[PC] Anno 1404 deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 212.061 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Guillome schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:35:
Als ze boos worden wel ja :) leuk is dat he :) En ze vragen btw wel 20.000 ofzo, maar ik heb dat nooit hoeven betalen als je op accepteren klikt.
kan je dan niet (met geweld) dat eiland weer overnemen?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219954

Redondo77 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:20:
[...]

wat die zaadjes betreft... ik heb ze idd in het slot bovenaan mijn warehouse staan... maar dan geraak ik er niet wijs uit. Ik kan ook nog geen oosterse gebouwen etc... bouwen. Hij zegt altijd iets in de aard van "I can't offer you these buildings right now..." of zoiets.
Dan is of je prestige nog niet hoog genoeg en moet je daarvoor rollen kopen bij Lord Northburgh of je hebt niet genoeg Orientaalse inwoners om de gebouwen te bouwen.

Zijn de gebouwen nog donker in het bouwmenu? Dan mis je een van de twee (of allebei) van de bovenstaande dingen. Je kunt dan met je muis op het plaatje van het gebouw in het menu gaan staan, dan krijg je in een tooltip de vereisten te zien. Er zal iets rood zijn, dat is dan het probleem.

Verder moet je de zaden ook nog activeren, door ze aan te klikken als ze bovenin staan en op het vinkje te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52

M2M

medicijnman

Kevinp schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:31:
[...]

kan je dan niet (met geweld) dat eiland weer overnemen?
ja, je kunt hun fort gewoon slopen met je boten / legers. Kost dan verder niets en echt blij-er worden ze er niet van. Maar het is een oplossing voor het probleem.

Echter, beggars hebben niet veel nodig. Een kerkje, marketplace en een beetje vis en ze zijn tevreden :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 13:54
Anoniem: 219954 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:32:
[...]

Dan is of je prestige nog niet hoog genoeg en moet je daarvoor rollen kopen bij Lord Northburgh of je hebt niet genoeg Orientaalse inwoners om de gebouwen te bouwen.

Zijn de gebouwen nog donker in het bouwmenu? Dan mis je een van de twee (of allebei) van de bovenstaande dingen. Je kunt dan met je muis op het plaatje van het gebouw in het menu gaan staan, dan krijg je in een tooltip de vereisten te zien. Er zal iets rood zijn, dat is dan het probleem.

Verder moet je de zaden ook nog activeren, door ze aan te klikken als ze bovenin staan en op het vinkje te drukken.
Wat die zaden betreft, ik heb ze bovenaan staan maar wss nog niet op dat vinkje gedrukt denk ik. Deze avond eens ff checken.

De gebouwen zijn idd nog donker in het menu.
Ik moet dus rollen kopen bij Lord Northburg en dan moet ik die naar de Sultan brengen of wat moet er mee gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 12:50
De zaden moeten bovenin de warehous worden gezet. en dan nog 1x erop klikken om ze te activeren.

De oosterse gebouwen kan je pas maken als je genoeg prestige heb.
Dat kan je krijgen door veel met ze te handelen, een Gift voor hun kopen bij zo een nadere dude en naar hun toe varen en beginnen met wat nomads, als je er meer dan 145 heb (zijn maar een paar huisjes).
Zorg er wel voor dat je in je warehous een redelijke voorraad dadels, en geitemelk hebt. omdat je die in het begin nog niet zelf kan verbouwen.
Meestal doe ik zelf wanneer ik meer dan 145 nomads heb, breek ik al die huizen weer af omdat ik in het begin alleen de Spices nodig heb.
Op een groter woestijn eiland maak ik dan later wat huisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

En als er al niet 10 keer dezelfde vraag wordt gesteld, wordt ie wel 10 keer hetzelfde beantwoord hahahaha

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
Guillome schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:48:
En als er al niet 10 keer dezelfde vraag wordt gesteld, wordt ie wel 10 keer hetzelfde beantwoord hahahaha
ik heb gezocht op 'zaden', 'zaad', 'zaaien', 'seeds' maar niks.
Je moet mij de links eens geven waar deze vragen dan nog gesteld zijn want ik vind ze niet.

Heb wel geen zin om een uur aan een stuk dit forum uit te pluizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46
M2M schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:39:
[...]

ja, je kunt hun fort gewoon slopen met je boten / legers. Kost dan verder niets en echt blij-er worden ze er niet van. Maar het is een oplossing voor het probleem.

Echter, beggars hebben niet veel nodig. Een kerkje, marketplace en een beetje vis en ze zijn tevreden :)
Beggars hebben niet veel nodig, maar jij hebt wel beggars nodig. Dat leidt tot bepaalde rechten om overgangen van citizen-level te verkrijgen. Niet iedereen mag zomaar "noblemen" worden...
Dus als die halve gare met zijn pattatneus nog eens komt vragen of ie binnen mag, moet je zeker "ja" klikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Redondo77 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:53:
[...]

ik heb gezocht op 'zaden', 'zaad', 'zaaien', 'seeds' maar niks.
Je moet mij de links eens geven waar deze vragen dan nog gesteld zijn want ik vind ze niet.

Heb wel geen zin om een uur aan een stuk dit forum uit te pluizen...
Relaxe man :) Ik doelde met 10 keer dezelfde vragen op anderen, en 10 keer dezelfde antwoorden op alle antwoorden op jouw vraag ;)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272913

@Redondo77

Jup rolletje in je boot steken en naar de sultan zijn haven varen ... hij gaat automatisch reageren van zodra je boot in de buurt komt ...

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
Guillome schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:41:
[...]

Relaxe man :) Ik doelde met 10 keer dezelfde vragen op anderen, en 10 keer dezelfde antwoorden op alle antwoorden op jouw vraag ;)
No prob ;-) Vond gewoon niet direct de gewenste informatie op mijn vragen.

