[PC] Anno 1404 deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 212.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:47:
Warmachines kan ik nog niet bouwen, heb nog het quartz probleem (krijg dit nog niet gemined, quartz weer nodig voor glas dacht ik, en dat heb ik nodig voor (alle) overige gebouwen)

*Zucht* nog 3u voor weer 17u is :X

//edit
@SythAdmin; activeer de geweldige DM functie eens!
//pfff het is zo lang geleden dat ik actief was op GoT ;) ben nog van de oude garde laten we maar zeggen 8)7

glas is soms inderdaad nasty, makkelijkste is er heel specifiek 1 warehouse en 1 quartz quarry op elk van je eilanden zetten die er 1 heeft en ze mee laten gaan met je standaard schepen als je plek hebt...

Ik zit nu zelf in volgens mij het laatste level van de campaign en daar mag je vrolijk 600 glas gaan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

oude garde; pffff laat me nie lachen ;) Registratiedatum Vrijdag 20 mei 2005 :+ newbie

Kunnen schepen ook automatisch (juuuuj) goederen ophalen bij steden van mij?
Wist dat ze (beetje) kunnen kopen bij je con-collega's. Morgen maar de handleiding eens printen :X

//edit
Campain toch wel interresant(er) als soort tutorial/training?

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 27-07-2009 14:15 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-08 12:37

zaiziks

Da da da

Ik heb eerst maar eens "even" een nieuw spelletje gedaan om alles te leren kennen. Geen vijanden, alleen piraatjes en de Free Tr.. eh, Lord Norhuppelepup. Orient is leuk gevonden, maar een beetje jammer dat je er per se mee moet gaan werken.

Voor de rest is de hele spellenreeks wel aan mij besteed - heb net mijn historic warehouse af, alles loopt lekker vol. Ik heb een groot eiland waar ik een aantal productiedingetjes neerzet (dus een glasmaker, brillenmaker) waar ik alle grondstoffen naartoe breng. Dit staat allemaal vlakbij de haven. Op die manier kost het wat meer bootjes om heen en weer te varen, maar heb je wel veel overzicht (vind ik...).

Ben net begonnen met de bouw van een kathedraal, eerste fase is af en nu moet ik weer even wat extra noblemen maken. Leuk spelletje, binnenkort maar 's een "echte" skirmish gaan doen!

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:06:
oude garde; pffff laat me nie lachen ;) Registratiedatum Vrijdag 20 mei 2005 :+ newbie

Kunnen schepen ook automatisch (juuuuj) goederen ophalen bij steden van mij?
Wist dat ze (beetje) kunnen kopen bij je con-collega's. Morgen maar de handleiding eens printen :X

//edit
Campain toch wel interresant(er) als soort tutorial/training?
De campaign is een kleine tutorial maar vooral klein omdat het micro-management er niet echt in zit en je mist gewoon een boel handigheden.

Wat je moet doen is bij je warehouse even de onderste tab selecteren en daar aangeven wat je wil verkopen en voor hoeveel, hier verdien je veel meer mee dan met zelf naar een eiland gaan van een ander om te verkopen.

Alle AI's die trade schepen hebben en minimaal een trade treaty zullen rondjes varen langs al jouw havens om te kijken wat er te koop is. Voor North.. Ali, en de Corsairs (als ze meedoen) kun je ook nog met honour (in een continues game) er voor zorgen dat ze meer schepen hebben rondvaren die per stuk ook meer goud bij zich hebben.

edit;
\\mijn oude account was gebannt.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Wat doen jullie met die attainment? :? Gebruiken jullie deze veel? Je kan namelijk al eerste aangeven dat je de vloot van de Engelse neef van de keizer kan vergroten, maar heeft dat echt zin. Ik speel het nu al een tijdje maar gebruik het niet zo veel. Eerder m’n honour voor upgrades die je ermee kan kopen? 8)7

Mvg
Mx.

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Zitten wel belangrijke tussen voor economie

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net 10 uur bezig geweest met een continuous game en heb nu 22k inwoners. Mijn Oriental stadje is het grootst met 9,5k Envoys en rond de 2k Nomads. Mijn Occidental stad heeft iets meer dan 4k Noblemen, rond de 4k Patricians en 300 Citizens. Ik heb een Imperial kathedraal en Sultans Moskee gebouwt en 2 Historic warehouses. :9
Echt een geweldig spel, heb 1701 en 1602 ook heel vaak gespeeld.

Hier nog een paar screenshots met die postcard viewer .

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/8/flagship.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/9517/moskee.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/2201/kathedraal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/305/bouwmoskee.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/6223/bouwkathedraal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dit in 10 uur? knap mijn stad is nog niet eens de helft van die grote , en ben ook al zeker 10 uur bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:54
tnx :>, dat had ik nooit gevonden! :)
Er zaten scrollen in de boot en nog in de marketplace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee of deze prijs al ter sprake is gekomen: 250 keer pauzeren = 10 GEMS

Is ergens al een volledige lijst beschikbaar van alle ideale bouwplannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg irritant. Zit ik met de grootste moeite noblemen te kweken op m'n main eiland (productie vergroten van alles wat ze te kort hebben etc, zodat emn kan upgraden, nieuwe huizen erbij etc), komt er bij 3000 noblemen ineens een behoefte bij de patricians bij (candles) nadat ik net alles mooi op orde had. Grumpf. Kan ik weer een nieuwe bedrijvenlint op gaan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:17:
geen idee of deze prijs al ter sprake is gekomen: 250 keer pauzeren = 10 GEMS

Is ergens al een volledige lijst beschikbaar van alle ideale bouwplannen?
spoiler:
pauze knop ingedrukt houden = bovenstaand in 1 minuut (mits je PC niet over zijn nek gaat)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar plaatjes van mijn stad:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/14vry29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/33y2tyr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/vpkmbo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2337n9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2qss5rd.jpg

Mn stad is nog niet echt efficiënt met de plaatsing van gebouwen enz maar dat komt nog. Eerst maar eens 2000 noblemen halen om met de bouw van de kathedraal te kunnen beginnen.

Een paar plaatjes van mijn cider, bier, brood, vlees en kleding productieketens. De indeling voor deze ketens heb ik deels uit dit topic (bier en cider) en deels zelf in elkaar geflanst (de rest).

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2i1ksxu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2u4k307.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/28ui37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/mvn2o4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2927j0g.jpg

Aan het begin van een game koop ik altijd als een gek tools en wood de ik gebruik om een paar ketens op te zetten om deze te produceren. Dan ga ik snel 3 of 4 middelgrote tot grote eilanden bezetten met het volgende:

- 42 huizen
- 1 x cider farm
- 2 x fisherman's hut
- 1 marketplace (duh..)
- 2 x lumberjack's hut
- 1 x church

Kost ongeveer 20 tools en 100 wood ofzo en levert 511 inkomsten op. Ik zet 42 huizen neer want dan kom je op 336 inwoners. Je hebt per 340 inwoners 1 cider farm nodig :P Het voordeel is dat je vanaf dat moment dat eiland in je bezit hebt en dat je (bij 3 eilanden) 1533 aan inkomsten erbij krijgt. >:) Dat zorgt ervoor dat je, zeker in het begin, lekker snel kunt bouwen en uitbreiden. Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/35lw00l.jpg

Ik heb ook een Chain Calculator gemaakt in Excel a.d.h.v. de gegevens op deze Duitse site. Je moet invoeren hoeveel burgers je hebt en je krijgt te zien hoeveel ketens je nodig hebt van een bepaald product om de burgers tevreden te houden. Ook is te zien hoe efficiënt het hele proces is.

Ik heb rekening gehouden met het feit dat sommige producten pas nodig zijn vanaf een bepaalde hoeveelheid, let's say, Noblemen. In het geval van wijn heb je 1500 Noblemen nodig om te beginnen met produceren. NVT komt in beeld als je nog niet genoeg Noblemen (bijv.) hebt om te beginnen met de productie.

Het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/9254/chaincalculatorv2.th.jpg

Hij is nog niet compleet. Van sommige ketens kun je de efficiëntie verhogen door items te kopen bij de lord en oosterse dude, dit is hier nog niet in verwerkt. Ook weet ik niet in hoeverre de gegevens op die site correct zijn, maar dat is geen probleem aangezien je dit lekker makkelijk zelf kunt aanpassen in het bestand.

Mocht iemand interesse hebben, laat het weten.

Edit: beetje toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het nog niet wisten, je kan je geitjes ook op een eiland in het noorden gooien. Scheelt een hoop gezeur met noria's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLM schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:00:
[...]

spoiler:
pauze knop ingedrukt houden = bovenstaand in 1 minuut (mits je PC niet over zijn nek gaat)
wat is t nut van zo'n spoiler, noob hier aan t woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gooi die excel maar ergens online, die's wel niice

hoe kom ik aan een moskee? staat iets dat ik oriental visitor nodig heb ?? maar waar tover ik die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:49:
Voor de mensen die het nog niet wisten, je kan je geitjes ook op een eiland in het noorden gooien. Scheelt een hoop gezeur met noria's :+
Klopt, heb ik ook.

Maar vroeg of laat moet je dat in het zuiden ook volbouwen, dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:19:
wat is t nut van zo'n spoiler, noob hier aan t woord
Zodat personen die alles zelf uit willen vogelen zonder al te veel hints er geen last van hebben.
himlims_ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:39:
hoe kom ik aan een moskee? staat iets dat ik oriental visitor nodig heb ?? maar waar tover ik die vandaan?
Je hebt nodig:
- 50k gold
- 40t wood
- 80t tools
- 100t mosaic

Dan moet je nog 1740 envoys hebben en de rang van de Sultan's Confidant wat je 2000 prestige kost.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe kan een hemp farm met maar 4 akkers efficienter zijn dan eentje met de max van 8 akkers? Het lijkt me zo onlogisch, jij hebt 2 hemp farms met samen 8 akkers, ik heb een layout waar 2 farms samen 16 akkers hebben.
Voorzover ik weet wordt de hele akker geoogst, ook als deze een beetje buiten de farm radius valt.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/10fub8i.jpg

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er vrolijk op los bouw en niet echt let op efficentie. Ik wil juist overproduktie hebben zodat ik die kan verkopen. (en ik speel met rampen aan dus een grote voorraad is dan wel prettig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Ik zit nu rond de 39.000 á 42.000 inwoners, het schommelt de hele tijd omdat die lijpo's steeds zitten te zeuren omdat ze niet genoeg posessions hebben lekker fijn :P. Achja rustig de zooi weer uitbreiden tot ze weer blij worden... Wel irritand dat althans ik maar 1 eiland heb waar je parfum kan maken, en dat het allemaal zo rondplaatsen is met die boten. Altijd die dingen waar ze het meeste van willen hebben ben je het meest mee aan het configureren, nu 25 trade routes met 30 boten ofzo :P. Zal wel rond de 40u nu zitten, eerste potje gelijk :P
-- Oja en hijs me nu al 6x vastgeslagen waarbij ik weer het een en ander opnieuw kan maken 'zucht' --

[ Voor 8% gewijzigd door appel22 op 27-07-2009 23:56 ]

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

The Dolf schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:24:
[...]

Zodat personen die alles zelf uit willen vogelen zonder al te veel hints er geen last van hebben.

[...]

Je hebt nodig:
- 50k gold
- 40t wood
- 80t tools
- 100t mosaic

Dan moet je nog 1740 envoys hebben en de rang van de Sultan's Confidant wat je 2000 prestige kost.
Een moskee kost veel meer. Tijdens het bouwen kost het constant resources. Hout, tools, glas, mosaics

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Bobnofski schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:47:
[...]

Hoe kan een hemp farm met maar 4 akkers efficienter zijn dan eentje met de max van 8 akkers? Het lijkt me zo onlogisch, jij hebt 2 hemp farms met samen 8 akkers, ik heb een layout waar 2 farms samen 16 akkers hebben.
Voorzover ik weet wordt de hele akker geoogst, ook als deze een beetje buiten de farm radius valt.

[afbeelding]

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er vrolijk op los bouw en niet echt let op efficentie. Ik wil juist overproduktie hebben zodat ik die kan verkopen. (en ik speel met rampen aan dus een grote voorraad is dan wel prettig)
Volgens mij is het zo, 100% is 100%. Meer wordt het niet. Dus elk extra veldje is nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appel22 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:56:
Ik zit nu rond de 39.000 á 42.000 inwoners, het schommelt de hele tijd omdat die lijpo's steeds zitten te zeuren omdat ze niet genoeg posessions hebben lekker fijn :P. Achja rustig de zooi weer uitbreiden tot ze weer blij worden... Wel irritand dat althans ik maar 1 eiland heb waar je parfum kan maken, en dat het allemaal zo rondplaatsen is met die boten. Altijd die dingen waar ze het meeste van willen hebben ben je het meest mee aan het configureren, nu 25 trade routes met 30 boten ofzo :P. Zal wel rond de 40u nu zitten, eerste potje gelijk :P
-- Oja en hijs me nu al 6x vastgeslagen waarbij ik weer het een en ander opnieuw kan maken 'zucht' --
Dat heb ik nou ook. Telkens CTD's en dan laatste savegame(s) corrupted :( . Heb bepaalde dingen drie keer gedaan...
[...]

