Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:12
Bij mij ligt het eraan of ik een SMS beantwoord vanuit de 'draadjes'-modus (met die tekstballonnen), dan kantelt ie niet.
Als ik vanuit de Samsung interface voor berichten (dus ook voor e-mail) een SMS opstel, kantelt ie wèl tijdens het bewerken van de berichttekst.

Ik heb een ander euvel:
Soms staat er bij m'n mailtjes: "Tik hier om de rest van het bericht op te halen".
Nou, ik tik een eind weg maar er komt niks extra's bij terwijl de melding belooft: "Het bericht wordt de volgende keer dat u verbinding maakt en e-mail ontvangt, gedownload".

Eigenlijk wil ik die melding überhaupt niet maar gewoon zonder verdere bemoeienis de complete mail incl. afbeeldingen binnen halen...
Adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Hoe krijg je de samsung interface voor het opstellen van smsjes zonder die 'draadjes' ? bij mij gaat ie gelijk naar de windows interface en dus kantelt hij niet. Ik zat sterk te denken om de samsung interface mbv diverse cabjes of reg-settings er uit te slopen. Maar als de windows interface helemaal niet kantelt ...

Dat van die melding over de rest van het bericht heb ik ook, maar zou je dat niet kunnen instellen door de maximale downloadgrote van berichten in te stellen ... ? Ik heb dat zelf ook nog niet geprobeerd, maar ik ga gelijk eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:45
bhorvers schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:59:
Hoe krijg je de samsung interface voor het opstellen van smsjes zonder die 'draadjes' ? bij mij gaat ie gelijk naar de windows interface en dus kantelt hij niet. Ik zat sterk te denken om de samsung interface mbv diverse cabjes of reg-settings er uit te slopen. Maar als de windows interface helemaal niet kantelt ...

Dat van die melding over de rest van het bericht heb ik ook, maar zou je dat niet kunnen instellen door de maximale downloadgrote van berichten in te stellen ... ? Ik heb dat zelf ook nog niet geprobeerd, maar ik ga gelijk eens kijken.
Ik vond die samsung smsinterface maar knap irritant. Heb het nu zo ingesteld dat ik threated sms heb met de standaard windows client. En via een hardwareknop 2 sec indrukken kantelt mijn scherm. Helaas niet automatisch, maar die 2 sec deed samsung er al over om opniew te renderen!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
okay, dat klinkt goed ... en nu de truc; hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:21:
Waar kun je je ergens inschrijven bij Samsung om een mailtje te krijgen wanneer een nieuwe ROM beschikbaar is? 'k ben bezig met de HK site af te schuimen, maar niets over een chinees/engelse release van Windows Mobile 6.5. In een Samsung Service Center in HK zeiden ze eind oktober/begin novemeber.
De Nederlandstalig versie niet goed? :D Ik heb nu een weekje de 6.5 staan en ben er best wel tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel... 'k heb nog nooit gsm in het nederlands gebruikt. Altijd engels.
Plus het voordeel van die chinese ROM is dat 'm ook japanse tekens kan tonen, hetgeen weer handig is bij m'n studies ^^

En geeft toe... als je zelf een unit uit Japan/China/Hong Kong/Singapour zou kopen, wil je er toch ook niet direct nederlands op loslaten? Ofwel :3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 19:50
Jaja nou ik had er dus echt zin in - update naar WM 6.5. Dus handleiding gedownload die Samsung erbij levert. Updaten kan op een XP- of Vista-machine. Maar vervolgens staat er dan in de handleiding tot 2 keer toe dat een XP-machine aanbevolen wordt... Nou sorry maar die heb ik dus niet...

Heeft iemand al wel een een geslaagde update gedaan met Vista ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05-2023
Maardiweb schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:28:
[...]

S2U2 is daar een prima oplossing voor :)

Daarover gesproken: Als ik muziekje luister en ik lock mn telefoon dan stopt mijn muziek ook. Weet iemand hoe je dat anders instelt? Ik heb dat excel bestandje met settings bekeken en het zal wel met S2P temaken hebben, maar mijn Engels is niet fantastisch.. ;)

Thnx
is er al een oplossing voor het wegvallen van de muziek bij het locken van de telefoon? Erg irritant.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:42
peugeot206gt schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:39:
[...]

Wat zijn je instellingen in TomTom dan, want ik moet nog steeds een proxy gebruiken met de WM6.5 update...
dat wil ik ook wel graag weten!
mexxdude schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:51:
[...]

is er al een oplossing voor het wegvallen van de muziek bij het locken van de telefoon? Erg irritant.
thx
Ik gebruik nu de wmp in plaats van de touch player. Werkt iets sneller en heeft dat probleem niet.

EDIT:

HKCU\Software\A_C\S2U2\Exceptions > Hierin een vrije sleutel de waarde "TouchPlayer.exe" geven en S2U2 locked je tel niet meer als je touchplayer gebruikt. Als je nu zelf op de lock knop drukt schakelt hij wel je tel uit, maar niet je geluid. Je hoeft bij unlocken alleen ook niet meer te sliden, dus niet p.o. op je unlock knop drukken dan ;)
nobleone schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:33:
Eigenlijk wil ik die melding überhaupt niet maar gewoon zonder verdere bemoeienis de complete mail incl. afbeeldingen binnen halen...
Adviezen?
Extra > Mappen beheren > Je postvak IN ingedrukt houden > Mapopties > Selecteer "volledige kopieën van bericht downloaden"

[ Voor 18% gewijzigd door Maardiweb op 06-11-2009 15:53 ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn GPS-settings voor direct TomTom in WM6.5 zijn de defaults (programmapoort: 7 and hardwarepoort: 9). Ik maak geen gebruik van XTRA-server. In TomTom (versie 7.916.9189) stel ik in: 'Andere NMEA GPS-ontvanger', poort 7 en baud 4800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
  • Laatst online: 19-05-2023
[quote]Maardiweb schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:40:
[...]

[...]

Ik gebruik nu de wmp in plaats van de touch player. Werkt iets sneller en heeft dat probleem niet.

EDIT:

HKCU\Software\A_C\S2U2\Exceptions > Hierin een vrije sleutel de waarde "TouchPlayer.exe" geven en S2U2 locked je tel niet meer als je touchplayer gebruikt. Als je nu zelf op de lock knop drukt schakelt hij wel je tel uit, maar niet je geluid. Je hoeft bij unlocken alleen ook niet meer te sliden, dus niet p.o. op je unlock knop drukken dan ;)

knip [quote]mexxdude schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:23:
[quote]Maardiweb schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:40:
[...]

[...]

EDIT:

Heb omnia querty is toch net wat anders en geen s2u2 mmmmmm

[ Voor 35% gewijzigd door mexxdude op 06-11-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Jesss, voor de liefhebbers:

Een nieuw samsungprogramma genaamd KIES:

http://www.samsungapps.com/about/onPc.as

Met dit programma kan je dus de applicationstore in en downloaden. Ik heb al een grappig mannetje als screensaver welke begint te smilen als je unlockt en valt als je een schok maakt :P

LET OP: bij installatie, taal nederlands invullen, land: UNITED KINGDOM

Doe je dit niet dan kom je de appstore niet in met je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
bhorvers schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:59:
Hoe krijg je de samsung interface voor het opstellen van smsjes zonder die 'draadjes'?
Als ik in die WM6.5 interface op één van de gesprekswolkjes tik, opent het betreffende bericht in de Touchwiz interface. Als ik vervolgens op "Beantwoorden" tik, kan ik gekanteld typen. Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavolo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-05 16:53
eeyore98 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:54:
Jaja nou ik had er dus echt zin in - update naar WM 6.5. Dus handleiding gedownload die Samsung erbij levert. Updaten kan op een XP- of Vista-machine. Maar vervolgens staat er dan in de handleiding tot 2 keer toe dat een XP-machine aanbevolen wordt... Nou sorry maar die heb ik dus niet...

Heeft iemand al wel een een geslaagde update gedaan met Vista ???
Jep tis mij uiteindelijk gelukt met vista, heb het programma new studio een paar (3) keer opnieuw geinstaleerd van de website van samsung en toen deed ie het ineens...

Over Tomtom met gps, werkt bij mij nu ook zonder gpsproxy, ik heb nog wel Xtra aan staan verder is het hetzelfde als eerder uitgelegd.

Zelf nog een vraag, ik gebruik ook dat S2U2 maar af en toe cashed het programma of dan blijft ie bij een sms of bellen vibreren totat ik em uit zet of moet resetten. Beetje vaag dus...

Verder kan ik nergens vinden hoe je een groeps sms kan verzenden zonder een groep ingestelt te hebben (dus gewoon appart je contacten aan vinken en daar een sms naar zenden)

Rare jongens die Gamers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon geupgrade naar W 6.5 en direct SPB Home Shell erop gezet. Het vreemde is dat ik nu opeens niet meer "tkjes"voel als ik scroll op het scherm. Volgens mij heet dat kinetic screen of zoiets.

Wie weet of en hoe ik deze optie weer aan kan zetten? Als ik naar een Samsung menuutje ga dan voel ik die tikkies wel??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Laatst online: 15-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:19:
Ik heb mijn telefoon geupgrade naar W 6.5 en direct SPB Home Shell erop gezet. Het vreemde is dat ik nu opeens niet meer "tkjes"voel als ik scroll op het scherm. Volgens mij heet dat kinetic screen of zoiets.

Wie weet of en hoe ik deze optie weer aan kan zetten? Als ik naar een Samsung menuutje ga dan voel ik die tikkies wel??

Alvast bedankt
Is dat niet in de samsung settings (blauwe radartje).
Dan "basic settings" en daarna "sound settings" en dan "Touch alert"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderduikert schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:35:
[...]

Is dat niet in de samsung settings (blauwe radartje).
Dan "basic settings" en daarna "sound settings" en dan "Touch alert"
Toch niet want die staan al "aan". Ik heb het vermoeden dat ergens in de instellingen / register van WM6.5 iets veranderd moet worden om die kinetic dinges aan te zetten, maar waar? Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Laatst online: 15-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:01:
[...]

Toch niet want die staan al "aan". Ik heb het vermoeden dat ergens in de instellingen / register van WM6.5 iets veranderd moet worden om die kinetic dinges aan te zetten, maar waar? Wie weet het?
Als ik bij Touch allert kies voor Tap event (de eerste keuze) dan trilt ie bij iedere aanslag. Kies ik de tweede keuze "Dialler & Virtual input panel" trilt ie nagenoeg alleen bij het nummerieke gedeelte van het belmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
Diavolo2000 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:51:
[...]

Jep tis mij uiteindelijk gelukt met vista, heb het programma new studio een paar (3) keer opnieuw geinstaleerd van de website van samsung en toen deed ie het ineens...

Over Tomtom met gps, werkt bij mij nu ook zonder gpsproxy, ik heb nog wel Xtra aan staan verder is het hetzelfde als eerder uitgelegd.
Helaas niet gelukt.... Alles gaat goed tot aan updaten zelf: foutmeldeing NPSWM Binary Upgrade....
Welke versie van NEW PC Studio had je voor de upgrade op Vista gebruikt ? Ik krijg op de pagina van de Omnia II van de site van Samsung versie 1.2.1.IH_5 maar ik zag elders in dit topic dat iemand versie 1.3. enz.... had gebruikt van dezelfde pagina ???

Ik wil graag naar 6.5, o.a. voor Tomtom ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Laatst online: 29-08 12:57
Zijn er al mensen die een game-emulator funktionerend hebben gekregen.
Ik heb er 3 geprobeerd maar zonder succes. 8)7

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist dit topic doorzocht en er lijken niet veel hardwarematige problemen wat betreft het scherm van deze telefoon (misschien verkeerder zoekwoorden of zijn wij 1vd eerste).

Mn vriendinnetje kreeg haar Omnia gister binnen, in eerste instantie leek het scherm top, maar na een uur zag ik bovenin een licht streepje in het scherm knipperen. Na een tijdje viel het streepje uit en kleurde blauw. Vanmorgen werd ze wakker, weer een paar strepen erbij. En nu, de beelden spreken voor zich. Ik heb een hard-reset uitgevoerd maar geen positief resultaat. Morgen toch maar even met Hi/KPN bellen, lijkt mij een hardware foutje. Vaker gezien? Wat zou dit kunnen zijn?

Als dit maar lang genoeg doorgaat zie je straks niets meer op het schermpje.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_64WwWWlqxtU/SvbuOq2uf2I/AAAAAAAACCc/Gn3i1r8bf90/s800/IMAG0017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_64WwWWlqxtU/SvbuPLxCfFI/AAAAAAAACCg/ZC7lev_PQ8k/s512/IMAG0018.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:24:
Morgen toch maar even met Hi/KPN bellen, lijkt mij een hardware foutje. Vaker gezien? Wat zou dit kunnen zijn?

Als dit maar lang genoeg doorgaat zie je straks niets meer op het schermpje.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik had precies hetzelfde met mijn toestel en heb het de dag erop meteen omgeruild bij de winkel. Geen proleem - kreeg meteen een andere - kapot scherm - zij hadden ook nog nooit zoiets gezien... Ik ook niet maar het komt voor. Ik heb het 30 augustus op dit topic overigens gemeld..

Suc6!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
eeyore98 schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:48:
[...]

Ik had precies hetzelfde met mijn toestel en heb het de dag erop meteen omgeruild bij de winkel. Geen proleem - kreeg meteen een andere - kapot scherm - zij hadden ook nog nooit zoiets gezien... Ik ook niet maar het komt voor. Ik heb het 30 augustus op dit topic overigens gemeld..

Suc6!
:)
Precies hetzelfde hier met mijn eerste omniaII, gelijk terug naar de winkel en kreeg ook gelijk een nieuwe mee. Tip is dus om niet te lang te wachten. Als het goed is krijg je namelijk gelijk een nieuwe mee onder de noemer DOA (dead on arrival)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavolo
  • Laatst online: 26-05 16:53
peugeot206gt schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:14:
[...]

Precies hetzelfde hier met mijn eerste omniaII, gelijk terug naar de winkel en kreeg ook gelijk een nieuwe mee. Tip is dus om niet te lang te wachten. Als het goed is krijg je namelijk gelijk een nieuwe mee onder de noemer DOA (dead on arrival)
Was ook bij een maat van me, gewoon omruilen....
eeyore98 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:43:
[...]

Helaas niet gelukt.... Alles gaat goed tot aan updaten zelf: foutmeldeing NPSWM Binary Upgrade....
Welke versie van NEW PC Studio had je voor de upgrade op Vista gebruikt ? Ik krijg op de pagina van de Omnia II van de site van Samsung versie 1.2.1.IH_5 maar ik zag elders in dit topic dat iemand versie 1.3. enz.... had gebruikt van dezelfde pagina ???

Ik wil graag naar 6.5, o.a. voor Tomtom ed...
Deze versie heb ik gebruikt, New_PC_Studio_1.3.0.II4 Kan helaas gaan link meer vinden, maar ook deze versie heb ik een paar keer geinstalleerd. Ik zou het gewoon met de nieuwste versie van samsung.nl proberen. Je kan ook bij "Telefoonsoftware updaten" op de site kijken...

Tomtom heeft nu touwens een super trage gps fix zonder gpsproxy, duurt echt minimaal 5 min. Terwijl googlemaps het wel goed/snel doet. Vreemd :S

Verder vindt ik dat ie steeds vaker crashed, nog meer die dat hebben?

Rare jongens die Gamers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, nergens problemen mee; geen crashes en een snelle fix zonder proxy, althans zeker niet trager dan met GPSproxy. Het grote voordeel is dat na het afsluiten van TT de proxy niet blijft doordraaien waardoor je batterij binnen de kortste keren is leeggetroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:11:
Neen, nergens problemen mee; geen crashes en een snelle fix zonder proxy, althans zeker niet trager dan met GPSproxy. Het grote voordeel is dat na het afsluiten van TT de proxy niet blijft doordraaien waardoor je batterij binnen de kortste keren is leeggetroken.
Hmm chill dan ga ik TT ook maar weer ff proberen. Had em al draaiend (ook onder 6.5) maar kreeg GPS proxy niet werkend en dacht dus dat het daar aan lag dat ik geef fix kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Even een vraagje, ik kan het niet terugvinden: ik draai nu 6.5 met S2U2, maar de standaard lock van 6.5 komt nog een keer na de S2U2 versie. Hoe kan ik dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van eerdere post omtrent het defecte schermpje vandaag gelijk naar de KPN store in het dorp geweest. En inderdaad, ze hebben hem gelijk omgeruild, geen vragen maar direct nieuwe meegeven! Nu maar eens gaan spelen met een goede versie! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnStaakke schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:39:
Even een vraagje, ik kan het niet terugvinden: ik draai nu 6.5 met S2U2, maar de standaard lock van 6.5 komt nog een keer na de S2U2 versie. Hoe kan ik dit uitzetten?
instellingen/display en verlichting/scherm vergrendelen: uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:55:
Naar aanleiding van eerdere post omtrent het defecte schermpje vandaag gelijk naar de KPN store in het dorp geweest. En inderdaad, ze hebben hem gelijk omgeruild, geen vragen maar direct nieuwe meegeven! Nu maar eens gaan spelen met een goede versie! :P
Veel plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister geprobeerd om 6.5 erop te zetten, bleef hij tijdens het proces vast zitten en stond op het scherm download mode ik dacht geen probleem maar kon ook niet meer connectie krijgen met de computer dus het toestel was "dood" en even gesnuffeld op samsung site en naar een servicepoint gebracht waar ze binnen een uur windows 6.5 erop hebben gezet dus prima voor elkaar, nu had ik een vraag want bij sms staat de datum in het duits terwijl mijn taal op NL staat meer mensen met het probleem en hoe kun je dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
Even de Regional Settings na kijken :)

Settings --> Advanced Settings -> System --> Regional Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hartelijk dank!

Ik zie dat sommige mensen wm 6.5 en ik wil gewoon weten of ze dit een verbetering vinden ten opzichte van 6.1?

en spb mobile shell wat vinden mensen hier zo prettig aan is het gewone samsung interface niet compleet genoeg of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:51:
hartelijk dank!

Ik zie dat sommige mensen wm 6.5 en ik wil gewoon weten of ze dit een verbetering vinden ten opzichte van 6.1?

en spb mobile shell wat vinden mensen hier zo prettig aan is het gewone samsung interface niet compleet genoeg of?
1 antwoord: sneller en meer te veranderen.

6.5 is in zoverre een verbetering dat de menus veel meer vingenvriendelijk gemaakt zijn. En bijna overal kinetic scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het plaatsen van een 16gb micro sd kaartje is mijn telefoon signaal heel slecht.
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

b.v.d. groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Tankiej schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:39:
[...]

Die zit er niet op. Ik zag bij de instellingen wel staan dat je een vinkje aan kon zetten voor een 'knipperlampje', maar er knipperd helemaal niks :)
Dit vind ik nog het grootste gemis idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Laatst online: 03-10-2024
@Maardiweb: Hoi Maardiweb,

Ik heb een vraag over jouw homescreen en met name de klok. Ik ben ook op zoek naar deze klok voor mijn omnia qwerty. Ik geloof dat deze klok en het geluid van het omvallen van de cijfers ook op HTC toestellen te vinden is. Waar kan je deze downloaden of kan je deze aan me mailen.

alvast bedankt

Barts27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je je Omnia 2 met de PC verbindt via het USB kabeltje, wordt hij ook gelijk opgeladen.
Is er een manier om dat opladen niet door te laten gaan? 'k heb zo een beetje schrik dat een paar video's of MP3je naar de telefoon te kopiëren om dat de kabel uit te trekken de batterij negatief zou gaan beïnvloeden :/
Zo een beetje zoals bij NiMH batterijen die zo'n 'geheugen' ontwikkelden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Barts27 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:27:
@Maardiweb: Hoi Maardiweb,

Ik heb een vraag over jouw homescreen en met name de klok. Ik ben ook op zoek naar deze klok voor mijn omnia qwerty. Ik geloof dat deze klok en het geluid van het omvallen van de cijfers ook op HTC toestellen te vinden is. Waar kan je deze downloaden of kan je deze aan me mailen.

alvast bedankt

Barts27
De cijfers 'flapperen' niet echt zoals bij een stationsklok en maken bij mij ook geen geluid (gelukkig..) Het is een clock widget die in Sence 3.5 zit. Dat is voor SPB mobile shell, dus je moet zowel SPB als Sence erop zetten om deze klok te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb ook een Omnia 2 maar heb nu een aantal dingen waar ik me zorgeloos aan iriteer.

-Dat samsung Threaded sms, word er stront ziek van. Zeker nu ik met mensen al veel gesmst heb. Als ik dus een nieuw smsje krijg, scrolt hij eerst alle oude smsjes langs. Hoe schakel je dit uit? Ik heb de tweak van Threaded sms disablen in PHMregister al gedaan. :(

-Soms is WM6.5 zoooo sloom, gewoon in het gebruiken van het toestel. Is dit bij jullie ook?

;)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:15:
Hallo mensen,

Ik heb ook een Omnia 2 maar heb nu een aantal dingen waar ik me zorgeloos aan iriteer.

-Dat samsung Threaded sms, word er stront ziek van. Zeker nu ik met mensen al veel gesmst heb. Als ik dus een nieuw smsje krijg, scrolt hij eerst alle oude smsjes langs. Hoe schakel je dit uit? Ik heb de tweak van Threaded sms disablen in PHMregister al gedaan. :(

-Soms is WM6.5 zoooo sloom, gewoon in het gebruiken van het toestel. Is dit bij jullie ook?

;)
1e punt: Welke tweak heb je geprobeerd? Eentje werkte bij mij niet, maar deze wél: http://www.modaco.com/con...e-sms-chat-threading-sms/

2e punt: Heb je de Samsung interface al uitgeschakeld en SPB Mobile Shell geinstalleerd? Mijn ervaring is dat WM6.5 helemaal niet sloom is, maar de Samsung interface het sloom maakt.

• tomvanlook
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-05-2023
Games onder Omnia II

Ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met het installeren en spelen van games op de omnia 2.
Ik heb enkele pogingen gedaan om bv tetris of bustamove toestanden te installeren.
Echter veel komt er niet van. Install lukt enkel indien ik met een zogenaamd cab bestand werk.
na install als ik dan zo'n spel opstart is het ongeveer 1/4 van het scherm en kan je dust niets lezen

Please help... :? :?

• Barts27
  • Laatst online: 03-10-2024
@maardiweb. Dank; ik ga eens kijken. Ik draai al met SPB mobile shell 3.5 en zal nu op zoek gaan naar sence 3.5

• Tankiej
tomvanlook schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:48:
Games onder Omnia II

Ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met het installeren en spelen van games op de omnia 2.
Ik heb enkele pogingen gedaan om bv tetris of bustamove toestanden te installeren.
Echter veel komt er niet van. Install lukt enkel indien ik met een zogenaamd cab bestand werk.
na install als ik dan zo'n spel opstart is het ongeveer 1/4 van het scherm en kan je dust niets lezen

Please help... :? :?
Ik heb een aantal games op mijn Omnia II staan, die perfect werken. Oa PDA Poker Art, Resco Snake, Snake deluxe, SPB Brain Evolution en Chuzzle.
Brain Evolution neemt niet 100% van het scherm in beslag, zit rond de 80% denk ik, bovenaan blijft een zwarte balk.
Maar inderdaad, op Windows Mobile kan je alleen .cab bestanden installeren dacht ik.

Verwijderd

[/quote]
Install lukt enkel indien ik met een zogenaamd cab bestand werk.
Cab, klopt!
Alleen *.exe of *.cab kun je op een WM telefoon installeren, en wat Java. Bestandjes die ander heten, bijvoorbeeld *.sys heten zijn gemaakt voor het Symbian besturingssysteem. Is normaal!

Dat je een kwart van het scherm ziet heeft misschien te maken dat de niet de juiste beeldschermresolutie gebruikt van je game. Let dus goed op of het een VGA, QVGA of VWGA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
sokosave doet ut prima
pipes
civlization 4 (al weer er af gegooid)

gr

moorhuhn doet het ook goed

[ Voor 16% gewijzigd door flodder11 op 13-11-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Sinds WM6.5 is Opera stukken instabieler op mijn Omnia II; klapt er om de haver'klap' uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
Tankiej schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:33:
[...]

2e punt: Heb je de Samsung interface al uitgeschakeld en SPB Mobile Shell geinstalleerd? Mijn ervaring is dat WM6.5 helemaal niet sloom is, maar de Samsung interface het sloom maakt.
Hoe schakel je de Samsung interface uit?
Vandaag ook naar 6.5 overgegaan, maar inderdaad trager, zeker het opstarten duurt een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitalb schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:03:
[...]

Vandaag ook naar 6.5 overgegaan, maar inderdaad trager, zeker het opstarten duurt een stuk langer.
die indruk had ik ook , plus ook veel instabieler, nu heb ik onderandere weer toestanden met de wifi verbinding
ook het foto album is (nog) trager geworden (ik mis echt wel de superbe beta versie van resco photo viewer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Hier ook hetzelfde probleem na de 6.5 update....

Opzich werkt het een stuk beter, maar opera kan ik niet meer normaal gebruiken, en wifi netwerken waar ik eerst zonder problemen op kon komen krijg ik nu geen verbinding meer mee (geeft aan verbinding maar niets werkt als ik iets probeer te downloaden. :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
Het meest storende na de update naar WM 6.5 vind ik dat nu iedere keer als mijn mail gecheckt wordt Pocket Outlook op de voorgrond springt,
dus altijd als je de tel. aanzet eerst mail programma wegklikken en ook als je ergens mee bezig bent springt Poutlook steeds naar de voorgrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
digitalb schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:03:
[...]

Start -> Instellingen -> Algemene instellingen -> Samsung TouchWiz UI

En dan uitschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58

Martinspire

Awesomeness

Tankiej schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:26:
[...]

Start -> Instellingen -> Algemene instellingen -> Samsung TouchWiz UI

En dan uitschakelen :)
Dat werkt niet bij WM6.5.

Je kunt daar trouwens de touchwiz niet uitzetten. Wat je wel kunt doen is het todayscherm op een andere instelling zetten (wm6.5 default bijvoorbeeld). Maar dan zul je nog steeds af en toe touchwiz schermen tegenkomen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je het volgende kunt doen:
Ik heb SPB geinstalleerd en wil een widget toevoegen die direct linkt naar bv. een internetpagina of een RSS feed. Dat lukt me niet.
Ik weet wel hoe je RSS of Opera op je desktop kunt zetten, maar ik wil meteen doorlinken naar die internetpagina of feed. M.a.w.: hoe kan ik een directe shortcut op mijn bureaublad zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Martinspire schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:06:
[...]

Dat werkt niet bij WM6.5.

Je kunt daar trouwens de touchwiz niet uitzetten. Wat je wel kunt doen is het todayscherm op een andere instelling zetten (wm6.5 default bijvoorbeeld). Maar dan zul je nog steeds af en toe touchwiz schermen tegenkomen.
Je kan het wel uitschakelen, je zult alleen inderdaad nog af en toe touchwiz schermen tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me eigenlijk alleen afvraag na het lezen dat zoveel mensen problemen hebben met het updaten is of ze tegenwoordig de gsm verkopen standaart met 6.5? anders zijn ze dit van plan? wanneeer zouden ze het doen? ik wil deze gsm kopen maar heb schrik van het updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een panoramafoto maakt met de camera is de resolutie erg laag. Die kun je in de software ook niet verhogen...
Wie wat je in het register moet veranderen om de resolutie van panoramafoto's te verhogen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er weer een update uit voor de telefoon.
Ik heb hem laatst geupdate naar Windows Mobile 6.5, en net kwam ik tot de ontdekking dat er weer een update beschikbaar is.
Laten we hopen dat door de update de stabieliteit flink verbeterd wordt, want mijn telefoon loopt vrij vaak even 15 sec vast tijdens muziek luisteren of wat dan ook :S. Meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update uitgevoerd, en jezus wat een verschil :|.
Het werkgeheugen is met +- 25 mb teruggebracht, er is nou zo'n 60 - 70 mb beschikbaar voor programma's.
Daarbij is die een stuk sneller, helemaal wanneer je de samsung widget achtergrond e.d. uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe jij alles op windows vista en heb jij problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:16:
Ik heb de update uitgevoerd, en jezus wat een verschil :|.
Het werkgeheugen is met +- 25 mb teruggebracht, er is nou zo'n 60 - 70 mb beschikbaar voor programma's.
Daarbij is die een stuk sneller, helemaal wanneer je de samsung widget achtergrond e.d. uit zet.
Welke versie heb jij nu? vlgs Samsung NewPCStudio
Want ik merk niks van snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Machete: Ik draai op Windows 7 maar heb ook nog een pc staan met XP. Het updaten lukt dan ook alleen op die pc.

@ Digitalb
Mijn versie is nu: I8000NXXIJC CSC: I8000XENIJC TELEFOON: I8000XXIJ3

Naast de snelheid zijn er ook allerlei opties bijgekomen en enkele opties zijn weggevallen. Deze zul je zelf wel ontdekken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:46:

@ Digitalb

Naast de snelheid zijn er ook allerlei opties bijgekomen en enkele opties zijn weggevallen. Deze zul je zelf wel ontdekken ;).
Hmm.. heb exact dezelfde , kan ook haast niet anders, maar die van mij is duidelijk langzamer met opstarten dan onder 6.1
Voordelen heb ik nog niet kunnen vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het meer over de snelheid t.o.v. de eerdere update naar windows mobile 6.5 ;).
Het laat natuurlijk nog steeds te wensen over, maar ik ben blij dat samsung toch wel inziet dat de software nog steeds niet perfect is, en nodig moet worden geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SPB versie 3.5 geinstalleerd op mijn Omnia II en ik moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben.
Alleen zou ik graag willen weten hoe ik de 3D Carousel werkend moet krijgen ?? Zoals in onderstaand filmpje te zien is:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg5JAgwB_TQ

Ik heb al op verschillende fora gekeken maar ik kom er eerlijk gezegd niet uit. Misschien dat iemand van jullie mij verder kan helpen ??

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
De gewone carousel krijg je als je op die knop linksonder drukt, maar hoe je hem 3D krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:03:
De gewone carousel krijg je als je op die knop linksonder drukt, maar hoe je hem 3D krijgt..
Dat van de knop linksonder wist ik idd. al (toch bedankt voor het meedenken). Maar het gaat mij idd. om het in 3D te krijgen. Zoals je op het filmpje kan zien moet het mogelijk zijn, maar het is mij op dit moment nog een raadsel hoe dit voor elkaar te krijgen, vandaar mijn vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:01

Infinchible

Woef!

Hier staat een beschrijving hoe je het voor elkaar kan krijgen, maar het werkt niet vlekkeloos, staat er ook bij. De Omnia 2 ondersteunt geen OpenGL 1.1 ofzo, die het programma nodig heeft. Het bestandje wat je daar kan downloaden simuleert het.
Ik heb gehoord dat waarschijnlijk spb sofware wel een nieuwe versie aan het maken is met ondersteuning voor OpenGL 2.0 die de Omnia 2 wel aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
GAMES:

ScummVM is een spel emulator die het prima doet op de omnia 2

Ik heb het net pas draaiend met flight of the amazon queen.

Maar er zijn veel intressante spellen die het zouden moeten doen.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:46:
@ Machete: Ik draai op Windows 7 maar heb ook nog een pc staan met XP. Het updaten lukt dan ook alleen op die pc.

@ Digitalb

Kan je misschien vertellen wat erbijgekomen is en wat eraf :) uiteraard ontdek ik het wel zelf, maar dan ben ik wel eerst alles kwijt....

Draai nu namelijk nog de vorige versie WM6.5 van samsung: I800XXIIB en telefoon I800XXII7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peugeot206gt schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:33:
[...]

Kan je misschien vertellen wat erbijgekomen is en wat eraf :) uiteraard ontdek ik het wel zelf, maar dan ben ik wel eerst alles kwijt....

Draai nu namelijk nog de vorige versie WM6.5 van samsung: I800XXIIB en telefoon I800XXII7
Waarom zou je alles kwijt zijn? Je kunt gewoon m.b.v. een Back-up al je gegevens bewaren en later weer terugzetten ;).
Dit heb ik zelf namelijk ook gedaan. Daarbij weet ik niet zo wat er precies bij is gekomen en wat weg gevallen is. 1 ding wat me opviel is iig dat je de berichten nu in landscape modus kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Naja, ook maar geupdated dan maar :P

Na het geklungel met vista was de eerste poging in NPS overigens succesvol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:33:
[...]

Waarom zou je alles kwijt zijn? Je kunt gewoon m.b.v. een Back-up al je gegevens bewaren en later weer terugzetten ;).
Dit heb ik zelf namelijk ook gedaan. Daarbij weet ik niet zo wat er precies bij is gekomen en wat weg gevallen is. 1 ding wat me opviel is iig dat je de berichten nu in landscape modus kunt lezen.
Dat kan ook lelijk tegenvallen, ik kon namelijk mijn backup niet meer terug op mijn telefoon krijgen nadien, gebrek aan geheugen zei ie, ???
nu geraak ik zelfs zover al niet meer, nu zegt ie als ik mijn backup-bestand wil selecteren 'an invalid argument was encountered'

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, gloedjenieuwe tweaker hier. Speciaal lid geworden voor deze telefoon die ik woensdag ga kopen, nog tips die ik moet weten voor ik hem koop? Gelijk update naar 6.5 of toch nog even niet? Verder nog instellingen die handig zijn gelijk te doen? Bedankt alvast ;)

Edit: lees dat updaten naar 6.5 via een vista pc in ieder geval niet makkelijk is :(
Edit2: wat meer info over dat mobile shell 3.5 kan ik ook wel gebruiken, zie het vaker voorbij komen maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat het is/kan

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:54:
Hallo, gloedjenieuwe tweaker hier. Speciaal lid geworden voor deze telefoon die ik woensdag ga kopen, nog tips die ik moet weten voor ik hem koop? Gelijk update naar 6.5 of toch nog even niet? Verder nog instellingen die handig zijn gelijk te doen? Bedankt alvast ;)

Edit: lees dat updaten naar 6.5 via een vista pc in ieder geval niet makkelijk is :(
Edit2: wat meer info over dat mobile shell 3.5 kan ik ook wel gebruiken, zie het vaker voorbij komen maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat het is/kan
Als ik jou was zou ik meteen de beschikbare updates uitvoeren (dus ook de firmware-updates). Wat betreft de instellingen kan ik je weinig zeggen, ik denk dat dit voor iedere persoon verschillend is. Zelf heb ik er SPB Mobile Shell 3.5.1. op staan. Wat dit is / kan? Zoals de naam het al doet zeggen is het een soort schil (shell) over Windows heen. Zoek maar eens op youtube e.d. naar filmpjes om een indruk te krijgen hoe het er precies uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:23:
[...]

Als ik jou was zou ik meteen de beschikbare updates uitvoeren (dus ook de firmware-updates). Wat betreft de instellingen kan ik je weinig zeggen, ik denk dat dit voor iedere persoon verschillend is. Zelf heb ik er SPB Mobile Shell 3.5.1. op staan. Wat dit is / kan? Zoals de naam het al doet zeggen is het een soort schil (shell) over Windows heen. Zoek maar eens op youtube e.d. naar filmpjes om een indruk te krijgen hoe het er precies uitziet.
Maar ik lees hier veel dat het niet slim is om naar 6.5 te gaan als je een vista pc hebt, toch?

En over die shell, ik zie op youtube dat het wel mooi en handig is enz, maar werkt dat allemaal ook goed op de omnia2? of moet je eerst heel veel "tweaken" remember, ik ben dus nog een beginner die nog niet eens begonnen is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:37:
[...]

Maar ik lees hier veel dat het niet slim is om naar 6.5 te gaan als je een vista pc hebt, toch?

En over die shell, ik zie op youtube dat het wel mooi en handig is enz, maar werkt dat allemaal ook goed op de omnia2? of moet je eerst heel veel "tweaken" remember, ik ben dus nog een beginner die nog niet eens begonnen is ;)
Niet dat het niet slim is, maar het wil wel eens problemen geven met updaten. Heb het vanmiddag ook meegemaakt met Windows 7 (de vorige update heb ik overigens wel via Vista gedaan en dat lukte gewoon). Wat je dus het beste kan doen is een pc met XP gebruiken en daar NPS (New PC Studio) van Samsung op installeren (en ActiveSync voor de herkenning van je toestel). Dit kan je overigens gewoon van de samsungmobile site afhalen als je het modelnummer (Omnia i8000) van de telefoon opgeeft. Wat betreft die shell, deze kun je gewoon installeren zonder dat je moet "tweaken". Je zult wel wat dingen in moeten stellen maar eens zoeken op Google doet wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, kan voorlopig niet bij een xp pc, er is nog geen enkele manier om het veilig via vista te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Alstublieft de beste mobiele browser nu ook voor Windows Mobile! (spreek uit ervaring ;) )
Ik gebruik 'm op m'n i8910HD al sinds de introductie voor Symbian op 3 november.
Nog geen flash maar supersnel, stabiel en je krijgt de normale pc-pagina en niet de mobiele versie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gsm gekocht heel tevreden van, alleen was mijn belwaarde er direct door, is er een manier om gprs af te zetten? of is het omdat ik programma"s die internet nodig hebben laat aan staan als ik buiten mijn wifi netwerk ga?
updaten lukt me niet, maar ik heb hem gekocht en 6.5 stond er al op, mijn versie:
pda: i8000nxxij3
csc: i8000proij4
telefoon: i8000xxij1
lees hierboven iets van nog nieuwe updates maar die zitten er voorlopig voor mij niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvanlook
Rare tekens na laatste upgrade

Ik heb de 2de upgrade voor mijn omnia II gedaan.
1 en ander werd verbeterd echter 1 ding dat me opgevallen was.
Na de upgrade is er een foutje te zien bij de lijst van sms berichten.
als je een smsje aanduid met de stylus en wacht op het menutje waar je het bericht kan wissen, markeren als ongelezen, beantwoorden en verplaatsen ziet. dan is de optie beantwoorden niet meer te zien in leesbare tekens. Het lijkt me eerder iets cyrilisch of grieks wat ik daar zie...

Iemand een idee of dat op een of andere manier goed te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de market place is wel heel schraal qua aanbod vergeleken met de app store van apple
het enige wat me stoort is....ik wil geen geluid als ik op toetsen druk, dus ik zet dit af met de knop links,
als ik dan muziek open staat dit ook stil, op mijn vorige gsm, de pixon stond dit los van elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:01

Infinchible

Woef!

Dat komt omdat de marketplace van Windows Mobile landelijk is, dus er staan alleen apps op die in Nederland zijn uitgebracht. Er zijn trouwens wel manieren waarop je ook op de US marketplace kunt komen, die wel wat meer apps heeft, maar dan moet je maar even googlen ofzo. Weet ik verder ook niet hoe dat precies werkte.

Ik heb nu toch wel de leukste game voor mijn Omnia 2 en accelerometer gevonden, tot nu toe. Dat is voor mij Resco Bubbles. Dan moet je met een stalen balletje de bubbels in de goede volgorde raken en dit wordt steeds moeilijker. Wel een erg leuk spel! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.theiphoneblog.com/images/stories/2008/12/picture-14.png

Ik kan hem iedereen aanraden, Resco Snake is trouwens ook leuk, maar wel iets minder leuk. Nog meer mensen die een leuke game kennen die de accelerometer gebruikt?

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:02:
gsm gekocht heel tevreden van, alleen was mijn belwaarde er direct door, is er een manier om gprs af te zetten? of is het omdat ik programma"s die internet nodig hebben laat aan staan als ik buiten mijn wifi netwerk ga?
[...]
Er is een applicatie om je verbinding met i-net uit te zetten en die werkt goed.

Als je de programma's die i-net nodig hebben aan laat staan als je niet meer via je wifi met i-net bent verbonden gaat dat inderdaad uit je belwaarde :(
Dat kan je op je persoonlijke pagina van Base, Mobistar of Proximus zien aan de hoeveelheid MB's die je verbruikt hebt ;)

Verwijderd

Oef ! Ik ben er door, heel wat pagina's, maar ik heb nog 3 problemen...

1. Upgraden naar 6.5, op mijn laptop doetie het niet (Vista, gekend probleem), op de ouwe desktop ook niet, dialt gewoon uit na het downloaden (XP SP2)...nog 1 kans, heb nog een XP laptop ook... dat krijg ik wel geregeld, is ook geen haast bij...

2. Ik las hier van iemand dat hij probleemloos kon omschakelen van QWERTY naar AZERTY...hoe doe je dat ? Heb daar in de handleiding verder niks over gevonden en ik vind het op de foon ook niet...

3. als je de widget 'berichten' gebruikt kom je telkens in dat keuzescherm...kan je dat tweaken zodat je rechtstreeks in de meest gebruikte mailbox komt ? Ik gebruik er namelijk maar 1 en dus vind ik het heel vervelend om telkens eerst een mailbox te moeten kiezen, en dan nog eens naar de map 'Postvak in' te gaan...Zonder de shell gaat het wel rechtstreeks.

• bhorvers
Hallo allemaal,

Even wat vragen/opmerkingen die ik wil delen ...

- Het scherm van mijn Omnia II 'flikkert' regelmatig, de ene keer fel en dan weer minder fel en soms ook helemaal niet. Als ie aan het infuus ligt, heb ik dat niet. Zou dat komen door de 'auto' instelling voor de performance van de Omnia II ?

- Ik krijg de Application Store niet aan de praat. De store is niet beschikbaar voor mijn taal (Nederlands). Enig idee, hoe ik deze wel aan de praat krijg, zonder de systeemtaal van mijn toestel te veranderen ?

- Als ik aan het bellen ben in de auto, zit de Omnia II rechtop in zijn houder en is hij verbonden met mijn autolader. Via mijn blauwtand oortje ben ik aan het bellen en dan gaat tijdens het gesprek het licht uit ? Krijg ik ook niet aan door met mijn vinger aan het scherm te zitten. Ik moet de knop van de vergrendeling indrukken en dan heb ik weer beeld. Komt dit door de proximity sensor ?

- Ik draai IGO8 als navigiatie en mijn versie van vorig jaar juli (?) kan de resolutie 480x800 prima aan. Maar nu zie ik weer een nieuwe versie van IGO8, die dateert uit augustus dit jaar (8.3.4.102680). Iemand daar ervaringen mee en werkt ie goed ?

mvg,

Bas

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:41:
de market place is wel heel schraal qua aanbod vergeleken met de app store van apple
het enige wat me stoort is....ik wil geen geluid als ik op toetsen druk, dus ik zet dit af met de knop links,
als ik dan muziek open staat dit ook stil, op mijn vorige gsm, de pixon stond dit los van elkaar...
Dit kan je instellen bij Instellingen -> Geluidsinstellingen :)
bhorvers schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:37:
Hallo allemaal,

Even wat vragen/opmerkingen die ik wil delen ...

- Het scherm van mijn Omnia II 'flikkert' regelmatig, de ene keer fel en dan weer minder fel en soms ook helemaal niet. Als ie aan het infuus ligt, heb ik dat niet. Zou dat komen door de 'auto' instelling voor de performance van de Omnia II ?
Dit ligt waarschijnlijk aan de lichtsensor, deze is uit te zetten bij Instellingen -> Display en verlichting -> Helderheid.

Zet hierbij het Automatisch aanpassen uit, en dan moet het verholpen zijn :)

[ Voor 40% gewijzigd door Tankiej op 19-11-2009 11:55 ]

• Tankiej
-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Tankiej op 19-11-2009 11:55 ]

• JohnStaakke
bhorvers schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:37:
Hallo allemaal,

- Ik draai IGO8 als navigiatie en mijn versie van vorig jaar juli (?) kan de resolutie 480x800 prima aan. Maar nu zie ik weer een nieuwe versie van IGO8, die dateert uit augustus dit jaar (8.3.4.102680). Iemand daar ervaringen mee en werkt ie goed ?

mvg,

Bas
Die heb ik ook draaien, werkt perfect.

Verwijderd

Ik krijg mn mail niet ingesteld, heb nu winmo 6.5 en sbp 3.5 draaien, als ik alles instel zoals het volgens mij klopt, geeft hij een foutmelding over de netwerkverbinding, die niet te veranderen is, maar als ik een verkeerd wachtwoord invoer geeft hij diezelfde melding dus ik vermoed dat het niet echt aan het netwerk ligt, toen ik gister 6.1 en geen sbp erop had ging wel alles goed...

• bhorvers
Die instelling van automatische helderheid werkt goed, bedankt daarvoor !!

Nog twee andere zaken, die mij opvallen:

- Soms zie ik bij het bellen de tekst met 'CFC actief' verschijnen. Wat betekent dit ?
- Ook zie ik tijdens het bellen rechts in het scherm een vreemd teken staan: Rondje met een kruis en een diagonale streep erdoor. Wat betekent dit ?

Grtz,

Bas

Verwijderd

En ook ik weet zeker dat ik ergens heb gelezen dat het in te stellen is dat het kruisje rechtsboven altijd sluit ipv verkleint, maar ik heb echt alles geprobeerd maar kan het nergens vinden, iemand?

Edit: hier heb ik t gezien: http://www.youtube.com/watch?v=sjWqxPPCUjI op 4:03

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 14:20 ]

Verwijderd

instellingen > algemene instellingen > knop > "X"-knop en die aanvinken ;)

heb nu spb mobile shel 3.5.1 draaiend en wou graag weten hoe ik de interface van samsung uit kan schakelen bij wm6.5 ? en m'n inbox van sms is niet meer threaded hoe kan dit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:20:
instellingen > algemene instellingen > knop > "X"-knop en die aanvinken ;)

heb nu spb mobile shel 3.5.1 draaiend en wou graag weten hoe ik de interface van samsung uit kan schakelen bij wm6.5 ? en m'n inbox van sms is niet meer threaded hoe kan dit?
Heb m in t engels en er echt 300x over heen gekeken :X
Toch ook gewoon via het samsung menu ergens? Het is mij gelukt maar ik weet niet meer hoe :P

Verwijderd

bij 6.1 kon ik het wel vinden maar hier niet iemand een oplossing?

Verwijderd

Nog een vraag, ik heb nadat ik winmo 6.5 en spb 3.5 had geïnstalleerd de taal van die 2 dingen veranderd naar engels. Nu doe ik heel erg mn best maar zit ik met het volgende probleem:

Ik kies bij regiokeuze voor taal engels, waarbij er ponden of dollar gekozen kunnen worden, en de decimalen gescheiden worden door punten ipv komma's.

Als ik nederlands instel is dat in principe geen groot probleem, maar vervolgens word dan als enige in de hele telefoon de datum in de klok weergeven in het nederlands, wat natuurlijk stom staat tussen alles engels.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Is al opgelost, zie post hier onder.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 23:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:31:
Nog een vraag, ik heb nadat ik winmo 6.5 en spb 3.5 had geïnstalleerd de taal van die 2 dingen veranderd naar engels. Nu doe ik heel erg mn best maar zit ik met het volgende probleem:

Ik kies bij regiokeuze voor taal engels, waarbij er ponden of dollar gekozen kunnen worden, en de decimalen gescheiden worden door punten ipv komma's.

Als ik nederlands instel is dat in principe geen groot probleem, maar vervolgens word dan als enige in de hele telefoon de datum in de klok weergeven in het nederlands, wat natuurlijk stom staat tussen alles engels.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Dat is ondertussen al weer opgeslost, je kon wel de kommas en dollars veranderen als je het toetsenbord opent ;) nu nog een brandende vraag:

Als je van SPB de launcher opent, zie je als favorites standaard "Programs" "Settings" & "Task manager" als ik het goed heb, ik heb daar mee geklooid en krijg nu die versie van settings niet meer terug, er is nog maar 1 settings die ik toe kan voegen en dat is die van samsung zelf, maar dat was het voorheen niet, iemand enig idee waar ik de goede settings vandaan kan halen?
Overigens is de versie die ik weer wil toevoegen als favoriet de settings van SPB zelf, het knopje wat je ook ziet als je naar het SPB menu gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvanlook
tomvanlook schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:44:
Rare tekens na laatste upgrade

Ik heb de 2de upgrade voor mijn omnia II gedaan.
1 en ander werd verbeterd echter 1 ding dat me opgevallen was.
Na de upgrade is er een foutje te zien bij de lijst van sms berichten.
als je een smsje aanduid met de stylus en wacht op het menutje waar je het bericht kan wissen, markeren als ongelezen, beantwoorden en verplaatsen ziet. dan is de optie beantwoorden niet meer te zien in leesbare tekens. Het lijkt me eerder iets cyrilisch of grieks wat ik daar zie...

Iemand een idee of dat op een of andere manier goed te krijgen is?
Echt niemand een idee wat ik kan doen??? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor:

heeft iemand toevallig zijn gewonnen prijs van de Samsung pre-sale actie (Route66 of de 32inch LED TV) al ontvangen??
Het is nu 4 weken geleden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
Na mijn tweede update met de nieuwste firmware valt het mij op dat de achtergrond van mijn mailtjes grijs is, terwijl die van mijn sms-jes zwart is (ik heb black-theme actief). Voorheen was bij dit theme ook de achtergrond van mijn mailtjes zwart ...

Iemand daar een antwoord op ?

Bas
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Let op:
Als je hier een vraag stelt, toon dan eigen initiatief en inzet. GoT is geen helpdesk. Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topicreport en geef een linkje mee naar de reactie, in plaats van in dit topic te reageren. Hier gaat voortaan strenger op gemod worden.