Hoe beginnen jullie meestal aan een continuous game spel? Een groot eiland in het Noorden uitzoeken en daar dan huizen en productie beginnen bouwen en mettertijd de productie verschuiven naar een ander eiland of direct 2 eilanden innemen: 1 voor huizenbouw en 1 voor productie(waar je dan via schepen alles versast naar je hoofdeiland?)

Of nog ander manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankw
  • Laatst online: 30-12-2023
Oké, rare bug...
Ik zit nu in missie 5 en alles gaat goed, totdat... ik een indigo farm moet bouwen. Normaal gesproken is dit geen probleem, alleen is mijn relatie niet goed genoeg met die Orient kerel en kan ik hem dus niet bouwen! Ik kan ook niks vinden om de relatie te verbeteren.... Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

daankw schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:14:
Oké, rare bug...
Ik zit nu in missie 5 en alles gaat goed, totdat... ik een indigo farm moet bouwen. Normaal gesproken is dit geen probleem, alleen is mijn relatie niet goed genoeg met die Orient kerel en kan ik hem dus niet bouwen! Ik kan ook niks vinden om de relatie te verbeteren.... Anyone?
It is not a bug, it is a feature.

Dit is al regelmatig hier behandeld, je kan dit kopen door middel van je honour bij 1 van je collega noordelingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 10-08-2009 15:34 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272913

Redondo77 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:02:
[...]
of direct 2 eilanden innemen: 1 voor huizenbouw en 1 voor productie(waar je dan via schepen alles versast naar je hoofdeiland?)

Of nog ander manieren?
Mijn taktiek is alvast onmiddellijk 2 eilanden in het noorden en daarop aansluitend op zoek naar een eiland in het zuiden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310657

Even een vraagje; hoeveel inwoners moet een eiland hebben om zo'n beggars huis te kunnen vullen? Toch wel een mooie manier om aan meer inwoners te komen voor 1 3x3 vakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
beggers komen volgensmij van buiten? (met zo een krot aanvaren)
kweet niet zeker of ze uit je stad ontstaan.
in 1 huis passen er 500 volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:16
Ik ben er net achter gekomen dat je em bij Postbank/ING kunt bestellen voor 29 euro + 2500 rentepunten. Ik heb hem net besteld :D. Toch een flinke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Nah, die rentepunten zijn imo een grote rip-off. Ze doen net alsof je iets substantieels krijgt, maar het is gewoon BS. Zo goed als alles in die shop is na rentepunten net zo duur als elders zonder rentepunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

Anoniem: 310657 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:39:
[...]

Ga naar "Gateway to the World" en ga naar de tab "Saved Games". Klik dan op de Save games die je wilt bewaren, klik vervolgens op "Upload". Reinstall Anno en ga naar het Anno 1404 portal:
http://anno.uk.ubi.com/pc/game2web.php
Hier kan je je Save games weer opnieuw downloaden. Je medals/achievements/bonusses zijn aan je account gekoppeld dus wanneer je opnieuw inlogd op Anno zijn ze er weer.
Net klaar met installen en het werkt inderdaad prima. Bedankt!

Nog een ander vraagje: komen er nieuwe beggers per zoveel inwoners, per zoveel tijd, of is het random? Ik wil graag van mijn peasants af eigenlijk, maar blijf toch altijd nog een paar huisjes hebben.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankw
Tukk schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:16:
[...]

Dit is al regelmatig hier behandeld, je kan dit kopen door middel van je honour bij 1 van je collega noordelingen.
Anoniem: 313276 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:27:
En hoe doe ik dat bij 'de chick :P'....
Haar warehouse is niet echt 'open' ..... Als ik er op klik gebeurd er niks XD

Ik zie dat ik nog geen trade ding bij haar open heb, maar dan kom ik nog heel veel reputation tekort... Hoe kom ik daar dan weer aan?
Hierzo is nog geen antwoord op... En dat is nu dus ook mijn probleem, de trade opent niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:42
Au Au Au ! :( Ook anno aan het spelen en heel onschuldig aan het bouwen. Niks aan het handje dacht ik en lekker rustig tot de grootste groeien. Op een gegeven moment had ik 760 nobleman en wat ik ook deed het werden er niet meer. Behoorlijk frustrerend want bij 960 kan je pas oorlogsschepen bouwen en die wou ik heel graag hebben, want ik werd geterroriseerd door crossairs.

Maar net werd mijn stadje aangevallen door een computerspeler en laat ik het zacht uitdrukken. Daar was mijn stad niet op gebouwd. Lang geleden dat het zo'n "pijn" deed om mijn werk vernietigd te zien worden ;)
Tuurlijk heb ik savegames maarja dan moet ik uren terug en als je er al ruim 10 uur in heb zitten dan voel ik het toch wel ff. Was er gelijk helemaal klaar mee, maar nu merk ik alweer dat ik overnieuw wil beginnen dus hoezo verslavend :)

Weet iemand wat de reden kan zijn geweest dat ik niet meer nobleman kreeg ? zit er een max aan 1 eiland ? alles bij de citizins en nobleman was volledig groen (needs) en had 1400 tevreden gepromoveerde arabieren (ben ff de naam kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je zeker dat je taxes tijdelijk op donkergroen had? "Noblemen are moving in" krijg je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

Colan

sucks @ solderen

je kunt als je warships nodig hebt, elke zoveel tijd ally assistance vragen aan Lord Northburg of aan Al Zahir

moet je even in je diplomacy scherm kijken, staat als je hen aanklikt ergens een knop onder emt een schip erop

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem is dan wel als je bijvoorbeeld maar 3 plaatsen vrij hebt voor navy dat je een request doet, dat je dan ineens van 1/3 naar 5/3 gaat. Als 1 van je tradeships wordt aangevallen en vervolgens zinkt, heb je 4/3 en kan je dus niet een nieuw tradeship maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Laatst online: 21:16
Anoniem: 120284 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:40:
Nah, die rentepunten zijn imo een grote rip-off. Ze doen net alsof je iets substantieels krijgt, maar het is gewoon BS. Zo goed als alles in die shop is na rentepunten net zo duur als elders zonder rentepunten.
Dus jij hebt Anno 1404 uit een nederlandse (web)winkel voor 29 euro inclusief verzendkosten weten te halen? Waar?

