Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:07
8)7

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.alternate.de/h...ocId=519590&baseId=519591

Iemand deze al gezien? Koop vista en krijg de upgrade naar Win7. Ze versturen gewoon naar NL naar wat ik zo snel zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nou, je kunt hem natuurlijk ook bij Alternate NL bestellen. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, verstopt tussen het OEM geleuter zie ik. Die had ik nog niet meegenomen nee. Maar die was dus wel bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De vraag blijft of je met deze upgrade voucher ook beide versies van Windows 7 krijgt (32 en 64 bit). En de vraag of je een retail krijgt of wederom een OEM.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb dus ook W7 HP bij Amazon besteld, maar die prijsgarantie zit die standaard erbij of is dat een item die je ook moet toevoegen?
ik lees er hier van alles over, maar op amazon kan ik in mijn order er niets over vinden.

overigens is mijn huidige prijs voor het OS 60 pond en een beetje , excl. VAT en shipping etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb een s...hekel heb aan de manier van werken en de gehanteerde prijzen/licentiesysteem door MS en als wraak dus nooit wat gekocht van ze.

Echter heb altijd gezegd dat als ik een normale full retail kan krijgen voor EUR 50 a 100 dat ik dan het OS koop. Heb dus (zo'n k...te E versie vd Home Premium) gekocht bij Amazon voor ongeveer 70pond.

En dat is W7 wel waard. W7RC is echt het beste OS wat ik ooit gebruikt heb van MS. Werk dagelijks met veel plezier ermee.

Hoop wel dat ik mijn desktop vis ook in de RTM kan krijgen :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Die E versie betekent alleen maar dat je geen IE8 erbij krijgt. Maar die download je natuurlijk vantevoren even en zet die op een USB stick oid, of je installeert hem via Windows Update. Verder is Windows XXX E gewoon gelijk aan Windows XXX. Zelfs WMP zit er gewoon in; het is de N versie waar die niet bij zit. Maar ook die kun je gewoon via Windows Update installeren.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Bij Anvika zijn de pre-pre-orders nu ook helemaal uitverkocht.. Dankzij wat overtuigingskracht heb ik nu tóch een Win 7 Prof van ze gekregen voor 99 ponden :) * WVL_KsZeN for teh win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zullen we het ophemelen, afkraken en vergelijken van de verschillende Windows edities etc. buiten dit topic houden? Discussie over het hoe, wat, waar en wanneer rondom de Pre Sale is prima, maar discussie over de producten zelf hoort hier niet thuis :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

IceManX schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:01:
Die E versie betekent alleen maar dat je geen IE8 erbij krijgt. Maar die download je natuurlijk vantevoren even en zet die op een USB stick oid, of je installeert hem via Windows Update. Verder is Windows XXX E gewoon gelijk aan Windows XXX. Zelfs WMP zit er gewoon in; het is de N versie waar die niet bij zit. Maar ook die kun je gewoon via Windows Update installeren.
Hoef je niet vantevoren te downloaden, ik heb begrepen dat Microsoft in Europa een CDtje meelevert met daarop de IE installatiebestanden. Zodat je die alsnog gewoon kunt installeren en gebruiken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wildfire schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Hoef je niet vantevoren te downloaden, ik heb begrepen dat Microsoft in Europa een CDtje meelevert met daarop de IE installatiebestanden. Zodat je die alsnog gewoon kunt installeren en gebruiken.
bron?
klinkt mij zeer onwaarschijnlijk in de oren, dat zou betekenen dat er gewoon een IE wordt bijgeleverd en dat is juist wat tante Nelie niet wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 13-09 20:40
Nee, tante Nelie wil noujuist niet dat Microsoft het standaard installeert. Maar er wordt wel een Internet Starter Pack of iets dergelijks meegeleverd, waar dus wel Internet Explorer 8 opstaat, echter is dit optioneel om te installeren.

Verwacht maar dat veel OEMs standaard wel IE8 gaan leveren, omdat hun klanten dit willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

zijn alle pre pre sale aanbiedingen nou voorbij? in de startpost staat tot begin augustus! ik was van plan deze week er een te bestellen uit engeland. weer 60 pond meer zoals het nu lijkt, maar altijd nog goedkoper dan de normale versies

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
deze prijzen gelden tot begin augustus en zijn beperkt in hoeveelheid. snel zijn is de boodschap.
ik herhaal:
zijn beperkt in hoeveelheid. snel zijn is de boodschap

verder kunnen we aannemen dat we het niet meer tegen de eerste prijzen zullen kunnen aankopen.

bij amazon garanderen ze de laagste presale prijs.

als je het nu aankoopt, en de prijs zakt nog voor de release, dan krijg je het aan de laagste prijs

[ Voor 40% gewijzigd door MikeVM op 27-07-2009 18:28 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

ok klopt overheen gelezen...maar ik geloof dat ze al eerder uitverkocht leken niet? daar hoopte ik iig op, heb nu net sinds gister waarschijnlijk iets kunnen regelen namelijk :S

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Mijn order bij staples is gecanceled. Op eigen verzoek. Heb het nu gewoon bij Microsoft zelf besteld. Via de Microsoft-store voor 79,99 pound.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Mijn Micro Anvika order is nu 100% bevestigd na betaling.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

WorkForce schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:42:
Mijn order bij staples is gecanceled. Op eigen verzoek. Heb het nu gewoon bij Microsoft zelf besteld. Via de Microsoft-store voor 79,99 pound.
Doe me een plezier en plemp even een linkje neer, want volgens mij kijk ik niet goed, ik kan hem nergens voor dat bedrag vinden. Mijn order bij staples is gecancelled, omdat ze niet naar nederland verschepen... :(

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Vanuit de link van de TS kwam ik uiteindelijk hier.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

WorkForce schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:17:
Vanuit de link van de TS kwam ik uiteindelijk hier.
Thnx, ik had alleen eigenlijk de hoop dat de pro versie die prijs had.... Toch maar even over denken of ik deze ga bestellen. Iemand anders nog een pro versie voor < 100 € ?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik heb hier ook de bevestiging van Anvika binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

hoe zit het eigenlijk met het upgraden vanaf vista? je kan nu toch ook een nieuwe vista kopen en die later gratis upgraden?

zou dit later ook nog kunnen? als windows 7 al uit is bijvoorbeeld (desnoods als je de vista van tevoren besteld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sparhawk schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:25:
Iemand anders nog een pro versie voor < 100 € ?
Ik denk dat je daarvoor al ruim te laat bent. Deze zijn al enige tijd compleet uitverkocht.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Die zijn er niet eens geweest. Pro is niet goedkoper geweest dan £100, ofwel ruim €115.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

£ 99,03 om precies te zijn inclusief verzending:

Afbeeldingslocatie: http://www.spilleman.net/gathering/amazon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

I stand corrected. Geen idee alleen hoe je die toen hebt gevonden; ik kon toen geen Windows 7 Prof vinden voor minder dan £180 en een beetje excl shipping op Amazon.co.uk.

[ Voor 4% gewijzigd door Robtimus op 30-07-2009 15:47 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Komt de E versie er nog wel nu MS een browser optie scherm aan gaat bieden?

Zou jammer zijn als dat niet zo is, want ik heb mijn hoop gevestigd op de E versie van Slim. Goedkoop, en toch geen update versie (*kots*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Als het niet zo is, dan installeer je de browser(s) toch los? Keuze over de default browser heb je al eeuwen.

Ik ben zelf van plan de hele zwik te installeren: IE8, Fx3.5, Opera, Chrome en Safari. * Robtimus doet aan web development. Lynx / Links laat ik maar links ;) liggen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

IceManX schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:47:
I stand corrected. Geen idee alleen hoe je die toen hebt gevonden; ik kon toen geen Windows 7 Prof vinden voor minder dan £180 en een beetje excl shipping op Amazon.co.uk.
De 15e juli was het begin van de verkoop van de pre-orders en toen werd de eerste batch voor die prijs aangeboden (home premium voor £ 50 en professional voor £90). Een dag later waren ze inderdaad al op de prijzen die ze nu ook nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
IceManX schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:00:
Als het niet zo is, dan installeer je de browser(s) toch los? Keuze over de default browser heb je al eeuwen.

Ik ben zelf van plan de hele zwik te installeren: IE8, Fx3.5, Opera, Chrome en Safari. * twiFight doet aan web development. Lynx / Links laat ik maar links ;) liggen.
De browser is mijn probleem niet. Bij de E versie moet je per sé een full install doen omdat je niet kunt upgraden naar een E versie. Een full install is precies wat ik wil, omdat ik een gruwelijke hekel heb aan upgrades. De Slim versie is dus een goedkope purchase (want Upgrade versie) terwijl je toch een full install mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcdmail
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-02 21:17
Dan toch geen E-versie van Windows 7 in de EU en binnenkort dus ook geen full "retail" versie meer voor de prijs van een upgrade in Europa volgens het artikel...
Microsoft statement/information: http://microsoftontheissu...ser-choice-in-europe.aspx
Microsoft: No browserless Windows 7 after all
http://news.cnet.com/8301-13860_3-10301299-56.html

From the article: .... "The move also solved a challenge for Vista users in Europe, who under the previous plan would have had to do a clean install to move to Windows 7. It also allows Microsoft to sell an "upgrade version" of Windows 7 in Europe. Microsoft had previously said it would only sell a full version of the OS, though it had said it would sell that at the upgrade price, at least for a time.

Those who pre-ordered Windows 7 "E" through a recent discount offer will get the full version, as Microsoft had promised. However, Microsoft plans to now sell Windows 7 upgrades in Europe and also offer a higher-priced full version (for those without an earlier copy of Windows)--similar to what it is doing in the rest of the world."....

[ Voor 6% gewijzigd door tcdmail op 01-08-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
tcdmail schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 09:49:
Dan toch geen E-versie van Windows 7 in de EU en binnenkort dus ook geen full "retail" versie meer voor de prijs van een upgrade in Europa volgens het artikel...

Microsoft: No browserless Windows 7 after all
http://news.cnet.com/8301-13860_3-10301299-56.html

From the article: .... "The move also solved a challenge for Vista users in Europe, who under the previous plan would have had to do a clean install to move to Windows 7. It also allows Microsoft to sell an "upgrade version" of Windows 7 in Europe. Microsoft had previously said it would only sell a full version of the OS, though it had said it would sell that at the upgrade price, at least for a time.

Those who pre-ordered Windows 7 "E" through a recent discount offer will get the full version, as Microsoft had promised. However, Microsoft plans to now sell Windows 7 upgrades in Europe and also offer a higher-priced full version (for those without an earlier copy of Windows)--similar to what it is doing in the rest of the world."....
Ok gelukkig dat we dan wel de Full versie krijgen, anders moest ik ook nog eerst XP gaan installeren en dan upgraden, met de vraag of je wel van 32bits XP naar 64bits Win7 kan...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 12:03
Inmiddels vind ik het niet meer te volgen, wat Microsoft aan het doen is. Eerst hebben ze geen tijd om nog snel een keuzescherm in te bouwen in Windows 7. Dan opeens hebben ze wel daar de tijd voor. Eerst stellen ze voor dat de Europeanen dan de full versie voor de upgrade prijs krijgen. En nou is het weer anders. Maar als je dus nu van tevoren een E-versie besteld had krijg je nu nog wel de full versie maar zoals ik die dat nog niet gedaan had (maakt even niet uit of dat nou in Engeland of Nederland was), ben je dus opeens wel verplicht een upgrade versie, die niet meer full is, te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Johandmc schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:02:
Inmiddels vind ik het niet meer te volgen, wat Microsoft aan het doen is. Eerst hebben ze geen tijd om nog snel een keuzescherm in te bouwen in Windows 7. Dan opeens hebben ze wel daar de tijd voor. Eerst stellen ze voor dat de Europeanen dan de full versie voor de upgrade prijs krijgen. En nou is het weer anders. Maar als je dus nu van tevoren een E-versie besteld had krijg je nu nog wel de full versie maar zoals ik die dat nog niet gedaan had (maakt even niet uit of dat nou in Engeland of Nederland was), ben je dus opeens wel verplicht een upgrade versie, die niet meer full is, te kopen.
Je bent niet verplicht de upgrade de kopen, je kunt ook de full kopen, alleen zal die duurder zijn. Misschien dat hiermee ook de prijs van de upgrade ietsjes zakt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Wat is trouwens het verschil tussen de aanbiedingen die jullie bekijken en de aanbieding die bijvoorbeeld hier in de pricewatch staat? pricewatch: Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form
Als ik het goed begrijp krijg je hier ook Wndows Vista en als Windows 7 uitkomt, die er gratis bij. En dat voor 110 euro.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
twiFight schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:09:
[...]

De browser is mijn probleem niet. Bij de E versie moet je per sé een full install doen omdat je niet kunt upgraden naar een E versie. Een full install is precies wat ik wil, omdat ik een gruwelijke hekel heb aan upgrades. De Slim versie is dus een goedkope purchase (want Upgrade versie) terwijl je toch een full install mag doen.
Dit ben ik ook van plan, het lijkt er op dat ze langzaam de voorbereidingen voor windows 7 aan het doen zijn bij Slim. Het lijkt dat de prijzen van Vista Ultimate Upgrade daar nu wat omlaag zijn, €9,75 voor download en maar €10 voor de DVD.

Ik verwacht dat windows 7 Ultimate bij Slim dan ongeveer €20 zal worden net als bij de Vista introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hij heeft wel een punt hoor, komt allemaal weinig doordacht over dit......

Maar ben wel blij dat ik nu dus blijkbaar de "non E" versie krijg die ik altijd al wilde.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik ben ook wel tevreden dat ik een 'normale' volledige Windows 7 Professional krijg voor de pre-pre-order prijs. Scheelt in ieder geval weer het naderhand installeren van een Internet browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
speedhaste schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:40:
[...]

Dit ben ik ook van plan, het lijkt er op dat ze langzaam de voorbereidingen voor windows 7 aan het doen zijn bij Slim. Het lijkt dat de prijzen van Vista Ultimate Upgrade daar nu wat omlaag zijn, €9,75 voor download en maar €10 voor de DVD.

Ik verwacht dat windows 7 Ultimate bij Slim dan ongeveer €20 zal worden net als bij de Vista introductie.
Ja, maar aan die quote hierboven te zien wordt het dus echt een update versie die alleen maar update, en niet full te installeren is :S Ik vond het erg jammer dat Slim van Vista alleen maar upgrades verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Is er nog een andere website waar je de UK/US versie van Windows 7 HP kunt kopen zonder credit card (maar gewoon met PayPal bijvoorbeeld). Ik wil namelijk een retail Home Premium maar heb geen zin om 200 euro ervoor te betalen als het ook voor minder kan, de Nederlandse taal interesseert me namelijk niks.

Ik heb helaas geen credit card, dus Amazon werkt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Bij anvika moet je het bedrag gewoon overmaken, dan kom je dus op 70 pond, + overschrijvingskosten (ik geloof in totaal 25 euro).

[ Voor 33% gewijzigd door WVL_KsZeN op 05-08-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
WVL_KsZeN schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:19:
Bij anvika moet je het bedrag gewoon overmaken, dan kom je dus op 70 pond, + overschrijvingskosten (ik geloof in totaal 25 euro).
Anvika verstuurt niet naar Nederland :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Niet meer nee, wegens te grote belangstelling.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 05:02
Via Amazon.co.uk is de Home Premium voor £73,18 inclusief verzending.
Pro versie ben ik wel tegen gekomen voor £99,- maar vertrouwde de boel daar niet.
Ging in de vorm van: nu eerst een RC versie en daarna wordt je key geupgrade O-)
* The-Source heeft daar niet zoveel vertrouwen in.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Momenteel is de Home Premium Full Retail ex verzending bij amazon GBP 64.99
Nog steeds erg goedkoop voor een full version.
http://www.amazon.co.uk/g...reativeA%20SIN=B002DUCMT2

Interessanter is dat Amazon een FAQ heeft toegevoegd die een aantal veel voorkomende vragen beantwoord. :)
http://www.amazon.co.uk/g...299453&pf_rd_i=B002DUCMT2

Ben ervan overtuigd dat W7 het beste is wat MS op OS gebied gemaakt heeft en dat je een full version nergens goedkoper zult kunnen krijgen dan nu.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 13-09 20:40
Mocht je een nieuwe onderneming aan het opzetten zijn of dit van plan zijn, dan is BizSpark misschien ook nog iets namelijk. Kost je 100 US$ aan het einde van het programma (na 3 jaar). Hierbij zit inbegrepen:
  • Alle Team Suite-software van Microsoft Visual Studio Team System met een MSDN Premium-abonnement
  • Expression® Studio versie 2
  • Visual Studio Team System Team Foundation Server (Standard Edition)
  • Gebruikersrechten voor een productielicentie voor het hosten van een Software-as-a-Service-oplossing (ontwikkeld tijdens deelname aan het BizSpark-programma, op elk platform) via het internet voor de volgende producten:
    • Microsoft Windows Server (alle versies tot en met de Enterprise-versie)
    • Microsoft SQL Server (alle versies)
    • Microsoft Office SharePoint Portal Server
    • Microsoft System Center
    • Microsoft BizTalk Server
Dus kan nog eens een goed alternatief zijn voor een echte MSDN-subscriptie.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Nou, ben hier te laat bij das duidelijk. Pro voor 190 is niet interessant, voor wat het die 1e dag was wel interessant. Zie verder niet zo het nut van dit topic, nergens is 7 voor een koopje te vinden, zelfs HP vind ik niet zo super.

• The-Source
Sjah schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:55:
Nou, ben hier te laat bij das duidelijk. Pro voor 190 is niet interessant, voor wat het die 1e dag was wel interessant. Zie verder niet zo het nut van dit topic, nergens is 7 voor een koopje te vinden, zelfs HP vind ik niet zo super.
De 1e dagen was natuurlijk een heel mooi koopje.
Maar we hebben het hier over retail verpakkingen en ik vind 85 euro voor Home Premium retail eigenlijk wel een koopje want daar heb je straks net een OEM (system builder license) voor.
De Pro vond ik zelf ook te duur (ook iets te laat) maar voor 175euro (inc verzending) is hij wel te vinden. Wederom retail en die gaat straks echt wel richting de 250 euro.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Hmm, ik wil straks Windows 7 op m'n nieuwe computer gooien, maar ik heb me er verder nog niet mee bezig gehouden.. Maar ik begrijp dat ik snel moet zijn met pre-orderen om 't voor een mooie prijs te krijgen?
Ik bedoel:
[Windows 7 home premium @ Amazon.co.uk]
Dit is dus een complete retail versie, zonder de restricties van een OEM of upgrade versie, en deze prijzen verdwijnen binnenkort, of in ieder geval als ze in de winkel liggen?
Zo ja, dan ga ik maar 'ns pre-orderen dan.
Overigens, is ie hier nergens nog te pre-orderen dat iedereen 'm uit de UK haalt? Ik neem aan dat je gewoon de Engelse taal kan installeren met een eventuele NLse versie?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Sméagol schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:35:Overigens, is ie hier nergens nog te pre-orderen dat iedereen 'm uit de UK haalt? Ik neem aan dat je gewoon de Engelse taal kan installeren met een eventuele NLse versie?
MS NL doet niet mee aan de pre-order actie en Windows zal dus in Nederland alleen te krijgen voor de volle prijs, die geadviseerd worden op €200 voor de home premium en €310 voor de professional versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

twiFight schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:02:
[...]

MS NL doet niet mee aan de pre-order actie en Windows zal dus in Nederland alleen te krijgen voor de volle prijs, die geadviseerd worden op €200 voor de home premium en €310 voor de professional versie.
Oh ja, kan me daar iets over herinneren inderdaad. Thanks. Dit weekend maar 'ns pre-orderen op Amazon dan.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Sméagol schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:23:
[...]

Oh ja, kan me daar iets over herinneren inderdaad. Thanks. Dit weekend maar 'ns pre-orderen op Amazon dan.
GBP 65 (73.18 met shipping) is erg goedkoop moet ik zeggen als je het vergelijkt wat een OEM van Vista HP
momenteel kost (99 euro bij Alternate). Bij de huidige koers hem je hem dus voor 85 euro in huis.

Mijn ervaring met amazon.co.uk is dat ze erg snel zijn. Boeken heb je vaak binnen 5 dagen na bestellen in huis. Zou me niets verbazen als TNT ook echt op 22 october op de stoep staat.

De US-tak is ook niet slecht, vaak ook niet meer 1.5 week als de spullen op voorraad zijn.

Dus tja... ook besteld ;-)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
quote: Help!!!!
Hier kan ik je niet volgen. Waarom kun je net zo goed wachten Een Retail Home Premium gaat in NL EUR 200 kosten. Terwijl je deze NU voor minder dan EUR 100 kan preorderen.
Ik dacht dat de prijs die amazon nu voert voor de preorder de standaard prijs is, oftwel geen preorder prijs.
Blijkt dus dat ik de preorder actie prijs betaald heb de eerste dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:52

ByteDelight

Retro computing is alive!

Een misschien wat brute reply op dit topic (neem me niet kwalijk):

Ik vind de TS werkelijk veel te (laat ik tactvol zijn) 'incompleet'.
Er wordt bijvoorbeeld geen woord gerept over de vorm van de licenties: retail of oem.

De info die in de TS hoort te staan is:
- Adviesprijzen van zowel de oem- als de retail-licenties
- Verschillen tussen een oem- en retail-licentie
- Presale prijzen van (als ik het goed begrijp) de retail-licenties
- Verwachte prijzen na introductie van de oem-licenties

Ja, een oem-licentie mag normaliter alleen verkocht worden bij een nieuwe PC, maar van de tig licenties die ik aangeschaft heb, is er door de shop(s) nog nooit een verplichting tussen die licentie en hardware gelegd.
Ja, je wordt System Builder wanneer je een oem-licentie aanschaft - maar we zijn Tweakers, dus no problem.

De TS doet nu vermoeden dat we >100 euro voor een Premium versie moeten gaan betalen, terwijl ik verwacht dat de oem-licenties hiervan op dezelfde prijs uitkomt als die van Vista (85 euro).

Als de OEM-info bij de TS vermeld zou zijn, zouden vermoedelijk velen zich niet zo druk maken over de prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door ByteDelight op 17-08-2009 12:31 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mwa ben ik niet helemaal met je eens. Een retail is toch net even wat gafer, is geen 200 waard, maar toch wel 75 GBP. Op marktplaats zie je ook weleens retails staan, daar vragen ze stukkken meer voor. Je ziet er ook oem's staan, die helemaal niet doorverkocht mogen worden, maar daar heeft men blijkbaar niet zo'n boodschap aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:46
bverstee schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:30:
Een misschien wat brute reply op dit topic (neem me niet kwalijk):

Ik vind de TS werkelijk veel te (laat ik tactvol zijn) 'incompleet'.
Er wordt bijvoorbeeld geen woord gerept over de vorm van de licenties: retail of oem.
....
...Als de OEM-info bij de TS vermeld zou zijn, zouden vermoedelijk velen zich niet zo druk maken over de prijs.
Helemaal mee eens. Maar zoals ik in andere topics wel vaker zeg. Als je het beter weet lever dan de informatie zelf aan ;) Kortom, schrijf zelf een stukje over OEM en retail en inventariseer zelf even de prijzen. Dit stuur je naar de TS en iedereen is blij. Eventueel kan je dat zels incrementeel doen met behulp van de mensen hier. Genoeg mensen die even wat op willen zoeken.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
bverstee schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:30:Ja, een oem-licentie mag normaliter alleen verkocht worden bij een nieuwe PC, maar van de tig licenties die ik aangeschaft heb, is er door de shop(s) nog nooit een verplichting tussen die licentie en hardware gelegd.
Ja, je wordt System Builder wanneer je een oem-licentie aanschaft - maar we zijn Tweakers, dus no problem.
Voor de shops is die verplichting er ook niet, die verplichting ligt tussen jou en Microsoft.

Ik denk alleen dat veel mensen, vooral hier, de OEM versie juist niet zullen willen. Tweakers hebben nogal vaak de neiging hun PC te upgraden met nieuwe hardware, en als je dan overschakeld op een nieuw platform dan werkt je Windows niet meer :p Dan maar een retail versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:46
Microsoft bellen, zeggen dat je pc door de bliksem is getroffen en dat je daarom je mobo moest vervangen. Niets aan de handje :) Vaak krijg je alleen een pc aan de lijn die alleen je product id verifieerd. Goed te doen dat OEM :P

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Terror schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:38:
Microsoft bellen, zeggen dat je pc door de bliksem is getroffen en dat je daarom je mobo moest vervangen. Niets aan de handje :) Vaak krijg je alleen een pc aan de lijn die alleen je product id verifieerd. Goed te doen dat OEM :P
Behalve dat lang niet iedereen heeft zin in dit soort truuks, blijft het handiger om een retailversie te hebben voor hetzelfde / minder dan een OEM straks kost. ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
twiFight schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:27:
[...]

Voor de shops is die verplichting er ook niet, die verplichting ligt tussen jou en Microsoft.

Ik denk alleen dat veel mensen, vooral hier, de OEM versie juist niet zullen willen. Tweakers hebben nogal vaak de neiging hun PC te upgraden met nieuwe hardware, en als je dan overschakeld op een nieuw platform dan werkt je Windows niet meer :p Dan maar een retail versie.
Ik heb altijd OEM versies gehad. In mijn huidige PC al diverse dingen vervangen (oa CPU) en nooit meldingen over re-activation gehad. Verschil tussen retail en OEM is, voor zover ik weet:

- OEM kun je slechts op een PC-build installeren
- Max. number components changes (vermoeden: motherboard AND AND OS HDD AND CPU AND memory -> reactivation)
- Geen support van Microsoft

Als je al een melding krijgt, even bellen met Microsoft voor een nieuwe code.

Normaal is een OEM stukken goedkoper dan een retail. Echter met de huidige pre-order prijzen
is het (denk ik) absoluut niet interessant om op een OEM versie te wachten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
loekf2 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:16:
[...]

Normaal is een OEM stukken goedkoper dan een retail. Echter met de huidige pre-order prijzen
Wel als je inde markt bent voor (liefst NL) Pro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Begrijp ik het goed dat je net zo goed nu een Vista kan kopen omdat je Win 7 dan toch krijgt in Oktober, en 2 Windowses voor de zelfde prijs staat mooier in de kast dan 1?

-edit-
* Sando het over Amazon heeft

[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 17-08-2009 16:39 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Klopt het dat je bij Amazon.co.uk per se met een creditcard moet betalen? Ik wil W7 nu ook pre orderen, maar ik heb geen creditcard. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kan paypal niet? paypal hebben ze toch bijna alllemaal.... das gewoon geld overmaken naar paypal, en via hen betaal je dan. Ben er zelf nog geen lid van, maar zodra ik een internationale aankoop ga doen op eBay word ik als de bliksem lid van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Nope, ik kan geen paypal kiezen. Maar dat had ik sowieso niet gedaan, aangezien paypal zo lek is als een mandje. Ben je je geld kwijt door een verduisternis, dan gaan ze dat niet voor je vergoeden.

Maargoed, ik ga het wel regelen met mijn moeder, dat ik haar cc gebruik, maar echt makkelijk is het niet.

Nou, het is geregeld. Voor €102,- een W7 Home Premium DVD'tjes gekocht. :)
Het was eigenlijk €87,-, maar ik moest nog rente betalen die abn vraagt voor een creditcard aan mijn moeder.
Maar ach, houd ik nog steeds 90 flappen in mijn zak, toch lekker.

[ Voor 30% gewijzigd door RnB op 17-08-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik wou graag met paypal betalen. Ik ging er van uit dat ik zo'n paypal creditcard kon aanvragen. Is ziezo wel chill omdat ik volgende maand naar Amerika ga.

Maar het is niet wat je denkt ik dacht, het is gewoon een je-leent-geld-kaart in plaats van een paypal-kaart en het is alleen voor mensen uit de VS. Zo'n virtuele creditcard van paypal leek me nog idealer maar dat is al 300 jaar alleen voor betatesters.

Damn ik wil ook van amazon kopen. Maar geen creditcard.

Trouwens RnB, ik hoop niet dat het een 'vakantiekaart' voor je moeder is (die ze uit veiligheidsoverwegingen na de vakantie stopzet) want Amazon boekt het geld pas af wanneer ze gaan verzenden. iirc.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Neuh, het is normale creditcard. Niet eentje die ze vaker gebruikt, maar dat is meer om kosten te besparen. Dus het geld kan in oktober gewoon afgeschreven worden. ;)
Maar toch goed dat je het zegt, ik ging ervan uit dat ze het geld meteen zouden innen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zowel een nieuwe Rabo Credit Card als de Visa van mij pa hebben zo'n CVV2 of CVC2 nummer. Die kan je bij Amazon nergens invullen. Dan is de order wel geaccepteerd maar volgens mij kan zonder dat nummer de betaling nooit gekeurd worden door de bank in oktober.

Amazon kan me geen bevredigend antwoord geven:
We will be able to charge your payment card normally once we receive authorisation from your bank for the amount displayed in your order summary.

However if your bank requires that the CVV2 code be submitted for online purchases, you will need to use a different credit card or payment method.
Heeft iemand ervaring met Amazon en zulke Credit Cards?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sando schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:41:
Heeft iemand ervaring met Amazon en zulke Credit Cards?
Ik heb nog nooit problemen gehad met Amazon en mijn creditcard. Die code kan je idd nergens invullen maar dat lijkt me geen probleem.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
loekf2 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:16:
[...]

Ik heb altijd OEM versies gehad. In mijn huidige PC al diverse dingen vervangen (oa CPU) en nooit meldingen over re-activation gehad. Verschil tussen retail en OEM is, voor zover ik weet:

- OEM kun je slechts op een PC-build installeren
- Max. number components changes (vermoeden: motherboard AND AND OS HDD AND CPU AND memory -> reactivation)
- Geen support van Microsoft

Als je al een melding krijgt, even bellen met Microsoft voor een nieuwe code.

Nou bij me huidige Vista OEM (system builder) heb ik me modo, OS hdd, cpu al vervangen maar nog geen re-activatie melding gehad. Overigens is niet alles tegelijk vervangen. Eerst hdd, -> toen cpu, -> toen mobo, En GPU upgrade staat nog te wachten ;)
RAM had ik al future proof gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:50
Sando schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:38:
Begrijp ik het goed dat je net zo goed nu een Vista kan kopen omdat je Win 7 dan toch krijgt in Oktober, en 2 Windowses voor de zelfde prijs staat mooier in de kast dan 1?

-edit-
* Sando het over Amazon heeft
Even een schopje van deze vraag, want ook ik vraag me dit af.
Dan heb ik tot oktober vista, en kan ik daarna kosteloos over op windows 7.
En kan ik daarna ook vista op een ander systeem blijven draaien vernietig ik braaf Vista.

Voor de kosten maakt het amper wat uit bij Amazon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Je oude licentie zal niet werken op een andere PC, daar zorgt MS actief voor. Uiteraard de key (en misschien de install disk?) wel bewaren als je later Windows opnieuw wilt installeren. Uiteindelijk maakt het bar weinig verschil. de enige relevante vraag is of je per sé nu alvast Vista wilt kunnen draaien, of dat je jezelf liever de extra install van Vista bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Gunner schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:45:
Ik heb nog nooit problemen gehad met Amazon en mijn creditcard. Die code kan je idd nergens invullen maar dat lijkt me geen probleem.
Ik dacht juist dat die code bedacht was om fraude te voorkomen, en deswegens ook verplicht gegeven moest worden omdat de bank het anders niet kan controleren.
Maar ik ga er voor het gemak van uit dat je gelijk hebt. Heb Windows 7 al besteld en als de betaling geweigerd wordt heb ik bij een 2e poging geen 30% korting meer.

Ik hoop dat iemand het nog goedkoper gaat aanbieden, dan gaat de prijs omlaag. :P

Heb trouwens geen Vista met gratis upgrade besteld. Wil Vista toch niet gebruiken, is alleen een hebbedingetje. (Ik heb ook nog de CD van 95 en de floppies van 3.11 :P)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Is dit nu de full version of niet? De productbenaming zegt van wel, maar als ik verder lees zie ik dit:
Full or upgrade? Customers ordering between 26th June and 23:59:59 GMT on 31st August will receive the full version of Windows 7. Customers ordering between 1st September and 22nd October will receive the upgrade version.To see a list of eligible Windows Vista products, please see below.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat er toch? na 1 september bestelt is upgrade versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

En wat is dan het verschil tussen de upgrade en full version op deze pagina?

http://www.amazon.co.uk/s...2083633&pf_rd_i=248293031

Lekker vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat is gewoon slordig ja, meer niet. Iemand die bij het invullen van producten op de site heeft zitten slapen. Kan voorkomen, als jij bestelt krijg je gewoon de Upgrade, ga daar vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:58
Lees je nu niet over 'Vista' heen. Dit gaat op voor mensen die Vista willen kopen en daar dan 7 bij willen krijgen. Als je dus 7 koopt dan heb je niets met dat 1 september verhaal te maken.
@Sjah, typfouten moeten kunnen, maar in dit geval is het mij dat iets te makkelijk. Het staat er al tijden op, dus het moet iemand van Amazon opvallen, maar ook kunnen ze niet zomaar een upgrade versie verzenden. Dit moeten ze wel laten weten. Ik ga er vooralsnog dan ook vanuit dat het gewoon om een Full gaat.

[ Voor 50% gewijzigd door Dadona op 05-10-2009 11:44 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Die FAQ gaat over een upgrade van Vista ("2. How do Windows Vista purchasers get a free copy of Windows 7?"). Er is verder geen enkele indicatie dat je gèèn Full Version zou krijgen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:32
Ik neem aan dat het hier gewoon de Full Version betreft
(http://www.amazon.co.uk/M...are&qid=1255436680&sr=1-1)

Staat ook in de productbeschrijving ergens dit stukje: "This version of Windows 7 ships as a full edition, suitable for both new Windows users and Windows Vista users looking to upgrade. Although a ‘clean install’ is not essential for existing Windows Vista users, this is recommended by Microsoft UK."

Dusja als we een Upgrade krijgen sturen we hem gewoon terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22
Ik zag vandaag bij Salland de volgende advertentie staan:
http://www.salland.eu/pro...pid=280518&tab=1&desc=lim

Nu wil ik al langer Windows 7 kopen, maar deze advertentie is wel flink goedkoper en de OEM versie mag je toch niet zonder geheel systeem verkopen? Kan dit wel?

Overigens, als ik hem koop zit ik dus alleen met dat reactivate gebeuren als ik veel hardware wissel als verschil met de full version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FoOnEeN schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:03:
Ik zag vandaag bij Salland de volgende advertentie staan:
http://www.salland.eu/pro...pid=280518&tab=1&desc=lim

Nu wil ik al langer Windows 7 kopen, maar deze advertentie is wel flink goedkoper en de OEM versie mag je toch niet zonder geheel systeem verkopen? Kan dit wel?

Overigens, als ik hem koop zit ik dus alleen met dat reactivate gebeuren als ik veel hardware wissel als verschil met de full version?
Zgn One Pack of SystemBuilder versie. Snap niet dat er nog shops zijn die met die OEM geneuzel 'mag alleen icm aanschaf PC' rondhuppelen, als zelfs Vista dit systeem al ondersteunde.

Qua hardware wijzigingen valt het wel mee, in extreme geval moet je bellen met MS, aangeven dat er iets kapot is en enkel vervangen kon worden door nieuw product en je mag weer activeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klopt wat je zegt, maar sommige winkels zullen msschien echt pas toesturen/meegeven als je er wat bijkoopt. Zelf ga ik hem ook halen bij Salland, en bestel er dan een (F3) HD bij, had ik toch nodig. Hopelijk zullen ze hem dan wel toesturen, anders ga ik wel naar Informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je eigenlijk Windows 7 kopen als Vista SP2 nog goed werkt? Zo veel nieuws zit er nou ook weer niet in. Ik blijf lekker Vista draaien tot Surfspot 'm heeft voor rond de 50 euro. Ik zou echt geen 100+ euro uitgeven terwijl Vista SP2 prima draait. En als dat niet zo zou zijn had ik me geld teruggevraagd. Die 100+ euro kun je toch ook investeren in extra geheugen, een extra HD oid, dan werkt Vista (nog) sneller. Ik zie eigenlijk niet zo goed in waarom je per se Windows 7 zou moeten kopen als je al Vista hebt. Vanaf XP kan ik het wel begrijpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok je gaat hem dus draaien als die goedkoop te krijgen is? Dan is je vraag gelijk beantwoord: bij Vista blijven tot 7 goedkoop is. Zou je dan maar niet helemaal bij Vista blijven, 50€ is ook geld. :)

Zelf zit ik bij Xp, vind het tijd worden om dat OS maar 'ns met pensioen te sturen, plus dat aantal dingen beter zijn in 7. Maar Vista is ook best goed, heb het laatst 2 weken gedraaid, en draaide prima, die verhalen dat het niet goed zou zijn, kloppen niet (behalve als je met oud systeem met minder dan 1.5 GB zit).

[ Voor 44% gewijzigd door Sjah op 13-10-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ga mijn windows 7 Pro UK denk ik afbestellen. Kost me 99 pond en krijg alleen download link. Met huidige koers is het 115 euro oid

Voor 5 euro meer koop ik hier een OEM win7 pro met een harddisk erbij, zonder gedoe, met CD etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Waar dan?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pricewatch werkt ook lekker mee met zoeken :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb windows 7 ultimate 64-bit al in huis. Van mijn werk had ik een conferentie met microsoft. En als cadeau kregen alle bezoekers windows 7 ultimate 64 en 32 bit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Okasha schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:54:
Ik ga mijn windows 7 Pro UK denk ik afbestellen. Kost me 99 pond en krijg alleen download link. Met huidige koers is het 115 euro oid

Voor 5 euro meer koop ik hier een OEM win7 pro met een harddisk erbij, zonder gedoe, met CD etc.
Alleen als je erg vroeg was met het bestellen krijg je wel een retail versie in plaats van een OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Oh jongens, nog maar een week en hij wordt verstuurd :)

Als ik hem binnen heb bestel ik een SSD voor mn laptop en installeer ik de hele boel op de nieuwe SSD, ben benieuwd hoe het bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Inmiddels is de prijs voor de pre order van de full version van Home Premium bij Amazon.co.uk gestegen van GBP 68 naar GBP 129. Ik heb dus net op tijd 2 exemplaren besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Currys levert hem nog voor 69 pond, maar alleen aan adressen binnen de UK. Je zult dus iemand moeten kennen die er woont.

/me rent en komt voorlopig niet meer terug in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oeh ik draai nog steeds 7232 dus ik ben benieuwd naar de nieuwe versie. :)
Wel balen dat ik al mijn stuff moet deactiveren en herinstalleren. :(

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zie dat je sinds vandaag Windows 7 Ultimate NL/UK (upgrade) (SL) kan bestellen op Surfspot voor 69,75. Je krijgt hem dan 21 okt thuisgestuurd.

Er staat:
De toevoeging SL houdt in dat het om een product gaat dat bedoeld is voor gebruik thuis door studenten en leerlingen
Iemand die weet wat dit in de praktijk inhoud? Zie je hier nog iets van terug in je installatie?

[ Voor 47% gewijzigd door jelmervos op 15-10-2009 19:32 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 16:50
jelmervos schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:29:
Ik zie dat je sinds vandaag Windows 7 Ultimate NL/UK (upgrade) (SL) kan bestellen op Surfspot voor 69,75. Je krijgt hem dan 21 okt thuisgestuurd.
Nice, alleen jammer van dat update genozel standaard bij surfspot :( .
- Indien MS Windows 7 Ultimate Upgrade geïnstalleerd wordt op een computer met MS Windows XP wordt er een volledig nieuwe, schone installatie uitgevoerd.
Een schone installatie zal dus altijd een `dummie` install van xp nodig hebben begrijp ik?,
niet zoals bij Windows ME gebruikelijk was, even voor 15sec de win98 cd erin, key intikken en installeren maar (vanaf een lege schijf) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
CrashOverDrive schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:44:Een schone installatie zal dus altijd een `dummie` install van xp nodig hebben begrijp ik?,
niet zoals bij Windows ME gebruikelijk was, even voor 15sec de win98 cd erin, key intikken en installeren maar (vanaf een lege schijf) :)
Dat is ook wat ik er van begrepen heb, maar het is verre van duidelijk, en ik heb nog nergens een antwoord kunnen vinden dat hier uitsluitsel over gaf.

We zullen het pas echt zien wanneer het uit is, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 16-08 14:05
CrashOverDrive schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:44:
[...]

Nice, alleen jammer van dat update genozel standaard bij surfspot :( .

[...]

Een schone installatie zal dus altijd een `dummie` install van xp nodig hebben begrijp ik?,
twiFight schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:49:
[...]

Dat is ook wat ik er van begrepen heb, maar het is verre van duidelijk, en ik heb nog nergens een antwoord kunnen vinden dat hier uitsluitsel over gaf.

We zullen het pas echt zien wanneer het uit is, denk ik.
Je kunt dan ook die Surfspot versie kopen, en dan een retail of oem dvd van usenet halen. Van usenet haal je dan gewoon een versie waarmee je een schone install kan doen, mocht het met de surfspot versie niet lukken en dan gebruik je de key van je surfspot versie.
Volgens mij moet dit kunnen toch? Of wordt er onderscheid in keys gemaakt?

Ik heb zojuist ook een OEM dvd NL van Usenet gehaald die alle 9 versies (x86 en x64) bevat (Muiz versie). Die is wel al geactiveerd, maar ik heb bevestigd gekregen dat je net zoals in Vista je serienummer kunt wijzigen, waarna hij lijkt mij gewoon te activeren is via de officiele weg. Lijkt me dus niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

jelmervos schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:29:[...]

Iemand die weet wat dit in de praktijk inhoud? Zie je hier nog iets van terug in je installatie?
Student License, in de praktijk houd dat in dat je niet bedrijfsmatig of anderszijds commerciëel bezig mag zijn. Net zoiets als alle andere Educative Licensed software en Learning Editions. Volgens mij is er niets anders in de software, behalve dat ze aan de licentie kunnen zien dat je de SL hebt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste