys gebruiken,, wordt het een stuk vrolijker van inderdaad (en ze zijn gratizzzz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:33:
Ik ga zeer waarschijnlijk de X10 ook kopen, omdat het domweg het beste toestel op dit moment is
HTC Desire is toch echt wel het beste toestel :+ AMOLED, multitouch, meer RAM, Android 2.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Laatst online: 12-09 05:45

-db-

Hoi

Op camera en design na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CLB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:36:
[...]

HTC Desire is toch echt wel het beste toestel :+ AMOLED, multitouch, meer RAM, Android 2.1 :)
Android 2.1 krijgt die waarschijnlijk dit jaar, het scherm van de X10 is in de previews
als heel goed bevonden, meer ram is voor de doorsnee gebruiker niet super belangrijk en multitouch krijgt die ook als er android 2.1 op komt te staan.

Als android 2.1 erop komt te staan heb je met een groter scherm en veel betere camera in vergelijking met de Desire een veel completer toestel aan de X10.

Mits 2.1 er snel op komt he;)

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 09-03-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
[...]

en welk abonnement dan? Want ik zit ook naar 1 jaar te kijken. Met 275 min/sms en web...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
[...]

Wat is de definitie van het beste toestel? Volgens mij toch echt degene die voor jou persoonlijk het beste werkt :)

Wat dat betreft zou ik qua touch screen telefoons de X10 sowieso bovenaan zetten want ik heb grote vingers en hoe groter het scherm des te beter het typt in mijn ogen(los van de gevoeligheid van het scherm) :P Ook vind ik met name Timescape er wel geweldig uitzien. In het geval van een QWERTY zou ik weer eerder neigen naar de Milestone of Shadow en wil je de snelste 'schone'(lees zonder troep van de fabrikant) telefoon dan een Nexus One. De Desire zou ik alleen bij uitkomen zolang de Nexus One nog niet leverbaar is hier... Of als je heel erg van Sense houdt natuurlijk :+

Ben er overigens zelf nog niet over uit of ik full-touch echt een verbetering vindt, maar denk dat het vooral een kwestie van wennen is :)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:33:
[...]

Whahaha Welke update komt er precies en wanneer? ;) Ik ben het eens met ROD, alle info betreffende de update is pure speculatie.. Er komt een update okee, daar ga ik ook vanuit, maar dan...

Ik stelde ook al dat er ondertussen al meer duidelijkheid is (volgens mij is de leverdatum aan eindgebruikers overigens minimaal 2 weken later, dus dat schiet lekker op qua duidelijkheid ;)).. Echter je voorbeeld van de Bravia gaat een beetje mank.. Weet jij van een Q&A met Sony betreffende een Sony Bravia TV? Wie A zegt moet in dit geval ook B zeggen..

Ik ga zeer waarschijnlijk de X10 ook kopen, omdat het domweg het beste toestel op dit moment is, echter hoef je SE qua aanpak de handen niet boven het hoofd te houden, dat heeft geen zin want de feiten liggen er gewoon >:) ..

Inderdaad leuk trouwens zoveel smileys gebruiken,, wordt het een stuk vrolijker van inderdaad (en ze zijn gratizzzz :+
Voor wat betreft de update had ik het over de twitter van SonyEricssonNL:
http://twitter.com/SonyEricssonNL

Er staat duidelijk dat er zeker een update komt voor wat betreft Android ;)

Voor wat betreft de aanpak van de Q&A ben ik het wel met je eens, het is niet slim om eerst mensen vragen te laten stellen en dan vervolgens alles te beantwoorden met "ligt bij de productmanager" of "kunnen we niet overleggen vanwege concurrentieoverwegingen" maar dat is ook weer iets waar ze bij SE van kunnen leren. Verder had SE inderdaad gedurende de lange periode tussen November en nu wel iets meer informatie mogen vrijgeven dan "Q1" voor wat betreft de release, maar zoals het er nu naar uit ziet gaan ze dat wel halen :)

Anyway, uiteindelijk is SE ook maar gewoon een bedrijf dat zoveel mogelijk winst wil maken en dat potentiële klanten weglopen door onduidelijkheid daar hebben ze alleen zichzelf mee ;) Dus ze zullen er snel genoeg van leren, al betwijfel ik of die 100 tweakers die deze telefoon al een jaar volgen(zoals ik) echt heel veel uit zullen maken op SE's omzet ;)

Off-topic: Sorry voor mijn smiley verslaving :X Vind het wel handig om een bepaalde ondertoon mee te geven aan een zin. :9 Maar goed, beter als de meeste andere verslavingen denk ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Haha, die heeft kleine handjes :P Ziet grappig uit als hij zo'n groot ding als de X10 vast heeft.

