Windows 7 Sale Topic (acties & aanbiedingen welkom)

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb van de week ook me keys gekocht bij g2play, ging niet helemaal goed, maar ik heb er vaker games gekocht en als het 'mis' gaat kan je die gozer altijd emailen en heb je super snel reactie.
Hij had namelijk de verkeerde keys gestuurd (van home editions) en ik had prof. gekocht.
Dus een mailtje of ik aub. die home keys niet wilde gaan gebruiken :S
Dit is dus waar het soms mis gaat bij g2play, aangezien ik de keys wel heb en *kan* gebruiken, dan is straks iemand anders gedupeert.
Maar mijn keys werken nu perfect :) En ben een gelukkige windows7 gebruiker (overgestapt van xp->linux->osx->win7) beste OS tot nu toe wat je kan gebruiken is mijn conclusie als echt os'gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
Hm OKS is offline, toch niet zo een goede zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
www.g2play.net is soms ook offline. Komt door drukte denk ik.

Ben ook aan het kijken voor een key, welke is de beste OKS of g2play.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobross99
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
ik heb een windows 7 professional license gekocht bij de onlinekeystore.
De code die door onlinekeystore werd opgetuurd heb ik gecontroleerd met de "Windows 7 product key checker 1.01" www.softpedia.com/progDow...cker-Download-137700.html

Het License Channel bleek MSDN te zijn en en dat is een licensetype dat niet door verkocht mag worden, MDSN is een licensetype voor developers dat je koopt als MSDN license en niet als een losse Windows 7 license.

Activeren van Windows 7 gaat probleemloos met de door OnlineKeystore geleverde key en je krijgt ook geen vreemde meldingen, maar het gebruik is helaas niet legaal dus ook het geld van de aankoop niet waard.

Doordat ik de key heb gecontroleerd ben ik er achter gekomen dat ze iets verkopen dat niet verkocht mag worden, ik vermoed dat de andere kopers ook een illegale MSDN license ontvangen hebben.

Zouden de andere kopers hun key kunnen controleren en door geven wat het license type en het license channel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Confirm: OKS: Retail/MSDN

Naaier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Okasha schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:44:
Confirm: OKS: Retail/MSDN

Naaier :)
is dit tooltje wel te vertrouwen?
ik vind het wel raar dat microsoft hier nog niet tegen opgetreden heeft.. (de verkopers dan..)

[ Voor 28% gewijzigd door MikeVM op 01-11-2009 23:22 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
bobross99 schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:23:
ik heb een windows 7 professional license gekocht bij de onlinekeystore.
De code die door onlinekeystore werd opgetuurd heb ik gecontroleerd met de "Windows 7 product key checker 1.01" www.softpedia.com/progDow...cker-Download-137700.html

Het License Channel bleek MSDN te zijn en en dat is een licensetype dat niet door verkocht mag worden, MDSN is een licensetype voor developers dat je koopt als MSDN license en niet als een losse Windows 7 license.

Activeren van Windows 7 gaat probleemloos met de door OnlineKeystore geleverde key en je krijgt ook geen vreemde meldingen, maar het gebruik is helaas niet legaal dus ook het geld van de aankoop niet waard.

Doordat ik de key heb gecontroleerd ben ik er achter gekomen dat ze iets verkopen dat niet verkocht mag worden, ik vermoed dat de andere kopers ook een illegale MSDN license ontvangen hebben.

Zouden de andere kopers hun key kunnen controleren en door geven wat het license type en het license channel is?
Zolang de bron niet MS is, moet je denk ik de uitslag van allerlei "tooltjes" ook met een korreltje zout nemen.
De WGA check is de enige officiele voor zover ik weet, en die komt die zonder problemen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je in Nederland de US-versie van Windows 7 kopen?
Ik zie in de PriceWatch en bij winkels enkel de NL- of de UK-versie.
Ik wil echter niet de UK-versie maar de US-versie.
Wat ik aan EN-versies tegenkom is allemaal UK.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobross99
Omdat ik het niet-Microsoft tooltje ook niet vertrouwde maar door het tooltje wel wantrouwend werd heb ik contact opgenomen met Microsoft Nederland en zij bevestigden dat het inderdaad om een MSDN license ging.

Ik heb nu na enig getouwtrek met OnlineKeStore mijn geld terug maar het ging niet echt van harte.

Zoals ik al aangaf is de kans aanwezig dat de andere kopers ook betaald hebben voor een illegaal product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Wat kan het gevolg zijn? Dat MS hem later alsnog blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Yippie schreef op maandag 02 november 2009 @ 03:25:
[...]

Zolang de bron niet MS is, moet je denk ik de uitslag van allerlei "tooltjes" ook met een korreltje zout nemen.
De WGA check is de enige officiele voor zover ik weet, en die komt die zonder problemen door.
Probleem is dat WGA wel de key als MSDN kan herkennen, maar niet weet hoe die key bij jou terecht is gekomen.

Dit soort zaken zijn precies de reden dat ik liever geen zaken doe met OKS en g2play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 03:53:
Waar kun je in Nederland de US-versie van Windows 7 kopen?
Ik zie in de PriceWatch en bij winkels enkel de NL- of de UK-versie.
Ik wil echter niet de UK-versie maar de US-versie.
Wat ik aan EN-versies tegenkom is allemaal UK.
Want wat is er beter aan de US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Behaviour vs. Behavior etc :) Persoonlijk prefereer ik UK overigens.

Maar die key, tja zit nu een beetje te twijfelen, ik denk dat ik toch mijn geld terug ga vorderen (dan wel via OKS, dan wel via Mastercard/PayPal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Okasha schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:32:
Behaviour vs. Behavior etc :) Persoonlijk prefereer ik UK overigens.

Maar die key, tja zit nu een beetje te twijfelen, ik denk dat ik toch mijn geld terug ga vorderen (dan wel via OKS, dan wel via Mastercard/PayPal).
Tja een illegale versie kun je ook downloaden, en is net zo illegaal als de MSDN key die je nu gebruikt ;)

Heb de afgelopen dagen getwijfeld of ik hem bij OKS of g2play ging kopen, maar denk dat ik maar wat extra geld uitgeef en hem bij amazon haal. Dan is het tenminste wel legaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:39
DutchTSE schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:29:
[...]

Tja een illegale versie kun je ook downloaden, en is net zo illegaal als de MSDN key die je nu gebruikt ;)

Heb de afgelopen dagen getwijfeld of ik hem bij OKS of g2play ging kopen, maar denk dat ik maar wat extra geld uitgeef en hem bij amazon haal. Dan is het tenminste wel legaal :)
Bollocks, Ik had dit topic net iets eerder moeten zien. Ik heb gisteren een windows 7 professional gekocht bij g2play.net. Tja, zolang hij werkt zal ik maar tevreden zijn...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
FragileM64 schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:33:
[...]

Bollocks, Ik had dit topic net iets eerder moeten zien. Ik heb gisteren een windows 7 professional gekocht bij g2play.net. Tja, zolang hij werkt zal ik maar tevreden zijn...
Nu kun je er nog iets aan doen, waarschijnlijk heeft OKS/G2play een reeks MSDN keys bemachtigd, een reeks waarvan ik bang ben dat MS ze zo kan blokkeren. Net als destijds met hele series XP keys gebeurd is. Bollocks is weer voor de UK versie overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
bobross99 schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:05:
Omdat ik het niet-Microsoft tooltje ook niet vertrouwde maar door het tooltje wel wantrouwend werd heb ik contact opgenomen met Microsoft Nederland en zij bevestigden dat het inderdaad om een MSDN license ging.

Ik heb nu na enig getouwtrek met OnlineKeStore mijn geld terug maar het ging niet echt van harte.

Zoals ik al aangaf is de kans aanwezig dat de andere kopers ook betaald hebben voor een illegaal product.
Welk telefoon nummer van microsoft bel je dan? Ik wil misschien ook wel even bellen. Heb gemaild naar OKS, wil duidelijkheid en ik krijg deze reply:
It isn't an msdn key

Thank
Sent using BlackBerry® from Orange

Date: Mon, 2 Nov 2009 18:03:05 +0100
To: <onlinekeystore@googlemail.com>
Subject: Re: OnlineKeyStore - The Only Place To Be For Online Keys: Your order #21514 has been processed
- Hide quoted text -

Dear OKS,

I have been customer of your shop for some while now, appreciating your prices and service.

However, I have bought Microsoft Windows 7 HP (see invoice below) at your shop and it turns out that the serial key you delivered is illegal. However installation and validation works fine, it is a MSDN key, of which reselling and usage in that form is illegal. I am very dissapointed that you sold me an illegal key.

Please inform me about the situation and whether you are aware of it. I want you to provide me with a legal Windows 7 Home Premium key, ór I want my money back, because you were unable to provide me what i paid for (a legal Windows 7 Home Premium key).

Kind regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, daar benje mooi klaar mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobross99
Controleer eerst met Windows 7 product key checker 1.01 of je een MSDN license hebt, als het geen MSDN license is en je hebt zonder problemen kunnen activeren dan is de kans vrij groot dat je een legale license key hebt.

Mocht je toch nog twijfelen dan vindt je op onderstaande url contactinformatie:
Help and Support?LN=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
bobross99 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:41:
Controleer eerst met Windows 7 product key checker 1.01 of je een MSDN license hebt, als het geen MSDN license is en je hebt zonder problemen kunnen activeren dan is de kans vrij groot dat je een legale license key hebt.

Mocht je toch nog twijfelen dan vindt je op onderstaande url contactinformatie:
Help and Support?LN=nl
Ik heb het gevoel dat ze bij MS ook lang niet altijd alles precies weten.

Zou iemand met een verhaaltje van
ik heb m'n key bij oks gekocht key:xxxx is dit een echte retail key (dus wel iemand die ook een retail key heeft, of een oem key).

dus om te kijken of je niet altijd te horen krijgt dat het een msdn key is. Het zou me zelfs niks verbazen als MS dat 3th party tooltje gebruikt omdat ze het niet zomaar kunnen opzoeken.

Erg meedenkend zijn ze trouwens sowieso niet bij ms. Met mijn vraag/klacht over update licenties van slim.nl werd ook zeer weinig gezegd, behalve, je zoekt het zelf allemaal maar uit.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Even mijn key van OKS door de check heen gehaald en ook dit blijkt een msdn key te zijn. Het betreft hier overigens een Windows 7 Home Premium licentie. Vraag me af in hoeverre het illegaal is. Denk dat ik er maar eens een mail naar Microsoft aan ga wagen.

Update: Even een chat gedaan met een medewerker van de support afdeling van Microsoft.
Hugo: Initiële vraag/commentaar: Aaschaffen licenties via Onlinekeystore
Microsoft medewerker is de sessie binnengekomen!
U bent in contact met Microsoft medewerker. Your reference number for this chat session is 1923336.
Hugo: Hallo
Microsoft medewerker: Welkom bij Microsoft. Goed dat U met ons contact heeft opgenomen. Ik ben de site even aan het bekijken.
Hugo: Dank je. Met mij hebben meerdere mensen, van onder andere tweakers, op OKS een licenties gekocht.
Hugo: Nu vragen wij ons af of dit uberhaubt wel legaal is.
Microsoft medewerker: Ik hoor net dat we al op de hoogte zijn van deze site, en deze site reeds is doorgestuurd naar een andere afdeling.
Hugo: Oke, zou ik op de hoogte gehouden kunnen worden van de voortgang hierover?
Microsoft medewerker: Het is een amerlikaanse site, dit wordt door MS america geregeld. Daarvan worden wij ook niet op de hoogte gehouden.
Hugo: Ok. Dan hou ik mijn ogen wel open. Bedankt voor het uitzoeken.

[ Voor 68% gewijzigd door Hugo op 03-11-2009 09:20 . Reden: chatje ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Tegen beter weten in een "Retail" key op een "vage" site kopen.
Komop zeg dit is allemaal wel een beetje naief.

Bij Alternate kost het een paar euro meer en dan heb je wel een legale OEM die op een Illegale manier is verkregen.

Ik zie het verschil niet tussen draaien met een gehackte versie of de keys van OKS. Zonde van je geld.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:15:
[...]

Want wat is er beter aan de US?
Andere spelling e.d.
Ik heb geen trek in inconsistent taalgebruik in mijn OS.
Al genoeg applicaties die US gebruiken, dan moet het OS dat ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:42

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij Alternate kost het een paar euro meer en dan heb je wel een legale OEM die op een Illegale manier is verkregen.
Waardoor hij ook op een blacklist gezet kan worden naar mijn idee, hij is immers net zo illegaal als een gehackte sleutel volgens Microsoft.
"Krijg je als klant een OEM-versie in handen en installeer je hem zelf op je pc, dan is je Windows-installatie niet legitiem", verklaart Ralf Becks van Microsoft Nederland.
Zie ook. Nu.nl

[ Voor 246% gewijzigd door Lukin op 03-11-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Amerikaans bedrijf? Het adres zit in Singapore. Ik wacht even de user van hierboven af met zijn contact met de microsoft medewerker en bestel er dan wel eentje via surfspot :) Via creditcard bedrijf of paypal krijg ik het geld sowieso terug als ik asap handel

Heb op basis van de berichten hierboven de druk nog beetje opgevoerd.
I have called with Microsoft NL about this issue and they are going to investigate the situation and will give me a response later this week. I pay for a 100% legal key, so I want a 100% legal key, running windows illegally is free offcourse.

Met vriendelijke groeten / Kind regards,
mbt opmerkingen if you pay peanuts you get.. etc. Natuurlijk! Maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb het risico bewust genomen (er was voordat ik overging tot aanschaf al discussie) en zal dus verder ook niet gaan huilen mocht het mislopen. Achteraf kost deze gok me alleen maar weer tijd, en tijd=geld, maar ja, wie niet waagt wie niet wint.

Goed trouwens dat er een post is op de front-page, maar misschien voorbarig? Er is nog steeds geen definitief uitsluitsel over de aard van de keys vanuit MS. (al wijst op het moment wel alles erop natuurlijk)

[ Voor 64% gewijzigd door Okasha op 03-11-2009 11:20 . Reden: Uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:46:
[...]

Andere spelling e.d.
Kun je anders geen Open License nemen en zelf de juiste taal (laten) downloaden (van EOpen)?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

If you pay peanuts, you get monkeys.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:46:
[...]

Andere spelling e.d.
Ik heb een UK versie en in alle applicaties gebruik ik English (US) als taal. Verder heb ik nog een US Vista en XP gedraait en de RC1 was volgens mij ook een US versie.
Ik heb nergens verschillen kunnen ontdekken qua taalgebruik. Kan aan mij liggen, maar dit is volgens mij niets meer dan mierenneuken.
Maargoed, je moet het zelf weten, kost jou meer moeite om die US versie te verkrijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Lukin schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:52:
[...]

Waardoor hij ook op een blacklist gezet kan worden naar mijn idee, hij is immers net zo illegaal als een gehackte sleutel volgens Microsoft.

[...]

Zie ook. Nu.nl
MS heeft al toegezegd dat ze geen stappen zullen ondernemen tegen het gebruik van OEM versies door consumenten. Ik denk niet dat MS wettelijk gezien veel kan doen tegen het gebruik van een legaal gekochte legale OEM versie...
En dan nog, hoe willen ze controleren dat ik mijn Windows 7 OEM wel of niet bij een PC heb gekocht? MS schrijft niets in de licentie over dat ik een bonnetje moet kunnen tonen dat ik het bij mijn PC heb gekocht.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Voor diegenen die de windows 7 key check tool niet geloven:

code:
1
slmgr -dlv

even runnen, na even wachten krijg je je license informatie te zien. Dit laat de ingebouwde license manager de status weergeven van je huidige licentie + extra info.

[ Voor 23% gewijzigd door --WaaZaa-- op 03-11-2009 11:50 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Dynabyte krijg je 10 % kassakorting op een W7 upgrade. Weet nog niet hoe dit zit bij andere winkels. Moet ik nog bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Laatst online: 05:45

Grandmasg

What ever!!!!

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:50:
Voor diegenen die de windows 7 key check tool niet geloven:

code:
1
slmgr -dlv

even runnen, na even wachten krijg je je license informatie te zien. Dit laat de ingebouwde license manager de status weergeven van je huidige licentie + extra info.
Net ff gecheckt! Maar mijn OKS key 'lijkt' gewoon een retail versie te zijn.
Beschrijving: ........... , RETAIL channel
Meer kan ik er niet uit halen??

Lijkt mij meer een "Mixed up" key uitdeel verhaal O-)

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Grandmasg schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:41:
[...]

En wat zegt de tool van die website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:27
Grandmasg schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:41:
[...]

Geeft hij bij mij ook aan, en ik draai op een MSDNAA key van school :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Laatst online: 05:45

Grandmasg

What ever!!!!

Okasha schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:44:
[...]

En wat zegt de tool van die website?
Zoals eerder aangegeven vertrouw ik die tool ook niet!
Maar om zeker te zijn vanmiddag na het werk maar eens navragen bij microsoft zelf!

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Oh wacht..

Dat zie ik hier ook op testservers op MSDN licenties. (Retail)

Never mind. Op een server die ik eerst had gecheckt blijkt een OEM licentie te staan, die natuurlijk via een volume key is gelicentieerd.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De goedkoopste legale weg is dus Amazon lees ik hier? Krijg je daar een doosje/licentiepapiertje of is het net zo "onbetrouwbaar" als bij OSK en gcplay? Retail neem ik aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Okasha schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:53:
Amerikaans bedrijf? Het adres zit in Singapore. Ik wacht even de user van hierboven af met zijn contact met de microsoft medewerker en bestel er dan wel eentje via surfspot :) Via creditcard bedrijf of paypal krijg ik het geld sowieso terug als ik asap handel

Heb op basis van de berichten hierboven de druk nog beetje opgevoerd.

[...]

mbt opmerkingen if you pay peanuts you get.. etc. Natuurlijk! Maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb het risico bewust genomen (er was voordat ik overging tot aanschaf al discussie) en zal dus verder ook niet gaan huilen mocht het mislopen. Achteraf kost deze gok me alleen maar weer tijd, en tijd=geld, maar ja, wie niet waagt wie niet wint.

Goed trouwens dat er een post is op de front-page, maar misschien voorbarig? Er is nog steeds geen definitief uitsluitsel over de aard van de keys vanuit MS. (al wijst op het moment wel alles erop natuurlijk)
Heb reactie van OKS:
Fine, we will await the response
Vooralsnog lijkt het bericht van de frontpage dat de verkopers niet meer reageren dus foutief te zijn. Ik krijg prima respons via de mail.

Update: En nog eentje:
Hi

use this command in the commandprompt.
"slmgr -dlv"

It will show the people that you have a VALID RETAIL key.

thanks
OKS

[ Voor 6% gewijzigd door Okasha op 03-11-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie bij dat command overigens ook dat je kunt zien hoeveel re-arms je nog over hebt, handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:38:
De goedkoopste legale weg is dus Amazon lees ik hier? Krijg je daar een doosje/licentiepapiertje of is het net zo "onbetrouwbaar" als bij OSK en gcplay? Retail neem ik aan?
Amazon is gewoon betrouwbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 03-11-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net een alternatief voor surfspot:

www.academicdownload.com

Windows7 Ultimate Upgrade voor 65 euro. Bij mij staat Win7 Business Professional bij surfspot voor 49 euro in de lijst.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welke versie is dat precies? "Windows 7 Business" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:36:
Welke versie is dat precies? "Windows 7 Business" ?
Waarschijnlijk de Pro versie aangezien deze op de bedrijfskant is gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ongelooflijk om te lezen dat een upgrade nauwelijks een 10tje verschilt van een retailversie? Ik heb voor mijn pc een Vista Ultimate retail versie en ik dacht met een upgrade ook goedkoop en legaal uit te zijn. Nu zit er niks anders op dan een OEM te versieren ook al is dit illegaal maar wordt het gedoogd (voor hoe lang nog eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 16:44
Ik heb 2 key's bij oks gekocht en die blijken ook beide msdn te zijn.
Ik wacht nog effe af hoe dit verder gaat lopen. Als ik de vorige reakties lees is oks een beetje aan het ontkennen geslagen.
Achteraf had ik beter moeten weten |:( maar dat is achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:47:
Ik vind het ongelooflijk om te lezen dat een upgrade nauwelijks een 10tje verschilt van een retailversie? Ik heb voor mijn pc een Vista Ultimate retail versie en ik dacht met een upgrade ook goedkoop en legaal uit te zijn. Nu zit er niks anders op dan een OEM te versieren ook al is dit illegaal maar wordt het gedoogd (voor hoe lang nog eigenlijk?)
Zolang MS geen controle middelen heeft om te kijken of jij een nieuwe PC hebt gekocht voor je OEM versie kunnen ze je niets maken.
Ze kunnen je moeilijk om het bonnetje van je PC gaan vragen...

Ik heb overigens al een aantal consumenten organisaties aangeschreven met de vraag wat die van de hele OEM problematiek vinden, zeker in het licht van de wetgeving bij onze oosterburen waar het sinds 2000 al legaal is om een OEM versie te kopen, installeren en je mag een OEM versie als je hem niet gebruikt zelfs doorverkopen.
Dus het wordt ook tijd voor gelijkwaardige wetgeving in NL. MS moet gewoon een grote sticker op de OEM verpakking plakken met de mededeling dat je geen support krijgt als je deze versie als consument koopt en gebruikt. Of ze bieden gewoon een versie aan zonder support (Retail zonder support voor dezelfde prijs als OEM). Als je klanten wil wegjagen ga je zeggen dat je een legaal gekochte OEM versie niet mag gebruiken.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wandelde gisteren ook Dynabyte binnen met de vraag of ze W7 OEM verkochten. De verkoper begon eerst van ja maar meneer, dat mag niet eens los vderkocht worden. Toen antwoorde ik dat hij de tweakers.net maar ff moest gaan lezen, dat daar een officiële reactie stond van microsoft dat ze er niets tegen zullen doen reageerde de verkoper met ja oke, we verkopen alleen maar upgrades.

Ik heb aantal jaren geleden ook al eens dit meegemaakt met vista, geen enkele normale winkel wilde mij de OEM los verkopen. Ik kocht toen maar een 2ehandse vista ultimate retail met doosje, sticker en toebehoren voor 85 euro geloof ik, werkt nu nog steeds goed.

Jammer genoeg is 99 procent van wat ik hier lees om van te kwijlen prijzen voor ICTers, studenten enz. Voor de normale consument zoals ik zijn er geen mooie prijzen voor legale windows. 225 euro is te zot voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Lukin schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:38:
[...]

Waarschijnlijk de Pro versie aangezien deze op de bedrijfskant is gericht.
Inderdaad de professional versie.
Raar trouwens dat bij surfspot de windows 7 professional versie voor medewerkers even duur is als de ultimate versie. Allebei 18 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

[b][message=32856873,noline]
Jammer genoeg is 99 procent van wat ik hier lees om van te kwijlen prijzen voor ICTers, studenten enz. Voor de normale consument zoals ik zijn er geen mooie prijzen voor legale windows. 225 euro is te zot voor woorden...
2nd that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

golfdiesel schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:09:
[...]

Ze kunnen je moeilijk om het bonnetje van je PC gaan vragen...
Moet officieel op dezelfde bon staan als de hardware/pc.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat echt zo'n onzin. Waarom doen ze niet gewoon wat ze toch al willen dat het inhoudt:

OEM: niet met MS bellen/mailen voor support
Retail: wel met MS bellen/mailen voor support

Klaar. Alsof iemand met retail hier gaat bellen of mailen. KB en googlen / forums lezen.

Ik vind het de grootste l*lkoek dat ik meerprijs moet betalen voor support die ik toch niet wil gebruiken. Geef me dan de keus om dat deel support te laten vallen in ruil voor de OEM-prijs. Gezever.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:38:
Ik vind dat echt zo'n onzin. Waarom doen ze niet gewoon wat ze toch al willen dat het inhoudt:

OEM: niet met MS bellen/mailen voor support
Retail: wel met MS bellen/mailen voor support

Klaar. Alsof iemand met retail hier gaat bellen of mailen. KB en googlen / forums lezen.
Dan mis je nog wel een heel groot verschil tussen OEM en Retail. De overdraagbaarheid naar andere computers wat bij Retail wel mag en bij OEM niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik op amazon.com kijk zie ik dat het niet in euros is gedaan maar in denk ik amerikaanse dollar? Klopt dit dan > 174.99 USD = 119.486 EUR berekend met een converter.

Ik lees ook dat het verzenden tijdelijk gratis is. Dus voor ongeveer 120 heb ik een legale W7 Ultimate x64 OEM? Verder geen verborgen kosten of iets wat ik zou moeten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:39:
[...]

Dan mis je nog wel een heel groot verschil tussen OEM en Retail. De overdraagbaarheid naar andere computers wat bij Retail wel mag en bij OEM niet.
Dat is een totaal irrelevant onderscheid voor een stuk software dat je los aanschaft. Nogmaals: het gaat er om wat ze willen dat het inhoudt, niet wat ze in hun voorwaarden stellen. Wat is MS er bij gebaat om een OS aan een PC / onderdeel te koppelen? Juist, helemaal niks, behalve dat ze dan kunnen stellen dat het aan de systeembouwer is om support te leveren. Als je je eigen PC bouwt ben je zelf de systeembouwer en wil je best in ruil voor een lagere prijs afzien van de retailsupport. Idem met de nonsens dat de PC doorverkocht moet worden aan een ander voordat je zelf als systeembouwer wordt gezien.

Dat is allemaal niet relevant voor de werkelijke issue: MS wil geen support leveren op iets anders dan Retail. Prima. Geef mij dan OEM. Iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Het lijkt er op dat OKS inmiddels hun Windows/Office page offline heeft gehaald: http://www.onlinekeystore.com/Windows-Office/home.php
404 Page Not Found.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:44:
als ik op amazon.com kijk zie ik dat het niet in euros is gedaan maar in denk ik amerikaanse dollar? Klopt dit dan > 174.99 USD = 119.486 EUR berekend met een converter.

Ik lees ook dat het verzenden tijdelijk gratis is. Dus voor ongeveer 120 heb ik een legale W7 Ultimate x64 OEM? Verder geen verborgen kosten of iets wat ik zou moeten weten?
Amazon.com verstuurt Win7 niet naar NL. Gratis verzenden acties trouwens sowieso alleen naar VS zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 03-11-2009 15:48 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet eenvoudiger voor microsoft om te zeggen dat een OEM alleen aan iemand die bij KvK geregistreerd staat als computerbouwer of verkoper mag verkocht of doorverkocht worden?
Cheetah schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:48:
[...]
Amazon.com verstuurt Win7 niet naar NL. Gratis verzenden acties trouwens sowieso alleen naar VS zelf.
Oh, in dit topic werd gezegd (zelfs in de startpost) dat amazon goedkoop was om te bestellen? Waarom wordt dit gezegd als het niet eens naar NL verstuurd kan worden?

en verder was gcplay ook regelmatig offline de afgelopen dagen, ik zat te twijfelen of ik daar ook zou bestellen en toen las ik de FP en kwam ik hier terecht....

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:45:
[Wat is MS er bij gebaat om een OS aan een PC / onderdeel te koppelen? Juist, helemaal niks, behalve dat ze dan kunnen stellen dat het aan de systeembouwer is om support te leveren.
Effectief verkopen ze natuurlijk wel meer OEM's als ze je verplichten bij ieder nieuw systeem dat je koopt/samenstelt een nieuwe OEM licentie aan te schaffen.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:50:
Oh, in dit topic werd gezegd (zelfs in de startpost) dat amazon goedkoop was om te bestellen? Waarom wordt dit gezegd als het niet eens naar NL verstuurd kan worden?

en verder was gcplay ook regelmatig offline de afgelopen dagen, ik zat te twijfelen of ik daar ook zou bestellen en toen las ik de FP en kwam ik hier terecht....
Verbaast me... in de Amazon.com voorwaarden staat vrij duidelijk dat ze software alleen verzenden naar US adressen. Amazon.co.uk verzend wel naar Nederland.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Cheetah schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:46:
Het lijkt er op dat OKS inmiddels hun Windows/Office page offline heeft gehaald: http://www.onlinekeystore.com/Windows-Office/home.php
404 Page Not Found.
Reken maar dat hij flink aan het zweten is op het moment, hij zal al snel een paar duizend keys verkocht hebben a 44 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
PcDealer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:36:
[...]

Moet officieel op dezelfde bon staan als de hardware/pc.
Dat staat nergens in de EULA dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:56:

[...]
Verbaast me... in de Amazon.com voorwaarden staat vrij duidelijk dat ze software alleen verzenden naar US adressen. Amazon.co.uk verzend wel naar Nederland.
Aha, foutje van me. In de startpost stond er niks na de amazon, ik heb erop gegoogeld en kreeg in 1e hit een .com en ik nam dus aan dat dit de site is die hier besproken was...

edit: veel te duur, dan is ons eigen pricewatch een goedkoper beter alternatief ALS ze maar bereid zijn de OEM los te verkopen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

De EULA van Microsoft is ook niet heilig net zo als de verkoopvoorwaarden van veel webwinkels.
Ik zie een OEM versie meer als koppelverkoop. Mag officieel niet in Nederland.
Ik hoor een hoop mensen die doen alsof Microsoft heilig is met hun voorwaarden.

[ Voor 19% gewijzigd door TVL op 03-11-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Okasha schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:56:
Reken maar dat hij flink aan het zweten is op het moment, hij zal al snel een paar duizend keys verkocht hebben a 44 euro :X
Weet niet waar hij z'n keys vandaan had, maar als MS echt vervelend wil zijn zouden ze bepaalde ranges kunnen blacklisten mits deze inderdaad illegaal verkocht zijn... en 'm aanklagen daar in Singapore.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TVL schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:06:
Volgens mij is dit geen koppelverkoop omdat niemand je verplicht Windows te gebruiken en er ook retail-uitvoeringen beschikbaar zijn die geen beperkingen kennen qua aankoop van bijvoorbeeld hardware. Bovendien is de pc die je koopt niet van microsoft.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 03-11-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
TVL schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:06:
De EULA van Microsoft is ook niet heilig net zo als de verkoopvoorwaarden van veel webwinkels.
Ik hoor een hoop mensen die doen alsof Microsoft heilig is met hun voorwaarden.
Precies, de EULA van MS is niet gelijk aan de wettelijke bepalingen die in een land gelden.
Dit schrijven ze ook in de EULA onder punt 17, daar staat dat als bepaalde delen in strijd zijn met de lokale wetgeving de overige punten wel blijven bestaan.
Hieruit blijkt al dat MS weet dat hun EULA niet overal volgens de wet is en op deze manier dekken ze zich in.

Bedrijfsjuristen die een EULA opstellen en het zich aan de wet houden komt vaker niet met elkaar overeen dan wel. Zo lang de consument daar in trapt is er niets aan de hand, maar ik betwijfel of een kundige rechter het OEM verhaal van MS zal accepteren.
Hoe het MSDN verhaal ligt weet ik niet, maar ook daar zal het geen slecht idee zijn als er een keer een rechter naar zou kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Inderdaad ze proberen het gewoon op deze manier. Niet echt netjes naar de consument toe. Heel veel "fatsoenlijke" bedrijven proberen de consument een oor aan te naaien. Kijk maar wat er in de bank en verzekeringswereld allemaal aan de hand is. En hoe bedrijven (vooral kinderen) geld uit de zak proberen te kloppen met allerlei SMS abonnementen. Gelegaliseerde oplichting.

[ Voor 21% gewijzigd door TVL op 03-11-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08-2021
Tja, en dit tweakers frontpage bericht komt net op het moment dat je 'm zelf net gekocht hebt. Handig!!

For the record :
On Tuesday, November 3, 2009, G2PLAY.net <g2playshop@gmail.com> wrote:
> Yes it's true .
>
> On Tue, Nov 3, 2009 at 3:58 PM, Tom van der Woerdt <removed> wrote:
>
>
> Oh, by the way: i've heard rumors that these are msdn keys. It that true?
> Tom

Dus ja, g2play geeft inderdaad MSDN keys. Ik heb inmiddels netjes mijn geld terug gekregen, nadat ik via PayPal een Dispute had geopend.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
TvdW schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:29:
Tja, en dit tweakers frontpage bericht komt net op het moment dat je 'm zelf net gekocht hebt. Handig!!

For the record :
On Tuesday, November 3, 2009, G2PLAY.net <g2playshop@gmail.com> wrote:
> Yes it's true .
>
> On Tue, Nov 3, 2009 at 3:58 PM, Tom van der Woerdt <removed> wrote:
>
>
> Oh, by the way: i've heard rumors that these are msdn keys. It that true?
> Tom

Dus ja, g2play geeft inderdaad MSDN keys. Ik heb inmiddels netjes mijn geld terug gekregen, nadat ik via PayPal een Dispute had geopend.

Tom
Grappig dat G2play "bekend" en OKS niet. Aangezien dit door een van de OKS admins is gepost:
quote: OKS
and also g2ply just get keys from us they are completely separate company but sure they try to copy us lol
Ik heb ook een W7pro key gekocht, en ook die zal wel MSDN zijn. Ik zie wel wat ik doe, weet het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Blijkbaar is er een markt voor om alleen maar een key te leveren en een downloadlink. En eigenlijk verbaasd het me dat Microsoft dit niet zelf doet. Zelf ben ik er wel een voorstander van om alleen een key aan te schaffen tegen een gereduceerd tarief tov een complete doos met cd/dvd, papier etc... Dit betekent geen transportkosten, geen bos wat gekapt moet worden voor papier, geen plastic, (klinkt wel erg groen zo). Als dit tarief dan de helft is of driekwart, prima. Krijgt Microsoft denk ik veel klanten die kiezen voor deze download optie ipv de dozen die geschoven moeten worden en is ook meer van deze tijd.

Quote verwijderd, aangezien dat bericht weggehaald is.

[ Voor 21% gewijzigd door een moderator op 03-11-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb je 100% gelijk in, maar die site is er al, de Ms winkel of hoe het ook heet. En daar vragen ze helaas geen gereduceerd tarief, maar een (achterlijke ) 300+ voor een downloadversie. Waar denk je dat het vandaan komt dat zovelen de term M$ gebruiken. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 03-11-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb even een lading off-topic reacties verwijderd. Met een beschuldigend vingertje wijzen naar mensen dat ze hun key moeten vernietigen voegt niets toe aan dit topic, behalve een hoop off-topic geneuzel.
Voor degenen die daar op in gingen: als je vindt dat iemand off-topic post, maak dan een TR aan a.u.b. :)

Graag weer on-topic verder over Windows 7 aanschafmogelijkheden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
Leech_NL schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:43:
[...]

Grappig dat G2play "bekend" en OKS niet. Aangezien dit door een van de OKS admins is gepost:
[...]

Ik heb ook een W7pro key gekocht, en ook die zal wel MSDN zijn. Ik zie wel wat ik doe, weet het nog niet.
Ik heb in ieder geval mijn geld terug gevraagd. Ik vond de prijs al wel héél laag maar ja, als Microsoft die keys binnenkort deactiveert, dan ben je zeker je geld kwijt. We zullen zien of ik mijn geld terugkrijg.

Als ik mijn geld niet terugkrijg, dan ga ik gewoon proberen windows 7 te activeren met die key, anders gooi ik hem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Sjah schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:52:
Heb je 100% gelijk in, maar die site is er al, de Ms winkel of hoe het ook heet. En daar vragen ze helaas geen gereduceerd tarief, maar een (achterlijke ) 300+ voor een downloadversie. Waar denk je dat het vandaan komt dat zovelen de term M$ gebruiken. ;)
HAHAHA die is goed, ik wist niet dat Microsoft een online store had. 8)7
Wel raar dat ze dezelfde prijs hanteren voor een download en een volledig pakket. Rare jongens die uit Redmond. Daar zouden ze wat mee moeten doen wat mij betreft, (de prijs dus omlaag voor de download versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

FragileM64 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:22:
[...]

Ik heb in ieder geval mijn geld terug gevraagd. Ik vond de prijs al wel héél laag maar ja, als Microsoft die keys binnenkort deactiveert, dan ben je zeker je geld kwijt. We zullen zien of ik mijn geld terugkrijg.

Als ik mijn geld niet terugkrijg, dan ga ik gewoon proberen windows 7 te activeren met die key, anders gooi ik hem weg.
Vreemd dat ze geld terug geven, je kunt toch onmogelijk dan je key terug geven? Oftewel, waarom vraagt niet iedereen gewoon z'n geld terug en blijft de key gebruiken?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
jelmervos schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:29:
[...]

Vreemd dat ze geld terug geven, je kunt toch onmogelijk dan je key terug geven? Oftewel, waarom vraagt niet iedereen gewoon z'n geld terug en blijft de key gebruiken?
Ik heb die key nog niet gebruikt, en als hij dan toch illegaal is, dan is hij waardeloos want grote kans dat Microsoft deze dan desactiveert.

Ik heb de site eerste een mail gestuurd met de vraag of ik mijn geld terug kan krijgen dus ik heb het nog niet terug! Als hij niet reageert probeer ik het via paypal. ALs het dan nog niet lukt, tja, dan zit er niets anders op dan hem gewoon te gebruiken zeker... 60 euro zomaar weggooien is ook zonde.

Edit: Ik heb tot mijn verbazing mijn geld al teruggestort gekregen op mijn paypalrekeing, toch bizar dat ze het zonder morren zo snel terugstorten.

[ Voor 11% gewijzigd door FragileM64 op 03-11-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Laatst online: 19:49

me1299

$ondertitel

Hier nog eentje 8)7

4 licenties waarvan eentje ultimate. Ik heb net gemaild naar die Karel van G2Play en het enige wat hij zegt is: I will ask my supplier..

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

FragileM64 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:37:
[...]
Edit: Ik heb tot mijn verbazing mijn geld al teruggestort gekregen op mijn paypalrekeing, toch bizar dat ze het zonder morren zo snel terugstorten.
Dat zegt denk ik ook iets over de kosten die ze maken voor zo'n key en de mate waarin ze zelf weten dat ze fout zitten. Als daar een normale inkoopsprijs voor was betaald en er daadwerkelijk een geldige licentie bijhoort, dan hadden ze niet zo makkelijk 60 euro teruggestort denk ik zo.

* Orion84 heeft die hele online key verkoop altijd al wat dubieus gevonden. Het is gewoon totaal niet te controleren uit welke bron ze die keys hebben, of er een geldige licentie aan ten grondslag ligt etc. Dat gecombineerd met wel erg aantrekkelijke prijzen doet mij al tijden sterk twijfelen aan de legaliteit van dergelijke handeltjes.

Ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn van deze actie met het verkopen van MSDN keys (als het waar is). Kan me niet voorstellen dat Microsoft zoiets over z'n kant laat gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 03-11-2009 19:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Prijzen in andere landen liggen toch lager, dus waarom zou het niet kunnen.

Surfspot prijzen zijn lager, en niemand die controleert of ik wel of niet voor een onderwijsinstantie werk na aanschaf.

Ze hebben een aantal dingen gewoon niet goed geregeld / oncontroleerbaar gemaakt.
Ze kunnen toch redelijk simpel alle verschillende versie's een checksum meegegeven, of een ander herkenningspunt. Die COA is al lang achterhaalt, immers heb ik die ook niet, als ik bij MS zelf bestel in hun webwinkel en ik kies voor download.

Dezelfde reden waarom ze OEM's nu opeens toch gaan "gedogen", terwijl er in hun eigen voorwaarden staat dat je deze niet zou mogen gebruiken als particulier sinds Jan 2008.

Vooralsnog vind ik het FP artikel dan ook erg voorbarig, lijkt me dat bronnen eerst geverifieerd moeten worden.
Er is nu hooguit sprake van onduidelijkheid, eerst maar is wachten wat hier uitkomt.

Mocht het zo zijn zoals beschreven in het artikel, dan lijkt het me dat MS zijn MSDN & Technet gebruik / lidmaatschap is moet herzien. Dan kunnen ze in de toekomst wellicht sneller achterhalen waar het lek zit en de daders aanpakken.

Voorlopig maar even niks bestellen..tenzij in retail verpakking of bij MS partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Naar g2play ook maar een email gestuurd (ik heb 2 keys van ze gekocht en positieve ervaringen met andere aankopen daar) en hij reageert direct terug in ze totaal gebroken engels waar hij uit zichzelf in zegt dat het msdn keys zijn. (ik vroeg er niet eens naar).
En direct erbij of ik me geld terug wil :P (daar vroeg ik ook niet naar)

Dus ik zeg wel dat ik me geld terug wil ;) service bij g2play is zoals gewoonlijk totaal no-nonsense - ben er altijd erg tevreden over als goedkope nller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
G2Play haalt zijn keys voor Win7 bij OKS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn ze ook best goedkoop... http://www.softwaretrader.nl/

W7 Home Premium Oem 74 euro bijvoorbeeld...

Maar nergens een adres of zo van het bedrijf, is dit tegenwoordig niet verplicht?

http://link.marktplaats.nl/291809724 van dezelfde verkoper.

Daar is dit topic toch voor, dat we elkaar op acties en aanbiedingen wijzen?

Edit: toch wel een adres, staat gewoon op de homepage van die site...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Nergens een adres ? Staat n.b. op de link die je zelf geeft, met NAW en KvK nr etc.

In vergelijking met de pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) zit er weinig verschil tussen.

zoals de titel al vermeld, en wellicht ten overvloede zijn acties & aanbiedingen welkom, mits legaal.

[ Voor 67% gewijzigd door Yippie op 03-11-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Aangezien ik ook Win7 van g2play had aangeschafd en reeds geactiveerd ben ik ook maar eens navraag gaan doen en melding gemaakt dat ze dus blijkbaar niet legaal verkregen keys verkopen.

Na wat getouwtrek heen en weer krijg ik als eindresultaat het volgende antwoord:

From: G2PLAY.net (g2playshop@gmail.com)
Sent: Tuesday, November 03, 2009 3:50:04 PM

We cannot make refund , you buy key with link from microsoft site - it works , so we cannot make refund and windows is full legal

Aangezien Microsoft hier ook (nog) niks in kan betekenen lijkt het er dus op dat ik mijn geld kwijt ben op moment dat de key geblacklist zou worden

PSN ID: Hanssuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Laatst online: 15:31
Misschien leuk en handig om te laten weten aan andere Surfspotters: Surfspot lijkt weer Windows 7 in de aanbieding te hebben. Alleen staat ie er nu 8 keer! Zoals weerdo 2 posts hieronder schrijft, het gaat om Ultimate en Professional versies.

Afbeeldingslocatie: http://dino.tweakdsl.nl/windows-surfspot.png

De 64-bits versie staat er dus 2 keer in als gewoon bestelbaar (Professional) en onderaan 2 maal als uitverkocht (Ultimate).

[ Voor 15% gewijzigd door driedees op 03-11-2009 23:53 . Reden: Er stonden fouten in m'n eerste post. ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:21:
Nergens een adres ? Staat n.b. op de link die je zelf geeft, met NAW en KvK nr etc.

In vergelijking met de pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) zit er weinig verschil tussen.

zoals de titel al vermeld, en wellicht ten overvloede zijn acties & aanbiedingen welkom, mits legaal.
Ik ben gewend deze gegevens onder het kopje "contact" te vinden en nooit op de homepage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
driedees schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:41:
Misschien leuk en handig om te laten weten aan andere Surfspotters: Surfspot lijkt weer Windows 7 in de aanbieding te hebben. Alleen staat ie er nu 8 keer!
Klopt. Het gaat dan ook om 2 versies: Windows 7 Professional wordt komende week leverbaar. Daarom staat ie er 8 keer in: 4x Ultimate (2 talen x 2 bitsversies) en 4x Professional (idem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
weerdo schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:32
[...]
Klopt. Het gaat dan ook om 2 versies: Windows 7 Professional wordt komende week leverbaar. Daarom staat ie er 8 keer in: 4x Ultimate (2 talen x 2 bitsversies) en 4x Professional (idem).
Ach, wat stom van me, zag niet dat het om 2 versies ging... Kreeg net wel een officiële bevestiging via de mail van Surfspot dat de 32-bits en 64-bits Ultimate versies niet op voorraad zijn, maar dat is geen nieuws voor de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

hanssuh schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:30:
Aangezien ik ook Win7 van g2play had aangeschafd en reeds geactiveerd ben ik ook maar eens navraag gaan doen en melding gemaakt dat ze dus blijkbaar niet legaal verkregen keys verkopen.

Na wat getouwtrek heen en weer krijg ik als eindresultaat het volgende antwoord:

From: G2PLAY.net (g2playshop@gmail.com)
Sent: Tuesday, November 03, 2009 3:50:04 PM

We cannot make refund , you buy key with link from microsoft site - it works , so we cannot make refund and windows is full legal

Aangezien Microsoft hier ook (nog) niks in kan betekenen lijkt het er dus op dat ik mijn geld kwijt ben op moment dat de key geblacklist zou worden
Aha dus hij 'koopt' ze via msdn 'gelekte' link. Vandaar dat ik windows ook gewoon van de MS site kon plukken met een code. Nou dan zal het toch wel goed blijven neem ik aan, als windows 'geld' heeft gevangen voor die keys is het raar als ze het ineens blacklisten.
Voordeel is namelijk dat er veel (duizenden) mensen zo'n key gekocht hebben = inkomsten = klanten die lekker geen support gaan vragen omdat ze het al in een grijs gebied gehaald hebben = lekker laten zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Zie dat je je geld al teruggekregen hebt. Had je deze bij G2Play of bij OKS gehaald?
FragileM64 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:22:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En voor iedereen die liever een retail wilt, op amazon is de home premium retail weer gezakt tot omgerekend ~120 euro. Helaas is de pond wel aan het stijgen t.o.v. de euro :P

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 04-11-2009 10:31 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Hello mate
Don't worry. Windows 7 the ones we have are fully legal and will not get deactivated and you can download all updates.
Best Regards
Iemand is in denial :D

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Tja... exact hetzelfde als wat hij stelt geldt ook voor de masterkey die ze uit dat Lenovo image hebben kunnen halen. Dat het WGA passed en (uiteindelijk) niet geblacklist wordt zegt nada over hoe legaal het is.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 16-08 14:05
driedees schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:41:
Misschien leuk en handig om te laten weten aan andere Surfspotters: Surfspot lijkt weer Windows 7 in de aanbieding te hebben. Alleen staat ie er nu 8 keer! Zoals weerdo 2 posts hieronder schrijft, het gaat om Ultimate en Professional versies.

[afbeelding]

De 64-bits versie staat er dus 2 keer in als gewoon bestelbaar (Professional) en onderaan 2 maal als uitverkocht (Ultimate).
Jij bent zeker een medewerker oid? Aangezien ik 49,75 euro moet betalen voor Professional.

Ander vraagje: Iemand enig idee of Surfspot Home Premium ook gaat leveren? Ik had al een verzoek ingediend een week of 2 geleden denk ik, maar daar heb ik geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
Cheetah schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:02:
[...]
Tja... exact hetzelfde als wat hij stelt geldt ook voor de masterkey die ze uit dat Lenovo image hebben kunnen halen. Dat het WGA passed en (uiteindelijk) niet geblacklist wordt zegt nada over hoe legaal het is.
Die werkt enkel met een bios met SLUI en een OEM certificaat.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Buffalo schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:27:
[...]
Ander vraagje: Iemand enig idee of Surfspot Home Premium ook gaat leveren? Ik had al een verzoek ingediend een week of 2 geleden denk ik, maar daar heb ik geen reactie op gehad.
Op het forum van Surfspot staat ergens dat ze alleen Professional en Ultimate aan bieden. Als het goed is vanaf half november ook als download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

http://www.wjunction.com/...hp?p=135838&postcount=143

Beetje loze claim als je nog maar moet zien of een website uberhaupt nog bestaat over een week of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Buffalo schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:27:
Jij bent zeker een medewerker oid? Aangezien ik 49,75 euro moet betalen voor Professional.
Yep, ik ben medewerker bij een universiteit.

Dit staat er over de downloadversie van W7 in de Surfspot FAQ:
Q. Waar kan ik de download van Windows 7 vinden?
A. De download van Windows 7 is nog niet beschikbaar via SURFspot.nl. Deze zal naar verwachting half november beschikbaar komen. Houd onze nieuwsbrief en SURFspot.nl in de gaten voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
Him_ schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:30:
Zie dat je je geld al teruggekregen hebt. Had je deze bij G2Play of bij OKS gehaald?

[...]
Ik had hem bij G2play gehaald en de communicatie is altijd vlot verlopen. Spijtig dat de sleutel niet legaal was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Heb jij nog kunnen checken wat voor response je krijgt met "slmgr -dlv" commando?
Was dit inderdaad RETAIL of kreeg je iets anders terug?
FragileM64 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:49:
[...]

Ik had hem bij G2play gehaald en de communicatie is altijd vlot verlopen. Spijtig dat de sleutel niet legaal was ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste