Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zojuist Android geinstalleerd op mijn Omina II. Op zich werkt het al best aardig. Alleen loopt er nog regelmatig het een en ander vast enzo. Maar goed het voordeel is wel dat je hem gewoon naast Windows Mobile kan draaien. Enige wat je er van merkt wanneer je telefoon in Windows Mobile draait is dat je 1GB geheugen van je SD kaart kwijt bent :)

Link naar artikel: nieuws: Tweaker brengt Android-rom uit voor Samsung Omnia II - update

Grootste probleem momenteel met Android is dat ik hem enkel af kan sluiten door de batterij te verwijderen en dan opnieuw te booten. De powerknop werkt namelijk niet :P

[ Voor 35% gewijzigd door ik222 op 20-01-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mechanik
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zou ook graag android willen installeren maar ben altijd een beetje een "angsthaas" wilt er iemand mij een begrijpbare uitleg geven hoe ik dit doe, ik heb het nodige bestand al gedwonload maar durf er nog niet zo goed aan te beginnen
Ben ik dan trouwens al mijn contacten kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
mechanik schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:28:
Ik zou ook graag android willen installeren maar ben altijd een beetje een "angsthaas" wilt er iemand mij een begrijpbare uitleg geven hoe ik dit doe, ik heb het nodige bestand al gedwonload maar durf er nog niet zo goed aan te beginnen
Ben ik dan trouwens al mijn contacten kwijt?
Ten eerste Android komt op de manier uit dat artikel volledig naast je huidige Windows Mobile te draaien. Je Windows Mobile installatie die je nu hebt blijft dus helemaal zoals hij nu is. Daar veranderd niets aan dus ook je contacten, programma's e.d. blijven er gewoon in staan. Het installatieprogramma van Android maakt enkel een partitie aan op je SD kaart. Het enige wat je in Windows Mobile merkt is dat je SD kaart 1GB (of 512MB als je die versie kiest) kleiner wordt. Uiteraard kan bij dat partitioneren altijd wat fout gaan dus een backup van de gegevens op je SD kaart is wel handig.

Bij het opstarten van je telefoon blijft deze ook gewoon in WM opstarten. Vanuit WM kun je dan Android starten. Het enige risico wat je dus loopt is je gevens op je geheugenkaart te verliezen.

Handleiding staat hier gewoon: http://o2droid.phj.hu/index_en.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mechanik
ik heb het gisteren geprobeerd om te installeren maar het werkt niet ..
eerst had ik alles in mijn opslag geplaatst en haret.exe vanuit de folder o2beta tot dat ie vastloopt ...
eerst shrinkt hij de eerste partitie dan creeert hij de ext2 format the ext partitie
herstart de omnia en als ik dan de haret.exe opstart vanuit de root ( niet die vanuit de folder o2beta dan loopt ie vast op
cannot open root device mmcblk1p2 or unknown block(179,10)
is een van de foutmeldingen en de laatste is unable to mount from fs on unknown-block(179-10)
daarna doe ik nog eens een nieuwe installatie maar dan vanop de geheugenkaart en nog werkt het niet ..
HELP , die handleiding is lang niet zo duidelijk .... toch niet voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Probeer eens je geheugenkaart eerst vanuit Windows te formatteren en dan Android opnieuw te installeren. Bij werkte het ook toen pas.

Overigens hier draait het wel maar het crasht meer dan dat het draait, duidelijk nog een beta maar goed dat is ook wat ik kon verwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mechanik
ik222 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:30:
Probeer eens je geheugenkaart eerst vanuit Windows te formatteren en dan Android opnieuw te installeren. Bij werkte het ook toen pas.
okay dat probeer ik deze avond, heb hier geen adaptor bij mij ... :-) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mechanik
het is gelukt dankzij je laatste tip :-)
Nu als ik android wil opstarten dan moet ik altijd die haret.exe activeren ?

[ Voor 34% gewijzigd door mechanik op 22-01-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mechanik
ondertussen heb ik al een pak vastlopers meegemaakt bij het opstarten de meest voorkomende zijn deze met de volgende opstartnummers ...
19001257
19736130
20509173
502384
Als hij opgestart geraakt dan heb ik dikwijls vastlopers bij het instellen oftwel is het scherm kleurig besneeuwd ... dus helemaal onleesbaar
ik heb de versie met 512 MB geinstalleerd staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik was eerst echt VERSCHRIKKELIJK ontevreden over dit toestel maar nu ik hem pas "echt" gebruik werkt het toch wel zoals het hoort ook al is het niet de beste die er is op dit moment.

Wat ik mezelf nog wel af vroeg is of het mogelijk is om IOS op je omnia 2 te zetten? weet iemand dat?

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Codes to increase all volume levels on Omnia II. Just dial this *#0002*28346# ---> Audio gain screen will pop up----> click on music speaker----> then click again----> Under output volume change the following values: L1VL2 – 110;
HPG7 – 1110;
L3L7 – 10;
OVL7 – 00001001;
OVR7 - 00010010
--->then click apply, a small screen will pop up, click ok on it----> once on the main screen again, you can apply the same values for all other areas like ringtone, force speaker, voice, speaker and once done, click on menu and exit. Note that these values will not be changed after the soft reset but they will go back to manufacture values after a hard reset.
These are the default values to set everything like before:
L1VL2 – 101;
HPG7 – 1011;
L3VL7 – 10;
OVL7 – 00011000;
OVR7 - 00011000
Hey jongens, ik heb via de *#0002*28346* code een aantal waardes veranderd van volume music speaker e.d. Maar blijkbaar heb ik ook van de voice speaker iets veranderd (wat je hoort als je aan het bellen bent) waardoor die extreem hard is. Maar dan ook echt heel extreem, dat het speakertje bijna uit elkaar knalt en de stem wordt vervormd.

Kan iemand voor mij de standaard waardes van Voice Speaker en Force Speaker plaatsen? (dus dat zijn 13 getalreeksen per categorie). Ik heb dusdanig veel veranderd dat ik niet meer weet wat het orgineel was, en ik krijg het niet meer zachter.. De standaardwaardes die hierboven staan is niet genoeg om het volume weer omlaag te krijgen :?

Ik kan nu niet meer bellen namelijk!! |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Odysseus253 op 10-02-2011 19:30 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:36
Dit is wat er bij mij staat..

Voice speaker:
1. OutPut volume Control(08h)
L1VL2~0 101
HPG7~4 1101

2. LOUT 3 Power management (11h)
L3VL7~6 10

3. Lch OutPut Volume Control (1Ah)
OVL7~0 00011000

4. Rch OutPut Volume Control (1Bh)
OVR7~0 00011000

1. Mic Amp Gain (05h)
MGNR7~4 0101
MGNL3~0 0110

2. Lch IuPut Volume Control(12h)
IVL7~0 11111111

3.Rch OutPut Volume Control (13h)
IVR7~0 10000000

1. Digital Volume B Control (56h)
BVL7~0 00011000

1. Speaker Volume Control(01h)
SPKVOL4~0 10101

2. Left Headphone Volume Control (02h)
HPLVOL4~0 00000

3, Right Headphone Volume Control(03h)
HPRVOL4~0 00000
Force Speaker:
1. OutPut volume Control(08h)
L1VL2~0 101
HPG7~4 1011

2. LOUT 3 Power management (11h)
L3VL7~6 10

3. Lch OutPut Volume Control (1Ah)
OVL7~0 00011000

4. Rch OutPut Volume Control (1Bh)
OVR7~0 00011000

1. Mic Amp Gain (05h)
MGNR7~4 0101
MGNL3~0 0101

2. Lch IuPut Volume Control(12h)
IVL7~0 10010001

3.Rch OutPut Volume Control (13h)
IVR7~0 10010001

1. Digital Volume B Control (56h)
BVL7~0 00011000

1. Speaker Volume Control(01h)
SPKVOL4~0 11110

2. Left Headphone Volume Control (02h)
HPLVOL4~0 10000

3, Right Headphone Volume Control(03h)
HPRVOL4~0 10000

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Top, bedankt! Ik kan nu weer bellen, maar nu is de muziek-speaker er mee opgehouden :p Even uitvogelen wat daar de juiste waardes van zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Odysseus253 op 10-02-2011 20:28 ]

• Diavolo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-05 16:53
Ik heb nu ook android er op gezet, gewoon om te kijken hoe het werkt. Ik moet zeggen dat soms wel sneller is maar omdat veel dingen nog niet naar behoren werkt crashen ze. Android zelf blijft toch ook wel vaak hangen dus als dagelijks gebruik zou ik ik het nog niet doen. Maar als problemen zijn verholpen dooe de devs dan ga ik zeker over. Windows heb je altijd nog ter beschikking dus proberen kan niet kwaad. Ik heb veel hulp aan dit forum gehad:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=918778

Ik wilde nog even de devs bedanken voor dit werk!

Rare jongens die Gamers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 12:57
Ik heb er de beta3 android 2.2 frojo opgezet en die werkt prima

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1040025

Gr
Flodder11

[ Voor 29% gewijzigd door flodder11 op 19-04-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe lang gaat de batterij mee? Meer dan 12u mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:55:
En hoe lang gaat de batterij mee? Meer dan 12u mag ik hopen?
Batterij van de Omina II ging bij mij altijd wel een paar dagen mee. Soms zelfs wel een week als ik mijn telefoon alleen gebruikte voor wat bellen / sms'en.

Ik vond de batterij zowat het enige positieve punt aan dit toestel, ben niet voor niets na een jaar al weer overgestapt naar een Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:19

MikeWazowski

Look into my eye

ik222 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:50:
[...]

Batterij van de Omina II ging bij mij altijd wel een paar dagen mee. Soms zelfs wel een week als ik mijn telefoon alleen gebruikte voor wat bellen / sms'en.

Ik vond de batterij zowat het enige positieve punt aan dit toestel, ben niet voor niets na een jaar al weer overgestapt naar een Android toestel.
Ik denk dat hij bedoelde de batterijduur met Android - dat schijnt heel beperkt te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja dan zou het handig zijn dat erbij te zetten als je na twee maanden op een post reageert :P Android op dit toestel werkte sowieso maar half. Heb dat ook eens geprobeerd maar het liep zowat vaker vast dan dat het werkte, is niet te vergelijken met een toestel wat speciaal voor Android gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei ^^'
Daar had ik niet op gelet eerlijk.

'k had me vandaag bezig gehouden met alle documentatie op XDA en Modoco voor Eclair & Froyo op de Omnia II door te nemen. Na heel wat op die forums te hebben gezeten kan ik er enkel maar uit concluderen dat het voorlopig niet de moeite loont om het te installeren. De dingen die vooral tegenzitten zijn de zgn sleep of death, vastlopers tijdens een gesprek zonder dat je op de market een tooltje download dat je in normale omstandigheden toch niet zou gebruiken en dan nog eens véél verschil in accuduur, gaande van 3u tot 16u, afhankelijk van je phone part die je gebruikt.

Na twee jaar gebruik is uiteindelijk het enige waar ik over te spreken ben, het scherm en de algemene bouwkwaliteit (Anycall GT-I8000, Hong Kong versie) van het toestel. Windows Mobile is toch niet hetgeen ik prettig vind om te gebruiken. Het is traag, totdat ik begonnen ben met custom firmwares, het loopt regelmatig vast (zowel custom als official), de Market bevat weinig interessante applicaties en het is een ramp om Japans in te voeren of te tonen in applicaties zoals mail, Opera 10 of internet explorer.

Volgende keer een toestel met Android of iOS proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:47:
... totdat ik begonnen ben met custom firmwares ....
Kan je aangeven welke je hebt geprobeerd, welke het best beviel en waarom?

Ik draai namelijk nog op 6.1 en upgraden naar 6.5 met de Samsung-tool werkt niet - hij download het bestand, upload het naar de telefoon, maar vervolgens bij opnieuw opstarten van de telefoon blijft alles bij het oude (en ik heb er nog wel speciaal WinXP voor geinstalleerd naast Win7 op mijn PC). Ik wil daarom kijken of een custom ROM update wel werkt en of dit inderdaad sneller werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeWazowski schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:26:
[...]

Kan je aangeven welke je hebt geprobeerd, welke het best beviel en waarom?
Excuses voor dit wel erg late antwoord :X

Ik heb momenteel de volgende CSC, PDA, EBOOT en PHONE part op mijn toestel gezet:
CSC: I8000PROJJ1.csc
PDA: I8000NXXJE3 (Custom Energy ROM)
PHONE: Phone_I8000XXJJ1.bin
EBOOT: Eboot_I8000NXXJJ1_HW_40.eb0

Mijn ROMs download ik bij Modaco.
En dat specifieke PHONE deel zorgt op mijn toestel voor de beste ontvangst op het toestel, zonder dat het een aanslag op de batterij vormt. Mijn CPU draait altijd op "High" en hij houdt het toch wel een dikke 2 dagen uit met enkele keren per dag te SMS'en, te bellen en op Facebook te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Eg0W1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:06
Gek dat die update via de 'Samsung Tool' niet lukt. Ik heb het in 1 keer voor elkaar gekregen via de meest recente versie van Samsung Kies i.c.m. W7 64-bit.

Mijn Omnia II is altijd zeer stabiel geweest maar nu lijkt het of ie 'weet' dat zijn laatste maand ingegaan is. Opera Mobile 10 loopt steeds vast en kan na killen via Taakbeheer niet meer worden opgestart. Vervelend, want dan moet het toestel gereboot worden en dat duurt lang. Toch doe ik dat steeds maar weer omdat ik deze browser, ondanks dat xt9 er niet mee werkt, het prettigst vind i.v.m. de tabbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:59:
[...]

Excuses voor dit wel erg late antwoord :X

Ik heb momenteel de volgende CSC, PDA, EBOOT en PHONE part op mijn toestel gezet:
CSC: I8000PROJJ1.csc
PDA: I8000NXXJE3 (Custom Energy ROM)

Mijn ROMs download ik bij Modaco.
En dat specifieke PHONE deel zorgt op mijn toestel voor de beste ontvangst op het toestel, zonder dat het een aanslag op de batterij vormt. Mijn CPU draait altijd op "High" en hij houdt het toch wel een dikke 2 dagen uit met enkele keren per dag te SMS'en, te bellen en op Facebook te zitten.
Och, mijn antwoord is nog later :9 . Maar bedankt, ik ga kijken of ik deze op Modaco kan vinden - er staat daar erg veel op.... Maar ik vind de layout op de screenshot er erg netjes uitzien!

[edit] Even rondgekeken op Modaco, maar er zijn veel verschillende ROMs, waarbij de onderlinge verschillen niet altijd duidelijk zijn. Dat wordt dus proberen....

[ Voor 10% gewijzigd door MikeWazowski op 29-07-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:51
ik hoop dat iemand dit nog leest..

Ik heb sinds een paar dagen een omnia 2, deze wil ik van de wimo 6.5 versie voorzien.
ik heb al wat op internet gezocht over hoe je dat moet doen, dan kom ik iedere keer weer bij de samsung-tool uit (nps)
als ik daar aanklik dat hij het toestel moet gaan updaten krijg ik de melding dat deze al van de nieuwste versie is voorzien.

De telefoon geeft zelf aan dat deze op de 6.1 versie draait..
Is er nog een andere mogelijkheid om de 6.5 versie erop te krijgen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Je moet Samsung Kies hebben (klinkt Nederlands, maar is niet zo bedoeld), daarmee is het mij uiteindelijk ook gelukt van 6.1 naar 6.5 te gaan. NPS ken ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:51
ok ik ga dat even proberen dan, ik laat het hier even weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb me dinnetje hier via V&A een omnia 2 geregeld en heb ook al verschillende (Energy) roms geprobeerd, echter zonder de CSC files, hierdoor valt alleen Engelse taal en dus ook geen T9 voor berichten in te stellen.

Na wat lezen op modaco.com zou iedere (nederlandse) csc file hiermee overweg kunnen, dit klopt en ik kan zomaar iedere nederlandse of multi language csc in de flashtool kunnen rammen?

Ik heb zowel de GTX als de Platinum Energy rom al getest, maar dus in het engels, met de volgende overige onderdelen:

Kan iemand me een tip geven welke CSC file hierbij het best gebruiken kan om het in NL te krijgen?

excuus my noobness :P

Nevermind, foud this one: I8000XENJA5(.csc), wish me luck :P

edit: na flashen met bovenstaande csc bleek hij nog in Engels te staan, ook na regional settings op Dutch verandert te hebben, na wat puzzelen vond ik onder Samsung Settings wel language en daar was na paar keer rebooten de taal netjes in het NL, alleen kreeg ik nu de standaard Samsung Look zonder widgets of andere Energy kenmerken in beeld,

moet ik ergens dat Energy/ Titanium theme weer enablen?
Een hardreset lijkt me niet verstandig want dan zal de taal instelling ook weer op English staan, lijkt me..

Iemand die dit kent van zijn persoonlijke flash adventures? :P

[ Voor 30% gewijzigd door SAiN ONeZ op 24-08-2011 19:22 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
sain onez schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:01:
edit: na flashen met bovenstaande csc bleek hij nog in Engels te staan, ook na regional settings op Dutch verandert te hebben, na wat puzzelen vond ik onder Samsung Settings wel language en daar was na paar keer rebooten de taal netjes in het NL, alleen kreeg ik nu de standaard Samsung Look zonder widgets of andere Energy kenmerken in beeld,

moet ik ergens dat Energy/ Titanium theme weer enablen?
Een hardreset lijkt me niet verstandig want dan zal de taal instelling ook weer op English staan, lijkt me..

Iemand die dit kent van zijn persoonlijke flash adventures? :P
Ben je er nog uitgekomen? Volgens mij kun je de taal niet meer veranderen zonder sense kwijt te raken. Ik heb het nu op engels laten staan. De cookie home tab heeft wel een language pack met nederlands erin.

Android beta 3 is nu ook beschikbaar. De grootste problemen zijn opgelost volgens mij, binnenkort ook maar eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb CyanogenMod op mijn telefoon gezet (de meest recente o2droid versie - het Android project van user almar).
Er is een dingetje dat het onbruikbaar maakt, maar als het eenmaal werkt, kan Android WinMo gewoon vervangen. Dat ene dingetje is dat de accu binnen een paar uur leeg is, zelfs als de telefoon in sleep mode is. Dat terwijl het onder WinMo enkele dagen meekan, met normaal gebruik.

Als dit batterijissue opgelost is, kan ik iedereen aanraden Android op de Omnia II te proberen!

@almar, ik weet niet of je nog actief bezig bent met jouw project, maar mocht je meer debug-info nodig hebben om deze laatste showstopper te tackelen, laat het me dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

die cyanogenMod werkt nu perfect

@terabyte daar heb ik zelf nooit last van gehad kan makkelijk van 7 uur sochtends tot 11 savonds er mee lopen zonder aan het net te hangen. normaal gebruikt. af en toe whatsapp of sms en twitter en mail syncen

http://o2droid.phj.hu/index_en.php

vooral na de update werkt het perfect. installatie is ook simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Infinchible

Woef!

De grote vraag is nu; Draait angry birds een beetje deftig op de Omnia 2? En hoe werkt android zonder multi-touch. Kan je nu nog wel inzoomen en dergelijke op sites en bijvoorbeeld ook in angry birds? Als dat allemaal een beetje werkt ga ik het misschien ook nog wel even proberen. Om de 2 maanden te overbruggen vanaf wanneer ik eindelijk een echt android-toestel uit kan zoeken, of misschien WinPhone :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

angry birds draait goed maar niet echt geweldig.

in en uitzoomen gaat het niet worden. komt omdat AB geen dubbeltap ondersteund om te zoomen.
dus met AB is het altijd gokken.

90% van de spellen werken gewoon soepel op mijn omnia 2. eigenlijk best appart voor een mobiel van meer dan 2 jaar oud. en nog steeds hardware dat goed genoeg is voor alle apps van tegenwoordig.

dualcore cpu's in een smartphone...niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens Wimo 6.5 geheel verwijderd van de Omnia II en in plaats daarvan Android geinstalleerd? Klopt het dat je Wimo 6.5 terug krijgt middels een Masterreset terwijl je WImo verwijderd hebt?

Ik heb Android al eens geinstalleerd om mijn toestel, maar dan draait deze naast Wimo wat geen positieve invloed op mijn accu heeft (batterijduur <12 uur). Ik ben wel tevreden over Android op de Onnnia II, ondanks een paar kleine terkortkomingen. Overigens draaide AngryBirds perfect bij mij.

Ik kreeg het niet voor elkaar om enkel Android te laten draaien op mijn toestel. Dualboot start pas tijdens het booten van Wimo. Dus ik zou dan nog steeds 2 besturingssystemen naast elkaar draaien.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
daar is men nog niet mee bezig.. http://windows.modaco.com...08-android-full-nand-rom/

Heeft iemand trouwens problemen met het bereik op android? Ik heb nu nog radio IH2 of IH5, maar als 3g aanstaat heb ik geen bereik, of 0-1 streepjes. Als ik alleen 2g aanzet heb ik dan vol bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:57:
Heeft iemand al eens Wimo 6.5 geheel verwijderd van de Omnia II en in plaats daarvan Android geinstalleerd? Klopt het dat je Wimo 6.5 terug krijgt middels een Masterreset terwijl je WImo verwijderd hebt?

Ik heb Android al eens geinstalleerd om mijn toestel, maar dan draait deze naast Wimo wat geen positieve invloed op mijn accu heeft (batterijduur <12 uur). Ik ben wel tevreden over Android op de Onnnia II, ondanks een paar kleine terkortkomingen. Overigens draaide AngryBirds perfect bij mij.

Ik kreeg het niet voor elkaar om enkel Android te laten draaien op mijn toestel. Dualboot start pas tijdens het booten van Wimo. Dus ik zou dan nog steeds 2 besturingssystemen naast elkaar draaien.

Weet iemand een oplossing?
ik had zelf ook android naast WiMo draaien... kon er makkelijk 1.5 dag mee doen

je hebt zeker performance op high staan ipv auto

probeer anders CM mod... : http://o2droid.phj.hu/index_en.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dr. Donald: Ik was er al bang voor. Bricken lijkt me toch nogal tricky.

@roboreaper: Ik blijf Android in ieder geval als dual draaien. Dual booten voegt niet heel erg veel toe op dit moment, dus dat laat ik dan maar achterwege. Performance heb ik op verschillende niveau's gehad, maar ook in WiMo gaat de accu niet lang mee. Probleem heb ik vanaf het begin af aan al, KPN heeft me al 3 nieuwe accu's gegeven, probleem is nog niet opgelost. Ik heb de hoop maar opgegeven :-) (KPN ook denk ik haha)

Thanks anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:38:
@Dr. Donald: Ik was er al bang voor. Bricken lijkt me toch nogal tricky.

@roboreaper: Ik blijf Android in ieder geval als dual draaien. Dual booten voegt niet heel erg veel toe op dit moment, dus dat laat ik dan maar achterwege. Performance heb ik op verschillende niveau's gehad, maar ook in WiMo gaat de accu niet lang mee. Probleem heb ik vanaf het begin af aan al, KPN heeft me al 3 nieuwe accu's gegeven, probleem is nog niet opgelost. Ik heb de hoop maar opgegeven :-) (KPN ook denk ik haha)

Thanks anyway!
oh ja dat is minder dan

in WiMo kon ik makkelijk 4-7 dagen meedoen op auto... in android zat ik op 20-26 uur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Het maakt ook nogal uit welke radioversie je gebruikt. Hier is wat gedateerde info te vinden, maar geeft wel het verschil aan tussen de verschillende versies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

roboreaper schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:07:
@terabyte daar heb ik zelf nooit last van gehad kan makkelijk van 7 uur sochtends tot 11 savonds er mee lopen zonder aan het net te hangen. normaal gebruikt. af en toe whatsapp of sms en twitter en mail syncen
Dat vind ik best apart.
Ik wil weten wat het verschil is tussen onze telefoons, dat jij wel een 'goede' batterylife hebt, terwijl hier de batterij leeggezogen wordt.

Zou je een paar details willen posten?
Hier een paar zaken van mijn telefoon qua ROM:

(Uit WinMo settings:)
PDA: I8000NXXJJ1
CSC: I8000PROJJ1
TELEFOON: I8000XXJJ1

Ik weet niet of er nog ergens anders relevante info te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Ik wil graag ook upgraden van 6.1 naar 6.5 (zeker nu ik ineens regelmatig vastlopes heb met postvak in). Ik weet dat dit met Samsung Kies moet doen, maar dit faalt een beetje...

Afbeeldingslocatie: http://www.drumschool.nl/Maarten/error_samsung_thumb.png

Enig idee hoe ik dit moet oplossen?? Dank! :)

Edit: windows 7 pro premium
Edit 2: dit werkt iig niet: http://www.careace.net/20...-kies-connection-problem/

[ Voor 15% gewijzigd door masser120 op 19-01-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Niemand?
Inmiddels ook al op een andere pc geprobeerd, maar heeft geen zin...

[ Voor 81% gewijzigd door masser120 op 22-01-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-03-2014

Yvi

Ik heb vandaag geprobeerd andoroid op mijn Omnia2 te zetten, alle bestanden op sd kaartje gezet, kaartje weer in de telefoon en androidinstall.exe laten lopen. Hij installeert netjes alles, reboot dan en als ik dan Haret.exe opstart en op run klik zegt hij "Cannot open Script file\geheugenkaart\default.txt
Ik heb even gekeken, maar zie ook geen file staan die default.txt heet.
(In de map o2Beta staat wel een startup.txt )
Ik ben maar een leek, wie kan me vertellen wat doe ik fout?

Trouwens, ik heb van te voren mij 8 GB kaartje geformatteerd, en er bleef na installatie nog maar een totale grootte van 2,4 GB over. Waar is de rest? 5,6 GB is gewoon foetsie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Dit heb ik ook gehad en mijn conclusie was: de installatie is fout gegaan. Gewoon het kaartje opnieuw formatteren en de installatie opnieuw runnen. Bij mij lukt het na de 3e keer.

(en aangezien bij mij Android nu gebricked is, moet ik ook weer de nieuwste versie installeren :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvi

Yvi

Dank je wel Mike, dat ga ik dan maar eens proberen.

Met SDFormatter heb ik mijn kaartje weer op 7,3 Gb gekregen, echter na installatie android is hij weer 2,4 Gb. Heel erg vreemd, en Android werkt nog steeds niet....... ik krijg steeds dezelfde melding.

[ Voor 50% gewijzigd door Yvi op 01-02-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doet Android het tegenwoordig qua accuduur op de Omnia2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvi

Yvi

Bij mij werkt hij helemaal niet.
Ik heb twee andere kaartjes geprobeerd van 4 GB en daar installeert hij hem niet eens op, hij geeft al een foutmelding bij installatie.
De kaartjes zijn goede Scandisk kaartjes, dus daar ligt het niet aan.

Op het 8Gb kaartje installert hij hem wel, maar ik krijg de melding: You may need to update etc/fstab.
geen idee wat hiermee bedoeld wordt. Ik heb hem wel 10x opnieuw geinstalleerd.
Ik blijf de melding "Cannot open script file\Geheugenkaart\default.txt" krijgen nadat ik op run klik in haret.
Ook blijft hij het kaartje verkleinen naar 2,4 Gb. Gek wordt ik ervan!

Ik dacht ik haal het bestand cm_beta1.zip opnieuw op (is misschien niet goed), maar de link op deze pagina: http://o2droid.phj.hu/index_en.php doet het niet meer.
Wie heeft een andere link voor me?

[ Voor 29% gewijzigd door Yvi op 01-02-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvi

Yvi

Bij de omschrijving onder aan de pagina http://o2droid.phj.hu/index_en.php lees ik dit:
You must download one of the files above and uncompress it to the root of the My Storage. The content : in the o2beta directory the haret.cpio.exe,default.txt,zImage and sd.cpio.gz, and in the root the haret.exe,default.txt és ext2.tar.gz.
Nou, ik heb niet alle bestanden in mijn file, ik mis er enkele zoals ook default.txt waar hij steeds naar vraagt, en de downloadlink werkt niet meer.
Na lang zoeken heb ik deze http://www.mediafire.com/?mfsgpf61dsvr1be gevonden, ik ga hem uitproberen en laat dan nog wat van me horen.

[ Voor 13% gewijzigd door Yvi op 02-02-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Hier is de oorspronkelijke file: http://www.2shared.com/file/e09Cg0Eb/cm_beta1.html
Hier is de update: http://www.2shared.com/file/QwYDqf_t/cm_beta1_update1.html
(ik heb gewoon via google een upload-site gezocht, weet je een andere/snellere dan hoor ik het wel)

In beide bestanden staat geen default.txt, wat ik me herinner wordt die automagisch aangemaakt wanneer de installatie succesvol is.

Wel een minder leuk bericht op de modaco ontwikkelsite:
01.02.2012 Developing of android for Omnia 2 will definitely slow down. From the long time only developer (programmer) was Sandor and no new developers arrived. Additionally we have got new phones (still keeping O2, but not so much time). Next few weeks we will try to share compilable CM souces on github for people who will decide to work on it and try to publish modified kernel sources and FMRadio.

Het lijkt er dus op dat de ontwikkeling van Android op de Omnia2 zijn einde nadert.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvi

Yvi

O wat jammer!
Die nieuwe die ik gedownload heb doet het ook niet :-(
Ik ga deze nogmaals proberen te downloaden, bedankt alvast, en ik laat nog van me horen.

Ik begrijp er niets meer van! Ik heb die van jou gedownload Mike en geprobeerd te installeren.
Hij bleef naar default.txt vragen. Wel zit er een bestand bij dat startup.txt heet. Dat bestand heb ik hernoemd naar default.txt en nu pakte hij hem wel. Na installatie gaf hij aan dat hij sd.cpio.gz niet kon vinden op het kaartje. Het staat er wel op, maar in de map o2beta. Ik heb het dan ook naar de root gekopieerd, en waarachtig, hij gaat android opstarten!
Echter verder dan het scherm met bovenin de tekst "Android on OmniaII loading......" komt hij niet, dan gaat hij rebooten. Stroom heeft hij genoeg, want hij hangt aan de oplader.
Wie heeft een suggestie wat ik nog kan veranderen?

Ik ben er de hele dag mee bezig geweest, hij zegt dat hij Android opstart maar reboot gewoon weer naar WM.
Ik krijg er grijze haren van. Waarom lukt het installeren bij iedereen behalve bij mij?.

Nu ik wat rondgelezen heb op internet denk ik steeds meer dat het ligt aan het Partitioneren van de SD kaart. Ik lees dat je dit handmatig kunt doen, maar ik lees het overal in andere talen behalve in het nederlands, en ik wordt er niet wijs uit. Ook weet ik niet welk programmatje je hiervoor nodig hebt.
Iemand die een duidelijke beschrijving in het nederlands heeft?
Hier staat wel iets http://www.androidworld.n...et-cm-recovery-1-4-a.html maar de linken werken ook niet en ik begrijp er niets van.

[ Voor 106% gewijzigd door Yvi op 02-02-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvi

Yvi

Ben weer bijna een dag bezig geweest met android installeren, ik heb denk ik al 3 versies uitgeprobeerd, ze lopen allemaal niet. Ik kom er maar niet achter waarom niet.
Aan het partitioneren ligt het niet want dat heb ik al uitgevonden hoe het moet.
Ik denk dat ik maar een android telefoon moet gaan kopen wil ik met android werken, jammer :-(
want het leek me fijn om beide te hebben op 1 telefoon.
Iemand nog suggesties wat ik kan proberen op mijn omnia om android er toch op te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik wil ook graag mijn Omnia 2 omzetten naar Android, maar welk programma heb ik daar voor nodig om Android op mijn omnia te installeren?
(kun je als je android hebt ook App's downloaden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:11:
Hallo, Ik wil ook graag mijn Omnia 2 omzetten naar Android, maar welk programma heb ik daar voor nodig om Android op mijn omnia te installeren?
(kun je als je android hebt ook App's downloaden?)
Je kunt Android naast je Windows Mobile zetten, voor het bestand en de installatie zie http://o2droid.phj.hu/index_en.php. Dan kan je zeker apps downloaden en installeren, het is een volledige Android versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb alvast de nodige software voor de installatie. Maar het punt nu is dat ik niet weet hoe ik het (op volgorde) moet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:37:
Ik wil graag ook upgraden van 6.1 naar 6.5 (zeker nu ik ineens regelmatig vastlopes heb met postvak in). Ik weet dat dit met Samsung Kies moet doen, maar dit faalt een beetje...

[afbeelding]

Enig idee hoe ik dit moet oplossen?? Dank! :)

Edit: windows 7 pro premium
Edit 2: dit werkt iig niet: http://www.careace.net/20...-kies-connection-problem/
Hoi masser120

Ik weet niet of je ondertussen nog steeds je Omnia 2 gebruikt, maar om te upgraden naar 6.5 lijkt het me aangezien de problemen, dat je best via de niet zo officiële weg een nieuwe ROM erop zet. KIES heeft met de mijne nooit gewerkt (unit gekocht in HK) en heb al mijn ROMs (af en toe eens een custom) geinstalleerd via OCTANS' tool.

Ik heb laatst nog een Omnia 2 geflashed onder Windows 8 met OCTANS Downloader 2.14
De laatste officiële (not published) ROM van Samsung die ik kon vinden is de JH2. Het is gebaseerd om Windows Mobile 6.5.3 en kan onder andere in het Nederlands geïnstalleerd worden.

Als je interesse hebt, kan ik nog altijd ergens uploaden.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Als je hier een vraag stelt, toon dan eigen initiatief en inzet. GoT is geen helpdesk. Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topicreport en geef een linkje mee naar de reactie, in plaats van in dit topic te reageren. Hier gaat voortaan strenger op gemod worden.