Het Sony Ericsson Xperia X10 (Rachael) topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:
  • 182.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
Rctworld schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:25:
[...]

Hoe weet jij zo zeker dat hij daar ligt? 8)7 Voorlopig heb ik nog niemand buiten SE of de reviewers met het ding zien werken dus verwacht ook niet dat er 2/3 weken voor de release overal in Nederland al werkende toestellen in de Hi-winkel liggen eerlijk gezegd ;)

Anyway, laat ik maar weer on-topic gaan want dit hoort eigenlijk alweer meer bij levertijd achtige dingen zolang het niet over het testen van het toestel zelf gaat O-)
Ik zeg helemaal niet dat ie daar ligt. Ik maak alleen duidelijk dat er in Hi winkels wel degelijk telefoons liggen die aan staan en die je mag testen, om RobertMaes z'n bericht te ontkrachten.

En ik ga lekker toch van de week kijken of ie er ligt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin87 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:29:
[...]

Dan heb jij in de Hi winkel zeker nog nooit om je heen gekeken :P , naast de centraal geplaatste echte toestellen met internetverbinding vind je er ook wanden vol met dummies.
Ik was in de Hi winkel in Leiden, waar toevallig iemand van het hoofdkantoor was. Deze had een Legend en een X10 bij zich. Beiden op dat moment nog niet verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X10 zonder media en timescape.. Beetje open deur, maar goed:

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56
Bij bepaalde telefoons gaat er een lichtje knipperen als je een bericht (sms, e-mail etc.) ontvangen hebt.

Weet iemand of de X10 ook een dergelijke functie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:48:
X10 zonder media en timescape.. Beetje open deur, maar goed:
dus je kan die timescape & media scape gewoon uitzetten,
maar ik zie daar toch de interface van android 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43
z0bin schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:27:
[...]

dus je kan die timescape & media scape gewoon uitzetten,
maar ik zie daar toch de interface van android 2.0?
Zoals al vaak gezegd zijn Time- en Mediascape gewoon losse applicaties, dit in tegenstelling tot HTC Sense wat een vaste schil om Android heen is.

Verder is dit gewoon Android 1.6 met volgens mij Beautiful Widgets voor wat betreft de klok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oathie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 22:42
Afbeeldingslocatie: http://av.watch.impress.co.jp/img/avw/docs/354/401/sony055.jpg

Niet een super interessante foto maar ik kwam deze tegen foto bij de opening van een nieuwe Sony Store in Nagoya. De rubberen hoesjes zijn hier in ieder geval ook zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat deze beter is dan de rampzalige X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoe zit het eigelijk met het scherm de X10 heeft: 480 x 854 pixels, 4.0 inches en de Desire heeft: 480 X 800 pixels, 3.7 inches
Zit je dan op een diagonaal van: 10,1cm voor de X10 en 9,3cm voor de Desire?

Dus het scherm van de X10 is langer?, Nu had mijn huisgenoot vroeger een Xperia X1 en die heeft een scherm van: 800 x 480 pixels, 3.0 inches. Maar laatstgenoemde vond ik echt verschrikkelijk, het was een leuke mooie telefoon maar ik kon niet werken met het scherm omdat het te smal en te hoog was waardoor ik het helemaal niet lekker meer vond werken.

Hoe zit dat bij de X10 ik het begin vond ik het er niet vreemd uitzien maar het filmpje van us1111 vind het het toestel veel te smal en het scherm de smal en te hoog. Maar bij het plaatje hierboven waar de linker witte trouwens breeder uit dan de zwarte (dit zijn toch dezelfde toestellen? optisch bedrog dus?) Ziet het er wel weer goed uit.

Weet iemand wat de werkelijke maten zijn van het scherm?

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-03-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

koekoek2003nl schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:53:
Hoe zit het eigelijk met het scherm de X10 heeft: 480 x 854 pixels, 4.0 inches en de Desire heeft: 480 X 800 pixels, 3.7 inches

Dus het scherm van de X10 is langer?, Nu had mijn huisgenoot vroeger een Xperia X1 en die heeft een scherm van: 800 x 480 pixels, 3.0 inches. Maar laatstgenoemde vond ik echt verschrikkelijk, het was een leuke mooie telefoon maar ik kon niet werken met het scherm omdat het te smal en te hoog was waardoor ik het helemaal niet lekker meer vond werken.

Hoe zit dat bij de X10 ik het begin vond ik het er niet vreemd uitzien maar het filmpje van us1111 vind het het toestel veel te smal en het scherm de smal en te hoog. Maar bij het plaatje hierboven waar de linker witte trouwens breeder uit dan de zwarte (dit zijn toch dezelfde toestellen? optisch bedrog dus?) Ziet het er wel weer goed uit.

Weet iemand wat de werkelijke maten zijn van het scherm?
Het scherm zelf is ongeveer 5cm bij 8,8 cm en heeft een verhouding van 16:9. Aangezien het een verhouding heeft van 16:9 zul je bij films geen zwarte balken zien. De motorola Milestone heeft dat bijvoorbeeld ook en is een steeds meer voorkomende resolutie naast de gebruikelijke 480x800 (HD/HD2/Desire) en 320x480 (hero/iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 17:12
Zoals ik al eerder gemeld had twijfelde ik tussen de HD2 en de X10 (en ja, stiekem ook de Milestone). Uiteindelijk toch besloten om te wachten op de X10. Groot scherm, goede camera (vind ik blijkbaar toch belangrijker dan ik steeds dacht, want ik kom er steeds weer op terug) en het feit dat Augmented Reality mijn interessen heeft. Dan kom je al snel bij een Android toestel uit (Layar anyone).

In de tussentijd ook maar de Android SDK op mijn systeem gegooid, zodat ik wat applicaties kan uittesten in de emulator. Ik kan het aanraden aan iedereen die applicaties wil testen, want je hebt gewoon een standaard Android toestel (hoewel het een stuk langzamer is dan een echt toestel), en je kunt zonder issues een en ander uitproberen. Ik gebruik overigens wel alleen APK bestanden; heb de market nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oathie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:49:
[afbeelding]

Niet een super interessante foto maar ik kwam deze tegen foto bij de opening van een nieuwe Sony Store in Nagoya. De rubberen hoesjes zijn hier in ieder geval ook zichtbaar.
Die lelijke hoesjes zijn zonde van die mooie telefoons.. Snap ik met sommige mensen zowieso niet.. Dan koop je een telefoon omdat je hem voor een groot gedeelte qua design harstikke mooi vind om er vervolgens een lelijk ding omheen te doen.
Rctworld schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:24:
[...]

Zoals al vaak gezegd zijn Time- en Mediascape gewoon losse applicaties, dit in tegenstelling tot HTC Sense wat een vaste schil om Android heen is.

