Niet dus. Rudi heeft gelijk! Dat heb ik trouwens nooit doorgehad tot nu toe!

Toevallig bouw ik schijnbaar altijd een market building in de radius van een productiehuis...! Maar inderdaad, alles wat een huis van buitenaf nodig heeft (of dat nou direct van een plantage komt of van een market building), moet BINNEN de cirkel vallen. Simpel gezegd: een huis (welke dan ook) kan alleen iets OPHALEN vanuit z'n eigen cirkel: AFHALEN is dan weer afhankelijk van de cirkel van de ander. Ik dacht dat die 'binnen de cirkel' regel alleen gold voor productiehuizen die rechtstreeks spullen van een plantage o.i.d. nodig hebben, maar het geldt dus ook voor een market building.
Als de mozaiekmaker in de range van de market building staat, zal die market building de eindproducten kunnen ophalen, maar als de range van de mozaiekmaker niet reikt tot de market building, dan zal hij niet bij de benodigde grondstoffen kunnen (als die dus niet al in z'n cirkel rechtstreeks te krijgen zijn).
EDIT:
O, al twee anderen waren me voor...

Zoals ik al zei: de simpelste manier om dit te onthouden is:
een huis (welke dan ook) kan alleen iets OPHALEN vanuit z'n eigen cirkel
Als je dat maar onthoudt, zit je altijd goed.
EDIT 2:
Ik merk nu trouwens ook dat je voor het ophalen van grondstoffen (door een productiehuis dat ze nodig heeft) NOOIT een weg nodig hebt, dus ook niet voor het weghalen van grondstoffen uit een market building. Ik dacht dat dat alleen goldt voor productievelden.
Ik had als test toenet een koffiemaker gebouwd die binnen z'n cirkel alleen maar een market building had, maar totaal ZONDER wegen. De koffiebonen werder elders verbouwd en verzameld via een ander market building. Desondanks kwamen de bonen gewoon bij de koffiemaker, via een kereltje dat heen en weer liep tussen de twee. Voor het ophalen van de uiteindelijke koffie had ik buiten de cirkel van de koffiemaker weer een ander market building neergezet: de koffiemaker viel WEL weer in de cirkel van dat market building en via een weg tussen de twee werd de koffie netjes opgehaald. (Ja, een nogal nutteloze opstelling, maar het ging even over het achterliggende principe...

)
[
Voor 34% gewijzigd door
Verwijderd op 05-08-2009 19:27
]