Het grote Nissan topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Idd, eigenlijk had je de auto beter toen al weg kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 06:59
Het eerste model jaar van de almera 2 heb ik zelf gehad. heb er nog wel eens nachtmerrie's van. Wat een rampeplan was dat.

Maar zo te horen is het blok nog redelijk alleen valt de rest van de auto uit elkaar.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08

krietjur

Where am I?

Mijn Nissan Almera 2.2 uit 2002 begon onderhand ook uit elkaar te vallen. Slechts 238.000 op de teller, motorisch volgens mij ook nog wel goed.. maar verder steeds meer problemen en nu voor de APK ook weer (te) veel dure reparaties naar mijn zin.

Ik heb 'm daarom vorige week ingeruild voor een Nissan Micra, een dieseltje uit 2006. Erg fijn wagentje moet ik zeggen, natuurlijk een stukje kleiner dan de Almera, maar het rijdt prima en je hebt niet direct het gevoel in 1 of ander klein koekblikje te rijden, wat ik bijvoorbeeld bij de Aygo/107/C1 klasse wel heb.

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Deadsy schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:29:
[...]

Stel je koopt een nieuwe auto voor 1000 tot 2000 euro dan is de kans groot dat je in de eerste paar maanden ook tegen duurder onderhoud aanloopt.

De keuze zal denk ik vooral afhankelijk zijn van hoe duur het aankomende onderhoud is van de Micra en hoeveel geld beschikbaar is voor een nieuwe auto.

Als de auto echt op is waarom is er recentelijk dan toch nog zo veel geld in gepompt?
Het is mijn zus eerste auto en ze heeft hem al 6 jaar dus ze is er wat aan gehecht. Ook dacht ze dat haar Micra nog wel wat meer waard was dus heeft ze de auto maar laten repareren zonder het aan iemand anders vragen of het wel zo verstandig was om nog zoveel geld uit te geven aan d'r auto. :9

Maar ze heeft op moment niet echt geld voor een nieuwe auto maar zou het zonde vinden als steeds weer een behoorlijk bedrag in deze auto gaat steken die eigenlijk op is. Dus als het weer een aanzienlijk bedrag is kan ik zelf eventueel ook wel een Micra kopen (die in betere staat is) zodat zij mijn auto kan lenen ipv andersom. Kan zij sparen voor een wat nieuwere auto die in betere staat verkeerd.

De genoemde dingen zijn trouwens niet alles wat mis is met de auto, ook de reserveband is gaar, voorruit rubber is versleten, ventilator kent nog maar 1 stand (bekend probleem heb ik al gelezen) en heb zo'n gevoel dat er nog wel meer dingen aan het licht komen tijdens de volgende APK.
SChief schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:06:
Idd, eigenlijk had je de auto beter toen al weg kunnen doen.
Dat was ook mijn reactie toen ze zij dat ze zoveel kwijt was.

• S_Chief
  • Niet online
Mja reserveband hoeft niet duur te zijn, zeker niet via internet. Voorruitrubber moet denk ik de hele ruit eruit zodat je het kan vervangen, da's een duurdere grap (vooral arbeidskosten). Fan op 1 stand ligt bijna altijd aan de kachelweerstand, nieuw is dat duur, je kan dat beter uit een sloper trekken. Via de online database kan je ook even de onderdeelnummers vergelijken, misschien dat hetzelfde type in meer modellen zit.

Ik zou overigens overwegen om buiten de APK om even goed naar de auto te kijken (zelf doen of laten doen). Als er nog meer (dure) dingen aankomen dan zou ik gelijk kappen.
krietjur schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:57:
Mijn Nissan Almera 2.2 uit 2002 begon onderhand ook uit elkaar te vallen. Slechts 238.000 op de teller, motorisch volgens mij ook nog wel goed.. maar verder steeds meer problemen en nu voor de APK ook weer (te) veel dure reparaties naar mijn zin.

Ik heb 'm daarom vorige week ingeruild voor een Nissan Micra, een dieseltje uit 2006. Erg fijn wagentje moet ik zeggen, natuurlijk een stukje kleiner dan de Almera, maar het rijdt prima en je hebt niet direct het gevoel in 1 of ander klein koekblikje te rijden, wat ik bijvoorbeeld bij de Aygo/107/C1 klasse wel heb.
Halve Renaults die N16's, kan je niet anders verwachten. :+ De eerste maanden/jaren na de komst van Renault is de kwaliteit duidelijk een tijd minder geweest. Motor zal op zich nog wel goed zijn geweest, dat is volgens mij een YD22DDTi en da's een Nissan-blok.

[ Voor 43% gewijzigd door S_Chief op 27-08-2015 09:11 ]

• krietjur
  • Laatst online: 22:08

krietjur

Where am I?

Ja inderdaad, motorisch is het gewoon een prima auto.

Zat nu met twee kapotte remklauwen. In januari had ik er ook al 1 laten vervangen, dus de 4e zou daarna ook wel spoedig gaan volgen denk ik. Verder doorgeroeste voorbalk, schijnt een standaard kwaal van dat type almera te zijn. Veel werk (en daardoor duur) om het fixen. Daarnaast nog een lekkende versnellingsbak, en ik had sowieso steeds vaker last dat ik de auto niet in de acheruit kon krijgen. In het begin was dat af en toe, laatste tijd koste het standaard 3-4 pogingen voor hij in de achteruit wilde. Ook 4 nieuwe banden nodig, en dan nog kleinere problemen zoals de elektrische ramen die regelmatig dienst begonnen te weigeren en onderhand bijna alle dashboard verlichting kapot ;)

De micra die ik nu heb is natuurlijk ook weer grotenteels Renault, dus hopen dat ik daar geen gekke dingen mee krijg ;)

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-07 12:31
rij zelf een Nissan Note 1.5 DCI, ook een renault blok dus..

Inmiddels 260k op de klok en vrij weinig mee gehad tot dusverre (3 jaar geleden gekocht met 160 op de klok)

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
SChief schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:09:
Mja reserveband hoeft niet duur te zijn, zeker niet via internet. Voorruitrubber moet denk ik de hele ruit eruit zodat je het kan vervangen, da's een duurdere grap (vooral arbeidskosten). Fan op 1 stand ligt bijna altijd aan de kachelweerstand, nieuw is dat duur, je kan dat beter uit een sloper trekken. Via de online database kan je ook even de onderdeelnummers vergelijken, misschien dat hetzelfde type in meer modellen zit.

Ik zou overigens overwegen om buiten de APK om even goed naar de auto te kijken (zelf doen of laten doen). Als er nog meer (dure) dingen aankomen dan zou ik gelijk kappen.
Auto heeft inmiddels weer een keuring gehad en die was ook weer behoorlijk pittig (700 euro) dus de Micra gaat zonder APK de deur uit. Komt misschien een Almera N16 hatch voorin de plaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Pst oma :W

Vraagje hier...

Ik heb 4 nieuwe inlaatpakkingdingen nodig voor de Micra k12 van mn vriendin.

Partnr bij nissan betreft 14032AX610
waar kan je zoiets in NL bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:53
Denk dat de micra (94) van mijn vrouw toch echt oud wordt. Sinds een week blijft het lampje van de handrem aan staan. En een keer gehad dat het lampje op het dashboard van het grootlicht aan bleef staan. En deze stond zelf niet aan. Nu is het wel zo dat de stekker van de koplamp rechts een beetje verkoold is. Hebben we links lang geleden al eens vervangen. Verlichting verder werkt gewoon. Dus het is meer een terug signaal naar het dashboard.
De auto gaat er waarschijnlijk ergens de komende maanden toch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Respectabele leeftijd toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 14-07 22:15
Arunia schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:51:
Denk dat de micra (94) van mijn vrouw toch echt oud wordt. Sinds een week blijft het lampje van de handrem aan staan. En een keer gehad dat het lampje op het dashboard van het grootlicht aan bleef staan. En deze stond zelf niet aan. Nu is het wel zo dat de stekker van de koplamp rechts een beetje verkoold is. Hebben we links lang geleden al eens vervangen. Verlichting verder werkt gewoon. Dus het is meer een terug signaal naar het dashboard.
De auto gaat er waarschijnlijk ergens de komende maanden toch uit.
Kijk het even na in je instructie boekje, ik heb namelijk geen idee of dit ook voor Nissan geld, maar bij een Volvo 440 gaat het lampje van de handrem ook branden als het remvloeistof niveau te laag is. Lekker duidelijk, maar he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat zeker. En ook bar weinig kosten aan gehad ook. Erg fijne wagen geweest en dat met de aanschaf van 1000 euro in 2006.
Minneyar schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:01:
[...]

Kijk het even na in je instructie boekje, ik heb namelijk geen idee of dit ook voor Nissan geld, maar bij een Volvo 440 gaat het lampje van de handrem ook branden als het remvloeistof niveau te laag is. Lekker duidelijk, maar he.
Oeh, dat is ook wel een erg goeie idd.
Straks meteen maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:58

Nemesizz

Untouchable

Minneyar schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:01:
[...]

Klopt, deed ie bij m'n Juke ook. Remvloeistof laag, dan gaat het rode lampje (zelfde als van de handrem) vaak branden als je remt, soms ging het lampje van de ESP ook aan (bleef aan, niet knipperen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Daannn1987 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:22:
Pst oma :W

Vraagje hier...

Ik heb 4 nieuwe inlaatpakkingdingen nodig voor de Micra k12 van mn vriendin.

Partnr bij nissan betreft 14032AX610
waar kan je zoiets in NL bestellen?
O.a. hier. Dealer ook al gevraagd? Lijkt idd niet heel makkelijk meer te vinden online.

En wie noem jij hier oma? :+

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 16-12-2015 12:24 ]

• Daannn1987
SChief schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:24:
[...]

O.a. hier. Dealer ook al gevraagd? Lijkt idd niet heel makkelijk meer te vinden online.

En wie noem jij hier oma? :+
Thanks die had ik ook gevonden!
Mijn dealer heb ik het niet meer zo op, na alle prijzen die ik in het verleden heb moeten betalen :+
Misschien mij maar even tot een andere dealer wenden.

Krijg voornamelijk rusische sites.. daar maken ze al die rubbertjes stuk denk.. :P

Topic was zo stoffig, dus ik jaagde oma even weg

• S_Chief
  • Niet online
Altijd een andere dealer proberen idd. Kon je huidige dealer het nog wel leveren overigens? Of heb je het helemaal niet gevraagd. :p

[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 17-12-2015 20:58 ]

• Daannn1987
Helemaal niet gevraagd eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 17-07 18:17
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Micra K12 2004 1.2 als daily. Rijdt verder perfect en geen problemen mee gehad. Heel soms had ik het idee dat hij een klein beetje stotterde als hij nog koud was. Tot gister, toen liep hij echt op 3 cylinders bij een koude start. Ook na het gas geven viel hij uit. Vandaag gestart, leek normaal, ook na 150km geen enkel probleem. Waar moet ik zoeken? De bougies waren al vervangen, dus denk dat de coilpacks nu aan de beurt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Terugkomend op het probleem van het handremlampje.
Was inderdaad de remvloeistof. Die stond ietsjes boven het minimum.

Andere probleem van de koplamp/grootlicht.
Nieuwe koplampstekker met kroonsteentje er tussen gezet.
Daar de auto niet echt meer langer dan een jaar mee zal gaan. Veel roest aan de onderkant etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heerlijk om te zien. Stiekem wil ik de mijne ook echt niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Die was toch van je ouders? (of dat die hem verkopen en jouw auto er bij gaan gebruiken wanneer nodig, omgekeerde van wat je eerst had?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Weet je wat, laat maar zitten.

[ Voor 90% gewijzigd door S_Chief op 03-03-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
GoldenSample schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:16:
Die was toch van je ouders? (of dat die hem verkopen en jouw auto er bij gaan gebruiken wanneer nodig, omgekeerde van wat je eerst had?)
Wat maakt dat nu uit? Of het nu lease is (en dus van je baas), ouders (en jij er veel mee rijdt), of wat dan ook. Ik heb in het begin van mijn rbw ook veel met de Touran gereden van mijn ouders, dat voelde ook als mijn auto. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ah kijk de colonne komt weer rugdekking geven.

Naja ik verkoop geen lease auto's, hoogstens zou ik 'm inleveren. Net als dat ik niet bepaal of ik de auto van mijn broer verkoop, de bakker zijn winkel, Air Force One of de kat van m'n buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Colonne, rugdekking, air force one? Waar heb jij het over man? :P

Al heeft ie hem gestolen, als hij hem zijn auto vind, dat is dat toch prima. Technisch gezien is mijn auto ook van mijn baas, die heeft mij de afgelopen jaren betaald dat ik dit soort dingen kan doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Afbeeldingslocatie: http://superbvehicles.com/wp-content/uploads/2015/10/2016-Nissan-GTR-on-Snow.jpg
Denk dat ik 'm verkoop, asbak is vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:41

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

GoldenSample schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:22:
[afbeelding]
Denk dat ik 'm verkoop, asbak is vol.
Koop je dan de nieuwe?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Exclusive First Look: 2017 Nissan GT-R – Godzilla Gets a Big Makeover – Motor Trend Presents

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:02
* Carpento groet het Nissan-topic, als mogelijk aankomende Nissan-bezitter

Wat moet een Almera N15 sedan met 1.4'tje van '99 nog waard zijn ongeveer ? Kilometerstand 160.000, beide dorpels zijn al ongeveer in z'n geheel vervangen vanwege roest (is netjes uitgevoerd, dorpels zijn nu roestvrij maar het bruine monster is wel her en der aanwezig) Ziet er verder redelijk netjes uit.

Andere mankementen: ABS-lampje brandt, vermoedelijk een sensor die af en toe bogus doorgeeft. Ik meen dat er vorige keer toen dit speelde één sensor vervangen is, maand of twee daarna was het issue terug. Als je de computer reset is de melding in elk geval even weg (handig bij keuringen enzo :+ )

Ik ken de geschiedenis van deze auto al een flinke tijd (komt uit de familie), wordt nu afgedankt voor een heel andere auto en ik hoop 'm eigenlijk nog een jaartje te kunnen rijden als woon-werkbarrel :p Naast het laswerk en die ABS-sensor heeft het ding weinig serieuze problemen gehad maar die kunnen dan nu juist nog komen :+

Maar wat is nou een schappelijke prijs voor zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27
Carpento schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:02:
* Carpento groet het Nissan-topic, als mogelijk aankomende Nissan-bezitter

Wat moet een Almera N15 sedan met 1.4'tje van '99 nog waard zijn ongeveer ? Kilometerstand 160.000, beide dorpels zijn al ongeveer in z'n geheel vervangen vanwege roest (is netjes uitgevoerd, dorpels zijn nu roestvrij maar het bruine monster is wel her en der aanwezig) Ziet er verder redelijk netjes uit.

Andere mankementen: ABS-lampje brandt, vermoedelijk een sensor die af en toe bogus doorgeeft. Ik meen dat er vorige keer toen dit speelde één sensor vervangen is, maand of twee daarna was het issue terug. Als je de computer reset is de melding in elk geval even weg (handig bij keuringen enzo :+ )

Ik ken de geschiedenis van deze auto al een flinke tijd (komt uit de familie), wordt nu afgedankt voor een heel andere auto en ik hoop 'm eigenlijk nog een jaartje te kunnen rijden als woon-werkbarrel :p Naast het laswerk en die ABS-sensor heeft het ding weinig serieuze problemen gehad maar die kunnen dan nu juist nog komen :+

Maar wat is nou een schappelijke prijs voor zoiets ?
toon volledige bericht
800€ max. 1.4 is een GA14DE motor. Niet erg vlot, maar wel een prettige loop. Wellicht dat je beter voor een ga16DE kan kijken, die lopen een stuk prettiger nog. ABS lampje zal vermoedelijk de sensor zijn bij de wielen, kan een duur geintje worden met name als de hele naaf moet worden vervangen.

De GA14DE heeft een ditributieketting, qua onderhoud heb je weinig omkijken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Ik ga niet voor een andere Almera kijken, het is niet m'n eerste keuze ofzo (zeker de sedan niet) maar dit komt nu wel mooi uit zo.

Het is de auto van m'n moeder op het moment, die gaat een andere auto kopen (2005 Ford Focus C-max) en krijgt voor de Almera nog 250 euro terug. Aankoop van de Ford zonder inruil levert geen extra korting op dus als ik haar 250 euro in de hand druk speelt ze quitte ;) Nog even een keer goed kijken hoe de auto verder is qua roest etc, en dan gewoon de gok wagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Goed, inmiddels ben ik de daadwerkelijke eigenaar van moeders Almera:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XoQ0Wd9R7fm5PUhnK7dwbGd0/full.jpg

Voor 250 euro aangeschaft, door de APK krijgen heeft me ongeveer 350 gekost, voor 600 euro hoop ik min of meer een jaartje verder te kunnen :p

Er mankeert nog wel een en ander aan, dat ga ik zover mogelijk zelf proberen op te lossen:
• Centrale vergrendeling schiet soms spontaan op slot. Lijkt met name te gebeuren als je de bestuurdersdeur hard dichtgooit maar ook weleens spontaan. Ik gok dat in die deur een sensortje te gevoelig is / sluiting maakt o.i.d.
• De retourleiding bij de vulhals zweet/lekt bij de overgang van vulhals naar het gedeelte wat in de tank zit. Hopelijk een betere vinden op de sloop, anders toch maar via de garage vernieuwen
• De speakers zijn compleet vergaan, klinkt dus voor geen meter. Er zit op het moment geen radio in maar hopelijk ergens voor weinig een keer acceptabele speakertjes vinden (de lat ligt niet heel hoog overigens)
• Het waarschuwingsgeluidje voor als het licht nog aan staat doet het meestal niet (soms wel: bijvoorbeeld als je eerst de deur opendoet en daarna het licht inschakelt, maar dat is vrij nutteloos :+ )
• Oliepeil is volgens mij wat aan de lage kant, de eerste twee seconden klinkt 'ie wat rauw. Dat herinner ik me niet van eerder.
• Achterbumper hangt niet goed gemonteerd. Zou kunnen zijn dat 'ie ooit een tik gehad heeft of een reparateur heeft 'm niet goed teruggehangen. Dat fixen we eerdaags hopelijk :)
• De airco doet het niet. En dat blijft maar zo :p
• De ABS doet het ook niet, lampje brandt. Ik gok een sensor, die is er een tijdje geleden ook eentje vervangen, toen ging het even goed. Twee maanden later was het probleem weer terug (vermoedelijk de andere sensor 8)7 )
• De ruitenwisserarmpjes zijn hun zwarte verf gedeeltelijk kwijt. Binnenkort ff zwart spuiten weer :)

Als er iemand nog goeie tips heeft voor dit wagentje: let me hear :)

Ohja, wat is de originele bandenmaat van dit type ? Er ligt nu 185/65 R14 onder maar dan heb je ongeveer 10% tellerafwijking (140 op de teller = 127 op GPS). Dat lijkt me vrij veel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Carpento schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:20:
Ohja, wat is de originele bandenmaat van dit type ? Er ligt nu 185/65 R14 onder maar dan heb je ongeveer 10% tellerafwijking (140 op de teller = 127 op GPS). Dat lijkt me vrij veel ?
Originele bandenmaten vind je vaak op de sticker in de deurstijl (bestuurderskant). Of anders in het boekje (bij afwezigheid boekje, kijk even op de site van Nissan, misschien daar te downloaden, of anders dashboardkastjes checken op de sloop :)).

10% tellerafwijking is niet abnormaal, dat heeft mijn '03 Twingo ook. De boordcomputer geeft bij mij via de OBDII aansluiting keurig netjes de juiste snelheid door (+/- 2 km/u tov GPS), de elektronica in de teller gooit er een enthousiaste 10% bovenop :P.

P.S. Veel plezier met je auto, mooi kleurtje ook!

[ Voor 3% gewijzigd door real[B]art op 13-05-2016 01:11 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:32

Damian

Insane Obtrusion

De baas heeft een 2015 Nissan Qashqai 1.5 dci N-Connecta voor me gekocht. Ben benieuwd :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Damian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:49:
De baas heeft een 2015 Nissan Qashqai 1.5 dci N-Connecta voor me gekocht. Ben benieuwd :D
Gekocht of geleast? Lood om oud ijzer; wanneer krijg je 'm en waarom zijn er nog geen foto's gepost? :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:57:
[...]

Gekocht of geleast? Lood om oud ijzer; wanneer krijg je 'm en waarom zijn er nog geen foto's gepost? :+
Denk gekocht ;) Ga hem zakelijk rijden. Wanneer ik hem krijg is nog even afwachten :P Foto's komen als ik hem voor de deur heb staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/c7oqndx97uurd17/Qashqai.jpg?raw=1

Vrijdag of begin volgende week word het ;)

Iemand ervaring met het zelf inbouwen van audio in de QQ? Standaard schijnt het nogal bagger te zijn en ik wil toch wel een beetje goed geluid erin hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Je foto werkt (hier) niet :(

Heb zelf een oud model QQ en geluid is best goed hoor:)

Iemand ervaring met USB sticks in een QQ ? Krijg er een punthoofd van welke nou wel en niet werken. Mijn Kingston USB3 stick werkt niet, Sandisk mini stickjes met USB2 ook niet maar Philips USB 2 stick weer wel. Alleen die laatste steekt een heel eind uit en is onhandig :( Liefste heb ik dat die Sandisk gewoon werkt want die steekt minimaal uit maar die pakt de radio niet (LCN1 ingebouwd) :(

FAT, FAT32, NTFS , anders formatteren, niets lijkt te helpen...

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 09-06-2016 18:56 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 23:42

Blokker_1999

Full steam ahead

Carpento schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:20:
Goed, inmiddels ben ik de daadwerkelijke eigenaar van moeders Almera:

[afbeelding]

Dat is, zeker bij Nissan, niet abnormaal. Wettelijk moet de afwijking liggen tussen 0 en 10%+6kph. 127 op GPS betekend dus dat de snelheidsmeter tussen de 127 en 146 moet liggen. Heb zelf mijn 2008 Qashqai net ingewisseld voor een 2015 Pulsar (toonzaalmodel, dus 0km op de teller) en bij die twee wagens zie je ongeveer dezelfde afwijking. 50 = 55, 70 = 77, 120 = 130, ...

Heb trouwens een vraagje over mijn vervanging: bij mijn QQ gingen de deuren automatisch op slot bij het wegrijden, de Pulsar doet dat niet en ik krijg er nergens iets over gevonden behalve 1 enkele forumpost die sprak over gewijzigde europese wetgeving. Iemand die hier iets meer over kan vertellen?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
sapphire schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:56:
Je foto werkt (hier) niet :(

Heb zelf een oud model QQ en geluid is best goed hoor:)

Iemand ervaring met USB sticks in een QQ ? Krijg er een punthoofd van welke nou wel en niet werken. Mijn Kingston USB3 stick werkt niet, Sandisk mini stickjes met USB2 ook niet maar Philips USB 2 stick weer wel. Alleen die laatste steekt een heel eind uit en is onhandig :( Liefste heb ik dat die Sandisk gewoon werkt want die steekt minimaal uit maar die pakt de radio niet (LCN1 ingebouwd) :(

FAT, FAT32, NTFS , anders formatteren, niets lijkt te helpen...
Dat kan af en toe best drama zijn, niet alleen bij Nissan hoor. Ik had bij mijn Volvo ook dat de ene Sandisk het wel deed en de andere serie niet, etc etc... Heb gelukkig nu een paar liggen die het daar wel in deden en nu in mijn huidige Suzuki dus ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:18:
[...]
Heb trouwens een vraagje over mijn vervanging: bij mijn QQ gingen de deuren automatisch op slot bij het wegrijden, de Pulsar doet dat niet en ik krijg er nergens iets over gevonden behalve 1 enkele forumpost die sprak over gewijzigde europese wetgeving. Iemand die hier iets meer over kan vertellen?
Gaat erom dat de deuren altijd direct van binnenuit geopend kunnen worden (behalve in Engeland dacht ik, ivm verzekering is op slot ook echt op slot). Mijn C gaat wel op slot, maar van binnen kan je de deur gewoon openen (zonder verdere handelingen om te ontgrendelen). Van buiten gebeurt er natuurlijk niets. Wellicht dat Nissan dit niet gescheiden heeft van elkaar en daarom dus de complete optie weg heeft gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Neen, want dat noemen ze bij Nissen de "superlock" functionaliteit geloof ik en die is, indien aanwezig, apart instelbaar. Wel heeft men de optie behouden (die standaard uit staat) dat als de centrale vergrendeling actief is en je de motor uitschakeld dat de deuren automatisch ontgrendellen. Het is gewoon vreemd dat ze langs de ene kant een techniek houden die je moet beschermen tegen carjacken waarbij je door 1 druk op het knopje op het bestuurdersportier enkel dat portier losmaakt, maar dat men je aan de andere kant niet (meer) beschermd door dat portier opnieuw te vergrendellen bij het wegrijden. Al lijkt verder onderzoek aan te tonen dat dit ook zo bij andere merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Maar waarom heeft de ene Nissan het dan wel en de andere niet? Blijkbaar kan Nissan het dus wel prima scheiden, misschien uit kostenoverwegingen?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:08:
Neen, want dat noemen ze bij Nissen de "superlock" functionaliteit geloof ik en die is, indien aanwezig, apart instelbaar. Wel heeft men de optie behouden (die standaard uit staat) dat als de centrale vergrendeling actief is en je de motor uitschakeld dat de deuren automatisch ontgrendellen. Het is gewoon vreemd dat ze langs de ene kant een techniek houden die je moet beschermen tegen carjacken waarbij je door 1 druk op het knopje op het bestuurdersportier enkel dat portier losmaakt, maar dat men je aan de andere kant niet (meer) beschermd door dat portier opnieuw te vergrendellen bij het wegrijden. Al lijkt verder onderzoek aan te tonen dat dit ook zo bij andere merken is.
Superlock betekent bij mijn Primera dat:
- Van binnen uit vergrendelen ervoor zorgde dat je ook weer van binnenuit kon ontgrendelen (eerst ontgredelen, daarna pas deuren openen)
- Van buitenaf vergrendelen zorgde ervoor dat je helemaal niet meer uit de auto kon komen (dit mag vziw dus echt niet meer)

Definitie van superlock verandert dus nog wel eens door de jaren heen.

Wel grappig, blijkbaar kan iemand dus wel gewoon je deur opentrekken zodra je je motor afzet.
sapphire schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:08:
Maar waarom heeft de ene Nissan het dan wel en de andere niet? Blijkbaar kan Nissan het dus wel prima scheiden, misschien uit kostenoverwegingen?
Ik zeg ook niet dat ze het niet kunnen, maar dat ze het misschien niet hebben gedaan. Twee andere dingen. Kan komen door regelgeving of door kostenbesparing idd.

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 19-06-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Blokker_1999 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:18:
Probeer eens het volgende: contact aan en dan de knop om deuren te vergrendelen ~10 seconden ingedrukt houden. Bij meerdere merken / modellen is dit de manier om automatisch vergrendelen in te schakelen.

Deuren zijn dan overigens doorgaans nog steeds van binnenuit te openen en alle auto's die ik persoonlijk met deze functionaliteit heb gezien zullen alle deuren automatisch ontgrendelen op het moment dat gordelspanners en / of airbags geactiveerd worden.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik las in een post op Qashqai Passion dat dat niet meer werkt in de nieuwere wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:09
Beste Mede? Nissan rijders,

Heb een tijdje terug een Nissan Primera uit 98 gekocht. Heerlijke auto.
Nu viel me op dat in de 1ste versnelling, als ik wil optrekken het gaspedaal even vast lijkt te zitten met intrappen. Als je wat harder trapt gaat het wel door.
In de 2/3/4 heb ik er geen last van.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Even kijken naar je gaskabel/gasklep. Ws. valt het in de 1e op omdat je dan optrekt, de rest rolt ie al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
S_Chief schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:17:
Even kijken naar je gaskabel/gasklep. Ws. valt het in de 1e op omdat je dan optrekt, de rest rolt ie al.
Will do! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
* Viper® meldt zich ook *O*

wist niet eens dat er een Nissan topic was :$
Interieur is zoveel beter, verder finetuning.
Knopje voor het onderstel nu doet nagenoeg niks, zelfs in comfort kneiterhard }:|

Maar die prijs in NL :o

[ Voor 71% gewijzigd door Viper® op 24-06-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Heb zin om op men Pulsar een kleine aanpassing te maken mbt de dagrijlichten. Toevallig iemand een idee waar ik een schema van de relais doos kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Van de week de Quashqai voor het eerst naar de APK gebracht (voor ons dan). De monteur is de man van een collega en had met onze vorige auto ook super werk verricht dus hij mocht met deze ook aan de bak.

Hij was erg verbaasd zei hij, onderhoud was door de vorige eigenaar erg slecht gedaan de afgelopen jaren. 2 Twee versleten fusee kogels, verrotte wiellager voor en links voorband uitgedroogd en een stuk ouder dan de rest. Kon volgens hem onmogelijk van 1 jaar zijn dus beetje jammer :(

Maargoed hij rijd weer dus altijd weer fijn :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
1 band veel ouder duidt op een krentenbijter.. Normaal vervang je banden per as (ook al is er maar één beschadigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja behoorlijk, monteur vond het ook vreemd.

Overigens morgen weer terug want sinds de APK trekt de auto flink naar rechts :( Best vermoeiend op een langer stuk om bij te sturen....

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Laatst online: 18-07 18:18
Meld me hier ook maar even.. Ongeveer maandje terug eigenaar geworden van dit beestje ter vervanging van m'n oude Seat Leon Topsport 1.8 20vt :w

Afbeeldingslocatie: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/13521992_1200289880011836_1541661106487624741_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=14682f8dc129bb150619dbba59442dd5&oe=584B80B0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:51
Cool! Rijdt toch net wat anders denk ik :). Blijven zeer leuke auto's om te zien, klinken heerlijk ook.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Ja, is wel wat anders inderdaad. De Seat Leon, ondanks de wat sportievere topsport-uitvoering, is toch een 13 in een dozijn modelletje. De Z is dat toch wat minder.

Je merkt aan een hoop dingen dat het gewoon echt wel ene sportieve auto is. Plus dat het gewoon weer een stapje meer is allemaal. Meer opties, meer vermogen, hogere fun-factor, betere looks, mooier geluid enzovoorts.

Niets dan plezier! Gewoon solide auto's en zeker het blok voelt oersterk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Een Z, altijd goed. 8) DE of HR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Nice, mooie kleur trouwens, die van mij is ook zilver :7

• maikel_rox
Thanks! Moet wel zeggen dat ik de Z niet echt snel aan vind voelen hoor :+

Ik kom van een 210 pk turbo auto af dus mis ligt t vooral aan het motorgedrag en je de duw van de turbo mist. De Z voelt overigens wel weer 100x sterker aan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 16:42
Ik zou zeggen meld je aan bij de 350z club. Grote levende groep, veel events die van uit de club worden georganiseerd, gezellige whatsapp groep, en onwijs veel kennis binnen de club over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik meld bij af bij de nissanclub, mijn Primera is verkocht en ik heb er een mitsubishi lancer 2.0 station in edition uitvoering voor terug gekocht uiteraard op LPG.

in de 90.000 km die ik gereden hem ( 200.000 -> 290.000) heb ik veel plezier gehad aan de auto.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
cactusman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:06:
Ik meld bij af bij de nissanclub, mijn Primera is verkocht en ik heb er een mitsubishi lancer 2.0 station in edition uitvoering voor terug gekocht uiteraard op LPG.

in de 90.000 km die ik gereden hem ( 200.000 -> 290.000) heb ik veel plezier gehad aan de auto.
Primera _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

:) jip fijne auto`s, eerst GT gehad van de 160K naar de 290K gereden en daarna de LPG rakket p11-144

Enige wat minder is is het breken van aandrijfassen en onbalans in de voortrein......

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
cactusman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

:) jip fijne auto`s, eerst GT gehad van de 160K naar de 290K gereden en daarna de LPG rakket p11-144

Enige wat minder is is het breken van aandrijfassen en onbalans in de voortrein......
Heb met mijne nu 10k gereden. Was de auto van mijn schoonvader, 4 jaar geleden aan een collega verkocht. Deze heb ik na 4 jaar weer terugekocht voor €400. Stond 254.000 op de teller. (P11-120 GX)
Heb er tot nu toe (afkloppen) nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Weet iemand of je een Infiniti inmiddels al kunt laten onderhouden bij een Nissan garage? Een paar jaar terug nog niet, maar inmiddels wil Nissan met Infiniti Europa veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Denk het niet. Kennis en service is anders bij Infinitidealers. Motoren zijn natuurlijk Nissan (en Mercedes voor de diesels), maar in Europa liggen ze bijna niet in Nissans (alleen de VQ).

Je kan natuurlijk altijd een bellen, wie weet zijn ze wel bereid om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

cactusman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

Mwah na 550.000 km in een p11-144 is er bij mij nooit een aandrijfas gebroken.
Anoniem: 654400 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:24:
Weet iemand of je een Infiniti inmiddels al kunt laten onderhouden bij een Nissan garage? Een paar jaar terug nog niet, maar inmiddels wil Nissan met Infiniti Europa veroveren.
Mijn dealer kon niet eens in de onderdelen databank...tenminste niet toen ik het vroeg een jaar geleden ergens voor nodig had. Viel me wel tegen eerlijk gezegd.

[ Voor 36% gewijzigd door psy op 09-11-2016 13:53 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

psy schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:51:
[...]

[...]

Mijn dealer kon niet eens in de onderdelen databank...tenminste niet toen ik het vroeg een jaar geleden ergens voor nodig had. Viel me wel tegen eerlijk gezegd.
Dan heb je mazzel gehad..... het is echt een bekende kwaal van die wagens iets om elk geval rekening mee te houden.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
psy schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:51:
[...]

[...]

Volgens mij hebben dealers hier alleen de EL-database (European LHD) in Nissan FAST. Wel jammer idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Zijn we weer eens :) Inmiddels staat er 178.000-en-een-beetje op de teller van m'n Almera. Heb dus ongeveer 17.000 gereden, zonder noemenswaardige problemen.

Enige wat me verbaast/irriteert is dat 'ie slecht start als je de vorige dag een klein stukje gereden hebt (bijvoorbeeld 20 meter, om de auto aan de kant te zetten als 'ie op de oprit in de weg staat) en dan weer wegzet. Alsof 'ie dan verzuipt, heel apart. De oplossing is simpel: gewoon een blokje om rijden en dan weer wegzetten :p

En nog een update over de mankementenlijst:
Carpento schreef op vrijdag 6 mei 2016 @ 08:20:
• Centrale vergrendeling schiet soms spontaan op slot. Opgelost, alle drukknoppen in de dorpels getest / opgelapt. Probleem is niet meer voorgekomen.
• De retourleiding bij de vulhals zweet/lekt bij de overgang van vulhals naar het gedeelte wat in de tank zit. Nog geen aandacht aan besteed
• De speakers zijn compleet vergaan, klinkt dus voor geen meter. Opgelost met andere speakers
• Het waarschuwingsgeluidje voor als het licht nog aan staat doet het meestal niet Opgelost, zie eerste punt. Het alarmpje wist simpelweg niet dat de deur open ging...
• Oliepeil is volgens mij wat aan de lage kant Opgelost, bijgevuld.
• Achterbumper hangt niet goed gemonteerd. Nog niets aan gedaan, is toch cosmetisch en deze auto heb ik niet voor het mooie gekocht
• De airco doet het niet. En dat blijft maar zo :p Inderdaad
• De ABS doet het ook niet, lampje brandt. Niet opgelost, een zwart plakbandje over het lampje redt me tot de volgende APK :+
• De ruitenwisserarmpjes zijn hun zwarte verf gedeeltelijk kwijt. Deze cosmetische ingreep heb ik wel gedaan, smoelt toch beter :)
Nieuwe dingetjes zijn er ook:
• Interieurverlichting werkte niet. Bolletje vervangen hielp niet. De deursensors waren ook hier de oplossing :P
• Achterruitverwarming miste een paar draadjes, gefixt met van die speciale lijm
• Homokineet (of beide) tikken een beetje. Voor de volgende APK een overweging (Gaan we nog een jaartje verder of gooien we de handdoek in de ring ? :P )
• Voortrein maakt soms een krakend/schrapend geluidje bij drempels, ik gok slechte dempers ofzo, zie vorige punt :p

Al met al rijd ik voor een prikkie en de Almera ontpopt zich als een best prettige metgezel :)

[ Voor 13% gewijzigd door Carpento op 30-12-2016 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 11:28

Gotez

42

Ik hoop binnen enkele dagen een mooie qashqai occasion te kopen met een Xinavi X7 navigatie systeem erin. Ik las op diverse sites dat daar weinig nieuwe kaarten voor zijn. Dit is de laatste die ik gevonden heb:

http://www.thesatnavshop....44-c544-94ca-6111843d9aea

2013 dus. Hebben jullie ervaring met dit systeem en zijn er nog nieuwere versie die ik gemist heb?

Als alles goed gaat hoop ik dus snel lid te worden van de nissan-club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
2013 lijkt de nieuwste te zijn idd. Anders een goede dealer bellen, die kan het zo vertellen.
Carpento schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:37:
Zijn we weer eens :) Inmiddels staat er 178.000-en-een-beetje op de teller van m'n Almera. Heb dus ongeveer 17.000 gereden, zonder noemenswaardige problemen.

Enige wat me verbaast/irriteert is dat 'ie slecht start als je de vorige dag een klein stukje gereden hebt (bijvoorbeeld 20 meter, om de auto aan de kant te zetten als 'ie op de oprit in de weg staat) en dan weer wegzet. Alsof 'ie dan verzuipt, heel apart. De oplossing is simpel: gewoon een blokje om rijden en dan weer wegzetten :p

En nog een update over de mankementenlijst:

[...]

Nieuwe dingetjes zijn er ook:
• Interieurverlichting werkte niet. Bolletje vervangen hielp niet. De deursensors waren ook hier de oplossing :P
• Achterruitverwarming miste een paar draadjes, gefixt met van die speciale lijm
• Homokineet (of beide) tikken een beetje. Voor de volgende APK een overweging (Gaan we nog een jaartje verder of gooien we de handdoek in de ring ? :P )
• Voortrein maakt soms een krakend/schrapend geluidje bij drempels, ik gok slechte dempers ofzo, zie vorige punt :p

Al met al rijd ik voor een prikkie en de Almera ontpopt zich als een best prettige metgezel :)
toon volledige bericht
Zijn ook prima wagens. En motoren lopen rijk als je 'em koud start, dat is niet heel vreemd.

Zou wel goed kijken of je homokineet nog goed gesmeerd wordt (geen kapotte ashoes).

Wat betreft het gekraak: kijk ook eens naar je ophangingsrubbers. Bij de P11 is dit vaak de boosdoener bij gekraak in de voortrein. Worden oud en daardoor droog/broos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 11:56
De nieuwe Micra is machtig mooi (vind ik toch)

Afbeeldingslocatie: https://cnet4.cbsistatic.com/img/yxNuA0Z-bbPj9RaQFMtqZEI2zSc=/770x433/2016/09/30/72f31824-cc43-4e58-883b-d957c2e24c94/2017-nissan-micra-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/img/Ft-wUKt3XdZrCssMVa-DDTTqBh4=/770x433/2016/09/30/b011b68c-77f3-4eb0-bbe3-60f33fdbbc35/2017-nissan-micra-33.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag toch even een flinke *%$#@

Vrouw tilt de achterklep van de Qashqai open en staat met het achterklep handvat in haar hand :(
Handig want daar zit de vergrendeling van het slot in, de kenteken verlichting en de acheruitrij camera.Uiteraard een fragiel stuk kunststof wat vaak bij quashqai's schijnt af te breken en dus uiteraard niet 2e hands te vinden is.

Nou uit de ervaring van anderen haal ik dat het me zeker €300 gaat kosten :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

hgeert schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:50:
De nieuwe Micra is machtig mooi (vind ik toch)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind em ook wel mooi (de vorige 2 modellen was ook niks mis mee vond ik :P ), alleen dat het voor het grootste deel Renault is maakt me wel wat huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:01:
Vandaag toch even een flinke *%$#@

Vrouw tilt de achterklep van de Qashqai open en staat met het achterklep handvat in haar hand :(
Handig want daar zit de vergrendeling van het slot in, de kenteken verlichting en de acheruitrij camera.Uiteraard een fragiel stuk kunststof wat vaak bij quashqai's schijnt af te breken en dus uiteraard niet 2e hands te vinden is.

Nou uit de ervaring van anderen haal ik dat het me zeker €300 gaat kosten :(
wat spuug, ducttape en wat Tiewraps en het is weer als nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
Nemesizz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:06:
[...]

Ik vind em ook wel mooi (de vorige 2 modellen was ook niks mis mee vond ik :P ), alleen dat het voor het grootste deel Renault is maakt me wel wat huiverig.
Nee hoor enkel de motor is van Renault en hij wordt gemaakt in een Renault fabriek, maar de rest is Nissan, tot de laatste bout.

Ik heb er eentje besteld, (ben Belg) 3300 euro korting met het autosalon in Brussel. Eind maart begin april heb ik hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

hgeert schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:36:
[...]

Nee hoor enkel de motor is van Renault en hij wordt gemaakt in een Renault fabriek, maar de rest is Nissan, tot de laatste bout.

Ik heb er eentje besteld, (ben Belg) 3300 euro korting met het autosalon in Brussel. Eind maart begin april heb ik hem...
Hopelijk hier nog wel wat foto's en ervaringen achterlaten ;) Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:41:
[...]

wat spuug, ducttape en wat Tiewraps en het is weer als nieuw
Bijna :+

Had uiteindelijk een aanvraag gedaan op onderdelenlijn, daar had een sloperij de greep voor €300.
Nieuw kost het €263 voor het onderdeel, spuiten op de juiste kleur en monteren :F

Even slikken maar moet gewoon werken, nu krijg ik de achterklep amper open en met een kind op komst moet dat gewoon normaal kunnen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:16
Ik heb vandaag een Nissan Primera Hatchback op mogen halen. Onze oude Skoda Fabia bleek er toch te veel moeite mee te hebben om ons nog vaak te vervoeren. Waarschijnlijk omdat de koppakking er niet helemaal jofel meer op zat.

Maar nu dus de Primera. Rijdt lekker, de 1.8 versie. Helaas heeft ook bij ons het befaamde Clarion (als ik het goed heb) console systeem een faling. De temperatuurregeling werkt goed op het scherm. Echter, als ik de radio wil starten doet hij niet veel. Wel geeft hij in een groene balk aan dat hij ' beveiligd' is. Ik haal er nog niet uit wat dit nu precies inhoudt.

Als laatste behoorlijk voor de gek gehouden (door mijzelf). Door het woordje ' map' op de middenconsole deed ik de aanname dat er navigatie in aanwezig was. Geen noodzaak maar het leek leuk. Na wat lezen blijkt dit volgens mij niet zo te zijn. Evenals het telefoonknopje wat op de console zit, bij mij in de auto gebeurt er weinig als ik hem indruk.

Anyway, ik denk maar eens op zoek te gaan naar een gereviseerde unit. Volgens mij is er ooit sprake geweest van een inruil programma waardoor het " slechts" €250 kost?

Iemand ervaring met die consoles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Horen die knoppen dan niet loos te zijn als je die opties niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Dat dacht ik dus ook. Maar blijkbaar geldt voor de navigatie dat er op de toetsen met cijfers 1 t/m 6 er ook de woorden route, dest., Cancel etc. moet staan. De telefoonop ben ik niet helemaal uit. Ik vind in ieders geval geen bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zou het kunnen dat de radio in anti-theft is gesprongen?

http://www.npoc.co.uk/for...ure_topic38660_page1.html

[ Voor 44% gewijzigd door S_Chief op 04-02-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Damn, dat lijkt er inderdaad wel op. Dus dan zou ik het moeten zoeken in de richting van de sleutel(s)? Vreemd, want bij de garage leek hij dit nog niet te doen. Morgen eens goed kijken of een van de twee sleutels verschil maakt.

De radio werkt ook niet als hij niet beveiligd is. Het eerste waar ik nu aan denk is dat de condensatoren niet goed functioneren. Wordt meerdere malen als fout aangegeven. Als ik kijk op tha web zie ik dat er een aantal bedrijven dit clarion systeem als partner reviseren / officieel servicepoint zijn. Helaas niets meer in Nederland.

Iemand hier verder ervaring mee? Dus het reviseren van het Clarion audio systeem?
Ik ga sowieso maandag eens kijken of ik contact kan krijgen met iemand van de v.d. Boor in Schiedam. Zij schijnen Clarion Service punt te zijn (geweest).

*Even een kleine update: ik heb contact met v.d. Boor gehad en zij geven aan nog steeds revisies uit te voeren. Wanneer ik het typenummer opzoek van het infosysteem kunnen zij kijken of ze er wat mee kunnen. Als dat zo is moet ik hem uitgebouwd aanleveren.
Het zou dan zelfs maar €150 ex. BTW kunnen kosten. (zou natuurlijk, dat is altijd afwachten)

[ Voor 50% gewijzigd door soskes op 07-02-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
De auto rijdt overigens wel heerlijk. Ik ben hiervoor een Skoda Fabia gewend maar de Primera rijdt veel rustiger.

Helaas blijkt er wel iets met de bobine en / of de bougie van een cylinder te zijn. Volgende week maar eens terug.

Verder binnenkort naar vd boor met de radio en kijken wat zij kunnen doen. Ze geven aan dat ze hem kunnen repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:41

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

* Damic wants this Patrol :D

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Grand Tour Porsche 918 Killer REVEALED!

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hgeert
Hij staat al bij de dealer, eind van de week rij ik ermee rond :P
Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17361800_10208624654206183_5639714865279951699_n.jpg?oh=b97b0080a96981e2656d291e5f7169e0&oe=5959D5CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die nieuwe Micra is heel gaaf geworden! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die nieuwe neus is wel heel erg tof idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgeert
De achterkant.Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17361806_10208624850131081_7751336028016717285_n.jpg?oh=e293145e5ecf99c038c2750dcefac60e&oe=5963BA7F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Mooi ding.

Tijdje terug was er een demo of introductie (of hoe je het ook wil noemen) van de nieuwe Micra bij de lokale Nissan dealer, en als Nissan rijder had ik een uitnodiging gehad om vervolgens glad te vergeten om er te gaan kijken die dag...... ;(

De nieuwe Micra ziet er echt mooi uit, ook 'volwassen' (niet echt het 'boodschappen autotje' imago). Maar vond eigenlijk de vorige 2 modellen Micra ook wel leuk (bij voorkeur wel de DIG-s versie >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

De nieuwe Qashqai daarentegen ;(

https://www.qashqai-passi...=9562.msg168486#msg168486

Die neus is echt vernaggelt!

Bekijk op YouTube
2017 Nissan Qashqai facelift dynamic B Roll

[ Voor 78% gewijzigd door Damian op 20-03-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Carpento schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:37:
De kogel is door de kerk: we gaan nog een jaartje :) Gisteren APK gehad, weinig bijzonderheden. De brandstoflekkage is met een betere slangklem verholpen (of in elk geval beduidend verminderd). Verder wat roestvorming op de remleidingen, die zijn schoongemaakt en in de beschermende prut gesmeerd. En als klap op de vuurpijl: de ruitenwissers waren gescheurd en moesten dus vervangen worden. Dat krijg je met goedkope rommel van de Aldi kennelijk, die wissers waren nog maar een paar weken oud :F

Ook gelijk maar een grote beurt laten doen, daar was 'ie volgens de garagehouder 'wel behoorlijk aan toe'. En daar had hij wel gelijk in ook :+

Alles bij elkaar rond de 500 euro verder schat ik, dat vond ik het nog wel waard :)

Kilometerstand nu 183.950, we gaan voor de 200.000 minimaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07 15:16

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ook maar eens nieuwe vering onder de Primera gehangen. KYB shocks rondom en een Eibach Pro kit 35mm verlagingskitje. Zeer tevreden mee al raakt de lip en middendemper nu wel soms de grond met 4 man erin over een drempel :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Al155H5.jpg

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hgeert schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:04:
Hij staat al bij de dealer, eind van de week rij ik ermee rond :P
[afbeelding]
Mooi ding ! Vind hem wel erg veel op een Renault Clio lijken,zal me niks verbazen als die een zelfde verhouding hebben als de nieuwe Quashqai en de Kadjar :)
Ik dacht waar heeft hij het over die nieuwe Qashqai is hartstikke mooi maar er is dus een 2017 revisie. Ik neem mijn woorden terug, :X

[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 10-05-2017 00:00 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sapphire schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:57:
[...]

Mooi ding ! Vind hem wel erg veel op een Renault Clio lijken,zal me niks verbazen als die een zelfde verhouding hebben als de nieuwe Quashqai en de Kadjar :)
Volgens mij is hij ook gebaseerd op de Clio. Mooie auto, wel best prijzig. Ik heb sinds een maandje het vorige model gekocht, die gaan nu weg met flinke kortingen en dan heb je een nieuwe auto voor de prijs van een tweedehandsje. Wat minder stoere looks, maar ik vind de bollingen ook wel leuk en het rijdt een stuk beter als de 2005 Alto die hij opgevolgd heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AthHjgkfcsLFeJr8PBMVPKRT/full.jpg

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste