[PC] Anno 1404 deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 212.371 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Moshe85 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:58:
Tip voor alle Linux/Wine users.
Je moet de crack gebruiken! De gewone .exe wil een tages driver installeren, echter deze kan het niet zo goed vinden met Wine |:(
Daarnaast moet je in Winecfg de library dbghelp.dll in Native(Windows) draaien.
Dan werkt het opzich goed tot nu toe :>

Edit: Laden duurt wel erg lang. En de grafische instellingen kunnen lang niet zo hoog als wanneer je op Windows speelt. ;(
Ik heb die dbghelp.dll bij de DLL Overrides toegevoegd, een 'originele' dbghelp.dll in de windows system 32 map gedaan, maar helaas, hij draait hier nog steeds niet. (OSX) Ik krijg even een soort van 'update' scherm te zien, en daarna gebeurt er niets.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook al een aardige tijd aan het spelen. Gaat bij mij wel heel langzaam. Heb na zo'n 10 uur spelen pas 700 patricians en 400 envoys, maar goed. Ik had nog een paar vraagjes:

-Als je huizen kunnen upgraden, d.w.z aan alle behoeften is voldaan, gebeurt dat pas meestal nadat je weer meerdere huizen erbij bouwt. Wat is precies de regel hiervoor?
-Ik dacht dat het slim was om heel veel spicies te verbouwen en die te verkopen, maar geeft dat wel winst? Want ik lees heel veel dat je overproductie ten alle tijde moet voorkomen, maar bij een handels spel is het toch ook handig om gewoon heel veel te verbouwen en dat dan te verkopen?
-Ik heb eigenlijk niet meer gebouwen dan nodig is en toch sta ik al 10 uur tussen de 150+ en 150-. Niet echte welvaart dus, waar kan dat aan liggen?
Hogader schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:31:
[...]

als je op het pakhuis van je stad klikt (die aan het water) en dan rechts boven boven de sterretjes op het driehoekje klikt zie je precies wat een stad verbruikt een opbrengt
Dat lijkt me wel handig maar ik kan het echt niet vinden, klopt dit wel?
Ik mis wel een optie inderdaad dat je precies kan zien hoeveel gebouwen je van elk type hebt, hoeveel handelschepen nou precies opbrengen, wat precies de inkomsten en uitgaven zijn enz. Of is dit er wel?

Dank dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:08

M0nkeymen

Monkeystyle!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:30:
Als je huizen kunnen upgraden, d.w.z aan alle behoeften is voldaan, gebeurt dat pas meestal nadat je weer meerdere huizen erbij bouwt. Wat is precies de regel hiervoor?
Dat klopt inderdaad, als je aan alle behoefte voldoet en al je huizen zijn al geupgrade dan moet je gewoon weer wat huisjes neer zetten. Dit kun je vooral goed merken als je handmatig upgrade(wat ik doe) Zo hou je controle over hoeveel resources je stad verbruikt. :*)

En dat knoppie kan ik ook nie vinden... ;(

edit: als je op een huisje klik dan zie je hoeveel huisjes en inwoners je heb

[ Voor 6% gewijzigd door M0nkeymen op 24-07-2009 13:44 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:30:
Ik ben nu ook al een aardige tijd aan het spelen. Gaat bij mij wel heel langzaam. Heb na zo'n 10 uur spelen pas 700 patricians en 400 envoys, maar goed. Ik had nog een paar vraagjes:

-Als je huizen kunnen upgraden, d.w.z aan alle behoeften is voldaan, gebeurt dat pas meestal nadat je weer meerdere huizen erbij bouwt. Wat is precies de regel hiervoor?
-Ik dacht dat het slim was om heel veel spicies te verbouwen en die te verkopen, maar geeft dat wel winst? Want ik lees heel veel dat je overproductie ten alle tijde moet voorkomen, maar bij een handels spel is het toch ook handig om gewoon heel veel te verbouwen en dat dan te verkopen?
-Ik heb eigenlijk niet meer gebouwen dan nodig is en toch sta ik al 10 uur tussen de 150+ en 150-. Niet echte welvaart dus, waar kan dat aan liggen?

[...]

Dat lijkt me wel handig maar ik kan het echt niet vinden, klopt dit wel?
Ik mis wel een optie inderdaad dat je precies kan zien hoeveel gebouwen je van elk type hebt, hoeveel handelschepen nou precies opbrengen, wat precies de inkomsten en uitgaven zijn enz. Of is dit er wel?

Dank dank
Klik is op je marketplace (waar je je huizen omheen bouwt) dan heb je 2 tabs: 1 geeft de hoeveelheid van alle bewoners aan in die stad, de ander (en daar gaat het om) geeft je aan hoeveel huizen je van alles kan bouwen en hoeveel er ge-upgrade kunnen worden.

Dat je zo veel overproductie hebt betekend dat je er mee kan handelen, maar ook dat je veel vaste inkomsten (taxes) kwijt bent aan het hebben van diezelfde spice farms.

Kort samengevat betekend dit dat je 2 opties voor inkomen hebt: vaste taxes (veel inwoners, net genoeg productie voor ondersteuning), of handel (bewoners voor de taxes hebben die de productie net betaald, hierbij overproductie en dat steeds verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/6273/screenshot0001tdd.jpg

Even 2 opmerking over deze screenshot uit mijn continuos game:
1. 0 peasants en 0 citizens is zeker wel mogelijk, als je maar genoeg envoys hebt en de Beggar Prince attainment van Assan Ben Said neemt.
2. Kan iemand mij uitleggen dat ik met 404 envoy huizen (die allemaal vol zitten met 25 inwoners) maar tot 10.007 envoys leidt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:52:
[afbeelding]

Even 2 opmerking over deze screenshot uit mijn continues game:
1. 0 peasants en 0 citizen is zeker wel mogelijk, als je maar genoeg envoys hebt en de Beggar Prince attainment van Assan Ben Said neemt.
2. Kan iemand mij uitleggen dat ik met 404 envoy huizen (die allemaal vol zitten met 25 inwoners) maar tot 10.007 envoys leidt?
die zitten allemaal verscholen achter dat grijze hoekje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijze hoekje:
probleempje bij het laden van het spel vanochtend, heb ik vaker als ik mijn graphics te hoog wil zetten...
Wat daar zit: Ben Saïd (rode puntje) en nog wat eilandjes met o.a. dadels, boeken, parfum, brillen, maar dus geen envoys :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0nkeymen schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:35:
[...]

En dat knoppie kan ik ook nie vinden... ;(

edit: als je op een huisje klik dan zie je hoeveel huisjes en inwoners je heb
Even 2 plaatjes om het uit te leggen:
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/3419/screenshot0004n.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/1749/screenshot0005r.th.jpg

Het linker plaatje krijg je (rechtsboven in beeld) als je op je haven klikt. Onder het "huis" staat een klein driehoekje, klik je hierop dan krijg je het rechter menutje en zie je dus hoeveel een eiland kost/oplevert.
Ik zie er echter totaal het nut niet van in, aangezien de belastingen die betaald worden totaal ondoorzichtig zijn. Heeft misschien iemand daar een link van? Want ik kan alleen maar winst maken op grote steden wanneer ik iedereen in het geel/licht groen zet qua belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:14:
[...]

[afbeelding][afbeelding]

Het linker plaatje krijg je (rechtsboven in beeld) als je op je haven klikt. Onder het "huis" staat een klein driehoekje, klik je hierop dan krijg je het rechter menutje en zie je dus hoeveel een eiland kost/oplevert.
Ik zie er echter totaal het nut niet van in, aangezien de belastingen die betaald worden totaal ondoorzichtig zijn. Heeft misschien iemand daar een link van? Want ik kan alleen maar winst maken op grote steden wanneer ik iedereen in het geel/licht groen zet qua belastingen.
Deze had ik ook al gevonden ja, maar met "inkomsten" en "uitgaven" bedoel ik ook verbruik en productie, en dat is nergens te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:14:
[...]

[afbeelding][afbeelding]

Kijk weer wat geleert :) wist niet dat je daarop kon klikken, ut leek er meer voor de sier te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren gevonden dat je verkoopprijs van je trade kan instellen, maar nog steeds slaag ik er niet in om met winst te draaien. Ik heb volgens mij te weinig huisjes.

Ik bouw alleen mijn hoofdeiland vol huisjes en een Oriental eiland, zo hoef ik niet teveel basic stuff heen en weer te zeulen.
Doen jullie dit ook of bouwen jullie op ieder eiland een market en huizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:58:
Gisteren gevonden dat je verkoopprijs van je trade kan instellen, maar nog steeds slaag ik er niet in om met winst te draaien. Ik heb volgens mij te weinig huisjes.

Ik bouw alleen mijn hoofdeiland vol huisjes en een Oriental eiland, zo hoef ik niet teveel basic stuff heen en weer te zeulen.
Doen jullie dit ook of bouwen jullie op ieder eiland een market en huizen?
idd meestal te weinig huisjes, of te veel productie gebouwen of bv. te veel oorlogsschepen. Ik had dat in campaign mode, toen kreeg ik in 1 keer 20 scheppen van marie en daar ging ik van 1000+ in 1 keer naar 0 inkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaken die goed opbrengen

- Weapons
- War machines
- Cannons
- Brass
- Barrels
- Ropes
- Carpets
- Perls
- Meat

Klein dorpje van iemand gevonden op topic ivm money tips (hier)

Afbeeldingslocatie: http://i444.photobucket.com/albums/qq161/dmdilks/screenshot0009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die toranado's en verder natuur rampen zijn die niveau gebonden eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewone perls of megaperls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

hhmm ja :P
Ik heb de AI overwonnen (easy) en was ook erg makkelijk ja :P Heb nu door hoe het werkt. Camp bij markets zetten en trebuchettes voor de torentjes. En je boten bij zijn haven. Heb je m zo weg.

Tipje: zet bij elke eigen haven 2 kleine torens en een repair crane :)

Heb ook even al m`n tradingroutes weg gegooid en opnieuw opgebouwd. Kan nu met een stuk of 3 boten minder, en wat efficienter allemaal. Ik moet alleen mijn nomadenstad verhuizen naar een ander eiland :S
Alles slopen dus. Want ik kan niet meer bouwen dan 5400 envoys helaps!

Edit:
En oh ja, ik sta meestal (met iedereen in het geel) op de 0 tot 200 inkomen. Maar ik heb al wel 3 miljoen in mn kluisje :) Ik verkoop heel veel uit al mn pakhuizen. Ik heb 1 of meerdere keren per minuut wel een dikke verkoop van zo`n 16000 goud

[ Voor 18% gewijzigd door Guillome op 24-07-2009 18:55 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

mogelijke exploit: tech zsm naar citizen, bouw tool production, pleur een eiland vol met linnen garment production.
linnen verkoopt bij northborough voor meer dan de meeste patrician/noble spullen :x

zal wel een bug wezen ofzo...

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Ik zit namelijk vast in chapter 7. Ik kan de zwarte parel niet vinden. Kan iemand me vertellen waar ik die kan vinden en wat voor gebouw ik hier op moet plaatsen. Klopt het dat ik hier een oriëntal fort voor nodig heb? Zo ja hoe kom ik dan aan de wapens.

gr. zotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Is het trouwens goed om zoveel beggars te hebben? Ik heb er nu 3000 in mn stadje :) Wel in die opvanghuizen, maar ze nemen wel veel citizens plaatsen in bezet.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar:

Met welke game kun je dit meer vergelijken? AoE of Civ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:30:
Misschien een domme vraag maar:

Met welke game kun je dit meer vergelijken? AoE of Civ?
Civ, hoewel dit echter zeer anders speelt.

Installeer anders even de demo :)

-------

Ik kom er net achter dat ik trouwens een echte Anno fan ben :P

Ik heb gewoon elk deel :D Wel jammer dat ik bootcamp heb moeten installeren om anno op w7 te spelen :(

[ Voor 24% gewijzigd door Clementine op 24-07-2009 20:36 ]

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:29
Guillome schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:30:
Is het trouwens goed om zoveel beggars te hebben? Ik heb er nu 3000 in mn stadje :) Wel in die opvanghuizen, maar ze nemen wel veel citizens plaatsen in bezet.
ze zorgen juist dat er meer peasants, citizens kunnen worden. Ze nemen dus helemaal geen plaats in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hoe verklaar je dit dan? Wordt niet meer verder uitgebreid
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/anno/screenshot0031.jpg
133/155

Edit

Oh ja, check die knoppen onderin. Daar kan je gebouwen inslepen vanuit je bouwmenu :) Handig voor dingen die je vaak bouwt!

[ Voor 25% gewijzigd door Guillome op 24-07-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Dan zitten je peasants nog in de upgrade wachtrij of ze hebben ergens een tekort waardoor ze niet mogen upgraden naar citizens.
Rijkt die kerk bv wel tot die 2 peasant huisjes onderin?

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major Carnage schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:46:
Dan zitten je peasants nog in de upgrade wachtrij of ze hebben ergens een tekort waardoor ze niet mogen upgraden naar citizens.
Rijkt die kerk bv wel tot die 2 peasant huisjes onderin?
Of de belasting staat te hoog

ps: als die ene kerk het niet doet, als je goed kijkt staat er links onderin nog een kerk, die ze zeker wel bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Alles is goed voor upgrade, maar ze doen t niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
het is duidelijk dat de overgebleven peasants iets missen waardoor ze niet naar citizens kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel genoeg eten voor de peasants? Check je fish en cider supply's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ah ik moet naar de peasants kijken ;) Ik dacht citizens :) Ze groeien alweer, thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:10
Ben nu al 25 uur bezig met spelen in de Diplomat scenario en heb nu net pas 2 emperors quest gehad... Ben nu maar bezig met de moskee aan het bouwen en met iedereen oorlog te voeren omdat ik anders maar wat zit te wachten. Heeft iemand een tip hoe de emperor sneller je de quest geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
You can now rightly call yourself a Master Builder

Zo na de Elector scenario ook deze weer voltooid, uiteindelijk een goed lopende economie van 15 a 20k inwoners, en altijd genoeg goederen. Balans stond op +2000, en gold coins waren stijgende vanaf 600k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(

Heb weer zo'n stomme bug dat ik een stuk straat niet kan deleten. Ik had een markt ergens lomp neergedumpt om snel aan de andere kant van een eiland te komen en later groeide het daadwerkelijk gebruikte deel van het eiland en moest die markt dus verplaats om zo efficiënt mogelijk in het nieuwe bouwplan te passen. Hij was echter al opgenomen in een stratennet en drie stukjes straat willen nu niet weg :( :( :(

Soortgelijke bugs heb ik ook al gehad in 1701 en 1602 :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:35:
:(

Heb weer zo'n stomme bug dat ik een stuk straat niet kan deleten. Ik had een markt ergens lomp neergedumpt om snel aan de andere kant van een eiland te komen en later groeide het daadwerkelijk gebruikte deel van het eiland en moest die markt dus verplaats om zo efficiënt mogelijk in het nieuwe bouwplan te passen. Hij was echter al opgenomen in een stratennet en drie stukjes straat willen nu niet weg :( :( :(

Soortgelijke bugs heb ik ook al gehad in 1701 en 1602 :(
Je kan alleen dingen verwijderen als ze binnen het "zicht" (de plekken waar je kan bouwen) van een marktplaats of marketbuilding. Zitten die straatdelen wel binnen zo'n gedied?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En je moet ook op de straat klikken he. In 1602 kon je slepen met de remove tool, dan gooide hij alles weg.
Nu gooit ie alleen dat weg wat je als eerste aanklikt. Een geweldige optie trouwens :)
Dus als je eerst op een boom klikt, en dan sleept over je weggetje, laat ie je weggetje staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Guillome schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:42:
En je moet ook op de straat klikken he. In 1602 kon je slepen met de remove tool, dan gooide hij alles weg.
Nu gooit ie alleen dat weg wat je als eerste aanklikt. Een geweldige optie trouwens :)
Dus als je eerst op een boom klikt, en dan sleept over je weggetje, laat ie je weggetje staan
Aan de andere kant wel vervelend. Als je een boerderij en de velden er omheen wilt weghalen moet je de boerderij en de velden apart weghalen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet dom ofzo :P

57.359 inwoners nu, met de groei er nog flink in. Over een uurtje spelen op de 60K schat ik. Althans, als ik ook nog de noordelijke bevolking ook nog wat uitbreid gaat het nog wel harder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 05:26:
Ik ben niet dom ofzo :P

57.359 inwoners nu, met de groei er nog flink in. Over een uurtje spelen op de 60K schat ik. Althans, als ik ook nog de noordelijke bevolking ook nog wat uitbreid gaat het nog wel harder denk ik.
post ff wat screens :), enn heb je dan echt je hele map al volstaan of hoeveel eilanden met volk, veel productie zeker ? ik heb al flink wat productie maar zit nog maar op 20k :P

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik kom niet verder bij level 4 is dat volgens mij.

Daar moet je onder andere 3 warships bouwen voor zo'n oosterse kerel zodat hij zichzelf moet verdedigen tegen dat jonge vrouwtje die aan wilt vallen. Deze schepen moet je dan ook in de buurt van de academy leggen had ik begrepen
Dit heb ik gedaan maar er begeurd niks, doe ik iets fout?

Wie kan me helpen hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:33
Die misie is bugged. Gebruik F7 om oorlog aan die vrouw te verklaren, vervolgens komt het eerste schip je aanvallen. Geloof dat er daarna nog 3 keer 2 schepen volgen. Heb bij deze missie ook een tijd vastgezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50

Nikeo

Jawelles

ik droom snachts verder en dan ga ik in de ochtend weer spelen en dan is in mijn hoofd de map al veel verder, alleen heb ik dat gedroomd :S Moet minder spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi iedereen.

ik speel nu al enkele dagen anno 1404.
Ik ben nu aan een campagne aanbeland waar ik een sleutel en een iron strongbox moet zoeken.
De sleutel heb ik gevonden op het eiland met de windstormen. Maar die strongbox vind ik maar niet.

wie kan me helpen?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Zie ook het vorige topic. De strongbox kun je vinden bij het rif in de zuid-westhoek van de map. Daar liggen een aantal warships bij die je eerst uit de weg moet ruimen. Daarvoor moet je dan weer een paar andere quests doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of het spel vlot loopt op een Intel Core 2 Duo T6670(2.2GHz,800MHz,2MB) ?

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:54:
Weet er iemand of het spel vlot loopt op een Intel Core 2 Duo T6670(2.2GHz,800MHz,2MB) ?

Merci
Op een E6600 2.4GHz loopt ie prima (4GB 800MHz DDR2 5-5-5-18 geheugen en 9800GT)

denk dat ie ook wel op jouw CPU loopt. Zo hoog zijn de eisen niet.
Nikeo schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:54:
ik droom snachts verder en dan ga ik in de ochtend weer spelen en dan is in mijn hoofd de map al veel verder, alleen heb ik dat gedroomd :S Moet minder spelen
8)7 man das erg Afbeeldingslocatie: http://forum.onzin.com/img/em/10.gif

[ Voor 32% gewijzigd door Gamebuster op 25-07-2009 16:02 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
-duplo post-

[ Voor 96% gewijzigd door Gamebuster op 25-07-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik zit hier met een dilemma dus graag jullie advies.
In mijn huidige game heb ik besloten om volledig te richten op mijn occidental stad. Nu lees ik hier en daar dat je later heleboel envoys moet hebben om meer nobelmans te krijgen. Probleem is, ik heb maar 1 oriental eiland voor spices, quarts enz. Dit eiland is best verbouwd, meer dan 2,5k volk past er niet op en alle andere fatsoenlijke eilanden zijn bezet! Wat nu? Tegenspeler aanvallen?

Andere vraag.
Die tegenspeler Gravin Lengton komt telkens mijn occidental eilanden tegen waardoor ik -4 reputation verlies krijg. Ben constant bezig met die kerel rep te genereren (tournaments, geld enz.), maar het komt steeds op een oorlog uit. Oorlog voeren kan ik niet veroorloven.
Nu heb ik gemerkt, dat als je hele eiland met kades bedekt hij kan niet aan land komen. Kan je in zo’n oorlog zich verdedigen met alleen de large warships? Hoeveel heb je er nodig om zeg, 3-4 eilanden te beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Als een AI een eiland nodig heeft, en jij zit er al op, dan kost dat reputatie.
Er is inderdaad maar 1 failsafe-manier om dat te voorkomen, en dat is zorgen dat jij de hele kust van het eiland (waar hij mogelijk zou kunnen aanleggen met een haven) "bezet" (door het in building range te laten zijn).
Volgens mij hoef je geen kade te bouwen voor de rest.

Qua oorlog, volgens mij komen vijandelijke troepen met een bootje aan, en zodra ze aanleggen ben jij te laat :P Dus je hebt zoveel oorlogsboten nodig dat ze nooit aankomen bij je eiland (maar dat zijn er heel veel denk ik, tenzij ze een vaste route volgen ofzo), of je moet zelf een paar troepen hebben om aanvallen mee af te slaan :)

Envoys zijn trouwens totaal niet verplicht om noble's te krijgen, maar ze helpen doordat je meer citizen -> patrician mag omzetten per eiland (dus minder "lage" huisjes). Maar hoe dan ook, om een flinke partij noble's te hebben moet je wel behoorlijke ruimte hebben, de hoeveelheid patrician's die noble's worden zijn maar 50% ofzo.
In mijn ervaring eindigt het meestal met ~10% lage huisjes (peasant/citizen), 50% patricians, 40% noble's ofzo. Er passen natuurlijk wel een stuk meer nobles in een noble-huisje dan patricians in een patricianhuisje (25 vs 15 oid). Punt is dat die huizen alleen vollopen als je "groene" belasting op noble's heft, en dat betekend weer dat je aan al hun eisen moet voldoen terwijl het aantal groeit (brillen en kandelaars enzo :()

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
t0tum schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:04:
Ik zit hier met een dilemma dus graag jullie advies.
In mijn huidige game heb ik besloten om volledig te richten op mijn occidental stad. Nu lees ik hier en daar dat je later heleboel envoys moet hebben om meer nobelmans te krijgen. Probleem is, ik heb maar 1 oriental eiland voor spices, quarts enz. Dit eiland is best verbouwd, meer dan 2,5k volk past er niet op en alle andere fatsoenlijke eilanden zijn bezet! Wat nu? Tegenspeler aanvallen?

Andere vraag.
Die tegenspeler Gravin Lengton komt telkens mijn occidental eilanden tegen waardoor ik -4 reputation verlies krijg. Ben constant bezig met die kerel rep te genereren (tournaments, geld enz.), maar het komt steeds op een oorlog uit. Oorlog voeren kan ik niet veroorloven.
Nu heb ik gemerkt, dat als je hele eiland met kades bedekt hij kan niet aan land komen. Kan je in zo’n oorlog zich verdedigen met alleen de large warships? Hoeveel heb je er nodig om zeg, 3-4 eilanden te beschermen?
je zult idd je reik moeten uitbreiden: aanvulle!

val die irritante computer speler aan. sloop zijn hoofdeiland met een lading boten of knijp zijn economie af door al zijn boten neer te knallen. Vergeet niet je eigen eilanden helemaal te dekken met van die torens met verdediging! ze mogen niet je eiland binnen komen!

ze zullen dat namelijk zeker proberen. Ook zullen ze je boten aanvallen, dus je zult een groepje boten klaar moeten hebben op trading routes en genoeg vooraden zodat je eventjes zonder kan. Zorg voor veel opslagplaatsen en dat je van iedere soort goederen genoeg in voorraad heb.

Ook handig is het spel even opslaan voor je aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Guillome schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:26:
Hoe verklaar je dit dan? Wordt niet meer verder uitgebreid
[afbeelding]
133/155

Edit

Oh ja, check die knoppen onderin. Daar kan je gebouwen inslepen vanuit je bouwmenu :) Handig voor dingen die je vaak bouwt!
Probeer eens handmatig? Ik vind het automatisch upgraden vaak veels te traag gaan. Als ik net met een nieuw eiland begin en m'n resources beginnen uit te dunnen doe ik upgraden vaak handmatig. Even snel klikken en je upgrade 10x zoveel huizen tegelijk.

M'n grootste stad is overigens nog lang niet zo groot. Zit nu op ~9,000 inwoners. Heb al wel 3500 van die hoogste (ben even de naam kwijt). Ik heb altijd een gebrek aan ruimte, ik vermoed dat ik eens wat farms moet gaan verzetten. Ik zit dan alleen weer met de aanvoer die niet constant is. Gebruiken jullie altijd veel schepen? Ik heb op m'n route moet spices stuk of 4 schepen; die moeten ook van zuid naar noord. Nog andere truukjes of tips daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
  • Laatst online: 25-11-2023
Oke, dus wanneer je aangevallen wordt hun aanval kasteel*(keep) evengoed op de kade kan verschijnen? In het eerste scenario had ik wat lege stranden op mijn hoofdeiland en daar was ik aangevallen. Later, toen ik die had dichtgetimmerd met kade (geen torens) kwamen ze op mijn productie eilanden af. Toeval?
Misschien is het handig om productie eilanden te beschermen en een kleine plekje openlaten op je hoofdeiland om daar iedereen te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste oorlogsmethode die ik tot nu toe erg succesvol heb toegepast is als volgt:
Bouw teveel huisjes voor citizens (300-400), vind een eilandje voor je spices, zodat je genoeg patricians kan ondersteunen om een keep te bouwen (550 patricians dacht ik = 22 huisjes) en produceer dan wat large encampments. Plant deze op alle stranden van je tegenstanders hoofdeiland en je hebt binnen no-time gewonnen, aangezien ze geen vis meer hebben en aanvoer van goederen onmogelijk is (stad wordt van binnenuit afgebrand, heel grappig om te zien). Zolang je tegenstanders nog geen noblemen heeft kan hij geen siegeweapons maken --> geen katapulten. Als je dan ook nog de ijzerproductie kan stoppen ben je helemaal binnen...
Ondertussen kun je alle handelscheepjes zinken, bijvoorbeeld met een auxiliary fleet van de Grand Vizier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Moshe85 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:58:
Tip voor alle Linux/Wine users.
Je moet de crack gebruiken! De gewone .exe wil een tages driver installeren, echter deze kan het niet zo goed vinden met Wine |:(
Daarnaast moet je in Winecfg de library dbghelp.dll in Native(Windows) draaien.
Dan werkt het opzich goed tot nu toe :>

Edit: Laden duurt wel erg lang. En de grafische instellingen kunnen lang niet zo hoog als wanneer je op Windows speelt. ;(
bij mij wordt een intro gestart, althans zo lijkt het. (zwart scherm met zonnetje ?) en vervolgens niets.
heb dx9 geinstalleerd via winetricks, dbghelp native gezet. kreeg eerst error iets over admin rechten, dat verholpen door andere no-cd van rarzor1911 ...

op http://appdb.winehq.org/o...Id=17167&iTestingId=42414 de richtlijken bekeken.
kun je misschien jou conf posten? evt die van je engine.ini in de anno map?

//edit
aanpassing gedaan zodat intro filmpjes niet meer getoont worden; beland nu op scherm met tekst anno, en leuk plaatje van stadje.

in mijn console staat herhaaldelijk;
d3d_shader:shader_glsl_deselect_depth_blt >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_FRAMEBUFFER_OPERATION_EXT (0x506) from glUseProgramObjectARB @ glsl_sh

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 25-07-2009 19:23 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Gaat echt lekker hier, 25 000 inwoners gepasseerd, nu ben ik die woestijnbende weer aan het vergroten alleen ze willen niet upgraden omdat ik niet genoeg mozaïk heb, staan er 180 huissies te wachten :P.
Ik wil ook parfum maken en zo'n badhuis, maar dan heb je een bepaalde status nodig van die woestijngast, hoe krijg ik die nu eigenlijk, al die vage quests doen want die kli k ik steeds weg, heb wel wat beters te doen.
(ben ik lekker bezig slaat dat spel ineens vast en sluit ie af (20min werk weg :()

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
appel22 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 20:39:
Gaat echt lekker hier, 25 000 inwoners gepasseerd, nu ben ik die woestijnbende weer aan het vergroten alleen ze willen niet upgraden omdat ik niet genoeg mozaïk heb, staan er 180 huissies te wachten :P.
Ik wil ook parfum maken en zo'n badhuis, maar dan heb je een bepaalde status nodig van die woestijngast, hoe krijg ik die nu eigenlijk, al die vage quests doen want die kli k ik steeds weg, heb wel wat beters te doen.
(ben ik lekker bezig slaat dat spel ineens vast en sluit ie af (20min werk weg :()
Dat is toch gewoon met die papieren bij de Lord? Die je kan kopen met Honor en dan brengen naar de grand vizier,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wat is er hierna? Ik wou m`n nomaden gaan migreren naar een groter eiland, maar ik zag dat ik al 6000+ envoys heb. Wat komt er nu? Ik heb 6000+ pro... ehhh... noblemen en 6000 envoys. Kan wel verder gaan groeien, maar volgens mij komt er niets meer bij toch? En ik heb nog zoveel eilanden over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff.. dit is de 2e anno spel die me weer echt kan boeien. Anno 1602 was alles nog nieuw, die andere 2 konden me eigenlijk niet zoveel doen. Hier heb ik het aloude: Nog ff doorspelen, zodat ik glas bij die eiland weg kan halen, en kan gebruiken op dat eiland om daaar weer iets te bouwen, wat ik weer nodig heb om... gevoel. En voor je het weet is er weer een avond om.

Het spel voelt voor mij steviger aan, met meer content dan voorgaande delen. De achievements, de orient, en quests met het hele honor systeem zorgen net voor dat beetje extra diepgang. En je ziet je stad ook echt bloeien en groeien.

Heb trouwens veel minder het probleem zoals in voorgaande games dat bepaalde resources stokken, en je hele stad met een level onderuit gaat (mede doordat bepaalde soorten items en voedsel minder belangrijk (percentage gewijs) worden naarmate de colonisten in level stijgen. maakt het voor mij een stuk prettiger spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg al problemen met het opstarten van dit spel.
Ongeveer hetzelfde als bij himlins.
Het lukt gewoon echt niet, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appel22 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:19:
[...]

post ff wat screens :), enn heb je dan echt je hele map al volstaan of hoeveel eilanden met volk, veel productie zeker ? ik heb al flink wat productie maar zit nog maar op 20k :P
Mwah, heb er eerder al een gehad met 47K, maar ben toen overnieuw begonnen, want had geen piraten erbij gedaan. Met piraten erbij heb je de bonus dat je van die upgrades kunt kopen zodat je minder beggars nodig hebt om een huis te upgraden.

Heb een eiland helemaal vol met gewone bevolking, een tweede eiland ben ik aan het volbouwen (met kathedralen ipv losse gebouwen). In het zuiden 1 groot eiland met Envoys wat ik nu aan het uitbreiden ben.

M'n handelsroutes zijn echter een beetje geprutst. Vooral met de zout-distributie kom ik straks denk ik in de problemen. Ik denk dat ik een of ander zout-distributie-netwerk ga aanleggen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:59
Hebben die beggars ook nog echt nut?
ik zit nu met het volgende probleem ik wil de cathedral afmaken, maar kan niet aan de 2500 noblemen komen omdat mijn eiland daar te klein voor is :X
Hebben jullie daar nog oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou die Nobleman ook op een ander eiland "maken". Het aantal Nobleman nodig geldt voor alle eilanden bij elkaar opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdcobra schreef op zondag 26 juli 2009 @ 01:16:
Hebben die beggars ook nog echt nut?
ik zit nu met het volgende probleem ik wil de cathedral afmaken, maar kan niet aan de 2500 noblemen komen omdat mijn eiland daar te klein voor is :X
Hebben jullie daar nog oplossingen voor?
Meer envoys 'kweken', dan krijg je meer ascention rights voor patricians, en er zit een verhouding van 2:3 op noblemenhouses:patricianhouses, dus dan krijg je vanzelf ook meer noblemen

Beggars hebben nut in de zin dat er in 1 beggarshouse wat maar weinig verbruikt 500 beggars gaan. Elke 30 beggars (met volledige upgrade, zonder upgrade 40) geven ascention rights voor een extra Citizenhouse.

Je kunt ze inderdaad ook op een ander eiland halen.

Net wat leuks ontdekt :P

Ik had te weinig Cider (groeiende bevolking in lage rang op 2e noordelijke bevolkingseiland) (tekort ontstaat op 1e eiland).

Ik dus al die zooi van die Lord gekocht totdat er een Cider Plant +25% geval tussen zat. Vijf minuten later had hij er nog een. Allebei bij het Cider eiland die dingen erin gedaan en voila: flink wat extra productie voor die 120(?) honour _/-\o_

Al vraag ik me af of hij +50% doet (150) of +25% + 25% (156,5)

Ik ben trouwens wel blij dat ik veel Mosaic gebufferd heb op andere eilanden. Ik heb een enorme voorraad opgebouwd met 1 productielijn van dat spul, maar nu ik die zuidelijke bevolking aan het uitbreiden ben gaat het er door als zoete koek. Al een paar duizend ton van het spul weer teruggehaald van andere eilanden. En uiteraard de productie al een tijd terug verdrievoudigd. Het bouwen van die Noria's hakt er ook flink in.

Lol;

"3 Peasant Houses"
"3/4 Citizenship available"

EDIT:
:( :( :(
Ondertussen alweer twee keer gecrashed, en telkens corrupteerd hij de laatste twee/drie saves :(
Zit nu wel over de 60K heen :) En al m'n Peasant huisjes op hoofdeiland 1 zijn geupgrade naar Citizen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 23:40

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik heb een probleempje met mijn oriental eiland. Ineens is de productiviteit van al mijn dates, spices en milk nog maar 10%. Ik zit nu dus met grote tekorten, rellen die uitbreken enz. Ik heb geen idee hoe het komt... ze staan op vruchtbare grond, noria's zijn goed gevuld, genoeg warehouses in de buurt maar er wordt amper wat geproduceerd. Ik heb het idee dat de velden er ook niet zo 'gezond' uitzien als normaal.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

71K inwoners :)

Als je bij het uitbreiden van je zuidelijke volk te weinig Dates hebt, kun je ze verbieden bij de envoys. De Nomads kunnen dan toch upgraden. Eenmaal maximaal geupgrade is het wel genoeg, want een Envoy huis verbruikt veel minder Dates dan een Nomad huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Luuk-Online schreef op zondag 26 juli 2009 @ 01:39:
Ik heb een probleempje met mijn oriental eiland. Ineens is de productiviteit van al mijn dates, spices en milk nog maar 10%. Ik zit nu dus met grote tekorten, rellen die uitbreken enz. Ik heb geen idee hoe het komt... ze staan op vruchtbare grond, noria's zijn goed gevuld, genoeg warehouses in de buurt maar er wordt amper wat geproduceerd. Ik heb het idee dat de velden er ook niet zo 'gezond' uitzien als normaal.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Je moet je noria's opwaarderen. Ze zijn leeg. Als je erop klikt komt in het schermpie wat rechts onderin beeld staat. een knopje waarme je hem op kunt waarderen erbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

spelen jullie campain, of 'oneindig' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
M0nkeymen schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:07:
[...]

Je moet je noria's opwaarderen. Ze zijn leeg. Als je erop klikt komt in het schermpie wat rechts onderin beeld staat. een knopje waarme je hem op kunt waarderen erbij. ;)
Luuk-Online schreef: "noria's zijn goed gevuld", dus dat is niet het probleem. Ik heb overigens hetzelfde gehad: alles groen op dat eiland, maar toch dorre velden. Ben dus ook benieuwd of iemand weet waar dat aan ligt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

De overgrote meerderheid speelt oneindig,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:11:
[...]

Luuk-Online schreef: "noria's zijn goed gevuld", dus dat is niet het probleem. Ik heb overigens hetzelfde gehad: alles groen op dat eiland, maar toch dorre velden. Ben dus ook benieuwd of iemand weet waar dat aan ligt.
Ik heb hetzelfde probleem, ik weet niet waar het aan ligt MAAR ik heb wel een (tijdelijke) oplossing, van elke farm 1 veldje weghalen en weer opnieuw plaatsen, dan gaat het hele gezeik over. Maar het lijkt me een bug te zijn. Maar met deze oplossing moeten we het wel een tijdje redden tot de patch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:49:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ik weet niet waar het aan ligt MAAR ik heb wel een (tijdelijke) oplossing, van elke farm 1 veldje weghalen en weer opnieuw plaatsen, dan gaat het hele gezeik over. Maar het lijkt me een bug te zijn. Maar met deze oplossing moeten we het wel een tijdje redden tot de patch ;)
liggen ze ook niet op een randje van de noria en mag het wel op het eiland gemaakt worden?

Heb ook nog ff een andere vraag: Anno 1404 is een 32-bit game? Moet ik dan ook 32-bit drivers installeren voor een ati 4870 512 MB op een 64-bit windows 7 als ik de 64-bit drivers al geinstalleerd heb?? Ik had nl. eerst 32-bit vista en kon ik alles op very high draaien en met windows 7 niet... Dan zie ik hem haperen. Ik heb overigens versie 9.7(nieuwste) van de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

M0nkeymen schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:09:
[...]

liggen ze ook niet op een randje van de noria en mag het wel op het eiland gemaakt worden?

Heb ook nog ff een andere vraag: Anno 1404 is een 32-bit game? Moet ik dan ook 32-bit drivers installeren voor een ati 4870 512 MB op een 64-bit windows 7 als ik de 64-bit drivers al geinstalleerd heb?? Ik had nl. eerst 32-bit vista en kon ik alles op very high draaien en met windows 7 niet... Dan zie ik hem haperen. Ik heb overigens versie 9.7(nieuwste) van de drivers.
Nee, je hoeft alleen de 64-bits drivers te installeren. 32-bits drivers werken niet op een 64-bits besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:40:
[...]

een systeemfolder renamen mag niet (o.a. mijn documenten) en de standaardlocatie wijzigen waar de Mijn documenten map naar verwijst mag ook niet. Alles wat ik zelf aanmaak mag natuurlijk wel.
Dan boot je toch gewoon met MiniPE en maak je een lokale admin user aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

nm.

[ Voor 100% gewijzigd door Guillome op 26-07-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:07:
spelen jullie campain, of 'oneindig' ?
Oneindig.

Hoeveel inwoners hebben jullie :)? Iemand de 100K al gepasseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0nkeymen schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:09:
[...]

Uh nee, ze liggen niet op de rand, ze liggen zelfs tegen de noria aan en ja het mag op het eiland gemaakt worden. Ik had namelijk meerdere uren een goede productie lopen tot op een gegeven moment de farm aangaf dat hij nog maar op 10% draaide terwijl de Noria (De grote) nog op 4k water zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik weet dat er in het 5e level een kist en een sleutel gevonden moeten worden.
De sleutel heb ik ,maar ik zie geen schatkistje voor de kist op het zandstorm eiland.

Mis ik iets? Ik heb het hele eilandje al afgezocht. Weet iemand anders waar hij dan te vinden is?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die noria's is inderdaad een bug. Het gebeurt als je bij de vizier je noria's upgrade zodat er meer water in kan. Het is heel simpel op te lossen door langs al je noria's te gaan en ze op sleep te zetten en weer wakker maken. Dan is alles weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:05:
Ik weet dat er in het 5e level een kist en een sleutel gevonden moeten worden.
De sleutel heb ik ,maar ik zie geen schatkistje voor de kist op het zandstorm eiland.

Mis ik iets? Ik heb het hele eilandje al afgezocht. Weet iemand anders waar hij dan te vinden is?
Is al vaker voorbij gekomen in dit topic...

Maar nogmaals: Links onderin zit de 'slechterik' die moet je middels een quest verslaan.
Daarna krijg je dat kistje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik zit nog maar op 30k inwoners, en kan het niet meer voor elkaar krijgen in de plus te komen als ik alle belasting op groen zet. Dan sta ik -3000. Alles in geel sta ik op +3000 ofzo ;)
Wel heb ik nog maar 9 peasanthuisjes, begin het te snappen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMP88
  • Laatst online: 10-09 18:18
hoi

ik heb een vraagje,
in anno, als ik een nieuwe game begin, krijg ik heel de tijd full-storage, en alles wat ik bouw is dus onnodig...

ja ik heb wel eens een trainer gebruikt maar die is toch weg als je weer een nieuwe game begint??
blijkbaar niet dus, weet iemand hier een oplossing voor??
opnieuw installeren, oid??

bvd Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ik ben ondertussen op de 10K personen en heb ongeveer 10 eilanden in gebruikt voor de aanvoer van diverse benodigdheden,

Laatste wat ik nu kan bouwen is een brillenboer ;-),

Gold is constant +1700 / 1800 en heb nu iets van 300.000 gold,

Zodra ik mijn structuur verbeterd hebt zal ik wat screenshots posten,

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Parfum doet het goed zie ik net: 32 ton verkocht voor 18mile!

En ineens gaat het heel lekker. Ik ben envoys aan het kweken :P En zit nu ineens op +1500 goud. Op mn westerse eiland nog maar 3 boeren over :)

edit
Done :) Laatste status van mn stad bereikt: 7500 noblemen en 10.000 envoys :) Heb nu door dat de balans tussen noblemen en envoys belangrijk is :) Meer envoys geeft ook weer meer noblemen.

Ik heb nu nog 1 peasant over, maar kennem niet vinden :P Heeft vast een kerkje nodig. Maar ik heb al 10 min gezocht op mn eilandje...

edit2:
Crash :P Alles even bekeken op hoogste resolutie (normaal medium), wauw wat mooi :) Meer animaties, veel meer detail, soort turbosmooth over alles, mooi hoor :)
Maargoed, ik ben wel een beetje uitgespeeld nu. Wat is er verder nog? Ik heb 10.000 envoys en noblemen. Kan wel blijven groeien, maar heb nu saldo van +6500 en alles loopt mooi vol. Dus tja :)

[ Voor 123% gewijzigd door Guillome op 26-07-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Guillome schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:54:
Parfum doet het goed zie ik net: 32 ton verkocht voor 18mile!

En ineens gaat het heel lekker. Ik ben envoys aan het kweken :P En zit nu ineens op +1500 goud. Op mn westerse eiland nog maar 3 boeren over :)

edit
Done :) Laatste status van mn stad bereikt: 7500 noblemen en 10.000 envoys :) Heb nu door dat de balans tussen noblemen en envoys belangrijk is :) Meer envoys geeft ook weer meer noblemen.

Ik heb nu nog 1 peasant over, maar kennem niet vinden :P Heeft vast een kerkje nodig. Maar ik heb al 10 min gezocht op mn eilandje...

edit2:
Crash :P Alles even bekeken op hoogste resolutie (normaal medium), wauw wat mooi :) Meer animaties, veel meer detail, soort turbosmooth over alles, mooi hoor :)
Maargoed, ik ben wel een beetje uitgespeeld nu. Wat is er verder nog? Ik heb 10.000 envoys en noblemen. Kan wel blijven groeien, maar heb nu saldo van +6500 en alles loopt mooi vol. Dus tja :)
Is alles perfect op orde? Dat is altijd de grootste uitdaging ervan, :)

Ik zal eerlijk gezegt weer niet weten hoe medium eruit ziet, ik heb alles vanaf het begin al op max, ook 8x AA enzo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Arme jij.
En wat is perfect in orde? Alle productieeilanden zitten vol met hun goederen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 23:40

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:09:
Dat van die noria's is inderdaad een bug. Het gebeurt als je bij de vizier je noria's upgrade zodat er meer water in kan. Het is heel simpel op te lossen door langs al je noria's te gaan en ze op sleep te zetten en weer wakker maken. Dan is alles weer in orde.
Dat zou het best eens kunnen zijn! Ik heb idd net bij de vizier mijn noria's geupgrade. Ik ga jouw tip proberen, thanks! d:)b

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

damn hooked :P

sommige dingen blijven nog wel lastig vind ik (of heb ergens uitleg gemist). Maar de game klikt zo enkele uurtjes weg. om verder te kunnen bouwen heb ik quartz nodig, zie 't her en der wel staan. Maar wat moet ik doen om dat te kunnen minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
himlims_ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 00:45:
damn hooked :P

sommige dingen blijven nog wel lastig vind ik (of heb ergens uitleg gemist). Maar de game klikt zo enkele uurtjes weg. om verder te kunnen bouwen heb ik quartz nodig, zie 't her en der wel staan. Maar wat moet ik doen om dat te kunnen minen?
bij dat zandbakvolk (de eerst v/d 2) staat zo'n quarts klompje die bouw je ernaast en dan in je quartz, en dan kun je dat weer verwerken met andere gebouwen.

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:27:
Ik zit nog maar op 30k inwoners, en kan het niet meer voor elkaar krijgen in de plus te komen als ik alle belasting op groen zet. Dan sta ik -3000. Alles in geel sta ik op +3000 ofzo ;)
Wel heb ik nog maar 9 peasanthuisjes, begin het te snappen denk ik :+
In de min staan is niet erg. Ik heb op -7000 gestaan en m'n kapitaal groeide nog :+

Maar dan moet je wel e.e.a. exporteren.

EDIT: Anno1404-rechner.de was net even down.

Eindelijk gerechtigheid met de brillen production chain: 4x Optician's Workshop + 3x Quarz Quarry + 3x Copper Mine + 2x Charcoal Burner's Hut.

Precies zoals ik op 4 Juli al gepost had :Y)
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:17:
(...)

Glasses: (onder voorbehoud)
3x Copper Mine
3x Quartz Deposit
3x Quartz Quarry
1x Coal Mine (alternatief: 2x Coal Burner's Hut)
3x Copper Smelter
4x Optician's Workshop

(...)
EDIT: Had net een perk van -75% onderhoudskosten, +30% speed, +20 ton storage en nog increased vision.

Maar uiteraard crashte hij weer eens en waren de laatste twee saves corrupt...

Nu krijg ik allemaal stomme perks zoals dat een dolfijn achter het schip aanzwemt... leuk, niet nuttig.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:54
Ik zit vast in een missie, kheb op de een of andere manier "prestige" nodig om indigo farm te kunnen bouwen, die ik weer nodig heb voor boeken. Ik kan geen missies meer doen voordat ik indigo/boeken heb. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/1z4ziaa.jpg

Het is de 5e missie (campaign).
Iemand een idee? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Schijnbaar heb ik het op een accoord gegooid met een inheems volk. Hiertdoor kan ik nomaden stuff bouwen. Heb daarvan 500 inwoners. Maar in het constructie menu zit geen quarts optie. We'll een opmerking over diplomatieke status, vereist voor sommige onderdelen. Maar hoe ik dat doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

himlims_ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 08:29:
Schijnbaar heb ik het op een accoord gegooid met een inheems volk. Hiertdoor kan ik nomaden stuff bouwen. Heb daarvan 500 inwoners. Maar in het constructie menu zit geen quarts optie. We'll een opmerking over diplomatieke status, vereist voor sommige onderdelen. Maar hoe ik dat doe?
spoiler:
Dat is de orient en die scrolls kun je krijgen bij lord nort..nogwat(neefje van de keizer) in ruil voor honour. Dan krijg je extra prestige bij de orient en krijg je meer buildings options

edit: spoiler van gemaakt

[ Voor 5% gewijzigd door M0nkeymen op 27-07-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangamert
  • Laatst online: 25-08-2023
Wat moet ik doen als ze vragen om amusement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
vangamert schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:11:
Een kroeg bouwen.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vangamert schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:11:
Als met 'klaagt' over iets, kun je op dat onderdeel klikken om te zien wat men precies nodig heeft.
Maar een tavern of een evenementje doet wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangamert
Ja dat is juist het probleem, het laatste wat ik tot nu toe kan bouwen is een stenen weg.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26

Dreanor

Joene

vangamert schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:28:
Ja dat is juist het probleem, het laatste wat ik tot nu toe kan bouwen is een stenen weg.

Zie ik iets over het hoofd?
Nee hoor, maar jij hebt waarschijnlijk nog niet genoeg mensen om de kroeg vrij te spelen. Bouw je stad wat verder uit en dan komt de kroeg vanzelf beschikbaar.

Tip: Zet de kroeg net als in het echt recht tegenover de Kerk, kunnen ze op zondag zo van de kerk de kroeg in. ;) :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:32:
[...]

Nee hoor, maar jij hebt waarschijnlijk nog niet genoeg mensen om de kroeg vrij te spelen. Bouw je stad wat verder uit en dan komt de kroeg vanzelf beschikbaar.

Tip: Zet de kroeg net als in het echt recht tegenover de Kerk, kunnen ze op zondag zo van de kerk de kroeg in. ;) :P
Ze gaan pas klagen om bepaalde dingen als je ook daadwerkelijk die dingen kan bouwen ;)

kleine tip: kroeg (tavern) staat helemaal rechts onder in je buildinglist voor citizens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangamert
Dreanor schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:32:
[...]

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:38:
[...]

Ze gaan pas klagen om bepaalde dingen als je ook daadwerkelijk die dingen kan bouwen ;)

kleine tip: kroeg (tavern) staat helemaal rechts onder in je buildinglist voor citizens
Ben er inmiddels uit. Had nog niet genoeg huizen gebouwd.
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Qua handel heb ik nog niets echts is kunenn opzetten; jah ik kan van alah-memmeth-kariem-zoon-van-ali kan ik mozaique kopen; stack van 10 geloof ik iets van 600, maar verkoopt dan wel voor dubbele :)
Verder lijken mijn aangeboden goederen weinig aftrek te vinden.
(spelen jullie tegen/met meerdere opponents? - ik heb 1 maatje, die heeft nog een kleine partij, en 1 piraaten dorpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:42:
Qua handel heb ik nog niets echts is kunenn opzetten; jah ik kan van alah-memmeth-kariem-zoon-van-ali kan ik mozaique kopen; stack van 10 geloof ik iets van 600, maar verkoopt dan wel voor dubbele :)
Verder lijken mijn aangeboden goederen weinig aftrek te vinden.
(spelen jullie tegen/met meerdere opponents? - ik heb 1 maatje, die heeft nog een kleine partij, en 1 piraaten dorpje)
Als je eenmaal noblemen hebt vond ik het beste om warmachines te bouwen (1 rope en 1 wood per war machine) ze worden altijd wel verkocht bij mijn havens aan die ali figuur.

Voor die north... dingus maak ik weapons en die koopt hij maar al te graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Warmachines kan ik nog niet bouwen, heb nog het quartz probleem (krijg dit nog niet gemined, quartz weer nodig voor glas dacht ik, en dat heb ik nodig voor (alle) overige gebouwen)

*Zucht* nog 3u voor weer 17u is :X

//edit
@SythAdmin; activeer de geweldige DM functie eens!

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 27-07-2009 13:50 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.