Probeer minimaal 1 eiland alleen voor je bewoners te houden. Op andere eilanden moet je zorgen voor je productie. Dat is veel beter voor de groei van je stad. Sterker nog, probeer in eerste instantie 1 eiland voor 1 prodictieketen. Op die manier is het overzichtelijk en kom je niet in de knel met eventuele tekorten, want je kunt je productie nog uitbreiden. Dit gaat veel lastiger als je de producten maakt op je bewonerseiland.
Ik ben even door deze topic aan 't bladeren en er komen echt een hele hoop onderwerpen (ook mede dankzij mezelf) meerdere malen voorbij. Zullen we een FAQ maken voor deel 3?
Ik begin:
Hoe zorg ik ervoor dat mijn huizen geupdate worden?
Klik op een huisje van het soort (peasant, citizen, patrician of nomad) dat opgewaardeerd moet worden en zorg ervoor dat aan alle needs voldaan wordt. Kijk dan of je huizen wel vol zitten (anders worden ze niet opgewaardeerd) en klik eventueel op de marketplace en zet de ascension rights op handmatig om huizen op te waarden.
Hoe kom ik verder in missie 5, 6, 7 of 8?
Wist je dat je shortcuts kunt maken voor het overzicht van je resources en om te bouwen?
Je kunt in een warehouse een resource naar het kleine overzichtje linksboven slepen. Dan komt er een plek vrij om hem in te slepen en zal deze daar blijven staan! Ook kun je in het bouwmenu een gebouw naar het midden onder van je beeld slepen voor een snelkoppeling naar het bouwen van dat gebouw.
ps. de beerchain kan dus ook nog toegevoegd worden aan de volgende openingspost:
http://img199.imageshack.us/img199/3124/beerchain.jpg
Ik begin:
Hoe zorg ik ervoor dat mijn huizen geupdate worden?
Klik op een huisje van het soort (peasant, citizen, patrician of nomad) dat opgewaardeerd moet worden en zorg ervoor dat aan alle needs voldaan wordt. Kijk dan of je huizen wel vol zitten (anders worden ze niet opgewaardeerd) en klik eventueel op de marketplace en zet de ascension rights op handmatig om huizen op te waarden.
Hoe kom ik verder in missie 5, 6, 7 of 8?
Wist je dat je shortcuts kunt maken voor het overzicht van je resources en om te bouwen?
Je kunt in een warehouse een resource naar het kleine overzichtje linksboven slepen. Dan komt er een plek vrij om hem in te slepen en zal deze daar blijven staan! Ook kun je in het bouwmenu een gebouw naar het midden onder van je beeld slepen voor een snelkoppeling naar het bouwen van dat gebouw.
ps. de beerchain kan dus ook nog toegevoegd worden aan de volgende openingspost:
http://img199.imageshack.us/img199/3124/beerchain.jpg
[ Voor 129% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 15-08-2009 12:43 ]
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
Anoniem: 310657
Wat ik me al een tijdje afvraag is hoe je 2 inwoners eilanden kan supporten met genoeg goederen zoals spices, cider, beer etc.
Als je namelijk 1 eiland hebt, pomp je gewoon de grondstoffen naar dat eiland toe. Maar dat kan je niet doen als je 2 eilanden hebt. Dus moet je het verdelen, maar als je op een gegeven moment grondstoffen naar eiland #1 stuurt is alles al weg van je spices eiland en kan je dus je andere eiland niet meer supporten.
Wat is een goede opzet om dit voor elkaar te krijgen?
Als je namelijk 1 eiland hebt, pomp je gewoon de grondstoffen naar dat eiland toe. Maar dat kan je niet doen als je 2 eilanden hebt. Dus moet je het verdelen, maar als je op een gegeven moment grondstoffen naar eiland #1 stuurt is alles al weg van je spices eiland en kan je dus je andere eiland niet meer supporten.
Je kunt toch bij een trade route aangeven hoeveel grondstoffen er opgepikt moeten worden. Ik denk dat je daar wat mee moet spelen, maar dan kun je er uiteindelijk voor zorgen dat elke boot "zijn/haar" deel oppikt.Anoniem: 310657 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:42:
Wat ik me al een tijdje afvraag is hoe je 2 inwoners eilanden kan supporten met genoeg goederen zoals spices, cider, beer etc.
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
meer produceren zodat je genoeg heb voor beide eilanden?Anoniem: 310657 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:42:
je boot niet alles in laten laden maar bijv maar 120 ton en de overige 120 ton andere boot en naar ander eiland?
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
@Faq: je kan ook snelkoppingen van gebouwen of acties slepen naar óf onderin je scherm óf in het midden.
Onderin heb je dan altijd in beeld, in het midden is je rechtermuis menu
Ideaal is dat!
Onderin heb je dan altijd in beeld, in het midden is je rechtermuis menu
Ideaal is dat!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Anoniem: 134818
Ik heb een nieuwe oorlogsstrategie bedacht en hij werkt. Het kost wel wat voorbereiding.
Benodigd:
Goedlopende economie(zodat je daar je geen zorgen om hoeft te maken)
Redelijk wat honor points
2 Large warships en 1 large tradeship
Een leger(hoe groot ligt er aan hoe sterk de tegenstander is).
Geduld
Dit werkte op easy tegen een tegenstander.
Wat je eerst moet doen is alle letters of the marque kopen. Dit duurt ff, maar dat is deel van de voorbereiding. De large tradeship en warships er mee vol(ligt er een beetje aan hoe groot zijn vloot is en dus hoe lang je met je letters of the marque alles dood moet maken). Dan ga je voor zijn hoofd eiland liggen en activeer je de letters of the marque en schiet je zijn hele floot en kust aan puin(vooral alle market buildings, zodat hij controle over stukken land verliest) er komt dan vanzelf een gat waar je gewoon je leger kan landen. Je leger op zijn eiland verplaatsen. De oorlog verklaren. Zo heb je al direct een beachhead, zonder dat je zelf aangevallen word. Het is dan heel makkelijk om zijn eiland te veroveren. Je hoeft je dan ook minder druk te maken over aanvallen op jouw trade lijnen omdat zijn floot weg is.
Strategische tips:
Urbancombat=small regiments, want die groten passen niet.
Let vooral goed op of zijn legers bewegen, je kan namelijk de bootjes van de legers heel makkelijk dood maken. Dat is als ze geland zijn een stuk moeilijker. Neem hier voor oriental warships, doe hier 2x goeie zeilen in zodat je ze super snel kan stoppen.
Probeer ook vanaf de kust dingen als zijn keep te raken als je nog in the letter of the marque gedeelte zit.
Je kan dingen die je voor honnor koopt ook weer verkopen voor honnor.
Benodigd:
Goedlopende economie(zodat je daar je geen zorgen om hoeft te maken)
Redelijk wat honor points
2 Large warships en 1 large tradeship
Een leger(hoe groot ligt er aan hoe sterk de tegenstander is).
Geduld
Dit werkte op easy tegen een tegenstander.
Wat je eerst moet doen is alle letters of the marque kopen. Dit duurt ff, maar dat is deel van de voorbereiding. De large tradeship en warships er mee vol(ligt er een beetje aan hoe groot zijn vloot is en dus hoe lang je met je letters of the marque alles dood moet maken). Dan ga je voor zijn hoofd eiland liggen en activeer je de letters of the marque en schiet je zijn hele floot en kust aan puin(vooral alle market buildings, zodat hij controle over stukken land verliest) er komt dan vanzelf een gat waar je gewoon je leger kan landen. Je leger op zijn eiland verplaatsen. De oorlog verklaren. Zo heb je al direct een beachhead, zonder dat je zelf aangevallen word. Het is dan heel makkelijk om zijn eiland te veroveren. Je hoeft je dan ook minder druk te maken over aanvallen op jouw trade lijnen omdat zijn floot weg is.
Strategische tips:
Urbancombat=small regiments, want die groten passen niet.
Let vooral goed op of zijn legers bewegen, je kan namelijk de bootjes van de legers heel makkelijk dood maken. Dat is als ze geland zijn een stuk moeilijker. Neem hier voor oriental warships, doe hier 2x goeie zeilen in zodat je ze super snel kan stoppen.
Probeer ook vanaf de kust dingen als zijn keep te raken als je nog in the letter of the marque gedeelte zit.
Je kan dingen die je voor honnor koopt ook weer verkopen voor honnor.
Ik zie hier af en toe mooie screenshots voorbij komen van dual-monitor setups. Is dit onder XP of Vista, ik heb zelf namelijk Vista en kan met geen mogelijkheid zo'n resolutie krijgen.
je zult wel flink wat eilanden nodig hebben, als je nu al krap in de ruimte zit.... noblemen willen nog veel meer, envoys naar mate de hoeveelheid toeneemt ookAlphaWierie schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:21:
kep nu EINDELIJK ook patricans, heb gewoon producten als Kleren en Spices ff gespaard in schepen, en dan alles in eenkeer gedropt in me warehouse (die 2 wouden namelijk nooit helemaal groen worden)
het gare is nu alleen, al mn eilanden zitten echt propvol (huizen, en plantages) en nu moet ik op elk eiland ook nog farms, molens en bakkerijen gaan maken.
Denk dat ik heel wat huizen ga afbreken om plek te maken, aan de plantages moet ik niet zitten anders komt er een tekort aan eten drinken.
of op een nieuw eiland beginnen..
nog tips om rap je relatie met tegenstanders te verbeteren? het diplomacy scherm ken ik al, maar daar kun je ook niet echt veel
[ Voor 36% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 16-08-2009 12:45 ]
Attainments kopen zodat je complimentjes vaker lukken en meer punten opleveren?Locutus-of-Borg schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:45:
nog tips om rap je relatie met tegenstanders te verbeteren? het diplomacy scherm ken ik al, maar daar kun je ook niet echt veel
Die je dus kunt geven aan tegenstanders bij 't diplomacy scherm. Het was me nog niet opgevallen dat er attainments zijn om dat te verbeteren
Je kan met honnor points upgrades kopen voor verschillende dingen(occident,orient,corsair mannetjes). Rechts onder, soort van kasteeltje meen ik.
Ahja, occident en dan de middelste (2e van boven, 2 van links). Ik zie 't ja. Bedankt! Het is en blijft soms wat zoekwerk in het spel, maar dat maakt het ook wel weer leuk!
Ja ik had hier echt geen rekening mee gehouden.M2M schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 01:12:
[...]
je zult wel flink wat eilanden nodig hebben, als je nu al krap in de ruimte zit.... noblemen willen nog veel meer, envoys naar mate de hoeveelheid toeneemt ook
ik heb 3 eilanden helemaal vol.
15k inwoners en nu pas 2 patricians haha
Het is me te lang niet gelukt om te upgreaden.
Denk dat ik wat huizen ga afbreken om zo ruimte te maken voor farms enz.
als je nu slim bent, annexeer je wat meer eilanden, en houd je je productie van je woon eiland af (evt. muv. de orient huisjes, die heb je niet zoveel nodig en kunnen met een beetje dates plantations enz. wel op een groot eiland. Knal dan de ruwe grondstoffen naar je inwonerseiland en houd daar dan een soort industrie gebied om de ruwe gronstoffen om te zetten in nuttigere dingen.
dat zou ook kunnen idd.
Maar ik heb al 1x de fout gemaakt door mijn hoofdeiland afhankelijk te maken van de kleine eilanden.
In geval van oorlog kunnen ze erg makkelijk mijn hoofdeiland saboteren door de trading routes te slopen.
Maar ik heb al 1x de fout gemaakt door mijn hoofdeiland afhankelijk te maken van de kleine eilanden.
In geval van oorlog kunnen ze erg makkelijk mijn hoofdeiland saboteren door de trading routes te slopen.
@M2M: is al eerder besproken: het heeft meer voordelen om je ruwe materialen op het productieeiland om te zetten naar nuttige dingen ipv op je hoofdeiland.
1. scheelt plek op je hoofeiland.
2. scheelt plek in je boot.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
is inderdaad al eens (of meerdere keren voorbij geweest), maar wat nu als je schepen aangevallen worden. Dan kun je met wat ruwe grondstoffen en de voorraad die je op je hoofdeiland hebt wel langer vooruit dan als je constant afhankelijk bent van import.Guillome schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:46:
@M2M: is al eerder besproken: het heeft meer voordelen om je ruwe materialen op het productieeiland om te zetten naar nuttige dingen ipv op je hoofdeiland.
nee, maar het komt wel altijd op een moment wanneer je het net niet kunt gebruiken. (en zoveel oppervlak ben je toch niet kwijt met de gebouwtjes. Maximaal 5% van een eilandopp. (groot eiland). En een industriegebied staat wel grappig eigenlijk. 10-tallen karretjes en mannetjes die met grondstoffen slepen. heerlijk om die bedrijvigheid te zien
Ik heb een voorraad van 1000 op mijn hoofdeiland, en ook zoiets op mijn backup eiland. Dat is een redelijke buffer. Mocht er een bootje zinken dan assign in direct een nieuwe boot aan die route.
Anoniem: 120284
Alles naar 1 gooien en vanaf 1 lijntjes naar 2 doen. Uiteraard op 1 een grote buffer (999 ton).Anoniem: 310657 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:42:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de resources krijg voor een sultans mosque foundation? Ik heb namelijk iets van 90 mozaiek nodig, en heb maar 60(o.i.d.)ton opslag. Dit is hetzelfde voor de andere grondstoffen.
bouw wat small warehouses (kan ook op orient eilandjes), upgrades in het schildmenuutje zou ook nog kunnen, maar ik weet niet zeker of er meer opslag in je warehouses daarbij staat.
als je die market bouwt van het oosterse-type krijg je extra opslag (10 ton per market dacht ik) en als je 3 gebouwt hebt zou je genoeg opslag moeten hebben om de 90 ton te halen.
[ Voor 6% gewijzigd door Domdo op 17-08-2009 11:15 ]
Hoe kan het dat Al Zahir mijn prestige rollen niet wilt kopen?
Anoniem: 313500
ik heb zo'n orca achtah me boot.
weet iemand wattie doet behalve achter je aan zwemmen
5K noblemen
5K Envoys
5K noblemen
5K Envoys
met een beetje geluk eet hij de boot op en krijg je daarna greenpeace op je dak omdattie en houtsplinter in zijn rechtervin heeft zitten.Anoniem: 313500 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:06:
ik heb zo'n orca achtah me boot.
5K noblemen
5K Envoys
nee geen flauw idee...
Als je op zijn haven klikt komt er wel een "popup" met de vraag "Have you brought me a token ... "christi schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:36:
Hoe kan het dat Al Zahir mijn prestige rollen niet wilt kopen?
Anoniem: 173185
Vraagje, als ik via http://anno1404.gamesplan...soft.html?affilie=UBISHOP het spel wil kopen, zie ik $50 als prijs. Zit hier ingelogd met een IPadres zonder normale hostname.
Ga ik echter naar dezelfde site vanaf mijn game-PC, kost het 50 euro (40% duurder) omdat die een hostname van wanadoo.nl heeft. Is hier een oplossing voor? downloaden via VPN zodat ik maar $50 lap? idioterie om 50e te moeten lappen
Groeten Guido
Ga ik echter naar dezelfde site vanaf mijn game-PC, kost het 50 euro (40% duurder) omdat die een hostname van wanadoo.nl heeft. Is hier een oplossing voor? downloaden via VPN zodat ik maar $50 lap? idioterie om 50e te moeten lappen
Groeten Guido
Normaal gesproken inderdaad wel... maar ik ben nu gestart met de scenario Diplomat, maar daar wil het dus niet?Anoniem: 310657 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:35:
[...]
Als je op zijn haven klikt komt er wel een "popup" met de vraag "Have you brought me a token ... "
Christi, soms lijkt de game (bij mij iig) bugged. Ik had net dat ik steeds rechtsboven het portret van een AI in scherm had en dat wilde ook niet meer weg. Een intussen lopende quest had ik al vervuld (2 mennekes in me warehouse brengen), maar die werd ook niet geaccepteerd/afgerond.
Op dat moment heb ik gesaved en dacht ik hem even opnieuw te laden door het huidige spel af te sluiten door naar het hoofdmenu te gaan. Ik schrok toen de savegame gewoon verrekte te laden (ik kon klikken wat ik wilde, er gebeurde niks). Daarna maar het spel opnieuw opgestart en toen laadde de save wel gewoon en werkte het spel ook weer goed (incl. afronden quest).
Dus save en laad het spel even (helemaal) opnieuw!
Mmm, ik speel nu het scenario waarin je oa. de grote cathedraal moet bouwen, maar kom ook in financiële problemen (toch iets te veel recources gekocht). Zijn er nog bijzondere tips om in het vroege stadium (pre-noblemen) je geld op peil te houden zodat je door kunt blijven bouwen?
Op dat moment heb ik gesaved en dacht ik hem even opnieuw te laden door het huidige spel af te sluiten door naar het hoofdmenu te gaan. Ik schrok toen de savegame gewoon verrekte te laden (ik kon klikken wat ik wilde, er gebeurde niks). Daarna maar het spel opnieuw opgestart en toen laadde de save wel gewoon en werkte het spel ook weer goed (incl. afronden quest).
Mmm, ik speel nu het scenario waarin je oa. de grote cathedraal moet bouwen, maar kom ook in financiële problemen (toch iets te veel recources gekocht). Zijn er nog bijzondere tips om in het vroege stadium (pre-noblemen) je geld op peil te houden zodat je door kunt blijven bouwen?
[ Voor 16% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 17-08-2009 14:31 ]
Bij de rentepuntenwinkel van ING verkopen ze het spel voor 25 euro. Misschien heb je daar wat aan.Anoniem: 173185 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:47:
Vraagje, als ik via http://anno1404.gamesplan...soft.html?affilie=UBISHOP het spel wil kopen, zie ik $50 als prijs. Zit hier ingelogd met een IPadres zonder normale hostname.
Groeten Guido
[ Voor 15% gewijzigd door Meestersleutel op 17-08-2009 14:37 ]
Oké! Ik begon al te vermoeden dat er iets niet helemaal lekker werkte. Juist ook omdat het hoofd van de Lord NogWat getoond werd als ik op de warehouse van Al Zahir klikte. Dat vond ik al wat vreemd, daarom ben ik zelfs helemaal opnieuw begonnen, maar ik blijf het probleem houden...Locutus-of-Borg schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:28:
Christi, soms lijkt de game (bij mij iig) bugged. Ik had net dat ik steeds rechtsboven het portret van een AI in scherm had en dat wilde ook niet meer weg. Een intussen lopende quest had ik al vervuld (2 mennekes in me warehouse brengen), maar die werd ook niet geaccepteerd/afgerond.
[ Voor 59% gewijzigd door netiul op 17-08-2009 14:37 ]
Dus de game opnieuw opgestart? Soms hapert het ook nog een beetje bij mij (qua wisselen van het scherm rechtsboven), maar meestal helpt het wel om wat andere dingen aan te klikken of een keer het bouwmenu te laden.
Grrr intussen loopt mijn scenario in de soep. Ik heb nog wat extra huisjes gebouwd en alle tax op (licht)groen gezet om meer geld te generen, maar intussen kom ik alleen maar uit op een negatieve balans (terwijl die daarvoor nog positief was)
Nog iets, wat levert het (naast geld) op om goederen te exporeren naar andere AI's (naast Richard/Al Zahir)? Bij Richard/Al Zahir krijg je ook honor, dus dat is interessanter om naar te exporteren? Ik hoopte dat je relatie ook verbetert met de andere AI's als je daarnaar export, is dat ook zo (is bij mij nog niet gebeurd)?
Grrr intussen loopt mijn scenario in de soep. Ik heb nog wat extra huisjes gebouwd en alle tax op (licht)groen gezet om meer geld te generen, maar intussen kom ik alleen maar uit op een negatieve balans (terwijl die daarvoor nog positief was)
Nog iets, wat levert het (naast geld) op om goederen te exporeren naar andere AI's (naast Richard/Al Zahir)? Bij Richard/Al Zahir krijg je ook honor, dus dat is interessanter om naar te exporteren? Ik hoopte dat je relatie ook verbetert met de andere AI's als je daarnaar export, is dat ook zo (is bij mij nog niet gebeurd)?
[ Voor 26% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 17-08-2009 14:48 ]
Anoniem: 144744
Is wel het goedkoopste ja, want je betaald in NL niet minder dan €45,-Anoniem: 173185 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:47:
Groeten Guido
Heeft er nog iemand het zeer irritante probleem dat als je een weg hebt naar bijv. de Excavation site of de Alchamist (en die timer dus gaat lopen voor die items die je kan inleveren voor een item) die timers gaan resetten elke keer als ik een quest krijg van een ander...
Ik heb al heel vaak bij de excavation site gehad dat hij bijna aan de beurt is (ik zit er naar te kijken totdat hij op actief springt) en dan komt die Lord fokkerdefok even langs met een quest, en mijn cooldowntimer schiet ineens een dikke 30 minuten terug!!!
Ik heb al heel vaak bij de excavation site gehad dat hij bijna aan de beurt is (ik zit er naar te kijken totdat hij op actief springt) en dan komt die Lord fokkerdefok even langs met een quest, en mijn cooldowntimer schiet ineens een dikke 30 minuten terug!!!
Wat doet die Alchemist en Excavation site eigenlijk? Ik heb ze wel eens gezien, ze vragen grondstoffen, maar meer weet ik niet van ze.Anoniem: 144744 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:23:
Heeft er nog iemand het zeer irritante probleem dat als je een weg hebt naar bijv. de Excavation site of de Alchamist (en die timer dus gaat lopen voor die items die je kan inleveren voor een item) die timers gaan resetten elke keer als ik een quest krijg van een ander...
Excavation site geeft items (voor in je warehouse en bootjes in de sockets te doen) zoals +20% range voor je bathhouses of bar dingetjes, of andere items.
Alchamist geeft je een lading consumables zoals goud, copper of mosaics, maar nog veel meer.
Alchamist geeft je een lading consumables zoals goud, copper of mosaics, maar nog veel meer.
Is dit legaal?
http://www.onlinekeystore...04-Dawn-of-Discovery.html
http://www.onlinekeystore...04-Dawn-of-Discovery.html
Ziet er noghal raar uit, maar voor wat ik kan zien is het wel legaal...
Enige wat mij dwars zit is het icoontje van steam met een kruis er bij...
http://www.onlinekeystore.info/
Is ook maar 1 iemand mening maar toch.
Voor 7 euro is het te goed om waar te zijn maar ook een bedrag waar je het voor kan proberen. Werkt het niet, pech, 7 euro pleite.
Er was laatst ook een samenkopen actie met dit soort keys:
http://samenkopen.net/action_products/836873/733425
Zal toch wel legaal zijn.
http://samenkopen.net/action_products/836873/733425
Zal toch wel legaal zijn.
Met gedownloade games gaan we hier echt niet helpen
[ Voor 96% gewijzigd door Fuelke op 17-08-2009 19:48 ]
Tja, beetje betalen voor je illegale key, je zit wel een beetje vreemd in elkaar als je zo je schuldgevoel kan afkopenEnvy007 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:35:
[...]
http://www.onlinekeystore.info/![]()
Is ook maar 1 iemand mening maar toch.
Voor 7 euro is het te goed om waar te zijn maar ook een bedrag waar je het voor kan proberen. Werkt het niet, pech, 7 euro pleite.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
I got screwed. K dacht dat er ook silk seeds te koop waren? Al Zahir verkoopt ze niet in Master Builder scenario zeker?
gewoon net zolang blijven kopen totdat hij een keer tevoorschijn komt.Anoniem: 310657 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:12:
I got screwed. K dacht dat er ook silk seeds te koop waren? Al Zahir verkoopt ze niet in Master Builder scenario zeker?
(...)
Nee, die +2 klopt. Als je 1 bonus van 25% hebt, toont hij altijd wel +2, maar slechts 1 op de 4 keer doet hij er ook echt 2 bij, anders slechts de gewone 1.Anoniem: 144744 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:24:
ghehe gister een kleine glitch gevonden waar je niks aan hebt maar toch:
Ik had een item gekocht zodat mijn weavers 25% sneller zouden werken in een settlement, die in mijn storehouse gepropt (op een eiland zonder settlement) en ik dacht, kijken of het werkt!
Nou de weavers geven wel steeds +2 linnen garments aan bij het fabriceren, maar ze maken er toch maar 1... wel jammer hoor
Je houtvoorraad stijgt echt wel snel als je zo 3 keer +25% aan zet
Grr, geld wordt nu echt een groot probleem. Negatief inkomen en een negatieve balans zelfs nu. Ik probeer wel het één en ander te exporteren, maar ik heb gewoon te veel nodig voor mijn eigen stad
Nog tips om je balans (flink) positief te krijgen?
ps. Beggars.500:Peasants.152:Citizens.870:Patricians.1300:Nobels.1360
[ Voor 8% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 18-08-2009 01:15 ]
hebben al die beggers een huis? je kan ze namelijker per 500 in een alms huis kwijt (citizen bouw menu helemaal onderaan)Locutus-of-Borg schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:44:
Grr, geld wordt nu echt een groot probleem. Negatief inkomen en een negatieve balans zelfs nu. Ik probeer wel het één en ander te exporteren, maar ik heb gewoon te veel nodig voor mijn eigen stadNog tips om je balans (flink) positief te krijgen?
anders kosten ze je tax inkom namelijk.
en staan alle huisen die je hebt vol en zo ja, staat je tax dan in het gele.
het is bijna niet mogelijk om winst te maken met alle lagen op groen.
het is dan ook slim om te stappen te levelen bijvoorbeeld, dus grote groepen tegelijk, en dan snel weer terug naar gele belasting.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Anoniem: 120284
Nee, 7 euro naar een crimineel.
Denk toch na... 7 euro...
Download hem dan gewoon voor niks ipv een illegale te KOPEN.
Denk toch na... 7 euro...

Download hem dan gewoon voor niks ipv een illegale te KOPEN.
Wacht maar tot je meer noblemen krijgt, dan haal je gemakkelijk winst op donkergroene tax. Dit is ongeveer van toepassing bij 800 noble's.Countess schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:44:
[...]
hebben al die beggers een huis? je kan ze namelijker per 500 in een alms huis kwijt (citizen bouw menu helemaal onderaan)
het is dan ook slim om te stappen te levelen bijvoorbeeld, dus grote groepen tegelijk, en dan snel weer terug naar gele belasting.
Zoals eerder verteld in dit topic duidt een negatief saldo meestal op te weinig huisjes t.o.v je productiegebouwen. Zo te horen ben je flink aan het overproduceren.
EDIT: Ik kan silk blijven kopen wat ik wil, maar geen seeds die te voorschijn komen?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 310657 op 18-08-2009 08:29 ]
seeds zitten in de onderste rij (honor)
geloof dat silk in de 2e tab valt (samen met indigo), maar ben niet zeker
als die kerel meerdere seeds op hetzelfde level verkoopt, moet je seeds blijven kopen totdat de goede "spawned" volgens mij
dat overzichtje mist nog helaas
ik geloof dat het ongeveer als volgt is verdeeld (uit mijn hoofd, na een paar weken niet gespeeld
)
bij Northb:
l1: cider
l2: hemp
l3: grain + herbs
l4: wine + bees
bij Al Zahir:
l1: dades + clay
l2: silk + indigo
l3: coffee + roses
l4: almonds + sugar
als dat klopt moet je dus indigo seeds kopen in de hoop dat de volgende "spawn" er silk rolled
geloof dat silk in de 2e tab valt (samen met indigo), maar ben niet zeker
als die kerel meerdere seeds op hetzelfde level verkoopt, moet je seeds blijven kopen totdat de goede "spawned" volgens mij
dat overzichtje mist nog helaas
ik geloof dat het ongeveer als volgt is verdeeld (uit mijn hoofd, na een paar weken niet gespeeld
bij Northb:
l1: cider
l2: hemp
l3: grain + herbs
l4: wine + bees
bij Al Zahir:
l1: dades + clay
l2: silk + indigo
l3: coffee + roses
l4: almonds + sugar
als dat klopt moet je dus indigo seeds kopen in de hoop dat de volgende "spawn" er silk rolled
-niks-
Oh oke, zo werkt dat dus
Dat klinkt al plausibeler als "silk blijven kopen tot de seeds verschijnen"
[EDIT]Anoniem: 310657 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:15:
[...]
Wacht maar tot je meer noblemen krijgt, dan haal je gemakkelijk winst op donkergroene tax. Dit is ongeveer van toepassing bij 800 noble's.
Zoals eerder verteld in dit topic duidt een negatief saldo meestal op te weinig huisjes t.o.v je productiegebouwen. Zo te horen ben je flink aan het overproduceren.
EDIT: Ik kan silk blijven kopen wat ik wil, maar geen seeds die te voorschijn komen?
spuit 11....
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 144744 op 18-08-2009 10:59 ]
Iemand anders met problemen met de nieuwe ati drivers?
Don't trust an atom, they make up everything.
Is bekend ja, voorlopig nog even op 9.7 blijven. Volgens mij zijn de 9.8 ook niet officieel in productie genomen door ATi? Via de site is alleen nog 9.7 te downloaden.
Ik maak altijd winst als ik speel op alles in het groen. Niet veel winst maar meestal rond de 100 gold ofzo. Gewoon beetje bij beetje bijbouwen, want als je te veel bouwt dan kost het te veel.Countess schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:44:
[...]
hebben al die beggers een huis? je kan ze namelijker per 500 in een alms huis kwijt (citizen bouw menu helemaal onderaan)
ow ja, één tip. Release een product voor een groep pas als je er volledig aan kan voldoen, het in het groen krijgen terwijl je het niet goed kan voldoen kost meer geld, dan kan je het beter geel houden, dat levert meer op.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik vind het trouwens jammer dat er geen overzicht van de map wordt getoond tijdens het instellen van een continues game. Zo kan je dus niet zien of er op de map ook "mooie" grote eilanden zitten om je metropool op te bouwen lol.
Jammer genoeg zijn er nog geen mapcodes vs map ss database
Heeft iemand een mooie map met mega grote eilanden?
?
Heeft iemand een mooie map met mega grote eilanden?
Ben nu bezig in sandbox mode, elector-scenario. Ik heb alle targets voltooid en het scenario dus uitgespeeld na krap 14 uur, maar wil nog even doorgaan met het bouwen van twee cathedralen op twee occident eilanden en een moskee bij de orientals.
Ik vroeg me af, ben je verplicht om een oriental warehouse te gebruiken bij oriental producties/eilanden? Ik heb namelijk gewoon de occidental warehouses gebruikt omdat ze a: goedkoper zijn bij de bouw en minder grondstoffen nodig hebben om te bouwen en b: je ze kan upgraden zodat er meer market-cars beschikbaar zijn. Gaan we daar iets van merken, of is dat oriental warehouse puur in het leven geroepen om te passen in de oosterese setting van de eilanden.
Ik vroeg me af, ben je verplicht om een oriental warehouse te gebruiken bij oriental producties/eilanden? Ik heb namelijk gewoon de occidental warehouses gebruikt omdat ze a: goedkoper zijn bij de bouw en minder grondstoffen nodig hebben om te bouwen en b: je ze kan upgraden zodat er meer market-cars beschikbaar zijn. Gaan we daar iets van merken, of is dat oriental warehouse puur in het leven geroepen om te passen in de oosterese setting van de eilanden.
Oriental warehouses zijn volgens mij al geupgrade tot hun max, en hoeven dus niet meer geupgrade te worden.
Helaas zullen alle eilanden het zelfde zijn. Alleen op een andere plekXenoMorpH schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:17:
Ik vind het trouwens jammer dat er geen overzicht van de map wordt getoond tijdens het instellen van een continues game. Zo kan je dus niet zien of er op de map ook "mooie" grote eilanden zitten om je metropool op te bouwen lol.
Heeft iemand een mooie map met mega grote eilanden??
Het is ook zo dat als je die oriental market buildings gebruikt dat dan je opslag omhoog gaat, ik weet niet of dat ook geld voor een normale warehouse.XenoMorpH schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:38:
Oriental warehouses zijn volgens mij al geupgrade tot hun max, en hoeven dus niet meer geupgrade te worden.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Problem solved met Download failed bij opstarten, waarschijnlijk was er iets mis met de servers daar in Canada
Dus eigenlijk hebben ze maar een paar eilanden gemaakt en een hussel van deze eilanden maken wanneer een map wordt gecreeerd?Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:40:
[...]
Helaas zullen alle eilanden het zelfde zijn. Alleen op een andere plek.
Wordt tijd dat er een map editor komt.
BTW, is dit al langs geweest?
Een anno 1404 mod tool:
http://forum.annozone.de/...ght=&hilightuser=0&page=1
download:
http://tilegame.bplaced.net/A1404MMDownload.html
EDIT: en deze:
http://www.clanweb.org/Anno_Optimierung.pdf
[ Voor 5% gewijzigd door XenoMorpH op 18-08-2009 19:02 ]
Anoniem: 136863
Wij hoorde op de LAN party nog wel eens "Heb je wel gegeten vandaag?" prachtigMutatie schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:18:
damn damn wat een game, ik hoorde eergister gewoon. you've been playing for 8 hours now!!Dat is eecht laaaaang geleden dat ik zo verdwaald in een game kon raken
![]()
Er bestaat geen Sci fi soort hier van zeker? Als er ooit een anno 2880 ofzo uit zou komen kom ik werkelijk niet meer achter de pc vandaan
Deze game in een Starcraft setting ofzo

Ik heb een mooi kaartje nu. Groot occident eilandin het midden boven Lord Dinges, en groot Oriental eiland er vlak onder. De kleine eilanden liggen mooi rond het grote, ideaal voor de drukte te spreiden op verschillende havens. Maar vraag me niet het map nummertje, dat kreeg ik enkel te zien toen ik het aanmaakte.XenoMorpH schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:17:
Heeft iemand een mooie map met mega grote eilanden??
Spijtig dat het niet is zoals in 1701 dat je wat statistieken krijgt als je het spel afsluit.
WOW! Daar hebben we wat aan. Nu nog een vertaling in Engels/Nederlands en dan in de TS! Dit is (naar mijn bescheiden mening) toch één van de meest nuttige bijdragen in dit topic!
Wat houdt Most daar eigenlijk in?
Het is hemp en meeste? Ik zie het verband niet echt.
Klinkt goed ,wat is het mapnummer?Jump schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:55:
[...]
Ik heb een mooi kaartje nu. Groot occident eilandin het midden boven Lord Dinges, en groot Oriental eiland er vlak onder. De kleine eilanden liggen mooi rond het grote, ideaal voor de drukte te spreiden op verschillende havens. Maar vraag me niet het map nummertje, dat kreeg ik enkel te zien toen ik het aanmaakte.
Spijtig dat het niet is zoals in 1701 dat je wat statistieken krijgt als je het spel afsluit.
Anoniem: 219954
He, ik zal wel vrij stom zijn, maar waar kun je die punten besteden die je krijgt voor het halen van medailles en dergelijke? Ik ben er ooit eens per ongeluk terecht gekomen, maar had toen niet genoeg gems om iets vrij te spelen. Nu heb ik redelijk wat meer gems, maar ik kom er niet meer terecht...
google translate zegt (onderandere) cider... maar wel alleen als ik het naar het Engels vertaal, naar het Nederlands dan is het alleen meest.Anoniem: 310657 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:18:
@argonV
er zit een knop onderaan als je op jezelf klikt in het diplomatie menu.
en in het hoofd menu zit het onder de profile knop als ik het me goed herinner.
[ Voor 18% gewijzigd door Countess op 19-08-2009 01:10 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Anoniem: 91420
Ik heb een probleem met een aantal van mijn workshops waar je meerdere producten voor nodig hebt.
Bijv. mijn Carpet Workshop. Ik heb voldoende Silk en voldoende Indigo in mijn warenhuis, maar ze worden niet aangevuld in mijn Carpet Workshop.
Heeft iemand de oplossing of is dit een bug? Ik heb mijn Carpet Workshop al eens verplaatst, maar dit hielp niet.
Bijv. mijn Carpet Workshop. Ik heb voldoende Silk en voldoende Indigo in mijn warenhuis, maar ze worden niet aangevuld in mijn Carpet Workshop.
Heeft iemand de oplossing of is dit een bug? Ik heb mijn Carpet Workshop al eens verplaatst, maar dit hielp niet.
zorgen dat je carpet workshop radius een warehouse bevat. Of een warehouse dichtbij een carpet workshop plaatsen. dan haalt je workshop ook spul uit je warehouse.
Anoniem: 91420
Dit kan toch niet anders? Want je kunt toch niet buiten de radius bouwen van een warehouse?M2M schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:33:
zorgen dat je carpet workshop radius een warehouse bevat. Of een warehouse dichtbij een carpet workshop plaatsen. dan haalt je workshop ook spul uit je warehouse.
*edit* oh sorry lees verkeerd. De radius van mijn Carpet Workshop ipv de Carpet Workshop in de radius van een Warehouse..
Ik ga het proberen
Dank je wel alvast!
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 91420 op 19-08-2009 11:37 ]
German EnglishAnoniem: 310657 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:18:
Most unfermented fruit juice
Most must
Most new wine
Most grape juice that has not yet fermented
Most cider
Most hard cider
Most stum
Laat maar...
[ Voor 80% gewijzigd door Cardinal op 19-08-2009 11:43 ]
Hier ook problemen met de nieuwe ATI 9.8 drivers. Deze werken in ieder geval niet in combinatie met Windows 7 en Anno 1404. Eilanden worden niet goed gerenderd. Nu bezig met deinstalleren opnieuw installeren van 9.7 drivers.
Ik had ook problemen met de driver.
Ik heb in AppData\Ubisoft\Anno1404\Config\engine.ini
<DirectXVersion>0</DirectXVersion> veranderd in <DirectXVersion>9</DirectXVersion>
Toen werkte het weer perfect met 9.8.
Ik heb in AppData\Ubisoft\Anno1404\Config\engine.ini
<DirectXVersion>0</DirectXVersion> veranderd in <DirectXVersion>9</DirectXVersion>
Toen werkte het weer perfect met 9.8.
in de device manager op roleback klikken was voldoende om het op te lossen. geen reboot of herinstallatie noodzakelijk.Postmen schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:10:
Hier ook problemen met de nieuwe ATI 9.8 drivers. Deze werken in ieder geval niet in combinatie met Windows 7 en Anno 1404. Eilanden worden niet goed gerenderd. Nu bezig met deinstalleren opnieuw installeren van 9.7 drivers.
Toch benieuwd wat die <- 7+4+7 -> inhoud bij elk systeem. (Ben ondertussen bezig met een vertaling te maken via Translate Google.)
Anoniem: 314809
Die <- 7+4+7 -> betekent 7 links van market (4) en 7 velden rechts. Dat is de hele grote van het de chainAnoniem: 310657 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:24:
Toch benieuwd wat die <- 7+4+7 -> inhoud bij elk systeem. (Ben ondertussen bezig met een vertaling te maken via Translate Google.)
Jammer dat er alleen niets van klopt met Datteln system, die Dadel gebouwen hebben 5 fields nodig ipv 3 zoals aangegeven in de PDF.
Ik heb met een beetje hulp van het PDF documentje en een beetje puzzelwerk een nieuwe layout gemaakt voor 4 dadel chains icm 2 norias en marketbuilding. Zal ik in mijn PDFje verwerken.
Ik heb met een beetje hulp van het PDF documentje en een beetje puzzelwerk een nieuwe layout gemaakt voor 4 dadel chains icm 2 norias en marketbuilding. Zal ik in mijn PDFje verwerken.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 310657 op 19-08-2009 18:47 . Reden: adhv pdje en eigen verstand nieuwe layout gemaakt ]
Anoniem: 262068
Ik snap niet wat jullie daar nou handig aan vinden. Misschien heb je op een eiland plaats voor 1 of 2 van die grote vierkanten en daarna moet je toch weer zelf passen en meten om alles in de hoekjes en langs de rivieren te krijgen. Ik heb alles zelf gewoon in elkaar gepuzzeld, zonder systeem of wat dan ook, en bijna elk stukje land is bezet.
Das ook het leuke van het spel
Grote vlaktes bedekken met die grote systemen en de hoeken die je over hebt bedekken met eigen bedachte layouts. Zo doe ik dat altijd.Anoniem: 262068 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:07:
Ik snap niet wat jullie daar nou handig aan vinden. Misschien heb je op een eiland plaats voor 1 of 2 van die grote vierkanten en daarna moet je toch weer zelf passen en meten om alles in de hoekjes en langs de rivieren te krijgen. Ik heb alles zelf gewoon in elkaar gepuzzeld, zonder systeem of wat dan ook, en bijna elk stukje land is bezet.
Hoe zit dat nou precies met je envoys en ascension rights voor je occidant stad? Moet ik perse envoys krijgen om een grote occidant stad te bouwen?
Als je met je muis over de Envoys heengaat, zie je dat elke ?10? Envoy-licenses 1 Noble title geeft. Envoy license is dan niet 10 Envoys, maar 10 rights om Nomads te upgraden.
Wie kan me hier helpen? heb Anno 1404 gedownload, vond m zo kek dat ik m ook gekocht heb. De gedownloadde versie is best brak (crashed heel vaak met corrupte savegames), maar als ik m wil deinstallen via configuratiescherm-programs&features, krijg je de installer zoals het hoort, je kan opgeven wat je wil weggooien en zegt hij, binnen 1 seconde dat hij gede-installed heeft maar dat is helemaal niet zo
programma blijft vrolijk in de lijst staan en er nix qua data weggegooid.
Weet iemand een oplossing want ik wil t graag goed opschonen voordat ik de legale installeer.
BVD
Weet iemand een oplossing want ik wil t graag goed opschonen voordat ik de legale installeer.
BVD
Als je in principe de bestanden uit de c:\program files\ubisoft weggooit moet er niets aan de hand zijn, mocht het dan nog niet lukken kun je in het register zoeken op anno1404 of ubisoft en daar naar wijsheid en goed leeswerk de registersleutels weggooien, maak wel eerst een backup van je register door het te exporteren.Anoniem: 173185 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:43:
Wie kan me hier helpen? heb Anno 1404 gedownload, vond m zo kek dat ik m ook gekocht heb. De gedownloadde versie is best brak (crashed heel vaak met corrupte savegames), maar als ik m wil deinstallen via configuratiescherm-programs&features, krijg je de installer zoals het hoort, je kan opgeven wat je wil weggooien en zegt hij, binnen 1 seconde dat hij gede-installed heeft maar dat is helemaal niet zo
BVD
Kak, map weggooien, reboot en DVD erin, kan ik alleen bovenstaand liedje herhalen...loewie-643- schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:47:
[...]
Als je in principe de bestanden uit de c:\program files\ubisoft weggooit moet er niets aan de hand zijn, mocht het dan nog niet lukken kun je in het register zoeken op anno1404 of ubisoft en daar naar wijsheid en goed leeswerk de registersleutels weggooien, maak wel eerst een backup van je register door het te exporteren.
dan maar regeditten als niemand anders een toptip heeft
Zucht... regentry weghalen heeft geen effectAnoniem: 173185 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:08:
[...]
Kak, map weggooien, reboot en DVD erin, kan ik alleen bovenstaand liedje herhalen...
dan maar regeditten als niemand anders een toptip heeft
edit1: een registry cleaner gebruikt, met reboot, geen effect. snoei-irritant....
edit2:ander account installeren heeft ook geen effect. grrr
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 173185 op 20-08-2009 20:52 ]
Dit topic is gesloten.