[PC] Anno 1404 deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 212.431 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zjosh

Van die parelvissers kwam ik gisteren ook pas achter ... inderdaad een verademing.

En totaal akkoord dat tradesysteem zou anders moeten zo gaan er tonnen honour verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Lezen jongens :P Het staat gewoon in de info-popup van het gebouwtje :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Guillome

hehe ... is dat nu net niet typisch iets wat we meestal vergeten wegens ach dat is helemaal niet nodig dat lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:16:

Daar heb ik de volgende oplossing voor: het schip dat de goederen transporteert naar je stad maakt bij mij een derde stop om alle overproductie (dat er niet meer bij kan op mn hoofdeiland) direct te verkopen aan de lord of grand vizier.
Het is alleen jammer dat je bij lord en visier dinges maar 1 bootje tegelijk kan unloaden. Krijg je niet een gigantische file als je je scheepjes allemaal ook bij hen laat langsgaan?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmeester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-07-2021
pingkiller schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:41:
[...]

Het is alleen jammer dat je bij lord en visier dinges maar 1 bootje tegelijk kan unloaden. Krijg je niet een gigantische file als je je boodjes allemaal ook bij hen laat langsgaan?
jah dat klopt zeker... ik zie nu in mijn game dat bij de lord een file van 3 bootjes ligt. deze ligt ook direct naar mijn haven en alle eilandjes zitten helemaal vol met productie huisjes

ik zit me af te vragen nu waarom ik niet steeds quests krijg van de sheik?? heb zo'n grote moskee enz.. maar krijg geen quests van hem. wel van de emperor maar niet van hem. het is nog de enige wat ik moet behalen in het scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oh ja, ik had ook overal large warenhuizen. Wel 10 per eiland. Ik heb alles vervangen door historic warehouses :) Zijn de helft zo duur! 300 ton / 150 goud versus 30 ton / 30 goud

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 18:25
Tmeester schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:52:
[...]

jah dat klopt zeker... ik zie nu in mijn game dat bij de lord een file van 3 bootjes ligt. deze ligt ook direct naar mijn haven en alle eilandjes zitten helemaal vol met productie huisjes

ik zit me af te vragen nu waarom ik niet steeds quests krijg van de sheik?? heb zo'n grote moskee enz.. maar krijg geen quests van hem. wel van de emperor maar niet van hem. het is nog de enige wat ik moet behalen in het scenario.
zie mijn eerdere post met de oplossing om filevorming te vermijden
Damsplaat schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:00:
Ik ga er even vanuit dat er 1 'stad' eiland is, waar uitsluitend geconsumeerd wordt.

schepen varen van productie-eilenden(1..n) allemaal eerst naar het stad eiland, en laden alles uit (wat ze kunnen). Vervolgens gaan ze naar een (zo dicht mogelijk bij de stad gelegen) 'overloop' eiland, waar ze de rest van hun goederen uitladen.
Vanaf het overloop eiland exporteer je vervolgens om inkomsten en honour te genereren. Files bij die havens houden niet de rest van je schepen op, en je kan de hoeveelheid export schepen afstemmen op je overproductie. Zo heb je altijd schepen die ongeveer afgeladen zijn die exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
Is er trouwens een manier om je boten sneller te laten varen? Ik heb nu op alle transportbootjes zo'n +10% zeil zitten maar zijn er ook zeilen met +20% of meer?

En zeilt een groot schip sneller/langzamer dan een klein schip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

20% ja, meer volgens mij niet
Maar als je een oriental boot hebt, kan 2 keer 20% in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:59

g0tanks

Moderator CSA
De Grand Vizier verkoopt een zeil met +25% voor 60 Honour.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
je hebt "blauwe" zeiltjes voor 100 honor ofzo die 25% geven. had laatst zelfs een paarse item die ervoor kon zorgen dat je een uur gedwongen vrede hebt met een speler. wel handig :)

Tevens Guillome, ik keek net naar je stad, waarom bouw je geen Piers om het aantal aanlegplaatsen per warehouse/harbor masters office te vergroten. het is een patrician gebouw en als je hem bij een haven plakt kunnen er meerdere bootjes tegelijk laden en lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RonaldMcDonald schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:15:
Is er trouwens een manier om je boten sneller te laten varen? Ik heb nu op alle transportbootjes zo'n +10% zeil zitten maar zijn er ook zeilen met +20% of meer?

En zeilt een groot schip sneller/langzamer dan een klein schip?
Max zeil dat ik heb gezien was +25% speed maar zoals hierboven al is gezegd kun je bij oriental tradeships 2 perks kwijt. Bij lange routes gebruik ik die dus, vaak met een +25% speed icm met 1 van deze 'superperks':

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/ayslz4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2wmkge8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/xkr6ah.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2llc2t2.jpg

Voor korte traderoutes, waarbij de vaartijd soms korter is dan de laad- en lostijden gebruik ik grote tradeships met deze:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/r6zk42.jpg

Het beste is om zoveel mogelijk perks te kopen bij Northburgh of Zahir want anders veranderen ze niet en krijg je die superperks nooit. Je moet trouwens altijd met je muis de pop-up bekijken omdat een aantal dezelfde afbeelding gebruiken.

Dat online profiel gedoe zou trouwens nuttiger zijn als ze een ruil-systeem van perks zouden maken 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Bobnofski op 31-07-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

batsma schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:37:
Tevens Guillome, ik keek net naar je stad, waarom bouw je geen Piers om het aantal aanlegplaatsen per warehouse/harbor masters office te vergroten. het is een patrician gebouw en als je hem bij een haven plakt kunnen er meerdere bootjes tegelijk laden en lossen.
Pieren :{
DAAR heb ik dus blijkbaar het hele spel al overheen gekeken? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 10:12
Is het spel op hogere moeilijkheidsgraad een beetje een uitdaging? Heb nu continuous play gespeeld @ easy mode en dat was natuurlijk erg simpel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Guillome schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:02:
[...]

Pieren :{
DAAR heb ik dus blijkbaar het hele spel al overheen gekeken? :S
:+ Vind het 1 van de leukste verbeteringen tov 1701 want je kunt ze vrij ver laten uitsteken vanaf het havengebouw om er bijv. kranen en wachttorens op te zetten. .

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/1z4de8i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

volgens mij kun je een continuous game zo moeilijk maken als dat je het zelf wilt. Met 4 medespelers en een klein mapje, met veel piraten, weinig resources en veel natural disasters + geen quests? grmpfl... daar wil ik nog niet aan beginnen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Maar je wilt toch juist geen wachttoren bij je pier? :+

:{

Flauw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je die perks op een één of andere manier verkopen of verwijderen. Ik heb nu een berg flotsam bij Lord Huppelepup in de haven omdat ik niet weet hoe ik er vanaf kom.

Ik zie vast iets over het hoofd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

overboord gooien?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Of verkopen voor honor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup die pier(en) zijn prima .. alleen vervelend dat je de traderoutes wel dusdanig juist moet klikken om je boot aan een pier te laten laden/lossen maw dat ze zich niet automatisch verdelen. Of zie ik hier iets over het hoofd ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:35:
Kan je die perks op een één of andere manier verkopen of verwijderen. Ik heb nu een berg flotsam bij Lord Huppelepup in de haven omdat ik niet weet hoe ik er vanaf kom.

Ik zie vast iets over het hoofd :P
Ik krijg er om de zoveel tijd één van die orient-ontdekker-ding (ben de naam even kwijt) dus had op een bepaald moment mijn eiland daar vol met perks. Gewoon verkopen aan Lord N en dan krijg je er een boel honour voor terug. Wellicht dat je daarmee een perk kopen kunt waar je wél iets aan hebt.

Net begonnen (nuja, gisteravond) aan een serieus potje continuous - met vijanden en piraatjes. Alleen nog even geen natuurrampen.

Wat is het verschil tussen 'gewone' quests en metropolis quests?

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:44:
Jup die pier(en) zijn prima .. alleen vervelend dat je de traderoutes wel dusdanig juist moet klikken om je boot aan een pier te laten laden/lossen maw dat ze zich niet automatisch verdelen. Of zie ik hier iets over het hoofd ?
Bij mij werkt het automagisch, ik heb twee extra pieren ofwel drie los/laadplaatsen en schepen kiezen zelf een losplaats. Wat ik wel heb geconstateerd is dat een Harbourmaster geen onderdeel van je haven wordt. Het is een losstaande laad/losplaats, je kan deze ook als destination opgeven bij traderoutes. Vervolgens kreeg ik inderdaad opstoppingen op bepaalde routes omdat die maar 1 plaats ter beschikking hebben. Na de habourmaster verwijderd te hebben (en de traderoutes gefixed te hebben :( ) en een extra pier voor de harbourmaster in de plaats gezet te hebben loopt het als een zonnetje. Heb nog niet ontdekt wat nu de voordeel is van de harbourmaster, dus laat ik deze gewoon weg en voeg een pier toe indien nodig.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 11:23
Volgens mij is voordeel van de harbour master dat je aan de andere kant van je eiland ook een Laad en los plek kan maken, dus nog een stuk haven.

Dit geeft de mogelijk om bijvoorbeeld op een groot eiland ergens in het midden ook makkelijke eilanden noord oost zuid west af te handelen en hoeven niet al je schepen telkens om te varen.

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem op een van mn eilanden in de Orient:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/10oogb9_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/dpv4mr_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/334p7yt_th.jpg

De noria's zijn niet leeg maar de Spice plantations werken maar op 10%. De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is de noria's vernietigen en opnieuw bouwen. Zijn er mensen die hetzelfde probleem tegenkomen? Het is ook compleet random, zomaar na een half uur of soms na een uur. Het probleem is, ik heb het pas door als ik een tekort aan goederen heb ik mn stad...

Het is waarschijnlijk een bug, ik hoop dat er binnenkort een patch komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukesbury
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 00:25
Heb nog niet ontdekt wat nu de voordeel is van de harbourmaster, dus laat ik deze gewoon weg en voeg een pier toe indien nodig.
Een haven heeft een beperkte range (waar je 'uitbreidingen' kan neerplanten). Met een harbourmaster kan je die volgens mij uitbreiden en zo een extra grote haven bouwen.

[ Voor 30% gewijzigd door dukesbury op 31-07-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden jullie al door dat er bij die schuif waarmee je bepaald hoeveel spullen je via een warehouse wilt verkopen, ook een tab zit waarmee je zelf de prijs kan bepalen? Het spel zit echt tjokvol kleine tabjes en knopjes waar je op kan klikken en waarmee je weer meer opties en mogelijkheden krijgt...! (Zo'n spel schreeuwt om een goede manual...! Zelfs die Prima Guide is eigenlijk knap waardeloos, omdat er zoveel opties totaal niet in genoemd worden...)

Ik ben nu al een tijdje bezig met een uitermate ontspannen continous game op easy. Lekker rustig aan, constant lekker veel produceren en pas als alles lekker vol zit de burgers laten upgraden. Ik heb zelfs nog geeneen keer de versneloptie gebruikt! Als ik een bootje ergens heenstuur, ga ik ondertussen lekker even ergens anders kijken en rommelen. Niks geen gehaast maar gewoon genieten. Ik heb ook geen doel: ik wil gewoon een leuk, gezellig en tevreden stadje waarin alles prima verloopt. Ik heb nu voor het eerst (zowat) alle productie op andere eilanden die zichzelf helemaal kunnen voorzien wat betreft hout en tools en stenen. Heerlijk dat dit kan: je kan echt alle kanten op met dit sublieme spel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:13:
Ik ben nu al een tijdje bezig met een uitermate ontspannen continous game op easy. Lekker rustig aan, constant lekker veel produceren en pas als alles lekker vol zit de burgers laten upgraden.
Daarom vind ik het zo'n heeeeeeeerlijk spel :)
Biertje d'r bij, lekker af en toe klikken :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:40
Idd, leuk zo'n continuous game. Maar na verloop van tijd komt er toch eens een corsair vlootje (5large warships) af in de vorm van een quest (destroy at least 3 ships and take proof to iemand). Je negeert ze, maar na 10 minuten gaat je eerste trading ship er aan. Uiteindelijk kan je misschien nog net je flagship redden. Ondertussen fikt je stad half af, je goods komen niet aan, noblemen/envoys bollen het af, je warehouses lopen vol, productie stopt overal, je cash zakt van 500000 naar 400000, geen rope meer, dus geen nieuwe ships, uiteindelijk al je geld weg,...

Dus kleine tip, voorzie een vlootje large warships, vijftal ofzo, zou ik zeggen. Just in case. Ook al wil je chill spelen. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

inderdaad, biertje erbij, lekker achteroverhangen, beetje muizen en dan is het ineens al heeeuuul laat altijd :D

en ik heb nu een Zealous Customs Officer (o.i.d.) gekregen van de Emperor voor het vernietigen van een vloot, en dan krijg je voor alles wat iemand op een eiland koopt nog iets van 10 waardevolle goederen als belasting, echt geniaal

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
squaddie schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:24:
[...]
Heb nog niet ontdekt wat nu de voordeel is van de harbourmaster, dus laat ik deze gewoon weg en voeg een pier toe indien nodig.
Rafarion schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:38:
Volgens mij is voordeel van de harbour master dat je aan de andere kant van je eiland ook een Laad en los plek kan maken, dus nog een stuk haven.

Dit geeft de mogelijk om bijvoorbeeld op een groot eiland ergens in het midden ook makkelijke eilanden noord oost zuid west af te handelen en hoeven niet al je schepen telkens om te varen.
Dit klopt helemaal en is superhandig.
dukesbury schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:13:
[...]
Een haven heeft een beperkte range (waar je 'uitbreidingen' kan neerplanten). Met een harbourmaster kan je die volgens mij uitbreiden en zo een extra grote haven bouwen.
Precies! :) Als je bijv. een havengebouw hebt met op enige afstand links en rechts een harbourmaster dan kun je een zooi pieren maken waarbij ze automatisch worden toegewezen aan het dichtsbijzijnde havengebouw of harbourmaster. Op die manier maak je een brede haven die makkelijk 8 schepen tegelijk aankan zonder dat het er rommelig uitziet met schepen die door elkaar heen varen enzo.
klik
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2nqwtnd.jpg

Schepen kiezen altijd de dichtsbijzijnde pier van het gebouw uit de traderoute en als die geen pieren heeft varen ze naar het gebouw zelf. Ik maak ook altijd ergens achteraf een harbourmaster om handmatig produkten te laden zodat ze niet per ongeluk in een traderoute-schip terechtkomen terwijl ik zit te klikken :)

Wat wel vervelend kan zijn op een eiland met rondom harbourmasters is dat zodra je je havengebouw sloopt en weer neerzet (of in mijn geval, een westers havengebouw verving door een oriental) alle oude traderoutes automatisch via dat nieuwe gebouw lopen. Die moest ik dus weer aanpassen naar de harbourmasters.

[ Voor 5% gewijzigd door Bobnofski op 31-07-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 19:56
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:56:
Ik heb een probleem op een van mn eilanden in de Orient:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De noria's zijn niet leeg maar de Spice plantations werken maar op 10%. De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is de noria's vernietigen en opnieuw bouwen. Zijn er mensen die hetzelfde probleem tegenkomen? Het is ook compleet random, zomaar na een half uur of soms na een uur. Het probleem is, ik heb het pas door als ik een tekort aan goederen heb ik mn stad...

Het is waarschijnlijk een bug, ik hoop dat er binnenkort een patch komt...
Is een bekende bug. Dit gebeurd soms nadat je de Noria's hebt geüpgraded met +500 bij de Vizier. Het schijnt dat als je de Noria even in de slaapstand zet en vervolgens weer activeert. Het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacemouse schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:39:
Is een bekende bug. Dit gebeurd soms nadat je de Noria's hebt geüpgraded met +500 bij de Vizier. Het schijnt dat als je de Noria even in de slaapstand zet en vervolgens weer activeert. Het probleem is opgelost.
Thanks! Ga het straks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:29:
Dus kleine tip, voorzie een vlootje large warships, vijftal ofzo, zou ik zeggen. Just in case. Ook al wil je chill spelen. :)
Zoals ik al zei speel ik een ontspannen spel op easy... en daar hoort vervelende AI (en andersoortige ellende) niet bij, natuurlijk. 8) :P
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:14:
[...]

Thanks! Ga het straks proberen.
Ik delete 'm altijd en bouw dan weer een nieuwe. Ik heb het spel nu zo ingesteld dat ik bij het deleten al het geld weer terugkrijg. Ja, ik speel ECHT heel ontspannen! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Bobnofski schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:37:
[...]

[...]

Dit klopt helemaal en is superhandig.

[...]

Precies! :) Als je bijv. een havengebouw hebt met op enige afstand links en rechts een harbourmaster dan kun je een zooi pieren maken waarbij ze automatisch worden toegewezen aan het dichtsbijzijnde havengebouw of harbourmaster. Op die manier maak je een brede haven die makkelijk 8 schepen tegelijk aankan zonder dat het er rommelig uitziet met schepen die door elkaar heen varen enzo.
klik
[afbeelding]

Schepen kiezen altijd de dichtsbijzijnde pier van het gebouw uit de traderoute en als die geen pieren heeft varen ze naar het gebouw zelf. Ik maak ook altijd ergens achteraf een harbourmaster om handmatig produkten te laden zodat ze niet per ongeluk in een traderoute-schip terechtkomen terwijl ik zit te klikken :)

Wat wel vervelend kan zijn op een eiland met rondom harbourmasters is dat zodra je je havengebouw sloopt en weer neerzet (of in mijn geval, een westers havengebouw verving door een oriental) alle oude traderoutes automatisch via dat nieuwe gebouw lopen. Die moest ik dus weer aanpassen naar de harbourmasters.
Je kan ook een pier/harbour master aan de andere kant van je eiland bouwen zo dat schepen niet altijd volledig hoeven rond te varen. Op mijn 'wooneiland' kunnen boten op vijf plaatsen aanleggen :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Raver en spacemouse: dat is helemaal geen bug, dat eiland ondersteunt gewoon geen spice :)

Wat is trouwens aan te raden voor het spel: snellere videokaart of snellere CPU?
Ik heb AMD X2 6000 en een GForce 8500 GT

[ Voor 40% gewijzigd door Guillome op 31-07-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Guillome schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:32:
@Raver en spacemouse: dat is helemaal geen bug, dat eiland ondersteunt gewoon geen spice :)

Wat is trouwens aan te raden voor het spel: snellere videokaart of snellere CPU?
in jou geval andere videokaartje nemen. Bijv. ATI 4850 trekt bij mij alles op uber high.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Laatst online: 25-09 19:56
Had de afbeelding niet bekeken, maar ging af op hetgeen Raver schreef: De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is de noria's vernietigen en opnieuw bouwen..

Was in de veronderstelling dat het na het opnieuw bouwen allemaal wel goed werkte.

@Raver, je zult spice zaadjes moeten kopen bij de Grand Vizier als je op dat eiland spice wilt verbouwen. Geloof dat die zaadjes 100 honor kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam deze tegen bij Lord Northburgh, volgens mij wel geinig voor als je een eiland volgebouwd hebt.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/344cao6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel hoor, kijk maar eens goed bovenaan het scherm ;) Ik verbouw er al mn hele spel Spices op dat eiland dus als dat het geval was geweest had ik het wel gemerkt met m'n 10.000 inwoners :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:26:
Kwam deze tegen bij Lord Northburgh, volgens mij wel geinig voor als je een eiland volgebouwd hebt.

[afbeelding]
Hee, die had ik nog niet gezien :) En ik zou hem goed kunnen gebruiken aangezien m'n stadje meer peasants nodig heeft die ik gewoon niet kwijt kan. Ben nu bezig andere eilanden te bevolken zoals beschreven in deze post van raver_devence.

Die overigens gewoon spices kan telen op dat eiland hoor, het spices symbool staat notabene in de statusbalk dus het is echt de noria-bug B)

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/bi5751.jpg

*edit*
Oh, je was me maar een kwartiertje voor zie ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Foutke van mij :D

Enne sommige hebben het over fps. Waar kan ik dat zien? Wil wel weten hoeveel ik er straks op vooruit gegaan ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar kan je geld verdienen aan schepen. Heb in een van mijn schepen een -50% en een -75% maintenance cost perk. Upkeep is nu -13 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen Harbour Masters Office gebouwen meer. Ik heb zo'n 14 pieren binnen het bereik van het hoofdgebouw gedumpt.

Als je wel met die Offices werkt krijg je dat als je een route via Office 1 hebt lopen hij daar doodleuk gaat wachten terwijl er bij het hoofdgebouw er nog ruimte zat is 8)7
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:26:

[afbeelding]
Must have :o

Zit nu aan >74K inwoners en volgens mij is de game limited qua zoutmijnen bij de noordelijke bevolking.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sow dat zijn aantallen, ben erg benieuwd hoe je dat gerealiseerd hebt.
kun je iets posten? van je scheepvaart routes? en de indeling qua landjes.
heb je puur productie eigelanden en bewoonde gemaakt?
kun je misschien je bebouwing laten zien? als je zo'n kerk hebt, vereist dat een tavern, een prison, firestation (mis ik iets) om ' optimaal' gebruik te maken van de ranges plaats ik deze dicht bij de kerk.. verstandig?

mijn stadje trekt nu (eindelijk) de 3e rank inwoners aan; taxes staan voor 't eerst in de + :)

[ Voor 46% gewijzigd door himlims_ op 31-07-2009 22:51 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Iemand een idee hoe ik boarding crews krijg? Ik zoek me suf maar ik krijg het niet voor elkaar. Of is het niet mogelijk in een sandbox game?

oh en een andere vraag: wat is het maximum aantal schepen dat je kunt krijgen... 85??

[ Voor 24% gewijzigd door BigFast op 31-07-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Way to go :) Ik zit nu op 50k mensen, alle producten tjokvol :)
Ik heb in iedergeval 1 eiland vol westerlingen en 1 eiland vol nomaden. 2e eiland met nomaden is ondertussen al groter dan die 1e :) Ik heb nog eilanden genoeg voor de westerlingen, maar voor de nomaden wordt het langzaam aan krap. Dus ik denk er over om de geitenmelk naar een groen eiland te verkassen, en daardoor ruimte te maken voor aardappels :)

Ik heb elke haven nu meerdere pieren gegeven, ideaal! Maar ik kan nog altijd niet zonder meerdere Master Offices hoor. Zo`n groot eiland; dan heeft het heel veel nut om aan 4 kanten ofzo van het eiland een haven te bouwen. Dan hoeven je boten niet helemaal om te varen :)

Ik sta nu, met alle belastingen in het groen van alle eilanden en alle levels, op 2000+ inkomen :)
Heb nu 11 miljoen en 13k honor :P Doe er alleen bar weinig mee :)

[ Voor 10% gewijzigd door Guillome op 31-07-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:49:
kun je misschien je bebouwing laten zien? als je zo'n kerk hebt, vereist dat een tavern, een prison, firestation (mis ik iets) om ' optimaal' gebruik te maken van de ranges plaats ik deze dicht bij de kerk.. verstandig?

mijn stadje trekt nu (eindelijk) de 3e rank inwoners aan; taxes staan voor 't eerst in de + :)
Gewoon, bouwen, en hard :P

Heb nu drie eilanden met bevolking, waarvan eentje envoys / nomaden. Maar daar komt een kleintje bij denk ik. Even wat Envoys extra voor de ascentionrights :P

Ik plaats alles zo dat elke soort dekkend is. Af ze dan toevallig naast elkaar staan maakt me niet zoveel uit. M'n eerste eiland is wat dat betreft niet mooi ingedeeld. M'n tweede eiland, waar die kathedralen staan is veel netter.

Maar hij is zojuist weer gecrashed... nadat ik net anderhalf uur heb zitten spelen na dik een half uur kwijt te zijn geraakt na de vorige crash....
ik heb geen zin om te checken of er deze weer drie of slechts twee saves corrupt zijn... ik ga _/-\o_ BF2 _/-\o_ spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:23:
Way to go :) Ik zit nu op 50k mensen, alle producten tjokvol :)
Ik heb in iedergeval 1 eiland vol westerlingen en 1 eiland vol nomaden. 2e eiland met nomaden is ondertussen al groter dan die 1e :) Ik heb nog eilanden genoeg voor de westerlingen, maar voor de nomaden wordt het langzaam aan krap. Dus ik denk er over om de geitenmelk naar een groen eiland te verkassen, en daardoor ruimte te maken voor aardappels :)

Ik heb elke haven nu meerdere pieren gegeven, ideaal! Maar ik kan nog altijd niet zonder meerdere Master Offices hoor. Zo`n groot eiland; dan heeft het heel veel nut om aan 4 kanten ofzo van het eiland een haven te bouwen. Dan hoeven je boten niet helemaal om te varen :)

Ik sta nu, met alle belastingen in het groen van alle eilanden en alle levels, op 2000+ inkomen :)
Heb nu 11 miljoen en 13k honor :P Doe er alleen bar weinig mee :)
heb je al koffie? kom er niet aan. verdiensten gaan goed, goodwill is goed, koop iedere keer overal van die documeten, maar kan nog geen koffie verbouwen/maken

b tw. handel is beter dan je inkomsten/uitgaven per eiland goed te krijgen. betaal op sommige eilanden een fortuin per (beurt??), maar de handel maakt dat ruimschoots goed,

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

koffie moet uiteraard op een oriental eiland. Heb je al gekeken of er een eiland beschikbaar is waar je zonder zaden koffiebonen kunt verbouwen? In principe heb je namelijk geen zaden nodig om iets te laten groeien, er zijn altijd eilanden waar je koffiebonen/suiker/amandelen kunt verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Laadtijden zijn echt geweldig........ 6 minuten en 10 seconden voor een grote kaart met een kleine stad. Ik heb pas 4 noblemen. Ik heb compressionlevel al een tijd terug op 0 gezet in de .ini, maar ik merk weinig verschil.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 22:18
tijdens t laden heb je ruim tijd voor n kop koffie ;)

Weet iemand n goede map voor een maximale populatie?
Zit nu rond de 45k maar vrees dat ik zo vrij vlot tegen gebrek aan ruimte ga aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
himlims_ schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:49:
Laat je niet verbazen door die aantallen, niet iedereen speelt op dezelfde settings. In de settigs kun je map en eiland grootte aangeven en tevens andere dingen zoals bouwvriendelijkheid van eilanden (meer vierkant). In de standaard continious game die aanmaakt krijg je enkel medium size map en eilanden, daar kun je amper 20k mensen op een eiland kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunaR schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:07:
Laadtijden zijn echt geweldig........ 6 minuten en 10 seconden voor een grote kaart met een kleine stad. Ik heb pas 4 noblemen. Ik heb compressionlevel al een tijd terug op 0 gezet in de .ini, maar ik merk weinig verschil.
4 Noblemen kan niet :P

6 minuten.... :o

Waar draai je het dan op? Een Celeron 2.0 met een 4200rpm laptop HDD ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:51:
[...]

4 Noblemen kan niet :P

6 minuten.... :o

Waar draai je het dan op? Een Celeron 2.0 met een 4200rpm laptop HDD ofzo?
Laptop met een core 2 duo en 4 GB geheugen. Dus wel een langzame disk. De save game is maar 8MB, dus die disk zou weinig uit moeten maken.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t0tum schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:35:
[...]

Laat je niet verbazen door die aantallen, niet iedereen speelt op dezelfde settings. In de settigs kun je map en eiland grootte aangeven en tevens andere dingen zoals bouwvriendelijkheid van eilanden (meer vierkant). In de standaard continious game die aanmaakt krijg je enkel medium size map en eilanden, daar kun je amper 20k mensen op een eiland kwijt.
Inderdaad. Ik speel altijd zelfs op kleine maps. Lekker overzichtelijk en varen naar de andere kant van de map gaat lekker vlot. Ik hou het graag simpel en leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 10:12
Lol.. ff een hard game aangemaakt op continous mode.. hard geraped.. vanaf het begin al worden je trading ships en settlements hard aangevallen door corsairs/npc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zijn het noble-men of zijn het noblemen (nobleejmen). Oftewel: 1 nobleem, 2 noblemen, of 1/2 noble men

Bij mij duurt het ook echt wel 6 minuten hoor, laadtijden zijn buiten proporties.

En ik heb de makkelijkste settings, de grootse eilanden, de meeste resources :) Heerlijk relaxed spelen, 50k inwoners. Al worden je 'dagelijkse' bezigheden steeds meer het opvullen van raw materials en norias, beetje vervelend

[ Voor 60% gewijzigd door Guillome op 02-08-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Nobleman, 2 Noblemen

Bij mij is het crash en 'load failed'... achter elkaar door :(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:25:
1 Nobleman, 2 Noblemen

Bij mij is die in al die tijd 2 x gecrashed, en dat kwam doordat ik met mijn muis over de uitgebreide inkomsten/uitgaven tabel ging. Dus die blijft mooi dicht nu.
Misschien heb je er wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 16:50
Bij mij is het spel nog maar één keer gecrashed en dat kwam doordat ik aan het alt-tabben was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

zodra je resources genoeg hebt vervang ik alle kleine noria's door grotere... niet omdat ze goedkoper zijn, maar omdat er 10x zoveel water in zit.

ik zie echt 0 gameplaywaarde in noria's/resources hervullen

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lremcol schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:24:
Bij mij is het spel nog maar één keer gecrashed en dat kwam doordat ik aan het alt-tabben was.
Ik hoor vaker van problemen met alt-tabben. Ik gebruik altijd de Windows-toets en heb nog nooit een vastloper gehad. Ik doe soms van alles en nog wat terwijl ik aan het gamen ben, en heb nog nooit problemen gehad: bij mij is het spel rock solid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 22:18
Je kunt je noria's ook verbeteren via de attainments (F10), dan zit er 2500 water in, scheelt behoorlijk in t hervullen.

Bij mij crasht het spel soms bij de autosave. En de laatste savegame is dan ook nog eens corrupt waardoor ik n half uur spelen verlies...... Maar t gebeurt gelukkig niet zo veel (keer of 3 tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:54
MLM schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:03:
zodra je resources genoeg hebt vervang ik alle kleine noria's door grotere... niet omdat ze goedkoper zijn, maar omdat er 10x zoveel water in zit.

ik zie echt 0 gameplaywaarde in noria's/resources hervullen
Ik mis gewoon een knopje om te zorgen dat iedere noria en mijn automatisch wordt hervuld, zodat je die messages ook niet krijgt. Je zal dan wel ineens geld kunnen verliezen zonder dat je het merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-09 17:04
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:25:
Ik raakte in mijn continuous-game ook redelijk gefrustreerd van de random-lijkende crashes, en daardoor een berg tijd te verliezen. Echter sinds ik de auto-save functionaliteit heb uitgezet, heb ik eigenlijk geen enkele crash meer gehad.
Dus misschien iets om uit te proberen voor andere mensen met crash-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 22:38
Ik zie dat mensen hier en daar al mooie steden hebben opgebouwd.
Zelf ben ik leuk op weg maar ik loop nu tegen het volgende probleem aan:
Om bij de Envoys verder te gaan heb ik de volgende rank nodig bij de grand vizier, namelijk the grand vizier's advisor.
Weet iemand waar ik deze rol kan kopen? ik heb alle rollen van lord ... al gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 10:54
gewoon 2x een andere rol gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

grotere oriental stad bouwen, dan krijg je meer envoys en gaat je stad naar en hogere status, en krijg je weer meer respect

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
RunaR schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:07:
6 minuten, daar teken ik voor!
Bij mij is het meer dan 30 minuten (ook met compression level op 0 - heeft niets geholpen).
Heb ook wel niet echt een gamePC:
Dell Latitude E5500:
* Processor: Intel Core 2 Duo P8600 (2.4GHz,1066MHz,3MB)
* Display : 15.4in Widescreen WXGA+ (1440X900)
* Graphic: Intel 4500MHD Graphics Acelerator
* Memory : 2048MB (2x1024) 800MHz DDR2 Dual Channel
* Hard Drive: 160GB 7200rpm Hard drive

Bottleneck is de grafische kaart natuurlijk.
Heb wel geen last van crashes of "load failed".

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 22:38
Colan schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:14:
grotere oriental stad bouwen, dan krijg je meer envoys en gaat je stad naar en hogere status, en krijg je weer meer respect
Ik heb nu 2250 envoys en meer bij bouwen zal op dit moment even lastig worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

zou zat moeten zijn, dan maar paaien met gifts?

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

30 min laadtijd omg :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Donnows schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:10:
Ik zie dat mensen hier en daar al mooie steden hebben opgebouwd.
Zelf ben ik leuk op weg maar ik loop nu tegen het volgende probleem aan:
Om bij de Envoys verder te gaan heb ik de volgende rank nodig bij de grand vizier, namelijk the grand vizier's advisor.
Weet iemand waar ik deze rol kan kopen? ik heb alle rollen van lord ... al gebruikt.
Na een tijdje komen de rollen van lord dinges terug vrij, kan je ze opnieuw kopen :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38
Grootste kaart denk ik nog geen 2 tot 3 minuten :'). Zal is even klokken. Maar ik vind continous game hardstikke leuk, maar die quests die ze soms stellen zijn wel kut. Ik moet 'belly dancers' zoeken in mijn stad, maar ik vind ze echt niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat mensen zoeken in je stad zijn wel ontzettende irritante quests. Ik ben wel eens een kwartier aan het zoeken geweest in een stad om 1 market place heen en kon de persoon die ik moest hebben niet vinden. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termi schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:01:
[...]

Grootste kaart denk ik nog geen 2 tot 3 minuten :'). Zal is even klokken. Maar ik vind continous game hardstikke leuk, maar die quests die ze soms stellen zijn wel kut. Ik moet 'belly dancers' zoeken in mijn stad, maar ik vind ze echt niet :(.
Dat soort zoekopdrachten doe ik meestal niet. Ik kan ze zelden vinden (ook al klik ik op de juiste plek op de kaart). Wat andere quests betreft zoals kaarten maken: ik heb nu pas door dat de spullen die je in je boot moet hebben per kaart gelden...! Als er stond dat ik 10 stenen nodig had, ging ik met 10 stenen op pad, maar na het eerste eiland lukte het niet meer op een kaart te maken... }:O Had ik helemaal niet door.

Ik merk trouwens wel dat ik een beetje Anno-moe wordt... Na tig sessies van tig uur begint het nu toch wat repetitief te worden... Steeds maar weer dezelfde dingen bouwen, dezelfde production chains, dezelfde quests, steeds maar weer uitbreiden en proberen alles uit te balanceren... Ik moet denk ik maar eens even een pauze nemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Heb precies het zelfde. Irritatielevel gaat omhoog. Soms 6 keer direct achter elkaar: watersuplies run out, raw material runs out, runs out runs out out out outout. Kan het niet eens bijbenen dan.

Heb nu ook ineens dat mijn inkomen schommelt tussen 2200+ en 500- :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

dat is wel iets voor een nieuwe patch, een auto refill

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja zeker als je 50 mijnen en 30 norias hebt.

Nouja, gelukkig voor jullie hebben jullie de mijnen niet. Want die heb ik zelf, jullie hebben jullie eigen... :+ :X

[ Voor 58% gewijzigd door Guillome op 02-08-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een auto-standby zou ook wel leuk zijn. Voor gebouwen als woodcutters, tool smiths en mosaic makers, als de warehouses vol zitten moeten deze automatisch in standby gaan, scheelt irritante berichten en geld. Ik kan me voorstellen dat je een bepaald deel micromanagement in het spel wil stoppen, maar dit is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
M2M schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:01:
dat is wel iets voor een nieuwe patch, een auto refill
Yep, met desnoods een optie om daarvoor per mijn of noria te kiezen.

Ik begrijp overigens al dat geklaag niet over de lange laadtijden want dat is toch normaal bij een dergelijke game? Anno 1701 had het ook al en een andere RTS game met een open wereld, Silent Hunter 4, ook. De cpu is ook flink aan het rekenen tijdens het laden:

G15 keyboard LCD met CoreTemp
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2a0e1w9.jpg

Dus niet zo vreemd dat een dual core er zo lang over doet.
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:12:
Een auto-standby zou ook wel leuk zijn. Voor gebouwen als woodcutters, tool smiths en mosaic makers, als de warehouses vol zitten moeten deze automatisch in standby gaan, scheelt irritante berichten en geld. Ik kan me voorstellen dat je een bepaald deel micromanagement in het spel wil stoppen, maar dit is gewoon irritant.
Volgens mij is het juist de bedoeling om of een balans te zoeken tussen produktie en verbruik, of om de overproduktie te verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobnofski schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:20:
[...]

Yep, met desnoods een optie om daarvoor per mijn of noria te kiezen.

Ik begrijp overigens al dat geklaag niet over de lange laadtijden want dat is toch normaal bij een dergelijke game? Anno 1701 had het ook al en een andere RTS game met een open wereld, Silent Hunter 4, ook. De cpu is ook flink aan het rekenen tijdens het laden:

G15 keyboard LCD met CoreTemp
[afbeelding]

Dus niet zo vreemd dat een dual core er zo lang over doet.

[...]

Volgens mij is het juist de bedoeling om of een balans te zoeken tussen produktie en verbruik, of om de overproduktie te verkopen :)
33+58+81+52=224, dus dat zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:38:
[...]
33+58+81+52=224, dus dat zal wel meevallen.
Blijkbaar niet want ik laad mijn game in 2m30 8) (medium map, large islands, 26k inwoners, bijna elk eiland in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

hmm bestaan de aristocraten eigenlijk nog? Ik zat even te googelen en ik stuitte op dit plaatje.
http://gallery.techarena....edium/Anno-1404-Photo.jpg
Overigens zie ik rechts boven de kerk ook een vreemd gebouw wat ik niet ken.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Anno-1404
Anno1404: prooductie cinder en weedjesAnno 1404: productie cinder en hemp (kleding/robes) - overproductie = winstAnno1404: indeling voor spices en indigo (voor boekdruk)
Anno1404: hoofdstadje, huizen rondom kerk 'evolve'  niet ?Anno1404:bier / brood productie

Hopelijk zit er een layout tussen waar je iets aan hebt

mijn huisjes rondom de kerk willen niet 'omhoog' wat kan dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

niet al je huizen kunnen tot de max upgraden als je een partricians huis klikt zie je recht boven in dat raampje hoeveel van dat type huis je kunt hebben.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik draai qua vaste inkomen continue verlies (te weinig inwoners?)
maar qua productie loopt het wel spaak, echter kom je soms voor vervelende situaties waardoor je -20000 komt te staan als je even niet op let

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hulp nodig, ik zit nu in chapter 3, heb alle opdrachten ed. uitgevoerd maar heb alleen nog maar 2 van de 6 kinderen. Kan iemand mij vertellen hoe ik aan die andere 4 kom? Ook blijft die aangeven dat er geen weg is naar dat kasteeltje waar die kinderen opvang krijgen maar ligt wel degelijk een weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

himlims_ schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:16:
ik draai qua vaste inkomen continue verlies (te weinig inwoners?)
maar qua productie loopt het wel spaak, echter kom je soms voor vervelende situaties waardoor je -20000 komt te staan als je even niet op let
opmerking over de indeling van eilanden: Zorg ervoor dat het grootste eiland je bewonerseiland is. En geen productie op het eiland met je inwoners. Dat is zonde van de ruimte. Op je inkomensvraag: Ja je hebt te weinig inwoners. Als je quite draait doe je het "goed". Uiteindelijk maak je vanzelf winst, mits voldoende inwoners en geen productie op je inwonerseilan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobnofski schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:10:
[...]

Blijkbaar niet want ik laad mijn game in 2m30 8) (medium map, large islands, 26k inwoners, bijna elk eiland in gebruik)
Dat vind ik anders nog best veel. ;)

Ik zal eens timen de volgende keer.

Volgens mij heb ik het 'Load failed' en het crashen ook opgelost... niet meer Windows Media Player draaien op de achtergrond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

dat probleem had ik ook maar dan met winamp als ik dan bepaalde toetsen combi's indrukte crashte de game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:27:
[...]
Dat vind ik anders nog best veel. ;)

Ik zal eens timen de volgende keer.
Hier duurt het al 35-40 seconden voor het menu in beeld is, daarna dus 2m30 voor 'previous savegame' of net 1 minuut als ik m'n eerste savegame van deze map neem. De 26k inwoners en alles wat ik zelf heb gebouwd hebben de laadtijd al ruim verdubbeld. In de engine.ini de compressie uitzetten had nauwelijks effect, saven duurt iets van 35 seconden zonder, of 40 seconden met compressie.

Ik vind het ook lang maar aangezien het spel zo complex en verslavend is kan ik er wel mee leven. Plus dat ik pas 1 crash heb gehad en die zag ik van mijlenver aankomen omdat het saven 5 seconden duurde. Toen ik die savegame de andere dag liet laden was het meteen een CTD.
Volgens mij heb ik het 'Load failed' en het crashen ook opgelost... niet meer Windows Media Player draaien op de achtergrond 8)7
Xenomorphh schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:08:
dat probleem had ik ook maar dan met winamp als ik dan bepaalde toetsen combi's indrukte crashte de game..
1404 reageert inderdaad vreemd op media-toetsen, als ik het volume wil veranderen met de draaiknop op m'n G15 komt het ship/army menu in beeld. :?

Nog even over beste lay-outs, ik heb m'n produktie eiland verplaatst en deze keer de oude 1701 lay-out gebruikt:
klik
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2uqm53a.jpg

Dit is helemaal symetrisch en makkelijk aan de randen uit te breiden. In de loze ruimte tussenin past precies een pakhuis met rondom een straat. Al is dat in 1404 niet nodig aangezien de opslagcapaciteit met een paar historic warehouses al snel aan z'n max zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey ik ben net begonnen met het geweldige anno1404 en dus met de continues game.. maar t lukt me nog niet om 2 warehouses op 1 eiland te bouwen :? waarschijnlijk is dit allang achterhaald 8)7 anyway, thanks in advance _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat is wel heel apart. Als je gewoon de resources ervoor hebt, kan je zoveel warehouses maken als je wilt. Let wel dat je warehouses maakt en niet die dingen die je, als je net een eiland koloniseert maakt he ;)

VV Ahja, was de naam ff kwijt :P :$

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 03-08-2009 10:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Warehouse != market building ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levert het voordeel op als je rondom bijv. een graan productie unit, extra velden neerlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:06
himlims_ schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:55:
Anno-1404
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Hopelijk zit er een layout tussen waar je iets aan hebt

mijn huisjes rondom de kerk willen niet 'omhoog' wat kan dat zijn?
Op het eerste plaatje, waarom sluit je die 2e hemp vlechter niet aan op het straten net? Zo kan er namelijk nooit een karretje heen. Ik zie wel meer dat je een warehouse hebt, maar dan er voor gezorgd hebt dat de gebouwtjes er om heen er niet kunnen komen met een straat. Misschien dat je daar wat uitroeptekens van kan kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet indd zorgen dat het karretje daar kan komen ja anders wordt er niets opgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:04:
Levert het voordeel op als je rondom bijv. een graan productie unit, extra velden neerlegt?
Nee. 100% productiviteit is 100% productiviteit. Extra velden hebben alleen zin als de productie lager is dan 100%, bijvoorbeeld als een veld op een woestijneiland niet helemaal op gras ligt. Dan kan je wel een veld extra bouwen op productie naar 100% te krijgen.

De enige manier om echt extra productie te krijgen, zijn items die productie verhogen. Deze zijn zo af en toe voor honor te koop bij Northburough of de grootvizier
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.