[afbeelding]

1 hemp farm heeft precies genoeg boeren om 4 velden te ondersteunen. Plant je er meer, dan is dat gewoon rimboe, want daar hebben ze geen tijd voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50

Nikeo

Jawelles

nevermind :D

[ Voor 90% gewijzigd door Nikeo op 28-07-2009 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Nikeo schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 01:17:
Weet iemand of het zin heeft bijvoorbeeld handmatig 4/3 weilanden te bouwen? 1 meer dan nodig is om 100% te draaien?
Lees nou eens even de 2 berichten boven je... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Laatst online: 02-04 14:34
Nikeo schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 01:17:
Weet iemand of het zin heeft bijvoorbeeld handmatig 4/3 weilanden te bouwen? 1 meer dan nodig is om 100% te draaien?
Soms wel, maar dan alleen in de Oriënt als je niet alle akkers volledig op vruchtbare grond kunt plaatsen, en het niet mogelijk of zinvol is om een Noria (bij) te plaatsen.
Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat bijv. met 5/5 akkers de productie ergens tussen de 85 en 90 procent zat. Een extra akker toevoegen zodat er een 6/5 situatie ontstaat resulteerde vervolgens wel in een productie van 100%.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Dolf schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:24:
[...]

[...]
Je hebt nodig:
- 50k gold
- 40t wood
- 80t tools
- 100t mosaic
Thanks voor je toelichting; 1740 envoys zijn inwoners? De rank bij die sultan, hoe kan ik die nogmeer omhoog krijgen? Ik handel met hem geregeld, koop die (meuk) met je honor, doe zijn opdrachten, maar ik blijf steken (frustrerend)

DIe moskee is volgensmij vereist om 'verder' te kunnen; mijn poppetjes 'ajanken' om gebrek aan geloof

@raver_devence: thx voor je layout; ligt geprint langs me pc :P

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 28-07-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Je kunt bij die trader scrolls kopen met honor die jou prestige opleveren bij de sultan. 50, 100, 250 en 500 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]

Zoals hierboven al besproken, 100% is 100%. Als je dus 4/4 velden hebt gebouwd dan zijn de extra velden verspilling van de ruimte. Wat je wél kunt doen is items kopen bij de lord of bij de orient die de efficiëntie van je goederen productie verbeteren.

De Excel file is te vinden op deze site:

http://www.2shared.com/fi...e/Chain_Calculatorv2.html

En ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/157nls9.jpg

Hij is nog niet perfect. Mocht iemand de tijd hebben om een paar verbetering aan te brengen, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Er is niet voor elke productie een improvement te vinden he? Ik zie ze alleen voor de vissershut, goatfarm, spicefarm, weavershut, warmachines, ropes. Ik zoek ze voor bijvoorbeeld de tanery of de parfum sectie, maar die krijg ik maar niet.

edit: ziet er gelikt uit raver, zal er eens naar kijken vanavond :)

[ Voor 12% gewijzigd door Guillome op 28-07-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik heb de calculator op mega upload geplaatst (aanzienlijk minder popups als de eerder host)
van het document heb ik alle overbodige velden verborgen; hierdoor heb je enkel de calculator als effectief werkblad.

Download calculator:
http://www.megaupload.com/?d=M9ACDXZQ

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 28-07-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik aan de Visitor from the Orient, waarmee ik de gebouwen van de Nomads kan bouwen?

Ik heb al een 'Splendid gift for a guest' gekocht, waarmee je toegang zou hebben tot de oriental buildings. Maar dat heb ik nogsteeds niet.

Kan iemand me helpen? Ik heb dit spel pas sinds gisteravond, maar ik wil graag verder komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:36:
Er is niet voor elke productie een improvement te vinden he? Ik zie ze alleen voor de vissershut, goatfarm, spicefarm, weavershut, warmachines, ropes. Ik zoek ze voor bijvoorbeeld de tanery of de parfum sectie, maar die krijg ik maar niet.

edit: ziet er gelikt uit raver, zal er eens naar kijken vanavond :)
er zijn er wel meer, ben die voor weapons en tannery al wel tegen gekomen, volgens mij word er een selectie gemaakt voordat je het level opstart wat je wel en niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:09:
Hoe kom ik aan de Visitor from the Orient, waarmee ik de gebouwen van de Nomads kan bouwen?

Ik heb al een 'Splendid gift for a guest' gekocht, waarmee je toegang zou hebben tot de oriental buildings. Maar dat heb ik nogsteeds niet.

Kan iemand me helpen? Ik heb dit spel pas sinds gisteravond, maar ik wil graag verder komen :P
ik had zo'n scroll meegenomen dat je direct toegang krijgt tot die gebouwen.
Die scroll moet je naar de haven brengen van het desbetreffende ras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:09:

stop hem in een bootje en vaar hem naar de orient toe, dan krijg je de melding dat hij het accepteerd en dat je wat mag bouwen, je kan zien hoe ver je bent met de orient door onder zijn gezicht te kijken wat er allemaal blauw is. het aantal "huisjes" geeft aan hoe ver je zit en daaronder een balk met "progress" naar de volgende toe.

Ga daar met je muis op staan en je ziet hoeveel je nog moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ himlims_ en SythAdmin, bedankt voor jullie hulp. Het is gelukt! :)
Ik krijg zelfs een schip cadeau :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:17:
@ himlims_ en SythAdmin, bedankt voor jullie hulp. Het is gelukt! :)
Ik krijg zelfs een schip cadeau :P
De schepen kun je ook 'upgrade' met zo'n scroll (sneller varen, auto repair (zooo fijn), meer cargo etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:22:
[...]

De schepen kun je ook 'upgrade' met zo'n scroll (sneller varen, auto repair (zooo fijn), meer cargo etc. etc.)
Flagship krijgt van mij altijd standaard 2 +25% speed upgrades, heel handig voor quests en snel wat dingen afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Mooi werkt raver!.

edit: en de rest was een hele grote blaat :P

[ Voor 78% gewijzigd door D-Raven op 28-07-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:08:
Ik heb de calculator op mega upload geplaatst (aanzienlijk minder popups als de eerder host)
van het document heb ik alle overbodige velden verborgen; hierdoor heb je enkel de calculator als effectief werkblad.

Download calculator:
http://www.megaupload.com/?d=M9ACDXZQ
Echt waar? Ik heb zelf geen popups gezien. Misschien heb ik een blocker aanstaan ofzo. In ieder geval bedankt!

Het verbergen van velden ziet er wel nice uit, straks even uitvogelen hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06
Hmm,

Keb een P4 met 3GHz processor.
2 GB intern
Nvidea Gforce 7600 GT

En het spel loopt voor geen meter!

Graphic options voornamelijk op medium en een paar op high. Kan nog iets naar beneden, maar goed, gaat wel ten koste vant spel. Shame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SythAdmin: mijn volk is nog niet in zo'n ver stadium :) - repair heb ik d'r op zitten tegen de piraten (vorige keer met 1 schip, 2 van die piraatjes neer gekregen)

raver_devence:
• 'Selecteer de laatste cell (boven in de balk waar A/B/C etc. staat) en houd [shift] ingedrukt en druk op -> (dit selecteerd alle kolommen tot het einde)
• r-muis op de kolom koppen, en kies verbergen :)
• Zelfde kun je ook doen maar dan met pijltje naar beneden voor alle verticale rijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
technoaddict schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:49:
Hmm,

Keb een P4 met 3GHz processor.
2 GB intern
Nvidea Gforce 7600 GT

En het spel loopt voor geen meter!

Graphic options voornamelijk op medium en een paar op high. Kan nog iets naar beneden, maar goed, gaat wel ten koste vant spel. Shame.
Ik weet niet wat je resolutie is, maar bij mij staat alles op 'low' om wat fatsoenlijk te kunnen spelen. (wel op 1980*1200 op een 8600GT). Mijn kaartje is al niet meer 'de snelste' maar een 7600GT is nog een stapje lager, dus eigenlijk verbaast me het weinig.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:47:
Mooi werkt raver!. Ik vindt alleen de gekozen inwoners aantal een beetje apart.
Waarom bijvoorbeeld de chart niet baseren op 500 beggars. Das precies 1 alms house namelijk. Maakt de grafiek weer makkelijker te interpreteren.

Zelfde voor citicens, nomads en envoys als je dat afrond naar een rond aantal is er iets makkelijker mee te rekenen.
Sorry, wat bedoel je precies? Bedoel je het aantal citicens, beggars enz in de kolom "aantal inwoners"? Want dat zijn gewoon het aantal inwoners die in mijn stad wonen. Dus ik kan dat wel gaan afronden maar dan weet ik niet meer exact wat hun wensen zijn en hoe efficient de keten is t.o.v. het aantal personen in mn settlement.

Als je de cijfers bedoelt in het tabblad "Stats." dat zijn de cijfers overgenomen van deze duitse site:

http://www.anno1404-rechner.de/index.php?lang=en

Daar is de calculator dan ook op gebaseerd. Er zijn gegevens op die site die ik niet helemaal vertrouw zoals: dat 909 patricians één fischerman's hut nodig hebben om aan hun vis behoefte te voldoen. De makers van anno hebben ronde getallen (900, 1450, 1550) gebruikt en niet getallen zoals 1428 en 1562 enz. maar ik kan die cijfers moeilijk controleren dus voorlopig zal dat niet 100% accuraat zijn.

Mocht iemand het aandurven om zich hier mee bezig te houden, be my guest :P

Edit: meer uitleg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:52:
SythAdmin: mijn volk is nog niet in zo'n ver stadium :) - repair heb ik d'r op zitten tegen de piraten (vorige keer met 1 schip, 2 van die piraatjes neer gekregen)

raver_devence:
• 'Selecteer de laatste cell (boven in de balk waar A/B/C etc. staat) en houd [shift] ingedrukt en druk op -> (dit selecteerd alle kolommen tot het einde)
• r-muis op de kolom koppen, en kies verbergen :)
• Zelfde kun je ook doen maar dan met pijltje naar beneden voor alle verticale rijen :)
Super, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06
ZpAz schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet wat je resolutie is, maar bij mij staat alles op 'low' om wat fatsoenlijk te kunnen spelen. (wel op 1980*1200 op een 8600GT). Mijn kaartje is al niet meer 'de snelste' maar een 7600GT is nog een stapje lager, dus eigenlijk verbaast me het weinig.
hm ok. Ja mijn kaartje is idd niet de snelste meer. Zal dan maar eens kijken hoe het is om alles op low te zetten. Als het er echt niet uit ziet koop ik wel een keer een nieuw video kaartje.

offtopic:
Heeft iemand een tip voor een goed video kaartje? Max 150 euro? Volgens mij wordt mijn videokaart nog steeds voor 100 euro verkocht, dus weet niet of ik voor 150 een leuk kaartje kan kopen. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik lees 't nodige over crashes, draai alles op low ivm antieke kaart (nu denk ik 20u game tijd op zitten) maar nog steeds crash vrij.
Mocht je jouw 8600gt vervangen, wil ik die wel overnemen :)
(heb 6600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Is het meer de CPU of de videokaart dan? Op mijn AMD x2 6000 met Asus EN8500 GT is hij op medium ook nog net goed te spelen, maar t houdt niet over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:58:
[...]

Sorry, wat bedoel je precies? Bedoel je het aantal citicens, beggars enz in de kolom "aantal inwoners"? Want dat zijn gewoon het aantal inwoners die in mijn stad wonen. Dus ik kan dat wel gaan afronden maar dan weet ik niet meer exact wat hun wensen zijn en hoe efficient de keten is t.o.v. het aantal personen in mn settlement.

Als je de cijfers bedoelt in het tabblad "Stats." dat zijn de cijfers overgenomen van deze duitse site:

http://www.anno1404-rechner.de/index.php?lang=en

Daar is de calculator dan ook op gebaseerd. Er zijn gegevens op die site die ik niet helemaal vertrouw zoals: dat 909 patricians één fischerman's hut nodig hebben om aan hun vis behoefte te voldoen. De makers van anno hebben ronde getallen (900, 1450, 1550) gebruikt en niet getallen zoals 1428 en 1562 enz. maar ik kan die cijfers moeilijk controleren dus voorlopig zal dat niet 100% accuraat zijn.

Mocht iemand het aandurven om zich hier mee bezig te houden, be my guest :P

Edit: meer uitleg
Het is al niet meer van toepassing :) ik las de chart verkeerd en was dus aan het blaten :). Heb ondertussen mn oorspronkelijk bericht alweer ge-edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:06:
Is het meer de CPU of de videokaart dan? Op mijn AMD x2 6000 met Asus EN8500 GT is hij op medium ook nog net goed te spelen, maar t houdt niet over!
CPU is het dan niet hoor, ik heb dezelfde en een setje 8800GTS (512) in SLI draaien en die hebben het er juist moeilijk mee...

Samen met 4 GB aan mem kan ik het net op full detail zetten maar dan gaat hij wel moeilijk doen als ik langer dan 4 uur speel (hakken tijdens het scrollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hmmm ja bij mij wordt het ook minder na een paar uur. Maar mijn CPU`s draaien nu (beide cores) op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:25:
Hmmm ja bij mij wordt het ook minder na een paar uur. Maar mijn CPU`s draaien nu (beide cores) op 100%
Als ik maar 1 CPU aan Anno toeken merk ik daar trouwens niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren met deel 4 van de Campaign bezig geweest (dat deel waar je achter de verdwenen kinderen aan moet). Nu is dat helemaal goed gegeaan, alleen viel mij op dat ik de producten die ik in de Oriënt aan het verbouwen was (melk, dadels en specerijen) niet kwijt kon op mijn westerse eilanden. Uiteindelijk ben ik maar een traderoute met de Kafier begonnen om er nog wat op te verdienen.
Heeft je "westerse" bevolking geen behoefte aan deze producten of worden deze niet verhandeld via de "westerse" marktplaatsen en had ik dat dus op een ander manier moeten oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangamert
  • Laatst online: 25-08-2023
Heb een klein probleempje denk ik,

Ik wil specerijen gaan verbouwen, (heb er al een eilandje voor gevonden) nu ben ik bezig om die gebouwen die daarvoor nodig zijn vrij te spelen.
-voor specerijen heb je 145 nomaden nodig
-daar heb je weer een bazaar voor nodig en om dat gebouw vrij te spelen staat er:

visitor from the orient (diplomatic rank) to access this Building

weet iemand wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:53:

Heeft je "westerse" bevolking geen behoefte aan deze producten of worden deze niet verhandeld via de "westerse" marktplaatsen en had ik dat dus op een ander manier moeten oplossen?
Westerse bevolking heeft er wel behoefte aan. Hoe later je komt in het spel, hoe meer ze het nodig hebben. Kijk bijvoorbeeld eens bij citizens, zij hebben al spices nodig. Enige manier om daar aan te komen is door te kopen / verbouwen bij "oosterse" eilanden.
vangamert schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:53:
Heb een klein probleempje denk ik,

Ik wil specerijen gaan verbouwen, (heb er al een eilandje voor gevonden) nu ben ik bezig om die gebouwen die daarvoor nodig zijn vrij te spelen.
-voor specerijen heb je 145 nomaden nodig
-daar heb je weer een bazaar voor nodig en om dat gebouw vrij te spelen staat er:

visitor from the orient (diplomatic rank) to access this Building

weet iemand wat te doen?
Als eerste zou ik goed dit topic doorlezen. Dan heb je de oplossing zo gevonden. Dit is echt al tig keer gevraagd en beantwoord.

[ Voor 37% gewijzigd door --WaaZaa-- op 28-07-2009 11:59 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangamert
  • Laatst online: 25-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:11:
[...]

stop hem in een bootje en vaar hem naar de orient toe, dan krijg je de melding dat hij het accepteerd en dat je wat mag bouwen, je kan zien hoe ver je bent met de orient door onder zijn gezicht te kijken wat er allemaal blauw is. het aantal "huisjes" geeft aan hoe ver je zit en daaronder een balk met "progress" naar de volgende toe.

Ga daar met je muis op staan en je ziet hoeveel je nog moet.
Waar zit die orient en wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

The Orient is het zuidelijke gedeelte van de kaart, de zanderige gedeeltes? Waar je Nomads kan vestigen als je genoeg prestige hebt bij de Sultan (of zijn slaaf that is :P)

Komop, als je de handleiding leest of de campaign speelt, had je dat wel geweten :) (of gewoon gezond boeren verstand :) )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:23

M0nkeymen

Monkeystyle!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:18:
[...]

CPU is het dan niet hoor, ik heb dezelfde en een setje 8800GTS (512) in SLI draaien en die hebben het er juist moeilijk mee...

Samen met 4 GB aan mem kan ik het net op full detail zetten maar dan gaat hij wel moeilijk doen als ik langer dan 4 uur speel (hakken tijdens het scrollen)
Ik heb hier een enkele ATI 4870 en kan hem ook op full detail zetten ook met 4GB, het rare is dat ik dan in windows 7 dat weer niet kan... Daar loopt hij nog niet echt soepel. Laten we hopen dat het slechts driver issues zijn. En ik merk overigens geen verval naar een lang tijd spelen(+/- 4 uur). Draai continu 30-40 fps. :)

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand misschien de handleiding als pdf slingeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:52:
The Orient is het zuidelijke gedeelte van de kaart, de zanderige gedeeltes? Waar je Nomads kan vestigen als je genoeg prestige hebt bij de Sultan (of zijn slaaf that is :P)

Komop, als je de handleiding leest of de campaign speelt, had je dat wel geweten :) (of gewoon gezond boeren verstand :) )
Islamitische boeren he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0nkeymen schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:57:
[...]

Ik heb hier een enkele ATI 4870 en kan hem ook op full detail zetten ook met 4GB, het rare is dat ik dan in windows 7 dat weer niet kan... Daar loopt hij nog niet echt soepel. Laten we hopen dat het slechts driver issues zijn. En ik merk overigens geen verval naar een lang tijd spelen(+/- 4 uur). Draai continu 30-40 fps. :)
Alt+Tab jij regelmatig?

Ik wel namelijk en ik heb het idee dat dat er vooral voor zorgt dat het niet meer zo lekker loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Dat kan ik wel bevestigen. Ik heb zelf een dual core met 2 GB geheugen en een Geforce 7900. Dit draait prima, maar ik moet niet gaan alt tabben want dan wordt de performance merkbaar minder.

Maargoed dat ik ook ingame kan chatten via steam (of via de steam browser het internet op kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oh ik alt tab ook :P Ik heb in het weekend even een DVD film op de PC tussendoor gekeken :P
Ik dacht, ik laat anno mooi aan, anders moet ik straks weer een kwartier opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Laatst online: 09-09 15:06
himlims_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:58:
zou wel interessant zijn. ik heb het spel voor de verandering eens officieel gekocht maar er zat alleen een dun boekje bij wat meer een "quick start" is. op hun site zie ik ook niet de mogelijkheid om een volledige handleiding te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:28:
[...]

Alt+Tab jij regelmatig?

Ik wel namelijk en ik heb het idee dat dat er vooral voor zorgt dat het niet meer zo lekker loopt...
Nee ik alt-tab niet, ik heb daar niet zulke goede ervaringen mee, meestal kapt me game er dan mee. Heb het overigens nog niet met anno geprobeert. Ik heb ook geen 3rd party software draaien zoals bijv. steam ofzo

Heeft iemand nog tips hoe men je tradings een beetje overzichtelijk houd. Ik heb ongeveer 10 tradingsroutes met +-30 producten die van hot naar her gaan. Raak het overzicht een beetje kwijt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

M0nkeymen schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:09:
[...]

Nee ik alt-tab niet, ik heb daar niet zulke goede ervaringen mee, meestal kapt me game er dan mee. Heb het overigens nog niet met anno geprobeert. Ik heb ook geen 3rd party software draaien zoals bijv. steam ofzo

Heeft iemand nog tips hoe men je tradings een beetje overzichtelijk houd. Ik heb ongeveer 10 tradingsroutes met +-30 producten die van hot naar her gaan. Raak het overzicht een beetje kwijt. :X
ik maak lijnverbindingen van A <> B en van B <> C een ander bootje etc.
Is nog redelijk te doen, en de routes een naam geven helpt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja hoor ik heb ook zo`n 20 trading routes. Je boten goed benamen, je routes ook, en idd niet te complexe routes doen. Dan is het prima overzichtelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Ik speel gewoon windowed. Dus zit meestal nog wat te surfen of zo terwijl ik zit te spelen. Nog nooit een vastloper gehad en gaat perfect soepel.

Mijn pc is ook al wat ouder (Vista, 2 GB, dual core 6600, 8800gt).

Die bouwtips die hier gegeven worden, zijn echt schitterend. Alleen is het me niet duidelijk hoeveel ruimte een Coal Burner nu nodig heeft. De gehighlighte ruimte is nogal heel groot. Voorlopig krijgen ze dat nog, maar ik vind dat nu niet erg efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Guillome schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:51:
Ja hoor ik heb ook zo`n 20 trading routes. Je boten goed benamen, je routes ook, en idd niet te complexe routes doen. Dan is het prima overzichtelijk :)
Ik heb nu routes die gaan A>B>C>A>enz... maar jullie gebruiken maximaal 2 havens met 1 boot? Ik vind het wel jammer dat je niet kunt zeggen gooi 50% eruit en bij de volgende weer 50%, want het is moeilijk in te schatten hoeveel hij nou ophaalt bij een trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

alles loopt soepel hier (E8400 stock, 4GB geheugen en een GTX260), alleen jammer dat het opslaan en laden zo'n ENORME lange tijd duurt. Echt te lang eigenlijk want de savegames zijn niet zo groot en bij het laden is er ook geen constante HD activiteit. wat het ding dan aan het doen is is mij nog een raadsel. Hopelijk worden de laadtijden een stukje verkort met de volgende patch.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vooral problemen om mijn warships te vinden op de main map als die her en der verspreid staan.
Trade ships kan je gemakkelijk binden aan trade routes op de planner maar hoe zit dit met warships.

Heeft er iemand een interessante tip?

Momenteel los ik op door ze te binden aan mn keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:16:
Ik heb vooral problemen om mijn warships te vinden op de main map als die her en der verspreid staan.
Trade ships kan je gemakkelijk binden aan trade routes op de planner maar hoe zit dit met warships.

Heeft er iemand een interessante tip?

Momenteel los ik op door ze te binden aan mn keys.
als op op F6 drukt krijg je toch een overal map (met je routes) daarop kun je eenvoudig schepen selecteren.
(een hot key om 'door je schepen te bladeren' is idd wel wenselijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:19:
[...]

als op op F6 drukt krijg je toch een overal map (met je routes) daarop kun je eenvoudig schepen selecteren.
(een hot key om 'door je schepen te bladeren' is idd wel wenselijk)
Druk is op.... Tab ;)

Of klik op het kleine bootje rechts boven je inniminimap :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:25:
[...]

Druk is op.... Tab ;)

Of klik op het kleine bootje rechts boven je inniminimap :9
of op 'q' voor de inactieve schepen

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunaR schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:35:
[...]

of op 'q' voor de inactieve schepen
of ram gewoon willekeurig met je gezicht op het toetsenbord.... misschien een achievement..... misschien een "hidden" functie!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gister mijn eerste (van de 206?) behaald; 10-20min. in de ingezoomde functie :X
dit spel is zooo groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:38:
gister mijn eerste (van de 206?) behaald; 10-20min. in de ingezoomde functie :X
dit spel is zooo groot :D
Ik heb er al een heel zooitje, maar er zitten er echt een paar bij die practisch onmogelijk lijken (the black fleet bijvoorbeeld)... maar ze zijn wel leuk

ik wil The Golden Ship!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:36:
[...]

of ram gewoon willekeurig met je gezicht op het toetsenbord.... misschien een achievement..... misschien een "hidden" functie!!! :o
hehe, dat ik daar nog niet aan gedacht heb |:(

Alleszinds bedankt voor te tips, zal dit vanavond wel een checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Laatst online: 02-04 14:34
himlims_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:58:
Handleiding staat in de map manuals van de DVD en ik dacht ook in de map waarin de game is geïnstalleerd op de harde schijf.
De Duitse handleiding is veel uitgebreider dan de Engels. Het lijkt er op dat ze na hoofdstuk 5 gewoon gestopt zijn met vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Wat gaat dit topic soms hard zeg...
Guillome schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:11:
[...]
Volgens mij is het zo, 100% is 100%. Meer wordt het niet. Dus elk extra veldje is nutteloos.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:55:
1 hemp farm heeft precies genoeg boeren om 4 velden te ondersteunen. Plant je er meer, dan is dat gewoon rimboe, want daar hebben ze geen tijd voor. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:27:
[...]
Zoals hierboven al besproken, 100% is 100%. Als je dus 4/4 velden hebt gebouwd dan zijn de extra velden verspilling van de ruimte.
Dat blijkt wel ja :+ ...maar het blijft toch zo onlogisch. Binnen de radius passen 8 veldjes en ze worden ook getelt in het farm info scherm. Ze zijn ook nog direkt gelinkt aan die ene farm want je kunt ze niet ergens anders plaatsen en vervolgens leveren ze niks op 8)7
Wat je wél kunt doen is items kopen bij de lord of bij de orient die de efficiëntie van je goederen productie verbeteren.
Weet ik, dus ik dacht eerst dat de +25% perk in dat info scherm 125% zou aangeven of anders van 8/4 akkers, 8/5 zou maken. Maar niks van dat alles, je moet er echt met een stopwatch bij gaan zitten en dan zie je dat een hemp farm met die perk 4 ipv 3 ton maakt in 5 minuten.

Early-game heb ik stug de 1701 lay-out gebruikt door alles vol te bouwen en er mooie screenshots van te maken..
klik
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/xd5nqf.jpg

..en toen het kwartje viel met het uitbreiden van m'n orientaalse stad vond ik die 100% met een paar akkers wel nuttig omdat de eilanden kleiner zijn. De oude lay-out heb ik lekker laten liggen want het kost verder niks en ik heb de verspilde ruimte (nog) niet nodig. Maar het blijft suf dat je globaal genomen met de helft van de akkers al 100% produktie haalt.

Heb ook de engine.ini verder getweakt met de free zoom optie, links max inzoomen, rechts max uitzoomen.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/155sxn8.jpgAfbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/mm7exe.jpg

Totaal bijna 25k inwoners maar wel 5k noblemen en kan alles maken. Alle produktie voor m'n hoofdeiland is verplaatst naar een eiland in de buurt, nog steeds een beetje rommelig maar wel lekker schaalbaar ;)

klik
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/23udht1.jpg

Ideaal om zo nu en dan dingen op pauze te zetten wat soms moet want ik maak nog steeds verlies.

Alleen wel jammer dat de laad- en lostijden zo lang zijn, het duurt iets van 15-20 seconden per keer waardoor sommige korte traderoutes toch traag zijn. Best irritant als je kijkt naar een computerspeler waar het 2 seconden ofzo duurt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Denk ik, yeuy genoeg Noblemen (2000) om een Kathedraal te maken, gemaakt (nja neergezet), wil ik verder naar stage 3, Lord Northbrough: "You don't have enough Noblemen (2500).." |:(

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

M0nkeymen schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:13:
[...]

Ik heb nu routes die gaan A>B>C>A>enz... maar jullie gebruiken maximaal 2 havens met 1 boot? Ik vind het wel jammer dat je niet kunt zeggen gooi 50% eruit en bij de volgende weer 50%, want het is moeilijk in te schatten hoeveel hij nou ophaalt bij een trip.
Sommigen gaan wel rond hoor. Ik heb een paar die hout en steen verspreiden, en 1 die koper goud en quartz verspreidt.
Maar idd, dat is lastig ja. Ik heb leren kleding op 3 eilanden nu. 1 is altijd vol, 1 is altijd leeg en 1 half om half :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

M2M schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:15:
alles loopt soepel hier (E8400 stock, 4GB geheugen en een GTX260), alleen jammer dat het opslaan en laden zo'n ENORME lange tijd duurt. Echt te lang eigenlijk want de savegames zijn niet zo groot en bij het laden is er ook geen constante HD activiteit. wat het ding dan aan het doen is is mij nog een raadsel. Hopelijk worden de laadtijden een stukje verkort met de volgende patch.
Ik heb het vermoeden dat alles opnieuw wordt gerenderd tijdens het laden (geen grapje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

dan heb ik toch liever dat mijn savegames wat meer ruimte in beslag nemen, en het spel wat groter is dan enorm lange laadtijden. Als het enkel RAM geheugen volstoppen met data is, dan kan een beetje harde schijf dat met 100MB/s doen. Stel dat het spel op high settings 3 GB geheugen voor krijgt dan moet het level in een halve minuut te laden zijn. Dus het lijkt er inderdaad op dat alles opnieuw gerendered wordt.

Maar waarom het saven van een spelletje nu zo lang moet duren?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

Dreanor

Joene

Bobnofski schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:13:
Maar het blijft suf dat je globaal genomen met de helft van de akkers al 100% produktie haalt.
Hoezo? Het maximum wordt toch aan gegeven in het gebouw zelf: 0/4 of 0/8? Dat er meer ruimte is betekent nog niet dat de productie hoger moet zijn. Als jou bedrijf max 4 velden kan bewerken terwijl er ruimte is voor 10 dan wordt de productie toch ook niet hoger? :P

Het maximum wordt gegeven door het getal, niet de ruimte. Zo heb je speling waar jij je velden kan/wil plaatsen. Dat het in andere anno's zo was dat de ruimte ook de hoeveelheid productie was, tsja dat was vroeger. :P

Maar nog belangrijker is dat je mij hebt gegeven waar ik al weken naar zocht:
Bobnofski schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:13:
Heb ook de engine.ini verder getweakt met de free zoom optie, links max inzoomen, rechts max uitzoomen.
Dit is wat ik pagina's geleden bedoelde met het over de straten lopen op ooghoogte. Nou, nog niet helemaal maar dit komt wel dichtbij. Ik vind het geweldig om zo ver in te zoemen en dan lekker kijken wat er allemaal gebeurt.
Helaas moet ik het camera standpunt schuin naar beneden zetten omdat het anders een diavoorstelling wordt! :P Het is ook niet de bedoeling van het spel om zo ver in te zoemen en dan naar de horizon te gaan kijken. :P

Bedankt! :D

[ Voor 36% gewijzigd door Dreanor op 28-07-2009 17:36 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 09:21
M2M schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:47:
dan heb ik toch liever dat mijn savegames wat meer ruimte in beslag nemen, en het spel wat groter is dan enorm lange laadtijden.
Het lijkt met dat het opslaan van alle acties en dit opnieuw 'afspelen' meer ruimte kost dan het opslaan van één enkele 'state'. Ik vraag me inderdaad ook af wat er allemaal op de achtergrond gebeurd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Dreanor schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:33:
[...]

Hoezo? Het maximum wordt toch aan gegeven in het gebouw zelf: 0/4 of 0/8? Dat er meer ruimte is betekent nog niet dat de productie hoger moet zijn. Als jou bedrijf max 4 velden kan bewerken terwijl er ruimte is voor 10 dan wordt de productie toch ook niet hoger? :P

Het maximum wordt gegeven door het getal, niet de ruimte. Zo heb je speling waar jij je velden kan/wil plaatsen. Dat het in andere anno's zo was dat de ruimte ook de hoeveelheid productie was, tsja dat was vroeger. :P
Nou, geef mij op dat punt dan 1701 maar 8) Daar maakte ik een stratenplan, bouwde bijv. 1 tarwe farm, selecteerde de tarwe en kopieerde in 1 keer dat hele stratenplan vol. Daarin plaatste ik dan de farms en klaar. Nu moet ik per farm de akkers selecteren die ook nog eens per stuk moeten worden geplaatst *zucht* Vooral het steeds opnieuw selecteren van een farm terwijl je dezelfde akker neerzet hadden ze nooit moeten doen.

En die speling waarvan jij zegt dat we die nu hebben vergeleken met 1701 is natuurlijk juist helemaal niet zo. In 1701 zijn de 'akkers' 1X1 groot en beter kun je het niet hebben hoor. Als een gewas op een eiland is toegestaan kun je ze ook overal plaatsen zodat je bijv. zonnebloemen als ornament in een stad kunt gebruiken.

Maar ik snap wel waarom ze voor pre-formats hebben gekozen want het scheelt natuurlijk veel rekenwerk en objecten. De animaties zijn hetzelfde voor elke akker en vergeleken met 1701 is er ook geen pathfinding meer nodig voor de boer (die anders elk veldje in de farm radius moest 'vinden'). Ik denk ook dat dit de reden is dat de schepen door elkaar heen varen en dat traderoutes rechte lijnen zonder tussenliggende waypoints zijn. Pathfinding is enorm reken intensief en ach, als trade-off hadden ze het slechter kunnen doen ;)
[...]
Ik vind het geweldig om zo ver in te zoemen en dan lekker kijken wat er allemaal gebeurt.
Helaas moet ik het camera standpunt schuin naar beneden zetten omdat het anders een diavoorstelling wordt! :P Het is ook niet de bedoeling van het spel om zo ver in te zoemen en dan naar de horizon te gaan kijken. :P

Bedankt! :D
Graag gedaan :) Ik was ook erg blij toen ik die thread vond want de helft van de tijd dat ik speel doe ik niets ander dan rondkijken en een beetje micro-management met handel. Een varende boot selecteren, eerst op i drukken en dan op F1 blijft leuk (of nou ja, ik heb een G15 keyboard dus het is een macro).

Iemand overigens al geschoten met dat orientaalse kanon? >:)

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/fn4qow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Laatst online: 09-09 15:06
spacemouse schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:53:
[...]

Handleiding staat in de map manuals van de DVD en ik dacht ook in de map waarin de game is geïnstalleerd op de harde schijf.
De Duitse handleiding is veel uitgebreider dan de Engels. Het lijkt er op dat ze na hoofdstuk 5 gewoon gestopt zijn met vertalen.
hm gold star for myself voor het kippig zijn, dank u ;)

edit; te vroeg gereageerd. De dvd heeft niet eens een duitse versie (heb hem in engeland bij play.com gekocht) en in de installatie folder staat alleen de korte quickstart die ook in hardcopy bij het spel zit :(

[ Voor 19% gewijzigd door Yokidrink op 28-07-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waar heje dat ding nou weer vandaan Bob?

Enneh, wisten jullie wel dat je je markets, chapels en prisons kan verwijderen rondom je cathedraal?
Weer een puntje om rekening mee te houden voor de volgende keer :) Nu mis je net overaal 1 of 2 plekjes voor nog een huisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
movo. schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:26:
Denk ik, yeuy genoeg Noblemen (2000) om een Kathedraal te maken, gemaakt (nja neergezet), wil ik verder naar stage 3, Lord Northbrough: "You don't have enough Noblemen (2500).." |:(

:(
En voor de laatste stap heb je er 3500 nodig :D Beter is dus om eerst tot 3500 noblemen te gaan en dan pas te beginnen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r staan wel wat handige tips in die thread van het aanpassen van de .ini file.
Da sucht ihr nach <SaveGameCompressLevel>?</SaveGameCompressLevel>

Und ändert den wert den ihr da stehen habt einach in 0

Damit werden die Savegames nicht mehr komprimiert und das laden geht schneller, dass brauch aber auch mehr platz.
Nog niet getest, maar interessant.

Voor wie regelmatig alt-tabbed is deze ook echt een goede tip!
<NoWindowFrame> Omit the window frame ? Very nice for running with a window the size of your screen resolution, so you can play fullscreen with the advantages of a windowed mode - like fast Alt-Tab. 0/1.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Idd, eens uittesten binnenkort :)

Heb even m`n hoofdeiland prop vol gezet met huizen, past niet 1tje meer bij :)
Sta nu mooi 4000 in groen, met alle belastingen op groen. Enkel 4000 envoys nog in het geel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Zo ik heb 2 filmpjes van me 2 eilanden gemaakt. Wou ze toch ff laten zien :P
1 eiland productie
1 eiland dorp
Heb nog wat andere eilanden bv. de orient maar die ben ik nog niet aan het uitbouwen(alleen noodzakelijke dingen).
Poos geleden dat ik zo in een spel op ging... :*)

edit:had ze verkeerd om :P

[ Voor 8% gewijzigd door M0nkeymen op 28-07-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Pff je moet geen cameraman worden :P Maarre hoe heb je het gefilmd? Ziet er soepel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Guillome schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:11:
Pff je moet geen cameraman worden :P Maarre hoe heb je het gefilmd? Ziet er soepel uit!
Met fraps kan je downen op fraps.com kun je gratis 30 sec opnemen als meer wilt moet je hem registeren. Daarna heb ik hem met virtualdub verkleint naar een xvid-formaat en uploaden naar youtube :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:44:
D'r staan wel wat handige tips in die thread van het aanpassen van de .ini file.
[...]
Nog niet getest, maar interessant.
Voor wie regelmatig alt-tabbed is deze ook echt een goede tip!
[...]
Deze ga ik ook zekers ff testen. Laden vind ik ook te lang duren.
EDIT:ff getest maar het helpt niet echt veel bij mij, het kan wezen dat je wat langer moet spelen als die op 0 staat en je er dan pas profijt van heb, maar ik heb het spel opnieuw opgestart en hij was ongeveer even snel.

[ Voor 13% gewijzigd door M0nkeymen op 28-07-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik meen dat ook gelezen te hebben hoor, net als opslaan als XML bestand. Kan alleen met een nieuw spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

HOLY HELL! I disabled save game compression and loading times for cont games droped from 6:30 to 1:30

I FREAKING FREAKED OUT! Red Face
je ini file aanpassen zal dus wel een stukje helpen denk ik :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Vraagje.
Moet je in oriental stad ook fire stations, carpenters en surgeries neerzetten of hoeft dat niet? Ik wil namelijk zoveel mogelijk envoys op een eiland neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Ik had nog juist enkele seconden over voor mijn quest te beëindigen, komt mijn bootje juist aan bij de Orient :D Ik moest vier mensen zoeken in mijn stad, maar niet handig als je stad het eiland is. Ik wou de quest zeker voltooien aangezien ik nu al 40 quest op een rij succesvol gedaan heb en wil voor de 100 gaan :D

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:10
t0tum schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:25:
Vraagje.
Moet je in oriental stad ook fire stations, carpenters en surgeries neerzetten of hoeft dat niet? Ik wil namelijk zoveel mogelijk envoys op een eiland neerzetten.
Nope. Die mensen worden nooit ziek. Ik heb het iig nooit meegemaakt dat mijn envoys het ook maar één keer overkwam terwijl men gewone stad om de haverklap (stukjes waar net geen carpenter/doctor/fire station kwam) in de fik vloog of the plague uitbrook..
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.