Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor je reply desp87. 'k had een wat langer berichtje achtergelaten hier, maar het is een beetje verloren gegaan tussen de registry hacks.

'k had het op dit forum eventjes gemeld:http://www.samsung-omnia.org/how-to-b57/internet-connection-problems-with-omnia-ii/ , maar er heeft ook nog niemand op gereplyed. Idem bij MoDoCo.

Misschien ligt de oorzaak bij de automatische instellingen die werden gedownload toen ik m'n sim-kaart erin stak? 'k zit bij Base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 22:46
Voor mensen die net als ik problemen hebben (hadden) met subfolders van je hotmail op je telefoon krijgen:

http://www.geardiary.com/...ers-in-windows-mobile-61/

Je moet wel even zorgen dat je dan in de windows interface zit, dus wellicht touchwiz even uitschakelen :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb de update van 6.1 naar 6.5 gisteravond weten uit te voeren en dit zijn mijn eerste bevindingen:

1.increas ringtone fix werkt niet meer. Met deze fix/ tweak kon je voorheen met PHM Registry Editor het volgende aanpassen:

HKCU\ControlPanel\SoundCategories\Ring verander AttenuationCategory > 2 naar 1

er zou nu ook een nieuwe fix/ tweak zijn maar helaas werk deze ook niet.

2. To solve de low level on incoming rings:
Use a regedit and searh for:
HKCU\ControlPanel\SoundCategories\Attenuation

Create a dword named 5 with value 1
Then go to HKCU\ControlPanel\SoundCategories\Ring AttenuationCategory and changes de value to 5
Restart and test it.

Misschien heeft iemand hier nu al een oplossing voor gevonden? Ik heb zelf ook al het nodige geprobeerd maar mocht helaas niet baten.

Volgende issue:

In versie 6.1 bij een inkomende oproep kon je uit 3 mogelijkheden kiezen:

1 het gesprek aannemen
2 het gesprek weigeren
3 per direct een sms text bericht naar de desbetreffende persoon versturen.

Ook dat kan helaas niet meer, iemand suggesties???

Dit zijn naar mijn mening toch wel hinderlijke veranderingen die de update naar 6.5 toch niet zo aangenaam hebben gemaakt toch?

Ach we komen er wel weer met z’n alle achter hoe wn 6.5 uiteindelijk naar onze hand kunnen zetten.
Maar als er nu al iemand een oplossing heeft, graag!!!

Greatzzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:50:
Volgende issue:

In versie 6.1 bij een inkomende oproep kon je uit 3 mogelijkheden kiezen:

1 het gesprek aannemen
2 het gesprek weigeren
3 per direct een sms text bericht naar de desbetreffende persoon versturen.

Ook dat kan helaas niet meer, iemand suggesties???

Dit zijn naar mijn mening toch wel hinderlijke veranderingen die de update naar 6.5 toch niet zo aangenaam hebben gemaakt toch?

Ach we komen er wel weer met z’n alle achter hoe wn 6.5 uiteindelijk naar onze hand kunnen zetten.
Maar als er nu al iemand een oplossing heeft, graag!!!

Greatzzz.
Als je S2U2 gebruikt kan je deze optie weer aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:20
Sjengcity schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:19:
[...]

Dat is heel normaal. Dit heeft met het bereik van GPRS en UMTS te maken.

GPRS komt verder dan UMTS, als je dus te ver van een mast bent zal je telefoon automatisch 'terug schakelen' naar GPRS. Als je dichter bij een mast komt zal hij weer automatisch over gaan op UMTS.

Je wil overigens ook niet je telefoon alleen op UMTS zetten want op het moment dat een telefoonmast nog niet voorzien is van UMTS betekend dat, dat je geen bereik zult hebben aangezien je GPRS uitgeschakeld hebt.
dat wil ik juist wel, vandaar de vraag. umts alleen, net als je bv op een nokia kan instellen.
daarbij mag ik nu wel verwachten dat kpn een landelijk netwerk heeft met umts masten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is eindelijk gelukt :o
Blijkbaar is de boosdoener het feit dat de WM gepreconfigureerd is met de Hong Kong PCCW instellingen. Als je dan je Base simkaart erin steekt worden de instellingen wel toegevoegd, maar zit je precies wel met de basis (en beperkingen?) van PCCW.

De oplossing heb ik hier gevonden: http://social.microsoft.c...9-48a2-bd87-927d4c0e9211/

Je kunt blijkbaar die preconfiguratie zelf aanpassen
Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
With the onscreen keypad input *#1546792*#
Select 'Preconfiguration'
Enter code *#81230*# and select OK

Select a country and carrier (I actually went with indonesia and the first carrier list there).
Nu geraak ik op internet via wifi en belt hij zelf in als er geen wifi beschikbaar is. Perfect :)
Nu nog Live Messenger en Google Maps uitproberen. Opera en Skype doen het zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Hallo ik zit erg te twijfelen tussen de omnia i8000 en de htc touch pro 2.
Hetgene wat me tegen zit bij de omia is het ontbreken van een los querty en GPS want niet zo goed schijnt te zijn?
Voordelen zijn wel het oled scherm en snelheid van de telefoon.
Heeft iemand ervaringen met beide toestellen?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fout

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:15:
[...]

Als je S2U2 gebruikt kan je deze optie weer aanzetten :)
bedankt voor je reaktie. Maar ik heb er nu maar weer win 6.1
op laten zetten door het samsung service center,
de ringtoon fix werkte ook nog niet
:(
:) :) :)
greatz. marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
desp schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:22:
Sinds een tijd heb ik samsung touchwiz en samsung homescreen uitstaan. SPB mobileshell erop gezet, en ben hier ontzettend blij mee. Toch begrijp ik niet dat samsung soms nog haar layers er overheen kan leggen.
Als ik mijn inbox open is het eerst gewoon de basis windows layout. Als ik op 'nieuw' druk, kom samsung met haar zwarte en trage layer er overheen. Ben ik absoluut niet blij mee, heeft iemand al een mogelijkheid gevonden om de complete samsung handel eraf te halen? Mij is t tot dusver niet gelukt!

Oplossing gevonden (voor windows sms en threated sms)! moest even het een en ander in registry veranderen.
Te vinden in : http://www.samsung-omnia.org/how-to-b57/i8000-user-manuel
Hier staan nog andere handige apps / oplossing / tweaks!
18. Remove the Samsung skin from Outlook Mobile and go back to the default Microsoft UI By CaptnOz

HKCU\Software\Microsoft\Inbox\MsgTypes\IPM\Note\DLL
change the value from emform.dll to htmlnote.dll

waarom krijg ik die samsung sms niet weg?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:24
Als je geupgrade bent naar WiMo 6.5 hoeft dat niet meer :)

Op modaco heeft iemand ook een boel regedit verpakt als Cab files... maakt het ook wat makkelijker :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jaguar645 op 19-10-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Jaguar645 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:41:
Als je geupgrade bent naar WiMo 6.5 hoeft dat niet meer :)

Op modaco heeft iemand ook een boel regedit verpakt als Cab files... maakt het ook wat makkelijker :)
edit: ok gelukt

een ander probleem:

met S2U2 krijg ik als ik Caller ID aanzet, bij een oproep alleen het nummer te zien. dus geen naam?

iemand daar een oplossing voor?

Oplossing: simcontacten kopieeren naar telefoon.

[ Voor 30% gewijzigd door Dextourius op 20-10-2009 12:28 ]

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 21:16
[...]
Nu geraak ik op internet via wifi en belt hij zelf in als er geen wifi beschikbaar is. Perfect :)
Nu nog Live Messenger en Google Maps uitproberen. Opera en Skype doen het zoals verwacht.
[...]

Mooizo! en Skype doet het alleen via wifi neem ik aan?

[ Voor 1% gewijzigd door desp op 20-10-2009 11:45 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desp schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:44:
[...]
[...]

Mooizo! en Skype doet het alleen via wifi neem ik aan?
Skype doet het ook via inbellen :3
Alles werkt nu zaols het moet \(^_^)/

Enkel nog een datum issue regelen met Sence La Révolution 3.5 (voor SPB Mobile Shell). Die toont nu DD/10/YYYY ipv 18/10/2009 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavolo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-05 16:53
Ik probeer mn telefoon te updaten, nu met een XP pc maar het programma zegt nog steeds dat:
Dit apparaat wordt niet ondersteund.
Het geselecteerde apparaat ondersteund deze softwareupgrade niet.

Geen idee wat er aan de hand is, kep PC studio al opnieuw gedownload. Maar nix, iemand nog meer ideen?

Rare jongens die Gamers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Is er trouwens nergens een grote opsomming van hoe je de samsung zaken kunt uitschakelen?
-Schil (ok, die staat bij je settings)
-Lockscreen
-Toetsenbord
-SMS/MMS/Email
-Telefoonboek
-Tekstvelden die niet alleen een witte achtergrond hebben, maar ook witte letters waardoor je dus geen flikker ziet (erg lastig met het intypen van urls)

Verder wel een aardig toestel, maar bij het uitzetten van de schil blijft er nog verrekte veel achter.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Martinspire schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 01:36:
Is er trouwens nergens een grote opsomming van hoe je de samsung zaken kunt uitschakelen?
-Schil (ok, die staat bij je settings)
-Lockscreen
-Toetsenbord
-SMS/MMS/Email
-Telefoonboek
-Tekstvelden die niet alleen een witte achtergrond hebben, maar ook witte letters waardoor je dus geen flikker ziet (erg lastig met het intypen van urls)

Verder wel een aardig toestel, maar bij het uitzetten van de schil blijft er nog verrekte veel achter.
Ik weet niet of je al WiMo 6.5 draait maar daar is het volgende al in aangepast:

- Schil: Start menu is nu Windows Default, het TouchWizUI Kun je in de today screen instellingen wijzigen naar windows default waardoor je de nieuwe Titanium plugin krijgt

- Lockscreen: Is in 6.5 al default Windows lockscreen

- Toetsenbord: geen idee eigenlijk :P je kunt er wel een aantal kiezen maar gebruik zelf nog gewoon de Samsung variant, die werkt verder prima

- SMS/MMS/Email: Email is in 6.5 al gewoon weer Outlook Mobile. SMS/MMS is een regedit voor om die naar default te zetten, zal hem zo eens opzoeken...

- Telefoonboek: Was dacht ik ook een regedit voor... heb hem iig op de WiMo default staan, alleen de call log is de Samsung versie

-Tekstvelden: Had ik ook last van, bij het wijzigen naar een andere theme (heb zelf WiMo default gekozen) was het probleem weg. denk dat het in combinatie met de Samsung Theme niet lekker is :)

Ik zal de regfiles nog wel even opsnorren en straks posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 maanden nu ook de omnia 2. Ben erg tevreden over het toestel. Was minder tevreden over SPB mobile shell. (vond het gewoon lelijk uitzien, sms/email interface van windows vond ik niks)

Heb deze verwijderd, en het today screen van windows 6.5 aanstaan.

Mijn vraag is of iemand weet hoe het todayscherm van wm 6.5 kunt aanpassen.

Volgens microsoft kan dat via het instellingen menu. Bijde samsung is dit menu echter vervangen door een nemu van samsung waarbij de optie niet te vinden is..

iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:52:
[...]

32. Remove the SMS sent notification

Go To: HKCU > Software > Microsoft > Inbox > MsgTypes > IPM > SMSText
Change: DLL value from emform.dll to htmlnote.dll
Soft reset and then
Go To: HKLM > Software > Microsoft > Inbox Settings
Change: MMSNoSentMsg name to SMSNoSentMsg
Change: SMSNoSentMsg value to 1
Then: Soft Reset

Bron: http://www.samsung-omnia....manuel/msg58491/#msg58491

*Het schijnt niet bij iedereen te werken (afh. van je firmware)

2 workarounds:

Je kan ook gewoon op kruisje klikken terwijl hij bezig is met verzenden, dan verzendt ie em wel gewoon maar je krijgt geen bericht dat het verzonden is :)

Als je gewoon de samsung touchwiz gebruikt met threaded sms in 6.5 kan je je smsje versturen terwijl je de oude smsjes nog ziet (a la iPhone) en krijg je ook geen notificatie.
Wat is HKCU dan? Staat dat in 1 of ander menu op mijn telefoon? Of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
HKCU is de HKEY_Current_User in je registry. Deze dien je dus ook via een editor tool te benaderen :)

Dit is er bv eentje: http://www.pocketpcfreeware.com/en/index.php?soft=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavolo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-05 16:53
Diavolo2000 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:08:
Ik probeer mn telefoon te updaten, nu met een XP pc maar het programma zegt nog steeds dat:
Dit apparaat wordt niet ondersteund.
Het geselecteerde apparaat ondersteund deze softwareupgrade niet.

Geen idee wat er aan de hand is, kep PC studio al opnieuw gedownload. Maar nix, iemand nog meer ideen?
Iemand een idee? Help!

Rare jongens die Gamers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Jaguar645 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:26:
[...]

Ik weet niet of je al WiMo 6.5 draait maar daar is het volgende al in aangepast:

- Schil: Start menu is nu Windows Default, het TouchWizUI Kun je in de today screen instellingen wijzigen naar windows default waardoor je de nieuwe Titanium plugin krijgt

- Lockscreen: Is in 6.5 al default Windows lockscreen

- Toetsenbord: geen idee eigenlijk :P je kunt er wel een aantal kiezen maar gebruik zelf nog gewoon de Samsung variant, die werkt verder prima

- SMS/MMS/Email: Email is in 6.5 al gewoon weer Outlook Mobile. SMS/MMS is een regedit voor om die naar default te zetten, zal hem zo eens opzoeken...

- Telefoonboek: Was dacht ik ook een regedit voor... heb hem iig op de WiMo default staan, alleen de call log is de Samsung versie

-Tekstvelden: Had ik ook last van, bij het wijzigen naar een andere theme (heb zelf WiMo default gekozen) was het probleem weg. denk dat het in combinatie met de Samsung Theme niet lekker is :)

Ik zal de regfiles nog wel even opsnorren en straks posten!
Bedankt voor de reactie. Ik draai helaas nog niet 6.5 (heb eigenlijk niet de Omnia 2 maar de PRO. Al zijn ze hardwarematig bijna identiek) dus sommige dingen staan nog op samsung instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Zou het met de PRO ook niet gewoon mogelijk zijn de I8000 firmware erop te flashen? :) mis je volgens mij alleen uiteindelijk de work/play samsung homescreen... maar of dat zo erg is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik weet niet of dat ook nog gevolgen heeft voor het gebruik van het toetsenbord. Op zich lijkt me van niet, maar je weet maar nooit. Ook moet het scherm dan bv draaien.

Ik wacht liever eerst nog even een paar dagen (zal nu onderhand toch wel eens tijd worden) dan dat ik zoiets probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Das ook zo :P

wat dat aan gaat is er gelukkig iemand anders die voor mijn 8000 een boel roms blijft posten das toch een stuk sneller dan op Samsung wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Laatst online: 15-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:26:
Ik heb sinds 2 maanden nu ook de omnia 2. Ben erg tevreden over het toestel. Was minder tevreden over SPB mobile shell. (vond het gewoon lelijk uitzien, sms/email interface van windows vond ik niks)
:? SPB werkt perfect, snel en is helemaal naar je eigen hand te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
onderduikert schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:58:
[...]

Inderdaad, het werkt een stuk sneller en beter.
Ik heb het gisteren ook geïnstalleerd. Er was alleen één ding
dat me opviel: de accu staat sindsdien op 49%, en is 5 minuten geleden zelfs geklommen naar 50%!
Nu vind ik het niet erg dat hij minder snel leeggaat, maar dat er zelfs een procent bij komt verbaasd me wel.
Helemaal nadat ik zonet in de trein uitgebreid spelletjes te hebben gespeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:22:
HKCU is de HKEY_Current_User in je registry. Deze dien je dus ook via een editor tool te benaderen :)

Dit is er bv eentje: http://www.pocketpcfreeware.com/en/index.php?soft=31
Ok bedankt!!

Ziet mij er allemaal wat te ingewikkeld uit, dus ik laat het maar gewoon zo voordat ik mijn hele toestel verpest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:02:
[...]

Ik heb nu bijna een week de trial van SPB erop staan (je kan het pakket 2 weken gratis testen) en ik was na 1 dag al overtuigd het aan te schaffen. Het werkt echt 10x zoniet 100x zo snel als met de TouchWiz van Samsung en daarnaast biedt het ook nog vele andere leuke opties!

--

Even een vraagje over S2U2: Mijn mediaplayer kapt ermee als S2U2 de telefoon locked en ook mijn wekker wordt afgekapt, met als gevolgd dat ik me vanochtend nogal verslapen had.. Iemand een tip welke instelling ik moet veranderen? Ik word niet heel veel wijzer uit de instellingen..

thnx

Thanks nog voor de tip. moet eerlijk zeggen dat ik SPB prima vind werken. heb nu wel van alles in feite 'dubbel' erop staan. via samsung/microsoft en spb kan ik de mail bereiken...gewenning lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke verschillen zitten in de trial van SPB en de totale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderduikert schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:58:
[...]

snap misschien wel wat hij bedoelt. vanuit het SPB home scherm je smsen en mails lezen is een enorme reis terug in de tijd. zoals dat daar is weergegeven verdient niet de schoonheidsprijs. Vanuit de launcher of gewoon via start je sms en mail openen is een stuk prettiger en mooier.
Hetzelfde is er eigenlijk met de 'gewone'agenda en de touch agenda.
Kan je de linkjes op het home scherm niet zodanig sturen dat het de andere layouts geopend worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:08:
[...]

snap misschien wel wat hij bedoelt. vanuit het SPB home scherm je smsen en mails lezen is een enorme reis terug in de tijd. zoals dat daar is weergegeven verdient niet de schoonheidsprijs. Vanuit de launcher of gewoon via start je sms en mail openen is een stuk prettiger en mooier.
Hetzelfde is er eigenlijk met de 'gewone'agenda en de touch agenda.
Kan je de linkjes op het home scherm niet zodanig sturen dat het de andere layouts geopend worden???
Dit is idd wat ik bedoel.. vooral de windows agenda is niet vingervriendelijk, en de smsjes zien er idd ouderwets uit. De 3d weergave van SPB vind ik langzaam en onpraktisch.. Omdat ik nogal veel mail en sms met mijn telefoon vond ik dit doorslaggevend om weer terug naar de WM 6.5/samsung interface over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09
Wat dachten jullie van rechtsonder klikken
en Voeg Widget Toe klikken?
blader je er zo doorheen naar de samsung sms en mail snelkoppelingen
je kan daar trouwens alle programmas kiezen voor op je hoofdscherm

beetje meer inzicht had ik wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:12
Is die Titanium plugin te customizen?
Heb intussen een mooie tutorial hiervoor gevonden...

[ Voor 69% gewijzigd door nobleone op 24-10-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:00:
welke verschillen zitten in de trial van SPB en de totale versie?
Volgens mij dat de trial voor 2 weken is, en de totale versie voor altijd. Verder geen verschillen dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 11:45
Ik zal wel wat eenvoudigs over het hoofd zien, maar goed.
Tijdens het kopiëren van bestanden naar mijn telefoon krijg ik geregeld de mededeling dat 'bestand niet kan worden gekopieerd, want de verbinding met het apparaat is verbroken' of iets in die trant. Ik heb ingesteld dat het toestel zichzelf nooit uitschakelt als het aan de voeding (usb kabel aan pc) hangt. Maar de enige manier om succesvol grote bestanden te kopiëren op dit moment is om elke zoveel seconden wat op het scherm te tikken. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaff3 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:39:
Wat dachten jullie van rechtsonder klikken
en Voeg Widget Toe klikken?
blader je er zo doorheen naar de samsung sms en mail snelkoppelingen
je kan daar trouwens alle programmas kiezen voor op je hoofdscherm

beetje meer inzicht had ik wel verwacht.
zeg wijsneus......
Ik begrijp dat je widgets kunt toevoegen, echter verandert je home screen qua layout totaal aangezien de icoontjes volledig verschillen.
De home screen widgets zijn transparant de in te voegen widgets niet, of kan je dit ook wijzigen?? Op een ander blad zou je dit wel kunnen doen, dan kan je het customizen zonder dat je layout en stijl een bende wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:15:
[...]

zeg wijsneus......
Ik begrijp dat je widgets kunt toevoegen, echter verandert je home screen qua layout totaal aangezien de icoontjes volledig verschillen.
De home screen widgets zijn transparant de in te voegen widgets niet, of kan je dit ook wijzigen?? Op een ander blad zou je dit wel kunnen doen, dan kan je het customizen zonder dat je layout en stijl een bende wordt
Je homescreen(s) is/zijn 100% aan je eigen wens aan te passen. De transparantie kan je veranderen door te kiezen voor layout wijzigen en dan op de widget te drukken > verander skin. Of gewoon de widget even ingedrukt houden.
Ik heb mijn screens nu echt mooi voor elkaar vind ik zelf:

Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/0549/screenie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Hoe heb jij die icoontjes bovenin veranderd Maardiweb, zoals het logo naast de startknop en die icoontjes voor je verbinding? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:18:
Hoe heb jij die icoontjes bovenin veranderd Maardiweb, zoals het logo naast de startknop en die icoontjes voor je verbinding? :o
daar ben ik ook benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:15:
[...]

Je homescreen(s) is/zijn 100% aan je eigen wens aan te passen. De transparantie kan je veranderen door te kiezen voor layout wijzigen en dan op de widget te drukken > verander skin. Of gewoon de widget even ingedrukt houden.
Ik heb mijn screens nu echt mooi voor elkaar vind ik zelf:

[afbeelding]
maardiweb
bij jouw eerste scherm kan ik de widget van bijvoorbeeld de doorzichtige emailwidget alleen wijzigen in standaard of professioneel.

Op het moment dat ik bijvoorbeelde de widget van google maps wil veranderen dan kan ik dat niet volgens jouw aanwijzigingen omzetten naar transparant.
Ik kan kiezen uit: klein, gemiddeld, medium, tekst of box.

ik heb de trial van SPB. is dat het misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Laatst online: 15-10-2023
nee kun je niet veranderen, heeft niks met de trial te maken, die werkt volledig
Ik ben tevreden met m'n doorzichte icoontjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderduikert schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:55:
nee kun je niet veranderen, heeft niks met de trial te maken, die werkt volledig
Ik ben tevreden met m'n doorzichte icoontjes :)
thanks!
ik ben ook tevreden met de transparante icoontjes echter waar de transparante icoontjes van de mail en sms me naartoe sturen is zo lelijk. ik zou graag de mail en sms directing van de samsung of microsoft zelf in het scherm zetten met dezelfde layout, transparant dus.
Het zou toch zo moeten zijn dat je zelf het hele scherm zou moeten kunnen inrichten zonder dat daarbij de stijl zo verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
supern0va schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:23:
Ik zal wel wat eenvoudigs over het hoofd zien, maar goed.
(..) Anyone?
Aah! Ik TREK die shit niet meer. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Tankiej schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:18:
Kijk hier maar eens :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=512971
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:23:
[...]

thanks!
ik ben ook tevreden met de transparante icoontjes echter waar de transparante icoontjes van de mail en sms me naartoe sturen is zo lelijk. ik zou graag de mail en sms directing van de samsung of microsoft zelf in het scherm zetten met dezelfde layout, transparant dus.
Het zou toch zo moeten zijn dat je zelf het hele scherm zou moeten kunnen inrichten zonder dat daarbij de stijl zo verschilt.
Je bedoelt dat je de mailbox van WM niet mooi vindt en liever die van de samsung standaard gebruikt, maar die werkt nu niet meer omdat je touchWIZ uit hebt staan?

Ik zou ff niet weten hoe je dat verandert, maar je kan altijd ervoor kiezen om een ander programma zoals flexmail te gebruiken om je SMS en email af te handelen..?
edit:
http://forum.xda-develope...php?p=4128664#post4128664

hier heb je een toevoeging voor SPB waarmee je veel extra widgets (eigenlijk alleen icoontjes) krijgt om te gebruiken :)
supern0va schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:35:
[...]

Als ik grote bestanden over wil zetten valt me op dat de kopieersnelheid echt knetterlaag is. Ik haal dan even mijn microSD eruit en stop die in mijn cardreader en dan gaat het wel snel :) Weet even niets anders!

[ Voor 20% gewijzigd door Maardiweb op 25-10-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Ja dat kan idd maar ik heb hier geen cardreader. Ik zit nu al 30 minuten op mijn scherm te tikken om een seizoentje House te kunnen kopieren voor in de trein. Hm, nouja. Los van dit verhaal en het feit dat Midomi steeds 'fout bij opname' geeft ben ik nog wel erg tevreden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
supern0va schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:35:
[...]

Ik zal een poging doen, omdat ik me lullig voel tegenover jou :P

Emm, staat hij op ActiveSync of op Massaopslag?
Heb je Geavanceerde Netwerkfunctionaliteit activeren gedoe aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Midomi werkt prima bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Hij heeft de hele tijd op activesync gestaan. Geavanceerde netwerkfuncties stond aan. Misschien dat dit probleem niet voorkomt bij massaopslag-modus maar dan is 't natuurlijk nog niet zoals 't hoort. Bedankt voor de tip in elk geval, als ik seizoen 4 House heb gehad zal ik de volgende lichting er eens via massaopslag op proberen te zetten.

edit: net nog ff geprobeerd maar midomi doet weer netjes wat 't hoort te doen. Geen errors meer na het opnemen. Fijn als dat soort dingen zichzelf vanzelf oplossen :D

[ Voor 20% gewijzigd door supern0va op 25-10-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.vermeulen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-01 14:05
Ik heb een vreemd probleem met mijn Omnia II sinds versie 6.5. Bij WM 6.1 verscheen netjes een paperclipje in de e-mail inbox indien er een attachment aan een e-mailtje hing. Bij versie 6.5 verschijnt deze nooit meer, ik ben inmiddels ook al in het register gedoken...maar helaas kan niets vinden...ik gebruikte trouwens in zowel 6.1 als nu in 6.5 de standaard zwarte Samsung layout van de e-mail client.

Iemand meer dit probleem gezien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
supern0va schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:48:
Hij heeft de hele tijd op activesync gestaan. Geavanceerde netwerkfuncties stond aan. Misschien dat dit probleem niet voorkomt bij massaopslag-modus maar dan is 't natuurlijk nog niet zoals 't hoort. Bedankt voor de tip in elk geval, als ik seizoen 4 House heb gehad zal ik de volgende lichting er eens via massaopslag op proberen te zetten.

edit: net nog ff geprobeerd maar midomi doet weer netjes wat 't hoort te doen. Geen errors meer na het opnemen. Fijn als dat soort dingen zichzelf vanzelf oplossen :D
Je hebt al met de energieinstellingen gespeeld? Gebruik je S2U2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scum
  • Laatst online: 06-07 13:45
wat ik merk is dat toch wel de accu minder lang mee gaat, dan ik had verwacht.. Terwijl ik er toch niet echt extreme dingen mee doe. Als ik even een spelletje heb gespeeld is de accu zo weer een paar procent gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Scum schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:22:
wat ik merk is dat toch wel de accu minder lang mee gaat, dan ik had verwacht.. Terwijl ik er toch niet echt extreme dingen mee doe. Als ik even een spelletje heb gespeeld is de accu zo weer een paar procent gedaald.
Ik vind het juist heel erg meevallen, doe in ieder geval wel 3,5 - 4 dagen op 1 acculading. En dan zit ik regelmatig op internet, speel ik spelletjes enz. Als ik niet op internet zit, dan moet de 6 dagen wel bijna te halen zijn verwacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scum
  • Laatst online: 06-07 13:45
heeft iemand een handleiding om die coole widgets te installeren binnen mobile shell? ik kom er niet uit met al dat frans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Samsungers

Ik heb sinds kort ook deze omnia en heb 2 vraagjes ....

Iemand een idee wat het kan zijn met een error die ik krijg tijdens sms'en > "xmail" error? Hij hangt dan vast, soms helemaal.

En ik krijg de update windows mobile 6.5 maar niet binnen. Is er ergens een link waar ik hem vandaag kan downloaden en wellicht overzetten?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal on-topic maar ..... heeft iemand van dit forum nog een prijs gewonnen met de pre-sale actie van deze Omnia?

Kreeg net het mailtje binnen met de winnaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

supern0va schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:48:

Zet de Geavanceerde netwerkfuncties eens uit.
Ik zat er ook mee dat de verbinding raar deed, maar nadat ik die had uitgezet gaat het prima.
Geen idee wat die functie doet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:11:
Niet helemaal on-topic maar ..... heeft iemand van dit forum nog een prijs gewonnen met de pre-sale actie van deze Omnia?

Kreeg net het mailtje binnen met de winnaars.
Heb ook meegedaan maar geen mail? :?
kan je hem kopieren en versturen via PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:18
Olaff3 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:09:
[...]

Heb ook meegedaan maar geen mail? :?
kan je hem kopieren en versturen via PM?
Nope, hier ook geen mail....en geen prijs :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:12
Wèl gewonnen en wèl een mail.
De winnaars zijn te vinden in de lijst die je ziet na een klik op het artikel van 23/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 19:50
van harte - mooi scherm van 32" !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen .voor de meeste van jullie natuurlijk simpel maar ik kon het niet vinden . wat ik mis op de i 8000 een knipperend Ledje op de telefoon voor als er een bericht binnen is gekomen of als ik een oproep hebt gemist kan iemand me helpen of zit ie er gewoon niet op .groet Ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:36:
Hallo mensen .voor de meeste van jullie natuurlijk simpel maar ik kon het niet vinden . wat ik mis op de i 8000 een knipperend Ledje op de telefoon voor als er een bericht binnen is gekomen of als ik een oproep hebt gemist kan iemand me helpen of zit ie er gewoon niet op .groet Ab
Die zit er niet op. Ik zag bij de instellingen wel staan dat je een vinkje aan kon zetten voor een 'knipperlampje', maar er knipperd helemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey kan iemand mij please helpen. Ik heb de omnia 2 en wil er graag spul van pc opzetten dus muziek etc.
Mijn pc wil de stuurprogramma maar niet installeren van me telefoon!! Zelfs met software wat ik heb meegekregen op cd lukt niet.
Mijn pc draait Windows 7! Kan het daar aan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:32:
Hey kan iemand mij please helpen. Ik heb de omnia 2 en wil er graag spul van pc opzetten dus muziek etc.
Mijn pc wil de stuurprogramma maar niet installeren van me telefoon!! Zelfs met software wat ik heb meegekregen op cd lukt niet.
Denk dat het windows 7 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Als je even had gezocht op Google, dan had je een mogelijke oplossing gevonden. Nu heb ik dat al voor je gedaan dus bij deze:
ok ..had same issues as you all running Win7 ultimate....so i had a play about and got it all working 100%

ok step 1
download this file" 20080616115846062_Samsung_USB_Driver_Installer" (google search it or goto samsung website)

step 2
download this file" Samsung_PC_Studio_323_IF5" (google search it or goto samsung website)

save them to a new folder on your desktop, or to a place you normally download files to (do not open or run them)
right click each exe icon select properties and select compatibility tab
select "Run this program in compatibility for" WINDOWS XP (service pack 2)
also enter a tick in the check box for run as administrator

do this for both .EXE icons

run the usb driver file first
then run the pc studio

the USB files may fail to function at this stage, but its fine ....once you have installed pcstudio..and if you have errors on the USB files run them again....and they will work fine

1 more thing on the PC Studio icon that i splaced on your desktop after installation right click again and select properties compatibility win xp service pack 2 and administrator..and all should work
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Ik weet niet welke build jij hebt van Windows 7, maar bij mij was het een kwestie van Windows Mobile Device Center installeren (via de website van Microsoft zelf, niet de bijgeleverde CD) en hierna het programma opstarten en de telefoon aansluiten (Deze moet wel op ActiveSync staan in de USB opties).

Hierna deed hij het perfect.

Ik heb overigens Build 7600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen deze schitterende telefoon - Samsung Omnia II. Echter, veel e-mail die ik ontvang is slecht tot niet leesbaar:
Zodra er frames of html voorkomt in de mail dan zie ik alleen maar een leeg wit vlak op de plek waar de tekst had moeten staan.
Wie weet wat ik moet doen om dit wel leesbaar te krijgen?

P.s. Sommige applicaties die ik draaide onder Windows Mobile 5 zijn opeens ook slecht leesbaar: soms zie ik witte vlakken op plekken waar tekst had moeten staan. Precies hetzelfde als bij mijn email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Soms wil het nog wel eens voorkomen dat het zwarte thema van de Omnia ervoor zorgt dat de tekst wit is in plaats van zwart. De ondergrond is dan ook wit en dan zie je dus geen F***. Als je het thema van de telefoon op blauw, rood of groen zet dan heb je er geen last meer van.

Nou weet ik niet of het in WM 6.5 nog zo is (heb de Pro B7610), maar daar is het Instellingen->Display en verlichting->Thema. Vervolgens kies je een andere (dan veranderd de startbalk van kleur) en werkt het waarschijnlijk wel goed. Je moet wel even restarten voordat die thema is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:43:
Soms wil het nog wel eens voorkomen dat het zwarte thema van de Omnia ervoor zorgt dat de tekst wit is in plaats van zwart. De ondergrond is dan ook wit en dan zie je dus geen F***. Als je het thema van de telefoon op blauw, rood of groen zet dan heb je er geen last meer van.

Nou weet ik niet of het in WM 6.5 nog zo is (heb de Pro B7610), maar daar is het Instellingen->Display en verlichting->Thema. Vervolgens kies je een andere (dan veranderd de startbalk van kleur) en werkt het waarschijnlijk wel goed. Je moet wel even restarten voordat die thema is geactiveerd.
Dat is het, het werkt! Wat betreft mail.
Nu alleen nog de applicaties, maar misschien zijn die gewoon niet WM6 compatible of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvanlook
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-05-2023
Win 6.5 upgrade uitvoeren vanaf WinVista/7

Ik heb mss wel iets interessant voor jullie.
Ik heb namelijk ontdekt dat het in windows Vista en Windows 7 perfect mogelijk is om de Omnia II te upgraden.
Het enige wat je vooraf moet doen is in het start menu met de rechter muisknop op "Samsung New pc suite" klikken.
Dan voer je hem uit als administrator.
Verder zal het dan mogelijk zijn de omnia te flashen.
Ik zelf gebruikte Windows 7 x86

Laat me gerust weten of het lukt mensen ...
Ik ben nieuwsgierig ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door tomvanlook op 31-10-2009 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodje
  • Laatst online: 02-11-2009
vraagje kan ik internet uischakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag eindelijk een officiële mail van samsung ontvangen dat ik mijn mobiel kan updaten naar WM 6.5 !! :*) Ben nu een backup aan het maken met Sprite back-up, daarna even goed volladen en dan maar eens een poging wagen. Ben benieuwd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ergens de T9 woordenboeken aanpassen? Zoals een taal toevoegen of zo? 'k heb Engels en Chinees erop, maar zou ook graag Frans en Nederlands hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:33:
Ik heb vandaag eindelijk een officiële mail van samsung ontvangen dat ik mijn mobiel kan updaten naar WM 6.5 !! :*) Ben nu een backup aan het maken met Sprite back-up, daarna even goed volladen en dan maar eens een poging wagen. Ben benieuwd.......
Ja die mail kreeg ik dus ook binnen - had 'm al niet meer verwacht.. :)

In de handleiding staan instructies voor Windows XP en Vista. In de Vista-uitleg staat als eerste dat je XP moet gebruiken en verder toch een instructie. Men heeft weinig vertrouwen in Vista met de update.
Ben dus benieuwd naar jouw upgrade-gebeuerne en met welke Windows je dat hebt gedaan ???

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dus benieuwd naar jouw upgrade-gebeuerne en met welke Windows je dat hebt gedaan
Ik heb 'm PC studio net geinstalleerd op XP, in één keer zonder problemen.
Wel na installatie eerst met Active Sync verbinding maken!

Dus ik denk dat ze er bij Samsung flink aan de gang zijn gegaan en ook voor Vista omdat ik vorige keren het niet voor elkaar kreeg; database fouten, vastlopers en nog meer troep ondanks dat op aanraden van Samsung de firewall en virusscanner uitgeschakeld was.

handleiding installatie PC studio

Voordat ik er eçht aan ga beginnen:
SBP 3.5 draait ook op WM6.5 zover ik kon vinden maar mskip pro plus ook???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, mijn update is niet gelukt :N Ik blijf een foutmelding (error) krijgen zodra ik New pc studio opstart, hij vind mijn mobiel dus ook niet. |:( Verschillende versies van NPS geprobeerd ( windows xp) maar helaas.
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:44:
[...]

Ik heb 'm PC studio net geinstalleerd op XP, in één keer zonder problemen.
Wel na installatie eerst met Active Sync verbinding maken!
Welke versie van NPS heb jij gebruikt?

Denk dat ik maar even bij een Samsung Servicepunt binnenloop en hem daar laat updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ jolan1969
Ik heb de link gebruikt die in de handleiding staat (zie hierboven) en dat is versie 1.2.1 IH2_5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen???

Even een relaas der feiten.
Na aankoop van mijn Omnia 2 bleken de internet verbindingen gelokt te zijn voor T-mobile, ik heb dan even op het forum gezocht en aan de hand van onderstaande uitleg hem kunnen unlocken voor BASE.

Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
With the onscreen keypad input *#1546792*#
Select 'Preconfiguration'
Enter code *#81230*# and select OK
Select a country and carrier (I actually went with indonesia and the first carrier list there).

Maar na deze oplossing blijkt de datum veranderd naar DD/10/YYYY. Dit is hetzelfde probleem als eerder aangehaald door HOSHIMARU
Hoshimaru schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:19:
[...]

Skype doet het ook via inbellen :3
Alles werkt nu zaols het moet \(^_^)/

Enkel nog een datum issue regelen met Sence La Révolution 3.5 (voor SPB Mobile Shell). Die toont nu DD/10/YYYY ipv 18/10/2009
Nu mijn vraag dus of er iemand weet hoe dit op te lossen valt zonder aan de integriteit van het toestel te komen (ben niet zo technisch aangelegd) want het is wel vrij vervelend bij het gebruik van de organiser.
Het toestel draait momenteel op WM6.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb dit weten op te lossen met even in de Regional Settings gewoon even een ander land te kiezen en het dan terug te veranderen. Heel dom, maar het blijkt te werken.

Enig idee of Navigon 7 werkt op de Omnia II? 'k vind er niks van terug op hun website. Papa Go die ik erbij heb gekregen is niet bepaald bruikbaar in Europa ^^'

WiMo 6.1 Professional wel...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je hiermee gewoon de tijdzone? Ik ben juist even in het adminmenu geweest en via de code *#0782# gaan kijken en eens aangepast maar nog steeds blijft de datum op dd/11/yyyy staan... :(

Nog ideeën????
Pffffff, I hate it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:51
Deze telefoon is dus als het ware de opvolger van de Omnia i900. Ik zie echter bij de Vodafone shop dat beide toestellen nog verkrijgbaar zijn, waarbij deze toch een flink stuk duurder is (zeker in combinatie met mijn abonnement).

Even los van de specs: kan iemand me de meerwaarde vertellen in het gebruik van deze t.o.v. de eerste Omnia. Is het geluid er bijvoorbeeld op vooruit gegaan? Dat laatste is voor mij belangrijk omdat ik er mijn Sennheiser-dopjes aan wil gaan hangen om hem ook te gebruiken als mp3 speler. Ik twijfel omdat Windows Mobile-toestellen niet altijd een goede naam hebben op multimediagebied.

Daarnaast zal ik er (als ik op de trein moet wachten) ook wel regelmatig wat op surfen vermoed ik. Vooral naar de NS-site dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Haidaraven: De TouchUI even uitschakelen. Dan Start > Settings > System > Regional Settings
Bij "Region" heb ik nu "English (United States)" staan en bij "Date" staat Short Date op "M/d/yy"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hoshimaru: wreed bedankt, het euvel is verholpen :D Me happy again. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

TF3D (een ouwe versie) op de Omnia II:

http://www.modaco.com/con...co-com/295162/touchflo3d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik heb hem nu een maand en hij werkt prettig, maar ik mis toch echt software applicaties zoals Apple ze heeft met hun apps. Als ik nu bijvoorbeeld in Facebook iets wil posten, dan moet ik dat via een internet explorer doen i.p.v. via een applicatie. Hetzelfde geldt voor youtube, die helaas ook nog eens baggerkwaliteit streamt op de Omnia2 :(

Voor de rest een prima telefoontje. :)

[spam modus]
Mochten er nog mensen geïnteresseerd zijn in mijn gloednieuwe Omnia2, ik ruil hem tegen een iPhone 3gs. [/spam modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Djerique schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:48:
Ik heb hem nu een maand en hij werkt prettig, maar ik mis toch echt software applicaties zoals Apple ze heeft met hun apps. Als ik nu bijvoorbeeld in Facebook iets wil posten, dan moet ik dat via een internet explorer doen i.p.v. via een applicatie. Hetzelfde geldt voor youtube, die helaas ook nog eens baggerkwaliteit streamt op de Omnia2 :(

Facebook werkt hier perfekt, kan alles gewoon via een applicatie uploaden en wijzigen. Heb je al een keer in de marketplace gekeken? aanbod is bagger maar wel een facebook applicatie. Overigens in SPB kan ik ook direct een status update op facebook doen, en contacten voorzien van foto's via facebook...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je je ergens inschrijven bij Samsung om een mailtje te krijgen wanneer een nieuwe ROM beschikbaar is? 'k ben bezig met de HK site af te schuimen, maar niets over een chinees/engelse release van Windows Mobile 6.5. In een Samsung Service Center in HK zeiden ze eind oktober/begin novemeber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Djerique schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:48:

Bij de Samsung Widgets, zag ik een Facebook widget. Ik heb geen idee of die goed werkt en wat je ermee kan, ik heb geen facebook. Kan me overigens ook voorstellen dat je die Widgets niet gebruikt :P

En zoals peugeot206gt al zei, neem eens een kijkje in de Marketplace, daar staat ook een Facebook applicatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 03-11-2009 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de upgrade naar 6.5 werkt mijn TomTom direct op de interne GPS, dus zonder gebruik van PortSplitter of GPSproxy. Dit vind ik wel een van de grotere verbeteringen sinds 6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Tankiej schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:24:
Bij de Samsung Widgets, zag ik een Facebook widget. Ik heb geen idee of die goed werkt en wat je ermee kan, ik heb geen facebook. Kan me overigens ook voorstellen dat je die Widgets niet gebruikt :P
Die widget verwijst gewoon naar de internet explorer (Opera in dit geval) om daar vervolgens daar naar facebook.com te gaan. Dit is dus geen app, maar een snelkoppeling ;)
En zoals peugeot206gt al zei, neem eens een kijkje in de Marketplace, daar staat ook een Facebook applicatie.
Windows marketplace is alleen beschikbaar vanaf Win mobile 6.5. Met andere woorden moet je daar een rom upgrade voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Als je Windows Marketplace installeert kan je wel een Facebook App installeren, werkt prima en je kan zelfs live foto's en video's uploaden :)

Zie mijn album: http://www.facebook.com/a...p?aid=116964&id=522662761

[ Voor 21% gewijzigd door rethxoth op 03-11-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:57:
Sinds de upgrade naar 6.5 werkt mijn TomTom direct op de interne GPS, dus zonder gebruik van PortSplitter of GPSproxy. Dit vind ik wel een van de grotere verbeteringen sinds 6.1.
Wat zijn je instellingen in TomTom dan, want ik moet nog steeds een proxy gebruiken met de WM6.5 update...
Djerique schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:37:

[...]
Windows marketplace is alleen beschikbaar vanaf Win mobile 6.5. Met andere woorden moet je daar een rom upgrade voor doen.
Dit zou een oplossing kunnen zijn:

http://www.htcdriver.com/...rketplace-wm6-wm6-5-wm6-1

[ Voor 35% gewijzigd door Rene op 04-11-2009 08:54 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb sinds een week de Omnia II in mijn bezit. Wat een supertelefoon !

Alleen als ik via ActiveSync gebruik wil maken van de gedeelde internetverbinding, zodat ik met mijn laptop via de Omnia II internetverbinding krijg, moet ik bij USB-verbinding ‘Geavanceerde netwerkfuncties inschakelen’ aanvinken. Dan werkt het perfect. Maar als ik nu gewoon bestanden via ActiveSync van mijn laptop naar de Omnia II wil overzetten, werkt dat met deze instelling niet. Ik moet dan eerst bij USB-verbinding ‘Geavanceerde netwerkfuncties inschakelen’ uitvinken en daarna werkt het perfect …

Uiteraard is dit niet werkbaar. Mijn vorige telefoon de HTC TyTn II had met deze instellingen geen problemen. Zowel bestandsoverdracht als gedeelde internetverbindingen via ActiveSync werkte prima met de instelling ‘Geavanceerde netwerkfuncties inschakelen’ aangevinkt.

Weet iemand wat er aan de hand is ?

ActiveSync geeft de melding dat de telefoon geen verbinding met de laptop kan maken en verwijst mij naar de Microsoft site met informatie over poort 990 … Dit zegt mij niets.

Grtjs,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
Vraagje aan degenen die wm 6.5 op de Omnia II draaien: is het de standaard 6.5 of de 6.5 professional ? Ik zie op een site van Windows Phone een overzichtje van de verschillen tusse die twee, dus ben ik benieuwd welke versie het hier betreft - bij de update van Samsung dus :)

link was deze:
http://www.microsoft.com/...m65-top-ten-features.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt 6.5 professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
THANK YOU _/-\o_

ga ik het er van het weekend toch maar eens op wagen met die update - ben gewoon nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Professional is altijd voor telefoons met touchscreens dacht ik, de standard is voor die zonder touchscreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Bij het maken van een nieuwe mail voeg ik een handtekening toe. Ik heb aangevinkt dat deze handtekening ook bij het doorsturen en beantwoorden moet toegevoegd worden ... alleen dat werkt dus niet bij de exchange server. Heeft iemand anders dit probleem ook toevallig ? NB. Bij een nieuwe mail werkt het wel goed.

Bij het maken van een nieuwe mail kan ik mijn scherm kantelen (landscape) door het toestel te draaien, bij het maken van een nieuwe sms kan ik dit niet. Heeft iemand anders dit probleem ook toevallig ?

mvg,

Bas
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Let op:
Als je hier een vraag stelt, toon dan eigen initiatief en inzet. GoT is geen helpdesk. Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topicreport en geef een linkje mee naar de reactie, in plaats van in dit topic te reageren. Hier gaat voortaan strenger op gemod worden.