Ja ik weet dat de adviesprijzen van de meeste dingen te hoog liggen, maar van Anno 1404 niet. Tuurlijk wordt het spel bij webshops voor minder dan de winkelprijs aangeboden, maar hij ligt in genoeg winkels ook voor 50. De adviesprijs van 50 euro bij de Rentepuntenwinkel is dan ook niet overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

Colan schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:11:
je kunt als je warships nodig hebt, elke zoveel tijd ally assistance vragen aan Lord Northburg of aan Al Zahir

moet je even in je diplomacy scherm kijken, staat als je hen aanklikt ergens een knop onder emt een schip erop
Ik bouw zelf zelden oorlogs schepen en haal ze altijd via die diplomacy. Vooral handig als je plots aangevallen word aangezien ze spawnen bij wie je ze vraagt en Northburgh eigenlijk altijd wel in het midden zit.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

Colan

sucks @ solderen

ik bouw nu alleen nog maar Large Warships

met een stuk of 6 occidental en 2/3 oriental kan ik nu wel zonder er eentje te verliezen uit een zeeslag komen

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankw
Tukk schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:16:
[...]

Die collega opent haar trade niet als ik op het gebouwtje klik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Colan schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:31:

met een stuk of 6 occidental en 2/3 oriental kan ik nu wel zonder er eentje te verliezen uit een zeeslag komen
Ik heb niet eens de ruimte om warships te bouwen. Alle shipslots gebruik ik voor mijn handelroutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A Lurker schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:36:
[...]

Dus jij hebt Anno 1404 uit een nederlandse (web)winkel voor 29 euro inclusief verzendkosten weten te halen? Waar?

Ja ik weet dat de adviesprijzen van de meeste dingen te hoog liggen, maar van Anno 1404 niet. Tuurlijk wordt het spel bij webshops voor minder dan de winkelprijs aangeboden, maar hij ligt in genoeg winkels ook voor 50. De adviesprijs van 50 euro bij de Rentepuntenwinkel is dan ook niet overdreven.
Nee, ik heb hem voor 40 euro gehaald, zeg maar 10 tellen vanaf mijn normale werk-woon route :+

Volgens mij is hij zo goed als overal 40 euro, niet 50.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 11-08-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 20:17

ToeingTheLine

Mask of sanity

Colan schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:31:

Ik ben nu voorbereidingen aan het maken om een groep van 30 Corsair schepen aan te vallen. Ik denk dat het met 22 of 23 grote oorlogsschepen moet lukken.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

30 Corsair schepen, waar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, net campaign uitgespeeld op hard. Behalve chapter VI, die heb ik op easy gedaan, die gekke Lucius is verrot sterk en irritant. Liep constant te versnellen en zo snel mogelijk weer muren en torens plaatsen onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
nooooo U spoiled.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

In een continuous game, Corsair op hard. Na 12 uur spelen ofzo en steeds geld weigeren te geven komt er ineens een armada van Corsair schepen ergens in de map. Ze varen rondjes ergens in de map en zitten extreem dicht op elkaar (eigenlijk in elkaar, lastig tellen). Ze vallen niet aan, maar wachten tot jij komt. Ik moest wel even slikken toen ik ze zag komen, zoiets kan je nooit tegen houden als ze meteen zouden aanvallen. Ik had het wel eens eerder gehad, maar toen waren het er maar 10 ofzo. Ik weet eigenlijk niet waarom het er nu zoveel meer zijn, misschien omdat ik zelf ook erg veel oorlogsschepen heb. Ik vraag me ook af wat het maximum aantal Corsair schepen dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een 1000 ton opslagcapaciteit hebt en een goede productie van kanonnen, touw en hout moet dat geen probleem zijn. Drie Large scheepswerfjes, hoppa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144744

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 01:41:
Als je een 1000 ton opslagcapaciteit hebt en een goede productie van kanonnen, touw en hout moet dat geen probleem zijn. Drie Large scheepswerfjes, hoppa :P
Mwah als je je attainments een beetje bijhoud dan heb je natuurlijk ook elk uur 2 large warships en/of 3 oriental warships voor 300/400 honour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 144744 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:32:
[...]

Mwah als je je attainments een beetje bijhoud dan heb je natuurlijk ook elk uur 2 large warships en/of 3 oriental warships voor 300/400 honour :)
en honor krijg je genoeg binnen als je wat extra parelfabriekjes maakt en hun producten automatische dmv een traderoute naar lord whatever of die orient kerel stuurt. (+ nog wat leuke extra inkomsten, want volgens mij levert het wel meer op dan dan dat het kost om die gebouwen te onderhouden, hoewel ik dan de bouwkosten niet meeneem. Misschien moet dat een keertje uitgerekend worden...)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249136

als je geen zin hebt om die noria's steeds te refillen moet je hier ff kijken:

http://forums-de.ubi.com/...f/5251042375/m/3511093087

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M2M schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:16:
[...]

en honor krijg je genoeg binnen als je wat extra parelfabriekjes maakt en hun producten automatische dmv een traderoute naar lord whatever of die orient kerel stuurt. (+ nog wat leuke extra inkomsten, want volgens mij levert het wel meer op dan dan dat het kost om die gebouwen te onderhouden, hoewel ik dan de bouwkosten niet meeneem. Misschien moet dat een keertje uitgerekend worden...)
Klopt, ik sta op -8000 en heb een groeiend kapitaal door wat dingen te exporteren, waaronder die parels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Wat ik me al een tijdje afvraag. Ik ben nu bezig met een continues game (ik geloof iets van 10.000 inhabitants wereldwijd).

En nu is zo'n bear cave leeg, nu is dat nog niet zo'n probleem want die zijn er genoeg, maar kan je die ook vullen.

Hetzelfde geld overigens voor die steen dingen. Kijk een mijn kan je aanvullen /regenereren, maar dat kan ik daar niet mee doen... (of zie ik iets over het hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Kevinp schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:54:
Wat ik me al een tijdje afvraag. Ik ben nu bezig met een continues game (ik geloof iets van 10.000 inhabitants wereldwijd).

En nu is zo'n bear cave leeg, nu is dat nog niet zo'n probleem want die zijn er genoeg, maar kan je die ook vullen.

Hetzelfde geld overigens voor die steen dingen. Kijk een mijn kan je aanvullen /regenereren, maar dat kan ik daar niet mee doen... (of zie ik iets over het hoofd).
volgens mij kan dat met steen ook. Volgens mij was het de steengroeve die zo'n optie had (het kleine knopje rechtsonder, naast de hibernate knop.)

edit: even die berekening hoeveel je nu verdiend op pareltjes,

Volgens hier, kost een parelketting 110 per minuut, voor 1 parelketting die in die minuut gemaakt wordt. Een parelkettinkje verkopen leverd volgens mij wel meer dan het dubbele op aan goudstukken. Ik zal het vanavond even checken :)

niet dus, je maakt 55 goudstukken winst (165 per parelkettinkje), eigenlijk dus niet zo heel erg veel. Maar aangezien ze oneindig zijn, je er ook honor voor krijgt en extra inkomsten toch altijd meegenomen zijn... Het gaat wel een uurtje duren voordat je alle bouwkosten er uit hebt (5500 goudstukken staat wel ongeveer gelijk aan de berg mozaïek, hout en de tools)

edit2: als je ze aan de deur verkoopt is de standaard prijs die je ervoor krijgt 412 goudstukken per parelketting. Best wel wat winst dan :)

[ Voor 41% gewijzigd door M2M op 12-08-2009 22:18 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 15:09

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

In level 7 moet ik indigo zien te vinden, hoe moet ik dat doen?

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
M2M schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:04:
[...]

volgens mij kan dat met steen ook. Volgens mij was het de steengroeve die zo'n optie had (het kleine knopje rechtsonder, naast de hibernate knop.)
hmm, dan maar eens wat nieuwe dingetjes bouwen ik had ze al afgebroken, ze waren dan toch niks meer waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat de vraag al eerder langs geweest is, ik heb precies gedaan wat de bedoeling is.
Maar hoe krijg je in de vredesnaam 2 plaatsen waar schepen kunnen laden/lossen?
Onderstaande gebouwen heb ik in mijn haven:
- Pier
- Harbour master's office
- Small storehouses
- Repair craine

Boven mijn eiland ligt een eilandje waar ik ook goederen vanaf transporteer, echter kiest mijn schip de hele tijd mijn haven aan de onderkant van de haven - wat dus inhoud dat hij andere schepen onnodig ophoudt EN dat ie een veel te lange route aflegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet op de haven klikken die je wilt gebruiken, niet selecteren in het pull-out menu, want dan gaat 'ie altijd naar de oorspronkelijke haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke! Onwijs bedankt. Gaat nu lekker allemaal weer zijn gangetje aan de lopende band goederen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-12-2021

JOK

Ik zit met een probleempje. Ik heb ondertussen redelijk wat envoys. Ze willen alleen een bath house. Ik heb alleen nog de Grand visiers advisor nodig. Normaal zou je zo'n rol ophalen alleen heb ik die allemaal al eens gebracht. (zelfs al een 2e keer.) Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

JOK schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:48:
Ik zit met een probleempje. Ik heb ondertussen redelijk wat envoys. Ze willen alleen een bath house. Ik heb alleen nog de Grand visiers advisor nodig. Normaal zou je zo'n rol ophalen alleen heb ik die allemaal al eens gebracht. (zelfs al een 2e keer.) Weet iemand hier raad mee?
net zolang rollen brengen totdat je bij 'm in de gratie valt en je zo'n bathhouse kunt bouwen. Tot die tijd komen er toch geen nieuwe envoys bij.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Laatst online: 02-04 14:34
JOK schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:48:
Voor de laatste rang heb je 2000 punten nodig, dus 4 x 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-12-2021

JOK

Ik heb het door, thnx. Gelijk maar alle rollen gekocht en alle ranks vrijgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Even over één vd latere missies:
spoiler:
Dat je eerder een kathedraal moet bouwen dan Lucius. In de eerste 2 fases kreeg ik steeds door (zij)missies te halen "versnellers" voor mijn kathedraal, maar in de derde fase kreeg ik die niet en ondanks het feit dat er genoeg glas en tools was, kreeg Lucius 'm toch eerder af :S

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:10
Hallo

Ik ben nu ook al een aantal weken zoet met anno :) vin het een pracht spel.
Heb nu 25k inwonders waarvan 6k nobleman en 8k envoys.
Heb alleen wel een vraagje

weet iemand wat je met de volgende items moet doen??:
  • Broken crossbow bolt
  • Empty Rum Barrel
  • Frivolous figurehead
Ik heb deze opgeraapt nadat ik een paar bootjes gesloopt had. iemand enig idee?

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Sporedd op 13-08-2009 00:28 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

dat is gewoon junk waar je niks aan hebt.. heb je het toevallig van piraten?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Locutus-of-Borg schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:51:
Even over één vd latere missies:
spoiler:
Dat je eerder een kathedraal moet bouwen dan Lucius. In de eerste 2 fases kreeg ik steeds door (zij)missies te halen "versnellers" voor mijn kathedraal, maar in de derde fase kreeg ik die niet en ondanks het feit dat er genoeg glas en tools was, kreeg Lucius 'm toch eerder af :S
spoiler:
Misschien moet je dit eens proberen:
http://www.roadwolf.ca/blog/?p=182
Ik heb deze ook gevolgd, viel reuze mee, heb er 1x voor moeten restarten omdat het niet wilde zoals ik wilde en dat ik de tekst verkeerd had geinterpreteerd.

Even direct antwoord op je vraag:
Als je een warehouse bouwt op het eiland van Ibn Al Hakim krijg je het bonusitem waarmee je sneller bouwt.

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Ahja, zoiets dacht ik al. Ok, ga ik die ooit nog wel eens opnieuw doen. Intussen aan de scenario's begonnen :)

Even wat anders. Is het zo dat je voor bepaalde gebouwen het dubbele aantal recources nodig hebt om het te kunnen bouwen? Ik heb heel vaak dat ik net genoeg recources heb om een gebouw neer te zetten, maar zo gauw ik het probeer neer te zetten, lijkt het erop dat ik het dubbele (van de aangegeven benodigdheden) nodig heb?

ps. het is wel zo dat als ik het gebouw heb neergezet (nadat ik het dubbele aantal recources heb), daadwerkelijk maar het goede aantal recources eraf gaat :s

[ Voor 15% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 13-08-2009 09:46 ]

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Dat lijkt denk ik alleen maar zo, kan natuurlijk ook zo zijn dat je net genoeg heb gespaard en dat je inwoners/charcoal burners het benodigde hout bijvoorbeeld net voor je neus wegkapen.

Ik ben inmiddels ook begonnen aan Elector's scenario. Momenteel 2640 noblemen, Cathedral fase 2 en 9,1k inwoners. Zit alleen even uit te vogelen hoe ik in vredesnaam 5k nobles op me eiland prop. Alle andere eilanden zijn al ingenomen en ik heb zelf maar 1 klein eiland met vines. (11 vineyards maar)

edit: CTRL + ALT + SHIFT + BACKSPACE werkt helaas bij mij niet om een totaal overzicht van je eiland te krijgen (volledig uitgezoomd). Is dit wel de juiste combinatie?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 310657 op 13-08-2009 10:10 ]

ghehe gister een kleine glitch gevonden waar je niks aan hebt maar toch:

Ik had een item gekocht zodat mijn weavers 25% sneller zouden werken in een settlement, die in mijn storehouse gepropt (op een eiland zonder settlement) en ik dacht, kijken of het werkt!

Nou de weavers geven wel steeds +2 linnen garments aan bij het fabriceren, maar ze maken er toch maar 1... wel jammer hoor :(

• Cafe Del Mar
  • Laatst online: 15:46
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:37:
Even wat anders. Is het zo dat je voor bepaalde gebouwen het dubbele aantal recources nodig hebt om het te kunnen bouwen? Ik heb heel vaak dat ik net genoeg recources heb om een gebouw neer te zetten, maar zo gauw ik het probeer neer te zetten, lijkt het erop dat ik het dubbele (van de aangegeven benodigdheden) nodig heb?

ps. het is wel zo dat als ik het gebouw heb neergezet (nadat ik het dubbele aantal recources heb), daadwerkelijk maar het goede aantal recources eraf gaat :s
Je gebruikt een trainer die een beetje gaar is.
Hier in deze topic staat een referentie van een betere trainer :).

:+ cheater

Iedereen weet dat http://www.anno1404-rechner.de/index.php?lang=en#pkDisplay gebruikt kan worden om de needs uit te rekenen. Maar is er ook zoiets dat je het andersom kan uitrekenen, zou wel handig zijn namelijk :)

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Anoniem: 310657 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:45:
Dat lijkt denk ik alleen maar zo, kan natuurlijk ook zo zijn dat je net genoeg heb gespaard en dat je inwoners/charcoal burners het benodigde hout bijvoorbeeld net voor je neus wegkapen.
Als ik een gebouw (soms) selecteer en die geeft op de plek waar ik hem neer wil zetten een groene kleur aan (dat 't kan dus), dan zie je linksboven bij de resources wat eraf wordt gehaald. Het is alleen zo dat als ik het gebouw selecteer de resources er al af gaan en dat hij ze dan als ik 'm neer wil zetten ze er dus nog een keer af moeten. Als ik hem uiteindelijk neerzet, gaat het er maar één keer af, maar ik heb het dus in eerste instantie wel 2x nodig :s

ps. geen trainer!

• Sporedd
Xenomorphh schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:55:
dat is gewoon junk waar je niks aan hebt.. heb je het toevallig van piraten?
ik heb ze van piraten ja. en ook een paar van een ai speler geloof ik.

Duurt het bij jullie oo kzo lang voordat je quests van de sultan krijg?

Heb je al quests van de sultan gehad? Volgens mij moet je daar de hoogste prestige voor hebben (als je die nog niet hebt natuurlijk).

• Sporedd
jah ik heb er al 2 gehad heb ook aan een sultans mosque dus k vraag me af waarom het zo lang duurt. ik heb van de emperor er zeker al 3 gedaan.

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Sporedd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:53:
[...]

ik heb ze van piraten ja. en ook een paar van een ai speler geloof ik.

Duurt het bij jullie oo kzo lang voordat je quests van de sultan krijg?
Flotsam kan je inwisselen voor honor, voor het geval je dat nog niet wist.

• Sporedd
ah dank u

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

ik heb die scenario imperator gehaald en daar heb je al 15 quests van de emperor nodig.. en zodra je een mosque heb krijg je van de sultan ook quests. Deze komen net zo vaak voor als quests van de emperor.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Anoniem: 313500

5k noblemen
4k envoys,
HOE kan ik de trebuchets en cannon postions draaien ? of is dat niet nodig ?
Nu staat mn kanon (hehe) landinwaarts
"," en "." doen het niet
ik niet snap

• Sporedd
nvm

[ Voor 91% gewijzigd door Sporedd op 13-08-2009 16:35 ]

• AlphaWierie
Eeen vraagie,
Ben met de sandbox mode bezig.

Heb een aardige oorlogsfloot gemaakt (12 schepen)

Ik heb de oorlog verklaard aan hassan nogwat.

Maar hoe val ik hem aan ? als ik zijn trading schepen zie kan ik niks doen (mijn torens reageren er ook niet op) als ik met mijn schepen naar zn haven gaat gebeurt er ook niks,
wat moet ik hier doen?

ik heb:
12 war ships
oorlog verklaard.

Anoniem: 314097

Hallo iedereen,
Kan er mij iemand helpen?
Ik zit in chapter 7 "the man with the mask". De chapter waar je de lord moet gaan bevrijden uit zijn toren.
Dat is allemaal geen probleem maar nu moet ik parelhutten bouwen om mij bevolking tevreden te stellen. Hoe moet dat? Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt mijn niet, nergens kan ik ze bouwen.
Ik heb genoeg bevolking, huizen, honnor, geld.
Waar moet ik die parelhutten bouwen?
Thx

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 314097 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:52:

Waar moet ik die parelhutten bouwen?
Thx
Dat is een kleurrijk klein eilandje vlak buiten de kust van een eiland.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JfKPcZ4CV1kglEivSIRzEAz8/thumb.jpg
Dat gekleurde dus :)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp

Ik ben inmiddels ook begonnen aan Elector's scenario. Momenteel 2640 noblemen, Cathedral fase 2 en 9,1k inwoners. Zit alleen even uit te vogelen hoe ik in vredesnaam 5k nobles op me eiland prop. Alle andere eilanden zijn al ingenomen en ik heb zelf maar 1 klein eiland met vines. (11 vineyards maar)

edit: CTRL + ALT + SHIFT + BACKSPACE werkt helaas bij mij niet om een totaal overzicht van je eiland te krijgen (volledig uitgezoomd). Is dit wel de juiste combinatie?
heb je wel large islands. Ik zit nu op 3k(noble), en ik heb ruime genoeg over nog. Verder moet je zorgen dat je bij de piraten minder beggars nodig hebt om citizens te krijgen en minder envoys om door te groeien is ook handig (op dat schildje drukken daar kan je die dingen vinden als je het nog niet wist).

Ik moet nu kaarsen hebben, maar ik ben ff aan het uitvogelen of 2 of 3 voldoende is, ik heb ook maar een klein eiland gekozen ik weet niet precies wat de demand is voor kaarsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Niet drastisch veel in iedergeval. Ik heb een klein eilandje half vol, voor 8000 noblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kevinp schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:23:
[...]

heb je wel large islands. Ik zit nu op 3k(noble), en ik heb ruime genoeg over nog. Verder moet je zorgen dat je bij de piraten minder beggars nodig hebt om citizens te krijgen en minder envoys om door te groeien is ook handig (op dat schildje drukken daar kan je die dingen vinden als je het nog niet wist).

Ik moet nu kaarsen hebben, maar ik ben ff aan het uitvogelen of 2 of 3 voldoende is, ik heb ook maar een klein eiland gekozen ik weet niet precies wat de demand is voor kaarsen.
Ik ben maar even overnieuw begonnen, want ik vond hier een tactiek in het topic zodat je in het begin vrij makkelijk aan geld en eilanden komt. Want als je er vroeg bij bent doet de computer speler geen moeite om het eiland in te nemen. Dus ben nu overnieuw begonnen en heb 7 eilanden genomen vrij grote eilanden voor farmingfields.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 310657 op 14-08-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook overnieuw begonnen met 3 easy tegenstanders, en aangezien ik elk eiland heb voorzien van een warehouse gaan zij niet zo snel verder met patricians e.d.

Ik ga maar is proberen om zo veel mogelijk achievements te halen, waaronder een metropolis halen zonder ooit iets ter verkoop aan te bieden in je warehouse, en nog een paar anderen :)

Speelt wel relaxt, heb nu 1 groot eiland met 6K citizens en nog geen enkele patrician, geld loopt goed binnen en productie is meer dan voldoende zodat ik straks alles op max heb staan voordat ik naar patricians ga. Dan 20 patrician huisjes bouwen (dan heb je er 500 want bij 510 willen ze bier) en rustig aan brood op max productie krijgen, dat steeds herhalen voor elk niveau van productie en je haalt enorm veel geld binnen en loopt bijna nooit achter met nieuwe dingen.

Ik heb nu ook voor het eerst construction plans gekregen voor een large shipyard en een large noria (voordat ik ze eigenlijk kan bouwen) en dat is wel enorm handig zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:00
Anoniem: 144744 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:19:
Ik ben ook overnieuw begonnen met 3 easy tegenstanders, en aangezien ik elk eiland heb voorzien van een warehouse gaan zij niet zo snel verder met patricians e.d.
houd er rekening mee dat op een gegeven moment hun ook ergens moeten bouwen, en dat ze op eilanden gaan zitten waar jij ook je warehouse hebt. hier zijn ze niet blij mee en kunnen je daarom dan ook gaan aanvallen. althans dit gebeurde bij mij.

wil je echt dat ze niet kunnen landen op je eiland, zorg er dan voor dat je hele eiland vol staat met warehousen dat er geen 'zwart gebied' meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Vendrom schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:55:
[...]

houd er rekening mee dat op een gegeven moment hun ook ergens moeten bouwen, en dat ze op eilanden gaan zitten waar jij ook je warehouse hebt. hier zijn ze niet blij mee en kunnen je daarom dan ook gaan aanvallen. althans dit gebeurde bij mij.

wil je echt dat ze niet kunnen landen op je eiland, zorg er dan voor dat je hele eiland vol staat met warehousen dat er geen 'zwart gebied' meer is.
Alleen waar ze kunnen bouwen is voldoende :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Laatst online: 02-04 14:34

Die werkt bij mij in ieder geval niet. Wat wel werkt is met de muis in en uit zoomen.
Ik kwam er via een ander forum achter dat er twee bestanden met de naam Engine.ini zijn.
Bij Windows Vista kun je ze vinden in:
C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Related Designs\ANNO 1404
en C:\Users[loginnaam]\AppData\Roaming\Ubisoft\Anno1404\Config

Als je het zoom bereik wilt vergroten moet je de Engine.ini in C:\Users[loginnaam]\AppData\Roaming\Ubisoft\Anno1404\Config aanpassen zoals in deze thread beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is al geregeld, en easy tegenstanders waarmee je met allemaal al een alliance hebt gesloten gaan niet zo snel naar jouw eilanden, ze zijn nu wel druk bezig met envoys, maar daar houd ik me weer niet mee bezig :)

het leuke is, ze hebben allemaal al wel patricians maar nog geen enkele bakkerij gemaakt, das nu al een uur of 2 in het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144744 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:28:
dat is al geregeld, en easy tegenstanders waarmee je met allemaal al een alliance hebt gesloten gaan niet zo snel naar jouw eilanden, ze zijn nu wel druk bezig met envoys, maar daar houd ik me weer niet mee bezig :)

het leuke is, ze hebben allemaal al wel patricians maar nog geen enkele bakkerij gemaakt, das nu al een uur of 2 in het spel :)
Die fout maakte ik ook om niet bezig te zijn met envoys, maar door envoys kun je met veel minder ruimte veel meer noblemen kwijt in je occidental eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet ik ook wel, en daarom heb ik ook 2 grote eilanden onderin wel bezet, en daar blijven ze vooralsnog ook vanaf. zo niet dan jaag ik ze wel weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 19:06
Ik krijg het maar neit voor elkaar om patricians te krijgen.
Zou dit er te maken mee kunnen hebben dat ik beggars heb geweigerd?
Weet iemand misschien hoe ik alsnog beggars kan laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

basproffesional schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:56:
Ik krijg het maar neit voor elkaar om patricians te krijgen.
Zou dit er te maken mee kunnen hebben dat ik beggars heb geweigerd?
Weet iemand misschien hoe ik alsnog beggars kan laten komen?
Staat je tax op euphoric?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+ alle needs in het groen (fish, cider, Spices, religion, entertainment) en heb je meer dan 20 citizen huisjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Is er ook zo'n handige indeling voor beer production? Ben nu een beer/bread-eiland aan het fixen, maar kom niet helemaal uit met een meest efficiënte beer productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via Google heb ik deze gevonden, ik gebruik die zelf ook. Is even puzzelen maar je komt er wel uit:
http://img199.imageshack.us/img199/3124/beerchain.jpg (bier)
http://img525.imageshack.us/img525/618/breadchain.jpg (brood)

Is er trouwens iemand bekend met de quest "Escape" uit Chapter Caught in a Trap? Dat je Marie's city moet verdedigen. Overigens lukt het me ook niet om die 333 noblemen te krijgen. Als ik meer bouw verlangen ze meer boeken en die kan je simpelweg niet maken omdat je geen Indigo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Ah, die breadchain staat hier natuurlijk ook in de openingspost, maar die beerchain kan daar nog wel bijgevoegd worden, bedankt!

Even wat anders. Hoe zit dat nou precies met die ascension rights? Heel vaak heb een hele boel huizen waarbij alle needs 100% zijn en nog duurt het erg lang voordat ze een upgrade krijgen. Ook heb ik daarvoor alle benodigde materialen op voorraad. Als ik auto-ascension uitzet, dan zie ik ook geen huisjes die wachten een upgrade te ontvangen :s Het heeft ook iets met beggars te maken, die kunnen daarbij helpen oid?

[ Voor 64% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 14-08-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ascension rights krijg je bij een bepaald aantal volwaardige huizen. Als je huizen niet helemaal volzitten gaan je huizen niet upgraden. Als je de rights uitzet zie je een groen pijltje boven de huizen verschijnen. Je kan dan via je marketplace deze handmatig upgraden. Ook kan je op de huizen klikken en vervolgens op de "u"-toets op je toetsenbord drukken om zo huizen uit te kiezen die je wil upgraden.

Let er wel op dat je alle needs hebt fulfilled (dus alles Satisfied) en dat je de taxes op euphoric hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Tsja, enige waar ik dan misschien niet goed op gelet heb, is of de huizen wel vol zitten. Zal daar nog eens in het bijzonder naar kijken. De rest was me in de game zelf al duidelijk geworden en moet allemaal in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 19:06
Dat had ik inderdaad niet gedaan.
Na dat ik ze op euphoric had gezet gelijk heel wat huizen geupgrade
maar ze willen helaas niet verder gaan als citizens.
Alles staat bij mij in het groen behalve kleding, ik ben nu druk bezig dit ook helemaal groen te krijgen en
hoop dat ik dan daarna wat patricians krijg.

Ook kreeg ik net een nieuwe aanvraag voor beggars en die heb ik dit maal geaccepteerd:)
Waar ik alleen enorm mee zit is mijn geld, ik sta continu in de min.
Af en toe krijg ik door mijn handel wat geld binnen en krijg ik een bedrag van rond de 2000 coins maar
na een paar gebouwen bouwen is dat geld ook weer op. Mijn belastingsinkomen staat op -800:|
Iemand nog tips? Heb het een en ander gelezen en ook gedaan maar hielp weinig helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Het kan zijn (als je niet op easy speelt) dat je gewoon te veel geld verspeelt hebt in het begin. Het duurt even voordat je een beetje (erg) groen uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 23:11

Angeloonie

Cheeseburger Addict

The Dolf schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:18:
[...]

Dat is een kleurrijk klein eilandje vlak buiten de kust van een eiland.
[afbeelding]
Dat gekleurde dus :)
Hoe kom je aan die icoontjes onderin??

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314228

Hallo,

Weet iemand wat je moet doen om quest's te krijgen van de Sultan en Emporer???

Ben al een paar dagen bezig met de scenario "Diplomat", heb de twee andere doelstellingen al gehaald maar ik krijg maar geen opdracht van de Sultan :O .
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/xe23uq.jpg

Anyway, ik zat dus net te spelen (en maar te wachten totdat ik ooit nog een quest krijg van de Sultan) en ging maar wat bomen planten (je moet toch wat met je geld 8) ), totdat ik inneens de volgende achievement kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/214ctow.jpg

Je hoeft de bomen niet 1 voor 1 te planten, je kunt [linkermuisknop indrukken, vervolgens slepen, tot slot muisknop loslaten]

Als iemand mij kan helpen hoe ik die quest's krijg, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angeloonie schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:10:
[...]

Hoe kom je aan die icoontjes onderin??
Dat kan je doen door vanuit je Construction menu ( B of rechtermuisknop -> open construction menu) die items te slepen, wanneer je ze sleept krijg je een soort van sockets waar ze in geplaatst kunnen worden. Op diezelfde manier kun je ook je rechtermuisknop menu aanpassen met 9 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-06 09:57
Anoniem: 314228 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:11:
Hallo,

Weet iemand wat je moet doen om quest's te krijgen van de Sultan en Emporer???

Ben al een paar dagen bezig met de scenario "Diplomat", heb de twee andere doelstellingen al gehaald maar ik krijg maar geen opdracht van de Sultan :O .
[afbeelding]

Anyway, ik zat dus net te spelen (en maar te wachten totdat ik ooit nog een quest krijg van de Sultan) en ging maar wat bomen planten (je moet toch wat met je geld 8) ), totdat ik inneens de volgende achievement kreeg:

[afbeelding]

Je hoeft de bomen niet 1 voor 1 te planten, je kunt [linkermuisknop indrukken, vervolgens slepen, tot slot muisknop loslaten]

Als iemand mij kan helpen hoe ik die quest's krijg, alvast bedankt :)
Ik heb wel eens gehad dat ik een quest kreeg door op een gebouwtje te drukken, stond er een pijl boven... misschien dat je eens moet controleren of je niet zo'n gebouwtje ergens hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de quest "Escape with difficulties" ook gedaan net.
spoiler:
In het zuiden is een eilandje met flotsam, neem 10t ropes en 10t tools mee en doe de quest.
NOTE: Doe dit vroeg in de game of je stuit op Lucius' troepen. Of helemaal aan het einde net voordat je meegaat met Al Zahir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314228

Zjosh schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:22:
[...]

Ik heb wel eens gehad dat ik een quest kreeg door op een gebouwtje te drukken, stond er een pijl boven... misschien dat je eens moet controleren of je niet zo'n gebouwtje ergens hebt.
Er is inderdaad een gebouw met een oranje pijl erboven, er staat zelfs bij "this object is a part of a quest"
Enigste probleem is, dat dit het haven gebouw van de Lord Nogwa is (neef van de Emporer).
Ik heb al vele malen op dat gebouw geklikt, maar dan komt-ie in het menu waarmee ik met hem kan handelen (spullen kopen en verkopen zeg maar)
Elke quest van wie dan ook neem ik aan, ook de quest van Patricians, Nomads, Envoys, Benedicta, Cuno von Nogwa, Izmir, Grand Vizier Al Zahir etc etc. maar nog steeds geen quest van die verdomde Sultan.
Ik zal nog eens goed kijken of niet ergens zo'n pijltje over het hoofd zie...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 314228 op 14-08-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onderstaande heb ik op Youtube gevonden. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt.
Bron: http://www.youtube.com/watch?v=7Mx1Ae3Pv6M
He's on the same island as the Grand Vizier, it's the house behind and slightly on top of a hill, clickable.

He will talk to you once you have completed enough quests for the others or enough time has passed after you completed your Sultan's Mosque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
kep nu EINDELIJK ook patricans, heb gewoon producten als Kleren en Spices ff gespaard in schepen, en dan alles in eenkeer gedropt in me warehouse (die 2 wouden namelijk nooit helemaal groen worden)

het gare is nu alleen, al mn eilanden zitten echt propvol (huizen, en plantages) en nu moet ik op elk eiland ook nog farms, molens en bakkerijen gaan maken.

Denk dat ik heel wat huizen ga afbreken om plek te maken, aan de plantages moet ik niet zitten anders komt er een tekort aan eten drinken.

of op een nieuw eiland beginnen..
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.