Verder is dit gewoon Android 1.6 met volgens mij Beautiful Widgets voor wat betreft de klok ;)
Da's overigens niet waar, de Sense schil kan je eenvoudig uitzetten, echter de Sense applicaties zoals mail e.d. weer een stuk lastiger.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:06:
Die lelijke hoesjes zijn zonde van die mooie telefoons.. Snap ik met sommige mensen zowieso niet.. Dan koop je een telefoon omdat je hem voor een groot gedeelte qua design harstikke mooi vind om er vervolgens een lelijk ding omheen te doen.
Je hebt het er zo vanaf... En ik loop liever met zo'n hoesje rond dat m'n telefoon er iets minder uitziet, dan dat ik hem na een half jaar al vol met krassen heb zitten waardoor die er helemaal niet uitziet. Ik ben toch iets meer op m'n gemak als zo'n hoesje eromheen zit als ik op de fiets of op school zit, zo kan er minder mee gebeuren. Maar er zullen ook nog wel hoesjes komen waarin je hem 'opbergt' i.p.v. alleen beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
roelientjeL schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:29:
[...]

Je hebt het er zo vanaf... En ik loop liever met zo'n hoesje rond dat m'n telefoon er iets minder uitziet, dan dat ik hem na een half jaar al vol met krassen heb zitten waardoor die er helemaal niet uitziet. Ik ben toch iets meer op m'n gemak als zo'n hoesje eromheen zit als ik op de fiets of op school zit, zo kan er minder mee gebeuren. Maar er zullen ook nog wel hoesjes komen waarin je hem 'opbergt' i.p.v. alleen beschermt.
Nouja, het kan mijn idee zijn maar het is uiteindelijk allemaal redelijk onzin, ik heb een hekel aan krassen maar het is en blijft een gebruiksvoorwerp en als je er zelf maar een beetje zuinig op bent heb je volgens mij niet zoveel te vrezen.

Denk dat het al een hoop helpt om het scherm de richting van je lichaam op te draaien(zodat niet als je ergens tegen aan loopt of iets dergelijks gelijk het glas wordt geraakt) en voor de rest nooit spullen in dezelfde zak te doen als je telefoon, zo hebben mijn andere telefoons het tot nu toe ook altijd perfect overleefd zonder krassen. En dat terwijl ik heel wat achtbanen en thrill rides bezoek in een gemiddeld jaar met mijn telefoon gewoon in mijn zak :)

Sowieso vergeten mensen één ding, en dat is dat met zo'n silicone hoesje het grootste, belangrijkste en meest kwetsbare gedeelte van de telefoon nog steeds niet beschermd is, oftewel 4" aan beeldscherm. Het is trouwens ook wel echt afgrijselijk met dat hoesje over die zilveren toetsen heen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rctworld op 15-03-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelientjeL schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:29:
[...]

Dat laatste kan ik begrijpen, maar ten eerste krassen moderne telefoons bij een beetje normaal gebruik nagenoeg niet (gewoon goed mee omgaan ook) en ten 2e is het een gebruiksvoorwerp waarop best een heel klein beetje sporen zichtbaar mogen zijn.. Een toestel met een paar kleine krasjes is nog altijd 10x mooier dan zo'n allesverhullend stuk rubber. Als je het toestel de hele gebruiksduur in zo'n houder laat zitten, wat is dan het doel van de oorspronkelijke behuizing voor jou geweest?
Je koopt toch ook geen schilderij om hem vervolgens in een luchtdichte kast te stoppen omdat dat beter is voor het schilderij?

Maarja ik laat dit wel erg offtopic gaan, maar ik begrijp gewoon daadwerkelijk niet waarom mensen een design iets zo kunnen verlelijken.. Bijna een belediging naar de ontwerper in mijn ogen :D

Edit: Ik tiep te langzaam denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:35:
[...]

Sowieso vergeten mensen één ding, en dat is dat met zo'n silicone hoesje het grootste, belangrijkste en meest kwetsbare gedeelte van de telefoon nog steeds niet beschermd is, oftewel 4" aan beeldscherm. Het is trouwens ook wel echt afgrijselijk met dat hoesje over die zilveren toetsen heen :P
Is het scherm niet onkrasbaar? Ben er een beetje aan gewend geraakt tegenwoordig, dus misschien ben ik verwend, maar het lijkt me toch niet meer dan vanzelfsprekend? (moet meteen denken aan de cowon s9 durability test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:50:
[...]

Is het scherm niet onkrasbaar? Ben er een beetje aan gewend geraakt tegenwoordig, dus misschien ben ik verwend, maar het lijkt me toch niet meer dan vanzelfsprekend? (moet meteen denken aan de cowon s9 durability test)
Dat vraag ik me ook af, de HTC HD2 heeft bijvoorbeeld een glazen scherm, krasbestendig maar breekt snel tijdens een flinke klap/val. Het enige wat ik over de X10 kan vinden is dit:
What’s a scratch-resistant screen?
Xperia X10 has mineral glass to prevent easy scratching and fingerprint coating.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:06
Vin87 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:07:
[...]

Dat vraag ik me ook af, de HTC HD2 heeft bijvoorbeeld een glazen scherm, krasbestendig maar breekt snel tijdens een flinke klap/val. Het enige wat ik over de X10 kan vinden is dit:

[...]

bron
Mineral lijkt me glas en dus ook krasbestendig. Alleen die toplaag is dat niet een soort coating i'm electrische geleiding?

[ Voor 10% gewijzigd door Nollekeuh op 16-03-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:27:
[...]

Mineral lijkt me glas en dus ook krasbestendig. Alleen die toplaag is dat niet een soort coating i'm electrische geleiding?
Nee die coating zit bijvoorbeeld ook op de Hero en die andere foon waarvan ik de naam hier niet mag noemen. Dit is een coating waarmee je heel snel het scherm weer schoon hebt als er vingerafdrukken/vegen op staan. Dit werkt erg goed overigens, als het scherm behoorlijk vies is even langs de broekspijp halen en hij glimt weer als de beste.

Verder lijkt me het glas ook krasbestendig, anders heb je wel erg snel krassen op 45% van je toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Is het ook mogelijk om het toestel middels een kabel aan te sluiten op je tv? zodat je direct je gemaakte filmpjes af kan spelen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

koekoek2003nl schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:09:
Is het ook mogelijk om het toestel middels een kabel aan te sluiten op je tv? zodat je direct je gemaakte filmpjes af kan spelen of iets dergelijks?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Het opstartscherm als je hem voor het eerst opstart:

http://www.youtube.com/watch?v=4uYr_XmJKQQ
Reply2010-03-16 21:30LKmQ U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:00:
Het opstartscherm als je hem voor het eerst opstart:

http://www.youtube.com/watch?v=4uYr_XmJKQQ
Reply2010-03-16 21:30LKmQ U
2.39: X10i??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Het officiële typenummer is X10i, gok voor international. Want je hebt ook de X10a voor America en dat is dan geloof ik de CDMA versie. Uiterlijk zijn ze verder identiek )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Er verschijnen steeds meer unboxing videos online, kom op SE, verschepen dat ding!!

Overigens wordt de X10 in sommige landen erg compleet geleverd, met MW600 headset en screenprotector (maar zonder bijpassende pouch..):

http://www.youtube.com/watch?v=uczRIxWu8og

Edit:

Het feit dat SE er een screenprotector bijlevert doet mij denken dat de X10 niet zo krasbestendig is als de HD2.. (http://www.youtube.com/watch?v=o_zsiCUCzlE)

[ Voor 24% gewijzigd door Vin87 op 17-03-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Vin87 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:56:
Er verschijnen steeds meer unboxing videos online, kom op SE, verschepen dat ding!!

Overigens wordt de X10 in sommige landen erg compleet geleverd, met MW600 headset en screenprotector (maar zonder bijpassende pouch..):

http://www.youtube.com/watch?v=uczRIxWu8og

Edit:

Het feit dat SE er een screenprotector bijlevert doet mij denken dat de X10 niet zo krasbestendig is als de HD2.. (http://www.youtube.com/watch?v=o_zsiCUCzlE)
even afgezien wat het filmpje verder laat zien, het zijn altijd wel aparte figuren die zulke reviews maken...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 16:31
Overigens wordt de X10 in sommige landen erg compleet geleverd, met MW600 headset
die headset mag dr hier ook wel bij geleverd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit het met de krasbestendigheid bij SE altijd wel goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:10
Heb 'm bij HI besteld, hopelijk heb ik 'm 8 april.
Volgens het Q&A topic is het pakket minder uitgebreid als in andere landen.

Voor Nederland zit dit in het pakket van de X10:

Xperia X10
Micro SD van 8 GB
Charger
USB kabel
Quick user guide

Vindt het wel een beetje jammer, in dat releasefilmpje ziet die headset er wel vet uit!
Of misschien doet de provider er een MW600 bij :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Lucky0wn op 18-03-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Timescape werkt nu wel een stuk beter dan eerst moet ik zeggen:

En hier nog enkele tutorials :
http://www.youtube.com/user/sonyericssonsupport

o.a. Browsen, Messaging, Syncen en Getting started

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oathie
Lucky0wn schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:56:
Heb 'm bij HI besteld, hopelijk heb ik 'm 8 april.
Volgens het Q&A topic is het pakket minder uitgebreid als in andere landen.

Voor Nederland zit dit in het pakket van de X10:

Xperia X10
Micro SD van 8 GB
Charger
USB kabel
Quick user guide

Vindt het wel een beetje jammer, in dat releasefilmpje ziet die headset er wel vet uit!
Of misschien doet de provider er een MW600 bij :9~
Lijkt mij heel sterk dat er geen headset bij wordt geleverd.. Meestal zitten er van die standaard doppen bij die best ok zijn. Op de MTV Mobile site staat trouwens dat er wel een stereo headset bij wordt geleverd en dat is ook Hi. Edit: Het staat er ook bij Hi zelf. Klik en klik.

[ Voor 6% gewijzigd door Oathie op 18-03-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
weet iemand of je de headset alleen bedoeld is om muziek te luisteren, of kun je er ook gesprekken mee voeren?
M.a.w. heeft het ook een microfoon?

(volgens mij kan de 3.5mm aansluiting alleen gebruikt worden voor het afspelen van muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
avec_style schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:26:
weet iemand of je de headset alleen bedoeld is om muziek te luisteren, of kun je er ook gesprekken mee voeren?
M.a.w. heeft het ook een microfoon?

(volgens mij kan de 3.5mm aansluiting alleen gebruikt worden voor het afspelen van muziek)
De 3.5mm aansluiting kan ook gebruikt worden voor een microfoon, dat was ook zo bij de X1, ook bij de iPhone en HTC Touch series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat het toch niet zo goed is als we gehoop hadden

http://m3.idg.se/2.1022/1...khoppet-ar-en-svenskflopp

Zweedse reviewer geeft het maar 5 van de 10 sterren toch wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:17
Er zijn volgens mij nog altijd meer positieve dan negatieve reviews te vinden. Om nu gelijk zo'n verregaande conclusie te trekken aan de hand van 1 review, gaat me wat ver.

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:41:
Het ziet er naar uit dat het toch niet zo goed is als we gehoop hadden

http://m3.idg.se/2.1022/1...khoppet-ar-en-svenskflopp

Zweedse reviewer geeft het maar 5 van de 10 sterren toch wel jammer
De vertaling uit het zweeds:

Hier dan, X10. Vlaggenschip van Sony Ericsson telefoon als goed en zal een bedrijf besparen op de rand van de ondergang. Er is veel op het spel met deze telefoon en dat is waarom wij hadden verwacht zo veel meer.

Er is begrijpelijkerwijs een vrij forse telefoon, die vooral te wijten is aan de vier-inch scherm. Na het zien van hoe Sony Ericsson behandeld middelgrote schermen in Vivaz is evenwel van mening dat de telefoon daadwerkelijk waren verricht een beetje kleiner. De voordelen van surfen, toetsenbord, en het kijken naar films met een storm scherm is duidelijk, maar de grootte betekent ook dat je veel lange vingers om nog na te denken over elke vorm van enhandsanvändning moet hebben.

Een prijskaartje van iets minder dan 6 000 kronen is deels afhankelijk van het scherm, en gedeeltelijk op de embedded processor, een leeuwenbek-model op een gigahertz, dat is de vetste kunt u in een mobiele telefoon vandaag. Met het prijskaartje, verwachten we ook een constructie van absolute topklasse, maar X10 niet echt waarmaken van de verwachtingen.

De drie voorste knoppen voelen nogal slap en gewoon goedkoop en het scherm is er een beschermend glas waarvan de randen maken het ziet eruit als een soort beschermende plastic van de verpakking. Terwijl het gewicht is zeker goed voor dit type toestel maakt plastic omhulsel dat het nog steeds voelt heel goedkoop in vergelijking met vorig jaar coolste mobiele telefoon, HTC Hero, die ongeveer net zoveel als het werd uitgebracht kosten en had een goede robuuste bouwkwaliteit.

Wij begrijpen niet
Een vaak over het hoofd gezien heel hardware detailhandelaren die eindigde in de schaduw van het scherm en de processor is de camera. Sony Ericsson is de camera's en de åttamegapixlare zitten in de X10 is zeker het beste dat gevonden in een Androidtelefon, maar overigens ongeveer hetzelfde niveau als de andere mobiel met acht megapixels op de sensor.

De grote boring van X10 zijn berucht eigen Androidskalet UX met bestanddelen MEDIA Cape Times en Kaap, of de media-interface en "alle" interface. Cape Media is bezig met een vrij goed werk te tonen van je films, muziekbestanden en foto's, tenminste als je wilt dat ze opzichtig gepresenteerd.

Timescape plaats daarvan wordt ontworpen om alles te gaan verzamelen op je telefoon. Twitter, Facebook, e-mail, contacten, media en anderen zijn ihopklumpat beetje in een über-app die u eenvoudig overzicht van alles wat op je telefoon kunt krijgen.

Om te beginnen, deze twee uitvindingen aparte machine en niets te voelen rechtstreeks geïntegreerd met de telefoon, die zou hebben gemaakt gemakkelijker te gebruiken en volledig punten. Hier en daar in de twee interface die u een icoon met de oneindigheid teken op zullen vinden, onder andere, verschijnt informatie en waarmee u op het web materiaal in kwestie zoeken.

Juist de functie duidelijk is als een klok, maar als het gaat om iets anders, vooral in de Cape Times, voelt alles meest rommelige en meer als een weergave van grafische prestaties dan iets dat daadwerkelijk leidt ergens. Op deze manier is het zeker geluk dat het slechts gaat over twee losse apparaat, omdat je ze kunt verwijderen uit het startscherm, installeert u een fatsoenlijke file manager en Twitter-/Facebookklient en eigenlijk een recht prettige ervaring hebben in termen van software.

Oude Android
Een andere teleurstelling is de muziekspeler. Sony Ericsson Walkman merk in de rug naar ons verzekeren wrede muziekspelers, zoals ze gedaan hebben. Maar als ze niet eens een muziekspeler met EQ kunt samenstellen, voelt het om Android echt niet gedaan voor de media in de huidige situatie.

Niet een probleem dat is Sony Ericsson's verkeerd, en het geluid is eigenlijk echt goed zoals het is. Maar we moeten in staat zijn om meer te verwachten. Een blunder Android daarentegen, is Sony Ericsson's fout is dat de handset wordt geleverd met versie 1.6 van Android. Hoewel de 1.6-versie staat nu de installatie van malafide nieuws dat Google bril en de nieuwste versie van Google Maps, missen we veel van de basiskenmerken en downloadbare apparaat dat alleen werkt met versie 2.0 en hoger.

Een update zal ergens te komen tijdens het jaar, maar met de twee-scape apparna is ook diep geïntegreerd in de telefoon, moet het geen problemen geven ons een actuele Androidversion.

Losse hardware
De bovengenoemde problemen is iets dat verder gaat leven. Want in veel gevallen, X10 is een zeer aangename kennismaking, maar de hardware is enigszins teleurstellend. Terwijl in veel gevallen sneller is dan, zeg, HTC Hero voelt zich veel trager dan de andere leeuwenbek telefoons we getest. Zowel Google en HTC Nexus Een HD2 voelen enorm beter vorm, en gezien het feit dat de X10 is een directe concurrent voor hen, het zeer verontrustend is.

Het grootste probleem ligt echter in het display eigenschappen. Hoewel de grootte en resolutie positief zijn is het touch screen met behulp van zeer taai. In eerste instantie dachten we dat het te wijten was aan hardware storing, en dus pakte een kopie van de X10 te zien of het werd beter, maar niet.

Het ding is dat het niet de X10, die moeilijk is, maar het lijkt te zijn de relatie tussen hoe het scherm reageert op uw druk en wanneer, of indien de informatie bereikt het besturingssysteem.

Te bladeren op een website niet in alle gevallen kunt u uw vinger ongeveer een halve centimeter te trekken voordat het bewoog op het scherm. Dit probleem zich opnieuw voordoet voortdurend in gewoon alles wat je op de telefoon doen en we worden niet gezien op een Androidtelefon eerder, wanneer de informatie op het scherm begon zo snel verplaatsen als uw vinger raakt het glas.

Het maakt je absoluut niet mag worden in een haast wanneer u X10, dat is vrij veel teller alles in het voor staat. Wordt met name duidelijk wanneer je iets schrijven. Als je typt te snel te verliezen X10 brieven te verwijderen kunt u hier en daar, zelfs als skärmvibrationen u vertellen dat de pers is geregistreerd. Het ergste lijkt te zijn langs de randen, waar we vaak kunnen krijgen druk op zowel twee-en drie keer voordat het programma haaien dat wij proberen om een dergelijke brief (dit schrijven, terwijl het scherm elke keer aan te tonen dat de geregistreerde trilde pers). Echter, als u het heel rustig en voorzichtig te werk in bijna elke zeefdruk.

We hadden gehoopt dat de X10 zou net zo wreed als het leek. Maar wanneer een telefoon voor 6 000 kroon gedragen als deze, kunnen we niet, maar zijn diep teleurgesteld. Het is zeker juist in een software-update, wat betekent dat Sony Ericsson na hun oude tradities tot een kreupele telefoon die op zijn best nuttig kan zijn in een paar maanden vrij te laten. Maar dit is de telefoon die is binnenkort in de winkels, en dan de rating dan ...

------------------------------------------

Ik twijfel zelf tussen de x10 en de HTC desire. Voor SE is dit hun eerste android phone, HTC heeft al veel meer ervaring hierin. Wanneer ik filmpjes zie van de desire vind ik dit er echt super eruitzien, zo soepel dat het gaat. Snelheid is een belangrijk punt voor mezelf.

Voor de rest vind ik de prijs ook belangrijk, de desire is echt scherp geprijsd op dit moment. Ook is er radio aan boord van de desire, is ook altijd fijn.
De x10 heeft android 1.6, met een mogelijke update later naar 2.1. Maar veel zegt SE hier niet over, wat ik vervelend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk maar ik wacht wel even op goede revieuws van de bekende sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Toch baart de review me zorgen. De onderwerpen die bepraat worden zoals de aanraakgevoeligheid, dat moet gewoon in orde zijn. En dit is de eerste review die er is. De rest waren previews. Geen goed begin voor de X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
alwaysleft schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:06:
Toch baart de review me zorgen. De onderwerpen die bepraat worden zoals de aanraakgevoeligheid, dat moet gewoon in orde zijn. En dit is de eerste review die er is. De rest waren previews. Geen goed begin voor de X10.
Zou het echt een 'verkoop/klaar' toestel zijn? Of toch een sample? Op Esato.com wordt gezegd dat Sony Ericsson nog helemaal niet begonnen is met het verschepen van de 'final' X10. [edit: blijkt toch om een final versie te gaan .. ] , aan de objectiviteit van de review wordt overigens getwijfeld, zie hier

Daarbij is dit eigenlijk de eerste keer dat er iets negatiefs geschreven wordt over de aanraak gevoeligheid, in alle andere previews was er niets mis met het scherm.. Stel dat dit toch een 'final' X10 is, dan kan ik het me eigenlijk niet voorstellen dat het scherm goed was in de samples en dat er nu niets meer van deugd .. vreemd verhaal. Kan niet wachten op meer reviews.

Edit 2: En hier nog meer reviews , van 10/10 tot 5/10, geen pijl op te trekken 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Vin87 op 18-03-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

En nog een filmpje van GSM Arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fitz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:37:
En nog een filmpje van GSM Arena

[video]
Wat mij opvalt aan het filmpje:

1. Vrij veel lag tussen schermen.
2. Soms ook lag bij horizontaal scrollen, inderdaad duurt het soms erg lang voordat de veeg wordt uitgevoerd.
3. Gevoeligheid langs de rand lijkt inderdaad minder (wat is dat toch bij al die capacative schermen?)
4. Geen t9 dialer? Ik zie wel een heleboel namen in zijn lijst staan.. Als hij echter een nummer intoetst zie ik geen suggesties op alfabet. (heb ik overigens uit een ander filmpje).

Ondanks dat er een beest van een mobiele processor in zit vind ik de animaties (waar de x10 het toch voor een groot gedeelte van moet hebben) nogal stroef gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpje stelt mij toch tevreden. Zie juist weinig haperingen en kan alleen nog maar beter worden. Hopelijk dat iemand van got hem snel in handen heeft om zijn ervaringen te posten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:04:
Filmpje stelt mij toch tevreden. Zie juist weinig haperingen en kan alleen nog maar beter worden. Hopelijk dat iemand van got hem snel in handen heeft om zijn ervaringen te posten hier :)
Wat maar weer eens bewijst dat meningen verschillen, wat mij betreft ziet het er ook super smooth uit :) Tuurlijk, het kan altijd nog net ietsje beter, maar de vraag is of je dat echt door hebt als je gewoon met je telefoon bezig bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat niet he. Ook de HD2 heeft regelmatig last van lag. Dus het ligt niet alleen aan de Dalvik-VM.

http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Ik vraag me toch af hoe dat komt met die Snapdragons. Het zou nu toch allemaal wel snel genoeg moeten zijn?

Ik vraag me af of external storage (SD) daar mee te maken kan hebben. Net als USB sticks zeg maar. Dat bepaalde widgets/software in de background af en toe de SD benadert waardoor het hele systeem even 'hangt' op die I/O?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:31:
Ik snap dat niet he. Ook de HD2 heeft regelmatig last van lag. Dus het ligt niet alleen aan de Dalvik-VM.

http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Ik vraag me toch af hoe dat komt met die Snapdragons. Het zou nu toch allemaal wel snel genoeg moeten zijn?
[...]
Denk dat het een beetje een combinatie van factoren is, omdat de Snapdragon meer rekenkracht heeft zullen ze ook grafisch meer geavanceerde interfaces proberen te maken. Daarnaast draaien alle Snapdragon's met een hoge resolutie scherm wat natuurlijk ook weer extra rekenkracht kost om te vullen :)

Bovenal is het waarschijnlijk net als met PC's, des te meer rekenkracht ze krijgen, des te minder optimalisatie... Anyway, als ik kijk naar die laatste video zie ik weinig echte lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:04:
En dat is dus een erg subjectieve weergave. Die persoon zal altijd beweren dat zijn telefoon het beste is; gaat zijn eigen keus niet afkraken. Dat doen maar weinig mensen.

Hiernaast zal ik er niet teveel vanuit gaan dat dit zal verbeteren. Dit dacht ik bij 'trage' telefoons in het verleden ook, maar vooral SE heeft hier bij mij veel steken laten vallen (k850i).

Desalniettemin verwacht ik dat de Desire ook niet compleet vloeiend zal werken. Ik wacht rustig af totdat ik het zelf in mijn handen heb gehad en neem dan de beslissing tussen desire, iphone of X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Ik heb het toestel inmiddels al een ruime week in de pre-order staan en zou dus ook graag willen (en mezelf willen wijsmaken) dat het allemaal super smooth loopt, maar dat is gewoon niet het geval, Mediascape loopt in mijn ogen erg goed, Timescape daarentegen wil nog wel eens wat lag vertonen, maar in hoeverre dit nu echt hinderlijk is, dat is een tweede. Mocht het echt bagger lopen dan vervang ik dat wel door losse apps..

De Desire, Legend en Nexus One zijn voor mij geen alternatief, die hebben allemaal een veel mindere camera, en juist een goede camera heb ik enorm gemist op mijn huidige Touch HD. Ook ga ik ervanuit dat de stap Windows Mobile --> Android sowieso een grote stap voorwaarts zal zijn, na WM6.1/WM6.5 kan dat Android 1.6 onmogelijk tegenvallen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Vin87 op 19-03-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Vin87 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:43:
Ik heb het toestel inmiddels al een ruime week in de pre-order staan en zou dus ook graag willen (en mezelf willen wijsmaken) dat het allemaal super smooth loopt, maar dat is gewoon niet het geval, Mediascape loopt in mijn ogen erg goed, Timescape daarentegen wil nog wel eens wat lag vertonen, maar in hoeverre dit nu echt hinderlijk is, dat is een tweede. Mocht het echt bagger lopen dan vervang ik dat wel door losse apps..

De Desire, Legend en Nexus One zijn voor mij geen alternatief, die hebben allemaal een veel mindere camera, en juist een goede camera heb ik enorm gemist op mijn huidige Touch HD. Ook ga ik ervanuit dat de stap Windows Mobile --> Android sowieso een grote stap voorwaarts zal zijn, na WM6.1/WM6.5 kan dat Android 1.6 onmogelijk tegenvallen. 8)7
Ik zou wachten totdat je er een keer mee gespeeld hebt. Maar je hebt wel gelijk, het zal zeker een grote stap vooruit zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1987
  • Laatst online: 03-02-2022
weet iemand in hoevere de x10 te tweaken is in tegenstelling tot windows mobile.
ik zit namelijk zwaar te twijfelen tussen de SE x10 en de HTC HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Nollekeuh schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:53:
[...]

Ik zou wachten totdat je er een keer mee gespeeld hebt. Maar je hebt wel gelijk, het zal zeker een grote stap vooruit zijn!
De X10 is de enige telefoon die aan mijn wensenlijstje voldoet (3.7 inch scherm of groter, goede camera, mooi design (Desire is in mijn ogen echt een HTC toestel anno 2005, zelfde geldt voor de Nexus One), Android) , ik zal het er dus maar mee moeten doen, ach het zal vast geen straf zijn !
Jerry1987 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:03:
weet iemand in hoevere de x10 te tweaken is in tegenstelling tot windows mobile.
ik zit namelijk zwaar te twijfelen tussen de SE x10 en de HTC HD2.
Voor elke gangbaar Android toestel zie je binnen no-time custom roms uitkomen, ik verwacht eigenlijk dat de X10 hierop geen uitzondering zal zijn. Ik neem aan dat je dat bedoelt met tweaken? Grafisch tweaken kan trouwens ook, er zijn genoeg widgets in de market te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1987
ja dat bedoel ik met die costum roms. maar wat is dan de betere keuze?
X10 of HD 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Jerry1987 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:17:
X10 of HD 2
Je zit hier in het Android/X10 onderwerp dus bijna iedereen zal X10 schreeuwen, vraag je het in het HD2 onderwerp dan zal iedereen HD2 schreeuwen. Ik vind WM6.5 zelf echt een aanfluiting. Dat en de slechte camera was voor mij de reden om geen HD2 te kopen. Maak voor jezelf gewoon een lijstje met alle positieve en negatieve punten per toestel en kies daaruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Lag in Timescape heeft waarschijnlijk te maken met het updaten van de diverese statussen. Daar is het voor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
bamoah schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:44:
Lag in Timescape heeft waarschijnlijk te maken met het updaten van de diverese statussen. Daar is het voor toch?
@ bamoah
ja volgens mij wel.

@ topic
of je maakt gewoon geen gebruik van timescape, en dan ondervind je dus helemaal geen lag. :P

Ik snap dus eigenlijk niet waarom zoveel mensen hier moeilijk om doen. Timescape is gewoon een applicatie en geen schil om Android heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jerry1987 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:17:
X10 of HD 2
Zelf kiezen, GoT is geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

avec_style schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:53:
[...]

@ bamoah
ja volgens mij wel.

@ topic
of je maakt gewoon geen gebruik van timescape, en dan ondervind je dus helemaal geen lag. :P

Ik snap dus eigenlijk niet waarom zoveel mensen hier moeilijk om doen. Timescape is gewoon een applicatie en geen schil om Android heen.
Inderdaad, mij gaat het ook meer om android op zich, Timescape en Mediascape zijn leuke extra's, maar daarvoor koop ik de X10 niet. Er zijn genoeg homereplacements en widgets te vinden om m aan je smaak aan te passen.

En android op zich loopt soepel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1987
RoD schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:54:
[...]

Zelf kiezen, GoT is geen helpdesk.
dit is niet het juiste antwoord waarop ik zit te wachten. Mijn vraag is wat is de betere keuze kwa tweaken, costum roms en het bakken van eigen roms.
Ik weet dat android geheel op JAVA draait maar hoe zit dat bij de x10 heeft SE een eigen inbreng erop gedaan zodat het misschien niet mogelijk is om bij bepaalde regestrys te komen. Is bijv dat Timescape aan te passen kwa kleuren snelheid en graphics. en is het misschien mogelijk om de gehele interface aan te passen naar eigen wens?

Dit wil ik graag weten in vergelijking met de HD2 deze info kan ik nergens vinden. niet op tweakers en niet op google vandaar mijn vraag.
ik hoop dat deze nu iets duidelijker is

[ Voor 12% gewijzigd door Jerry1987 op 19-03-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21
Jerry1987 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:53:
[...]

Ik weet dat android geheel op JAVA draait maar hoe zit dat bij de x10 heeft SE een eigen inbreng erop gedaan zodat het misschien niet mogelijk is om bij bepaalde regestrys te komen.
Dat lukt misschien nog wel, maar Timescape is software van SE die misschien niet opensource is.
Dus of je daar zomaar aan kan gaan klussen.

[ Voor 21% gewijzigd door rvrbtcpt op 19-03-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Jerry1987 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:53:
[...]

dit is niet het juiste antwoord waarop ik zit te wachten. Mijn vraag is wat is de betere keuze kwa tweaken, costum roms en het bakken van eigen roms.
Ik weet dat android geheel op JAVA draait maar hoe zit dat bij de x10 heeft SE een eigen inbreng erop gedaan zodat het misschien niet mogelijk is om bij bepaalde regestrys te komen. Is bijv dat Timescape aan te passen kwa kleuren snelheid en graphics. en is het misschien mogelijk om de gehele interface aan te passen naar eigen wens?

Dit wil ik graag weten in vergelijking met de HD2 deze info kan ik nergens vinden. niet op tweakers en niet op google vandaar mijn vraag.
ik hoop dat deze nu iets duidelijker is
Android draait helemaal niet geheel op JAVA :X De JAVA-interpretatie is alleen bedoelt om eenvoudig apps te kunnen ontwikkelen voor het platform zonder dat je te diep in de native code hoeft te duiken van Android, native draait Android volgens mij op C of C++.

Dit geldt ook voor Time-/Mediascape omdat deze optimaal moeten presteren en dat gaat simpelweg een stuk minder met JAVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
@Jerry: Android "draait" niet op java, Android is een afgeleide van linux en daar draait de interface en programmatuur op (en das voor een deel in java geschreven.)

Android heeft dus ook geen registry, das iets typisch voor windows.

En kwa "tweaking" denk ik dat Android de beste keuze is, aangezien het operating systeem zelf open source is

edit: en timescape/mediascape zijn no way opensource

[ Voor 7% gewijzigd door JarlSX op 19-03-2010 15:47 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Op XDA vragen ze al aan de members of er een X10 Thread moet komen op Xda-Developers.com.
Dus als je het ook wilt, reageer dan ff in dit draad: http://forum.xda-develope...read.php?t=616206&page=90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1987
JarlSX schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:45:
@Jerry: Android "draait" niet op java, Android is een afgeleide van linux en daar draait de interface en programmatuur op (en das voor een deel in java geschreven.)

Android heeft dus ook geen registry, das iets typisch voor windows.

En kwa "tweaking" denk ik dat Android de beste keuze is, aangezien het operating systeem zelf open source is

edit: en timescape/mediascape zijn no way opensource
Thanks duidelijk antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

:9~

En hier nog een engelse review:

http://www.youtube.com/watch?v=xtsJxhsIryc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houdt zelf niet zo van games, maar dat 3D effect is wel gaaf bij Labyrinth op 3:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er prima uit vind ik.. Hij laad ook best snel als is het een beta versie.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:09:
maar dat 3D effect is wel gaaf bij Labyrinth op 3:36
Niks speciaals. De G1 doet dat ook prima. Heeft niks met de X10 te maken dus...
Verder zie ik vrij standaard games.

Welke is er nou een waarvan je kunt zeggen: 'daar heb je een X10 voor nodig om het te kunnen spelen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Could someone shed some light on this?

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een sim-lock vrij toestel, nou ben ik bij de Hi Winkel geweest, deze vertelden dat naar alle waarschijnlijkheid dat de X10 die zij leveren simlock-vrij is.

Op de vraag of er KPN/Hi Software bv; Hi-applicaties/icoontjes/opstartscherm (zoals dat bij Vodafone en T-mobile gebeurd) op zat werd er geantwoord met een duidelijk nee!

Mijn vraag is nu, laten we in de veronderstelling zijn dat de medewerker gelijk heeft dat de X10 sim-lock vrij is, kan je dan alsnog updates/upgrades binnenhalen via OTA of via de _algemene SE website_.

Of zit hier uiteindelijk toch een KPN/Hi firmware op, waar je alleen updates kunt krijgen via de website van Hi/KPN of alleen als zij het goedkeuren. Dat was volgens mij met oudere telefoons; zoals Nokia's wel het geval.

Ben benieuwd of iemand dit weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:13:
Could someone shed some light on this?

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een sim-lock vrij toestel, nou ben ik bij de Hi Winkel geweest, deze vertelden dat naar alle waarschijnlijkheid dat de X10 die zij leveren simlock-vrij is.

Op de vraag of er KPN/Hi Software bv; Hi-applicaties/icoontjes/opstartscherm (zoals dat bij Vodafone en T-mobile gebeurd) op zat werd er geantwoord met een duidelijk nee!

Mijn vraag is nu, laten we in de veronderstelling zijn dat de medewerker gelijk heeft dat de X10 sim-lock vrij is, kan je dan alsnog updates/upgrades binnenhalen via OTA of via de _algemene SE website_.

Of zit hier uiteindelijk toch een KPN/Hi firmware op, waar je alleen updates kunt krijgen via de website van Hi/KPN of alleen als zij het goedkeuren. Dat was volgens mij met oudere telefoons; zoals Nokia's wel het geval.

Ben benieuwd of iemand dit weet.
Ik heb een aantal toestellen (HTC Touch HD, HTC Hero, Nokia N-series, SE KXXXi series) via de KPN gehad, deze waren allemaal sim lock vrij en niet branded, Ik kon dus gewoon de orginele updates van de fabrikant krijgen. Ik kan me eigenlijk ook geen branded KPN toestel herrineren, meestal zijn de toestellen van de KPN/Hi gewoon simlockvrij/brandedvrij.
Alleen twijfel ik hoe dit bij de X10 zit, aangezien de witte versie echt KPN/Hi/MTV exclusive is. De Hi klantenservice kon ook geen duidelijkheid geven over de simlock. Sterker nog toen ik de HTC Hero en HTC Touch HD kocht in de Hi/KPN store waren de verkopers ervan overtuigd dat het toestel simlocked was. Maar dit bleek na een test in beide gevallen niet waar te zijn.

[Edit en offtopic]

Sowieso snap ik het hele nut van een simlock niet, je neemt toch een abonnement voor 1 of 2 jaar, daar zit je toch aan vast, dus wat voegt die lock dan nog toe? Het belemmert je alleen maar je nieuwe telefoon te gebruiken in het geval van een nummerportering (want dan moet je meestal nog 3 maanden met het oude netwerk doen). Branded toestellen zijn nog erger, ik heb de witte X10 al besteld bij Hi, maar als het ding branded is gaat die mooi terug.

[ Voor 20% gewijzigd door Vin87 op 20-03-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelientjeL schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 02:52:
[...]

Niks speciaals. De G1 doet dat ook prima. Heeft niks met de X10 te maken dus...
Verder zie ik vrij standaard games.

Welke is er nou een waarvan je kunt zeggen: 'daar heb je een X10 voor nodig om het te kunnen spelen'?
Nou, ik vermoed dat de G1 iets meer moeite heeft met Raging Thunder 2 ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin87 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:45:
[...]

Ik heb een aantal toestellen (HTC Touch HD, HTC Hero, Nokia N-series, SE KXXXi series) via de KPN gehad, deze waren allemaal sim lock vrij en niet branded, Ik kon dus gewoon de orginele updates van de fabrikant krijgen. Ik kan me eigenlijk ook geen branded KPN toestel herrineren, meestal zijn de toestellen van de KPN/Hi gewoon simlockvrij/brandedvrij.
Alleen twijfel ik hoe dit bij de X10 zit, aangezien de witte versie echt KPN/Hi/MTV exclusive is. De Hi klantenservice kon ook geen duidelijkheid geven over de simlock. Sterker nog toen ik de HTC Hero en HTC Touch HD kocht in de Hi/KPN store waren de verkopers ervan overtuigd dat het toestel simlocked was. Maar dit bleek na een test in beide gevallen niet waar te zijn.

[Edit en offtopic]

Sowieso snap ik het hele nut van een simlock niet, je neemt toch een abonnement voor 1 of 2 jaar, daar zit je toch aan vast, dus wat voegt die lock dan nog toe? Het belemmert je alleen maar je nieuwe telefoon te gebruiken in het geval van een nummerportering (want dan moet je meestal nog 3 maanden met het oude netwerk doen). Branded toestellen zijn nog erger, ik heb de witte X10 al besteld bij Hi, maar als het ding branded is gaat die mooi terug.
Ik ben waarschijnlijk van plan het toestel los te kopen, daar ik al een Sim Only heb bij twee providers. En mocht ik willen switchen ik niet beperkt ben tot KPN/Hi updates etc...

Ik heb een maat die de HTC TOuch Pro2 heeft en die was wel gesimlocked, maar ik kon van mij zelf tijdje terug ook niet herinnereen dat KPN/Hi abbo toestellen gesimlocked waren.

Daarnaast kan ik me vroeger wel herinneren dat als je er een KPN kaart instak, er wel KPN Hot Links tevooorschijn kwamen (data/wap sites), maar neem aan dat dit van de simkaart af komt, niet van het toestel? Als in als er een KPN sim kaart gevonden wordt, dat dan de KPN registers open gaan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not yet available for sale, maybe in the next couple of months..

This is an early phone, it's fairly stable
Fairly stable, early software? Dit is een review van een paar dagen geleden! Me dunkt dat het stable is.. Verder valt me op dat er nogal wat geknipt is in het fimpje, onder andere bij het openen van video e.d. wordt het daadwerkelijke openen geknipt?

Als je de N1 en de X10 naast elkaar ziet, ziet de X10 er toch wel heel veel stijlvoller uit, zowel qua gui als qua uiterlijk. SE heeft er een mooi smaakvol pakketje van gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:24:
[...]

[...]

Fairly stable, early software? Dit is een review van een paar dagen geleden! Me dunkt dat het stable is.. Verder valt me op dat er nogal wat geknipt is in het fimpje, onder andere bij het openen van video e.d. wordt het daadwerkelijke openen geknipt?

Als je de N1 en de X10 naast elkaar ziet, ziet de X10 er toch wel heel veel stijlvoller uit, zowel qua gui als qua uiterlijk. SE heeft er een mooi smaakvol pakketje van gemaakt..
Vind het niet echt een goede review. Zoals je al aangeeft dat ze telkens knippen in stukken waarin je juist de snelheid van de X10 kan zien.
Maar komen nog genoeg reviews binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:06:
[...]

Vind het niet echt een goede review. Zoals je al aangeeft dat ze telkens knippen in stukken waarin je juist de snelheid van de X10 kan zien.
Maar komen nog genoeg reviews binnenkort.
Nouja het openen van websites enzo zal vooral aan de AT&T 3G verbinding hebben gelegen, ze zaten ook nog eens binnen namelijk, dan hadden ze beter via WiFi connectie kunnen maken dan hadden we de echte snelheid kunnen zien :)

Anyway, er zijn ook al wat filmpjes opgedoken van de japanse XPERIA waar die vergeleken wordt met de N1 en dan zijn ze gewoon aan elkaar gewaagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
En we zullen binnen nu en 2 weken veel reviews mogen verwachten van dit toestel :)

Een site die ik altijd goed in de gaten hou is Droiddog. En ze hebben de retailversie al!

Unboxing en stukje timescape:

http://www.youtube.com/wa...t6Y&feature=youtube_gdata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:24
Ik weet niet of dit al bekend was:
http://asia.cnet.com/crav...ay-come-with-android-2-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Hmmm ik weet niet. Er mist iets aan de skin op Android. Ik heb toch liever Sense.

Deze telefoon i.c.m met HTC Sense zou perfect zijn, want de telefoon ziet er wel heel erg strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Tweede helft van het jaar? Ik dacht toch echt dat er een upgrade naar 2.1 al eind april zou komen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Relief2009 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:51:
Hmmm ik weet niet. Er mist iets aan de skin op Android. Ik heb toch liever Sense.

Deze telefoon i.c.m met HTC Sense zou perfect zijn, want de telefoon ziet er wel heel erg strak uit.
Wat vindt je het dan missen? Ik ben ook
nog heel erg aan het twijfelen tussen deze en de Desire. Opzich denk ik dat het grote scherm
weer heel fijn is om te surfen, muziekje luisteren en twitteren. De doorsnee dingen komen denk ik beter tot zijn recht op de X10 denk ik. Keuzes, keuzes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:55:
[...]

Tweede helft van het jaar? Ik dacht toch echt dat er een upgrade naar 2.1 al eind april zou komen of zo?
Die site is hier al eerder geplaatst. Denk dat die update naar 2.1 snel komt. Weet anders ook niet wat die lui nu aan het doen zijn bij SE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Dat er geen radio op zit is voor mij toch wel een groot gemis. Hoewel de camera weer een pluspunt is. Ik denk dat ik er toch even zelf mee moet pielen wil ik een definitieve keuze maken tussen de x10 en Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
koekoek2003nl schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:22:
Dat er geen radio op zit is voor mij toch wel een groot gemis. Hoewel de camera weer een pluspunt is. Ik denk dat ik er toch even zelf mee moet pielen wil ik een definitieve keuze maken tussen de x10 en Desire.
Ik zou dit wel getypt kunnen hebben. De looks en de
camera zijn gewoon beter in vergelijking met de Desire. Terwijl de Desire out of the box weer radio en android 2.1 heeft.

Keuzes mensen, keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 11-09 15:24
alwaysleft schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:55:
[...]

Ik zou dit wel getypt kunnen hebben. De looks en de
camera zijn gewoon beter in vergelijking met de Desire. Terwijl de Desire out of the box weer radio en android 2.1 heeft.

Keuzes mensen, keuzes ;)
nog een reden voor mij om de X10 te doen is dat ik al eens een htc heb gehad waar ik niet zo tevreden over was. Eigenlijk liever geen HTC meer voorlopig, misschien later weer.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ewivis schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:07:
[...]

nog een reden voor mij om de X10 te doen is dat ik al eens een htc heb gehad waar ik niet zo tevreden over was. Eigenlijk liever geen HTC meer voorlopig, misschien later weer.
Is voor iedereen verschillend. De HTC Hero is toch wel degelijk een succes factor. Goede toestellen maken ze zeer zeker bij HTC. Alleen de looks van de X10 vind ik echt verbluffend mooi. Dan zou ik de wat oudere versie van Android nog niet eens zo erg vinden in den beginsel.

Eens reviews afwachten van de grote sites ( gsmarena, engadget, tweakers), en we weten gauw meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:22:
http://cgi.ebay.nl/Mini-F...2a059eb604#ht_2185wt_1167

Tadaaaa! En je kan weer vol voor de X10 gaan ;) Ik luister bv. alleen nog in de auto (en daar ook omdat het moet) naar analoge klasieke radio.. Verder luister ik alleen nog maar internet radio, veel meer zenders.. Maar ik begrijp dat dat meer batterij kost..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

volgens de vodafone site heeft de x10 wel radio...

http://www.vodafone.nl/sh...on-Xperia-X10/sku51030086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristallx
  • Laatst online: 23-04-2022

Blijft ze eindelijk slapen , slaapt ze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
In het Q&A topic had ik die vraag gesteld. Er zit GEEN radio bij. Je kunt een aparte module of iets erbij kopen zodat je wel radio hebt. Ik weet niet precies hoe het zit, maar het is mogelijk om radio op de X10 te krijgen. In hoeverre je daar je mobiel voor nodig hebt weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
je kan de mw600 erbij kopen, dat is een bluetooth headset die ook radio aan boord heeft, op die manier kun je dan toch radio luisteren

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Heeft de X10 nu een 3D chip erin zitten en de desire niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:38:
Heeft de X10 nu een 3D chip erin zitten en de desire niet?
Beide hebben ze dezelfde snapdragon chip (QSD8250) en die heeft een GPU (AMD z430 of adreno 200). Dit is overigens gebaseerd op de GPU in de xbox360 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Nieuwe korte (pre)review:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=irKmBJaedGw]
Wel een hele slechte overigens, hij is er van overtuigd dat de X10 een resistief scherm heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Weet iemand iets van het geluid dat de x10 produceert ? Ik kan niet duidelijk zien waar de box(en) zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Rctworld schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:11:
Nieuwe korte (pre)review:
[video]
Wel een hele slechte overigens, hij is er van overtuigd dat de X10 een resistief scherm heeft 8)7
Dat is volgens mij het enige dat hij 'weet' over de X10. 8)7

Ik word eigenlijk een beetje ziek van al die unboxing videos. Krijg het gevoel dat het toestel al weken uit zou kunnen zijn |:( .

Overigens is de KPN versie volgens SonyEricssonNL (twitter) gesimlocked :
Graag gedaan. De KPN versie is niet simlockvrij. Naar mijn weten zijn er geen verschillen tussen deze en de simlockvrije versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Vind de fail op 2:43... 1 ?B internal memory + 8 GB microSD card
en inderdaad op 4:43 resistive.
Vin87 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:26:
Ik word eigenlijk een beetje ziek van al die unboxing videos. Krijg het gevoel dat het toestel al weken uit zou kunnen zijn |:( .
Daar geef ik je gelijk in... We hebben het wel gehad met het wachten, laat hem nu maar komen! Waar wachten ze nog op dan?

[ Voor 65% gewijzigd door roelientjeL op 22-03-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
roelientjeL schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:34:

[...]

Daar geef ik je gelijk in... We hebben het wel gehad met het wachten, laat hem nu maar komen! Waar wachten ze nog op dan?
Maar paar review exemplaren versturen heeft grote impact zonder dat je er veel hoeft te produceren, want ze zijn natuurlijk pas sinds kort in massa productie anders hadden ze hem natuurlijk al lang verder verspreid. :) En SE werkt natuurlijk in nogal wat landen en met 100-en verschillende providers, die hem allemaal tegelijk willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
roelientjeL schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:34:

[...]

Misschien het assembleren van alle X10's? Zou de enige reden zijn die ik zo kan bedenken, of ze moeten hem nog updaten naar 2.1 voor de release (wat ik niet verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oathie
Nou hij is al the bestellen bij T-Mobile in de UK dus het zal niet zo lang meer duren.

http://www.t-mobile.co.uk...ny-ericsson/x10/overview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Knul schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:06:
[...]

Misschien het assembleren van alle X10's? Zou de enige reden zijn die ik zo kan bedenken, of ze moeten hem nog updaten naar 2.1 voor de release (wat ik niet verwacht).
Er waren een halfjaar geleden ook al een aantal testversies beschikbaar, maar dat zegt nog niet zo heel veel over het in massa produceren en verschepen. Misschien dat de review exemplaren vanaf de productie op het vliegtuig zijn gezet terwijl de normale retail exemplaren met de boot zijn gegaan vanaf Taiwan o.i.d., dat kan wel even duren hoor ;)

En dan heb je ze nog niet eens in de landen en onder de verschillende providers verdeeld, ik geloof dat zelfs Vodafone NL er al een stuk of 1000 kreeg dus reken maar uit voor alle providers, webshops en dergelijke overal ter wereld ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Rctworld op 22-03-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Hier nog een mooie review met de nodige benchmarks. De review is vertaald met behulp van translate.google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Goede eerste echte review.

Dit is een echte dealbreaker voor mij.

Wat slecht dit:

During our time with the X10, we have at times noticed that the touchscreen has not responded as rappt which we are accustomed to when we have used the example Nexus One, Magic or HTC Huawei U8220. We have not really been able to put my finger on what exactly is causing this behavior, but above the benchmark may give us a clue. What is measured here is how high refresh rate monitor works with - that is, how often it updates the coordinates of your finger movements, and X10 are working in a much lower frequency than the competition. Perhaps this can explain a thing or two problems with delays and a degree of insensitivity?

If you want to test yourself so we think that the phenomenon becomes clearest if we start a drawing program, and one moment draws with his finger on the X10: ans screen and other times at Nexus One's screen, or indeed any other Android phone. This is by all means no deal breaker, but who knows with him that it is sensitive should try out the screen on the phone before deciding on a purchase. We have heard of us, to Sony Ericsson about this and waiting for a comment.

Dat betekend gewoon dat je het scherm kan vergelijken met de gevoeligheid van een resistief scherm.

:'(
Toch maar voor de Desire gaan....
Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.