Ik zag dat er knopjes aan de zijkant zitten voor het geluid. Iemand had daar een vraag over gesteld meen ik. Antwoord: die zitten er dus op.

Ik hoor allemaal goed nieuws over de X10... :) Mooi dat er bijna geen negatieve dingen meer bijkomen en dat de meeste mensen er zeer positief over zijn. Nu maar wachten tot hij in de winkel ligt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Skoezie.. Ik bedoelde dat de X10 voor mij gezien het beste toestel is (ik ga specifiek voor de camera, 4" en design nl.).. Jij zit trouwens toch nog steeds met die oude milestone of nie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
dat ziet er goed uit! mediascape en timescape gaan lekker rap daar! zo wil ik het zien! dit word mijn phone hoor 99%!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd iedereen die hier maar hapt, er stond een smiley ( :+) achter jongens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij kan wel lekker snel typen op dat scherm zeg. Zul je mij niet zien doen met mijn grote nederlandse klauwen. :P

Verder ziet het er echt goed uit. Timescape werkt gewoon snel en zie geen vertragingen. Denk dat SE het nu goed op orde heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
Rctworld schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:01:
[...]

Voor wat betreft de update had ik het over de twitter van SonyEricssonNL:
http://twitter.com/SonyEricssonNL

Er staat duidelijk dat er zeker een update komt voor wat betreft Android ;)
offtopic ; grappig, je hebt m'n tweet gevonden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Frontier schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 05:54:
[...]

offtopic ; grappig, je hebt m'n tweet gevonden !
Zo knap was dat niet, die van mij staat eronder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Op deze foto van een franse website staat er een klein vergrootglas onder de volumetoetsen. Zou dit betekenen dat je met die knoppen in en uit kan zoomen bij website en google maps e.d.?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2772/4405163122_bd4b587eba.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Fitz op 10-03-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Fitz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:46:
Op deze foto van een franse website staat er een klein vergrootglas onder de volumetoetsen. Zou dit betekenen dat je met die knoppen in en uit kan zoomen bij website en google maps e.d.?

[afbeelding]
Wat dacht je ervan dat dit gewoon de zoom-knop van de camera is? 8)7 Zolang de camera niet actief is, is dat normaal gesproken de volume knop...

[ Voor 7% gewijzigd door Rctworld op 10-03-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
is dat niet het vergrootglas van google search?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
JarlSX schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:03:
is dat niet het vergrootglas van google search?
nope, dat is toch echt gewoon de zoom functie voor de camera.
Mijn SE W800i heeft precies dezelfde knoppen. (inclusief plaatje van een vergrootglas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Box:

Afbeeldingslocatie: http://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/articleimage/Phil%20Nickinson/2010/03/thumb_450_Xperia%2010%20unbox.PNG

En de UNboxing:

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Stond op de vorige pagina ook al O-)

Anyway, wel beetje basic doos qua inhoud voor zo'n dure telefoon(al zou je zeggen dat de doos ook een stuk kleiner had gekund), maar dat is met de meeste merken niet anders geloof ik. In ieder geval goed dat SE aan de natuur denkt en het bij een basic handleiding houdt _/-\o_ Toch niemand die verder leest als de Quick-Start Guide 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 10-03-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:58:
[...]

Stond op de vorige pagina ook al O-)
Damn, je hebt gelijk! Me bad :/

En verder, ja beter dat ie nu heel snel in de winkel ligt :p

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hoe komen die mensen aan die toestellen? is hij in andere landen al tekoop oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
koekoek2003nl schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:21:
Alle video's die ik tot nu toe langs heb zien komen waren sowieso gewoon review toestellen gekregen van SE, op beurzen en die unboxing video is bijvoorbeeld ook door SE zelf gemaakt.

Overigens zou hij in sommige Oosterse landen al wel verkrijgbaar kunnen zijn geloof ik, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

koekoek2003nl schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:21:
Is nog nergens te koop. Op alle devices die te zien waren op de cebit of MWC zaten nog niet de final roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Laatst online: 05-06-2024
Rctworld schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:58:
basic handleiding houdt _/-\o_ Toch niemand die verder leest als de Quick-Start Guide 8)7
Nee, doe de volledige maar in PDF, CTRL+F werkt niet zo goed op papier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 10:00
Weet iemand iets over hoe het met de mailfunctionaliteit zit?

Belangrijk voor mij is dat ik mijn werkmail kan ophalen, ik weet dat bij de Vivaz roadsync wordt meegeleverd zodat dat zonder problemen kan, wordt dit ook bij X10 gedaan, moet je dan zelf achter 3rd party software aan of kan Android er standaard al goed mee overweg? (ook VPN)

Daarnaast wil ik ook mijn hotmail account kunnen gebruiken. Gaat dit goed werken of is de integratie alleen goed als je Gmail gebruikt? Zag op een filmpje van de X10 mini namelijk wel snelknoppen met een G-mail icoon.

Heb eigenlijk geen zin om op Google services over te moeten stappen om de functies van deze telefoon (of ieder ander android toestel) optimaal te kunnen benutten.

Zit nog een beetje te twijfelen tussen deze en de Vivaz pro. Eigenlijk vooral omdat de Vivaz compacter is en fysieke qwerty heeft. Daar staat dan weer een minder soepel OS tegenover…

[ Voor 4% gewijzigd door jap85 op 11-03-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Geen handleiding vind ik erg slecht. Ik heb weliswaar met windows mobile toch wel 2 weken nodig gehad om wat handig te worden en gewenst dat er een handleiding was. Tsja, bellen en sms'en lukt wel, maar internet, email, verbindingen is toch wel wat ingewikkeldere materie. Komt wel goed met een informatica opleiding, maar de gemiddelde gebruiker zou er denk ik niet uitkomen.

Ik vind het moeilijk een keuze te maken, Xperia is veruit de mooiste high-end Android toestel (wmb). Maar Android 1.6 hield mij wat tegen. Alhoewel ik, simpel gezegd, me 'vroeger' totaal niet druk kon maken over het besturingssysteem van het toestel. Gek eigenlijk dat dat nu een verkoopargument geworden is. De mogelijke upgrade naar 2.1 (2.2?) maakt het wel aantrekkelijker, maar tsja ik wil eigenlijk dat wel zeker weten en niet een half jaar moeten wachten. Ik wil natuurlijk wel een van de eerste met dit toestel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jap85 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:18:
Weet iemand iets over hoe het met de mailfunctionaliteit zit?

... (ook VPN)

Daarnaast wil ik ook mijn hotmail account kunnen gebruiken.

...
Voor Exchange mail wordt moxio mail meegeleverd (zie Q&A van SE). Wat je in dit kader bedoelt met VPN begrijp ik niet? Je kan wel gewoon via SSL connectie maken..

Voor Hotmail kan je gewoon pop3 gebruiken.

De google services heb je wel nodig onder android, maar ik gebruik ze nagenoeg niet.

Qua handleiding wordt het steeds gebruikelijker om deze op internet te zetten ipv. papier te verkwisten.. Goede zaak, ik (en vele andere tweakers/eigenwijzen met mij denk ik) lees ook nooit handleidingen dus dat zou zonde zijn van het papier..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 10:19
Vreemd zou de x10 in de UK met 2.0 uitkomen??

http://www.expansys.com/d.aspx?i=185317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nee, heeft er van begin al op gestaan. Is foutje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe verhoud het schem zich met de iphone qua gevoeligheid! dit is nog het enige vraagteken voor de rest lijkt het precies iets voor mij te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:22:
hoe verhoud het schem zich met de iphone qua gevoeligheid! dit is nog het enige vraagteken voor de rest lijkt het precies iets voor mij te zijn :)
precies, want heb nu een touch dual en die is nou niet heel erg fijn om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
De Touch Dual is resistief (drukgevoelig). Android-telefoons zijn bijna allemaal capacitief (aanraakgevoelig, net zoals de iPhone) en de X10 is hier geen uitzondering op. Met andere woorden: iPhone-achtig qua gevoeligheid. Misschien ietsjes minder, maar wel stukken beter dan de Touch Dual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:22:
Ik heb beide toestellen in gebruik en de X10 reageert iets minder gevoellig dan de iphone. Maar wel stukken beter dan de Vivaz of Satio.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
ricjuh schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:54:
[...]

Ik heb beide toestellen in gebruik en de X10 reageert iets minder gevoellig dan de iphone. Maar wel stukken beter dan de Vivaz of Satio.
Ben je na cebit geweest? Is de X10 ongeveer net zo gevoelig als de Hero (heb ik dinsdag voor het eerst mee gespeeld *schaam*)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Knul schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:58:
[...]

Ben je na cebit geweest? Is de X10 ongeveer net zo gevoelig als de Hero (heb ik dinsdag voor het eerst mee gespeeld *schaam*)?
Nee, hij werkt voor een Sony Ericsson callcenter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricjuh schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:54:
[...]

geen wereld van verschil dus? er valt wel aan te wennen neem ik aan:) erg mooi toeste de x10 en het wachten op de volgende iphone duurt me te lang:P dank voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:49:
[...]

geen wereld van verschil dus? er valt wel aan te wennen neem ik aan:) erg mooi toeste de x10 en het wachten op de volgende iphone duurt me te lang:P dank voor jullie reacties
Heb zelf de Iphone en een vriend van me de Hero.

De iphone is wat gevoeliger, de Hero moet je iets meer je best doen om in te drukken. Denk dat je de Hero kunt vergelijken met de X10 qua gevoeligheid want niemand komt in de buurt van de Iphone.( nee ben geen fanboy, iedere reviewer zegt dit...)Gewoon redelijk goed gevoelig dus deze X10 denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
IVM tijdgebrek heb ik geen tijd om het topic bij te houden. Voelt iemand zich geroepen om deel 2 te starten. overleg het wel even in dit topic. Anders krijgen we straks meerdere nieuwe topics in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Mij lijkt het handiger dat er een nieuw topic wordt gestart zodra de eerste X10 in de winkel ligt... Nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
alwaysleft schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:08:
[...]

Heb zelf de Iphone en een vriend van me de Hero.

De iphone is wat gevoeliger, de Hero moet je iets meer je best doen om in te drukken. Denk dat je de Hero kunt vergelijken met de X10 qua gevoeligheid want niemand komt in de buurt van de Iphone.( nee ben geen fanboy, iedere reviewer zegt dit...)Gewoon redelijk goed gevoelig dus deze X10 denk ik ;)
Oh ja hoor elke reviewer zegt dit.

De HD2 schijnt een betere touchscreen te hebben, maar goed dat vergeten we voor de grap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:06
Ik zit erg te twijfelen tussen de Desire en de x10. Desire heeft meer werkgeheugen, maar qua looks wint de x10 voor mij.

Timescape en UIx zeggen me nog niet zoveel.

De vraag is dus in hoeverre dat extra werkgeheugen zal schelen en waarom SE er 'maar' 256 MB RAM heeft ingestopt? Ik kan eigenlijk nergens terugvinden hoe het extra RAM zich zal gaan verhouden tot de prestaties van android 2.1.

Iemand info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net ff vastgehouden in de HI-winkel, wat een mooi toestel!
Hij is veel platter dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:08:
Was het enkel de buitenkant of heb je ook echt met de telefoon kunnen spelen?

@Nollekeuh: Het is nog niet bekend hoeveel ram erin zit. De een zegt 256, de andere 384 en weer anderen 256 + 128 aan videogeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:08:
Zou ik misschien ook mogen weten waar deze winkel precies is? ;) Wel vreemd dat ze nu al een exemplaar binnen hebben of was het alleen een dummy voor de showroom? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Laatst online: 13:50
Denk dat dit een dummy was.
volgens de Hi site word hij pas 8 april geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-09 23:14
Waarschijnlijk wel een dummy aangezien de kpn winkels meestal nooit echte toestellen in de vitrine hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Dan ben je zeker nog nooit in een Hi winkel geweest?
Daar staan altijd toestellen die je kunt oppakken en testen, inclusief internetverbinding..

Zal van de week eens ff langs gaan in den bosch om hem te keuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
chevchelios schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:10:
Daar staan altijd toestellen die je kunt oppakken en testen, inclusief internetverbinding..

Dan heb jij in de Hi winkel zeker nog nooit om je heen gekeken :P , naast de centraal geplaatste echte toestellen met internetverbinding vind je er ook wanden vol met dummies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
chevchelios schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:10:

Hoe weet jij zo zeker dat hij daar ligt? 8)7 Voorlopig heb ik nog niemand buiten SE of de reviewers met het ding zien werken dus verwacht ook niet dat er 2/3 weken voor de release overal in Nederland al werkende toestellen in de Hi-winkel liggen eerlijk gezegd ;)

Anyway, laat ik maar weer on-topic gaan want dit hoort eigenlijk alweer meer bij levertijd achtige dingen zolang het niet over het testen van het toestel zelf gaat O-)
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.