[PC] Anno 1404 deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 212.429 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
ik wil mozaiek maken voor een moskee.
ik heb nu op een eiland van die klei putten gemaakt.
maar die roze stenen (die nodig zijn om mozaiek te maken) laat ik importeren van een ander eiland.

Het lijkt alleen dat de geimporteerde ''roze stenen'' niet van mijn warehouse naar de mozaiek makers gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Kunnen de mozaiekbouwers erbij? Bij de warehouse?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
ja er is gewoon een weg van de mozaiek bouwers naar de warehouse toe (waarin de roze stenen zitten)
de klei-putten zitten in het zelfde straatje en die gaan wel naar de mozaiek bouwers toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:03:
nog steeds niemand die die naam van die ene occident gast heeft onthouden :D
Northburgh :P
AlphaWierie schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:36:
ik wil mozaiek maken voor een moskee.
ik heb nu op een eiland van die klei putten gemaakt.
maar die roze stenen (die nodig zijn om mozaiek te maken) laat ik importeren van een ander eiland.

Het lijkt alleen dat de geimporteerde ''roze stenen'' niet van mijn warehouse naar de mozaiek makers gaan??
Als je de mozaiekmakers aanklikt, krijg je een radius te zien. Binnen die radius halen ze grondstoffen op, of vanaf het gebouw dat ze maakt (kleiput/kwartsmijn) of een gebouw waar ze opgeslagen liggen (pakhuis). Als deze gebouwen binnen bereik zijn, kleuren ze groen.

Het pakhuis moet dus binnen bereik van het gebouw liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
jep zover was ik ook al, zowel de warehouse als de kleiput zijn in de radius..
of is het gewoon niet mogelijk om de ''roze stenen'' te gebruiken via warehouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 16:50
@wieriemaster

Jou moaziekmaker moet in de range staan van een warenhuis en natuurlijk een weg er na toe hebben.
De weg heb je al zeg je, nu is het nog belangrijk dat hij dus in range staat.
Dus kun je controleren door op jou warenhuis te klikken die daar in de beurt staat, deze zal dan zijn range weergeven en alle gebouwen waar hij bij kan groen laten kleuren. Als jou moziekmaker niet groen word weet je jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-09 17:04
Dat klopt overigens niet helemaal, want er zit verschil tussen de range van het warehouse en het productiehuisje. Zo kan een productie-gebouw wel in de range van het warenhuis staan (en dan kunnen de eindproducten opgehaald worden), maar toch net ver genoeg weg om het warenhuis buiten de range van je productie-gebouwtje te laten vallen (en dan kunnen de raw-materials voor de productie niet opgehaald worden uit het warehouse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En toch zegt iremcol het helemaal goed hoor ;)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
bah, zit ik lekker op mn gemakje een continuous game te spelen, heb zown 2000+ noblemen zit er een ventje te mekkeren zet een imperial cathedral neer, ok dat doe ik dan, 1e stage klaar.. je hebt 2500 noblemen nodig >_>..
afijn er paste niets meer op dat eilandje dus ik dacht ik ga naar het volgende eilandje, was ook meteen een stuk groter.. hele lange tijd later heb ik iets van 4000+ noblemen.
ik erg blij natuurlijk kan ik verder bouwen aan die cathedral, niet dus .. denk dat je er 2500+ op hetzelfde eilandje(wat die eikel dus niet zei..) moet hebben wat dus best onmogelijk is want ik had het grootste eilandje al :/

...zucht... denk dat ik anno maar even laat liggen, 't frustreert me nogal opt moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:43:
scrolls kopen bij de grotehandelaar voor honor en dan naar de orient trader gaan en ze daar inleveren
krijg je zo'n moslim boot en kan je moslim eiland beginne..
Je kan ook gewoon met een occidental boot naar een zuiderlijk eiland varen en een warehouse bouwen: als je maar hout en tools mee hebt. Daar heb je geen moslimboot voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

dat kan ik me niet voorstellen.. heb je helemaal geen enkele plantage oid op je eiland? en dan helemaal volgezet met huizen en dan nog geen 2500 noblemen hebben? speel je dan wel met large eilanden?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:47:
[...]

Je kan ook gewoon met een occidental boot naar een zuiderlijk eiland varen en een warehouse bouwen: als je maar hout en tools mee hebt. Daar heb je geen moslimboot voor nodig.
dat klopt maar je hebt wel degelijk de rechten nodig.. en als je die rechten haalt krijg je al gelijk de moslim boot met de spullen voor een moslim eiland..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:38:
Nee, het gebied waaruit productie gebouwen hun grondstoffen ophalen is veel kleiner dan het gebied waarbinnen een pakhuis de eindproducten van een productiefaciliteit ophaalt.
lremcol schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:59:
@wieriemaster

Dus kun je controleren door op jou warenhuis te klikken die daar in de beurt staat, deze zal dan zijn range weergeven en alle gebouwen waar hij bij kan groen laten kleuren. Als jou moziekmaker niet groen word weet je jouw probleem.
Nee, wat je moet doen is op je mozaiekmaker klikken en kijken of er dan een warenhuis groen kleurt. Is dit niet het geval, dan moet je een warenhuis dichterbij de mozaiekmakers zetten.

Ik weet dat 't kan, want ik produceer mijn mozaiek ook door kwarts te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:52:
[...]

Nee, het gebied waaruit productie gebouwen hun grondstoffen ophalen is veel kleiner dan het gebied waarbinnen een pakhuis de eindproducten van een productiefaciliteit ophaalt.

[...]

Nee, wat je moet doen is op je mozaiekmaker klikken en kijken of er dan een warenhuis groen kleurt. Is dit niet het geval, dan moet je een warenhuis dichterbij de mozaiekmakers zetten.

Ik weet dat 't kan, want ik produceer mijn mozaiek ook door kwarts te importeren.
klopt hij zegt het idd niet goed het zou moeten zijn dat het waarhuis in de range van de mozaiek maker moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:38:
Niet dus. Rudi heeft gelijk! Dat heb ik trouwens nooit doorgehad tot nu toe! }:O Toevallig bouw ik schijnbaar altijd een market building in de radius van een productiehuis...! Maar inderdaad, alles wat een huis van buitenaf nodig heeft (of dat nou direct van een plantage komt of van een market building), moet BINNEN de cirkel vallen. Simpel gezegd: een huis (welke dan ook) kan alleen iets OPHALEN vanuit z'n eigen cirkel: AFHALEN is dan weer afhankelijk van de cirkel van de ander. Ik dacht dat die 'binnen de cirkel' regel alleen gold voor productiehuizen die rechtstreeks spullen van een plantage o.i.d. nodig hebben, maar het geldt dus ook voor een market building.
Als de mozaiekmaker in de range van de market building staat, zal die market building de eindproducten kunnen ophalen, maar als de range van de mozaiekmaker niet reikt tot de market building, dan zal hij niet bij de benodigde grondstoffen kunnen (als die dus niet al in z'n cirkel rechtstreeks te krijgen zijn).

EDIT:
O, al twee anderen waren me voor... :P Zoals ik al zei: de simpelste manier om dit te onthouden is:

een huis (welke dan ook) kan alleen iets OPHALEN vanuit z'n eigen cirkel

Als je dat maar onthoudt, zit je altijd goed.

EDIT 2:
Ik merk nu trouwens ook dat je voor het ophalen van grondstoffen (door een productiehuis dat ze nodig heeft) NOOIT een weg nodig hebt, dus ook niet voor het weghalen van grondstoffen uit een market building. Ik dacht dat dat alleen goldt voor productievelden.
Ik had als test toenet een koffiemaker gebouwd die binnen z'n cirkel alleen maar een market building had, maar totaal ZONDER wegen. De koffiebonen werder elders verbouwd en verzameld via een ander market building. Desondanks kwamen de bonen gewoon bij de koffiemaker, via een kereltje dat heen en weer liep tussen de twee. Voor het ophalen van de uiteindelijke koffie had ik buiten de cirkel van de koffiemaker weer een ander market building neergezet: de koffiemaker viel WEL weer in de cirkel van dat market building en via een weg tussen de twee werd de koffie netjes opgehaald. (Ja, een nogal nutteloze opstelling, maar het ging even over het achterliggende principe... :P )

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Alleen warehouses (met die karretjes) hebben een straatje nodig, verder niets :)

Enne met 50k+ inwoners is hij bij mij nog altijd uiterst stabiel. Uiterst traag maar stabiel :+

[ Voor 80% gewijzigd door Guillome op 05-08-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Laatst online: 17-09 08:49
bepaalde dingen zijn gemakkelijker samen te produceren omdat ze nauwelijks apart gebruikt worden
bv Brine moet je altijd omvormen tot salt mbv coal. Dus het salt vervoeren ipv brine en coal spaart toch al een slot uit in een schip.
Salt zelf wordt enkel gebruikt bij productie van leather jerkins, fur coats en meat. Leather jerkins en fur coats hebben allebei een rivier nodig.
Wanneer ik een eiland zie met brine, coal een rivier en wat ruimte voor pig farms en cow farms sla ik het onmiddelijk aan en gebruik het voor productie van die drie producten en het salt moet ik dan zelfs nooit meer vervoeren, enkel de eindproducten. Eventueel nog berevellen invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EPIX!!!!

heb zowaar een master builder kunnen kopen bij de Orient (net nadat ik die fokking moskee af had)

en een of andere kapitein (ook paars naampje) voor me handelsschepen met +40T cargo en +20% speed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:11
AlphaWierie schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:59:
jep zover was ik ook al, zowel de warehouse als de kleiput zijn in de radius..
of is het gewoon niet mogelijk om de ''roze stenen'' te gebruiken via warehouse?
Let ook, als ie genoeg stuff van de kleiput haalt, gaat ie nooit gerief uit het warehouse halen.
Om te zien of hij iets uit het warehouse mag halen, moet je op het huisje klikken en zien of er een warehouse groen kleurt. Als je zegt dat ie wel stuff gaat halen in de kleiputten, zal je ook merken dat de kleiput groen kleurt.

Het klopt ook dat er enkel wegen moeten liggen om gerief NAAR uw warehouse te krijgen. Uit uw warehouse gaat automagisch door inwoners en met kleine mannetjes voor productie-eenheden.

[ Voor 13% gewijzigd door Cafe Del Mar op 06-08-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het jullie trouwens ook opgevallen dat de productie van bijvoorbeeld Rose Oil, Perfume, Coffee Beans en Coffee bijzonder langzaam is?

Ik bedoel: ik heb een eilandje met 6K envoys, en die snoepen natuurlijk vrolijk van de dadels en marzipan, ik heb evenveel productie aan de kant voor coffee en perfume (zelfs meer) maar die zijn gewoon vreselijk veel trager :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Laatst online: 11:39
Hier ook een anno1404 addict :) (heb de campaign uitgespeeld en ben nu een continues game aan het spelen)

ik zat met een vraag... hoe kan je coal uit een coalmine halen? komt dat later met noblemen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:10
@SythAdmin
Heb je niet gewoon minder nodig van Coffee en Perfume? (in vergelijking met) Het is een beetje raar als alles even snel geproduceerd kan worden.
Daarbij klinkt het mij dat in elk geval Perfume later gemaakt kan worden dan Dadels en (evt.) marzipan. Parfum is mijns insziens een "luxere luxegoed" dan snoep/ dadels. Wat ik uit dit topic lees (ik vind het interessant, omdat ik de oude Anno games wel ken) is dat het dan misschien wel zo is dat de coffee/ perfume voor een "hogere bevolkingsklasse" zijn? En als ik dan naar de verhoudingen tussen die klassen kijk, denk ik dat het ook niet nodig is om dat even snel te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:34:
@SythAdmin
Heb je niet gewoon minder nodig van Coffee en Perfume? (in vergelijking met) Het is een beetje raar als alles even snel geproduceerd kan worden.
Daarbij klinkt het mij dat in elk geval Perfume later gemaakt kan worden dan Dadels en (evt.) marzipan. Parfum is mijns insziens een "luxere luxegoed" dan snoep/ dadels. Wat ik uit dit topic lees (ik vind het interessant, omdat ik de oude Anno games wel ken) is dat het dan misschien wel zo is dat de coffee/ perfume voor een "hogere bevolkingsklasse" zijn? En als ik dan naar de verhoudingen tussen die klassen kijk, denk ik dat het ook niet nodig is om dat even snel te produceren.
Klopt ook wel, maar ik heb 10 rose farms draaien die vrolijk aan het produceren zijn, maar de productie (allemaal op 100%) gaat veel langzamer dan bijvoorbeeld 10 Almond farms (die je ongeveer tegelijk krijgt)

beetje krom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Parfum wordt ook idd veel minder gretig gebruikt. Dus dat klopt aardig. En idd de productie ervan is tergend langzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:10
Aan 1 almond tree (of struik) groeien nogal wat noten, en aan een roos per stuk maar 1 kop. De amandel is een kleine (compacte) boom, per vierkante meter krijg je dus als het goed is meer amandelen dan rozen. Daarbij is het klimaat waarin het spel zich afspeelt ook nog eens idealer voor amandelen.

Het zou trouwens ook niet logisch zijn als je zelf minder gebruikt van Parfum, maar wel net zo snel (en miss goedkoop) produceert dan de amandelen.
Daarbij: De amandelen hebben geen / weinig nabewerking nodig, de rozen plukken e.d. (zeker omdat dat daar nog niet machinaal gaat) is een veel tijdrovender karwij dan het plukken van de vruchten van de amandelboom. Wanneer je het helemaal logisch gaat bekijken vind ik het in elk geval niet zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:18:
Aan 1 almond tree (of struik) groeien nogal wat noten, en aan een roos per stuk maar 1 kop. De amandel is een kleine (compacte) boom, per vierkante meter krijg je dus als het goed is meer amandelen dan rozen. Daarbij is het klimaat waarin het spel zich afspeelt ook nog eens idealer voor amandelen.

Het zou trouwens ook niet logisch zijn als je zelf minder gebruikt van Parfum, maar wel net zo snel (en miss goedkoop) produceert dan de amandelen.
Daarbij: De amandelen hebben geen / weinig nabewerking nodig, de rozen plukken e.d. (zeker omdat dat daar nog niet machinaal gaat) is een veel tijdrovender karwij dan het plukken van de vruchten van de amandelboom. Wanneer je het helemaal logisch gaat bekijken vind ik het in elk geval niet zo raar.
:+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

spacecrap schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:30:
Hier ook een anno1404 addict :) (heb de campaign uitgespeeld en ben nu een continues game aan het spelen)

ik zat met een vraag... hoe kan je coal uit een coalmine halen? komt dat later met noblemen oid?
ja, pas bij een bepaald aantal noblemen krijg je de coalmine...die produceert overigens zeker 2x zoveel coal als een coal burner

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Hoe verlaag je je building cost eigenlijk?

Ik zit constant met een negatief inkomen, kan dus nooit verder gaan met mijn settlement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 10:12
Overbodige productiegebouwen slopen/stilleggen.

Maar je kan denk ik beter de belastingdruk opvoeren/meer huizen bouwen terwijl je je voorraden verkoopt om tijdelijk liquide te zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door RedruM op 06-08-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:14
Xenomorphh schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:48:
dat kan ik me niet voorstellen.. heb je helemaal geen enkele plantage oid op je eiland? en dan helemaal volgezet met huizen en dan nog geen 2500 noblemen hebben? speel je dan wel met large eilanden?
Waarschijnlijk heeft hij dezelfde fout gemaakt als ik en gewoon de standaard settings gebruikt. Ik liep eerder ook al tegen hetzelfde probleem aan:
kladblokje schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:16:
Ik wil aan de laatste fase van mijn kathedraal beginnen, maar dat lukt niet, Wat zie ik over het hoofd?

[afbeelding]
Ik ben ondertussen opnieuw begonnen met grote eilanden, maar het blijft slecht gamedesign natuurlijk. Als het niet mogelijk is om 3500 noblemen op één eiland te krijgen, zou de optie om een cathedraal te maken uit moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
kladblokje schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:39:
Ik ben ondertussen opnieuw begonnen met grote eilanden, maar het blijft slecht gamedesign natuurlijk. Als het niet mogelijk is om 3500 noblemen op één eiland te krijgen, zou de optie om een cathedraal te maken uit moeten staan.
Misschien telt ie meerdere eilanden samen. Je kan meerdere eilanden als "hoofdeiland" gebruiken natuurlijk. In de linkerhoek telt ie gewoon alles samen. Ik heb het nog niet geprobeerd, want ik had grote eilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
Nee, dat was mijn probleem. Je moet 3500 noblemen op één eiland hebben om de cathedraal te voltooien. Ik had ze verspreid over 2 eilanden en dat werkte dus niet (zie eerder deze thread). Daarna ben ik overnieuw begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goddank heb je met large eilanden daar niet zo vreselijk veel last van, maar met medium of zelfs small eilanden is het ook mogelijk :)

Je moet echter wel de 2 attainments van de corsairs en orient hebben die er voor zorgen dat je minder beggars en envoys nodig hebt om citizens en patricians te maken.

Ik had uiteindelijk een eilandje met puur en alleen maar noblemen er op en dat was net genoeg voor mijn kathedraal, hoewel het wel wat pas en meetwerk was en absoluut niet "mooi" ingericht kon worden :)

tip:
Bouw je huizen op en ga meteen (voordat je aan de kathedraal begint) door naar de 3500 noblemen, sloop dan wat gebouwen zoals een church of een debter's prison, dan heb je daar de ruimte om je kathedraal neer te zetten zonder dat je te veel noblemen verliest (ze blijven in het geel hangen). Als je kathedraal eenmaal staat hebben ze die gebouwen immers toch niet nodig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

Als je je kathedraal af hebt, hebben de inwoners dan nog behoefte aan de twee vormen van kleinere kerkjes? Ben net begonnen met de laatste fase van de bouw... net over de 3500 noblemen.

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37
zaiziks schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:03:
Als je je kathedraal af hebt, hebben de inwoners dan nog behoefte aan de twee vormen van kleinere kerkjes? Ben net begonnen met de laatste fase van de bouw... net over de 3500 noblemen.
nee (binnen het bereik van de kathedraal)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Allemaal dezelfde godsdienst, dus ik denk het niet, zolang alle huizen maar in de cirkels van een kerk vallen.
Kathedraal heeft gewoon grotere cirkel, waardoor je minder kerken nodig hebt.
Maar bij de buitenste huizen, zeg maar in de hoeken van je min-of-meer vierkante stad, zijn misschien nog wel van die kleine kerkjes nodig.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

ik heb voor de grap mijn nomads eens van de upgrade stop afgehaald en nu moet ik ineens rozen gaan verbouwen. Waar vind ik die krengen, want ze zijn zover mijn honor points het toelaten niet te vinden bij beide winkelcentra. En geen enkel eilandje heeft de vruchtbaarheid voor die rommel

[ Voor 13% gewijzigd door M2M op 06-08-2009 14:35 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:35:
ik heb voor de grap mijn nomads eens van de upgrade stop afgehaald en nu moet ik ineens rozen gaan verbouwen. Waar vind ik die krengen, want ze zijn zover mijn honor points het toelaten niet te vinden bij beide winkelcentra. En geen enkel eilandje heeft de vruchtbaarheid voor die rommel
Bij de oriental de fertillity kopen die er nu staat (waarschijnlijk sugar of marzipan) en weer verkopen, je maakt verlies ja, maar er is een kans dat je dan later wel de goede kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 16:50
In mijn continous game had ik een groot eiland nog niet eens volgebouwd met 8000 noblemen. Had geen bonussen ofzo. Dus het is wel degelijk mogelijk, ruimschoots zelf.

Ik vind de Kathedraal helemaal niet goed, hij kost gewoon enorm veel grondstoffen en daarna nog eens 1000 aan kosten om hem te onderhouden. Hij neemt dan wel de functie van 4 gebouwen over (marktplaats, kerkje, grotere kerk en bescherming) maar die 4 gebouwen apart zijn een stuk goedkoper.
Tuurlijk heeft de kathedraal een grotere range, maar om daar nu 10x zoveel voor te betalen, vind het meer een prestige dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

Ok dus als ik dit zo lees kan ik na de bouw van de kathedraal alle kerkjes, marktplaatsen, grote kerken en die kerker slopen? Scheelt weer een paar huisjes - en idd, mits de huisjes nog maar in die range vallen :-)

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
M2M schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:35:
Je kan het zaad kopen bij de Lord of bij de Sultan of je kan een eiland zoeken waar je het standaard op kan planten. Je moet wel minstens xx noblemen hebben om rozen en parfumverwerking te kunnen bouwen. In het ideale geval vragen ze om rozen ed op de moment dat je dat ook mag bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
zaiziks schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:14:
Ok dus als ik dit zo lees kan ik na de bouw van de kathedraal alle kerkjes, marktplaatsen, grote kerken en die kerker slopen? Scheelt weer een paar huisjes - en idd, mits de huisjes nog maar in die range vallen :-)
Wel énkel in de radius van de kathedraal. De radius is groot, maar toch beperkt als je een groot eiland hebt. Bij mij dekte het 70-80% af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

HMC schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:15:
Allemaal dezelfde godsdienst, dus ik denk het niet, zolang alle huizen maar in de cirkels van een kerk vallen.
Kathedraal heeft gewoon grotere cirkel, waardoor je minder kerken nodig hebt.
Maar bij de buitenste huizen, zeg maar in de hoeken van je min-of-meer vierkante stad, zijn misschien nog wel van die kleine kerkjes nodig.
Sterker nog: een cathedraal vervangt alle pleziergebouwen. Dus taveerne, market, kerk en chapel, gevangenis etc etc :)
Werd al genoemd dus :) alleen de taveerne nog niet, die kan ook weg.

[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 06-08-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 08:02

VP.

Waarom upgraden m'n huisjes niet terwijl ik aan alle "eisen" voldoe? Moet er een bepaalde verhouding blijven tussen ranken (dat het bijvoorbeeld niet mogelijk is om alleen maar Noblemen te huisvesten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
VP. schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:54:
Waarom upgraden m'n huisjes niet terwijl ik aan alle "eisen" voldoe? Moet er een bepaalde verhouding blijven tussen ranken (dat het bijvoorbeeld niet mogelijk is om alleen maar Noblemen te huisvesten)?
Er moet idd een bepaalde verhouding zijn. Anders is het volgens de makers niet realistisch genoeg.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

En, je moet op je belasting letten, die moet dacht ik in het meest groene staan, dus dat je de minste belasting ontvangt, maar dit weet ik niet 100% zeker, misschien mag het ook nog in het donkergroene staan (of andersom weet de kleuren niet uit mijn hoofd :P).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 04-10 20:15
VP. schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:54:
je hebt dus een bepaald aantal peasants nodig om citizens te kijgen, ze kunnen niet allemaal. Je kan extra citizen upgrades krijgen door beggars.
Zelfde met citizen naar partisan. en hier kun je meer upgrade rights krijgen door envoys te hebben (in de orient)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Gisteren even een continues game aan gezet, maar ik was hem vergeten...(ff eten ;P). Had die piraat al mijn schepen kapot geschoten...

Gelukkig was een autosafe op een mooi moment toen ik alleen nog maar net wat bootjes kwijt was en ik nog wel al mijn nobleman had

Dat ging wel snel achteruit, maar ik had zo weer mijn boten en dus was alles snel weer geregeld.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotvervelend : Tijdens mijn continuous game gisteren kwam ik tot de constatatie dat die computer-ettertjes
je eilanden vol gooien met hun eigen warehouses ? Wat is me dat voor een pokke-taktiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:56:
Rotvervelend : Tijdens mijn continuous game gisteren kwam ik tot de constatatie dat die computer-ettertjes
je eilanden vol gooien met hun eigen warehouses ? Wat is me dat voor een pokke-taktiek
heb ik ook een keer gehad, maar nu speel in continues met grote easy islands en zonder computers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
  • Laatst online: 25-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:56:
Kan gebeuren, zorg ervoor dat op elk van je stranden 'harbour master office' staat. Market building dicht bij het strand kan ook, ze moeten wel het hele strand dekken zodat AI niet zijn eigen kan bouwen.
Als AI op je eiland wilt en niet opkan kun je reputatie verliezen met desbetreffende AI (telkens -4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

chromeeh

the Gnome

nvm :P

[ Voor 98% gewijzigd door chromeeh op 07-08-2009 10:51 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Het topic hier is nu ondertussen het zelfde als een continuious game in Anno, meer van het zelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

haha ja idd kzou zegge show is off met island :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Guillome schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:48:
Het topic hier is nu ondertussen het zelfde als een continuious game in Anno, meer van het zelfde :P
tot je alles kan bouwen en je eigenlijk niks meer hoeft te doen, behalve die piraat geld geven klopt dat niet zo zeer daarna wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:29:
[...]

tot je alles kan bouwen en je eigenlijk niks meer hoeft te doen, behalve die piraat geld geven klopt dat niet zo zeer daarna wel ja
Mwah als je een alliance met hem hebt hoeft dat ook niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, kep een vraagje aan jullie ;)
Ik zit nu in Chapter 5 en ik kom geen steek verder.... Ik moet nu indigo enzo verbouwen, maar mijn diplomatische status is nog niet ver genoeg....
Ik kan alleen die Lord nergens vinden!?
Enig idee hoe ik verder moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 14:37
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:01:
Hey, kep een vraagje aan jullie ;)
Ik zit nu in Chapter 5 en ik kom geen steek verder.... Ik moet nu indigo enzo verbouwen, maar mijn diplomatische status is nog niet ver genoeg....
Ik kan alleen die Lord nergens vinden!?
Enig idee hoe ik verder moet?
Chapter 5 heeft geen Lord om mee te handelen. Je moet rollen kopen mij de Chick.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Komt ie dan :)
Veeeel productie :D
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/anno/screenshot0044s.jpg
Main eiland westers: (0 peasants over :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/anno/screenshot0048s.jpg
Eilanden oosters:
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/anno/screenshot0050s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/anno/screenshot0051s.jpg
Sfeer: zit gewoon zoveel detail in alles :)
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/anno/screenshot0052s.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Guillome op 07-08-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe doe ik dat bij 'de chick :P'....
Haar warehouse is niet echt 'open' ..... Als ik er op klik gebeurd er niks XD

Ik zie dat ik nog geen trade ding bij haar open heb, maar dan kom ik nog heel veel reputation tekort... Hoe kom ik daar dan weer aan?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Guillome schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:26:
Komt ie dan :)
Veeeel productie :D
[afbeelding]
Main eiland westers: (0 peasants over :) )
[afbeelding]
Eilanden oosters:
[afbeelding][afbeelding]
Sfeer: zit gewoon zoveel detail in alles :)
[afbeelding]
hoe krijg je die view van boven af? :o

overigens ik moet voor de emperor een chess piece vinde.. maar der is nergens een boot die deze heeft ook niet uit een voorgaande quest.. iemand enig idee hoe ik er aan kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oh dan moet je je config file veranderen, en dan op [end] drukken. Dan kan je 'oneindig' in- en uitzoomen en ook omhoog en omlaag kijken :)

Verwijderd in "[PC] Anno 1404 deel 2"

Oh ja: 12 min load time hier

[ Voor 25% gewijzigd door Guillome op 07-08-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

ik neem aan de enigine.ini? zoja werkt t maar half voor mij.

edit: hmm ik zie nou toch wat leuks! ik heb last van vliegende wegen :D

http://img11.imageshack.us/i/screenshot0023d.jpg/

[ Voor 51% gewijzigd door Xenomorphh op 07-08-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd te zoeken, maar met bijna 40 pagina's (keer 2) kan het zijn dat ik het gemist heb, dus mijn excuses als dit al een keer gevraagd is.

Ik zit in missie 7, waar je die Lord moet bevrijden. Nu heb ik een settlement gebouwd die winstgevend was, maar de inkomsten uit mijn belastingen blijven teruglopen, hoeveel huisjes ik er ook bij zet. Het is dus niet dat ik verlies draai omdat ik allerbei gebouwen neerzet die geld kosten. Mijn inwonersaantal loopt op, maar mijn inkomsten uit de belastingen blijven maar naar beneden gaan als gevolg dat ik nu al meer dan 600 goud verlies en dus in no time failliet zal gaan. Mis ik iets waardoor ik zoveel verlies draai (ik heb net mijn eerste envoys die zitten te zeuren om koffie, dat kan ik nog net betalen, maar daarna zal ik vrij snel een echt negatief eigen vermogen krijgen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te weinig van iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
Staan je belastingen in het geel? zo ja, kijk eens of er het maximale aantal bewoners in een huis zit. Als er minder dan het maximale aantal inwoners in een huis zit, zet dan de belasting weer op groen zodat er mensen bij komen. Wanneer de huizen vol zitten kun je het weer op geel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 08:12
Ben ik nu de enigste die geen eiland gekoloniseerd krijg ? Als ik een warehouse probeer te bouwen zecht ie dat er maar 1 per eiland kan..: X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dOh

Uitbreiden moet je dan met markets :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Laatst online: 25-09 08:12
markets in je eigen stadje. of op dat andere eiland..?: O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
markets of storehouses, en op je eiland dat je wil koloniseren uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
t0tum schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:09:
[...]

Kan gebeuren, zorg ervoor dat op elk van je stranden 'harbour master office' staat. Market building dicht bij het strand kan ook, ze moeten wel het hele strand dekken zodat AI niet zijn eigen kan bouwen.
Als AI op je eiland wilt en niet opkan kun je reputatie verliezen met desbetreffende AI (telkens -4).
of je maakt 10 large warships })

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn belastingen staan gewoon op groen, heb net nog wat geprobeerd, als ik een nieuwe marketplace neerzet en die zo veel mogelijk omring met nomad huisjes en dan wacht totdat die allemaal vol zitten (15/15), dan haal ik maar 200 gold meer op uit belastingen dan daarvoor. Weet niet of dat normaal is, maar heb maar besloten om de missie opnieuw te starten en dit keer gewoon veel, veel, veel meer huisjes neer te zetten, ook op mijn andere eiland (waar je silk verzamelt).

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe game:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/34g7at3.jpg

Oude game:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2nltifl.jpg

Hier kun je zien dat ik met bijna 3 keer zoveel inwoners (en iedereen redelijk tevreden en alle huisjes 15/15, alleen net iets te weinig tapijt op dat moment) minder belasting binnen haalde dan in mijn nieuwe game, waar veel minder mensen zitten. Ik hoop dat het deze keer beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:30:
Nieuwe game:
[afbeelding]

Oude game:
[afbeelding]

Hier kun je zien dat ik met bijna 3 keer zoveel inwoners (en iedereen redelijk tevreden en alle huisjes 15/15, alleen net iets te weinig tapijt op dat moment) minder belasting binnen haalde dan in mijn nieuwe game, waar veel minder mensen zitten. Ik hoop dat het deze keer beter gaat.
Je belastingen gaan ook niet per eiland, maar over het totaal.

En als je geld wil, moet je toch echt de tax op geel zetten.
alleen zolang je huizen hebt die niet vol zijn zet je de tax op lichtgroen
alleen als je huizen wilt upgraden dan zet je de tax op donkergroen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat belastingen niet per eiland gaan maar over het totaal, maar hoe kan het dat ik minder belasting ophaal met bijna 3 keer zoveel inwoners? Bij mijn nieuwe game weer exact hetzelfde, hier zit ik nog niet eens op andere eilanden. Als ik alle huisjes rondom mijn eerste bazaar zet haal ik ongeveer 800 goud op uit belastingen. Dan zet ik wat plantages erbij, wat market buildings etc. en plaats ik een tweede bazaar. Die zet ik ook weer helemaal vol met huisjes, maar nu haal ik nog maar 500 op uit belastingen (alle huisjes zitten vol met 15/15 euphoric Nomads die nu zelfs ook drinken krijgen, wat ze nog niet kregen toen ik 1 bazaar had).

Waarom gaat mijn verdubbelde bevolking ineens veel minder belasting betalen? Het enige wat ik kan bedenken is dat ze geen tapijt en moskee hebben, maar ze zijn wel allemaal 15/15 euphoric.

<edit> De belastingen blijven in het groen staan, maar meer inwoners = meer belasting toch? Zo werkte het wel altijd in de vorige 'levels', waar ik de belasting ook nooit heb verhoogt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

heb je soms zoveel productie dat je flink je belasting drukt?..
overigens moeten ze allemaal een moskee en tapijt hebben dan gaan ze meer betalen diegene die nu geen moskee of tapijt hebben trekt de rest die het wel hebben omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 19:56
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:11:

Waarom gaat mijn verdubbelde bevolking ineens veel minder belasting betalen? Het enige wat ik kan bedenken is dat ze geen tapijt en moskee hebben, maar ze zijn wel allemaal 15/15 euphoric.
Je geeft het antwoordt zelf al. Zeker als je bepaalde goederen wel produceert, maar niet in voldoende mate. Je belastingopbrengsten zullen dan behoorlijk schommelen. Zodra er een tekort is kelderen de belastingopbrengsten naar beneden.

Ik heb het zelfs meegemaakt dat het aantal inwoners omlaag ging. Zodra er weer voldoende goederen beschikbaar waren nam het aantal inwoners weer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

en niet alleen goederen. Je kunt veel meer belasting trekken van nobles dan van peasants. Het kost je dan ook wel weer meer moeite om de nobles tevreden te houden, maar het uiteindelijke rendement is groter.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 14:55

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

In level 6 moet ik een brief via een schip ergens naar toe sturen.
Ik heb de brief in een small trading ship gedaan, maar er beurd niets. Weet iemand hoe ik de brief moet activeren?

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mduijvendijk schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:25:
In level 6 moet ik een brief via een schip ergens naar toe sturen.
Ik heb de brief in een small trading ship gedaan, maar er beurd niets. Weet iemand hoe ik de brief moet activeren?
Je moet op die brief klikken als die in je schip zit en dan verschijnt er een vinkje bij, als je daarop klikt gaat je schip vanzelf de route varen en gaat de rest vanzelf.

Wat betreft de belastingen, het was inderdaad omdat mijn envoy's niet tevreden waren. Nu heb ik gewoon een klein dorpje gebouwd wat winstgevend was en hem toen een uur laten runnen zodat ik voldoende geld had om al die koffieboeren etc. in een keer te bouwen. Bedankt voor de hulp, op naar missie 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aloha
deze anno is wel het leukste !
ik speel doorlopend, 4500 noblemen.
kheb een missie voor corsairs gedaan en ik krijg een coffin ship
iets speciaals mee ? anyone ?
bedankt voor de tips met graan bouwen enzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YippieKaye
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-08 12:30
Mijn save game werkt niet. Zowel de autosave als handmatig. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Is reeds opgelost...

[ Voor 11% gewijzigd door YippieKaye op 10-08-2009 09:15 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

En nog een savegame gerelateerde vraag. Ik ga binnenkort de Windows 7 RTM installeren en dan moet ik dus anno ook opnieuw erop gooien (nieuwe schijf namelijk). Weet iemand of je je profile + savegames gewoon kan copy/pasten toevallig?

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:33

M0nkeymen

Monkeystyle!

Seraphyn schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:32:
En nog een savegame gerelateerde vraag. Ik ga binnenkort de Windows 7 RTM installeren en dan moet ik dus anno ook opnieuw erop gooien (nieuwe schijf namelijk). Weet iemand of je je profile + savegames gewoon kan copy/pasten toevallig?
Ja dat kan

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seraphyn schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:32:
Ga naar "Gateway to the World" en ga naar de tab "Saved Games". Klik dan op de Save games die je wilt bewaren, klik vervolgens op "Upload". Reinstall Anno en ga naar het Anno 1404 portal:
http://anno.uk.ubi.com/pc/game2web.php
Hier kan je je Save games weer opnieuw downloaden. Je medals/achievements/bonusses zijn aan je account gekoppeld dus wanneer je opnieuw inlogd op Anno zijn ze er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

AlphaWierie schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

ok k ga die mydefrag zeker proberen nu.
het rare is dat ik mijn resolutie neit op 1024x kan zetten mar hij blijft op 1280 (lager kan niet) denk dat dit ook voor de lange laadtijden zorgt.
Heeft het defragmenteren geholpen om Anno sneller te laten laden?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

ik zit nu op ongeveer 4500 Noblemen en 5000 Envoys

het wordt nu onspeelbaar met 8-12 FPS 8)7

tijd voor een nieuwe PC :X

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje,

voor handel kun je een bepaald minimum instellen tot waar je je goederen wilt verkopen.
Het lijkt me dat dit ook mogelijk is voor je eigen trade routes... Maar ik kan het niet vinden. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Laatst online: 03-10 10:57
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:03:
Ik heb een vraagje,

voor handel kun je een bepaald minimum instellen tot waar je je goederen wilt verkopen.
Het lijkt me dat dit ook mogelijk is voor je eigen trade routes... Maar ik kan het niet vinden. Wat zie ik over het hoofd?
Waar je je tradingroutes instelt, kan je aangeven wat je schip moet laden en lossen in een bepaalde haven. Je kan per 'goed' instellen hoeveel je laat last door er links op te klikken en dit met de slider aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo77 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:07:
[...]

Waar je je tradingroutes instelt, kan je aangeven wat je schip moet laden en lossen in een bepaalde haven. Je kan per 'goed' instellen hoeveel je laat last door er links op te klikken en dit met de slider aan te geven.
Wat bedoel je met laat last?

Met die slider kun je toch alleen aangeven hoeveel hij er laad? en niet hoeveel er in de haven moeten achterblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Colan schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:55:
ik zit nu op ongeveer 4500 Noblemen en 5000 Envoys

het wordt nu onspeelbaar met 8-12 FPS 8)7

tijd voor een nieuwe PC :X
jep. een dual core gaat misschien wel helpen :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jeetje waarom worden hier vragen tig keer opnieuw gesteld. Die vraag is al heel vaak besproken, en het kan niet, simpel.

@M2m: een dual quadcore bedoel je? :o >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Guillome op 10-08-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
Ben nog maar pas bezig met Anno 1404 en heb een paar vraagjes.

ik speel een continuous game op easy om wat vertrouwd te raken met de game.

Kheb een paar vraagjes:
  • Ik stel een paar goederen te koop in mijn haven maar deze goederen worden niet echt veel gekocht door de AI. De prijs staat gewoon op de default prijs. Kan hier iets aan gedaan worden?
  • als je een schip vol laad met goederen die je wil verkopen, krijg je deze enkel verkocht in havens waar ze deze effectief vragen of kan je gewoon eender welke haven in je route opnemen en deze bijvoorbeeld linnen als te koop aanbieden?
  • Ik heb zaadjes gekocht maar ik kan niets bouwen in het Orient. Vanaf wanneer lukt dit eigenlijk? Moet je hiervoor een bepaalde level van bevolking hebben of? Ik zit bij citizens.
Ik stel deze vragen omdat ik er maar niet in slaag om voldoende winst te genereren.

Het eerste wat ik meestal doe is 2 - 3 eilanden een warehouse bouwen en dan op mijn main eiland een haven maken en huisjes bouwen. Op de andere eilanden ontgin ik dan stenen, iron, maak linnen, touw, cider etc.... Deze transporteer ik dan naar mijn main eiland alwaar ik ze te koop aanbiedt... maar zoals gezegd... ze vinden niet echt gretig aftrek.

Iemand wat tips voor mij?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

1. goedkoper maken?
2. bij lord en die sultan kan je alles dumpen, zei het voor minder geld dan als ze het kwamen halen bij je
3. je moet je zaadjes ook zaaien. Dus in je warehouse, daar in je slot bovenin gooien (je hebt er dacht ik altijd 3) en dan aanklikken met links, dan op het vinkje. Dan zijn ze gezaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:08:
[...]

Wat bedoel je met laat last?

Met die slider kun je toch alleen aangeven hoeveel hij er laad? en niet hoeveel er in de haven moeten achterblijven?
jawel, je kan bv 40 ton laden en dan 20 ton achter laten in haven 1 en 20ton in haven 2. Links klikken op het icoontje van het goed en dan kan je dit met je slider instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
Guillome schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:17:
1. goedkoper maken?
2. bij lord en die sultan kan je alles dumpen, zei het voor minder geld dan als ze het kwamen halen bij je
3. je moet je zaadjes ook zaaien. Dus in je warehouse, daar in je slot bovenin gooien (je hebt er dacht ik altijd 3) en dan aanklikken met links, dan op het vinkje. Dan zijn ze gezaaid.
wat die zaadjes betreft... ik heb ze idd in het slot bovenaan mijn warehouse staan... maar dan geraak ik er niet wijs uit. Ik kan ook nog geen oosterse gebouwen etc... bouwen. Hij zegt altijd iets in de aard van "I can't offer you these buildings right now..." of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Je moet je zaad ook nog activeren he

:{

eh ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:10
Ik ben nu ook met dit spel bezig en tot op heden kan ik mijzelf nog prima vermaken.

Alleen gisteravond even een WTF ?!

Ik was bezig met een free game. Had mijn stad al redelijk op orde.
Komen er ineens een stel bedelaars m'n stad binnenlopen. Een 2-tal beggar houses gebouwd waar ze wel redelijk tevreden mee waren.

Tot ik op een moment verlies begon te lijden..Ik heb toen die beggars mijn stad uit geschopt.
Wel leuk trouwens, die opmerkingen die je krijgt als je beggars eruit schopt :+

Een half uur later werd ineens één van mijn productie eilanden voor een deel door die beggars gekaapt. Echt WTF gebeurd mij hier nu. Ik heb ze maar weer toegelaten in mijn stad. Moest hiervoor wel een redelijk bedrag aftikken.

Gebeurd dat nou standaard, als je beggars eruit schopt, dat ze een ander eiland van je kapen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Als ze boos worden wel ja :) leuk is dat he :) En ze vragen btw wel 20.000 ofzo, maar ik heb dat nooit hoeven betalen als je op accepteren klikt.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.