[PC] Anno 1404 deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 212.430 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:20:
[...]

Nee. 100% productiviteit is 100% productiviteit. Extra velden hebben alleen zin als de productie lager is dan 100%, bijvoorbeeld als een veld op een woestijneiland niet helemaal op gras ligt. Dan kan je wel een veld extra bouwen op productie naar 100% te krijgen.

De enige manier om echt extra productie te krijgen, zijn items die productie verhogen. Deze zijn zo af en toe voor honor te koop bij Northburough of de grootvizier
Even weg geweest... maar het is goed (en vertrouwt) om te zien dat we die gast nog niet bij de goede naam noemen :+

ontopic:
1e scenario klaar, nu master builder aan het doen...

en wie heb je daar als (mede)speler..... leif.....

die gast ga ik zo hardhandig afmaken voor het einde.... (hopelijk zie ik hem dan ook nooit meer terug) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de eerste paar patricians binnen :D, en die hebben dus bread nodig.
maar als ik een grain farm ding bouw produceert ie niks en zegt t dat het ''fertile soil'' oftewel vruchtbare grond nodig heeft. :S thanks in advance _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39
Je eiland ondersteunt geen graan (zie ook icoontjes boven je eiland). Daarom produceert de farm niets.

[ Voor 21% gewijzigd door Cardinal op 03-08-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisheid
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-02-2022
ik heb waarschijnlijk iets fundamenteels gemist, dus dit is misschien een domme vraag, maar hoe positioneer je zelf de velden bij bijvoorbeeld een hemp-farm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
chrisheid schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:38:
ik heb waarschijnlijk iets fundamenteels gemist, dus dit is misschien een domme vraag, maar hoe positioneer je zelf de velden bij bijvoorbeeld een hemp-farm?
even op het hekje klikken en dan kun je dit zelf doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokidrink schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:42:
[...]

En gebruik de punt (.) en comma (,) toetsen om te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisheid
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-02-2022
Yokidrink schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:42:
[...]

awesome, bedankt!
zal een hoop ruimte schelen, ik zat telkens gewoon op het gietertje te klikken, dan gaat et automatisch maar ernstig inefficient :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-09 17:04
Wat is nu eigenlijk het nut van de 'Pipette'? Blijkbaar alleen het niet hoeven te openen van het gebouwen-menu'tje?
Ik had eigenlijk gehoopt/verwacht dat je hiermee een farm Incl velden in één keer zou kunnen kopieren, dat had een stuk handiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rudi

Idd de pipet heeft weinig toegevoegde waarde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 08:02

VP.

Nvm, gevonden :)

[ Voor 98% gewijzigd door VP. op 03-08-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
Nog twee handige tips, waar ik zelf ook nog maar net achter ben :)

- Toevoegen van havens "middenin" een traderoute is wél mogelijk. Als je een traderoute selecteert zie je in het midden van elk verbindingslijntje een groen balletje. Als je deze sleept naar de haven die je wil toevoegen tussen dat lijntje (je ziet het balletje niet bewegen, maar een haven waar je op gaat staan wel oplichten), dan maakt ie netjes een tussenstop aan. Dus geen havens deleten en weer opnieuw toevoegen meer... handig :)

- Als je enkel klikt op een voorzieningen-gebouw zie je de reikwijdte van dat gebouw. Als je echter dubbelklikt op het gebouw zie je de reikwijdte van alle types van dit gebouw. Dus in 1 opslag de dekking van al je kroegen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 15:06
Rudi schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:02:
- Toevoegen van havens "middenin" een traderoute is wél mogelijk. Als je een traderoute selecteert zie je in het midden van elk verbindingslijntje een groen balletje. Als je deze sleept naar de haven die je wil toevoegen tussen dat lijntje (je ziet het balletje niet bewegen, maar een haven waar je op gaat staan wel oplichten), dan maakt ie netjes een tussenstop aan. Dus geen havens deleten en weer opnieuw toevoegen meer... handig :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

- Als je enkel klikt op een voorzieningen-gebouw zie je de reikwijdte van dat gebouw. Als je echter dubbelklikt op het gebouw zie je de reikwijdte van alle types van dit gebouw. Dus in 1 opslag de dekking van al je kroegen bv.
Ik ben je zeer dankbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ook! :) Beste tip ooit en het wordt nog beter, je kunt dat groene balletje overal neerzetten en zo een waypoint maken. Dat geeft allerlei mogelijkheden om je routes bijv. uit het pad van een orkaan te halen of ze onder een andere hoek naar de haven te laten varen waardoor ze een andere pier nemen. Thx! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een tip: k zet altijd het upgraden uit van de huizen. Nu denk je misschien: moet ik dan alle huizen handmatig upgraden? Nee, onder het marketplace menu zit een 2e tabblad (aan de zijkant). Dan krijg je een overzicht met pijlen die naar boven lopen. Die pijlen staan elk voor een level van huizen (dus peasants, citizens, etc). Als je ze kunt upgraden, lichten ze op, en kunje erop klikken. Als er meerdere zijn kun je heel snel erop klikken ;). Enige nadeel is dat het niet precies is waar ze upgraden, maar volgens mij is het eerst bij de marketplace in de buurt die je geselecteerd heb, en als er niks is in de buurt van die marketplace, maar wel ergens anders, dan die. (ik heb het nog niet getest trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Ik hoorde laatst dat de autosave ook voor corrupte saves zorgt, klopt dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:12:
nog een tip: k zet altijd het upgraden uit van de huizen. Nu denk je misschien: moet ik dan alle huizen handmatig upgraden? Nee, onder het marketplace menu zit een 2e tabblad (aan de zijkant). Dan krijg je een overzicht met pijlen die naar boven lopen. Die pijlen staan elk voor een level van huizen (dus peasants, citizens, etc). Als je ze kunt upgraden, lichten ze op, en kunje erop klikken. Als er meerdere zijn kun je heel snel erop klikken ;).
Ik wist nog geeneens dat het anders kon...? }:O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:14:
[...]

_/-\o_

ik heb 1 x een corrupte save gehad nadat het spel zei dat ik al 2 uur had zitten spelen en het misschien wel tijd was voor een pauze. Tijdens het saven knalde het spel eruit en was dus ook niet meer te laden. Is overigens maar 1 x voorgekomen, andere keren ging het wel goed. Mijn spel wordt ieder half uur opgeslagen en heb verder eigenlijk geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:14:
Zover ik weet gebeurh dit alleen maar als je op de achtergrond wmp of winamp hebt draaien. En veel alt-tabben is ook niet aan te raden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
ik speel dit zelf ook sinds kort (prachtig spel) maar ik kom nu toch iets raars tegen..
ineens hebben bepaalde huisjes 50-75% HP over en ze hebben een 'Debuff' dat 'Sooting: Increases fire risk' heet. hoe voorkom ik deze debuff en wat veroorzaakt het ?
Ik weet dat ik carpenters hutjes overal kan neerzetten maar ik voorkom het liever helemaal.

en Hier ook veel last van crashes, maar ik alt-tab ook erg veel.. raar genoeg gebeurt het niet tijdens alt-tabben :/

[ Voor 14% gewijzigd door joon op 03-08-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik alt-tab heel veel, nog nooit een crash of corrupte savegame gehad. Ik gebruik ondertussen ook Firefox, MSN en Winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

joon schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:46:
ik speel dit zelf ook sinds kort (prachtig spel) maar ik kom nu toch iets raars tegen..
ineens hebben bepaalde huisjes 50-75% HP over en ze hebben een 'Debuff' dat 'Sooting: Increases fire risk' heet. hoe voorkom ik deze debuff en wat veroorzaakt het ?
Ik weet dat ik carpenters hutjes overal kan neerzetten maar ik voorkom het liever helemaal.

en Hier ook veel last van crashes, maar ik alt-tab ook erg veel.. raar genoeg gebeurt het niet tijdens alt-tabben :/
carpenters house maken deze zorgt ervoor dat weer gerepareerd wordt. dat is je enige oplossing. ja of rampen uitzetten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Xenomorphh op 03-08-2009 22:57 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
The Dolf schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:31:
[...]

Zover ik weet gebeurh dit alleen maar als je op de achtergrond wmp of winamp hebt draaien. En veel alt-tabben is ook niet aan te raden.
Ik heb nu al 4x een corrupte save-game gehad...
niks alt-tabben of andere programma's op de achtergrond (en ook al waren die er wel... dat mag niet voor crashes zorgen) en ook geen ALT-Tabben naar MSN of browser (daarvoor staat mn laptop op mn buro)

best irritant, spel crashed dan naar de desktop met een error tijdens het auto-saven. en die save is dan ook stuk. ben je een half uur kwijt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Kennen jullie deze situatie zoals ik heb vandaag had:

Ben je lekker opnieuw begonnen met een continious game, om alle dingen die je geleerd hebt toe te passen. Dus het functionele bouwen etc. Het gaat lekker en je hebt je grootste woon eiland min of meer helemaal vol staan met Peasants en Citizen, waarbij je ruimte gelaten hebt voor de church bijvoorbeeld.

Dan kom je op het moment om die church te gaan bouwen op meerdere plekken blijkt de vrij gehouden ruimte NET te klein te zijn. Dus alle gebouwen moesten 1 veldje naar beneden worden opgeschoven. 7(8)7

Dus moet je je halve eiland afbreken om vervolgens weer op te bouwen, 1 klein kl*te veldje lager! |:(

Ok, niet echt het halve eiland, maar de helft van mijn inwoners en ik had ongeveer 7k inwoners.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk niet, ik breek altijd gewoon een deel van de huizen af om een church oid neer te zetten. Ik heb wel een manier van bouwen waarin dit soort gebouwen makkelijk in te passen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

overigens een mooie manier om geld te verdienen als je eenmaal een mooi aantal noblemen hebt, zeg 3000 en ze krijgen een nieuwe wens vervul deze niet dan gaan ze lekker veel betalen. heb nu een inkomen van 3000+ :D

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik merk juist het tegenovergestelde, hoe meer en beter je aan hun wensen voldoet, hoe meer geld ik binnenhaal.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:50:
overigens een mooie manier om geld te verdienen als je eenmaal een mooi aantal noblemen hebt, zeg 3000 en ze krijgen een nieuwe wens vervul deze niet dan gaan ze lekker veel betalen. heb nu een inkomen van 3000+ :D
Juist niet. Dan groeien ze hun huizen namelijk niet vol.

Je kunt hem trouwens ook handmatig op geel zetten, dan krijg je net zoveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje

Ik zit nu met het probleem dat ik geen continuous game meer kan spelen,iedere keer dat ik nieuwe game wil spelen of een save game wil laden wordt ik terug gezet naar bureaublad nadat ie ongeveer 80% heeft geladen.
muziek valt weg en bang game is afgesloten en dat wel ve=reemd wanr 2 weken lang heb geen enkel probleem hier mee en is sinds kort op getreden en ik kan wel campain spelen zonder enkele probleem..

iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?? heb game al 2 keer reinstall gedaan maar werkt ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

Draai eens een uninstall, verwijder alle bestanden die over zijn gebleven (dus ook die in mydocs en program files) en draai CCcleaner eens.

[ Voor 6% gewijzigd door HaterFrame op 04-08-2009 08:36 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

lijkt op een corrupte save game ofzo.. kan je geen oudere auto save loaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:15:
Dus moet je je halve eiland afbreken om vervolgens weer op te bouwen, 1 klein kl*te veldje lager! |:(
Je maakt een geintje, hoop ik...? Dan sloop je toch gewoon die paar huizen die in de weg zitten...? Ik zou never nooit niet de hele stad gaan opschuiven: het idee alleen al... :/ Ik heb zelfs al eens een keer een wijk noblemen vernietigd om de cathedraal mooi in het midden te kunnen plaatsen. 8) Daar maakt niemand een probleem van in Anno-land, hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

ik leg meestal een ruime hoeveelheid weggetjes, dan kan je weggetjes weghalen en dan heb je weer een blokje extra ruimte :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

doe ik inderdaad ook, ik offer graag wat weggetjes op voor dat soort dingen

maar vooralsnog heb ik minder problemen met gebouwen die nergens passen t.o.v. de oude Anno's

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Colan schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:42:
doe ik inderdaad ook, ik offer graag wat weggetjes op voor dat soort dingen

maar vooralsnog heb ik minder problemen met gebouwen die nergens passen t.o.v. de oude Anno's
eigenlijk vind ik de meest vreselijke dingen, de boerderijtjes met 4x4 velden. Je houd altijd plek over (of je zit met een warenhuis die eigenlijk nog wel meer kan wegbrengen / halen, die dus eigenlijk onder zijn capaciteit werkt)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44
M2M schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

eigenlijk vind ik de meest vreselijke dingen, de boerderijtjes met 4x4 velden. Je houd altijd plek over (of je zit met een warenhuis die eigenlijk nog wel meer kan wegbrengen / halen, die dus eigenlijk onder zijn capaciteit werkt)
Praat me der niet van! Milk vind ik al irritant, met 3x 4x4, graan heb ik wel een redelijke opbouw voor gevonden, maar als er nog meer bij komen, als voor die varkens en voor vlees... daar zou ik graag een ideale opzet voor zien eigelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

die graan dingen vallen nog wel mee, die kan je gewoon kwijt in 8x8 hokjes.
die varken/koe dingen daarentegen, passen nooit lekker bij mij (ook omdat die altijd op een te klein productieeilandje terechtkomen :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

het vereist wat meer gepuzzel inderdaad, maar je kunt nu gelukkig eilanden 'bevruchten' en je hebt altijd 100% vruchtbaarheid, en geen 50% waarbij je standaard de helft van je akkerruimte op moet offeren

oh ja, en geitenfarms zijn de ergste om te bouwen

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

geiten farms zijn simpel...

http://img30.imageshack.us/i/screenshot0020e.jpg/ zo doe ik ze ;) werkt erg goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

helaas heeft niet elk eilandje een mooi recht stuk grond waar je die rommel op kwijt kunt. Kleinere veldjes (2x3 FTW!!!) zijn gemakkelijker te plaatsen (en het maakt dan ook niet zo veel uit als je er eentje te weinig plaatst). Die grote lompe dingen zijn gewoon moeilijker om mee te slepen en te schuiven. Meestal probeer ik dan maar zoveel mogelijk kleine veldjes om wat grote heen te bouwen om de loze ruimtes op te vullen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

nou de meeste eilanden hebben wel rechte stukken waar dit perfect kan.. ja tenzij je op de meest kleine zit wordt het lastig. maar dan nog is het een aardig goede manier, en idd 2x3 zijn het meest relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

is er dan niet een website waarop staat hoe je het beste die plantations kunt ordenen? (net zoiets als de website voor de supply chains en de "anno calculator")?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Dit zeer mooie (en verslavende) spel hebben ervoor gezorgd dat ik dan toch maar eens (Na lang uitstellen) XP heb geinstalleerd, met Bootcamp, op mijn Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik moet zelf echt een 25-30minuten laden (ik overdrijf niet) als ik een continue game doe.
de campain gaat gelukkig wat sneller dat duurt 30sec.

25-30minuten.. is toch niet normaal meer.. (valt me wel op dat bij Forcast Weather hij heel lang blijft laden)

verder vind ik het echt een top game. dit is de eerste anno game die ik speel. moest wel erg wennen en zoeken in het begin aangezien er niet echt een uitleg modus is.

Maar nu besteed ik vele uren aan het spel (inc het laden haha)

specs:
Laptop:
HP pavillion dv6000
Core Duo 1.5ghz
2gb ram
grafisch: intel 965Express 358mb (zwakke plek van de laptop)

[ Voor 18% gewijzigd door AlphaWierie op 04-08-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 09:21
M2M schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:04:
is er dan niet een website waarop staat hoe je het beste die plantations kunt ordenen? (net zoiets als de website voor de supply chains en de "anno calculator")?
Dat vraag ik mij dus ook af.....

Heeft het bvb nut om een ciderfarm te voorzien met 6 fields wanneer 4 fileds eigenlijk wel volstaan (staat dan op 100%). Want dan kan je veel meer farms kwijt op een stuk grond.

Edit:
@wieriemaster: Volgens mij is het zo da thoe verder de game vorderd en hoe meer farms huizen etc etc je hebt staan de laadtijd ook langer wordt. Tenminste, zo ervaar ik het ook. duurt bij mij ook bijna 10 minuten.

[ Voor 18% gewijzigd door XenoMorpH op 04-08-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
XenoMorpH schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:52:
[...]
Heeft het bvb nut om een ciderfarm te voorzien met 6 fields wanneer 4 fileds eigenlijk wel volstaan (staat dan op 100%). Want dan kan je veel meer farms kwijt op een stuk grond.
Nee dit heeft geen enkel nut als het om gewoon volledig vruchtbare-grond gaat. 4 fields geeft dan 100% productivity, en hoger wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

XenoMorpH schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:52:
[...]

Dat vraag ik mij dus ook af.....

Edit:
@wieriemaster: Volgens mij is het zo da thoe verder de game vorderd en hoe meer farms huizen etc etc je hebt staan de laadtijd ook langer wordt. Tenminste, zo ervaar ik het ook. duurt bij mij ook bijna 10 minuten.
Dat is al meerdere malen aangegeven, meer farms plaatsen dan optimaal is nergens voor nodig, levert geen extra productie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
M2M schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:04:
Ik denk dat er niet echt een 'beste methode' is. Het belangrijkste is zo min mogelijk ongebruikte grond over te houden, en dat hangt toch echt af van de vorm/ruimte van het eiland waarop je bouwt.
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=909970 staan nog wel wat verschillende ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Het schijnt dat mensen nog als is problemen hebben als de game crashed met winamp aan.. Ik heb hier iig gevonden dat het komt als mensen een trainer gebruiken en dan specifiek die van razer1911 ik heb dit ook even geprobeerd en als je daar te vaak ctrl + f4 indrukt crashed je game. Dus mensen die deze trainer gebruiken en hun game crashed weten ze hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:00:
[...]

Je maakt een geintje, hoop ik...? Dan sloop je toch gewoon die paar huizen die in de weg zitten...? Ik zou never nooit niet de hele stad gaan opschuiven: het idee alleen al... :/ Ik heb zelfs al eens een keer een wijk noblemen vernietigd om de cathedraal mooi in het midden te kunnen plaatsen. 8) Daar maakt niemand een probleem van in Anno-land, hoor. ;)
Nee, het is echt geen geintje, MAAR hierbij heb ik niet vertelt dat dit mijn continious game is waarbij ik alles op het makkelijkst heb staan dus ik krijg gewoon 100% van de grondstoffen terug. :P Klopt, zo is de uitdaging kleiner, maar dit is mijn savegame waar ik lekker mee ga experimenteren om zo efficient mogelijk te bouwen! ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
Levert het plaatsen van extra Alms Houses extra geld op?
Ik had er eigenlijk maar 1 per stad in mn continous game, maar zag nu een "achievement" om 5k beggars te huisvesten in Alms Houses. Dus een hele rits Alms Houses bijgebouwd (had 6.5k beggars), en mijn belastinginkomsten vliegen ineens omhoog?
Had ik dat geweten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44
Rudi schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:34:
Levert het plaatsen van extra Alms Houses extra geld op?
Ik had er eigenlijk maar 1 per stad in mn continous game, maar zag nu een "achievement" om 5k beggars te huisvesten in Alms Houses. Dus een hele rits Alms Houses bijgebouwd (had 6.5k beggars), en mijn belastinginkomsten vliegen ineens omhoog?
Had ik dat geweten.... :)
Als je die gedetaileerde belasting inkomsten bekijkt zie je dat beggars die niet in alms houses zitten geld weg halen... hoe veel dat is kan je zelf wel bekijken, dus je inkomsten gaan zeker omhoog ( en je krijgt meer van die asscention rights. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

dat klopt als beggars op de straat zijn kosten ze geld heb je ze in alms huizen zitten gaan deze kosten weg.. overigens leveren ze niks op ze besparen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
Zjosh schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:41:
[...]
Als je die gedetaileerde belasting inkomsten bekijkt zie je dat beggars die niet in alms houses zitten geld weg halen... hoe veel dat is kan je zelf wel bekijken, dus je inkomsten gaan zeker omhoog ( en je krijgt meer van die asscention rights. )
Inderdaad, compleet overeengekeken, -9000 gold, dat scheelt wel redelijk ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 09:21
Rudi schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:29:
[...]
Dat is al meerdere malen aangegeven, meer farms plaatsen dan optimaal is nergens voor nodig, levert geen extra productie op.
Farms of fields O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
  • Laatst online: 25-11-2023
Rudi schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:29:
[...]
Ik denk dat er niet echt een 'beste methode' is. Het belangrijkste is zo min mogelijk ongebruikte grond over te houden, en dat hangt toch echt af van de vorm/ruimte van het eiland waarop je bouwt.
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=909970 staan nog wel wat verschillende ideeën
Yep, zo min mogelijk ongebruikte grond over te laten. Al die opstellingen in die forum (zoals bier) zijn leuk maar niet praktisch. Eindproductie gebouwen zouden niet tussen de velden in, maar in een groepje bij het warenhuis moeten staan.
Deze man geeft het beste weer hoe het uit moet zien, hulde! _/-\o_
Lof102 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:18:
[afbeelding]
De spullen worden tussen de eilanden met zo'n 10 handelsroutes verscheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
t0tum schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:54:

Eindproductie gebouwen zouden niet tussen de velden in, maar in een groepje bij het warenhuis moeten staan.
waarom?

je kan toch maar zo veel productie huizen en velden binnen bereik van het warenhuis krijgen en als je die helemaal upgrade heeft die meer als genoeg wagentjes om alles op te pikken, ook over langer afstanden
en als de productie tussen de farms in staat halen ze zelf de grondstoffen op en hoef je daar ook geen extra warenhuizen voor te bouwen.
en als je wat overproductie van de farms wilt kan je gewoon een paar van de farms aansluiten op je warenhuis, en dat hoever er echt maar 1 of 2 te zijn per warenhuis bereik om alles wat te veel is op te halen, (als je genoeg overlap hebt in de productiehuisjes qua farms)

of zie ik hier nu iets heel er over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 04-08-2009 20:15 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Kan je instellen dat een boot pas iets ophaalt als je een X aantal van dat item hebt in je opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
himlims_ schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:55:
Anno-1404
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Hopelijk zit er een layout tussen waar je iets aan hebt

mijn huisjes rondom de kerk willen niet 'omhoog' wat kan dat zijn?
hoe kom je aan die mooie stenen huizen..
ik zit een beetje vast op het level dat de huizen al groot zijn maar de grond nogsteeds van zand.
terwijl alles op vol zit..(advance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

welke woningen bedoel je precies? welke afbeelding?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de game nu zo ongeveer onspeelbaar geworden.

Geen WMP meer aan (MP3 speler aan line-in nu :+ ), autosave uit... en je raad het al: ik klik op de kathedraal in het bouw-menu en voila: CTD (crash to desktop).

Anno 1404 natuurlijk opnieuw opgestart en wat hebben we... een corrupte save en daarvoor nog een corrupte save... fijn :(

Ik kan een uur spelen en dan verlies ik drie kwartier. Dan is de lol er af...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die crashen en belachelijk lange laadtijden hebben, draaien jullie XP of Vista?

Ik heb XP en kan ondertussen doen wat ik wil; alt-tabben, chatten of muziek draaien en er crasht nooit wat.

Ook heb ik nu een savegame met ruim 7000 inwoners, waarvan 2000 Noblemen en 2500 Envoys (niet gek veel, maar toch) en deze game laadt in ongeveer anderhalve minuut. Dat vind ik al veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:54:
Bij mij is de game nu zo ongeveer onspeelbaar geworden.

Geen WMP meer aan (MP3 speler aan line-in nu :+ ), autosave uit... en je raad het al: ik klik op de kathedraal in het bouw-menu en voila: CTD (crash to desktop).

Anno 1404 natuurlijk opnieuw opgestart en wat hebben we... een corrupte save en daarvoor nog een corrupte save... fijn :(

Ik kan een uur spelen en dan verlies ik drie kwartier. Dan is de lol er af...
als je nou de tijd versneld met f11 en dan versnellen kiest heb je het zo weer ingehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Over dat crashen, ik had het wel toen ik de gedownloade versie had,
Nu heb ik het spel origineel en heb eigenlijk nergens meer last van,

draai trouwens Vista 64Bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Ik draai ook Vista 64-bit, nog geen problemen tegen gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
himlims_ schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:45:
welke woningen bedoel je precies? welke afbeelding?
4de afbeelding. linksonder. huizen met donkere daken en stenen tuinen... bij mij is alles nog van zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn volledig geupgrade warenhuizen met stenen kades eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
nee niet die dingen, bedoel echt die huizen. rondom je marktplace enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
AlphaWierie schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:40:
4de afbeelding. linksonder. huizen met donkere daken en stenen tuinen... bij mij is alles nog van zand.
die komen vanzelf als je vorige huizen al hun behoefte hebben vervuld, en vol zitten, en je genoeg materaal hebt voor ze om hun huize te upgraden. (en je upgrades niet hebt uit gezet... maar dan zou je pijltjes boven je huizen moeten zien en kan je er op klikken en dan U drukken om ze te upgraden)

tenzij je in de campaign zit, daar zijn ze nog wel eens gelockt. maar dan krijg je ze zeker het volgende level wel.

edit : EN je belasting moet in het donkere groene staan, anders upgraden ze niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Countess op 04-08-2009 23:49 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

dat zijn Patricians huizen, die krijg je als je je inwoners upgrade

lees het hele topic door voer hoe dat gaat

*edit: te laat :p *

[ Voor 9% gewijzigd door Colan op 04-08-2009 23:50 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:05:
[...]

als je nou de tijd versneld met f11 en dan versnellen kiest heb je het zo weer ingehaald ;)
Daarvan ga je niet sneller klikken ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:03:
Mensen die crashen en belachelijk lange laadtijden hebben, draaien jullie XP of Vista?

Ik heb XP en kan ondertussen doen wat ik wil; alt-tabben, chatten of muziek draaien en er crasht nooit wat.

Ook heb ik nu een savegame met ruim 7000 inwoners, waarvan 2000 Noblemen en 2500 Envoys (niet gek veel, maar toch) en deze game laadt in ongeveer anderhalve minuut. Dat vind ik al veel :P
Ik draai XP en heb uber korte laadtijden. (lijkt me ook wel zo logisch met mijn systeem)
Xenomorphh schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:42:
dat klopt als beggars op de straat zijn kosten ze geld heb je ze in alms huizen zitten gaan deze kosten weg.. overigens leveren ze niks op ze besparen kosten.
Ze eten en drinken dan wel mee ;)
Vorkie schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:57:
Over dat crashen, ik had het wel toen ik de gedownloade versie had,
Nu heb ik het spel origineel en heb eigenlijk nergens meer last van,

draai trouwens Vista 64Bits
Heb nooit de gedownloade gehad ;)

Probeer eens bij de 75K aan inwoners te komen en kijk dan of 'ie nog steeds stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaWierie schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:44:
nee niet die dingen, bedoel echt die huizen. rondom je marktplace enz
Dat zijn gewoon patrician huizen....

3e level citizens, daarna komen de noblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met opdrachten: The Nunnery III

Mijn pater vraagt na een escort van zijn schip om een volgende stap:

Make the following available: 1 map

en bij de queeste staat de volgende uitleg : The nun and brother Hilarius have selected a remote island in wicht to build the nunnery. Organise an expedition therer and take a detailed map with you.

Waar vind ik ergens die map? Ik kan enkel map kopen bij onze corsair vriend.
EN zie hieronder , ik denk niet dat dit de juiste maps zullen zijn.

WANT Ik heb ook eens een opdracht gekregen om een sextant af te leveren bij de groot vizier en toen ik eentje gekocht had via honour en wou binnen leveren gaf hij me er enkel de helft in honour voor in ruil terug en bleef de opdracht openstaan. Dat was dus nier de sextant die hij wou hebben. Maar welke was dan wel de juiste. Je krijgt hierover nergens uitleg in t spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:30
@ZB krijger
Ik heb het spel niet, maar volg het topic wel (heb nog geen computer die het kan draaien, die komt nog wel ooit :P) Maar zoals ik de opdracht lees van de "Nunnery".

1) Er is een eiland geselecteerd
2) Jij moet naar dat eiland toe en die verkennen. Blijkbaar kan je een map maken of krijg je bij verkennen een map.
3) Deze map neem je mee terug.

Ze zeggen "organiseer een expeditie daarheen en neem een gedetailleerde map mee (terug, maar dat staat er feitelijk niet in, is mijn invulling)".

Probeer dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:39:
@ZB krijger
Ik heb het spel niet, maar volg het topic wel (heb nog geen computer die het kan draaien, die komt nog wel ooit :P) Maar zoals ik de opdracht lees van de "Nunnery".

1) Er is een eiland geselecteerd
2) Jij moet naar dat eiland toe en die verkennen. Blijkbaar kan je een map maken of krijg je bij verkennen een map.
3) Deze map neem je mee terug.

Ze zeggen "organiseer een expeditie daarheen en neem een gedetailleerde map mee (terug, maar dat staat er feitelijk niet in, is mijn invulling)".

Probeer dat eens?
alle reacties zijn leuk, bedankt dus

1. er is geen eiland geselecteerd (is buiten het reguliere spelveld , meestal vertrek je met een aantal goederen in je schip op expeditie en kom je na een tijdje terug met een bonus.)
MAAR dan heb je een dergelijke map wel op voorhand ergens te pakken gekregen. Ik heb ze eerder wel eens gekocht van de corsair piraat OF gekregen. Maar nu dus niet.

Stap 2 en 3 geraak ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ZB

de map word doorgaans in je storehouse geplaatst (2e tab) in plaats van je bootje.

Daar zal de map te vinden zijn waarmee je (met de nodige armaments) een "buiten de wereld expeditie" kan starten.

Ik heb de quest nu al 2 keer gedaan en beiden keren was die kaart in me storehouse. (op het eiland waar je ook het klooster hebt staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:00:
@ZB

de map word doorgaans in je storehouse geplaatst (2e tab) in plaats van je bootje.

Daar zal de map te vinden zijn waarmee je (met de nodige armaments) een "buiten de wereld expeditie" kan starten.

Ik heb de quest nu al 2 keer gedaan en beiden keren was die kaart in me storehouse. (op het eiland waar je ook het klooster hebt staan)
Muchos gracias:
En idd daar staat hij dus te blinken tussen al die andere dingen die ik al verzameld. Dat ik daar over heb gezien. En die sextant voor de groot vizier, (zie mijn eerste topic) zat die dan ook ergens in een warehouse verstopt? Iemand al voor gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Zit ook geen lekkere logica in die opdrachten dus. Ze hebben al een eiland geselecteerd volgens het verhaal. Beetje vreemd dat je daar dan niet kan komen, hoe moeten ze een eiland selecteren terwijl dat nog onbekend/ onbereikbaar is. Knappe jongens.. :S

Naja, het was "my best guess". Weet je toevallig in welke "hoofdmissie" je zit? En is the nunnery 3 ook de echte naam van de missie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:27:
Zit ook geen lekkere logica in die opdrachten dus. Ze hebben al een eiland geselecteerd volgens het verhaal. Beetje vreemd dat je daar dan niet kan komen, hoe moeten ze een eiland selecteren terwijl dat nog onbekend/ onbereikbaar is. Knappe jongens.. :S

Naja, het was "my best guess". Weet je toevallig in welke "hoofdmissie" je zit? En is the nunnery 3 ook de echte naam van de missie?
Het "eiland" ligt zelfs buiten het speelgebied, dit is met veel missies zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:07:
[...]

Muchos gracias:
En idd daar staat hij dus te blinken tussen al die andere dingen die ik al verzameld. Dat ik daar over heb gezien. En die sextant voor de groot vizier, (zie mijn eerste topic) zat die dan ook ergens in een warehouse verstopt? Iemand al voor gehad?
Voor die sextant geld hetzelfde, je krijgt en map (in je boot of in je storehouse, maar volgens mij krijg je die wel in je boot als je de ruimte hebt, anders pleurt ie in het water) de armaments regelen en gaan met die banaan naar de buitenwereld.

Probleem is echter dat die quest een timer heeft en je waarschijnlijk al over de tijd bent, en je niet een quest opnieuw kan starten (wat ik heel vervelend vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

AlphaWierie schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:46:
Ik moet zelf echt een 25-30minuten laden (ik overdrijf niet) als ik een continue game doe.
de campain gaat gelukkig wat sneller dat duurt 30sec.

25-30minuten.. is toch niet normaal meer.. (valt me wel op dat bij Forcast Weather hij heel lang blijft laden)

verder vind ik het echt een top game. dit is de eerste anno game die ik speel. moest wel erg wennen en zoeken in het begin aangezien er niet echt een uitleg modus is.

Maar nu besteed ik vele uren aan het spel (inc het laden haha)

specs:
Laptop:
HP pavillion dv6000
Core Duo 1.5ghz
2gb ram
grafisch: intel 965Express 358mb (zwakke plek van de laptop)
Het belangrijkste vergeet je te melden, je HDD.
Ik heb een laptop met 7200 rpm, dat scheelt IMHO veel t.o.v. standaard laptop-hdd's. ook belangrijk is de settings van je graphics. Beterere graphics geeft een aanzienlijk langere laadtijd.

Daarnaast heb ik na een paar keer spelen mydefrag er over heen gegooid.

Ik wacht nu geen 5 minuten bij laden op mijn laptop die iets beter specs heeft dan die van jou.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:27:

wel een klein foutje in de lay-out is mijn beste excuus om t niet onmiddellijk te hebben gespot in mijn warehouse:
namelijk : als je in 1 van je warehouse hebt gescrold omdat je te veel van die leuke dingen hebt verzameld in je warehouse, dan staan alle warehouses op de andere eilanden in dit 2de plaatje. Dus ik zag een leeg warehousje maar moest dus gewoon ff naar boven scrollen en daar stond de map. De naam is idd Nunnery III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

VP. schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:12:
Kan je instellen dat een boot pas iets ophaalt als je een X aantal van dat item hebt in je opslag?
Iemand? :)

Voorbeeldje: Op een gegeven moment heb ik een groot overschot van bijvoorbeeld hout. Ik laat dat een schip steeds alles ophalen en verkopen bij een ally. Op een geven moment heb ik dan geen hout meer (logisch), maar dan vergeet ik dat dat komt door die trading route. Ik ga dan weer als een gek houthakkertjes bouwen, zonder veel succes natuurlijk.

Ik zou het fijn vinden als deze trading route pas hout in gaat laden als ik meer dan 50 wood hebt. Kan je dit instellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
VP. schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:50:
[...]
Ik zou het fijn vinden als deze trading route pas hout in gaat laden als ik meer dan 50 wood hebt. Kan je dit instellen? :)
Nee, dit is helaas niet mogelijk, één van de grote tekortkomingen van het spel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Je kan wel instellen hoeveel er geladen word, maar of er ook een minimum in te stellen is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

I see, jammer!

Ik zie dat veel van jullie alles op verschillende eilanden bouwen. Je stad op 1 eiland, je drank en andere plantages op een andere, etc. Ik vraag me af of jullie dan per eiland een paar houthakkers en steengroeven neerzetten, of echt 100% alles apart houden?

Ik doe soms een mix van beide.. als ik op 1 van mijn eilanden een steengroeve zie, maak ik daar wel gelijk gebruik van! Het oogt een beetje slordig, maar het is wel handig!

En jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Op de drie grootste eilanden mijn inwoners, eventueel wat houthakkers en steengroeven. Zelfs mijn tools zet ik weg op een klein eiland Overige eilanden enkel productie. Hout haal ik van mijn inwonerseilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Je kon bij de oude Anno versies door te klikken op een punt in de hoeveelheidsbalk van een bepaalde stof in je haven/ opslagruimte, bepalen tot hoeveel er verkocht mocht worden. Dit werkt begrijp ik dus niet voor je eigen schepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VP. schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:06:
I see, jammer!

Ik zie dat veel van jullie alles op verschillende eilanden bouwen. Je stad op 1 eiland, je drank en andere plantages op een andere, etc. Ik vraag me af of jullie dan per eiland een paar houthakkers en steengroeven neerzetten, of echt 100% alles apart houden?

Ik doe soms een mix van beide.. als ik op 1 van mijn eilanden een steengroeve zie, maak ik daar wel gelijk gebruik van! Het oogt een beetje slordig, maar het is wel handig!

En jullie?
Wat ik nu gedaan heb, is het volgende:

Op mijn begineiland bouw ik alleen het nodige, dus houthakkers, steengroeves, gereedschapproductie en een a twee ropeyards.

Vervolgens zorg ik ervoor dat mijn tweede eiland in elk geval cider en linen ondersteund en een aantal ijzermijnen en steengroeves heeft. Daar produceer ik dan linen en cider en overproduceer ik bouwstoffen. Later bouw ik een schip dat zich daar helemaal vol laadt met stenen, hout en tools en langs al mijn andere kolonies gaat (niet langs mijn hoofdeiland) en daar dan de bouwstoffen dumpt. Werkt vrij goed.

Maar als ik inderdaad een steengroeve binnen bereik van een pakhuis heb, bouw ik er wel eentje ja. Scheelt gewoon als je niet op dat schip hoeft te wachten en het overschot kun je verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik pas het zelfde principe toe ik maak een trade route met schip dat constant bouwmaterialen langs al mijn eilanden brengt. (Met die verstande dat het op mijn oosterse eilanden mosaic dropped en op de westerse ook glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Tukk schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:49:
[...]

Het belangrijkste vergeet je te melden, je HDD.
Ik heb een laptop met 7200 rpm, dat scheelt IMHO veel t.o.v. standaard laptop-hdd's. ook belangrijk is de settings van je graphics. Beterere graphics geeft een aanzienlijk langere laadtijd.

Daarnaast heb ik na een paar keer spelen mydefrag er over heen gegooid.

Ik wacht nu geen 5 minuten bij laden op mijn laptop die iets beter specs heeft dan die van jou.
ok k ga die mydefrag zeker proberen nu.
het rare is dat ik mijn resolutie neit op 1024x kan zetten mar hij blijft op 1280 (lager kan niet) denk dat dit ook voor de lange laadtijden zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Over de market buildings: Ik kwam erachter inderdaad dat de orient marketbuildings niet erg efficient zijn omdat er weinig karretjes zijn. Dus de oplossing was: Ook in de orient soms occident marketbuildings plaatsen!
Doen meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oriental marketbuilding wat 3 spice farms, 2 date farms en 2 goat farms bedient. Dit gaat prima, zonder problemen. Ik heb de indruk dat oriental market building standaard 2-3 karretjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
wanneer kan je de moslims kiezen? ben namelijk al een tijdje met de westerlingen bezig. heb wel de orient al ontmoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

scrolls kopen bij de grotehandelaar voor honor en dan naar de orient trader gaan en ze daar inleveren
krijg je zo'n moslim boot en kan je moslim eiland beginne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds niemand die die naam van die ene occident gast heeft onthouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

lord huppeldepup :o

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

VP. schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:06:
I see, jammer!

En jullie?
eigenlijk zet ik alle steengroeven en andere soorten steen op mijn inwonerseiland, evenals een stuk of 6 houthakkertjes. De houthakkers sloop ik later weer als ik de ruimte nodig heb. Daarnaast laat ik zoveel mogelijk ruwe grondstoffen naar mijn hoofdeiland shippen. Kleren maak ik dus op mijn hoofdeiland, tools ook. IJzer uit erts en houtskool dan weer niet, omdat dat goed te combineren is op het eiland waar beide aanwezig zijn. Het scheelt je dan weer een beetje ruimte in het transportschip. Heb ik de tools op een ander eilandje nodig, dan stuur ik het wel even snel met een extra vrachtschipje op en neer. Bij een beetje economy zitten de tools, wood en stone op elk eiland ook helemaal vol. Zo kom je in ieder geval niet te kort als je nog snel even wat cider plantations moet maken.
Mischa_NL schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:03:
Over de market buildings: Ik kwam erachter inderdaad dat de orient marketbuildings niet erg efficient zijn omdat er weinig karretjes zijn. Dus de oplossing was: Ook in de orient soms occident marketbuildings plaatsen!
Doen meer mensen dit?
nee eigenlijk niet. Zolang er geen uitroeptekentjes boven een plantation hangen omdat ze niet vaak genoeg leeggeplukt worden, heb je ook geen extra market building meer nodig. En als je de weggetjes van en naar market buildings een beetje kort houd, en niet overal omheen leidt dan kost het ook niet zoveel tijd om de spullen van de boerderij naar het warenhuis te slepen.

[ Voor 21% gewijzigd door M2M op 05-08-2009 17:07 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
M2M schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:04:
[...]

eigenlijk zet ik alle steengroeven en andere soorten steen op mijn inwonerseiland, evenals een stuk of 6 houthakkertjes. De houthakkers sloop ik later weer als ik de ruimte nodig heb. Daarnaast laat ik zoveel mogelijk ruwe grondstoffen naar mijn hoofdeiland shippen. Kleren maak ik dus op mijn hoofdeiland, tools ook. IJzer uit erts en houtskool dan weer niet, omdat dat goed te combineren is op het eiland waar beide aanwezig zijn. Het scheelt je dan weer een beetje ruimte in het transportschip. Heb ik de tools op een ander eilandje nodig, dan stuur ik het wel even snel met een extra vrachtschipje op en neer. Bij een beetje economy zitten de tools, wood en stone op elk eiland ook helemaal vol. Zo kom je in ieder geval niet te kort als je nog snel even wat cider plantations moet maken.

[...]

nee eigenlijk niet. Zolang er geen uitroeptekentjes boven een plantation hangen omdat ze niet vaak genoeg leeggeplukt worden, heb je ook geen extra market building meer nodig. En als je de weggetjes van en naar market buildings een beetje kort houd, en niet overal omheen leidt dan kost het ook niet zoveel tijd om de spullen van de boerderij naar het warenhuis te slepen.
Daarbij aanvullend, kan je soms beter stenen leggen dan een tweede marktbuilding er bij te bouwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik had 1 keer in mijn hoofdeiland het voor elkaar dat een market qua radius net bij een mijn kon komen. Maar de weg liep er niet meer direct heen. Dus hij moest echt helemaal om rijden :o hij was wel een paar minuten bezig haha 3 kwart van mijn eiland moest ie omlopen, over het riviertje, wijkje 1 door, wijkje 2 door, rivier :P

Maarre ik ben er niet voor om alle ruwe materialen pas op je hoofdeiland te verwerken. Vaak heb je meerdere soorten waar 1 eindproduct van gemaakt wordt. Kan je toch beter dat vervoeren? Daarnaast hou je daardoor meer plek over voor je huisjes :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.