• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Argh want een ongelooflijk frustrerend stuk, ik ben nu op dat stuk waar je op een dak bent, in je eentje, en je tegen zo'n vliegend ding moet vechten....

spoiler:
Als ik op die stroom dingen aan de randen van het dak schiet wordt ie daardoor tijdelijk uitgeschakeld, meestal heb ik niet genoeg tijd om dan een rocket launcher op te pakken en er op te schieten. Dus pak ik altijd standaard de rocket launcher and gebruik pistool om op die dingen te schieten, maar ik vind het lastig mikken met dat pistool en raak ze daarmee niet vaak. Als ik ze dan eindelijk op tijd raak zonder dood te gaan pak ik snel rocket launcher met driehoekje en schiet ik er op, soms raak ik hem dan maar soms vliegt de raket er gewoon doorheen, terwijl die echt raak zou moeten zijn...

Maar het meest frusterende is dat dat ding ook raketten schiet, ik zie de eerste vaak wel aankomen, maar daarna komen er opeens nog 2 of 3, welke ik meestal niet kan ontlopen. Als ik hier al niet door dood ben wordt ik vaak alsnog dood gemaakt omdat ik bijna niets kan zien en ik dus niet zie van welke kant dat ding schiet....

Ik ben dus constant rond die paal in het midden aan het lopen, om te schuilen voor zijn kogels, totdat dat ding in de buurt van die stroom-dingen is, maar als ie raketten schiet werkt dit niet...

Iemand wat goede tips hiervoor? Ik raak echt gefrusteerd door dit stuk :P

Anoniem: 113793

Conquerer schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:03:
Argh want een ongelooflijk frustrerend stuk, ik ben nu op dat stuk waar je op een dak bent, in je eentje, en je tegen zo'n vliegend ding moet vechten....

spoiler:
Als ik op die stroom dingen aan de randen van het dak schiet wordt ie daardoor tijdelijk uitgeschakeld, meestal heb ik niet genoeg tijd om dan een rocket launcher op te pakken en er op te schieten. Dus pak ik altijd standaard de rocket launcher and gebruik pistool om op die dingen te schieten, maar ik vind het lastig mikken met dat pistool en raak ze daarmee niet vaak. Als ik ze dan eindelijk op tijd raak zonder dood te gaan pak ik snel rocket launcher met driehoekje en schiet ik er op, soms raak ik hem dan maar soms vliegt de raket er gewoon doorheen, terwijl die echt raak zou moeten zijn...

Maar het meest frusterende is dat dat ding ook raketten schiet, ik zie de eerste vaak wel aankomen, maar daarna komen er opeens nog 2 of 3, welke ik meestal niet kan ontlopen. Als ik hier al niet door dood ben wordt ik vaak alsnog dood gemaakt omdat ik bijna niets kan zien en ik dus niet zie van welke kant dat ding schiet....

Ik ben dus constant rond die paal in het midden aan het lopen, om te schuilen voor zijn kogels, totdat dat ding in de buurt van die stroom-dingen is, maar als ie raketten schiet werkt dit niet...

Iemand wat goede tips hiervoor? Ik raak echt gefrusteerd door dit stuk :P
toon volledige bericht
spoiler:
Als je rocket launcher + pistool pakt en in de tunnel onder het platform gaat staan, zal hij binnen enkele seconden proberen jou te raken door lager en naast zo'n stroom ding te gaan vliegen, dan kan je hem altijd uitschakelen.

Makkelijkste baas die er is als je in de tunnel blijft, hij kan jou niet raken

:)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb zojuist besloten Killzone niet meer aan te raken totdat er een fatsoenlijke controller met muis in huis is. Wat een enorm gepruts met die DS3.

Shooters en standaard controllers zijn echt de slechtste combinatie die je maar kunt verzinnen. Ik raak er gewoon zowat gefrustreerd van. Ik mis echt de vrijheid die ik had op de pc.

• Walance
  • Laatst online: 09:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

@Bluenet Bedankt voor je tip, het is nu gelukt :)
spoiler:
Ik had die tunnel helemaal niet gezien, maar nu ik wist waar ik naar moest zoeken had ik hem kunnen vinden :)

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

bram1984 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:18:
Ik heb zojuist besloten Killzone niet meer aan te raken totdat er een fatsoenlijke controller met muis in huis is. Wat een enorm gepruts met die DS3.

Shooters en standaard controllers zijn echt de slechtste combinatie die je maar kunt verzinnen. Ik raak er gewoon zowat gefrustreerd van. Ik mis echt de vrijheid die ik had op de pc.
Frag FX gaat niet de oplossing zijn. Speelt namelijk totaal niet hetzelfde als op de pc. De enige oplossing is vaker spelen met de controller. (Ik had exact hetzelfde toen ik m'n PS3 net had, maar echt het went ;))

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
ik ben nu bijna door de single player heen...
jezus wat wordt het moeilijk zo tegen het einde!
alleen nog het laatste gevecht, maar dat komt wel goed.
edit:
iemand een idee hoe je het laatste boss fight het beste kan doen?
ik moet alleen het stuk tegen radec nog, maar na een keer of 20 proberen en bijna geen stem meer geef ik het op...
ik heb het geprobeers met het mes, met de flame trower, met het hagelgeweer, met een aanvalsgeweer....... kom er niet uit. best een kutstuk eigenlijk...

wat ik onder meer een erg groot pluspunt vind ten opzichte van bv cod is dat de vijanden niet eindeloos spawnen tot je een soort van onzichtbare lijn ben overgegaan.
als je een zwaar gevecht hebt gehad kan je rustig een stuk in het level teruglopen om je ammo weer aan te vullen, zonder dat je weer die stroom aan vijanden krijgt. (behalve op 2 plaatsen waar dat wel gebeurd maar dat ter zijde)

na het uitspelen ga ik eens op trophy jacht, moet er nog maar een paar in de single player.
de verborgen trophys heb ik wel bijna allemaal, mis alleen de laatste nog...
gisteren ook de strategy guide besteld voor 16 euro. geen geld en altijd handig/leuk om te lezen!

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 19-09-2009 22:15 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Meelobee schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:02:
[...]

Frag FX gaat niet de oplossing zijn. Speelt namelijk totaal niet hetzelfde als op de pc. De enige oplossing is vaker spelen met de controller. (Ik had exact hetzelfde toen ik m'n PS3 net had, maar echt het went ;))
Dan moet ik het spel maar verkopen. Ik ga iig geen shooters meer met 'n gamepad spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:26
dvdkiwi schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:33:
ik ben nu bijna door de single player heen...
jezus wat wordt het moeilijk zo tegen het einde!
alleen nog het laatste gevecht, maar dat komt wel goed.
edit:
iemand een idee hoe je het laatste boss fight het beste kan doen?
ik moet alleen het stuk tegen radec nog, maar na een keer of 20 proberen en bijna geen stem meer geef ik het op...
ik heb het geprobeers met het mes, met de flame trower, met het hagelgeweer, met een aanvalsgeweer....... kom er niet uit. best een kutstuk eigenlijk...

wat ik onder meer een erg groot pluspunt vind ten opzichte van bv cod is dat de vijanden niet eindeloos spawnen tot je een soort van onzichtbare lijn ben overgegaan.
als je een zwaar gevecht hebt gehad kan je rustig een stuk in het level teruglopen om je ammo weer aan te vullen, zonder dat je weer die stroom aan vijanden krijgt. (behalve op 2 plaatsen waar dat wel gebeurd maar dat ter zijde)

na het uitspelen ga ik eens op trophy jacht, moet er nog maar een paar in de single player.
de verborgen trophys heb ik wel bijna allemaal, mis alleen de laatste nog...
gisteren ook de strategy guide besteld voor 16 euro. geen geld en altijd handig/leuk om te lezen!
toon volledige bericht
Het is alsof ik mijzelf teruglees in je bericht. Ook ik heb voor hetzelfde gestaan. Al meerdere keren het spel uit de PS3 gehaald of de controller bijna tegen de muur gegooid. Puur uit frustratie vanwege de laatste battle in de zaal van Radec.
Ook ik heb hier in het forum meerdere keren mijn frustratie geuit, terug het spel in gegaan na de tips die ik hier kreeg en nog steeds niet lukken. Ik heb denk ik elk lid van Guerrilla de ergste ziektes heb toegewenst.

Maar vanmiddag dan eindelijk ben ik een stap verder gekomen! Puur doorzettingsvermogen! Mijn zoontje zat naast mij (hij noemt het het dokterspel, omdat je je maten constant moet reviven... kut-Rico!) dus ik moest het goede voorbeeld wel geven door niet op te geven. En het lukte mij. Nieuwe spawnpoint en ik denk dat ik morgen het spel uit kan spelen.
Hoe ik het heb gedaan? ik heb veel gelezen, ook al die tips die ik hier las. Maar wat mij echt geholpen heeft, was een filmpje die hier vrijdag is gepost...

Dus, blader een paar pagina's terug, lees alles terug en bekijk het filmpje en dan moet het toch echt goedkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
ysejes, ik heb 'm gehaald!
het heeft me wel 18 keer het leven gekost, maar het was het waard.
de singleplayer totaal in iets meer dan 13 uur gedaan, op de middelste difficulty.
keertje of 111 dood gegaan volgens de statistieken. voortgang in de singleplayer staat ook nog op 49%... of moet je alle intel en symbolen vinen + uitspelen op elite voor 100%?
wat ik wel apart vind is dat ie niet alle data bij de stats opslaat...
ik had in de campain de heavy in 1m8sec verslagen, maar later (via missie select) in 48 seconden. alleen de
1m8sec staat bij de stats....
nu ga ik 'm nog maar eens doen op recruit, om 'm uit te spelen zonder dood te gaan.
wordt nog lastig, vooral op de binnenplaats en in het paleis. naar mijn mening de 2 moeilijkste gedeelten...

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 20-09-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Ik ook gisteren... EINDELIJK UITGESPEELD! Wat een feest :*)

Tof spel, maar het einde vond ik niet in vergelijking met de rest van het spel. De moeilijkheidscurve stijgt bij de laatste map opeens naar 100%, in vergelijking met de levels er voor. Voor mij is dat niet logisch en natuurlijk.

Gave beleving dit spel en mocht deel 3 ooit komen, dan hoop ik dat bepaalde aspecten van de game anders worden gedaan. Ik heb het spel in de testfase gespeeld bij Guerrilla en destijds was het game over op het moment dat je je buddy niet op tijd revivede. Ik moet er niet aan denken dat Guerrilla dit in het eindproduct zou hebben laten zitten. De zaallevel en het gevecht met Radec zou dan onmogelijk zijn.

Ik twijfel nu heel erg of ik nog achter de resterende trophies moet gaan in het spel. Om het te gaan spelen in Elite vind ik onzin. De makkelijkere trophies daarentegen wil ik wellicht nog wel moeite voor doen. Ik denk dat ik het multiplayergedeelte uit ga spelen t/m generaal. Voor de rest heb ik nog genoeg andere spellen liggen waar ik nog aan moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ik heb precies hetzelfde, het laatste level is in vergelijking met de rest van het spel vele malen moeilijker.
De singlepayer trophies wil ik wel even afmaken, dat moet niet zo moeilijk zijn.
(behalve de laatste missie zonder dood te gaan)
Op Elite spelen, tja, daar begin ik maar niet aan.
Ik kan me nog herinneren dat op "soldaat" oa de levels op de salumun bridge erg lastig waren, net als die in de palijstuin.
Ik ga rustig alle intell en symbolen zoeken, en ondertussen de laatste paar trophys proberen te pakken.
Platinum gaat het in ieder geval niet worden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 09:26
dvdkiwi schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:35:
de singleplayer totaal in iets meer dan 13 uur gedaan, op de middelste difficulty.
keertje of 111 dood gegaan volgens de statistieken. voortgang in de singleplayer staat ook nog op 49%... of moet je alle intel en symbolen vinen + uitspelen op elite voor 100%?
ik had in de campain de heavy in 1m8sec verslagen, maar later (via missie select) in 48 seconden. alleen de
nu ga ik 'm nog maar eens doen op recruit, om 'm uit te spelen zonder dood te gaan.
wordt nog lastig, vooral op de binnenplaats en in het paleis. naar mijn mening de 2 moeilijkste gedeelten...
Je moet zelf je stats synchroniseren... onderaan het overzicht vind je hiervoor een button.

@ Vads: He,he... eindelijk uitgespeeld ;) Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153666

dvdkiwi schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:35:
Als je dood gaat gewoon heel snel de savegame laden. Als dit doet terwijl je nog "mortally wounded" ligt (en dus niet helemaal dood), kan je het spel laden zonder dat je dood geregistreerd wordt. Het is eigenlijk cheaten, maar het kan een oplossing zijn voor als het je echt niet lukt.

Stuk voor het paleis moet je gewoon even door heen rushen. Je hebt maar enkele kills nodig om bij de ingang van het paleis te komen. Bespaard ook nog eens een hoop tijd, dus twee vliegen in een klap.

Voordat ik me ga richten op het uitspelen van singleplayer op elite, wil ik eerst nog een paar S&R en C&H ribbons verdienen. Met die erbij heb ik alle online trophies binnen en kan ik voor de platinum troph gaan (trophies die je met de DLC kan verdienen tellen toch niet mee voor platinum?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Willen sommige mensen in dit topic iets meer gebruik maken van SPOILER TAGS?

Ik lees nu al een aantal dagen hoe je het laatste level moet halen.

• Superkiwi
  • Nu online
Anoniem: 153666 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:39:

Stuk voor het paleis moet je gewoon even door heen rushen. Je hebt maar enkele kills nodig om bij de ingang van het paleis te komen. Bespaard ook nog eens een hoop tijd, dus twee vliegen in een klap.
Klopt helemaal, dat is de beste manier.
Ik wachtte altijd en probeerde elke Helghast te doden, maar ze blijven spawnen tot jij met je crew steeds een stukje naar voren gaat. Irritant dat eindeloos spawnen van de vijand en ook totaal niet realistisch.
Maar ik heb nu ook de strategy guide binnen, kijken wat ze daar in zeggen. Daar zouden alle weak spots ook in moeten staan en hoe de vijanden het beste benaderd kunnen worden.

Over je trophies heb je gelijk: DLC trophies tellen niet mee voor platinum. Je kan dus best platinum hebben en maar 65% van de trophies.
bram1984 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:48:
Willen sommige mensen in dit topic iets meer gebruik maken van SPOILER TAGS?
Ik lees nu al een aantal dagen hoe je het laatste level moet halen.
haha dat had ik ook, maar dat is nog geen garantie dat je 'm zelf ook haalt ;)
Maar je hebt wel gelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 23-09-2009 19:48 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:04

spaceboy

Op grote hoogte

Vads schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:31:
Ik ook gisteren... EINDELIJK UITGESPEELD! Wat een feest :*)

Tof spel, maar het einde vond ik niet in vergelijking met de rest van het spel. De moeilijkheidscurve stijgt bij de laatste map opeens naar 100%, in vergelijking met de levels er voor. Voor mij is dat niet logisch en natuurlijk.

Gave beleving dit spel en mocht deel 3 ooit komen, dan hoop ik dat bepaalde aspecten van de game anders worden gedaan. Ik heb het spel in de testfase gespeeld bij Guerrilla en destijds was het game over op het moment dat je je buddy niet op tijd revivede. Ik moet er niet aan denken dat Guerrilla dit in het eindproduct zou hebben laten zitten. De zaallevel en het gevecht met Radec zou dan onmogelijk zijn.

Ik twijfel nu heel erg of ik nog achter de resterende trophies moet gaan in het spel. Om het te gaan spelen in Elite vind ik onzin. De makkelijkere trophies daarentegen wil ik wellicht nog wel moeite voor doen. Ik denk dat ik het multiplayergedeelte uit ga spelen t/m generaal. Voor de rest heb ik nog genoeg andere spellen liggen waar ik nog aan moet beginnen.
Ik zit nu nog steeds (na een paar uur KUTTEN) in dat laatste level. Ik suck te veel denk ik. Ik speel op Medium, maar het is toch fucking niet te doen man!? (in het paleis dus, ik neem aan dat die lui niet BLIJVEN spawnen?? ik ga nu steeds dood als die luitjes met RPG aan komen kloten...) En dan die halfgare Rico die zich steeds af laat knallen. En dan word IK een keertje geraakt en dan brult 'ie opeens "GET TO COVER!"... NO SHIT SHERLOCK!!!! :(

[ Voor 4% gewijzigd door spaceboy op 24-09-2009 23:15 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
spaceboy schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:14:
[...]
Ik zit nu nog steeds (na een paar uur KUTTEN) in dat laatste level. Ik suck te veel denk ik. Ik speel op Medium, maar het is toch fucking niet te doen man!? (in het paleis dus, ik neem aan dat die lui niet BLIJVEN spawnen?? ik ga nu steeds dood als die luitjes met RPG aan komen kloten...) En dan die halfgare Rico die zich steeds af laat knallen. En dan word IK een keertje geraakt en dan brult 'ie opeens "GET TO COVER!"... NO SHIT SHERLOCK!!!! :(
Geloof me, ik heb precies zo achter mijn scherm gezeten. De strategie is hierboven al vaker beschreven. Maar anders even snel:
spoiler:
Zodra je bij het RPG gedeelte komt, storm je via de rechter kant van het balkon naar de rpg's toe. Bewerk ze met je mes (wonderlijk wapen opeens aan het einde van het spel) totdat er geen enkele helghast meer over is. Pas dan kun je je gaan concentreren op Radec! En als je er nog steeds niet uit komt, dan ga je naar Youtube en zoek je op "kill radec" en je vind vele filmpjes die het tonen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Een andere tip nog over die RPG mannetjes:

spoiler:
Blijf echt tegen de barricade op het balkon zitten, ga NIET tegen de muur zitten! Als je over het muurtje heen "spiekt" zullen de meeste afgevuurde raketten over je hoofd heen gaan en jou dus niet raken.
Sniper Rifle moet je even snel pakken en dan kan je ze rustig allemaal afschieten, dit is het makkelijkst om van achter een pilaar te doen omdat je in dekking niet door je scope kan kijken. Ik heb de pilaar links in de hoek gepakt, en alle raketten vlogen langs me heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Thanks guys. Ik heb 'm gisternacht (half gefrustreerd) :-) uitgespeeld. Voelt toch wel goed nu. Maar het spel gaat wel linea recta in de verkoop.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
spaceboy schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:48:
Thanks guys. Ik heb 'm gisternacht (half gefrustreerd) :-) uitgespeeld. Voelt toch wel goed nu. Maar het spel gaat wel linea recta in de verkoop.
Verkoop?! En multiplayer dan? Die ruled gewoon!!! Geef dat een kans als je dat nog niet hebt gedaan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Even mezelf quoten uit het PS3 ervaring topic:
Gister kwam ik helemaal toevallig een FragFX tegen in een klein game winkeltje hier in Amstelveen. Ik twijfelde in eerste instantie, maar wilde wel vroeg of laat een dergelijke oplossing in huis halen, dus toch maar gekocht. :)

Gelijk even Killzone 2 erin geduwd (waarvan ik had gezworen deze niet meer aan te raken tot er een mouse-based controller in huis zou zijn), en dit is toch wel een verademing moet ik zeggen. Okay, het is niet helemaal wat ik gewend ben van de PC, maar het werkt een stuk fijner en smoother dan die robot besturing.

Ik ga straks eens wat shooter demo's binnenhalen, om te kijken hoe de besturing daarbij is.

Ik ben in ieder geval blij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Vads schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:55:
[...]

Verkoop?! En multiplayer dan? Die ruled gewoon!!! Geef dat een kans als je dat nog niet hebt gedaan :|
Kwartier geprobeerd. 20 keer afgeknald. 1 keer per ongeluk iemand gekilld. Tot zover de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jammer is dat soms ja. Je zou eigenlijk moeten kunnen filteren, zodat je een map vol met n00bs krijgt. Dat maakt het een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:10:
Jammer is dat soms ja. Je zou eigenlijk moeten kunnen filteren, zodat je een map vol met n00bs krijgt. Dat maakt het een stuk leuker.
Ja inderdaad. Al klinkt de term "noobs" niet goed om te horen voor mij ;) heb je wel gelijk. Het is gewoon alleen maar leuk als er wat uitdaging inzit. Als het allemaal van die vaatdoeken als ik zijn is het voor een expert ook niet leuk, maar voor mij is de fun er echt wel af als ik na respawnen steeds 2 minuten moet rennen naar "the action" om er vervolgens on site gelijk weer neer te worden geknald. Laaaat dan maar. :(

Dus mijn aanbod blijft staan: als iemand interesse heeft, ik heb mijn KZ2 te koop. Good as new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je begrijpt me ;)

Gewoon op basis van speeltijd de maps indelen. Kom je tenminste bij mensen van hetzelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gisteren 2 uur non stop languit op de bank Killzone gespeeld, en het is echt tof.

Zondag mijn FFX v.2 even een update gegeven, en dit geeft nogal een verschil. Smooth as hell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
spaceboy schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:17:
[...]

Ja inderdaad. Al klinkt de term "noobs" niet goed om te horen voor mij ;) heb je wel gelijk. Het is gewoon alleen maar leuk als er wat uitdaging inzit. Als het allemaal van die vaatdoeken als ik zijn is het voor een expert ook niet leuk, maar voor mij is de fun er echt wel af als ik na respawnen steeds 2 minuten moet rennen naar "the action" om er vervolgens on site gelijk weer neer te worden geknald. Laaaat dan maar. :(

Dus mijn aanbod blijft staan: als iemand interesse heeft, ik heb mijn KZ2 te koop. Good as new.
De aanhouder wint ;). Speel eerst de singleplayer op easy. Dan krijg je de controls een beetje onder de knie. Vervolgens moet het echt wel mogelijk zijn om kills te maken. Het mooie is namelijk dat je op servers zit met mensen van dezelfde rang als dat jij bent...
Als je squads joint dan kun je respawnen bij je leader als hij rondloopt. Later krijg je ook spawn grenades waardoor je kan respawnen op de plek waar iemand zo'n ding neergooit...
bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:47:
Gisteren 2 uur non stop languit op de bank Killzone gespeeld, en het is echt tof.

Zondag mijn FFX v.2 even een update gegeven, en dit geeft nogal een verschil. Smooth as hell :)
FFX v.2 ???

[ Voor 17% gewijzigd door Rob1106 op 29-09-2009 10:22 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
FragFX ;)

Ik kreeg de controls met geen mogelijkheid lekker onder de knie, dus heb afgelopen weekend een muiscontroller gekocht. Dit geeft zoveel meer plezier.

Gister probeerde ik bijvoorbeeld te snipen, en zelfs met een muis is dit verdomd lastig. Laat staan met een DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:30:
FragFX ;)

Ik kreeg de controls met geen mogelijkheid lekker onder de knie, dus heb afgelopen weekend een muiscontroller gekocht. Dit geeft zoveel meer plezier.

Gister probeerde ik bijvoorbeeld te snipen, en zelfs met een muis is dit verdomd lastig. Laat staan met een DS3.
Ja, zo kan ik het ook :+ ...

Snipen is inderdaad wel lastig moet ik zeggen...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Als het lekkerder speelt, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-05 16:05
spaceboy schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:48:
Ik ga deze game denk wel kopen, hoeveel vraag je er voor? Ik zag trouwens dat je momenteel bij bol.com, 2 games voor 50,- kan bestellen. KZ2 zit daar ook tussen....
Ik twijfel om KZ2 + CoD4 te halen. Maatjes van me spelen allemaal CoD online vandaar...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kun je beter nog een maandje wachten tot deel 2.

Ik zou eens bij Eplaza kijken, die zijn 9 van de 10 keer stukken goedkoper dan die hufters bij Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:43:

Ik zou eens bij Eplaza kijken, die zijn 9 van de 10 keer stukken goedkoper dan die hufters bij Bol.
www.budgetgaming.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:43:

Ja kan wel kloppen, maar in dit geval zijn deze games bij Bol.com 1 malig 25,- per stuk. Bij de overige winkels zijn ze op z'n goedkoopst rond de 30,-....

• Superkiwi
  • Nu online
Monda schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:38:
[...]

Ik ga deze game denk wel kopen, hoeveel vraag je er voor? Ik zag trouwens dat je momenteel bij bol.com, 2 games voor 50,- kan bestellen. KZ2 zit daar ook tussen....
Ik twijfel om KZ2 + CoD4 te halen. Maatjes van me spelen allemaal CoD online vandaar...
Off topic:
Ik zou ze gewoon beide halen dan.
Het zijn allebei topgames die je gewoon gespeeld moet hebben, en het geld zeker waard!

On topic:
Ik heb nu alle singleplayer trophies :9 (muv de Elite dan, maar die komt heeeel misschien nog wel....ooit)

• bram1984
bram1984 schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:10:
Dit kan trouwens gewoon. Je kan ervoor zorgen dat je met allemaal dezelfde rang spelers in één map terecht komt.

Gisteren voor het eerst MP gedaan, en het was best lachen:)
Juist omdat ik niet alleen maar afgeknald werd. Ik speelde team DM 10-10, en ik eindigde op de 5e plek van mijn team.

Wat ik erg cool vind is dat je niet gelijk dood bent als je afgeknald wordt, maar dat je nog 10 seconden ofzo leeft zodat je revived kan worden door je teammaten (niet dat dit ook maar één keer gebeurd is). Zo moet je dus je tegenstanders execution style een genade schot geven als ze op de grond liggen te kreperen 8)

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Klopt het dat wanneer je van class wisselt tijdens MP je gemaakte turrets, bots en spawn points van je vorige class dan verdwijnen :?

[ Voor 10% gewijzigd door Ike. op 30-09-2009 09:39 ]

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 19:04

SdR

Nou van de week toevalig tegen dit spel aangelopen en samen met Resistance2 aangeschaft voor €30,- totaal. Was een actie bij speelgoedwinkel bij ons in t dorp 2 halen 1 betalen. Helaas is de actie al voorbij nu.

Na Resistance2 te hebben uitgespeeld met KZ2 begonnen maar mann.. wat is die besturing anders, was net gewend aan Resistance2 en nu ineens anders, zit steeds in de war met duiken en aimen.

Wel een heel gaaf spel alleen vind ik af en toe dat mijn PS3 iets of wat lang moet laden tussendoor, je loopt zeg maar een trap op en dan moet hij nog beginnen met het laden van de verdieping waar je naar toe loopt. Dan haperd hij soms iets. Resistance had hier geen last van!

Don't Speak, Just Think

Ike. schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:39:
Klopt het dat wanneer je van class wisselt tijdens MP je gemaakte turrets, bots en spawn points van je vorige class dan verdwijnen :?
Nee, dit klopt niet. Die blijven gewoon nog even staan/liggen. Als er bijvoorbeeld geen (goede) tactician in je team rondloopt kan je zelf op een goede plek een spawnpoint droppen om daarna als een andere class daar te spawnen.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56
Als ik al die verhalen hier lees over het einde...

Ik ben het spel begonnen op hard :{ Ik moet zeggen het is tot nu toe goed te doen, ben denk ik halverwege het spel. Ben benieuwd hoe moeilijk het nog voor mij gaat worden :)

Iemand anders die het spel op hard gespeeld heeft?

• bram1984
Ik heb het even op de middelste stand geprobeerd, maar die dude waarmee je vecht ging de hele tijd dood, en ik was meer bezig met dokter spelen, dan dat ik aan het vechten was.

Ik speel dus lekker op de makkelijkste stand. Is nog steeds pittig op sommige stukken, en dat vind ik prima.

Al die trofeeën kunnen me echt gestolen worden.

• breminem
  • Laatst online: 30-04 17:11
Gisteren ook eindelijk uitgespeeld! _/-\o_

spoiler:
Toen ik eenmaal tegen Radec moest vechten had ik enorm veel geluk. Hij verdween telkens totdat hij plotseling op een plaats tevoorschijn kwam waar brand woedde (linkerkant van het balkon). Hiermee vloog hij in de fik en was het voor mij slechts zaak om hem te finishen met m'n handgun. Had 'm binnen een paar minuten dood (terwijl in mijn stats 16 minuten staat.... vreemd).

Daarna nog even 10 minuten multiplayer gedaan. Speelt verrassend goed weg! Vanavond maar weer even een paar uurtjes multiplayer!

PSN: breminem

Thomaszki schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:18:
Als ik al die verhalen hier lees over het einde...

Ik ben het spel begonnen op hard :{ Ik moet zeggen het is tot nu toe goed te doen, ben denk ik halverwege het spel. Ben benieuwd hoe moeilijk het nog voor mij gaat worden :)

Iemand anders die het spel op hard gespeeld heeft?
Telt spelen op elite ook. Kan je vertellen dat het dan toch echt verdomde lastig is. Je denkt wel drie keer na voordat je een kamertje in rusht. Het geeft trouwens wel veel voldoening als je weer een stuk gehaald hebt (nadat je tig keer bent dood gegaan :X ) Voor mijn gevoel is het verschil met hard best wel groot, alhoewel ik maar een paar stukjes op hard heb gespeeld.

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 12:03
Afgelopen weekend ook Killzone gescoort en uitgespeelt.

Vond hem op normal niet zo heel moeilijk, zag toen ik aan het laatste level begon dat er een trophy was voor 75 knife kills. Vervolgens heb ik het hele laatste level zo'n beetje iedere hellgahn geknifed >:) inclusief radec, die wel heel makkelijk down ging met een knife.
spoiler:
na 3x knifen toen ie beetje ging teleporteren was ie zo goed als dood

Kreeg zelfs nog de tropy dat ie in minder dan 20min dood was.

Had echt het idee dat het laatste level al knifend doorlopen makkelijker was dan de rest van de game al schietend door te lopen. Misschien ooit nog eens op hard proberen.

De multiplayer moet ik nog even aan wennen, vooral het feit dat het aimen zo langzaam gaat en de accelleratie van het aimen apart aanvoelt in vergelijking met de meeste andere shooters. Ik heb de sensitivity echt op zun max en vind het allemaal nog maar langzaam aanvoelen. 180 graden draaien lijkt wel 10 seconden te duren. Maar al met al vermaak ik me er prima mee, de actie is echt gruwelijk en ziet er zo ongelooflijk mooi uit.
Beetje jammer alleen dat je behoorlijk wat tijd moet spelen voordat je met alle classes kan spelen, kan niet wachten tot ik de saboteur kan uitproberen.

Als mensen een keer een potje samen willen spelen mun PSN is Simcon

• bram1984
Waarom zou je steeds moeite doen om die knife te selecteren, als je ze ook gewoon een beuk met je geweer kan geven?

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 01-05 23:15

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

bram1984 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:34:
Waarom zou je steeds moeite doen om die knife te selecteren, als je ze ook gewoon een beuk met je geweer kan geven?
Voor de trophy ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• bram1984
Ja, maar omdat je zegt dat je dat pas zag toen je aan het laatste level begon. Ik ben nu net van die trein af, en heb nog niemand geknifed. Jij dus wel blijkbaar, ondanks dat je niet wist dat je daarvoor een trophy kreeg.

Persoonlijk snap ik echt het leuke aan dat hele trophy systeem niet. Naar mijn mening voegt het echt compleet niets toe, en neemt het alleen maar realisme weg bij sommige spellen. Kom je net uit een verhit vuurgevecht, hoor je ineens zo'n belletje dat je dit binnen anderhalve minuut gedaan hebt, en daarvoor een prijs krijgt. Ja, en nu?

:)

• Simcon
Voordat ik die trophy zag wist ik niet eens dat je een knife had, ik dacht alleen maar melee met wapen.

Ik ben zelf niet ook zo'n trophy freak tis maar een gimmik (ik zou niet zo gauw een spel 2x uitspelen voor trophy's), maar soms staan er best leuke opdrachtjes tussen.
Zoals van dat knifen dat vond ik wel humor (vooral online knifen eigenlijk) dus ben ik vanaf toen alleen maar met de knife rond gaan lopen.

Je hoeft ook niet iedere keer te switchen wat je selecteert hem gewoon en blijft ermee rondlopen(aangezien ik toen toch niet van plan was om ander wapen te gebruiken), het grote voordeel van knife VS normale melee is dat met een knife ze in 1x dood zijn en je niet 2/3 keer hoeft te slaan voordat ze neergaan.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56
Anoniem: 153666 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:54:
[...]

Telt spelen op elite ook. Kan je vertellen dat het dan toch echt verdomde lastig is. Je denkt wel drie keer na voordat je een kamertje in rusht. Het geeft trouwens wel veel voldoening als je weer een stuk gehaald hebt (nadat je tig keer bent dood gegaan :X ) Voor mijn gevoel is het verschil met hard best wel groot, alhoewel ik maar een paar stukjes op hard heb gespeeld.
Elite is de moeilijkste moeilijkheidsgraat toch? Die krijg je toch pas als je het spel een keer hebt uitgespeeld?

Ben zelf dus bezig met de hoogste die je in het begin kan kiezen. Weet niet precies hoe dat heet. Als het spel zo relatief gemakkelijk blijft ga ik dat nog wel een keer proberen elite :D Maar dat zal wel niet...

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Thomaszki schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:33:
[...]

Elite is de moeilijkste moeilijkheidsgraat toch? Die krijg je toch pas als je het spel een keer hebt uitgespeeld?

Ben zelf dus bezig met de hoogste die je in het begin kan kiezen. Weet niet precies hoe dat heet. Als het spel zo relatief gemakkelijk blijft ga ik dat nog wel een keer proberen elite :D Maar dat zal wel niet...
Wacht eerst ff rustig die eindbaas af... :P

• Superkiwi
  • Nu online
Het nut van trophies blijft altijd een discussiepunt.
Het geeft wel leuke extra's aan een game... ik heb bv hard moeten lachen toen
ik de trophy kreeg voor het aan de muur spijkeren van 20 Hellghast >:)
Daarbuietn vind ik ze sowieso wel leuk om te halen, er zitten erbij die echt een uitdaging zijn, en de speelduur van het spel wordt een stuk langer als je het leuk vind om ze te halen (ben nu totaal al ruim 20u met singleplayer bezig :P )

Simcon schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:33:
Voordat ik die trophy zag wist ik niet eens dat je een knife had, ik dacht alleen maar melee met wapen.

Ik ben zelf niet ook zo'n trophy freak tis maar een gimmik (ik zou niet zo gauw een spel 2x uitspelen voor trophy's), maar soms staan er best leuke opdrachtjes tussen.
Zoals van dat knifen dat vond ik wel humor (vooral online knifen eigenlijk) dus ben ik vanaf toen alleen maar met de knife rond gaan lopen.

Je hoeft ook niet iedere keer te switchen wat je selecteert hem gewoon en blijft ermee rondlopen(aangezien ik toen toch niet van plan was om ander wapen te gebruiken), het grote voordeel van knife VS normale melee is dat met een knife ze in 1x dood zijn en je niet 2/3 keer hoeft te slaan voordat ze neergaan.
? Ben ik nou gek? Online heb je toch helemaal geen knife?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 21:56
Ik heb online ook nog geen knife gezien.
Nou moet ik zeggen dat ik ook nog geen behoefte heb gehad om er naar te zoeken en het te gebruiken ;) .

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simcon
Anoniem: 113793 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:48:
[...]

? Ben ik nou gek? Online heb je toch helemaal geen knife?
Bedoelde ook niet zozeer knifen in killzone online maar gewoon dat iemand knifen in een willekeurige multiplayer shooter erg leuk is ;)

Kwam deze link net tegen, blijkbaar ben ik niet de enige die de campaign al knifend makkelijker vind dan schietend.
http://www.gamesradar.com...e-2/a-2009010813215751020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Knifend is idd redelijk makkelijk, de Hellghast zijn na 1 of 2 hits al dood, zelfs op hogere moeilijkheidsgraad.
Met een gun en veelvuldig dekking zoekend (vooral dat laatste!) maakt de game een stuk moeilijker.
Let wel dat jij zelf op een hogere moeilijkheidsgraad minder vaak geraakt kunt worden voordat je dood bent (terwijl je de Hellghast vaker moet raken).
Zomaar op een groepje afrennen met je mes kan dus ook verkeerd uitpakken.
Mijn idee is om daarin juist de perfecte balans te zoeken: overwegend met de gun en hier en daar een knife-kill.
Ik denk dat ik wel elite met de knife ga proberen, kijken hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Laatst online: 30-04 17:11
Ik heb gisteren toevallig de "knife-trophy" gehaald. Eerste twee missies met de knife gedaan en ik had 'm binnen. Inderdaad makkelijk dat de hellghast al na één hit van je knife dood is.
Gelijk ook maar de trophy gehaald waarbij je 25 tegenstanders moet doden d.m.v. mellee-attack. 8)

Ik ga nu voor de trophy dat je 20 tegenstanders tegen de muur moet pinnen met de Bolt-gun (als ik me niet vergis) en ik moet nog 12x een buddy reviven voordat ik de betreffende trophy binnen heb. EN als ik dan toch bezig ben ga ik ook gelijk voor de trophy waarbij ik 1000 hellghasts moet doden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319426

Net een playstation 3 gekocht(slim)
leuk dinkie erg uitgebreid. Killzone 2 op gespeeld, maar wat ik raar vond is dat het richten met mn controller heel vaag gaat. helemaal in 1 on 1 combat met zo'n vijand kan ik geen moer raken doordat dat ding niet fatsoenlijk werkt?

ligt dat aan mij of komt dat vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ligt niet aan jou, ook niet aan het spel...
De besturing van KZ is gewoon erg wennen.
Maar geloof me, als je het eenmaal onder de knie hebt wil je niet anders meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319426

Oke bedankt voor je reactie!
iets te voorbarig een post gemaakt dus, wordt gewoon even veel gamen de komende dagen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 09:28
Serieus, investeer een paar uurtjes op de default controls en je wil daarna geen call of duty meer spelen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anoniem: 319426 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:21:
Net een playstation 3 gekocht(slim)
leuk dinkie erg uitgebreid. Killzone 2 op gespeeld, maar wat ik raar vond is dat het richten met mn controller heel vaag gaat. helemaal in 1 on 1 combat met zo'n vijand kan ik geen moer raken doordat dat ding niet fatsoenlijk werkt?

ligt dat aan mij of komt dat vaker voor?
Dit ligt dus wel gewoon aan de besturing van het spel zelf. Ook ik vind het niet te doen met een dualshock controller, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de hele discussie met betrekking tot de besturing nooit begrepen. Thuis speel ik regelmatig Killzone 2 en bij een vriend speel ik CoD (op de 360) en het kost me echt geen centje pijn om te switchen. Ja, de controls zijn net anders maar van de vertraging in Killzone vind ik totaal niet hinderlijk.

Zoals vele voor mij ook al hebben gezegd: het is gewoon een kwestie van wennen. Ik vind het niet meer dan logisch dat je als je voor het eerst een game speelt, je er nog niet heel veel van bakt. Dat er dan zoveel mensen zijn die dat niet accepteren, en gelijk een K/D ratio van 4 willen, is dan gewoon heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Anoniem: 153666 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:43:
Ik heb de hele discussie met betrekking tot de besturing nooit begrepen. Thuis speel ik regelmatig Killzone 2 en bij een vriend speel ik CoD (op de 360) en het kost me echt geen centje pijn om te switchen. Ja, de controls zijn net anders maar van de vertraging in Killzone vind ik totaal niet hinderlijk.

Zoals vele voor mij ook al hebben gezegd: het is gewoon een kwestie van wennen. Ik vind het niet meer dan logisch dat je als je voor het eerst een game speelt, je er nog niet heel veel van bakt. Dat er dan zoveel mensen zijn die dat niet accepteren, en gelijk een K/D ratio van 4 willen, is dan gewoon heel jammer.
Ik heb beide spellen net gehaald. Dit zijn mijn eerste shooters op ps3. vind aimen nog enorm lastig, bak er nog weinig van.
Qua knoppen is het toch niet enorm verschil tussen die 2? Alleen lijkt CoD iets sneller te bewegen en heb ik bij KZ2 de sens 1 tikje lager gezet en ij CoD op zn laagst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ben nu weer beetje online begonnen, zag dat er 3 nieuwe ranks bij zijn gekomen sinds ik voor het laatst speeld (maanden niet gedaan), maar viel me wel op dat het nog rommeliger lijkt in met veel players, spam kill na spam kill. Maar opzich wel leuk weer eens, zag dat ik nu nog steeds rond de 180000 sta wereldwijd..niet slecht vond ik zelf :P Ben nu net die rank boven die *** general aanbeland. Ik ga denk eens kijken door die DLC met die 6 map packs, hopelijk ook wat grotere levels erbij ala Pyrius.
Overigens had ik gisteravond headshot lintje gehaald met alleen maar shotgun gebruik zo ong, opzich wel grappig.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ben sinds een paar dagen ook online bezig, en er zitten hele vette maps tussen vind ik.

Het niveau is ook wel behoorlijk hoog soms. Ik speel dan wel "vals" met een FragFX, maar ik eindig zelden in de bovenste regionen.

Erg cool verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 09:15
Nu zo'n twee dagen bezig met het online gedeelte van Killzone. Net de rank van luitenant bereikt. Moet zeggen dat missies vrij moeizaam gaan als je team totaal niet weet wat ze doen, behalve bij body count dan!
Verder erg gaaf online. Het halen van ranks en ribbons is toch verslaafder dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Search en destroy vind ik cool! Gewoon een stuk of 5 verschillende spelvormen op één map, lekker gevariëerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bram1984 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:13:
Search en destroy vind ik cool! Gewoon een stuk of 5 verschillende spelvormen op één map, lekker gevariëerd.
Vooral als je met wat minder spelers op een map zit, worden de verschillende missies veel leuker. Met 32 (en zelfs met 24) gaat het al heel snel naar grenade spammen waardoor de missies bijna onmogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, gister waren we met 6 vs. 6 en daarna met 4 vs. 4. Vooral op de grotere maps zorgde dit voor extra spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Anoniem: 153666 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:29:
[...]

Vooral als je met wat minder spelers op een map zit, worden de verschillende missies veel leuker. Met 32 (en zelfs met 24) gaat het al heel snel naar grenade spammen waardoor de missies bijna onmogelijk worden.
Klopt, meestal zit ik met veel players in een map, en het is alleen spam kill spam kill, ik denk dat je ook veel tactischer moet zijn met minder spelers.
Ik heb nu een PSN prepaid card gekocht bij de bart voor 50 euro..dus nu vanmiddag denk maar die DLC met 6 maps halen, en heb nu ook een headsetje, dus word volgens mij alleen maar beter.
Ik ga dan denk ook maar eens wat meer doen met weinig spelers en meer headset.
Overigens ben ik er wel zo eentje die af en toe rustig van veraf met cloak en snipe ga zitten om de drukte bij bommen plaatsen enzo van afstand af te schieten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kan iemand mij de stats uitleggen van die ranglijst, online? Ik weet dat het eerste getal de kills zijn, maar de rest? Staat ook niet in de hl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekooktEi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-04-2023
Ik vind dat Killzone 2 wel één van de beste online-systemen heeft op de console, gewoon met serverlijsten, clans, makkelijk vrienden joinen enzovoort, want CoD4/5 had gewoon een matchmaking lijst of niet? Niet dat daar iets mis mee is, maar soms is een lijst met servers ook weer makkelijk. Het fijnste is gewoon dat er allebei in zit, gewoon Quick Game ofzo en dat je dan nog in kan stellen wat voor game je wil. Ik vind het bij KZ2 vooral fijn dat het spel nog niet afgesloten is voor andere spelers als je begonnen bent, zoals heel veel andere spellen, die je alleen in de lobby-fase kan joinen. Normaal maakt me dat niet zoveel uit, maar vooral bij vrienden joinen is dat wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
Is er ook ergens een lijst met de abilities die je krijgt per rank/medaille?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
matz schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:51:
Is er ook ergens een lijst met de abilities die je krijgt per rank/medaille?
Jawel, dat overzicht bestaat en heb ik als naslag naast mijn PS3 liggen:
http://www.gamecloud.nl/i...llzone2_ranks_unlocks.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
Erg handig! Thanks.
Worden er hier op tweakers ook wel eens gezamelijke games georganiseerd voor killzone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekooktEi
Vads schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:32:
[...]

Jawel, dat overzicht bestaat en heb ik als naslag naast mijn PS3 liggen:
http://www.gamecloud.nl/i...llzone2_ranks_unlocks.png
Ik heb een beetje een gekke, maar vooral ook handige bug. Ik heb gewoon terwijl er staat dat ik nu 2 extra abilities heb ofzo (ik heb nog niet zo'n hoge rang, Medic en Engie net) die allebei van de Medic zijn, als ik dan nog een keer op pijltje naar rechts druk verdwijnt het selectievierkantje gewoon en staat er "Boost", die ik met elke class kan combineren terwijl ik de Assault badge nog niet eens heb, laat staan de Assault specialist medaille :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ GekooktEi:
Gelukkig is boost nou net een van de meest waardeloze abilities uit het spel, dus veel zal je er dan ook niet gebruik van maken. Het is alleen handig als je search & retrieve ribbons aan het verzamelen bent, want daarbij is een beetje extra snelheid toch best wel handig.

@ Matz:
Voor zover ik weet worden er vanuit tweakers geen gezamelijk games georganiseerd. Er zijn volgens mij ook niet zo heel veel mensen hier die echt heel actief online spelen. Zelf heb ik het spel ook weer even aan de kant gelegd nadat ik het uitgespeeld had op elite (en online is voor het laatst ook al weer een paar weken terug geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
Ik wilde net een saboteur ribbon halen, en dacht dus ook 5 man in 1 ronde met deze abilitie gekilled te hebben. Maar wat blijkt. aan het einde van de match had ik de ribbon niet. Ik speelde op een server die alleen Body count als missie had. Heeft dit er mee te maken? of heb ik gewoon verkeerd geteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 18:25
Heb laatst voor het eerst KZ2 online gespeeld. Ging geheel lagvrij en ik moet zeggen het is echt supertof. Normaal word je bij online games gewoon afgeschoten. Nou was dat hier ook wel zo. Alleen moet ik zeggen dat ik zelf ook wel goed af kon schieten. Komt misschien ook wel omdat ik nu eindelijk begin gewend te raken om FPS op een console te spelen.
Maar eerst de singleplayer uitspelen en dan ga ik online wel weer los. Vind het fantastisch hoe je in een game allemaal missies krijgt die je moet uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik vind de multiplayer van Killzone ook geweldig, vette graphics, (meestal) geen lag, en als die er wel is, licht t probleem bij mij denk ik ;) . Wat ook een verademing is, is dat ik voor het eerst gewoon mensen kan verstaan via de microfoon, waar ik bij bijvoorbeeld Battlefield: Bad Company alleen maar storing hoor. Ook mooi om te zien hoe ik eerst helemaal onderaan de eindscores stond, en nu ik er een beetje aan gewend ben, steeds bovenaan sta als ik een beetje m'n best doe.

Beste multiplayergame op de PS3 als je het mij vraagt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
matz schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:13:
Ik wilde net een saboteur ribbon halen, en dacht dus ook 5 man in 1 ronde met deze abilitie gekilled te hebben. Maar wat blijkt. aan het einde van de match had ik de ribbon niet. Ik speelde op een server die alleen Body count als missie had. Heeft dit er mee te maken? of heb ik gewoon verkeerd geteld :P
verkeerd getelt? of een delay in toekennen van ribbons, of een player server?
Ik heb de tags behaald in private; vriend van me 5x doodgeschoten met disquise en hij mij
jah ik weet >> cheater O-)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Boost waardeloze abillity? Ach dat valt volgens mij wel mee.
Vooral als je het combineert en je aan spawnmarker kan gooien. Het is erg handig om gebruik te maken van je snelheid om dan een spawnmarker vlakbij een objective neer te gooien (daar gebruik ik het tenminste voor).

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
Hmm heb inderdaad verkeerd geteld! Nog maar keer proberen vandaag dan. Start net het spel weer op, en tot mijn verbazing kreeg ik een valor trohpy (voor de beste 6% online spelers van de week, stond er bij) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
bram1984 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 09:14:
Kan iemand mij de stats uitleggen van die ranglijst, online? Ik weet dat het eerste getal de kills zijn, maar de rest? Staat ook niet in de hl.
Serieus niemand die dit weet? Kom met Google ook niet echt verder.

Als je dood gaat in MP en je terug keert naar het scherm waarin je je respawn locatie aan kan geven, dan is het die derder tab, waarin je de stand kan zien. Wat betekenen al die getallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
Geen idee bram. Ik heb het me zelf ook afgevraagd. Ik weet alleen wat de kill en death tekens zijn. Persoonlijk vind ik de rest niet zo belangrijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door matz op 12-10-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:37:
[...]

Serieus niemand die dit weet? Kom met Google ook niet echt verder.

Als je dood gaat in MP en je terug keert naar het scherm waarin je je respawn locatie aan kan geven, dan is het die derder tab, waarin je de stand kan zien. Wat betekenen al die getallen?
Zijn dat dezelfde getallen als dat je normaal in het spel select drukt?
Ik weet namelijk dat de eerste zijn je punten, per kill of missiedoel zijndie te verdienen, en in hogere rangen krijg je bijv. per kill 3 punten enzo, zodoende wijkt er daar een stukje af.
Ook zie je hier - punten staan soms, dit zijn je zelfmoorden, en hiermee gaan er weer punten af van het eerste getal. En dan zijn er ook nog je normale kills en deaths.
Dit staat er niet boven geschreven maar word middels een plaatje aangegeven, 4 stuks dacht ik.
Ik weet niet of je deze bedoelde..dat zijn een vijfhoek, rondje met kruis erin en nog 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153666 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:13:
@ GekooktEi:
Gelukkig is boost nou net een van de meest waardeloze abilities uit het spel, dus veel zal je er dan ook niet gebruik van maken. Het is alleen handig als je search & retrieve ribbons aan het verzamelen bent, want daarbij is een beetje extra snelheid toch best wel handig.
Meen je dit serieus? Boost vind ik 1 van de beste. Air Turret is nuttig maar slechts 1 persoon nodig in een team. C4 kan bruikbaar zijn op sommige maps. Boost zorgt voor een geweldige headstart in ieder gevecht, je kan iemand volledig afschieten zonder dat hij je raakt, wegsprinten van een gevecht (je healt ook tijdens boost), of juist op mensen afsprinten voor een snelle kill.

Afgelopen weekenden aan mijn trophies gewerkt. Sta nu op 92%, nog een paar single player trophies en dan klaar :P
Heb me enorm vermaakt met multiplayer, maar ben er ook wel echt klaar mee nu. Rocket launcher zijn echt totaal idioot. Iedere game wel minimaal 4 man die rocket launcher + boost nemen, constante kamikazeruns doen en dan nog een 3-1 K/D ratio krijgen. Nog een aantal andere random ergernis punten: 2 grenades bij spawnen = te veel. Tacticians die spawn points verkeerd plaatsen (lees: te dicht bij vijand, of verkeerde kant op waardoor je met gezicht tegen de muur spawnt), Engineers die turrets in de objective room plaatsen bij S&D waardoor je hele team dood is als dat ding ontploft door granaat, C4 die op misterieuze wijze op sommige plaatsen gewoon nooit afgaat, lagswitchers, etc etc. Veel gezien, veel gedaan, veel plezier gehad, maar aan het einde van de dag vind ik COD toch de betere shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Bluenet, kun je uitleggen hoe het precies zit met de richting van de spawnpoints? Als ik een marker gooi, is dan de richting van de spawn de kant die IK zie of is de spawn point naar mij gericht?
Ik wist niet dat er een richting aan zat :-O. Het te dicht plaatsen van een spawnpoint bij de vijand of op een plaats waar het erg simpel is voor de vijand om te spawnkillen, zie ik inderdaad ook erg vaak. Dat is best een punt van ergernis.
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om niet op die plek te gaan spawnen, maar het is zonde van die draagbare spawnpoint (er zijn er maar 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Anoniem: 113793 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:00:
[...]

Meen je dit serieus? Boost vind ik 1 van de beste. Air Turret is nuttig maar slechts 1 persoon nodig in een team. C4 kan bruikbaar zijn op sommige maps. Boost zorgt voor een geweldige headstart in ieder gevecht, je kan iemand volledig afschieten zonder dat hij je raakt, wegsprinten van een gevecht (je healt ook tijdens boost), of juist op mensen afsprinten voor een snelle kill.

Afgelopen weekenden aan mijn trophies gewerkt. Sta nu op 92%, nog een paar single player trophies en dan klaar :P
Heb me enorm vermaakt met multiplayer, maar ben er ook wel echt klaar mee nu. Rocket launcher zijn echt totaal idioot. Iedere game wel minimaal 4 man die rocket launcher + boost nemen, constante kamikazeruns doen en dan nog een 3-1 K/D ratio krijgen. Nog een aantal andere random ergernis punten: 2 grenades bij spawnen = te veel. Tacticians die spawn points verkeerd plaatsen (lees: te dicht bij vijand, of verkeerde kant op waardoor je met gezicht tegen de muur spawnt), Engineers die turrets in de objective room plaatsen bij S&D waardoor je hele team dood is als dat ding ontploft door granaat, C4 die op misterieuze wijze op sommige plaatsen gewoon nooit afgaat, lagswitchers, etc etc. Veel gezien, veel gedaan, veel plezier gehad, maar aan het einde van de dag vind ik COD toch de betere shooter.
Vooral die C4 annoyed me als een malle! Soms gaan ze niet af, soms verdwijnen ze zonder af te gaan... Zwaar hinderlijk. Die rocketlaunchers slaan ook nergens op nee, die dingen verneuken het spel echt...

Let wel, 1 x C4 killt alleen als iemand z'n health al omlaag is, 2 x c4 killt iemand zonder armour en 3 x c4 killt iemand met armour (heb ik ergens gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Ik gooi inderdaad altijd 3x C4 in smalle doorgangen, zodat ik zeker weet dat het leidt tot een kill.
Maar ik heb inderdaad ook al geconstateerd dat die dingen wel eens dienst weigeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Net echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een boost ribbon te bemachtigen... In het overzicht (die een pagina eerder is gegeven) staat dat je boost eenmaal in één ronde moet gebruiken. Dit doe ik, maar ik krijg geen ribbon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je moet boost 5 of 10 keer gebruiken en een game. Hiermee krijg je een boost ribbon. Je moet dus minimaal 8 games spelen om medaille te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Intrique schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:03:
Je moet boost 5 of 10 keer gebruiken en een game. Hiermee krijg je een boost ribbon. Je moet dus minimaal 8 games spelen om medaille te krijgen.
Idd. Zou wel mooi zijn als je voor maar één keer boosten al een ribbon zou krijgen 8)7 .
Het is heel simpel om deze ribbon te bemachtigen, maar helaas ook weer niet zo simpel als jij dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
Nee ik vond het al zo vreemd dat het zó simpel zou zijn. Ik ging uit van wat er in het schema stond, en daar stond dus in dat je 1x boost voor een ronde moest gebruiken. Maar het is dus 5x (of vaker..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekooktEi
Ja, dat schema zegt inderdaad 1 keer boost, was ik ook een beetje van in de war... Maar gelukkig is het toch geen moeite, daarom zal het wel gewoon 5 zijn, omdat sommigen het dan nog een keer vergeten ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jackal131 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:20:
Bluenet, kun je uitleggen hoe het precies zit met de richting van de spawnpoints? Als ik een marker gooi, is dan de richting van de spawn de kant die IK zie of is de spawn point naar mij gericht?
Ik wist niet dat er een richting aan zat :-O.
Je spawnt in de tegenovergestelde richting. Dus als je naar een muur kijkt en een spawnpoint dropt, dan spawnt iedereen goed met de rug tegen de muur. Maar als je zelf met de rug tegen de muur staat en er een neergooit dan spawnt iedereen met face in de muur. In sommige maps zoals Tharsis Depot heb je mensen die in het midden van de map een spawnpoint neergooien zodat je met de rug naar de basis van de tegenstander spawnt. Dan zie je ineenkeer de score omdraaien van wins naar losses.

Dus doe je team een lol en let op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
Pff, nou die saboteur ribbon laat ik voorlopig maar hangen.Blijf elke keer maar weer steken op 4 kills in een ronde :( Wat een ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Dank je Bluenet!! Ik zal er de volgende keer aan denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
matz schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:46:
Pff, nou die saboteur ribbon laat ik voorlopig maar hangen.Blijf elke keer maar weer steken op 4 kills in een ronde :( Wat een ellende.
Tip:

Speel gewoon levels met alle 7 missiedoelen, dan duurt het potje veel langer en moet dat saboteur lintje makkelijk lukken.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste