Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Heb vandaag mijn MBP 13,3" 2,53 ghz met als upgrade de 7200rpm 320gb schijf erin. Werkt fijn, zoals ik al eerder gewend ben. Het kleinere formaat qua scherm valt me erg mee. Nu nog een 24" led cinema scherm en de configuratie is compleet.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288974

wat me wel opvalt is dat de nieuwe mbp binnen 2 weken de hoer van de familie is. Windows machines worden niet meer aangeraakt (tenzij strikt noodzakelijk), en als dat wel gebeurt een hoop gemopper over 'traag', of zo :P
Helaas is "mijn" nieuwe laptop op magische wijze "onze" laptop geworden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Anoniem: 288974 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:52:

Wachtwoord erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313540

Ik zit net weer in de schoolbanken en het valt me nu pas op dat de mbp die ik eind juli heb gekocht een beetje wankelt. Hij staat rechts onderin net een millimeter hoger dan de rest... Ik irriteer me er best wel aan ook al is het maar heel klein.. Kan dit gemaakt worden of moet ik er maar mee leren leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028

Nou, ik heb 'm hoor en zonder dooie pixels :P.

Ik heb me wel bedacht en ben voor de 13" gegaan. Die vond ik toch mooier dan de 15" 8) . Verder nog wat Apple-spul erbij gekocht: draadloze muis en toetsenbord, mStand van Rain, remote en Airport Express.

1 woord: top.

Het enige nadeel vind ik dat ik het niet eerder heb gekocht, wat een verademing in vergelijking met Windows :P. Oh, en mijn Creature II. Die is grijs ipv wit. Stond goed bij mijn Travelmate, maar daar heb ik nu weinig aan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Aight!

'A toy robot...'

Anoniem: 288974 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:52:
wat me wel opvalt is dat de nieuwe mbp binnen 2 weken de hoer van de familie is. Windows machines worden niet meer aangeraakt (tenzij strikt noodzakelijk), en als dat wel gebeurt een hoop gemopper over 'traag', of zo :P
Haha, dat ken ik ook, mijn vader en moeder zijn helemaal verliefd erop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Misschien een hele domme vraag maar ik heb sinds vandaag me 17" pro
deze heeft die 8uur accu (7uur voor de 15/13.3) das is op papier dus dubbel zolang als me early2008 mbp.

duurt het opladen nu ook 2x zolang? of heeft dat ook met de accu te maken (aangezien de adapter het zelfde is)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:35
Aight! schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:22:
[...]

Haha, dat ken ik ook, mijn vader en moeder zijn helemaal verliefd erop :D
ken het hier ook!
Had eerst osx op mijn normale laptop draaien. Mijn moeder steelde hem toen al vaak.
Toen ik zei ik ga een macbook kopen.. Kon ik er meteen 2 mee nemen.. ook eentje voor moeders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Donstil schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:37:
Misschien een hele domme vraag maar ik heb sinds vandaag me 17" pro
deze heeft die 8uur accu (7uur voor de 15/13.3) das is op papier dus dubbel zolang als me early2008 mbp.

duurt het opladen nu ook 2x zolang? of heeft dat ook met de accu te maken (aangezien de adapter het zelfde is)
wat op de apple site staat dat het een andere accu is?daardoor 3x beter of zoiets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aight! schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:29:
[...]

wat op de apple site staat dat het een andere accu is?daardoor 3x beter of zoiets toch?
Ja er zit een betere accu in dat weet ik maar ik kan nergens vinden of een 2x langere accu duur ook betekend dat je 2x zolang moet laden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat het aan de Geforce 9400M ligt. Videobeelden (mpeg) etc, worden bij mij lichtelijk blokkerig weergegeven, iemand met dezelfde ervaring? Op mijn vorige MBP was de weergave perfect. Moet ik nog iets instellen? Of ligt het toch aan de interne videochip?

Apple | Marantz | B&W

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:32
Met welk programma speel je ze af?

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Gewoon met Quick Time, zoals ik ook al eerder deed.

Apple | Marantz | B&W

Anoniem: 261261

Aan die videokaart zal het heus niet liggen, draai er gewoon Crysis mee op de 9400M.
Zal wel een setting of ontbrekende codec zijn.

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Zal wel even kijken. Mijn MBP heb ik gisteren pas opgehaald en er zijn nog geen updates geïnstalleerd, zal het zo even checken.

Apple | Marantz | B&W

Anoniem: 233180

massari schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:16:
Zal wel even kijken. Mijn MBP heb ik gisteren pas opgehaald en er zijn nog geen updates geïnstalleerd, zal het zo even checken.
Test eventjes vlug op VLC, die speelt bij mij ook alles veel vloeiender af dan Quicktime. Ik moet er niet aan denken om 1080p op Quicktime te willen kijken :P

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 12:04
Anoniem: 102028 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:12:
[...]
Nou, ik heb 'm hoor en zonder dooie pixels :P.

Ik heb me wel bedacht en ben voor de 13" gegaan. Die vond ik toch mooier dan de 15" 8) . Verder nog wat Apple-spul erbij gekocht: draadloze muis en toetsenbord, mStand van Rain, remote en Airport Express.
Wel grappig, ik heb ook een macbook pro 13", maar ik zou nog steeds terug willen naar een 15" (helemaal verliefd op de gaatjes van de speakers O+ ), alleen laat mijn rug dat niet toe.. Die halve kilo ja.. |:(

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Anoniem: 233180 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:35:
[...]

Test eventjes vlug op VLC, die speelt bij mij ook alles veel vloeiender af dan Quicktime. Ik moet er niet aan denken om 1080p op Quicktime te willen kijken :P
Met SL moet dat anders zijn, daar zou hardwarematige ondersteuning voor de 9400M in moeten zitten.

Instagram / YouTube

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 11:39
mikevdzanden schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:52:
[...]

Wel grappig, ik heb ook een macbook pro 13", maar ik zou nog steeds terug willen naar een 15" (helemaal verliefd op de gaatjes van de speakers O+ ), alleen laat mijn rug dat niet toe.. Die halve kilo ja.. |:(
Valt wel mee, achteraf denk ik dat het heel weinig uit maakt. Ik draag wel die halve kilo mee, lichter was fijner geweest uiteraard maar ik heb nu wel 1440x900 :)

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 17:53
Anoniem: 97471 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:41:
Goed nieuws voor mensen die niet zuinig met hun batterij (net als ik), heb vandaag mijn nieuwe MBP batterij bij de A-Mac in Utrecht opgehaald :)

Ze hebben de batterij 1,5 week gehouden en volgens eigen zeggen 'uitvoerig' getest om te kijken of het misschien mijn schuld was.
Dan word je lekker behandeld zeg, dat ze gaan testen of het jou schuld was 8)7
Gewoon je mac gebruiken hoe het jou uitkomt en af en toe even helemaal leegtrekken en opladen. Daar zijn die dingen voor gemaakt, niet hoe eoa engineer dat ding designed.

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Vandaag een e-mail van Apple ontvangen dat ze een pakketje met Mac OS X 10.6 Snow Leopard naar me hebben opgestuurd! *O*

Ze zijn dus al snel, aangezien het morgen pas officieel verkrijgbaar is.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
jj71 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:23:
Vandaag een e-mail van Apple ontvangen dat ze een pakketje met Mac OS X 10.6 Snow Leopard naar me hebben opgestuurd! *O*

Ze zijn dus al snel, aangezien het morgen pas officieel verkrijgbaar is.
tja snel .. in mijn mailtje staat

De verwachte verzending zal 5 werkdagen duren.

bij de tijd dat ik hem ontvang zal de volgende update wel weer uitkomen :P

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het streven is om m morgen bij iedereen op de deurmat te hebben. Als je vandaag iets aan TNT meegeeft lukt dat. Die 5 dagen is nogal ruim genomen ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
Ligt hij morgen ook bij de Apple Premium Resellers ? :)

gewoon nee.

Anoniem: 156868

SL besteld *O*

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06 14:34
Anoniem: 261261 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 03:27:
Aan die videokaart zal het heus niet liggen, draai er gewoon Crysis mee op de 9400M.
Zal wel een setting of ontbrekende codec zijn.
Crysis op de Mac? :O Cool. Native of Bootcamp?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

SanderPS3 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:09:
Ligt hij morgen ook bij de Apple Premium Resellers ? :)
Daar ligt hij nu al, de meeste APR's verkopen hem vanavond om 12 uur al.

GoTCoast schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:31:
[...]

Crysis op de Mac? :O Cool. Native of Bootcamp?
Bootcamp is native.
Ik denk dat je in de war bent met parallels.

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
oeps verkeerde topic sorry :P

[ Voor 91% gewijzigd door Martijn Meijer op 27-08-2009 19:48 ]

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 23:55
Hoe verwissel je van videokaart en hoe kan je zien welke op dat moment in gebruik is? Is mij niet helemaal duidelijk.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
system preferences -> energy saver -> higher performance

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06 14:34
Anoniem: 261261 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:50:
[...]

Bootcamp is native.
Ik bedoel met Native rechtstreeks onder Mac, dus zonder Bootcamp of Parallels (of Wine, als dat op de Mac werkt?)

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Anoniem: 261261 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:50:
[...]

Bootcamp is native.
Denk eerder dat hij native bedoelt als in een UB.

Ik moet eerder cmd+r'en

[ Voor 5% gewijzigd door MoietyMe op 27-08-2009 17:21 ]

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

LED-Maniak schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:04:
system preferences -> energy saver -> higher performance
Dat zou je denken ja, echter zie ik deze optie binnen "Energiestand" op mijn nieuwe MBP niet meer! :/

Apple | Marantz | B&W

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-06 06:58
massari schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:37:
[...]

Dat zou je denken ja, echter zie ik deze optie binnen "Energiestand" op mijn nieuwe MBP niet meer! :/
De huidige goedkoopste 15" MBP heeft alleen de 9400m en geen 9600gt. Daarom zul je deze optie waarschijnlijk niet kunnen vinden.

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Deviruchi schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:42:
[...]

De huidige goedkoopste 15" MBP heeft alleen de 9400m en geen 9600gt. Daarom zul je deze optie waarschijnlijk niet kunnen vinden.
Nou lekker dan! :|

Apple | Marantz | B&W

• Ronwiel
  • Niet online
N.v.t.

[ Voor 98% gewijzigd door Ronwiel op 27-08-2009 20:47 ]

• fritsbenik
  • Niet online
Ik heb nu al een tijdje een 13.3" macbook pro.
Ben erg blij met de laptop alleen ik heb 1 probleem met mijn externe scherm.
Ik heb hem aangesloten via DVI alleen heb erg veel last van ruis.
Afbeeldingslocatie: http://i650.photobucket.com/albums/uu230/fritsbenik/th_IMG_0338.jpg

Ik heb al een meerdere DVI kabels geprobeerd en zelf een andere converter bijde zonder succes.
het scherm doet het wel na behoren met een andere computer eraan. Iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door fritsbenik op 27-08-2009 20:17 . Reden: typo ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat effect ligt over het algemeen op de een of andere manier aan de kabel. Maar als je al meerdere geprobeerd hebt en meerdere converters dan is wellicht de output van je macbook kapot. Wat je ziet is namelijk storing in het digitale signaal. Meestal gebeurt dat als het signaal zwakker wordt, zoals bij langere kabels.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 27-08-2009 20:33 ]

Werkt hier iemand met msn messenger for mac?
Ik krijg het niet aan de praat, en google vind het ook een misterie.

Als ik probeer te verbinden krijg ik nog voor ik geklikt heb al bijna de melding aanmelden mislukt.
Lijkt wel of het programma niet eens een poging waagt om in te loggen.

Heb msn for mac 5 t/m 7 geprobeerd en overal het zelfde, bizar.
De service is wel beschikbaar want als ik switch naar bootcamp kan ik zo inloggen in XP.

Grappig dat het enigste wat niet werkt op me mac een stukje MS software is. :>

• fritsbenik
  • Niet online
@ 2 boven deze post
Probleem is opgelost heb een gold plated DVI kabel van een vriend geleend en heb nu gewoon strak beeld.
wel apart dat ik hier dan 2 brakke kabels had liggen terwijl ik bij andere computers geen probleem had met die kabels. maar bedankt voor je snelle reactie.

@hierboven
ik heb ook problemen hehad met msn messenger for mac ik kreeg geen taal maar cijfers:S
ben daarna overgestapt naar adium en wil eigenlijk niet meer terug.

[ Voor 25% gewijzigd door fritsbenik op 27-08-2009 20:55 ]

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 12:45

LoneWolf

Just a Byte

Philflow schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:04:
[...]

De batterij eruit halen helpt wel degelijk. Als je hem erin laat zitten loopt ie langzaam vanzelf leeg tot 95% en wordt ie weer volgeladen, dit kost extra cycles.

Daarnaast is in de notebook een warme plek. Warmte leidt tot extra snelle slijtage van Lithium Ion.

Ideaal gesproken laad je de accu op op 40%, haal hem eruit en legt hem in een afgesloten zakje in de koelkast. Bij 5 gr. C is de slijtage minimaal.

Je kunt natuurlijk ook gewoon de slijtage voor lief nemen en lekker je accu erin laten zitten. En bij de nieuwe MBPs is het niet eens een keuze.

[...]

Dat zegt ie volgens mij, 1x per maand volledige cycle maken. Dat is wat Apple bedoelt met af en toe imo.
1 van mijn accus is er van naar de klote gegaan, ik deed 1 x per 14 dagen de accu gebruiken tot ie leeg was en verder aan de stroom, na 69 cycles is de accu nog maar 65% van zijn orginele capcaiteit (coconut battery)

Andere macbook die regelmatig op de accu werd gebruikt, heeft nog 97% capaciteit na 320 cycles

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Anoniem: 97471

LoneWolf schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:08:
[...]

1 van mijn accus is er van naar de klote gegaan, ik deed 1 x per 14 dagen de accu gebruiken tot ie leeg was en verder aan de stroom, na 69 cycles is de accu nog maar 65% van zijn orginele capcaiteit (coconut battery)

Andere macbook die regelmatig op de accu werd gebruikt, heeft nog 97% capaciteit na 320 cycles
Het valt me sowieso op dat er een heel groot verschil zit tussen de levensduur van de accu's. Nadat ik met mijn 1,5 jaar oude MBP naar de A-Mac was gegaan (accu problemen) vertelde ze me over het uithalen van de accu, toen vroeg ik hoe dat dat met de unibody MacBooks moest, toen wisten ze niet wat ze moesten zeggen.

97% na 320 cycles is wel vrij goed trouwens! Ik heb ooit ergens gelezen dat ze boven de 320 cycles je accu niet meer vervangen als hij minder wordt, omdat dit blijkbaar normaal is.

Anoniem: 205189

Anoniem: 97471 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:27:
[...]

Het valt me sowieso op dat er een heel groot verschil zit tussen de levensduur van de accu's. Nadat ik met mijn 1,5 jaar oude MBP naar de A-Mac was gegaan (accu problemen) vertelde ze me over het uithalen van de accu, toen vroeg ik hoe dat dat met de unibody MacBooks moest, toen wisten ze niet wat ze moesten zeggen.

97% na 320 cycles is wel vrij goed trouwens! Ik heb ooit ergens gelezen dat ze boven de 320 cycles je accu niet meer vervangen als hij minder wordt, omdat dit blijkbaar normaal is.
Dat is mij inderdaad ook opgevallen. Mijn oude MacBook houdt het wel lang uit, nog steeds 100% na 774 cycles - accuduur is ook nog prima. M' nieuwe MacBook Pro heeft echter na 10 cycles nu 97% :/

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 11:57
Eind september bestel ik mijn MacBook Pro 15" 2.66Ghz met een ontspiegeld beeldscherm. :)
Gebruik nu een Macbook 13" unibody sinds 3 dagen, deze bevalt me zeer goed :)

[ Voor 30% gewijzigd door bn326160 op 27-08-2009 22:00 ]

🤞🏻

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

LoneWolf schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:08:
[...]

Accu's zijn onvoorspelbaar. De een is binnen 3 maanden kapot, de andere houdt het 5 jaar vol. Jij denkt dat het door die deepcycles komt, maar dat is niet zeker.

Ik heb hier een accu in een Asus die na 4 jaar nog 93% capaciteit heeft. Ik gebruik hem 1x per maand volledig.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 22:17 ]

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Accu's wisselen inderdaad veel per exemplaar. Wat wel vaak helpt (zeker bij Apple batterijen) is een kalibratie. Staat op de Apple website beschreven hoe dit moet. Al een paar keer bij verschillende laptops met < 70% batterij gedaan en elke keer weer naar dik in de 90% :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Anoniem: 309058

Is zo'n "health"-percentage nou echt veelzeggend? Als de health na een jaar nog steeds rond de 99% scoort, haal je dan nog steeds echt de zelfde accuduur uit je accu?

• Falconey
  • Laatst online: 09-06 20:12
Het health percentage geeft gewoon aan hoeveel de accu nog geladen kan worden vergeleken met de originele maximale lading.

Zelf merk ik niet dat mijn MBP nu minder lang op de accu kan dan toen hij net nieuw was.

• Philflow

Philflow

Anoniem: 309058 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:16: Als de health na een jaar nog steeds rond de 99% scoort, haal je dan nog steeds echt de zelfde accuduur uit je accu?
Meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 12:45

LoneWolf

Just a Byte

WoBaDijk schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:47:
Accu's wisselen inderdaad veel per exemplaar. Wat wel vaak helpt (zeker bij Apple batterijen) is een kalibratie. Staat op de Apple website beschreven hoe dit moet. Al een paar keer bij verschillende laptops met < 70% batterij gedaan en elke keer weer naar dik in de 90% :)
Dta heb ik ook al een paar x geprobeerd, helaas zonder resultaat, en een belletje naar de appelcare leverde ook nix op... hij was ouder als een jaar, batterij was wel erg slecht maar kon er nix mee omdat ie al een jaar oud was.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Oke, even een vraagje :

Ik heb een Macbook Pro 15" gekocht waarmee ik voor 9 euro kan upgraden naar SL.
Maar die heb ik in de online store gekocht, nou is mijn vraag : kan ik dan voor 9 euro SL in de winkel kopen ?
Of kan dat alleen via de store ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SanderPS3 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:39:
Oke, even een vraagje :

Ik heb een Macbook Pro 15" gekocht waarmee ik voor 9 euro kan upgraden naar SL.
Maar die heb ik in de online store gekocht, nou is mijn vraag : kan ik dan voor 9 euro SL in de winkel kopen ?
Of kan dat alleen via de store ?
Uptodate kan alleen via de online store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Oke bedankt, dan ga ik ( helaas ) maar weer mijn creditcard gebruiken ..
Waarom toch niet gewoon iDeal :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niks mis met een creditcard toch? wou dat die dingen ook eens in allerlei automaten te gebruiken waren ipv die gare sipknip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295783

Anoniem: 288974 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:53:
niks mis met een creditcard toch? wou dat die dingen ook eens in allerlei automaten te gebruiken waren ipv die gare sipknip.
Wat is er zo goed aan creditcards dan? Dat ze zo gevoelig zijn voor fraude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt me geen discussie voor hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

SanderPS3 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:55:
Oke bedankt, dan ga ik ( helaas ) maar weer mijn creditcard gebruiken ..
Waarom toch niet gewoon iDeal :P
Als je hem op de "Via de post bestellen" modus besteld kan je ook met paypal betalen ;)

het zal echter wel langer duren omdat je een formulier moet opsturen naar het V.K..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:56
Ik ga binnenkort ook om mijn eerste MBP.
Het wordt de 13" 2.53Ghz
Tevens ben ik al op zoek naar enkele accessoires. Maar ik vind nergens die ebay-shop terug die mini-DPP --> VGA verkoopt voor 9€
Ik heb reeks de zoekfunctie van GoT en Google gebruikt, maar kom telkens op een aanbieding uit, die reeds is afgelopen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt me trouwens net op dat de kijkhoek bijzonder goed is bij de mbp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Jammer dat Parallels desktop 4 nog problemen heeft met de ondersteuning van Windows 7 onder zowel Leopard als Snow Leopard. Misschien gebeurt er nog iets voor 22 oktober.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Anoniem: 261261 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:17:
Ja het scherm is echt mooi! Dat was voor mij ook wel een selling point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 261261 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:17:
15"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:18
sjun schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:07:
Jammer dat Parallels desktop 4 nog problemen heeft met de ondersteuning van Windows 7 onder zowel Leopard als Snow Leopard. Misschien gebeurt er nog iets voor 22 oktober.
:/
Je kan toch VmWare Fusion gebruiken? Die werkt namelijk wel goed met Windows 7 op Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Wat is het probleem met Windows 7 onder Parallels 4 dan? Aangezien ik het nu (bij wijze van test) draai en dat eigenlijk prima gaat.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15
Ik ben zo blij met mijn nieuwe Macbook Pro 17 inch. Nu bijna 1 maand in bezit en het bevalt helemaal top. Zeker ook de batterij duur van de macbook. gewoon een middagje werken op je accu is gewoon geen probleem.

Hoe kan je eigenlijk het beste met je accu omgaan.

Gewoon opladen en dan op de batterij verder werken en dan als hij weer leeg is weer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 21-06 23:31
joke_name schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:12:
Ik ben zo blij met mijn nieuwe Macbook Pro 17 inch. Nu bijna 1 maand in bezit en het bevalt helemaal top. Zeker ook de batterij duur van de macbook. gewoon een middagje werken op je accu is gewoon geen probleem.

Hoe kan je eigenlijk het beste met je accu omgaan.

Gewoon opladen en dan op de batterij verder werken en dan als hij weer leeg is weer opladen.
Dat is waar hij voor bedoeld is, en moet met de nieuwe laptops goed te doen zijn. 1000 cycles wordt geclaimed, dus dat betekent 1000x een volle accu wegwerken. Ik wissel het af...ik werk niet altijd aan de stroom, maar wel eens.

Het beste is om de batterij te 'gebruiken'. Maar zoek dit topic eens even na op 'accu' en 'batterij'. Het onderwerp is de afgelopen 2 weken flink besproken!

Snow Leopard werkt trouwens vlekkeloos hier. Expose sorteert wat netter, dat is lekker meegenomen. En eindelijk ook bestanden terugzetten uit de prullenmand. Verder zal het allemaal vast sneller werken, maar merk nog weinig :)

[ Voor 11% gewijzigd door B-Bandit op 30-08-2009 21:20 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik heb sinds een maandje een MBP echter heb ik nu een probleem met mijn toetsenbord.
De letters n en p doen het niet meer bij een normale klik, houd ik echter shift in dan doen deze het dus wel als hoofdletter.

Ik neem aan dat het dus niet ligt aan de hardware. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 03:22
Ik zou eens beginnen met een PRAM-reset. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
Z-Dragon schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:07:
Ik zou eens beginnen met een PRAM-reset. :)
En dat is? Ben nog niet zo bekend op mac gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Pram reset in google gooien geeft de volgende pagina: http://support.apple.com/kb/HT1379
Oftewel:
# Turn on the computer.
# Press and hold the Command-Option-P-R keys. You must press this key combination before the gray screen appears.
# Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time.
# Release the keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
Satch schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:58:
Pram reset in google gooien geeft de volgende pagina: http://support.apple.com/kb/HT1379
Oftewel:

[...]
Klopt net gedaan maar helpt ook niet. Als ik bij een re-start snel bij spotlight op n of p druk doet die het even en als eenmaal alle programma's geladen zijn doen ze het weer niet.

Het lijkt er op of het aan een of ander programma ligt.
Heb Silk al eens uitgeschakeld maar dit mag ook niet baten. Het vreemde is dat wanneer ik in het log in scherm zit de toetsen het wel normaal doen. Als ik dan op p of n druk pakken ze wel zonder dat ik shift in druk.
(Dit typ ik trouwens vanaf me windows bakkie)

[ Voor 17% gewijzigd door Kethij op 31-08-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Vandaag de DVD met Snow Leopard in de brievenbus! Alleen heb ik de komende paar dagen helaas nog geen tijd om ermee aan de slag te gaan...

In de envelop met bubbeltjesplastic zit alleen maar de DVD in zo'n papieren envelopje en een dun boekje. Geen doos of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jj71 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:47:
Vandaag de DVD met Snow Leopard in de brievenbus! Alleen heb ik de komende paar dagen helaas nog geen tijd om ermee aan de slag te gaan...

In de envelop met bubbeltjesplastic zit alleen maar de DVD in zo'n papieren envelopje en een dun boekje. Geen doos of iets dergelijks.
Da's het verschil tussen up-to-date en een retail kitje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308201

Hoe zit het eigenlijk met een MBP en een extern scherm van 24 inch?
Trekt die wonderdoos dat nog als je een full HD film extern afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316454

Ik heb een vraagje , ik heb vrijdag snow leopard besteld voor 9 euro
Maar op de apple site staat nog steeds under review , wat bedoelen ze daar eigelijk mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
Anoniem: 316454 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:42:
Ik heb een vraagje , ik heb vrijdag snow leopard besteld voor 9 euro
Maar op de apple site staat nog steeds under review , wat bedoelen ze daar eigelijk mee ?
Je betaling controleren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41
Over 8 dagen mijn eerste mbp (13", 2,53GHz), uberhaupt mijn eerste mac. Verwachte leverdag is 9 september of daarvoor.

Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen, nu nog een mooi practische hoes zoeken maar daar is zoveel keus in dat ik het niet online wil doen. Wil het in mijn handen hebben voordat ik iets koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-06 14:05
Anoniem: 308201 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:34:
Ja, bij mij gaat dat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
CyBeR schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:52:
Da's het verschil tussen up-to-date en een retail kitje ;)
Ik zat niet speciaal te wachten op een doos of andere tierelantijnen, ik wilde het alleen melden zodat anderen hier weten wat ze in de post kunnen verwachten. ;) Het past in ieder geval makkelijk door de brievenbus, dus als je Snow Leopard hebt besteld hoef je niet speciaal thuis te wachten ofzo tot er iemand met een pakket langs komt.

*edit*: Hier een review van Snow Leopard door Ars Technica.

[ Voor 12% gewijzigd door jj71 op 01-09-2009 11:02 . Reden: link naar arstechnica review toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 21-06 15:12
Ik heb al eens eerder deze vraag gesteld.. maar ik denk dat er toen nog niet zoveel mensen een unibody hadden..
Vandaag de vraag nog maar eens een keer :)

Ik heb een MBP unibody late 2008 15"

Bij daglicht heb ik een keurig weergave op mijn scherm, mooie stabiel beeld.
Maar als het daglicht wat minder wordt dan gaat mijn MBP het backlight terug regelen.. Heel prettig uiteraard want dan heb je ook minder backlight nodig. Maar als hij dit doet dan wordt het beeld instabiel, ik zie het backlight (denk ik) heel lichtjes trillen. Hierdoor wordt het beeld heel onrustig... Als ik dan de backlight handmatig weer omhoog schroef verdwijnt de trilling...

Is dit normaal of moet ik me gaan melden bij de leverancier???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog niet gezien bij mijn MBP mid 2009. valt me juist op hoe vloeiend hij zich aanpast aan de lichtomstandigheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 21-06 15:12
Anoniem: 288974 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:38:
nog niet gezien bij mijn MBP mid 2009. valt me juist op hoe vloeiend hij zich aanpast aan de lichtomstandigheden :)
Zou je mij een plezier willen doen en vanavond willen kijken of hij bij jou heel lichtjes begint te trillen als het wat donkerder wordt...

Het gaat trouwens niet over de overgang van veel naar monder backlight dat doet ie idd soepel (zonder dat je het merkt!) Maar als hij juist minder backlight heeft dan is het beeld niet 100% stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Smarty77 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:51:
[...]

Zou je mij een plezier willen doen en vanavond willen kijken of hij bij jou heel lichtjes begint te trillen als het wat donkerder wordt...

Het gaat trouwens niet over de overgang van veel naar monder backlight dat doet ie idd soepel (zonder dat je het merkt!) Maar als hij juist minder backlight heeft dan is het beeld niet 100% stabiel...
Late 2008 15inch unibody hier: geen last van.
Op welk niveau heb jij hem staan? Ik op de op 1 na laagste (logisch, op de laatste zie je niks :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Trillen niet echt, meer pulsen, net of hij het vermogen niet helemaal aan kan..

En bijstellen is soms wel irritant, als er een auto langs me raam rijdt, dan verkleurt hij al :+

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:29

amphora

Websites & Fotografie

LED-Maniak schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:31:
Trillen niet echt, meer pulsen, net of hij het vermogen niet helemaal aan kan..

En bijstellen is soms wel irritant, als er een auto langs me raam rijdt, dan verkleurt hij al :+
Heb ik ook last van. Heb daarom het automatisch aanpassen maar uitgezet. Werkt prima met continue licht maar als ik op de bank zit en de tv staat aan dan gaat de helderheid van laptop synchroon met tv beeld. Soort van philips ambilight maar dan ongewenst :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Smarty77 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:24:
Ik heb al eens eerder deze vraag gesteld.. maar ik denk dat er toen nog niet zoveel mensen een unibody hadden..
Vandaag de vraag nog maar eens een keer :)

Ik heb een MBP unibody late 2008 15"

Bij daglicht heb ik een keurig weergave op mijn scherm, mooie stabiel beeld.
Maar als het daglicht wat minder wordt dan gaat mijn MBP het backlight terug regelen.. Heel prettig uiteraard want dan heb je ook minder backlight nodig. Maar als hij dit doet dan wordt het beeld instabiel, ik zie het backlight (denk ik) heel lichtjes trillen. Hierdoor wordt het beeld heel onrustig... Als ik dan de backlight handmatig weer omhoog schroef verdwijnt de trilling...

Is dit normaal of moet ik me gaan melden bij de leverancier???
Ik heb hetzelfde probleem. Komt alleen voor als ik op de batterij op de laagste 'verlichte' stand werk. Het beeld flikkert dan een beetje. Ik heb wat rond gezocht, en het komt volgens mij omdat de batterij het LED display niet continue kan voorzien van stroom (oid).

Ik zet de backlight op standje 2 of 3, dan zie ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308201 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:34:
Mijn 13" 2.5 ghz kan het makkelijk hebben,
Speel 1920x1080 af op een extern scherm via dvi, met het programma 'VLC'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarty77 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:51:
[...]

ik zal eens kijken. vervelend hoor, moet ik m'n mb weer aanzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 23:03

marapuru

db.

Sinds enkele weken ben ik ook de trotse eigenaar van een MBP13".
En van de 8gb ipod touch, tsja die kun je voor 34 Euro ook niet laten liggen ;).
Nu zie ik een hoop verhalen over battery cycles, health, gebruikstijden etc. Wat is nou de meest optimale manier om je laptop te gebruiken zonder dat de battery health al te ver achteruit gaat in een korte tijd?

Mijn MBP heeft nu 5 cycles achter de rug en zit volgens iStatpro op 97% health. Daar schrok ik even van, als er bij elke 5 cycles 3% health afgaat... :|
Ik laadt de batterij steeds volledig op als deze rond de 0-5% zit, vervolgens haal ik de adapter er weer uit. Zit de batterij nu nog in de "gewenningsfase"? Of gebruik ik hem verkeerd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Als je even de search gebruikt, zie je dat het de afgelopen pagina's bijna over niets anders gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

mrmali schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:53:
Ik laadt de batterij steeds volledig op als deze rond de 0-5% zit, vervolgens haal ik de adapter er weer uit. Zit de batterij nu nog in de "gewenningsfase"? Of gebruik ik hem verkeerd..?
Waarom zou je dat doen? Ik heb dit vaker gelezen, op de een of andere manier halen mensen het in hun hoofd dat je accu zo vaak mogelijk leegtrekken een goed idee is of zo. Echt, ik wil het weten: hoe kom je erbij? Wat is dat toch voor urban legend?

Enfin, op de Apple site staat het keurig uitgelegd. Samenvatting: gewoon gebruiken aan netadapter en af en toe op de accu, als je 'm meeneemt of zo. Maar je gaat je hier toch werkelijk niet bewust mee bezig houden? Daar is een chipje veel beter in dan jij :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 23:03

marapuru

db.

Zpottr schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:29:
[...]

Waarom zou je dat doen? Ik heb dit vaker gelezen, op de een of andere manier halen mensen het in hun hoofd dat je accu zo vaak mogelijk leegtrekken een goed idee is of zo. Echt, ik wil het weten: hoe kom je erbij? Wat is dat toch voor urban legend?

Enfin, op de Apple site staat het keurig uitgelegd. Samenvatting: gewoon gebruiken aan netadapter en af en toe op de accu, als je 'm meeneemt of zo. Maar je gaat je hier toch werkelijk niet bewust mee bezig houden? Daar is een chipje veel beter in dan jij :)
Bedankt voor je antwoord, had het inderdaad ook al op de Apple site gelezen en dan houdt ik dat maar aan. Maargoed voor een apparaat van dik 1300 euro wil je toch wel zeker weten dat je het op de juiste manier gebruikt :)

Hoe ik erbij kom is inderdaad een goeie vraag... Misschien dat het nog van vroeger komt toen je een batterij in je walkman oid plaatste en deze er pas uithaalde als die leeg was. Om vervolgens de nieuwe erin te plaatsen. Oftewel vol -> leeg -> vol etc..

offtopic:
NoFI, maar ik had het topic al aardig doorgezocht (volg het ook al stilletjes een tijdje), maar nog geen definitief antwoord gevonden op mijn vraag. Had dat er even bij moeten zetten misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

mrmali schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord, had het inderdaad ook al op de Apple site gelezen en dan houdt ik dat maar aan. Maargoed voor een apparaat van dik 1300 euro wil je toch wel zeker weten dat je het op de juiste manier gebruikt :)
Toen ik mijn MBP 15" in het begin kreeg stond hij op 37 cycles en 99% health, nu inmiddels 45 en 98%. Ondertussen heeft hij ook nog even op 97% gestaan, maar gisteravond lang doorgewerkt op de accu, overnacht fijn aan de stroom staan pruttelen en hij stond weer op 98%

Ik gebruik de MBP ongeveer 1u in de bus, vervolgens weer een uur of 8 aan de lading en weer 1 uur in de bus. 's avonds tussendoor van stroom af, weer opladen, etcetera en 's nachts gewoon aan de stroom (standby). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194236

Ik ben van plan een 15" Macbook aan te gaan schaffen via de apple site. Gelieve wel met studentenkorting maar is het zo dat je een Mac EN iPod touch moet aanschaffen om die korting te krijgen? Heb die touch helemaal niet nodig, heb namelijk al een iPhone. 2e vraag: geldt MBO ook onder de studentenkorting?

Hartelijk dank alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Laatst online: 15-06 20:55

Maartenvs

For Sale

Anoniem: 194236 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:00:
Ik ben van plan een 15" Macbook aan te gaan schaffen via de apple site. Gelieve wel met studentenkorting maar is het zo dat je een Mac EN iPod touch moet aanschaffen om die korting te krijgen? Heb die touch helemaal niet nodig, heb namelijk al een iPhone. 2e vraag: geldt MBO ook onder de studentenkorting?

Hartelijk dank alvast!!
Korting kan je ook krijgen zonder touch, waar jij het mee verwart is de back-to-school actie. Als je inlogt in de student shop moet je eerst een school selecteren dacht ik (anders via surfspot inloggen) maar volgens mij is dit alleen voor HBO studenten of hoger. Was MBO en lager officieel niet scholier en alles hoger student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
r0b schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:40:
[...]

Toen ik mijn MBP 15" in het begin kreeg stond hij op 37 cycles en 99% health, nu inmiddels 45 en 98%. Ondertussen heeft hij ook nog even op 97% gestaan, maar gisteravond lang doorgewerkt op de accu, overnacht fijn aan de stroom staan pruttelen en hij stond weer op 98%

Ik gebruik de MBP ongeveer 1u in de bus, vervolgens weer een uur of 8 aan de lading en weer 1 uur in de bus. 's avonds tussendoor van stroom af, weer opladen, etcetera en 's nachts gewoon aan de stroom (standby). :)
Na 223 cycles is mijn health nog 99%. Wat ik doe, geen idee, maar blijkbaar doe ik het wel goed.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Als je 1x per maand dit doet, gaat hij ook weer in health omhoog:
http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Vraagje, ik gebruik Time Machine om een backup te maken. Deze gaat naar een NAS (kan door zo'n sparsebundle oid aan te maken). Als ie gaat backuppen maakt ie ook een mount naar die schijf aan.

Als ie dan met een backup bezig is, kan ik m'n MBP dan zonder problemen dichtgooien? Of moet ik echt cancellen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.