Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Ik heb windows vista home premium 32bit.
Ik wil graag windows 7 professional 64bit.
nu kan ik dat goedkoop krijgen via surfspot.nl (rond de 50 euro)
Dit is een upgrade versie en werkt alleen als je al een legitieme versie van vista hebt.
Maar werkt het ook als je van 32 naar 64bit wil? Kun je dan een clean install doen?
Op de website kan ik niet het juiste antwoord vinden.
Alvast bedankt!
Ja, ja. Maar van 32 naar 64 kan niet in-place, dus moet je een clean install doen.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:45:
Maar werkt het ook als je van 32 naar 64bit wil? Kun je dan een clean install doen?
Overigens zijn deze vragen hier al meer dan 1000 keer beantwoord en ook via Google is dit makkelijk te vinden. Ik vraag me af wat je zelf geprobeerd hebt om deze vragen te beantwoorden.
[ Voor 25% gewijzigd door jelmervos op 25-11-2010 15:48 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
En telkens verschillende antwoorden en ervaringen.
ik heb dezelfde vraag aan surfspot gesteld.
Die zeggen dat dit niet kan.
dus nog maar eens om verduidelijking gevraagd..
Toch bedankt voor je reactie.
Het kan dus NIET.
ARME AOW’er
IJzerlo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:45:
Hallo.
Ik heb windows vista home premium 32bit.
Ik wil graag windows 7 professional 64bit.
nu kan ik dat goedkoop krijgen via surfspot.nl (rond de 50 euro)
Dit is een upgrade versie en werkt alleen als je al een legitieme versie van vista hebt.
Op de website kan ik niet het juiste antwoord vinden.
Alvast bedankt!
nog 1 keer voor de duidelijkheid dan maar (maar eigenlijk heeft jelmervos het al duidelijk uitgelegd):Guardian Angel schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:53:
Je moet dan ook op de pagina's van Microsoft lezen, bij uitstek de kenners van de (on)mogelijkheden.
Het kan dus NIET.
een directe upgrade van 32bit vista naar 64bit 7 KAN inderdaad NIET.
echter met de upgrade discs van surfspot kan je gewoon een clean install doen (als er helemaal geen vista op je pc staat werken ze ook prima), dus een clean install met je nieuwe windows 7 KAN WEL.
Verwijderd
Dus je zegt dat je helemaal geen Windows op je pc hebt om die upgrade van surftspot aan de gang te krijgen???
Ik kan je nu al vertellen dat dit niet correct is.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 05:19:
YbonG,
Dus je zegt dat je helemaal geen Windows op je pc hebt om die upgrade van surftspot aan de gang te krijgen???
Als er helemaal geen windows versie op je pc staat dan moet je eerst een registry setting na de installatie aanpassen voordat je kan activeren.
Als de installatie ook maar iets van een windows installatie herkent (is het vista, xp of windows 7. Maakt volgens mij niet eens uit of het geactiveerd is) dan kan je in de installatie zelf gewoon een format doen en dan activeerd hij wel
En ik kan je vertellen dat het wel correct istjtristan schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:36:
[...]
Ik kan je nu al vertellen dat dit niet correct is.
Met een update van Surfspot kun je een clean install uitvoeren en gewoon activeren.
Verwijderd
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
dit weet ik niet, kan in ieder geval bevestigen dat een clean install met de disc prima werkt. (zoals velen voor mij)Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:28:
Nice!, zou dit alleen met de disc werken of ook met digital download?
Stel ik zou nu zelf een pc samenstellen en alle onderdelen bestellen. Wil ik daar dan Windows op hebben, dan zou ik dus een upgrade licentie van Surfspot Windows 7 kunnen kopen, en Windows installeren op deze nieuwe pc. Alleen, hoe legaal is dit?
Het is een upgrade licentie, en ik heb geen ander geldig OS op dit nieuwe systeem, dus mag ik officieel gezien geen gebruik maken van de upgrade licentie. In hoeverre zou het dan zin hebben om deze toch te kopen? Natuurlijk, je kan die upgrade licentie (mbv een register truukje) installeren en ook activeren, en Microsoft zal het vast niet controleren/afkeuren, maar het is en blijft toch nog steeds illegaal?
Het enige mogelijk zou zijn een systeem samen met een OEM versie van Windows 7 te kopen en dan vervolgens upgraden naar Ultimate. Alleen ben ik niet geïnteresseerd in alle extra's van Ultimate, dus heeft dat voor mij geen zin. Dus volgens mij ben ik niet in staat een legale (goedkope) licentie te bemachtigen via Surfspot, tenzij ik eerst een legale (dure) versie van Windows koop zonder korting?
Hier heb je natuurlijk gelijk in, een clean install met een upgrade disk is natuurlijk nooit volledig legaal (en met clean bedoel ik dan echt volledig clean, dus niet over een OEM licentie heen oid.) aangezien in de EULA staat dat je een legale versie van een oudere windows moet hebben. Het werkt echter wel, en het voordeel is dat de licentie ook gewoon zonder problemen door de activatie e.d. heen komt.Kawaii schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:50:
In het verlengde van de Surfspot WIndows upgrade licenties:
Stel ik zou nu zelf een pc samenstellen en alle onderdelen bestellen. Wil ik daar dan Windows op hebben, dan zou ik dus een upgrade licentie van Surfspot Windows 7 kunnen kopen, en Windows installeren op deze nieuwe pc. Alleen, hoe legaal is dit?
Het is een upgrade licentie, en ik heb geen ander geldig OS op dit nieuwe systeem, dus mag ik officieel gezien geen gebruik maken van de upgrade licentie. In hoeverre zou het dan zin hebben om deze toch te kopen? Natuurlijk, je kan die upgrade licentie (mbv een register truukje) installeren en ook activeren, en Microsoft zal het vast niet controleren/afkeuren, maar het is en blijft toch nog steeds illegaal?
Het enige mogelijk zou zijn een systeem samen met een OEM versie van Windows 7 te kopen en dan vervolgens upgraden naar Ultimate. Alleen ben ik niet geïnteresseerd in alle extra's van Ultimate, dus heeft dat voor mij geen zin. Dus volgens mij ben ik niet in staat een legale (goedkope) licentie te bemachtigen via Surfspot, tenzij ik eerst een legale (dure) versie van Windows koop zonder korting?
Je conclusie is inderdaad goed verwoord, al is het natuurlijk per persoon verschillend hoeveel waarde ze hechten aan het 'volledig' legaal zijn. Voor velen is het voornamelijk gemakkelijkheid om niet te hoeven kloten met cracks en activatie etc.
Niet helemaal: Zoals ik het lees, moet je in het bezit zijn van een geldige windowslicentie (Welke precies, staat wel de voorwaarden) en dan mag je de windows van surfspot gebruiken. Dus stel dat je nog een ouwe licentie ergens hebt zwerven, die je niet meer gebruikt, dan kan je legaal de surfspot licentie gebruiken.Kawaii schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:50:
In het verlengde van de Surfspot WIndows upgrade licenties:
Dat is de reden waarom ik keurig een Win2k licentie in de la heb liggen (ooit gekocht voor een tientje oid). Die "upgrade" ik dan naar windows 7 en alles is keurig legaal voor elkaar.
Voor MS telt dat je de licentie hebt, niet dat je daadwerkelijk het ene OS op een PC upgrade naar een ander (sterker nog: Wanneer er al een OS op het systeem staat, kan je volgens mij in het begin van de install zelfs aangeven of je het bestaande OS wilt behouden, of dat je de partitie wilt formatteren voordat je verder gaat)
Je moet dus wel degelijk een genuine installatie van Windows hebben staan op de PC waarop je dit wilt gebruiken.MS Windows 7 Ultimate Upgrade controleert of desbetreffende computer een legale, volledige versie van MS Windows XP of Vista bevat, alleen dan kan en mag het product geïnstalleerd worden. De taalversie van de geïnstalleerde MS Windows versie dient dezelfde te zijn als het bestelde MS Windows 7 Ultimate Upgrade product
Of is er iemand die in de praktijk een Surfspot Win Upgrade DVD heeft gebruikt voor een schone installatie?
Ik heb zelf namelijk wel een legale licentie hier liggen die mij het recht geeft de upgrade te gebruiken, maar als ik me de moeite van het installeren daarvan kan besparen, doe ik dat natuurlijk graag.
ja ik heb hem gewoon geinstalleerd zonder dat er een windows op de pc stond.nozem schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:29:
Van Surfspot zelf:
[...]
Je moet dus wel degelijk een genuine installatie van Windows hebben staan op de PC waarop je dit wilt gebruiken.
Of is er iemand die in de praktijk een Surfspot Win Upgrade DVD heeft gebruikt voor een schone installatie?
Ik heb zelf namelijk wel een legale licentie hier liggen die mij het recht geeft de upgrade te gebruiken, maar als ik me de moeite van het installeren daarvan kan besparen, doe ik dat natuurlijk graag.
Ben wel in het bezit van een Vista 64 bits, maar heb deze niet geupgrade.
Heb daarbij namelijk ook direct een SSD geinstalleerd ipv de toenmalige hdd
LWaS schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:51:
Ik heb ook een Surfspot W7 Ultimate upgrade vers geinstalleerd.
[...]
Ok, bedankt. Dan reken ik erop dat het bij mij ook zal lukken. (eerst wachten tot de spulletjes binnen zijnrg-mohwa schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:31:
[...]
ja ik heb hem gewoon geinstalleerd zonder dat er een windows op de pc stond.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat als je een volledig geformateerde HD in je PC hebt zitten je de upgrade versie wel kan installeren maar niet kan activeren. Je moet hiervoor 1 registersleutel aanpassen om hem toch te kunnen activeren met die key.nozem schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:16:
[...]
[...]
Ok, bedankt. Dan reken ik erop dat het bij mij ook zal lukken. (eerst wachten tot de spulletjes binnen zijn)
Als je Windows XP of Vista op je HDD hebt staan, dan gaat installeren en de HD formatteert tijdens de installatie kan je de key wel gewoon invoeren bij de installatie en kan je hem ook activeren zonder iets aan te passen. (installatie van xp/vista hoeft niet eens legitiem/geactivererd te zijn).
Meer informatie over upgrade versies van windows 7:
http://www.winsupersite.c...dows-7-with-upgrade-media
Hier staat ook de info over de register setting.
Graag meld ik even dat de bovengenoemded Clean-install link helemaal is gelukt! Bij het installeren accepteerde hij mijn productkey nog niet, maar na het doorlopen van de stappen op die website lukte het wel. Erg fijn, nu heb ik helemaal het schone lei-gevoeldtjtristan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:02:
[...]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat als je een volledig geformateerde HD in je PC hebt zitten je de upgrade versie wel kan installeren maar niet kan activeren. Je moet hiervoor 1 registersleutel aanpassen om hem toch te kunnen activeren met die key.
Als je Windows XP of Vista op je HDD hebt staan, dan gaat installeren en de HD formatteert tijdens de installatie kan je de key wel gewoon invoeren bij de installatie en kan je hem ook activeren zonder iets aan te passen. (installatie van xp/vista hoeft niet eens legitiem/geactivererd te zijn).
Meer informatie over upgrade versies van windows 7:
http://www.winsupersite.c...dows-7-with-upgrade-media
Hier staat ook de info over de register setting.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+