[PC] Anno 1404 deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 212.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, bah, bah, weer een berg corrupte saves :(

Eens even met die .ini kloten, wellicht helpt dat daar ook tegen.

Wellicht de OC ook even uit :+ (al moet 3,6 toch geen probleem zijn voor een E8400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crazyx schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:10:
Ik speel gewoon windowed. Dus zit meestal nog wat te surfen of zo terwijl ik zit te spelen. Nog nooit een vastloper gehad en gaat perfect soepel.

Mijn pc is ook al wat ouder (Vista, 2 GB, dual core 6600, 8800gt).

Die bouwtips die hier gegeven worden, zijn echt schitterend. Alleen is het me niet duidelijk hoeveel ruimte een Coal Burner nu nodig heeft. De gehighlighte ruimte is nogal heel groot. Voorlopig krijgen ze dat nog, maar ik vind dat nu niet erg efficient.
Hoe doe je dat?
Ik heb in de engine.ini het volgende aangepast:
code:
1
2
<ResizableWindow>1</ResizableWindow>
<NoWindowFrame>0</NoWindowFrame>

Echter dit heeft bij mi8j geen effect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen een crash of corrupte game gehad. Vaag...Alles draait hier ook soepel op maximaal (E8400, 8800GT). Doet het prima.
Ben al zo'n 40 uur bezig en bedacht me net dat ik al die attainments vergeten ben. Nooit meer naar omgekeken. Heb ook pas 10k inwoners, dus ik ga wel erg langzaam. Ik begin maar weer is overnieuw :9

Edit: Nog even snel overnieuw begonnen; nu is de eerste quest die ik krijg, na 5 minuten spelen, "breng 3 ridders naar Lord huppeldepuppelde..". Hoe kan ik die nu voltooien na 5 minuten spelen? Ik wilde eindelijk ze allemaal voltooien :?
Nu maar is naar bed :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :( :(

Ik kan een uur spelen en dan 45 minuten verliezen.

En zo gaat het de hele tijd... |:(

Ondertussen dus nog steeds maar 73K inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 03:35:
Edit: Nog even snel overnieuw begonnen; nu is de eerste quest die ik krijg, na 5 minuten spelen, "breng 3 ridders naar Lord huppeldepuppelde..". Hoe kan ik die nu voltooien na 5 minuten spelen? Ik wilde eindelijk ze allemaal voltooien :?
Nu maar is naar bed :P
Die ridders lopen ergens rond in jouw stad (ze hebben een blauw lijntje om zich heen). Je moet ze aanklikken, zodat ze in je warenhuis terecht komen. Vervolgens in een bootje laden en naar die Lord toebrengen.

Als je met je muis over het icoontje van de quest gaat, dan zal op de mini map een rode cirkel te zien zijn waar de ridder zich bevind. Als je dan op het puntje in het midden van die cirkel klikt, gaat je scherm naar die lokatie op de map. Je moet dan redelijk in de buurt zitten waar die ridder zich bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig om te lezen dat niemand de naam onthoud van die Lord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

t0tum schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:25:
Vraagje.
Moet je in oriental stad ook fire stations, carpenters en surgeries neerzetten of hoeft dat niet? Ik wil namelijk zoveel mogelijk envoys op een eiland neerzetten.
Bij mij is zowat een heel oriental dorp af gebrand. Dus volgens mij moet het wel ja!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 13:06
Wiebbe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:43:
[...]

Bij mij is zowat een heel oriental dorp af gebrand. Dus volgens mij moet het wel ja!
Als ze een tekort aan voedsel oid hebben steken ze idd gewoon de boel in de fik dus een brandweer is sowieso wel handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wiebbe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:43:
[...]
True, had dit gister, economie draait wel lkkr. Moest 'even' boodschappen doen. Dus anno laten lopen (met de intentie; ik kom terug, lkkr veel centjes dr bij) maar helaas. Er was een brandje aan de gang |:( |:(

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Is toch ook lastig met je noria`s en je raw material resources?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:00:
[...]

True, had dit gister, economie draait wel lkkr. Moest 'even' boodschappen doen. Dus anno laten lopen (met de intentie; ik kom terug, lkkr veel centjes dr bij) maar helaas. Er was een brandje aan de gang |:( |:(
Anno 1404 is geen spel om tijdens afwezigheid te laten lopen: je moet constant opletten anders gaat het geheid fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldMcDonald schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:57:
[...]

Als ze een tekort aan voedsel oid hebben steken ze idd gewoon de boel in de fik dus een brandweer is sowieso wel handig. ;)
Heb ik ook even gehad, maar zodra er terug voedsel is bouwen ze de huisjes terug op.
Bij mij bleef het enkel bij huisjes, maar fikken ze ook farms ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Heb je aan 1cathedraal voldoende? Ik heb gister een 3e geplaatst (niet dat kleine kerkje, maar die groottere) anders waren de inwoners niet content met de gebode voorzieningen. En die pyromaantjes kun je beter maar tevrede houden, zo is gebleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Je hebt een chapel, een church en een cathedraal. Ligt eraan hoe groot je eiland is. Er passen veel noblemen in je cathedraal :) Ik heb er maar 1 op m`n eiland, en het is net genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat er 2 nodig zijn op 1 eiland. Maar 3?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De derde (en voorlopig de laatste) versie van de Chain Caluculator is te vinden via de onderstaande link:

http://www.megaupload.com/?d=YW5AW6XZ

Vanaf nu wordt meegenomen in de berekening of er efficiëntie verhogende items actief zijn in een warehouse. Het enige wat je hoeft te doen is het percentage selecteren in de drop down box onder de afbeelding van het product:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/mk9109.jpg

Dus: één item geeft +25% dan selecteer je "125%"; een kind kan de was doen. Als je geen items hebt dan laat je de cel leeg of selecteer je '100%'.

Een nadeel is dat de gegevens op het tabblad "Stats." nu niet meer gemakkelijk te wijzigen zijn. Mocht er dus een update komen van de Duitse site die ik gebruik als basis voor de berekeningen dan zal ik een nieuwe versie maken en posten.

Versie 3 ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2gv4pao.jpg

Edit: ander meer up-to-date plaatje geüpload.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:45:
Je hebt een chapel, een church en een cathedraal. Ligt eraan hoe groot je eiland is. Er passen veel noblemen in je cathedraal :) Ik heb er maar 1 op m`n eiland, en het is net genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat er 2 nodig zijn op 1 eiland. Maar 3?
Ik denk dat de church bedoelt word ja :)

daar heb ik er meestal wel een aantal van staan (stuk of 4-5) omdat ik ook vreselijk veel patricians heb, voordat ik naar noblemen door ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@raver_devence; ik heb een modje gevraagd of die jouw linkje + instructies kan opnemen in de TS.

//edit
http://www.annofans.com/p.../forum_viewtopic.php?1521 - interresant stukje over taxes

[ Voor 35% gewijzigd door himlims_ op 29-07-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:02:
@raver_devence; ik heb een modje gevraagd of die jouw linkje + instructies kan opnemen in de TS.

//edit
http://www.annofans.com/p.../forum_viewtopic.php?1521 - interresant stukje over taxes
Ik heb daar een paar dagen geleden op een ander forum het volgende over geschreven:

De kleuren van belastingen werken zo:

Donkergroen = euforisch. Burgers zullen upgraden als aan alle wensen is voldaan.

Lichtgroen = blij. De huizen van burgers zullen langzaam maar zeker volledig bewoond worden. Bijvoorbeeld bij peasants begint het bij 1/8 inwonenden en gaat langzamerhand naar 8/8 (2 minuten ofzo)

Geel = gematigd. Burgers zijn niet blij maar zullen ook niet in opstand komen. Zo haal je max geld binnen. Deze kleur zorgt er ook voor dat huizen die deels bewoond (4/8 peasants bijv.) zijn zo blijven, er komen geen burgers bij.

Oranje / rood zijn de kleuren die je moet vermijden. Burgers gaan weg en komen er niet meer bij.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:14:
[...]
Heb ik ook even gehad, maar zodra er terug voedsel is bouwen ze de huisjes terug op.
Bij mij bleef het enkel bij huisjes, maar fikken ze ook farms ed?
Dat heb ik nog niet zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

De brand bleef bij mij ook beperkt tot de huisjes, en het vuur verspreid zich van wonin naar woning.
Ik had snel de omliggende gesloopt en het vuur leek niet verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:43
Ik heb eens een beetje zitten rekenen aan het upgraden van huizen.

Maximale upgrade verhoudingen zijn:

Peasant____1
Citizen_____4__2
Patrician_______3__3
Noblemen _________2

Dus voor 1000 huizen is de verdeling zo

Groep - Aantal huizen - Populatie

Peasant_____200________1600
Citizen______320 ________4800
Patrician_____288________7200
Noblemen____192________7680

Dit is t maximum, lager kan uiteraard wel als je niet aan behoeften voldoet

p.s. misschien is dit ook iets voor de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

ja? is dat officieel de max verhouding?

edit nee dat klopt al niet. Ik heb zo`n 250 noblemen huisjes en 350 patricians en 0 boeren

[ Voor 54% gewijzigd door Guillome op 29-07-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ niels, heb je beggars en envoys ook in de berekening meegenomen? Zij zorgen er voor dat je trade privileges krijgt en meer peasant huizen kunt upgraden naar citizen (beggars) en citizen naar partrician (envoys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:44:
[...]

Ik heb daar een paar dagen geleden op een ander forum het volgende over geschreven:

De kleuren van belastingen werken zo:

Donkergroen = euforisch. Burgers zullen upgraden als aan alle wensen is voldaan.

Lichtgroen = blij. De huizen van burgers zullen langzaam maar zeker volledig bewoond worden. Bijvoorbeeld bij peasants begint het bij 1/8 inwonenden en gaat langzamerhand naar 8/8 (2 minuten ofzo)

Oranje = gematigd. Burgers zijn niet blij maar zullen ook niet in opstand komen. Zo haal je max geld binnen. Deze kleur zorgt er ook voor dat huizen die deels bewoond (4/8 peasants bijv.) zijn zo blijven, er komen geen burgers bij.

Geel / rood zijn de kleuren die je moet vermijden. Burgers gaan weg en komen er niet meer bij.
Geel is gematigd en oranje moet je vermijden :) Maakt niet uit...
Die ridders lopen ergens rond in jouw stad (ze hebben een blauw lijntje om zich heen). Je moet ze aanklikken, zodat ze in je warenhuis terecht komen. Vervolgens in een bootje laden en naar die Lord toebrengen.

Als je met je muis over het icoontje van de quest gaat, dan zal op de mini map een rode cirkel te zien zijn waar de ridder zich bevind. Als je dan op het puntje in het midden van die cirkel klikt, gaat je scherm naar die lokatie op de map. Je moet dan redelijk in de buurt zitten waar die ridder zich bevind.
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpje van gezien, spel is echt vet, alleen jammer dat je dit spel niet online kan spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:57:
Geel is gematigd en oranje moet je vermijden :) Maakt niet uit...
Mmm het was een beetje een gok want ik kan het spel hier niet opstarten maar eigenlijk ook wel logisch als ik er over nadenk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
-Niels- schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:13:
Ik heb eens een beetje zitten rekenen aan het upgraden van huizen.

Maximale upgrade verhoudingen zijn:

Peasant____1
Citizen_____4__2
Patrician_______3__3
Noblemen _________2

Dus voor 1000 huizen is de verdeling zo

Groep - Aantal huizen - Populatie

Peasant_____200________1600
Citizen______320 ________4800
Patrician_____288________7200
Noblemen____192________7680

Dit is t maximum, lager kan uiteraard wel als je niet aan behoeften voldoet

p.s. misschien is dit ook iets voor de startpost.
Op deze (duitse) website (http://www.steffen-kuegler.de/tools/anno/) kun je het precies uitrekenen.
Peasant -> Citizen 80% -> Patrician 60% -> 40%.
Bij de Nomads en Envoys ligt het percentage op 70%.

[ Voor 7% gewijzigd door spacemouse op 29-07-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net deze twee instellingen in de ini aangepast:

<LockCamera>0</LockCamera>
<CheckCameraDistance>0</CheckCameraDistance>

Leuk!

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/qy7fbr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2dt8aa1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2im53rb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/k0q7a1.jpg

Niet om echt daadwerkelijk in te gamen, maar ik vind het erg leuk dat het kan! :) En als je END weer indrukt, krijg je gewoon de oude bekende default zoomstanden weer, dus fout kan het niet gaan.

(Heb voor die default zoom ook nog deze aangepast:

<EnableFourthCamPosition>1</EnableFourthCamPosition>

zodat je nog een extra zoom erbij krijgt.)

EDIT:
Bye bye, piggie... See you on my plate! 8)

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/35l84y0.jpg

EDIT 2:
En met deze camera kan je ook alles goed van bovenaf bekijken, dus eindelijk kan je eens zien wat er nou allemaal IN de Clay pit gebeurd (met F1 blijf je er toch altijd een eind boven hangen. En kan je je gezichtspunt niet meteen veranderen).

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2zq9bgj.jpg

Ja, die nieuwe camera's maken het echt een heel stuk leuker!!! :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

_/-\o_ hulde

geen intro filmpjes is;

# Set <PreferLocalFiles> to 1
# Create the path <your_anno_folder>\data\loca\eng\movies
In my case, this is: X:\ANNO 1404\data\loca\ger\movies
# In this movies folder, create an empty file called "start_logo_list.txt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Leuk, ga ik ook proberen!!

Ik heb even mijn hoofdeiland opnieuw ingericht, konden na wat geschuif zo`n 20 huisjes bij gok ik :)
Er kan veel weg na de cathedraal, das mooi! Chapel, Church, Taverne, Prison, Markets etc etc.

Edit: Oh ja weet niet hoe het kan, maar ik sta nu 6000 in de plus met alle belastingen op groen :D En meer dan genoeg goederen nog. Heb ondertussen al zo`n 7.5 miljoen :)

@Claypit edit: sow dat zie je normaal niet, zit gewoon detail in :D :o

[ Voor 35% gewijzigd door Guillome op 29-07-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:32:
@Claypit edit: sow dat zie je normaal niet, zit gewoon detail in :D :o
Hier even een link naar dat screenshot op 100%: nog steeds veel detail! Ik snap niet dat ze bij default niet meer inzoomopties hebben gegeven! Het is zonde om alles alleen maar van veraf te bekijken! F1 gebruik ik nu niet meer: met deze opties kan je hetzelfde camerastandpunt krijgen, en dan zonder dat alles vaag wordt (wat het realisme verknalt) en zonder dat je camera vast zit. Echt super, die tweak! :)

EDIT:
Lachen, je kan zelfs compleet IN de put gaan en alles van nog dichterbij bekijken! :P

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/10z33b7.jpg

Hehehe, ik kom haast niet meer aan gewoon spelen toe. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:20

Dreanor

Joene

Ja, echt jammer dat ze niet de mogelijkheid hebben gegeven om er als persoon doorheen te wandelen. Dus gewoon first person erdoor heen lopen. Jou stad bekijken, jou creatie! :(

Maargoed dit is de next best thing. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk (en hierna stop ik er mee, hoor :P ): zo'n plaatje krijg je niet met F1!!! Ik vind dat vage gedoe dat je krijgt met F1 altijd zwaar irritant (naast het feit dat het standpunt vast zit en altijd anders is dan ik verwacht). Dit is stukken beter. Vind ik dan. (Klik voor de big pic.)

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/j9ohad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:15
ik houd het nog bij f1 voor mooie postcardview, aangezien het gewoon veel realistischer is als je heel ver weg gewoon steeds minder ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogader schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:08:
ik houd het nog bij f1 voor mooie postcardview, aangezien het gewoon veel realistischer is als je heel ver weg gewoon steeds minder ziet
Eh.. wanneer heb jij voor het laatst een landschapsfoto genomen...? :+ Met F1 wordt alles wat niet dichtbij staat en niet in het midden heel erg vaag en da's echt niet realistisch. Met deze 'nieuwe camera' wordt alles in de verte wel blauwer (dat zie je het duidelijkst als je ver gaat uitzoomen, maar op mijn screenshot zie je het ook al aan de bomen en de bergen en de kerk in de verte) en dat is nou weer WEL realistisch! :)
Het effect wat F1 geeft, krijg je eigenlijk alleen als je een foto neemt van zo'n handgemaakt miniatuur-modeltreinen-landschap wat diverse mensen op zolder bouwen: doordat alles heel klein is, krijg je dezelfde scherptediepte als met F1 in Anno. En da's nou precies waarom ik het niet mooi of realistisch vind: de F1-screenshots laten Anno 1404 zien alsof het kleine miniatuur modelhuisjes zijn.

Goed, smaken verschillen natuurlijk. Maar dat F1 meer realistisch is... nee... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Inderdaad zo stom van ze, zo zonde, dat ze dat er niet standaard in hebben. Ik heb het nu ook, en een detail! Jeetje dat dit er in zat. Heb effe alles op highest gezet, en ga eens even goed rondneuzen :D

Hoe navigeer jij? Met muis links en rechts, en pijltje naar voren? Je kan niet echt vrij om je heen kijken ofzo. Omhoog en omlaag kan niet. Je kan alleen zoomen, en draaien om het punt waar je op focust. En dat is heel irrtant, nu kan je niet leuk de straten door lopen :(

Stomme lui, zo weinig moeite voor zoiets gaafs. Stop dat er nou gewoon in!

[ Voor 34% gewijzigd door Guillome op 29-07-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
dit was de versie zonder beggars en envoys mee genomen.

@ spacemouse, dank voor de site, die zocht ik. En komt gelukkig overeen met mijn berekeningen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:57:
Hoe navigeer jij? Met muis links en rechts, en pijltje naar voren? Je kan niet echt vrij om je heen kijken ofzo. Omhoog en omlaag kan niet. Je kan alleen zoomen, en draaien om het punt waar je op focust. En dat is heel irrtant, nu kan je niet leuk de straten door lopen :(
Ik navigeer alleen met de muis. Je moet dus wel eerst op END drukken om de vrije camera te activeren, maar dat had je al door, denk ik. Daarna kan je met de muis naar links en rechts en naar voren en naar achteren. Mousewheel draaien is zoomen. En als je op de mousewheel drukt (en 'm ingedrukt houdt) kan je je standpunt te veranderen: je draait rondom een punt in de verte (en da's wel ff wennen, maar beter dan niets) en je kan dan ook omhoog en omlaag. Maar je kan inderdaad niet simpel door een straat lopen, alhoewel je met wat oefening een aardig eind komt. Het is allemaal in ieder geval een stuk leuker zo dan met de default views. ;)
Zou me niet verbazen als een slimmerik met een addon komt waarmee je wel met een first person view kan rondlopen.

(Wist je dat je met de default view (met de drie zooms) ook met die mousewheel ingedrukt, kan ronddraaien? Werkt heel wat fijner dan met de default X en Y.)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zit zelfs regenboog in :D Echt mooi hoor, heel veel detail. Alleen nu begeeft mijn PC het, ik zie geen mannetjes meer :P

edit: ja dat wist ik allemaal al :)
Maar je kan niet voor je cathedraal staan op ooghoogte, en even je kop naar achter gooien om naar boven te kijken

[ Voor 39% gewijzigd door Guillome op 29-07-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Even een vraagje. Op de site anno1404-rechner staat dat je voor 2 glasfabrieken, 2 potas en 1 quartz nodig hebt. In het verleden stond er voor 2 glasfabrieken 1 potas en 1 quartz.

Ik heb dit aan de maker van de website via het duitstalige anno forum gemeld. Hij geeft aan dat elke glasfabriek 1 potas maker nodig heeft.

Ik heb strek het vermoeden dat de combinatie 2-1-1 correct is. Quartz en potas gaan bij mij via het pakhuis naar de glasfabriek omdat ze niet binnen het verzorgingsgebied van de glasfabriek liggen. De voorraad potas in het pakhuis blijft rond de 35 ton schommelen, terwijl ik maar 1 potas maker heb.

Wat is jullie ervaring in deze?

Iemand anders heeft op het duitse forum heeft mijn waarneming bevestigd en de maker van de website heeft het zelf ook geconstateerd en aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door spacemouse op 30-07-2009 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anno 1404 is vrij verslaafend spel , zit tot snachts 4 uur achter de game^^ maar ik vindt persoonlijk jammer dat je niet alle huisjes kan upgraden tot maximaal:( ze zeggen ze willen meer realistisch laten uitzien maar sinds wanneer kunnen wij als anno verslaafden niet zelf meer bepalen hoe realistisch het moet eruit moet zien??
Jammer dat zo dit hebben gedaan haald de game beetje onderuit voor mij als grote anno fan!

maar 2 vraagjes

1. weet iemand enerzins hoe je tydens het spelen kan zien welk map nummer je speelt???
vroeger als je afsloot kreeg je stats te zien en je map nummer maar nu niet meer

2. Heeft iemand nog leuk map nummer waar de eilanden meer lege ruimtes heet en geen bergen/rivieren dwars door midden zit?

ik heb gehoord dat map nr 12345 geen rivieren zou hebben maar heb gechect maar bij komen ze nog steeds voor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Rivieren heb je toch hard nodig voor kleding?

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Seraphyn schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 03:26:
Rivieren heb je toch hard nodig voor kleding?
Klopt, kleding en papier. Wat ik wel jammer vind is dat alle grote eilanden in de Oriënt een rivier hebben. Had er graag eentje gezien zonder rivier.
Overigens produceer ik boeken in de Oriënt. Op vruchtbare grond kun je namelijk gewoon een houthakkershut bouwen. Papiermolen en een paar indogofarms er bij en je kunt je boeken produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gister een nieuwe game gestart (*zucht* tot 03.30 gespeeld - en moest om 8.30 werken vandaag)
Geeft mooi de gelegenheid de gemaakte fouten te voorkomen, en mijn nieuwe ervaring te testen.
Ik heb nu 1 hoofd eiland (voornamelijk voor de inwonertjes) en 3 productie eilanden (spices/bier/brood)
De productie eilanden worden bediend door een directe verbinding met mjin inwoners eiland (trade schip)
En per productie prosess vaart er een schip. Misschien niet meest efficienten manier, maar hou wel goed inzicht in de routes
//edit
ik handel als een kleine columbus, maar mijn rep / status wordt bij die oriental poppetjes niets meer; ik wil zo graag die nomaden verder uitbreiden.
Glas produceren lukt ook nog niet doh

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 30-07-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 02:51:
2. Heeft iemand nog leuk map nummer waar de eilanden meer lege ruimtes heet en geen bergen/rivieren dwars door midden zit?
Volgens mij zijn de eilanden steeds hetzelfde: het nummer zorgt er alleen voor dat de eilanden anders worden gerangschikt op de map. De eilanden zelf veranderen dus niet, ze komen alleen op een andere plek te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:09:
[...]

Volgens mij zijn de eilanden steeds hetzelfde: het nummer zorgt er alleen voor dat de eilanden anders worden gerangschikt op de map. De eilanden zelf veranderen dus niet, ze komen alleen op een andere plek te liggen.
Dat, en ze hebben soms ook andere default mogelijkheden van wat ze ondersteunen (hemp, wheat, herbs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gister ontving ik een socket item wat je bootje 'buiten de wateren stuurt' en met beetje mazzel een goodie terug brengt; leuke socket voor terug +15 range, +15 attack + 10 speed.
Wel lastig dat je een socket item niet kunt switchem met een die in je schip ligt; moet je eerst naar haven, daar eentje tijdelijk opslaan, waarna je ze kunt wisselen. Of is daar nog een andere optie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:45:
Gister ontving ik een socket item wat je bootje 'buiten de wateren stuurt' en met beetje mazzel een goodie terug brengt; leuke socket voor terug +15 range, +15 attack + 10 speed.
Wel lastig dat je een socket item niet kunt switchem met een die in je schip ligt; moet je eerst naar haven, daar eentje tijdelijk opslaan, waarna je ze kunt wisselen. Of is daar nog een andere optie voor?
rechter muisknop op het item in de socket dan gaat ie naar je normale cargo ruimte (als je nog ruimte hebt), en dan linker muisknop op degene die je in dat socket wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

klein warschip; 1 cargo + 1 socket.
Stel in mijn socket zit een simpel item (groene) en heb een betere (blauwe) in mijn cargo.
Dat kun je onderling neit switchen; moet je perse voor naar de haven (hopelijk wordt dat in de toekomst nog gefixed)

Geregeld krijg ik te horen dat de productie stopt omdat de goods niet opgehaald (kunnen) worden.
Nu bouw ik vrij veel van die 'small markets' (die rechts van een normale markt staat), maar is dat eigenlijk wel de juiste weg om meer loopjongens te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:09:
klein warschip; 1 cargo + 1 socket.
Stel in mijn socket zit een simpel item (groene) en heb een betere (blauwe) in mijn cargo.
Dat kun je onderling neit switchen; moet je perse voor naar de haven (hopelijk wordt dat in de toekomst nog gefixed)

Geregeld krijg ik te horen dat de productie stopt omdat de goods niet opgehaald (kunnen) worden.
Nu bouw ik vrij veel van die 'small markets' (die rechts van een normale markt staat), maar is dat eigenlijk wel de juiste weg om meer loopjongens te krijgen?
Klopt dus, want je hebt geen ruimte daar voor in je cargo om er 2 items in te zetten, alle andere schepen kunnen het wel.

Jazeker, maar als je ze upgrade gaan er meer karretjes van en naar de market, zeer goed idee. en als je stenen roads bouwt dan gaan ze ook nog sneller.

Je kan ook eens in de zoveel tijd het gebouwtje selecteren dat spullen heeft om opgehaald te worden en op het goud/gele karretje klikken zodat het direct word opgehaald, maar houd er rekening mee dat dat eenmalig is en dat de cooldown voor alle gebouwen is op dat hele eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:23

M0nkeymen

Monkeystyle!

Je kunt ze ook tijdelijk overboord gooien en dan met een ander schip oppakken.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0nkeymen schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:35:
Je kunt ze ook tijdelijk overboord gooien en dan met een ander schip oppakken.
Of hetzelfde :)

Beide perks er uit gooien en dan de goede als 1e oppakken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:05
Eergisteren begonnen met Anno, in een grijs verleden als eens geprobeerd maar toen ging het me allemaal te langzaam (puberaal ongeduld waarschijnlijk). Maar geïnstalleerd en heb er in de tussentijd al behoorlijk wat uren inzitten. Ik ben momenteel bezig met de campaign om de basisprincipes (hopelijk) onder de knie te krijgen. Ik ben nu op een punt gekomen waarvan ik denk dat ik maar eens de continious modus moet gaan proberen en mezelf in het diepe te gooien.

Ik heb in de campaign net 6 groepen kinderen gered (chap4?), heb ik nu de basisprincipes gehad of zou ik nog wat langer doorspelen in de campaign?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
Hoe doen jullie de optimale traderoutes?

Ik ga er even vanuit dat er 1 'stad' eiland is, waar uitsluitend geconsumeerd wordt.

Heb er over zitten denken, en ik geloof dat dit het beste is:

schepen varen van productie-eilenden(1..n) allemaal eerst naar het stad eiland, en laden alles uit (wat ze kunnen). Vervolgens gaan ze naar een (zo dicht mogelijk bij de stad gelegen) 'overloop' eiland, waar ze de rest van hun goederen uitladen.

Vanaf het overloop eiland exporteer je vervolgens om inkomsten te genereren.

Dit schema voorkomt volgens mij dat je met heel veel bijna lege schepen in de export havens moet zitten wachten, want daar is maar 1 kade.

Om een aardige productie te ondersteunen heb je echt heel veel schepen nodig trouwens, voor mijn 12k stad is het al best een logistieke keten, maar als ik hoor dat jcvjcv..etc el 17k inwoners heeft.. Kan je een paar screens posten? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een pietepeuterig vraagje :p
Ik moet die Hassan iets van 80t vlees, 120t bier en 60t wapens brengen. Nu heb ik nog lang niet genoeg ruimte in mijn schepen om alles in één keer te vervoeren, maar als ik bijvoorbeeld alleen 80t vlees breng ziet die het niet als een quest zeg maar. Moet je echt alles in één keer naar hem vervoeren?
En betalen jullie ook gewoon al dat losgeld steeds of gebeurd er niet zo bijzonder veel als je het niet doet? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de campaign beslaat niet alles, ookal doorloop je hem helemaal.

ik zou zeggen start gewoon een continious game en klik op alles wat je kan vinden :)
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:00:
Ik moet die Hassan iets van 80t vlees, 120t bier en 60t wapens brengen. Nu heb ik nog lang niet genoeg ruimte in mijn schepen om alles in één keer te vervoeren, maar als ik bijvoorbeeld alleen 80t vlees breng ziet die het niet als een quest zeg maar. Moet je echt alles in één keer naar hem vervoeren?
En betalen jullie ook gewoon al dat losgeld steeds of gebeurd er niet zo bijzonder veel als je het niet doet? :p
Er zit geen timer op die quest dus neem de tijd, en je kan het spreiden over meerdere schepen :) het moet er uiteindelijk wel in 1 keer daar liggen ja.

ik betaal het wel, zodat ie mijn trade schepen met rust laat, maar soms heb ik geen zin er in en onderschep ik zijn schepen voordat ze bij me in de buurt komen :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:01:
de campaign beslaat niet alles, ookal doorloop je hem helemaal.
ik zou zeggen start gewoon een continious game en klik op alles wat je kan vinden :)
[...]
Er zit geen timer op die quest dus neem de tijd, en je kan het spreiden over meerdere schepen :) het moet er uiteindelijk wel in 1 keer daar liggen ja.

ik betaal het wel, zodat ie mijn trade schepen met rust laat, maar soms heb ik geen zin er in en onderschep ik zijn schepen voordat ze bij me in de buurt komen :)
die gast wordt wel steeds gretiger (volgensmij loopt het in een stijgende lijn omhoog die prijs) - gister 9700g afgetikt zodat hij me eventjes met rust laat, en handel drijft.
Doe je het niet, wordt hij vrij agresief tegenover je schepen (kan je dan meer dna 9700g kosten)
ik betaal 'm rustig, tot ik een grote vloot heb ... pak ik 'm terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Damsplaat schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:00:

Ik ga er even vanuit dat er 1 'stad' eiland is, waar uitsluitend geconsumeerd wordt.

schepen varen van productie-eilenden(1..n) allemaal eerst naar het stad eiland, en laden alles uit (wat ze kunnen). Vervolgens gaan ze naar een (zo dicht mogelijk bij de stad gelegen) 'overloop' eiland, waar ze de rest van hun goederen uitladen.

Dit schema voorkomt volgens mij dat je met heel veel bijna lege schepen in de export havens moet zitten wachten, want daar is maar 1 kade.

Om een aardige productie te ondersteunen heb je echt heel veel schepen nodig trouwens, voor mijn 12k stad is het al best een logistieke keten, maar als ik hoor dat jcvjcv..etc el 17k inwoners heeft.. Kan je een paar screens posten? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet!
Maar 1 kade? Ik heb sowieso op alle grotere eilanden meerdere havens. Op mijn 'stad' eiland 5, daardoor wachten ze bijna nooit meer :) En de verkoop gebeurt op een niet-door-mij-gebruikte haven :)

Maar jouw idee deed ik in 1602 altijd, maar dan andersom :) Ik had een middel groot eilandje vlak bij mn stadeiland, volgestopt met marktplaatsen. Kon dan altijd zo`n 800 in. En alles werd daar heen vervoerd. 2 schepen vervoerde alles naar je stad eiland. Zo kon je ruim van te voren zien of er ergens een te kort aan kwam :) Ideaal, stom dat ik het nu niet ook doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:11:
[...]

die gast wordt wel steeds gretiger (volgensmij loopt het in een stijgende lijn omhoog die prijs) - gister 9700g afgetikt zodat hij me eventjes met rust laat, en handel drijft.
Doe je het niet, wordt hij vrij agresief tegenover je schepen (kan je dan meer dna 9700g kosten)
ik betaal 'm rustig, tot ik een grote vloot heb ... pak ik 'm terug :D
Het is een percentage van je goud wat je hebt, met een bepaald minimum en een bepaald maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Een aantal post terug vertellen mensen over meer inzoomen.
Ik wil soms juist wel wat verder af! (meer dan standaard -1) Kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! Nu vaart mijn schip steeds heen en weer met halve voorraden die die niet kwijt kan, beetje dom. Ik ga alles gewoon dumpen bij een apart warenhuisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:09
Ik wil aan de laatste fase van mijn kathedraal beginnen, maar dat lukt niet, Wat zie ik over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://kladblok.net/tweakers/screenshot0000_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:03
Lijkt erop dat de supply bij je cathedraal 0/20 glas is en 0/20 tools, Zonder die middelen kan de kathedraal niet worden gebouwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Niet 1 maar 2 eilanden waar uitsluitend geconsumeerd wordt. Wat hout, vis en stenen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:36:
[...]

Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! Nu vaart mijn schip steeds heen en weer met halve voorraden die die niet kwijt kan, beetje dom. Ik ga alles gewoon dumpen bij een apart warenhuisje :)
Wat ik doe is die Lord of Grand Vizier in de route opnemen. Alles wat niet in het warenhuis kan worden geplaatst wordt verkocht en levert omzet op voor "honor".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:59

g0tanks

Moderator CSA
kladblokje schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:16:
Ik wil aan de laatste fase van mijn kathedraal beginnen, maar dat lukt niet, Wat zie ik over het hoofd?

[afbeelding]
Waarschijnlijk een of andere bug, je zou kunnen proberen om een paar Noblemen houses weg te halen zodat je <3500 Noblemen hebt, dan weer een paar Patricians laten ascenden zodat je >3500 Noblemen hebt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:09
jbdeiman schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:19:
Lijkt erop dat de supply bij je cathedraal 0/20 glas is en 0/20 tools, Zonder die middelen kan de kathedraal niet worden gebouwd!
Nee, dat is het niet. Hij blijft zeuren over het aantal noblemen terwijl ik op 3500+ zit 8)7 Moeten al die noblemen op hetzelfde eiland zitten? Want ik heb ze verdeeld over twee eilanden door ruimtegebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 08:05
Ik had net hetzelfde enkele dagen eerder. Ik denk dat je 3508 Noblemen verspreid zitten over meerdere eilanden, en dat je echt 3500 Noblemen nodig hebt op dat specifieke eiland.

Ik heb maar gewoon huizen bijgezet en laten upgraden, uiteindelijk kwam ik er wel.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kladblokje schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:28:
[...]

Nee, dat is het niet. Hij blijft zeuren over het aantal noblemen terwijl ik op 3500+ zit 8)7 Moeten al die noblemen op hetzelfde eiland zitten? Want ik heb ze verdeeld over twee eilanden door ruimtegebrek.
Ik weet vrijwel zeker dat ze op één eiland moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Guillome schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:52:
[...]

Maar 1 kade? Ik heb sowieso op alle grotere eilanden meerdere havens. Op mijn 'stad' eiland 5, daardoor wachten ze bijna nooit meer :) En de verkoop gebeurt op een niet-door-mij-gebruikte haven :)

Maar jouw idee deed ik in 1602 altijd, maar dan andersom :) Ik had een middel groot eilandje vlak bij mn stadeiland, volgestopt met marktplaatsen. Kon dan altijd zo`n 800 in. En alles werd daar heen vervoerd. 2 schepen vervoerde alles naar je stad eiland. Zo kon je ruim van te voren zien of er ergens een te kort aan kwam :) Ideaal, stom dat ik het nu niet ook doe.
Dat idee had ik eerst ook, maar hoe zorg je er dan voor dat in de stad dan aan alles genoeg is, altijd? En dat alles wat er teveel is wordt verkocht?

Je kan zelf wel meer dan 1 kade bouwen, op de eilanden waar je je teveel aan spullen kwijt kan is er maar eentje. Als je al je schepen daarlangs laat gaan ontstaat er een opstopping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
T maakt sowiso niet uit op welk eiland je die 3500 noblemen hebt. Ik heb wel eens een kathedraal gebouwd op een verder nog onbewoond eiland.
3500 zou wel kunnen dat je een bepaald eiland met 3500 noblemen moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de hele continuous game limited omdat er te weinig zoutmijnen zijn. Ik heb er nu nog maar iets van 5 niet in gebruik met 74K inwoners. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Damsplaat schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:37:
[...]

Dat idee had ik eerst ook, maar hoe zorg je er dan voor dat in de stad dan aan alles genoeg is, altijd? En dat alles wat er teveel is wordt verkocht?

Je kan zelf wel meer dan 1 kade bouwen, op de eilanden waar je je teveel aan spullen kwijt kan is er maar eentje. Als je al je schepen daarlangs laat gaan ontstaat er een opstopping.
? Ik snap niet wat je bedoelt denk ik. Het voordeel van die opstelling was juist dat je hoofdeiland altijd tot de nog gevuld is door 2 schepen. Die laden alles van je buffer naar je stad. De rest laadt alles af in je buffer. Daar kan je ook wel 5 master offices aanmaken, en elke trading route naar een andere MO sturen. Dan heb je geen opstoppingen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:00:
Het maakt niet uit in hoeveel schepen je het heen brengt, als het er in totaal maar in 1 keer is. Dus gewoon met 2 scheepjes er heen, met genoeg spul. Trouwens, houd jij de boel nog draaiende met small trade ships als je al vlees kan maken!? Ik moest toen al 2 slots van mn grote tradeship gebruiken puur voor bread!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Guillome schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:02:
[...]

? Ik snap niet wat je bedoelt denk ik. Het voordeel van die opstelling was juist dat je hoofdeiland altijd tot de nog gevuld is door 2 schepen. Die laden alles van je buffer naar je stad. De rest laadt alles af in je buffer. Daar kan je ook wel 5 master offices aanmaken, en elke trading route naar een andere MO sturen. Dan heb je geen opstoppingen meer :)
Ik maak altijd veel meer dan nodig, en de rest verkoop ik. Zo voorkom ik dat er ergens niet gewerkt wordt wegens overproductie. Wat doe jij dan met spullen die je teveel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:09
pff ben gewoon een nieuwe PC aan het samenstellen voor dit spel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Damsplaat, ik verkoop ook in elke haven op elk eiland alle producten tot ongeveer 100 tot 200 ton onder het max :) En op mijn hoofdeiland dus max aantal goederen (8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:38
[/quote][quote]kladblokje schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:16:

Het ziet er na uit dat jou kathedraal niet in de buurt van een market ligt, zodat deze niet de goederen kan leveren om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@lremcol: zo te zien heeft Kladblokje dit wel gedaan; er zijn 2 markets in de buurt.
En hij heeft een klein en geupgrade pakhuisje.dat is een tavern
misschien een van je kleine kerkjes slopen? en daar zo'n pakhuus plaatsen?

//edit
whoooot weer 17u :P

[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 30-07-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Market/warenhuis != market place

[ Voor 18% gewijzigd door Guillome op 30-07-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:55:
Volgens mij is de hele continuous game limited omdat er te weinig zoutmijnen zijn. Ik heb er nu nog maar iets van 5 niet in gebruik met 74K inwoners. :X
geldt dat ook niet voor de "diamantmijnen"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hmm tot nog toe (50k) heb ik van beide, vooral van quartz, nog meer dan genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

je kan je mijnen bijvullen ;) kost je wat geld maar je kan ze bijvullen..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
ja, maar je kunt ze niet sneller leeg halen :/

weet iemand een leuke map op een maximaal inwoner tal te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

kladblokje schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:16:

[afbeelding]
zoals je ziet heb je 3500 noble man nodig.. dus meer huizen bouwen en laten upgraden..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
En dat is precies zijn probleem, hij heeft er reeds 3568.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:04:
[...]

bij mij wordt een intro gestart, althans zo lijkt het. (zwart scherm met zonnetje ?) en vervolgens niets.
heb dx9 geinstalleerd via winetricks, dbghelp native gezet. kreeg eerst error iets over admin rechten, dat verholpen door andere no-cd van rarzor1911 ...

op http://appdb.winehq.org/o...Id=17167&iTestingId=42414 de richtlijken bekeken.
kun je misschien jou conf posten? evt die van je engine.ini in de anno map?

//edit
aanpassing gedaan zodat intro filmpjes niet meer getoont worden; beland nu op scherm met tekst anno, en leuk plaatje van stadje.

in mijn console staat herhaaldelijk;
d3d_shader:shader_glsl_deselect_depth_blt >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_FRAMEBUFFER_OPERATION_EXT (0x506) from glUseProgramObjectARB @ glsl_sh
iemand nog suggesties? ik vind windows helemaal niet zo chill, maar nu zit ik er wel de hele tijd achter _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:05
is er ook een manier om te voorkomen dat de tradingships van je allies spullen bij je komen halen? (zonder het te vragen dus ;) )

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
gewoon niets verkopen. Als je bedoelt te voorkomen dat ze langskomen denk ik dat dat niet gaat. Gewoon een of twee pieren in je haven bouwen en dan heb je capaciteit zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Freelance schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:14:
is er ook een manier om te voorkomen dat de tradingships van je allies spullen bij je komen halen? (zonder het te vragen dus ;) )
Geen dingen te koop zetten? Of de trade agreements beëindigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Sorry heren, maar ik ben zo brutaal geweest om de "chain calculator" naar versie 4 toe te tillen door er een update in te gooien. Hij berekend nu ook hoeveel gebouwen je van welke soort nodig hebt bij bepaalde bevolkingshoeveelheden.

ik denk dat de berekeningen kloppen, al ben ik het niet eens met sommige waarden die ik terug gevonden heb. Dus als je iets vind wat niet klopt.... Please let me know, of update het gewoon zelf :P

linkje: Anno 1404 Chain_Calculatorv4.xlsx (excel 2007)

Voorbeeld plaatje
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/zx8hvp.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door batsma op 31-07-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hmm kweet niet hoor... verklap je nou niet het geheim van het spel een beetje? Is het niet juist net de kick om zelf de juiste mix van alles in je wereldje te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is juist irri. Normaal weet je toch ook wat een fabriek produceerd en nodig heeft?

Ik heb laatst zo'n soort medal gekregen omdat ik 10.000 gebouwen in bezit had :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik bouw er ook na eigen inzicht op los. niet altijd 't slimste, maar wat ik heb aan over productie gooi ik direct weer de verkoop in. Ik draai qua vast inkomen -600, maar mijn vermogen is inmiddels opgelopen tot 80000.
Wordt vanavond nog beetje extra glas maken, en dan herindeling van veel *zucht* zal hele klus worden.
Maar omdat ik zelf beetje natte vinger werk doe, is mijn productie zeker niet optimaal. Maar 't draait wel, vind best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@jcvjjvjcjcjjvjjbvvv:
Ja per keten is het logisch, maar dat je kan invullen hoeveel mensen je hebt, en wat je precies nodig hebt... ik bedoel, wat is dan nog het nut van het spel? Volgende stap is dat je dat kan importeren en dat ie het automatisch bouwt. Is het niet te vergelijken met een walk through voor een puzzelspel?

Nee ik ga m niet gebruiken :)

Ik ben gister op 10 miljoen gekomen trouwens :D Yea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Guilleme; post eens wat sfeer impressies, ben wel benieuwd naar je vloot,stad etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

:) zal ik vanavond doen. Heb hier wel wat oude staan nog:
Guillome in "[PC] Anno 1404 deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik regelmatig check zijn de production chains op die Duitse site. Voor de rest laat ik alles gebeuren zoals het gebeurt: dat houdt het een beetje echt/levendig/organisch/verrassend/whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
NOU... ontdekking van de eeuw hier hoor... je kan meerdere parelvissers op 1 parelrif plaatsen. Ik had ALLE eilanden met parels al tepakken, om er 1 parelvisser en 1 parel workshop neer te zetten... Heb ze allemaal maar weer gesloopt, staat nu allemaal op mn hoofdeiland.

1 ding wat ik irritant vind, door te handelen met de grand visieer of die andere knakker krijg je van die reputatie bij ze, waar je op een gegeven moment honour van krijgt. Maar, als zij bij jou komen kopen, dan telt dat daar niet voor. Oke, dan ga je een trade route maken daar voor, maar, daar kan je niet instellen tot hoe veel ze mee mogen nemen. Dus wel eens gehad dat in eens mn hele koffie vooraad er door was, omdat het bootje net iets te veel mee nam constant. Hoop dat er een update komt die 1 van beide fixed ( liefste alle 2 ) want handmatig traden is ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batsma schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 00:17:
Sorry heren, maar ik ben zo brutaal geweest om de "chain calculator" naar versie 4 toe te tillen door er een update in te gooien. Hij berekend nu ook hoeveel gebouwen je van welke soort nodig hebt bij bepaalde bevolkingshoeveelheden.

ik denk dat de berekeningen kloppen, al ben ik het niet eens met sommige waarden die ik terug gevonden heb. Dus als je iets vind wat niet klopt.... Please let me know, of update het gewoon zelf :P

linkje: Anno 1404 Chain_Calculatorv4.xlsx (excel 2007)

Voorbeeld plaatje
Ziet er goed uit Batsma! Voor mij niet echt van toepassing omdat die ketens al behoorlijk goed in mn hoofd zitten nu na een aantal weken spelen. Kan me voorstellen dat als iemand net is begonnen het erg handig is om even er bij te hebben. Het kans soms best onoverzichtelijk worden met 20.000+ inwoners :P
Zjosh schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:13:
NOU... ontdekking van de eeuw hier hoor... je kan meerdere parelvissers op 1 parelrif plaatsen. Ik had ALLE eilanden met parels al tepakken, om er 1 parelvisser en 1 parel workshop neer te zetten... Heb ze allemaal maar weer gesloopt, staat nu allemaal op mn hoofdeiland.

1 ding wat ik irritant vind, door te handelen met de grand visieer of die andere knakker krijg je van die reputatie bij ze, waar je op een gegeven moment honour van krijgt. Maar, als zij bij jou komen kopen, dan telt dat daar niet voor. Oke, dan ga je een trade route maken daar voor, maar, daar kan je niet instellen tot hoe veel ze mee mogen nemen. Dus wel eens gehad dat in eens mn hele koffie vooraad er door was, omdat het bootje net iets te veel mee nam constant. Hoop dat er een update komt die 1 van beide fixed ( liefste alle 2 ) want handmatig traden is ook niets.
Daar heb ik de volgende oplossing voor: het schip dat de goederen transporteert naar je stad maakt bij mij een derde stop om alle overproductie (dat er niet meer bij kan op mn hoofdeiland) direct te verkopen aan de lord of grand vizier.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 11:19 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.